Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:57:
Hoi

Ik lees in een aantal reviews van de HomeSense applicatie dat er problemen zijn met de grafieken van de zonnepanelen van de energylink en dat in sommige gevallen de energylink de applicatie laat crashen. Zijn er toevallig hier mensen die deze problemen hebben? Ik wil namelijk wat JSON data hebben om dit problem na te kunnen spelen en op te lossen.

Patrick
Ik heb geen zonnepanelen en ken dan ook niet het probleem van het chrashen daarmee.
Wel had ik dat de aan het begin van de week, toen ik mijn regenmeter had geinstalleerd, dat HomseSense op mijn SurfaceRT een paar seconden het beeld zien en crashte.
Vanmorgen ging het wel goed. Mogelijk heb jij iets aangepast?

Verder niets dan lof. HomeSense ziet er goed uit en ik kijk uit naar de Windows Smartphone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatman schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:39:
[...]

Ik heb geen zonnepanelen en ken dan ook niet het probleem van het chrashen daarmee.
Wel had ik dat de aan het begin van de week, toen ik mijn regenmeter had geinstalleerd, dat HomseSense op mijn SurfaceRT een paar seconden het beeld zien en crashte.
Vanmorgen ging het wel goed. Mogelijk heb jij iets aangepast?

Verder niets dan lof. HomeSense ziet er goed uit en ik kijk uit naar de Windows Smartphone versie.
Eind deze week/begin volgende week start ik met een beta test voor de Windows Phone versie. Mocht je mee willen doen, stuur dan even een mail naar homesense@patricksmits.nl met daarin je liveid. Dan voeg ik je toe aan de beta testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:57:
Hoi

Ik lees in een aantal reviews van de HomeSense applicatie dat er problemen zijn met de grafieken van de zonnepanelen van de energylink en dat in sommige gevallen de energylink de applicatie laat crashen. Zijn er toevallig hier mensen die deze problemen hebben? Ik wil namelijk wat JSON data hebben om dit problem na te kunnen spelen en op te lossen.

Patrick
Kom maar op hoor Patrick, wat wil je precies? PM me anders ff. Heb al eerder aan je dimmer meegeholpen. Ik heb ook de EnergyLink met zonnepanelen en help graag met het verbeteren van HomeSense :)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele weken geleden het TV startpakket aangeschaft. Hierbij zat ook de Elro C704IP.2 camera. Deze camera is dusdanig geconfigureerd dat er automatisch een DDNS record wordt aangemaakt. Ik ben momenteel aan het proberen om dit uit te schakelen. Na uitzoekwerk door de helpdesk van Homewizard ben ik wel op weg geholpen, maar heb het nog niet volledig kunnen uitschakelen.
Ondertussen heb ik uitgevoerd

http://<your camera’s IP>:<your camera’s port>/get_params.cgi?user=UserName&pwd=Password

Met deze query is het mogelijk om een aantal instellingen uit te lezen vanaf de camera, waaronder een aantal DDNS instellingen.
Vervolgens kunnen door de query

http://<your camera’s IP>:<your camera’s port>/set_factory_ddns.cgi?service=0&user=&pwd=&host=&proxy_svr=&proxy_port=&cam_user=UserName&cam_pwd=Password

enkele DDNS instellingen gereset worden. Na het uitvoeren wordt in de web interface aangegeven dat het Manufacturer's Domain leeg is.
In de configuratie file (eerste query) staan echter de instellingen nog gewoon in. Door het uitvoeren van de query

http://<your camera’s IP>:<your camera’s port>//set_ddns.cgi?service=0&user=&pwd=&host=&proxy_svr=&proxy_port=&restart_dyndns=0&cam_user=UserName&cam_pwd=Password

worden de DDNS gegevens uit de configuratiefile verwijderd.

Bij controle van de backup van de configuratie blijkt echter dat in deze backup nog een derde DDNS sectie in de camera aanwezig is, namelijk

mddnsaddress abc.aipcam.com
mddnsUser abc
mddnsPassword 123

Helaas heb ik nog geen manier kunnen vinden om deze gegevens te verwijderen. |:(

Is dit iemand al gelukt ?

De meeste query mogelijkheden van de camera zijn overigens terug te vinden in het document http://www.apexis.cz/download/CGI/Apexis H.264 CGI document.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met een compacte, goede dome camera die goed samen werkt met de Homewizard? Camera moet dome zijn met Wifi, IR nachtzicht en liefst redelijk grote hoek van de lens. De Foscam versie is nl niet echt compact. Zou helemaal mooi zijn als die ook nog dual stream is, dus zowel H264 en MJPEG. Dan kan ik de MJPEG stream voor HW gebruiken en de H264 als opname op de Synology.

[ Voor 36% gewijzigd door martinvdm op 07-02-2014 18:57 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb afgelopen week ook nog een paar rookmelders bij de Trekpleister gehaald, als aanvulling op de set die hier al hangt.
Op de doos staat een QR-code die mooi doorlinkt naar een 404-pagina niet gevonden.
Dus ik even verder kijken en de FA20RF en de dual-set RM150RF zijn kennelijk opgevolgd door de RM170RF.
Iemand enig idee of deze nieuwe serie al gaat werken met de HomeWizard? Detail is dat ze op 868 MHz werken ipv. de 433 MHz. Tenminste, dat staat in de handleiding bij het troubleshoot deel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:17:
Ik heb afgelopen week ook nog een paar rookmelders bij de Trekpleister gehaald, als aanvulling op de set die hier al hangt.
Op de doos staat een QR-code die mooi doorlinkt naar een 404-pagina niet gevonden.
Dus ik even verder kijken en de FA20RF en de dual-set RM150RF zijn kennelijk opgevolgd door de RM170RF.
Iemand enig idee of deze nieuwe serie al gaat werken met de HomeWizard? Detail is dat ze op 868 MHz werken ipv. de 433 MHz. Tenminste, dat staat in de handleiding bij het troubleshoot deel.
Het zal denk ik niet veel beter worden dan de fa20rf. Iig valt me op dat de door jou geposte 94db is en de fa20rf paar db minder is. Verder werken de fa20rf prima in mijn geval. Zit meer te springen om een koolmonoxidemelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 20:50
Vraagje,

Gisteren een asun-650 in combinatie met autogordijn geinstalleerd.

