Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
Ligt er wel aan hoeveel LED-lampen (en hoeveel Watt).
De 210 heeft een minimum aantal watts nodig om te kunnen dimmen. Bij de AMWD-250 is dat 3 Watt en bij de 210 is het minimum 25 Watt. Daat zit je niet snel aan met LED.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudolfus op 26-01-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:52:
[...]

Dat denk ik niet, maar waarom niet de APCR-2300 van Kaku zelf?
ruim €10 goedkoper en die constante spanning erbij vind ik ook wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gti11
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08-2017
Ben hier al lang mee bezig maar kom er niet uit:

Wil graag een melding ontvangen via HW als de deurbel rinkelt.
Ik heb alleen toegang tot de deurbel, ik kan dus niet bij rest van het deurbel gebeuren.
Dus als er iemand op de deurbel drukt, komt er 9-12V wisselspanning op de bel te staan en gaat deze rinkelen.
Nu heb ik hier KAKU schakelaar AWMT-003 liggen.
Daar staat op dat er géén spanning op de schakelaar mag worden aangesloten.

Is er een oplossing dat ik toch iets parallel op de bel kan aansluiten wat een melding stuurt naar de HW stuurt als de bel rinkelt ?

Alvast bedankt,
Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 9-12v wisselspanning relais parrallel over de 2 draden van de bel plaatsen en op de maak contacten van het relais een ACDB-7000B plaatsen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gti11
Kan alleen maar 12VAC relais vinden op google, werken die op 9VAC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote] Maar goed genoeg daarover, mijn vraag is het "dingetje" wat jij aangaf een één op één vervanging van de KAKU AWMD-250
[/quote]
Het dingetje word bij de lamp gemonteerd (dus achter de schakelaar) De lamp moet dus wel dimbaar zijn!
Het is mogelijk dat je dimbare lamp gaat knipperen op vol vermogen.
En als je die een klein beetje dimt dat het knipperen stopt.
Daarvoor is die bypass een uitkomst.
Nog even voor de duidelijkheid, Ik had bij mijn profiel staan dat ik voor die site werkte.
Maar ik doe alleen af en toe wat test werk voor hem.
Word er niet voor betaald omdat ik het leuk vind om te doen.
Ik ben een gewone vrachtwagen chauffeur die toepassingen verzint en test.
Ik ben zelf aan het uitdokteren ook domotica in een vrachtwagen toe te passen.
En nog veel en veel meer.
Mijn excuses voor het misverstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gti11 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:49:
Maar je meet tussen de 9 en 12v.. dus denk ik dat een 12VAC ook wel zou moeten werken... ikzelf gebruik de Finder 22.21.8.008.4000 omdat mijn deurbel 8vAC uitstuurt..weet niet of die dan te zwak is...ze hebben ook een12v,maar inderdaad geen 9v.

https://www.facebook.com/...4704907108&type=1&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gti11 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:49:
Kwestie van proberen. Het is namelijk ook de vraag hoeveel de spanning van de beltrafo nog is als de bel gaat. Die trafo's zijn namelijk nogal zwak (meer is niet nodig) en dus zakt bij de minste belasting de spanning ook in.
Wat je ook kunt doen is een bruggelijkrichter ervoor plaatsen en dan kun je gewoon een gelijkstroomrelais gebruiken. Die zijn wat makkelijker te krijgen voor andere spanningen.

Iemand anders had ook een schakeling gepost met een optocoupler. Dat is intern gewoon een LED en een foto-diode. Dus weerstand ervoor om de LED te beschermen en dan heb je een wat flexibeler oplossing.
Enige nadeel is wel dat je even moet weten wat de + en wat de - is van de draadjes aan de deurbelzender van KAKU. (en dan nog zal het in de praktijk 50% kans zijn dat je ze om moet draaien ;) )
De keus van de optocoupler is niet zo spannend. Dat kan vrijwel alles zijn. Belangrijkste is dat je goed in kunt schatten wat de stroom door de LED zal zijn, dus dat je de juiste weerstand ervoor zet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gti11
Bedankt voor de reacties, ik ga voor een Finder 22.21.8.008.4000 relais, dat is voor mij als leek het gemakkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Zie
RuudMR in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Voor de opto oplossing, is voor gelijk en wissel geschikt. Ik heb er intussen een paar van goed werken.
Maar het kan ook met relais!
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:04:
[...]
[knip] ... ikzelf gebruik de Finder 22.21.8.008.4000 omdat mijn deurbel 8vAC uitstuurt... [knip]
https://www.facebook.com/...4704907108&type=1&theater
Ha Peter,
Hierdoor heb jij zowel je bestaande drukknop als je bestaande gong kunnen houden? Met als extra functie dat je nu de HomeWizard van een signaal voorziet?
Dan is jouw oplossing precies wat ik zoek!

En als ik naar je foto's op Facebook kijk, heb je de oplossing gevolgd, zoals aangegeven in de comments van dit forum: dannyvanmaanen.nl?

En heb je het als volgt aangesloten?
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/8929bdd66ffcedf3170f81e943dc597e.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Martino-s op 26-01-2014 15:44 . Reden: typo ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Rudolfus schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:10:
Ligt er wel aan hoeveel LED-lampen (en hoeveel Watt).
De 210 heeft een minimum aantal watts nodig om te kunnen dimmen. Bij de AMWD-250 is dat 3 Watt en bij de 210 is het minimum 25 Watt. Daat zit je niet snel aan met LED.
ik dim er 3 gu10 spotjes mee van elk 5 watt. 15 watt totaal dus werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:58
ik heb een acm-1000 die ik wil gebruiken voor de tuinverlichting. Maar de acm-1000 klapt steeds stuk. Ik SLuit hem aan met de fase en nul. De schakeldraad gaat naar de lampen. Dus even kort:

3 aderige kabel komt binnen. Hiervan sluit ik de nul en de fase (via lasdop) aan op de acm-1000. De de 3 aders worden ook doorgelust aan een 4 aderige kabel die de tuin in gaat. De vierde aarde van deze kabel is de schakeldraad. Deze sluit ik aan op de acm-1000.

in de tuin zitten drie lampen (2x spaarlamp 5w en 1 x GU10 50w) aangsloten opde nul en de schakeldraad. De nul en fase zijn voor de wcd's.

