PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Ik had bijvoorbeeld een Extender op zolder, deze was nodig voor de HW want die haalt het niet verder dan een deel van de eerste etage. Als ik met de schakelaar aan de muur op zolder de lamp aanzet dan gaat het lampje van de extender ook branden en kan ik niks meer schakelen tot de de extender klaar is met zenden, dus als ik twee lampen aan zet moet ik wachten voordat ik de volgende schakelaar kan indrukken, hij zend best wel lang. Een opdracht vanuit de HW gaat dus ook fout als je een apparaat met en zonder extender schakelt. Bv. Lamp slaapkamer aan, electrische deken via extender aan, electrische deken zonder extender aan, jammer maar alleen de éérste deken ging vaak alleen aan.
Ik kon er wel mee leven maar mijn vrouw niet ;-)
Ik heb de Extender er toen tussen uit gehaald en de opdrachten van de boven lokatie via een ISC 1000 laten lopen (welke een veel groter bereik heeft) zo is het opgelost. voor mij geen extender meer.
Ik hoop dat HomeWizard komt met een eigen repeater die ook de weerapparaten ed. kan versterken.
De ISC 1000 is toch een basisstation op zich? Dan kan je de homewizard niet meer gebruiken toch?satellietje schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:27:
Een extender is leuk, maar heeft ook een nadeel.
Ik had bijvoorbeeld een Extender op zolder, deze was nodig voor de HW want die haalt het niet verder dan een deel van de eerste etage. Als ik met de schakelaar aan de muur op zolder de lamp aanzet dan gaat het lampje van de extender ook branden en kan ik niks meer schakelen tot de de extender klaar is met zenden, dus als ik twee lampen aan zet moet ik wachten voordat ik de volgende schakelaar kan indrukken, hij zend best wel lang. Een opdracht vanuit de HW gaat dus ook fout als je een apparaat met en zonder extender schakelt. Bv. Lamp slaapkamer aan, electrische deken via extender aan, electrische deken zonder extender aan, jammer maar alleen de éérste deken ging vaak alleen aan.
Ik kon er wel mee leven maar mijn vrouw niet ;-)
Ik heb de Extender er toen tussen uit gehaald en de opdrachten van de boven lokatie via een ISC 1000 laten lopen (welke een veel groter bereik heeft) zo is het opgelost. voor mij geen extender meer.
Ik hoop dat HomeWizard komt met een eigen repeater die ook de weerapparaten ed. kan versterken.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
De HW miste wel eens een schakelopdracht zoals gordijnen dicht doen, automatische opdracht voor de avond: alle lampen aan maar gordijnen bleven open

De HW is heel leuk speelgoed, maar er moet nog wel wat verbeterd worden! Maar ja, ook dat wist ik toen ik hem heb aangeschaft, maar ze zijn zeker op de goede weg. misschien kan ooit de ICS 1000 Uit
De duurdere set heeft een betere chipset met meer bereik dan de schakelaars uit de starters kit van 30 euro.prutser387 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:20:
[...]
Ik snap deze opmerking niet. De KIKU-starterset bevat toch gewoon de standaard stopcontact-schakelaar? Of zijn er verschillende versies van?
Maar het gaat in deze toch om de ontvangstgevoeligheid?mesman schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:00:
[...]
De duurdere set heeft een betere chipset met meer bereik dan de schakelaars uit de starters kit van 30 euro.
Of is die ook een stuk beter?
De schakelaar die ik boven heb staan en die door de HW vanaf begane grond niet bereikt kon worden, was de 3500Watt stekker-adapter. (ACD3500) Dit omdat de stekkers uit de startersset geen laserprinter kunnen schakelen (piek van ruim 1800 Watt).
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
daarmee bedoel ik ook de ontvangstgevoeligheid.TD-er schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:17:
[...]
Maar het gaat in deze toch om de ontvangstgevoeligheid?
Of is die ook een stuk beter?
De schakelaar die ik boven heb staan en die door de HW vanaf begane grond niet bereikt kon worden, was de 3500Watt stekker-adapter. (ACD3500) Dit omdat de stekkers uit de startersset geen laserprinter kunnen schakelen (piek van ruim 1800 Watt).
De startersset:
http://www.homewizard.nl/...bediening-apa3-1500r.html
is is beduidend minder ontvangstgevoelig. dan de ACD-3500
http://www.homewizard.nl/...ekkerdoos-schakelaar.html
ik zou je aanraden 2 ACD-3500 om te wisselen en kijken af dat verbetering geeft. Mijn ervaring met KAKU is dat veel van hun producten niet altijd even betrouwbaar van de productie af komen. Zo heb ik bewegingsmelders omgewisseld met een gigantisch verschil in zendbereik en zo ook met starterset en de duurdere variant. ook de "lampfitting schakelaars" AFR-060 hebben vaak problemen. slechte chips denk ik.
Ik hoop dat dit wat helpt.
Stef
Ik heb niet meerdere ACD-3500's, maar wel een aantal van die stekkers uit de APA3-1500 die ik kan testen. Dat zal ik van 't weekend even doen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Overruled de heatlink het thermostaat programma of is het zo dat als ik met de HW de kachel op 25 graden zet en de klokthermostaat is ingesteld dat op 23:00 de temperatuur naar 15 graden gaat, dat dan de temperatuur echt weer op 15 graden gezet word?
Er zijn genoeg mensen die geen probleem hebben om tot de zolder te schakelen. Aan de andere kant hoor je ook vaak genoeg dat het niet goed gaat. Je kan natuurlijk proberen om een stekker schakelaar op zolder in te pluggen en kijken of dat betrouwbaar werkt.mike123 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:03:
Voor zover ik het begrijp van de heatlink word deze gemonteerd bij de ketel en komen de draden van de thermostaat in de heatlink en de draden van de heatlink worden op de cv ketel aangesloten. Alleen bij veel mensen staat de cv ketel op zolder en zit de HW beneden. Hoe is het bereik van de HW naar de heatlink toe en andersom? Zit de heatlink op 800 zoveel Mhz zodat het bereik groter is?
Overruled de heatlink het thermostaat programma of is het zo dat als ik met de HW de kachel op 25 graden zet en de klokthermostaat is ingesteld dat op 23:00 de temperatuur naar 15 graden gaat, dat dan de temperatuur echt weer op 15 graden gezet word?
Ik ben benieuwd of HeatLink ook programma's kan toevoegen omdat mijn thermostaat dit zelf niet heeft. Ik hoop dat die dan niet na een uur weer naar de temperatuur van de thermostaat springt.
