Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Pascal (satelietje) Dat wil ik ook ;)

Ik weet alleen niets van HTML dus een kleine "howto" lijkt me ook wel handig.En zoals onze Neefdave aan geeft handig om hier te delen?

Don

[ Voor 6% gewijzigd door don_care1000 op 16-02-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb hier de bestandjes neergezet:
http://www.datafilehost.com/d/e0bd6c3e

Je start op met index.html

Deze voert het bestand start.html uit. Als je op de knop Huiskamer klikt dan word het bestand huiskamer.html gestart, regel 127 en 133 in deze html moet je aanpassen voor jou homewizard.

Zo kan je de knoppen uitbreiden en voor de andere ruimtes. Kopieer de huiskamer naar b.v. slaapkamer, maak in de start.html een knop naar slaapkamer erbij enz.

Om het eruit te laten zien als een app waar de andere browsers geen last van hebben, maak ik gebruik van Palemoon portable. In deze browser start je index.html op. De menubalken ed. rommel kan je verbergen je houdt dan een scherm over zoals je kan zien in de voorbeelden van mijn eerdere post.

http://www.palemoon.org/palemoon-portable.shtml

Als je geen kennis van html hebt dan kan je de bestanden prima aanpassen met Frontpage

Groetjes Pascal....

* Zoals ik al eerder heb gevraagd, als iemand de statusen van de sensoren, thermometers ed, kan uitlezen met HTML dan hoor ik dat graag *

[ Voor 7% gewijzigd door satellietje op 17-02-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.
Wat ik zo zie op internet kan je doormiddel van Javascript de JSON files uitlezen.
Dan heb je geen PHP nodig en kan je de pagina lokaal op elke pc openen.
Heb zelf al wat geprobeerd maar kom er niet echt uit :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Ja deze commando's heb ik wel gezien.
Alleen wil ik bijv. doormiddel van /get-sensors de status van elke sensor uitlezen.
Dus dat Java de JSON file inleest en de inhoud te gebruiken is.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb :P .
Ben namelijk geen programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerde. De Windows Phone 8 versie van HomeSense is nu gratis beschikbaar:

http://www.windowsphone.c...19-418b-8ddb-902ff5bfae34

Altijd leuk als je even een review achter laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:33:
Voor de geinteresseerde. De Windows Phone 8 versie van HomeSense is nu gratis beschikbaar:

Ziet er weer prachtig uit!

Ik ga het gebruiken op mijn werk telefoon, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Gisteren mijn nieuwe HeatLink geïnstalleerd :)
Het duurde even voordat alles werkte, maar nu lijkt het er op dat alles draait (moest een paar keer alles uit en aan zetten, communicatie fout).
Ik heb alleen het idee dat de verbinding af en toe weg valt. Wat ik bedoel is dat als de heatlink in control is, na een paar minuten hij weer terug valt naar thermostat in control. Natuurlijk doet hij het vandaag goed, vandaar "ik heb het idee".

Ik zie alleen dat bij Errors de Fault code 255 aangeeft, diagnostic code is 0.
Weet iemand wat dit betekend?
Honeywell Chronoterm Touch Modulation icm Vaillant VHR 24-28 C (OpenTherm werkt goed)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@sattellietje heb je dit in frontpage gemaakt want volgens mij kan dit wel iets mooier?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daxy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:15:
Gisteren mijn nieuwe HeatLink geïnstalleerd :)
Het duurde even voordat alles werkte, maar nu lijkt het er op dat alles draait (moest een paar keer alles uit en aan zetten, communicatie fout).
Ik heb alleen het idee dat de verbinding af en toe weg valt. Wat ik bedoel is dat als de heatlink in control is, na een paar minuten hij weer terug valt naar thermostat in control. Natuurlijk doet hij het vandaag goed, vandaar "ik heb het idee".

Ik zie alleen dat bij Errors de Fault code 255 aangeeft, diagnostic code is 0.
Weet iemand wat dit betekend?
Honeywell Chronoterm Touch Modulation icm Vaillant VHR 24-28 C (OpenTherm werkt goed)
Ik heb dezelfde combi, had homewizard gevraagd over deze fault code, volgens hun is dit geen echte foutmelding, alles werkt namelijk gewoon prima, er zit alleen zover ik weet in heatlink nogsteeds een bug dat als je halve grades insteld hij automatisch na een paar minuten overspringt op thermostaat bediening ipv heatlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:39:
@sattellietje heb je dit in frontpage gemaakt want volgens mij kan dit wel iets mooier?!
Kwestie van CSS naar eigen wens aanpassen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Neefdave schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:39:
Nee, niet in Frontpage gemaakt, maar er werd geschreven dat er geen html kennis was dus gaf ik een tip over welk programma er gebruikt kan worden.

Ging toch om een voorbeeld? Laat maar zien wat je er van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk om zulke projecten te delen maar voor uitleg html, php e.d is denk ik het internet vol informatie. Lijkt me niet dat we van dit topic een html knowledgebase van moeten maken. Des al niette min Satellietje bedankt voor het delen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
martinvdm schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:34:
Leuk om zulke projecten te delen maar voor uitleg html, php e.d is denk ik het internet vol informatie. Lijkt me niet dat we van dit topic een html knowledgebase van moeten maken. Des al niette min Satellietje bedankt voor het delen.
Eens als het om programmeer kennis gaat.
Maar specifieke HTML code voor de HomeWizard is er niet veel te vinden, een paar PHP scripjes maar daar zijn veel mensen niet in thuis. Voor HTMLl zijn veel hulpprogramma's zonder dat je echt programmeer kennis nodig hebt. Bij de vraag die ik eerder had gesteld om een opdracht via een knop te verzenden zonder dat het geopend werd in een nieuw scherm, kreeg ik terug dat het in PHP, AJAX of jQuery gemaakt moest worden, maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Tot Robin van Dienst met deze super simpele oplossing kwam, nu is de HomeWizard gelijk een stuk functioneler voor mij, met Wysiwyg of Frontpage kan je het scripje aanpassen zoals je wilt.

Dat is ook zo voor het uitlezen van de sensoren, dat kan met PHP, maar er is vast wel een slim iemand die dat zo kan vertalen dat het in HTML ook uit te lezen is. Voordeel is dat veel meer mensen er wat aan hebben en je geen webserver nodig hebt.

En het is natuurlijk wel leuk om van elkaar te leren, we zitten niet voor niks op tweakers. Ik zou het toch wel leuk vinden om de zelfgemaakte HomeWizard gerelateerde scripjes te delen.

Groetjes Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:44:
[...]

Ik heb dezelfde combi, had homewizard gevraagd over deze fault code, volgens hun is dit geen echte foutmelding, alles werkt namelijk gewoon prima, er zit alleen zover ik weet in heatlink nogsteeds een bug dat als je halve grades insteld hij automatisch na een paar minuten overspringt op thermostaat bediening ipv heatlink
De code 255 heb ik ook gehad. Heeft er een paar weken gestaan en is nu sinds een paar weken weer weg. Wat het geweest is, ik heb geen idee.
Honeywell Chronotherm modulerende thermostaat, Intergas Kombi Kompakt HR 28 cv ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:44:
[...]
Kijk, dat verklaart een hoop!
Ik zie inderdaad de bug met halve graden instellen. Gelukkig, dan ligt het niet aan de verbinding tussen ketel/heatlink/thermostaat.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
larsF schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:18:
Ja deze commando's heb ik wel gezien.
Alleen wil ik bijv. doormiddel van /get-sensors de status van elke sensor uitlezen.
Dus dat Java de JSON file inleest en de inhoud te gebruiken is.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb :P .
Ben namelijk geen programmeur.
Ik ben helemaal niet thuis in Javascript, maar met het nodige knip en plak werk kan ik nu de status uitlezen van /get-status met alleen een HTML pagina. Deze kan je dus op je Tablet of PC zetten en meteen openen via de browser (dus zonder een extra server oid)...
Hier staat het voorbeeld: http://pastebin.com/rUPcbtfA
Met dit moet het lukken om eea aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
daxy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:01:
[...]