Iemand een idee hoe het komt dat de zekering in de acm-1000 kapot gaat.? je hoort hem dan nog wel schakelen, maar hij doet niets.

ps. het heeft 1 dag wel gewerkt.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker weten dat je niet meer stuurt dan alleen die 3 lampjes?
Dat zijn namelijk niet echt de meest vreemde belastingen en al zouden ze een piek teruggeven, zoals TL-lampen doen, daar is juist de ACM-1000 voor bedoeld.

In je omschrijving kan ik zo snel niets vinden wat fout is.
Enige wat ik kan bedenken is dat je toch ergens sluiting maakt of iets meer meeschakelt.

Is 'ie wel droog opgehangen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Hij stuurt echt alleen die drie lampen. Meer zit er niet achter de kabel. Hij hangt ook netjes droog binnen in een lasdoos.
Ik zal morgen wel deze omruilen bij de gamma en een nieuwe plaatsen. Ben benieuwd.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:21:
[...]

Ha Peter,
Hierdoor heb jij zowel je bestaande drukknop als je bestaande gong kunnen houden? Met als extra functie dat je nu de HomeWizard van een signaal voorziet?

En als ik naar je foto's op Facebook kijk, heb je de oplossing gevolgd, zoals aangegeven in de comments van dit forum: dannyvanmaanen.nl?

[afbeelding]
Je tekening klopt helemaal... daarbuiten heb ik als extra nog een enkelvoudige opbouw schakelaar tussen 1 van de draden naar de bel gemaakt. Op die manier kan ik in de meterkast de bel uitzetten,maar blijf ik wel nog de notificatie krijgen op mijn iPhone. Dit kan handig zijn als je in het weekend vroeg door vrienden wordt opgehaald,maar je wil niet dat het hele huis gelijk wakker is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Martino-s schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:21:
[...]

Ha Peter,

[afbeelding]
Ik heb het hier thuis ook ongeveer zo gemaakt.
Ik heb alleen een solid state 24V relais gebruikt. Deze word wel "gemaakt" door de acht volt trafo alleen niet voldoende op het moment dat er aangebeld word, dan word de spanning te laag en komt hij niet op.
Nu heb ik hem aangesloten dat hij constand 8 volt krijgt zodat hij gemaakt is, valt hij af dan word mijn "zender" geactiveerd. Als kaku zender heb ik een magneet schakelaar doorgesoldeerd..
Deze aangesloten zodat deze gemaakt is en zodra hij word verbroken geeft hij het signaal dat er word aangebeld.
Misschien beetje omslachtig maar deze spullen had ik nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 19:25
Ik heb een bestaande opbouw schakelaar in de garage voor mijn tl verlichting.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken om automatisch het licht aan te doen als de garagepoort open gaat?

Ik dacht een sensor aan de garagepoort en dan een klik aan klik uit in de bestaande knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janic schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:56:
Ik heb een bestaande opbouw schakelaar in de garage voor mijn tl verlichting.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken om automatisch het licht aan te doen als de garagepoort open gaat?

Ik dacht een sensor aan de garagepoort en dan een klik aan klik uit in de bestaande knop.
Haal de 230V draden van je schakelaar af en zet er een amwr 230 tussen.
Schakel de amwr op afstand met een sensor aan de deur, bijv. een amst 606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 19:25
ik heb een amwr 230 liggen maar die past niet in de opbouwschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan moet er ruimte onder de schakelaar komen (of ernaast) in een 'doosje'. Is in de bouwmarkt of de elektra-winkel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:23:
[...]
Je tekening klopt helemaal... daarbuiten heb ik als extra nog een enkelvoudige opbouw schakelaar tussen 1 van de draden naar de bel gemaakt. Op die manier kan ik in de meterkast de bel uitzetten,maar blijf ik wel nog de notificatie krijgen op mijn iPhone. Dit kan handig zijn als je in het weekend vroeg door vrienden wordt opgehaald,maar je wil niet dat het hele huis gelijk wakker is. O-)
mike123 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:33:
[...]

Ik heb het hier thuis ook ongeveer zo gemaakt. [knip]
Peter en Mike, bedankt voor de antwoorden. Dan ga ik hem maken zoals op de tekening.
Overigens werkt de drukknopzender op een 12V batterij. Nu zie ik hier staan dat iemand de batterij vervangen heeft voor een "Voltage Regulator 12Vdc".

Is deze hiervoor geschikt?
Je kan ook een 12V beltrafo kopen, maar omdat deze wisselstroom (AC) hebben en geen gelijkstroom (DC) zijn deze denk ik niet geschikt?

Ik probeer batterijen zo veel mogelijk te vermijden, omdat dan bijvoorbeeld de bel het precies niet doet, als je deze nu net graag wilt horen. 8)

*ik realiseer me dat ik bijna off-topic raak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janic schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:14:
ik heb een amwr 230 liggen maar die past niet in de opbouwschakelaar.
In de handleiding staat ook dat je hem in de lamp behuizing kan bouwen, daar moet je toch genoeg ruimte hebben?

https://www.klikaanklikui...oad%2FFile-1374832097.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:28:
[...]

[...]

Peter en Mike, bedankt voor de antwoorden. Dan ga ik hem maken zoals op de tekening.
Overigens werkt de drukknopzender op een 12V batterij. Nu zie ik hier staan dat iemand de batterij vervangen heeft voor een "Voltage Regulator 12Vdc".

