Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:16:
Systeem zo als dat nu werkt met die wip/wap meting, krijg je niet nauwkeuriger, komt bij als het alleen
Miezert is de verdampingswaarde t.o.v. De hoeveelheid regen ook weer van belang, ik zou daar niks aan veranderen ,ook al niet als jij jou waarden ook nog deelt via de HW.
Dan moet je maar eens op weerfora kijken waar ze dit zeker toepassen, je argument dat het er niet nauwkeurig op word is niet waar, doordat je veel eerder 'wipt' gaat er minder regen verloren door verdamping, zeker bij een steile trechter.

Verder zitten we hier op Tweakers waar een beetje knutselen om het naar je hand te zetten gemeengoed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Klopt het dat HomeWizard Online eruit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flappie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:46:
De app en app.homewizard.nl lijken wel gewoon te werken, maar misschien was er zo'n kleine 3 uur geleden inderdaad een storing.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk ook wel vaker korte hickups in homewizard online

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Blijkbaar is er iets mis met mijn HomeWizard Online account. Zal wel even mailen naar de support pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:33:
Ik merk ook wel vaker korte hickups in homewizard online
Sowieso vind ik het een vreemde keus dat eerst de online-route bekeken wordt en dan of er een rechtstreekse verbinding mogelijk is.
Dus online uitzetten kan soms aardig schelen in de snelheid waarmee de app verbinding maakt met de HW.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:46:
Ik kan ook al een dag niet verbinden via HomeWizard Online (alleen direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms kan het ook helpen om de app even 'te killen'.
Dus in Android de home-knop ingedrukt houden en de app opzij swipen (Android 4.x)
Of anders force-close via de settings -> apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
Kans is overigens ook aanwezig dat de site op dat moment er even uit lag. Er is wel erg vaak onderhoud op normale werktijden. Je zou toch verwachten dat ze dat online zetten 's nachts doen aangezien het vooral gericht is op de Nederlandse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:49:
[...]

Dan moet je maar eens op weerfora kijken waar ze dit zeker toepassen, je argument dat het er niet nauwkeurig op word is niet waar, doordat je veel eerder 'wipt' gaat er minder regen verloren door verdamping, zeker bij een steile trechter.

Verder zitten we hier op Tweakers waar een beetje knutselen om het naar je hand te zetten gemeengoed is ;)
Als je niet je gegevens deelt is het geen probleem, maar anders klopt de uitlezing niet meer met de andere weerstations. :'(

Hoe kun je een UV sensor testen ? , een gewone sterke gloeilamp zou dat lukken, de mijne geeft al een hele tijd niks meer aan :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gloeilamp geeft vrijwel geen UV-licht.
Je zou het kunnen testen met UV-LED's, maar ik ga er een beetje vanuit dat niet iedereen die thuis op voorraad heeft ;)
Een gezichtsbruiner zal al wel meer beschikbaar zijn, of een zonnebank.

TL-lampen (vooral oude lampen met veel branduren) kunnen ook wel UV licht afgeven. Vooral op plekken waar het wit al een beetje weg is. Dicht bij de uiteinden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ,dat ga ik ff proberen met oude TL-buis , bedankt voor de tip

Hij geeft dan 0,2 UVI aan , als ik hem bij het eind van de TL buis houd, dus hij werkt nog wel blijkbaar.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zycho42
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 09:33
Ik heb mijn Homewizard al een tijdje en ben inmiddels lekker bezig mijn eigen home automation systeem in elkaar te zetten. Ik draai scripts op mijn hackintosh die aangestuurd kunnen worden door tasker op mn android over ssh, die scripts sturen dan de HW aan via http commando's en dat werkt heel prima - zo kan ik mijn raspbmc lichten uit laten schakelen en muziek laten stoppen wanneer een film begint te spelen en heb ik een usb lichtsensor om conditioneel lampen te laten schakelen als het donker wordt. Behalve lichten schakelen schakelen ook bv TV en Airport stations automatisch uit als mijn telefoon contact met mijn router verliest. Voor handmatig schakelen vind ik de HW app erg fijn (en mijn vrouw ook ;-) maar ik mis een manier om vanuit de HW app aan mijn pc te laten weten dat een bepaalde schakelaar wordt omgezet.
Nu zit ik er aan te denken om een 433MHz transceiver aan te schaffen die ik aan mijn hackintosh of mijn raspberry pi kan hangen, zodat de HW scripts kan triggeren en de scripts direct met de HW kunnen communiceren. Heeft iemand ervaring met 433MHz transceivers via usb of GPIO in combinatie met de HW? Kan iemand een model aanraden? Of is er een betere oplossing?

Ik denk aan zoiets:
http://dx.com/p/usb-1100p...module-white-black-159139
of
http://www.conrad.nl/ce/n...MHz-Module-5-V-Bereik-max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dat zomaar gaat werken... je kunt namelijk niet alle codes die via 433Mhz werken koppelen aan HW volgens mij. Heb zelf een Picca zonnescherm met een RF AB van ASA (go-1) die op 433mhz uitzendt, maar ik krijg hem niet ingelezen in HW. (of doe ik iets fout?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Nee , je kunt niet zomaar alles koppelen. Ik heb bijv ook een Balance weerstation met buitensensor op 433mHz en die kan ik ook niet koppelen. Tenminste, ik kan in de HW het juiste kanaal wel opgeven maar het blijft op geen data staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zycho42
Haha, ik zat een hele tijd te denken hoe ik dit kon oplossen en nu dan besloten om hier te vragen, en prompt bedenk ik zelf een work-around :-D Kennelijk moest ik het hier eerst vragen om er op te komen.

Je kan natuurlijk een 'nep' switch aanmaken in de HW, die wel een code zendt (anders werkt de switch niet in de interface) maar die niet gekoppeld is aan een fysieke kaku oid. Op mn mac draai ik middels launchd een py script dat elke 2 seconden de status van de switch checkt (via /get-sensors). Zodra een verandering in de switch wordt geconstateerd wordt een ander script uitgevoerd (bv om itunes te stoppen, of wat je wil). Werkt voor alsnog heel goed hier...

