silver323 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:17:
Een goedendag,
Momenteel ben ik me een beetje aan het verdiepen in de domotica systemen zoals de homewizard en de ICS-1000 van klikaan/klikuit. De voorkeur gaat tot nu toe naar de homewizard want die heeft wat meer mogelijkheden.
Nu vraag ik me al een tijdje iets af. Heb sinds een jaar een nieuwbouwhuis en daar zijn de standaard rookmelders ook normaal in nieuwe huizen. Nu ben ik nog nergens tegen gekomen of deze ook werkzaam zijn met de HW. Ze zitten namelijk alle drie al geschakeld in de meterkast en zijn zonder batterijen en niet draadloos.
Kunnen deze dan wel op de een of andere manier schakelen met de HW?
Groet,
Dennis
Standaard heeft Homewizard hier geen oplossing voor maar ik heb zelf iets gemaakt dat voor mij prima werkt.
Ook ik heb 3 gekoppelde rookmelders in de woning aangesloten op het lichtnet en voorzien van back-up batterij.
Ik heb de voet van de rookmelder beneden vervangen door een voet met relaiscontact, dit contact schakelt bij rookdetectie.
Een magneetcontact heb ik aangepast door het reedcontact er uit te halen en 2 draden er weer aan te solderen, deze draden zijn nu verbonden met het verbreekcontact in de voet van de rookmelder.
(ik heb een magneetcontact gebruikt omdat deze 1 keer zend als de status veranderd en niet blijft zenden zoals een draadloze rookmelder)
Bij rookdetectie gaan nu de 3 rookmelders af, ik krijg een notificatie op de telefoon en mijn rolluiken gaan omhoog.