Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Ja, helaas is het bereik van de hw naar de kaku wel erg beperkt.
Ik heb ontvangers die niet meer dan 4 meter zonder obstakels halen zonder dat ik de ontvanger op een bepaalde wijze richt. Dit is echt een zwak punt in het verder geweldige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Een leuk nieuwtje van CES:
"Finally, a light switch so green it doesn't need electricity"

Zou ideaal zijn voor HomeWizard (en nog vele andere draadloos bedienbare systemen). Geen gezeur met ontbrekende blauwe draden of batterijen meer, overal waar je wilt een schakelaar zonder onderhoud.

Sowieso is CES wel heel erg home automation minded dit jaar. Valt mij op dat er dingen als nieuws worden gebracht die HomeWizard gebruikers al min of meer normaal vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm die schakelaar zal waarschijnlijk wel de hele tijd een elco opladen met het ontvangen signaal wat je kunt oppikken aan "50 Hz brom".
Vraag me alleen wel af hoe goed 'ie zal werken bij frequent gebruik. (zeg 10x in een minuut ofzo)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
RuudMR schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:48:
Mindfreaker, het protocol is open source, er zullen dus meer ontwerpen zijn, HW zal hier vast gebruik van maken, logisch. Maar in de heatlink zit ook nog een 800 mc zend ontvanger die de data naar de hw doorzet.
De heatlink werk wel erg goed.
Is het overdrachtsprotol van de kaku openbaar, lijkt mij interessant iets mee te doen.
Zo ook het protocol van de weerstation zenders, is dit al eens gepubliceerd?
Edit: ik heb iets gevonden.
http://www.circuitsonline...w/message/1181410#1181410,
Volgens mij is het protocol openbaar, ik gebruik zelf een RFXCOM en deze leest alle KaKu codes uit en de Cresta/Oregon weerstations en nog veel meer. Daarmee zie je ook dat het niet veilig is om een garagedeur te schakelen met bijv. een ASUS-650. Als de buurvrouw haar lampje aan doet zie ik de code al voorbij komen.

Met de RFXCOM kun je ook zenden, mijn hele systeem is hier op gebaseerd. Als de HomeWizard bestond toen ik begon had ik deze denk ik gekozen, want ik vind het een fantastisch product.
Eindelijk eens een bedrijf dat een mooie GUI maakt met makkelijke bediening. Het product zou voor mij helemaal af zijn als ze ook z-wave ondersteuning kregen. 8)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 20:44
gisteren de APIR-2150 gekoppeld aan een schakelaar, toen zag de homewizard de code wel voorbij komen.
schakelaar van de stroom gehaald en de APIR-2150 blijft werken _/-\o_ Bedankt voor het mee denken.

Door de schakelaar te gebruiken kon ik tenminste zien dat er geschakeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Wie weet of dit via homewizard op te lossen is:

Ik heb op de buitendeur de AMST-606 Draadloos magneetcontact zitten.
Verder hangt er aan de wand de APIR-2150 Draadloze bewegingsmelder.
En er is een AWST-8800 Draadloze wandschakelaar.

Alle zenders sturen de ACM-1000 Inbouw schakelaar aan waarop de tl verlichting aangesloten zit.

Als ik nu van buitenaf de deur open doe gaat het licht direct aan middels de magneet schakelaar, en na 2 minuten stuurt deze een uit signaal. (dit gaat dus goed)
Als ik vanaf de andere kant de garage binnenloop wordt de verlichting middels de bewegingsmelder aangestuurd. (dit gaat ook goed)

Als ik nu voor langere tijd even in de garage bezig schakel ik het licht met de schakelaar aan ervanuitgaande dat het pas weer uit gaat als ik dit ook handmatig uitzet.

Dit is echter niet het geval want ook nu gaat het licht na een bepaalde tijd uit en sta je plotseling in het donker.

Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het licht gaat uit wanneer een van de zenders een uit-signaal verstuurt.
Oplossing: twee schakelaars ACM parallel schakelen (zowel de in- als de uitgangen en de gelijke punten met elkaar verbinden). De ene bedienen met de twee bewegingsmelders, de andere met de wandzender.
Als de ACM-en kort bij elkaar zitten (minder dan 50cm), dan kunnen ze elkaar beïnvloeden, hetgeen te ondervangen is door de drievoudige KAKU-schakelaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ja ik denk dat het nu zo is:
Ik kom binnen en doe in zo'n geval handmatig het licht aan.
Een halve meter verder ziet de bewegingsmelder me en wordt deze ook in werking gesteld. (hoewel het licht al aan is)
Dan loop ik te ver de garage in buiten het bereik van de bewegings melder en wordt er een uit signaal verstuurd......

Ik denk dat dit de reden is waarom het licht uitgaat.

Bovenstaande oplossing is wat lastig en aardig prijzig weer extra schakel materiaal.
Ik had gehoopt dat zoiets in homewizard in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:24
Wat je wel via de HW kan toepassen is het volgende.
Licht aan door de bewegingsmelder VIA de Homewizard.
Tegen de Homewizard zeggen dat hij het uit-signaal van de bewegingsmelder moet negeren.
Als je de garage verlaat met de AWST-8800 (of een andere handmatige schakelaar) een uitsignaal sturen.
Dan gaat in ieder geval het licht aan en niet vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 07:16
Ik heb onlangs 3 ACD-1000 stekkerdozen geïnstalleerd en werkend gekregen met HW en afstandsbediening. Nu heb ik 1 stekkerdoos die naar verloop van tijd enkel nog aan/uit te zetten is met de afstandsbediening en niet met de HW. Een andere keer kan ik de stekkerdoos wel nog uitzetten met HW maar niet meer aanzetten. Het geheugen van de stekkerdoos wissen, de sensor in HW verwijderen en alles opnieuw instellen is de enige oplossing om het terug even te laten werken. Iemand ervaringen met die probleem?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Oke, maar als ik dan de garage dan binnenkom aan de kant van het woonhuis en het licht dus vanzelf aangaat via de bewegings melder.
Dan gaat het licht met deze instelling dus ook niet meer automatisch uit als ik via de buitendeur weg ga :-)

Ook niet helemaal handig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:24
Als je door de buitendeur weggaat schakelt het magneetkontakt je licht toch uit na 2 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Rudolfus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:59:
Als je door de buitendeur weggaat schakelt het magneetkontakt je licht toch uit na 2 minuten?
oja :)

Alleen als je de garage vanuit het huis dan inloopt gaat het niet vanzelf uit aangezien er dan geen uit signaal meer komt. Op zulke momenten mis je toch de "ALS/OF" schakel optie.

