Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
Steef_tweaker schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:02:
Vraagje over een klikaanklikuit schakeling.

Ik heb nu een TL verlichting in de garage welke via een normale hotel schakeling te bedienen is.
Aan beide kanten van de garage kan dit aan en uit gezet worden.

Ik wil dat de verlichting vanzelf aangaat zodra de garagedeur opengaat middels een magneet contact of bewegingssensor.

Als ik de ACM-1000 Inbouw schakelaar hiervoor gebruik, betekend dit dan de de bestaande licht knoppen (hotel schakeling) hiermee komt te vervallen?
Of werkt dat ook nog?
Zodat je dus ook nog (ouderwets) kan schakelen?
je bestaande schakelaars komen te vervalen en dmv 2x awst-88xx kun je alsnog die hotelschakeling maken. je kan er dan ook nog een magneetcontact oid aan de garage deur aan koppelen.

dus heb je alsnog 2 schakelaars en nog een magneet contact, en allemaal inleren op de acm-1000
en dan 1 van de schakelaars inleren op de HW en je kan hem ook nog via HW schakelen, wel de andere schakelaars ook inleren voor de status ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Hee bedankt voor de snelle reactie!
Het komt er dus sowieso op neer dat de bestaande (reguliere) lichtknoppen komen te vervallen als ik het goed begrijp. Of ik moet dus de awmr-230 gebruiken.... maar die schijnt niet te kunnen/mogen met TL zie hier:
http://www.klikaanklikuit...n-zonder-externe-starter/

Ik moet dus eigenlijk de bestaande lichtknoppen weghalen en daar een afdekplaatje erop.
De ACM-1000 + magneesensor + evt bewegings sensor + evt AWST-8800 wandschakelaar.

In homewizard kan ik dat uiteraard configureren hoelang en meldingen etc.

Dit klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
Steef_tweaker schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:53:
Hee bedankt voor de snelle reactie!
Het komt er dus sowieso op neer dat de bestaande (reguliere) lichtknoppen komen te vervallen als ik het goed begrijp. Of ik moet dus de awmr-230 gebruiken.... maar die schijnt niet te kunnen/mogen met TL zie hier:
http://www.klikaanklikuit...n-zonder-externe-starter/

Ik moet dus eigenlijk de bestaande lichtknoppen weghalen en daar een afdekplaatje erop.
De ACM-1000 + magneesensor + evt bewegings sensor + evt AWST-8800 wandschakelaar.

In homewizard kan ik dat uiteraard configureren hoelang en meldingen etc.

Dit klopt toch?
Het lijkt me toch wel handig om een schakelaar te behouden met een sensor er achter.
Maar een ACM-1000 + magneetcontact is inderdaad het minimum.
In plaats van een magneetcontact kan je ook met een ASUN of andere potentiaal vrije ontvanger je garage deur en verlichting tegelijk schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:28
zou er ooit nog een mogelijkheid komen om bij de heatlink een timer toe te voegen dat de ketel bv om 16.00 aan gaat naar 20 graden.

nu kan je alleen instellen hoelang de ketel aan moet blijven.

dus de heatlink gebruiken als klokthermostaat zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:40:
zou er ooit nog een mogelijkheid komen om bij de heatlink een timer toe te voegen dat de ketel bv om 16.00 aan gaat naar 20 graden.

nu kan je alleen instellen hoelang de ketel aan moet blijven.

dus de heatlink gebruiken als klokthermostaat zegmaar.
Bij de open avond van homewizard werd verteld dat dit wel op de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:46:
[...]

Bij de open avond van homewizard werd verteld dat dit wel op de planning staat.
dat zou heel erg mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:01:
[afbeelding]

Plaatje is wel groot 8)7 maar hier steek je dat relais in en dan hoef je niet te solderen ;)
Je kan bij Conrad documentatie downloaden van het relais + voet en herleiden welk contact waar zit.
Hebben ze deze bij conrad :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

Nee, alleen het plaatje is bij Conrad gehost.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik dacht dat ik het al een keer eerder had geschreven maar kan het nergens meer terug vinden.
Ik heb bij mijn originele deurbel, die op 8 volt werkt, een solid state relais gemonteerd. deze werkt eigenlijk vanaf 24 volt gelijkspanning. Deze had ik nog liggen.Deze heb ik eerst aangesloten dat als er gebeld werd dat hij gemaakt word en zo een signaal geeft. De spanning die hij dan krijgt is te laag om te werken. Nu heb ik hem aangesloten dat deze altijd is gemaakt. Als er gebeld word dan word de spanning te laag en valt hij af.
Ik heb voor de melder een magneet contact gebruikt. Deze heb ik doorgesoldeerd. Hij is altijd verbonden, zoals de magneet er eigenlijk tegenaan zit. Als er gebeld word word hij verbroken.
Het magneetcontact heb ik gewoon aangemeld in de HW als deurbel. Nieuwe deurbel aanmaken, wachten op signaal, ff aanbellen en daar is de deurbel.
Als men nu 's avonds aanbeld, een half uur voor zons ondergang gaat de lamp bij de voordeur aan en na 2 minuten weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Hul
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08 21:39
Ik ben nu een week in bezit van een homewizard systeem.

Ik heb nu alleen nog de vraag / opmerking:

Ik heb in de woonkamer en in de achtertuin een bewegingsmelder gemonteerd. Met het idee als ik daar loop en het licht is uit dat het dan aan gaat.
Maar nu wil ik ook dat het licht handmatig gaat.

Dat kan ook, maar als het licht nu handmatig aan zet. En ik loop langs de bewegingsmelder dan schakelt deze het licht weer uit.
En dat is na een bepaalde tijd welk afkomstig is uit de ingestelde actie waar ik de bewegingsmelder gekoppeld heb aan die verlichting.

Mij bedoeling is dat de handmatig bediening de bewegingsmelder de baas is, maar als de verlichting uit is mag de bewegingsmelder de verlichting wel aan en uit schakelen en dit met bepaalde tijden bv. Zon onder / zon op tijden.

Kan dit???
En zo ja hoe!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
Heeft homewizard online een storing?
Ik kom wel op de site app.homewizard.nl, maar na het klikken op inloggen blijft hij hangen.
In de app op de iPad hetzelfde verhaal.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderleblanc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 20:22
@rimave.. Hier zelfde probleem, Homewizardonline ligt eruit, als je dit uitzet werkt het wel weer. Maar op afstand bedienen wordt lastig nu. Dit al meerdere keren meegemaakt in korte tijd..beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Sanderleblanc schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:42:
@rimave.. Hier zelfde probleem, Homewizardonline ligt eruit, als je dit uitzet werkt het wel weer. Maar op afstand bedienen wordt lastig nu. Dit al meerdere keren meegemaakt in korte tijd..beetje jammer..
hier ook storing. kan ook niet van buitenaf inloggen. homewizard.nl is ook dood.....

hopen dat er iemand wakker is en de servers ff reset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Bij mij doet hij het inmiddels weer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R.Hul schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:44:

Ik heb in de woonkamer en in de achtertuin een bewegingsmelder gemonteerd. Met het idee als ik daar loop en het licht is uit dat het dan aan gaat.

