Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
RuudMR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:26:
iPad v2.72, en de temperatuur (per maand) werkt nog steeds niet!
Ze zullen deze blog toch wel lezen?
Wanneer komen nu een keer die meterstanden? (Absolute waarden per dag, maar minimaal per maand!)
Heb ik zulke high tech apparatuur, moet ik toch nog maandelijks de meterstanden op een lijstje schrijven.
Terwijl die waarden iedere 10 seconden worden uitgelezen! HomeWizard, dit is toch mogelijk. :) :) :)
Verder natuurlijk een geweldig ding.
Ja, met de nieuwe firmware 2.49 werkt de temperatuur weergave prima.
Goed werk HW. De meterstanden komen vast ook wel een keer. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:20:
[...]

Ja eens, ik heb speciaal navraag gedaan bij Hw en toen is er ook niet specifiek issues met de isense aangegeven. Had dus wel wat duidelijker gemogen, zeker voor mensen zoals ik, die een hele nieuwe ketel willen aanschafffen en vervolgens zou het dan niet goed werken.
Je kunt natuurlijk ook een nieuwe Remeha ketel nemen met de eenvoudige thermostaat. De remeha Celcia is gelijk aan de Honeywell (lees = de Honeywell). Dan werkt het gwoon goed. Spaar je ook nog geld uit.

Ik heb gekozen daarvoor, omdat ik de isense toch niet ga gebruiken nu ik de Heatlink heb, alleen voor eventuele manuele correcties (zelden). Dan vond ik de isense kosten overbodig. Is natuurlijk wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 15:36
Hallo
Ik heb sinds een paar weken ook de HW in gebruik.
Tot nu toe ben ik er wel redelijk tevreden erover.
Nu heb ik sinds vandaag zonnepanelen op het dak liggen.
Deze zit op 2 groepen verdeelt.En hier zitten ook 2 kwh meters ertussen.
Het zou mooier zijn als het systeem deze 2 ook bij elkaar kon optellen wat er opgewekt word en niet apart weergeeft..
Voor de rest gebruik ik de heatlink en de klik aan klik uit systeem en 2 ip camera's.
Alleen een lamp schakelt soms niet en heb de ontvanger al op verschilende plaatsen gehad.

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Royke, ik had die situatie ook, twee omvormers, maar uiteindelijk op één fase gezet via één kWh meter.
De pulsen hiervan verwerk ik naast de waterpulsen en dit werkt uitstekend.
Maar ik weet niet wat voor vermogen panelen je hebt. Ik heb 4600watt, dit gaat goed op twee groepen en één fase. :)
Optellen van pulsen door parallel schakelen kan niet! En meer ingangen zitten er niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door RuudMR op 31-01-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
RuudMR schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:18:
Royke, ik had die situatie ook, twee omvormers, maar uiteindelijk op één fase gezet via één kWh meter.
De pulsen hiervan verwerk ik naast de waterpulsen en dit werkt uitstekend.
Maar ik weet niet wat voor vermogen panelen je hebt. Ik heb 4600watt, dit gaat goed op twee groepen en één fase. :)
Optellen van pulsen door parallel schakelen kan niet! En meer ingangen zitten er niet op.
Ik heb ook 2 omvormers.
En het totale vermogen is 7900 watt
Werd me afgeraden om dat via een groep te doen.
En de kwh meters van hm kunnen max 32 amp hebben en daarom moest er voor de zekerheid 2 groepen gemaakt worden,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royke1972 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:44:
[...]

Ik heb ook 2 omvormers.
En het totale vermogen is 7900 watt
Werd me afgeraden om dat via een groep te doen.
En de kwh meters van hm kunnen max 32 amp hebben en daarom moest er voor de zekerheid 2 groepen gemaakt worden,

Roy
Wat doet homewizard als je op S1 zonnenpanelen zet, en op S2 een tweede kwh meter met zonnepanelen aangegeven als keuze, dan kun je ze beide bijhouden. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Royke, ja 7900watt is te veel voor 1 phase.
Maar 2 ingangen gebruiken zoals Mesman aangeeft is een goede oplossing denk ik.
Gewoon uitproberen of dit kan. Ik weet niet of hw dit goed verwerkt
Er zijn ook kWh meters voor 3 phase en één pulsuitgang. Dit zou mooier zijn.
Op eBay staat erg veel van dit materiaal. Even zoeken.
Op de hw site staat er ook een
http://www.homewizard.nl/shop/energie/3-fase-meter.html
En hier de datasheet
http://www.jacs-koopman.n..._kwh1064pro370d_v1.03.pdf
Hier komen pulsen uit voor geleverde en voor verbruikte energie, voor de 3 phase dus.
Niet goedkoop maar er zijn vast ook andere.

