Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
eiahboeah schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:37:
Ik heb een "Nefit Topline Compact HRC 25/CW4" ketel met de "Nefit ModuLine 100" thermostaat. Ik heb al een Homewizard in huis. Nu wil ik graag de Heatlink gebruiken, betekend dit dan dat ik de volgende spullen nodig heb?
- HomeWizard HeatLink 129.95
- Nefit OpenTherm converter 45,95
- Honeywell Round Clock Deluxe 109,95
Totaal: 285.85 euro.

Dit is een best groot bedrag. Ik zou graag wat meer informatie over de software willen, voordat ik het ga bestellen / de keuze maak.
Werkt hierbij de overwrite functie?
Kunnen we dadelijk ook temperatuur grafieken zien van het verleden?
enz..
Hey lijkt mij erg sterk dat je een Honeywell thermostaat moet kopen en de converter.
Denk eerder dat het of de converter is die je erbij moet kopen om het "Nefit opentherm" taaltje te besturen of je bestaande Nefit thermostaat moet vervangen door bijv zo'n Honeywell.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:37:
[...]
oke kan je uitleggen hoe dat precies werkt?
Op HomeWizard.Wikia.com staat een kleine beschrijving van waarom en hoe je je draadloos netwerk kan verbeteren met een legacy access point.
Een meer volledige uitleg over hoe je van een oude router een acces point maakt is te vinden op SmallNetBuilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJediIAm schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Op HomeWizard.Wikia.com staat een kleine beschrijving van waarom en hoe je je draadloos netwerk kan verbeteren met een legacy access point.
Een meer volledige uitleg over hoe je van een oude router een acces point maakt is te vinden op SmallNetBuilder.
bedankt zal bekijken, wanneer ik direct via de router verbind dan is er nagenoeg geen wacht tijd, via de wifi range extender duurt verbinden erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiahboeah
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:56
Tebbie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:03:
[...]

Hey lijkt mij erg sterk dat je een Honeywell thermostaat moet kopen en de converter.
Denk eerder dat het of de converter is die je erbij moet kopen om het "Nefit opentherm" taaltje te besturen of je bestaande Nefit thermostaat moet vervangen door bijv zo'n Honeywell.
Nou dat volgens mij dus wel. Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/306808/Heatlink.png

Hierin heb ik alle modules getekend met daartussen de protocollen. En de "Nefit ModuLine 100" heeft volgens mij geen OpenTherm ondersteuning. Of denkt iemand hier anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
eiahboeah schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

Nou dat volgens mij dus wel. Zie plaatje:

[afbeelding]

Hierin heb ik alle modules getekend met daartussen de protocollen. En de "Nefit ModuLine 100" heeft volgens mij geen OpenTherm ondersteuning. Of denkt iemand hier anders over?
Duidelijk plaatje.
Natuurlijk zijn er meer (en goedkopere) thermostaten die OpenTherm praten dan Honeywell. HomeWizard beschrijft duidelijk dat aan beide kanten van de HeatLink OpenTherm gesproken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:45
Is er hier iemand naar de informatieavond geweest die daar wat over wil vertellen?
Wat is er behandeld? Zijn er nog toekomstplannen gedeeld? Etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatishMatish schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:10:
Is er hier iemand naar de informatieavond geweest die daar wat over wil vertellen?
Wat is er behandeld? Zijn er nog toekomstplannen gedeeld? Etc..
Voor heatlink, schema's en planningen voor de temperatuur, uitgebreide grafieken en radiator kranen worden nu getest. Verdere toekomstplannen worden altijd enigzins genoemd maar nooit definitief bevestigt met dat ze daar ook op dat moment aan werken. "If this then that unless" Conditioneel schakelen is daar een van en een range extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 08:23
Ik vroeg mij af of je ook meerdere criteria kunt opgeven. Bijvoorbeeld: schakel lamp in bij beweging indien schemersensor heeft geconstateerd dat het nacht is.

Wordt dit bedoeld met conditioneel schakelen wat in de post hierboven wordt genoemd?

Als dit niet mogelijk is zal ik wellicht via een Linux server, met curl verzoeken, dit zelf moeten schrijven.

[ Voor 64% gewijzigd door RvdMeer op 20-10-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvdMeer schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:32:
Ik vroeg mij af of je ook meerdere criteria kunt opgeven. Bijvoorbeeld: schakel lamp in bij beweging indien schemersensor heeft geconstateerd dat het nacht is.
[...]
Dat kun je nu al doen, door een tijdslimiet op te geven en die tijdslimiet kan ook relatief tov. zonsopgangstijden zijn (en ondergang natuurlijk)
Enige wat nog niet zomaar kan is wanneer de hoeveelheid licht niet afhankelijk is van de zon, maar je kunt de KlikaanKlikuit bewegingssensor wel zo instellen dat 'ie geen beweging detecteert als het licht is.

Maar meerdere condities zou natuurlijk geweldig zijn, evenals gestuurde radiatorkranen.
Kan haast niet wachten...

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Inderdaad, hoop dat de heatlink zoals het nu is slechts het begin is, en we in de toekomst echt volop kunnen automatiseren wat betreft aanpassen van de temperatuur op basis van aanwezigheid, scenes maken met verlichting en verwarming, weekschema, dat soort dingen. Het kan allemaal, kwestie van de juiste software, want de hardware is er en met de heatlink is er weer een mooi stukje bij gekomen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 15:39
TD-er schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:55:
[...]

<KNIP>

Maar meerdere condities zou natuurlijk geweldig zijn, evenals gestuurde radiatorkranen.
Kan haast niet wachten...
Inderdaad, gestuurde radiatorkranen zou geweldig zijn. Ik heb hier geen thermostaat in huis i.v.m. stadsverwarming, wel op elke radiator een thermostaatradiatorkraan, zou geweldig zijn wanneer ik die kan vervangen door een HW aangestuurd exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een alternatief voor de APIR-2150 buitenmelder? Hij is hypergevoelig en ziet elke kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:44:
Is er een alternatief voor de APIR-2150 buitenmelder? Hij is hypergevoelig en ziet elke kat.
De PIR 2050 , maar ik weet niet of dat het probleem oplost.
Het is weer kortingstijd bij de bouwmarkten, dus geen slechte tijd om uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:33
Heel wat producten op homewizard, werkt op batterijen, bv zender magneet contact.Zijn er meldingen in de homewizard app of geluidsignaal als de batterijen plat zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:54

JB

Cédric roelt!

coase schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:09:
Heel wat producten op homewizard, werkt op batterijen, bv zender magneet contact.Zijn er meldingen in de homewizard app of geluidsignaal als de batterijen plat zijn ?
De Homewizard doet hier niets mee. Ligt aan het apparaat, een brandmelder zal zich melden een magneetcontact niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Ah jammer, dus alle sensoren (met uitzondering brandmelder) moeten op regelmatige tijdstippen gecontroleerd worden. Jammer dat er geen status kan opgehaald worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

coase schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:28:
Ah jammer, dus alle sensoren (met uitzondering brandmelder) moeten op regelmatige tijdstippen gecontroleerd worden. Jammer dat er geen status kan opgehaald worden :)
Als je geen data meer doorkrijgt op je homewizard dan weet je de "status" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
De handleiding van HeatLink staat inmiddel online
  • HeatLink vereist OpenTherm ketel EN thermostaat.
  • Temperatuur is handmatig aan te passen vanuit de app: 3 presets met optionele timer, +/- interface, of annulatie (temperatuur volgens thermostaat).
  • De handmatig ingestelde temperatuur blijft actief tot dat de ingestelde timer (op de app) afloopt, of de klokthermostaat een nieuwe opdracht geeft (handmatig of via programma).
  • Status van de ketel is zichtbaar in de app(douch/verwarming/vlam)
  • Huidige streeftemperatuur is zichtbaar in de app (zoals ingesteld door heatlink, of thermostaat)
  • Kamertemperatuur is zichtbaar in de app (zoals gemeten volgens de thermostaat).
  • Een icoontje voor buiten temperatuur is zichtbaar, maar wordt niet uitgelegd.
Het ziet er naar uit dat het nog niet mogelijk is om programma's toe te voegen aan een "domme" thermostaat.

