Sinds gisteren eindelijk eigenaar van een HW, Watcher, Heatlink en wat sensoren/schakelaars. Heatlink heb ik nog niet aangesloten, rest ben ik al wel mee bezig geweest.
Nu had ik een paar vraagjes;
1. Wat is een normaal verbruik voor 's nachts / als je van je huis weg bent, en alle lampen uit hebt. Alleen dingen zoals een koffiezetapparaat, vriezer, tv, router etc zitten in het stopcontact/standby. Minimaal verbruik vannacht was 130w, en het schommelde tot 200w. Leek me wat aan de hoge kant? Heb wel mechanische ventilatie in het huis. Bouwjaar 2009, hoekwoning.
2. Wat is de juiste manier van het instellen van een bewegingssensor van KaKu? Op de sensor kan je namelijk een uitschakeltijd instellen van 5sec/1min/5min/10min, maar in de App van HW heb je ook zoiets bij 'acties'. Hoe stel ik dit het beste in? En qua afstand/lichtgevoeligheid. Wil de verlichting van mijn linnenkast (LED) aan/uit schakelen bij beweging, zodra je uit het bed stapt, of de kamer in komt. Sensor zit dicht bij de grond en het werkt aardig, maar niet altijd .. Komt dit door de instellingen of omdat de HW beneden staan en er iets met het bereik is?
3. Kan je achter een standaard dimmer schakelaar , zo'n draai knop, een inbouw kaku dimmer zetten?
4. Werkt het om 2 kaku-inbouwschakelaars achter een standaard busch-jaeger dubbele schakelaar te zetten? Of stoort dat met elkaar?
5. Hoe kom je erachter of je LED-lamp dimbaar is? Gewoon proberen of springt 'ie dan kapot?
6. Sinds gisteren ben ik pas met HW begonnen, maar in de grafiek zie ik bij woensdag dezelfde waarde staan als gisteren. Maak me er niet heel druk om, maar lijkt me verband houden met de bugs die jullie hier noemen met betrekking tot de statistieken/grafieken.
[
Voor 8% gewijzigd door
brentnl op 03-01-2014 09:55
]