[ Voor 32% gewijzigd door RuudMR op 31-01-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het netto verbruik van je elektriciteit wordt bepaald door de waarden op de P0-poort, de bijdrage van de zonnepanelen kun je op s1 en s2 zetten, maar die wordt niet verrekend met de P0-waarden omdat het daar al in verwerkt is. Het geeft alleen inzicht in de productie van je zonnepanelen of van iets anders.
Onder het dakje staat het netto resultaat van je verbruik + productie van je zonnepanelen.
Bij het stekker-symbool staat je afname uit het net. Is die afname <0, dan staat er 0. Je "interne" verbruik is dan te bepalen door de productie van je zonnepanelen af te trekken van de waarde onder het dakje.
Onder het dakje staat de waarde die je leverancier ziet. Het zou een stuk makkelijker zijn als de meterstanden ook weergeven kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
Die 7900 wat zijn in de beste omstandigheden gerekend.
Maar dat ga ik niet halen omdat een paar panelen schuin liggen ivm de constructie.
Ik zie dat de hw de twee groepen bij elkaar optelt in de balk
En volgens de stroom leverancier kon het op een fase.?
Maar daar gaan we achter komen anders word het toch nog 3 fase aanvragen.

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah update 2.49 binnen, en de maandweergave werkt weer goed, bedankt homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
Aangzien je geen verlichting aan de HW kan hangen die iets moeten doen als de rookmelders afgaan heb ik een rookmelder getweaked, nu gaat er verlichting op de trap aan als de rookmelders afgaan :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45
Weer zoiets wat je standaard als een actie aan zou moeten kunnen maken binnen homewizard. Toch mooi hoe je het voor elkaar gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Neefdave schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:16:
Weer zoiets wat je standaard als een actie aan zou moeten kunnen maken binnen homewizard. Toch mooi hoe je het voor elkaar gekregen hebt.
Vond ik ook en had het aan HW voorgelegd.
Blijkt dat ze dit hadden vroeger, maar het bleek niet goed te werken.
De brandmelder gooit de 433Mhz frequentie vol waardoor vaak de actie (licht aan) niet uitgevoerd kan worden.
Om geen schijnveiligheid te bieden hebben ze het er uit gehaald.

Ik ben wel heel benieuwd hoe jacquesmulders dit doet... HPM?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Het zou toch geweldig zijn als HW een I/o moduul zou maken die communiceerde op 800 mc
Een moduul met bv 8 in en 8 uitgangen.
Hiermee zijn toch veel I/o problemen met de kaku en de 435mc die toch minder betrouwbaar werken zou oplossen. Uitgangen om bv relais te schakelen ingangen om signalen in te lezen.
Ik weet zeker dat er veel klanten voor zijn. Ik sta al in de rij voor een paar kastjes. (Wel met een gecontroleerd protocol, zodat je weet dat de sturing is doorgekomen. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn!
Dus HW, een kastje er bij en het wordt nog mooier. :) :) :)
Laat maar horen of hier interesse voor is. HW leest vast mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info van de KAKU site:

Nieuw in ons assortiment: het dubbel afdekraam voor plaatsen van de draadloze wandschakelaars (type AWST-8800 en AWST-8802) en de bewegingsmelder voor binnen (type AWST-6000)

http://www.klikaanklikuit...nders/dubbel-afdekraam-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Nog nog een keer een magneetcontact voor opdekdeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:09:
Aangzien je geen verlichting aan de HW kan hangen die iets moeten doen als de rookmelders afgaan heb ik een rookmelder getweaked, nu gaat er verlichting op de trap aan als de rookmelders afgaan :-D

[video]
Hoe heb je dit gemaakt? Wat voor lampen gebruik je?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:59:
[...]

1. Je moet de temperatuur tweemaal overrulen de eerste keer valt hij weer terug
2. Halve graden werken niet
3. Informatie op isense komt vaak niet overeen met informatie in de app

Heb vanavond weer eens verder gezocht en ook andere opentherm projecten hebben hier last van in combinatie met de isense: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=6634&p=60011 Je ziet alle herkenbare problemen met de isense voorbijkomen inclusief oplossingen/lapmiddelen op volgende pagina's

Heb het dus ook aan HW verzonden deze link ;)
Als ik dit forum (lees hier) goed lees dan schijn je eerst een NUL commando te moeten geven alvorens de juiste temp. Wellicht dit eens doorgeven aan HW?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
martinvdm schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:19:
[...]

Hoe heb je dit gemaakt? Wat voor lampen gebruik je?
daxy schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:32:

Ik ben wel heel benieuwd hoe jacquesmulders dit doet... HPM?
nee niet via HPM want dan zou je nog dezelfde schijnveiligheid hebben.

ik heb samen met een vriend van me een schakeling bedacht/ontwikkeld (hier en daar van internet geplukt) de schakeling in een rookmelder geplaatst signaal van het speakertje afgetapt wat dan weer een relais-tje schakelt.

volgend project wordt een backup accu, mocht de MK uitfikken. e.e.a. toch aan gaat.

dit zijn de simpele led strips van de Ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60116540/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:45
martinvdm schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:31:
[...]

Als ik dit forum (lees hier) goed lees dan schijn je eerst een NUL commando te moeten geven alvorens de juiste temp. Wellicht dit eens doorgeven aan HW?
Ja heb ik gisteren al doorgegeven, ja dat is het lapmiddel waar ik naar verwees.

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 31-01-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:12:
[...]

