Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58
Ik heb een gek probleem. Sinds vrijdag heb ik de homewizard. Uiteraard ook de termometer geinstalleerd in de woonkamer. Alleen deze thermometer geeft rare waarde aan op de homewizard.
Op de thermometer klopt de temp steeds goed. In de homewizard schommelt hij steeds. In de homewizard is het grafiekje net een blokje grafiek. een uur wel de juiste temp en dan weer een tijdje rond de 5 graden.
Waar kan dit aan liggen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26
Storing van een andere thermometer misschien? Probeer eens een ander kanaal.
Ik heb hier ook zo’n ding en af en toe ben ik hem ook „kwijt” in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Spamajor schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:42:
Laatst constateerde ik wat schimmel bij m'n ramen. Blijkbaar teveel gedouched buiten het tijdschema. Een backup schakeling op relatieve vochtigheid lijkt me wel wat. Weet een ervaringsdeskundige of je met de homewizard daar ook op kunt schakelen? Laat zeggen >60% rel. Dan aan?
Ja dat kan al met een simpele 3 kanaals thermometer. Nieuwe actie starten. Thermometer kiezen. Kiezen voor luchtvochtigheid. Procenten ingeven groter dan... Voor inschakelen. Nog een actie maken met procenten kleiner dan... Voor uitschakelen. Werk bij mij probleemloos. Alleen gaf 1 badkamer in eerste instantie geen data door vanwege de afstand / veel gewapend beton. Maar daar ben ik zo vrij geweest om aan de interne antenne een stukje draad te solderen. Dat heb ik via een klein gaatje aan de zijkant 30 cm naar buiten hangen. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Is er een app update vandaag?

http://www.homewizard.nl/nieuws/releasenotes-271/
Staat versie 2.7.1 maar als je in de appstore (playstore) kijkt is deze rond 5 december al uitgebracht.
Misschien een typfoutje of een late releasenotes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Ik heb op mijn iPhone nog versie 2.7.0 staan. Misschien is dit meer gericht op de Apple App Store (ondanks dat er Android bij staat)?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Ik denk het ja, lijkt me toch handiger om 1 versie nummer aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPhone heeft ook nog versie 2.7.0, en de appstore geeft nog niet aan dat er een update is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Allen,

Ik heb een vraagje over de EnergyLink

In mijn woning heb ik een Intergas Combi HRE 30/36 ketel.
Beneden heb ik vloerverwarming en boven gewoon radiatoren.
Nu heb ik ook 2 thermostaten in mijn woning.
De thermostaat van beneden zit aangesloten op een Honeywell zoneverdeler VC8615. Deze werkt alleen met en 24v aan/uit thermostaat(nu een Round On/Off).
De thermostaat op de eerste verdieping is werkt wel via het OpenTherm protocol. Hier zit een Round Modulation

Als ik het goed begrijp gaat de EnergyLink niet werken beneden op mijn vloerverwarming?
Is het dan het beste om te kijken naar een alternatief (bijvoorbeeld ICY) of komt er misschien nog iets in de toekomst?
Ik wil namelijk wel graag mijn thermostaat kunnen bedienen en monitoren op afstand.

PS: Een tijdje geleden poste ik een soortgelijke post, maar ik heb nu eindelijk helder voor mijzelf hoe mijn CV installatie in elkaar zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:11
Bedoel je niet de heatlink? De energielink staat namelijk helemaal los van je thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Nu online
Neefdave schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:01:
Bedoel je niet de heatlink? De energielink staat namelijk helemaal los van je thermostaat.
Sorry, bedoel inderdaad de heatlink. Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
RickKoets schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:39:
Allen,

Ik heb een vraagje over de EnergyLink

In mijn woning heb ik een Intergas Combi HRE 30/36 ketel.
Beneden heb ik vloerverwarming en boven gewoon radiatoren.
Nu heb ik ook 2 thermostaten in mijn woning.
De thermostaat van beneden zit aangesloten op een Honeywell zoneverdeler VC8615. Deze werkt alleen met en 24v aan/uit thermostaat(nu een Round On/Off).
De thermostaat op de eerste verdieping is werkt wel via het OpenTherm protocol. Hier zit een Round Modulation

Als ik het goed begrijp gaat de EnergyLink niet werken beneden op mijn vloerverwarming?
Is het dan het beste om te kijken naar een alternatief (bijvoorbeeld ICY) of komt er misschien nog iets in de toekomst?
Ik wil namelijk wel graag mijn thermostaat kunnen bedienen en monitoren op afstand.

PS: Een tijdje geleden poste ik een soortgelijke post, maar ik heb nu eindelijk helder voor mijzelf hoe mijn CV installatie in elkaar zit :)
Weet je zeker dat je aan/uit thermostaat ook op je ketel aangesloten zit? Het is nl niet gebruikelijk dat de ketel naar en een aan/uit en en modulerende thermostaat tegelijk kan luisteren. Werk je soms ook met een weersafhankelijke regeling? In dat geval stuurt de aan/uit thermostaat waarschijnlijk alleen de thermische motor(en) van je vloerverwarming aan. De modulerende thermostaat zorgt dan voor de aansturing van de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:05
larsF schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:52:

Staat versie 2.7.1 maar als je in de appstore (playstore) kijkt is deze rond 5 december al uitgebracht.
Heb nog geen update gehad (IOS), en zie nog steeds:
'0/0 detected'
ipv
Er staat geen '0/0 detected' meer als er geen sensor van dat type is toegevoegd.

Update nog niet goedgekeurd??

[ Voor 3% gewijzigd door MikeT80 op 21-01-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Even benieuwd.

Hoeveel acties hebben jullie gemiddeld in jullie homewizard aangemaakt ?
Wel eens de melding gehad 'Error, maximium number of notifications reached'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:11
[quote]RuudMR schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:15:
Studiodubio,
Het was voor ook niet direct duidelijk. Sw 1-5 zoals aangegeven, daarna de nummers op on zetten.
Hierna op de hw code instellen A1 tot D4.
Op de zender moet je dan voor 6-9 de toetsen A-D tegelijk indrukken.
Ga niet te ver van de hw af zitten, het bereik is niet geweldig.
De zender kan je ook inleren, door de toetsen in te drukken, alleen A15 en A16 kan je met één toets bedienen. Ontvangst is niet geweldig, maar werkt wel. Succes.