Nu blijkt dat je de gordijnen alleen kunt openen of sluiten met de app van homewizard.

Nu is mijn vraag, is hier een oplossing voor?

P.s de motor is een kallox.

Gr. Apepannetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
apepannetje schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:04:
Vraagje,

Nu blijkt dat je de gordijnen alleen kunt openen of sluiten met de app van homewizard.

Gr. Apepannetje
Waar had je het anders mee willen doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handmatig kan ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apepannetje schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:04:
Vraagje,

Gr. Apepannetje
Je kunt er toch ook gewoon een kaku ab of zender op aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 20:50
martinvdm schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:02:
[...]

Je kunt er toch ook gewoon een kaku ab of zender op aanmelden?
Ik denk dat ik de vraag verkeerd gesteld heb.

Ik bedoel dat je de gordijnen niet in een tussen positie kunt stoppen.

Of alleen open
Of alleen dicht

Gr. Apepannetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik gebruik ook de de autogordijn units, je kan ze met IR of met logische pulsen aansturen.
Korte pulsjes voor open, dicht en voor stop. Korte pulsjes open collector ingang, dus naar nul schakelend.
Met de asun650 is dat lastig, die geeft lange pulsen van enkele minuten, stoppen zal dan moeilijk lukken.
Ik gebruik voor de aansturing een aparte ucontroller, dus niet met de hw.

Om de de gordijnbeweging met de asun650 te stoppen moet je bij het uitschakelen een stoppulsje maken. Heb je extra hardware voor nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door RuudMR op 09-02-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Bij mijn ouders heb ik een schakelaar van kaku opgehangen icm een asun-650 (aan HomeWizard uiteraard). Knop omhoog, is rolluik omhoog en knop naar beneden is rolluik omlaag. Als je tussentijds (tijdens het rollen) op dezelfde knop drukt, dan stopt de actie en blijft hij stil hangen. Moet met gordijnen ook wel lukken dan?

Of is dat niet wat je bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:24:
[...]

Het zal denk ik niet veel beter worden dan de fa20rf. Iig valt me op dat de door jou geposte 94db is en de fa20rf paar db minder is. Verder werken de fa20rf prima in mijn geval. Zit meer te springen om een koolmonoxidemelder.
Ze hebben in elk geval al wel een 2e soort melder, de hitte-melder RM171RF, die gekoppeld kan worden met de rookmelders. En er zijn ook CO-melders, dus nu is het wachten tot ze die laatste een RF-aanduiding gaan geven :)

Maar omdat ze op 868 MHz werken, is het dus maar de vraag of het gaat werken met de HomeWizard.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
apepannetje schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Ik denk dat ik de vraag verkeerd gesteld heb.

Ik bedoel dat je de gordijnen niet in een tussen positie kunt stoppen.

Of alleen open
Of alleen dicht

Gr. Apepannetje
klik op open en hij gaat open. Als je tussendoor (zeg maar halverwege) nog een keer op open klikt blijft hij op dat punt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmendegelder
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-04-2021
Gisteren drie hotelschakelingen aangepast. Had het eerst met een AWMR-230 inbouwschakelaar en een AWMT-003 Inbouwzender gedaan. Enige nadeel is dat de AWMT-003 beurtelings aan en uit kan zenden dus moet je soms twee keer drukken om het gewenste effect te krijgen.

KlikAanKlikUit was zo vriendelijk om drie inbouwzenders te vervangen voor AWST-8800 Draadloze wandschakelaars waarmee je zelf kunt kiezen voor aan of uit. Hiermee was het probleem opgelost.

Tip die mij wat frustratie had gescheeld: Zet je bewegingsmelders uit of bedek ze als je een schakelaar wil aanmelden. Ze worden namelijk ook als zender gezien. Ik kon maar niet begrijpen hoe het licht telkens aan en uit ging in de gang maar niet direct reageerde op de schakelaar ;)

Weet iemand trouwens of de draadloze thermometer ook binnen te gebruiken is?

[ Voor 0% gewijzigd door tijmendegelder op 09-02-2014 16:09 . Reden: Dubbel woord in één zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmendegelder schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:08:
Ja, hoezo niet eigenlijk.. anderom zou ik de vraag begrijpen... bij mij staat hij binnen, en deze is juist voor binnen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
tijmendegelder schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:08:
ja die werkt ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Ja, hoezo niet eigenlijk.. anderom zou ik de vraag begrijpen... bij mij staat hij binnen, en deze is juist voor binnen volgens mij.
Bij de omschrijving staat:
Weergave van buitentemperatuur en buiten luchtvochtigheid
Vandaar de vraag waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die thermometers heb ik hier zowel binnen als buiten hangen.
Enige waar je op moet letten is dat de ontvangst soms heel veel beter gaat wanneer je 'm 10 cm verzet. Maar dat geldt voor buiten net zo goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 17:10
ik vind regelmatig de hw niet met mijn app. Als ik hem uit trek en terug in steek werkt hij weer, meer mensen die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
chundo schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:37:
ik vind regelmatig de hw niet met mijn app. Als ik hem uit trek en terug in steek weerkt hij weer, meer mensen die er last van hebben?
Heb ik sinds de laatste firmware update ook gemerkt ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampje schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:18:
Bij mijn ouders heb ik een schakelaar van kaku opgehangen icm een asun-650 (aan HomeWizard uiteraard). Knop omhoog, is rolluik omhoog en knop naar beneden is rolluik omlaag. Als je tussentijds (tijdens het rollen) op dezelfde knop drukt, dan stopt de actie en blijft hij stil hangen. Moet met gordijnen ook wel lukken dan?