Ik ben helemaal niet thuis in Javascript, maar met het nodige knip en plak werk kan ik nu de status uitlezen van /get-status met alleen een HTML pagina. Deze kan je dus op je Tablet of PC zetten en meteen openen via de browser (dus zonder een extra server oid)...
Tnx Daxy, zal vanavond eens even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:33:

Ik heb het gisterenavond opgehaald in mijn Nokia Lumia 520 en dit zijn mij eerste (posittieve) opmerkingen.
Weer:
- 4 temperatuurmeters en vochtigheid zijn goed zichtbaar ook de grafieken
- 1 regenmeter ook prima
- 1 Windmeter ook mooi al vind ik de weergave windrichting grafies niet mooi, maar dat kan, denk ik even niet anders, en heb nog geen handiger presentatie gezien.
Schakelaars:
- 6 schakelaars waarvan er 2 ook dimmen. Bij de dimmer staat i.p.v. de naam "SLIDER" en dat is wel jammer want dan weet ik niet om welke schakelaar/dimmer het gaat.
Ook het schuifbalkje werkt niet goed. (Na een paar keer schuiven en gaat de lamp niet meer uit).
Sensoren:
- 2 rookmelders. 1 bewegingsmelder, 1 lichtsensor en 1 magneetcontact werken prima
Camara:
1 camera kan ik nog niet testen omdat de instalatie daarvan nog door mij nog niet in orde is.

Mijn complimenten voor de eerste versie. Ik gebruik ook de versie van HomeSense op de MS Surface RT en daar staan de dimmers wel goed op maar nog geen camera.
Ik vind het een handige App en ben erg benieuwd naar de verdere ontwikkelingen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
daxy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:01:
[...]

Ja, dit zocht ik, het scripje werkt prima en is goed te begrijpen :)
Dank je wel, ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
Zojuist mijn LED trapverlichting afgemaakt. 16 strips, serie geschakeld, met zowel boven als beneden een bewegingssensor. Werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/27qaq9I.jpgI

[ Voor 6% gewijzigd door brentnl op 18-02-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brentnl schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:39:
Zojuist mijn LED trapverlichting afgemaakt. 16 strips, serie geschakeld, met zowel boven als beneden een bewegingssensor. Werkt perfect!

[afbeelding]
Ziet er cool uit!
Maar hoe heb je die bewegingssensoren geschakelt?
Als eenmalig event ("gong"-mode) die beide een zelfde event schakelen in de HW en na bepaalde tijd weer uit?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
TD-er schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:44:
[...]

Ziet er cool uit!
Maar hoe heb je die bewegingssensoren geschakelt?
Als eenmalig event ("gong"-mode) die beide een zelfde event schakelen in de HW en na bepaalde tijd weer uit?
Momenteel beide sensoren direct met de kaku-schakelaar geschakelt. En via de sensor de gevoeligheid en het uit-signaal geregeld.
Ook staan beide sensoren in de HW, maar dat is puur voor de status.

Alleen via HW zit teveel vertraging in, dat ben je al op tree 2 of 3, voordat de lamp aangaat. Nu gaat hij aan als je de hal boven of beneden inloopt; precies goed dus. En na 1 minuut gaat 'ie weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brentnl schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:39:

[afbeelding]
Erg netjes. Kun je meer uitleg geven hoe je de led stips aan schakel (stroom) en hoe je dit weggewerkt hebt?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
martinvdm schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:10:
[...]

Erg netjes. Kun je meer uitleg geven hoe je de led stips aan schakel (stroom) en hoe je dit weggewerkt hebt?
Heb 3x 5meter LED strip gekocht, (60 LED/meter), een dimmer, 5 meter verbindingskabel (gewoon 2 aderig) en een voeding van 100W. Ik heb het geluk dat ik thuis een voorraadkast onder de trap heb, hierdoor kon ik overal goed bij.
Heb in iedere tree 2 gaatjes geboord (links/rechts), en dan is het een kwestie van doorlussen. Onderaan begonnen, draad van voeding naar linker gat, dan de strip en via het rechter gat weer een draad naar binnen, die vervolgens naar het rechter gat in tree 2 gaat. Etc..

LED kan je gewoon op maat knippen en door te solderen (+krimpkous) doorlussen.

Je stelt hem 1x op het juiste dim-niveau in, en dat wordt onthouden, dus voor de rest is het aan/uit.
Bewust geen RGB strip gepakt, maar enkel warm-wit, omdat ik er geen kermis van wilde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kijk je niet in de lampen wanneer je naar boven loopt?, zo op de foto ziet er erg mooi uit! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En blijven die ledstrips wel plakken op het tapijt, of heb je ze op een andere manier vastgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Fietsbel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:39:
Kijk je niet in de lampen wanneer je naar boven loopt?, zo op de foto ziet er erg mooi uit! :)
Mijn idee. Van boven ziet het er mooi uit maar word je niet verblind als je naar boven loop? Heb je daar misschien een foto van?

Leuk idee maar met een ganglamp zie ik ook wel waar ik loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:24:
En blijven die ledstrips wel plakken op het tapijt, of heb je ze op een andere manier vastgemaakt?
Redelijk, op 2 treden is het na 3 dagen beetje los gekomen, keer opnieuw aandrukken het zit weer vast. Beter was misschien om stuk tapijt weg te snijden op de plek van de strip, maar dat was me te veel werk ;)
Fietsbel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:39:
Uh ja, de bovenste treden kan je inderdaad zien. Weet nog niet of ik het storend vind, zoja, dan maak ik een latje tegen iedere tree.
Neefdave schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:40:
Leuk idee maar met een ganglamp zie ik ook wel waar ik loop.
Oh het is ook vooral uit esthetisch oogpunt - ik vind het gewoon mooi - praktisch gezien had een simpele lamp inderdaad ook gekunnen :+

[ Voor 37% gewijzigd door brentnl op 19-02-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde de trapverlichting ooit oplossen met de ALED-003, maar deze is niet meer leverbaar. Zeker als je niet een hoop draden wilt trekken lijkt de ALED-003, of een modificatie ervan, een ideale oplossing. Je kunt dit immers rechtstreeks schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 19-02-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:42:
Ik wilde de trapverlichting ooit oplossen met de ALED-003, maar deze is niet meer leverbaar. Zeker als je niet een hoop draden wilt trekken lijkt de ALED-003, of een modificatie ervan, een ideale oplossing. Je kunt dit immers rechtstreeks schakelen.
Is wel nog te koopvolgens mij :
http://www.ledplanet.nl/8...uit---led-spot---aled-003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt, ik bedoelde niet meer gefabriceerd zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Ik heb een bestelling gedaan en meteen een creditfactuur gekregen. Jammer dat er niet bijstaat dat het niet meer leverbaar was. Nu wordt er met geld geschoven en niemand heeft er wat aan.