Persoonlijke indruk:
Ik kan me niet voorstellen dat het instellen van een preset gebaseerd op timer of sensor lang gaat duren.

De timer-functionaliteit is denk ik een echte meerwaarde wat het gebruik heel gecontroleerd maakt.

De interface ziet er prima uit. Het biedt meer informatie en functionaliteit dan een "domme" thermostaat. In combinatie met een oude tablet aan de muur is het een mooie upgrade.

[ Voor 167% gewijzigd door AJediIAm op 21-10-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nefit heeft op mijn vraag of de Nefit Ecomline HRC30V ook het OpenTherm protocol ondersteunt, gereageerd
Nee helaas, de Ecomline ondersteunt het OpenTherm protocol niet.
Dus vooralsnog geen HeatLink voor mij. Dat maakt de beslissing wat makkelijker, want met een Nefit ketel zou het al aardig in de papieren gaan lopen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
Ik heb mij ook een systeem besteld en kan niet wachten tot ik het heb.
Kan ik met mijn harmony touch als ik de Logitech Harmony Ultimate hub erbij koop de klikaanklikuit schakelaar bedienen?
Wat ik zou willen is het volgende: bij zonsondergang wil ik dat mijn rolluik omlaag gaat en dat de achtergrondverlichting aan gaat. Als ik ga slapen en ik zet de tv uit wil ik dat de achtergrondverlichting mee uit gaat maar als mijn rolluik nog niet omlaag is (als ik overdag even tv kijk) moet die verlichting niet mee uit gaan (dan wordt ze eigenlijk aangeschakeld). De harmony is niet intelligent maar de homewizard wel, wat bedien ik via de harmony, de homewizard of de klikaanklikuit

kan ik via de harmony naar de homewizard sturen en gaat deze dan zelf kijken als de schakelaar aan staat of niet of is dat rechtstreeks naar de schakelaar dat ik ga sturen en is het niet mogelijk wat ik wil

Sorry voor de misschien wat domme vraag en het zal zich wel allemaal gaan uitwijzen maar ik ben al wat dingen aan het bedenken die ik wil instellen. :9

[ Voor 89% gewijzigd door chundo op 21-10-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
TD-er schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:55:
Nefit heeft op mijn vraag of de Nefit Ecomline HRC30V ook het OpenTherm protocol ondersteunt, gereageerd

[...]

Dus vooralsnog geen HeatLink voor mij. Dat maakt de beslissing wat makkelijker, want met een Nefit ketel zou het al aardig in de papieren gaan lopen.
mijn ketel wordt helaas ook niet ondersteund, ik hoop dat er vlug een systeem komt met radio gestuurde kranen voor de radiators en dan ben ik ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
Is er al iemand die een CO2-melder heeft weten te koppelen of is dit nog niet mogelijk? Ben al langer op zoek, toch een veilig idee in combi met de rookmelder.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limburgse-Doos schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:32:
Is er al iemand die een CO2-melder heeft weten te koppelen of is dit nog niet mogelijk? Ben al langer op zoek, toch een veilig idee in combi met de rookmelder.
Dat zoek ik ook al langer. Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden. De melden moet ook draadloos koppelbaar zijn (ivm freqentie) maar dat heb ik bij co2 melders nog niet gevonden.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manman
  • Laatst online: 25-09 20:28
Is het volgende mogelijk met de heatlink?

Ik wil dat mijn pomp van de vloerverwarming alleen aangaat als er warmtevraag is. In de thermostaat is dat te zien, doordat het "radiatorsymbool" aangaat. Op dat moment zou de heatlink dus een on signaal moeten sturen naar een KAKU schakelaar waar mijn pomp op zit. Dan staat dat ding niet de hele tijd 95w weg te stoken voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 19:36

Zoefff

❤ 

Los van de vraag of je dit met de HeatLink zou kunnen doen vraag ik me af of het wel verstandig is? Volgens mij wordt er bij een vloerverwarming altijd aangeraden om de pomp continue, of in ieder geval een aantal keer per dag, aan te laten. Ga je schakelen op basis van de warmtevraag dan moet je er dus wel rekening mee houden dat je ook 1 of 2 keer schakelt op dagen dat er geen warmtevraag is!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manman schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:49:

Ik wil dat mijn pomp van de vloerverwarming alleen aangaat als er warmtevraag is. In de thermostaat is dat te zien, doordat het "radiatorsymbool" aangaat. Op dat moment zou de heatlink dus een on signaal moeten sturen naar een KAKU schakelaar waar mijn pomp op zit. Dan staat dat ding niet de hele tijd 95w weg te stoken voor niks.
dit is (nog) niet mogelijk
heb deze vraag ook gesteld aan homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier de Nefit Ecomline :( Balen!

Tevens vroeg ik mij af hoe jullie omgaan met kaku draadloze wandschakelaars (bijv de AWST-8800). Wanneer ik deze direct aanmeld op een ontvanger mis ik de juiste aan-uit status binnen HW. Beetje jammer vind ik dat. Kunnen deze überhaupt bekend gemaakt worden binnen HW, hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
chundo schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:35:
Ik heb mij ook een systeem besteld en kan niet wachten tot ik het heb.
Kan ik met mijn harmony touch als ik de Logitech Harmony Ultimate hub erbij koop de klikaanklikuit schakelaar bedienen?
...
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/producten-1/?type=71

Het is goed om te realiseren dat de HomeWizard een "bridge" is tussen wifi (internet) en 433 mhz, en dat het enkel werkt met ondersteunde modules. Over het algemeen wordt alles van klik-aan-klik-uit prima ondersteund.

Een harmony remote werkt met IR. Toevallig heeft KAKU hier een eigen bridge voor die (hoogstwaarschijnlijk) met HomeWizard werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45

Volgens mij kun je beter een pompschakelaar aanschaffen. Die zorgt bijvoorbeeld in de zomermaanden (als je CV niet actief is) ook dat je pomp eens in de 24 uur even aangaat zodat deze niet vast gaat zitten.

Ik heb zelf deze en bevalt me perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 23:12

Je kan het ook complexer en minder betrouwbaar maken anders ;0
Gebruik gewoon een pompschakelaar, die zijn er voor gemaakt namelijk wat jij precies wenst.

Ik heb deze
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Werkt perfect! Hij meet of de aanvoer warm wordt en schakelt meteen de pomp in, wanneer de aanvoer weer onder een bepaalde temperatuur(instelbaar) zakt gaat de pomp weer uit. Verder doet hij (even uit m'n hoofd) 1x per week een 1 minuut lang draaien om vastlopers te voorkomen.

@Flappie, lol je was mij net voor, de V5 is wel iets verder ontwikkeld, deze heeft geen schakelvertraging meer. Dit zal beter zijn voor je pomp/cv, wellicht dat het heel weinig verschil maakt maar toch...

[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 22-10-2013 13:13 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Als ik de schakelaar aangesloten op een AWMR-230 gebruik, wordt de status dan ook naar de HomeWizard gestuurd? Of is het echt enkel een ontvanger?

