Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
bing69 schreef op zondag 15 december 2013 @ 08:32:
Hier bij ook een duit in het zakje, heb de HW nu twee weekjes en bevalt me uitstekend. Gisteren de laatste dimmers geinstalleerd. Beneden (op 3 posities na en boven alles nog op X10) ben over op KAKU met HW.

Uiteraard is alles te volgen op de iphone en ipads. Een Ipad 1 hing in de keuken als receptenboek en kan nu dus ook de HW aan sturen. Zie de foto. Voor degene die zich afvragen wat dat is, dit is een klittenwand, tapijt waarop met een zelfgemaakte houder de ipad met klittenband op bevestigd zit. En dit zit muurvast! En toch zo los te maken. Mag geen reclame maken maar zoek maar eens op klittenwand.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/30778799/1.jpg

voor wat meer duidelijkheid: https://dl.dropboxusercon...0131214_092348046_iOS.jpg
Ziet er fraai uit!
Is het ook mogelijk om het scherm van de ipad constant aan te laten staan? (uiteraard dan met voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29
Ik heb vandaag van HomeWizard support een nieuwe versie van de App mogen ontvangen (apk file voor Android). Hierin zijn de grafieken opnieuw geïmplementeerd. Reden is dat op mijn Motorola Moto G alleen lege grafieken worden geladen (blijkt zich ook voor te hebben gedaan op de HTC One geloof ik).

Er is wel het e.e.a veranderd aan de grafieken. Ik weet niet of het aan mijn telefoon ligt (ik kwam van een HTC Desire S) maar naar mijn gevoel worden de grafieken redelijk snel geladen.

Hier even wat screenshots van de nieuwe versie:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/25ajg1t.png

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/307m33n.png

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2q3slj8.png

Ik heb maar direct de volgende feedback aan de developers van HomeWizard aangegeven:
  • Temperatuur en luchtvochtigheid niet meer tegelijk zichtbaar in dagoverzicht, dat is wel jammer.
  • Rechts boven in is een legenda (bijv rood streepje = temperatuur). Ik zou dat lijntje recht zetten. Deze staat nu schuin.
  • Balken van de regenmeter hebben een andere kleur, dit was altijd blauw maar lijkt nu wel een beetje paars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik ben aan het bekijken of deze HomeWizard iets voor mij is.
Ik heb nu bijv een schakelklok maar die is aan vervanging toe want die wordt min of meer helemaal gereset zodra je die probeert bij te stellen (iets wat nu met het steeds vroeger donker worden steeds nodig is)

Ik heb gezien dat ik zo'n schakelaar aan kan laten gaan bij zonsondergang. Kan dat ook .. minuten er voor?
Kan ik zo'n schakelaar op een vast tijdstip uit laten schakelen?
Kan dat uitschakel tijdstip ook per dag anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29
commentator schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:50:
Ik ben aan het bekijken of deze HomeWizard iets voor mij is.
Ik heb nu bijv een schakelklok maar die is aan vervanging toe want die wordt min of meer helemaal gereset zodra je die probeert bij te stellen (iets wat nu met het steeds vroeger donker worden steeds nodig is)

Ik heb gezien dat ik zo'n schakelaar aan kan laten gaan bij zonsondergang. Kan dat ook .. minuten er voor?
Kan ik zo'n schakelaar op een vast tijdstip uit laten schakelen?
Kan dat uitschakel tijdstip ook per dag anders zijn?
Ik heb gezien dat ik zo'n schakelaar aan kan laten gaan bij zonsondergang -> Ja
Kan dat ook .. minuten er voor? --> Ja, ervoor en erna
Kan ik zo'n schakelaar op een vast tijdstip uit laten schakelen? --> Ja
Kan dat uitschakel tijdstip ook per dag anders zijn? --> Ja

Om een voorbeeld te geven:
Ik schakel mijn tuinverlichting 15 minuten voor zonsondergang in en uit om 23:30 uur., dit doe ik elke dag.
Ook schakel ik de tuinverlichting 's ochtens in om 06:30 uur tot zonsopkomst. Dit doet ik alleen op werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het datablad van de linx
https://www.linxtechnolog...ata-guides/trm-xxx-lt.pdf
En van de splatch antenne
http://servv89pn0aj.sn.so...ant-xxx-sp_data_sheet.pdf

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb nog steeds bij mijn bewegingsmelding het probleem dat er geen snapshot beschikbaar is. Zijn er nog meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
studiodubio schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:38:
[...]

Ziet er fraai uit!
Is het ook mogelijk om het scherm van de ipad constant aan te laten staan? (uiteraard dan met voeding).
Dat is mogelijk, is een instelling op de Ipad zelf. Maak er zelf geen gebruik van. Ook kan het een optie in een app zijn, zoals in mijn kookboek.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Beste Homewizard,

zou het mogelijk zijn om bij acties de geluiden per device in te stellen en ook trillen toe te voegen?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:27
visie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:56:
Ik heb nog steeds bij mijn bewegingsmelding het probleem dat er geen snapshot beschikbaar is. Zijn er nog meer met dit probleem?
Ik heb dit af en toe ook, weet niet waar het aan ligt, maar meestal gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
bing69 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:31:
[...]

Dat is mogelijk, is een instelling op de Ipad zelf. Maak er zelf geen gebruik van. Ook kan het een optie in een app zijn, zoals in mijn kookboek.
Ik bedoel eigenlijk meer dat het scherm constant aan blijft staan als het beweging registreert (middels de camera bijv). (De accu zal dan wel sneller leeg zijn, maar als je het een vaste plek aan de muur geeft met een voedingskabeltje dan maakt dit niet uit. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16
Allen,

Voor mijn huis ben ik ook aan het zoeken naar domotica en homewizard heeft toch wel de voorkeur.
Vorige week heb ik een mail gestuurd naar HW met een vraag over de heatlink maar nog geen reactie gehad. Misschien heeft een van jullie antwoord voor mij?