Hallo,
Is bovenstaande instellingen voor Action (merk Impuls)?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Jan, de instellingen zijn voor de Elro AB440S een type wat veel in de winkel ligt.
De Impuls action ken ik niet. Misschien even zoeken, is mogelijk intern de zelfde.
Deze heeft een grote 10 dipswitch.(muizenklavier) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09

BPi

Deze week alle Kaku 20% korting bij Gamma.
Voordeelset met 3 schakelaars en ab zelfs 28% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPi schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:34:
Deze week alle Kaku 20% korting bij Gamma.
Voordeelset met 3 schakelaars en ab zelfs 28% korting.
én in heb nog 2x €5 tegoedbonnen liggen van de Gamma..dus van de week maar eens wat KAKU inslaan, met 20% korting én €5 tegoedbon kan ik dat niet laten liggen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over het welbekende koppelen van een bestaande hotelschakeling aan HW en/of KAKU. Ik ben bekend met de combinatie van de AWMT-003 met een AWMR-230, maar mijn vraag is:

Als ik via de ene bestaande schakelaar de 003 activeer (schakelaar zet je dan bijvoorbeeld fysiek naar beneden) en het licht dus aangaat ivm het verzenden van een "aan" signaal naar de 230 achter de andere schakelaar en ik vervolgens dan via de andere schakelaar het licht uitdoe (waar dus de 230 achter zit), dan kan ik toch niet weer via de 1e schakelaar met de 003 het licht weer aan doen (met 1 klik)?

Dit omdat die schakelaar met de 003 er achter fysiek naar beneden staat, dus als ik hem dan naar boven schakelt zend de 003 een "uit" signaal volgens mij, Dus moet je hem volgens mij daarna weer naar beneden schakelen om het "aan" signaal te kunnen laten verzenden naar de 230. (dus 2 klikken)

Klopt mijn vermoeden?

(dus kan je beter de schakelaar waar de 003 achterzit vervangen door een 8800 waarbij bijvoorbeeld altijd de boven drukkant van de kantelschakelaar "aan" is) ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Nu online
baltus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:35:
[...]

Weet je zeker dat je aan/uit thermostaat ook op je ketel aangesloten zit? Het is nl niet gebruikelijk dat de ketel naar en een aan/uit en en modulerende thermostaat tegelijk kan luisteren. Werk je soms ook met een weersafhankelijke regeling? In dat geval stuurt de aan/uit thermostaat waarschijnlijk alleen de thermische motor(en) van je vloerverwarming aan. De modulerende thermostaat zorgt dan voor de aansturing van de ketel.
Ja, de aan uit zit ook op de ketel.
De aan uit thermostaat loopt via onderstaand schema:
Afbeeldingslocatie: http://www.sneeuwgans65.nl/fotos/ketel1.JPG
En vanaf het 6 kroonsteentje gaat hij naar klem 6 en 7

De thermostaat van de bovenverdieping zit rechtstreeks op klem 11 en 12, de OpenTherm klemmen.
Wat wel gek is is dat er op de ketel bij de klemmen staat dat als 11 en 12 gebruikt wordt dat dan 6 en 7 open moeten zijn.
De buitensensor die aangesloten zit gaat naar de leidingen van mijn zonneboiler toe. Ik heb namelijk ook zonnepanelen op het dak. Alleen voor warm water, niet voor elektra
Afbeeldingslocatie: http://www.sneeuwgans65.nl/fotos/ketel.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door RickKoets op 21-01-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
RickKoets schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:58:
[...]
Ja, de aan uit zit ook op de ketel.
De aan uit thermostaat loopt via onderstaand schema:
[afbeelding]
En vanaf het 6 kroonsteentje gaat hij naar klem 6 en 7

De thermostaat van de bovenverdieping zit rechtstreeks op klem 11 en 12, de OpenTherm klemmen.
Wat wel gek is is dat er op de ketel bij de klemmen staat dat als 11 en 12 gebruikt wordt dat dan 6 en 7 open moeten zijn.
De buitensensor die aangesloten zit gaat naar de leidingen van mijn zonneboiler toe. Ik heb namelijk ook zonnepanelen op het dak. Alleen voor warm water, niet voor elektra
[afbeelding]
Bij intergas zeggen ze het volgende over aansluiten van de vloerverwarming:

Voor een goede werking van de warmtapwatervoorziening mag er geen ongewenste circulatie door het toestel zijn door een tweede pomp in het cv-circuit. Sluit een vloerverwarming indirect hydraulisch neutraal aan, of voorzie het circuit van een elektrische afsluiter of terugslagklep die doorstroming door het toestel voorkomt als er geen CV-warmtevraag is.
Je kan dat ook zien in je schema. Daar word een klep bediend door je aan/uit thermostaat. Die klep regelde warmte vraag van de vloer verwarming.

Je kan met de HW twee dingen doen.
1 Via HeatLink je hoofd / ketel thermostaat beïnvloeden.
2 Via een in de ruimte bij de aan/uit thermostaat geplaatste 3kanaals thermometer de aan/uit thermostaat nabootsen of beïnvloeden.
Beide kunnen dan via de app aangestuurd worden.
Voor de aansturing van mijn ketel (alleen maar aan/uitgestuurd) gebruik ik bij de ketel een gewone wcd ontvanger. Daarin heb ik een soort stekervoeding behuizing geplaatst. In die behuizing zit een 220V relaitje met twee wissel contacten. Gewoon met een druppeltje 1 seconden lijm vast gezet. De spoel aan de stekerpoten solderen. Een snoertje aan een maakcontact solderen. Snoertje naar de ketel, parallel aan de aan/uit thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Nu online
baltus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:56:
[...]

Bij intergas zeggen ze het volgende over aansluiten van de vloerverwarming:

Voor een goede werking van de warmtapwatervoorziening mag er geen ongewenste circulatie door het toestel zijn door een tweede pomp in het cv-circuit. Sluit een vloerverwarming indirect hydraulisch neutraal aan, of voorzie het circuit van een elektrische afsluiter of terugslagklep die doorstroming door het toestel voorkomt als er geen CV-warmtevraag is.
Je kan dat ook zien in je schema. Daar word een klep bediend door je aan/uit thermostaat. Die klep regelde warmte vraag van de vloer verwarming.