In elk geval bedankt - een 433MHz transceiver compatible met HW zou toch interessant kunnen zijn. Of de mogelijkheid voor HW om over wifi commando's aan een pc te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:41
Neefdave schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:22:
Gisteren een exta APCR2300 stekkerblok schakelaar besteld. De enkele die rechtstreeks in het stopcontact gaat achter mijn mediameubel laat het bijna altijd afweten. Er ligt al een ACPR2300 voor mijn tv, receiver etc. en die reageerd altijd.
Inmiddels binnen en deze reageerd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zycho42 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:18:
Ik heb mijn Homewizard al een tijdje en ben inmiddels lekker bezig mijn eigen home automation systeem in elkaar te zetten. Ik draai scripts op mijn hackintosh die aangestuurd kunnen worden door tasker op mn android over ssh, die scripts sturen dan de HW aan via http commando's en dat werkt heel prima - zo kan ik mijn raspbmc lichten uit laten schakelen en muziek laten stoppen wanneer een film begint te spelen en heb ik een usb lichtsensor om conditioneel lampen te laten schakelen als het donker wordt. Behalve lichten schakelen schakelen ook bv TV en Airport stations automatisch uit als mijn telefoon contact met mijn router verliest. Voor handmatig schakelen vind ik de HW app erg fijn (en mijn vrouw ook ;-) maar ik mis een manier om vanuit de HW app aan mijn pc te laten weten dat een bepaalde schakelaar wordt omgezet.
Nu zit ik er aan te denken om een 433MHz transceiver aan te schaffen die ik aan mijn hackintosh of mijn raspberry pi kan hangen, zodat de HW scripts kan triggeren en de scripts direct met de HW kunnen communiceren. Heeft iemand ervaring met 433MHz transceivers via usb of GPIO in combinatie met de HW? Kan iemand een model aanraden? Of is er een betere oplossing?

Ik denk aan zoiets:
of
Kun je dit niet met een rfxcom regelen? Wellicht aan je raspberry.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:09:
[...]

Inmiddels binnen en deze reageerd perfect.
Waar lag het nu aan dan? Een defecte unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:53:
[...]

Sowieso vind ik het een vreemde keus dat eerst de online-route bekeken wordt en dan of er een rechtstreekse verbinding mogelijk is.
Dus online uitzetten kan soms aardig schelen in de snelheid waarmee de app verbinding maakt met de HW.
Eens. Het zou naar mijn idee ook een betere optie zijn om Homewizard Online uitsluitend te gebruiken idien niet op het eigen netwerk aanwezig. Scheelt ze ook een hoop onnodig load en traffic op hun servers van alle mensen die nu homewizard online gebruiken terwijl ze gewoon lokaal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij mijn snapshots als er gebeld wordt alleen de laatste.. dus als er 3x gebeld wordt overdag als ik niet thuis ben, kan ik alleen de laatste foto zien van mijn cam... klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 19:10

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ja, dat klopt.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zycho42
Kun je dit niet met een rfxcom regelen? Wellicht aan je raspberry.
Misschien wel, ik zou wel willen weten of iemand iets dergelijks aan de praat heeft. Ik vind de rfxcom alleen wel erg prijzig, ik zou liever een goedkopere (evt diy) oplossing hebben. Misschien kan ik zoiets in elkaar knutselen en er een lego behuizing omheen bouwen:

http://rurandom.org/justi...3_Mhz_transceiver_for_PCs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:26
Ik was en ben nog steeds tevreden met de HW. Echter heb nu iets vreemds.

Ik heb alle afstandsbedieningen via de HW lopen. Als ik nu een stekkermodule met de HW bedien geen enkel probleem en in de HW zie je de schakelaar op ON/OFF staan afhankelijk van wat je doet.

Leer de HW dat ook een afstandbediening mag schakelen, gaat goed. Zie zelfs de HW verspringen van ON/OFF, echter de apparatuur wordt niet geschakeld......

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:39:
Ik was en ben nog steeds tevreden met de HW. Echter heb nu iets vreemds.

Ik heb alle afstandsbedieningen via de HW lopen. Als ik nu een stekkermodule met de HW bedien geen enkel probleem en in de HW zie je de schakelaar op ON/OFF staan afhankelijk van wat je doet.

Leer de HW dat ook een afstandbediening mag schakelen, gaat goed. Zie zelfs de HW verspringen van ON/OFF, echter de apparatuur wordt niet geschakeld......
Waarschijnlijk stoort de HW op het moment dat je de remote indrukt door hetzelfde commando nogmaals te sturen.
Wat ik dan weer vreemd vind is dat het commando kennelijk wel aankomt bij de HW zelf, dus dan zou het ook aangekomen moeten zijn bij de KAKU-ontvanger.

Wat ik doe is een schakelaar aanmaken in de HW, door dan een code te genereren die gelijk dan ook aan de ontvanger geleerd wordt.
Daarna -dus als 2e code- leer je de code van de remote aan. Dit laatste is dan puur en alleen om de status in de HW in sync te houden.

Heb je misschien ook een event gekoppeld aan de code van de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
zycho42 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:18:

Ik denk aan zoiets:
of
Als je ook nog zelf met 433Mhz tranceivers en scrips aan de gang wilt/bent snap ik eigenlijk niet waarom je de HW nog wilt gebruiken?
Met een raspberry pi of een PC met zo'n receiver en wat software (eigenbouw, open source of iets als Homeseer) kun je in potentie alles al aansturen en helemaal tweaken naar eigen inzicht. Nu probeer je de beperkingen van de HW met een ingewikkelde keten van spullen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zycho42 schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:37:
[...]

Misschien wel, ik zou wel willen weten of iemand iets dergelijks aan de praat heeft. Ik vind de rfxcom alleen wel erg prijzig, ik zou liever een goedkopere (evt diy) oplossing hebben. Misschien kan ik zoiets in elkaar knutselen en er een lego behuizing omheen bouwen:

http://rurandom.org/justi...3_Mhz_transceiver_for_PCs
Heb er geen ervaring mee, maar vergis je niet in de kosten van Lego :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 247od
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:27:
Er zijn meerdere mensen geweest die hebben geklaagd over het RF bereik van de HW. Jammer genoeg nog niemand die hier iets aan heeft kunnen tweaken. Dat kan natuurlijk niet!