Toch jammer maar wel netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatman schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:04:
[...]

Ik heb het gisterenavond opgehaald in mijn Nokia Lumia 520 en dit zijn mij eerste (posittieve) opmerkingen.
Weer:
- 4 temperatuurmeters en vochtigheid zijn goed zichtbaar ook de grafieken
- 1 regenmeter ook prima
- 1 Windmeter ook mooi al vind ik de weergave windrichting grafies niet mooi, maar dat kan, denk ik even niet anders, en heb nog geen handiger presentatie gezien.
Schakelaars:
- 6 schakelaars waarvan er 2 ook dimmen. Bij de dimmer staat i.p.v. de naam "SLIDER" en dat is wel jammer want dan weet ik niet om welke schakelaar/dimmer het gaat.
Ook het schuifbalkje werkt niet goed. (Na een paar keer schuiven en gaat de lamp niet meer uit).
Sensoren:
- 2 rookmelders. 1 bewegingsmelder, 1 lichtsensor en 1 magneetcontact werken prima
Camara:
1 camera kan ik nog niet testen omdat de instalatie daarvan nog door mij nog niet in orde is.

Mijn complimenten voor de eerste versie. Ik gebruik ook de versie van HomeSense op de MS Surface RT en daar staan de dimmers wel goed op maar nog geen camera.
Ik vind het een handige App en ben erg benieuwd naar de verdere ontwikkelingen _/-\o_
Dank voor deze info. Ik ben momenteel bezig met het integreren van de cameras in de Surface versie. Binnenkort daar dus meer over. Die slider ga ik nog even naar kijken want daar had inderdaad de naam van de dimmer moeten staan. Ik zal ook nog even kijken of ik iets kan doen aan het stabieler maken van de slider. Dat is overigens wel lastig aangezien ik zelf geen dimmers heb ;-)

• Hatman
Hatman schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:20:
[...]

Ik heb een bestelling gedaan en meteen een creditfactuur gekregen. Jammer dat er niet bijstaat dat het niet meer leverbaar was. Nu wordt er met geld geschoven en niemand heeft er wat aan.

Toch jammer maar wel netjes opgelost.
Gisteren besteld bij Bol.com en heb ze vandaag 2 stuks binnengekregen. Helaas zie je niet wat de voorraad is

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

iMars

Full time prutser

Vraagje: zijn de "oudere" kaku inbouwschakelaars/-dimmers ook ondersteund met HomeWizard?
Ik heb namelijk nog een stuk of 5 schakelaars en 5 dimmers liggen van dit model:
Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/goinstall/full10567979.jpg

Ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe appartement en wil graag HomeWizard gaan gebruiken om o.a. ook mijn energie verbruik te gaan monitoren, en ook mijn verwarming te kunnen bedienen. Zou zonde zijn als deze 10 inbouw kastjes niet meer gebruikt kunnen worden...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wel, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Stuur voor de zekerheid een mail naar homewizard om straks een eventuele teleurstelling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
iMars schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:41:
Vraagje: zijn de "oudere" kaku inbouwschakelaars/-dimmers ook ondersteund met HomeWizard?
Ik heb namelijk nog een stuk of 5 schakelaars en 5 dimmers liggen van dit model:
[afbeelding]

Ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe appartement en wil graag HomeWizard gaan gebruiken om o.a. ook mijn energie verbruik te gaan monitoren, en ook mijn verwarming te kunnen bedienen. Zou zonde zijn als deze 10 inbouw kastjes niet meer gebruikt kunnen worden...
Ja hoor, deze zijn nog gewoon te gebruiken. Heb er zelf ook 2.
Bij het toevoegen van een ontvanger kies je voor de optie om zelf een code op te geven en kies je voor codesysteem. Vervolgens kies je voor A,b,c,d, en vervolgens het nummer dat erbij hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:16
staat ook op de HW site bij FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:57:
[...]

Remeha Calenta met de iSense gaat nog niet goed, hopelijk binnenkort wel maar nu kun je er nog niet op vertrouwen.
@JoostVerh: Je schrijf op een aantal pagina's terug dat HW meerdere keren terug zouden bellen maar niet gebeurde. Heb je ze inmiddels gesproken over de Isense perikelen en wat ze er aan gaan doen? De website en daarbij ook het compatibiliteit document geven nog steeds aan dat de ketels van Remeha en de ISense ondersteund zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:49
laatste bericht wat ik gehoord heb is dat ze er nog mee bezig zijn, helaas al naar mij idee te lang.....
zit nu al vanaf december met een half werkende heatlink in combi met de isense en calenta................
martinvdm schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:39:
[...]

@JoostVerh: Je schrijf op een aantal pagina's terug dat HW meerdere keren terug zouden bellen maar niet gebeurde. Heb je ze inmiddels gesproken over de Isense perikelen en wat ze er aan gaan doen? De website en daarbij ook het compatibiliteit document geven nog steeds aan dat de ketels van Remeha en de ISense ondersteund zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:31:
laatste bericht wat ik gehoord heb is dat ze er nog mee bezig zijn, helaas al naar mij idee te lang.....
zit nu al vanaf december met een half werkende heatlink in combi met de isense en calenta................

[...]
Ik heb ook het gevoel dat het inmiddels al een aardige tijd duurt, zonder enige opheldering of prognose. Immers de combinatie wordt nog steeds als ondersteund aangegeven op de site, dus je zou haast zeggen dat HW zijn afspraken niet na komt en je HeatLink retour kan sturen. Alhoewel je daar dan ook weer niets mee op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

iMars

Full time prutser

Flappie schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:08:
[...]

Ja hoor, deze zijn nog gewoon te gebruiken. Heb er zelf ook 2.
Bij het toevoegen van een ontvanger kies je voor de optie om zelf een code op te geven en kies je voor codesysteem. Vervolgens kies je voor A,b,c,d, en vervolgens het nummer dat erbij hoort. :)
Super! Thanks :)
True, maar ik wist niet zeker of het oude assortiment nog bij de huidige/gehele assortiment hoorde ;) vandaar dat ik het even vroeg...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Toen ik op één van de eerste opendagen van HomeWizard kwam waren ze het er al over eens dat het bereik van de homewizard slecht was. Dirk vertelde dat er binnenkort een HW repeater zou komen, sja binnenkort.

Ik heb mijn hele huis vol hangen met APA2-2300R schakelaars, op de 1e etage werken ze soms en op zolder al helemaal niet. Om deze te kunnen schakelen gebruik ik de ics-1000, die haalt de zolder met gemak.

Ik ben aan het zoeken gegaan of het niet mogelijk is om de schakelaar te voorzien van een extra antenne, helaas is dat niet gelukt. Wat ik wel vond was de mogelijkheid om een externe antenne voor de ACD-1000 te plaatsen.

Ik heb een ACD-1000 gekocht en deze eerst getest zonder extra antenne. HW schakelt deze boven net zo beroerd als de APA2-2300r. De schakelaar uit elkaar gehaald, de eigen antenne eruit gesoldeerd en een draadje van 17CM er op gesoldeerd en door een gaatje in de kast er uit laten steken.