Dat kan ook, maar als het licht nu handmatig aan zet. En ik loop langs de bewegingsmelder dan schakelt deze het licht weer uit.
En dat is na een bepaalde tijd welk afkomstig is uit de ingestelde actie waar ik de bewegingsmelder gekoppeld heb aan die verlichting.

Mij bedoeling is dat de handmatig bediening de bewegingsmelder de baas is, maar als de verlichting uit is mag de bewegingsmelder de verlichting wel aan en uit schakelen en dit met bepaalde tijden bv. Zon onder / zon op tijden.

Kan dit???
En zo ja hoe!!!!
Jouw probleem heeft niks met de HW te maken, maar met schakellogica aan de ontvangstzijde.
Je kunt het oplossen door twee ontvangers te gebruiken. De ene schakelt op commando van de handbediening, de andere op commando van de bewegingsdetectie. Aan de "uitgang" waar de verlichting mee wordt geschakeld, verbind je de beide fases aan elkaar en de beide nullen. Daarmee staan de schakelaars parallel dat er voor zorgt dat als een van de commando's "aan" is geweest het licht aan is en als beide commando's "uit" zijn geweest het licht weer uit is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Delete: zelfde verhaal van 14:50

[ Voor 97% gewijzigd door mike123 op 10-11-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:49:
[...]

Jouw probleem heeft niks met de HW te maken, maar met schakellogica aan de ontvangstzijde.
Je kunt het oplossen door twee ontvangers te gebruiken. De ene schakelt op commando van de handbediening, de andere op commando van de bewegingsdetectie. Aan de "uitgang" waar de verlichting mee wordt geschakeld, verbind je de beide fases aan elkaar en de beide nullen. Daarmee staan de schakelaars parallel dat er voor zorgt dat als een van de commando's "aan" is geweest het licht aan is en als beide commando's "uit" zijn geweest het licht weer uit is. Succes!
De handmatige schakelactie in de Homewizard moet de Pir2050 overheersen.
nu gaat de verlichting na een X-tijd weer uit als dr beweging is geweest terwijl hij bewust de verlichting aangeschakeld heeft via HW.

Als de verlichting uit is en er komt beweging dan gaat die wel aan en naar een X-tijd weer uit.
Dus het heeft wel degelijk met Homewizard te maken.

zo klopt het toch Remco?

[ Voor 3% gewijzigd door Dazzie op 10-11-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Hul
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08 21:39
Dazzie schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:28:
[...]

De handmatige schakelactie in de Homewizard moet de Pir2050 overheersen.
nu gaat de verlichting na een X-tijd weer uit als dr beweging is geweest terwijl hij bewust de verlichting aangeschakeld heeft via HW.

Als de verlichting uit is en er komt beweging dan gaat die wel aan en naar een X-tijd weer uit.
Dus het heeft wel degelijk met Homewizard te maken.

zo klopt het toch Remco?
ja idd
dat is wat de bedoeling is
de lampen hebben een klik aan klik uit stopcontact
welk ik schakel met de HW of een KAKU schakelaar.
en dan ook een bewegingsmelder voor als alles uit is dat die dan toch de verlichting aan schakelt.

maar het handmatig aan gezet is mag de bewegingsmelder niet de verlichting uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, Dazzle, dat is niet juist!
KaKu schakelt de lamp, niet de HW want die stuurt alleen het signaal naar de KaKu, net zoals de bewegingssensor.
De logica die jij bedoelt kent de HW niet, alleen tijd en actions op events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
R.Hul schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:43:
[...]

ja idd
en dan ook een bewegingsmelder voor als alles uit is dat die dan toch de verlichting aan schakelt.

maar het handmatig aan gezet is mag de bewegingsmelder niet de verlichting uit schakelen.
wandschakelaar
R.Hul schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:43:
[...]

ja idd

Dit kan heel eenvoudig met de HPM, door conditioneel schakelen ( en / of ). Een soortgelijk voorbeeld is beschreven op hpm.homeip.net/scenario.html, ( Lampen (nachtlampje) gaan AAN als de zon onder is en er beweging wordt gedetecteerd). Ipv een EN vergelijking, gebruik je een OF vergelijking. Dus de lamp gaat als OF de schakelaar manueel aangezet wordt, OF als de bewegingsmelder aan gaat (of beide). Dus heb je de lamp manueel aangezet, dan maakt de stand van de bewegingsmelder niet meer uit en blijft de lamp aan, totdat je hem uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Heeft iemand al met een netwerksniffer de heatlink uitgelezen. Ik zou graag de temperatuur met een get call willen instellen zodat ik het conditioneel kan maken. Bv als er gedurende 2uur geen beweging is dan moet de verwarming laag. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:10:
[...]

Weet iemand trouwens of je de Homewizard een nette "shutdown" kan geven? Niet dat het heel erg is maar ik moest laatst eea aanpassen ivm stroomvoorziening en dan ben ik de waardes van de regenmeter kwijt (op dat moment en een dag terug). Nu zou ik het leuk vinden dat ik deze waardes kan behouden door ze op een of andere manier weg te kunnen schrijven, want dit lijkt ie niet meteen te doen maar ergens anders vast te houden.
Iemand die hier antwoord op weet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
JB schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:37:
[...]
Ik heb het nog nooit ergens in aan API gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AJediIAm schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:38:
[...]

Ik heb het nog nooit ergens in aan API gezien.
Hmm, toch moet ie op een of ander moment zijn waardes wegschrijven (klaarblijkelijk doet ie dit niet meteen). Kom je dit wel tegen in de code? Anders kan dit misschien geforceerd worden. Nu had ik die dag bijv iets van 10 mm regen gemeten via de regenmeter maar na de stroom eraf halen stond de waarde weer op 0 mm voor die dag. Dit is niet eenmalig, heb het al vaker gezien/getest.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 11-11-2013 14:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
JB schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:40:
[...]

Hmm, toch moet ie op een of ander moment zijn waardes wegschrijven (klaarblijkelijk doet ie dit niet meteen). Kom je dit wel tegen in de code? Anders kan dit misschien geforceerd worden. Nu had ik die dag bijv iets van 10 mm regen gemeten via de regenmeter maar na de stroom eraf halen stond de waarde weer op 0 mm voor die dag. Dit is niet eenmalig, heb het al vaker gezien/getest.
We hebben geen directe toegang tot de code van HomeWizard. Het enige wat we kunnen doen is de web interface gebruiken die de apps ook gebruiken voor status en instellingen. Hoe HomeWizard aan de binnenkant werkt is ontoegankelijk en niet te beïnvloeden.