Je kan met de HW twee dingen doen.
1 Via HeatLink je hoofd / ketel thermostaat beïnvloeden.
2 Via een in de ruimte bij de aan/uit thermostaat geplaatste 3kanaals thermometer de aan/uit thermostaat nabootsen of beïnvloeden.
Beide kunnen dan via de app aangestuurd worden.
Voor de aansturing van mijn ketel (alleen maar aan/uitgestuurd) gebruik ik bij de ketel een gewone wcd ontvanger. Daarin heb ik een soort stekervoeding behuizing geplaatst. In die behuizing zit een 220V relaitje met twee wissel contacten. Gewoon met een druppeltje 1 seconden lijm vast gezet. De spoel aan de stekerpoten solderen. Een snoertje aan een maakcontact solderen. Snoertje naar de ketel, parallel aan de aan/uit thermostaat.
Super bedankt voor je antwoord! Ik ga hier zeker mee aan de gang.Er zijn dus mogelijkheden om er mee aan de gang te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:45:
Even een vraagje over het welbekende koppelen van een bestaande hotelschakeling aan HW en/of KAKU. Ik ben bekend met de combinatie van de AWMT-003 met een AWMR-230, maar mijn vraag is:

Als ik via de ene bestaande schakelaar de 003 activeer (schakelaar zet je dan bijvoorbeeld fysiek naar beneden) en het licht dus aangaat ivm het verzenden van een "aan" signaal naar de 230 achter de andere schakelaar en ik vervolgens dan via de andere schakelaar het licht uitdoe (waar dus de 230 achter zit), dan kan ik toch niet weer via de 1e schakelaar met de 003 het licht weer aan doen (met 1 klik)?

Dit omdat die schakelaar met de 003 er achter fysiek naar beneden staat, dus als ik hem dan naar boven schakelt zend de 003 een "uit" signaal volgens mij, Dus moet je hem volgens mij daarna weer naar beneden schakelen om het "aan" signaal te kunnen laten verzenden naar de 230. (dus 2 klikken)

Klopt mijn vermoeden?

(dus kan je beter de schakelaar waar de 003 achterzit vervangen door een 8800 waarbij bijvoorbeeld altijd de boven drukkant van de kantelschakelaar "aan" is) ?
Klopt. Heeft echter niet met het zenden van een uitsignaal te maken. De schakelaar met de 003 verbreekt/maakt het 220V circuit naar de eerste schakelaar of de lamp. De eerste schakelaar moet je op een AWMR230 aansluiten en de tweede schakelaar verwijderen en 2 van de drie draden die daarop aangesloten waren (2 zwarte of een bruine en een zwarte, afhankelijk welke van de 2 schakelaars je vervangt) doorverbinden. Die 8800 kun je dan daar in de buurt ergens op de muur plakken of boven op de inbouwdoos. Google ook even een plaatje van een hotelschakeling voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bikermouse schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:24:
[...]

Klopt. Heeft echter niet met het zenden van een uitsignaal te maken. De schakelaar met de 003 verbreekt/maakt het 220V circuit naar de eerste schakelaar of de lamp. De eerste schakelaar moet je op een AWMR230 aansluiten en de tweede schakelaar verwijderen en 2 van de drie draden die daarop aangesloten waren (2 zwarte of een bruine en een zwarte, afhankelijk welke van de 2 schakelaars je vervangt) doorverbinden. Die 8800 kun je dan daar in de buurt ergens op de muur plakken of boven op de inbouwdoos. Google ook even een plaatje van een hotelschakeling voor de duidelijkheid.
Maaar waarom "verkopen" ze dan de combi "003+230" als oplossing?
Ik weet dat je achter de 003 de draden moet doorverbinden/afplakken om er zodoende er eerst een enkelvoudige schakeling van te maken, anders werkt het helemaal niet. Maar ik lees nergens dat je in deze configuratie dan toch in sommige gevallen de schakelaar met de 003 erachter dan 2x moet kantelen om het licht "aan" te doen. (dat vermoeden klopt toch nog steeds ivm het "aan" signaal van de 003?)

Op verschillende sites (zoals klikaanklikuit en DannyvanMaanen.nl) doet men het overkomen alsof dit de oplossing is voor het bedienen van een bestaande hotelschakelaar via KAKU/HW met behoud van de werking van de hotelschakeling, maar als je dan de ene schakelaar 2x moet kantelen en de andere werkt wel in beide standen, dan is de werking van je hotelschakeling dus niet meer zoals het was, dus is het ook niet echt een ideale oplossing.

Maar er is wellicht geen andere (buiten mijn eerder genoemde combi met de 8800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
I
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:01:
[...]

Maaar waarom "verkopen" ze dan de combi "003+230" als oplossing?
Ik weet dat je achter de 003 de draden moet doorverbinden/afplakken om er zodoende er eerst een enkelvoudige schakeling van te maken, anders werkt het helemaal niet. Maar ik lees nergens dat je in deze configuratie dan toch in sommige gevallen de schakelaar met de 003 erachter dan 2x moet kantelen om het licht "aan" te doen. (dat vermoeden klopt toch nog steeds ivm het "aan" signaal van de 003?)

Op verschillende sites (zoals klikaanklikuit en DannyvanMaanen.nl) doet men het overkomen alsof dit de oplossing is voor het bedienen van een bestaande hotelschakelaar via KAKU/HW met behoud van de werking van de hotelschakeling, maar als je dan de ene schakelaar 2x moet kantelen en de andere werkt wel in beide standen, dan is de werking van je hotelschakeling dus niet meer zoals het was, dus is het ook niet echt een ideale oplossing.

Maar er is wellicht geen andere (buiten mijn eerder genoemde combi met de 8800)
Sorry ik vergiste me met de 003, ik had de werking van die andere inbouwzender in mijn hoofd (de AWMT230). Die 003 werkt inderdaad gewoon als losse afstandbediening waarbij de draden erachter zijn doorverbonden als je het conform DannyvanMaanen.nl doet. Dat werkt inderdaad, met die kantekening dat de 003 zoals je zelf ook aangeeft een "aan" en een "uit" stand heeft. Als je de 003 dan in de "aan" stand hebt staan en de lamp aan de andere kant met de schakelaar/AWMR230 uitzet, moet je de 003 eerst weer naar de "uit" en weer naar de "aan" stand doen om de lamp aan te doen.