Geachte heer/mevrouw,

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op domotica en jullie product spreek mij zeer aan.
Echter heb ik nog wel een vraagje over de homewizzard icm de heatlink.
Ik heb in mijn nieuwbouw woning(december 2012 opgeleverd) een Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 ketel.
Beneden heb ik in mijn woning volledig vloerverwarming en boven heb ik radiatoren.
Ook heb ik 2 thermostaten in mijn woning. Beneden zit de Honeywell Round On/Off en boven de Round Modulation.
Ik neem aan dat ik de heatlink maar op een van de 2 thermostaten kan aansluiten?
Als dit zo is wil ik hem voor mijn beden verdieping gebruiken maar moet ik dan ook een andere thermostaat? Of voldoet de Honeywell Round On/Off.

Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
Ja, dat had ik ook gelezen. Maar daar praten ze over "veel gebruikte thermostaten" dus ik vroeg mij af of er ervaring was met mijn thermostaat. En of de heatlink dus 2 thermostaten kan ondersteunen ja of nee. Dat kon ik daar niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
studiodubio schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:57:
[...]

Ik bedoel eigenlijk meer dat het scherm constant aan blijft staan als het beweging registreert (middels de camera bijv). (De accu zal dan wel sneller leeg zijn, maar als je het een vaste plek aan de muur geeft met een voedingskabeltje dan maakt dit niet uit. )
Bij mij reageert ie alleen op de deur bel met een snapshot. Heb wel een pc draaien waarop de beelden bij beweging opgeslagen wordt. Kan dus achteraf altijd terug kijken.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:41
Zijn er camera's met accu dan die werken met homewizard? Ik vraag me altijd al af hoe je die dingen nou netjes weg kunt werken maar bij mij thuis heb ik echt nergens een optie om een camera fatsoenlijk weg te werken en dan nog eens op netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
RickKoets schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:38:
[...]

Ja, dat had ik ook gelezen. Maar daar praten ze over "veel gebruikte thermostaten" dus ik vroeg mij af of er ervaring was met mijn thermostaat. En of de heatlink dus 2 thermostaten kan ondersteunen ja of nee. Dat kon ik daar niet terugvinden.
De Honeywell round modulation werkt prima. De on/of niet want het gaat om een opentherm thermostaat.

Twee thermostaten werkt uiteraard niet en zeker niet met een on/of er bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Mediacj op 17-12-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Neefdave schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:47:
Zijn er camera's met accu dan die werken met homewizard? Ik vraag me altijd al af hoe je die dingen nou netjes weg kunt werken maar bij mij thuis heb ik echt nergens een optie om een camera fatsoenlijk weg te werken en dan nog eens op netstroom.
Zoals ik een berichtje eerder schreef hangt het natuurlijk af van je situatie, maar ik heb bv de camera aan de achterkant aangesloten op een powerline van Belkin. De powerline en het stopcontact zit in een nep vogelhuisje. Camera hangt gewoon in zicht.
Oplossingen zijn er dus altijd..... 8)

[ Voor 2% gewijzigd door bing69 op 17-12-2013 14:15 . Reden: foutje ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Neefdave schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:47:
Dat blijft lastig. Zeker gezien het feit dat de kabel van de door HW aangeboden camera’s erg dik is, je moet een gat van 25 mm boren om het boeltje naar binnen te krijgen.
Ik denk dan ook dat ik een buiten doosje maak waarin alles samenkomt en vandaar een dunner draadje naar binnen naar het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treshed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 08:15
Is het mogelijk een backup te maken van de Homewizard? Ik heb er net 1 besteld met de energylink, maar mocht het systeem kapot gaan dan zou het fijn zijn als alle oude data weer te restoren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
Mediacj schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:49:
[...]
Twee thermostaten werkt uiteraard niet en zeker niet met een on/of er bij.
Hier ben ik niet zo zeker van. Mijn keten ondersteunt namelijk ook een tweede on/off thermostaat. De logica wordt door de ketel afgehandeld en de tweede thermostaat zou dus blijven werken.

Natuurlijk moet je vooral zelf even nadenken wat logisch is.
De ketel zal het verschil niet zien tussen een OpenTherm thermostaat en een OpenTherm thermostaat met een HeatLink er tussen. Natuurlijk zal de HeatLink maar op 1 van de 2 thermostaten werken, maar voor de meeste gevallen lijkt me dit voldoende. Je systeem is tenslotte hiervoor ontworpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
AJediIAm schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:13:
[...]

Natuurlijk zal de HeatLink maar op 1 van de 2 thermostaten werken, maar voor de meeste gevallen lijkt me dit voldoende. Je systeem is tenslotte hiervoor ontworpen...
Dat is precies wat ik bedoel, de Heatlink zal echt geen 2 thermostaten kunnen aansturen achter de Heatlink, dat je direct op de ketel nog een tweede on/of kunt zetten kan bij mij ook.

• PDankers
  • Laatst online: 08-08 11:05
Het is sowieso maar de vraag of het slim is om een traag systeem als vloerverwarming heel erg direct te sturen met een heatlink. Je kunt wel leuk een functie maken bijv; als er beweging is dan 20C. maar door de traagheid zit je nog een uur in de kou. Misschien bij een heel erg wisselend rooster kan het voordelen hebben, anders zie ik het nut niet. Het is misschien handiger om een snel systeem er bij te zetten en deze snel te schakelen.

