Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:31
Ik heb na het toevoegen van een kaku repeater geen problemen meer met het bereik, is natuurlijk ook erg afhankelijk van lokale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
Rudolfus schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:47:
Of je probeert iets met de kaku extender. Kan maar 6 kanalen "extenden", maar dat kan al genoeg zijn.
Dat willen we juist vermeiden aangezien deze ook weer precies gericht moet worden etc.
En maar 6 dingen aan kan en er vertraging in zit.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
djkavaa schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:53:
[...]

Dat willen we juist vermeiden aangezien deze ook weer precies gericht moet worden etc.
En maar 6 dingen aan kan en er vertraging in zit.
"we" ????
Voor sommigen kan deze upgrade van een paar tientjes alle problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudolfus schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:57:
[...]

"we" ????
Voor sommigen kan deze upgrade van een paar tientjes alle problemen oplossen.
Klopt en ook hier is 'ie in gebruik, maar het heeft zeker wel typische eigenschappen die je wel degelijk moet weten omdat het anders andere problemen geeft.
Punt is namelijk dat 'ie het bericht herhaalt en dus sowieso niet te gebruiken is met een dimmer.
Maar ook bij gebruik in "drukke" scenes is het niet handig. Bijvoorbeeld wanneer ik het huis verlaat, dan gaat de deur open, dus licht in de gang aan. (indien donker) en bij dit weer gaat dan ook meteen de bewegingssensor buiten af omdat er warmte naar buiten gaat en dus ook het buitenlicht aan.
Dit alles in een paar seconden. Een repeater zorgt er dan voor dat de helft eigenlijk niet meer over komt, doordat alles door elkaar heen schreeuwt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook meteen een wifi extender ingebouwd kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 19:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat op 9700 per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog maar op 7000 kwh per jaar, mede door homwizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Ik heb de intertechno ITL-1000 gekocht voor het bedienen van mijn rolluiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik hem als ASUN toevoegen? En op welke stand moet de schakelaar zelf (tijd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een watermeter van Evides waar geen sensor op kan. Een vrij oude meter denk ik. Iemand enig ervaring op welke wijze de meter vervangen kan worden door Evides? Je kunt niet zomaar zeggen dat ie kapot is als die dat niet is.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmendegelder
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-04-2021
rudyhattem schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:25:
Ik heb de intertechno ITL-1000 gekocht voor het bedienen van mijn rolluiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik hem als ASUN toevoegen? En op welke stand moet de schakelaar zelf (tijd)?
Zie de productpagina van HomeWizard en handleiding: http://www.homewizard.nl/...-allround-schakelaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
ziet er inderdaad zeer goed uit!

hoe/waarmee heb je deze ipad ingebouwd? en wat waren daar de kosten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Daar zie ik enkel deze tekst staan mbt de zonnewering (rolluik)

Tijdinstelling met het draaiwiel ( uitschakelmechanisme ) ( Z ) e n
voorbeelden
p ositi e 0 = Zonder tijdbegrenzing , voor normale AA N/ UIT - schakeling
2 sec. Voor potentiaalvrije schakeling, bijv . v a n garagedeur , kanteldeur ,
sectionaaldeur , deur opener . V an de zender is alleen de „ AA N ” - toets voor
de commando’s „ OMHOOG” , „STOP ” , „ OMLAAG” nodig . ( afb. 2 )

Dus het lijkt er op dat ik de schakelaar op 2 sec moet zetten. Maar welke schakelaar voeg ik toe in de app? De itl kan ik namelijk niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacquesmulders schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:18:
[...]

Heb het als volgt gedaan, mijn oude ipad deze keer niet verkocht bij aanschaf van een nieuwe. Vervolgens de muur net voldoende uitgekapt dat de voorkant ipad gelijk is met de muur en de ipad er natuurlijk precies in past. Stroomkabel weg gewerkt ( deze in gestuct). Vervolgens ipad met montagekit vastgezet. Daarna de op maat gemaakte geborstelde rvs lijst op de muur gekit.
Kosten lijst 54€ en een ipad 2/3/4( bv tweedehands) laten we zeggen 200/300€. Verder 2 uurtjes klussen ;)
jacquesmulders schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:18:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe doe je het wanneer zo'n tablet een keertje vastloopt? ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:10:
En hoe doe je het wanneer zo'n tablet een keertje vastloopt? ;)
Dan trek ik de stekker uit het stopcontact en sluit hem aan op de laptop. De stekker waarmee hij op het net is aangesloten is onzichtbaar maar bereikbaar geplaatst. Juist daarvoor. Maar zeker iets waarmee je rekening mee moet houden idd ( bij apple steekt de computer aansluiting in de stekker dus dat is wel makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh :? Kun je zo'n iPad resetten via de computer?
Op de Android tablet hier moet je een heel fijn naaldje zoeken en in een gaatje pielen voor een harde reset.

Maar ik heb eigenlijk door de discussie hier al wel besloten dat mijn "Kruidvat tablet" ook een leven aan de wand gaat krijgen. Nu nog besluiten waar precies. Ik vermoed boven de thermostaat in de huiskamer, dan kan ik een gaatje boren naar de voorraadkast voor de stroomvoorziening en dan gaat de stekker gewoon aan de achterkant gemonteerd worden. (gaatje in achterkant dus, met verloopkabeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tablet batterij leeg laten lopen zodat ie uit gaat en dan weer instekkeren en idee?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iPad1 in een keukenkastje boven de kookplaats ingebouwd. Natuurlijk zodanig verzonken dat de hitte van het koken de boel niet teveel opwarmt. Geweldig handig, want nou heb ik een multi-timer beschikbaar (dus een groot aantal kookwekkers met geprogrammeerde tijden voor de verschillende producten), een radio, TV, bediening van mijn domotica, zicht op de voordeur met camera, mailboxen, en noem maar op. De voeding is via een kaku aangesloten op de 230V, zodat af en toe de iPad m.b.v. de HW een tijdje op de batterij draait waardoor die langer presteert. Met een paar erbij ingebouwde boxjes van Logitech heb ik een prima geluidsweergave met voldoende vermogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hwvh schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:07:
[...]