Omdat de 003 niet "weet" of de lamp aan of uit staat kan hij helaas niet zoals de AWMR230 werken: afhankelijk van status van de lamp de lamp juist aan of uit zetten en bij iedere bediening van status laten veranderen.

De combi met 8800 werkt dus handiger, want dat is een puls-schakelaar, die gewoon kort een aan of uit-signaal geeft (afhankelijk of je aan de bovenkant of onderkant drukt) en dan weer in de middenstand blijft staan (net zoals een gewone afstandsbediening).

Ikzelf gebruik dat bij de slaapkamers: 1 schakelaar/AWMR230 bij de deur en een een 8800 bij het bed: bij de deur doe je het licht aan of uit, en in bed kun je met een 8800 plakschakelaar, afstandsbediening of je iPhone het licht uitdoen of dimmen. En met met de timers van de Homewizard een wake-up light simuleren ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door bikermouse op 22-01-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bikermouse schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:44:
I
[...]

Sorry ik vergiste me met de 003, ik had de werking van die andere inbouwzender in mijn hoofd (de AWMT230). Die 003 werkt inderdaad gewoon als losse afstandbediening waarbij de draden erachter zijn doorverbonden als je het conform DannyvanMaanen.nl doet. Dat werkt inderdaad, met die kantekening dat de 003 zoals je zelf ook aangeeft een "aan" en een "uit" stand heeft. Als je de 003 dan in de "aan" stand hebt staan en de lamp aan de andere kant met de schakelaar/AWMR230 uitzet, moet je de 003 eerst weer naar de "uit" en weer naar de "aan" stand doen om de lamp aan te doen.

Omdat de 003 niet "weet" of de lamp aan of uit staat kan hij helaas niet zoals de AWMR230 werken: afhankelijk van status van de lamp de lamp juist aan of uit zetten en bij iedere bediening van status laten veranderen.

De combi met 8800 werkt dus handiger, want dat is een puls-schakelaar, die gewoon kort een aan of uit-signaal geeft (afhankelijk of je aan de bovenkant of onderkant drukt) en dan weer in de middenstand blijft staan (net zoals een gewone afstandsbediening).

Ikzelf gebruik dat bij de slaapkamers: 1 schakelaar/AWMR230 bij de deur en een een 8800 bij het bed: bij de deur doe je het licht aan of uit, en in bed kun je met een 8800 plakschakelaar, afstandsbediening of je iPhone het licht uitdoen of dimmen. En met met de timers van de Homewizard een wake-up light simuleren ;-)
Dan lijkt me een 8800 oplossing inderdaad handiger.... _/-\o_
En de wakeup light heb ik idd ook al in de slaapkamer.. elke 2 minuten 10% harder branden op de 3 werkdagen van mijn vrouw.. ikzelf heb dat niet nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over KAKU en kom er op de website van KAKU niet geheel uit.

In mijn garage wil ik het volgende bereiken:
1) er hangt nu een (opbouw) schakelaar, gewoon op 230v die naar 4 LED spots loopt => die wil ik werkend behouden
2) ik zou daarnaast graag willen dat een bewegingssenor de lamp aan laat gaan als ik binnen kom en uit laat gaan als er een paar minuten geen beweging is.

Optie 2 kan werkend worden met een AWST-6000 of APIR-2150 als zender via de Homewizard. Echter als ontvanger is het voor mij niet zo simpel. De enige ontvangen (heb geen dimmer nodig) die kan werken icm een 230V schakelaar is de AWMR-230. Hoewel bedoeld voor inbouw zou ik die in een opbouwdoos direct boven de schakelaar kunnen plaatsen. Volgens de KAKU website is deze niet geschikt voor LED lampen (zou niet weten waarom overigens bij gewoon aan / uit schakeling). Wel mogelijk zou zijn de ALS-3500, maar volgens mij kan ik dan de bestaande schakelaar niet blijven gebruiken.

Noodoplossing zou zijn om de bestaande schakelaar weg te halen en te vervangen door een AWS-8800, maar mocht ik ooit stoppen met KAKU dan moet ik alles weer terug aanleggen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het te maken heeft met bepaalde lekspanning waar LED gevoelig voor is en dus zwak blijft branden. Ik had daar ook last van bij mijn schemer/bewegings schakelaar bij mijn voordeur (geen KAKU), daar wilde de LED spots ook niet uit gaan. Dat heb ik destijds opgelost door een gewone gloeilamp (15w) parrallel op de LED spots te plaatsen die ik op het verlaagde plafond heb gelegd (waar ik altijd nog bij kan als de gloeilamp kapot gaat), toen werkte het wel. (dit is zeker geen ideale oplossing, maar is een hint, mocht de 230 echt niet werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:21:
Even benieuwd.

Hoeveel acties hebben jullie gemiddeld in jullie homewizard aangemaakt ?
Wel eens de melding gehad 'Error, maximium number of notifications reached'
Ik heb die melding ook gehad, want mijn tabel is "vol".
Blijkbaar is 20 het maximum en worden actions en notifications "opgeteld".
Er staat (nog) niks over in de knowledgebase...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

larsF schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:52:

Kreeg vandaag pas de nieuwsbrief. Update zit er aan te komen maar wanneer? Hoop dat de temp bug ook is opgelost...
App update: HomeWizard 2.7.1 voor iOS en Android
20 jan. 2014 11:25:08

Met HomeWizard app versie 2.7.1 komen er enkele nieuwe features beschikbaar die net het verschil maken in het dagelijk gebruik.

Zo wordt de naam van de HomeWizard waar je mee verbonden bent nu getoond op het home scherm en kun je hierop klikken om snel van HomeWizard te wisselen, als je meerdere HomeWizards hebt. Lees verder voor de volledige releasenotes.

Signalering
+ Schemersensor nu toegevoegd aan Home Scherm naast rookmelders (swipe om deze te zien).
+ Filtermogelijkheid voor awareness sensoren.
+ Snelkoppeling op het Home Scherm voor awareness sensoren laten nu alleen dit type sensor zien.
+ Er staat geen '0/0 detected' meer als er geen sensor van dat type is toegevoegd.

