Wat houd je tegen om het winkelmandje te vullen op www.homewizard.nl ?
Dat is toch niet heel moeilijk uit te rekenen? Gewoon naar de site en optellen wat je nodig hebt en je hebt je totaal prijs.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:13:
Is er iemand die een hele set van HomeWizard heeft? En dan heb ik het over een pakket incl. HomeWizard - Signaleren - Schakelen - Zonnewering - Energie - Verwarming, en hoeveel kost zo'n complete set dan ongeveer? Ik ben benieuwd!
Iemand al een idee hoe je 12v kan dimmen via een 220v kaku dimmer?
Wat ik zoek: kaku dimmer: welke een ledstrip aan kan sturen.
Ik had vandaag het geweldige idee om een dimbare ledlamp te ontmantelen en die gelukkig door te meten alvorens deze aan te sluiten op een ledstrip. Blijk dat een ikea ledlamp de led met 35v aanstuurt...
In theorie is dit dus wat ik zoek.
Ik had vandaag het geweldige idee om een dimbare ledlamp te ontmantelen en die gelukkig door te meten alvorens deze aan te sluiten op een ledstrip. Blijk dat een ikea ledlamp de led met 35v aanstuurt...
We love the smell of innovation in the morning!
Verwijderd
Er is geen standaard besturing mogelijk voor dimbare lampen anders dan 230v (led spaarlamp of halo) of 12v halogeen. Dit is vanuit kaku zelf niet mogelijk en dus vanuit hw ook niet. Misschien dat er iemand in hobby oplossing weet. Maar niet iets dat je zo in de winkel kan kopen.NoE schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:02:
Iemand al een idee hoe je 12v kan dimmen via een 220v kaku dimmer?
NeO, Mesman,
Het start bij de hw van de kaku dimmer, het signaal wat hier uitkomt zal moeten worden omgezet in een sturing naar de leds. Jammer is dat in deze aansturing niets standaard is.
Wie heeft er een kaku dimmer om aan te meten. ik wil wel kijken wat mogelijk is. Laat maar horen.
Maar je heb wel altijd minimaal een kaku ontvanger nodig, en om de aansturing van leds veilig te maken ook potentiaalscheiding. Het wordt dus nooit een oplossing voor 15,- of zo iets.
Het makkelijkste is om bestaande dimbare led-verlichting te gebruiken welke werkt op de bestaande dimmers. Maar als je wat bijzonders wil dan kost het wel wat moeite.
Het start bij de hw van de kaku dimmer, het signaal wat hier uitkomt zal moeten worden omgezet in een sturing naar de leds. Jammer is dat in deze aansturing niets standaard is.
Wie heeft er een kaku dimmer om aan te meten. ik wil wel kijken wat mogelijk is. Laat maar horen.
Maar je heb wel altijd minimaal een kaku ontvanger nodig, en om de aansturing van leds veilig te maken ook potentiaalscheiding. Het wordt dus nooit een oplossing voor 15,- of zo iets.
Het makkelijkste is om bestaande dimbare led-verlichting te gebruiken welke werkt op de bestaande dimmers. Maar als je wat bijzonders wil dan kost het wel wat moeite.
[ Voor 17% gewijzigd door RuudMR op 05-01-2014 00:34 ]
Wat is nu precies het verschil tussen de inbouw schakelaars 210/230/250? De één is dimbaar, de ander niet, maar zitten er nog meer verschillen in?
1. Ik heb momenteel een draai-knop om te dimmen, hier wil ik een inbouwdimmer achter zetten. Is dit mogelijk? Of moet ik de draaiknop vervangen door een schakelknop? Zoja; welke inbouwdimmer moet er dan achter?
2. Volgens kaku.nl kan je een spaarlamp alleen dimmen met de AMWR250, maar toen ik ging bestellen was er alleen de 210 beschikbaar, kan dat daar niet mee?
3. Ik had een aan/uit inbouw schakelaar achter een bestaande knop gezet, die aangesloten zit op een LED lamp van de Ikea. "Aan" ging perfect, maar "uit" bleef 1 van de 3 lampen zachtjes flikkeren. Hoe los je dit op?
4. Een dubbele schakelaar op één contactdoos, wat kan je daar achter zetten om het met HW te bedienen?
1. Ik heb momenteel een draai-knop om te dimmen, hier wil ik een inbouwdimmer achter zetten. Is dit mogelijk? Of moet ik de draaiknop vervangen door een schakelknop? Zoja; welke inbouwdimmer moet er dan achter?
2. Volgens kaku.nl kan je een spaarlamp alleen dimmen met de AMWR250, maar toen ik ging bestellen was er alleen de 210 beschikbaar, kan dat daar niet mee?
3. Ik had een aan/uit inbouw schakelaar achter een bestaande knop gezet, die aangesloten zit op een LED lamp van de Ikea. "Aan" ging perfect, maar "uit" bleef 1 van de 3 lampen zachtjes flikkeren. Hoe los je dit op?
4. Een dubbele schakelaar op één contactdoos, wat kan je daar achter zetten om het met HW te bedienen?
Verwijderd
Hallo allen,
Nieuw op het forum (was altijd meer een passieve deelnemer, las wel bijna alles, nu toch maar eens een account aangemaakt
) en sinds enige maanden ook trotse eigenaar van een Homewizard. Alles werkt piekfijn, enige wat ik niet voor elkaar krijg is het screenshot van een camera.
Wanneer de deurbel gaat (draadloze deurbel sensor van HW zelf), dient mijn raspberry pi (ingericht als ip-camera met Motion) een screenshot te maken. Als ik dit bekijk, zie ik zowel op app.homewizard.nl als in de app dat het screenshot niet beschikbaar is. De camera zelf functioneert prima, wordt ook netjes door de HW herkend. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Nieuw op het forum (was altijd meer een passieve deelnemer, las wel bijna alles, nu toch maar eens een account aangemaakt
Wanneer de deurbel gaat (draadloze deurbel sensor van HW zelf), dient mijn raspberry pi (ingericht als ip-camera met Motion) een screenshot te maken. Als ik dit bekijk, zie ik zowel op app.homewizard.nl als in de app dat het screenshot niet beschikbaar is. De camera zelf functioneert prima, wordt ook netjes door de HW herkend. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Op de advieswijzer van KAKU zelf staat dat je de 250 moet gebruiken voor LED-lampen.brentnl schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:53:
Wat is nu precies het verschil tussen de inbouw schakelaars 210/230/250? De één is dimbaar, de ander niet, maar zitten er nog meer verschillen in?
Ik kan me voorstellen dat die 250 een iets nieuwer model is, die mogelijk net even wat minder stroom trekt door de lamp heen om zelf gevoed te worden. Dus dat zoiets het verschil moet zijn tussen de 210 en 250.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De 210 is de "oude" dimmer die geen dimbare LED ondersteund.
De 230 is de schakelaar, geen dimmer
De 250 is de nieuwe dimmer die wel dimbare LED ondersteund. Deze staat alleen niet op de site van KAKU, wel van homewizard (en werkt goed).
Voor zover ik het weet moet een LED dimmer een andere manier van fase snijding gebruiken (iets met aan of af snijden). Daarnaast moeten ze ook het lage vermogen van LED's ondersteunen.
Je kan geen dimmer achter een dimmer zetten. Je kan wel je huidige dimmer vervangen door een normale aan/uit schakelaar en daar achter een KAKU dimmer. Het leuke is dat je dan de lamp zowel via de app als via de schakelaar kan gebruiken. Het is niet zo dat "aan is alleen aan als de schakelaar naar boven staat" oid.
De 230 is de schakelaar, geen dimmer
De 250 is de nieuwe dimmer die wel dimbare LED ondersteund. Deze staat alleen niet op de site van KAKU, wel van homewizard (en werkt goed).
Voor zover ik het weet moet een LED dimmer een andere manier van fase snijding gebruiken (iets met aan of af snijden). Daarnaast moeten ze ook het lage vermogen van LED's ondersteunen.
Je kan geen dimmer achter een dimmer zetten. Je kan wel je huidige dimmer vervangen door een normale aan/uit schakelaar en daar achter een KAKU dimmer. Het leuke is dat je dan de lamp zowel via de app als via de schakelaar kan gebruiken. Het is niet zo dat "aan is alleen aan als de schakelaar naar boven staat" oid.
[ Voor 0% gewijzigd door daxy op 04-01-2014 21:31 . Reden: typo ]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Ik heb een PHP script gemaakt welke gebruikt kan worden om een beperkte selectie voor te schotelen.
Dit kan handig zijn als je niet wilt dat je kids aan de Heatlink of alle scenes komen.
De weergave werkt op de iPhone en heeft een IOS7 look-and-feel.
De code is niet netjes, ben geen programmeur en heb niet genoeg tijd om het perfect te doen
Op dit moment werken alleen de lampen en scenes.
Pas het aan, geef commentaar, veel plezier
Code: http://pastebin.com/0iZrb2mB
Screenshot: http://bayimg.com/GAFLmAAfp
Dit kan handig zijn als je niet wilt dat je kids aan de Heatlink of alle scenes komen.
De code is niet netjes, ben geen programmeur en heb niet genoeg tijd om het perfect te doen
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Weet iemand ook of de homewizard een gsm module kan aansturen zodat je gebeld wordt ipv een push bericht?