[ Voor 43% gewijzigd door PDankers op 19-12-2013 09:19 ]

• lvanjaarsveld
  • Laatst online: 23-09 14:56
Sinds deze morgen werken mijn sensoren niet meer, schakelen idem. Vreemde is dat schakelaars die nooit problemen hebben nu niks meer doen. Gisteravond werkte alles nog perfect en en doet het zo weken lang.

Iemand een idee?

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik zou in ieder geval eerst de homewizard eens opnieuw starten (stekker eruit, 10 seconden wachten, stekker erin)
Als dat niet werkt; heb je wel internet (waarschijnlijk wel, anders kon je hier niets vragen)
lvanjaarsveld schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:29:
Sinds deze morgen werken mijn sensoren niet meer, schakelen idem. Vreemde is dat schakelaars die nooit problemen hebben nu niks meer doen. Gisteravond werkte alles nog perfect en en doet het zo weken lang.

Iemand een idee?

• lvanjaarsveld
Sta echt perplex. Heb heel wat locaties en standjes geprobeerd om hier te komen. Probleemloos heeft het tijden gedraaid. Nu ineens dit. Lijkt nu vooral een zone niet te werken (keuken) terwijl die plek altijd in elke hw plek of positie werkte.

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 15:36
lvanjaarsveld schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:41:
Sta echt perplex. Heb heel wat locaties en standjes geprobeerd om hier te komen. Probleemloos heeft het tijden gedraaid. Nu ineens dit. Lijkt nu vooral een zone niet te werken (keuken) terwijl die plek altijd in elke hw plek of positie werkte.
Gebruik je misschien ook temperatuur-sensors?
Heb eens gelezen dat deze over de rooie gaan als de batterij zwak wordt en dat de rest dan overstemd kan worden.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het blijft RF, misschien heeft een buurman een oud draadloos setje voor tvsignalen in gebruik :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• treshed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 08:15
treshed schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:24:
Is het mogelijk een backup te maken van de Homewizard? Ik heb er net 1 besteld met de energylink, maar mocht het systeem kapot gaan dan zou het fijn zijn als alle oude data weer te restoren is?
Homewizard gister geinstalleerd en werkte direct, prachtsysteem!! :)

Zag na installatie dat backups gemaakt worden op de Homewizard online pagina (maandelijks als je een basic abbo hebt) en dat er straks een mogelijkheid is om voor €12,95?? een jaarabbo te nemen zodat je zelf met de hand backups kan maken.

• lvanjaarsveld
Drie temperatuur sensoren, windmeter, regenmeter. Ik heb ze nu allemaal open met de batterij eruit. Same story. Zucht. Kan ook niet geloven dat er opeens een stoorzender tussen 4 en 7 uur deze morgen is geïnstalleerd.

[ Voor 29% gewijzigd door lvanjaarsveld op 19-12-2013 12:20 ]

• visie
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om te kijken of er stoorzenders zijn op 433 MHz?
Met een speciaal apparaatje? Hier namelijk ook van ene op andere moment geen goed ontvangst meer van verschillende ontvangers...

• AJediIAm
treshed schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:49:
[...]
Homewizard gister geinstalleerd en werkte direct, prachtsysteem!! :)

Zag na installatie dat backups gemaakt worden op de Homewizard online pagina (maandelijks als je een basic abbo hebt) en dat er straks een mogelijkheid is om voor €12,95?? een jaarabbo te nemen zodat je zelf met de hand backups kan maken.
Leuk om te horen dat de HomeWizard goed bevalt.

Een abonnement is nieuw voor mij. Normaal ben ik niet zo van de abonnementen, maar als HW fanboy ben ik toch wel benieuwd. Alleen al voor het sponsoren van nieuwe features zou ik het overwegen.

• lvanjaarsveld
Zie nu ook dat ze van alles hebben gedaan met homewizardonline. Vast vanacht/deze morgen. Wellicht heeft dit te maken met onze problemen? Kon geen nieuwe versie herkennen die gepusht was ofzo. Kan enkel bedenken dat er wellicht andere settings profiel actief is nu hwonline anders werkt.

• RickKoets
PDankers schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:11:
Het is sowieso maar de vraag of het slim is om een traag systeem als vloerverwarming heel erg direct te sturen met een heatlink. Je kunt wel leuk een functie maken bijv; als er beweging is dan 20C. maar door de traagheid zit je nog een uur in de kou. Misschien bij een heel erg wisselend rooster kan het voordelen hebben, anders zie ik het nut niet. Het is misschien handiger om een snel systeem er bij te zetten en deze snel te schakelen.
Heb je inderdaad gelijk in. De thermostaat staat eigenlijk altijd op 20 graden, het duurt simpel weg te lang om op te warmen. Ik ga eerst even kijken hoe en of het lukt met de bestaande thermostaat. Lukt dit niet haal ik een andere.

Ik wil alles kunnen monitoren. Ik ga binnenkort de Homewizard aanschafen met de meeste opties erbij. Heatlink/Watermeter/Energylink/Wind- en regenmeter

• lvanjaarsveld
lvanjaarsveld schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:33:
Zie nu ook dat ze van alles hebben gedaan met homewizardonline. Vast vanacht/deze morgen. Wellicht heeft dit te maken met onze problemen? Kon geen nieuwe versie herkennen die gepusht was ofzo. Kan enkel bedenken dat er wellicht andere settings profiel actief is nu hwonline anders werkt.
Opeens werkt het weer. Snap er geen bal van. Enige wat nog gedaan heb is mijn homewizardonline account in orde gemaakt (had ik al maar gebruikte ik niet). Migratie vereist namelijk verificatie voor het werkt. Kon me zo inbeelden dat de hw rare dingen doet als hij niet goed bij het account kan. Tevens hwonline ingesteld op een tablet en phone ipv direct connect.

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Gister zag ik de nieuwe dingen al, dus dit is zeker voor woensdag toegevoegd aan de website.