"ALS" het licht via de schakelaar is aangezet negeer dat het uitsignaal van de bewegings sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:41
Het word tijd dat Homewizard ook gewoon eens je totale verbruik van gas en energie laat zien zoals dat op je meter staat. Voor mindergas.nl moet ik nu elke keer naar me meter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Neefdave, ja dit vind ik ook erg wenselijk, de gegevens zitten in de hw.
Gewoon de absolute aantallen van de beschikbare gegevens.
Maar dit ook voor bv de regenmeter, volgens mij zend de sensor ook absolute gegevens.
Als dit zo is mag ook dit niet moeilijk zijn.
Ik heb begrepen dat dit bij HomeWizard ook al op het todo lijstje staat. :) :) :)
Gaat vast binnenkort gerealiseerd worden. Zie er na uit. (Natuurlijk ook downloadloadbaar als csv).
Het gaat mij vooral om de absolute waardes één keer per maand bv op de 1e vd maand.
Lekker makkelijk hoef je de meterstanden niet meer op te nemen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door RuudMR op 11-01-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat de aansluiting in de slimme meter alleen maar pulsen geeft per kwh, de meterstand zal dan naar mijn idee nooit in de HW kunnen komen. Voor wat betreft de EnergyLink dan.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E-link leest echt de 4 KWh meterstanden en de gasstand uit. Daarnaast de pulsen op S0 en S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Martinvdm, de slimme meter geeft echte harde waarden uit, er staan voldoende voorbeelden op het net.
Alleen voor de zonnepanelen en de watermeter geven pulsen, maar die kan je per dag tellen.
Gelukkig maar, de meterstanden die je normaal uitlees, zitten dus in het p1 telegram. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja das waar ook alleen de watermeter en zonnepanelen zijn pulse. 8)7
Dan zou het idd technisch toch moeten kunnen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste firmware update reageert de HW niet meer op http commando's. Als ik het volgende commando stuur in het formaat http://ip-nummer/wachtwoord/gplist krijg ik dit terug:

{"status": "failed", "error": 1, "version": "2.482", "request": {"route": "/gplist" }}

Ook met andere commando's krijg ik hetzelfde antwoord terug waarbij "/gplist" dan door het betreffende commando wordt vervangen. Voor de firmware update werkte het prima.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:39:
Sinds de laatste firmware update reageert de HW niet meer op http commando's. Als ik het volgende commando stuur in het formaat http://ip-nummer/wachtwoord/gplist krijg ik dit terug:

{"status": "failed", "error": 1, "version": "2.482", "request": {"route": "/gplist" }}

Ook met andere commando's krijg ik hetzelfde antwoord terug waarbij "/gplist" dan door het betreffende commando wordt vervangen. Voor de firmware update werkte het prima.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd?
Bij mij geen problemen.
Ik gebruik dan wel het externe ip + poortnr.
Zowel in Chrome als Firefox getest en werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:39:

Bij mij ook geen problemen.
ik gebruik het interne ip adres zonder poortnummer.
Ik ook werk in combinatie met tasker. werkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Hallo,

Ik wil 1 scene instellen dat wanneer er iemand langs de 1 van de bewegingsmelders loopt, of 1 van de deurcontacten wordt verbroken dat er dan 1 actie opgestart word bijvoorbeeld sirene gaat aan.
Deze sirene zit weer op een stekkerdoos in een stopcontact.

Hoe is dit nu in te stellen dat als ik deze scene aan wil zetten maar 1 ding hoeft uit of aan te vinken wanneer ik thuis kom of weg ga?

Alvast bedankt voor alle tips.

Paul

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scene is een groep switches (ontvangers), geen sensors (zenders).
Dus begrijp ik niet waarom je een scene wil gebruiken voor 1 switch.
Jouw probleem vraagt om "AND/OR"-logica en die kent de HW (nog) niet.
Bovendien is de HW ongeschikt voor een serieuze alarminstallatie.
Je zult de oplossing buiten de HW moeten zoeken, zoals de HPM of zo. (Elders op dit forum!)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
willieku schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:45:
[...]

Bij mij ook geen problemen.
ik gebruik het interne ip adres zonder poortnummer.
Ik ook werk in combinatie met tasker. werkt geweldig.
Hij kan de HW wel bereiken dus het is geen probleem met ip-adres of poortnummer. HW geeft een error-code. Misschien is het een authorisatieprobleem? Als ik een verkeerd wachtwoord in de URL zet krijg ik dezelfde foutcode...

[ Voor 10% gewijzigd door bikermouse op 10-01-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerde:

In de windows store staat inmiddels een nieuwe versie van de HomeSense applicatie waar ook de informatie van de HomeWizard op de live tegel getoond kan worden (alleen de grootste tegel). Daarnaast is de applicatie stabieler gemaakt.

Ook is er nog een nieuwe versie in het certificeringstraject van Microsoft waar ook de dimmers in gebruikt kunnen worden. Hiervoor moeten we even wacht op de certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het gelukt Psc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Van de week maar eens kbezig geweest met de acties en toch wat mooie acties doch eenvoudige kunnen maken:

Doordeweeks tussen 05:30 en 08:10 indien beweging in gang begane grond 2 lampen in woonkamer aan.
Doordeweeks tussen 05:30 en 08:10 indien deursensor geactiveerd gaan de 2 lampen weer uit.

Zo heb je wanneer je voor je werk brood wilt gaan smeren automatisch verlichting en zodra je het huis verlaat gaan ze weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:42:
Zo heb je wanneer je voor je werk brood wilt gaan smeren automatisch verlichting en zodra je het huis verlaat gaan ze weer uit.
En je vrouw laat je dan in een donkere woonkamer achter... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 02:40:
[...]

En je vrouw laat je dan in een donkere woonkamer achter... _O-
Die mag met een zaklamp constant op zak lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik heb een magneetsensor die steeds een correct "geopend" signaal geeft maar het "closed" signaal slechts sporadisch doorstuurt. Is deze defect?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Het scheelt de vrouw is altijd eerder de deur uit dan ik. Dus dan herhaald die actie zich gewoon. Smart Ass haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:37:
Het scheelt de vrouw is altijd eerder de deur uit dan ik. Dus dan herhaald die actie zich gewoon. Smart Ass haha
Wel een goed argument om niet samen te hoeven ontbijten... :O :Z Voor een correcte werking mag jij namelijk pas beneden komen nadat je vrouw de deur uit is... anders zet ze jou in het donker. ;w *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
bikermouse schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:49:
[...]