[...]

nee niet via HPM want dan zou je nog dezelfde schijnveiligheid hebben.

ik heb samen met een vriend van me een schakeling bedacht/ontwikkeld (hier en daar van internet geplukt) de schakeling in een rookmelder geplaatst signaal van het speakertje afgetapt wat dan weer een relais-tje schakelt.

volgend project wordt een backup accu, mocht de MK uitfikken. e.e.a. toch aan gaat.

dit zijn de simpele led strips van de Ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60116540/
Ben heel benieuwd hoe je dit gebouwd hebt. Wellicht een leuke blog met foto's en uitleg >:)
Ik wilde ooit eens kijken of ik de ALED-003 kon ombouwen tot strip, zodat deze onder de trede valt. Ik kan het dan vanuit HW aansturen als ze ooit de actie mbt de rookmelder mogelijk maken. Ik zag alleen net dat de ALED-003 niet leverbaar meer is.

[ Voor 18% gewijzigd door martinvdm op 31-01-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukei
  • Laatst online: 16:18
Iemand hier nog kortingsbonnen voor de volgende aankoop die hij of zij kwijt wil?

powerball makes the world diverent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ALED-0003 hangen nog wel her en der in bouwmarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
Zit op firmware 2.49 en android app 2.73.
Live stroomverbruik laat niets zien.
Op de web-interface doet ie 't wel.
Neem aan dat ik niet de enige ben met dit problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 03:00:
De ALED-0003 hangen nog wel her en der in bouwmarkten.
Ja ik zag het, maar waarom ze die nou niet meer leveren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Rudolfus schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:23:
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Is er iemand die een automatische raam uitzetter heeft gevonden welke op de homewizard werkt?
http://www.sloterop.nl/ax...L6Nlp_cqrwCFesSwwodrzEAfQ

(deze werkt met infrarood dus zal niet werken)

Zou mooi zijn als dit werkt:
Dan kan je eerst automatisch het klapraam dicht laten gaan alvorens het rolluik naar beneden zakt.
Bij een te hoge lucht vochtigheid kan je vanzelf het raam laten open gaan...

Heeft iemand een merk gevonden wat werkt?
Anders zou dit een mooie toekomstige ontwikkeling zijn voor homewizard!

[ Voor 4% gewijzigd door LJ80 op 01-02-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudolfus schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:23:
Geen issues hier. IOS en EnergyLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@martinvdm, hij heeft het ook over android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Ik heb onder andere de Rookmelder voor HomeWizard die in een Awareness kit zat,
Deze rookmelder heeft een ingebouwde test functie voor extra veiligheid.
Kan ik die ook omzeilen wanneer ik op vakantie ben of ga?
Stel voor iemand past op het huis en krijgt een alarm binnen van het test alarm.
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt voor het meedenken.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ verwp01,
Heb van de week rookmelders gekocht bij trekpleister , 2 voor 12,99 koppelbaar en
Werken prima met homewizard, en volgens mij geen ingebouwde test
Functie in rookmelder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verwp01 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:20:
Ik heb onder andere de Rookmelder voor HomeWizard die in een Awareness kit zat,
Deze rookmelder heeft een ingebouwde test functie voor extra veiligheid.
Kan ik die ook omzeilen wanneer ik op vakantie ben of ga?
Stel voor iemand past op het huis en krijgt een alarm binnen van het test alarm.
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Volgens mij testen de rookmelders nooit zelf door af te gaan, maar geeft de HW alleen elke maand melding dat je ze moet testen. Bij mij zijn ze nog nooit zelf afgegaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu nog een koolmonoxide melder. Nog steeds op zoek maar nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:32:
@ verwp01,
Heb van de week rookmelders gekocht bij trekpleister , 2 voor 12,99 koppelbaar en
Die rookmelders van de Trekpleister zijn van het merk Elro. Zien er hetzelfde uit als die van HomeWizard, maar dacht dat die van Elro op een andere frequentie met elkaar praatte? Dit terwijl de Flamingo rookmelders die bij de Hornbach te koop waren en bij Amazon.de te koop zijn, wel werkte i.c.m. de HomeWizard.

Is hier iemand die hierover uitsluitsel kan geven? Anders haal ik er vandaag ook 4 bij de Trekpleister. 8)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Laatst online: 18:40
Martino-s schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:21:
[...]

Die rookmelders van de Trekpleister zijn van het merk Elro. Zien er hetzelfde uit als die van HomeWizard, maar dacht dat die van Elro op een andere frequentie met elkaar praatte? Dit terwijl de Flamingo rookmelders die bij de Hornbach te koop waren en bij Amazon.de te koop zijn, wel werkte i.c.m. de HomeWizard.

Is hier iemand die hierover uitsluitsel kan geven? Anders haal ik er vandaag ook 4 bij de Trekpleister. 8)
Het waren de melders van Alecto die het niet op de HW werkten. De Elro heb ik geen ervaring mee, maar zo te zien werken deze wel.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:21:
[...]

Die van de trekpleister zijn ook van flamingo , staat op doos FA20RF/2
Maar op de handleiding staat ook een kader met de naam SMARTWARES en in zelfde kader WWW.ELRO.NL
http://www.elroshop.eu/dr...re-rookmelder-fa20rf.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 17:08 . Reden: Link toe gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19

mb1

Zijn deze ook in de Trekpleister webshop te bestellen? ik kan ze zo 1,2,3 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
martinvdm schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:35:
[...]