• AJediIAm
RickKoets schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:11:
[...]

Heb je inderdaad gelijk in. De thermostaat staat eigenlijk altijd op 20 graden, het duurt simpel weg te lang om op te warmen. Ik ga eerst even kijken hoe en of het lukt met de bestaande thermostaat. Lukt dit niet haal ik een andere.

Ik wil alles kunnen monitoren. Ik ga binnenkort de Homewizard aanschafen met de meeste opties erbij. Heatlink/Watermeter/Energylink/Wind- en regenmeter
Ik denk dat je dan juist veel gaat hebben aan een HeatLink. Voor dat je achter aan in de file aansluit zet je je HeatLink alvast op 20C, en als je vergeten bent de thermostaat laag te zetten als je een dagje weg bent zet je het alsnog op 17C. Juist voor de mensen die altijd hun thermostaat op de zelfde temperatuur hebben staan kan het een groot verschil maken.

• commentator
HomeWizard binnen.

En eerste tegenvaller is daar.
Telefoon krijgt geen ip-adres van het ding. Dan maar configtool van de website downloaden. Helaas ook die plat voor onderhoud. Lekker is dat...

• Deef_K

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Vandaag de HomeWizard besteld, met Energy pakket. Ben van plan hem te gebruiken voor:
- Stroomverbruik in de gaten houden
- Weer (temperatuur, regen, wind)
- Bediening rolgordijnen (nu nog 1x Somfy, later meer)
- Rookmelders
- Een deurbel bij de schuur
- Misschien een paar sensoren in kasten dat daar automatisch een lampje aanspringt

De verlichting thuis is al grotendeels over naar Hue/LivingWhites/LivingColors en al bedienbaar per app en via diverse remotes. Ik begrijp uit deze thread dat dit mogelijk tzt ook via HomeWizard bedient kan gaan worden, dat zou interessant zijn. Bijv bij opendoen achterdeur na zonsondergang automatisch lichten aan, of knipperen bij deurbel of rookmelding etcetera.

Als het goed is, is-ie morgen binnen en kan ik de kerstperiode een en ander gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met het volgende vraagstuk.

Reeds ben ik bezig om in de keuken plafond inbouwspotjes te plaatsen. Graag zou ik deze willen kunnen dimmen via KAKU dimmers. Echter........ Ook graag via een conventionele GIRA dimmer. Zijn deze onafhankelijke dimsignalen met elkaar te combineren of krijg je hier problemen van?

Mocht dit het geval zijn, kun je dan bijv wel alleen een schakel moduele (aan/uit) van KAKU plaatsen en het daadwerkelijke dimmen met een conventionele gira schakelaar?

Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:40:
Wie kan mij helpen met het volgende vraagstuk.

Reeds ben ik bezig om in de keuken plafond inbouwspotjes te plaatsen. Graag zou ik deze willen kunnen dimmen via KAKU dimmers. Echter........ Ook graag via een conventionele GIRA dimmer. Zijn deze onafhankelijke dimsignalen met elkaar te combineren of krijg je hier problemen van?

Mocht dit het geval zijn, kun je dan bijv wel alleen een schakel moduele (aan/uit) van KAKU plaatsen en het daadwerkelijke dimmen met een conventionele gira schakelaar?

Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.
Ik zou je vraag op een KAKU of Gira forum stellen ipv het Homewizard forum.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Ik krijg sinds vandaag geen verbinding meer via de homewizard online error 122

Homewizard is niet bereikbaar via de homewizard online service

Hebben meer mensen dit?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:47:
Ik krijg sinds vandaag geen verbinding meer via de homewizard online error 122

Homewizard is niet bereikbaar via de homewizard online service

Hebben meer mensen dit?
Ik dat je homewizard.nl en homewizardonline account samengevoegd zijn.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Ik hbe geen idee.
Had het al vanaf het begin gekoppeld werkte altijd perfect.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn bezig de boel aan te passen. Zie http://www.homewizard.nl/...ewizard-online-instellen/. Ik zou ze ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 07:16
Werkt HomeWizard meteen op een garagepoort die nu open en toe gaat met een 868mhz afstandsbediening? Of moet er sowieso een "Ontvanger gordijn/zonwering ASUN-650" tussen geplaatst worden?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garagedeur-openers zijn een beetje een geval apart.
Hopelijk heeft 'ie namelijk een "rolling code" systeem aan boord, zodat niet steeds dezelfde code verstuurd wordt. Anders maak je het inbrekers wel heel makkelijk. :)
Maar dat maakt het gelijk ook een stuk lastiger.

Wat je wel kunt doen is een "potentiaalvrije" KAKU ontvanger plaatsen die op het losse knopje "drukt" die meestal bij dergelijke systemen zitten.
Bij die van mijn ouders (inmiddels 25 jaar oud systeem) zit een losse muur-schakelaar om de opener te bedienen. Die zou je kunnen schakelen met zo'n KAKU-ontvanger (let op dat je een potentiaal vrije versie neemt, die dus geen netspanning op de contactjes zet, maar gewoon een relais schakelt).
Enige nadeel is wel dat zo'n schakelaar vaak een "toggle" knop is.
1 indrukken: motor in beweging in andere richting dan vorige keer.
2 indrukken: motor stopt
3 indrukken: zie stap 1

Dus misschien is zo'n Asun-650 wel een goed idee, maar die ken ik niet uit ervaring.

Bedenk alleen wel dat KAKU-spullen altijd dezelfde code versturen, dus potentieel een inbraak-gevaar vormen wanneer ze toegang ontsluiten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Vandaag heb ik de HomeWizard aangesloten, so far so good.