Ik heb mijn HW uit elkaar gesleuteld en even een foto gemaakt van de printplaat. Er zitten blijkbaar twee antennes in voor 433 en 866MHz respectievelijk. Jammer genoeg zie ik zo geen mogelijkheid om deze aan te passen voor meer bereik. Wel weet ik dat de meest linker uitsparing op de antennes de "feed" is, de rest zijn ground aansluiting volgens de technische specs. Zou je hier eventueel een draadje op kunnen solderen of iets dergelijks? Iemand tips? Voor een grotere foto of de technische pdf van de Linx antenne's: mail/pm even, ik kan hier niet uploaden.

[afbeelding]

Ik denk dat ik maar een extern kabeltje ga solderen aan mijn ontvangers, dat is wel redelijk eenduidig.

Kom op tweakers: ik ben beter gewend! (Als ik er zelf beter in was zou ik er meteen mee aan de slag gaan.)
Ik ben benieuwd of iemand hier al iets verder mee is gekomen. Ik heb zelf inmiddels besloten om Homewizard achter mij te laten voor wat het is. Mijn hele huis zit vol met KAKU maar ik blijf een probleem houden met de afstanden. Kennelijk is mijn huis net iets te groot voor dit systeem.

De KAKU's die dicht bij zitten blijf ik aansturen via de HW. De HW wordt weer aangestuurd door de Fibaro HC2 (komt morgen binnen) dmv http requests.

Het zou voor mij handig zijn om het HW kastje nog even op te voeren in zijn laatste dagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo staat de dimmerbalk als je een lamp op 100% zet de volgende keer als je hem aanzet onder het icoontje "on" wat ca.75% aangeeft? Als je hem dan bijvoorbeeld van 75 naar 80 schuift gaan het licht dus dimmen in plaats van veller branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
247od schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:42:
[...]

Ik ben benieuwd of iemand hier al iets verder mee is gekomen. Ik heb zelf inmiddels besloten om Homewizard achter mij te laten voor wat het is. Mijn hele huis zit vol met KAKU maar ik blijf een probleem houden met de afstanden. Kennelijk is mijn huis net iets te groot voor dit systeem.

De KAKU's die dicht bij zitten blijf ik aansturen via de HW. De HW wordt weer aangestuurd door de Fibaro HC2 (komt morgen binnen) dmv http requests.

Het zou voor mij handig zijn om het HW kastje nog even op te voeren in zijn laatste dagen 8)
Wellicht is TDer er nog verder mee gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
247od schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:42:
[...]

Ik heb een week of 2 geleden aangegeven waar mogelijk een weerstandje zit om het zendvermogen te beperken: TD-er in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Als dat geen 0 Ohm weerstand is, dan zou je er een draadbrug overheen kunnen plaatsen om het zendvermogen te maximaliseren.

En het schijnt (al een jaar) dat HW zelf met een soort van versterker gaat komen. Soort van, want ik begreep min of meer dat het een 2e kastje gaat zijn die waarschijnlijk via een andere frequentie (WiFi/866 MHz) vanuit de HW aangestuurd wordt. Dus niet een repeater, maar een 2e zender
martinvdm schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:19:
[...]

Wellicht is TDer er nog verder mee gekomen?
Nee dus, nog niet.
Hier vooralsnog geen getweak, want er moet nog een hoop gebeuren voordat er een TD-er 2.0 zich aandient ;).

[ Voor 15% gewijzigd door TD-er op 29-12-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
TD-er schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:05:
[...]

Waarschijnlijk stoort de HW op het moment dat je de remote indrukt door hetzelfde commando nogmaals te sturen.
Wat ik dan weer vreemd vind is dat het commando kennelijk wel aankomt bij de HW zelf, dus dan zou het ook aangekomen moeten zijn bij de KAKU-ontvanger.

Wat ik doe is een schakelaar aanmaken in de HW, door dan een code te genereren die gelijk dan ook aan de ontvanger geleerd wordt.
Daarna -dus als 2e code- leer je de code van de remote aan. Dit laatste is dan puur en alleen om de status in de HW in sync te houden.

Heb je misschien ook een event gekoppeld aan de code van de remote?
Alles nagekeken maar niets dubbel gebruikt maar het lukte niet, heb het nu opgelost door een scène aan te maken en daaronder ene stekkermodule in te plaatsen. Dit werkt vreemd genoeg wel.......
Het verschil? ;w

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zycho42
bikermouse schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:38:
[...]

Als je ook nog zelf met 433Mhz tranceivers en scrips aan de gang wilt/bent snap ik eigenlijk niet waarom je de HW nog wilt gebruiken?
Met een raspberry pi of een PC met zo'n receiver en wat software (eigenbouw, open source of iets als Homeseer) kun je in potentie alles al aansturen en helemaal tweaken naar eigen inzicht. Nu probeer je de beperkingen van de HW met een ingewikkelde keten van spullen op te lossen.
Dat is natuurlijk zo, maar ik ben dit avontuur begonnen met de HW. Om die nu te dumpen en met een pi en een rfxcom alles opnieuw te bouwen dat is meer iets voor een volgende ronde. Voor nu heb ik een work-around die me uit de brand helpt en verder was ik alleen maar benieuwd naar ervaringen en mogelijkheden. En het is ook leuk om te kijken wat je allemaal kan met HW ondanks de beperkingen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
En weer loop ik tegen die beperking van max 15 scenes aan, heeft niemand daar nog meer last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik meer acties dan scenes eigenlijk, waarom heb je zo veel scenes nodig.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:24
TD-er schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:23:

Nee dus, nog niet.
Hier vooralsnog geen getweak, want er moet nog een hoop gebeuren voordat er een TD-er 2.0 zich aandient ;).
Toch ook een vorm van domotica? _/-\o_
Gefeliciteerd alvast ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Maar in plaats van zendervermogen te verhogen kun je misschien ook het antenneontwerp aanpassen? Ik weet niet wat voor antenne er nu in zit. Maar in bijvoorbeeld de deurcontacten zit een eenvoudig stukje printspoor van een paar centimeter, die heb ik vervangen door een stukje 0,8mm2 koperdraad van +/- 18cm lang (kwart golflengte), en nu haalt hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nooit het idee gehad dat het ontvangen aan de kaku zijde een probleem was. Mijn ervaring is dat een kaku afstandsbediening op dezelfde plek als de HW vaak wel werkt en dus meer het zendvermogen / reikwijdte van de HW minimaal is. Of denk ik nu verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Volgens mij komt dat ook doordat je de afstandsbediening in je handen hebt, je fungeert dus als een soort antenne?