Ik verwacht in de grafiek met titel "week" de weektotalen, in de grafiek met de titel "maand" de maandtotalen, enzovoort. In de huidige week- en maandgrafieken zie je nu gewoon dezelfde gegevens staan. Voor het stroomverbruik met de Wattcher geldt hetzelfde: geen weektotalen. Nu sta ik ondanks al deze dure 21e eeuwse apparatuur nog steeds elke week in de meterkast. Zoals gezegd, bekijk eens de app Meter Readings (https://itunes.apple.com/...readings/id320551309?mt=8), die gasten begrijpen wel hoe je een bruikbare grafiek maakt, inclusief vergelijk van verbruik ten opzichte van vorig jaar. Het zou toch leuk zijn, om bijvoorbeeld te kunnen zien hoeveel neerslag er vorig jaar in deze maand is gevallen?
Ik neem aan dat je die app zelf met tellerstanden moet vullen? Als dat zo is, dan kan je net zo makkelijk een spreadsheet gebruiken.
Liever zou ik zien dat de Energylink de tellerstanden doorgeeft aan de HW, waardoor je op enig moment die standen kunt uitlezen via de app en eventueel exporteren. Daarna kun je ermee doen wat je wil. Telkens naar de meterkast moeten vind ik eigenlijk te dwaas met alle beschikbare electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:19:
[...]

Ik neem aan dat je die app zelf met tellerstanden moet vullen? Als dat zo is, dan kan je net zo makkelijk een spreadsheet gebruiken.
Liever zou ik zien dat de Energylink de tellerstanden doorgeeft aan de HW, waardoor je op enig moment die standen kunt uitlezen via de app en eventueel exporteren. Daarna kun je ermee doen wat je wil. Telkens naar de meterkast moeten vind ik eigenlijk te dwaas met alle beschikbare electronica.
Als je een slimme meter hebt, gewoon gebruik maken van slimmemeterportal dan heb je meteen alles wat je maar wil. Helemaal gratis. Enige nadeel is dat je de tijd die je er nu aan besteed bespaart en dat gaat uiteindelijk weer geld kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 08 december 2013 @ 09:54:
Huh :? Kun je zo'n iPad resetten via de computer?
Op de Android tablet hier moet je een heel fijn naaldje zoeken en in een gaatje pielen voor een harde reset.

Maar ik heb eigenlijk door de discussie hier al wel besloten dat mijn "Kruidvat tablet" ook een leven aan de wand gaat krijgen. Nu nog besluiten waar precies. Ik vermoed boven de thermostaat in de huiskamer, dan kan ik een gaatje boren naar de voorraadkast voor de stroomvoorziening en dan gaat de stekker gewoon aan de achterkant gemonteerd worden. (gaatje in achterkant dus, met verloopkabeltje)
Ik heb hier in huis 4 ipads maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit mee gemaakt dat ik deze moest resetten of zo. Maar resetten gaat idd door hem aan te sluiten aan itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reset heb ik hier ook nog maar 1x meegemaakt tijdens een update.
Maar aangezien Murphy ook altijd meekijkt bij dergelijke projecten verwacht ik dat wanneer je zoiets inbouwt, dat het een keer vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 10:49
Met welke frequentie brengt homewizard eigenlijk update's uit. Ik zit nog steeds met het 0 graden probleem en vraag me af hoelang het mogelijk kan duren voor dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
TimK1990 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:51:
Met welke frequentie brengt homewizard eigenlijk update's uit. Ik zit nog steeds met het 0 graden probleem en vraag me af hoelang het mogelijk kan duren voor dit opgelost is.
Ik vind de communicatie omtrent firmware updates ook niet altijd helder. De release notes zou ik eigenlijk vooraf willen ontvangen (via e-mail, nieuwsbrief of voor mijn part push berichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:07:
Ik heb een iPad1 in een keukenkastje boven de kookplaats ingebouwd. Natuurlijk zodanig verzonken dat de hitte van het koken de boel niet teveel opwarmt.
Heb je hier wellicht een foto van ter inspiratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Hmm gisteren kerstverlichting opgehangen buiten en sinds vanmorgen ook die wazige temperatuur waarden op mijn sensor die daar in de buurt hangt. Nu is de verlichting gewoon uit maar zie even 2929.5°C staan wat vervolgens terug springt naar de juiste waarde 3.5°C maar bij min. waarde staan nog 1183°C

Gelukkig helpt het de grafiek niet om zeep maar waar kan dit opeens van komen? Gaat om deze verlichting:

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/kerst.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
trafo bij de sensor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nope, die zit in het tuinhuisje. En nu staat alles ook uit, trafo heeft geen stroom, stopcontact wordt geschakeld.

edit:
JanBen schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:25:
@BPi
Dit is een fout in de app. Ik heb dit een tijdje geleden gemeld bij HW en deze hebben de fout kunnen reproduceren, en zal in een update opgelost worden. Deze waarde's krijg je alleen als je buiten je eigen netwerk bent, als je hetzelfde netwerk bent als de HW, dan worden wel de juiste waarde's weergeven van de temperatuur.
Blijkt toch een fout in de software te zijn en het klopt inderdaad. Als ik een VPN naar thuis opzet, zijn de waarden wel juist

[ Voor 53% gewijzigd door JB op 10-12-2013 11:28 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:10
Is er nu eigenlijk al een oplossing voor spaar/tl-lampen met klik aan klik uit?

Ik heb verlichting in de hal en overloop die werkt met de volgende lampen:
Afbeeldingslocatie: http://www.lampverlichting.nl/data/articles/images/big/b_671.jpg

Een half jaar geleden kon ik deze nog niet bedienen met de Homewizard vanwege gebrek aan schakelmateriaal. Zijn er inmiddels nieuwe producten? Ik kom er niet uit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47
Phusebox schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:05:

[afbeelding]

Een half jaar geleden kon ik deze nog niet bedienen met de Homewizard vanwege gebrek aan schakelmateriaal. Zijn er inmiddels nieuwe producten? Ik kom er niet uit.
http://www.ledlampendirec...t-7-9-watt-spaarlamp.html

Dit zijn de Led versies die te schakelen/dimmen zijn met de Led ontvangers van KaKu

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm zelfs als ik LED lampen kies in hun productwijzer krijg ik geen compatible inbouwschakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:37:
Hmm zelfs als ik LED lampen kies in hun productwijzer krijg ik geen compatible inbouwschakelaars.
Deze lampen heb ik maar dan in een led uitvoering en schakelen probleemloos. Dus misschien de lampen vervangen voor led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:13:
[...]