Ook hoop ik dat het goed samenwerkt met deursensors: Zolang het raam open staat de thermostaat uit laten staan.
Ik ben erg benieuwd naar de use cases die mensen gezien hebben, of die ze nu zelf gebruiken!
Je kunt ook aan de thermostaat zijde van de draad knippen en dan heb je de heatlink gewoon op de begane grond staan.mike123 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:03:
Voor zover ik het begrijp van de heatlink word deze gemonteerd bij de ketel en komen de draden van de thermostaat in de heatlink en de draden van de heatlink worden op de cv ketel aangesloten. Alleen bij veel mensen staat de cv ketel op zolder en zit de HW beneden. Hoe is het bereik van de HW naar de heatlink toe en andersom? Zit de heatlink op 800 zoveel Mhz zodat het bereik groter is?
In mijn geval heb ik geluk en hangt de thermostaat aan de muur van de trapkast, dus ik heb de draad doorgeboord en zowel de heatlink als de thermostaat hangen nu verborgen in de trapkast.
Voor de werking van de heatlink maakt dit niets uit.
- martinvdm
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 06-06 20:26
:strip_icc():strip_exif()/u/20659/60x60.jpg?f=community)
Een stekker testen lijkt me geen goede test, schakelaars zijn 433 Mhz en de EnergyLink en volgens mij ook de Heatlink werken op 866 Mhz.AJediIAm schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
Er zijn genoeg mensen die geen probleem hebben om tot de zolder te schakelen. Aan de andere kant hoor je ook vaak genoeg dat het niet goed gaat. Je kan natuurlijk proberen om een stekker schakelaar op zolder in te pluggen en kijken of dat betrouwbaar werkt.
Ik ben benieuwd of HeatLink ook programma's kan toevoegen omdat mijn thermostaat dit zelf niet heeft. Ik hoop dat die dan niet na een uur weer naar de temperatuur van de thermostaat springt.
Ook hoop ik dat het goed samenwerkt met deursensors: Zolang het raam open staat de thermostaat uit laten staan.
Ik ben erg benieuwd naar de use cases die mensen gezien hebben, of die ze nu zelf gebruiken!
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Dat aangenomen zou je dus wel met de 433MHz stekkers moeten kunnen testen. Als dat werkt, dan zou 868 MHz ook moeten werken.
Enige nadeel van deze theorie is dat het bereik natuurlijk door andere materialen verstoord zou kunnen worden op de 868 MHz band.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
- martinvdm
Kan niet. Je kunt notificaties alleen aan sensoren koppelen, niet aan scenes.Limburgse-Doos schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:01:
Ik wil graag notificaties aan een scene koppelen, maar weet niet of dit gaat. Ik wil graag een melding van mijn deursensoren ontvangen op het moment dat ik niet thuis ben. Nu heb ik tijden ingesteld, maar een knopje omzetten is natuurlijk handiger. Kan dit?
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
1Óf - briljant idee
{signature}
Ik heb de heatlink op zolder en ervaar geen problemen, normale KAKU schakelaars werken helaas niet op zolder door al het beton.TD-er schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:39:
Bereik van 868 MHz zou in huis toch beter/groter zijn dan bij 433 MHz?
Dat aangenomen zou je dus wel met de 433MHz stekkers moeten kunnen testen. Als dat werkt, dan zou 868 MHz ook moeten werken.
Enige nadeel van deze theorie is dat het bereik natuurlijk door andere materialen verstoord zou kunnen worden op de 868 MHz band.
99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20
Mijn thermostaat hang aan een blinde muur en daar kan ik dus geen heatlink neerhangen. Als ik door de muur zou boren dan kom ik in een keukenkastje uit, en dat ga ik echt niet goed praten thuisjeroenpeiffer schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:19:
[...]
Je kunt ook aan de thermostaat zijde van de draad knippen en dan heb je de heatlink gewoon op de begane grond staan.
In mijn geval heb ik geluk en hangt de thermostaat aan de muur van de trapkast, dus ik heb de draad doorgeboord en zowel de heatlink als de thermostaat hangen nu verborgen in de trapkast.
Voor de werking van de heatlink maakt dit niets uit.
tja.... er zijn natuurlijk duizend verschillende mogelijkheden met hoe ze je huis gebouwd hebben.mike123 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 02:55:
[...]
Mijn thermostaat hang aan een blinde muur en daar kan ik dus geen heatlink neerhangen. Als ik door de muur zou boren dan kom ik in een keukenkastje uit, en dat ga ik echt niet goed praten thuis
Maar misschien werkt het wel gewoon goed op je zolder, even testen en anders kun je kijken of de thermostaat kabel via de meterkast loopt, dan kun je daar de kabel onderbreken en de heatlink plaatsten.
Als die niet via de meterkast loopt dan kun je nog kijken of je een lege leiding van de meterkast naar zolder hebt. Daar leg je dan een kabel met 4 aders. dan kun je de heatlink alsnog beneden zetten en de aansluitingen boven maken. Alleen wordt de totale lengte dan wel erg lang. Ik weet niet of opentherm dan nog goed communiceerd, maar dan moet je eerst even de maximum lengte opzoeken.
De kabel die van de thermostaat afkomt gaat rechtstreeks naar de cv ketel. Ik krijg daar namelijk ook geen trekveer doorheen. Hij loopt vast.jeroenpeiffer schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:46:
[...]
tja.... er zijn natuurlijk duizend verschillende mogelijkheden met hoe ze je huis gebouwd hebben.
Maar misschien werkt het wel gewoon goed op je zolder, even testen en anders kun je kijken of de thermostaat kabel via de meterkast loopt, dan kun je daar de kabel onderbreken en de heatlink plaatsten.
Als die niet via de meterkast loopt dan kun je nog kijken of je een lege leiding van de meterkast naar zolder hebt. Daar leg je dan een kabel met 4 aders. dan kun je de heatlink alsnog beneden zetten en de aansluitingen boven maken. Alleen wordt de totale lengte dan wel erg lang. Ik weet niet of opentherm dan nog goed communiceerd, maar dan moet je eerst even de maximum lengte opzoeken.
Ik heb namelijk geprobeerd om daar een 4 aderige kabel in te trekken. Op mijn thermostaat zit namelijk ook een aansluiting die gebruikt kan worden om een vooraf ingestelde temperatuur in te schakelen.
Als dat contact gemaakt word door bv de optionele op afstand in te schakelen contact dan gaat de cv bv naar 21 graden.
Dat had ik dan namelijk eerst willen maken met een kaku schakelaar. Kaku inschakelen, 230V op het relais en een maakcontact dat dan de thermostaat inschakeld.