Zelfs op zolder schakelt de ACD-1000 nu prima met de HomeWizard.
http://klikaanklikuit.pa1izr.nl/

Het is wel jammer om de schakelaars op de bovenetage te vervangen voor ACD-1000's maar het is het wel waard.

Even wachten op de aanbieding van de Gamma :-)

Groetjes Pascal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 08:16
Hoi,

Ik heb nu ook een tijdje een Homewizard en ik had ook problemen met het bereik.
Bij homewizard hebben ze het ook elke keer erover dat je hem ergens anders moest plaatsen.

Ik heb zelf vroeger zelf veel met antennes gespeeld, dus ik wist wel hoe een antenne berekend moest worden. Er is nu een antenne geplaatst van bijna 17 cm op de 433Mhz kant (16.8cm op precies te wezen)
Deze gesoldeerd aan pen 1 van de inwendige antenne. De antenne die erin zit is een goede antenne alleen heel erg richtings gevoelig.

Nu heb ik in het hele huis een goed bereik. Zelfs de ontvangers op zolder.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZMzxKt4.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/at6sdoU.jpg?1

[ Voor 21% gewijzigd door snooze7555 op 22-02-2014 12:17 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snooze7555 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:06:
Hoi,

Bij homewizard hebben ze het ook elke keer erover dat je hem ergens anders moest plaatsen.

Ik heb zelf vroeger zelf veel met antennes gespeeld, dus ik wist wel hoe een antenne berekend moest worden. Er is nu een antenne geplaatst van bijna 17 cm op de 433Mhz kant (16.8cm op precies te wezen)
Deze gesoldeerd aan pen 1 van de inwendige. De antenne die erin zit is een goede antenne alleen heel erg richtings gevoelig.

Gezien de vele vraag hier naar zo'n mod en verbetering van bereik, misschien goed als je dit verder kunt uitleggen en onderbouwen met bijv foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
martinvdm schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:09:
[...]

Gezien de vele vraag hier naar zo'n mod en verbetering van bereik, misschien goed als je dit verder kunt uitleggen en onderbouwen met bijv foto's.
bij deze :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZMzxKt4.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/at6sdoU.jpg?1

Ik heb de orginele antenne erop gelaten. Eigenlijk moet je hem eraf halen, maar omdat ik geen rare reflecties heb, heb ik de orginele antenne erop gelaten.

:)

[ Voor 33% gewijzigd door snooze7555 op 22-02-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Hoi Tweakers,

Ook ik had last van slechte ontvangst bij diverse schakelaars met de homewizard.
Deze heb ik indien deze in een betonmuur waren ingebouwd voorzien van een externe antenne.
Helaas was dit niet afdoende.
Ik heb toen een antenne voor 433 mhz voor kunststof behuizing besteld bij conrad, en deze in de Homewizard geplaatst.
Ook ik heb de originele antenne aangekoppeld gehouden en de externe antenne parallel aangesloten.
De antenne is voorzien van een kern die afgeschermd is door een ijzeren mantel.
Deze heb ik afgeknipt, en voorzien van een krimpkous zodat deze geen contact kan maken met de onderdelen in de Homewizard.
De "zenddraad" is vast gesoldeerd aan de linkerzijde van de interne antenne.
Het massa contact ( ground) heb ik aan één van de massa contacten gesoldeerd.

Al met al een klusje van 10 min, en het zend en ontvangstbereik is significant verbeterd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jPvk4P0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MT9aGrH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jqu9wpo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Eerlijk gezegd verwacht ik in de toekomst ook wel een Homewizard V2. Met externe antenne, lan-aansluiting en misschien zelfs nog usb-poorten er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
martinvdm schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:35:
[...]

Ik heb ook het gevoel dat het inmiddels al een aardige tijd duurt, zonder enige opheldering of prognose. Immers de combinatie wordt nog steeds als ondersteund aangegeven op de site, dus je zou haast zeggen dat HW zijn afspraken niet na komt en je HeatLink retour kan sturen. Alhoewel je daar dan ook weer niets mee op schiet.
Nee helaas ik heb ook niets meer vernomen nadat ik die link verzonden heb met daarin een verwijzing naar mogelijke oplossingen op het domotica eu forum :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:49
Mediacj schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:56:
[...]

Nee helaas ik heb ook niets meer vernomen nadat ik die link verzonden heb met daarin een verwijzing naar mogelijke oplossingen op het domotica eu forum :/
welke link is dat als ik mag vragen. ben wel nieuwsgierig wat waarschijnlijk het probleem is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snooze7555 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:06:
Hoi,

Deze gesoldeerd aan pen 1 van de inwendige antenne. De antenne die erin zit is een goede antenne alleen heel erg richtings gevoelig.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm dat ziet er verrassend simpel uit.
Vanmiddag hier ook maar eens proberen.

en RH Lem in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2" , heb je ook artikelnummers van de Conrad daarvan? Is het deze?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Hoi TD-er,

De lengte is alleen echt van beland. De dikte is ook wel van belang maar heb ik 1.5mm2 genomen, zwarte installatie draad.

(30000/freq in MHZ / 4) *corr factor (0,97) = lengte in cm

Veel succes.

[ Voor 17% gewijzigd door snooze7555 op 22-02-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RH Lem schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:26:
Hoi Tweakers,

Ook ik had last van slechte ontvangst bij diverse schakelaars met de homewizard.
Deze heb ik indien deze in een betonmuur waren ingebouwd voorzien van een externe antenne.
Helaas was dit niet afdoende.
Ik heb toen een antenne voor 433 mhz voor kunststof behuizing besteld bij conrad, en deze in de Homewizard geplaatst.
Ook ik heb de originele antenne aangekoppeld gehouden en de externe antenne parallel aangesloten.
De antenne is voorzien van een kern die afgeschermd is door een ijzeren mantel.
Deze heb ik afgeknipt, en voorzien van een krimpkous zodat deze geen contact kan maken met de onderdelen in de Homewizard.
De "zenddraad" is vast gesoldeerd aan de linkerzijde van de interne antenne.
Het massa contact ( ground) heb ik aan één van de massa contacten gesoldeerd.

Al met al een klusje van 10 min, en het zend en ontvangstbereik is significant verbeterd.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet er netjes uit. Heb je ook praktijk ervaring/voorbeeld hoe de ontvangst, meer nog het zend vermogen verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snooze7555 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:48:
Hoi TD-er,

De lengte is alleen echt van beland. De dikte is ook wel van belang maar heb ik 1.5mm2 genomen, zwarte installatie draad.

Veel succes.
Just curious, waar komt die correctiefactor vandaan?
Op diverse fora hanteren ze de lengte van het printspoor als "correctie"
Zonder die factor zou het 17.3 cm zijn.

Maar goed, ik dacht zelf aan om soepel draad te pakken, zodat er minder stress komt op de print en bij mij hangt 'ie met de 'printantenne' naar beneden.
En installatiedraad is niet echt makkelijk te solderen.

Misschien werkt die standaard antenne ook wel helemaal niet 'tegen', maar zelfs een beetje mee? Iets met "groundplate" en "impedantie"? * TD-er heeft ooit eens de kok horen fluiten en weet niet precies waar de lepel hangt voor wat betreft antenne-design. ("ervaring" stamt uit het tijdperk van de 27MC bakkies)

[ Voor 3% gewijzigd door TD-er op 22-02-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 13:18
Kan homewizard een oplossing bieden voor mijn probleem?

