Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:23

xces

To got or not to got..

@AJedilAm; aangezien jij er nogal veel van schijnt te weten, en om een schaamtelose cross post te voorkomen, zou jij eens je gedachtes en ervaring (qua stabiliteit) op het gebied van HomeWizard tegen mijn post aan kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
Tip!!! Gamma heeft momenteel 25% korting op alles van KaKu…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goh, waar zouden ze nu voordelig KAKU spul aanbieden? ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:23

xces

To got or not to got..

Ik denk bij de Gamma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 23:12
Weet je wat je zou kunnen doen, eens bij de gamma kijken of er toevallig 25% korting is op KAKU :)F

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat dit een HW-forum was, maar het lijkt steeds meer op een kaku-forum... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 21:38
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:32:
Ik dacht dat dit een HW-forum was, maar het lijkt steeds meer op een kaku-forum... }:O
Ja daar moet ik me helaas bij aansluiten en de inhoud gaat er ook niet op vooruit.

Weet iemand die bij de opendag is geweest of ze de thermostaattemperatuur(de gemeten temp) ook in een grafiek gaan weergeven net als alle andere temp.sensoren?

Verder lijkt het mij wel mooi als ze ook een grafiek gaan maken waar op te zien is op welke momenten op de dag de cv aan geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet heel vreemd gezien bij de meeste mensen het grootste deel van de op de HW aangesloten apparatuur KAKU is ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of HomeWizard meeleest, maar persoonlijk zou ik graag een aantal features willen in de HomeWizard-interface.
- bij het maken van een scene, geef dan aan welke switches er al in zitten en welke nog niet.
- een optie om codes een 2e keer te versturen.

Vooral dat laatste zou een hoop kunnen schelen.
Nu heb je soms dat een bepaald apparaat of licht niet aanspringt (of uit) wanneer dat wel zou moeten. Kan bijvoorbeeld komen doordat een sensor wat te melden heeft (deur-sensor en bewegingsensor bijv. welke elk een andere lamp schakelen), of omdat een thermometer wat te melden heeft.

En een eigen repeater van HW zou ook al heel handig kunnen zijn, dan kun je bepaalde codes bijvoorbeeld in een ander deel van het huis uitzenden. Sowieso minder kans op storing/interferentie en een beter bereik op alle etages.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb vandaag in de lamp boven op de overloop een fitting gedraaid en een draadloze schakelaar op de muur geplaatst. Gekoppeld aan de iPhone. Aan gaat prima via de app, maar uit wil niet lukken.
Zou de versterker van KaKu hier hulp kunnen bieden of ligt het ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Aangezien de ontvangers en dergelijke bijna allemaal van KaKu zijn bij de meeste mensen leek me de kortingstip hier redelijk gepast. Jij hebt duidelijk een andere mening…
Ik breid graag uit tegen een gereduceerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limburgse-Doos schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:54:
Ik heb vandaag in de lamp boven op de overloop een fitting gedraaid en een draadloze schakelaar op de muur geplaatst. Gekoppeld aan de iPhone. Aan gaat prima via de app, maar uit wil niet lukken.
Zou de versterker van KaKu hier hulp kunnen bieden of ligt het ergens anders aan?
Zit er misschien een spaarlamp, of LED-lamp in die fitting gedraaid?
Die willen soms nog wel eens een beetje storen. Tenminste, ik neem aan dat je zo'n fitting-variant van bijv. KAKU bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limburgse-Doos schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:54:
De fitting schakelaar had bij mij ook uit storingen. Het lijkt aan de ontvangst chip van de fitting schakelaar te liggen. Ik heb uiteindelijk voor een andere oplossing dan de fitting schakelaar gekozen. Nu met een inbouw schakelaar, werkt veeel beter.

Hierboven ergens vroeg iemand of hw bezig was met grafieken voor heatlink, ja hier word door hw aan gewerkt.

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, het is wellicht wat offtopic, maar dat Fiddler, om de commando's van de homewizard te achterhalen, werkt bij mij niet goed samen met de HTTPS request die hij doet. Als ik de HTTPS inschakel dan connect de homewizard webinterface niet meer. Iemand een tipje hoe dat werkt? Ik ben er niet zo in thuis, maar het lijkt mij wel leuk om zelf te zien hoe het aansturen in zijn werk gaat, en hopelijk kan ik dan de Heatlink ook aansturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
TD-er schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 06:22:
[...]

Die willen soms nog wel eens een beetje storen. Tenminste, ik neem aan dat je zo'n fitting-variant van bijv. KAKU bedoelt?
Ik had laatst ook twee (oude) spaarlampen die je wel aan maar niet meer uit kon krijgen met een KAKU inbouwschakelaar, dus dat kan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Limburgse-Doos schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:57:
[...]

Aangezien de ontvangers en dergelijke bijna allemaal van KaKu zijn bij de meeste mensen leek me de kortingstip hier redelijk gepast. Jij hebt duidelijk een andere mening…
Ik breid graag uit tegen een gereduceerde prijs.
Denk niet dat hij je kortingstip niet kon waarderen het gaat er om dat er wel heel veel over specifiek KAKU gesproken wordt zonder dat daarbij een directe link met HW is. Wellicht is het een idee om een apart KAKU topic aan te maken.

Het bereik tussen HW en KAKU en aansturen vanuit HW van KAKU is natuurlijk wel informatief binnen dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
_ferry_ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:32:
Okee, het is wellicht wat offtopic, maar dat Fiddler, om de commando's van de homewizard te achterhalen, werkt bij mij niet goed samen met de HTTPS request die hij doet. Als ik de HTTPS inschakel dan connect de homewizard webinterface niet meer. Iemand een tipje hoe dat werkt? Ik ben er niet zo in thuis, maar het lijkt mij wel leuk om zelf te zien hoe het aansturen in zijn werk gaat, en hopelijk kan ik dan de Heatlink ook aansturen :)
Toevallig had ik gisteren het zelfde probleem.
Ik zag dat de web app iets met api.homewizard.nl deed, maar dat ging via ssl en kon ik geen kaas van maken. Thuis misschien nog eens kijken of ik met chrome://net-internals/ iets kan aflezen om in tasker te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
ik heb een raar probleem met mijn rolluiken. ik heb 3 rolluiken in een scene staan:

- off alle rolluiken gaan omlaag
- on alle rolluiken gaan omhoog
- zon onder -> rolluiken omlaag
- zon op -> ruilluiken omhoog
- een ab om rolluiken omhoog/omlaag te doen

wat er gebeurd:

- ik druk op off, alle rolluiken gaan omlaag
- ik druk op on, 1 rolluik gaat omhoog (maakt niet uit als ik het via gsm of ab doe)

het rare is dat ik via de scene de rolluiken wel apart kan laten zakken, ik doe hetzelfde met de sfeerverlichting en daar werkt het perfect

ik heb de scene al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt maar dat helpt niet.

het een rolluik dat werkt is het eerste wat ik toegevoegd (als wijze van test) en toen pas heb ik de andere schakelaars gekocht, enkel die schakelaar werkt omgekeerd (kan je instellen, hij ging omlaag bij omhoog duwen) het zijn ook alle drie klikaanklikuit schakelaars en ik hoor ze allemaal klikken als ik op de on/off knop druk. afzonderlijk werken ze perfect maar in de scene niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm Okee, zat net wat te zoeken, misschien werkt het met de app via wifi wel, en dan deze optie gebruiken: http://fiddler2.com/docum...Tasks/ConfigureForAndroid vanavond maar eens mee stoeien :)

edit:
Op de computer thuis op hetzelfde netwerk werkte het wel gewoon :)

[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 30-10-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:34:
[...]