Is deze hiervoor geschikt?
Je kan ook een 12V beltrafo kopen, maar omdat deze wisselstroom (AC) hebben en geen gelijkstroom (DC) zijn deze denk ik niet geschikt?

Ik probeer batterijen zo veel mogelijk te vermijden, omdat dan bijvoorbeeld de bel het precies niet doet, als je deze nu net graag wilt horen. 8)

*ik realiseer me dat ik bijna off-topic raak...
De bel blijft gewoon werken,alleen de notificatie zal niet meer werken... in de praktijk zal de batterij denk ik een paar jaar mee gaan, dus om de paar jaar die batterij vervangen overleef ik nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Juist ja, zo kan je het ook zien.
Ik zal ook eerst even aankijken hoe lang de batterij het vol houdt. Een batterijvervanger plaatsen kan altijd nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk de lamp-wijzer op Klikaanklikuit even na, want vrijwel de enige schakelaar die TL-verlichting kan schakelen is de ACM-1000

Zet die in of bij de TL-lamp (let wel, je hebt blauwe en bruine draad nodig voor de ACM-1000) en een opbouw-zender op de plek waar je 'm wilt schakelen met de hand.
Zet dan een magneetschakelaar bij de garagedeur.

Je kunt ze rechtstreeks verbinden met de ACM-1000, maar de magneetschakelaar kan ook "via" de HomeWizard als je alleen op bepaalde tijden de lampen automatisch aan wilt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Ik heb in de tuinschuur een awmr-230. Deze schakelt de lamp aan en uit in de schuur middels de schakelaar. Maar op afstand wil hij niet altijd schakelen. Dit is erg lastig. Ik heb een magneetcontact op de deur. Zodra het donker is en de deur gaat open dan moet de lamp aan gaan. Gaat de deur dicht moet de lamp weer uit gaan. Dit werkt nu dus helaas niet altijd. De afstand van schuur naarhomewizard is ongeveer 15 meter.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
Dimbare led lampen van osram, 250lm, 3.8W werken niet goed samen met AWMR-250. De lampen gaan zoemen en blijven zachtjes knipperen als ze uit zouden moeten staan.

Ik heb een lamp met 6 fittingen, dus ik kan er maar maximaal 4W per fitting in stoppen om de AWMR niet te zwaar te belasten. Het alternatief is halogeen, maar die vind ik eigenlijk te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Martino-s schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:37:
Juist ja, zo kan je het ook zien.
Ik zal ook eerst even aankijken hoe lang de batterij het vol houdt. Een batterijvervanger plaatsen kan altijd nog... :)
In plaats van een beltrafo en een gelijkrichter kan je ook een universele stekervoeding van 1A nemen. Bijv.

http://www.conrad.nl/ce/n...V1000-mA-12-Watt?ref=list

Dat bespaart een hoop geknutsel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baltus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:24:
[...]

In plaats van een beltrafo en een gelijkrichter kan je ook een universele stekervoeding van 1A nemen. Bijv.

http://www.conrad.nl/ce/n...V1000-mA-12-Watt?ref=list

Dat bespaart een hoop geknutsel. ;)
Ja, die kan je altijd nog erbij zetten als je de batterij niet om de paar jaar wilt vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Laatst online: 16-10-2021
Rudolfus schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:33:
De AMWR-230 kan je inderdaad ook niet bij spaarlampen gebruiken.
Bij LED en Spaarlampen kan je wel de AMWD-250 gebruiken
Ik heb vanmiddag een AMWD-250 gehaald en aangesloten, maar als ik de lamp uitzet (originele wandschakelaar of homewizard) dan blijft de lamp heel zachtjes branden. Er zit een LED lamp van 7w in, dat zou toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 11:43
lekspanning via de nuldraad

had ik ook, heb zelf een dubbelpolig kaku dimmer gekocht die geschikt is voor ledlampen te dimmen de acm-100.
gelijk ook het probleem dat die blijft branden opgelost.
Crapshoot schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:50:
[...]

Ik heb vanmiddag een AMWD-250 gehaald en aangesloten, maar als ik de lamp uitzet (originele wandschakelaar of homewizard) dan blijft de lamp heel zachtjes branden. Er zit een LED lamp van 7w in, dat zou toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Crapshoot schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:50:
[...]
Ik heb precies het zelfde met met 6 keer 3.8w led lampen. Gloeilampen en halogeen lampen gaan prima.

Tijdens de open dag in Eindhoven beschreven ze dat led dimmers met fase aansnijding of afsnijding deden en bij 10% helemaal uit gaan. Blijkbaar is de AWMD-250 toch geen led dimmer. Helaas heb ik inmiddels een klein vermogen geïnvesteerd om alles led-compatibel te maken, blijkt het niet te werken! Terug sturen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekspanning idd... had ik in de schuur ook met mijn LED spots in het verlaagde plafond... een gloeilamp (15W) er parrallel bij gezet en op het verlaagde plafond gelegd..toen was het probleem opgelost.. ja, i know.. geen ideale oplossing, maar het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Laatst online: 16-10-2021
Bedankt voor de reacties! Dan hoef ik niet meer verder te zoeken en gaat hij morgen retour.

Toch vreemd dat ze de AMWD-250 als LED dimmer verkopen als iedereen er problemen mee heeft.

Ik zoek namelijk een mini inbouwschakelaar of dimmer die geschikt is voor LED, maar voor zover ik weet was dat de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
AJediIAm schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:38:
Dimbare led lampen van osram, 250lm, 3.8W werken niet goed samen met AWMR-250. De lampen gaan zoemen en blijven zachtjes knipperen als ze uit zouden moeten staan.