Hij kan de HW wel bereiken dus het is geen probleem met ip-adres of poortnummer. HW geeft een error-code. Misschien is het een authorisatieprobleem? Als ik een verkeerd wachtwoord in de URL zet krijg ik dezelfde foutcode...
Ik heb je vraag nog eens doorgelezen en ik denk dat je in de opdrachtregel http:/ moet weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CK3v1N schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:17:
Ik heb een magneetsensor die steeds een correct "geopend" signaal geeft maar het "closed" signaal slechts sporadisch doorstuurt. Is deze defect?
Batterijtje misschien bijna leeg?
Of is 'ie bij het sluiten dan misschien net op zo'n positie dat het signaal minder goed doorkomt? (zender op de deur of op het kozijn?)
Maar de magneetzenders hier zijn ook aanzienlijk minder goed te ontvangen en gebeurt het hier ook regelmatig dat het 'dicht' signaal niet doorkomt.

Of stuur je commando's die vaker misschien uitgezonden worden op het moment dat de deur weer dicht gaat?
Bijvoorbeeld bewegingssensor die eigenlijk altijd een beweging detecteert net wanneer je de deur dichttrekt?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Vandaag de Heatlink geactiveerd aangezien ik nog moest wachten op een modulairende thermostaat.
De Heatlink is nu aangesloten samen met de Honywell Chronoterm Vision Modulation.

Als ik vanuit de App de temperatuur instel gaat 't allemaal goed en zie ik deze ook op het display van de thermostaat verschijnen. Tevens zie ik op de thermostaat een dakje met een H eronder verschijnen (toeval, dakje en de H van Homewizard?) :)

Probleempje: als ik hele graden instel gaat ;t goed. Als ik halve graden instel neemt de thermostaat het weer over binnen enkele seconden. Dus 17, 18 en 19 gaat goed. 17,5 18,5 en 19,5 lukt niet. Meer mensen dit probleem?

Tevens ben ik benieuwd wat er gebeurt als ik de Comfort stand (20 graden) pak en die instel voor de komende 4 uur maar binnen die tijd een ander programma van de thermostaat start. Neemt de thermostaat 't dan weer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die ervaring hebben met de HeatLink icm vloerverwarming. Ik weet dat dit op zichzelf niks met elkaar te maken hoeft te hebben, maar aangezien vloerverwarming een vrij trage manier van verwarmen is vroeg ik me af wat jullie van de HeatLink vind, bijv de programma's en standen in de HeatLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan de cv ketel te vervangen. Iemand nog tips welke bijzonder fijn te koppelen is aan de HW?of gaat dat met alle moderne ketels wel goed eigenlijk?nu hebben we een oud beestje van 1979 , zonder opties om die met opentherm oid te koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil sensoren (magneetcontacten & bewegingsensoren) uitschakelen als ik thuis ben. Ik ken de begin tijd/eind tijd optie, maar ik kom onregelmatig thuis. Ik zou ze graag willen uitschakelen via mijn telefoon en mijn vrouw met een schakelaar o.i.d. (ze heeft geen smartphone). Weet iemand hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:37:
Ben van plan de cv ketel te vervangen. Iemand nog tips welke bijzonder fijn te koppelen is aan de HW?of gaat dat met alle moderne ketels wel goed eigenlijk?nu hebben we een oud beestje van 1979 , zonder opties om die met opentherm oid te koppelen...
Remeha Calenta met de iSense gaat nog niet goed, hopelijk binnenkort wel maar nu kun je er nog niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:37:
nu hebben we een oud beestje van 1979
Das een beste ketel 😳. Zal ook een hoop stookkosten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 13:01
Ik heb een Remeha Avanta hangen samen met Isense en werkt snel en zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09

BPi

Vanmiddag liep ik in de bouwmarkt en krijg ik het bericht: schat het zonnescherm komt met naar beneden en het begint net te regenen....

Hij is fijn... iemand dit wel eens met een asun650 gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:54:
Ik wil sensoren (magneetcontacten & bewegingsensoren) uitschakelen als ik thuis ben. Ik ken de begin tijd/eind tijd optie, maar ik kom onregelmatig thuis. Ik zou ze graag willen uitschakelen via mijn telefoon en mijn vrouw met een schakelaar o.i.d. (ze heeft geen smartphone). Weet iemand hoe dit mogelijk is?
Dit kan via een omweg met de hpm. Zie http://hpm.homeip.net/scenario.html#Acties Je hoeft dan niet je acties die je gekoppeld hebt aan je sensoren te bewerken om ze manueel uit te zetten. Overigens zijn er meerdere oplossingen voor dit probleem te verzinnen via de HPM. Maar dit is 1 mogelijkheid. Extra handeling. Koppel de schakelaar dan aan de virtuele schakelaar uit het voorbeeld middels een in te leren code zodat je vrouw de schakelaar kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:12:
[...]

Das een beste ketel 😳. Zal ook een hoop stookkosten schelen.
Inderdaad, zou me niet verbazen wanneer een moderne HR++ ketel maar zo 50% besparing zou kunnen opleveren. Zowel in gasverbruik als elektra. (elektra-verbruik van die ketel)
Dan heb je het over een terugverdientijd van 2 a 3 jaar bij gemiddeld verbruik. (gemiddeld verbruik van een gezin in NL zit op zo'n 1000 euro gas en 1000 euro elektra per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:17:
[...]

Inderdaad, zou me niet verbazen wanneer een moderne HR++ ketel maar zo 50% besparing zou kunnen opleveren. Zowel in gasverbruik als elektra. (elektra-verbruik van die ketel)
Dan heb je het over een terugverdientijd van 2 a 3 jaar bij gemiddeld verbruik. (gemiddeld verbruik van een gezin in NL zit op zo'n 1000 euro gas en 1000 euro elektra per jaar)
Thanks voor de info! Ik wil vooral vanaf mn smartphone de verwarming thuis vast aan kunnen zetten als ikonderweg naar huis ben...maar dat moet met alle moderne ketels wel kunnen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Thanks voor de info! Ik wil vooral vanaf mn smartphone de verwarming thuis vast aan kunnen zetten als ikonderweg naar huis ben...maar dat moet met alle moderne ketels wel kunnen dus?
Ja, maar wel met een slag om de arm voor dat woordje "alle".
Het lijkt mij zeker handig de lijst van ondersteunde ketels en thermostaten er even bij te pakken wanneer je een nieuwe ketel bestelt.
Bijvoorbeeld Nefit-ketels (prima spul), hebben al een extra omvormer nodig tussen de HeatLink en de thermostaat, omdat Nefit een eigen variatie heeft op het OpenTherm protocol. Daardoor kan het handig zijn om even contact op te nemen met HomeWizard over de support.
En de totale uitgaven worden dan zo'n 50 euro hoger voor die omvormer.