Ben heel benieuwd hoe je dit gebouwd hebt. Wellicht een leuke blog met foto's en uitleg >:)
Ik wilde ooit eens kijken of ik de ALED-003 kon ombouwen tot strip, zodat deze onder de trede valt. Ik kan het dan vanuit HW aansturen als ze ooit de actie mbt de rookmelder mogelijk maken. Ik zag alleen net dat de ALED-003 niet leverbaar meer is.
Ik zou graag een uitleg plaatsen maar aangezien ik hier veel tijd in heb zitten ga ik het zooitje niet meer uit elkaar halen, even googlen op brandalarm schakeling en je hebt het gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door jacquesmulders op 01-02-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Zo, zojuist (net voor sluitingstijd) 3 sets (= 6 stuks) Elro-rookmelders gekocht bij de Trekpleister. Bedankt fro1ep!
Bij HomeWizard kosten deze €45 per set. Dan is 12,99 een koopje!

De goedkoopste die ik ergens anders had gezien is bij Amazon.de. Maar daar zijn ze nog €10 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
@ verwp01,
Bedankt voor de tip!! net even 4 rookmelders gekocht bij de trekpleister!
Kan ik ook mooi gebruiken als sirene bij mijn alarm..
(niet met HW maar met Domoticz en Rfxtrx433 _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukei
  • Laatst online: 16:18
Weet iemand of het via een omweg ook mogelijk is om zelf te kiezen welk signaal de homewizard uitzend op 433 of 868 Mhz RF? Ik zou willen proberen mijn beamer en robotstofzuiger (die allebei een 433 mhz afstandsbediening hebben) te besturen met de HW.

powerball makes the world diverent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Shaggie_NB schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:11:
[...]

Bedankt voor de tip!! net even 4 rookmelders gekocht bij de trekpleister!
Kan ik ook mooi gebruiken als sirene bij mijn alarm..
(niet met HW maar met Domoticz en Rfxtrx433 _/-\o_ )
He, dat is een mooie oplossing; De rookmelders aan laten sturen als alarm.
Weet iemand of dit ook kan vanuit de HomeWizard?
Want dan zou je tussen bijvoorbeeld bepaalde tijdstippen toch kunnen aangeven dat bij beweging of het openen van een deurcontact, de rookmelder een alarm moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukei schreef op zondag 02 februari 2014 @ 01:20:
Weet iemand of het via een omweg ook mogelijk is om zelf te kiezen welk signaal de homewizard uitzend op 433 of 868 Mhz RF? Ik zou willen proberen mijn beamer en robotstofzuiger (die allebei een 433 mhz afstandsbediening hebben) te besturen met de HW.
Op 433 kun je proberen iets toe te voegen als schakelaar. Op 868, nee. 868 is beveiligd en dus niet te achterhalen

Het ding is dat de meeste apparaten een soort van code logica/algoritme gebruiken om te communiceren. Homewizard moet deze logica en algoritmes per apparaat kunnen begrijpen. Vaak is dat niet het geval. Dingen op radio frequenties zijn eenmaal een stuk ingewikkelder dan infra rood bijvoorbeeld om toe te voegen.
Martino-s schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:27:
[...]

Want dan zou je tussen bijvoorbeeld bepaalde tijdstippen toch kunnen aangeven dat bij beweging of het openen van een deurcontact, de rookmelder een alarm moet geven?
Alleen weet jij dan niet of er een inbreker is of brand is als je snachts wakker word gemaakt. 2variabelen waar heel anders als bewoners op gereageerd moet worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

In beide gevallen naar de plek des onheils toe lijkt me...
Maar is het technisch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homewizard is er wel mee bezig hebben ze wel eens verteld, maar ik denk dat idd het onderscheid het probleem is dat het er nog niet in zit. Tevens schijnt bij het af gaan de rookmelders de hele 433 band vol te schreeuwen wat niet ideaal is. Ik dacht het via HPM wel ging.

[ Voor 25% gewijzigd door martinvdm op 02-02-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of de rookmelders bij Trekpleister een aanbieding zijn? En zoja, tot wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Ik had in dit artikel een linkje naar de Trekpleister folder (met de actie) geplaatst...

Edit: Ik zie net dat deze hyperlink sinds vandaag naar de nieuwe folder van de Trekpleister verwijst..
Zie hier de betreffende actie vanuit een andere site. Is inderdaad helaas verlopen.

[ Voor 43% gewijzigd door Martino-s op 02-02-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martino-s schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:21:
Ik had in dit artikel een linkje naar de Trekpleister folder (met de actie) geplaatst...

Edit: Ik zie net dat deze hyperlink sinds vandaag naar de nieuwe folder van de Trekpleister verwijst..
Zie hier de betreffende actie vanuit een andere site. Is inderdaad helaas verlopen.
Top dank je. Volgens mij is de vorige folder t/m vandaag geldig, ga zo toch kaar ff kijken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Martino-s schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:27:
[...]