Deze lampen heb ik maar dan in een led uitvoering en schakelen probleemloos. Dus misschien de lampen vervangen voor led
Welke schakelaar gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
DennusB schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:41:
[...]

Je kan een Siri proxy thuis draaien en daar eigen acties in definiëren. Dat zou wat oplossen denk k :)
Helaas wordt Siri proxy niet ondersteund in IOS7, dat moet er wel even bij gezegd worden :
https://github.com/plamoni/SiriProxy/blob/master/README.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Phusebox schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:05:

[afbeelding]

Ik heb zo'n lamp (GX53) in LED uitvoering, probleem opgelost :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Speedy-Andre schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:43:
[...]

Ik heb zo'n lamp (GX53) in LED uitvoering, probleem opgelost :)
Maar niemand die aangeeft welke schakelaar ze gebruiken....

Ik heb ook LED gloeilampen die niet met kaku werken en beginnen te flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47
Phusebox schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:50:
[...]

Maar niemand die aangeeft welke schakelaar ze gebruiken....

Ik heb ook LED gloeilampen die niet met kaku werken en beginnen te flikkeren.
ACM-100
AWMD-250

Zijn 2 LED inbouw dimmers en aan te sturen met iedere willekeurige KAKU zender/schakelaar

[ Voor 9% gewijzigd door Bas Post op 10-12-2013 15:12 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:24:
[...]

Welke schakelaar gebruik je?
Acm100 en ook een gewone aan/ uit schakelaar (stekker). Het flikkeren krijg je als er een trafo tussen zit. Komt door trafo, deze kan niet omgaan met lage wattage led. Zijn wel speciale mini trafo's voor om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm tja ik krijg zo'n ACM100 niet geplaatst, en dan is de lamp ook niet meer schakelbaar met de huidige knoppen die al op de muur zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Weet iemand van jullie of het ook mogelijk is om licht in te schakelen met de bewegings melder alleen als het donker is?
Of tussen een bepaalde tijd?

Dus dat als je na 17.00 langs een sensor loopt dat dan automatisch het licht aan gaat.
en voor 17.00 niet bijvoorbeeld.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
djkavaa schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:17:
Weet iemand van jullie of het ook mogelijk is om licht in te schakelen met de bewegings melder alleen als het donker is?
Of tussen een bepaalde tijd?

Dus dat als je na 17.00 langs een sensor loopt dat dan automatisch het licht aan gaat.
en voor 17.00 niet bijvoorbeeld.
Yep, via actions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
En dat werkt ook mooi via Tijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
En nog makkelijker via zon-op en zon-onder. vaak een best goede indicatie voor licht en donker...
Tip; in de buiten bewegingsmelder (daar weet ik het van) zit een schakelaar met 3 stappen voor het melden van beweging. Altijd, in schemer of donker. Wanneer je deze op donker zet bespaar je een hoop nutteloze signalen naar de hw en daarmee de batterij. Natuurlijk wel even onthouden voor als je ook in licht periode wil schakelen :) of de indoor bewegingsmelder dit ook kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
HomeWizard thema avond:
- HomeWizard is over genomen door Smart Wares.
Dit betekent:
- Distributie naar Duitsland, Engeland, Frankrijk
- Meer ondersteuning voor Elro
- Focus op Smart Wares safelty & lighting (meer producten dus)
- Een Hue kloon (Q3 2014) op basis van wifi of 868mhz

Andere toekomstplannen:
- HomeWizard gaan Hue ondersteunen (binnenkort)
- Er wordt hard gewerkt aan een "huis modus" en/of conditioneel schakelen.
- HeatLink gaat toegevoegd worden aan scenes.

[ Voor 5% gewijzigd door AJediIAm op 10-12-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AJediIAm schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:41:
HomeWizard thema avond:
- HomeWizard is over genomen door Smart Wares.
Dit betekent:
- Distributie naar Duitsland, Engeland, Frankrijk
- Meer ondersteuning voor Elro
- Focus op Smart Wares safelty & lighting (meer producten dus)
- Een Hue kloon (Q3 2014) op basis van wifi of 868mhz

Andere toekomstplannen:
- HomeWizard gaan Hue ondersteunen (binnenkort)
- Er wordt hard gewerkt aan een "huis modus" en/of conditioneel schakelen.
- HeatLink gaat toegevoegd worden aan scenes.
Hoe kom je aan deze info? Van afgelopen thema avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
"huis modus" , wat bedoel je hier precies mee? Ik was er ook, maar heb hier niets van meegekregen.

Wel navraag gedaan en mij werd verteld dat de hardware voor het versterken/repeaten van signalen al klaar was, en de software in de maak. Dus begin 2014 zou er wat moeten komen om het bereik te verbeteren. Ook twee-richtingverkeer was in de toekomst in zekere zin mogelijk, maar hoe precies werd niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiahboeah
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:56
Smartwares® neemt HomeWizard over

http://www.smartwares.eu/...%AE-neemt-homewizard-over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elles.ramon
  • Laatst online: 23-09 12:40
Das fijn dat de homewizard de philips Hue gaan ondersteunen. heb er al een paar hangen en das fijn dat deze met de homewizard kunnen linken.
De hue werkt met zigbee protocol , gaat homewizard deze ook in de toekomst ondersteunen dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elles.ramon schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:04:
Das fijn dat de homewizard de philips Hue gaan ondersteunen. heb er al een paar hangen en das fijn dat deze met de homewizard kunnen linken.
De hue werkt met zigbee protocol , gaat homewizard deze ook in de toekomst ondersteunen dan ??
Ze gaan de hue bridge aansturen met de developers api, directe aansturing zie ik niet gebeuren. Of ondersteuning voor andere zigbee producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

studiodubio schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:47:
[...]