Ik heb nog een loze leiding op zolder alleen zit die aan de verkeerde kant. De kabellengte word dan in totaal, van boven naar beneden en dan naar de cv ongeveer 25 meter denk ik.
Nu dus eerst maar even wachten op de heatlink.
Nog even over dat keuken kastje.... als je voorzichtig doorboord, dan kun je misschien een kabel doorduwen en de heatlink boven op het keukenkastje leggen (neem aan dat je dan achter een hangend kastje uitkomt???). vier aders lopen dan van heatlink naar thermostaat, kun je alles mooi weggewerkt aansluiten.mike123 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:42:
[...]
De kabel die van de thermostaat afkomt gaat rechtstreeks naar de cv ketel. Ik krijg daar namelijk ook geen trekveer doorheen. Hij loopt vast.
Ik heb namelijk geprobeerd om daar een 4 aderige kabel in te trekken. Op mijn thermostaat zit namelijk ook een aansluiting die gebruikt kan worden om een vooraf ingestelde temperatuur in te schakelen.
Als dat contact gemaakt word door bv de optionele op afstand in te schakelen contact dan gaat de cv bv naar 21 graden.
Dat had ik dan namelijk eerst willen maken met een kaku schakelaar. Kaku inschakelen, 230V op het relais en een maakcontact dat dan de thermostaat inschakeld.
Ik heb nog een loze leiding op zolder alleen zit die aan de verkeerde kant. De kabellengte word dan in totaal, van boven naar beneden en dan naar de cv ongeveer 25 meter denk ik.
Nu dus eerst maar even wachten op de heatlink.
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenpeiffer op 06-10-2013 20:59 ]
Verder had ik 2x de AWS-3500 mini inbouw-schakelaar stopcontact besteld aangezien je dan in de woonkamer geen "lelijke" stekkerdoos schakelaars hebt. Helaas is het bereik een stuk minder dan de "lelijke" stekkerdoos schakelaars! Waar de stekkerdoos schakelaar zonder probleem werkt reageert de AWS-3500 mini maar 1x per 5 keer aan- of uitschakelen. Geen aanrader dus, tenzij de AWS-3500 zeer dicht bij de homewizard zit.
[ Voor 9% gewijzigd door visie op 06-10-2013 21:19 ]
Als ik de heatlink bovenop het kastje wil leggen moet ik een gat zagen in het kastje. Boven de keukenkastejs is het namelijk afgetimmerd. ( nou ja, gipsplaten met stucwerk) En ok weet niet of voor de heatlink een stopcontact nodig is maar daar zit geen stopcontact.jeroenpeiffer schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:58:
[...]
Nog even over dat keuken kastje.... als je voorzichtig doorboord, dan kun je misschien een kabel doorduwen en de heatlink boven op het keukenkastje leggen (neem aan dat je dan achter een hangend kastje uitkomt???). vier aders lopen dan van heatlink naar thermostaat, kun je alles mooi weggewerkt aansluiten.
En mocht ik de voeding van de verlichting afhalen moet ik altijd de verlichting aan hebben staan. Van de 5 lampen onder de kastjes komen alle kabel van onder de onderkasten en zijn in de muur gefreesd.
Ik wacht wel af of het gaat werken.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mij vraag.
Nee, we houden hier een lijstje bij van producten waarvan we weten dat ze ondersteund worden. De lijst is niet volledig.Faris schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:39:
Kan elke melder met Frequentie 433,92 MHz aan homewizard gekoppeld worden?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mij vraag.
De HomeWizard website is echter DE plek voor een overzicht van ondersteunde producten. De FAQ en shop bevatten alle officieel ondersteunde producten.
[ Voor 14% gewijzigd door AJediIAm op 07-10-2013 15:58 ]
{signature}

20 Kaku's, Huisventilatie, Camera's, Server, Switches....
Een beetje moderne switch regelt het vermogen per poort terug en verbruikt zodoende echt een minimale hoeveelheid wanneer de poortjes niet gebruikt zijn. Ik heb hier een paar 5-poort Gbit switches die trekken < 2 Watt wanneer de aangesloten apparaten uit staan. (alleen uploadpoort aan dus)
In gebruik zitten ze vaak alsnog onder de 5 Watt.
Op m'n werk zag ik laatst een Gbit switch met fan (zwaar irritant) en die was ook echt nodig waarschijnlijk, want het verbruik zat op een ruime 2 Watt per poort. (24-poort unmanaged switch)
Kaku's trekken als het goed is minder dan halve Watt per stuk.
Blijft over de huisventilatie, server en camera's.
Camera's trekken makkelijk 10 Watt per stuk als je niet bewust naar het verbruik hebt gekeken bij de aanschaf, maar die vervang je niet zo makkelijk.
Server trekt al snel zo'n 60 - 80 Watt continue (HTPC hier trekt 80 Watt, met 4 hdd's, 4 tunerkaarten)
En dan de huisventilatie...
Met een beetje pech heb je een wisselstroomventilator en het verbruik daarvan kan zo'n 80% minder worden, wanneer je een gelijkstroom variant neemt.
Kosten zo'n 200 euro, maar dat heb je er redelijk snel weer uit.
Tja, voor je het weet verzamel je genoeg apparatuur die wat verbruikt:Voutloos schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:22:
O, en ik was al verbaasd met mijn 30W als ik niets deed.Verzamel je toevallig oude koelkasten of zo?
Upc mediabox, modem, router, netwerkschijf, 2x switches en laptop als weerstation server.
koelkast en vriezer.
buitenlampen (4x) weliswaar led en spaarlamp maar ze branden toch altijd wanneer het donker is.
En dan natuurlijk allerlei aansluitingen met adapters die niet uitgaan.
Zou het wel wat minder willen hebben zonder concessies te doen aan veiligheid (lampen) en gadgets (weerstation netwerkschijf)
Kan aan een ABB ZV16 aanschaffen met kwh teller voor de zonnepanelen. Maar hij is er ook zonder teller.
http://www02.abb.com/glob...ductleaflet_ZV16_NLlr.pdf
Mijn omvormer Kostal Piko 4.2 heeft een S0 bus en die heb ik direct op de energylink aangesloten. Werkt uitstekend. Geen aparte kwh teller (is 3 fase dus erg duur, 170 euro of zo). Maar een S0 bus in apparaat kan dus direct aanleveren aan de energylink.ATS79 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:34:
weet iemand of op de homewizard elk kwh meter gebruikt kan worden met een S0 uitgang?