Edit:
Oh en mocht je nog andere overtuigende argumenten willen om voor een nieuwe ketel te gaan... De jaren '60 en '70 ketels hebben veelal een grotere kans op de productie van koolmonoxide.

[ Voor 10% gewijzigd door TD-er op 12-01-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09

Eagle Creek

Breathing security

Hoe is de algemene mening hier nu over? Ik neem aan dat nu men actief reclame maakt op tv de populariteit snel toe zal nemen maar een topic met 54 topics spreekt ook al boekdelen.

Zouden jullie het systeem aanraden aan anderen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt TD'er, zal ik zeker doen!
@adelaars beekje: zeker, ik kan het systeem erg aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Sinds kort heb ik een probleem met het bereik van een thermometer. Die in de tuin en in de woonkamer doen het goed, maar degeen die in mijn wijnkast staat geeft 'No Data'. Ik heb de batterijen al vervangen en de HomeWizard er 5 meter vandaan geplaatst maar nog steeds 'No Data'. Bij experimenteren met plaatsing van de HW komt sporadisch temperatuur binnen. Alleen als ik hem er vlakbij zet is het continu. Het vreemde is dus dat tot gister er nooit een probleem was, en toen stond de HW nog op 10 meter afstand op een andere verdieping.

De signaalversterker van Homewizard werkt niet met thermometers, de enige andere optie is denk ik nog een thermometer die extra kanalen heeft (4 en 5) om te kijken of daarmee het bereik beter is. Jullie nog tips?

Ik moet zeggen dat het beperkte bereik (ook van de wifi) de achilleshiel van HomeWizard is. Ik zou er in ieder geval graag wat meer voor betaald hebben als dit beter geregeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 19:10

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Heb je al geprobeerd om van kanaal te wisselen? Of als je die hebt, een andere thermometer op dezelfde plek te plaatsen om mogelijke storingsfactoren uit te sluiten? Dat blijkt niet uit je verhaal.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
iNSaNe-oNe schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:41:
Heb je al geprobeerd om van kanaal te wisselen? Of als je die hebt, een andere thermometer op dezelfde plek te plaatsen om mogelijke storingsfactoren uit te sluiten? Dat blijkt niet uit je verhaal.
Omwisselen heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik dan aanneem dat ik de historie kwijt ben, maar goed kan ik mee leven. Ik zal die uit de woonkamer er eens neerzetten (kanaal 1) en kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen11 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:00:
Sinds kort heb ik een probleem met het bereik van een thermometer. Die in de tuin en in de woonkamer doen het goed, maar degeen die in mijn wijnkast staat geeft 'No Data'. Ik heb de batterijen al vervangen en de HomeWizard er 5 meter vandaan geplaatst maar nog steeds 'No Data'. Bij experimenteren met plaatsing van de HW komt sporadisch temperatuur binnen. Alleen als ik hem er vlakbij zet is het continu. Het vreemde is dus dat tot gister er nooit een probleem was, en toen stond de HW nog op 10 meter afstand op een andere verdieping.

De signaalversterker van Homewizard werkt niet met thermometers, de enige andere optie is denk ik nog een thermometer die extra kanalen heeft (4 en 5) om te kijken of daarmee het bereik beter is. Jullie nog tips?

Ik moet zeggen dat het beperkte bereik (ook van de wifi) de achilleshiel van HomeWizard is. Ik zou er in ieder geval graag wat meer voor betaald hebben als dit beter geregeld was.
Het bereik probleem van de homewizard is niet zozeer het probleem van de homewizard, de cresta temperatuur meters zijn gewoon ontzettend onbetrouwbaar. Er is een gigantisch bereik verschil tussen verschillende temperatuurmeters van hetzelfde type. Homewizard zit volgens homewizard zelf al tegen het wettelijk toegestane bereik op de 433mhz band. Het is niet toegestaan om meer bereik in de homewizard zelf te bouwen wegens storingen op andere apparaten. 868 heeft eengroterbereik. Het nadeel hiervan is dat ongeveer alles op 868 beveiligd (en duurder) is van 3de partijen en niet zomaar toegevoegd kan worden zonder toestemming en samenwerking.