Algemeen
+ Bij gebruik van HomeWizard Online wordt de naam van de HomeWizard weergegeven op het Home Scherm (i.p.v. 'Home').
+ Door op de naam van de HomeWizard te klikken, kun je nu direct op het Home Scherm wisselen naar een andere HomeWizard (bij gebruik van meerdere HomeWizards).
+ Bij meerdere HomeWizards: drukken op een push notificatie navigeert in de app naar de HomeWizard waar deze afkomstig van was.

Fixes
+ Aanpassing die in zeldzame gevallen de app liet crashen op iOS 6.1 (onder voorbehoud; niet reproduceerbaar op onze devices).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:58:
Ik heb een vraagje over KAKU en kom er op de website van KAKU niet geheel uit.

In mijn garage wil ik het volgende bereiken:
1) er hangt nu een (opbouw) schakelaar, gewoon op 230v die naar 4 LED spots loopt => die wil ik werkend behouden
2) ik zou daarnaast graag willen dat een bewegingssenor de lamp aan laat gaan als ik binnen kom en uit laat gaan als er een paar minuten geen beweging is.

Optie 2 kan werkend worden met een AWST-6000 of APIR-2150 als zender via de Homewizard. Echter als ontvanger is het voor mij niet zo simpel. De enige ontvangen (heb geen dimmer nodig) die kan werken icm een 230V schakelaar is de AWMR-230. Hoewel bedoeld voor inbouw zou ik die in een opbouwdoos direct boven de schakelaar kunnen plaatsen. Volgens de KAKU website is deze niet geschikt voor LED lampen (zou niet weten waarom overigens bij gewoon aan / uit schakeling). Wel mogelijk zou zijn de ALS-3500, maar volgens mij kan ik dan de bestaande schakelaar niet blijven gebruiken.

Noodoplossing zou zijn om de bestaande schakelaar weg te halen en te vervangen door een AWS-8800, maar mocht ik ooit stoppen met KAKU dan moet ik alles weer terug aanleggen. Iemand een idee?
Ik heb hier (vanwege de opbouwschakelaar) een AWMR-230 bij de lamp ingebouwd en en de schakelaar hier op aangesloten. Deze schakeld (mijn) ledlampen uitstekend!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Laatst online: 16-10-2021
De nieuwe app staat in de appstore.

Ik kan de grafiek voor mijn gasverbruik alleen niet meer vinden, op de plaats van het gasverbruik staat nu "WattPeak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de appstore (iOS) is de "Homewizard" app nog steeds versie 2.7.0 van 3 dec.... nog geen update beschikbaar voor 2.7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
Als je zoekt op homewizard in de appstore kun je al bijwerken naar 2.7.1, hij stond bij mij ook nog niet tussen de updates.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bOBzTEn.png

[ Voor 87% gewijzigd door Crapshoot op 23-01-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
In de Appstore van Android ook nog geen update te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie in de appstore (iOS) geen optie voor bijwerken, kan alleen op"open" klikken en dan opent hij mijn 2.7.0 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
Toen ik op 'open' drukte in de appstore, startte hij bij mij de update en daarna 2.7.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:10
JB schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Kreeg vandaag pas de nieuwsbrief. Update zit er aan te komen maar wanneer? Hoop dat de temp bug ook is opgelost...

[...]
In het onderwerp van de nieuwsbrief staat dat er een grote HeatLink update aankomt maar ik zie daarover niets in de release notes. Weet iemand wat die update dan inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:24
Android zojuist geupdate via Google Playstore update naar 2.7.2

[ Voor 14% gewijzigd door Rudolfus op 23-01-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appstore nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:45
Flappie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:59:
[...]

In het onderwerp van de nieuwsbrief staat dat er een grote HeatLink update aankomt maar ik zie daarover niets in de release notes. Weet iemand wat die update dan inhoud?
Ja die Heatlink in het onderwerp is de letterlijke titel van hun vorige nieuwsbrief :) Ze hebben de titel vergeten bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
Heeft iemand al kunnen achterhalen waar het nieuwe "WattPeak" icoon voor dient, en waarom het icoon voor gasverbruik verdwenen is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9cgEg6r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wanneer ik op de bovenste rij iconen klik verdwijnen de onderste :/

Verder krijg ik niet gevonden waar ik nu mijn Homewizard van naam kan veranderen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
Via het Dashboard in HomeWizard Online kun je de naam wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Crapshoot schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:19:
Via het Dashboard in HomeWizard Online kun je de naam wijzigen.
Thnx! Dat dashboard is me ontgaan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:08
2.72: Niet veel verandert. Het laatste uur valt nu van de grafieken af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Nou al behoorlijk wat punten die ik tegenkom:
  • Live weergave verbruik energie doet het niet,
  • Maand weergave verbruik energie mist een maand.
  • Jaar weergave energie geeft alleen januari 2013 en december 2013 aan. Tevens staan onderaan de grafiek maand.
  • Gas weergave verbruik maand mist een maand.
  • Gas weergave verbruik jaar geeft alleen januari 2013 en december 2013 aan. Tevens staan onderaan de grafiek maand.
  • De weekoverzicht van mijn temperatuur meter is niet goed.
  • Favorieten shared weather zijn verdwenen.
Grafiek kapuut

Dit is overigens op een GalaxyS4

[ Voor 55% gewijzigd door Deef_K op 23-01-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Grafieken is inderdaad een zooitje, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regenmeter jaaroverzicht staan nog maar 2 mnd in , de rest is weg. :'(
En veel grafieken kloppen niet.
De maand grafieken van alle thermometers zijn nog steeds leeg,slechte zaak. :z
Het lijkt mij dat deze update naar 2.7.2 voor android niet goed getest is. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu (donderdagavond 23/1) al helemaal geen verbinding meer, niet met android app en niet met windows app.
Update: om 19:45 werken ze allebei, maar op de android app komen geen grafieken door.
Update: uurtje later werkt alles, ook grafieken.
Misschien was het gewoon een beetje te druk op de server.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 20:50 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crapshoot schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:02:
Heeft iemand al kunnen achterhalen waar het nieuwe "WattPeak" icoon voor dient, en waarom het icoon voor gasverbruik verdwenen is?