Heb je hier wellicht een foto van ter inspiratie?
https://www.dropbox.com/s...-12-13%2019%2026%2026.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
brentnl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:34:
"huis modus" , wat bedoel je hier precies mee? Ik was er ook, maar heb hier niets van meegekregen.
In een korte discussie achteraf hebben we wat proberen te vissen naar conditioneel schakelen. Ze zijn er nog niet helemaal uit, maar ze willen heel graag blijven uitbreiden, maar op zo'n manier dat het voor een gebruiker makkelijk en intuïtief blijft.

Bij de vraag of de HeatLink hier ook in meegenomen wordt begon hij enthousiast te vertellen over hoe je je huis in een modus kan zetten om verlichting, rolluiken, en thermostaat met 1 druk op de knop kan schakelen. Het voorbeeld dat gebruikt werd was de "studeer stand" wat de Philips Hue op optimaal studeer licht zet in de studeerkamer boven en de verwarming kan beneden een standje lager (met de nieuwe thermostaat knoppen).

HomeWizard gaat de Philips Hue ondersteunen door via wifi met de Hue bridge te praten. Geen zigbee ondersteuning dus. Ik ben zelf erg enthousiast over deze strategie. Het bedienen via scenes blijft simpel en ook de online app sluit zo naadloos aan. Er komt ook een rgb widget in de apps voor de hue. Mijn hoop is dat HomeWizard op deze manier met meer wifi connected apparaten samen kan gaan werken.
Als ze ook de status van de hue uit gaan lezen als bevestiging...

Er werd wat uitleg gegeven over led verlichting, maar de conclusie wat een beetje: we weten eigenlijk nooit zeker of het goed samenwerkt... Als iemand dus goede ervaring heeft met een specifieke led dimmer/lamp combinatie, laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Conditioneel schakelen in de zin van: Als de bewegingssensor beweging detecteert én magneetcontact x staat open dán schakel iets in/uit.

Dat zou ideaal zijn, dan kan je je creativiteit nog meer de vrije loop laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]AJediIAm schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:17
Er werd wat uitleg gegeven over led verlichting, maar de conclusie wat een beetje: we weten eigenlijk nooit zeker of het goed samenwerkt... Als iemand dus goede ervaring heeft met een specifieke led dimmer/lamp combinatie, laat het weten!
Gezien de overname van SmartWares denk ik dat de lichtdevisie wel een vinger in de pap zal krijgen.
Zie http://www.tevea.nl/nl/voor-consumenten/indoor

• PDankers
Voor conditioneel schakelen denk ik dat zipato de oplossing heeft. Zoek maar eens op rule editor bij zipato (zipabox). Gewoon simpel met puzzelstukjes een voorwaarde bouwen (online) en deze vervolgens in de HW downloaden. Veel eenvoudiger kan het niet

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:00
Ik hoop nog steeds op aansturing van thermostaatkranen. Ik heb hier stadsverwarming dus het het hele heatlink gebeuren gaat aan mij voorbij. Elke radiator in huis heeft een thermostaatkraan, lijkt mij ideaal wanneer ik deze m.b.v. HW kan aansturen.

• JB

JB

Cédric roelt!

Is er al iets voor koolmonoxide? Zie op de site nog geen koolmonoxidemelders te koop staan. Verder zie ik een paar reacties in het eerste deel maar die zijn van 2012. Ik wil graag bij mijn CV ketel zo’n meter monteren, maar zou mooi zijn als die te koppelen is aan de Homewizard. Iemand hier al iets geprobeerd cq. getest (Elro/Flamingo misschien?)?

Mijn boefje is liev!

• brentnl
PDankers schreef op donderdag 12 december 2013 @ 07:55:
Voor conditioneel schakelen denk ik dat zipato de oplossing heeft. Zoek maar eens op rule editor bij zipato (zipabox). Gewoon simpel met puzzelstukjes een voorwaarde bouwen (online) en deze vervolgens in de HW downloaden. Veel eenvoudiger kan het niet
Dat ziet er goed uit! Maar neem aan dat dat momenteel nog niet mogelijk is.
Wel vond ik dit, iemand hier ervaring mee? http://reinald.homeip.net/index.html

• PDankers
zie vorige deel van dit topic. Ik bedoelde ook dat HW eens moet kijken naar de oplossing van zipato.
JB schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:04:
Is er al iets voor koolmonoxide? Zie op de site nog geen koolmonoxidemelders te koop staan. Verder zie ik een paar reacties in het eerste deel maar die zijn van 2012. Ik wil graag bij mijn CV ketel zo’n meter monteren, maar zou mooi zijn als die te koppelen is aan de Homewizard. Iemand hier al iets geprobeerd cq. getest (Elro/Flamingo misschien?)?
Dit zocht ik ook al, maar volgens mij is de voorwaarde dat de sensor 433 mhz heeft, lees koppelbaar is. Zover ik nu zie is er geen koppelbare koolmonoxide melder.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Vraagje, het is me bekend dat ontvangers min. 50 cm uit elkaar geplaatst moeten worden. Maar hoe is het met zenders? En hoe is het eventueel met een zender en een ontvanger naast elkaar?

Bing

bing69 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:21:
Vraagje, het is me bekend dat ontvangers min. 50 cm uit elkaar geplaatst moeten worden. Maar hoe is het met zenders? En hoe is het eventueel met een zender en een ontvanger naast elkaar?
Zender en ontvanger heb ik in de gang op elkaar geplakt zitten en dat (b)lijkt zonder storingen te werken.
Een ACM-1000 en een wandschakelaar.

Hier ook een ASUN met een wandschakelaar op elkaar, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
- Conditioneel schakelen (en/of), alarmsignaal via rookmelders, Heatlink integratie, Countdown timers -

Nieuwe release van de HPM (Home Wizard Proces Monitor) met, naast de bestaande functionaliteit voor conditioneel schakelen ( en/of) en aansturing van het signaal in rookmelders voor alarmsituaties, nu ook nieuwe functionaliteit voor het conditioneel kunnen besturen van de Heatlink en Countdown timers tot 9999 seconden voor complexere schakelmogelijkheden

Vele gebruikers maken al gebruik van de gratis HPM om hun Homewizard uit te breiden, dit zonder programmeerkennis. Nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd op verzoek van de gebruikers.