Denk niet dat hij je kortingstip niet kon waarderen het gaat er om dat er wel heel veel over specifiek KAKU gesproken wordt zonder dat daarbij een directe link met HW is. Wellicht is het een idee om een apart KAKU topic aan te maken.

Het bereik tussen HW en KAKU en aansturen vanuit HW van KAKU is natuurlijk wel informatief binnen dit topic.
Heel goed begrepen! _/-\o_. Een kaku-topic lijkt me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
_ferry_ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:05:
Hmm Okee, zat net wat te zoeken, misschien werkt het met de app via wifi wel, en dan deze optie gebruiken: http://fiddler2.com/docum...Tasks/ConfigureForAndroid vanavond maar eens mee stoeien :)
Of mitmproxy gebruiken. O+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
_ferry_ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:05:
Ik ben benieuwd wat je tegen komt. Laat het vooral weten, of post het op de wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TD-er schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 06:22:
[...]

Ik bedoel inderdaad de fitting variant. Maar alle lampen zijn tegenwoordig toch led of spaar? Ik heb begrepen dat er geen gloeilampen meer verkocht worden. Wat moet ik er dan indraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limburgse-Doos schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

Ik bedoel inderdaad de fitting variant. Maar alle lampen zijn tegenwoordig toch led of spaar? Ik heb begrepen dat er geen gloeilampen meer verkocht worden. Wat moet ik er dan indraaien?
Een ander merk misschien, of gewoon een halogeen lamp, al zijn die dun gezaaid in E27 fitting.
Maar wat dat betreft heeft een aantal schakelaars van KAKU z'n nut een beetje verloren.
Zo ook bij de AWMR-serie. Die werken ook met meer lampen niet samen dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 21:48
een KAKU / homewizardvraagje aan jullie.
ik wil een scene ' alarm' maken.
Die scene wil ik aanzetten als ik thuis weg ben, of lig te slapen.
aan die scene wil ik dan een bewegingssensor koppelen.
mocht er beweging geconstateerd worden, dan bv alle lampen aan.

Ik kan nu alleen de bewegingssensor op bepaalde tijden instellen. maar dat voldoet dus niet helemaal aan mijn behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mexxer schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:43:

Ik kan nu alleen de bewegingssensor op bepaalde tijden instellen. maar dat voldoet dus niet helemaal aan mijn behoefte.
Je kunt een "action" definieren die de scene schakelt als de bewegingssensor geactiveerd wordt. De action kun je activeren/deactiveren door die te enablen/disablen. Zie action-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb advies nodig over een vervelend probleem:

Zie de situatie tekening. De Homewizard hangt in de trapkast in de woonkamer tegen de muur. Tegenover de kast, op zo'n 2,5 - 3 meter van de Homewizard zit een stopcontact met een lamp (nr 1 in de tekening). Deze lamp werd eerst geschakeld doormiddel van een doorsteekschakelaar uit het startpakket, dit heeft altijd prima gewerkt. Maar we wilden de "lelijke" doorsteekschakelaar weg werken, en hebben deze in eerste instantie vervangen door een AWMR-210. Deze reageerde slecht op de homewizard. De lamp werd vaker niet dan wel ingeschakeld. Dit gebeurt doorgaans door een scene met een tijdschakeling, maar ook handmatig via de app reageerde de schakelaar niet.

We hebben onlangs de AWMR-210 vervangen door een AWS-3500, omdat ik vermoedde dat het zou kunnen komen doordat de AWMR-210 niet bedoeld is voor de toepassing waarvoor wij hem gebruikte. Maar helaas, de AWS-3500 toont dezelfde kuren. We hebben de homewizard ook al eens verplaatst, om te kijken of dat iets oplost, maar dat was niet het geval. Het probleem blijft bestaan. Het enige wat het signaal zou blokkeren is een houten deur. Bij 2. in de tekening ligt een APCR-2300 stekkerblok op ongeveer de zelfde afstand als het andere stopcontact, en die functioneert zonder problemen.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Het enige wat we nog niet getest hebben, is of de slecht reagerende schakelaars op een andere plek wel functioneren. Maar het lijkt me erg toevallig als deze beide defect zijn.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54653214/HWsituatie.png

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
mexxer schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:43:

Er is inderdaad nog geen mogelijkheid om te doen wat je wilt.
Zoals je beschrijft is het enkel mogelijk om afhankelijk van een tijd + sensor een actie uit te voeren.
Je beschrijft status + sensor.

Natuurlijk zijn er wel een aantal leuke oplossingen te bedenken.
De scene "alarm" schakel je een stekker schakelaar waar je bewegingsmelder door gevoed wordt.

Vervolgens kan je de bewegingsmelder de verlichting aan laten springen als die af gaat.
mocht "alarm" uit staan zal de bewegingsmelder geen berichten doorgeven.

Alternatieven:
In plaats van een stekker schakelaar voor adapter kan je ook een inbouw schakelaar of potentiaal vrije schakelaar nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door AJediIAm op 31-10-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Yukkie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18:

...

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Het enige wat we nog niet getest hebben, is of de slecht reagerende schakelaars op een andere plek wel functioneren. Maar het lijkt me erg toevallig als deze beide defect zijn.
[afbeelding]
Inbouw schakelaar hebben meer last van storingen dan stekker schakelaars. Opgerolde draden, NSA afluisterpraktijken over powerline frequenties, etc... Het kan ook een blinde hoek van je HomeWizard zijn.
Ik zou 2 testen adviseren om mee te beginnen:
- Haal de HomeWizard 20 cm van de muur en kijk of de storing nog steeds aanwezig is. (Dit sluit die blinde hoek uit)
- Haal de schakelaar net uit de inbouwdoos maar laat het aangesloten. Dit kan al een groot verschil maken in storingen.
Als dit geen uitsluitsel geeft ziet het er niet best uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hmm... Dat eerste is min of meer al eens geprobeerd. We hebben de HW al eens op een hele andere plek neer gelegd om te testen en het tweede hebben we afgelopen weekend gedaan tijdens het testen.

Zou het nog een verschil kunnen maken of je de HW horizontaal of verticaal ophangt? nu zitten de stekkertjes aan de bovenkant zeg maar. Als we hem eens ophangen met de stekkertjes aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Yukkie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18:

Zie de situatie tekening. De Homewizard hangt in de trapkast in de woonkamer tegen de muur. Tegenover de kast, op zo'n 2,5 - 3 meter van de Homewizard zit een stopcontact met een lamp (nr 1 in de tekening). Deze lamp werd eerst geschakeld doormiddel van een doorsteekschakelaar uit het startpakket, dit heeft altijd prima gewerkt. Maar we wilden de "lelijke" doorsteekschakelaar weg werken, en hebben deze in eerste instantie vervangen door een AWMR-210. Deze reageerde slecht op de homewizard. De lamp werd vaker niet dan wel ingeschakeld. Dit gebeurt doorgaans door een scene met een tijdschakeling, maar ook handmatig via de app reageerde de schakelaar niet.