Ik heb een lamp met 6 fittingen, dus ik kan er maar maximaal 4W per fitting in stoppen om de AWMR niet te zwaar te belasten. Het alternatief is halogeen, maar die vind ik eigenlijk te fel.
euhm. 3.8W en 250lm. Ja, ieder zijn smaak, maar dat heeft toch bijna geen zin om deze te dimmen? :-)

Overigens kun je tot 41watt gaan hoor. Immers 250 / 6 = 41.6666667

edit: ik zie dit staan bij de omschrijving. Nu snap ik je verhaal :-). Lijkt me overigens heel erg sterk dat hij 3 watt kan dimmen.

Dimbare LED en spaarverlichting: 3-24 Watt; overige dimbare verlichting: 20-250 Watt

[ Voor 19% gewijzigd door rudyhattem op 27-01-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Crapshoot schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:22:
Bedankt voor de reacties! Dan hoef ik niet meer verder te zoeken en gaat hij morgen retour.

Toch vreemd dat ze de AMWD-250 als LED dimmer verkopen als iedereen er problemen mee heeft.

Ik zoek namelijk een mini inbouwschakelaar of dimmer die geschikt is voor LED, maar voor zover ik weet was dat de enige optie.
Het is heel verschillend. Formeel moet je minimaal 20 WATT gebruiken om te dimmen, kom je hieronder zou het kunnen dat je problemen krijgt. Ik heb zelf de AWMR2-210 welke formeel niet voor LED is. Ik schakel hier 3 dimbare gu10 leds mee (Toshiba) van elk 6.5WATT, en dat gaat prima. Hiervoor had ik wat Chinese leds wat inderdaad niet goed ging (knipperen terwijl ze uit stonden.

Kortom, mijn ervaring is dat het best kan werken maar dat heb je wel de juiste combinatie nodig.

Ik heb hier overigens nog een setje liggen van 2 X AWMR2-210. Mocht iemand belangstelling hebben kan die voor een zacht prijsje weg. Ik kan ze zelf niet gebruiken omdat ik in de veronderstelling was dat ik ze ook als gewone schakelaar kon gebruiken, maar dat gaat niet. En aangezien ik mijn tuinverlichting (spaarlampen) er mee wil schakelen zijn ze nu dus over :-)

[ Voor 16% gewijzigd door rudyhattem op 27-01-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimbare Pharox Led lampen gaan bij mij ook prima

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
rudyhattem schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:02:
[...]
Ik heb hier overigens nog een setje liggen van 2 X AWMR2-210. Mocht iemand belangstelling hebben kan die voor een zacht prijsje weg.
Ik heb wel interesse in een setje. Ik heb je een DM gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door EddyK69 op 28-01-2014 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
Ik heb afgelopen weekend toevallig wat dimmers geïnstalleerd en had daarbij ook wat problemen met dimmen. Echter is het mogelijk met de 250 serie om de karakteristiek in te stellen.
3 keer op het knopje drukken en vervolgens kun je door het versturen van on en off signalen de karakteristiek aanpassen. Door nog een keer 3 keer te klikken kies je de instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb gister ook mijn homewizzard besteld (het tv pakket), ik ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen.

thuis heb ik ook een synology staan. kan ik de ip cam gebruiken samen met mijn synology en met de homewizzard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
sk1nny666 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:47:
ik heb gister ook mijn homewizzard besteld (het tv pakket), ik ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen.

thuis heb ik ook een synology staan. kan ik de ip cam gebruiken samen met mijn synology en met de homewizzard?
Ja, geen probleem. Gebruik hier een Foscam IPcam, zowel te bekijken (en opnemen) via Synology DS214, maar ook via de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Er van uitgaan dat de IPcam wel werkt op de Homewizard uiteraard :)
Niet alle IPcam's werken, de HD versies zowieso niet.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45
Hebben meer mensen met android last van het feit dat de gegevens van de dag er voor nog steeds bij energylink staan en niet vanaf 00:00 uur gelijk alles op 0? Ik heb zelfs nu rond deze tijd nog het gasverbruik van gisteren in mijn energielink staan als actuele dagverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

HomeWizard is vandaag voor Android geupdate naar 2.7.3

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
@daxy scheeld dat ik het TV paket heb besteld hier krijg ik een camera bij (verwacht dat die gewoon werkt)
en wat ik daar dan nog bij wil is mijn huidige bel er nog op aan sluiten, maar dan moet ik thuis maar eens gaan puzzelen hoe we dat moeten gaan doen.

kan er morgen al mee gaan spelen.

ik zit alleen nog nog een vraagje,
ik heb thuis een ketel zonder opentherm, zal ook niet vervangen worden (huur)
maar als ik een "slimme" thermostaat neer hang kan ik niet op een manier de thermostaat aanstuuren met mijn homewizzard? dus op een manier dat mijn ketel geen opentherm nodig is.

ik zie even door mijn onkunde niet waarom mijn ketel opentherm nodig is, maar dat kan iemand mij vast vertellen.

[ Voor 47% gewijzigd door sk1nny666 op 28-01-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 13:01
Ze komen maandag de slimme meter instaleren.
Dus ook maar een energy link en watermeter besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3eia schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:18:
HomeWizard is vandaag voor Android geupdate naar 2.7.3

73's
Alleen jammer dat de maandgrafiek voor de thermometers nog niet klopt,
Onder de grafiek staan letters met zwarte streep erdoor, niks van te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
sk1nny666 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:42:

ik zie even door mijn onkunde niet waarom mijn ketel opentherm nodig is, maar dat kan iemand mij vast vertellen.
Wat is het merk van je ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
rudyhattem schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:55:
[...]

Wat is het merk van je ketel?
het is een oude radson multicom 28

[ Voor 3% gewijzigd door sk1nny666 op 28-01-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
sk1nny666 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:57:
[...]

het is een oude radson multicom 28
Oef. Volgens de site van Homewizzard is deze dus niet ondersteund. Het enige wat ik kan vinden is deze site, staan ook een aantal linkjes in naar de handleiding. Wellicht heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
rudyhattem schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:07:
[...]