Ik heb een schakelaar in de gang en een schakelaar verdieping hoger. De gangschakelaar bedient twee lampen, ééntje in de verdieping hoger en in ééntje in de gang. De schakelaar verdieping hoger, doet identiek hetzelfde.

Kan ik met homewizard de gang schakelaar enkel de lamp in gang laten branden en de schakelaar boven enkel de lamp boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coase schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:48:
Kan homewizard een oplossing bieden voor mijn probleem?

Ik heb een schakelaar in de gang en een schakelaar verdieping hoger. De gangschakelaar bedient twee lampen, ééntje in de verdieping hoger en in ééntje in de gang. De schakelaar verdieping hoger, doet identiek hetzelfde.

Kan ik met homewizard de gang schakelaar enkel de lamp in gang laten branden en de schakelaar boven enkel de lamp boven?
Kun je iets meer zeggen/tekenen hoe eea aangesloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Dat is inderdaad de antenne die ik bij Con rad vandaan heb. :)
TD-er schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:56:
[...]

Hmm dat ziet er verrassend simpel uit.
Vanmiddag hier ook maar eens proberen.

en RH Lem in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2" , heb je ook artikelnummers van de Conrad daarvan? Is het deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dazzie schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:38:
[...]

welke link is dat als ik mag vragen. ben wel nieuwsgierig wat waarschijnlijk het probleem is....
Hier staat het:

Mediacj in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Ik heb boven op een kinderkamer een inbouwdimmer in een betonmuur zitten welke
niet reageerde op de Homewizard die beneden in mijn keuken staat. Ook de
dimmer van een buitenlamp in mijn schuur reageerde 9 van de 10 keer niet.
Ook een ontvanger op de zolder reageerde niet op een uit signaal van de Homewizard.
De ontvanger van de verlichting van het bureau van één van mijn kinderen wijgerde ook vaak dienst, en gaf geen gehoor aan het dagelijkse uit signaal ,welke standaard ingesteld staat als het schooltijd is.
Na de modificatie heb ik met alle geen enkel probleem meer, en werkt alles zoals het hoort.
De Homewizard is op zijn oude plek op het keukenkastje blijven staan.

Van ontvangst problemen van bijvoorbeeld een temperatuur meter of mijn wind meter heb ik nooit last gehad, dus daar kan ik niks van zeggen.
martinvdm schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:03:
[...]

Dat ziet er netjes uit. Heb je ook praktijk ervaring/voorbeeld hoe de ontvangst, meer nog het zend vermogen verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 'm ook toegepast...
Afbeeldingslocatie: http://td-er.nl/wp-content/uploads/2014/02/HomeWizard-extra-antenna.jpg

Resultaten zijn vooralsnog zeer bemoedigend.
Het lijkt wel alsof de probleemschakelaars nu veel sneller schakelen en zelfs de printer-schakelaar op de 2e verdieping (die met repeater niet altijd lekker betrouwbaar schakelde) schakelt nu echt altijd en meteen. (dus zeker niet door de repeater)

Ik heb er ook even een blogpost aan gewijd, uiteraard met (inspiratie-)bronvermelding :)
En de print van de HW is ook even op de scanner-glasplaat geweest om er een high-res foto van te maken.
Helaas lijkt de scan-richting nogal van invloed te zijn op de leesbaarheid van de tekst op de chipjes, maar voor de zekerheid heb ik ook even met de USB-microscope wat plaatjes genomen van die chippies voor een vervolg-projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Mooie en eenvoudige mod!

Als je deze mod toepast is er echter wel een kleine kans dat je nu van buren in de buurt die toevallig ook een cresta/tfa etc sensor hebben signalen gaat opvangen waardoor je meetgegevens snel wisselen tussen de waarden van jezelf en die van iemand in de buurt.

Theoretisch uiteraard en je moet de pech hebben dat er daadwerkelijk iemand met dat soort sensoren in de buurt woont, maar met de vele reclames van HW op TV wordt die kans steeds groter ;)

Toch overweeg ik ook om het te gaan proberen dan kan ik mijn kaku repeater weer op marktplaats zetten :)

Bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik het ook ga proberen. Wat voor soort draadje kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb hier een bewegingssensor waar ik eigenlijk geen raad mee weet. Ik ben op zoek naar een goede plek voor deze sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:41:
Ik heb hier een bewegingssensor waar ik eigenlijk geen raad mee weet. Ik ben op zoek naar een goede plek voor deze sensor.
De brievenbus? De wasmachine ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
RH Lem schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:01:
Dat is inderdaad de antenne die ik bij Con rad vandaan heb. :)
[...]
Mooi opgelost, dank voor het delen van de info!

Vraagje: als ik de documentatie van de antenne bij Conrad bekijk, zou je de rode draad bij toepassing in een plastic kastje zoals de HW niet op de ground-pin moeten solderen, maar los moeten laten hangen, als "counter balance". De mantel van de zwarte coax moet je dan op de ground-pin solderen.

Er staat in de documentatie:
"Gain comparable with a 1⁄4 wave lenght stilus; on plastic cases it is suggested to install the supplied electrical wire with eyelet (Part.3) without shortening it and mounting it in the antenna opposite direction."
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LhDBtUr.png

Waarom heb je het anders opgelost?

[ Voor 20% gewijzigd door bikermouse op 23-02-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:07:
Ik denk dat ik het ook ga proberen. Wat voor soort draadje kan ik het beste gebruiken?
Zoals eerder gepost, lijkt de soort draad niet echt uit te maken.
snooze7555 in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2" heeft 1.5 mm^2 schakeldraad gebruikt en ik een heel dun draadje voor gebruik op een breadboard. (setje van de DX.com een keertje besteld)
Zeg maar, wat er voor je neus ligt, mits lang genoeg. :)

Een stugge schakeldraad is lastiger te solderen en kan iets meer kracht op de print uitoefenen. Maar wanneer je het gewoon met rust laat, is er met beide niets mis. Het flexibele draadje wat ik heb gebruikt zal nooit rechtop blijven staan, dus hangt ook een beetje af hoe je de HW hebt staan/liggen/hangen.
Persoonlijk vind ik die oplossing met een flexibele antenne eigenlijk de mooiste en de meest degelijke. Al zal je door de iets kortere antenne (is intern opgerold) een iets minder optimale ontvangst hebben dan maximaal haalbaar. Maar goed, plaatsing zal waarschijnlijk meer invloed hebben dan het verlies van een iets verkorte spriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Hoi TD-er.

Mooi verhaal op je blogpost, we kunnen hiermee meerdere Homewizard gebruikers blij mee maken.

Ik snap alleen niet van Homewizard.NL dat ze stug volhouden dat het geen verschil maakt met een externe antenne, laat ze in de waan zou ik zeggen, bij mij en jou geeft het in ieder geval een zeer goede verbetering.

:) :) :) ;) ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
TD-er schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:20:
Ik heb 'm ook toegepast...
..
Ik heb er ook even een blogpost aan gewijd, uiteraard met (inspiratie-)bronvermelding :)
Leuke blogpost. Je schrijft erin dat je moet opletten een speciale soldeerbout te gebruiken om het loodvrije soldeer van de printplaat heet genoeg te krijgen. Ik heb helaas alleen een gewone soldeertip. Zou ik niet de draad met gewoon loodsoldeer aan het voetje kunnen solderen?