Voor mensen die zeggen dat kaku meer bereik heeft dan homewizard, met de afstandsbediening richt je en gebruikt de afstandsbediening je lichaam als antenne. Zelfs een kleine chip heeft hierdoor meer bereik. Kaku"s eigen ics is ook een ramp kwa bereik door de antenne beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58
Maar wat is het bereik dan eigenlijk? ik zit er over te denken om een homewizard te gaan aanschaffen. Maar ik heb in de tuin een schuur die ik graag wil voorzien van een schakelaar en magneetcontact. De Homewizard komt in de woonkamer. Vanaf hier is het dan ongeveer 20 meter naar de schuur.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anconakip schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:27:
Maar wat is het bereik dan eigenlijk? ik zit er over te denken om een homewizard te gaan aanschaffen. Maar ik heb in de tuin een schuur die ik graag wil voorzien van een schakelaar en magneetcontact. De Homewizard komt in de woonkamer. Vanaf hier is het dan ongeveer 20 meter naar de schuur.
20 meter zou haalbaar moeten zijn. Maar ontvangst/bereik word minder met betonnen muren en bijvoorbeeld hr++ ramen. Desondanks zou 20meter haalbaar moeten zijn met magneetcontact en schakelaar (ik zou fitting schakelaar of mini inbouw apparatuur afraden op deze afstand) maar het is ook afhankelijk van bijv apparatuur van jou in huis en je buurman. Vandaar dat homewizard ook het niet goed geld terug principe hanteerd. Het is namelijk nooit 100% voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het bereik lijkt ook per dag te verschillen.
Zodra er iets anders aan het zenden is op de 433 MHz band, komt je kaku-commando al niet meer (correct) over.
Dus stel dat je bezig bent met het versturen van een sequence aan commando's, (bijvoorbeeld "alles uit") dan bestaat de kans dat er 1 lamp blijft branden.
Maar volgens mij stuurt de HW de reeksen 2x, want soms gaat de lamp in de gang eerder uit dan die in de slaapkamer en soms andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:04:
En het bereik lijkt ook per dag te verschillen.
Zodra er iets anders aan het zenden is op de 433 MHz band, komt je kaku-commando al niet meer (correct) over.
Dus stel dat je bezig bent met het versturen van een sequence aan commando's, (bijvoorbeeld "alles uit") dan bestaat de kans dat er 1 lamp blijft branden.
Maar volgens mij stuurt de HW de reeksen 2x, want soms gaat de lamp in de gang eerder uit dan die in de slaapkamer en soms andersom.
Alles behalve dimmers word 2x verzonden. Het maakt ook veel uit welke soort schakelaars je gebruikt de a1 (bcd) schakelaars zou ik zoiezo al afraden aangezien bereik veel minder is. Fittingschakelaars hoor ik ook meer mensen over dat deze niet goed zenden/ontvangen. En de mini inbouwdimmers zijn imho ook onbetrouwbaarder dan gewoon de grote inbouw of stekker schakelaars. Al heb ik zelf ook een mini inbouw op de tweede verdieping met hw op brgane grond en werkt dit ook 98% van de schakelingen. De stekkerschakelaar 2 meter ernaast weigert nooit.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:22:
[...]

Het bereik probleem van de homewizard is niet zozeer het probleem van de homewizard, de cresta temperatuur meters zijn gewoon ontzettend onbetrouwbaar. Er is een gigantisch bereik verschil tussen verschillende temperatuurmeters van hetzelfde type. Homewizard zit volgens homewizard zelf al tegen het wettelijk toegestane bereik op de 433mhz band. Het is niet toegestaan om meer bereik in de homewizard zelf te bouwen wegens storingen op andere apparaten. 868 heeft eengroterbereik. Het nadeel hiervan is dat ongeveer alles op 868 beveiligd (en duurder) is van 3de partijen en niet zomaar toegevoegd kan worden zonder toestemming en samenwerking.

Voor mensen die zeggen dat kaku meer bereik heeft dan homewizard, met de afstandsbediening richt je en gebruikt de afstandsbediening je lichaam als antenne. Zelfs een kleine chip heeft hierdoor meer bereik. Kaku"s eigen ics is ook een ramp kwa bereik door de antenne beperking.
Dat klinkt dan dat we weinig verbetering kunnen verwachten, voor Hw i.c.m. KaKu. Als de zendsterkte niet opgevoerd mag worden kunnen ze alleen nog een betere c.q. externe antenne maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
bikermouse schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:43:
[...]
Dat klinkt dan dat we weinig verbetering kunnen verwachten, voor Hw i.c.m. KaKu. Als de zendsterkte niet opgevoerd mag worden kunnen ze alleen nog een betere c.q. externe antenne maken.
Dit is niet zo zeer een gebrek in de hardware, maar er zijn beperking in de technologie en de woning. 99% van de keren gaat het gewoon goed. Ik heb vaker problemen met wifi dan met HW terwijl ik slechts een paar computer heb en tientallen HW actoren. Zo slecht is het dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Voor de Cresta themperatuur meter zou je dit nog eens kunnen proberen:

http://homewizard-users.p...action=display&thread=129

De antenne te verlengen met een extra draadje schijnt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 17:17
Heeft er iemand ervaring met de HW en de Edimax IC-3115W camera?
Volgens de specs heeft de camera M-JPEG videocompressie.

Als deze het niet doet, zou dit wel werken?:
https://dx.com/p/300kp-wi...t-vision-microphone-72847

Thanks!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 10:45
MikeT80 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 08:48:
Iemand een idee of deze rookmelders uit de Conrad aanbieding gaan werken met de Homewizard:

Alecto SA-30 Draadloze rookmelder

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/045839/
Ter informatie,
Hoewel ze identiek zijn kunnen ze niet aan de HW gekoppeld worden ook niet aan de rookmelder die ik bij de HW gekocht had. Jammer maar helaas. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Laatst online: 30-09 19:25
Ik ben zeer geinstresseerd in de homewizard maar stel me toch een aantal vragen bij de afstand die haalbaar is.
Als ik rookmelders plaats op de gelijkvloers, 1ste en 2de verdieping + eventueel een deursensor voor de zolder. Gaat de homewizard dat wel allemaal zien? Ik zou de homewizard in de woonkamer plaatsen (1ste verdieping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bikermouse schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:43:
[...]

Ze zijn bezig met een 868 repeater die je op een andere plek kunt zetten. Hiermee zou je het bereik kunnen verdubbelen. Maar tot nu toe is dat nog toekomstmuziek. Kaku is nou eenmaal nooit bedoeld geweest om het hele huis mee te besture vanaf 1 punt. De 433 chips zijn daar niet opgebouwd. Daarvoor is 868 veel beter geschikt. Maar daar zit dan ook weer een ander prijskaartje aan.
Janic schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:48:
Ik ben zeer geinstresseerd in de homewizard maar stel me toch een aantal vragen bij de afstand die haalbaar is.
Als ik rookmelders plaats op de gelijkvloers, 1ste en 2de verdieping + eventueel een deursensor voor de zolder. Gaat de homewizard dat wel allemaal zien? Ik zou de homewizard in de woonkamer plaatsen (1ste verdieping)
Bij mij werkt wat jou noemt prima. Maar is geen betonnen woning, wel hr++ ramen.

(Hw op begane grond, rookmelder op alle verdiepingen, contact sensor op zolder) de plaatsing van de hw kan in principe overal. In theorie zou hij het beste werken in het midden van het huis. In praktijk is dat in mijn huis op begane grond zo dicht mogelijk bij de kern van de ruimte en naar mijn mening niet al te dicht bij een raam.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Laatst online: 30-09 19:25
Bedankt voor de informatie mesman!

Ik ga al eens starten met een basispakket en dan zie ik wel weer verder of het allemaal werkt.
Het is een oud huis van de jaren 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

algoman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:10:
[...]