Rappido, geen gsm in de hw. Wel wifi, 433 en 868 mc. Maar push berichten werken best goed.
En geen gsm kosten.
En geen gsm kosten.
Aloha,
Na een tijd hier mee gelezen te hebben is het er van gekomen. Blijkbaar was dit jaar weer een jaar dat ik zelf voor mijn kerstkado mocht zorgen
Dus een homewizard staat hier nu in huis. Maar damn wat is dat ding slecht voor mijn bank saldo, je ziet steeds meer mogelijkheden om via de homewizard te doen.
De verlichting en camera is allemaal netjes geregeld nu. Alleen zit ik al even te prutsen met een bewegingssensor. Is er een mogelijkheid dat de lamp die ik erop schakel automatisch weer uit gaat na een x aantal minuten?
Na een tijd hier mee gelezen te hebben is het er van gekomen. Blijkbaar was dit jaar weer een jaar dat ik zelf voor mijn kerstkado mocht zorgen
De verlichting en camera is allemaal netjes geregeld nu. Alleen zit ik al even te prutsen met een bewegingssensor. Is er een mogelijkheid dat de lamp die ik erop schakel automatisch weer uit gaat na een x aantal minuten?
Dat automatisch uitzetten kun je met een action doen in de Homewizard.
Maar je kunt een bewegingssensor ook zelf een uit-commando laten geven. Alleen dat kan soms ook in de weg zitten als je de lamp met nog een extra schakelaar wilt schakelen.
Maar je kunt een bewegingssensor ook zelf een uit-commando laten geven. Alleen dat kan soms ook in de weg zitten als je de lamp met nog een extra schakelaar wilt schakelen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Whoops blijkbaar over het hoofd gezien dat het bij de action zelf kan, thanks
Daxy,
Hoe kun je dat script uitvoeren?
Hoe kun je dat script uitvoeren?
Je kan het script uitvoeren door thuis een webserver met PHP te draaien. Ik doe dit met een RaspberryPi en lighthttpd.
Verwijderd
Projectje "Deurbel" op bestaande deurbel klaar :-)
https://www.facebook.com/...4704907108&type=1&theater
Heb precies hetzelfde maar dan met iets andere Finder, werkt perfect.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:26:
Projectje "Deurbel" op bestaande deurbel klaar :-)
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Het word tijd dat Homewizard zelf met zoiets komt.
Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat mijn HW vanaf 20 december zo goed als doof is voor de externe KAKU sensoren, evenzo voor de weerstation componenten. Met doof bedoel ik dat ik geen actieve meldingen meer zie van deze componenten met andere woorden de ontvangst is echt super slecht.
Ik heb HW een mail gestuurd maar tot op heden nog geen reactie, misschien Kerst reces ik wacht nog even af.
Ik heb HW een mail gestuurd maar tot op heden nog geen reactie, misschien Kerst reces ik wacht nog even af.
staat je rf lampje soms flink te knipperen?koosleiderdorp schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:46:
Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat mijn HW vanaf 20 december zo goed als doof is voor de externe KAKU sensoren, evenzo voor de weerstation componenten. Met doof bedoel ik dat ik geen actieve meldingen meer zie van deze componenten met andere woorden de ontvangst is echt super slecht.
Dan heb je last van storing en moet je even het stappenplan van de site bij storingen volgen
@Koosleiderdorp; wellicht een lege batterij in je regenmeter?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ok, dimmers is me dus duidelijk nu. Dankjewel
Blijf ik met 4 (andere) vragen zitten:
1. Hoe losse jullie dubbele schakelaars op? Dus een dubbele knop op één contactdoos. Dan zit je met 3 draden ipv 2..
2. Is het met die AMWR250 ook mogelijk hem als 'schakelaar' in te regelen? Die Ikea lamp van me is volgens mij niet dimbaar, dus dat werkt sowieso niet, maar heb 'm wel graag aan HW hangen ..
3. Is het mogelijk 2 bewegingsmelders voor één ruimte te gebruiken? Soms is het niet mogelijk met 1 sensor de hele ruimte te pakken, en dan zou ik er graag 2 gebruiken. Of 1x magneet en 1x beweging, die beide hetzelfde schakelen.
4. Hoe werken jullie met scenes? Hoor graag wat voorbeelden hoe te gebruiken .. Is het mogelijk om de Heatlink in een scene op te nemen? Heb namelijk een thermostaat zonder programma functie, en zou dat toch graag instellen.
En heb nog een bugje;
Soms kloppen de grafieken van de Heatlink niet, bij week-overzicht bijvoorbeeld. Zijn er ineens 2 dagen exact hetzelfde en een andere dag leeg, maar de dag erop werkt opeens alles wel weer. Dus opgeslagen wordt het wel, maar weergave laat te wensen over, waar kan dit aan liggen?
1. Hoe losse jullie dubbele schakelaars op? Dus een dubbele knop op één contactdoos. Dan zit je met 3 draden ipv 2..
2. Is het met die AMWR250 ook mogelijk hem als 'schakelaar' in te regelen? Die Ikea lamp van me is volgens mij niet dimbaar, dus dat werkt sowieso niet, maar heb 'm wel graag aan HW hangen ..
3. Is het mogelijk 2 bewegingsmelders voor één ruimte te gebruiken? Soms is het niet mogelijk met 1 sensor de hele ruimte te pakken, en dan zou ik er graag 2 gebruiken. Of 1x magneet en 1x beweging, die beide hetzelfde schakelen.
4. Hoe werken jullie met scenes? Hoor graag wat voorbeelden hoe te gebruiken .. Is het mogelijk om de Heatlink in een scene op te nemen? Heb namelijk een thermostaat zonder programma functie, en zou dat toch graag instellen.
En heb nog een bugje;
Soms kloppen de grafieken van de Heatlink niet, bij week-overzicht bijvoorbeeld. Zijn er ineens 2 dagen exact hetzelfde en een andere dag leeg, maar de dag erop werkt opeens alles wel weer. Dus opgeslagen wordt het wel, maar weergave laat te wensen over, waar kan dit aan liggen?
[ Voor 27% gewijzigd door brentnl op 05-01-2014 17:29 ]
Verwijderd
Officieel kan je bij KAKU een bestaande belknop niet koppelen aan een ontvangen/HW met behoud van de originele deurknop en deurbel. Je moet dan de de bestaande knop vervangen door een KAKU deurbelknop/zender en de bel vervangen door een KAKU "gong".Rudolfus schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:21:
En wat is het? Ik kan er niets van maken.
Probleem daarmee is vaak het bereik van de KAKU deurbel-knop zender, die red het vaak niet naar de ontvangen of naar je HW, en veel mensen (zoals ik) willen gewoon de bestaande deurbelknop en deurbel behouden. En vaak (in een flat) kan/mag je de deurbel nieteens vervangen.
Een nieuwe kabel trekken vanaf de bel naar de voordeur is ook vaak niet mogelijk.
De combinatie van de Finder relay met de deurbel-zender van KAKU in de meterkast behoud je dus de originele deurbel-knop en deurbel, maar kan je wel een trigger in HW maken als er gebeld wordt en zit de zender dichtbij de HW en/of ontvangers.
Met een extra schakelaar tussen de originele bel kun je dus ook een "silent" deurbel maken. Als er wordt aangebeld krijg je alleen een notificatie op je phone/tablet maar blijft de bel in huis stil.(als je bezoek verwacht en de rest van de familie slaapt nog bijvoorbeeld).
Verwijderd
Je kunt er niet echt mee "schakelen", maar hij gaat van 0 naar 100%, dus hard aan/uit kan volgens mij niet (altans bij mij gaat hij gewoon vloeiend naar 100% als ik hem aan zet). Wel kan je een onderste dimwaarde programmeren, dus wellicht als je die op 100% zet dat hij dan wel aan/uit gaat.. ga ik binnenkort eens proberen..brentnl schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:21:
Prachtige uitleg, bedankt.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:53:
[...]
Officieel kan je bij KAKU een bestaande belknop niet koppelen aan een ontvangen/HW met behoud van de originele deurknop en deurbel.
Heeft iemand ervaring met de bewegingsmelder van kaku en homewizard? Heb er 1 gekocht en krijg hem niet aan de praat. Nieuwe batterijen erin. Maar zie niks gebeuren. Geen led of schakelgeluid. Ook hw geeft aan dat er niks gebeurt.
Hoe kan ik checken of de melder wel goed is?
Bvd toine
Bvd toine
Omdat het er erg gaaf uitziet ben toch heel erg benieuwd hoe je dit nu kan toepassen. Ik kan toch geen php script naar de HW sturen?daxy schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:40:
Ik heb een PHP script gemaakt welke gebruikt kan worden om een beperkte selectie voor te schotelen.
Aan allen,
De beldrukkerinterface ACDB-7000B kan betrekkelijk eenvoudig worden aangepast om hem geschikt te maken voor een belspanning ingang (AC of DC). Het resultaat is eenvoudiger te gebruiken dan met een relais er tussen in. Maar je moet er wel wat voor solderen.
Hier het schema:

De aanmaak van het geheel:

De print:

Samenbouw:

En het geheel in de meterkast.

Voordeel:
Er zit direct een testknop op het kastje, gemakkelijk als iets niet werkt.
Je kan het inkomend belsignaal op het LEDje binnen zien komen.
Is voor AC en DC geschikt, spanning tussen ca 6 en 15Volt.
Je kan vrijwel ieder type optokoppel gebruiken.
De zenderprint blijft ongewijzigd.
En het werkt bij mij uitstekend.

Succes.
De beldrukkerinterface ACDB-7000B kan betrekkelijk eenvoudig worden aangepast om hem geschikt te maken voor een belspanning ingang (AC of DC). Het resultaat is eenvoudiger te gebruiken dan met een relais er tussen in. Maar je moet er wel wat voor solderen.
Hier het schema:

De print:

Samenbouw:

Voordeel:
En het werkt bij mij uitstekend.
Succes.
Verwijderd
Hi Ruud, ik wil niet eigenwijs zijn (dus voel je niet aangevallenRuudMR schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:34:
...Het resultaat is eenvoudiger te gebruiken dan met een relais er tussen in.....
https://www.facebook.com/...ter¬if_t=photo_comment
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 20:12 ]
Dat is met KAKU-spul eigenlijk alleen maar te doen door ofwel de schakelaar te vervangen voor een zender met 2 knoppen (AWST-8802) of een losse zender achter de schakelaar in te bouwen en de bestaande schakelaar blijven gebruiken. (AWMT-230, geen idee wat het verschil is met de AWMT-003)brentnl schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:21:
Ok, dimmers is me dus duidelijk nu. Dankjewel
Probleem is dan wel dat je alsnog 2 (of meer) ontvangers moet hebben voor de punten die je wilt schakelen. Is dus een stukje duurder, al zijn die ontvangers uit de ACM-xxx reeks niet overdreven duur. Let alleen wel op de lampenwijzer van klikaanklikuit welke je moet gebruiken voor welke soort lamp.
Die ACM-ontvangers moeten dan wel zowel de blauwe als de bruine draad hebben, maar bij de meeste lasdozen in een plafond heb je die wel voorradig. Voordeel is wel dat je dan niet zo moeilijk zit met welke lamp waarmee werkt.
Als je de bruine draad niet hebt bij de lamp, dan kun je alsnog de AWMR-reeks ontvangers gebruiken. Je laat de 2 witte draadjes dan gewoon ongebruikt. Maar dan heb je weer de problemen met samenwerken met LED-lampen enzo.
Ik heb zelf (blijkbaar) de 210 en die kun je prima als schakelaar laten werken. Enige nadeel is dat zodra er 2x een uit of aan signaal komt (weet even niet welke), dat je de dim-waarde instelt. Dus het kan van het ene op het andere moment ineens niet lekker meer werken omdat 'ie gaat staan dimmen. Dan moet je in de HW een dimmer aanmaken en de waarde weer op 100% zetten. Gelukkig zitten er op die schakelaar bij mij alleen 230V halogeen lampjes, dus geen geflikker enzo, maar je staat toch wel even te kijken als het je gebeurt terwijl je vrijwel zeker wist dat je de niet-dimmer gepakt had.brentnl schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:21:
Magneetschakelaar heeft als 'nadeel' dat 'ie ook een "uit" signaal stuurt als de deur weer dicht gaat.brentnl schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:21:
Dat maakt het nogal lastig om een ruimte goed te bedienen.
Voor zover ik weet kun je een action of scene in HW aanmaken die standaard aftelt tot een bepaalde time-out, maar dan alleen maar door 1 trigger laten beïnvloeden.
Je kunt ook een bewegingssensor het 'uit'-signaal laten regelen (dus zelfs zonder tussenkomst van de HW) en de KAKU bewegingssensor reset de timer wanneer er tussentijds beweging is gezien. Eigenlijk precies wat je vaak wilt. Nadeel is echter dat wanneer je de lamp door een andere zender uitzet in die time-out periode, dat de bewegingssensor geen 'aan' signaal stuurt. Dus zelfs als er dan constant beweging is, blijft de boel gewoon uit.
Kortom, eigenlijk ontkom je er niet aan om het via een centrale als een HW te laten regelen, wanneer je 2 sensoren hebt, maar ik zou niet weten hoe je zo'n "AND" scenario in HW kunt instellen.
Ik heb zelf geen Heatlink en de enige scene die ik nu heb is "alle lichten uit", waarvoor ik nog een schakelaar wil aanleggen bij de voordeur. (dus eigenlijk "ik ben weg" scene)brentnl schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:21:
Verwijderd
Met de 230 kan je 2 kanaals zenden en tegelijk behoud je de werking van je dubbele wandschakelaar.TD-er schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:26:
[...]
. (AWMT-230, geen idee wat het verschil is met de AWMT-003)
Met de 003 kan je alleen 2 kanaals zenden, deze is bedoeld achter een loze wandschakelaar, dus achter die wandschakelaar kan je dan geen lampen aansluiten. (je maakt dan in principe van een bestaande dubbele wandschakelaar een AWST-8802)
Ah bedankt, weten we dat ook weer, al had ik dat ook op de kaku-site kunnen zien, zie ik nuVerwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:34:
[...]
Met de 230 kan je 2 kanaals zenden en tegelijk behoud je de werking van je dubbele wandschakelaar.
Met de 003 kan je alleen 2 kanaals zenden, deze is bedoeld achter een loze wandschakelaar, dus achter die wandschakelaar kan je dan geen lampen aansluiten. (je maakt dan in principe van een bestaande dubbele wandschakelaar een AWST-8802)

AWMT-230:

AWMT-003

Verwijderd
Mijn 250 gaat als ik hem aanzet traploos van 0 naar 100% en niet van 0 naar 100% direct. Gaat jouw 210 wel direct naat 100%?TD-er schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:26:
[...]
Ik heb zelf (blijkbaar) de 210 en die kun je prima als schakelaar laten werken.
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:39:
[...]
Mijn 250 gaat als ik hem aanzet traploos van 0 naar 100% en niet van 0 naar 100% direct. Gaat jouw 210 wel direct naat 100%?
Ik heb er namelijk halogeen lampjes aan hangen en ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe snel die op volle sterkte branden. Ik had altijd al wel het idee dat ze nogal een "soft start" kregen. Zou dus kunnen dat de 210 ook echt een 'soft start' doet.
Als je de magneetschakelaar gebruikt hoef je het "uit" signaal niet te gebruiken. Ik gebruik de magneetschakelaar overdag als melding dat er iemand de poort heeft geopend. Lamp gaat aan en na 1 minuut weer uit.TD-er schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:26:
[...]
Magneetschakelaar heeft als 'nadeel' dat 'ie ook een "uit" signaal stuurt als de deur weer dicht gaat.
Dat maakt het nogal lastig om een ruimte goed te bedienen.
Voor zover ik weet kun je een action of scene in HW aanmaken die standaard aftelt tot een bepaalde time-out, maar dan alleen maar door 1 trigger laten beïnvloeden.
De magneetschakelaar word 's avonds gebruikt om de lamp aan te doen als we thuis komen, hij gaat dan niet uit na 1 minuut.
Alles word door de HW geregeld.
Ik overweeg om de tuinverlichting ook met de HW aan te gaan sturen.
Nu zit er in de kamer 1 schakelaar waarmee alle lampen in de tuin aangaan. Dat zijn zowel spaarlampen in bollen als lampjes aan meerdere transformatoren.
Nu wil ik dus eigenlijk dat de schakelaar ook nog te gebruiken is. Kan ik dan de AWMR-230 gebruiken of heeft er iemand een andere oplossing.
Nu zit er in de kamer 1 schakelaar waarmee alle lampen in de tuin aangaan. Dat zijn zowel spaarlampen in bollen als lampjes aan meerdere transformatoren.
Nu wil ik dus eigenlijk dat de schakelaar ook nog te gebruiken is. Kan ik dan de AWMR-230 gebruiken of heeft er iemand een andere oplossing.
Maar hoe sluit je dan precies de 230 aan op een dubbele schakelaar? Of moeten er dan perse 2 achter? Want dat gaat nooit passen in zo'n standaard doos. Heb hetzelfde probleem als dit topic zie ik nu: http://www.klusidee.nl/Forum/about74668-0.html, maar daar wordt ook niet echt een oplossing geboden.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:34:
[...]
Met de 230 kan je 2 kanaals zenden en tegelijk behoud je de werking van je dubbele wandschakelaar.
Verwijderd
Op een dubbele bestaande schakelaar waarbij je zowel via HW als via de schakelaars beide lampen wil blijven bedienen zou je toch echt 2x een AWMR-230 moeten gebruiken, maar vaak zit er 1 fase (bruine) die in de schakelaar gesplitst wordt. Dan is het helaas niet mogelijk om 2x een 230 er achter te zetten.
Andere oplossing zou zijn de 2 schakeldraden achter de dubbele schakelaar door te verbinden en een AWMT-003 op de bestaande dubbele schakelaar aan te sluiten (als je de bestaande schakelaar wilt houden) icm 2x een AWMR-230 die je dan bij de plafondlamp zelf weg moet bouwen.
Andere oplossing zou zijn de bestaande dubbele schakelaar vervangen door een AWST-8802 icm 2x een AWMR-230 die je dan bij de plafondlamp zelf weg moet bouwen.
Zie zo gauw geen andere oplossing volgens mij.
Andere oplossing zou zijn de 2 schakeldraden achter de dubbele schakelaar door te verbinden en een AWMT-003 op de bestaande dubbele schakelaar aan te sluiten (als je de bestaande schakelaar wilt houden) icm 2x een AWMR-230 die je dan bij de plafondlamp zelf weg moet bouwen.
Andere oplossing zou zijn de bestaande dubbele schakelaar vervangen door een AWST-8802 icm 2x een AWMR-230 die je dan bij de plafondlamp zelf weg moet bouwen.
Zie zo gauw geen andere oplossing volgens mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 00:25 ]
Klopt, zo heb ik de voordeur ook geregeld. Het licht in de gang gaat na een vaste tijd weer uit, ongeacht hoe snel de deur weer dicht is.mike123 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:49:
[...]
Als je de magneetschakelaar gebruikt hoef je het "uit" signaal niet te gebruiken. Ik gebruik de magneetschakelaar overdag als melding dat er iemand de poort heeft geopend. Lamp gaat aan en na 1 minuut weer uit.
De magneetschakelaar word 's avonds gebruikt om de lamp aan te doen als we thuis komen, hij gaat dan niet uit na 1 minuut.
Alles word door de HW geregeld.
Klopt. Het script draait bij mij op een Raspberry Pi (Raspbmc, maar met Lighttpd geinstalleerd).algoman schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:28:
[...]
Omdat het er erg gaaf uitziet ben toch heel erg benieuwd hoe je dit nu kan toepassen. Ik kan toch geen php script naar de HW sturen?
Het script stuurt vervolgens instructies naar de HomeWizard. TD-er heeft de instructies neergezet op http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard
Door de reclame van Home Wizard wil ik ook een beginners pakket aanschaffen.
Graag wil ik ook mijn rolluiken bedienen (Somfy). Nu zit er een van de rolluiken boven de achterdeur.
Is het mogelijk dat de HW applicatie een melding geeft bij het bedienen van de rolluiken als de achterdeur open staan (deze deur krijgt dan bijvoorbeeld een magneet schakelaar)? De applicatie moet dus eerst naar de status kijken van een 2e schakelaar voordat hij de rolluiken een opdracht geeft.
Graag wil ik ook mijn rolluiken bedienen (Somfy). Nu zit er een van de rolluiken boven de achterdeur.
Is het mogelijk dat de HW applicatie een melding geeft bij het bedienen van de rolluiken als de achterdeur open staan (deze deur krijgt dan bijvoorbeeld een magneet schakelaar)? De applicatie moet dus eerst naar de status kijken van een 2e schakelaar voordat hij de rolluiken een opdracht geeft.
Nee functioneel schakelen is nog niet mogelijk. Dus alleen als dit dan dit, en NIET als EN dit waarde zus doe zo.Tjeerdtq schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:12:
Door de reclame van Home Wizard wil ik ook een beginners pakket aanschaffen.
In dit geval is het mogelijk om 2 schakelaars achter elkaar te plaatsen om het gewenste resultaat te krijgen. Met een magneet contact schakel de de stroom van de motor, en met je timer of remote bedien je de moter.lvanjaarsveld schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:36:
[...]
Nee functioneel schakelen is nog niet mogelijk. Dus alleen als dit dan dit, en NIET als EN dit waarde zus doe zo.
Als de deur open staat gaat het goed omdat er geen stroom is.
Het lijkt erop dat de afstand van de uiterste plekken waar ik sensoren en schakelaars heb te groot is om te behappen door de HomeWizard. Ik ben daarom van plan de AEX-701 signaal versterker te gebruiken. Op de site van HomeWizard staat dat deze de reikwijdte van zenders versterkt.