Of is dat niet wat je bedoelde?
Dit heb ik vaker gelezen. Maar lukt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Weet iemand waar ik een TS-704 UV uv meter kan bestellen voor gebruik met de HM.
HomeWizard zelf heeft hem niet meer.
Een andere mag natuurlijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Hatman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:00:
Weet iemand waar ik een TS-704 UV uv meter kan bestellen voor gebruik met de HM.
Wat dacht je van Google?
Eerste resultaat: http://www.weerstationkop...ions/wsp/ts-704-uv-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Heb deze ook wel gezien maar de levertijd is onbekend en ik hoop toch wel op een wat vriendelijker prijs.
Ik krijg de indruk dat die dingen weinig betrouwbaar zijn en ik hoop dat er ervaringsdeskundigen zijn die me
Wat op weg willen helpen door hun eigen ervaring mee delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hatman
Ik heb deze meter ook al een jaartje in gebruik, en werkt goed hier, wel zorgen dat je niet forceerd
Met het deksel weer dicht draaien.
Maar verder ben ik er tevreden mee,wel meen ik dat ik hem toen goedkoper had gekregen, wel bij dezelfde site trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Even over de gordijnen, in vergelijking met zonwering:
De gordijnen geef je een kort pulsje bv open, en de opdracht loopt tot de boel open is. Zo ook dicht.
Wil je dit onderbreken moet je op een aparte ingang een stoppuls geven.
Bij zonwering oid werkt dit anders, maar ik denk dat dit wel duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hatman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:00:
Volgens mij zou je hem hier nog moeten kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Hatman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Heb deze ook wel gezien maar de levertijd is onbekend en ik hoop toch wel op een wat vriendelijker prijs.
Ik krijg de indruk dat die dingen weinig betrouwbaar zijn en ik hoop dat er ervaringsdeskundigen zijn die me
Wat op weg willen helpen door hun eigen ervaring mee delen.
kan uit eigen ervaring vertellen dat ie snel aanwezig was toen ik m daar bestelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De Ts-704 was vorig jaar nog €39,95 bij weerstationkopen.nl ... :o
Ik heb hem sinds juni vorig jaar en hij werkt tot nu toe goed.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of het mogelijk is om de limieten ergens te verhogen?

Momenteel zit ik bij ongeveer alle categorieën aan z'n limiet.. En dat is best lastig, aangezien ik nog lang niet klaar ben met het inrichten van mijn systeem (Mijn hele huis draait hierop.. van lamp in het toilet, tot de laatste lamp op het kastje naast de tv)

Dit zijn de bekende limieten:

40 Schakelaars/dimmers (20 in gebruik, voldoende ruimte over)
20 Awareness sensoren 20 in gebruik, zeker 10 te kort..(Ik heb nu een aantal sensoren die ik niet kan gebruiken)
15 Somfy RTS ontvangers 0 in gebruik, voldoende ruimte over)
10 IP camera's 5 in gebruik, voldoende ruimte over)
5 Thermometers 4 in gebruik, maar ga deze niet aantallen niet uitbreiden)
5 Wattchers 1 in gebruik, voldoende ruimte over)
1 HeatLink
1 EnergyLink
1 Windmeter
1 Regenmeter

Ook kwam ik er achter dat ik maximaal 15 scenes kan maken, ook dit zit vol.. En ik kan dus nu niks meer uitbreiden..

Dus mocht er iemand zijn die weet hoe dit eventueel te verhogen is.. Dan hoor ik het graag! (door de microSD uit de HW te halen, en ergens iets te wijzigen bijv.)

Verder ben ik erg tevreden over de HW.. Maar de limieten beginnen nu in de weg te zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een 2e HW is geen optie?
Voordeel is dan dat je ook minder issues krijgt met bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
DE Honeywell TS704 is sowieso slecht verkrijgbaar. Ook niet meer op de site van homewizard. Misschien dat ze een ander model gaan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:36:
Het systeem loopt op z'n tenen. De limieten zijn onveranderbaar voor de gebruiker. (Firmware etc.)
Dus ik denk dat je geen substantiële verschuiving van limieten mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmendegelder
Dank voor de reacties. De verwarring kwam inderdaad door 'weergave buitentemperatuur'.

Heeft iemand een goed adres voor elektrische rolgordijnen? Met een basis motor, niet Somfy. Liever met een ASUN650 er op aangesloten.
Rudolfus schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:43:
[...]

Bij de omschrijving staat:
Weergave van buitentemperatuur en buiten luchtvochtigheid
Vandaar de vraag waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:36:

Momenteel zit ik bij ongeveer alle categorieën aan z'n limiet.. En dat is best lastig, aangezien ik nog lang niet klaar ben met het inrichten van mijn systeem (Mijn hele huis draait hierop.. van lamp in het toilet, tot de laatste lamp op het kastje naast de tv)

Dit zijn de bekende limieten:

20 Awareness sensoren [b]20 in gebruik, zeker 10 te kort..(Ik heb nu een aantal sensoren die ik niet kan
Welke Awareness sensoren gebruik je eigenlijk? Ik ben nl. op zoek naar zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Voor electrische gordijnen kijk dan eens op http://www.autogordijn.nl/.
Doen het bij mij prima, aangestuurd met ir. of met pulsjes open, dicht, stop.
Ik heb wel een andere trafo toegepast (zonder trafo). Lopen snel open en dicht maar zijn wel gehorig.
Het bijzondere is ook dat je één type heb die je zelf op lengte kan maken. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Nieuwe functionaliteit beschikbaar voor de homewizard Process monitor (HPM):

Email notificatie als aanvulling op de HW app notificaties. Voordelen zijn dat de email notificaties in alle situaties zijn te gebruiken en niet alleen vanuit de HW acties. Ook is het mogelijk om vrije tekst in te geven.

Zie http://hpm.homeip.net en de FAQ voor meer details.

Overige functies van de HPM:

- Werkt zonder extra software, eenvoudig samen met uw Homewizard
- Conditioneel schakelen (en/of) van schakelaars, sensoren en scenes
- Aansturen van het alarmsignaal in uw rookmelders als generiek alarm
- Countdown timers tot 9999 seconden; voor schakelsituaties
- Integratie Heatlink; regel uw temperatuur conditioneel
- Random timers tot 9999 seconden; t.b.v. aanwezigheid simulatie
- Geen programmeer kennis nodig en direct te gebruiken voorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
RuudMR schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:15:
Ik gebruik ook de de autogordijn units, je kan ze met IR of met logische pulsen aansturen.
Korte pulsjes voor open, dicht en voor stop. Korte pulsjes open collector ingang, dus naar nul schakelend.
Met de asun650 is dat lastig, die geeft lange pulsen van enkele minuten, stoppen zal dan moeilijk lukken.
Ik gebruik voor de aansturing een aparte ucontroller, dus niet met de hw.