We hebben onlangs de AWMR-210 vervangen door een AWS-3500, omdat ik vermoedde dat het zou kunnen komen doordat de AWMR-210 niet bedoeld is voor de toepassing waarvoor wij hem gebruikte. Maar helaas, de AWS-3500 toont dezelfde kuren. We hebben de homewizard ook al eens verplaatst, om te kijken of dat iets oplost, maar dat was niet het geval. Het probleem blijft bestaan. Het enige wat het signaal zou blokkeren is een houten deur. Bij 2. in de tekening ligt een APCR-2300 stekkerblok op ongeveer de zelfde afstand als het andere stopcontact, en die functioneert zonder problemen.

[afbeelding]
Het zijn radiosignalen, dus puur afstand is niet alleen een indicator of iets werkt. Het likt erop dat de ontvangst in je inbouwdoos gewoon een stuk minder is: de 230v kabels lopen er natuurlijk vlak lang zo'n inbouwontvanger, die mogelijk ook nog eens een kleinere antenne heeft dan die doorsteekschakelaar. Misschien heb je een dimmer op die lamp zitten die storingen terug op het lichtnet geeft?
Best kans dat de AWS-3500 het net buiten de doos wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Is de zend antenne van de HW dan minder goed dan die van een KaKu AB? Met de losse afstandsbediening werken de schakelaars namelijk wel gewoon, zelfs van een grotere afstand ten opzichte van de afstand tussen de schakelaar en de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45
Yukkie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:08:
Hmm... Dat eerste is min of meer al eens geprobeerd. We hebben de HW al eens op een hele andere plek neer gelegd om te testen en het tweede hebben we afgelopen weekend gedaan tijdens het testen.

Zou het nog een verschil kunnen maken of je de HW horizontaal of verticaal ophangt? nu zitten de stekkertjes aan de bovenkant zeg maar. Als we hem eens ophangen met de stekkertjes aan de zijkant?
Wat ook wel eens helpt is om hem op de zijkant te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of een andere code aanleren? Hier werken alle ontvangers prima, ook de modellen die in het betonnen plafond achter een metalen kap van de lamp zitten. De deurcontacten hebben minder goed bereik helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hmm, andere code heb ik volgens mij ook geprobeerd van 't weekend, maar dat weet ik niet meer zeker. toch maar eens proberen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Yukkie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:19:
Is de zend antenne van de HW dan minder goed dan die van een KaKu AB? Met de losse afstandsbediening werken de schakelaars namelijk wel gewoon, zelfs van een grotere afstand ten opzichte van de afstand tussen de schakelaar en de HW.
Interessant dat het met een afstandsbediening wel goed werkt. Dat had ik niet verwacht. Nu ben ik extra benieuwd naar waar het precies aan ligt, en de losse-afstandsbediening-test moet ik onthouden.
(Wie maakt de opzet voor een KAKU topic?)

[ Voor 3% gewijzigd door AJediIAm op 31-10-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dat bij een afstandsbediening nog 1 hele grote factor anders is dan bij de HomeWizard zelf. Namelijk dat je de zender in de hand houd. Je bent dan zelf een hele grote massa-plaat.

Maar ik ben ook wel benieuwd of de orientatie van de HomeWizard verschil maakt.
Hier namelijk ook genoeg problemen met bereik van een aantal ontvangers.

Maar heb je bij die ene ontvanger misschien ook andere 433 MHz apparaten in de buurt zitten? Zoals een thermometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Weet iemand hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen?

Ik wil een push-melding krijgen via de Homewizard als mijn alarmsysteem thuis afgaat. Nu kan mijn alarmsysteem (een open collector) uitgang activeren in zo'n geval. Het is gelukt om daarmee een klein relais te activeren waarmee ik dan de contacten sluit van de KaKu deurbelzender. Deze zend dan netjes een signaal wat ik aan acties kan koppelen in de Homewizard.

Het probleem alleen wat ik nu heb, is dat mijn alarmsysteem de uitgang minimaal 1 minuut activeert. Gedurende die tijd blijft de deurbelzender (blijkt) iedere 4 a 5 seconden een signaal zenden en "jamt" daarmee alle andere KaKu signalen. Hoe kan ik er voor zorgen dat het relais maar c.a. 1 seconde geactiveerd wordt?
Ik denk dat het met een condensator in serie en een weerstand over de ingang van het relais zou moeten kunnen maar mijn electronica kennis is net te beperkt/roestig om het helemaal goed te bepalen.
Leuke uitdaging voor de echte Tweaker, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:21
Mediacj schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:29:
[...]

Hier hetzelfde verhaal HW is een mooi product maar met hun klanten communiceren is niet hun sterkste kant.

Als HW mailtjes stuurt dat je pakket verzonden is via PostNL en vervolgens wordt het iedere dag een dag later omdat ze het pakje zelf nog niet hebben afgegeven bij PostNL is dat toch wel teleurstellend helaas.

Edit 20:53: ja hier is het pakje dan ook eindelijk bij PostNL afgegeven :)
Gister ochtend een mail gekregen, nadat ik gevraagd heb of ze enig idee hebben wanneer mijn Heatlink verstuurd werd, dat mijn Heatlink dezelfde dag nog op de post ging en waarschijnlijk vandaag bij mij word afgeleverd. Dus vandaag een mail gekregen met track en trace dat hij vandaag bij Postnl is afgegeven.
Dag later dus als in de mail werd aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:36:
Vergeet niet dat bij een afstandsbediening nog 1 hele grote factor anders is dan bij de HomeWizard zelf. Namelijk dat je de zender in de hand houd. Je bent dan zelf een hele grote massa-plaat.

Maar ik ben ook wel benieuwd of de orientatie van de HomeWizard verschil maakt.
Hier namelijk ook genoeg problemen met bereik van een aantal ontvangers.

Maar heb je bij die ene ontvanger misschien ook andere 433 MHz apparaten in de buurt zitten? Zoals een thermometer.
In het vorige deel van dit topic al eens besproken dat op zijn zijkant plaatsen wel degelijk kan helpen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:35:
[...]

In het vorige deel van dit topic al eens besproken dat op zijn zijkant plaatsen wel degelijk kan helpen.
Hmm dan moet ik toch even bekijken hoe 'ie op z'n kant opgehangen kan worden. De gleufjes zitten namelijk zodanig dat je ofwel de LEDs bovenaan of de stekker bovenaan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TD-er schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:24:
[...]

Hmm dan moet ik toch even bekijken hoe 'ie op z'n kant opgehangen kan worden. De gleufjes zitten namelijk zodanig dat je ofwel de LEDs bovenaan of de stekker bovenaan krijgt.
Ik heb hem gewoon met powerstrips op de muur geplakt. Hangt hier al maanden zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
bikermouse schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:55:
...
Ik denk dat het met een condensator in serie en een weerstand over de ingang van het relais zou moeten kunnen maar mijn electronica kennis is net te beperkt/roestig om het helemaal goed te bepalen.
Is een ander type sensor nemen niet al een oplossing? Ik verwacht dat een deurcontact of een AWMR schakelaar maar 1 keer een bericht uitstuurt. Niet helemaal een antwoord op je vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bikermouse schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:55:

Ik wil een push-melding krijgen via de Homewizard als mijn alarmsysteem thuis afgaat. Nu kan mijn alarmsysteem (een open collector) uitgang activeren in zo'n geval. Het is gelukt om daarmee een klein relais te activeren waarmee ik dan de contacten sluit van de KaKu deurbelzender. Deze zend dan netjes een signaal wat ik aan acties kan koppelen in de Homewizard.