Oef. Volgens de site van Homewizzard is deze dus niet ondersteund. Het enige wat ik kan vinden is deze site, staan ook een aantal linkjes in naar de handleiding. Wellicht heb je er wat aan.
ik weet dat die niet ondersteund word.
alleen ik begrijp even niet waarom mijn ketel ondersteund dient te worden.
als ik een thermostaat neer hang die wel ondersteund word dan zou ik toch tegen de thermostaat kunnen vertellen dat ik het 20 graden wil hebben. en dan kan de thermostaat dat mooi gaan uitzoeken met de ketel.

dus op de volgende manier:
Homewizzard -> thermostaat -> ketel.

op die manier hoef je met de homewizzard niet met de ketel te praten, en ik zie niet waarom dit niet zou werken. kan iemand mij dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sk1nny666 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:21:
[...]

ik weet dat die niet ondersteund word.
alleen ik begrijp even niet waarom mijn ketel ondersteund dient te worden.
als ik een thermostaat neer hang die wel ondersteund word dan zou ik toch tegen de thermostaat kunnen vertellen dat ik het 20 graden wil hebben. en dan kan de thermostaat dat mooi gaan uitzoeken met de ketel.

dus op de volgende manier:
Homewizzard -> thermostaat -> ketel.

op die manier hoef je met de homewizzard niet met de ketel te praten, en ik zie niet waarom dit niet zou werken. kan iemand mij dit vertellen?
Als ik het goed heb, omdat je een opentherm signaal naar je thermostaat stuurt, je dus een opentherm modulerende thermostaat nodig hebt met opentherm overwrite functie. En volgensmij kunnen modulerende thermostaten geen aan uit aansturen. Plus dat je extra aansluitingen op je thermostaat om. Van hw naar thermostaat naar ketel te gaan.

Volgensmij is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:52:
[...]

Als ik het goed heb, omdat je een opentherm signaal naar je thermostaat stuurt, je dus een opentherm modulerende thermostaat nodig hebt met opentherm overwrite functie. En volgensmij kunnen modulerende thermostaten geen aan uit aansturen. Plus dat je extra aansluitingen op je thermostaat om. Van hw naar thermostaat naar ketel te gaan.

Volgensmij is dit niet mogelijk.
dus kort door de bocht een thermostaat kan het opentherm niet vertalen naar een aan/uit signaal.
ja dan houd het op. moet ik maar snel verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sk1nny666 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:11:
[...]

dus kort door de bocht een thermostaat kan het opentherm niet vertalen naar een aan/uit signaal.
ja dan houd het op. moet ik maar snel verhuizen.
Ik zou voor de zekerheid homewizard even bellen. Zij weten meer over de mogelijkheden van Heatlink dan de meeste gebruikers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Ik zou voor de zekerheid homewizard even bellen. Zij weten meer over de mogelijkheden van Heatlink dan de meeste gebruikers hier.
ik zal er eens een e-mail aan wagen.

ik ga me vanavond eerst maar eens vermaken met de basis kit. en eens puzzelen hoe ik het mooiste al mijn lampen er op zou kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Veel plezier met puzzelen en het werkend krijgen! De eerste dagen blijven het leukst ;)
"Nadeel" is dat je snel nieuwe mogelijkheden ziet en voordat je het weet koop je een hele stapel nieuwe spullen!

Ik weet niet of de Radson een HR of VR ketel is, maar je kan snel veel geld besparen als het nog een VR ketel is.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Het is een klein beetje crosspost uit de Domoticz threat, het gaat om onderstaande:

Ik las in de PCM een artikel over domotica met Domoticz-software en ze hebben een aanbieding momenteel voor een starters-kit: http://www.hubbit.nl/raspberry-pi-set-i.html

Is dit nu een leuke set om mee te beginnen en later uit te breiden?

Ik wil langzaamaan ook de boel gaan automatiseren en heb de volgende wensen:

- ketel aansturen
Ik heb nu nog een eenvoudige thermostaat, wat ben ik nodig de ketel aan te sturen via bijv een app of webinterface?
- energieverbruik meten
Ik wil inzichtelijk hebben wat mijn verbruik is qua gas en stroom en liefst ook welke apparaten er nu veel verbruiken
- automatisch zaken in en uit laten schakelen
Een dochterbedrijf van ons is aan het expirimenteren met sensoren op basis van Zigbee (www.ibasx.com) en wat mij persoonlijk heel mooi lijkt is dat wanneer ik naar mijn werk gaat, het systeem kijkt of er nog meer mensen in huis zijn (mijn vriendin die nog slaapt) en daar actie onderneemt. Loop ik de deur uit dan moet de CV naar beneden, TV en verlichting uitgeschakeld worden, evt de screens naar beneden. Wanneer er nog iemand in huis is (bijv op de 1e etage) dan verwarming aan laten staan, maar verlichting en tv beneden uitschakelen.
Maar ook wanneer we gaan slapen dat er zaken worden uitgeschakeld?

Alleen nu lees ik ook over Homewizard en vroeg me af wat nu de precize verschillen zijn tussen beide systemen. Domoticz is opensource en Homewizard niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
daxy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:06:
Veel plezier met puzzelen en het werkend krijgen! De eerste dagen blijven het leukst ;)
"Nadeel" is dat je snel nieuwe mogelijkheden ziet en voordat je het weet koop je een hele stapel nieuwe spullen!

Ik weet niet of de Radson een HR of VR ketel is, maar je kan snel veel geld besparen als het nog een VR ketel is.
heb ik zo ook geen idee, maar ik woon in een huur huis en mijn huis baas wil er geen nieuwe neer hangen.
en hoop er niet zolang nog te wonen dat het uit kan als ik het zelf doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HW app 2.7.2 is beschikbaar. Fix voor 2.7.1. Prima actie ! (Jammer dat het nodig was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
zag ook toen ik op de iPhone de app openende dat er een firmware update was vandaag. Alleen kan ik niet ontdekken wat....