Als mijn HW geen bereik lijkt te hebben, en ik leg mn hand er op (hij staat overigens altijd op zn zij) dan heeft ook direct meer bereik.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rudolfus: Thanks :)
Ja is ook een vorm van huis-automatisering, maar vermoedelijk een die zorg draagt voor de vergroting van de chaos in huis ;)

@_ferry_
Ik heb ook al even zitten kijken naar aanpassen van de antenne van de ontvangers, maar dat is eigenlijk alleen bij de batterij-gevoede modules verantwoord te doen. Bij andere (KAKU) modules is het niet zeker of de printsporen galvanisch gescheiden zijn van de netspanning.

In de zender zit een ingekochte print-antenne. Dus die zal qua lengte en impedantie enzo wel goed zijn. Enige is dat deze nog wel een beperkte uitstraal-richting heeft. Vandaar dat de positionering van de HW nogal uit kan maken.
Een ander antenne-ontwerp kan uiteraard wel, maar antenne-ontwerp is niet heel triviaal.

Het kan inderdaad heel goed zijn dat de HW een ground-plate mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb een nieuw minimale verbruik bereikt, niet slecht maar er valt her er der nog te besparen haha.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XTpBjOLjtsrzCu5majZs0xaE/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
TD-er schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:57:
Het kan inderdaad heel goed zijn dat de HW een ground-plate mist.
Op een ander forum weleens gelezen dat mensen er een plaat onder gelegd hebben of een draad tegen de interne 'antenne' gelegd hebben en die vervolgens om het apparaat heen gewikkeld hebben. Maar zelf heb ik daar geen verschil bij gezien. Ik weet dat HW wel bezig is met een oplossing, maar welke vorm is nog niet duidelijk. Ze zoeken in ieder geval iets universeels voor zowel KAKU als weersensoren.

Tot de tijd staat hij rechtop midden in de woonkamer... :(

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
martinvdm schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:49:
Gebruik meer acties dan scenes eigenlijk, waarom heb je zo veel scenes nodig.... :S
Acties mag ik er ook maar 6 van toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosleiderdorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 09:27
Vandaag een mail gestuurd naar HW en daarin mijn ontevredenheid geuit over de zend - ontvangst kwaliteit van mijn HW. Ik ben benieuwd wat men er aan gaat doen.
Met verse batterijen in mijn thermometers kan ik nog geen 4mtr overbruggen !!

Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 10:45
Ja dat vind ik ook, in het bijzonder zijn zendbereik.
Zijn ontvangst valt nog wel mee ik kan de zenders zoals de magneetcontact AMST-606 prima door het hele huis ontvangen zelfs vanaf de zolder, maar een ontvanger zoals de Mini inbouw dimmer/ schakelaar AWMR210 en vergelijkbare schakelaars kunnen soms op twee meter al niet meer reageren. Dat viel me gewoon tegen en ik ga zeker nog de repeater AEX-701 nog erbij kopen want ik wil het gewoon goed laten werken. Maar misschien valt er nog wat te tweaken aan de interne antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koosleiderdorp schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:46:
Vandaag een mail gestuurd naar HW en daarin mijn ontevredenheid geuit over de zend - ontvangst kwaliteit van mijn HW. Ik ben benieuwd wat men er aan gaat doen.
Met verse batterijen in mijn thermometers kan ik nog geen 4mtr overbruggen !!

Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.
Ik denk dat je te horen krijgt dat ze goede ervaring hebben met Lithium batterijen. Ik heb ze zelf ook en moet zeggen dat het goed werkt. http://www.energizer.com/...ate-lithium/Pages/aa.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Ik heb helemaal iets raars: ik kan op mijn iPad als ik een nieuwe actie aanmaak geen "sensor" (i.e. switch/dimmer) toevoegen. Op de plek waar dit normaalgesproken kan (bij "Action") mist de keuze in het menu onderaan, zie screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/eg6btd.jpg
Op mijn iPhone werkt het wel.
Herkenbaar? Hoe op te lossen?
De app goed sluiten en HW herstarten werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
bikermouse schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:37:
Ik heb helemaal iets raars: ik kan op mijn iPad als ik een nieuwe actie aanmaak geen "sensor" (i.e. switch/dimmer) toevoegen. Op de plek waar dit normaalgesproken kan (bij "Action") mist de keuze in het menu onderaan, zie screenshot.
[afbeelding]
Op mijn iPhone werkt het wel.
Herkenbaar? Hoe op te lossen?
De app goed sluiten en HW herstarten werkt niet.
De "oplossing" is door gewoon naar beneden te scrollen. :P

[ Voor 81% gewijzigd door basvanderploeg op 30-12-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosleiderdorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 09:27
In mijn mail aan HW heb ik aangegeven dat de sensoren wel prima werken op het weerstation wat verder weg geplaatst is. Daarom trek ik de conclusie dat de ontvangstgevoeligheid zeer twijfelachtig is.
Van het begin af ben ik al aan het stuntelen met de ontvangstgevoeligheid.
Ik denk daarom dat het niet direct aan de batterijen ligt maar aan de kwaliteit van het apparaat.