Zoals in deze topic te lezen is zijn er mensen die zelf de data uit HomeWizard halen om op te slaan in een database of text file zodat ze hun eigen grafiekjes bij kunnen houden en fouten kunnen corrigeren. Laatst kwam een super gelikte windows 8.1 app langs. Misschien dat die het probleem voor je oplost.

HeatLink kan aangestuurt worden met:
/<password>/hl/0/settarget/19.5
en
/<password>/hl/0/settarget/19.5/60 voor tijd in minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door AJediIAm op 11-11-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AJediIAm schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:50:
[...]

We hebben geen directe toegang tot de code van HomeWizard. Het enige wat we kunnen doen is de web interface gebruiken die de apps ook gebruiken voor status en instellingen. Hoe HomeWizard aan de binnenkant werkt is ontoegankelijk en niet te beïnvloeden.

Zoals in deze topic te lezen is zijn er mensen die zelf de data uit HomeWizard halen om op te slaan in een database of text file zodat ze hun eigen grafiekjes bij kunnen houden en fouten kunnen corrigeren. Laatst kwam een super gelikte windows 8.1 app langs. Misschien dat die het probleem voor je oplost.

en
Die app doet ook niets meer dan de Homewizard uitlezen toch? Heb 'm al draaien en hij ziet er inderdaad erg gaaf uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
kan ik die op ook draaien op mijn windows pc met windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

chundo schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:27:
Ja. Zoeken op homesense in de store.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:37:
[...]
Je zou kunnen proberen om een sensor/switch toe te voegen. Dan moet 'ie ook data wegschrijven, dus met een beetje mazzel schrijft 'ie dan z'n cache ook weg? Allicht iets om te proberen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
JB schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:22:
[...]

Ja. Zoeken op homesense in de store.
gevonden! bedankt _/-\o_

hoe weet ik het ip nummer van de hw?
ik heb een bbox3 waar ik de hw niet mee verbonden kreeg, ik heb er een oude bbox 1 achter gezet en daar is de hw mee verbonden. ik zie de hw niet in mijn netwerk verschijnen en ken zijn ip niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
AJediIAm schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:50:
[...]

en
Dank voor de heatlink aansturingsinfo, scheelt me hoop tijd om het zelf uit te zoeken. Ga het meteen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
AJediIAm schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:23:
[...]

Het lijkt me toch wel handig om een schakelaar te behouden met een sensor er achter.
Maar een ACM-1000 + magneetcontact is inderdaad het minimum.
In plaats van een magneetcontact kan je ook met een ASUN of andere potentiaal vrije ontvanger je garage deur en verlichting tegelijk schakelen ;)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TD-er schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:35:
[...]

Je zou kunnen proberen om een sensor/switch toe te voegen. Dan moet 'ie ook data wegschrijven, dus met een beetje mazzel schrijft 'ie dan z'n cache ook weg? Allicht iets om te proberen.
Zal het eens proberen. Heb de vraag ook uit staan bij Homewizard zelf.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceluitzwolle
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08 21:30
Vandaag de HW binnengekregen en druk bezig alles te installeren; probleem wat ik tegenkom: per ongeluk 2x de camera geinstalleerd, probeer de foute te verwijderen maar app. blijft staan op: camera verwijderen en na verloop van tijd stopt de gehele app en staat de camera er nog steeds in, meer mensen hier last van??
(App versie: 2.61 HW versie: 2.47)
Tevens krijg ik geen beeld op de app, terwijl in de instellingen staat: <instellingen gecontroleerd, succesvol verbonden met de camera>, iemand een suggestie? (via no-ip ingesteld, poortnummer ingesteld en geforward en gebruikersnaam/ww ingesteld. ik kan de camera wel benaderen vanaf de mobiel en dan rechtstreeks naar de juiste pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het volgende:

Op enkele plaatsen in huis heb ik schakelaars waar er 3 in 1 behuizing zitten, bijvoorbeeld één stopcontact, één dubbele schakelaar en één enkele schakelaar, nu wil ik deze schakelaars vervangen door KAKU schakelaars, alleen passen deze niet mooi naast elkaar.

Weet iemand een behuizing van 3 naast elkaar waar de KAKU wandschakelaars inpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't wordt toch echt tijd voor een KaKu-topic op dit forum.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:45:
Weet iemand het volgende:

Op enkele plaatsen in huis heb ik schakelaars waar er 3 in 1 behuizing zitten, bijvoorbeeld één stopcontact, één dubbele schakelaar en één enkele schakelaar, nu wil ik deze schakelaars vervangen door KAKU schakelaars, alleen passen deze niet mooi naast elkaar.

Weet iemand een behuizing van 3 naast elkaar waar de KAKU wandschakelaars inpassen?
Voor de KaKu wandschakelaars heb je geeen losse frames toch. Dus dan moet je gewoon de bestaande schakelaar voorzien van zo'n module die je er op aan sluit. Wel zo logisch ook, zo behoud je de looks van je huidige schakelmateriaal. Die opplakschakelaars zijn voor de plekken waar nog geen schakelaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:10:
[...]

Dat klopt inderdaad. De handshake met de HomeWizard zat in die versie niet helemaal goed. Dat is inmiddels verholpen. Het is wel zo dat de HomeWizard in sommige gevallen erg raar reageert op service calls. Ik heb geprobeerd deze zoveel mogelijk af te vangen, mocht je toch nog zoiets tegen komen laat het dan even weten dan probeer ik het te fixen.
Je kon in de oude app geen gebruik maken van Homewizard Online. Kan dat in deze nieuwe app wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:12:
[...]

Voor de KaKu wandschakelaars heb je geeen losse frames toch. Dus dan moet je gewoon de bestaande schakelaar voorzien van zo'n module die je er op aan sluit. Wel zo logisch ook, zo behoud je de looks van je huidige schakelmateriaal. Die opplakschakelaars zijn voor de plekken waar nog geen schakelaar zit.
Dat klopt, maar in dit geval zou het prettig zijn om een 3 delige afdekplaat te hebben met links een stopcontact, midden een dubbele KAKU schakelaar en links een reguliere wipwap (zit in hotelschakeling).

Weet iemand of er een merk is waarbij de afdekplaten over die van de KAKU muurschakelaars passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Welke 3rd party software gebruik jij?

Ik ken 3 enigszins gebruikelijke toepassingen gevonden ter aanvulling van het HomeWizard eco-systeem:
- Tasker android app (niet specifiek HomeWizard)
- Een web service die conditioneel schakelen toevoegt (ben even de naam kwijt)
- HomeSense (hot in deze topic)

Op GitHub zijn wat HomeWizard projectjes te vinden zijn er mensen hier die er iets mee doen?
Ik ben erg benieuwd of er nog meer toepassingen zijn die ik niet ken. HomeSense was nieuw voor mij. Wie weet zijn er nog meer van dat soort pareltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:37
AJediIAm schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:36:
Welke 3rd party software gebruik jij?

