Vandaag de HeatLink aangesloten.
Draadje doorknippen, stekkertjes er op, pairen, en...
Niets
Het pairen is goed gegaan, de thermostaat lijkt te werken, maar de lampjes op de HeatLink van boiler en thermostaat blijven op rood.
Update:
- Het is een Agpo Econpact met Agpo Optifor balansventilatie en Agpo thermostaat. De ketel is compatible volgens HomeWizard, en de thermostaat praat OpenTherm.
Update 2:
Het probleem is opgelost!
Ergens in de volgende stappen is iets goed gegaan:
- Ketel terug op thermostaat aansluiten en bevestigen dat ze beide via OpenTherm praten (dit heb ik met de eco stand op de thermostaat getest).
- HeatLink direct op de ketel aansluiten zonder de balansventilatie. Tot mijn verbazing werkte dit.
- De balansventilatie terug in de loop gezet, en dit keer werkte de hele set.
Als ik moet gokken wat het verschil heeft gemaakt is het eerst de HeatLink opstarten, en daarna de Ketel. Beide apparaten hebben dit keer ook langer uit gestaan.
Eerste indruk:
De kamer temperatuur, streef temperatuur en status waren direct zichtbaar in de app. De presets zijn erg gemakkelijk om mee te werken. Als ik handmatig de temperatuur gaat na 10-20 seconden de kachel branden.
Er zitten nog wel wat kleine bugs in. Het is niet altijd mogelijk om van "Home" terug te gaan naar "Regular", maar als ik zelf de temperatuur instel springt de HeatLink daar wel naar toe. Het is nu onduidelijk welke temperatuur aangehouden wordt. Ook het wisselen tussen handmatig (+/-) en regulier sprint wat heen en weer.
Het schermpje van de timer is geniaal! Helaas past het niet goed op mijn scherm en is enkel in landscape mode te zien hoelang de timer nog actief is.
- De android App werkt prima, maar kan nog wat netter.
- Aansluiten is echt super simpel zolang je de juiste rituelen en incantaties gebruikt.
- HeatLink kan nog maar 1 ding (tijdelijk aanpassen van de streeftemperatuur), maar dat werkt dan ook wel erg fijn.
Is de HeatLink de investering waard? We verstoken 100 tot 150 euro gas per jaar. Voor ons zou 20 euro per jaar erg optimistisch zijn. We moeten elke keer handmatig de HeatLink instellen als we beide even weg gaan.
Voor ons is het denk ik slechts een duur speeltje. Pas als de koppeling aan deursensoren en timers komt zal het echt de moeite waard worden.
[
Voor 132% gewijzigd door
AJediIAm op 27-10-2013 17:24
]