[ Voor 25% gewijzigd door AJediIAm op 22-10-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJediIAm schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:36:
Als ik de schakelaar aangesloten op een AWMR-230 gebruik, wordt de status dan ook naar de HomeWizard gestuurd? Of is het echt enkel een ontvanger?
enkel een ontvanger. Mocht je status willen zal je een zender moeten inbouwen en een ontvanger achter de lamp. Behalve dat dit kostbaar is zal je via homewizard moeten schakelen. Dit betekend dat je voor elke schakeling een scene moet aanmaken welke getriggerd zal worden door de zender. Helaas ondersteunt homewizard slechts 19 scene's en zal je snel in problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, omdat klikaan klikuit nooit zo bedoeld is. Als jij de schakelaar omhaald word er namelijk geen code uitgestuurd door de awmr. Dus zal de hw deze ook niet ontvangen als een schakelaar. Waarschijnlijk zit er namelijk ook alleen een ontvanger en geen zender in. Dit is niet veel te verwijten aan de hw. Dit is een probleem van kaku met randapparatuur. Of hw zou zijn eigen spullen moeten fabriceren. Maar dan heb je het over fors hogere prijzen dan kaku. (Door de marktvraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manman
  • Laatst online: 25-09 20:28
Dank voor de tip. Wat me nog wel weerhoudt is dat ze er in deze test niet zo goed vanaf komen: http://www.econerd.org/portiek/pompschakelaar/

Wat is jullie ervaring? Schakelt hij inderdaad veel te laat pas in, waardoor de ketel warmer wordt dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:29:
[...]
Nee, omdat klikaan klikuit nooit zo bedoeld is. Als jij de schakelaar omhaald word er namelijk geen code uitgestuurd door de awmr. Dus zal de hw deze ook niet ontvangen als een schakelaar. Waarschijnlijk zit er namelijk ook alleen een ontvanger en geen zender in. Dit is niet veel te verwijten aan de hw. Dit is een probleem van kaku met randapparatuur. Of hw zou zijn eigen spullen moeten fabriceren. Maar dan heb je het over fors hogere prijzen dan kaku. (Door de marktvraag)
Ik snap dat KAKU met een ander doel hun schakelaars ontwerpt dan HomeWizard dat zou doen. Voor KAKU is het potentieel extra verkoop, maar jammer voor de consument.

Ik kwam op deze vraag omdat ik aan het kijken was hoe het het best al mijn schakelaars op HomeWizard aan kan sluiten, en de AMWR serie is toch wel erg makkelijk in combinatie met bestaande schakelaars. De vraag is nu nog of ik alles dim-led-klaar ga maken, en of ik nog überhaupt schakelaars nodig heb.

[ Voor 3% gewijzigd door AJediIAm op 22-10-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJediIAm schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Ik snap dat KAKU met een ander doel hun schakelaars ontwerpt dan HomeWizard dat zou doen. Voor KAKU is het potentieel extra verkoop, maar jammer voor de consument.

Ik kwam op deze vraag omdat ik aan het kijken was hoe het het best al mijn schakelaars op HomeWizard aan kan sluiten, en de AMWR serie is toch wel erg makkelijk in combinatie met bestaande schakelaars. De vraag is nu nog of ik alles dim-led-klaar ga maken, en of ik nog überhaupt schakelaars nodig heb.
Wat jij wilt kan volgensmij met de AWMT-230, aangezien deze zowel de lamp schakelt als naar andere ontvangers kan sturen.

Dan zou je deze in moeten stellen dat als je de schakelaar omhaalt hij de lamp uitzet en dan de homewizard ook een off-command laat sturen. En bij aan de homewizard ook een on-command laten sturen.

Ik heb dit nog niet getest maar is misschien de moeite waard.

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Zoals hierboven wordt aangegeven zal de HW nooit de status weten wanneer je handmatig de schakelaar bediend. Ikzelf vind dit geen probleem, je kan altijd de status in de HW app aanpassen aan de situatie zoals jij dit ervaart in je woning. Dus lamp aan maar HW zegt lamp is nog uit, dan klik je in HW app op lamp aan en de status komt overeen met de situatie.
Ben je niet aanwezig dan kun je er helaas niet vanuit gaan dat de status in de HW app overeenkomt met de daadwerkelijke status. Tenzij jij de enige bewoner bent natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:38:
[...]

Wat jij wilt kan volgensmij met de AWMT-230, aangezien deze zowel de lamp schakelt als naar andere ontvangers kan sturen.

Dan zou je deze in moeten stellen dat als je de schakelaar omhaalt hij de lamp uitzet en dan de homewizard ook een off-command laat sturen. En bij aan de homewizard ook een on-command laten sturen.

Ik heb dit nog niet getest maar is misschien de moeite waard.

Stef
Inderdaad dit is een optie, hij kan alleen niet dimmen! Maar verder zou het zo moeten werken zoals jij beschrijft. Hij schakelt de lamp aan of uit en verzend ook een code die de HW dan zou kunne ontvangen zodat hij de status weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aveox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb thuis meerdere “handmatige” KAKU schakelingen waarvan de status ook in de HW afleesbaar is.

1: AWST8800 aan AWMR-230 koppelen.
2: Daarna nieuwe schakelaar in HW aanmaken > Code leren van bestaande afstandbediening > AWST8800 schakelen.

De HW luistert nu de AWST af, en op het moment dat hij de code langs ziet komen wordt de status aangepast. Daarnaast kan de schakelaar ook in de HW bedient worden aangezien deze dan de code van de AWST zend. Dit werkt echter alleen met schakelaars! Dimmers worden door KAKU op een andere manier aangestuurd dan door de Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoefff schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:51:
Los van de vraag of je dit met de HeatLink zou kunnen doen vraag ik me af of het wel verstandig is? Volgens mij wordt er bij een vloerverwarming altijd aangeraden om de pomp continue, of in ieder geval een aantal keer per dag, aan te laten. Ga je schakelen op basis van de warmtevraag dan moet je er dus wel rekening mee houden dat je ook 1 of 2 keer schakelt op dagen dat er geen warmtevraag is!
Vloerverwarmingspompen van tegenwoordig doen dit zelf al regelen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
manman schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:42:
Dank voor de tip. Wat me nog wel weerhoudt is dat ze er in deze test niet zo goed vanaf komen: http://www.econerd.org/portiek/pompschakelaar/

Wat is jullie ervaring? Schakelt hij inderdaad veel te laat pas in, waardoor de ketel warmer wordt dan nodig?
Uit deze test komt De Tercal 11E er als beste uit. Deze gebruik ik nu een paar weken naar volledige tevredenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
AJediIAm schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

http://www.klikaanklikuit.nl/shop/producten-1/?type=71

Het is goed om te realiseren dat de HomeWizard een "bridge" is tussen wifi (internet) en 433 mhz, en dat het enkel werkt met ondersteunde modules. Over het algemeen wordt alles van klik-aan-klik-uit prima ondersteund.

Een harmony remote werkt met IR. Toevallig heeft KAKU hier een eigen bridge voor die (hoogstwaarschijnlijk) met HomeWizard werkt.
de ab van homewizard zelf (AYCT-102) kan codes naar de homewizard sturen. Is het dan niet mogelijk met een harmony smart control om "intelligente" commando's te sturen (die gaat toch wel werken of ben ik mis)?

Ik wil dat de sfeerverlichting uit gaat als ik mijn tv uit zet.
Als de sfeerverlichting niet aan is wil ik niet dat ze wordt aangezet (ik kan dat signaal ik de harmony inprogrammeren maar die gaat dat altijd sturen, licht aan of uit)

Is het dan niet op een of andere manier mogelijk om een "licht uit" signaal te sturen ipv een aan/uit schakeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:19:
Ook hier de Nefit Ecomline :( Balen!

Tevens vroeg ik mij af hoe jullie omgaan met kaku draadloze wandschakelaars (bijv de AWST-8800). Wanneer ik deze direct aanmeld op een ontvanger mis ik de juiste aan-uit status binnen HW. Beetje jammer vind ik dat. Kunnen deze überhaupt bekend gemaakt worden binnen HW, hoe doen jullie dit?
Je kunt die schakelaar die je bedient met de AWST aanmelden in de HomeWizard en daar kun je dan ook de code van de AWST aan leren. Dat werkt prima hier en dan weet de HW ook precies wat er aan staat.
Hoef je niet perse een scene voor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 15:14
Heeft iemand op de open avond van HW durven vragen of ze ooit zwave gaan ondersteunen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:05:
Heeft iemand op de open avond van HW durven vragen of ze ooit zwave gaan ondersteunen.
Als ze dat al zouden doen, dan moet de hardware wel uitgebreid gaan worden. Eventueel met een los kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 15:14
Tsja, dat moet met veel andere oplossingen ook door bijvoorbeeld zo een stick te kopen...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Ik ben nog altijd wat aan het verdiepen in homewizard, en zou graag de volgende case eens proberen:

Ik had graag wanneer ik een bepaalde deur open tussen 6AM-7AM enkel!, twee gewone plafondlampen zouden aanspringen op een 60% lichtsterkte. (dus geen bestaand dimknop)
Eveneens zou ik graag enkele gelinkte rookmelders hebben.