Voorbeeld van hoe ik Actions gebruik: bel in steeg en magneetcontact op schuurdeuren sturen signaal naar HW. HW stuurt signaal naar lamp in schuur en tuin, deze gaan aan, en een notificatie naar de app. Na 10 minuten volgt een signaal zodat de verlichting weer uit gaat. Helaas gaat het niet altijd goed. Met name het uitsignaal lijkt soms niet aan te komen, de lampen blijven dan de hele tijd branden. En ik heb voor in huis een vergelijkbare situatie. Ik zou dus het liefst de HW voor in het huis plaatsen, en achter een versterker hebben zodat alle signalen betrouwbaar aankomen.
Ik vind alleen de informatie op de HW site wat onduidelijk:
"De AEX-701 is te combineren met alle KlikAanKlikUit ontvangers en de Homewizard".
maar ook
"De signaalversterker ontvangt het signaal van de KlikAanKlikUit zender en stuurt het door naar je ontvanger(s)."
Klopt dan mijn aanname dat ik het signaal zowel van als naar de HW kan versterken? Of werkt het alleen 1 richting op?
Voorbeeld van hoe ik Actions gebruik: bel in steeg en magneetcontact op schuurdeuren sturen signaal naar HW. HW stuurt signaal naar lamp in schuur en tuin, deze gaan aan, en een notificatie naar de app. Na 10 minuten volgt een signaal zodat de verlichting weer uit gaat. Helaas gaat het niet altijd goed. Met name het uitsignaal lijkt soms niet aan te komen, de lampen blijven dan de hele tijd branden. En ik heb voor in huis een vergelijkbare situatie. Ik zou dus het liefst de HW voor in het huis plaatsen, en achter een versterker hebben zodat alle signalen betrouwbaar aankomen.
"De AEX-701 is te combineren met alle KlikAanKlikUit ontvangers en de Homewizard".
maar ook
"De signaalversterker ontvangt het signaal van de KlikAanKlikUit zender en stuurt het door naar je ontvanger(s)."
Klopt dan mijn aanname dat ik het signaal zowel van als naar de HW kan versterken? Of werkt het alleen 1 richting op?
Verwijderd
Je kunt het signaal ook daar de magneetcontact met offtimer laten versturen samen met homewizardjeroen11 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:03:
Het lijkt erop dat de afstand van de uiterste plekken waar ik sensoren en schakelaars heb te groot is om te behappen door de HomeWizard. Ik ben daarom van plan de AEX-701 signaal versterker te gebruiken. Op de site van HomeWizard staat dat deze de reikwijdte van zenders versterkt.
maar ook
Letterlijke werking van de versterker is, je kan er 6 codes aan leren. Als hij een van deze code's ontvangt stuurt hij deze zelf nogmaals uit. Let op, hij kan alleen klikaanklikuit codes leren. En werkt niet goed met dimmers (2 maal aan is namelijk dim stand)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 18:17 ]
Naar aanleiding van mijn mail naar HW heb ik vandaag antwoord gekregen op mijn klacht.
In de mail staan de vaste controle maatregelen zoals batterijen vervangen e.d. aangezien ik dat allemaal al gedaan heb was ik niet echt blij met het antwoord, ik heb deze mail gelezen op mijn werk.
Toen ik thuis kwam waren zomaar alle externe sensoren weer in beeld bij de HW.
Er is echt niets veranderd in de situatie, wellicht een update?
Ik ben blij dat het weer werkt nu ook zo blijven werken dan ben ik een gelukkige HW gebruiker..
In de mail staan de vaste controle maatregelen zoals batterijen vervangen e.d. aangezien ik dat allemaal al gedaan heb was ik niet echt blij met het antwoord, ik heb deze mail gelezen op mijn werk.
Toen ik thuis kwam waren zomaar alle externe sensoren weer in beeld bij de HW.
Er is echt niets veranderd in de situatie, wellicht een update?
Ik ben blij dat het weer werkt nu ook zo blijven werken dan ben ik een gelukkige HW gebruiker..
Ik heb me wat in zitten en lezen en ik wil er mee aan de slag. Nog "even" de vrouw overhalen en dan kunnen we van start.
Wat me nog niet duidelijk is in hoeverre Logitech Harmony en HW samenwerken. In de eindsituatie wil ik zowel met smartphone als afstandsbediening alles kunnen regelen.
Is dat eigenlijk wel mogelijk, gezien de WIFI aansturing van HW en RF aansturing van Harmony?
Wat me nog niet duidelijk is in hoeverre Logitech Harmony en HW samenwerken. In de eindsituatie wil ik zowel met smartphone als afstandsbediening alles kunnen regelen.
Is dat eigenlijk wel mogelijk, gezien de WIFI aansturing van HW en RF aansturing van Harmony?
Heeft de Energylink het intellect om verbruik en teruglevering goed weer te geven? D.w.z. verbruik als ècht bruto verbruik zonder teruglevering.
Weet iemand hier of Homewizard ook ondersteuning krijgt voor Philips Hue?
powerball makes the world diverent
Verwijderd
Als je je zonnenpanelen aansluit op de energy link kan hij middels het totaal verbruik van de hele meter + de zonnepanelen op een accuraat echt verbruik komen. 100% accuraat is geen enkele meter (tenzij je echt met geld gaat gooien van 4 getallen) maar naar mijn bevinding is de energylink een betrouwbaar en accuraat genoeg apparaat.m00 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:52:
Heeft de Energylink het intellect om verbruik en teruglevering goed weer te geven? D.w.z. verbruik als ècht bruto verbruik zonder teruglevering.
Staat bij hun op de to-do list, maar wanneer hebben ze nog niet laten weten. Kwa marketing geen hele goede stap, veel kosten om te implementeren, maar mogen de benodigde hardware van phillips niet verkopen. Ik vraag me dus persoonlijk af hoe snel we zoiets kunnen verwachten.lukei schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:53:
Weet iemand hier of Homewizard ook ondersteuning krijgt voor Philips Hue?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 22:09 ]
Ik wil graag gebruik gaan maken van HomeWizard process monitor, maar die vereisen dat ik poort 80 vrij kan forwarden .. Echter is deze al in gebruik door mijn Synology, voor UPnP. Hoe kan ik toch gebruik maken van HPM? Kan de HW op een andere poort draaien?
Als je bij HPM een andere poort kunt opgeven, dan zou je ook kunnen kijken of je router bijvoorbeeld poort 1234 (of een andere poort) kan forwarden naar intern poort 80 op het IP-adres van je HW.brentnl schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:07:
Ik wil graag gebruik gaan maken van HomeWizard process monitor, maar die vereisen dat ik poort 80 vrij kan forwarden .. Echter is deze al in gebruik door mijn Synology, voor UPnP. Hoe kan ik toch gebruik maken van HPM? Kan de HW op een andere poort draaien?
Zo simpel was het dus, top!TD-er schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:19:
[...]
Als je bij HPM een andere poort kunt opgeven, dan zou je ook kunnen kijken of je router bijvoorbeeld poort 1234 (of een andere poort) kan forwarden naar intern poort 80 op het IP-adres van je HW.
[ Voor 34% gewijzigd door brentnl op 06-01-2014 22:53 ]
Met een beetje mazzel kun je ook het source-adres opgeven zodat niet iedereen op je HW kan rondneuzen.
Dat heeft uiteraard alleen zin als HPM altijd vanaf hetzelfde IP-adres bezig is.
Dat heeft uiteraard alleen zin als HPM altijd vanaf hetzelfde IP-adres bezig is.
Verwijderd
Je wilde eerst geen soldeer gebruiken
OT: Ik zag vandaag een commercial voorbij komen over dit systeem, maar het lijkt erop -als ik het forum hier zo lees- dat het gewoon een hele dure deurbel is en een ip-camera die je ook voor vijf tientjes bij de aldi haalt, ofwel: een beetje overhyped vwb wat je ermee kunt- of zie ik het verkeerd?