Wat ik me afvraag is of het misschien mogelijk is mijn bestaande RF weerstation toe te voegen? Het is een Alecto WS-4000 (http://www.alecto.nl/professioneel-weerstation-4000). Hier zit een indoor unit bij die via 868 Mhz de data ontvangt (windrichting en -kracht, regen, temperatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen11 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:37:

Wat ik me afvraag is of het misschien mogelijk is mijn bestaande RF weerstation toe te voegen? Het is een Alecto WS-4000 (http://www.alecto.nl/professioneel-weerstation-4000). Hier zit een indoor unit bij die via 868 Mhz de data ontvangt (windrichting en -kracht, regen, temperatuur).
Bijna alles op 868 is beveiligd en kan je dus niet zomaar toevoegen, je kunt het proberen. Ik acht de kans klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:07:
Bijna alles op 868 is beveiligd en kan je dus niet zomaar toevoegen, je kunt het proberen. Ik acht de kans klein.
Het lijkt niet te werken inderdaad - de binneunit van de WS-4000 laat de buitendata goed zien. Echter als ik een wind- of regenmeter toevoeg in HomeWizard staat er 'no data'. Ik kan ook geen channel oid kiezen, dus dan houdt het op ben ik bang. Of kan/moet ik nog ergens iets instellen qua weersensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harr46
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-02-2015
Sinds 1 week heb ik mijn iPhone 4s van iOS 6 naar iOS 7 ge-upgrade.
Sindsdien krijg ik geen klik meer te horen als ik in de Homewizardapp een schakelaar on / off schakel..
Herkent iemand dat?
Weet iemand hoe ik dat klikgeluid op mijn iPhone weer terug krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alecto word niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
jeroen11 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:37:

Hier ben ik ook wel eens mee bezig geweest, maar dan met een WMR 200 van oregon, helaas zonder resultaat. Zou mooi zijn wanneer meer van dit soort populaire weerstations ondersteund gaan worden. Maar ik ben bang dat dat niet snel gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou nog mooier zijn wanneer HW een soort van plugins zou ondersteunen zodat we zelf dingen kunnen doorgeven/ontwikkelen.
Al was het alleen al een soort van "laat de klant debuggen" mode zou mooi zijn en het ontwikkelen van nieuwe dingen sterk kunnen bespoedigen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje over Triggers, je kan deze instellen bij een scene of sensor of beide?
Als ik bij beide doet, stoort dit dan op elkaar of wordt de scene sowieso overruled door de sensor?
Of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog dit jaar van plan zijn homewizard spullen te kopen, bij Homeautomation shop hebben ze tot eind van het jaar 10% korting.
Edit: je krijgt de 10% korting door het invullen van couponcode : DecemberActie2013

[ Voor 18% gewijzigd door martinvdm op 23-12-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
martinvdm schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:48:
Voor de mensen die nog dit jaar van plan zijn homewizard spullen te kopen, bij Homeautomation shop hebben ze tot eind van het jaar 10% korting.
als ze daar nu 10% korting hebben dan zijn ze normaal veel te duur. Ze hebben daar nu de prijzen die bij HomeWizard normaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
commentator schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:49:
[...]
als ze daar nu 10% korting hebben dan zijn ze normaal veel te duur. Ze hebben daar nu de prijzen die bij HomeWizard normaal zijn
Dan kijk ik denk ik scheef maar ze hebben toch echt de EnergyLink daar voor 129 euro, hetzelfde als bij Homewizard en bijv de Awareness kit kost daar ook gewoon 249 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
martinvdm schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:24:
[...]

Dan kijk ik denk ik scheef maar ze hebben toch echt de EnergyLink daar voor 129 euro, hetzelfde als bij Homewizard en bijv de Awareness kit kost daar ook gewoon 249 euro.
Je zegt het nu zelf, de prijzen zijn hetzelfde als bij HomeWizard, waar is dan die 10% korting waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
commentator schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:00:
[...]

Je zegt het nu zelf, de prijzen zijn hetzelfde als bij HomeWizard, waar is dan die 10% korting waar je het over hebt?
Niet helemaal duidelijk idd. Je krijgt de korting bij het afrekenen door het invullen van couponcode: DecemberActie2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

commentator schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:19:
HomeWizard binnen.

En eerste tegenvaller is daar.
Telefoon krijgt geen ip-adres van het ding. Dan maar configtool van de website downloaden. Helaas ook die plat voor onderhoud. Lekker is dat...
Heb je de boel al aan de praat?
De HW is gewoon een apparaat in je netwerk dat zelf geen IP-adressen uitgeeft.
Dus is je probleem voor mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:50:
[...]

Gevalletje rtfm (maar moet toegeven dat ik dat zelf ook nooit doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Rudolfus schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:59:
[...]

Gevalletje rtfm (maar moet toegeven dat ik dat zelf ook nooit doe)
je verwacht toch van een apparaat waarvan in de handleiding (bijv blz 4) staat dat het standaard een wifi-netwerk opzet om in te stellen, je toch op z'n minst een ip-adres krijgt
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:50:
[...]

Dat blijkt nergens uit de info van de handleiding. Je kunt er verbinding mee maken en dus zou je mogen verwachten dat je iets van een ip-adres krijgt.

Verder wil je toch zsm met een product dat je binnenkrijgt aan de slag. Als dan de eerste blz al niets lijkt te doen en optie 2, de website, ook al plat ligt dan is dat niet iets om echt vrolijk van te worden.

Heb m inmiddels wel aan de praat.
Al moet ik zeggen dat de tool wel veel java errors gaf en dat ik een aparte router aan mijn netwerk heb moeten hangen omdat de HomeWizard geen verbinding kan maken met het standaard Ziggo-Cisco modem.