1) Is bovenstaande case mogelijk?
2) Ik denk dat ik hiervoor de volgende spullen nodig :
1 x HomeWizard
1 x Zender wand-bewegingssensor AWST-6000
2 x Rookmelder voor HomeWizard
2 x Ontvanger fitting dimmer AFR-100

Of heb ik nog iets tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
coase schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:03:
Ik ben nog altijd wat aan het verdiepen in homewizard, en zou graag de volgende case eens proberen:

Ik had graag wanneer ik een bepaalde deur open tussen 6AM-7AM enkel!, twee gewone plafondlampen zouden aanspringen op een 60% lichtsterkte. (dus geen bestaand dimknop)
Eveneens zou ik graag enkele gelinkte rookmelders hebben.

1) Is bovenstaande case mogelijk?
2) Ik denk dat ik hiervoor de volgende spullen nodig :
1 x HomeWizard
1 x Zender wand-bewegingssensor AWST-6000
2 x Rookmelder voor HomeWizard
2 x Ontvanger fitting dimmer AFR-100

Of heb ik nog iets tekort?
Conditioneel schakele is mogelijk (Tijd + Sensor = Actie).
HomeWizard rookmelders kunnen gelinked worden (zie product beschrijving).
Je lijstje klopt dus.

In plaats van een bewegingsensor kan je ook een deur sensor (magneet contact) nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
TD-er schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:31:
[...]

Als ze dat al zouden doen, dan moet de hardware wel uitgebreid gaan worden. Eventueel met een los kastje.
Ondersteuning voor de Philips Hue zou ook een mooie uitbreiding zijn. Integratie in de HW app zou al handig zijn, maar conditioneel kleur schakelen lijkt me geweldig. Dit zou via de bridge van Hue moeten kunnen. Ik zou een kickstarter zeker backen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Of iemand moet iets schrijven voor een apparaatje als de Raspberry Pi zodat je alles dat een API over (w)lan aanbiedt aan elkander kan knopen. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Heeft iemand hier ook last van dat de inbouwdimmer AWMR-210 soms niet meer reageert en dat de spanning er geheel af moet? Dit komt bij mij zowel in de aan als in de uit stand voor.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Voutloos schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:47:
Of iemand moet iets schrijven voor een apparaatje als de Raspberry Pi zodat je alles dat een API over (w)lan aanbiedt aan elkander kan knopen. :)
Wat zou een goede strategie zijn om naar HomeWizard te luisteren?
Ik heb de volgende mogelijkheden bedacht:
- Luisteren naar notificaties (voor android app).
- Elke seconden status van een scene opvragen via de json interface van de HomeWizard.
- Een 433mhz ontvanger op de raspberry pi aansluiten en zo meeluisteren.

Weet iemand welke strategie de HomeWizard app gebruikt om uptodate te blijven?

Als we toch een tablet aan de muur krijgen voor de HeatLink kan hier net zo goed een service voor HomeWizard-Hue koppeling op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
AJediIAm schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:01:
[...]

Conditioneel schakele is mogelijk (Tijd + Sensor = Actie).
HomeWizard rookmelders kunnen gelinked worden (zie product beschrijving).
Je lijstje klopt dus.

In plaats van een bewegingsensor kan je ook een deur sensor (magneet contact) nemen.
Thx, inderdaad een magneet contact is de ideale manier.
Maar na wat gelezen te hebben op http://www.huisvandetoeko...itting-dimmer-minireview/ lijkt de AWMR-210 een betere keuze? Maar ik lees wat tegenstrijdige berichten als de AWMR-210 overweg kan met spaarlampen? Gloeilampen worden 'niet' meer verkocht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
AJediIAm schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

[...]
Weet iemand welke strategie de HomeWizard app gebruikt om uptodate te blijven?
De apps, zowel op mobiel als web, pollen elke 10 seconden de (semi-)REST API op .../get-status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
coase schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:22:
[...]

Thx, inderdaad een magneet contact is de ideale manier.
Maar na wat gelezen te hebben op http://www.huisvandetoeko...itting-dimmer-minireview/ lijkt de AWMR-210 een betere keuze? Maar ik lees wat tegenstrijdige berichten als de AWMR-210 overweg kan met spaarlampen? Gloeilampen worden 'niet' meer verkocht toch?
Ik had de AWMR-210 aangesloten op verlichting met 2 niet dimbare spaarlampen, deze bleven licht flikkeren wanneer ze aan stonden (dimmer stond op vol vermogen).....

Heeft misschien ook te maken met dat deze schakelaar de verlichting niet aan en uit zet, maar een soort fade-in / fade-out doet.

Lampen vervangen door dimbare spaarlampen en werkt perfect ;)

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
HeatLink is onderweg!

Snel nog even een tablet voor aan de muur zoeken en die android service in elkaar draaien. Dan hebben we ook meteen de programmeerbare temperatuur opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Laatst online: 25-09 09:15

the-spawn

.: Dark Storm :.

Sinds gisteravond 22:00 ondervindt ik problemen met de data uit de Wattcher in de Homewizard. Aan de positie van de verschillende onderdelen is niets gewijzigd maar sinds 22:00 krijg ik "geen data" meer door in de HW.

De Wattcher geeft nog gewoon het verbruik aan, maar t komt niet binnen bij de HW.

Daarop heb ik zojuist de Wattcher opnieuw gepaired. Alles OK. Maar nog geen data in de HW.

Uiteindelijk de Wattcher verwijderd uit de HW (jammer, data van 8maanden weg), opnieuw gepaired, succesvol.
Daarna heb ik 30minuten data ontvangen, maar nu is er weer "geen data".

Wat kan dit veroorzaken? Enige ideeen.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 21:38
the-spawn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:30:
Sinds gisteravond 22:00 ondervindt ik problemen met de data uit de Wattcher in de Homewizard. Aan de positie van de verschillende onderdelen is niets gewijzigd maar sinds 22:00 krijg ik "geen data" meer door in de HW.

De Wattcher geeft nog gewoon het verbruik aan, maar t komt niet binnen bij de HW.

Daarop heb ik zojuist de Wattcher opnieuw gepaired. Alles OK. Maar nog geen data in de HW.

Uiteindelijk de Wattcher verwijderd uit de HW (jammer, data van 8maanden weg), opnieuw gepaired, succesvol.
Daarna heb ik 30minuten data ontvangen, maar nu is er weer "geen data".

Wat kan dit veroorzaken? Enige ideeen.
Waarschijnlijk heb je dat ook al gedaan maar ik zou in de Wattcher eens nieuwe batterijen doen. Ik denk dat het zendbereik voor de HW te laag is en voor het display van de Wattcher nog net voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29
AJediIAm schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:30:
HeatLink is onderweg!

Snel nog even een tablet voor aan de muur zoeken en die android service in elkaar draaien. Dan hebben we ook meteen de programmeerbare temperatuur opgelost.
O, wanneer heb je hem besteld?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:21
rimave schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:56:
[...]

Dat wilde ik ook net vragen. De mijne is op 18-10 besteld en de status staat nog op "bezig met verwerken".
Nog ff wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martien schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:20:
[...]

Ik had de AWMR-210 aangesloten op verlichting met 2 niet dimbare spaarlampen, deze bleven licht flikkeren wanneer ze aan stonden (dimmer stond op vol vermogen).....

Heeft misschien ook te maken met dat deze schakelaar de verlichting niet aan en uit zet, maar een soort fade-in / fade-out doet.