Het probleem alleen wat ik nu heb, is dat mijn alarmsysteem de uitgang minimaal 1 minuut activeert. Gedurende die tijd blijft de deurbelzender (blijkt) iedere 4 a 5 seconden een signaal zenden en "jamt" daarmee alle andere KaKu signalen. Hoe kan ik er voor zorgen dat het relais maar c.a. 1 seconde geactiveerd wordt?
Er is een andere oplossing: met het relais een AWMT-003 schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
chundo schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:57:
ik heb een raar probleem met mijn rolluiken. ik heb 3 rolluiken in een scene staan:

- off alle rolluiken gaan omlaag
- on alle rolluiken gaan omhoog
- zon onder -> rolluiken omlaag
- zon op -> ruilluiken omhoog
- een ab om rolluiken omhoog/omlaag te doen

wat er gebeurd:

- ik druk op off, alle rolluiken gaan omlaag
- ik druk op on, 1 rolluik gaat omhoog (maakt niet uit als ik het via gsm of ab doe)

het rare is dat ik via de scene de rolluiken wel apart kan laten zakken, ik doe hetzelfde met de sfeerverlichting en daar werkt het perfect

ik heb de scene al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt maar dat helpt niet.

het een rolluik dat werkt is het eerste wat ik toegevoegd (als wijze van test) en toen pas heb ik de andere schakelaars gekocht, enkel die schakelaar werkt omgekeerd (kan je instellen, hij ging omlaag bij omhoog duwen) het zijn ook alle drie klikaanklikuit schakelaars en ik hoor ze allemaal klikken als ik op de on/off knop druk. afzonderlijk werken ze perfect maar in de scene niet
Ik heb dus precies hetzelfde als jij.
Ik heb ook opnieuw geinstalleerd en toch werkt het niet.
Ik vind het dan ook wonderlijk dat er hier op het forum niet over gediscuseerd word en ging er dan ook van uit dat ik zelf iets fout doe. Ik zou alleen niet weten wat.
Vorig jaar september is er een update geweest welke er voor zorgde dat de codes 2 keer uitgezonden werden en toen begon de ellende.
Na de update van nu leek het allemaal wel te kloppen maar het probleem is omgedraaid bij mij: ze sluiten nu in ieder geval wel maar vanuit een scene gaan ze niet omhoog.
De codes gewoon kiezen op mijn android of tijdopdracht uit een enkel rolluik werkt perfect.
Maar uit een scene dus niet. Je zou toch zeggen dat het geen verschil zou maken.
Ik denk dat de opdrachten die uit de homewizard uitgezonden worden, te kort op elkaar zitten, en elkaar zo storen.
Ik ben zeer benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo, heatlink geplaatst, werkt natuurlijk meteen :P
Ook een buitenthermometer erbij, want het is naast de binnentemp toch ook wel erg handig om te weten wat de temperatuur buiten is. Hoef ik niet te voelen of ik met-zonder-jas-buiten-kan-spelen :+

IIG de code om de temperatuur via de HTTP GET te sturen zoals ook met de lampen is als volgt:
/"password"/hl/0/settarget/19.5 waarbij 19.5 dus de temperatuur is.

En met een timer:
/"password"/hl/0/settarget/19.5/60 waarbij 60 het aantal minuten is.

Kan dus prima gebruikt worden met de tasker tasks op je telefoon: anandus in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
willieku schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:30:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde als jij.
Ik heb ook opnieuw geinstalleerd en toch werkt het niet.
Ik vind het dan ook wonderlijk dat er hier op het forum niet over gediscuseerd word en ging er dan ook van uit dat ik zelf iets fout doe. Ik zou alleen niet weten wat.
Vorig jaar september is er een update geweest welke er voor zorgde dat de codes 2 keer uitgezonden werden en toen begon de ellende.
Na de update van nu leek het allemaal wel te kloppen maar het probleem is omgedraaid bij mij: ze sluiten nu in ieder geval wel maar vanuit een scene gaan ze niet omhoog.
De codes gewoon kiezen op mijn android of tijdopdracht uit een enkel rolluik werkt perfect.
Maar uit een scene dus niet. Je zou toch zeggen dat het geen verschil zou maken.
Ik denk dat de opdrachten die uit de homewizard uitgezonden worden, te kort op elkaar zitten, en elkaar zo storen.
Ik ben zeer benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben.
bij mij gaan ze ook niet omhoog in de scene, 1 gaat omhoog en de rest niet. ik hoor de schakelaars wel klikken.
Als je de scene uitklapt op het beeld staan ze alle drie en dan werken ze bij wonder wel (als ik ze apart bedien. Ik zou voor de 2 niet werkende een aparte opdracht kunnen maken maar dan is het hele scene voordeel weg plus als ergste: het blijft altijd toch een beetje een ergernis als een machientje niet doet wat ik wil 8)

het rare is dat ik niemand over iets soortgelijks hoor klagen en dat omlaag goed gaat maar omhoog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdboorn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-04-2023
Heatlink afgelopen donderdag ontvangen (besteld 17 okt. 17.00). Bij de levering zaten geen S connectoren, dus kon niet verder, maar vandaag connectoren ontvangen en de heatlink geïnstalleerd.
Installeren was geen probleem, maar de heatlink werkt maar voor de helft. Als ik de bestaande thermostaat (honeywell chronoterm modulation) bedien, dan zie ik de desbetreffende icoontjes veranderen. De temperatuur die in de app wordt weergegeven wijkt ook iets af, bijv. 20,0 graden op de thermostaat, en 20,2 graden in de app. De ketel reageert niet op bediening via de app. (zowel ios als op android). De ketel is een remeha W21 eco. (thermostaat en ketel beiden open therm). Homewizard afgelopen middag gebeld, en ik zou teruggebeld worden, maar helaas... geen telefoontje...
Iemand een oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
fvdboorn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:19:
Heatlink afgelopen donderdag ontvangen (besteld 17 okt. 17.00). Bij de levering zaten geen S connectoren, dus kon niet verder, maar vandaag connectoren ontvangen en de heatlink geïnstalleerd.
Installeren was geen probleem, maar de heatlink werkt maar voor de helft. Als ik de bestaande thermostaat (honeywell chronoterm modulation) bedien, dan zie ik de desbetreffende icoontjes veranderen. De temperatuur die in de app wordt weergegeven wijkt ook iets af, bijv. 20,0 graden op de thermostaat, en 20,2 graden in de app. De ketel reageert niet op bediening via de app. (zowel ios als op android). De ketel is een remeha W21 eco. (thermostaat en ketel beiden open therm). Homewizard afgelopen middag gebeld, en ik zou teruggebeld worden, maar helaas... geen telefoontje...
Iemand een oplossing....
Heb je op deze ketel ook geen override stand die je moet activeren? Bij mijn Remeha wel namelijk.

Verder vind ik het juist handig dat je 20,2 ziet ipv 20 omdat in mijn geval op de thermostaat alleen halve graden zichtbaar zijn heb ik nu in de app alle waarden tussen 20 en 21

Edit:
op de HW site staat een toelichting over Remeha en override, je kunt ook proberen om de heatlink te verwijderen en opnieuw te installeren in de juiste volgorde, zie handleiding.