Kan aan een ABB ZV16 aanschaffen met kwh teller voor de zonnepanelen. Maar hij is er ook zonder teller.
http://www02.abb.com/glob...ductleaflet_ZV16_NLlr.pdf
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Anoniem: 295641
homewizard via iphone..ios7,
ik heb een deurbel, die mij altijd een deurbel gong laat horen..
nu wilde ik dat ook bij mijn vriendin installeren, maar ik kan het nergens vinden en nu doet hij het ook niet meer bij mij???
ik zie wel in de app. dat er gebeld is...maar ik krijg een deurbel gong...
-Daarnaast zou ik ook graag mijn camera eraan willen linken..
via DS cam ( van synology ) kan ik hem makkelijk aankoppelen met naam, ip en wachtwoord...maar de homewizard app pakt hem niet???
als iemand mij kan helpen...alstublieft...ik ga donderdag een weekje op reis..en had het graag goed ingesteld voor die tijd...
- martinvdm
Check even bij notificaties of je deurbel wel actief is en een event deurbel ingedrukt heeft en je receiver (telefoon) aangevinkt is, tevens bij instellingen, beheer receivers of je iphone hier tussen staat. Voor je camera heb je wel een werkende portforwarding nodig.Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:41:
Weet iemand dit? ik zit al heel de avond te tobben..
homewizard via iphone..ios7,
ik heb een deurbel, die mij altijd een deurbel gong laat horen..
nu wilde ik dat ook bij mijn vriendin installeren, maar ik kan het nergens vinden en nu doet hij het ook niet meer bij mij???
ik zie wel in de app. dat er gebeld is...maar ik krijg een deurbel gong...
-Daarnaast zou ik ook graag mijn camera eraan willen linken..
via DS cam ( van synology ) kan ik hem makkelijk aankoppelen met naam, ip en wachtwoord...maar de homewizard app pakt hem niet???
als iemand mij kan helpen...alstublieft...ik ga donderdag een weekje op reis..en had het graag goed ingesteld voor die tijd...
{signature}
martinvdm:
volgens mij heb ik dit allemaal zo staan....
instelling, beheer receivers...zo heet het bij mij niet..maar bedoel je push notificaties? die is aangevinkt..
ps. in dat zelfde scherm heb ik bovenin niet homewizard online niet aan staan...
het gekke is, dat hij het vd wk wel deed (op mijn werk, dus niet in wifi..en thuis via bt..)
Voutloos: mijn deurbel staat onder: mijn notificaties
Ik had iets soortgelijks met een magneetschakelaar. Bleek dat 'ie prima werkte op ~1 meter van de voordeur, maar op de voordeur niet. Afstand was net te lang vermoed ik, of misschien net iets te veel muren ertussen oid.
Uiteindelijk heb ik toen de Homewizard op een andere plek gehangen en werkte alles wel naar behoren.
De 3 fase KwH meter van Home Wizard is 170 euro inderdaad. Maar als je een beetje zoekt op internet, dan vind je ze ook voor 50 euro en die voldoen aan dezelfde veiligeheids/kwaliteitseisen en certificaten als die van 170 euro.peterpijpelink schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:18:
[...]
Mijn omvormer Kostal Piko 4.2 heeft een S0 bus en die heb ik direct op de energylink aangesloten. Werkt uitstekend. Geen aparte kwh teller (is 3 fase dus erg duur, 170 euro of zo). Maar een S0 bus in apparaat kan dus direct aanleveren aan de energylink.
Ik heb zelf de 3 fase KwH meter van Youless besteld. Die kost 48 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door prutser387 op 09-10-2013 07:25 ]
En hoe werkt zo'n inbouw dimmer samen met de bestaande schakelaar? Schakelt deze het licht dan maximaal, of op de laatst gebruikte "dimstand"?
Zou het kunnen dat hij het niet doet als je in hetzelfde wifi zit???
Hoewel hij het vd week weldeed...toen mijn audio via bt op een externe speaker stond...
Grt marcel,
Druk je op aan, dan gaat-ie aan op de sterkte waarop hij stond toen je hem uit zette.
Druk je dan nog een keer op aan, dan gaat de lamp van gedimd naar fel en weer terug, als je dan nog een keer op aan klikt dan houdt-ie hem vast op die sterkte.
Druk je op uit, dan gaat-ie uit.
Maar in de HW kan je gewoon met een schuifje de sterkte regelen, een stuk makkelijker
Ikzelf gebruik de schakelaar alleen voor aan of uit en het dimmen doe ik via telefoon/tablet/laptop
Edit:
Oh, je bedoelt een bestaande schakelaar, niet een KAKU-schakelaar.
Volgens mij gebeurt er niets als je de bestaande schakelaar aan zet (blijft de lamp uit) en moet je hem daarnaast ook de dimmer aanzetten in je HW of met de gekoppelde KAKU-schakelaar, geloof ik, maar dat weet ik niet zeker, zal het straks even uitproberen.
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 09-10-2013 09:36 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zoefff schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:25:
Ok, dat is wel een schrale implementatie dan. Bij een uitleg als "Na installatie blijft uw bestaande wandschakelaar gewoon functioneren" ga ik er wel van uit dat ik het licht nog aan kan doen met de bestaande schakelaar
Ik heb achter mijn enkelvoudige wandschakelaar een AWMD-250 en mijn schakelaar is volledig functioneel.anandus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:09:
Even getest, lamp staat gedimd aan, als ik dan de gewone schakelaar uit doe en weer aan blijft de lamp uit en moet je hem met de gekoppelde KAKU-schakelaar (of HW) weer aan zetten.
Kijk eens in de app onder 'signalering' Daar moet de deurbel staan en als je daar op klikt kun je zien wanneer deze is ingedrukt. Als dit niet zo is dan is de deurbel niet aangemeld. Als dit wel zo is dan naar de volgende stapAnoniem: 295641 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:32:
Td'er: ja dat is het gekke....ik zie in de app. Dat de deurbel is ingedrukt op dat juiste tijdstip..gelijk als het gebeurd is..alleen geen geluid via mijn iPhone..
Zou het kunnen dat hij het niet doet als je in hetzelfde wifi zit???
Hoewel hij het vd week weldeed...toen mijn audio via bt op een externe speaker stond...
Grt marcel,
Ga naar 'notificaties' en kijk dan of onder 'mijn notificaties' de deurbel staat. Zo niet dan zou hij onder overige notificaties kunnen staan, door dan op het pijltje omhoog te klikken verplaats je de deurbel van 'overige notificaties' naar 'mijn notificaties'.