[ Voor 63% gewijzigd door koosleiderdorp op 31-12-2013 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
algoman schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:25:
Ja dat vind ik ook, in het bijzonder zijn zendbereik.
Zijn ontvangst valt nog wel mee ik kan de zenders zoals de magneetcontact AMST-606 prima door het hele huis ontvangen zelfs vanaf de zolder, maar een ontvanger zoals de Mini inbouw dimmer/ schakelaar AWMR210 en vergelijkbare schakelaars kunnen soms op twee meter al niet meer reageren. Dat viel me gewoon tegen en ik ga zeker nog de repeater AEX-701 nog erbij kopen want ik wil het gewoon goed laten werken. Maar misschien valt er nog wat te tweaken aan de interne antenne.
Let op dat je de repeater niet gebruikt icm. dimmers (!!)
Dat gaat echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
basvanderploeg schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:53:
[...]
De "oplossing" is door gewoon naar beneden te scrollen. :P
Oops, inderdaad 8)7 Thanks!
Dat mij dat overkomt..., anderzijds nog wel een verbeterpuntje voor de UI:
Op een iPhone vindt alles plaats binnen het gehele scherm en is het logischer dat je onderaan verder kunt scrollen. Op de iPad wordt echter een apart venster geopend waarbinnen niets erop wijst dat je verder kunt scrollen, ook al omdat het venster niet helemaal tot onderaan het scherm doorloopt.

[ Voor 29% gewijzigd door bikermouse op 31-12-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 29-09 11:43
allemaal de beste wensen en dat HW maar met veel nieuwe en handige uitvindt.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dazzie op 01-01-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09

BPi

Eindelijk de 7 inch tablet opgehangen:
Uitgelaserde plexiplaat vastgeschroefd op de muur met veren als afstandhouders. Usb adapter er achter. Hedgy klittenband plaat aan de plaat en aan de tablet.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v45/Bpi_NL/IMG-20131229-WA0012_zps070876ee.jpg
Nu nog een iets subtieler Usb kabeltje er aan...
Heeft iemand ervaring met goede apps die zorgen dat alles in de tablet anan blijft alleen het scherm na een bepaalde tijd op zwart gaat. Nu gaat hij wel op zwart maar schakelt ook de wifi uit. Erg vervelend als je de kamer binnenkomt en een lamp wil schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom in onderstaande weekgrafiek van de Wattcher een hele dag, namelijk oudejaarsdag, is uitgevallen, terwijl de gegevens er wel zijn (zie nl. de daggrafiek).
https://www.dropbox.com/s/fb8ypfgscg4u7m2/grafiek.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/fb8ypfgscg4u7m2/grafiek.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Duidelijk een omgevallen bitje in de HW.
Bij mij is dinsdag ook leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
AJediIAm schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:05:
Zijn er mensen die wel eens op HomeWizard.Wikia.com kijken? Ik vraag me af of er interesse is om de onderwerpen die hier besproken worden daar vast te leggen.

Het componenten overzicht wordt met enige regelmaat geraadpleegd en geupdate.
Een tasker tutorial en documentatie van de web interface lijkt me er ook prima passen.
Ook zou ik graag de HomeWizard Process Monitor vertegenwoordigd hebben om te laten zien wat het toevoegt.

Is het de moeite waard? Of is de HomeWizard Knowledge Base voldoende?
@AJedilAm, ik zag deze oude post van je. Als je wil kan ik het deel van de homewizard process monitor http://hpm.homeip.net wel toevoegen. Gaat het je om (toepassings) voorbeelden of een beschrijving van de functionaliteit. Als ik op de huidige wiki kijk, lijkt me een beschrijving van de functies het meest gepast, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm volgens mij heeft de reclame-campagne van HW wel enige invloed.
Vanaf de dag dat de reclame op TV verscheen was het aantal views op mijn blog ongeveer verdubbeld en vanavond gaat dat record nogmaals verdubbeld worden (vrijwel allemaal de HW-posts)

Wel grappig om te zien en waarschijnlijk kan iedereen die iets over de HW heeft geschreven dat wel terugzien in de stats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
TD-er schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:04:
Hmm volgens mij heeft de reclame-campagne van HW wel enige invloed.
Vanaf de dag dat de reclame op TV verscheen was het aantal views op mijn blog ongeveer verdubbeld en vanavond gaat dat record nogmaals verdubbeld worden (vrijwel allemaal de HW-posts)

Wel grappig om te zien en waarschijnlijk kan iedereen die iets over de HW heeft geschreven dat wel terugzien in de stats :)
Ik heb er ook pas via de reclames over gehoord. Ding ziet er op zich interessant uit (een beetje wat je krijg met home-built arduino-based systemen maar dan meer kant en klaar), alleen vraag ik me af of het niet nog een beetje te primitief is voor mijn smaak. Heeft iemand het ding al een keer uit elkaar geschroefd? En zijn daar foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 20:44
7 pag. Terug staat een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Rudolfus schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:57:
Duidelijk een omgevallen bitje in de HW.
Bij mij is dinsdag ook leeg
Bij mij is hij ook omgevallen.
Dinsdag is ook leeg.
Trage "millennium bug"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Found it, thanks.

Hm, zit een atmega2560 in. Op zich moet dat ruim voldoende CPU power zijn om alle mogelijke combinaties aan IF this AND that OR something other THEN te monitoren, iig zo lang de hoeveelheid inputs die hij bijhoudt nog een beetje binnen de perken blijft.

(Maar voor een echt uitgebreid systeem zou ik eerder denken aan een serieuze 32bit computer als een RPi of Android HDMI stick met de atmega eraan via USB voor de communicatie)

[ Voor 19% gewijzigd door Jasper Janssen op 01-01-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
mike123 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:03:
[...]

Bij mij is hij ook omgevallen.
Dinsdag is ook leeg.
Trage "millennium bug"? :)
jaarovergang probleempje, denk dat je even een bug formulier moet invullen bij HW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.. zou je een awmd-250 ook achter een bestaande dimmer kunnen plaatsen (met behoud van de originele dimmer), of is dit vragen om ellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de dinsdag leeg in de weektabel van de watcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Wordt nog gekker: het is nu inmiddels donderdag, en nu is de staafgrafiek van dinsdag er wèl, maar die van woensdag er niet! De HW lijkt nu steeds de vorige dag over te slaan in de weekgrafiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:02:
Even een vraagje.. zou je een awmd-250 ook achter een bestaande dimmer kunnen plaatsen (met behoud van de originele dimmer), of is dit vragen om ellende?
Dat gaat niet werken. Alleen uit praktisch oogpunt is dit al vaak niet te doen vanwege de ruimte achter de dimmer. Je zou wel je bestaande dimmer kunnen vervangen door een kaku dimmer/schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wat betreft grafieken op IOS geen problemen, zou dit een Android issue zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25
Hoe zit het trouwens met de grafieken van voorgaande jaren? Hoe kan je die opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot gisteravond was oudjaarsdag er niet, inmiddels is die hier er weer..

ben zelf nog wel aan het stoeien met de optimale positie, het gebeurt regelmatig dat de windmeter niet doorkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ik heb op iOS óók het probleem met de missende dag. Daarnaast is dat op app.homewizard.com ook zo, dus lijkt me platform-onafhankelijk.