@snooze7555 en @RHLem: hoe hebben jullie dat gedaan?

Verder vroeg ik me af: is het zo dat als je een antenne van 2 x 1/4 golflengte gebruikt (c.a. 34 cm, lijkt me nog geen praktisch bezwaar), je ook een nog betere ontvangst hebt?

De speciale Conrad antenne is trouwens maar 9 cm lang (1/8 golflengte??) hoe kan dat dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
bikermouse schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:50:
[...]

Verder vroeg ik me af: is het zo dat als je een antenne van 2 x 1/4 golflengte gebruikt (c.a. 34 cm, lijkt me nog geen praktisch bezwaar), je ook een nog betere ontvangst hebt?
Gewoon een soldeerstation die ervoor geschikt is :) :) ik heb zelf de velleman zie link

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=571

:)

[ Voor 3% gewijzigd door snooze7555 op 23-02-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De speciale Conrad antenne is trouwens maar 9 cm lang (1/8 golflengte??) hoe kan dat dan werken?
Omdat het een helical antenne is ,dus zit gedraaid als een spoel in die 9cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Leuke blogpost. Je schrijft erin dat je moet opletten een speciale soldeerbout te gebruiken om het loodvrije soldeer van de printplaat heet genoeg te krijgen. Ik heb helaas alleen een gewone soldeertip. Zou ik niet de draad met gewoon loodsoldeer aan het voetje kunnen solderen?

@Soldeer:
Mijn ervaring is dat je uiteindelijk wel de loodvrije soldeer kunt laten smelten, met een gewone bout, maar dan zit je vaak lang te 'bakken' en loop je dus sneller de kans dat je de printspoor van de print losbakt en/of de omliggende componenten. Het laten smelten doe je dan door rustig lood-soldeer te laten vermengen met het loodvrije.
Met een hetere bout is het gewoon sneller klaar en dus minder kans op gesloopte componenten.

Een antenne van 2x 1/4 golflengte gaat niet werken.
1x, 3x, 5x, 7x... wel. Het idee is dat je er een kwart-sinus in kunt laten 'staan'.
2x 1/4 golflengte kan wel, maar dan moet je 1x 1/4e aan de antenne-out en 1x 1/4e aan de massa hebben hangen. Echter ik weet dan niet goed wat de richtkarakteristiek is, oftewel de gevoeligheid in bepaalde richtingen. Daar houd mijn parate kennis omtrent antennes een beetje op :)

En zoals hierboven al genoemd, antennes die korter zijn dan 1/4e golflengte hebben de antennedraad opgerold. Een beetje zoals in een veertje van een balpen.

snooze7555 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:45:
Hoi TD-er.

Mooi verhaal op je blogpost, we kunnen hiermee meerdere Homewizard gebruikers blij mee maken.

Ik snap alleen niet van Homewizard.NL dat ze stug volhouden dat het geen verschil maakt met een externe antenne, laat ze in de waan zou ik zeggen, bij mij en jou geeft het in ieder geval een zeer goede verbetering.

:) :) :) ;) ;) ;) ;)
Er is redelijk wat interesse in de HomeWizard de laatste tijd. Eigenlijk sinds de kerst, toen de HW op TV kwam. Kennelijk werkt TV-reclame dus wel degelijk ;)
Ik merk dat in toename van het lezen van mijn 3 artikeltjes over de HW en de KAKU-spullen. Toppunt was rond de kerst, met ruim 500 views per dag :) (normaal was 70 a 80 per dag) en ook nu nog zijn alleen al die 3 artikelen goed voor zo'n 70 - 100 views per dag.
En in de Google-zoekvragen zie je ook vaak dingen als "hoe verbeter ik ontvangst". Dus ook ontvangst-issues zijn er zeker bij meer mensen.

Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat je vanuit een management-standpunt niet zomaar gaat aangeven dat er problemen zijn met de antenne, want voor je het weet gaat dat een eigen leven lijden. Zolang je alles op 1 verdieping hebt, kan ik mij goed voorstellen dat er redelijk wat bereikt kan worden met de standaard antenne.
Vanuit dat standpunt is het ook het beste om antennedesign voor een volgende versie grondig aan te pakken en misschien is een losse zender uiteindelijk wel gewoon een praktischer oplossing. (dus niet een repeater, maar 2e zender/ontvanger) Dan heb je namelijk ook minder dingen in hetzelfde segment. Nu met een betere ontvangst, kun je theoretisch ook gewoon verder komen en dus een 2e segment beïnvloeden. Dat is gewoon vervelend wanneer 2 buren een HW hebben. Het KAKU-systeem ondersteunt gewoon geen 'acknowledgement' en dus weet je gewoon niet of het over is gekomen.

Kortom, voor nu is het een mooie simpele oplossing, maar wanneer je het grotere plaatje ziet, is het niet de meest ideale oplossing. Je beperkt je namelijk niet meer tot 1 huishouden met je zendbereik.

[ Voor 37% gewijzigd door TD-er op 23-02-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Over de gevoeligheid van de hw.
Ja heb ik ook ervaren als een zwak punt. Heb het zelf enkele maanden geleden door een draadje van ca 18 cm (corr. 16,8cm) aan de eerder aangegeven hot spot te solderen hierna de draad in de behuizingrand gevouwen.
Dit geeft een aanzienlijke gevoeligheids verbetering, geen gaten in de kast enz.
Neemt niet weg dat ik soms toch soms een commando zie missen. Zou een collision (botsing met een ander signaal) kunnen zijn. Sommige signalen stuur ik dus een minuut later nogmaals.
Over de Conrad antenne, als je die open maakt zie je dat er een simpel koperdraadje in zit, onderaan zit een soort spiraal waarin de lengte wordt gecorrigeerd. Zal met deze antenne zeker niet beter werken dan een geïsoleerde koperdraad van de bekende 17cm, veel goedkoper en alles blijft (betrekkelijk) origineel. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
RuudMR schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:59:
Het zou toch geweldig zijn als HW een I/o moduul zou maken die communiceerde op 800 mc
Een moduul met bv 8 in en 8 uitgangen.
Hiermee zijn toch veel I/o problemen met de kaku en de 435mc die toch minder betrouwbaar werken zou oplossen. Uitgangen om bv relais te schakelen ingangen om signalen in te lezen.
Ik weet zeker dat er veel klanten voor zijn. Ik sta al in de rij voor een paar kastjes. (Wel met een gecontroleerd protocol, zodat je weet dat de sturing is doorgekomen. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn!
Dus HW, een kastje er bij en het wordt nog mooier. :) :) :)
Laat maar horen of hier interesse voor is. HW leest vast mee ;)
Weinig reacties ontvangen, maar dit is een uitstekende oplossing om een gecontroleerde en dus betrouwbare overdracht mogelijk te maken met de hw.
Nu weet je nooit zeker of iets is overgekomen en voor hw zou het een uitstekende aanvulling van hun product zijn.
Ik zie op het forum mensen allerlei koppelingen maken allemaal enkelvoudige ongecontroleerde sturingen over een hardware van kaku. Ik doe het zelf ook en mis regelmatig signalen. Dit zou een geweldige uitbreiding zijn. Maak er een echte plc van!
De hw is het waard.
Zo'n product hoeft beslist niet duur te zijn, de hardware is minimaal. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
RuudMR schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:02:
[...]