Ter informatie,
Hoewel ze identiek zijn kunnen ze niet aan de HW gekoppeld worden ook niet aan de rookmelder die ik bij de HW gekocht had. Jammer maar helaas. 8)7
Ze zien er hetzelfde uit maar zijn dus niet identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janic schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:48:
Je kunt de rookmelders in een master-slave setting configureren. Als er dan 1 afgaat, dan gaan de andere mee. De master zet je het kortst bij de HW en dan is het bereik groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 10:45
[/quote]

Ja precies dat bedoelde ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
@larsF bedankt voor de antenne tip, dat klinkt goed te doen (en jammer dat die Cresta's niet standaard met bijv een te bevestigen antenne geleverd worden)
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:22:
[...]

Homewizard zit volgens homewizard zelf al tegen het wettelijk toegestane bereik op de 433mhz band. Het is niet toegestaan om meer bereik in de homewizard zelf te bouwen wegens storingen op andere apparaten. 868 heeft eengroterbereik. Het nadeel hiervan is dat ongeveer alles op 868 beveiligd (en duurder) is van 3de artijen en niet zomaar toegevoegd kan worden zonder toestemming en samenwerking.
Maar wat mij dan verbaasd is dat er geen (duurdere) 868 spullen te koop zijn waar HW mee overweg kan. Ik betaal liever meer voor een betrouwbaar systeem, en het zou denk ik voor meer Homewizard gebruikers interessant zijn een keuze te hebben. Ik zou zelf in ieder geval bereid zijn een premie te betalen voor betrouwbaardere sensoren en switches maar die keuze is er nu niet.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen11 op 13-01-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen11 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:25:
@larsF bedankt voor de antenne tip, dat klinkt goed te doen (en jammer dat die Cresta's niet standaard met bijv een te bevestigen antenne geleverd worden)

[...]

Maar wat mij dan verbaasd is dat er geen (duurdere) 868 spullen te koop zijn waar HW mee overweg kan. Ik betaal liever meer voor een betrouwbaar systeem, en het zou denk ik voor meer Homewizard gebruikers interessant zijn een keuze te hebben. Ik zou zelf in ieder geval bereid zijn een premie te betalen voor betrouwbaardere sensoren en switches maar die keuze is er nu niet.
Die zijn er "nog" niet, ik denk dat we komend jaar meer op dit gebied kunnen verwachten.
Misschien zelfs ondersteuning voor philips hue en/of eigen apparatuur of gemodificeerde apparatuur zou leuk zijn.

Voor werken met bestaande 868 spullen moet homewizard zigbee, x10, zwave of dergelijke protocollen toevoegen. Maar hier zitten zover ik weet fikse royalty kosten op waarmee ze zich uit de markt zouden prijzen voor mensen die beginnen met domotica. Kijk naar essent, eminent en nuon. Probeerden het allemaal bij de consument te brengen. Maar startersets waarmee je uberhaupt iets kon begonnen vanaf 1000+ euro. Met gemiddelde extra schakelaar 60 euro erbovenop. Dit is niet waar de consumenten wereld op zit te wachten. Ik denk dat homewizard voor de beginner nu zat mogelijkheden bied in het goedkope assortiment. Het word nu tijd dat ze aan een "gevorderden" assortiment beginnen wat betrouwbaarder is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

algoman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:15:
[/quote]

Ja precies dat bedoelde ik ook.
Flamingo FA20RF en ELRO RM150RF werken in ieder geval met Homewizard. Er is volgens mij nog een derde merknaam waaronder de melders op de markt worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01 14:38

Pepe

Zijn er al ervaringen met HW en (Nuon) stadsverwarming. Is het bv mogelijk om een eQ-3 MAX! Draadloze radiatorthermostaat te koppelen? Ik heb begrepen dat deze met een 868,3 MHz frequentie ontvanger werkt.
Ik zou nl graag de verschillende radiatoren in huis separaat willen regelen.

Is deze bv als losse sensor te definiëren of zijn deze te koppelen aan de HeatLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pepe schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:02:
Zijn er al ervaringen met HW en (Nuon) stadsverwarming. Is het bv mogelijk om een eQ-3 MAX! Draadloze radiatorthermostaat te koppelen? Ik heb begrepen dat deze met een 868,3 MHz frequentie ontvanger werkt.
Ik zou nl graag de verschillende radiatoren in huis separaat willen regelen.

Is deze bv als losse sensor te definiëren of zijn deze te koppelen aan de HeatLink?
Alles op 868mhz is beveiligd en kan dus niet zonder goedkeuring en samenwerking met de maker van de thermostaat kraan in homewizard gebouwd worden. Het simpele antwoord of je huidige 868 radiatorkranen te bedienen zijn met homewizard is dus nee, de kans dat deze in de toekomst ondersteund gaan worden is dus ook zeer klein vanwege de beveiliging. Tenzij deze thermostaat van dezelfde (chineese) makelaardij komt. Vaak zijn producten van domotica met dezelfde chip in een ander jasje verkrijgbaar of zelfs hetzelfde jasje met een ander logo erop.

Op dit moment is er nog geen bediening mogelijk voor stadsverwarming, homewizard is wel bezig met eigen radiatorkranen op dit moment, die jouw vraag dus op zouden kunnen lossen. Maar zoals je al leest ben je nog te vroeg. En zul je dus nog even af moeten wachten waar ze mee gaan komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 21:43
Ik ben aan het onderzoeken of ik dit wil kopen. Krijg een nieuwbouw huis wat zeer goed geïsoleerd is. Hopelijk komt de straling door de muren heen en haalt het de tweede verdieping.

Ik heb de handleiding gelezen en wat ik me afvroeg is als ik alles instel op 1 telefoon en ik download daarna de app. voor mijn tablet, krijg ik dan dezelfde instellingen of ik moet ik alles opnieuw koppelen?

De startkit actie duurt tot eind januari heb ik gehoord van de leverancier. Dus ik heb nog even tijd om eea uit te zoeken en jullie ervaringen te lezen. Deze zijn lovend! Ik heb al eea van kaku thuis, dit maakt het mooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanputten80 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:42:
Ik ben aan het onderzoeken of ik dit wil kopen. Krijg een nieuwbouw huis wat zeer goed geïsoleerd is. Hopelijk komt de straling door de muren heen en haalt het de tweede verdieping.

Ik heb de handleiding gelezen en wat ik me afvroeg is als ik alles instel op 1 telefoon en ik download daarna de app. voor mijn tablet, krijg ik dan dezelfde instellingen of ik moet ik alles opnieuw koppelen?