Verder valt mij op dat de HomeWizard nadat deze uit is geweest soms wel 5 minuten het lampje van wifi uitlaat en dus zelfs niet gaat knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat het initiele HW-netwerk om de instellingen uit te voeren geen contact maakte met je tlf.
Dat is een ander netwerkje dan wanneer de HW "operationeel" is in je wifi-LAN.
Inderdaad kan het verwarring / probleem opleveren. Fijn toch dat het uiteindelijk gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:16:
Ik begrijp dat het initiele HW-netwerk om de instellingen uit te voeren geen contact maakte met je tlf.
Dat is een ander netwerkje dan wanneer de HW "operationeel" is in je wifi-LAN.
Inderdaad kan het verwarring / probleem opleveren. Fijn toch dat het uiteindelijk gelukt is ;)
Nou zou toch niet mogen dat dat problemen zou moeten opleveren. Als ik op mijn telefoon verbinden met dat netwerk aanklik verwacht ik dan ook dat dat kan ;) Met ieder ander netwerk werkt dat ook dus ook met de HW zou dat moeten werken.
Maar zo zijn er nog wel meer items van de HW die wat finetuning vereisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
commentator schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:44:
[...]

Nou zou toch niet mogen dat dat problemen zou moeten opleveren. Als ik op mijn telefoon verbinden met dat netwerk aanklik verwacht ik dan ook dat dat kan ;) Met ieder ander netwerk werkt dat ook dus ook met de HW zou dat moeten werken.
Maar zo zijn er nog wel meer items van de HW die wat finetuning vereisen
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, er staat toch duidelijk in de handleiding dat de HW zelf een netwerk aanmaakt waarmee je kan verbinden. Waarom zou je dan een ip adres willen hebben. Dat staat er niet, ik vond het juist erg straight forward. Maar misschien ligt het weer meer aan de persoon in kwestie, ik denk inderdaad dat een tweaker dit zou kunnen verwachten, maar wanneer je over ip adressen begint gaat misschien een gemiddelde gebruiker/koper de weg kwijt raken.
Maar zoals hierboven al aan gegeven, rtf is het beste maar de meeste tweakers doen dit vaak niet (net als ondergetekende ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
chippie777 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:45:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, er staat toch duidelijk in de handleiding dat de HW zelf een netwerk aanmaakt waarmee je kan verbinden. Waarom zou je dan een ip adres willen hebben. Dat staat er niet, ik vond het juist erg straight forward. Maar misschien ligt het weer meer aan de persoon in kwestie, ik denk inderdaad dat een tweaker dit zou kunnen verwachten, maar wanneer je over ip adressen begint gaat misschien een gemiddelde gebruiker/koper de weg kwijt raken.
Maar zoals hierboven al aan gegeven, rtf is het beste maar de meeste tweakers doen dit vaak niet (net als ondergetekende ;) )
hoe wil je verbinden met een netwerk zonder ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met Windows 8.1. Zojuist een nieuwe update van de HomeSense applicatie naar Microsoft gestuurd. De volgende zaken zijn gewijzigd:

1) LiveTile. Je kunt de status van de HomeWizard nu op de livetile zien (grootste livetile)
2) Delen. Je kunt nu verschillende grafieken (oa van thermometers) delen op twitter/Facebook etc
3) Stabiliteit. De applicatie is stabieler, een aantal bugs die voor instabiliteit zorgde zijn opgelost

Ben nog op zoek naar iemand met dimmers. Ik krijg redelijk wat vragen of dimmers ook werken binnen HomeSense. Dat is nu niet het geval omdat ik zelf geen dimmers heb dus als iemand me daar mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:37:
Voor de mensen met Windows 8.1. Zojuist een nieuwe update van de HomeSense applicatie naar Microsoft gestuurd. De volgende zaken zijn gewijzigd:

1) LiveTile. Je kunt de status van de HomeWizard nu op de livetile zien (grootste livetile)
2) Delen. Je kunt nu verschillende grafieken (oa van thermometers) delen op twitter/Facebook etc
3) Stabiliteit. De applicatie is stabieler, een aantal bugs die voor instabiliteit zorgde zijn opgelost

Ben nog op zoek naar iemand met dimmers. Ik krijg redelijk wat vragen of dimmers ook werken binnen HomeSense. Dat is nu niet het geval omdat ik zelf geen dimmers heb dus als iemand me daar mee kan helpen.
Cool, ik zal morgen eens kijken of 'ie erbij staat als update.
Ik heb wel een dimmer, al is dat wel een verhaal apart ;) (dacht een niet-dimmer gekocht te hebben, maar laatst stond het licht ineens op ~20% te werken en moest toen een dimmer aanmaken in HW om 'm weer op 100% te kunnen zetten)

Enige probleem is dat ik 'm nog wel een 2e nieuwe code moet aanleren, want hij zit nu achter de repeater van KAKU en dat kan potentieel de boel ook overhoop gooien.
Ik zal 'm dus morgen ook daarmee even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:37:

Ik heb een inbouw dimmer. Stuur me ff een pm, wellicht kan ik je ergens mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

commentator schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:35:
[...]

hoe wil je verbinden met een netwerk zonder ip?
Op dezelfde manier als dat je normaal een router bereikt, bij je wifi instellingen. Geen ip nodig. Hij zet gewoon een eigen draadloze dienst op met de naam homewizard waarmee je kunt verbinden via wifi instellingen. Daarna kun je als je verbonden bent met de wifi in de app je homewizard instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:03:
[...]

Cool, ik zal morgen eens kijken of 'ie erbij staat als update.
Ik heb wel een dimmer, al is dat wel een verhaal apart ;) (dacht een niet-dimmer gekocht te hebben, maar laatst stond het licht ineens op ~20% te werken en moest toen een dimmer aanmaken in HW om 'm weer op 100% te kunnen zetten)

Enige probleem is dat ik 'm nog wel een 2e nieuwe code moet aanleren, want hij zit nu achter de repeater van KAKU en dat kan potentieel de boel ook overhoop gooien.
Ik zal 'm dus morgen ook daarmee even testen.
Microsoft is niet zo snel met certificeren. Denk dat de update over een dag of 5 beschikbaar is. Als hij er in staat meld ik het wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:06:
[...]