Om de de gordijnbeweging met de asun650 te stoppen moet je bij het uitschakelen een stoppulsje maken. Heb je extra hardware voor nodig.
In de gebruiksaanwijzing van de asun staat dat die ook kan werken als pulsgever, maar ik weet natuurlijk niet of de motor daarmee kan omgaan. Moeten de pulsen voor openen en sluiten ieder op een eigen ingang komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 16:36
RuudMR schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:06:
Voor electrische gordijnen kijk dan eens op http://www.autogordijn.nl/.
Doen het bij mij prima, aangestuurd met ir. of met pulsjes open, dicht, stop.
Ik heb wel een andere trafo toegepast (zonder trafo). Lopen snel open en dicht maar zijn wel gehorig.
Het bijzondere is ook dat je één type heb die je zelf op lengte kan maken. :) :) :)
Kun je uitleggen hoe je een andere trafo hebt gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Kan iemand uitleggen wat het voordeel en nadeel is van schakelen via de Homewizard.
Ik heb bijvoorbeeld een sensor welke via de homewizard schakelt en dan het licht aandoet.

Hier ben ik alleen niet tevreden over omdat dit 1,5 tot 2 seconden duurt voor het licht aan gaat.
Het nadeel weet ik dus eigenlijk al...... maar wie kan uitleggen waarom wat te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steef_tweaker schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:53:
Kan iemand uitleggen wat het voordeel en nadeel is van schakelen via de Homewizard.
Ik heb bijvoorbeeld een sensor welke via de homewizard schakelt en dan het licht aandoet.

Hier ben ik alleen niet tevreden over omdat dit 1,5 tot 2 seconden duurt voor het licht aan gaat.
Het nadeel weet ik dus eigenlijk al...... maar wie kan uitleggen waarom wat te kiezen.
Het nadeel is inderdaad de vertraging, het voordeel is dat je in de app status kan zien en dat je ingewikkeldere schakelmomenten kan toepassen. De beste manier vind ik vooralsnog om zowel via de sensor als de homewizard te schakelen. Hiermee houd je de snelheid van de schakeling en de juiste weergave in de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:11:
[...]

Het nadeel is inderdaad de vertraging, het voordeel is dat je in de app status kan zien en dat je ingewikkeldere schakelmomenten kan toepassen. De beste manier vind ik vooralsnog om zowel via de sensor als de homewizard te schakelen. Hiermee houd je de snelheid van de schakeling en de juiste weergave in de HW.
Ik heb zelf ook last van vertraging, misschien een stomme vraag, maar hoe bedoel je "De beste manier vind ik vooralsnog om zowel via de sensor als de homewizard te schakelen"
Kan je misschien uitleggen wat je gedaan hebt en ingesteld hebt?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09

JB

Cédric roelt!

Meer mensen die niet via de Homewizard Online service kunnen verbinden op dit moment? Kan er wel rechtstreeks bij via mijn netwerk (over VPN).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Steef_tweaker schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:53:

Het voordeel is, dat je in control bent. Ik heb ooit een lamp laten schakelen door een bewegingssensor buiten de HW om, dit ging goed, totdat de sensor vreemd gedrag ging vertonen. De lamp ging aan en uit op de meest vreemde tijden en met de meest vreemde intervallen. Ik was niet thuis en had geen controle over deze situatie. Ik heb de sensor vervangen en schakel nu dezelfde lamp als voorheen maar via de HW. Mocht de sensor weer vreemd gedrag vertonen dan kan ik, op afstand, de sensor uit het „systeem” knikkeren en is het probleem „opgelost”.
Daarnaast heb je de HW niet voor niets, je wil immers kunnen schakelen via HW zodat je met een smartphone, tablet of pc controle hebt over verschillende zaken. Dat is juist het voordeel van de HW. JE hebt niet meer een la vol met afstandsbedieningen van KAKU liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
oke bedankt voor de reacties alvast.

Ik denk dat dan de oplossing voor mijn probleem is om beide te doen.
Nu schakelt de lamp dus via homewizard en dat duurt te lang, maar dus ook voor een schakeling direct met de lamp te zorgen. De lamp krijg dan wel 2x het aan signaal maar reageert wel direct.
En in de app is dan alsnog de status te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
martinvdm schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:32:
[...]

Volgens mij zou je hem hier nog moeten kunnen kopen.
Vanmiddag nog even gecheckt en zie dat het niet meer leverbaar is en ook geen alternatief beschikbaar is.
Ik hoop dat HomeWizard met een alternatief komt. Zij pronken nogal met het de mogelijkheden met hun weerstation.
Die meters wordeen dus een collectors item. (ik zou ze maar binnen zetten achter slot en grendel 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Steef_tweaker schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:08:

Nu schakelt de lamp dus via homewizard en dat duurt te lang, maar dus ook voor een schakeling direct met de lamp te zorgen. De lamp krijg dan wel 2x het aan signaal maar reageert wel direct.
Als de schakeling snel 2x een signaal krijgt en de schakeling is ook een dimmer, ga je dan geen problemen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
baltus schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:37:
[...]

In de gebruiksaanwijzing van de asun staat dat die ook kan werken als pulsgever, maar ik weet natuurlijk niet of de motor daarmee kan omgaan. Moeten de pulsen voor openen en sluiten ieder op een eigen ingang komen?
De asun werkt zo: bij activering (maakt niet uit welke richting) wordt het relais geactiveerd.
Als je verder niets doe dan valt dit relais na 2 min af. Geef je een 2e puls in de zelfde richting dan valt het relais direct weer af.
Ja, de pulsen (open dicht) komen op een eigen ingang. Het stopsignaal van het gordijn heeft een eigen ingang. Die kan je niet zo maar op de asun aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
NOFEAR schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:02:
[...]