[afbeelding]
I heb dit ook idd, heel irritant. Ik kan er niets mee maar kom ook niet meer tot de grafiek van mijn gasverbruik.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
martinvdm schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:41:
[...]

I heb dit ook idd, heel irritant. Ik kan er niets mee maar kom ook niet meer tot de grafiek van mijn gasverbruik.
Als je op de S2 poort bv de watermeter selecteert is je gasverbruik weer zichtbaar.

Het is niet de mooiste oplossing maar het werkt wel. Blijkt een bug te zijn, zal met de volgende update waarschijnlijk opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik hier de reacties op de app-update heb gelezen sla ik even een versie over.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Verstandig.
Wou dat ik de update terug kon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
De iPad (iOS) versie lijkt wel goed te lopen. :) :) :)
Edit, inderdaad de maand temperatuuroverzichten zijn er niet! :(

[ Voor 37% gewijzigd door RuudMR op 24-01-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen maand grafieken voor temperatuur sensor is helemaal leeg, bij iPad versie, dit had toch allang opgelost moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
SNIK0906 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:53:
- Conditioneel schakelen (en/of), alarmsignaal via rookmelders, Heatlink integratie, Countdown timers en nu ook Random Timers -

Nieuwe release van de HPM (Home Wizard Proces Monitor) met, naast de bestaande functionaliteit voor conditioneel schakelen ( en/of) en aansturing van het signaal in rookmelders voor alarmsituaties, nu ook nieuwe functionaliteit voor het conditioneel kunnen besturen van de Heatlink en Countdown timers tot 9999 seconden voor complexere schakelmogelijkheden

Vele gebruikers maken al gebruik van de gratis HPM om hun Homewizard uit te breiden, dit zonder programmeerkennis. Nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd op verzoek van de gebruikers.

Een greep uit de vele, door de gebruikers geïmplementeerde, oplossingen. Deze, en andere voorbeelden, zijn ook als instructie beschikbaar op hpm.homeip.net

VEILIGHEID en ALARM
- Uitgebreid Alarmsysteem m.b.v. (sleutel)afstandbedieningen en inloopvertraging
- Hoe kan het alarmsignaal van rookmelders worden gebruikt als algemeen alarm signaal
- Schakel uw verlichting aan in het geval een rookmelder afgaat
- Open rolluiken ingeval een of meerdere rookmelders afgaan
- Sluit rolluiken bij bij beweging (bv bij ramen die eenvoudig te benaderen zijn, of grenzen aan een platdak) tenzij er een brandalarm is, dan juist worden de rolluiken geopend
- Waneer de bel/schakelaar/bewegingssensor wordt geactiveerd gaan gekoppelde de lampen aan voor een periode van 5 minuten, zijn de lampen al aan dan worden ze NIET uitgezet na 5 minuten

TEMPERATUUR en COMFORT
- Heatlink integratie; indien bv 1 uur geen aanwezigheid wordt gedetecteerd, dan wordt de temperatuur in de heatlink aangepast naar "laag", bij beweging wordt de temperatuur gezet "Regulier"
- Rolluiken bij zonsondergang alleen laten zakken als de ramen dicht zijn
- Schakel Homewizard Acties AAN en UIT (met 1 klik vanaf startscherm) zonder de Homewizard Actie te bewerken

VERLICHTING
-Lamp gaat aan gedurende X seconden als beweging is gedetecteerd OF continue aan als wandschakelaar/Afstand bediening aan is
- Zet lampen aan op 40% (dimmer) bij zonsondergang, tenzij beweging gedetecteerd, dan 100%, of indien manueel aangezet dan 70% (en reageert dan niet meer op beweging, bv als tuinverlichtingsscenario)

OVERIGE OPLOSSINGEN
- Irrigatie van de tuin alleen s'nachts en als het niet regent
- Fontein overdag aan en als iemand thuis is, de fontijn stopt bij afwezigheid na 1 uur. En een algemene schakelaar om de fontijn, ongeacht tijdstip of aanwezigheid UIT te zetten
- Schakel pomp aan indien een bepaalde waterhoogte wordt bereikt en stopt met pompen na 3 minuten

Meer informatie zie hpm.homeip.net of mail hpm@ziggo.nl
Naast bovenstaande functionaliteit is vandaag gereleased:

"Random Tijdschakelaars om uw verlichting/apparaten op willekeurige momenten te schakelen t.b.v. het simuleren aanwezigheid".

Ipv het schakelen op vaste momenten kan middels de Homewizard Proces Monitor (HPM) een random tijd worden gekozen uit een in te stellen tijdsinterval. Zie http://hpm.homeip.net/scenario.html#Random

Binnenkort is het ook mogelijk om via de HPM notificaties per email te versturen

Voor vragen of meer informatie: hpm.homeip.net of mail hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Crapshoot schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:55:
[...]

Als je op de S2 poort bv de watermeter selecteert is je gasverbruik weer zichtbaar.

Het is niet de mooiste oplossing maar het werkt wel. Blijkt een bug te zijn, zal met de volgende update waarschijnlijk opgelost zijn.
Thanks!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik heb al heel lang vreemde waardes in de webapp staan:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/cjirsir4h/Naamloos.jpg

Wat vreemd is is dat de app wel juiste waardes weergeeft.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze update crasht meteen op mijn iPad 1 waar de vorige versies goed op draaiden.
Gelukkig gebruik ik die alleen als "bijkomende bediening", dus het is geen ramp. Maar toch....
Goed dat ik besloten had deze versie even over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 29-09 06:19
Ik vind het vervelend dat je de buttons voor bewegings- en schemersensoren niet uit kunt schakelen. Heb ze niet, hoef ze dus ook niet in beeld.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Random tijdschakelaar vind ik een zeer nuttig toevoeging.
(Heb 't nog niet uitgeprobeerd overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Limburgse-Doos schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:43:
Ik vind het vervelend dat je de buttons voor bewegings- en schemersensoren niet uit kunt schakelen. Heb ze niet, hoef ze dus ook niet in beeld.
of kunt verplaatsen voor degene die je wel hebt.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
en de reactie van HW
-----------------------------------
Waarschijnlijk ziet u in plaats van het Gas blokje nu een WattPeak blokje, correct?
WattPeak is een geplande feature voor zonnepanelen eigenaars die nog niet gereleased had mogen worden. Het feit dat u dit blokje ziet is een bug, onze excuses daarvoor.