Op dezelfde manier als dat je normaal een router bereikt, bij je wifi instellingen. Geen ip nodig. Hij zet gewoon een eigen draadloze dienst op met de naam homewizard waarmee je kunt verbinden via wifi instellingen. Daarna kun je als je verbonden bent met de wifi in de app je homewizard instellen.
iedere router die ik instel geeft netjes een ip-adres af hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
commentator schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:13:
[...]

iedere router die ik instel geeft netjes een ip-adres af hoor.
Klopt, maar volgens mij is de HW geen router :)
Nogmaals, ik heb nog nooit met ip adressen hoeven klooien, gewoon de aanwijzigingen gevolgd uit de handleiding en het systeem was up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
chippie777 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:03:
[...]

Klopt, maar volgens mij is de HW geen router :)
Nogmaals, ik heb nog nooit met ip adressen hoeven klooien, gewoon de aanwijzigingen gevolgd uit de handleiding en het systeem was up and running.
zou kunnen , wellicht dat de andere problemen zoals het 5min duren voordat wifi-lampje iets gaat doen toch hardware probleem van mijn HW is dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien de Windows configtool nogmaals runnen? Of puur als test even met een ander AP verbinden?
Soms wil het ook wel eens helpen om de router/AP een keer te restarten.
Vooral de Ziggo-modems hebben daar soms last van dat je heel moeizaam kunt verbinden. Wanneer je dan verbinding hebt, is het wel prima werken. Even modem restarten en probleem is dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Ik ben het eens met Commentator: ook al is de HW geen router, als je daar op zijn "eigen" netwerk verbinding mee moet kunnen maken kan dat alleen als beide apparaten een IP-adres hebben op hetzelfde subnet.
Sterker nog je mobiel/iPad moet ook het IP-adres van de HW kennen die dan tijdelijk als gateway/router funtioneert. De enige manier waarop dat voor de gebruiker simpel werkt is als de HW in zo'n geval als DHCP-server functioneert en dus zowel een IP-adres aan je telefoon uitdeelt als communiceert op welk adres hij zelf bereikbaar is.

Als dat niet gebeurt is er echt iets niet goed in de Homewizard, of heeft ie bijvoorbeeld erg last van interferentie op het WiFi kanaal wat ie in zo'n geval gebruikt. Gezien het feit dat het ook moeizaam gaat voordat je normale connectie met je Wifi netwerk tot stand komt zou ik eens checken of je storingsbronnen kunt elimineren of de plaats van je HW kunt veranderen.
Ikzelf heb hier in huis met normale PC's bijvoorbeeld connectieproblemen op alle lagere kanalen, zelfs die waar er geen buurt WiFi netwerk in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Gisteren een exta APCR2300 stekkerblok schakelaar besteld. De enkele die rechtstreeks in het stopcontact gaat achter mijn mediameube laat het bijna altijd afweten. Er ligt al een ACPR2300 voor mijn tv, receiver etc. en die reageerd altijd.

Op de nieuwe ACPR3200 komt o.a. de horizonbox. Ding slurpt standby 30watt en deze laat ik dan automatisch uitzetten om 00:00 uur.

Ook nog getwifeld over de weather kit maar ik vind deze nog steeds te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel moeten de kaki's 50 cm uit elkaar liggen, wellicht is dat je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm die 299 euro box uit de nieuwsbrief lijkt wel een andere camera te hebben dan standaard op de site staat.
De prijs is ook wel redelijk scherp, of de IP-camera is een stuk voordeliger dan die standaard verkocht worden.
Iemand enig idee welke camera dat is?

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:13:
Hmm die 299 euro box uit de nieuwsbrief lijkt wel een andere camera te hebben dan standaard op de site staat.
De prijs is ook wel redelijk scherp, of de IP-camera is een stuk voordeliger dan die standaard verkocht worden.
Iemand enig idee welke camera dat is?
Als je kijkt naar het pakket in aanschafprijs krijg je de camera eigenlijk bijna gratis. Ik gok dat het een elro camera is.

• visie
  • Niet online
Compleet pakket*
1 x HomeWizard
1 x KlikAanKlikUit schakelaar (2x) plus remote APA2-2300R
1 x Rookmelder voor HomeWizard
1 x Draadloze thermometer 3-kanaals
1 x KlikAanKlikUit magneetcontact AMST-606
1 x Elro IP Camera C704IP.2 (wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 15:44
Iemand een idee of deze rookmelders uit de Conrad aanbieding gaan werken met de Homewizard:

Alecto SA-30 Draadloze rookmelder

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/045839/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
MikeT80 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 08:48:
Iemand een idee of deze rookmelders uit de Conrad aanbieding gaan werken met de Homewizard:
Ze lijken heel erg op mijn Flamingo's en die doen het prima op de HW.
Of deze Alecto's echt op de HW werken durf ik echter niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Waarom het risico nemen? Flamingo (die is wel hetzelfde als Elro) is net zo duur (eBay bijv.), die werken zeker.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
visie schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:27:
Compleet pakket*
1 x HomeWizard
1 x KlikAanKlikUit schakelaar (2x) plus remote APA2-2300R
1 x Rookmelder voor HomeWizard
1 x Draadloze thermometer 3-kanaals
1 x KlikAanKlikUit magneetcontact AMST-606
1 x Elro IP Camera C704IP.2 (wit)
Wat stom dat ik daar overheen heb gelezen. (al kan ik de site van de TV-aanbieding niet meer tevoorschijn krijgen, te populair?)
Maar goed, de camera zou volgens Elro een adviesprijs hebben van 139 euro en goedkoopste wat ik gezien heb is 100 euro.