Staat hij door ook niet dan kies je voor 'nieuwe notificatie' en maak je een notificatie aan.
Ook kun je nog controleren onder 'instellingen' of je smartphone of tablet voorkomen in het menu 'push notificaties'
Daar sluit ik mij bij aan. ik heb ook twee van deze dimmers. Werken perfect i.c.m. de homewizzard app en wil ik gewoon het licht aanzetten met de bestaande schakelaar dan werkt dat ook. (uitzetten ook trouwenssto schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:43:
[...]
[...]
Ik heb achter mijn enkelvoudige wandschakelaar een AWMD-250 en mijn schakelaar is volledig functioneel.
Ik heb de ACM-300, daar doet-ie dat dus niet, als je de schakelaar uit zet en weer aan blijft de lamp uit totdat je hem met KAKU aanzet.sto schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:43:
[...]
[...]
Ik heb achter mijn enkelvoudige wandschakelaar een AWMD-250 en mijn schakelaar is volledig functioneel.
Maar ik zie dat het er bij de AWMD-250 expliciet bij staat
Gedimd: Hij neemt altijd de laatste stand over, of dat nu via de wandschakelaar of een afstandsbediening of Homewizard is ingesteld. Werk perfect.Zoefff schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:26:
En als je het licht eerst dimt met de HW, vervolgens uit en aanschakelt met de bestaande schakelaar, wat is dan de stand van de dimmer? Gedimd zoals met de HW, of weer op 100%?
De ACM-300 is helemaal niet bedoeld om te gebruiken i.c.m. met een bestaande schakelaar.anandus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:35:
[...]
Ik heb de ACM-300, daar doet-ie dat dus niet, als je de schakelaar uit zet en weer aan blijft de lamp uit totdat je hem met KAKU aanzet.
Maar ik zie dat het er bij de AWMD-250 expliciet bij staat
Hij heeft dan ook geen aansluiting voor de bestaande schakelaar. Als je hem in de plafond-doos inbouwt en de bestaande 220-V schakelaar op "uit" zet krijgt ie geen spanning meer en kun je onmogelijk de lamp weer aanzetten met een KAKU-afstandbiening. Nogal onhandig dus.
Ik gebruik daarom alleen maar AWMR-210 of (nog universeler) AWMD-250 dimmers: heel handig (en met hoge "WAF") dan blijven de bestaande knoppen gewoon werken.
[ Voor 6% gewijzigd door bikermouse op 09-10-2013 18:02 ]
Maar inderdaad, als je dat niet zou doen, dan is het nogal onhandig
Het meest ideale zou zijn wanneer je ze eventueel ook nog met een blauwe draad zou kunnen voeden, zodat ze samenwerken met alle soorten lampen (ook spaar- en LED-lampen), al is het dan niet altijd geschikt om te dimmen.
Dit klopt niet helemaal wat je zegt, ik heb in iedere plafonddoos een ACM-100 geplaatst en achter iedere design wandschakelaars de AWMT-230 of AWMT-003 ZENDER geplaatst.bikermouse schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:00:
[...]
De ACM-300 is helemaal niet bedoeld om te gebruiken i.c.m. met een bestaande schakelaar.
Hij heeft dan ook geen aansluiting voor de bestaande schakelaar. Als je hem in de plafond-doos inbouwt en de bestaande 220-V schakelaar op "uit" zet krijgt ie geen spanning meer en kun je onmogelijk de lamp weer aanzetten met een KAKU-afstandbiening. Nogal onhandig dus.
Ik gebruik daarom alleen maar AWMR-210 of (nog universeler) AWMD-250 dimmers: heel handig (en met hoge "WAF") dan blijven de bestaande knoppen gewoon werken.
Dit geeft als voordeel t.o.v. de AWMR-210/230/250 (ONTVANGERS) dat de status van de wandschakelaar in de HomeWizard zichtbaar is dat je lamp aan of uit staat d.m.v. de wandschakelaar.
Het is wel een duurdere oplossing, maar wel een met hoge "WAF" en zowel via de wandschakelaar als remote, status zichtbaar in de HW app
BP on the move!!!
Maar waarom zou je dit willen? KAKU spul is nou niet echt het meest betrouwbare (maar wel het mees betaalbareBas Post schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:43:
[...]
Dit klopt niet helemaal wat je zegt, ik heb in iedere plafonddoos een ACM-100 geplaatst en achter iedere design wandschakelaars de AWMT-230 of AWMT-003 ZENDER geplaatst.
Dit geeft als voordeel t.o.v. de AWMR-210/230/250 (ONTVANGERS) dat de status van de wandschakelaar in de HomeWizard zichtbaar is dat je lamp aan of uit staat d.m.v. de wandschakelaar.
Het is wel een duurdere oplossing, maar wel een met hoge "WAF" en zowel via de wandschakelaar als remote, status zichtbaar in de HW app
Ik vind het niet zo erg dat de HW aangeeft dat de lamp uit is terwijl hij eigenlijk aan is. Door op "on" te klikken in de HW app klopt de status weer. (dit geldt ook voor uit)
100% is het altijd, omdat je zelf via de wandschakelaar de lamp aan of uit doet. Je ziet meestal wel of de lamp aan gaat of uit gaatchippie777 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:48:
[...]
Maar waarom zou je dit willen? KAKU spul is nou niet echt het meest betrouwbare (maar wel het mees betaalbare) Dus je weet nog steeds niet 100% zeker of de lamp ook echt aan of uit is. (wanneer je geen zicht hebt op die lamp uiteraard
)
Ik vind het niet zo erg dat de HW aangeeft dat de lamp uit is terwijl hij eigenlijk aan is. Door op "on" te klikken in de HW app klopt de status weer. (dit geldt ook voor uit)
Het is eerder dat de HomeWizard het signaal wel eens is mist.
Ik heb dit zo bij mijn hele benedenverdieping gedaan en moet zeggen dat het goed werkt. Ik moet er wel bijzeggen dat het "uit" signaal 1 a 2 seconden vertraging heeft. "Aan" gaat vrijwel direct.
BP on the move!!!
Meer info zie hpm.homeip.net
In de volgende release zit functionaliteit voor ondersteuning van email notificaties, count downtimers tot 999minuten en random timers voor het nabootsen van aanwezigheid.
Dat bedoel ik dus, wanneer je fysiek aanwezig bent maakt het toch niet uit wat de HW aangeeft? Je ziet/merkt toch de status van een schakelaar? (O, lamp staat aan, maar HW app zegt dat hij uit is, ff op on klikken in de HW app en het klopt weerBas Post schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:26:
[...]