[ Voor 7% gewijzigd door Mediacj op 01-11-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdboorn
Ik heb de handleiding ff snel doorgelezen, maar ik zou niet direct kunnen zeggen of mijn remeha ketel een override functie heeft, en waar ik dan moet kijken in de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
fvdboorn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:19:
Iemand een oplossing....
Vandaag de Heatlink ontvangen. Meteen aangesloten. Er zaten zelfs 2 stekkertjes bij :*) Er zat ook een kabeltje bij om de Heatlink weer aan de cv ketel aan te sluiten.
Toen de app opgestart, Heatlink toegevoegd, temperaturen instellen, en daar loopt de app steeds op vast. Als je de temperaturen gaat wijzigen. Diverse malen geprobeerd en heb het maar opgegeven.
Nog maar een keer de Heatlink toegevoegd, voor ingestelde temperaturen laten staan, zoeken naar Heatlink, stekker erin en binnen een paar tellen gevonden. HW beneden in de meterkast, heatlink op zolder. Cv ketel weer aangezet, op de thermostaat de tijd weer ingesteld en toen maar spelen met het nieuwe speelgoed.
Temperaturen wijken hier ook af. Ook als ik instel 20,5 graden, dan laat de thermostaat ook 20,0 zien.
Het duurt alleen wel erg lang als je een temperatuur wijzigt voordat de thermostaat het overneemt.
Als je bv warm water pakt krijg je binnen 2 seconden een rood icoontje in het Heatlink scherm.
Meer mensen last van een traag systeem?
Werkt verder wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ja bij mij gaat het wijzigen van de temperatuur ook redelijk traag dwz 20 seconden ofzo wat ik vandaag ook merkte was dat het gebruiken van een preset temperatuur in de app prima werkt maar als je dan een halve graad omhoog wil via de app komt dat niet door bij de thermostaat.

Ook voor mij is de Heatlink een mooi product waarbij nog wel de laatste bugs er uit moeten.

[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 02-11-2013 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hier met een intergas ketel en honeywell round modulation gaat het allemaal probleemloos geloof ik. Preset wijzigen in de Android app gaf een vastloper, maar gelukkig hebben we de webinterface ook nog. Inderdaad ietswat vertraging, maar voor de regeling maakt dat weinig uit. Zal wel te maken hebben met het. Open Therm protocol ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conradus1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05-2021
Ik heb een Nefit, dus geen opentherm. Wel zit er een extra aan/uit aansluiting op de ketel. Kan de ketel nu ook op afstand bedienen tot een bepaalde vooraf ingestelde kamertemperatuur. Ik stuur de aan/uit ingang aan met een klein reedrelai(5V) via een USB power adapter voor de telefoon die op zijn beurt weer in een kaku schakelaar zit.
Even een action aanmaken voor het uitschakelen van de schakelaar bij een maximum temperatuur (gemeten via de HW thermometer in de woonkamer) waarna de voeding weer van de power adapter gaat en dus het relais weer afschakelt als de ingestelde temperatuur is bereikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Conradus1 op 02-11-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
_ferry_ schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:00:
Hier met een intergas ketel en honeywell round modulation gaat het allemaal probleemloos geloof ik. Preset wijzigen in de Android app gaf een vastloper, maar gelukkig hebben we de webinterface ook nog. Inderdaad ietswat vertraging, maar voor de regeling maakt dat weinig uit. Zal wel te maken hebben met het. Open Therm protocol ofzo.
Heb je de Heatlink via de web interface toegevoegd?
Edit: Heb ondertussen de instellingen in de web interface aangepast. Dat gaat goed.

[ Voor 7% gewijzigd door mike123 op 03-11-2013 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-06-2023
Als je dit forum al een tijdje volgt dan lees je toch heel wat problemen met bereik en ontvangst van KAKU apparatuur. Het luistert inderdaad zo nauw dat op zijn kant zetten van de HW enorm scheelt.

Het komt wel eens voor dat wanneer ik een ontvanger 10cm verplaats een betere of slechtere ontvangst heb.

Ergens in dit topic is al eerder gesproken over een externe antenne maken op de HW. Ik lees daar echter niets meer over.... Iemand daar voor goed de bereik problemen mee opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraag de HeatLink is dus nog niet programmeerbaar alleen aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:04:
Er zijn 3 vooraf in te stellen temperaturen. Als je in de app de knop ingedrukt houd kan je selecteren
voor hoeveel tijd die instelling moet worden aangehouden. Daarna gaat het originele programma weer verder.
Dus bv overdag staat de thermostaat altijd op 21 graden. Je gaat naar een verjaardag en je bent ongeveer voor 4 uren niet aanwezig. Druk op de knop "afwezig" en houd die vast. Kies voor bv 3 uur. Nu gaat de thermostaat voor 3 uren naar de ingestelde tijd van "afwezig" en gaat daarna weer terug naar de ingestelde temperatuur van de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:04:
Nee, alleen voor OpenTherm-ketels, niet voor aan/uit besturing.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdboorn
De heatlink krijg ik niet werkend, 4 groene lampjes branden, en in de app zie ik de juiste temp. en 3 icoontjes lichten op als ik warm water tap, of wanneer de verwarming begint te warmen. Maar via de app reageert de ketel niet. Mijn thermostaat is dan schijnbaar niet 100% compatible met de heatlink, terwijl het toch een open therm is, maar schijnbaar de overwrite functie niet heeft. Thermostaat is een honeywell chronoterm modulation, maar wel een ouder type van 11 jaar geleden...Dan schijnbaar toch wachten op een update voor de heatlink..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderleblanc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 20:22
Vraagje, ik heb vandaag 3 rookmelders geinstaleerd binnen van HW en nog een bewegingssensor bij de voordeur. Daarnaast heb ik al een tijd een bewegingssensor in de woonkamer hangen. Sinds de installatie van gisteren, werken de bewegingssensoren niet meer optimaal. Ondanks dat er beweging is, wordt dit niet aangegeven. En is de functionaliteit van automatisch licht aan bij beweging weg.

Heeft iemand een idee waar dit mee te maken heeft? En hoe het is op te lossen? De bewegingssensor heb ik op 'learn' laten staan ipv 'del'. Kan het daarmee te maken hebben?

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
staan de rookmelders misschien te kort op de bewegingscensors, dan kunnen ze mekaar storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SanderLeBlanc:
Ik heb zojuist de handleiding van de AWST-6000 (pagina 4) een paar keer doorgelezen, maar ondanks dat ik 'm zelf ook heb hangen, zou ik niet meer weten of 'ie op DEL of SET moet staan voor normale werking.
Het is gewoonweg onduidelijk gelabeld en omschreven.