Via de HPM is het mogelijk, kijk maar eens op http://hpm.homeip.net/scenario.html#Alarmsignaal hier staat beschreven hoe je het geluidsignaal van je rookmelder kan aansturen. Het is mogelijk om maximaal 3zones onafhankelijk van elkaar aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
  • Laatst online: 22-09 13:01
Zijn er meer die problemen hebben dat de android app crashed als je hem opent?
Ik heb geen problemen met ios maar wel met 2 tablets en een htc telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Om moe van te worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen last van crashen op een Somy ZL, Asus Tf101 en een simpele 7 inch tablet ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Laatst online: 20-06-2023
Hier op een HTC one geen last van crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
op de google nexus 5 ook niet :-) En de nexus 4, 7 en 10 ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door rudyhattem op 02-02-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niet op samsung S3 , misschien de android versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Weet iemand of er ook een optie is om de icoontjes te wijzigen? Ik heb bijvoorbeeld een koelkastje geschakeld maar er staat het icoontje (pictogram, hoe je het wilt noemen) van een gloeilamp voor. Dat zou ik wel willen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 07:39
gijsje.net schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:15:
nee, werkt prima op htc desire hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
gijsje.net schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:15:
Werkt hier ook goed op een Galaxy S1 (CyanogenMod), Galaxy S3 (4.3) en een Asus TF101 (KatKiss 4.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
rudyhattem schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:28:
Weet iemand of er ook een optie is om de icoontjes te wijzigen? Ik heb bijvoorbeeld een koelkastje geschakeld maar er staat het icoontje (pictogram, hoe je het wilt noemen) van een gloeilamp voor. Dat zou ik wel willen veranderen.
Kan nu niet maar zou wel een hele leuke verbetering zijn als ze hier wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hmm zojuist geprobeerd om een dimmer te installeren achter een wandschakelaar. Naast deze schakelaar zit een normale 220 aansluiting. Helaas werkt dit niet. De aan en uitknop van onze nespresso functioneerde ook als schakelaar voor de lampen haha. Tevens werd het stroom van de nespresso ook constant onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gti11
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08-2017
De minimale waarde van de Auto-off timer (Acties) is 1 minuut, is er een manier om deze bv op 12 seconden te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
gti11 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:42:
De minimale waarde van de Auto-off timer (Acties) is 1 minuut, is er een manier om deze bv op 12 seconden te zetten?
Ik heb dit ook ooit gevraagd aan HomeWizard en kreeg dit als reactie:
Je kunt wel timers instellen voor schakelaars, maar deze werken slechts op de minuut nauwkeurig en niet op de seconde.

Je zou theoretisch gezien natuurlijk wel handmatig de stroom 'aan' kunnen zetten, en twintig seconden later 'uit' kunnen zetten, al wordt het lastig om dit echt nauwkeurig te doen, omdat er weleens een paar seconden vertraging kan zitten tussen de schakelmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
@ verwp01,
Bedankt voor de tip!
Zijn deze dan ook te koppelen met de rookmelders van Homewizard zelf.
Dus ik heb er al 1 van homewizard, en dan 2 van deze....

Zijn ze dan alle 3 te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het wel is zelfde type van homewizard zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kom nooit bij Trekpleister maar deze keer vind ik het de moeite waard ;)
Ze werken idd met de HW, zo goedkoop ga je ze niet snel meer vinden.
Op de doos staat Flamingo FA20RF/2, onderop Smartwares safety en Elro.eu.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werken ze ook top! Rookmelder in de schuur, is toch niet overdreven :9

[ Voor 53% gewijzigd door martinvdm op 03-02-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Speedy-Andre schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:47:
Ik kom nooit bij Trekpleister maar deze keer vind ik het de moeite waard ;)
Ze werken idd met de HW, zo goedkoop ga je ze niet snel meer vinden.
Op de doos staat Flamingo FA20RF/2, onderop Smartwares safety en Elro.eu.
Weten jullie of de trekpleister actie nog loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SNIK0906 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:38:
[...]

Weten jullie of de trekpleister actie nog loopt?
Ze hebben aparte 'actie' schappen, volgens mij liggen ze daar tot ze uitverkocht zijn.
De actie was vorige week en vandaag (maandag) zag ik nog een handje vol liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19

mb1

Ik heb gisteren nog 5 doosjes gescoord!
De acties gelden bij Trekpeister idd tot ze uitverkocht zijn.
Bel even met een vestiging en laat ze achter de kassa leggen.
Krijg je ze nog mee voor de actieprijs.
P.s. Arnhem heeft nog flink wat voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

ik zie geen telefoonnummers bij de vestigingen staan.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Trekpleister Valkenswaard zijn ze op (net geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:35
Dankzij de tip toch maar in Arnhem gaan kijken en heb 2 sets kunnen kopen.
Toen ik wegging lagen er nog een stuk of 4 sets. Op de schap.
Toch een leuk voordeeltje om mijn Home Wizard uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Nu wachten op de trekpleister aanbieding voor thermometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:58
Ik heb nog steeds problemen met mijn AWMR210 in de schuur in de tuin (ong. 12 meter van de homewizard). Op de schuurdeur heb ik een magneetcontact AMST-606 gemonteerd. Deze geeft keurig elke keer aan de homewizard door of de deur open of dicht is. Als de deur open gaat als het donker is moet de lamp aan gaan. Zodra de deur weer dicht gaat moet de lamp uit gaan. Maar mijn AWMR210 die doet het helaas maar zelden op afstand. Als ik de schakelaar handmatig bedien doet hij het wel netjes.
Iemand een idee hoe ik dit wel kan laten werken?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

KlikAanKlikUit signaal versterker kopen? (AEX-701)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Laatst online: 30-09 14:41
Een goedendag,

Momenteel ben ik me een beetje aan het verdiepen in de domotica systemen zoals de homewizard en de ICS-1000 van klikaan/klikuit. De voorkeur gaat tot nu toe naar de homewizard want die heeft wat meer mogelijkheden.