Naast dit probleem ook nog wel dat er regelmatig enorme min/max pieken zijn van miljoenen Watts in de statistieken van de Wattcher. Ook die problemen staan los van de gerbuikte methode van raadplegen - online, Android of iOS. De Wattcher lijkt hiermee een beetje in vergetelheid te raken, die problemen zijn er al een tijd (maanden) en er wordt kennelijk niet heel veel aan gedaan door het devteam van HomeWizard. Gemiste kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 17:06

the-spawn

.: Dark Storm :.

Bij mij ontbreekt ook de waarde van dinsdag 31-12 in de grafiek op iOS, Android en app.hw.

@iNSaNe-oNe
Vorige week constateerde ik ook grote afwijkingen in de waardes in de energiemeter in de HW vanuit de Wattcher. In de nacht kwam ik niet lager dan 400Watt (normaal 60Watt) terwijl er niets meer aan staat als de weken ervoor.
Ook overdag had ik waardes van 4000 en 6000 Watt terwijl er niemand thuis was en er niets anders aan staat als normaal....

- Batterijen (2 maanden oud) van de Watcher module in de meterkast vervangen, geen oplossing...
- Plaats van de zender in de meterkast verhangen (mogelijk storing?) ... geen oplossing...
- Wattcher'Oog' op de kWh-meter nagekeken (constateerde direct valse pulse) en opnieuw geplaatst... opgelost...

Vermoedelijk dat met het plaatsen van wat zaken op het plankje voor de kWh-meter het oogje verschoven is en leest deze valse pulse van de schijf uit. Na het herplaatsen waren de waardes van de waterkoker (voor mij een heel goed eik apparaat) direct zoals verwacht en niet meer x4.
De grafiek geeft nu weer een aantal dagen de verwachte waardes weer...

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

@the-spawn
Bedankt voor je meedenken, maar de problemen die jij noemt heb ik geen last van.

Uitlezen van de waarden kloppen allemaal. Actueel verbruik (ook 's nachts), totaalverbruik van de dag klopt allemaal, ik hoef ze niet te delen door een factor om de echte waarden te berekenen. Ook mijn grafieken zijn 'schoon', met andere woorden de pieken van honderden miljoenen Watts staan niet in de grafieken, echt alleen de min- en maximale waarden van de dag staan op die enorme getallen. Ik ben overigens niet de enige, een aantal pagina's terug staat een plaatje van iemand die hetzelfde probleem heeft. Dat was vóór de laatste app- en firmwareupdate van de HomeWizard. Ná de update heeft het soms wel goed gewerkt, en soms ook niet. Regelmatig staan ook wél de goede min- en maxwaarden in dat staatje, maar ook regelmatig ook niet.

Het zou fijn zijn als het HomeWizard-team dat definitief oplost, want cosmetisch is het niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
vraag me toch iets af, wat is nu de goede manier om met een afstandbediening om te gaan.

Ik bedoel als je een module hebt die aangemeld staat in de HW koppel je dan de afstandbediening in de HW aan de module of doe je dit aan zowel in de HW als aan de module??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
SNIK0906 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:55:
[...]

@AJedilAm, ik zag deze oude post van je. Als je wil kan ik het deel van de homewizard process monitor http://hpm.homeip.net wel toevoegen. Gaat het je om (toepassings) voorbeelden of een beschrijving van de functionaliteit. Als ik op de huidige wiki kijk, lijkt me een beschrijving van de functies het meest gepast, correct?
Persoonlijk denk ik dat een wiki met de meest gestelde vragen en wat overzichtjes nuttig kan zijn. HomeWizard heeft tegenwoordig ook een knowledge base en er zijn 3 forums waar ik van weet. Een knowledge base voor hobby apps en homewizard hacks ontbreekt nog een beetje.

HPM zou een belangrijke toevoeging zou zijn voor de wiki. Veel scenarios die nog niet door HW ondersteund worden kunnen wel met HPM. Ook hoop ik dat er meer 3rd party apps komen met elk hun eigen features en toevoegingen.

Als iemand het leuk vind om zich uit te leven op http://homewizard.wikia.com/, hou je vooral niet in. Het is een open wiki. Zelf ben ik niet zo'n goede wiki-editor. Met name de voorpagina mag wat meer informatie en links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:32

JB

Cédric roelt!

the-spawn schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 08:49:
Bij mij ontbreekt ook de waarde van dinsdag 31-12 in de grafiek op iOS, Android en app.hw.
Hier ook geen waardes op dinsdag 31-12 --> app.hw en iOS

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:09:
(...)
Ook mijn grafieken zijn 'schoon', met andere woorden de pieken van honderden miljoenen Watts staan niet in de grafieken, echt alleen de min- en maximale waarden van de dag staan op die enorme getallen. Ik ben overigens niet de enige, een aantal pagina's terug staat een plaatje van iemand die hetzelfde probleem heeft. Dat was vóór de laatste app- en firmwareupdate van de HomeWizard. Ná de update heeft het soms wel goed gewerkt, en soms ook niet. Regelmatig staan ook wél de goede min- en maxwaarden in dat staatje, maar ook regelmatig ook niet.