Een greep uit de vele, door de gebruikers geïmplementeerde, oplossingen. Deze, en andere voorbeelden, zijn ook als instructie beschikbaar op hpm.homeip.net

VEILIGHEID en ALARM
- Uitgebreid Alarmsysteem m.b.v. (sleutel)afstandbedieningen en inloopvertraging
- Hoe kan het alarmsignaal van rookmelders worden gebruikt als algemeen alarm signaal
- Schakel uw verlichting aan in het geval een rookmelder afgaat
- Open rolluiken ingeval een of meerdere rookmelders afgaan
- Sluit rolluiken bij bij beweging (bv bij ramen die eenvoudig te benaderen zijn, of grenzen aan een platdak) tenzij er een brandalarm is, dan juist worden de rolluiken geopend
- Waneer de bel/schakelaar/bewegingssensor wordt geactiveerd gaan gekoppelde de lampen aan voor een periode van 5 minuten, zijn de lampen al aan dan worden ze NIET uitgezet na 5 minuten

TEMPERATUUR en COMFORT
- Heatlink integratie; indien bv 1 uur geen aanwezigheid wordt gedetecteerd, dan wordt de temperatuur in de heatlink aangepast naar "laag", bij beweging wordt de temperatuur gezet "Regulier"
- Rolluiken bij zonsondergang alleen laten zakken als de ramen dicht zijn
- Schakel Homewizard Acties AAN en UIT (met 1 klik vanaf startscherm) zonder de Homewizard Actie te bewerken

VERLICHTING
-Lamp gaat aan gedurende X seconden als beweging is gedetecteerd OF continue aan als wandschakelaar/Afstand bediening aan is
- Zet lampen aan op 40% (dimmer) bij zonsondergang, tenzij beweging gedetecteerd, dan 100%, of indien manueel aangezet dan 70% (en reageert dan niet meer op beweging, bv als tuinverlichtingsscenario)

OVERIGE OPLOSSINGEN
- Irrigatie van de tuin alleen s'nachts en als het niet regent
- Fontein overdag aan en als iemand thuis is, de fontijn stopt bij afwezigheid na 1 uur. En een algemene schakelaar om de fontijn, ongeacht tijdstip of aanwezigheid UIT te zetten
- Schakel pomp aan indien een bepaalde waterhoogte wordt bereikt en stopt met pompen na 3 minuten

Meer informatie zie hpm.homeip.net of mail hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

SNIK0906 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:53:
[...]
VEILIGHEID en ALARM
- Uitgebreid Alarmsysteem m.b.v. (sleutel)afstandbedieningen en inloopvertraging
- Hoe kan het alarmsignaal van rookmelders worden gebruikt als algemeen alarm signaal
- Schakel uw verlichting aan in het geval een rookmelder afgaat
- Open rolluiken ingeval een of meerdere rookmelders afgaan
- Sluit rolluiken bij bij beweging (bv bij ramen die eenvoudig te benaderen zijn, of grenzen aan een platzak) tenzij er een brandalarm is, dan juist worden de rolluiken geopend
Mja, en nu wordt het eng. Toelichting:

Prima features die op papier stuk voor stuk goed doordacht zijn, maar is er aan gedacht dat mensen hierop gaan 'vertrouwen' en mogelijk een vals gevoel van veiligheid opbouwen, terwijl ook bekend is dat als een rookmelder zijn 'brandalarm'-signaal afvuurt, vrijwel alle andere 433MHz ontvangers dusdanig verstoord worden dat een commando daarheen sturen bijna kansloos is omdat die ontvangers dat commando niet 'horen'?

... en dan nu het enge: wat als dat nu net het commando is om bij brand de rolluiken te openen wat niet uitgevoerd wordt, met alle mogelijke gevolgen van dien omdat er een vooraf bedachte vluchtroute geblokkeerd is, terwijl men er vanuit ging "dat de Homewizard dat wel automatisch zou doen bij brand via de HPM"?

Persoonlijk zou ik er niet op vertrouwen omdat het gewoon gevaarlijk kan zijn. En daarom op deze manier er via HPM geen gebruik van willen maken. Of ben ik te voorzichtig?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SNIK0906 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:53:

- Sluit rolluiken bij bij beweging (bv bij ramen die eenvoudig te benaderen zijn, of grenzen aan een platzak)
:+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:16:
[...]

Mja, en nu wordt het eng. Toelichting:

Prima features die op papier stuk voor stuk goed doordacht zijn, maar is er aan gedacht dat mensen hierop gaan 'vertrouwen' en mogelijk een vals gevoel van veiligheid opbouwen, terwijl ook bekend is dat als een rookmelder zijn 'brandalarm'-signaal afvuurt, vrijwel alle andere 433MHz ontvangers dusdanig verstoord worden dat een commando daarheen sturen bijna kansloos is omdat die ontvangers dat commando niet 'horen'?

... en dan nu het enge: wat als dat nu net het commando is om bij brand de rolluiken te openen wat niet uitgevoerd wordt, met alle mogelijke gevolgen van dien omdat er een vooraf bedachte vluchtroute geblokkeerd is, terwijl men er vanuit ging "dat de Homewizard dat wel automatisch zou doen bij brand via de HPM"?

Persoonlijk zou ik er niet op vertrouwen omdat het gewoon gevaarlijk kan zijn. En daarom op deze manier er via HPM geen gebruik van willen maken. Of ben ik te voorzichtig?
Klopt . Het is "on top off". Je moet geen "levensbedreigende situaties" blind op deze wijze automatiseren. Er zijn wel wat extra veiligheden ingebouwd. Met name email notificatie als de hpm geen contact heeft. Obv de statistieken kan ik wel melden dat beschikbaarheid van de service hoog is. Zie ook de uitleg in de FAQ op hpm.homeip.net. Mocht je specifieke vragen hebben stel ze gerust. hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
:) moet zijn plat dak... Platzak wordt je wanneer het inbrekersgilde binnen staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing voor mijn bestaande hal/overloop verlichting.

Er hangen dus zoals gezegd momenteel GX53 spaarlampen die niet met KAKU werken. Voorstel hier was om led lampen te gebruiken, echter heb ik deze lampen ook in hotelschakeling, en wil ik niet mijn huidige schakelmateriaal vervangen, daar dat al duur genoeg was destijds.