Kun je uitleggen hoe je een andere trafo hebt gemonteerd?
Waarom een andere trafo: de geleverde trafo heeft een hoog eigen gebruik, een schakelvoeding veel minder. Ik gebruik er één voor twee gordijnen.
Hoe: stekertjes afknippen, lange kabel naar de schakelvoeding, dit 2x.
Ik heb een 12volt notebook voeding gebruikt, deze zijn vaak uitstekend van kwaliteit.
Zorg wel voor voldoende vermogen,de stoom is aanzienlijk.
Gewoon wat voedingen testen op een watt meter, de verschillen zijn groot. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij ook 2 foto's van mijn hobby projectje :)
Cheap-ass android tablet met een fullscreen browser (Moet alleen nog even die "menubalk" weg slopen..)
Frontplaat laten maken, van zwart geanodiseerd aluminium

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/nabq8n8wj/IMG_4298.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/t4lzydtxr/IMG_4299.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Steef_tweaker schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:08:

Toch werkt het niet zo...
Als ik nu binnenkom,krijgt de ACM1000 een signaal aan via de sensor en gaat direct aan.
Dat gaat dus goed...

Alleen indien er geen beweging meer gedetecteerd wordt gaat deze ook direct weer uit.
Terwijl ik eigenlijk wil zoals het in de homewizard ingesteld staat dat het na 2 min weer uit gaat.

Iemand een idee??? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
@Robinvandienst, mooi werk, hoe zien de andere screens er uit.
Dit is denk ik met een eigen (door jou gemaakt) programma gemaakt, of vergis ik mij. :)

[ Voor 6% gewijzigd door RuudMR op 11-02-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:52:
Cheap-ass android tablet met een fullscreen browser (Moet alleen nog even die "menubalk" weg slopen..)

[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er mooi uit!

ik ben ook op zoek naar z'n front plate. waar heb je die laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RuudMR

Ik gebruik het momenteel gewoon als alternatief voor schakelaars.. Dus het is een HTML5 pagina met buttons, die via html commando's de HW bedienen.. Background Gradient, en het ziet er direct gelikt uit.. Mocht je iets van code's oid willen hebben, stuur even een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmendegelder
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:52:

[afbeelding]
[afbeelding]
Tof! Hoe werk je de oplader weg?

Heb er zelf ook al nagedacht om zoiets boven de Toon van Eneco te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit geval is er in de gangkast voldoende ruimte, dus gewoon de lader in de wcd
(dit was de eerste van de 5 schermpjes die ik door het huis ga inbouwen)

De volgende gaat wat lastiger worden, die komt in een stenen muur. Waarschijnlijk laat ik het frontpaneel bij deze iets zweven; zodat ik via een klein gaatje met een paperclip o.i.d. ook nog bij de switches op de tablet kan komen. (ongeveer 1 cm vanaf de muur, misschien nog iets met een ledstrip er achter ofzo..)

De voeding ga ik dan waarschijnlijk verlengen, en de adapter aanpassen zodat die in een loze wcd vlak boven de vloer past.

Als dit klaar is zal ik een iets uitgebreidere fotoserie plaatsen. (Kan nog wel even duren..)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Steef_tweaker schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:11:
[...]

Toch werkt het niet zo...
Als ik nu binnenkom,krijgt de ACM1000 een signaal aan via de sensor en gaat direct aan.
Dat gaat dus goed...

Alleen indien er geen beweging meer gedetecteerd wordt gaat deze ook direct weer uit.
Terwijl ik eigenlijk wil zoals het in de homewizard ingesteld staat dat het na 2 min weer uit gaat.

Iemand een idee??? :-(
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik neem aan dat je een bewegingssensor hebt die de acm1000 aanstuurt?
Ik heb een buiten bewegingssensor die een lamp in huis aanstuurt. De bewegingssensor is ingesteld als „bel”. De HW ziet het signaal van de bewegingssensor en zet de lamp aan. HW stuurt 4 minuten na de beweging een uitsignaal naar de lamp. Is dit wat jij ook wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ja dat is wat ik wil maar......

Eerst had ik de bewegings melder geschakeld via de homewizard, maar de 1,5 tot 2 seconden vertraging is niet handig. Voor buiten is dit geen probleem, maar als je de garage in loopt wil je direct licht hebben en niet 2 seconden wachten en dan verder lopen.

Dus kreeg ik hier de tip om de sensor naast de schakeling van de homewizard ook direct te schakelen met de acm1000. Dit werkt wel, het licht is nu direct aan.

Maar het probleem is nu dat het licht bij geen beweging ook direct weer uit gaat.

Terwijl het zo zou moeten gaan:
sensor detecteert beweging:
1 signaal naar de lamp en dus direct licht
2 signaal naar de homewizard voor de status

Home wizard staat ingesteld dat het licht na 2 minuten uit moet.
Graag heb ik ook dat dit werkt, maar omdat er nu ook direct met de lamp geschakeld wordt gaat het licht direct uit bij geen beweging en werkt uiteraard deze instelling bij homewizard niet.

Dus het snellere schakelen is opgelost, alleen is het nu bij geen beweging direct donker wat erg lastig is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
@ Steef_tweaker

Kun je op de bewegingsensor geen uitschakelvertraging instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Anton64 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:20:
@ Steef_tweaker

Kun je op de bewegingsensor geen uitschakelvertraging instellen?
Dat is wat ik ook wilde vragen. Bij de buiten bewegingsmelder kun je een uitschakeltijd instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
oke dat zal dan de oplossing zijn!
Zowel op de bewegings melder als in homewizard 2 min vertraging instellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Nu online
De bewegingsmelder als "gong" instellen. Dan stuurt hij alleen een aan-signaal.
Het uit-signaal laten sturen door de HW. Zo werkt het bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
hoe doe je dat als gong instellen dan (zodat er geen uit signaal komt)
http://www.homewizard.nl/...%20Gebruiksaanwijzing.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Nu online
Pagina 7, laatste regel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
nou helaas......zo staat tie dus al ingesteld.

". Als u
een gong wilt activeren, gebruik lichtgevoeligheid
H en een tijdvertraging van 5 sec."

Maar het is toch echt bij detectie beweging licht aan, geen beweging uit.
Werkt dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik ben me aan het oriënteren op domotica en zou graag de mogelijkheid tot handmatige bediening van verlichting ook openhouden.