Version Info
This App 1.8.12

HomeWizard 2.49
IPhone 2.7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:03:
zag ook toen ik op de iPhone de app openende dat er een firmware update was vandaag. Alleen kan ik niet ontdekken wat....

Version Info
This App 1.8.12

HomeWizard 2.49
IPhone 2.7.2
iPhone App versie 2.7.2:
* Crash iOS5 apparaten opgelost
* Verdwenen gasmeter blokje bij Energylink is opgelost
* Gebruikers die de S2 poort hebben aangepast naar willekeurig type kunnen dit weer terugzetten naar "Niets"

Maar hoezo zit ik nog op HW Firmware versie 2.482 en jij op 2.49? Overeen 2.49 versie firmware kan ik ook niks vinden....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
ja dat weet ik ook niet...

hoop dat het te maken heeft met de heatlink vs remeha isense...
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:50:
[...]

iPhone App versie 2.7.2:
* Gebruikers die de S2 poort hebben aangepast naar willekeurig type kunnen dit weer terugzetten naar "Niets"

Maar hoezo zit ik nog op HW Firmware versie 2.482 en jij op 2.49? Overeen 2.49 versie firmware kan ik ook niks vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
iPad v2.72, en de temperatuur (per maand) werkt nog steeds niet!
Ze zullen deze blog toch wel lezen?
Wanneer komen nu een keer die meterstanden? (Absolute waarden per dag, maar minimaal per maand!)
Heb ik zulke high tech apparatuur, moet ik toch nog maandelijks de meterstanden op een lijstje schrijven.
Terwijl die waarden iedere 10 seconden worden uitgelezen! HomeWizard, dit is toch mogelijk. :) :) :)
Verder natuurlijk een geweldig ding.

[ Voor 6% gewijzigd door RuudMR op 29-01-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:45
Dazzie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:14:
ja dat weet ik ook niet...

hoop dat het te maken heeft met de heatlink vs remeha isense...

[...]
Ik hoop het ook echter verwacht het totaal niet, ze zouden eind december een tool vrijgeven waarmee ze de problemen met de isense op afstand kunnen beoordelen, maar die tool is er nog steeds niet helaas en als ze nog lang wachten is het alweer voorjaar waardoor ik al vanaf oktober met een half werkende Heatlink op mijn remeha ketel en isense thermostaat zit.

Of dit zou de tool zelf moeten zijn dan is er in iedergeval weer een stap gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:50:
[...]

iPhone App versie 2.7.2:

Ook hier Firmware 2.482. Firmware wordt meestal langzaam uitgerold. Even afwachten op de release notes denk ik. Die zullen wel in de maak zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
Klopt.

Start uitrol firmware versie 2.49
29 jan. 2014 19:48:26
Gelijktijdig met de release van HomeWizard app 2.7.2 voor iOS begint ook de firmware update naar versie 2.49. De firmware wordt in de loop van de week naar alle HomeWizard gebruikers door gezet. Zodra de HomeWizard zijn firmware heeft gedownload, krijg je een melding in de app met de vraag om de firmware te installeren.

De changelog voor HomeWizard firmware 2.49:

+ Fixes voor diverse issues met weergave van grafieken

+ Fix voor thermometer waarden die onrealistisch hoge getallen aannamen indien verbonden via HomeWizard Online.

+ Diverse bugfixes en stabiliteitsverbeteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
RuudMR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:26:
iPad v2.72, en de temperatuur (per maand) werkt nog steeds niet!
Bij mij werken de maandgrafieken ook niet; zowel op iPad als iPhone. Hopelijk wordt dit idd met de HW-upgrade opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:28:
[...]

Ik hoop het ook echter verwacht het totaal niet, ze zouden eind december een tool vrijgeven waarmee ze de problemen met de isense op afstand kunnen beoordelen, maar die tool is er nog steeds niet helaas en als ze nog lang wachten is het alweer voorjaar waardoor ik al vanaf oktober met een half werkende Heatlink op mijn remeha ketel en isense thermostaat zit.

Of dit zou de tool zelf moeten zijn dan is er in iedergeval weer een stap gezet.
Ik ben ook naar het kijken naar een nieuwe ketel en dan is jou combinatie een veel verkochte. Wat is precies je probleem?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWAudioFreak
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-03-2023
Na heel wat werk en testen werkt mijn siriproxy op de raspberry pi! (i.c.m. de homewizard)
Ik kan nu ook deze dingen doen:
YouTube: Control your lights with Homewizard and Siri on iPhone!

Ik wil een nieuwe github siri plugin aanmaken, omdat die van BasPost niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:10
is de "Gratis Rookmelder voor wie ons op Facebook promoot" enkel voor de Belgische klanten? Ik heb een mail gehad en het gedaan maar ik lees er hier niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19

mb1

Ik krijg na de update te zien bij mijn thermometer: geen data.
In de grafieken blijven de temp en hygro waarden wel doorkomen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 01-10 07:39
mb1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:08:
Ik krijg na de update te zien bij mijn thermometer: geen data.
In de grafieken blijven de temp en hygro waarden wel doorkomen volgens mij
duurt even voordat ze er weer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JWAudioFreak schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:55:
Na heel wat werk en testen werkt mijn siriproxy op de raspberry pi! (i.c.m. de homewizard)

Ik wil een nieuwe github siri plugin aanmaken, omdat die van BasPost niet meer werkt.
Ik had dat ook al vaak voorbij zien komen op internet, maar lijkt mij een behoorlijke klus dit werkend te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JWAudioFreak schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:55:

Top, ik hou me zeker aanbevolen. Al eerder de versie van BasPost getest op Ubuntu en had toen problemen om de package te downloaden van Github. Ook leuk om trouwens de XBMC Siriproxy te gebruiken. Ander forum, maar wel leuk :) . Werkt ook met HTTP commands by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
martinvdm schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:42:
[...]