Dan is het dus een heel erg scherpe aanbieding voor in totaal 299 euro.

Die rookmelders zullen inkoop wel ongeveer een tientje zijn, aangezien ze dat bij Amazon ook kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Laatst online: 06:24
Vanochtend is bij mij een slimme meter geplaatst. Ik kan nu via de Energylink wel het elektriciteitsverbruik uitlezen, maar niet het gasverbruik. Deze blijft netjes op 0 m3 staan, dit terwijl het werkelijke verbruik op de gasmeter inmiddels al is opgelopen tot meer dan 3 m3.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik nog zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 15:03

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

aartvark013 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:36:
Vanochtend is bij mij een slimme meter geplaatst. Ik kan nu via de Energylink wel het elektriciteitsverbruik uitlezen, maar niet het gasverbruik. Deze blijft netjes op 0 m3 staan, dit terwijl het werkelijke verbruik op de gasmeter inmiddels al is opgelopen tot meer dan 3 m3.

Is er ook daadwerkelijk een nieuwe gasmeter geplaatst?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
En er is al meer dan een vol uur voorbij, komt maar per uur namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Laatst online: 06:24
Dat was dus het probleem. Gasverbruik komt nu wel door.... Was kennelijk te ongeduldig...

In ieder geval bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aartvark013 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:36:

Als je een slimmemeter hebt kun je je aanmelden op het slimmemeterportal, is echt te gek. Hele mooie aanvulling op data van de homewizard. Dit is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Iemand ervaringen met regenmeters die op de HW werken?
Ik heb nu die standaard meter die ze daar hebben maar als er de hele dag alleen maar miezer valt dan telt dat ding dat niet. Zijn er regenmeters die nauwkeuriger zijn en op de HW werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Nee die zijn er niet, wat je wel kunt doen is de diameter van je regenmeter vergroten, dan telt hij al bij een kleinere hoeveelheid, maar dan komt de HW hoeveelheid niet meer overeen met je metingen, dus een factor 10 zou dan mooi zijn, dus jij leest 0,7 wat in werkelijkheid 0,07 mm is dat is gevallen.

Nog mooier zou het zijn als je in de HW app zou kunnen kalibreren.

[ Voor 10% gewijzigd door Mediacj op 27-12-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem zo als dat nu werkt met die wip/wap meting, krijg je niet nauwkeuriger, komt bij als het alleen
Miezert is de verdampingswaarde t.o.v. De hoeveelheid regen ook weer van belang, ik zou daar niks aan veranderen ,ook al niet als jij jou waarden ook nog deelt via de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:16:
Systeem zo als dat nu werkt met die wip/wap meting, krijg je niet nauwkeuriger, komt bij als het alleen
Miezert is de verdampingswaarde t.o.v. De hoeveelheid regen ook weer van belang, ik zou daar niks aan veranderen ,ook al niet als jij jou waarden ook nog deelt via de HW.
ben ook niet van plan om iets aan de regenmeter aan te passen, vandaar de vraag of er andere regenmeters zijn die wel nauwkeuriger zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Een vraag over de app: ik heb ingesteld dat ik bij bepaalde sensoren (magneetcontact, bewegingsmelder) ik een push notificatie op m'n telefoon ontvang (iPhone 5S, iOS 7). Het valt me op dat m'n batterij nu veel sneller leeg is dan voorheen. Het gaat echt met ruim 10% per uur omlaag nu. De telefoon is ook warm, terwijl hij niet actief gebruikt wordt. Heb HomeWizard app weer even uitgezet en nu is verbruik weer normaal.

Is het een bekend euvel dat de app zoveel stroom gebruikt? Komt het doordat ik push notificaties in combinatie met HomeWizard Online gebruik? Zijn er nog dingen die ik kan instellen of checken?

Hopelijk is er een manier mogelijk om wel push notificaties te blijven ontvangen, ook buiten de deur. Het is een van de redenen dat ik voor HomeWizard gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hier de push notificatie alleen voor de deurbel, en magneetcontact voor als ik niet thuis ben. heb niet het idee dat mijn batterij sneller leeg gaat (iphone 4S/ios7).

krijg je veel pushmeldingen van bewegingsensor of magneetcontact?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Gebruik hier de pushnotificatie op iPhione 5 (iOS 7) en ook geen problemen. Ik sluit de app wel altijd nadat ik zaken check cq. schakel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
jeroen11 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:25:
Een vraag over de app: ik heb ingesteld dat ik bij bepaalde sensoren (magneetcontact, bewegingsmelder) ik een push notificatie op m'n telefoon ontvang (iPhone 5S, iOS 7). Het valt me op dat m'n batterij nu veel sneller leeg is dan voorheen. Het gaat echt met ruim 10% per uur omlaag nu. De telefoon is ook warm, terwijl hij niet actief gebruikt wordt. Heb HomeWizard app weer even uitgezet en nu is verbruik weer normaal.

Is het een bekend euvel dat de app zoveel stroom gebruikt? Komt het doordat ik push notificaties in combinatie met HomeWizard Online gebruik? Zijn er nog dingen die ik kan instellen of checken?

Hopelijk is er een manier mogelijk om wel push notificaties te blijven ontvangen, ook buiten de deur. Het is een van de redenen dat ik voor HomeWizard gekozen heb.
Nee hoor geen last van op ios zowel op ipad als iphone al meer dan een jaar probleemloos vwb stroomverbruik en ik laat de apps gewoon doorlopen op de achtergrond
Pagina: 1 ... 11 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!