De startkit actie duurt tot eind januari heb ik gehoord van de leverancier. Dus ik heb nog even tijd om eea uit te zoeken en jullie ervaringen te lezen. Deze zijn lovend! Ik heb al eea van kaku thuis, dit maakt het mooi af.
Ik heb een "nieuwbouwhuis" uit 2008 en het is zeker raadzaam de HW ergens centraal te plaatsen, op z'n kant en hoog. Ikzelf heb hem op mijn koelkast geplaatst in mijn open keuken, op die manier is hij redelijk centraal geplaatst en hoog waardoor hij (wellicht) makkelijk door het betonnen plafond kan. Op de 1e etage heb ik namelijk een aantal inbouw ontvangers, en tot nu toe gaat dat goed.

Ik heb de app op m'n telefoon en tablet, hij neemt alle instellingen over, dus je hoeft niks opnieuw in te stellen. (alleen de lijst volgorde van de schakelaars neemt hij niet over als je die op de één wijzigt).
Je kan zelfs de notificatie per device aanpassen. Dus bijvoorbeeld wel een pop-up melding op je phone als er aangebeld wordt, maar niet op je iPad, of allebij indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanputten80 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:42:

[...]
Je kunt natuurlijk alvast een Kaku starterset kopen met 3 ontvangers en 1 handzender.
Dan kun je alvast een idee krijgen wat het bereik is, maar let wel dat de afstandsbediening een iets groter bereik heeft doordat je 'm vast houd in je hand.

En de instellingen staan op de HW zelf, dus je hoeft niets opnieuw in te stellen op elk device.
Enige is de "bookmarks", oftewel welke devices je meteen in het startscherm ziet. Die kun je per tablet/phone apart instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
TD-er schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 06:31:
[...]

Je kunt natuurlijk alvast een Kaku starterset kopen met 3 ontvangers en 1 handzender.
Dan kun je alvast een idee krijgen wat het bereik is, maar let wel dat de afstandsbediening een iets groter bereik heeft doordat je 'm vast houd in je hand.

En de instellingen staan op de HW zelf, dus je hoeft niets opnieuw in te stellen op elk device.
Enige is de "bookmarks", oftewel welke devices je meteen in het startscherm ziet. Die kun je per tablet/phone apart instellen.
Moet je wel oppassen welke set je koopt! De `goedkope` startsets van 3 ontvangers met afstandsbediening van 25 euro hebben aanzienlijk mindere ontvangst dan de duurdere set is mijn ervaring! :)

Op de slaapkamer had ik zo´n goedkope set die vaak signalen niet kon ontvangen. Deze vervangen door de duurdere set en tot nu toe geen enkele schakeling gemist! en de vriendin is maar al te blij dat haar electrische deken nu wel goed inschakelt :9

[ Voor 11% gewijzigd door Flappie op 14-01-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 30-09 21:43
Ik heb reeds een start packet van KAKU. Helaas is er voor de aanbieding niet voldoende tijd om het te testen. Ik krijg 31 januari de sleuten en de actie loopt ook tot dan.

Ik ga verder met mijn onderzoek, vind dit een mooie ontwikkeling en bereikbaar betreft prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
HomeWizard is feitelijk een bridge tussen 433mhs, 866mhz en wifi. Zigbee en Zwave hebben een eigen chip aan boord nodig en zal dus niet met een software update ondersteund worden.

Op de open dag werd verteld dat het wel mogelijk is om het wifi deel verder te benutten. de Philips Hue heeft een eigen wifi-zigbee bridge en HomeWizard kan dus via wifi met de hue bridge praten. Dit zal ik 2014 als software update toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb hetzelfde, 1 temperatuur sensor (bijgeleverd) geeft bij extern benaderen dit.
[afbeelding]

Maar als ik extern de homewizard benader met mijn externe IP-adres en poort geeft hij wel de goede waarde.
Het is dus een probleem met Homewizardonline.

[ Voor 18% gewijzigd door Anton64 op 14-01-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
Hoe lang gaat de batterij van een kaku draadloze zender eigenlijk mee? Ik kan sinds een week mijn bewegingsmelder niet meer benaderen of signaal krijgen. Ergens staat me bij dat de batterij anderhalf jaar mee gaat. Ik heb het echter pas een half jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

vanputten80 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:31:
Ik heb reeds een start packet van KAKU. Helaas is er voor de aanbieding niet voldoende tijd om het te testen. Ik krijg 31 januari de sleuten en de actie loopt ook tot dan.

Ik ga verder met mijn onderzoek, vind dit een mooie ontwikkeling en bereikbaar betreft prijs.
Je hebt de wettelijke termijn om je aankoop ongedaan te maken. Dus binnen actieperiode actieset van HW kopen. Testen met het startpaket van kaku en als het niet werkt de HW terugzenden. Kost je alleen verzendkosten.
Je kan ook even checken bij HW wat hun retourbeleid is. Dus wat je echt kan uitproberen uit de HW set zonder discussie te krijgen bij retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
TD-er schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:08:
[...]

Batterijtje misschien bijna leeg?
Of is 'ie bij het sluiten dan misschien net op zo'n positie dat het signaal minder goed doorkomt? (zender op de deur of op het kozijn?)
Maar de magneetzenders hier zijn ook aanzienlijk minder goed te ontvangen en gebeurt het hier ook regelmatig dat het 'dicht' signaal niet doorkomt.

Of stuur je commando's die vaker misschien uitgezonden worden op het moment dat de deur weer dicht gaat?
Bijvoorbeeld bewegingssensor die eigenlijk altijd een beweging detecteert net wanneer je de deur dichttrekt?
Er worden geen andere commando's verstuurt, enkel open of gesloten. Ik weet niet welk deel van de magneetsensor de zender is maar het kleine stuk hangt aan de deur en het grote stuk aan het kozijn. Maakt dit uit? Het open signaal krijg ik altijd, het gesloten signaal bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ik weet niet welk deel van de magneetsensor de zender is "
Waar de batterij in zit natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:08:
"Ik weet niet welk deel van de magneetsensor de zender is "
Waar de batterij in zit natuurlijk!
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CK3v1N schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Er worden geen andere commando's verstuurt, enkel open of gesloten. Ik weet niet welk deel van de magneetsensor de zender is maar het kleine stuk hangt aan de deur en het grote stuk aan het kozijn. Maakt dit uit? Het open signaal krijg ik altijd, het gesloten signaal bijna nooit.
De Homewizard reageert niet op je deur-open actie, door bijvoorbeeld iets anders te schakelen? Dat bedoelde ik met "andere commando's".
En ik heb ook dat mijn deur-sensor de 'open' vaker goed doorgeeft dan 'sluiten'. Dus misschien is het wel iets heel simpels als dat de tijd tussen 'open' en 'sluiten' vaak veel korter is dan andersom. (spanning daalt bij zenden en duurt even voor het weer op peil is)
En het zou kunnen dat de verandering van de positie van de zender ook invloed heeft. (dus zender op deur ipv op kozijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:35:
[...]