Deze bug ontstaat wanneer u 1 van de S-poorten op zonnepanelen heeft staan en de andere poort op niets.

De tijdelijke oplossing hiervoor is om op de S-poort waar niets is geselecteerd een willekeurig type te geven.

Bedankt voor uw feedback. In de toekomst zullen we zeker kijken naar de mogelijkheden om de gebruiker de interface naar eigen wens in te stellen. Ik heb uw wens op onze feature request lijst gezet.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Grafieken via homewizard online laden duurt nog steeds lang en vaakt lukt het laden van de grafiek niet.
App crashed ook op de ipad1. Echt een waardeloze update dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:23:
De Random tijdschakelaar vind ik een zeer nuttig toevoeging.
(Heb 't nog niet uitgeprobeerd overigens.)
Waar zit die dan? Zie alleen nog de gewone timers... volgens mij heb je het over HPM en niet overde update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:27:
[...]

Waar zit die dan? Zie alleen nog de gewone timers... volgens mij heb je het over HPM en niet overde update...
Ja, dit gaat over HPM. Ik reageerde op het bericht van SNIK0906 van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Niemand meer die vreemde temp waardes?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Die is gewoon stuk. Heb ik ook gehad. Al liep de grafiek bij mij toen ook op naar de gegeven waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
rimave schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:38:
Same here: Min Humidity 13107% @ 00:33
HW App op iPhone is wel goed, grafiek is ook goed. Is maar op 1 van de 2 thermometers btw.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ipad app crasht na update werkt voor geen meter meer.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

IPAD 1 app crasht direct met de laatste update.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Wat ik ook heb gezien in de online HW APP: Bij weer en delen staat er nu ineens iets over watt peak. Daar kun je aantal zonnepanelen invoeren en vermogen. Lijkt mij dat er inderdaad iets nog niet af is. Kijk maar bij shared weather en instellingen.
Dit staat er:

Missing translation: Edit WattPeak
Missing translation: Total WattPeak:
Missing translation: Total WattPeak is the WattPeak of each individual panel combined

Missing translation: Number of panels: Missing translation: WattPeak of panel:

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze bij HW klantvriendelijk willen zijn, dan halen ze deze update (is een misser) weg en zetten 2.7.0 terug.
Overigens meldde mijn iPad1 bij versie HW na de update nog steeds 2.7.0. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
rimave schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:38:
Ik had die vreemde waardes, weliswaar niet in de webapp maar in de Android en Iphone app en alleen van de meegeleverde temperatuursensor.
De buitensensor gaf wel goede waardes.
Nadat ik een mailtje naar de support van Homewizard had gestuurd (waar ik overigens geen reactie op heb gekregen.) waren de waardes ineens wel goed en tot nu toe geen last meer gehad.
Dus mischien een mailtje er aan wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 09:37:
Als ze bij HW klantvriendelijk willen zijn, dan halen ze deze update (is een misser) weg en zetten 2.7.0 terug.
Overigens meldde mijn iPad1 bij versie HW na de update nog steeds 2.7.0. .
Alsnog moet de update dan weer door het controle proces van apple heen. Is niet even snel te regelen. Zelfs al wilde ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om mijn lichtschakelaar te vervangen voor een AWMR-210. Heb alleen het probleem dat de betreffende schakelaar een dubbele schakelaar is (geen hotelschakeling, maar 2 aparte lampen). Ik hoef echter maar 1 lamp te kunnen schakelen. Deze is dimbaar en de andere lamp (die niet hoeft te worden geschakeld) is niet dimbaar.
In de huidige schakelaar zitten dus 2 schakeldraden, maar slechts 1 fase-draad.

Weet iemand op welke wijze dit toch kan worden aangesloten ?

Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
Daar ben ik ook benieuwd naar, alleen hoef ik niet te dimmen (wel LED). Ik heb het geprobeerd met een AWMR-230 maar die gaat telkens na een aantal dagen stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49
Iemand die mij met het volgende kan helpen?

Ik heb een mooie fibaro dimmer, deze werkt perfect na wat fine-tuning met de parameters i.c.m. 2xIKEA dimbare ledare E27. Aan de fibaro hangt een dubbele impulsdrukker, S1(links) bediend de lamp welke op de dimmer is aangesloten.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg om een scene te activeren op knop S2(rechts) waarbij de lamp(welke aan S1 gekoppeld is) op 3% vermogen(gedimd dus) start? Dit is zeer wenselijk voor op de babykamer.

Weet alleen niet met welke parameters ik dit voor elkaar krijg of wellicht moet het op een heel andere manier.
Ik heb een Vera3 trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Appie Heijn op 25-01-2014 18:36 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Crapshoot schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:11:
Daar ben ik ook benieuwd naar, alleen hoef ik niet te dimmen (wel LED). Ik heb het geprobeerd met een AWMR-230 maar die gaat telkens na een aantal dagen stuk.
AMWR-230 is niet geschikt voor LED. Weet alleen niet of hij er ook stuk van gaat. Mijn ervaring is dat hij gewoon niet werkt. Zou hem met een gewone lamp testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
Rudolfus schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:19:
[...]

AMWR-230 is niet geschikt voor LED. Weet alleen niet of hij er ook stuk van gaat. Mijn ervaring is dat hij gewoon niet werkt. Zou hem met een gewone lamp testen.
Je hebt gelijk, er zat toentertijd een spaarlamp in maar op de een of andere manier ging hij telkens stuk, ik heb de AWMR-230 3x omgeruild bij de gamma.

Inmiddels zit overal LED in, en daar dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
De AMWR-230 kan je inderdaad ook niet bij spaarlampen gebruiken.
Bij LED en Spaarlampen kan je wel de AMWD-250 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het dimmen van led verlichting kan je ook een dimmer bypass gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo Baldy68,

Betekend dit dat ik hiermee ook LED verlichting kan schakelen & dimmen met de inbouwmodules AMWR-210/230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homewizard schrijft op Facebook:
Er is vrijdag een app update ingediend bij Apple met een fix voor het probleem dat met de laatste update van de app, deze crasht op iOS5 (zoals ipad 1) en gejailbreakte toestellen. Het advies is om de app niet te updaten als je deze versie draait. Iedereen die al wel geüpdatet heeft kan helaas alleen de web app gebruiken tot de nieuwe versie is goedgekeurd door Apple. We hopen dat dit begin deze week het geval is!