Is het product "af", of gaat het hier om een minimal viral?
Ik denk dat je dat verkeerd zietVerwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:23:
[...]
OT: Ik zag vandaag een commercial voorbij komen over dit systeem, maar het lijkt erop -als ik het forum hier zo lees- dat het gewoon een hele dure deurbel is en een ip-camera die je ook voor vijf tientjes bij de aldi haalt, ofwel: een beetje overhyped vwb wat je ermee kunt- of zie ik het verkeerd?

Het product is zeker wel zeer goed bruikbaar voor de gewone consument en echt wel meer dan een "deurbel".Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:23:
[...]
Je wilde eerst geen soldeer gebruiken![]()
wat een dikke klodders op dat kleine printje
Of het "af" is? Vanuit mijn oogpunt (software-ontwikkelaar/gadget-liefhebber) is er nog heel veel meer mogelijk. Gelukkig komt er regelmatig een update voorbij die weer features toevoegt.
Ik heb op mijn blog geschreven over hoe ik 'm gebruik en wat mijn keuzes waren. Misschien helpt dat om wat meer inzicht te krijgen in wat je ermee kunt doen.
Ik weet niet hoe je nu je logitech Harmony gebruikt, en ik weet niet of iemand al de Harmony heeft kunnen koppelen aan de HW.PnD schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:08:
Ik heb me wat in zitten en lezen en ik wil er mee aan de slag. Nog "even" de vrouw overhalen en dan kunnen we van start.
Maar als de Harmolny nu gewoon gebruikt wordt als een KAKU afstandsbediening die KAKU spullen direct schakelt dan zou het in principe mogelijk moeten zijn om dit i.c.m. de HW te doen. In dat geval leert de HW de codes van de Harmony en wanneer hij deze ontvangt weet de HW wat hij er mee doet. Maar nogmaals ik heb geen Harmony die RF stuurt dus weet niet of dit werkt.
Het voordeel wanneer het via je HW gaat is dat je in principe de status kunt zien van de gekoppelde systemen. (let wel, er is geen terugkoppeling dus 100% is dit niet).
Zo heb ik hier een bewegingsmelder, die een signaal geeft bij beweging in het donker. Dit signaal (deze code) wordt ontvangen door de HW die dan een actie uitvoert. De bewegingsmelder zou ook direct een lamp kunnen schakelen (dus zonder tussenkomst HW) maar dan ben je de controle kwijt.
Verwijderd
Een product zoals dit is nooit af, er blijven continue nieuwe features toegevoegd worden. Het heeft nu al behoorlijk veel mogelijkheden, is veel goedkoper dan de concurentie (mede door 433mhz band) en het gebruik van producten van andere fabrikanten. Het is daarbij ook de eerste voor consumenten betaalbare domotica. Als ik jou was zou ik even op de website kijken naar de mogelijkheden. Of bekijk deze video:Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:23:
[...]
Je wilde eerst geen soldeer gebruiken![]()
wat een dikke klodders op dat kleine printje
http://www.homewizard.nl/nieuws/homewizard-explanimation/
Ruud,RuudMR schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:34:
Aan allen,
Hier het schema:
[afbeelding]
[afbeelding]
De print:
[afbeelding]
Samenbouw:
[afbeelding]
[afbeelding]
Voordeel:
En het werkt bij mij uitstekend.![]()
![]()
Succes.
Zou je ook alles op een printje kunnen verwerken die je er dan extern tussen bevestigd?
Dit zou denk ik de makkelijkste oplossing zijn.
Ik zal mijzelf nog even aanvullen. Het is nog geen compleet uitgewerkt product en er komen steeds weer nieuw toepassingen bij. Dat maakt het juist zo interessant. De ontwikkelaars hebben gekozen een leuk werkend kastje te introduceren wetende dat er nog veel te verbeteren valt en nog veel meer toepassingen aan toe te voegen zijn. Bewust is dus gekozen het product vroeg te introduceren en mede op basis van feedback van gebruikers verder uit te werken.
Een naar mijn idee goed gekozen strategie. Erg flexibel een actueel. Dit kan doordat Homewizard alle ontwikkeling zelf in de hand heeft.Internet Control Station ICS-1000 van KlikAanKlikUit is een voorbeeld van een naar mijn idee anders ontwikkeld systeem. Dit is naast mijn idee volgens beschreven wensen gebouwd in Azië en niet zo flexibel in updates en verwerking van wensen van de gebruikers in nieuwe toepassingsmogelijkheden.
Ik heb de homewizard nu driekwart jaar in gebruik en kocht een leuk werkend apparaat en heb het sindsdien flink zien groeien. Ik ben er blij mee en zelfs mn vrouw sinds het via een tablet aan de muur te bedienen is
Klopt de HPM (homewizard process monitor) gebruikt een vast ip en url http://hpm.homeip.net. Dit is extra mogelijkheid om de communicatie tussen de Homewizard en de HPM verder te beveiligenTD-er schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:01:
Met een beetje mazzel kun je ook het source-adres opgeven zodat niet iedereen op je HW kan rondneuzen.
Mikegsm,
De schakeling kan op een los printje in een kastje er ook prima naast worden gebouwd.
Je kan ook een relais gebruiken, er zijn meer mogelijkheden.
Ik heb deze oplossing gekozen, dit zet je met wat onderdelen in 30 minuten in elkaar en heeft geen extra kastje nodig, lekker compact. Ik ga er ook geen print voor ontwerpen. Dit werkt gewoon uitstekend.
Er die soldeerverbindingen, die zijn gewoon uitstekend en horen bij dit soort printtechniek.
De verbindingen tussen de eilandjes maak je met tin. Je kan er in notime van alles mee bouwen.
Maar laat ieder zijn eigen beste oplossing kiezen.
Met deze schakeling mag iedereen kosteloos zijn voordeel doen.
Ben benieuwd naar andere oplossingen of interfaces.
De schakeling kan op een los printje in een kastje er ook prima naast worden gebouwd.
Ik heb deze oplossing gekozen, dit zet je met wat onderdelen in 30 minuten in elkaar en heeft geen extra kastje nodig, lekker compact. Ik ga er ook geen print voor ontwerpen. Dit werkt gewoon uitstekend.
Er die soldeerverbindingen, die zijn gewoon uitstekend en horen bij dit soort printtechniek.
De verbindingen tussen de eilandjes maak je met tin. Je kan er in notime van alles mee bouwen.
Met deze schakeling mag iedereen kosteloos zijn voordeel doen.
Verwijderd
Kan iemand mij met het volgende op weg helpen (of uit mijn droom helpen):
Ik wil mijn toilet voorzien van een kaku fitting (AFR-060). De lamp wordt dan aangestuurd dmv kaku magneetsensor. Daarnaast moet het uiteraard via homewizard bediend kunnen worden.
Dit is wat ik wil:
Als ik de wc deur open doe dan moet de lamp aan gaan. Maar de lamp moet ook aan blijven als je op de pot zit en de deur dicht doet. (Dit gaat nu niet want als je de deur dicht doet dan gaat het licht uit).
De wc lamp moet dus alleen uit gaan op het moment dat je klaar bent.
P.s. Ik heb het reeds met de bewegingssensor geprobeerd maar deze gaat dan na een x aantal minuten automatisch uit. Dit wil ik echter niet want dan moet je steeds met je hand zwaaien om de lamp weer aan te krijgen.
Ik wil mijn toilet voorzien van een kaku fitting (AFR-060). De lamp wordt dan aangestuurd dmv kaku magneetsensor. Daarnaast moet het uiteraard via homewizard bediend kunnen worden.
Dit is wat ik wil:
Als ik de wc deur open doe dan moet de lamp aan gaan. Maar de lamp moet ook aan blijven als je op de pot zit en de deur dicht doet. (Dit gaat nu niet want als je de deur dicht doet dan gaat het licht uit).
P.s. Ik heb het reeds met de bewegingssensor geprobeerd maar deze gaat dan na een x aantal minuten automatisch uit. Dit wil ik echter niet want dan moet je steeds met je hand zwaaien om de lamp weer aan te krijgen.
Verwijderd
Ik zal je dan maar uit de droom helpen, er is geen manier om goed en accuraat te weten of jij in het toilet zit of niet (tot nu toe)Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:06:
Dit is wat ik wil:
wat je nu kunt doen: Deur open > licht aan voor 10 minuten. En als je dan nog niet klaar bent dan zul je inderdaad moeten zwaaien.
Wat je eigenlijk wilt: Deur Open > lamp aan > Wacht 30 sec > controleer op beweging in toilet > nee? = uit / Ja = aan / gaat deur open, wacht tot deur dicht. lamp uit.
en om fouten op te vangen door mensen die bijvoorbeeld de deur niet sluiten: Geen beweging in toilet voor langer dan 1min licht uit.
Is nog niet mogelijk. maar dit zijn ook wel geavanceerde soort schakelingen. En ook niet mogelijk met huidige KAKU beweging melder ( stuurt alleen elke 3 minuten door als er beweging is, en is niet op te vragen door HW)
Enige oplossing nu is dus om de timer ziezo langer aan te laten staan dan je in het kamertje bent.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 20:38 ]
Wat ik jammer vind is dat de kaku 6000 sensor niet gebruikt kan worden zonder uitschakeling, je moet X minuten instellen, iets wat de beheersbaarheid in de HW bemoeilijkt.
Je kan hem op "gong" zetten. Dan wordt de ingestelde tijd genegeerd.martinvdm schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:46:
Wat ik jammer vind is dat de kaku 6000 sensor niet gebruikt kan worden zonder uitschakeling, je moet X minuten instellen, iets wat de beheersbaarheid in de HW bemoeilijkt.
Oh dat is nieuw voor mij, thanksRudolfus schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:01:
[...]
Je kan hem op "gong" zetten. Dan wordt de ingestelde tijd genegeerd.
Op zich wel een logische maar ik kende die ook nog niet. Een gong moet signaal hebben om zn riedeltje af te spelen... Biedt misschien met andere dingen ook weer creatieve toepassingen