Nu vraag ik me al een tijdje iets af. Heb sinds een jaar een nieuwbouwhuis en daar zijn de standaard rookmelders ook normaal in nieuwe huizen. Nu ben ik nog nergens tegen gekomen of deze ook werkzaam zijn met de HW. Ze zitten namelijk alle drie al geschakeld in de meterkast en zijn zonder batterijen en niet draadloos.

Kunnen deze dan wel op de een of andere manier schakelen met de HW?

Groet,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
anconakip schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:31:
Ik heb nog steeds problemen met mijn AWMR210 in de schuur in de tuin (ong. 12 meter van de homewizard). Op de schuurdeur heb ik een magneetcontact AMST-606 gemonteerd. Deze geeft keurig elke keer aan de homewizard door of de deur open of dicht is. Als de deur open gaat als het donker is moet de lamp aan gaan. Zodra de deur weer dicht gaat moet de lamp uit gaan. Maar mijn AWMR210 die doet het helaas maar zelden op afstand. Als ik de schakelaar handmatig bedien doet hij het wel netjes.
Iemand een idee hoe ik dit wel kan laten werken?
En daarmee heb je min of meer al een antwoord op je eigen vraag.
de AWMR210 is een inbouwschakelaar en zal daardoor een mindere afstand kunnen overbruggen.
Mogelijk in de inbouw doos kijken of je de schakelaar meer "zicht" kunt geven. Anders ben je aangewezen op de repater (AEX-701). (wel een dure oplossing).

Ik ben erg benieuwd of je het kunt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silver323 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:17:
Een goedendag,

Momenteel ben ik me een beetje aan het verdiepen in de domotica systemen zoals de homewizard en de ICS-1000 van klikaan/klikuit. De voorkeur gaat tot nu toe naar de homewizard want die heeft wat meer mogelijkheden.

Nu vraag ik me al een tijdje iets af. Heb sinds een jaar een nieuwbouwhuis en daar zijn de standaard rookmelders ook normaal in nieuwe huizen. Nu ben ik nog nergens tegen gekomen of deze ook werkzaam zijn met de HW. Ze zitten namelijk alle drie al geschakeld in de meterkast en zijn zonder batterijen en niet draadloos.

Groet,

Dennis
Nee dit kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Hallo allemaal,

Ik heb een asun-650 waarmee ik mijn rolluik bedien i.c.m.de HW.
Door middel van een timer laat ik deze automatisch open en dicht gaan. In het begin werkte dit uitstekend echter sinds een korte tijd (na update?) gaat het rolluik bv. s'morgens wel open maar s'avonds niet dicht.
Enig idee waar dit aan kan liggen ? (heb de timer al en keer opnieuw ingesteld, zonder resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RinusS schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:46:
Hallo allemaal,

Ik heb een asun-650 waarmee ik mijn rolluik bedien i.c.m.de HW.
Door middel van een timer laat ik deze automatisch open en dicht gaan. In het begin werkte dit uitstekend echter sinds een korte tijd (na update?) gaat het rolluik bv. s'morgens wel open maar s'avonds niet dicht.
Enig idee waar dit aan kan liggen ? (heb de timer al en keer opnieuw ingesteld, zonder resultaat)
Wellicht een ontvangst probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
martinvdm schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:15:
[...]

Wellicht een ontvangst probleem?
Wat ik vergeten was te vermelden dat het rolluik wel bv omlaag gaat als ik dit "handmatig" doe, dus buiten de timer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw projectje is klaar :

Aangezien we bij de lees/laptop tafel 2 laptops heb staan en 2 telefoon opladers wilde ik dat met één verlengsnoer oplossen. Uiteraard kon dit ook door een extra verdeelstekker erop aan te sluiten met een KAKU ontvangen, maar deze oplossing vond ik mooier.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/udd64ziwj/Project_APCR_2300.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RinusS schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:32:
[...]

Wat ik vergeten was te vermelden dat het rolluik wel bv omlaag gaat als ik dit "handmatig" doe, dus buiten de timer om.
Al eens de schakelaar en timer opnieuw toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 29-09 11:43
ziet er leuk uit, maar heb je alleen de fase kant doorgeknipt?

als je stekker andersom in je stopcontact doet staat er op de nul-kant constant spanning en schakel je de nul ipv de fase.......
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:47:
Nieuw projectje is klaar :

Aangezien we bij de lees/laptop tafel 2 laptops heb staan en 2 telefoon opladers wilde ik dat met één verlengsnoer oplossen. Uiteraard kon dit ook door een extra verdeelstekker erop aan te sluiten met een KAKU ontvangen, maar deze oplossing vond ik mooier.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:08:
ziet er leuk uit, maar heb je alleen de fase kant doorgeknipt?

als je stekker andersom in je stopcontact doet staat er op de nul-kant constant spanning en schakel je de nul ipv de fase.......