Lampen vervangen door dimbare spaarlampen en werkt perfect ;)
Die inbouw schakelaars die je achter een bestaande schakelaar plaatst moeten gevoed worden door de lamp zelf. Helaas hebben die geen extra (optionele) input voor een "blauwe draad", want dan zou dit probleem niet spelen.
Inderdaad, je moet ze gebruiken met een lamp die een zo Ohms mogelijke belasting heeft, zoals een gloeilamp.
Die worden niet meer verkocht, maar van die 220V halogeenlampen wel.
En sommige trafo's zullen ook wel werken.
Spaarlampen zullen vaak ofwel gaan flikkeren bij het branden, of heel licht branden als ze uit staan (al dan niet flikkerend). LED-lampen zullen waarschijnlijk nog beroerder werken.

Over de magneetschakelaar, zorg dat je 'm goed test qua bereik, want ik heb er hier meerdere en het bereik van die schakelaars is nogal verschillend tussen exemplaren. De ene komt makkelijk door een dikke vloer heen over enkele meters, maar een ander red amper 2 meter in "line-of-sight".

Je kunt trouwens prima een "muurschakelaar" (AWST-8800 of 8802) recht op een KAKU-inbouwschakelaar plakken. Dat werkt in de praktijk prima, mocht dat nodig zijn. Kost ongeveer net zoveel als een AWMR-210.
Dimmen op een vast vermogen kun je beter niet doen. Wanneer je minder licht nodig hebt, gebruik dan kleinere lampen. Scheelt ook in de efficiëntie en dus energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
Mijn HeatLink is ook onderweg :)
Besteld op 17-10 om 12:35..

[ Voor 3% gewijzigd door MatishMatish op 23-10-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
- Luisteren naar notificaties (voor android app).
Klinkt beperkt en erg indirect.
- Elke seconden status van een scene opvragen via de json interface van de HomeWizard.
Doen de apps ook. Iets als mitmproxy is binnen een kwartiertje opgezet en dan zie je zelf direct wat een app allemaal communiceert. :)
- Een 433mhz ontvanger op de raspberry pi aansluiten en zo meeluisteren.
Kan, afhankelijk van je dev skills heb je dan alleen misschien vrij snel je homewizard bijna overbodig gemaakt. :P
Als we toch een tablet aan de muur krijgen voor de HeatLink kan hier net zo goed een service voor HomeWizard-Hue koppeling op draaien.
Cool idee. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29
Dan ben ik nog niet aan de beurt. Heb hem 22/10 pas besteld. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
rimave schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:56:
[...]
De 17e besteld.
De Track&Trace gaat echter nog niet vooruit. Aflever datum staat nu op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
Bij mij ook nog steeds "Zending wordt voorbereid door de verzender".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe is de ervaring hier met de duur van de batterijen in de regenmeter? Heb 'm sinds eind juli dus 3 maanden. Volgens mij zijn mijn Duracell Procell batterijen zo goed als leeg, gister en vandaag "Geen data" en heel af en toe meldt ie zich weer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
JB schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:31:
Hoe is de ervaring hier met de duur van de batterijen in de regenmeter? Heb 'm sinds eind juli dus 3 maanden. Volgens mij zijn mijn Duracell Procell batterijen zo goed als leeg, gister en vandaag "Geen data" en heel af en toe meldt ie zich weer.
Bij mij gaan ze echt heel veel langer dan 3 maanden mee, ik denk bijna wel een jaar en dan gebruik ik ook nog oplaadbare batterijen (Eneloop)

Dat je nu af en toe geen data krijgt hoeft niet altijd aan de batterijen te liggen het kan ook door atmosferische storingen komen of andere tijdelijke stoorzenders. Het is hier ook wel eens zo dat er een uurtje geen data is maar daarna kan het weer weken goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mediacj schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

Bij mij gaan ze echt heel veel langer dan 3 maanden mee, ik denk bijna wel een jaar en dan gebruik ik ook nog oplaadbare batterijen (Eneloop)

Dat je nu af en toe geen data krijgt hoeft niet altijd aan de batterijen te liggen het kan ook door atmosferische storingen komen of andere tijdelijke stoorzenders. Het is hier ook wel eens zo dat er een uurtje geen data is maar daarna kan het weer weken goed gaan.
Ja dat dacht ik eerst ook, maar gisteren en eergisteren was de regenmeter de hele dag ongeveer weg en nu ook al de hele morgen. Ga het wel uitsluiten door nieuwe batterijen te plaatsen maar fijn om te weten dat ze langer dan 3 maanden mee horen te gaan. Hoop ook dat het de batterijen zijn want als het een storingszender is dan kan ik niet veel, op die regenmeter kun je niets instellen qua kanalen e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 25-10-2013 09:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-11-2024

Dat is wel een vrij omslachtige oplossing en het lijkt me ook niet heel bedrijfszeker.

Ik heb bij een domotica shop een veel eenvoudiger ding gekocht. Een doorvoerstekker met een temperatuursensor met klemmetje aan een draad. Dat klemmetje zet je op de aanvoerbuis voor warm water. Merkt hij dat die warm wordt, schakelt 'ie de pomp in. Daarna weer uit. En voor de zekerheid zet 'ie de pomp 1x per 24u sowieso een paar minuten aan zodat die nooit vastloopt. Geen RF, geen storingen en toch een heel stuk besparing. Werkt prima en kostte 4 tientjes of zo.

Die besparing kan ik overigens wel meten doordat er een Plugwise stekker tussen zit, zo zie ik exact wat die pomp verbruikt en ook of die 24u regeling goed werkt.

Het is niet wat je wilde weten maar het werkt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:42

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Tot en met 31 oktober lopen de brandpreventieweken. HomeWizard doet mee met een actie: nu een gratis blusdeken t.w.v. 17,99 gratis bij bestelling van 2 of meer rookmelders. http://eepurl.com/HxShP

Hier heel spannend, maar als je toch rookmelders nodig hebt;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als ik de handleiding van de Heatlink doorlees, dan lijkt het aansluiten heel makkelijk.
Een 2-aderige draad tussen thermostaat en ketel doorknippen, een S1-stekkertje op beide uiteindes aansluiten (polariteit aders maakt niet uit) en klaar.
Is het aansluiten echt zó makkelijk? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
anandus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:41:
Als ik de handleiding van de Heatlink doorlees, dan lijkt het aansluiten heel makkelijk.
Een 2-aderige draad tussen thermostaat en ketel doorknippen, een S1-stekkertje op beide uiteindes aansluiten (polariteit aders maakt niet uit) en klaar.
Is het aansluiten echt zó makkelijk? :)
Een thermostaat aansluiten is inderdaad erg makkelijk.
Een HeatLink is 2 keer zo moeilijk (2 keer 2 draadjes ;) )

Mijn Heatlink is nog steeds niet aangekomen.
Waarschijnlijk ligt het nog bij HomeWizard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
AJediIAm schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:46:
[...]
Mijn Heatlink is nog steeds niet aangekomen.
Waarschijnlijk ligt het nog bij HomeWizard :(
De mijne ook niet. Woensdag een verzendbevestiging gehad en voorgemeld bij postnl, maar blijft steeds een dag opschuiven. Vandaag gebeld met homewizard en kan wel na het weekend worden eer ze daadwerkelijk verstuurd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 21:48
hallo,

ik lees nog zeer weining berichten over bezoekers van de open dag bij homewizard
helaas kon ik zelf niet aanwezig zijn. Dus ik ben heel erg benieuwd naar iedereens ervaringen daar.

De heatlink leek me fantastisch, maar dat t niet mogelijk is om hele programma's in te stellen via de homewizard, doet me nog twijfelen.
Tot nu toe heb ik 1 berichtje gelezen van iemand die aangeeft dat ze ermee bezig zijn. Hebben meer mensen hier wat over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
MatishMatish schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

De mijne ook niet. Woensdag een verzendbevestiging gehad en voorgemeld bij postnl, maar blijft steeds een dag opschuiven. Vandaag gebeld met homewizard en kan wel na het weekend worden eer ze daadwerkelijk verstuurd worden..
Hier hetzelfde verhaal HW is een mooi product maar met hun klanten communiceren is niet hun sterkste kant.