Ik ben ook naar het kijken naar een nieuwe ketel en dan is jou combinatie een veel verkochte. Wat is precies je probleem?
1. Je moet de temperatuur tweemaal overrulen de eerste keer valt hij weer terug
2. Halve graden werken niet
3. Informatie op isense komt vaak niet overeen met informatie in de app

Heb vanavond weer eens verder gezocht en ook andere opentherm projecten hebben hier last van in combinatie met de isense: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=6634&p=60011 Je ziet alle herkenbare problemen met de isense voorbijkomen inclusief oplossingen/lapmiddelen op volgende pagina's

Heb het dus ook aan HW verzonden deze link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Laatst online: 25-09 19:51
chundo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:03:
is de "Gratis Rookmelder voor wie ons op Facebook promoot" enkel voor de Belgische klanten? Ik heb een mail gehad en het gedaan maar ik lees er hier niks van...
Wat staat er in die mail dan? Ik heb nooit van die actie gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:03:
Zover ik weet zijn alle acties van homewizard land gebonden. Deaze actie geld dus niet voor nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:59:
[...]

Heb vanavond weer eens verder gezocht en ook andere opentherm projecten hebben hier last van in combinatie met de isense: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=6634&p=60011 Je ziet alle herkenbare problemen met de isense voorbijkomen inclusief oplossingen/lapmiddelen op volgende pagina's

Oh dat klinkt niet echt bemoedigend. Ik heb onlangs HW geschreven met de vraag of combinatie remeha en Isense een goede werkende situatie is en kreeg toen terug dat het goed zou moeten werken, maar dat er wel veel verschillende types van de ISense op de markt zouden zijn. Wellicht heb je een oud/verkeerd type? Hebben andere dit probleem dan ook? Isense met Remeha is toch een veelvoorkomende combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
martinvdm schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 07:39:
[...]

Oh dat klinkt niet echt bemoedigend. Ik heb onlangs HW geschreven met de vraag of combinatie remeha en Isense een goede werkende situatie is en kreeg toen terug dat het goed zou moeten werken, maar dat er wel veel verschillende types van de ISense op de markt zouden zijn. Wellicht heb je een oud/verkeerd type? Hebben andere dit probleem dan ook? Isense met Remeha is toch een veelvoorkomende combinatie.
Dat verhaal van die verschillende iSense versies vertelde HW mij ook, ik had eerst een iSense van 1,5 jaar en heb toen een nieuwe getest, resultaat precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:05
Hm, dan wacht ik nog maar even met de Heatlink. Stond op het punt dat ding te bestellen maar begrijp dat er nog problemen zijn. En inderdaad ook hier de combi iSense met Remeha. Deze is nieuw (sept 2013 geplaatst).
Mediacj schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:00:
[...]

Dat verhaal van die verschillende iSense versies vertelde HW mij ook, ik had eerst een iSense van 1,5 jaar en heb toen een nieuwe getest, resultaat precies hetzelfde!

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Dan wacht ik ook nog even, heb ook precies deze combinatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Steef_tweaker schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:52:
Dan wacht ik ook nog even, heb ook precies deze combinatie...
Er zijn ook gebruikers van een iSense waar het wel schijnt te werken, maar het blijft een gok inderdaad als je nu een Heatlink aanschaft met een iSense als thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:21:
Het is een klein beetje crosspost uit de Domoticz threat, het gaat om onderstaande:

Ik las in de PCM een artikel over domotica met Domoticz-software en ze hebben een aanbieding momenteel voor een starters-kit: http://www.hubbit.nl/raspberry-pi-set-i.html

Is dit nu een leuke set om mee te beginnen en later uit te breiden?
...
Alleen nu lees ik ook over Homewizard en vroeg me af wat nu de precize verschillen zijn tussen beide systemen. Domoticz is opensource en Homewizard niet?
Persoonlijk zie ik een domotica eco systeem als een verzameling van de volgende componenten: Sensoren/Actoren, Bridge, Server, Interface.
Sensoren en Actoren zijn kaku, heatlink, somfy, etc.
Bridge is voor vertaling tussen schakelaars en internet.
Server is waar de logica en aansturing plaats vind.
Interface zijn de smartphone apps/web sites om de server te configureren en aansturing ter aanvulling van sensoren.
HomeWizard is een Bridge + Server en de HomeWizard App is de Interface.

Domoticz, Domotiga en OpenHab zijn voorbeelden van open source server implementaties. Helaas heb ik nog geen enkele "makkelijke" implementatie gevonden.
Vaak hebben ze het doel om meerdere bridges aan te sturen in 1 server/interface combinatie. Maar tegenwoordig is elke bridge ook een server. De vraag is dus hoe goed ze samenspelen met andere server.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met andere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
ben ook benieuwd, zit hier ook met een half werkende heatlink....
Mediacj schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:59:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
vandaag hebben we zonnepanelen gekregen en heb ik ook een energielink aangeschaft. we hebben geen slimme meter dus op S1 staan de panelen die ik goed zie in de energielink en op S2 staat het verbruik. Nu wil ik dat S2 wordt weergegeven als verbruik in de hw, nu staat dat als overige apparaten en blijft mijn verbruik op 0 staan.

is er een manier om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:30:

Wat denk je van een "slimme" meter ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderleblanc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 20:22
Ik ontvang de laatste tijd geen snapshots meer bij de deurbel. Zijn er mensen die daar nog steeds last van hebben? En wellicht tips hebben om dit te verhelpen.

Met de camera is niks mis.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:02:
[...]

Wat denk je van een "slimme" meter ? :+
in België krijg je geen slimme meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanderleblanc schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:11:
Ik ontvang de laatste tijd geen snapshots meer bij de deurbel. Zijn er mensen die daar nog steeds last van hebben? En wellicht tips hebben om dit te verhelpen.

Met de camera is niks mis.