[...]
Aan de bedrading en het schakelen van het KAKU systeem heb ik niks veranderd.. dus die schakeling is origineel KAKU. De aanpassing van mij heeft daartoch geen invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 29-09 11:43
als je de eerste schakeling aanzet heb je kans dat de 2 schakeling alleen de fase aanwezig is zonder nul.

heb je gemeten op de stopcontact welke kant de fase is? en dan ook je stekker en snoer gemeten om te kijken of de fase inderdaad aan de rechterkant zit in je stekkerdoos? als je dat gedaan heb is het niet erg, maar mocht je dat niet gedaan hebben dan is de kans 50% dat op de linkerkant van je stekker blok de fase staat en schakel je dus met de kaku de nul en staat ook als je uit staat constant de fase erop zonder de nul, zelf zou ik deze oplossing niet doen of je moet een dubbelpolige kaku gebruiken die ook de nul schakelt.

of zie ik het verkeerd?
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:43:
[...]

Aan de bedrading en het schakelen van het KAKU systeem heb ik niks veranderd.. dus die schakeling is origineel KAKU. De aanpassing van mij heeft daartoch geen invloed op?

[ Voor 6% gewijzigd door Dazzie op 05-02-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:06:
als je de eerste schakeling aanzet heb je kans dat de 2 schakeling alleen de fase aanwezig is zonder nul.

heb je gemeten op de stopcontact welke kant de fase is? en dan ook je stekker en snoer gemeten om te kijken of de fase inderdaad aan de rechterkant zit in je stekkerdoos? als je dat gedaan heb is het niet erg, maar mocht je dat niet gedaan hebben dan is de kans 50% dat op de linkerkant van je stekker blok de fase staat en schakel je dus met de kaku de nul en staat ook als je uit staat constant de fase erop zonder de nul, zelf zou ik deze oplossing niet doen of je moet een dubbelpolige kaku gebruiken die ook de nul schakelt.

of zie ik het verkeerd?

[...]
Eerste schakeling??? Er is maar 1 schakeling... namelijk de origenele KAKU verlengsnoer schakeling ...
Dus ben even het spoor kwijt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hatman schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:54:
[...]

En daarmee heb je min of meer al een antwoord op je eigen vraag.
de AWMR210 is een inbouwschakelaar en zal daardoor een mindere afstand kunnen overbruggen.
Mogelijk in de inbouw doos kijken of je de schakelaar meer "zicht" kunt geven. Anders ben je aangewezen op de repater (AEX-701). (wel een dure oplossing).

Ik ben erg benieuwd of je het kunt oplossen.
Nee, de AWMR210 is een dimmer en kun je dus niet zonder problemen via de repeater aansturen.
Wanneer je AWMR210 toevallig wel 2x een signaal ziet, dan gaat 'ie dimmen.
Been there, done that.
Sta je toch even vreemd te kijken wanneer je lichten op zo'n 25% intensiteit branden, terwijl je zeker dacht te weten dat je een schakelaar had gekocht en niet een dimmer.
Wat je wel kunt proberen is de AWMR210 een kwartslag draaien en kijken/hopen dat het beter wordt.
Probleem blijft dat je in een muur zit en dus een behoorlijke signaal-demper om de ontvanger hebt zitten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:28:
[...]

Nee, de AWMR210 is een dimmer en kun je dus niet zonder problemen via de repeater aansturen.
Been there, done that.
Sta je toch even vreemd te kijken wanneer je lichten op zo'n 25% intensiteit branden, terwijl je zeker dacht te weten dat je een schakelaar had gekocht en niet een dimmer.
Wat je wel kunt proberen is de AWMR210 een kwartslag draaien en kijken/hopen dat het beter wordt.
Probleem blijft dat je in een muur zit en dus een behoorlijke signaal-demper om de ontvanger hebt zitten.
Of vervangen door een AWMR230 (is de schakel variant) icm de repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:23:
[...]

Eerste schakeling??? Er is maar 1 schakeling... namelijk de origenele KAKU verlengsnoer schakeling ...
Dus ben even het spoor kwijt... 8)7
Ik neem aan dat het originele verdeelblok bij inschakelen de fase en nul inschakelt en bij uitschakelen beide ook weer uitschakelt. Als 1 van de 2 er constant op blijft staan heb je dus kans dat op 1 pootje altijd de fase staat en dat er geen nul aanwezig is (totdat je de stekker omdraait). Dit is niet bevorderlijk voor de aangesloten apparatuur.
Edit: Normale verdeeldozen met schakelaar schakelen ook maar 1 draad. (Oeps)
Jij hebt dus beide koperen strips onderbroken na het 2e contact. Op 3 en 4 heb je dus nu een constante fase en nul op staan.
Dat moet dus voor de werking van het verdeelblok op de eerste 2 contacten dus niks uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 05-02-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
mike123 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:53:
[...]