Als HW mailtjes stuurt dat je pakket verzonden is via PostNL en vervolgens wordt het iedere dag een dag later omdat ze het pakje zelf nog niet hebben afgegeven bij PostNL is dat toch wel teleurstellend helaas.

Edit 20:53: ja hier is het pakje dan ook eindelijk bij PostNL afgegeven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mediacj op 25-10-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
Mediacj schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:29:
[...]

Hier hetzelfde verhaal HW is een mooi product maar met hun klanten communiceren is niet hun sterkste kant.

Als HW mailtjes stuurt dat je pakket verzonden is via PostNL en vervolgens wordt het iedere dag een dag later omdat ze het pakje zelf nog niet hebben afgegeven bij PostNL is dat toch wel teleurstellend helaas.
Pakket is inmiddels ontvangen door PostNL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sto
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-12-2024

sto

Ik heb een dubbele wandschakelaar die mijn twee woonkamer lampen bedienen.
Nu wil ik de schakelaar vervangen door een AWST-8802 en daar achter twee AWMR2-210 plaatsen.
Kan dit zonder problemen of gaan de dimmers last krijgen dat ze in de zelfde inbouwdoos zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankwopereis schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:38:
Tot en met 31 oktober lopen de brandpreventieweken. HomeWizard doet mee met een actie: nu een gratis blusdeken t.w.v. 17,99 gratis bij bestelling van 2 of meer rookmelders. http://eepurl.com/HxShP

Hier heel spannend, maar als je toch rookmelders nodig hebt;)
Hmm jammer, heb ik de rookmelders een week te vroeg besteld :(
sto schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:42:
Ik heb een dubbele wandschakelaar die mijn twee woonkamer lampen bedienen.
Nu wil ik de schakelaar vervangen door een AWST-8802 en daar achter twee AWMR2-210 plaatsen.
Kan dit zonder problemen of gaan de dimmers last krijgen dat ze in de zelfde inbouwdoos zitten?
Dat is een nogal omslachtige oplossing en gaat waarschijnlijk inderdaad niet lekker werken.
Je moet 2 klikaanklikuit ontvangers niet te dicht bij elkaar plaatsen, want ze kunnen elkaar dan storen.

Het beste kun je dan de betreffende ontvanger in de lamp in te bouwen.

Let alleen wel op dat je lampen samen kunnen werken met die inbouw-ontvangers.
Die inbouw-ontvangers voeden zichzelf via de lampen en dat werkt niet altijd goed met alle lampen.

Je zou ook kunnen kiezen voor dimmers uit de ACM-serie, omdat die wat makkelijker zijn qua voeding.
Maakt het wel een fractie duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdB
  • Laatst online: 11-02 15:15
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in de (ook door Homewizard aangeboden) outdoor IP-cam, ik heb mijne nieuw in doos te koop staan: V&A aangeboden: Foscam FI8919W Outdoor Dome Camera (HomeWizard Compatible)

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
Ik gebruik de weerwidget op mijn website, maar de laatste dagen klopt er niets van de temperatuur. Hebben meer mensen hier last van?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Vandaag de HeatLink aangesloten.
Draadje doorknippen, stekkertjes er op, pairen, en...
Niets :'(

Het pairen is goed gegaan, de thermostaat lijkt te werken, maar de lampjes op de HeatLink van boiler en thermostaat blijven op rood.

Update:
- Het is een Agpo Econpact met Agpo Optifor balansventilatie en Agpo thermostaat. De ketel is compatible volgens HomeWizard, en de thermostaat praat OpenTherm.

Update 2:
Het probleem is opgelost!
Ergens in de volgende stappen is iets goed gegaan:
- Ketel terug op thermostaat aansluiten en bevestigen dat ze beide via OpenTherm praten (dit heb ik met de eco stand op de thermostaat getest).
- HeatLink direct op de ketel aansluiten zonder de balansventilatie. Tot mijn verbazing werkte dit.
- De balansventilatie terug in de loop gezet, en dit keer werkte de hele set.

Als ik moet gokken wat het verschil heeft gemaakt is het eerst de HeatLink opstarten, en daarna de Ketel. Beide apparaten hebben dit keer ook langer uit gestaan.

Eerste indruk:
De kamer temperatuur, streef temperatuur en status waren direct zichtbaar in de app. De presets zijn erg gemakkelijk om mee te werken. Als ik handmatig de temperatuur gaat na 10-20 seconden de kachel branden.
Er zitten nog wel wat kleine bugs in. Het is niet altijd mogelijk om van "Home" terug te gaan naar "Regular", maar als ik zelf de temperatuur instel springt de HeatLink daar wel naar toe. Het is nu onduidelijk welke temperatuur aangehouden wordt. Ook het wisselen tussen handmatig (+/-) en regulier sprint wat heen en weer.
Het schermpje van de timer is geniaal! Helaas past het niet goed op mijn scherm en is enkel in landscape mode te zien hoelang de timer nog actief is.

- De android App werkt prima, maar kan nog wat netter.
- Aansluiten is echt super simpel zolang je de juiste rituelen en incantaties gebruikt.
- HeatLink kan nog maar 1 ding (tijdelijk aanpassen van de streeftemperatuur), maar dat werkt dan ook wel erg fijn.

Is de HeatLink de investering waard? We verstoken 100 tot 150 euro gas per jaar. Voor ons zou 20 euro per jaar erg optimistisch zijn. We moeten elke keer handmatig de HeatLink instellen als we beide even weg gaan.
Voor ons is het denk ik slechts een duur speeltje. Pas als de koppeling aan deursensoren en timers komt zal het echt de moeite waard worden.

[ Voor 132% gewijzigd door AJediIAm op 27-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
HeatLink gisteren binnen gehad.

Installeren ging prima, koppelen ging volgens mij in één keer goed.

Alleen als ik wat vanuit de app instel gebeurt er niets.
Ketel = Intergas Kombi Kompakt HR 28 (http://www.intergas-verwa...8%201op1%20881797-003.pdf)
Terhmostaat = Icy Slimme thermostaat (http://www.icy.nl/consument/producten/de-slimme-thermostaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
AJediIAm schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:18:
Eerste indruk:
De kamer temperatuur, streef temperatuur en status waren direct zichtbaar in de app. De presets zijn erg gemakkelijk om mee te werken. Als ik handmatig de temperatuur gaat na 10-20 seconden de kachel branden.
Er zitten nog wel wat kleine bugs in. Het is niet altijd mogelijk om van "Home" terug te gaan naar "Regular", maar als ik zelf de temperatuur instel springt de HeatLink daar wel naar toe. Het is nu onduidelijk welke temperatuur aangehouden wordt. Ook het wisselen tussen handmatig (+/-) en regulier sprint wat heen en weer.
Ik heb de Heatlink ook inmiddels aangesloten en kan me bij je bevindingen aansluiten er zitten inderdaad nog wat bugs in zoals jij dat beschrijft dat heb ik hier hetzelfde op mijn Remeha Calenta.

Verder is het inderdaad nog wat beperkt vwb de mogelijkheden maar is de eerste indruk toch positief!

Wat handig zou zijn is dat de gemeten en ingestelde temperatuur van je themostaat ook op de hoofdscherm balk zichtbaar worden.
BassieBulk schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:46:

Ketel = Intergas Kombi Kompakt HR 28 (http://www.intergas-verwa...8%201op1%20881797-003.pdf)
Terhmostaat = Icy Slimme thermostaat (http://www.icy.nl/consument/producten/de-slimme-thermostaat)
Heb ik ook gehad en heb domweg de Heatlink eerst verwijderd uit de app en het hele setje opnieuw geinstalleerd en een tweede keer ging het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm

Even een domme vraag: zijn alle 4 je lampjes groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
AJediIAm schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:23:
[...]
Even een domme vraag: zijn alle 4 je lampjes groen?
Ja, de lampjes zijn alle 4 netjes groen.

Heb ook de tip van JoostVerh geprobeerd, HeatLink gewist en opnieuw toegevoegd, blijft hetzelfde.