De Homewizard reageert niet op je deur-open actie, door bijvoorbeeld iets anders te schakelen? Dat bedoelde ik met "andere commando's".
En ik heb ook dat mijn deur-sensor de 'open' vaker goed doorgeeft dan 'sluiten'. Dus misschien is het wel iets heel simpels als dat de tijd tussen 'open' en 'sluiten' vaak veel korter is dan andersom. (spanning daalt bij zenden en duurt even voor het weer op peil is)
En het zou kunnen dat de verandering van de positie van de zender ook invloed heeft. (dus zender op deur ipv op kozijn)
Ik heb dit ook wel eens een enkele keer. Ik heb het idee dat het dicht commando niet altijd door komt als die te snel na het open commando verstuurd word, lees je doet de deur open en gelijk weer dicht. In mijn geval de brievenbus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Laatst online: 17-03 21:28
verdorie. Heb deze deurbel Friedland gongset draadloze gong + zender Libra+ Classic D913 zilver 100m. Dit werkt niet op de HW (868MHZ). Was best een dure bel. Klopt het nu dat de HW deze frequentie ook gaat ondersteunen in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rudyhattem schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:57:
verdorie. Heb deze deurbel Friedland gongset draadloze gong + zender Libra+ Classic D913 zilver 100m. Dit werkt niet op de HW (868MHZ). Was best een dure bel. Klopt het nu dat de HW deze frequentie ook gaat ondersteunen in de toekomst?
De frequentie word gebruikt door HW, maar dat wil niet zeggen dat alle apparatuur op deze frequentie zomaar werkt, in tegendeel. De 868 mhz is een vrij gesloten band die voornamelijk voor communicatie tussen de verschillende componenten word gebruikt, zoals Energylink, Heatlink etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
martinvdm schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:01:
[...]

De frequentie word gebruikt door HW, maar dat wil niet zeggen dat alle apparatuur op deze frequentie zomaar werkt, in tegendeel. Dev868 mhz is een vrij gesloten band die voornamelijk voor communicatie tussen de verschillende componenten word gebruikt, zoals Energylink, Heatlink etc.
Ik kan wel een KAKU deurbel kopen maar ben zo bang dat dit toch meer storingsgevoelig is dan de 868MHZ. Mensen met een KAKU deurbel wel eens problemen ondervonden dat het signaal niet over kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen problemen er mee, maar hangt natuurlijk af van de afstand naar de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
martinvdm schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:22:
Ik heb geen problemen er mee, maar hangt natuurlijk af van de afstand naar de HW.
Als ie de HW een keer mist, zou ik het nog niet zo heel erg vinden, als de bel maar wel daadwerkelijk gaat. Afstand tussen "drukknop" en "gong" is hooguit 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Allen,
Ik ontdekte kort geleden deze blog.
http://homewizard-users.proboards.com/index.cgi#hardware
Hier staat ook een verhaal om met een klein stukje antenne draad de hw van een ruimer ontvangst bereik kan worden voorzien. Ik heb ook een beperkt bereik, als dit werkt, (en ik denk dat dit werkt) is dit een goede oplossing en zou het bereik behoorlijk verbeterd kunnen worden. DE oplossing? Wie heeft hier al ervaring mee? Misschien even een foto plaatsen.
Btw, mijn bel komt goed door, afstand ca 8mtr + betonnen vloer.
Ik had meer problemen met mijn weerstation opnemers.
Zie
http://homewizard-users.p...&action=display&thread=85

[ Voor 7% gewijzigd door RuudMR op 14-01-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rudyhattem schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:03:
[...]

Mensen met een KAKU deurbel wel eens problemen ondervonden dat het signaal niet over kwam?
Ikzelf heb uit voorzorg een relais in de meterkast achterde originele deurbel gezet, hierdoor blijft de originele deurbel intact en zit de KAKU zender in de buurt van de HW:

https://www.facebook.com/...4704907108&type=1&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hier ook geen problemen met de deurbel. Heb twee ontvangers in het stopcontact hangen, 1tje boven en 1tje beneden. Verder net als Peter-1970 de originele bel gekoppeld middels een relais.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Peter,
Mooie oplossing, maar vervelend dat nu IN de schakelkast een moduul zit waar je af en toe de batterij moet vervangen. Dit is zeker niet gebruikelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door RuudMR op 15-01-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:10
ik bedien de rolluiken via de homewizard. Alles werkt goed maar ik kan de rolluiken niet halfweg stoppen. Als ik bv door de dag tv wil kijken en de zon schijnt op het scherm moet ik ze heel af laten ipv half. is er een trukje ofzo om dit als nog te doen? Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58
Ik wil graag de homewizard gaan aanschaffen. Maar uiteraard wil ik ook rookmelders in mijn huis gaan hangen die met de homewizard samen werken. Welke kan ik dan het beste gebruiken?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:08
chundo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:53:
ik bedien de rolluiken via de homewizard. Alles werkt goed maar ik kan de rolluiken niet halfweg stoppen. Als ik bv door de dag tv wil kijken en de zon schijnt op het scherm moet ik ze heel af laten ipv half. is er een trukje ofzo om dit als nog te doen? Alvast bedankt voor de reacties
gewoon nog een keer op de knop drukken en ze stoppen bij mij. met de ASUN-650 in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:08
anconakip schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:54:
Ik wil graag de homewizard gaan aanschaffen. Maar uiteraard wil ik ook rookmelders in mijn huis gaan hangen die met de homewizard samen werken. Welke kan ik dan het beste gebruiken?
Er is maar 1 merk (of een afgeleide ervan) wat ondersteund wordt. Check HW site zelf even voor compatibiliteit.
Pagina: 1 ... 14 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!