Maar volgens mij moet 'ie voor normale werking op "SET" staan en met "DEL" onderdruk je het reageren op beweging. (nogmaals: weet het niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
fvdboorn schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:37:
De heatlink krijg ik niet werkend, 4 groene lampjes branden, en in de app zie ik de juiste temp. en 3 icoontjes lichten op als ik warm water tap, of wanneer de verwarming begint te warmen.
...
Dan schijnbaar toch wachten op een update voor de heatlink..
Als ik een gok zou moeten doen is de "overwrite" functie een gebrek van je CV en niet van thermostaat. Ik zou zeker even met HomeWizard overleggen of ze dit nog goed zien komen.
Het zou natuurlijk erg jammer zijn, maar misschien wil je overwegen je HeatLink terug te sturen.
Sanderleblanc schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:45:
Vraagje, ik heb vandaag 3 rookmelders geinstaleerd binnen van HW en nog een bewegingssensor bij de voordeur.
...
Heeft iemand een idee waar dit mee te maken heeft? En hoe het is op te lossen? De bewegingssensor heb ik op 'learn' laten staan ipv 'del'. Kan het daarmee te maken hebben?
Standaard suggestie van dit forum: Alles resetten en opnieuw de codes leren via HomeWizard.

Dit weekend heb ik geprobeerd de balansventilatie met een AWMR-230 te schakelen in plaats van potentiaal vrij via de badkamer schakelaar. Mijn vermoede is dat het vermogen door de 3 standen schakelaar kleiner is dan 30W waardoor de AWMR-230 niet werkt. Ik heb het met een ACM-1000 op kunnen lossen, maar daardoor heb ik geen plek meer voor de schakelaar.
De voornaamste rede voor deze upgrade is de hoop dat HomeWizard meer functionaliteit gaat toevoegen voor climate control. Ook ben nog aan het testen of de temperatuur ingesteld door de HeatLink invloed heeft op de bypass van de warmte-terug-win unit.
In de winter wil je alle warmte behouden, in de zomer wil je alle warmte kwijt. Helaas is de streef temperatuur voor de bypass niet gelijk aan de thermostaat temperatuur 8)7. Ik vermoed dat de "overwrite" hier geen verandering in brengt, maar toch even proberen.
Mocht ik aan een nieuw WTW-systeem toe weet ik dus waar ik naar moet kijken.

[ Voor 67% gewijzigd door AJediIAm op 04-11-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik heb een D-Link DCS-5222L maar krijg deze niet gekoppeld aan hw. ik heb ook een foscam en dat gaat probleemloos. Heeft iemand misschien een tip om deze toch te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
chundo schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:20:
ik heb een D-Link DCS-5222L maar krijg deze niet gekoppeld aan hw. ik heb ook een foscam en dat gaat probleemloos. Heeft iemand misschien een tip om deze toch te koppelen?
Heb je het legacy protocol b/g aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
waar moet ik dat aan zetten? ik vind het niet direct in de instellingen terug (van de camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:07
Heb de heatlink hier nu ook geïnstalleerd staan icm een tien jaar oude AWB ketel. Werkt prima! Ik heb m'n Essent slimme thermostaat de deur uit gedaan en er een simpele Honeywell kamerthermostaat voor terug geplaatst (de round modulation). Er zit inderdaad wel een vertraging in de heatlink. Wanneer je de temperatuur aanpast dan duurt het eventjes voor de ketel aanslaat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo forumleden,

Hopelijk is hier een php/mysql specialist die mij kan verder helpen.

Ik probeer namelijk de temperatuur data van de HW in een database op te slaan dmv een cronjob en een php script, maar ik krijg het niet helemaal voor elkaar.

Wat ik inmiddels heb is dit:

// Get json data
$jsonurl = "http://website.com:81/paswoord/te/graph/0/day";
$json = file_get_contents($jsonurl);

// raw data
echo $json;

Daarmee krijg ik de volgende data:

{"status": "ok", "version": "2.47", "request": {"route": "/te" }, "response": [{ "t": "2013-11-04 00:10", "te": 20.2, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 00:25", "te": 20.2, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 00:40", "te": 20.1, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 00:55", "te": 20.0, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 01:10", "te": 20.0, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 01:25", "te": 20.0, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 01:40", "te": 19.9, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 01:55", "te": 19.8, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 02:10", "te": 19.8, "hu": 64}
enzovoort........

Deze data wil ik dus opslaan in MySQL in de volgende colommen: t_0, te_0, hu_0

Dit wil dus maar niet lukken, wie kan mij hiermee verder helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 19:36

Zoefff

❤ 

Krijg je het niet helemaal, of helemaal niet voor elkaar? ;)

De Json data die je terug krijgt kan je met json_decode() omzetten naar een in PHP bruikbare array. Vervolgens kan je door de response itereren waarbij je elk object in de database kan opslaan, wellicht nadat je hebt gecontroleerd of er al een entry bestaat voor de betreffende timestamp.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
chundo schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:20:
volgens mij gaat het niet lukken aangezien D-link gewoonweg niet werkt met homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die geinteresseerd zijn. Binnenkort zal er een nieuwe versie van HomeSense in de Windows 8.1 store worden geplaatst. Met deze versie kun je de gegevens van je HomeWizard bekijken in een windows metro app. De applicatie zit op dit moment in het certificerings traject van Microsoft. In deze nieuwe versie kun je de volgende sensoren bekijken:

- Schakelaars (inclusief schakelen) (Helaas nog geen dimmers want die heb ik zelf niet)
- Somfy schakelen
- Thermometers
- Windmeters
- Regenmeters
- Energymeter (Wattcher)
- Energylink (Gas , zonnepanelen etc)
- Buienradar (weerbericht)

BInnenkort ga ik ook beginnen met een nieuwe versie van de Windows Phone 8 app. Deze komt er ongeveer hetzelfde uit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BWSZ6_6IQAAc7hg.png
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BYQo1A1IAAEN-Ur.png
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BIznDflCAAIX3rZ.png
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BIzmwq6CAAA3UxE.png
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BIKS1hrCEAAifwg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:00:
Voor de mensen die geinteresseerd zijn. Binnenkort zal er een nieuwe versie van HomeSense in de Windows 8.1 store worden geplaatst. Met deze versie kun je de gegevens van je HomeWizard bekijken in een windows metro app. De applicatie zit op dit moment in het certificerings traject van Microsoft. In deze nieuwe versie kun je de volgende sensoren bekijken:

- Schakelaars (inclusief schakelen) (Helaas nog geen dimmers want die heb ik zelf niet)
- Somfy schakelen
- Thermometers
- Windmeters
- Regenmeters
- Energymeter (Wattcher)
Ziet er super goed uit!
Wanneer komt de android versie?
HomeWizard kan hier nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:40:
Hallo forumleden,

Hopelijk is hier een php/mysql specialist die mij kan verder helpen.

Ik probeer namelijk de temperatuur data van de HW in een database op te slaan dmv een cronjob en een php script, maar ik krijg het niet helemaal voor elkaar.

Wat ik inmiddels heb is dit:

// Get json data

// raw data
echo $json;

Daarmee krijg ik de volgende data:

{"status": "ok", "version": "2.47", "request": {"route": "/te" }, "response": [{ "t": "2013-11-04 00:10", "te": 20.2, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 00:25", "te": 20.2, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 00:40", "te": 20.1, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 00:55", "te": 20.0, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 01:10", "te": 20.0, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 01:25", "te": 20.0, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 01:40", "te": 19.9, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 01:55", "te": 19.8, "hu": 64} , { "t": "2013-11-04 02:10", "te": 19.8, "hu": 64}
enzovoort........

Deze data wil ik dus opslaan in MySQL in de volgende colommen: t_0, te_0, hu_0

Dit wil dus maar niet lukken, wie kan mij hiermee verder helpen.