Vreemd, hij heeft wel een soort van verbinding.
Als ik warm water tap, zie ik in de app het vlam- en douche-icoontje oplichten.
Als ik de verwarming aanzet (op de thermostaat zelf) zie ik de vlam- en het radiator-icoontje oplichten.
De gemeten temperatuur en de ingestelde temperatuur van de thermostaat worden zelfs netjes overgenomen in de app.
Alleen op instellen vanuit de app wordt niet gereageerd.

Ik ga eens contact opnemen met HomeWizard...

Als het wel werkt:
Zien jullie dan ook de ingestelde temperatuur uit de app terug op de thermostaat?
Of werkt dat zo niet?

Als de temperatuur is ingesteld via de app, wat gebeurt er dan wanneer de thermostaat daarna nog eens wordt bediend? Gaat de app dan weer terug naar de instelling "Geen"?

Is het mogelijk om de HeatLink op het startscherm te krijgen?
Ik heb het blauwe sterretje geactiveerd, maar zie niks in het home-scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door BassieBulk op 27-10-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:21

Ik heb de Heatlink nog niet binnen, 17-10 besteld, en nog geen vermelding dat hij is verstuurd. Alleen nog maar in behandeling.
Maar ik heb ook een Intergas Kombi Kompacyt 28. De thermostaat is een Honeywell Chronotherm Vision TH8110M1003.
Eens kijken of dat gaat werken als ik het binnen heb.
Voor het aansluiten heb je ook de volgorde aangehouden van de handleiding? Ook de juiste aansluitingen op de ketel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
BassieBulk schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:05:
[...]

Heb ook de tip van JoostVerh geprobeerd, HeatLink gewist en opnieuw toegevoegd, blijft hetzelfde.

Als ik de verwarming aanzet (op de thermostaat zelf) zie ik de vlam- en het radiator-icoontje oplichten.
De gemeten temperatuur en de ingestelde temperatuur van de thermostaat worden zelfs netjes overgenomen in de app.

Als het wel werkt:
Zien jullie dan ook de ingestelde temperatuur uit de app terug op de thermostaat?
Of werkt dat zo niet?

Als de temperatuur is ingesteld via de app, wat gebeurt er dan wanneer de thermostaat daarna nog eens wordt bediend? Gaat de app dan weer terug naar de instelling "Geen"?

Mijn OpenTherm ketel is soms best langzaam met het verwerken van nieuwe infromatie. Kan best een minutje duren. Als je de kaggel op 25C zet via HeatLink, gaat de CV dan wel branden?

Het wisselen tussen het regulier programma en de temperatuur van HeatLink is bij mij buggy en niet stabiel. Uiteindelijk komt de ingestelde temperatuur (van HeatLink of de thermostaat afhankelijk van welke actief is) altijd wel op het scherm.

Zodra de thermostaat van programma of temperatuur verandert wordt de nieuwe temperatuur genomen. De "tijdelijke" stand van HeatLink wordt altijd overschreven.

Ik heb gemerkt dat als van een andere app terug naar HomeWizard switch dat de boel goed vast loopt. Hard de net omdraaied is de enige oplossing. Dit kan aan mijn telefoon liggen, maar alle andere apps doen het goed, of herstellen onmerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
mike123 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:21:
[...]
Ik heb de Heatlink nog niet binnen, 17-10 besteld, en nog geen vermelding dat hij is verstuurd. Alleen nog maar in behandeling.
Maar ik heb ook een Intergas Kombi Kompacyt 28. De thermostaat is een Honeywell Chronotherm Vision TH8110M1003.
Eens kijken of dat gaat werken als ik het binnen heb.
Voor het aansluiten heb je ook de volgorde aangehouden van de handleiding? Ook de juiste aansluitingen op de ketel gebruikt.
Ook op 17-10 besteld, 26-10 binnen.
De HL inderdaad op poort 11 en 12 aangesloten (6+7 is aan/uit), zo zat de thermostaat zelf ook.
Polariteit maakt niet uit met aansluiten.
AJediIAm schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 00:08:
[...]
Mijn OpenTherm ketel is soms best langzaam met het verwerken van nieuwe infromatie. Kan best een minutje duren. Als je de kaggel op 25C zet via HeatLink, gaat de CV dan wel branden?
Nee, app blijft dan 25C tonen, maar CV-ketel doet niets.
Het wisselen tussen het regulier programma en de temperatuur van HeatLink is bij mij buggy en niet stabiel. Uiteindelijk komt de ingestelde temperatuur (van HeatLink of de thermostaat afhankelijk van welke actief is) altijd wel op het scherm.

Zodra de thermostaat van programma of temperatuur verandert wordt de nieuwe temperatuur genomen. De "tijdelijke" stand van HeatLink wordt altijd overschreven.
Maar de HL "praat" niet terug naar de thermostaat? Iemand in de huiskamer ziet niet wat er is ingesteld door iemand anders via de app?
Ik heb gemerkt dat als van een andere app terug naar HomeWizard switch dat de boel goed vast loopt. Hard de net omdraaied is de enige oplossing. Dit kan aan mijn telefoon liggen, maar alle andere apps doen het goed, of herstellen onmerkbaar.
App crasht bij mij (Android 4.2.2 op Galaxy S4) ook regelmatig (ook vóórdat ik de HeatLink had), of scherm blijft leeg, met alleen HomeWizard titelbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Ik ben opzoek naar een alarmsysteem voor mijn huis. Nu zag ik honeywell L5100 voorbij komen voor een leuke prijs.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kan een z-wave module in de controler zetten, betekent dit ook dat je alle andere merken met z-wave kan koppelen?

Of heeft iemand betere alternatieven?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
BassieBulk schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:05:
[...]

Als het wel werkt:
Of werkt dat zo niet?

Jouw problemen zijn letterlijk hetzelfde als wat ik in eerste instantie had. Wel communicatie vanuit de ketel naar de app(vlam en radiator icoon lichten op) maar als je de temp in de app aanpast met de voorkeuze of handmatig dan komt het niet terug naar de thermostaat zelf en de cv.

Bij mij heeft het zoals ik al eerder aangaf geholpen het opnieuw te installeren en wat daarbij wellicht heel belangrijk is: eerst in de app gaan koppelen en daarna pas de heatlink aanzetten met de kabels er al in en de cv op het stroom.

En als het dan wel werkt verschijnt inderdaad de ingestelde temperatuur vanuit de app op je thermostaat. Nog iets anders heb je bij jouw ketel niet ook een stand van overschrijven die je op aan moet zetten? Zie de HW website voor info.

[ Voor 6% gewijzigd door Mediacj op 28-10-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Masterkale1 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:00:
Ik ben opzoek naar een alarmsysteem voor mijn huis. Nu zag ik honeywell L5100 voorbij komen voor een leuke prijs.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kan een z-wave module in de controler zetten, betekent dit ook dat je alle andere merken met z-wave kan koppelen?

Of heeft iemand betere alternatieven?
Dit lijkt me niet thuis horen in het Homwizard topic? volgens mij moet je een deurtje verder zijn, in het algemene domotica topic :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Mediacj schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:37:
[...]
Bij mij heeft het zoals ik al eerder aangaf geholpen het opnieuw te installeren en wat daarbij wellicht heel belangrijk is: eerst in de app gaan koppelen en daarna pas de heatlink aanzetten met de kabels er al in en de cv op het stroom.
Inderdaad ook zo gedaan, eerst op "koppelen" drukken in de app.
Dan krijg je een "wacht op verbinding"-schermpje, dan de stroom van de HL er in.
Het laadschermpje gaat dan gelijk weg en de app geeft iets van "verbinding tot stand gekomen".