Is het bij klikaanklikuit in combinatie met homewizard mogelijk om verlichting aan of uit te schakelen via schakelaar op de stekkerdoos of kan dit alleen via afstandsbediening of app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EmilneM schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:19:
Ik ben me aan het oriënteren op domotica en zou graag de mogelijkheid tot handmatige bediening van verlichting ook openhouden.

Is het bij klikaanklikuit in combinatie met homewizard mogelijk om verlichting aan of uit te schakelen via schakelaar op de stekkerdoos of kan dit alleen via afstandsbediening of app?
Ligt aan je zender. Check ff de wesite van kaku. De awmr-230 doet wat jij wilt. Als je dat tenminste bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
martinvdm schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:54:
[...]

Ligt aan je zender. Check ff de wesite van kaku. De awmr-230 doet wat jij wilt. Als je dat tenminste bedoelt.
Dank je voor je reactie.

Ik wil vooral gaan werken met stekkerdoosontvangers (bijv. ACD-200) omdat ik veel losse lampen heb. Om niet altijd naar afstandsbediening of homewizard app te hoeven grijpen (en mijn verlichting ook toegankelijk te houden voor bijv. iemand die de planten water geeft als we met vakantie zijn), wil ik dat de verlichting ook handmatig geschakeld kan worden, idealiter direct op de stekkerdoos.

Zijn hier mogelijkheden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EmilneM schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:03:
[...]

Dank je voor je reactie.

Ik wil vooral gaan werken met stekkerdoosontvangers (bijv. ACD-200) omdat ik veel losse lampen heb. Om niet altijd naar afstandsbediening of homewizard app te hoeven grijpen (en mijn verlichting ook toegankelijk te houden voor bijv. iemand die de planten water geeft als we met vakantie zijn), wil ik dat de verlichting ook handmatig geschakeld kan worden, idealiter direct op de stekkerdoos.

Zijn hier mogelijkheden voor?
Kan niet standaard. Makkelijkste is gewoon op de juiste plek een wandschakelaar plakken waarmee de beste plantenboer de lichten kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
martinvdm schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:07:
[...]

Kan niet standaard. Makkelijkste is gewoon op de juiste plek een wandschakelaar plakken waarmee de beste plantenboer de lichten kan bedienen.
Ik heb 7 lampen op stopcontact aangesloten in mijn woonkamer en wil deze lampen ook los van elkaar handmatig kunnen bedienen. Dit zou betekenen dat ik zeven losse schakelaars moet plaatsen. Vind ik zelf geen hele nette oplossing.

Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
  • Laatst online: 22-09 13:01
alle 7 lampen met een schakelaar aan zetten.
Dit heb ik zo gedaan en alles gaat ook weer uit met dezelfde schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
gijsje.net schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:31:
alle 7 lampen met een schakelaar aan zetten.
Dit heb ik zo gedaan en alles gaat ook weer uit met dezelfde schakelaar
Neem aan dat je hier alle 7 lampen tegelijk mee bedoelt (met één schakelaar)?
EmilneM schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:37:
[...]

Neem aan dat je hier alle 7 lampen tegelijk mee bedoelt (met één schakelaar)?
Inderdaad.
Je kunt elke ontvanger dus koppelen aan dezelfde wandzender, maar elke ontvanger kun je ook een eigen code geven zodat je 'm vanuit de HomeWizard per stuk kunt schakelen.
Elke Kaku-ontvanger kan tot 6 verschillende zend-codes leren. Dus je kunt heel veel combinaties maken.

Let wel; Als een ontvanger al 'aan' staat en je stuurt nogmaals een 'aan' signaal waar die ontvanger op reageert, dan blijft 'ie gewoon 'aan' staan. Uiteraard geldt voor 'uit' hetzelfde. Dus je kunt bijvoorbeeld willekeurig aantal ontvangers aan zetten en bijvoorbeeld met 1 wandschakelaar zorgen dat alles uit staat.

• Rudolfus
  • Nu online
Als je inderdaad de ACD-200 gaat gebruiken moet je in de gaten houden dat dat een dimmer is.
Als je deze rechtstreeks vanaf de schakelaar aanstuurt activeert 2 keer aan achter elkaar de dimfunctie.
Hij blijft dus niet "gewoon aan" staan zoals TD-er schrijft.
Dit heb ik opgelost door "alles aan" via de homewizard te sturen, daar kan je gelijk een dim-waarde meegeven i.p.v. alleen een aan-sturing.

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Ik wil het 'Weerstation voor HomeWizard' kopen. (windmeter, regenmeter, thermometer)
Kan ik hiermee acties instellen?
Dus dat bij bijvoorbeeld harde wind of bij regen, mijn ASUN-schakeleer aangestuurd wordt om mijn zonnescherm in te trekken?

En is er iemand die ook de regen- en windsensors heeft? Zo ja, beveel je deze aan, of is het een vrij nutteloze toevoeging?

Martino's | Google is your friend...

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Ik heb niet het hele weerstation dus ik kan niet zeggen of hij bevalt.
Je kan in ieder geval wel acties instellen. Ik heb net een dummy windmeter toegevoegd en kan vervolgens een actie er aan koppelen (bijvoorbeeld bij een windspeed > 1m/s oid). De actie kan dan zijn rolluik omhoog, lamp aan, etc.

Ik heb alleen een thermometer en die kan ik niet betrouwbaar gebruiken om een elektrische kachel aan of uit te zetten. Of het weerstation wel betrouwbaar werkt weet ik helaas niet.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
De regenmeter meet in stappen van 0,7mm, en is dus niet echt geschikt om een zonnescherm mee aan te sturen.
Rudolfus schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:48:
Als je inderdaad de ACD-200 gaat gebruiken moet je in de gaten houden dat dat een dimmer is.
Als je deze rechtstreeks vanaf de schakelaar aanstuurt activeert 2 keer aan achter elkaar de dimfunctie.
Hij blijft dus niet "gewoon aan" staan zoals TD-er schrijft.
Dit heb ik opgelost door "alles aan" via de homewizard te sturen, daar kan je gelijk een dim-waarde meegeven i.p.v. alleen een aan-sturing.
Inderdaad, dimmers is een verhaal apart.
Maar wanneer je naar de advies-pagina van de AWMD-250 kijkt, dan zie je de repeater (AEX-701) er inmiddels ook bij staan als mogelijke 'zender' en dat was tot voor kort niet bedoeld voor dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Weet iemand hoe ik een knop op een html pagina kan maken om te schakelen zonder dat er daarna een link in een nieuw venster of popup wordt geopend waar de uitgevoerde opdracht in staat.