Weinig reacties ontvangen, maar dit is een uitstekende oplossing om een gecontroleerde en dus betrouwbare overdracht mogelijk te maken met de hw.
Nu weet je nooit zeker of iets is overgekomen en voor hw zou het een uitstekende aanvulling van hun product zijn.
Ik zie op het forum mensen allerlei koppelingen maken allemaal enkelvoudige ongecontroleerde sturingen over een hardware van kaku. Ik doe het zelf ook en mis regelmatig signalen. Dit zou een geweldige uitbreiding zijn. Maak er een echte plc van!
De hw is het waard.
Inderdaad weinig reactie, maar ik denk dat er veel belangstelling voor is.
Ik sta er iig voor in de rij.

Wat betreft de modificatie voor de antenne; Ik wil dit binnenkort ook gaan proberen.
Bedankt voor de uitgebreide info in deze.
(van iedereen die een bijdrage heeft geleverd natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willieku schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:54:
[...]

Wat betreft de modificatie voor de antenne; Ik wil dit binnenkort ook gaan proberen.
Bedankt voor de uitgebreide info in deze.
(van iedereen die een bijdrage heeft geleverd natuurlijk)
Alleen niemand beschrijft even hoe je dat kastje loshaalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:59:
[...]

Alleen niemand beschrijft even hoe je dat kastje loshaalt :?
Had ik nog niet naar gekeken.... schroefje achter sticker misschien...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder de zwarte voetjes , zit iets wat magnetisch is _/-\o_
Ik gok schroefjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:53:
Onder de zwarte voetjes , zit iets wat magnetisch is _/-\o_
Ik gok schroefjes :)
Inderdaad, 4x zwarte voetje loswippen met een mesje en dan met een gewone kruiskop schroevendraaier losmaken.
Is echt heel simpel te doen en als je een beetje voorzichtig de voetjes losmaakt, plakken ze nog steeds prima, dus zet je ze er zo weer onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
De zwarte zendkabel is vrij stug, en de ijzeren mantel is dan lastig om ook vast te solderen op de printplaat.
De ground is zeker belangrijk voor je zend vermogen, en zo maak je gebruik van ground van de printplaat.
Ik heb dit als eerste zo geprobeerd, en bij mij werkt dit afdoende.
De printplaat heeft door het plaatsen van de rubberen antenne die geborgd zit aan de behuizing geen last van beweging en heeft daardoor geen kans op beschadigen.
Naar mijn mening is dit inderdaad een wat duurdere oplossing, maar kwalitatief wel een betere. Maar ieder moet zelf weten welke methode hij kiest.
:*)
bikermouse schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:30:
[...]

Mooi opgelost, dank voor het delen van de info!

Vraagje: als ik de documentatie van de antenne bij Conrad bekijk, zou je de rode draad bij toepassing in een plastic kastje zoals de HW niet op de ground-pin moeten solderen, maar los moeten laten hangen, als "counter balance". De mantel van de zwarte coax moet je dan op de ground-pin solderen.

Er staat in de documentatie:
"Gain comparable with a 1⁄4 wave lenght stilus; on plastic cases it is suggested to install the supplied electrical wire with eyelet (Part.3) without shortening it and mounting it in the antenna opposite direction."
[afbeelding]

Waarom heb je het anders opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:39:
[...]

Zoals eerder gepost, lijkt de soort draad niet echt uit te maken.
snooze7555 in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2" heeft 1.5 mm^2 schakeldraad gebruikt en ik een heel dun draadje voor gebruik op een breadboard. (setje van de DX.com een keertje besteld)
Zeg maar, wat er voor je neus ligt, mits lang genoeg. :)

Een stugge schakeldraad is lastiger te solderen en kan iets meer kracht op de print uitoefenen. Maar wanneer je het gewoon met rust laat, is er met beide niets mis. Het flexibele draadje wat ik heb gebruikt zal nooit rechtop blijven staan, dus hangt ook een beetje af hoe je de HW hebt staan/liggen/hangen.
Persoonlijk vind ik die oplossing met een flexibele antenne eigenlijk de mooiste en de meest degelijke. Al zal je door de iets kortere antenne (is intern opgerold) een iets minder optimale ontvangst hebben dan maximaal haalbaar. Maar goed, plaatsing zal waarschijnlijk meer invloed hebben dan het verlies van een iets verkorte spriet.
Bedankt voor uitleg. Ik neem aan dat het beste resultaat dan wel een koperdraadje moet zijn? In jou blog schrijf je verder dat deze 16,8cm moet zijn, maar ik lees ook berichten van 18cm. Wellicht zoiets nog een goed idee?

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 23-02-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt deze formule aanhouden.
30000:433.920=69.1371681416:4=17.2842920354 x0.97=16.7657632743
Afgerond zeg maar 16.76 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok bedankt, vond ook dit DIY projectje op internet icm kaku, wellicht voor een ieder nog interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb af en toe ook problemen dat ik het signaal van een magneetcontact niet ontvang die op de schuurdeur zit. Soms wel, soms niet.
Als ik de interne antenne van de HW zou voorzien de de hiervoor genoemde 17 cm antenne, zou dat de ontvangst ook verbeteren? Dat kon ik er niet helemaal uithalen. Wel dat het zendbereik verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:44:
Ik heb af en toe ook problemen dat ik het signaal van een magneetcontact niet ontvang die op de schuurdeur zit. Soms wel, soms niet.
Als ik de interne antenne van de HW zou voorzien de de hiervoor genoemde 17 cm antenne, zou dat de ontvangst ook verbeteren? Dat kon ik er niet helemaal uithalen. Wel dat het zendbereik verbeterd.
Als je de antenne verbeterd , wordt zowel je ontvangst als zendbereik beter.
Had het hier zelf ook met een deurcontact zender, daar heb ik aan het deurcontact zender een antenne van 16.8 cm gemaakt, dat werkt nu ook goed, dus dat zou je ook kunnen proberen, want deurcontact goedkoper en de garantie op je homewizard kastje blijft intact .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:53:
[...]

Als je de antenne verbeterd , wordt zowel je ontvangst als zendbereik beter.
Had het hier zelf ook met een deurcontact zender, daar heb ik aan het deurcontact zender een antenne van 16.8 cm gemaakt, dat werkt nu ook goed, dus dat zou je ook kunnen proberen, want deurcontact goedkoper en de garantie op je homewizard kastje blijft intact .
Dat zou ik ook kunnen proberen. Als ik het deurcontact openmaak, is het dan makkelijk te zien wat de antenne is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.dropbox.com/s...k9y9w/20131205_195903.jpg
hier kun je zien waar ik hem aangesoldeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:39:
[...]
......
Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat je vanuit een management-standpunt niet zomaar gaat aangeven dat er problemen zijn met de antenne, want voor je het weet gaat dat een eigen leven lijden. Zolang je alles op 1 verdieping hebt, kan ik mij goed voorstellen dat er redelijk wat bereikt kan worden met de standaard antenne.
Vanuit dat standpunt is het ook het beste om antennedesign voor een volgende versie grondig aan te pakken en misschien is een losse zender uiteindelijk wel gewoon een praktischer oplossing. (dus niet een repeater, maar 2e zender/ontvanger) Dan heb je namelijk ook minder dingen in hetzelfde segment. Nu met een betere ontvangst, kun je theoretisch ook gewoon verder komen en dus een 2e segment beïnvloeden. Dat is gewoon vervelend wanneer 2 buren een HW hebben. Het KAKU-systeem ondersteunt gewoon geen 'acknowledgement' en dus weet je gewoon niet of het over is gekomen.