Alvast bedankt.
Yes, het is gelukt:

// Get json data

$array = json_decode($json);

$response = '';

foreach($array->response as $key=>$item) {
$response .= ($key == 0 ? '' : ',' . PHP_EOL) .'("' . $item->t . '", "' . $item->te . '", "' . $item->hu . '")';
}

// Load data in MySQL
mysql_query( 'INSERT INTO homewizard (t_0, te_0, hu_0) VALUES ' . PHP_EOL . $response );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj

- Somfy schakelen
- Thermometers
- Windmeters
- Regenmeters
- Energymeter (Wattcher)

BInnenkort ga ik ook beginnen met een nieuwe versie van de Windows Phone 8 app. Deze komt er ongeveer hetzelfde uit te zien:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt heel mooi vormgegeven ik denk dat HW hier terecht jaloers op is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er inderdaad zeer strak uit.
Je zou er bijna een Windows tablet voor kopen en dan aan de muur hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Somfy schakelen
- Thermometers
- Windmeters
- Regenmeters
- Energymeter (Wattcher)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg mooi. Hoop dat de stabiliteit ook beter is. Bij mij liep de vorige versie nog wel eens vast op Windows 8.0. Blijft alleen jammer dat je HW wachtwoord in de url als plaintext staat, maar dat is een beperking aan de HW kant. Ziet er iig erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:52:
[...]

Erg mooi. Hoop dat de stabiliteit ook beter is. Bij mij liep de vorige versie nog wel eens vast op Windows 8.0. Blijft alleen jammer dat je HW wachtwoord in de url als plaintext staat, maar dat is een beperking aan de HW kant. Ziet er iig erg mooi uit!
Dat klopt inderdaad. De handshake met de HomeWizard zat in die versie niet helemaal goed. Dat is inmiddels verholpen. Het is wel zo dat de HomeWizard in sommige gevallen erg raar reageert op service calls. Ik heb geprobeerd deze zoveel mogelijk af te vangen, mocht je toch nog zoiets tegen komen laat het dan even weten dan probeer ik het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil proberen een schakeling te bouwen om mijn huidige deurbelgong samen met de kaku deurbelgong te laten werken. Nou is er hier op het forum al een aantal keer over gepraat. En er zijn ook wat schema's te vinden. Ik ben zelf wel goed met elektra maar elektronica ben ik nog net iets te leek voor. Kan iemand mij wat linkjes geven van welke onderdelen ik moet bestellen en waar? Bijvoorbeeld conrad of andere winkel. Dat zou ontzettend helpen aangezien ik niet zeker weet wat ik nou precies moet hebben.

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap je vraag niet helemaal.
Wil je de bestaande gong sturen vanuit HomeWizard, of parallel gebruiken naast een KAKU-gong?

Er zijn 2 modellen KAKU deurbel.
Een die een zender heeft in de deurbel knop zelf en een met een losse zender die je aansluit op de bestaande deurbel-knop.
Bij die laatste kun je aftappen, al weet ik nog niet helemaal wat voor spanning de KAKU-zender op de schakelaar zet. Maar waarschijnlijk kun je er wel een transistor mee schakelen.

Is dat wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:47:
Ik wil proberen een schakeling te bouwen om mijn huidige deurbelgong samen met de kaku deurbelgong te laten werken. Nou is er hier op het forum al een aantal keer over gepraat. En er zijn ook wat schema's te vinden. Ik ben zelf wel goed met elektra maar elektronica ben ik nog net iets te leek voor. Kan iemand mij wat linkjes geven van welke onderdelen ik moet bestellen en waar? Bijvoorbeeld conrad of andere winkel. Dat zou ontzettend helpen aangezien ik niet zeker weet wat ik nou precies moet hebben.

Bedankt alvast :)
Ik heb dit als opdracht geplaatst op werkspot. Inclusief het leveren van de KAKU deurbel was ik 46 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:35:
Ik snap je vraag niet helemaal.
Wil je de bestaande gong sturen vanuit HomeWizard, of parallel gebruiken naast een KAKU-gong?

Er zijn 2 modellen KAKU deurbel.
Een die een zender heeft in de deurbel knop zelf en een met een losse zender die je aansluit op de bestaande deurbel-knop.
Bij die laatste kun je aftappen, al weet ik nog niet helemaal wat voor spanning de KAKU-zender op de schakelaar zet. Maar waarschijnlijk kun je er wel een transistor mee schakelen.

Is dat wat je wilt?
De kaku is 6v ik wil de zender van kaku tegelijk schakelen met mijn huidige bestaande gong, er zijn mensen hier die het gelukt is met een 6v relais met een maakcontact en een gelujkrichtercel (als ik het goed begrepen heb) eigenlijk wil ik dus gewoon draadjes bij mijn huidige beltransformator prikken naar de zender zodat ik mijn echte gong kan gebruiken en de digitale kaku gong. Paralel dus. Ik heb al de digitale gong met het kastje voor achter een bestaande deurbel aangeschaft. Hoop dat dit iets duidelijker is. Een vriend van mij kan het wel bij elkaar solderen.

Stef

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 18:49
Sinds de laatste update heb ik vrij vaak dat er om het wachtwoord gevraagd word in de iphone app.
Sinds vanmorgen kan ik intypen wat ik wil, maar het wachtwoord word niet goed gekeurd.
Ben ik de enige die er last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Kan HomeWizard ook events pushen of met een API iets doen in die richting?

Bv. dat ik op mijn computer een event "deur" open kan krijgen en ik daar dan zelf iets mee programmeer, buiten HomeWizard om: bv. er wordt een tweet gestuurd.

Is er een soort subscription model, of moet ik via polling elke x seconden een API aanroepen -> vrij intensief en verslindend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Randmr schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:44:

Bv. dat ik op mijn computer een event "deur" open kan krijgen en ik daar dan zelf iets mee programmeer, buiten HomeWizard om: bv. er wordt een tweet gestuurd.

Is er een soort subscription model, of moet ik via polling elke x seconden een API aanroepen -> vrij intensief en verslindend denk ik.
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. HomeWizard geeft wel push events maar alleen via het apple push mechanism. Push werkt bijv ook niet op Windows Phone. Het zou mooi zijn dat je zou kunnen configureren dat er bij een bepaald event een url aangeroepen moet worden. Dan zou de HomeSense app bijvoorbeeld een notificatie op je windows desktop kunnen laten zien als iemand op de bel drukt. Helaas gaat dit nu (voor zover ik weet) dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Randmr schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:44:

Ik ben niet verder gekomen dat android puch notifications via tasker doorsturen.
Maar De algemene ervaring is dat notification niet altijd het meest betrouwbaar zijn.
Alle apps lijken elke 10 sec de status op te vragen.
Gelukkig is de status van alle sensoren is makkelijk uit te lezen uit 1 JSON bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:55:
[...]

De kaku is 6v ik wil de zender van kaku tegelijk schakelen met mijn huidige bestaande gong, er zijn mensen hier die het gelukt is met een 6v relais met een maakcontact en een gelujkrichtercel (als ik het goed begrepen heb) eigenlijk wil ik dus gewoon draadjes bij mijn huidige beltransformator prikken naar de zender zodat ik mijn echte gong kan gebruiken en de digitale kaku gong. Paralel dus. Ik heb al de digitale gong met het kastje voor achter een bestaande deurbel aangeschaft. Hoop dat dit iets duidelijker is. Een vriend van mij kan het wel bij elkaar solderen.