Ik zou graag een "onzichtbare" opdracht willen geven. Dus klik op knopje aan opdacht wordt op de achtergrond uitgevoerd, lamp gaat aan en de pagina blijft gewoon zoals die was zonder nieuw venster, popup oid.

Aan knop; http://ipnummer homewizard/password/sw/1/on
Uit knop; http://ipnummer homewizard/password/sw/1/off

Ik krijg dit terug:
{"status": "ok", "version": "2.49", "request": {"route": "/sw" }}

Groetjes Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
satellietje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:01:
Weet iemand hoe ik een knop op een html pagina kan maken om te schakelen zonder dat er daarna een link in een nieuw venster of popup wordt geopend waar de uitgevoerde opdracht in staat.

Ik zou graag een "onzichtbare" opdracht willen geven. Dus klik op knopje aan opdacht wordt op de achtergrond uitgevoerd, lamp gaat aan en de pagina blijft gewoon zoals die was zonder nieuw venster, popup oid.

Ik krijg dit terug:

Groetjes Pascal....
http://www.w3schools.com/jquery/jquery_ajax_intro.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40

Ik krijg dit terug:

Groetjes Pascal....
Met PHP kan je dit makkelijk doen.
Kijk hier maar eens voor een voorbeeldje: http://pastebin.com/0iZrb2mB

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Nu online
TD-er schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:44:
[...]

Inderdaad, dimmers is een verhaal apart.
Maar wanneer je naar de advies-pagina van de AWMD-250 kijkt, dan zie je de repeater (AEX-701) er inmiddels ook bij staan als mogelijke 'zender' en dat was tot voor kort niet bedoeld voor dimmers.
Lijkt me een foutje, net zoals die twee bewegingsmelders en dat magneetkontakt.
Dat gaat echt fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWAudioFreak
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je een foto hoe die app eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudolfus schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:59:
[...]

Lijkt me een foutje, net zoals die twee bewegingsmelders en dat magneetkontakt.
Dat gaat echt fout.
Bewegingsmelders kun je toch heel makkelijk instellen dat het meer dan 5 sec duurt voordat ze weer een signaal sturen?

Trouwens ik snap niet dat KAKU de dimmers zoals de AWMD-250 niet gewoon voorziet van een schakelaartje om de dim-functie te disablen. Het is de enige praktische inbouw-schakelaar die met LEDs claimt te werken. Op de gewone ACM-1000 na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Nu online
TD-er schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:33:
[...]

Bewegingsmelders kun je toch heel makkelijk instellen dat het meer dan 5 sec duurt voordat ze weer een signaal sturen?
Tuurlijk, maar dan wordt er bij nieuwe beweging na die tijd toch weer een aan-signaal gestuurd en gaat de dimmer dus dimmen i.p.v. gewoon aan (als hij tenminste al aan staat)
Trouwens ik snap niet dat KAKU de dimmers zoals de AWMD-250 niet gewoon voorziet van een schakelaartje om de dim-functie te disablen. Het is de enige praktische inbouw-schakelaar die met LEDs claimt te werken. Op de gewone ACM-1000 na dan.
Dat ben ik met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
Hoe snel reageert bij jullie een bewegingsmelder in combinatie met een schakelaar/lamp? Ik irriteer er me eraan dat er een vertraging van 1 a 2 sec lijkt te zitten tussen beweging en schakeling.

Vaak ben je al halverwege de ruimte voordat een lamp aanspringt. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
TD-er schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 07:13:
[...]

Inderdaad.
Je kunt elke ontvanger dus koppelen aan dezelfde wandzender, maar elke ontvanger kun je ook een eigen code geven zodat je 'm vanuit de HomeWizard per stuk kunt schakelen.
Elke Kaku-ontvanger kan tot 6 verschillende zend-codes leren. Dus je kunt heel veel combinaties maken.

Let wel; Als een ontvanger al 'aan' staat en je stuurt nogmaals een 'aan' signaal waar die ontvanger op reageert, dan blijft 'ie gewoon 'aan' staan. Uiteraard geldt voor 'uit' hetzelfde. Dus je kunt bijvoorbeeld willekeurig aantal ontvangers aan zetten en bijvoorbeeld met 1 wandschakelaar zorgen dat alles uit staat.
Heb volgens mij een mooie oplossing gevonden. Wil van de 7 lampen 2 lampen snel handmatig kunnen schakelen. Kan voor deze lampen twee sleutelhanger afstandsbedieningen gebruiken (KlikAanKlikUit sleutelhanger afstandsbediening AKCT-510) en deze aan het snoer monteren, als vervanger van de standaardschakelaar aan het snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
brentnl schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:27:
Hoe snel reageert bij jullie een bewegingsmelder in combinatie met een schakelaar/lamp? Ik irriteer er me eraan dat er een vertraging van 1 a 2 sec lijkt te zitten tussen beweging en schakeling.

Vaak ben je al halverwege de ruimte voordat een lamp aanspringt. Is dit normaal?
Lees mijn postings (een paar terug)
Zelfde probleem.

Enige en werkende oplossing is naast de schakeling via de homewizard ook schakelen direct via de lamp. En in de sensor dan een vertraging instellen.
(De homewizard schakelt dan eigenlijk alleen nog maar mee voor een juiste status weergave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EmilneM schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:34:
[...]