Ik ken 3 enigszins gebruikelijke toepassingen gevonden ter aanvulling van het HomeWizard eco-systeem:
- Tasker android app (niet specifiek HomeWizard)
- Een web service die conditioneel schakelen toevoegt (ben even de naam kwijt)
- HomeSense (hot in deze topic)

Op GitHub zijn wat HomeWizard projectjes te vinden zijn er mensen hier die er iets mee doen?
Ik ben erg benieuwd of er nog meer toepassingen zijn die ik niet ken. HomeSense was nieuw voor mij. Wie weet zijn er nog meer van dat soort pareltjes.
Nodo Domotica!
Daar werk ik mee i.c.m. HomeWizard en Kaku

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Bas Post schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:50:
[...]
Nodo Domotica!
Daar werk ik mee i.c.m. HomeWizard en Kaku
Ik ken Nodo enkel als aansturing van KAKU als parallel aan HomeWizard. Werken ze ook goed samen? En zo ja, kan je wat vertellen over de toegevoegde functionaliteit van Nodo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
hoe stel ik die homesence in? Welk ip nummer moet daar in komen en waar vind ik terug welk ip de hw heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:24:
[...]

Dat klopt, maar in dit geval zou het prettig zijn om een 3 delige afdekplaat te hebben met links een stopcontact, midden een dubbele KAKU schakelaar en links een reguliere wipwap (zit in hotelschakeling).

Weet iemand of er een merk is waarbij de afdekplaten over die van de KAKU muurschakelaars passen
ik heb het gedaan met de standaard afdekplaat van de gamma, bijna de zelfde kleur. je ziet alleen verschil als de zon er echt op schijnt. je moet hem iets wat aanpassen wat hoekjes weg knippen. ik weet alleen niet of die ook 3 delig is in ieder geval 2 delig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo

Kan dit???
En zo ja hoe!!!!
ik heb geen ervaring met de aparte schakelaar en bewegingscensor maar is alles met de hw verbonden? als het licht aan is en je loopt lans de bewegingscensor moet het licht aan gaan, als het aan is zou niks moeten gebeuren, de hw ziet toch dat het al aan is.

bij mij gaat de sfeerverlichting automatisch aan bij zonsondergang, op een donkere dag zet ik het soms eerder aan, als de zon onder gaat blijft het ook aan en wordt er niet geschakeld. mijn schakellaar heb ik ook aan de hw toegevoegd en hw ziet zo dat het licht aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders

Kan dit???
En zo ja hoe!!!!
nee, wat je wil kan niet.

als je het licht met de had aanzet gaat uiteraard het licht aan. als je langs de bewegingsmelder loopt stuurt die ook een aan signaal en na verloop van tijd (die je instelt) stuurt die weer een uit signaal waar de lampen ook op reageren en dus uitgaan.

je zou hem alleen aan kunnen laten schakelen maar dan moet je hem altijd handmatig uitschakelen. moet je dus iets anders op verzinnen helaas.
Het enige wat zou kunnen is dat je de bewegingssensor instelt dat 'ie alleen schakelt als het donker is.
Dan reageert 'ie niet als het licht al aan is. (mits de lamp die 'ie schakelt op de sensor valt)
Punt is natuurlijk wel dat wanneer het licht aangezet is door de bewegingssensor, je het licht niet alsnog "vast" kunt zetten met de wandschakelaar, want het uit-signaal wordt toch wel verzonden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• JB

JB

Cédric roelt!

jacquesmulders schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:01:
[...]

nee, wat je wil kan niet.

als je het licht met de had aanzet gaat uiteraard het licht aan. als je langs de bewegingsmelder loopt stuurt die ook een aan signaal en na verloop van tijd (die je instelt) stuurt die weer een uit signaal waar de lampen ook op reageren en dus uitgaan.

je zou hem alleen aan kunnen laten schakelen maar dan moet je hem altijd handmatig uitschakelen. moet je dus iets anders op verzinnen helaas.
Dat gaat prima, heb thuis mijn tuinverlichting en in de garage de bewegingsmelder geschakeld met een overbrugging (tuinverlichting is hotelschakeling en lamp in garage enkelvoudig). Wanneer ik de schakelaar bedien, kun je de ontvangers nog wel schakelen maar deze reageren niet op de lampen. Wanneer ik de schakelaars weer uitschakel, kan alles weer prima bediend worden door de ontvangers.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 14-11-2013 08:22 ]

Mijn boefje is liev!

• lvanjaarsveld
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 14:56
Eergisteren een nieuwe ketel geïnstalleerd. Bosch HRC2. Officieel niet ondersteunt. Enkel wist homewizard niet dat voor de Bosch ketels ook een Opentherm convertor, net als Nefit. Dit werkte direct prima met mijn oude Honeywel vision modulation (Opentherm).

Gisteren de Heatlink ontvangen en geïnstalleerd. Dit leek niet te werken, telkens sprong de thermostaat instelling terug. Toen kwam ik er achter wat hier elders al in dit topic gemeld was. Halve graden bug. Heatlink pakt alleen correct over op hele graden. Dan werkt het ook prima overigens, kleine vertraging met de instelling. Verder is de Heatlink interface beperkt en werkt slecht op lagere resolutie telefoons. Ook zou ik graag preset knoppen willen zien in het hoofdscherm.

Mijn Homewizard is redelijk belast met een berg sensoren, alles werkt prima en naar behoren. Erg content met de alles in één app situatie en vooral met de mogelijkheden om de alles "normaal" te kunnen bedienen. Ik heb bij de aanleg van sensoren goed nagedacht de manuele bediening. Ook trappenhuis hotelschakelingen zijn zowel met de hand als via Homewizard schakelbaar. Hiervoor heb ik een extra draad voorzien om de AWMR-230 in een wisselschakeling op te nemen. Wel merk ik op dat deze kleine compacte inbouw ontvangers veel sneller last hebben van een slecht bereik.

Op wat gemist van programmeren (meer voorwaarden, camera urls instellen) en wat app bugs ben ik extreem tevreden over Homewizard.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 21:38
lvanjaarsveld schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:24:
Gisteren de Heatlink ontvangen en geïnstalleerd. Dit leek niet te werken, telkens sprong de thermostaat instelling terug. Toen kwam ik er achter wat hier elders al in dit topic gemeld was. Halve graden bug. Heatlink pakt alleen correct over op hele graden.
Ja inderdaad daar heb ik ook last van dat hij terugspringt! Hopelijk kan HW dit oplossen in een komende update.
[b]lvanjaarsveld schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:24:
Ook zou ik graag preset knoppen willen zien in het hoofdscherm.
Ik heb meer behoefte aan de ingestelde temp en actuele kamertemp.

Mooi dat het nu werkt, dat is inderdaad het grote voordeel van HW alles in 1 app.

• Dazzie
Mediacj schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:09:
[...]