Kwam uit bij de AWMD-250, deze zou overeg kunnen met (dimbare) ledlampen. Kun je hem ook zo instellen dat ie gewoon enkel op 100% aan- en uitschakelt? Of dimt ie altijd aan en uit? Want dan heb ik nog niks aan een led vervanger van de gx53.

Een andere oplossing is de ACM-1000 inbouwen en dan de hotelschakeling vervangen met twee draadloze zenders achter de bestaande schakelaars. Niet ideaal, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

SNIK0906 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:47:
[...]

Klopt . Het is "on top off". Je moet geen "levensbedreigende situaties" blind op deze wijze automatiseren. Er zijn wel wat extra veiligheden ingebouwd. Met name email notificatie als de hpm geen contact heeft. Obv de statistieken kan ik wel melden dat beschikbaarheid van de service hoog is. Zie ook de uitleg in de FAQ op hpm.homeip.net. Mocht je specifieke vragen hebben stel ze gerust. hpm@ziggo.nl
Oh, ook al doet de HPM het prima, is de HPM prima dubbel bereikbaar en voert de HPM alle voorgeprogrammeerde logica voor die situatie perfect uit, dan nog steeds heb je het risico dat je rolluik het commando niet 'hoort' omdat de rookmelder de 433MHz band overschreeuwt ten tijde van een brand. Gezien de aard van communicatie van hoe het HomeWizard-systeem opgebouwd is (fire-and-forget, geen statusmelding of commando gelukt is of niet), is het een serieus risico.

In die zin lijkt het mij niet verstandig om specifiek die feature via HPM aan te bieden, om de reden die ik in mijn vorige post aan kaart: mensen gaan er toch op vertrouwen of weten niet dat de kans zeer groot is dat het niet werkt als de nood hoog is. Met mogelijk dodelijke afloop tot gevolg.

Hier kan ik me niet van voorstellen dat de HPM daar op enige manier mee geassocieerd wil worden. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je mag wel van het gezond verstand uit gaan denk ik, rolluiken kan je ook met een schakelaar bedienen en ik denk dat Somfy met de eigen RTS remote zal werken.
Ongeacht alle extra schakelingen die misschien niet zullen werken heb je tenminste het kabaal van de brandmelders zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk gezond verstand het belangrijkste is. De rolluiken dichtdoen lijkt me trouwens het gevaarlijkst, proberen ze te openen niet, je hebt ze tenslotte zelf dicht gedaan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
Is er hier iemand die de Heatlink gebruikt in combinatie met een iSense thermostaat van Remeha? Zo ja werkt dit?

Ik had zelf eerst een V19 versie van de iSense die allerlei problemen gaf in combinatie met de Heatlink, vandaag de nieuwste versie van de iSense getest (de V27) en ook deze geeft precies dezelfde problemen, ik betwijfel dus of dat de combinatie iSense en Heatlink compatible zijn ondanks dat dit op de website van Homewizard staat.

De Honeywell modulation round heb ik ook nog getest op mijn Remeha Calenta en die werkt wel in combinatie met de Heatlink.

Ik heb inmiddels de afgelopen 6 weken tweemaal telefonisch contact opgenomen waarbij ze toegezegd hebben dat ze weer contact met me op zouden nemen maar helaas, en vorige week vrijdag maar support gemaild maar nog geen enkele reactie ontvangen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 13-12-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Mediacj schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:41:
Is er hier iemand die de Heatlink gebruikt in combinatie met een iSense thermostaat van Remeha? Zo ja werkt dit?
Ja, hier. Werkt perfect. Ik heb ook versie V27. Echter wel in combinatie met een Agpo Ferroli MegaDens 4 uit 2007.

Ben je niet vergeten om 'externe toegang' in het uitgebreide menu in te schakelen? Anders kun je problemen verwachten i.c.m. de HeatLink. Staat ook uitgelegd in de KB van de HeatLink op de HomeWizard site.
... Ik zie dat je dat al eerder gedaan hebt, niet jouw oorzaak van de problemen die je ziet.

Ook ik zie wel eens dat de HeatLink het commando niet 'snapt' en weer terugspringt, maar als je het dan nog een keer (of nog een keer) doet, wordt het wel gesnapt. Wel heb ik mezelf aangeleerd dat als je een temperatuur wijzigt, je dan echt even een seconde of 10-20 moet wachten op het evt. resultaat. Niet als een wilde dan nogmaals het commando geven, maar gewoon even wachten. Wat wel een verbetering is sinds de nieuwe app, is dat als het commando faalt, je een popupje krijgt waarin het staat aangegeven dat het niet is gelukt. Dat was voorheen niet.

[ Voor 34% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 13-12-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:09:
[...]

Ja, hier. Werkt perfect. Ik heb ook versie V27. Echter wel in combinatie met een Agpo Ferroli MegaDens 4 uit 2007.

Ben je niet vergeten om 'externe toegang' in het uitgebreide menu in te schakelen? Anders kun je problemen verwachten i.c.m. de HeatLink. Staat ook uitgelegd in de KB van de HeatLink op de HomeWizard site.

Ook ik zie wel eens dat de HeatLink het commando niet 'snapt' en weer terugspringt, maar als je het dan nog een keer (of nog een keer) doet, wordt het wel gesnapt. Wel heb ik mezelf aangeleerd dat als je een temperatuur wijzigt, je dan echt even een seconde of 10-20 moet wachten op het evt. resultaat. Niet als een wilde dan nogmaals het commando geven, maar gewoon even wachten. Wat wel een verbetering is sinds de nieuwe app, is dat als het commando faalt, je een popupje krijgt waarin het staat aangegeven dat het niet is gelukt. Dat was voorheen niet.
Ja hoor die staat al vanaf het begin aan, zowel op de V19 als nu op de nieuwe V27.

En dat noem jij perfect werken? Als je tweemaal de temperatuur moet instellen >:) Dat is voor de WAF toch echt een fail. En hij springt niet meteen terug maar pas na een minuut ofzo je hebt dus het idee dat je de temp goed hebt ingesteld en vervolgens moet je dat nog een keer doen als je er achter komt dat het niet warm wordt. En soms gaat het wel in 1 keer goed, geen peil op te trekken.