100% is het altijd, omdat je zelf via de wandschakelaar de lamp aan of uit doet. Je ziet meestal wel of de lamp aan gaat of uit gaat![]()
Het is eerder dat de HomeWizard het signaal wel eens is mist.
Ik heb dit zo bij mijn hele benedenverdieping gedaan en moet zeggen dat het goed werkt. Ik moet er wel bijzeggen dat het "uit" signaal 1 a 2 seconden vertraging heeft. "Aan" gaat vrijwel direct.
Ik dacht dat je die terugkoppeling juist wilde hebben om op afstand (niet fysiek aanwezig) 100% zekerheid te hebben over de status van een schakelaar.
Rookmelder als speaker voor je alarm, dat is weer een nuttige functie! Ik kom steeds dichterbij de stap om een HW aan te schaffen:)SNIK0906 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:31:
De Homewizard Proces Monitor ondersteunt al een tijdje EN / OF scenarios en sinds vandaag is het ook mogelijk om het akoestische signaal van rookmelders aan te sturen als algemeen alarm signaal. Er kunnen maximaal 3 alarm zones worden gedefinieerd, die onafhankelijk van elkaar kunnen worden bestuurd. Dit is op veler verzoek toegevoegd en maakt het mogelijk meer complexere alarm situaties te realiseren.
Meer info zie hpm.homeip.net
In de volgende release zit functionaliteit voor ondersteuning van email notificaties, count downtimers tot 999minuten en random timers voor het nabootsen van aanwezigheid.
Ik vind het zonde om al mijn bestaande "d-link dcs 932l" camera's weg te doen.
Zou dit ooit gaan werken trouwens?
- martinvdm
Het is nog steeds erg jammer dat Homewizard geen optie heeft om zelf je camera url op te geven en daarbij blijven ze ook nog steeds erg onduidelijk over wat er nu wel of niet ondersteund word. Maar als ik zo je Dlink camera bekijk dan bestaat er toch wel een kans dat het zou kunnen werken met de homewizard. Je kun hier ook lezen dat video.cgi ondersteund word en het ook MJPEG is. Je hebt vast al van alles geprobeerd?Steef_tweaker schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:27:
Nu nog zorgen dat andere wifi camera's er ook mee kunnen werken.
Ik vind het zonde om al mijn bestaande "d-link dcs 932l" camera's weg te doen.
Zou dit ooit gaan werken trouwens?
Echter als ik met de browser naar het IP-adres ga van de HW, dan krijg ik doodleuk de melding (na serienummer enzo)HomeWizard is te bedienen met apps voor iOS (iPhone, iPad, iPod), Android smartphones en tablets, en webbrowsers*.
*De Web App is in HTML5 gemaakt. Hierdoor is het mogelijk om de HomeWizard te bedienen via alle smartphones die over internet beschikken, dus ook Windows Phones en Blackberry’s.
"To use your HomeWizard, please download the app from the App Store or Google Play."
Kortom, hoe zou ik de HW kunnen bedienen vanuit m'n browser?
App.homewizard.nlTD-er schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:25:
Op de Homewizard-site staat het volgende:
[...]
Echter als ik met de browser naar het IP-adres ga van de HW, dan krijg ik doodleuk de melding (na serienummer enzo)
"To use your HomeWizard, please download the app from the App Store or Google Play."
Kortom, hoe zou ik de HW kunnen bedienen vanuit m'n browser?
Bedankt.
Vreemd dat ik het nergens kon vinden.
Ik heb het nog niet zelf getest, maar nagevraagd bij HW of deze camera ondersteund wordt.martinvdm schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:17:
[...]
Het is nog steeds erg jammer dat Homewizard geen optie heeft om zelf je camera url op te geven en daarbij blijven ze ook nog steeds erg onduidelijk over wat er nu wel of niet ondersteund word. Maar als ik zo je Dlink camera bekijk dan bestaat er toch wel een kans dat het zou kunnen werken met de homewizard. Je kun hier ook lezen dat video.cgi ondersteund word en het ook MJPEG is. Je hebt vast al van alles geprobeerd?
Dit is niet zo kreeg ik als antwoord terug, vandaar dat ik HW nog niet aanschaf ik wil wel dat mijn bestaande wifi cameras erop werken.
Dat iets werkt, of dat iets ondersteund wordt, zijn 2 heel verschillende dingen.Steef_tweaker schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:12:
[...]
Ik heb het nog niet zelf getest, maar nagevraagd bij HW of deze camera ondersteund wordt.
Dit is niet zo kreeg ik als antwoord terug, vandaar dat ik HW nog niet aanschaf ik wil wel dat mijn bestaande wifi cameras erop werken.
Als "tweaker" heb je wellicht voldoende aan dat iets "werkt".
Ondersteuning vragen doen de meeste tweakers toch bijna nooit, althans niet bij de leverancier.
Ik snap wat je bedoelt maar om nu een systeem van 300,- euro aan te schaffen en dan hopen dat ik 5 bestaande camera's van 80,- stuk werkend krijg....frankwopereis schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:45:
[...]
Dat iets werkt, of dat iets ondersteund wordt, zijn 2 heel verschillende dingen.
Als "tweaker" heb je wellicht voldoende aan dat iets "werkt".
Ondersteuning vragen doen de meeste tweakers toch bijna nooit, althans niet bij de leverancier.
Uiteraard wil ik meer zekerheid en vraag ik dit na of het gaat werken.
Want of ik heb voor 400,- camera's die ik niet met het systeem kan gebruiken of een home wizard set van 300,- welke ik niet gebruik.
Voor HW zelf lijkt het me ook handig als ze een samenwerking aangaan met diverse leveranciers en het systeem compatibel maken. Goed voor HW en voor de leveranciers die hun camera kunnen leveren.
Je kan hem toch kopen, testen, en indien hij niet werkt binnen 8 dagen zonder opgave van reden terug sturen?Steef_tweaker schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:34:
[...]
Ik snap wat je bedoelt maar om nu een systeem van 300,- euro aan te schaffen en dan hopen dat ik 5 bestaande camera's van 80,- stuk werkend krijg....
Uiteraard wil ik meer zekerheid en vraag ik dit na of het gaat werken.
Want of ik heb voor 400,- camera's die ik niet met het systeem kan gebruiken of een home wizard set van 300,- welke ik niet gebruik.
Voor HW zelf lijkt het me ook handig als ze een samenwerking aangaan met diverse leveranciers en het systeem compatibel maken. Goed voor HW en voor de leveranciers die hun camera kunnen leveren.