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
Rudolfus schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:33:
De AMWR-230 kan je inderdaad ook niet bij spaarlampen gebruiken.
Bij LED en Spaarlampen kan je wel de AMWD-250 gebruiken
Ik hoef niet te kunnen dimmen daar het de buitenlamp bij de voordeur betreft. Werkt deze ook met een niet dimbare LED als ik die als schakelaar ipv dimmer aanmaak in homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Crapshoot schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:36:
[...]

Ik hoef niet te kunnen dimmen daar het de buitenlamp bij de voordeur betreft. Werkt deze ook met een niet dimbare LED als ik die als schakelaar ipv dimmer aanmaak in homewizard?
Mijn ervaring is dat deze wel werkt met niet-dimbare ledlampen.
Heb hem gewoon wél als dimmer aangemaakt maar dim er niet mee.
Ik schakel ze aan op 75 % en dan branden ze zonder problemen. 100% zal ook wel goed gaan, het gaat juist verkeerd als je gaat dimmen.
Of dit echter kwaad kan voor de LED-lamp weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ EddyK69 Ik kan zonder problemen al mijn led lampen schakelen en dimmen zonder dat ze gaan knipperen of kapot gaan.
Een goede vriend en ik hebben verschillende home centers staan om mee te testen.
Fibaro, Vera licht en 3, zipato, Razbarry, I-home.
Zo kunnen we nagaan wat op welke home center het beste werkt, en wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:00:
Voor het dimmen van led verlichting kan je ook dit dingetje gebruiken.
Ik heb ze ook en werken uitstekend.
http://www.betaalbare-domotica.nl/fibaro-dimmer-bypass.html
Betekend dit dat ik hiermee ook LED verlichting kan schakelen & dimmen met de inbouwmodules AMWR-210/230? Dit zou ook mijn probleem oplossen als na 2016 de halogeen lampen niet meer geproduceerd mogen worden. Ik gebruik deze nu namelijk icm met de AMWR-210 modules. Als dit een alternatief kan zijn voor het vervangen van deze modules voor AMWR-250, zou dit een hoop kosten besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:39

mb1

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:00:
Voor het dimmen van led verlichting kan je ook dit dingetje gebruiken.
Ik heb ze ook en werken uitstekend.
http://www.betaalbare-domotica.nl/fibaro-dimmer-bypass.html
@Baldy68, hadstikke leuk dat je reclame loopt te maken voor je werkgever hier...
Maar het aangehaalde bypass moduletje á €10,50 werkt als ik op de site kijk alleen in combinatie met de fgd-211 á €59,95, of heb ik het mis?
Zo is het een behoorlijk dure optie ik vergelijk met KAKU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak geen reclame voor mijn werkgever! ik ben vrachtwagen chauffeur!
Dat is de winkel waar mijn vriend en ik alles gekocht hebben en super goede service kregen.
Ik ben gewoon gek op het gebied van automatisering.
Dat de bypass alleen werkt met de door jou op gegeven schakelaar is niet juist.
Het dingetje zorgt ervoor dat je lamp de juiste hoeveelheid stroom krijgt en dus niet gaat knipperen of kapot gaat. De schakelaar die ervoor zit heeft er niks mee te maken!
Je monteert het gewoon bij de lamp en niet bij je schakelaar!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:32:
Ik maak geen reclame voor mijn werkgever! ik ben vrachtwagen chauffeur!
Dat is de winkel waar mijn vriend en ik alles gekocht hebben en super goede service kregen.
Ik ben gewoon gek op het gebied van automatisering.
Dat de bypass alleen werkt met de door jou op gegeven schakelaar is niet juist.
Het dingetje zorgt ervoor dat je lamp de juiste hoeveelheid stroom krijgt en dus niet gaat knipperen of kapot gaat. De schakelaar die ervoor zit heeft er niks mee te maken!
Je monteert het gewoon bij de lamp en niet bij je schakelaar!
Volgens mij staat er toch echt iets anders in je Tweakers profiel...........

Naam Ortwin Bellekom
Geboortedatum 3 juli 1968
Geslacht Man
Woonplaats Weert
Beroep tester bij betaalbare-domotica.nl
Opleiding ?

Maar goed genoeg daarover, mijn vraag is het "dingetje" wat jij aangaf een één op één vervanging van de KAKU AWMD-250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
@Peter-1970

Is wel een handige, Èèn kontakt altijd stroom en de rest remote te schakelen.
Kwestie van proberen denk ik.
Is wel 433 Mhz volgens de manual.
30% kans dat het werkt?

[ Voor 16% gewijzigd door Rudolfus op 26-01-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
mb1 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:48:
[...]

Maar goed genoeg daarover, mijn vraag is het "dingetje" wat jij aangaf een één op één vervanging van de KAKU AWMD-250
Nope, de AWMD-250 plaats je in serie met de lamp en dit ding plaats je parallel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat denk ik niet, maar waarom niet de APCR-2300 van Kaku zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Rudolfus schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:48:
Is wel een handige, Èèn kontakt altijd stroom en de rest remote te schakelen.
Kwestie van proberen denk ik. 30% kans dat het werkt?
Hij werkt op 433Mhz dus de kans is best groot dat de HW dit kan ondersteunen.
Zie http://www.produktinfo.co...SENLEISTE_de_en_fr_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
EddyK69 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:23:
[...]

Betekend dit dat ik hiermee ook LED verlichting kan schakelen & dimmen met de inbouwmodules AMWR-210/230? Dit zou ook mijn probleem oplossen als na 2016 de halogeen lampen niet meer geproduceerd mogen worden. Ik gebruik deze nu namelijk icm met de AMWR-210 modules. Als dit een alternatief kan zijn voor het vervangen van deze modules voor AMWR-250, zou dit een hoop kosten besparen.
ik heb hier de 210 (per ongeluk de verkeerde gekocht) en kan mijn led lampen er prima mee dimmen. Led lampen moeten hier wel geschikt voor zijn anders gaan ze raar "flikkeren" zelfs als ze uit staan.
Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!