Verder weet ik dat je geduldig moet zijn met de Heatlink en zal dus nooit meerdere opdrachten achter elkaar geven.

Heb wonder boven wonder net een reactie gehad van HW, ze werken aan een debug procedure, waarbij ze op afstand je logs kunnen raadplegen en hopen het op die manier binnenkort op te lossen.

[ Voor 40% gewijzigd door Mediacj op 13-12-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Mediacj schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:15:
[...]

En dat noem jij perfect werken? Als je tweemaal de temperatuur moet instellen >:) Dat is voor de WAF toch echt een fail. En hij springt niet meteen terug maar pas na een minuut ofzo je hebt dus het idee dat je de temp goed hebt ingesteld en vervolgens moet je dat nog een keer doen als je er achter komt dat het niet warm wordt. En soms gaat het wel in 1 keer goed, geen peil op te trekken.
Ik ondervind er geen hinder van. Het symptoom dat het na een minuut weer terugspringt herken ik niet.
En WAFactor? Die van mij is (ook) IT-er en weet dat automatisering niet foutloos is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Nog een tip van HomeWizard:
Het schijnt dat kaku ontvangers die te dicht bij elkaar op de zelfde groep zitten aanzienlijk slechter te bereiken zijn. Waarom dit zo is is niet duidelijk, maar het is uitvoerig getest door HomeWizard. Indien mogelijk de ontvangers dus op de uiteindes van de vertakkingen van je stroomnet plaatsen.

Dit is iets wat nauwlijkst te voorkomen is, maar je zou er rekening mee kunnen houden in het inrichten van je schakelingen en misschien dat deze informatie wat van de mythische voodoo kan verdrijven.

Ook hebben ze bevestigd dat je de HomeWizard beter op kunt hangen (of op z'n zijkant leggen) in plaats van plat op tafel leggen. Ook waren er mensen die aan het experimenteren waren met wifi antenne boosters om de afstand een beetje te boosten. Zelf heb ik dit niet nodig, als iemand resultaten heeft ben ik wel benieuwd.

[ Voor 82% gewijzigd door AJediIAm op 13-12-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:59:
[...]

Oh, ook al doet de HPM het prima, is de HPM prima dubbel bereikbaar en voert de HPM alle voorgeprogrammeerde logica voor die situatie perfect uit, dan nog steeds heb je het risico dat je rolluik het commando niet 'hoort' omdat de rookmelder de 433MHz band overschreeuwt ten tijde van een brand. Gezien de aard van communicatie van hoe het HomeWizard-systeem opgebouwd is (fire-and-forget, geen statusmelding of commando gelukt is of niet), is het een serieus risico.

In die zin lijkt het mij niet verstandig om specifiek die feature via HPM aan te bieden, om de reden die ik in mijn vorige post aan kaart: mensen gaan er toch op vertrouwen of weten niet dat de kans zeer groot is dat het niet werkt als de nood hoog is. Met mogelijk dodelijke afloop tot gevolg.

Hier kan ik me niet van voorstellen dat de HPM daar op enige manier mee geassocieerd wil worden. Of wel?
Zoals in mijn andere response al aangegeven moet je niet, 'blind' vertrouwen op techniek. Dus is het belangrijk dat je middels meerdere mogelijkheden in noodsituaties bv rolluiken op traditionele wijze moet kunnen besturen.

Zoals je zelf al aangeeft is voor de HPM zoveel mogelijk gezorgd dat het proces altijd beschikbaar is waardoor de extra functionaliteit zoals conditioneel schakelen (en/of), aansturen van de signaalfunctie van rookmelders voor alarm situaties of de integratie met de Heatlink blijven werken. Maar er zijn, zoals je terecht stelt, meer variabelen waar je rekening mee moet houden. Dus de "normale" schakelaars voor bv rolluiken moeten blijven gehandhaafd. Just in case... Maar in 99% van de gevallen geeft het de Homewizard en HPM toch extra veiligheid en comfort. Zolang het maar "on top" is. Zie ook de informatie vermeldt in gebruikers cases op http://hpm.homeip.net

Verder zijn de genoemde scenario's zelf door gebruikers gecreëerd. Immers biedt de Homewizard in combinatie met de HPM legio mogelijkheden om je huis verder te automatiseren. De website geeft slechts een aantal implementaties weer die zijn ingestuurd door de gebruikers. Ik ben er vast van overtuigd dat deze gebruikers niet alleen vertrouwen op de Homewizard zelf (evt aangevuld met de diensten van de HPM) maar ook op hun "common sense"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen pas op! Het HW-concept is principieel ongeschikt voor een serieus en betrouwbaar beveiligingssysteem. Het kan je wel helpen om de onveiligheid te verminderen, maar dat is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@Kijkmijnou maar goed dat Homewizard dit ook niet pretendeert te zijn.
Beetje loze opmerking imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:41:
@Kijkmijnou maar goed dat Homewizard dit ook niet pretendeert te zijn.
Beetje loze opmerking imo.
Nou, als ik al die alarmsysteemdiscussies hier zie, dan vind ik het geen loze opmerking! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homewizard is geen alarmsysteem en zal het ook nooit worden. Het kan notificaties geven en je kunt creatief zijn met schakelingen en acties, maar het is geen alarmsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat een buitenbewegingsmelder een hittemelder is, en dus bij vuur beweging zal detecteren en de rolluiken zal sluiten als zijnde beveiliging. Nogal tegenstrijdig hpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:03
misschien wat laat maar ik heb ook een foto gemaakt van mijn bediening. ik gebruik een pc met daarop een touchscreen en werk met app.homewizard.nl . Het werkt perfect en ik gebruik de pc als server en luister internetradio ermee

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/812/sgej.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
In de web-app (app.homewizard.nl) mis ik "actions'.
Ligt dat aan mij? (denk 't niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Nee ligt niet aan jou, webapp loopt gewoon achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chundo schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:00:
misschien wat laat maar ik heb ook een foto gemaakt van mijn bediening. ik gebruik een pc met daarop een touchscreen en werk met app.homewizard.nl . Het werkt perfect en ik gebruik de pc als server en luister internetradio ermee

[afbeelding]
Kun je niet beter een tablet hiervoor inzetten? En je server of nas boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:03
de pc zelf staat in een andere ruimte (garage) en is ook aangesloten op de receiver. via de pc kijken wij ook naar de babycam en wordt al eens snel iets opgezocht, een echte pc willen we ook niet in de living en nu is het niet zo storend (scherm stond er al voor we de hw hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Hier bij ook een duit in het zakje, heb de HW nu twee weekjes en bevalt me uitstekend. Gisteren de laatste dimmers geinstalleerd. Beneden (op 3 posities na en boven alles nog op X10) ben over op KAKU met HW.