Gaat alleen ten koste van de lichtgevoeligheid-instelling.
Dus de sensor werkt dan altijd, je kan niet meer instellen dat hij alleen 's nachts reageert.
(pagina 3 handleiding
)
In de online-handleiding staat trouwens iets anders....
Dus de sensor werkt dan altijd, je kan niet meer instellen dat hij alleen 's nachts reageert.
(pagina 3 handleiding
In de online-handleiding staat trouwens iets anders....
[ Voor 13% gewijzigd door Rudolfus op 07-01-2014 22:28 ]
Ik heb zelf geen bewegingssensor, maar is het dan niet mogelijk wat 'lekkereloempia' wil, door op Gong te zetten en in HW een actie aan te maken dat als er langer dan 2 minuten geen beweging is de actie off is.
Zal er in de toekomst ook eens eentje aanschaffen om mee te spelen, weet alleen niet of toilet dan de ideale proefopstelling is
Zal er in de toekomst ook eens eentje aanschaffen om mee te spelen, weet alleen niet of toilet dan de ideale proefopstelling is
Het kan wel met de HW opgelost worden... Namelijk door een 2e sensor te plaatsen die je op de een of andere manier laat zenden als je doortrektVerwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:35:
[...]
Ik zal je dan maar uit de droom helpen, er is geen manier om goed en accuraat te weten of jij in het toilet zit of niet (tot nu toe)
wat je nu kunt doen: Deur open > licht aan voor 10 minuten. En als je dan nog niet klaar bent dan zul je inderdaad moeten zwaaien.
Wat je eigenlijk wilt: Deur Open > lamp aan > Wacht 30 sec > controleer op beweging in toilet > nee? = uit / Ja = aan / gaat deur open, wacht tot deur dicht. lamp uit.
en om fouten op te vangen door mensen die bijvoorbeeld de deur niet sluiten: Geen beweging in toilet voor langer dan 1min licht uit.
Is nog niet mogelijk. maar dit zijn ook wel geavanceerde soort schakelingen. En ook niet mogelijk met huidige KAKU beweging melder ( stuurt alleen elke 3 minuten door als er beweging is, en is niet op te vragen door HW)
Enige oplossing nu is dus om de timer ziezo langer aan te laten staan dan je in het kamertje bent.
Bijvoorbeeld een handzender, of deurbel, of gewoon een magneetschakelaar.
Actie bij deurmagneet "open" is licht aan.
Actie bij doortrekken "closed" (of hoe je het doortrekken dan ook maar registreert) is licht aan doen, met een time-out van 1 minuut. In die tijd kun je wel je broek weer dichtknopen en handen wassen
Mischien anders een sensor aan het zeeppompjeTD-er schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:46:
[...]
Het kan wel met de HW opgelost worden... Namelijk door een 2e sensor te plaatsen die je op de een of andere manier laat zenden als je doortrekt
Bijvoorbeeld een handzender, of deurbel, of gewoon een magneetschakelaar.
Actie bij doortrekken "closed" (of hoe je het doortrekken dan ook maar registreert) is licht aan doen, met een time-out van 1 minuut. In die tijd kun je wel je broek weer dichtknopen en handen wassen

Of een IR-sensor. Als de waarde te laag is, zit je sowieso te lang, dus geen doorbloeding meermartinvdm schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:48:
[...]
Mischien anders een sensor aan het zeeppompje
Maar dat van het zeeppompje is helemaal geen gek idee.
Er zijn er zat te koop (Dettol geeft ze gratis weg) die op batterijen werken, met een IR-sensor erin.
Die is vast wel uit te breiden met een KAKU-zendertje.
He, leuk, toch weer het oude 'tweakers' gevoel
Verwijderd
Magneetcontact aan onderkant van de achterzijde van de deksel en magneet op de rand van de de bril.
Magneetcontact op deur.
Deur gaat open = action licht aan, geen uitschakelen.
Deksel sluiten = action licht aan en na 30 sec weer uit.
Weet je meteen of de deksel dicht is na gebruik.
Is er een raampje met buitenlicht, zet voorwaarde van deurcontact dan tussen zon op / zon onder.
P.S. Zorg dat het magneetcontact HEEL GOED vast zit aan de deksel en bril, want eenmaal in de afvoer....
Magneetcontact op deur.
Deur gaat open = action licht aan, geen uitschakelen.
Deksel sluiten = action licht aan en na 30 sec weer uit.
Weet je meteen of de deksel dicht is na gebruik.
Is er een raampje met buitenlicht, zet voorwaarde van deurcontact dan tussen zon op / zon onder.
P.S. Zorg dat het magneetcontact HEEL GOED vast zit aan de deksel en bril, want eenmaal in de afvoer....
Verwijderd
Gisteren heatlink en thermostaat aangesloten en ik moet zeggen, petje af, werkt perfect. Minder dan een minuut vertraging als ik op de homewizard iets aan pas voordat het op de thermostaat tevoorschijn komt.
Thermostaat laat zelfs zien of hij in controle is of de heatlink. Door een H met een dakje op het display te laten zien.
Thermostaat laat zelfs zien of hij in controle is of de heatlink. Door een H met een dakje op het display te laten zien.
Bij mij gaat dit haast direct, zodra ik via de app van HW bij Heatlink de temp veranderd, verschijnt binnen een paar seconde dat H/dak-icoontje op de thermostaat. Dus misschien is er bij jou ook nog winst te behalen!Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:56:
Gisteren heatlink en thermostaat aangesloten en ik moet zeggen, petje af, werkt perfect. Minder dan een minuut vertraging als ik op de homewizard iets aan pas voordat het op de thermostaat tevoorschijn komt.
[ Voor 4% gewijzigd door brentnl op 08-01-2014 09:32 ]
Magneet schakelaar aan wc bril, bril omlaag licht aan en omgekeerdVerwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:06:
Dit is wat ik wil:
Bing
En de man die met de bril omhoog staat te sassen mag dat in het donker doenbing69 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:15:
[...]
Magneet schakelaar aan wc bril, bril omlaag licht aan en omgekeerd