Ja inderdaad daar heb ik ook last van dat hij terugspringt! Hopelijk kan HW dit oplossen in een komende update.

[...]

Ik heb meer behoefte aan de ingestelde temp en actuele kamertemp.

Mooi dat het nu werkt, dat is inderdaad het grote voordeel van HW alles in 1 app.
ik zou graag de functie van een klokthermostaat kunnen willen instellen via de app

Verwijderd

rimave schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:23:
[...]

Je kon in de oude app geen gebruik maken van Homewizard Online. Kan dat in deze nieuwe app wel?
Nog niet, ik gebruik zelf geen homewizard online maar ik zal er wel eens naar kijken.

Verwijderd

JB schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:13:
[...]
Die app doet ook niets meer dan de Homewizard uitlezen toch? Heb 'm al draaien en hij ziet er inderdaad erg gaaf uit.
Hij leest inderdaad niets meer dan de homewizard data. Het probleem dat jij aangeeft is een probleem in de homewizard hardware. Sterker eruit, data weg. Daarom zit ik er over te denken om een cloud service toe te voegen aan de HomeSense app die iedere dag de data uit je homewizard ophaalt en opslaat in de cloud. Daarmee is het mogelijk om ook detail data van vorige week te bekijken bijvoorbeeld. Dat is nu ook niet mogelijk want je kunt niet dagen terug in de details mbv de homewizard. De data van vorige week is alleen samengevat te bekijken. De cloud service zal dan samen met de homesense app gaan werken zodat je mooie grafiekjes kunt bekijken van vorige week, vorige maand etc en daar kunt inzoomen tot op dag niveau.

Ik weet alleen nog niet hoe ik dit het best kan gaan doen want ik heb van verschilende mensen vernomen dat men moeite heeft met het opslaan van het homewizard ip met wachtwoord bij een cloud service. Dat is namelijk nodig om iedere dag die data van je homewizard te halen. Ik denk echter wel dat dit een hele mooie functie zou zijn voor de homesense app en veel toegevoegde waarde heeft voor de gebruikers. Iemand daar iedeeen over? (wellicht in combi met homewizard online oid).

Verwijderd

chundo schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:27:
Kan maar de "mooie" versie is alleen voor windows 8.1. De windows 8 versie ga ik niet meer bijwerken want ik denk dat de meeste mensen toch wel over zijn op 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:39:
[...]

Hij leest inderdaad niets meer dan de homewizard data. Het probleem dat jij aangeeft is een probleem in de homewizard hardware. Sterker eruit, data weg. Daarom zit ik er over te denken om een cloud service toe te voegen aan de HomeSense app die iedere dag de data uit je homewizard ophaalt en opslaat in de cloud. Daarmee is het mogelijk om ook detail data van vorige week te bekijken bijvoorbeeld. Dat is nu ook niet mogelijk want je kunt niet dagen terug in de details mbv de homewizard. De data van vorige week is alleen samengevat te bekijken. De cloud service zal dan samen met de homesense app gaan werken zodat je mooie grafiekjes kunt bekijken van vorige week, vorige maand etc en daar kunt inzoomen tot op dag niveau.

Ik weet alleen nog niet hoe ik dit het best kan gaan doen want ik heb van verschilende mensen vernomen dat men moeite heeft met het opslaan van het homewizard ip met wachtwoord bij een cloud service. Dat is namelijk nodig om iedere dag die data van je homewizard te halen. Ik denk echter wel dat dit een hele mooie functie zou zijn voor de homesense app en veel toegevoegde waarde heeft voor de gebruikers. Iemand daar iedeeen over? (wellicht in combi met homewizard online oid).
Een back-up inrichting is zeker wenselijk. Toch wordt er naar mijn mening op een of ander moment data weg geschreven want niet alle data is weg bij "stekker eruit - stekker erin" de voorgaande dagen worden wel weer netjes opgehaald en weergegeven. Nogmaals het is geen ramp maar als de HW toch data kan onthouden vind ik het jammer dat er gegevens verloren gaan bij stroomverlies. De vraag staat nog steeds uit bij HW zelf, de desbetreffende man mailde mij terug dat ze ook aan een back-up mogelijkheid werken maar daar was mijn eigenlijke vraag nog niet mee beantwoord. Die heb ik opnieuw gesteld en tot op heden nog niets van vernomen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
Ik lees dat voice control werkt met Android icm Tasker maar is het iemand gelukt om met IOS 7.0.3 voice control aan de praat te krijgen i.c.m. Homewizard? Zo ja, wat heb je daar allemaal voor nodig en kun je de ervaringen delen?

[ Voor 15% gewijzigd door studiodubio op 15-11-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Kan ik homewizard ook als alarm gebruiken met een KAKU sleutelhanger?

http://www.homewizard.nl/...dsbediening-akct-510.html

Ik wil namelijk geen notificaties van events (zoals deur die opengaat of beweging in huis) tenzij het 'alarm' aan staan. En dit 'alarm' wil ik kunnen schakelen met een knopje op deze sleutelhanger.

Is zoiets mogelijk? Ik heb nog geen HomeWizard systeem, als dit kan ga ik er een kopen, zoniet ga ik nog wat rondkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

studiodubio schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:19:
Ik lees dat voice control werkt met Android icm Tasker maar is het iemand gelukt om met IOS 7.0.3 voice control aan de praat te krijgen i.c.m. Homewizard? Zo ja, wat heb je daar allemaal voor nodig en kun je de ervaringen delen?
met IOS 7 kun je denk ik geen tasker achtige taken doen. Weet natuurlijk niet wat de mogelijkheiden zijn, maar als jij via voice control een webpagina kunt aanroepen, dan ben je er in feite. Denk dat het is voorbehouden aan Android.
Randmr schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:04:

Ik wil namelijk geen notificaties van events (zoals deur die opengaat of beweging in huis) tenzij het 'alarm' aan staan. En dit 'alarm' wil ik kunnen schakelen met een knopje op deze sleutelhanger.

Is zoiets mogelijk? Ik heb nog geen HomeWizard systeem, als dit kan ga ik er een kopen, zoniet ga ik nog wat rondkijken :)
Dat gaat geloof ik niet, je kunt wel notificaties krijgen binnen bepaalde tijden afaik. Maar niet de notificatie aan of uit schakelen met een zender. Zou wel een handige toevoeging zijn. Kan in feite mooi combineren met het starten of beëindigen van een scene. Ik kom thuis -> scene starten via AB -> CV aan, licht aan, notificaties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
_ferry_ schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:38:
[...]

met IOS 7 kun je denk ik geen tasker achtige taken doen. Weet natuurlijk niet wat de mogelijkheiden zijn, maar als jij via voice control een webpagina kunt aanroepen, dan ben je er in feite. Denk dat het is voorbehouden aan Android.
Je kan een Siri proxy thuis draaien en daar eigen acties in definiëren. Dat zou wat oplossen denk k :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Randmr schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:04:

Zie voorbeeld twee: simpel alarm op hpm.homeip.net. Je kan ipv een schakelaar ook een sleutelhanger afstandbediening gebruiken. Dus een homewizard in combinatie met de homewizard proces monitor (HPM) lost het wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Hebben meer mensen dit probleem.