Uiteraard is alles te volgen op de iphone en ipads. Een Ipad 1 hing in de keuken als receptenboek en kan nu dus ook de HW aan sturen. Zie de foto. Voor degene die zich afvragen wat dat is, dit is een klittenwand, tapijt waarop met een zelfgemaakte houder de ipad met klittenband op bevestigd zit. En dit zit muurvast! En toch zo los te maken. Mag geen reclame maken maar zoek maar eens op klittenwand.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/30778799/1.jpg

voor wat meer duidelijkheid: https://dl.dropboxusercon...0131214_092348046_iOS.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door bing69 op 15-12-2013 08:37 . Reden: xtra foto ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 11:43
Mediacj schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:15:
[...]

Ja hoor die staat al vanaf het begin aan, zowel op de V19 als nu op de nieuwe V27.

Verder weet ik dat je geduldig moet zijn met de Heatlink en zal dus nooit meerdere opdrachten achter elkaar geven.

Heb wonder boven wonder net een reactie gehad van HW, ze werken aan een debug procedure, waarbij ze op afstand je logs kunnen raadplegen en hopen het op die manier binnenkort op te lossen.
ik heb precies het zelfde probleem als jouw met de isense en calenta. Heb al meerdere malen gemaild, eerst kreeg ik steeds de zelfde dag een reactie en sinds de laatste week helaas niet meer. Valt me erg tegen van ze.

hoop wel dat ze snel met een oplossing komen.
hebben ze nog een indicatie gegeven wanneer ze denken dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dazzie schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:41:
[...]

ik heb precies het zelfde probleem als jouw met de isense en calenta. Heb al meerdere malen gemaild, eerst kreeg ik steeds de zelfde dag een reactie en sinds de laatste week helaas niet meer. Valt me erg tegen van ze.

hoop wel dat ze snel met een oplossing komen.
hebben ze nog een indicatie gegeven wanneer ze denken dit op te lossen?
Nee helaas niet heb er wel om gevraagd maar nog geen antwoord op gehad.

Het is nu wel duidelijk dat het een structureel probleem is met deze combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 11:43
Mediacj schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:13:
[...]

Nee helaas niet heb er wel om gevraagd maar nog geen antwoord op gehad.

Het is nu wel duidelijk dat het een structureel probleem is met deze combinatie.
gelukkig zijn ze er mee bezig, dus wachten we nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isense en de remeha calenta/avanta zijn wel heel veel verkochte combinaties, dus zou mooi zijn als het gaat werken. Zit zelf naar een nieuwe ketel te kijken en kom deze combi toch wel heel veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
martinvdm schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:26:
Isense en de remeha calenta/avanta zijn wel heel veel verkochte combinaties, dus zou mooi zijn als het gaat werken. Zit zelf naar een nieuwe ketel te kijken en kom deze combi toch wel heel veel tegen.
Ja heb de Calenta met de isense nu ruim een jaar en ben er heel tevreden over, was dan ook blij verrast dat HW met de oplossing kwam met de Heatlink er tussen in zodat ik de isense kon blijven gebruiken, nu maar hopen dat het opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Praktisch probleem voor HW zelf is natuurlijk dat je van een hoop dingen even een versie kunt inkopen en mee gaan testen, maar een verwarmingsketel is dan net even wat minder praktisch een test-setup mee te maken.

Of ze moeten al een ingang hebben bij een organisatie als de energiewacht waarbij ze controller-printen kunnen lenen/huren oid.

Het beste lijkt mij dat ze de debug-mogelijkheden van de HW zelf danig uitbreiden dat er actief vanuit de gebruikerskant data verzameld kan worden en opgestuurd.
* TD-er heeft iets soortgelijks in de software op 't werk ingebouwd en de terugverdientijd blijkt echt verrassend kort te zijn omdat problemen veel sneller opgelost kunnen worden, danwel (h)erkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn ze wel met een debug methode bezig zodat HeatLink logging opgestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die aan het kijken waren voor een antenne aan de HW. De 433 module die erin zit is een Lynx TRM-433-LT. Hier kun je de manual vinden. Op de website van hun vind je ook allerlei anntennes, alleen nu nog creatief solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan lijkt het mij makkelijker om de LADJ-input aan te passen, tenzij daar al een 0 Ohm weerstand zit naar de Vcc.

Edit:
Ik kon online geen betere scan/foto van de PCB van de HW vinden, maar het lijkt erop dat er een weerstandje zit (R22, rechtsboven de LINK-chip) bij de LADJ input:
Afbeeldingslocatie: http://www.homewizards.nl/forum/download/file.php?id=2&sid=e6bb5b83189fbe14c0642c499f610241
Als deze nog niet 0 is, zou je er een draadbrug overheen kunnen plaatsen (of vervangen).

Indien je toch een eigen antenne wilt plaatsen, dan moet de 433-SP2 antenne losmaken.
Maar dat vereist wel wat kennis van RF-technologie om een betere antenne te maken, vergeleken met eentje die speciaal daarvoor is ingekocht.
Het is niet zo dat HW een antenne op een printspoor heeft zitten op de print, dus veel beter kun je het niet snel maken.
Wat je nodig hebt is in elk geval een 50 Ohm verbinding (dus geen 50 Ohm weerstand, maar RF-impedantie) naar een 50 Ohm antenne die zo'n 17 cm lang is. (1/4 van 433 MHz golflengte)

Als er iemand "toevallig" de HW open heeft, zou het natuurlijk geweldig zijn wanneer de print hiervan "toevallig" even op een scanner beland en daarmee een high-res versie online zou verschijnen ;)

[ Voor 109% gewijzigd door TD-er op 15-12-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik lees het al. Een mooi klusje voor TD-er :P

Pagina: 1 ... 10 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!