Kortom, voor nu is het een mooie simpele oplossing, maar wanneer je het grotere plaatje ziet, is het niet de meest ideale oplossing. Je beperkt je namelijk niet meer tot 1 huishouden met je zendbereik.
Nou, ik denk dat HW er geen zin in heeft om allerlei hardware-versies op de markt te brengen als in meer dan 80% van de gevallen de huidige voldoet.
Dat bereik tot bij de buren is geen issue, want alle sensoren en switches hebben een unieke code, tenzij je de oude "wieltjes-code" van KAKU gebruikt, en de meeste gebruikers zullen hun HW korter bij hun buren hebben staan dan de afstand tot het schuurtje in de achtertuin... Bovendien geeft een repeater toch ook geen problemen terwijl je zendbereik wordt vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudMR schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:02:
[...]

De hw is het waard.
Er zijn systemen op de markt die aan je wens voldoen. Kijk gerust naar de prijzen (incl. die van de switches) en vergeet niet dat het product niet alleen uit hardware bestaat ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Zaterdag weer een IP cam in de aanbieding bij de Aldi. Werkt deze nou samen met de Homewizard?
http://www.aldi.nl/aldi_ip_camera_48_5_749_7417.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

larsF schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:19:
Zaterdag weer een IP cam in de aanbieding bij de Aldi. Werkt deze nou samen met de Homewizard?
http://www.aldi.nl/aldi_ip_camera_48_5_749_7417.html
Ja deze werkt samen met de Homewizard. Heb hem laatst aangeschaft toen hij ook al in de aanbieding was. Wifi bereik was erg slecht waardoor ik hem terug heb gebracht en mijn geld heb terug gevraagd. Vervolgens een foscam FI8910W besteld. De foscam voelt veel degelijker aan en de software werkt erg prettig, is mij die € 30,- extra wel waard, maar de keuze is aan jezelf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
[b]Kijkmijnou schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:07
Dat bereik tot bij de buren is geen issue, want alle sensoren en switches hebben een unieke code, tenzij je de oude "wieltjes-code" van KAKU gebruikt, en de meeste gebruikers zullen hun HW korter bij hun buren hebben staan dan de afstand tot het schuurtje in de achtertuin... Bovendien geeft een repeater toch ook geen problemen terwijl je zendbereik wordt vergroot.
Niet voor de kaku modules etc maar wel voor weersensoren, die hebben geen unieke codes, zeker de wind/regen en uv meter zijn niet uniek en de thermometers kennen slechts vijf codes.

>>Edit 20:51
Heb inmiddels de mod ook zelf toegepast en ik ben aangenaam verrast door de verbetering! Normaal gesproken krijg ik mijn tuinlampen alleen met de kaku repeater aan maar lukt nu ook zonder, verder had ik een deurcontact die regelmatig 'open' bleef staan omdat het signaal niet aankwam dat die dicht is, maar nu heb ik het een keer of 10 getest en ieder signaal komt netjes binnen.

Een mooie verbetering tot nu toe ik zal als test de kaku repeater eens een tijdje uitlaten.

Ik heb ook zo'n dun Arduino draadje gebruikt en met de metalen aansluitpen die daar opzit op de antenne gesoldeerd. Aangezien ik geen sterke soldeer pistool heb, heb ik eerst soldeersel op de pen laten smelten zodat de pen al goed heet is en er al aardig wat soldeersel opzit en daarna op de antenne vast gesoldeerd en dat ging eigenlijk best snel.

Ik had in eerste instantie de nieuwe antenne in de behuizing gelaten en toen viel het resultaat tegen, sterker nog het bereik was zelfs iets slechter, vervolgens de antenne uit de behuizing laten komen en toen was het echt heel veel beter, en inderdaad het schakelen gaat sneller :)

[ Voor 46% gewijzigd door Mediacj op 24-02-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:06:
[...]

Niet voor de kaku modules etc maar wel voor weersensoren, die hebben geen unieke codes, zeker de wind/regen en uv meter zijn niet uniek en de thermometers kennen slechts vijf codes.
Niet alleen dat, maar je hebt ook een grotere kans op een "collision", oftewel dat er 2 tegelijk aan het zenden zijn binnen het bereik van de ontvanger. Een betere antenne werkt 2 kanten op. Zowel het bereik van zenden neemt toe, maar ook de ontvangstgevoeligheid.
Die 433 MHz band begint gewoon steeds drukker te worden en aangezien je geen feedback krijgt van de ontvangers weet je niet of het aangekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:47:
[...]

Niet alleen dat, maar je hebt ook een grotere kans op een "collision", oftewel dat er 2 tegelijk aan het zenden zijn binnen het bereik van de ontvanger. Een betere antenne werkt 2 kanten op. Zowel het bereik van zenden neemt toe, maar ook de ontvangstgevoeligheid.
Die 433 MHz band begint gewoon steeds drukker te worden en aangezien je geen feedback krijgt van de ontvangers weet je niet of het aangekomen is.
Klopt, maar als je je huis vol hebt met KAKU-sensors, thermometers, etc. Dan heb je ook een grotere kans op collisions. Dat is nou eenmaal een extra betrouwbaarheidsprobleem bij systemen die zonder handshakes werken. Dat geldt voor de ontvangstbevestiging door zowel switches naar de centrale als door de centrale naar de sensoren. Budgetkwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dank je wel. Zal er binnenkort eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 16:05
Zijn deze compatible?

http://online.kruidvat.nl...7406.641919928.1393322239

Afbeeldingslocatie: http://static.kruidvat.nl/product/180x180/8d0/9_rookmelder_b3a9d799216ea7553edf8fd4ae1864c37509707b.jpg

Een leuke aanbieding op het moment... 2 voor € 12.99
Ze lijken heel erg op de:
http://www.amazon.de/Flam...kl-Batterie/dp/B0045Y5SFO
Die werken 100% (maar zijn iets duurder)

[ Voor 57% gewijzigd door MikeT80 op 25-02-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
MikeT80 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:59:
Zijn deze compatible?

http://online.kruidvat.nl...7406.641919928.1393322239

Een leuke aanbieding op het moment...
Ze lijken heel erg op de:
http://www.amazon.de/Flam...kl-Batterie/dp/B0045Y5SFO
Die werken 100% (maar zijn iets duurder)
Als het goed is zijn deze twee hetzelfde.
Flamingo is een onderdeel (of overgenomen door) Elro.
Elro werkt in principe gewoon op de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb zo'n setje gekocht, het is idd Flamingo en ze werken met de HW.
Een nadeeltje t.o.v. andere modellen is dat je elk jaar batterijen moet vervangen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
@Satellietje
Mijn virusscanner wordt erg nerveus van het gedownloade (rar) bestand op het moment
dat deze uitgepakt wordt. Alle inhoud verdwijnt direct in 'Quarantaine'.

Is mijn virusscanner hyperactief ?

Thanks
Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Pagina: 1 ... 20 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!