Ik heb meerdere homewizards op verschillende locaties en gebruik de homewizard online service om te switchen tussen locaties. Dit kan vanuit de app via instellingen. Je krijgt dan een lijst van de homezards

Helaas lijkt de connectie vaak te haperen via HW online, terwijl als ik de direct connect (via portforwarding) het flitsend werkt. Helaas kan ik dan maar 1 HW bereken, of ik moet opnieuw het ipnr, poort, en password ingeven

Herkent iemand dit, en is er een oplossing? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kun je de volgorde eigenlijk aanpassen linksboven bij de sensors? Heb nu een Wattcher erbij en dan valt mijn regenmeter buiten beeld. Wil eigenlijk een temp sensor naar rechts schuiven, zodat ik de regenmeter standaard zie zonder naar rechts te hoeven schuiven.

Afbeeldingslocatie: http://jaconet.nl/meuk/homewizard.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:25:
Kun je de volgorde eigenlijk aanpassen linksboven bij de sensors? Heb nu een Wattcher erbij en dan valt mijn regenmeter buiten beeld. Wil eigenlijk een temp sensor naar rechts schuiven, zodat ik de regenmeter standaard zie zonder naar rechts te hoeven schuiven.

[afbeelding]
Je kunt thermometers via Wijzig sensoren van volgorde wisseleren. Voor sensoren, zoals Wind, Regen, UV kun je spelen met favoriet of niet, wat ook de volgorde aanpast.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die zijn geïnteresseerd. Zojuist heb ik de HomeWizard online functionaliteit toegevoegd aan de HomeSense applicatie. Certificering is inmiddels aangevraagd bij Microsoft. Binnenkort is de update beschikbaar in de Windows 8.1 store.

Ben benieuwd of dit bij jullie goed werkt!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BZJUdBYIUAAYCR9.png:large

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
martinvdm schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:01:
[...]

Je kunt thermometers via Wijzig sensoren van volgorde wisseleren. Voor sensoren, zoals Wind, Regen, UV kun je spelen met favoriet of niet, wat ook de volgorde aanpast.
Ik wil mijn Heatlink graag ook bovenin hebben maar krijg hem daar ook niet. De regenmeter, windmeter en zonmeter staan daar wel maar die heb ik niet.
Of de Heatlink op de eerste pagina, die geopend word bij opstarten, mag ook wel. Hoef je niet eerst naar links en daar de Heatlink selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:31:
Voor de mensen die zijn geïnteresseerd. Zojuist heb ik de HomeWizard online functionaliteit toegevoegd aan de HomeSense applicatie. Certificering is inmiddels aangevraagd bij Microsoft. Binnenkort is de update beschikbaar in de Windows 8.1 store.

Ben benieuwd of dit bij jullie goed werkt!

[afbeelding]
Hi Psc,

Je app ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Ik kan hem helaas niet gebruiken. Als ik de app probeer te starten krijg ik de melding:
De instellingen van de HomeWizard zijn niet gevuld. Vul deze gegevens in het instellingen scherm.

Vervolgens heb ik alleen de optie "Sluiten" en krijg ik een wit scherm met het HomeSense logo.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
als je dan met de muis naar rechts gaat krijg je de windows balk met instellingen. Het lijkt dat het de instellingen van windows zijn maar ze zijn van homesence (als je in de app zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was inderdaad onduidelijk.
En wanneer je (de juiste, getest via browser) instellingen ingeeft, krijg je een zwart scherm.
Dat blijft, zonder enige feedback, een lange tijd staan.
Pas na een lange tijd krijg je een witte balk met de melding dat 'ie niets kan met die settings. ("De HomeWizard reageert niet. Klik op sluiten om de applicatie te sluiten. Klik op "instellingen" om de instellingen te bekijken. Klik op "Sluiten" om de applicatie te sluiten.")
Daar is dan wel een "Instellingen" knop te zien.
Misschien moet die meteen getoond worden, wanneer er nog geen instellingen zijn?
En feedback tonen bij acties die langer dan een seconde kunnen duren is heel belangrijk!

Maar goed, ik kan 'm kennelijk nog steeds niet gebruiken.
Moet ik nog ergens in Windows 8.1 instellen dat apps toegang mogen hebben tot mijn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
TD-er schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:00:
En wanneer je (de juiste, getest via browser) instellingen ingeeft, krijg je een zwart scherm.
Pas na een lange tijd krijg je een witte balk met de melding dat 'ie niets kan met die settings. ("De HomeWizard reageert niet. Klik op sluiten om de applicatie te sluiten. Klik op "instellingen" om de instellingen te bekijken. Klik op "Sluiten" om de applicatie te sluiten.")
Misschien moet die meteen getoond worden, wanneer er nog geen instellingen zijn?
En feedback tonen bij acties die langer dan een seconde kunnen duren is heel belangrijk!

Moet ik nog ergens in Windows 8.1 instellen dat apps toegang mogen hebben tot mijn netwerk?
ik heb sinds vandaag ook dat zwarte scherm terwijl hij het vrijdag nog deed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 15:22
Ik heb hetzelfde probleem, de app blijft zwart.
Ik heb de instellingen wel juist ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, goed te weten dat dat dus niet aan mij ligt.
Voor de zekerheid had ik trouwens zojuist nog wel de HW op een ander accesspoint gezet hier in huis.

Trouwens de web-app doet het wel gewoon, maar blijft ook steeds op "loading" staan.
Misschien iets aan de kant van HomeWizard?

Oh en voordat ik de spanning van de HW haalde, heb ik nog wel even een dummy lichtschakelaar toegevoegd en mijn thermometer-data is gewoon onthouden. Dit vanwege de vraag van van de week over verloren weerdata bij uitschakelen. (geen idee of thermometerdata anders verloren zou zijn gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Wie kan me helpen met het volgende probleem:

Ik heb de:
ACM-1000 inbouwschakelaar
AMST-606 draadloze deur/raam sensor
AWST-8800 draadloze wandschakelaar

Beide schakelaars staan ingeregeld op de ACM-1000 inbouwschakelaar.
Als de deur opengaat schakelt het licht in middels de AMST-606, deze schakelaar staat ingesteld dat het licht na 2 minuten weer uit gaat. Tot dus ver gaat het goed.

Maar als het licht is aangeschakeld middels de AMST-606 en je dan binnen de 2 minuten het licht uitzet via de AWST-8800 dan werkt de AMST-606 niet meer.

De 606 reageert dan pas weer op de ACM-1000 inbouwschakelaar als je de timer van de AMST-606 even aan en uit zet.