Heb volgens mij een mooie oplossing gevonden. Wil van de 7 lampen 2 lampen snel handmatig kunnen schakelen. Kan voor deze lampen twee sleutelhanger afstandsbedieningen gebruiken (KlikAanKlikUit sleutelhanger afstandsbediening AKCT-510) en deze aan het snoer monteren, als vervanger van de standaardschakelaar aan het snoer.
ipv. de sleutelhangerschakelaar kun je ook een gewone wandschakelaar op de muur plakken/schroeven. Dat werkt vaak net even wat intuïtiever dan iets wat loopt te bungelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje

Ik krijg dit terug:

Groetjes Pascal....
Ik heb van Robin van Dienst een hele simpele maar doeltreffende oplossing gekregen.
Omdat er vast meer mensen mee te maken hebben of krijgen wil ik toch de oplossing met jullie delen.

Maak een Index.html aan en zet onderstaande erin;
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, maximum-scale=1, user-scalable=0"/> <!--640-->
<title>HomeWizard</title>
</head>
<frameset rows="*" cols="*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="index2.html" name="mainFrame" scrolling="no" id="mainFrame" title="mainFrame" />
<frame src="hw2.html" name="bottomFrame" scrolling="no" noresize="noresize" id="bottomFrame" title="bottomFrame" />
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>

De pagina waar de opdracht in gegeven wordt heet in dit geval index2.html
Maak een knop/link aan voor je opdracht waarvan je de uitkomst/waarde niet wilt presenteren. Bij doel of venster kies je dan voor Open in een ander venster of frame. De waarde noem je bottomFrame

Als je nu de opdracht start dan komt de waarde in een nieuwe frame, maar omdat deze de grote heeft van 0 zal je er niks van zien.

Ik heb een html paginaatje gemaakt die de kamers in huis onder verdeeld, daar klik ik b.v. op huiskamer en dan kan ik schakelen :-) werkt super handig.

Schermpje staat in de hoek van het scherm altijd open, formaat van een smartphone.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/y3mbxnqnf/Huiskamer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/k91xvk5cj/Zolder.jpg

Nu ben ik nog op zoek naar iemand die weet hoe de sensoren thermometer enzo zijn uit te lezen. Alleen in html zodat de waarde op het begin schermpje kan komen te staan. php scripje heb ik wel gevonden maar daar ben ik niet in thuis.

Groetjes Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Nieuwe functionaliteit bij de Homewizard Process Monitor (HPM):

- ENERYlink integratie zodat verbruik kan worden uitgelezen (s1 en s2) en gebruikt kan worden bij conditioneel schakelen (en/of) -

Gebruikersvoorbeeld: Energylink integratie; Tijdens het laden van de auto brand er licht ter preventie, en indien laden gereed, dan wordt een email gestuurd zodat de kabel naar binnen wordt gehaald. (Zie http://hpm.homeip.net/scenario.html#Energylink)

De HPM is een (gratis) aanvulling op de Homewizard:

- Werkt zonder extra software, eenvoudig samen met uw Homewizard
- Conditioneel schakelen (en/of) van schakelaars, sensoren en scenes
- Aansturen van het alarmsignaal in uw rookmelders als generiek alarm
- Countdown timers tot 9999 seconden; voor schakelsituaties
- Integratie HEATlink; regel uw temperatuur conditioneel
- Integratie ENERGYlink; conditioneel sturen o.b.v. verbruik
- Random timers tot 9999 seconden; t.b.v. aanwezigheid simulatie
- Email notificatie met vrije tekst, gekoppelt aan de status van scenes
- Geen programmeer kennis nodig en direct te gebruiken voorbeelden

zie http://HPM.HOMEIP.NET of mail naar hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Een bericht wat ik tegenkwam:
HomeWizard neemt innovatief anti-inbraak systeem van Interpolis over
vrijdag 24 januari 2014 14:22
Afdrukken PDF

Na ruim twee jaar komt er een einde aan de proef met Alert4Home in Tilburg. Het alarmeringssysteem wordt overgenomen door HomeWizard. Dit bedrijf uit Katwijk ontwikkelt geavanceerde apparatuur om het in huis makkelijker en veiliger te maken.

Gemeente Tilburg, politie Midden-West-Brabant en verzekeraar Interpolis investeerden in de proef om het aantal inbraken in Tilburg terug te dringen. Uniek aan de proef met Alert4Home is dat er bij een mogelijke inbraak direct burenhulp ingeroepen kan worden. In geval van een melding kan via de gemeenschappelijke meldkamer de politie direct worden ingeschakeld. Gezien het beperkt aantal deelnemers aan de proef is het lastig om te zeggen wat de bijdrage is van Alert4Home in het terugdringen van de inbraken is. (Er deden 70 Tilburgers mee.)

Interpolis startte de proef omdat alles verzekeren geen oplossing is. Alert4Home zorgt niet alleen voor een grotere pakkans van de dader, maar ook voor een toename van het veiligheidsgevoel. Interpolis is blij met de belangstelling van HomeWizard voor Alert4Home. Tijdens de proef werd duidelijk dat Interpolis moeite heeft om het anti-inbraaksysteem verder te ontwikkelen, te onderhouden en (landelijk) te exploiteren. HomeWizard is hiertoe wel instaat. Het concept van Alert4Home sluit aan op de functionaliteiten die HomeWizard nu al biedt. Het bedrijf is in vijf landen actief en heeft ambities om dit aantal verder uit te breiden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IIMkLzWLEDM]

Nog meer informatie: https://www.interpolis.nl...home/Paginas/default.aspx

Ik denk dat we er in de toekomst nog van te horen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Neefdave schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:14:
Een bericht wat ik tegenkwam:

[...]

[video]

Nog meer informatie: https://www.interpolis.nl...home/Paginas/default.aspx

Ik denk dat we er in de toekomst nog van te horen krijgen.
Hmm, dit lijkt een beetje op woonveilig.nl, ik ben benieuwd of dit bij HW een los product wordt of dat het wordt gecombineerd met het huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal (satellietje) heb je voor mij de HTML code, afbeeldingen zien er mooi uit.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:08:
Pascal (satellietje) heb je voor mij de HTML code, afbeeldingen zien er mooi uit.

Bedankt.
Uiteraard, ik heb een voorbeeldje klaar staan, laat maar weten waar die naartoe gestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Misschien een idee om hier te delen zodat iedereen er aan kan werken?
Pagina: 1 ... 19 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!