Het componenten overzicht wordt met enige regelmaat geraadpleegd en geupdate.
Een tasker tutorial en documentatie van de web interface lijkt me er ook prima passen.
Ook zou ik graag de HomeWizard Process Monitor vertegenwoordigd hebben om te laten zien wat het toevoegt.
Is het de moeite waard? Of is de HomeWizard Knowledge Base voldoende?
[ Voor 9% gewijzigd door AJediIAm op 14-10-2013 11:06 ]
Ik kom veel al de termen M-bus en IEC 62056-21 tegen
Ik zou namelijk graag mijn Landis & Gyr Ultraheat 50 /t550 (warm)water meter uitlezen.
Dit is een meter welke voornamelijk gebruikt wordt bij ’t registeren van stadsverwarming.
Het data loggen van deze meter is recent al uitgedokterd.
Hier en hier.
Nu heb ik begrepen in de documentatie dat deze meter een diversiteit aan uitlees modules heeft.
optical interface 62056-21:2002 as standard
• Pulse module (pulses for quantity of energy / volume / unit status / tariff
register 1 / tariff register 2; isolated, bounce-free)
• CL module (passive 20 mA current loop per EN 62056-21:2002)
• M-bus module per EN 1434-3, fixed and extended, variable protocol (also
for coupling with a suitable controller)
• M-bus module G4
• M-bus module G4-MI with 2 pulse inputs
Analog module
• Radio module
En uit te lezen via PappaWin en of UltraAssist
Op Windows 7 werkt het trouwens wel goed... Ik begrijp dat ik met een beta werk en dat dat wel eens de rede zou kunnen zijn, maar voorheen werkte het wel. Als nu nog meer mensen dit probleem hebben weet ik dat het iig niet aan mijn macbook ligt
Ja herkenbaar ook met Windows 7/8 moet ik vaak een aantal keer klikken op de sensor voordat de grafieken laden. Als ze helemaal niet meer laden is meestal de cache van de browser legen de workaround.Martien schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:23:
Hebben nog meer mensen het probleem dat de grafieken via app.homewizard.nl niet worden geladen? Ik gebruik Safari 7 op OSX 10.9 (beta). In Firefox 24 op OSX blijft de app constant op "Laden staan"
Op Windows 7 werkt het trouwens wel goed... Ik begrijp dat ik met een beta werk en dat dat wel eens de rede zou kunnen zijn, maar voorheen werkte het wel. Als nu nog meer mensen dit probleem hebben weet ik dat het iig niet aan mijn macbook ligt
Mijn boefje is liev!
Ahja, het werkt weer. Voor de overige Safari gebruikers met dit probleem: Je moet via Settings -> Advance Settings de Developer Tools aan zetten. Daarna kun je via het Developer menu je browser cache legen.JB schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:43:
[...]
Ja herkenbaar ook met Windows 7/8 moet ik vaak een aantal keer klikken op de sensor voordat de grafieken laden. Als ze helemaal niet meer laden is meestal de cache van de browser legen de workaround.
Via de normale weg cookies e.d. verwijderen helpt niet.
Zou kunnen.....frankwopereis schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:55:
[...]
Je kan hem toch kopen, testen, en indien hij niet werkt binnen 8 dagen zonder opgave van reden terug sturen?
Maar ik kwam na wat te googelen al tegen dat het iemand niet gelukt was.
En als ik het dan navraag bij Homewizard en ik krijg als antwoord:
"Bedankt voor je interesse in de HomeWizard. D-Link is momenteel niet compatible. "
"Ik kan helaas nog niet aangeven of/wanneer dit in de toekomst beschikbaar zou komen. Er wordt op dit moment niet concreet aan gewerkt. "
Dan ben ik er eigenlijk wel uit dat het dus echt niet gaat werken.
Ik hoop dat hier wel in de toekomst concreet aan gewerkt wordt middels een firmware update.
Eigenlijk zou toch iedere wifi camera welke ook via internet te benaderen is moeten werken?
Zou een kleine stap moeten zijn lijkt mij...... en ik denk voor vele een reden om de HW wel aan te schaffen.
Dus dan zit je met authenticatie, frame grabben en feed embedden, wat bij elke camera anders zou kunnen zijn.
Ik ga met de auto en rijd 's avonds terug naar Breda.
Mocht iemand een lift nodig hebben...
Oke, je zou zeggen dat er iets te verzinnen moet zijn om ergens zelf zoiets in te voeren:TD-er schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:36:
Het probleem is dat er helaas niet zoiets is als een standaard interface voor IP-cams. (dus geen Gig-E-Vision camera's, dat is voor industrieel gebruik)
Dus dan zit je met authenticatie, frame grabben en feed embedden, wat bij elke camera anders zou kunnen zijn.
http://IPADDRESS/mjpeg.cgi?user=[USERNAME]&password=[PASSWORD]&channel=[CHANNEL]
Zodat elke camera welke via het ipadres te benaderen is, je dus zou moeten kunnen connecten in HW.
Maar ik weet hier niet genoeg van om te zeggen of zoiets te realiseren is.
Net een testje gedaan met een temperatuur module en helaas krijg ik het niet aan de gang.
Wordt wel een beetje moe van al dat gedoe en gevoeligheid van KAKU.
Ik ben gestart met een werkende situatie - temperatuur wordt goed weergegeven. Je moet vervolgens eerst op het "Learn" knopje van de 701 drukken zodat het controlelampje begint te knipperen. Dan moet de temperatuurmeter zenden zodat de 701 hem erkent.
Dat zou dan bevestigd moeten worden met twee langzame knippersignalen. Dat doet hij dus niet. Wat ik ook probeer: batterijen uit temperatuur meter halen, wachten tot temperatuur meter zend met rode lampje - er gebeurt niets.
Weer een tegenvaller. Iemand een idee?
Theo
Ja de repeater werkt alleen met kaku modules en niet met alle andere thermometers etc.tredelijkheid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:57:
Na veel tobben met de KAKU schakelaars heb ik vorige week de AEX-701 repeater besteld.
Net een testje gedaan met een temperatuur module en helaas krijg ik het niet aan de gang.
Wordt wel een beetje moe van al dat gedoe en gevoeligheid van KAKU.
Ik ben gestart met een werkende situatie - temperatuur wordt goed weergegeven. Je moet vervolgens eerst op het "Learn" knopje van de 701 drukken zodat het controlelampje begint te knipperen. Dan moet de temperatuurmeter zenden zodat de 701 hem erkent.