Het zou fijn zijn als het HomeWizard-team dat definitief oplost, want cosmetisch is het niet juist.
Ook ik zie wel van deze pieken. Ook heb ik wel gehad dat de waarden voor Vandaag, Min Verbruik en Max verbruik op 0 stonden en bleven staan, terwijl de waarde achter Wattcher gewoon goed aangaf en ook varieerde. De daggrafiek zag er dan normaal uit, en daarin zaten uiteraard wel een maximum en een minimum. Dit heb ik twee keer opgelost door de HW even uit en weer aan te zetten. Dan waren de juiste waarden er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem van de ontbrekende staaf voor de dag 31/12 in de weekstaafgrafiek van de Wattcher gemeld bij HW, en kreeg dit antwoord:
"Het gaat fout bij Dinsdag 31/12 bij meerdere grafieken. We merken dat de data van die dag wel is opgeslagen, maar niet wordt getoond.
We gaan het probleem in een firmware update oplossen."

Inmiddels is er bij 31/12 weer wel een staaf te zien, maar die is verdacht gelijk aan die van 1/1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 08:11
BPi schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:42:
Eindelijk de 7 inch tablet opgehangen:
...
Heeft iemand ervaring met goede apps die zorgen dat alles in de tablet anan blijft alleen het scherm na een bepaalde tijd op zwart gaat. Nu gaat hij wel op zwart maar schakelt ook de wifi uit. Erg vervelend als je de kamer binnenkomt en een lamp wil schakelen.
Wifi kan je op altijd aan zetten als de tablet in sleep gaat: http://help.mightytext.net/knowledgebase/articles/49300-set-wi-fi-sleep-policy-to-never-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het een probleem icm de Wattcher zijn? Ik heb namelijk de EnergyLink en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben hier nieuw Hans.
Ik ben benieuwd naar de homewizard , maar mijn vraag in mijn oude huis had ik x10 .
Zijn er schakelaars die draadloos werken die op de bestaande draden aangesloten kunnen worden ,zoals x10.
Zodat er geen batterij nodig is ben je daar van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Klikaanklikuit heeft wel dergelijke schakelaars, zoals de AWMR-230
Die plaats je achter de muurschakelaar en daarmee kun je dus zowel de oude wandschakelaar bedienen als draadloos schakelen.

Echter er zit ook een aantal nadelen aan, zoals:
Bij het handmatig schakelen weet de Homewizard niet wat de status van de lamp is, want de AWMR-230 zend niets uit.
Het werkt niet met alle soorten lampen samen. Bijvoorbeeld LED-lampen en een aantal spaarlampen geven problemen hiermee.

Maar goed, een batterij gaat volgens mij wel redelijk lang mee en is redelijk makkelijk te vervangen.
Blijft over dat de batterij gevoede wandschakelaars (bijv: AWST-8802) IMHO niet echt moeders mooiste zijn. (steken met bijna een cm redelijk ver naar voren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
martinvdm schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:50:
Zou het een probleem icm de Wattcher zijn? Ik heb namelijk de EnergyLink en nergens last van.
Ik heb óók de Energylink en ben de dinsdag nog steeds kwijt. Ligt dus niet aan de Wattcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Hallo, ik ben hier nieuw,
Veel al met domotica gedaan maar ben toch erg blij met de homewizard.
Afgelopen week geïnstalleerd met heatlink en energielink.
Wel moeite met het zendbereik 433 mc voor bv kaku.
Zonnepanelen, water, warmte, en sturingen, het werkt echt.
Ik zie wel sommige kleine brugjes in de registratie, ook bij mij ontbreekt afgelopen dinsdag.
Maar ik gebruik vooral iOS versie via de iPad, iPhone.
Maar voor de webversie net een nieuwe update gehad, maar ook nu geen dinsdag resultaat.
Ik reken er op dat ook dit wordt opgelost.
Ik hoop ook binnenkort de echte meterstanden te kunnen zien, kan niet moeilijk zijn.
En csv download (van absolute waarden P1,s0,s1) lijkt mij handig.
Maar verder een schitterend product. :) :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door RuudMR op 02-01-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmm, had alle grafieken wel voor wat betreft de weersensoren, maar kom zojuist toch achter dat ik mijn gasverbruik van afgelopen dinsdag mis. Dus idd een HW bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe zit het met die temp bug? Ik heb dat probleem trouwens maar bij 1 van de 3 sensoren als ik extern de waardes af wil lezen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
Sinds gisteren eindelijk eigenaar van een HW, Watcher, Heatlink en wat sensoren/schakelaars. Heatlink heb ik nog niet aangesloten, rest ben ik al wel mee bezig geweest.

Nu had ik een paar vraagjes;
1. Wat is een normaal verbruik voor 's nachts / als je van je huis weg bent, en alle lampen uit hebt. Alleen dingen zoals een koffiezetapparaat, vriezer, tv, router etc zitten in het stopcontact/standby. Minimaal verbruik vannacht was 130w, en het schommelde tot 200w. Leek me wat aan de hoge kant? Heb wel mechanische ventilatie in het huis. Bouwjaar 2009, hoekwoning.

2. Wat is de juiste manier van het instellen van een bewegingssensor van KaKu? Op de sensor kan je namelijk een uitschakeltijd instellen van 5sec/1min/5min/10min, maar in de App van HW heb je ook zoiets bij 'acties'. Hoe stel ik dit het beste in? En qua afstand/lichtgevoeligheid. Wil de verlichting van mijn linnenkast (LED) aan/uit schakelen bij beweging, zodra je uit het bed stapt, of de kamer in komt. Sensor zit dicht bij de grond en het werkt aardig, maar niet altijd .. Komt dit door de instellingen of omdat de HW beneden staan en er iets met het bereik is?

3. Kan je achter een standaard dimmer schakelaar , zo'n draai knop, een inbouw kaku dimmer zetten?

4. Werkt het om 2 kaku-inbouwschakelaars achter een standaard busch-jaeger dubbele schakelaar te zetten? Of stoort dat met elkaar?

5. Hoe kom je erachter of je LED-lamp dimbaar is? Gewoon proberen of springt 'ie dan kapot?

6. Sinds gisteren ben ik pas met HW begonnen, maar in de grafiek zie ik bij woensdag dezelfde waarde staan als gisteren. Maak me er niet heel druk om, maar lijkt me verband houden met de bugs die jullie hier noemen met betrekking tot de statistieken/grafieken.

[ Voor 8% gewijzigd door brentnl op 03-01-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Is er iemand die zijn Foscam al heeft geupgrade naar firmware 11.37.2.54 en mij kan vertellen of het nog werkt i.c.m. de homewizardapp (iOS)?