Iemand een idee/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het beste kun je de magneetschakelaar volgens mij op geen timer zetten.
Deze leer je dan aan de HW en die moet dan maar zorgen dat de boel na een tijdje weer uit gaat.
Je moet de HW dan wel op de hoogte brengen van de code van de wandschakelaar.

Helaas is het nog steeds niet mogelijk dat die wandschakelaar als soort van override werkt in de HW, zodat je de timer in de HW disabled door de wandschakelaar te bedienen nadat de deur open is gegaan.

Dus:
- Deurschakelaar aan => HW moet lamp aan doen en uit na X minuten
- Deurschakelaar uit => Wat dan? Moet lamp meteen uit als deur dicht? In dat geval hoeft het niet eens via de HW. In elk geval hoef je er geen activiteit aan te koppelen.
- lichtschakelaar aan => licht aan en HW registreert dat 'ie aan staat, maar doet verder niets
- lichtschakelaar uit => zelfde als hierboven.

Het enige wat je dan nog moet verzinnen is of die lichtschakelaar de boel ook uit moet zetten na een tijdje of niet. Indien niet, moet de HW dat dan doen? Bepalend hiervoor kan ook zijn hoe goed de ACM1000 bereikbaar is vanaf de lichtschakelaar en de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
DennusB schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:41:
[...]

Je kan een Siri proxy thuis draaien en daar eigen acties in definiëren. Dat zou wat oplossen denk k :)
Uitleg over Siri proxy is welkom :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceluitzwolle
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08 21:30
Wie heeft er voor mij een oplossing...
Ik heb nu een weekje de HW; alles geinstalleerd en het meeste werkt zoals gewenst; alleen: de wattcher heb ik netjes gepaird, en heeft tot gister goed gewerkt. Nu geeft de app aan: geen data en kan ik hem niet meer aflezen in de HW; de uitleesunit van de wattcher werkt wel gewoon! Ook als ik deze in het zelfde stopcontact zet als de HW is dat geen probleem (dus bereik lijkt het niet te zijn) vandaag opnieuw gepaird maar geeft ook geen oplossing, nog steeds: geen data.
Iemand die mij kan helpen met wat dit probleem zou kunnen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41

BPi

Gisteren gaf mijn binnenthermometer een geloofwaardige huidige temperatuur en vochtigheid aan. Echter stonden de maximum (1182.8 graden, 13872 %) minimum (0 graden, 13568%) waarden van temperatuur en vochtigheid op extreme onzinnige waarden. Nu trouwens ook nog. Iemand enig idee waardoor dit komt? Deze waarden komen niet in de grafiek terecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
TD-er schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:27:
Het beste kun je de magneetschakelaar volgens mij op geen timer zetten.
Deze leer je dan aan de HW en die moet dan maar zorgen dat de boel na een tijdje weer uit gaat.
Je moet de HW dan wel op de hoogte brengen van de code van de wandschakelaar.

........................
Hoi bedankt voor je snelle reactie!
Momenteel ben ik heel mijn huis aan het voorzien van kaku en heb beide delen op dit forum doorgespit om van alles betreft de homewizard op de hoogte te zijn. :)

De homewizard zelf heb ik dus nog niet maar komt snel.............. :P

Betekend dit dat dit met deze schakelaars alleen icm de homewizard werkt?
En nu met alleen kaku de magneet schaklaar en schakelknop niet samen werken op deze ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt toch echt tijd voor een KaKu-topic!
KaKu-problemen zijn geen HW-zaak en ze "vervuilen" dit HW-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 15:39
marceluitzwolle schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:28:
Wie heeft er voor mij een oplossing...
Ik heb nu een weekje de HW; alles geinstalleerd en het meeste werkt zoals gewenst; alleen: de wattcher heb ik netjes gepaird, en heeft tot gister goed gewerkt. Nu geeft de app aan: geen data en kan ik hem niet meer aflezen in de HW; de uitleesunit van de wattcher werkt wel gewoon! Ook als ik deze in het zelfde stopcontact zet als de HW is dat geen probleem (dus bereik lijkt het niet te zijn) vandaag opnieuw gepaird maar geeft ook geen oplossing, nog steeds: geen data.
Iemand die mij kan helpen met wat dit probleem zou kunnen zijn???
Je zegt dat je hem hebt gepaired en dat de aflees unit van de watcher ook goed werkt. Heb je onderstaande instructie volledig doorlopen?
http://www.homewizard.nl/...pairen-met-de-homewizard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik zie alleen KaKu-gepraat in relatie tot HomeWizard wat prima volgens mij on-topic is? Verhelderend juist! B)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 15:39
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:55:
Vind ik niet. HW verkoopt op z’n eigen site ook KAKU spul dus wordt het in een adem genoemd met de HW. Daarnaast is het, volgens mij, het meest gebruikte schakelmateriaal i.c.m. de HW.
M.a.w., ik vind het goed bij elkaar passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
chippie777 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:07:
[...]

Vind ik niet. HW verkoopt op z’n eigen site ook KAKU spul dus wordt het in een adem genoemd met de HW. Daarnaast is het, volgens mij, het meest gebruikte schakelmateriaal i.c.m. de HW.
M.a.w., ik vind het goed bij elkaar passen.
Met bovenstaande reacties eens, HW werkt nou eenmaal samen met kaku....
Logisch dus dat daar een hoop vragen over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:55:
Die is er al:

KlikAan-KlikUit ICS1000 Ervaringen en discussies

Daarbij geldt inderdaad dat de KAKU spullen toegepast worden bij HW en 99% van de vragen daar aan gerelateerd zijn, dus juist prima kunnen in dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 18-11-2013 12:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:30
Beste mensen en netwerk experts,

Homewizard is leuk! Ik heb inmiddels vier Foscam 8910's, maar daarmee heb ik een vreemd probleem.

Als ik buiten mijn eigen netwerk zit kan ik via 3G, 4G en elk willekeurig wifinetwerk zonder problemen al deze camera's bekijken. Maar zodra ik thuis ben gaat het mis. Zowel via mijn iPhone als via de iMac vallen de beelden steeds weg.

Als ik de Foscam IP Camera Tool opstart, verschijnt een venster met daarin de vier camera's op een rij, genaamd "anonymous http://192.168.enzovoort". Maar deze vier regels verdwijnen en verschijnen om de paar seconden. Alsof ze elkaar in de weg zitten.

Elk heb ik een eigen poortnummer gegeven. Het gekke is dus dat het van buiten mijn eigen wifi allemaal vlekkeloos werkt. Is er een expert die dit herkent en mij kan helpen?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik ben geen expert maar ondersteund u modem local loopback, ik vermoed dat het daar mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:00:

Hoi

Dat klopt inderdaad. Dat heb ik zelf nu ook, inmiddels heb ik daar een fix voor gemaakt en geupload naar Microsoft maar certificering duurt wat langer dan normaal. Dit had te maken met de data vanuit Buienradar waar de app niet helemaal mee om kon gaan.