Dat zou dan bevestigd moeten worden met twee langzame knippersignalen. Dat doet hij dus niet. Wat ik ook probeer: batterijen uit temperatuur meter halen, wachten tot temperatuur meter zend met rode lampje - er gebeurt niets.
Weer een tegenvaller. Iemand een idee?
Theo
En ook nog eens niet met dimmers.Mediacj schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:02:
[...]
Ja de repeater werkt alleen met kaku modules en niet met alle andere thermometers etc.
Het is gewoon een KAKU-ontvanger die tot 6 codes kan herkennen en deze daarna weer door kan sturen.
Dat is ook de hele reden waarom ze niet samenwerken met dimmers.
Maar goed, ik zit er nog wel een repeater te overwegen hier, want mijn KAKU-schakelaars boven op de 2e zijn totaal niet te bereiken vanaf de HomeWizard in de hal (hoogte tussen de eerste en begane grond in).
De band waar Heatlink en Energylink op zitten is minder druk en zou beter bereik moeten hebben. (Correct me if im wrong)
Anoniem: 223524
het verbinden normaal is heel kort wanneer het via de repeater loopt duurt het even.
zijn er meer die dit hebben? is er wat aan te doen?
router is een stitecom en repeater tp-link
Mijn boefje is liev!
HomeWizard werkt nog op het relatief oude b/g protocol. Sinds ik de HomeWizard op een eigen b/g netwerk heb en al mijn andere apparaten op een n netwerk is de boel een stuk vlotter geworden.Anoniem: 223524 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:59:
ik heb sinds kort een wifi repeater en dat geeft wat verbindings problemen met de homewizard.
het verbinden normaal is heel kort wanneer het via de repeater loopt duurt het even.
zijn er meer die dit hebben? is er wat aan te doen?
router is een stitecom en repeater tp-link
HeatLink is beschikbaar voor preorder!
Bestelling is al de deur uit.
[ Voor 8% gewijzigd door AJediIAm op 17-10-2013 13:02 ]
Zo ver zullen ze nog niet zijn, en hoe doe je dat overdag dan als je thuis komt en het is nog licht_ferry_ schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:17:
Ik ookMaar inderdaad, de documentatie is er niet, en de uitleg maakt ook weinig duidelijk. Lijkt mij bijvoorbeeld mooi om de temperatuur te wijzigen zodra ik het licht in de woonkamer aan of uit doe. Tenslotte is dat ook uit als ik er niet ben. Alles valt of staat met de softwarefunctionaliteit. Anders kan ik dat geld net zo goed uitgeven aan een goeie thermostaat.
Zou leuk zijn als de handleiding beschikbaar komt er staat wel "download hier de handleiding" maar de link is er niet helaas.
Heb er ook 1 besteld heb een compatible ketel en OT thermostaat volgens de lijst dus dat ziet er goed uit.
[ Voor 65% gewijzigd door Mediacj op 17-10-2013 14:24 ]
Precies. Heb wel nog een ander idee om bijvoorbeeld op afstand een vooraf ingestelde temperatuur te schakelen. Die nieuwe "Intertechno ITL-1000 Allround" schakelaar heeft namelijk een spanningsloos/potentiaal vrij contact. Er zijn thermostaten die een externe schakeling toestaan via een contact dat je dan sluit (telefoon module). Deze moet potentiaal vrij zijn. Er zijn al eerder tweakers geweest die een KAKU schakelaar uitelkaar gehaald hebben een er een potentiaal vrije schakeling van gemaakt hebben. Met die nieuwe ITL-1000 moet dit veel makkelijker zijn. De oudere honeywell thermostaten hebben een telefoonschakeling en door die te sluiten gaat de vooraf ingestelde temp in werking._ferry_ schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:17:
Ik ookMaar inderdaad, de documentatie is er niet, en de uitleg maakt ook weinig duidelijk. Lijkt mij bijvoorbeeld mooi om de temperatuur te wijzigen zodra ik het licht in de woonkamer aan of uit doe. Tenslotte is dat ook uit als ik er niet ben. Alles valt of staat met de softwarefunctionaliteit. Anders kan ik dat geld net zo goed uitgeven aan een goeie thermostaat.
Dit suggereert dat timer, schakelen en scenes (nog) geen interactie hebben met de HeatLink.
Maar:
We weten inmiddels hoe we met android en tasker zelf HomeWizard aan kunnen sturen gebaseerd om notificaties, timers of events (aanmelden/afmelden op wifi). Daarnaast staat HomeWizard bekend om continue nieuwe software features toe te voegen.
Kortom, ik ben al lang verkocht, en het wordt enkel beter!
edit: thuis even ingesteld, na wat stooien werkt het mooi man
[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 17-10-2013 18:36 ]
Anoniem: 223524
oke kan je uitleggen hoe dat precies werkt?AJediIAm schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:01:
[...]
HomeWizard werkt nog op het relatief oude b/g protocol. Sinds ik de HomeWizard op een eigen b/g netwerk heb en al mijn andere apparaten op een n netwerk is de boel een stuk vlotter geworden.
HeatLink is beschikbaar voor preorder!
Bestelling is al de deur uit.
http://www.dehandelskamer...eslist&utm_content=popup1
* TD-er heeft een Nefit ketel en dan komt er toch ineens wel een hoop bij die 129 euro van de Heatlink.
Maar goed, misschien moet ik gewoon ook eerst weer even het gadget-budget weer aan gaan vullen
Zal ik gewoon een gokje wagen en anders de boel retourneren?
Ik wil een leuke goedkope tablet aan de muur hangen in de keuken, zodat ik smorgens mooi kan zien wat voor temperatuur het buiten is (soort weerstation idee) en dat ik bij het weg gaan makkelijk de lampen kan uitmaken bijvoorbeeld.
Mijn boefje is liev!
- HomeWizard HeatLink 129.95
- Nefit OpenTherm converter 45,95
- Honeywell Round Clock Deluxe 109,95
Totaal: 285.85 euro.
Dit is een best groot bedrag. Ik zou graag wat meer informatie over de software willen, voordat ik het ga bestellen / de keuze maak.
Werkt hierbij de overwrite functie?
Kunnen we dadelijk ook temperatuur grafieken zien van het verleden?
enz..
[YouTube: http://youtu.be/LGQsNOZvqn8]
Werkt prima, had al een scene gemaakt waarin ik in 1x al het licht uit kon doen. Daar een voice commando aan gehangen, als ik dan van huis weg ga, gaat al het licht (nouja, al het licht wat door KaKu gestuurd wordt) uit, en hopelijk straks ook de verwarming op standje laag
Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!