Changelog:
1) Fix the CSRF security vulnerabilities;
2) Encrypt all the username and password with MD5;
3) Update the ActiveX version to 0.0.0.46;
4) Add promption if the disk for video recording is full.
Er schijnen nogal wat mensen te zijn die niet meer kunnen inloggen op third party apps door de nieuwe MD5 encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
brentnl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:53:
Sinds gisteren eindelijk eigenaar van een HW, Watcher, Heatlink en wat sensoren/schakelaars. Heatlink heb ik nog niet aangesloten, rest ben ik al wel mee bezig geweest.

1. Wat is een normaal verbruik voor 's nachts / als je van je huis weg bent, en alle lampen uit hebt. Alleen dingen zoals een koffiezetapparaat, vriezer, tv, router etc zitten in het stopcontact/standby. Minimaal verbruik vannacht was 130w, en het schommelde tot 200w. Leek me wat aan de hoge kant? Heb wel mechanische ventilatie in het huis. Bouwjaar 2009, hoekwoning.
Dit is heel lastig te zeggen omdat iedereen ander apparatuur heeft. Als ik naar mijn grafiek van afgelopen nacht kijk fluctueerd dit van maximaal 120W en minimaal 30W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JB schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:03:
Hoe zit het met die temp bug? Ik heb dat probleem trouwens maar bij 1 van de 3 sensoren als ik extern de waardes af wil lezen :?
Bedoel je dit :?
Afbeeldingslocatie: http://dc627.4sync.com/img/sX9PmGun/14357979af0/HWtempbug.jpg

De nieuwe app op m'n laptop lost dat niet op.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brentnl. Er zijn nogal wat dingen die 's-nachts stroom gebruiken:
Vriezers/koelers, computer van de CV, pomp van de CV, boilers, displays van elektrische apparaten, standbystroom van div. apparaten, modems, routers, HW, etc. Je zit al snel op enkele tientallen watt tot 200 watt.
Realiseer je daarbij dat elke watt die continue wordt gebruikt op jaarbasis bijna 1 KWh is. Dus besparen op standby levert al gauw wat op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Bedoel je dit :?
[afbeelding]

De nieuwe app op m'n laptop lost dat niet op.
Nee dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/hw1.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08

1. 130W is niet niks, maar ook niet bijzonder veel. Je kan met een stekkerdoos schakelaar je spelcomputer en printer snachts uitschakelen.
We hebben hier ook een ventilatie met WTW. Mijn minimum is 40W, maar dat heeft wel wat moeite gekost.

2. Ik zou gokken dat de beweging sensor gemaakt om om op hoofdhoogte of zelfs iets hoger te hangen. De observatie hoek staan in de gebruiksaanwijzing. Persoonlijk ben ik meer een voorstander van de deursensor.

3. Je kan geen dimmer achter een dimmer zetten. wel een schakelaar achter een dimmer. Hier heb ik zelf ook last van. Ik heb mijn dimmer toch maar vervangen voor kaku led dimmer. Ik overweeg nog een dubbele schakelaar te gebruiken voor half-aan en heel-aan (via scenes)

4. Als je 2 kaku's binnen een halve meter van elkaar zet zou dat flink kunnen storen. Inbouw maakt het ook lastiger. Maar wie weet werkt het voor je... Het is geen exacte wetenschap.

5. Google helpt vaak. In principe zijn leds niet dimbaar. Ik heb het een paar keer uit geprobeert zonder problemen.

6. Volgens mij heeft iedereen de y2k+14 bug. HomeWizard kennende hebben ze het met de volgende patch gefixed (in elk geval voor volgend jaar).

Edit: 10W * 24h * 365d * 0,20 euro/kwh = 17,50 per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Haha dan heb ik nog een bug ontdekt :Y)
Het gaat om de 0% vochtigheid, af en toe zie je de juiste waarde maar zodra een andere verandert springt de bovenste op 0.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28

Hier minimaal 80, ook dit heeft me moeite gekost, kom van 150 af. In de vakanties haal ik 60 (alle stekkers er uit behalve de camera, synology, router, HW etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
BTW misschien hoort het hier niet, maar toch leuk om even te vermelden. De Gamma heeft een BTW actie. Ook hier verkopen ze KAKU spullen. Mocht het niet op voorraad zijn kun je het gewoon bestellen ook met korting. Vandaag even 1 en ander besteld. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34
rudyhattem schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:29:
BTW misschien hoort het hier niet, maar toch leuk om even te vermelden. De Gamma heeft een BTW actie. Ook hier verkopen ze KAKU spullen. Mocht het niet op voorraad zijn kun je het gewoon bestellen ook met korting. Vandaag even 1 en ander besteld. :-)
Yup! Me too! Heb gelijk 2 stuks AWMD-250 besteld! Deze zijn volgens klikaanklikuit.nl nog niet leverbaar haha :P

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Bas Post schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:20:
[...]

Yup! Me too! Heb gelijk 2 stuks AWMD-250 besteld! Deze zijn volgens klikaanklikuit.nl nog niet leverbaar haha :P
Heb de AWMD-250 al een paar weken draaien :)
Denk dat kaku zijn eigen site niet echt goed up to date houdt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:27

<KNIP>
Ik heb dit verbruik ook in de nacht, ik weet ook hoe dit komt:
- upc modem, upc digitale tv ontvanger,
- WD netwerkschijf,
- medion laptop als weerstation,
- uiteraard de HW en hier en daar nog wat adapters voor wekkers en laders.
Denk dat het wel minder kan, met name de upc digitale ontvanger en de laptop zullen het verbruik negatief beïnvloeden. Misschien moet ik maar eens voor de upc decoder een schakelaar plaatsen, blijft wel een dilemma wanneer je deze uit en weer aan zet, en wel op zo’n manier dat het voor iedereen in het gezin bruikbaar blijft.|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een hele set van HomeWizard heeft? En dan heb ik het over een pakket incl. HomeWizard - Signaleren - Schakelen - Zonnewering - Energie - Verwarming, en hoeveel kost zo'n complete set dan ongeveer? Ik ben benieuwd!
Pagina: 1 ... 12 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!