Zoals aangegeven is er dus een nieuwe update geupload voor certificering. Blijf vooral dit soort zaken melden! Ik weet dat het vervelend is wanneer je er tegenaan loopt maar ik wil uiteindelijk een stabiele app opleveren voor iedereen. Helaas krijg ik geen ondersteuning vanuit HomeWizard 8)7 en dus moeten we gezamenlijk de tests op deze manier uitvoeren. Hopelijk kan ik daarbij op jullie rekenen om de app helemaal stabiel te krijgen!

Mede door de ondersteuning van een andere gebruiker komt in de volgende update ook het meten van water!

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:27:
[...]

Die is er al:

KlikAan-KlikUit ICS1000 Ervaringen en discussies

Dat lijkt me meer gericht op de ICS die een beetje vergelijkbaar is met de HW.

Daarbij geldt inderdaad dat de KAKU spullen toegepast worden bij HW en 99% van de vragen daar aan gerelateerd zijn, dus juist prima kunnen in dit topic.
Dus hoort alles van Somfy, Cresta, KaKu, OpenTherm, Foscam, etc. bij de HW ??? Lekker breed !
Niet mijn idee. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 21:38
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:43:
[...]

Dus hoort alles van Somfy, Cresta, KaKu, OpenTherm, Foscam, etc. bij de HW ??? Lekker breed !
Niet mijn idee. >:)
Nee vind ik ook niet, alleen direct gerelateerde vragen wel(dus combinatie van HW en...) maar alle andere vragen zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Valt me op dat de prijs van de HW overal hetzelfde is.
Mogen leveranciers niet "stunten"?
Of zullen de marges zo klein zijn dat het er niet af kan.
Offf, weet iemand een goedkoop adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Rudolfus schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:36:
Valt me op dat de prijs van de HW overal hetzelfde is.
Mogen leveranciers niet "stunten"?
Of zullen de marges zo klein zijn dat het er niet af kan.
Offf, weet iemand een goedkoop adresje?
2e handjes op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steef_tweaker schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:30:
[...]

Hoi bedankt voor je snelle reactie!
Momenteel ben ik heel mijn huis aan het voorzien van kaku en heb beide delen op dit forum doorgespit om van alles betreft de homewizard op de hoogte te zijn. :)

De homewizard zelf heb ik dus nog niet maar komt snel.............. :P

Betekend dit dat dit met deze schakelaars alleen icm de homewizard werkt?
En nu met alleen kaku de magneet schakelaar en schakelknop niet samen werken op deze ontvanger?
Je kunt alle KAKU-spullen prima met elkaar koppelen, alleen soms zitten ze elkaar qua functionaliteit in de weg in sommige scenario's. Vooral als de Kaku-spullen zelf na bepaalde tijd een 'uit' signaal moeten sturen kan dat soms erg frustrerend werken, maar soms is het ook heel handig.
Hangt gewoon net van de situatie af.
Bij een magneetschakelaar zijn best wel scenario's te bedenken waarbij überhaupt een 'uit' code helemaal niet handig is vanaf die schakelaar. Maar die krijg je wel. Bij de HomeWizard kun je wel onderscheid maken of er acties moeten worden ondernomen op een "aan" en andere acties op een "uit" en ook nog tijdsafhankelijk. Dan kunnen de Kaku-spullen zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mediacj schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:25:
[...]

Nee vind ik ook niet, alleen direct gerelateerde vragen wel(dus combinatie van HW en...) maar alle andere vragen zeker niet.
Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
JB schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:11:
[...]

Dat is inderdaad wat ik bedoel.
HW verkoopt toch ook de KAKU spullen. Omdat het ook in combinatie werkt, waarom dus geen vragen over die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Er zijn nu geen kaku vragen meer maar nu gaat het er over als het besproken mag worden. Ik zie het verband tussen kaku en hw, het is toch een forum. De discutie over wel of niet mogen vind ik persoonlijk ergerlijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41

BPi

Om weer op de inhoud van de HW in te gaan...
BPi schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:02:
Gisteren gaf mijn binnenthermometer een geloofwaardige huidige temperatuur en vochtigheid aan. Echter stonden de maximum (1182.8 graden, 13872 %) minimum (0 graden, 13568%) waarden van temperatuur en vochtigheid op extreme onzinnige waarden. Nu trouwens ook nog. Iemand enig idee waardoor dit komt? Deze waarden komen niet in de grafiek terecht....
Is dit ook herkenbaar voor anderen? Ook op dit moment staan er weer van die extreme waarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al een ander kanaal geprobeerd?
Voor hetzelfde geld zit er een 2e op hetzelfde kanaal te babbelen.
Neemt niet weg dan een beetje check op valide waarden wel wenselijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

chundo schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:15:
Er zijn nu geen kaku vragen meer maar nu gaat het er over als het besproken mag worden. Ik zie het verband tussen kaku en hw, het is toch een forum. De discutie over wel of niet mogen vind ik persoonlijk ergerlijker
Ik stel dan ook voor dat de KaKu+Homewizard vragen hier gewoon kunnen. Maar KaKu in het algemeen (Kan ik dimmer van type xyyyy gebruiken voor deze lamp? Of: Ik wil een hotelschakeling maken, kan dat?) behoort niet toe aan Homewizard. En is dus niet relevant voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
@BPi
Dit is een fout in de app. Ik heb dit een tijdje geleden gemeld bij HW en deze hebben de fout kunnen reproduceren, en zal in een update opgelost worden. Deze waarde's krijg je alleen als je buiten je eigen netwerk bent, als je hetzelfde netwerk bent als de HW, dan worden wel de juiste waarde's weergeven van de temperatuur.

[ Voor 31% gewijzigd door JanBen op 19-11-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

martinvdm schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:01:
[...]

Ja klopt, maar bij de app.homewizard.nl webinterface ontbreekt mijn regenmeter bij "Sort Sensors". Deze kan ik dus niet markeren als favoriet. Hebben anderen dit ook?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik ben mezelf aan het inlezen over Home Wizard, maar zat nog met een paar kleine onduidelijkheden.

Ik zie bij veel schakelaars '6 geheugenadressen' staan. Wat houdt dit precies in? Dat ik totaal maar 6 lampen apart kan bedienen in m'n huis of?

Klopt het verder dat als ik een Mini inbouw dimmer/ schakelaar gebruik, zowel de bestaande uit/aan-schakelaar blijft werken, als wel de bediening met HW?

Heb verder al een lijst gemaakt met dingen ik geautomatiseerd wil hebben, maar wat ik nog niet in dit topic kon vinden, of iemand z'n trapverlichting op deze manier met een bewegingssensor heeft aangesloten. Iedere tree een ledstrip. Zoals deze video.

Laatste vraag; een magneetcontact, is die ook buiten te gebruiken? Voor bijvoorbeeld de tuinpoort?
Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!