Ik neem aan dat het originele verdeelblok bij inschakelen de fase en nul inschakelt en bij uitschakelen beide ook weer uitschakelt. Als 1 van de 2 er constant op blijft staan heb je dus kans dat op 1 pootje altijd de fase staat en dat er geen nul aanwezig is (totdat je de stekker omdraait). Dit is niet bevorderlijk voor de aangesloten apparatuur.
Jij hebt dus beide koperen strips onderbroken na het 2e contact. Op 3 en 4 heb je dus nu een constante fase en nul op staan.
Dat moet dus voor de werking van het verdeelblok op de eerste 2 contacten dus niks uitmaken.
Ik denk dat er niets verkeerd gaat. Als je de originel handleiding leest krijg je de waarschuwing om altijd de kaku-doos uit het stopcontact te halen. (Bij enkelpolige schakelaars in stopcontacten kan door de stekker om te draaien spanning staan.)
Als ik het goed zie word er altijd enkelpolig geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
TD-er schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:28:
[...]

Been there, done that.
Stom! Ik had niet gezien dat het een dimmer was. Dan werkt het niet via de repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:53:
[...]

Ik neem aan dat het originele verdeelblok bij inschakelen de fase en nul inschakelt en bij uitschakelen beide ook weer uitschakelt. .
Nope.. zoals ik aangaf is de schakeling origineel KAKU zoals op de 2e afbeelding (maar dan met het metale stukje er nog tussen) KAKU schakelt alleen de bruine draad en na de schakeling is hij zwart, de blauwe draad gaat rechtstreeks naar de strip en vanaf daar is hij (door KAKU) doorverbonden naar de printplaat.

Neem dus aan dat alle KAKU's op deze manier schakelen. Doen hun dus iets fout? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-09 17:12

D85

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:45:
[...]

Nope.. zoals ik aangaf is de schakeling origineel KAKU zoals op de 2e afbeelding (maar dan met het metale stukje er nog tussen) KAKU schakelt alleen de bruine draad en na de schakeling is hij zwart, de blauwe draad gaat rechtstreeks naar de strip en vanaf daar is hij (door KAKU) doorverbonden naar de printplaat.

Neem dus aan dat alle KAKU's op deze manier schakelen. Doen hun dus iets fout? 8)7
We hebben het over wisselstroom, geen gelijkstroom. Alle normale schakelaars zullen één contact schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
D85, heeft niets met gelijk of wissel te maken. Een stroomkring kan je in de phase of in de nul onderbreken.
Dat er een potentiaal op kan blijven staan klopt, maar er kan geen stroom meer lopen.
Vanaf een stopcontact weet je nooit meer wat phase of nul is. Dus na de wcd gewoon één draadje onderbreken en je kan schakelen. In het vastbedrade net is het verplicht om de phase te schakelen.
Maar ook hier zou het werken om de nul te schakelen! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2024
silver323 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:17:
Een goedendag,

Groet,

Dennis
Standaard heeft Homewizard hier geen oplossing voor maar ik heb zelf iets gemaakt dat voor mij prima werkt.

Ook ik heb 3 gekoppelde rookmelders in de woning aangesloten op het lichtnet en voorzien van back-up batterij.

Ik heb de voet van de rookmelder beneden vervangen door een voet met relaiscontact, dit contact schakelt bij rookdetectie.

Een magneetcontact heb ik aangepast door het reedcontact er uit te halen en 2 draden er weer aan te solderen, deze draden zijn nu verbonden met het verbreekcontact in de voet van de rookmelder.
(ik heb een magneetcontact gebruikt omdat deze 1 keer zend als de status veranderd en niet blijft zenden zoals een draadloze rookmelder)

Bij rookdetectie gaan nu de 3 rookmelders af, ik krijg een notificatie op de telefoon en mijn rolluiken gaan omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartinAH schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:44:
[...]

Standaard heeft Homewizard hier geen oplossing voor maar ik heb zelf iets gemaakt dat voor mij prima werkt.

Ook ik heb 3 gekoppelde rookmelders in de woning aangesloten op het lichtnet en voorzien van back-up batterij.

Ik heb de voet van de rookmelder beneden vervangen door een voet met relaiscontact, dit contact schakelt bij rookdetectie.

Een magneetcontact heb ik aangepast door het reedcontact er uit te halen en 2 draden er weer aan te solderen, deze draden zijn nu verbonden met het verbreekcontact in de voet van de rookmelder.
(ik heb een magneetcontact gebruikt omdat deze 1 keer zend als de status veranderd en niet blijft zenden zoals een draadloze rookmelder)

Bij rookdetectie gaan nu de 3 rookmelders af, ik krijg een notificatie op de telefoon en mijn rolluiken gaan omhoog.
Ik voel weer een nieuw projectje aankomen voor mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Laatst online: 30-09 14:41
MartinAH schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:44:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Alleen zo technisch ben ik niet. Maar zal dit wel even onthouden mocht het zover zijn dan zal er altijd wel een technisch persoon dit kunnen uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik lees in een aantal reviews van de HomeSense applicatie dat er problemen zijn met de grafieken van de zonnepanelen van de energylink en dat in sommige gevallen de energylink de applicatie laat crashen. Zijn er toevallig hier mensen die deze problemen hebben? Ik wil namelijk wat JSON data hebben om dit problem na te kunnen spelen en op te lossen.

Patrick
Pagina: 1 ... 18 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!