Stef
Is dit toevallig wat jij wilt:
http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546

Ik ben ook wel benieuwd wat hiervoor aangeschaft moet worden.
(bijvoorbeeld bij conrad) om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:52

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb pas iemand (JB) hier geholpen om dit te maken met een wisselstroomrelais.
Hij had een 'luxe' exemplaar met een regelbare pulsuitgang, maar die trok te veel stroom waardoor zowel de gong als het relais niet werkten.
Dit was met een 8V/500mA trafo en nu heeft hij een 8V/1A trafo.
Het mooie van zijn Finder relais is dat je de draden erin kan schroeven :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/relais.jpg

Deze dus en bij Conrad :P

Afbeeldingslocatie: http://www.voelkner.de/products/41599/100-m.gif

[ Voor 27% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-11-2013 13:39 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJediIAm schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:26:
[...]

Ik ben niet verder gekomen dat android puch notifications via tasker doorsturen.
Maar De algemene ervaring is dat notification niet altijd het meest betrouwbaar zijn.
Alle apps lijken elke 10 sec de status op te vragen.
Gelukkig is de status van alle sensoren is makkelijk uit te lezen uit 1 JSON bericht.
Klopt maar hoe zie je dan dat een deurbel is ingedrukt. Dan moet je bijna iedere halve second een json call doen anders is de status weer verzet. Je kunt wel de history opvragen van een sensor en op basis daarvan bepalen of je een melding al hebt gegeven of niet maar dan loop je inderdaad wel altijd een beetje achter. De vraag is wel hoe ernstig dit is (in het geval van rookmelders wel lijkt me :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:14:
Ik heb pas iemand (JB) hier geholpen om dit te maken met een wisselstroomrelais.
Hij had een 'luxe' exemplaar met een regelbare pulsuitgang, maar die trok te veel stroom waardoor zowel de gong als het relais niet werkten.

[afbeelding]

[afbeelding]
Jup werkt perfect!

Weet iemand trouwens of je de Homewizard een nette "shutdown" kan geven? Niet dat het heel erg is maar ik moest laatst eea aanpassen ivm stroomvoorziening en dan ben ik de waardes van de regenmeter kwijt (op dat moment en een dag terug). Nu zou ik het leuk vinden dat ik deze waardes kan behouden door ze op een of andere manier weg te kunnen schrijven, want dit lijkt ie niet meteen te doen maar ergens anders vast te houden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:05:
[...]
Klopt maar hoe zie je dan dat een deurbel is ingedrukt. Dan moet je bijna iedere halve second een json call doen anders is de status weer verzet. Je kunt wel de history opvragen van een sensor en op basis daarvan bepalen of je een melding al hebt gegeven of niet maar dan loop je inderdaad wel altijd een beetje achter. De vraag is wel hoe ernstig dit is (in het geval van rookmelders wel lijkt me :) )
Als ik het goed begrepen heb blijft de status van de deurbel voor enige tijd op actief staan. Ik heb zelf geen deurbel, maar zou iemand dit kunnen uitproberen en kijken hoelang de get-status de duerbel actief houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:14:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb dit ook gesoldeerd, maar heb een 12v beltrafo. Ik heb deze bij Conrad besteld en werkt prima en kost 3,68 euro :) . Deze heeft ook nog een extra wisselaar, mocht je later nog wat willen.2e Homewizard ofzo :*) Hier heb je de technische tekening.
Afbeeldingslocatie: https://shop.rexel.nl/medias/sys_master/rexelnl/rexelnlProductImages/9660011708446.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:44:
[...]

Ik heb dit ook gesoldeerd, maar heb een 12v beltrafo. Ik heb deze bij Conrad besteld en werkt prima en kost 3,68 euro :) . Deze heeft ook nog een extra wisselaar, mocht je later nog wat willen.2e Homewizard ofzo :*) Hier heb je de technische tekening.
[afbeelding]
Foto's please :)? Waar wat gesoldeerd zit, en opstelling van hoe je dit aan te transformator hebt gemaakt, kroonsteentjes ertussen? Of direct bijgeprikt bij de transformator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:52

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/5000_5999/5000/5020/5028/502829_LB_00_FB.EPS_1000.jpg

Plaatje is wel groot 8)7 maar hier steek je dat relais in en dan hoef je niet te solderen ;)
Je kan bij Conrad documentatie downloaden van het relais + voet en herleiden welk contact waar zit.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik kreeg op mijn Iphone altijd netjes de status van mijn deurbel binnen.
Ook als ik niet thuis was netjes de melding.

Nu heb ik mijn telefoon geupdated naar IOS7.0.3 en werkt het niet meer.
Bij het openen van de homewizard app kreeg ik de melding dat ik mijn telfoon aan Itunes moest koppelen.
Dit gedaan melding weg maar geen melding van de deurbel.
Verder aan de instellingen van de Homewizard is niets veranderd.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nope, werkt prima op 7.0.3

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Ik kwam er vanmorgen achter dat de timer functionaliteit van HeatLink niet meer bruikbaar is in android 4.4.
De overlay wordt niet goed getekend.
Straks even een bug report naar HomeWizard sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Vraagje over een klikaanklikuit schakeling.

Ik heb nu een TL verlichting in de garage welke via een normale hotel schakeling te bedienen is.
Aan beide kanten van de garage kan dit aan en uit gezet worden.

Ik wil dat de verlichting vanzelf aangaat zodra de garagedeur opengaat middels een magneet contact of bewegingssensor.

Als ik de ACM-1000 Inbouw schakelaar hiervoor gebruik, betekend dit dan de de bestaande licht knoppen (hotel schakeling) hiermee komt te vervallen?
Of werkt dat ook nog?
Zodat je dus ook nog (ouderwets) kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Steef_tweaker schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:02:
Vraagje over een klikaanklikuit schakeling.

Ik heb nu een TL verlichting in de garage welke via een normale hotel schakeling te bedienen is.
Aan beide kanten van de garage kan dit aan en uit gezet worden.

Ik wil dat de verlichting vanzelf aangaat zodra de garagedeur opengaat middels een magneet contact of bewegingssensor.

Als ik de ACM-1000 Inbouw schakelaar hiervoor gebruik, betekend dit dan de de bestaande licht knoppen (hotel schakeling) hiermee komt te vervallen?
Of werkt dat ook nog?
Zodat je dus ook nog (ouderwets) kan schakelen?
Ja dat kan, maar op het moment dat je de lamp zelf aan maakt met de schakelaar dan kun je deze niet uitschakelen met de KAKU ontvanger

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Een hotel schakeling is niet mogelijk en ik zou afraden rare hotelschakelingachtige hacks te gebruiken. Daar wordt niemand vrolijk van.
Met de awmr-230 blijft 1 schakelaar samen met KAKU werken. De andere schaklaar moet je met een sensor aan de awmr-230 koppelen.
De ACM-1000 werkt natuurlijk ook, maar dan heb je 2 schakelaar sensoren nodig.
Om toch bij de HomeWizard topic te blijven zou het natuurlijk makkelijk zijn als je de deur sensor op een timer zet, maar de schakelaar niet. Met een deursensor in plaats van bewegingsmelder kan je in de app zien of je de garage deur opengelaten hebt.
Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!