Groet
Ik had dat de laatste tijd wel als ik buiten de deur was.. dus op 3G.. binnen op wifi zie ik het wel (vandaag nog). Weet niet of dat een tijdelijk iets was aangezien er weinig wordt aangebeld als ik niet thuis ben blijkbaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:23:
[...]

in België krijg je geen slimme meter
Verhuizen ? :+ , nee dat is te flauw. Ik vrees dat er niks aan te doen is, omdat de aanduiding niet te wijzigen is. Je kunt natuurlijk proberen om de gegevens te exporteren naar een spreadsheet en daar de boel aan te passen, maar dat is geen aantrekkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

chundo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:30:
vandaag hebben we zonnepanelen gekregen en heb ik ook een energielink aangeschaft. we hebben geen slimme meter dus op S1 staan de panelen die ik goed zie in de energielink en op S2 staat het verbruik. Nu wil ik dat S2 wordt weergegeven als verbruik in de hw, nu staat dat als overige apparaten en blijft mijn verbruik op 0 staan.

Volgens HW kan je op S2 een verbruiker aansluiten dus in principe zou dat moeten werken.
Wat voor signaal bied je aan op S2?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens HW kan je op S2 een verbruiker aansluiten dus in principe zou dat moeten werken.
Is volgens mij een pulse signaal. Aantal kun je dan in de app aangeven voor 1kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn ook gebruikers van een iSense waar het wel schijnt te werken, maar het blijft een gok inderdaad als je nu een Heatlink aanschaft met een iSense als thermostaat.
Gek eigenlijk dat bij sommige het wel goed werkt, met eenzelfde combinatie thermostaat en Remeha Opentherm. Je hebt neem ik aan wel de Overwrite functie in de Isense ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:31:
[...]

Ik had dat de laatste tijd wel als ik buiten de deur was.. dus op 3G.. binnen op wifi zie ik het wel (vandaag nog). Weet niet of dat een tijdelijk iets was aangezien er weinig wordt aangebeld als ik niet thuis ben blijkbaar ;-)
Euh... eigenlijk krijg ik dit nooit. Ik kan ook niet vinden waar je dit in kunt stellen. Of zou de snapshot automatisch moeten komen?

edit: google was mijn vriend. Ik heb het gevonden. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door rudyhattem op 30-01-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rudyhattem schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:40:
[...]

Euh... eigenlijk krijg ik dit nooit. Ik kan ook niet vinden waar je dit in kunt stellen. Of zou de snapshot automatisch moeten komen?
Je moet je deurbel wel ook als een "deurbel" sensor aanmaken en je moet je IP cam wel hebben toegevoegd in HW. Dan kan je via "wijzig sensor" önder de "Sensoren" op de "i" drukken achter je "Deurbel" en daar zie je onder de naam de optie "Camera".

Was ik net te laat om je vriend te zijn.... ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
martinvdm schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:22:
[...]

Gek eigenlijk dat bij sommige het wel goed werkt, met eenzelfde combinatie thermostaat en Remeha Opentherm. Je hebt neem ik aan wel de Overwrite functie in de Isense ingeschakeld?
Dat is wat HW zegt, ja dat zou wel heel simpel zijn he als ik die niet aan heb staan 8)7

Ik heb alle dingen al uitgesloten het is gewoon de iSense en dat is ook al door HW toegegeven er zijn gewoon problemen met de iSense, zowel hier als op de link die ik laatst deelde met precies dezelfde problemen. Je kunt het niet eens HW verwijten aangezien ze bij andere opentherm projecten ook tegen deze problemen aanlopen, echter vind ik wel dat HW wel iets duidelijker mag communiceren richting nieuwe kopers van de Heatlink dat de iSense niet altijd werkt.

Sterker nog ik heb naast twee iSense thermostaten die beide niet werkte ook nog een Honeywell Round Modulation getest (en nu tijdelijk in gebruik) op mijn Remeha Calanta en Heatlink en die werkt feilloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Mediacj op 30-01-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:06:
[...]

Dat is wat HW zegt, ja dat zou wel heel simpel zijn he als ik die niet aan heb staan 8)7

Ik heb alle dingen al uitgesloten het is gewoon de iSense en dat is ook al door HW toegegeven er zijn gewoon problemen met de iSense, zowel hier als op de link die ik laatst deelde met precies dezelfde problemen. Je kunt het niet eens HW verwijten aangezien ze bij andere opentherm projecten ook tegen deze problemen aanlopen, echter vind ik wel dat HW wel iets duidelijker mag communiceren richting nieuwe kopers van de Heatlink dat de iSense niet altijd werkt.

Sterker nog ik heb naast twee iSense thermostaten die beide niet werkte ook nog een Honeywell Round Modulation getest (en nu tijdelijk in gebruik) op mijn Remeha Calanta en Heatlink en die werkt feilloos.
Ja eens, ik heb speciaal navraag gedaan bij Hw en toen is er ook niet specifiek issues met de isense aangegeven. Had dus wel wat duidelijker gemogen, zeker voor mensen zoals ik, die een hele nieuwe ketel willen aanschafffen en vervolgens zou het dan niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Speedy-Andre schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:52:
[...]

op S2 kan je een verbruiker aansluiten en hij geeft de waarde goed weer, het "probleem" is dat verbruik op 0 blijft staan en de S2 op een ander venster staat.
ik had het gewoon graag overzichtelijker gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

chundo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:57:
[...]

op S2 kan je een verbruiker aansluiten en hij geeft de waarde goed weer, het "probleem" is dat verbruik op 0 blijft staan en de S2 op een ander venster staat.
ik had het gewoon graag overzichtelijker gehad
Ik heb zelf geen heatlink maar dat verbruik zou dus normaal via de slimme meter ingang gaan en nu deze ontbreekt werkt dat niet :/
Eigenlijk zou je dat S2 signaal moeten kunnen vertalen zodat het bruikbaar is als slimme meter ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Pagina: 1 ... 17 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!