Verder reageert de ketel wel gewoon op de thermostaat (ook al zit de HL ertussen).
En als het dan wel werkt verschijnt inderdaad de ingestelde temperatuur vanuit de app op je thermostaat. Nog iets anders heb je bij jouw ketel niet ook een stand van overschrijven die je op aan moet zetten? Zie de HW website voor info.
Heb dat gezien, maar volgens mij geldt dat alleen voor de thermostaat: http://www.homewizard.nl/...e-ketels-en-thermostaten/
Heb een Icy Slimme thermostaat (http://www.icy.nl/consument/producten/de-slimme-thermostaat), maar vind op internet niets terug over een overwrite-modus.
Terwijl ik nog op een reactie wacht van HomeWizard, ga ik Icy ook eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
BassieBulk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:57:
[...]
Heb dat gezien, maar volgens mij geldt dat alleen voor de thermostaat: http://www.homewizard.nl/...e-ketels-en-thermostaten/
Heb een Icy Slimme thermostaat (http://www.icy.nl/consument/producten/de-slimme-thermostaat), maar vind op internet niets terug over een overwrite-modus.
Terwijl ik nog op een reactie wacht van HomeWizard, ga ik Icy ook eens een mailtje sturen.
Voor zover ik begrepen heb ik de overwrite een onderdeel van OpenTherm. In theorie zou de HeatLink dus tussen elke ketel thermostaat combo passen.
Of dit in de praktijk ook zo is zal nog moeten blijken. Helaas is het niet zo makkelijk om even een andere thermostaat te proberen.
Het zou gemeen zijn een thermostaat bij de bouwmarkt te halen en binnen 24 uur inruilen voor nieuw KAKU schakelmateriaal (25% korting deze week bij Gamma). >:)

Wijziging:
Ik kwam er toevallig achter dat de browser app en smartphone app soms hele andere dingen laten zien. Dit zou een bron van verwarring kunnen zijn. Bekijk ze dus beide even.

Op regular laat de browser app 0C zien, maar de android app 19.5.
Ook zie ik afrondingsfouten :F

Iets anders wat mij opvalt is dat de verwarming zo af en toe kort aan gaat terwijl het hier 23C is (bedankt buurman).

[ Voor 21% gewijzigd door AJediIAm op 28-10-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:23

xces

To got or not to got..

[...]

1) Luisteren naar notificaties (voor android app).
2) Elke seconden status van een scene opvragen via de json interface van de HomeWizard.
3) Een 433mhz ontvanger op de raspberry pi aansluiten en zo meeluisteren.
1 en 3 vallen mijns inzien af; je hoeft maar 1 'event' te missen en je hangt. Zeker als het gaat om rookmelders bijvoorbeeld. Beter is om het 'gedrag' van HomeWizard Process Monitor na te bouwen; waarom? Omdat ik dan:
- mezelf niet aan hun 'naamgeving' hoef te houden;
- niet afhankelijk ben van een externe service;
- het hele zaakje op mijn nas kan laten draaien en dus lokaal kan draaien, met een fallback naar een externe server (bij voorkeur doe ik geen port forwarding);

En dat zou dus neerkomen op 'polling' en daarbij zelf de scenes bouwen die je wilt.

p.s. ander vraagje; stel dat de stroom uitvalt; en weer aan gaat. Staan alle KAKU schakelaars dan uit? Weet Homewizard dit aangezien er geen terugkoppeling is?

[ Voor 7% gewijzigd door xces op 28-10-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
xces schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:10:
[...]
1 en 3 vallen mijns inzien af; je hoeft maar 1 'event' te missen en je hangt. Zeker als het gaat om rookmelders bijvoorbeeld. Beter is om het 'gedrag' van HomeWizard Process Monitor na te bouwen; waarom? Omdat ik dan:
- mezelf niet aan hun 'naamgeving' hoef te houden;
- niet afhankelijk ben van een externe service;
- het hele zaakje op mijn nas kan laten draaien en dus lokaal kan draaien, met een fallback naar een externe server (bij voorkeur doe ik geen port forwarding);

En dat zou dus neerkomen op 'polling' en daarbij zelf de scenes bouwen die je wilt.
Er zijn voors en tegens voor web service en eigen applicatie. Ook moet je je af gaan vragen hoeveel je zelf wilt bouwen. Het lijkt er op dat tasker op android eigenlijk de meeste eenvoudige dingen wel kan. Bij het zoeken naar iets vergelijkbaars voor de Raspberry Pi meer kwam ik uit op OpenHAB. Wat ze tot nu toe hebben ziet er eigenlijk best goed uit. Sommige dingen had ik anders gedaan, maar tegen zo'n enorme set van features kan ik niet op. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ze HomeWizard in hun lijst hebben staan. Ik ben erg benieuwd hoe OpenHAB met HW samen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik volgende maand mijn intrek ga nemen in mijn eigen huis is het dan toch echt tijd om de homewizard aan te schaffen. Ik wil graag in 1 keer een zo compleet mogelijke bestelling doen,

- Homewizard energy kit
- 3 x rookmelders
- 5 x magneetcontacten
- 1 x draadloze deurbel
- 1 x foscam outdoor camera
- 3 x thermometer
- aantal schakelaars voor binnen en buiten.

Wat ik me nu wel afvroeg, wat kan ik het beste aanschaffen om mijn (hangende) woonkamerlampen te schakelen?

Ik wil graag een halogeenspot armatuur (3x35w?) boven het zit gedeelte, en een lampenkap (4 x E27 40W) boven het eetgedeelte. De losse decoratielampen wil ik schakelen met stopcontactschakelaars..

Welke schakelaars kan ik nou het beste voor deze 2 vaste lampen aanschaffen?

Ik wil gaan schakelen via mijn telefoon en een (goedkope) tablet aan de muur in de woonkamer.

Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:32:
Wat ik me nu wel afvroeg, wat kan ik het beste aanschaffen om mijn (hangende) woonkamerlampen te schakelen?

Ik wil graag een halogeenspot armatuur (3x35w?) boven het zit gedeelte, en een lampenkap (4 x E27 40W) boven het eetgedeelte. De losse decoratielampen wil ik schakelen met stopcontactschakelaars..

Welke schakelaars kan ik nou het beste voor deze 2 vaste lampen aanschaffen?

Ik wil gaan schakelen via mijn telefoon en een (goedkope) tablet aan de muur in de woonkamer.

Alvast bedankt voor jullie input.
Zelf ben ik wel te spreken over de AWMR-230.
- Gewone schakelaar blijft werken (als het achter de schakelaar past).
- Geen nul draad nodig.
- Kan achter schakelaar, of in plafonddoos.

Een afstandsbediening bij de bank om tussen 2 of 3 scenes te wisselen is ook zeker aan te raden. Die gebruik ik zelf eigenlijk meer dan mijn smartphone.

Had ik al gezegd 25% korting bij de gamma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJediIAm schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:46:
[...]

Zelf ben ik wel te spreken over de AWMR-230.
- Gewone schakelaar blijft werken (als het achter de schakelaar past).
- Geen nul draad nodig.
- Kan achter schakelaar, of in plafonddoos.

Een afstandsbediening bij de bank om tussen 2 of 3 scenes te wisselen is ook zeker aan te raden. Die gebruik ik zelf eigenlijk meer dan mijn smartphone.

Had ik al gezegd 25% korting bij de gamma?
Bedankt voor je reactie. Deze week maar is even langs de Gamma! Alleen heeft deze ontvanger niet de mogelijkheid om te dimmen. Nou zag ik op de website van KaKu de volgende ontvangers die ook kunnen dimmen: http://www.klikaanklikuit...ers/dimmer-set-awmr2-211/

Is dit een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

Bedankt voor je reactie. Deze week maar is even langs de Gamma! Alleen heeft deze ontvanger niet de mogelijkheid om te dimmen. Nou zag ik op de website van KaKu de volgende ontvangers die ook kunnen dimmen: http://www.klikaanklikuit...ers/dimmer-set-awmr2-211/

Is dit een goed alternatief?
de AWMR-210 is de dimbare versie van de AWMR-230.
Je zou dan ook de AWMD-250 kunnen overwegen. Dat is de dimbare versie met ondersteuning voor Led.
Helaas is deze nog niet overal evengoed te verkrijgen.
Pagina: 1 ... 4 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!