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
iemand een idee? of heeft iemand de sensor in gebruik en kan bevestigen dat er een led je gaat branden bij detectie van beweging? gaat om deze bewegings melder apir-2150ATS79 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:17:
Heeft iemand ervaring met de bewegingsmelder van kaku en homewizard? Heb er 1 gekocht en krijg hem niet aan de praat. Nieuwe batterijen erin. Maar zie niks gebeuren. Geen led of schakelgeluid. Ook hw geeft aan dat er niks gebeurt.
Bvd toine
Ik vind je schakeling met optocoupler erg elegant. Ook breed toepasbaar. Misschien wat voor mijn toepassing;RuudMR schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:58:
Mikegsm,
Met deze schakeling mag iedereen kosteloos zijn voordeel doen.![]()
![]()
![]()
Ik heb de KaKu belzender nu via een relais gekoppeld aan een uitgang van mijn alarmsysteem (open collector uitgang, primaire zijde van het relais via weerstandje naar 12V en blusdiode parallel). Bij alarm kan ik nu een pushnotifcatie krijgen en bijv. alle lampen in huis aanschakelen.
Werkt best Ok. Enige vervelende is dat mijn alarmsysteem de uitgang minimaal 1 minuut activeert. Het blijkt dat de KaKu zender - waarvan het contact dan wordt gemaakt - gedurende die tijd iedere 10 seconden een "bel" signaal stuurt. Dat kan dan weer verstorend werken op acties die de Homewizard moet uitvoeren.
RuudMR: zou jij weten hoe je jouw schakeling kunt aanpassen zodat deze bij een langdurige input, alleen een korte puls c.q. verbinding genereert voor de KaKu belzender?
Verwijderd
Kan me niet voorstellen hoe ik dat zou kunnen verbeteren. Vaillant ketel met honeywell touch modulation. Lijkt mij dat de heatlink de thermostaat aanstuurt. Kun je wat meer ophelderen over jouw setupbrentnl schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:30:
[...]
Bij mij gaat dit haast direct, zodra ik via de app van HW bij Heatlink de temp veranderd, verschijnt binnen een paar seconde dat H/dak-icoontje op de thermostaat. Dus misschien is er bij jou ook nog winst te behalen!
Ik vind dit helemaal niet zo'n gek idee eigenlijkTD-er schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:46:
[...]
En de suggestie om met een Dettol sensor (ik heb hier nog een liggen) is nog leuker! (tweakerwaardig !). Er zal vast wel soldeerwerk bij komen kijken maar dat is het probleem niet. Ik vraag me alleen wel af hoe je de Dettol-sensor kan koppelen aan de HW. Als iemand meer info hebt wil ik mijzelf best als tester opwerpen
[ Voor 8% gewijzigd door studiodubio op 08-01-2014 12:05 ]
dubbel - kan een mod dit deleten?
[ Voor 167% gewijzigd door studiodubio op 08-01-2014 11:59 ]
Ik heb de sensor niet maar heb je in de handleiding gekeken (pagina 6, stap 3)?ATS79 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:51:
[...]
iemand een idee? of heeft iemand de sensor in gebruik en kan bevestigen dat er een led je gaat branden bij detectie van beweging? gaat om deze bewegings melder apir-2150
Verder staat op pagina 4 dit over beweging:
De Homewizard kun je koppelen door in de app (of webapp) op Learn te zetten.Deze ‘bewegingsmelder’ reageert in
feite niet op beweging maar op warmte.
Bijvoorbeeld op de lichaamstemperatuur
van een mens of dier.
[ Voor 3% gewijzigd door studiodubio op 08-01-2014 12:01 ]
jep de handleiding bekeken, maar hij reageert niet (zo lijkt het) op bewegingen van bv een hand.
sensor op een muur gericht en dan tijdens het aanmelden mijn hand er voor langs gehaald.
homewizard geeft aan geen bewegingsmelder te zien tijdens het aanleren
sensor op een muur gericht en dan tijdens het aanmelden mijn hand er voor langs gehaald.
homewizard geeft aan geen bewegingsmelder te zien tijdens het aanleren
Ik heb er een, en er gaat geen ledje knipperen bij beweging.
Ik heb hem gewoon aangezet en tijdens het aanmelden naar de homewizard beweging gemaakt en toen deed ie het.
daarna kan je er vanalles mee aansturen.
Ik heb hem gewoon aangezet en tijdens het aanmelden naar de homewizard beweging gemaakt en toen deed ie het.
daarna kan je er vanalles mee aansturen.
ATS79 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:51:
[...]
iemand een idee? of heeft iemand de sensor in gebruik en kan bevestigen dat er een led je gaat branden bij detectie van beweging? gaat om deze bewegings melder apir-2150
Hoi ATS79,
Ik ben ook een tijdje aan het stoeien geweest met de bewegingsmelder, zelfde probleem.
Bij mij leerde hij ook niets aan terwijl ik maar bewoog ect.
Andere batterijen willen nog eens helpen en anders omwisselen.
Ik ben ook een tijdje aan het stoeien geweest met de bewegingsmelder, zelfde probleem.
Bij mij leerde hij ook niets aan terwijl ik maar bewoog ect.
Andere batterijen willen nog eens helpen en anders omwisselen.
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Ja, het moet mogelijk zijn om er een puls van te maken, de opto heeft weinig energie nodig.bikermouse schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:53:
[...]
Ik vind je schakeling met optocoupler erg elegant. Ook breed toepasbaar. Misschien wat voor mijn toepassing;
Ik heb de KaKu belzender nu via een relais gekoppeld aan een uitgang van mijn alarmsysteem (open collector uitgang, primaire zijde van het relais via weerstandje naar 12V en blusdiode parallel). Bij alarm kan ik nu een pushnotifcatie krijgen en bijv. alle lampen in huis aanschakelen.
Werkt best Ok. Enige vervelende is dat mijn alarmsysteem de uitgang minimaal 1 minuut activeert. Het blijkt dat de KaKu zender - waarvan het contact dan wordt gemaakt - gedurende die tijd iedere 10 seconden een "bel" signaal stuurt. Dat kan dan weer verstorend werken op acties die de Homewizard moet uitvoeren.
RuudMR: zou jij weten hoe je jouw schakeling kunt aanpassen zodat deze bij een langdurige input, alleen een korte puls c.q. verbinding genereert voor de KaKu belzender?
Ik denk dat het al goed werkt als je in serie met de ingang van de schakeling een elco opneem, bv. van 100uf. Parallel aan de condensator moet dan wel een hoogohmige ontlaad weerstand worden gezet bv 10k á 47k ohm. Let op de polariteit van de elco. Beetje experimenteren, maar ik ben er zeker van dat het goed kan werken. De rc differentieerd het ingangssignaal.
Die elco past vast ook nog wel ergens in het zenderkastje.
Het H tje met het dakje is niet van Home Wizard maar van Honeywell. Hun hebben ook een centraal systeem. De Heatlink lijkt wel schaamteloos gestolen van het Opentherm Gateway project -> http://otgw.tclcode.com. Dit is open source en die bouw je voor 36 euro met materiaal van Conrad.brentnl schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:30:
[...]
Bij mij gaat dit haast direct, zodra ik via de app van HW bij Heatlink de temp veranderd, verschijnt binnen een paar seconde dat H/dak-icoontje op de thermostaat. Dus misschien is er bij jou ook nog winst te behalen!
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ja maar dat h'tje betekend wel dat de Honeywell een signaal van buitenaf heeft ontvangen ;-) Dus door de HW. Tips om het te verbeteren heb ik niet echt .. heatlink staat op 1e verdieping, bij de ketel. Homewizard staat er nagenoeg recht onder, op de begane grond.
Mindfreaker, het protocol is open source, er zullen dus meer ontwerpen zijn, HW zal hier vast gebruik van maken, logisch. Maar in de heatlink zit ook nog een 800 mc zend ontvanger die de data naar de hw doorzet.
De heatlink werk wel erg goed.
Is het overdrachtsprotol van de kaku openbaar, lijkt mij interessant iets mee te doen.
Zo ook het protocol van de weerstation zenders, is dit al eens gepubliceerd?
Edit: ik heb iets gevonden.
http://www.circuitsonline...w/message/1181410#1181410,
De heatlink werk wel erg goed.
Is het overdrachtsprotol van de kaku openbaar, lijkt mij interessant iets mee te doen.
Zo ook het protocol van de weerstation zenders, is dit al eens gepubliceerd?
Edit: ik heb iets gevonden.
http://www.circuitsonline...w/message/1181410#1181410,
[ Voor 10% gewijzigd door RuudMR op 08-01-2014 22:14 ]
Motortje zal ongetwijfeld een DC-motortje zijn, dus kun je een LED parallel over zetten.studiodubio schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:35:
[...]
Ik vind dit helemaal niet zo'n gek idee eigenlijk
En de suggestie om met een Dettol sensor (ik heb hier nog een liggen) is nog leuker! (tweakerwaardig !). Er zal vast wel soldeerwerk bij komen kijken maar dat is het probleem niet. Ik vraag me alleen wel af hoe je de Dettol-sensor kan koppelen aan de HW. Als iemand meer info hebt wil ik mijzelf best als tester opwerpen
Die LED kan dus ook een deel van een optocoupler zijn die een knop van een remote bedient.
Dat lijkt me het makkelijkst.
Over de APIR-2150.
Als ik me niet vergis, zit er een "set" en een "learn" stand op en ik meen mij te herinneren dat die beide niet heel logisch genoemd waren.
Vergeet niet dat een bewegingssensor geen signaal stuurt als 'ie minder dan N minuten geleden nog een beweging heeft gezien. Die N is dan de instelling op de sensor zelf.
Hij stuurt ook pas een "uit" signaal na N minuten geen beweging en zelfs als je dan aan het pair-en bent, dan kun je 'm niet koppelen dmv. een 'uit' signaal. Dat kan alleen met een 'aan' signaal.
Kortom, bedenk nog even heel goed of de set/learn schakelaar in de juiste stand staat en zorg dat je de HW aan het leren zeg vlak voordat je die schakelaar omzet, want hij stuurt dan gelijk een 'aan' signaal.
Als 'ie eenmaal gekoppeld is, kun je de schakelaar weer terug zetten en dan gaan experimenteren met de gevoeligheid en licht-gevoeligheid en uitschakeltijd.
Is het niet mogelijk om op de vlotter in de stortbak een magneetschakelaar te bouwen?Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:06:
Dit is wat ik wil:
Vlotter zit bovenin, contact is gemaakt, aan, er gebeurt niks. Je trekt door, voltter zakt, contact word verbroken, de HW schakelt nu na bv 1 of 2 minuten de verlichting uit.
Mocht je een keer op het toilet komen en de lamp brand nog, dan heeft iemand niet doorgetrokken.
(Of de pot zit nog vol, dan hebben ze zeker niet doorgetrokken

... of de KAKU-spullen hebben weer eens niet geluisterd. Dat gebeurt helaas nogal eens.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!