Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Mea Culpa van Lijbrandt. Heeft vast heel veel moeite gekost.
De informatie die wij hebben verstrekt is niet juist. Er is inderdaad een analoog signaal en een apart DVB-C signaal. Onze excuses voor deze onduidelijkheid. We hebben de betrokken medewerkers geinformeerd hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
1326 storing bij iptv, alle decoders zijn hun "branding" kwijt, draaien beperkte pakketten en de boxen staan in zgn "undefined" modus. Kan pas na punten toewijzen opnemen... Nog meer mensen meteenzelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22
even op standby en dan weer aanzetten, scheelt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
ook 1326 maar geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
eymey schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:31:
[...]

Overstappen is in steeds mindere mate "een jungle" hoor. Bij mijn overstap van Lijbrandt naar Vodafone ging het nog wel met de nodige 'voorzichtigheid", maar uiteindelijk heb ik geen seconde zonder diensten gezeten. In mijn geval was dat ook wel doordat ik van een ITNS reseller naar een ITNS reseller ging.

Maar er zijn tegenwoordig meer (zelfs legio) scenario's waarin het in principe gewoon met maximaal een halve of hele dag downtime kan.
Bij mij ging Tweak groen naar Telfort ook gewoon in 1 dag (met het vervangen van de NT dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
joop99 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:37:
[...]

Bij mij ging Tweak groen naar Telfort ook gewoon in 1 dag (met het vervangen van de NT dus).
De NT is toch de Genexis in de meterkast? Moet die verwisseld worden dan?
Morgen wordt ik, als alle goed gaat, gemigreerd van Lijbrandt naar Solcon, ik ben er van uit gegaan dat dat in de centrale gebeurt en dat ik niet thuis hoef te zijn (net als bij adsl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De NT is het bovenste deel van de Genexis in de meterkast.Of als je een nieuw model FTU van Reggefiber hebt is het de Genexis die de gehele FTU bedekt.

Maar als je van Lijbrandt naar Solcon gaat is vervanging niet nodig. Tweak Groen gebruikt een ander soort NT dan Telfort. Vandaar dat bij joop99 een vervanging nodig was

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
aanvulling Barre73:
Bij Telfort (ITNS, WMP+) staat de NT als 'bridge' ingesteld. Het 'WAN'-IP-adres wordt doorgegeven aan een willekeurige standaard router erachter. Deze router is dan de gateway voor de dienst 'internet'. Bij KPN (Tweak groen, WBA) is de NT niet als bridge ingesteld, maar fungeert zelf als gateway. De router erachter, geleverd door de provider, wordt via VLAN's ingesteld voor de diensten internet, iptv en voice.

Dat is zoals ik het begrepen heb. Misschien kan denan verder uitleg geven? Of de O's die we al een tijd niet meer zien (actief),.. ahum,..por..por.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Conzales op 24-03-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhh, niet helemaal correct.

Bij Tweak Groen (WBA of meer specifiek de WMP dienst dus zonder plus) is de NT gewoon een bridge hoor. Sterker nog, de NT bridged alle (zich op layer 2 bevindende) transport VLAN's naar de aangesloten router (met VLAN capable switch ingebouwd). Bij Tweak Groen en KPN een Experiabox, bij XS4ALL een Fritz!box.

Eigenlijk is in die gevallen de NT in grotere mate en op lager niveau, een 'bridge' dan bij WMP+. Want bij WMP+ haalt de NT zelf de transport VLAN's uit elkaar, biedt ze aan op div. poorten en voor telefonie wordt de NT zelfs een ATA. Dus meer gateway-functionaliteiten dan bij WBA/WMP

Maar goed, dit doet verder niets af aan het verhaal over wel of geen NT wissel.

[ Voor 71% gewijzigd door eymey op 24-03-2014 21:58 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Iptv update. Stand-by toggle, power toggle en een paar keer software herstellen leverde niets op.
Rond 21:30 nog een keertje een software hertel (upgrade) gedaan en vervolgens ging het wel goed. Alle 3 de decoders zijn weer up and running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, eerdere "roep om ervaringen" van mede-Almeerder gemist :P

1325, WMP+ Vodafone doet alles het gewoon al de hele avond, incl. Vodafone-rode branding :)

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 24-03-2014 22:24 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey.... Can happen.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
joop99 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:37:
[...]

Toch vreemd dan dat Xs4all zegt dat ik twee weken zonder internet zal zitten als ik van Lijbrandt naar hen wil overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De onkunde op het gebied van overstappen is bij de provider helpdesken erg groot. Zelfs bij het voorheen zo geroemde XS4All.
En bij het overstappen naar XS4All is het helemaal schandalig dat ze dat beweren. Overstappen van een ITNS provider naar een KPN WBA provider (en dat wil jij) kan al heel lang zonder noemenswaardige downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@emey
Klopt. Bij KPN een bridge over 1 poort, via VLAN's dus. Maar ik bekeek het meer vanuit het oogpunt van de dienst 'internet' alleen. Bij WMP+ (ITNS) levert de NT de dienst 'internet' en zijn de diensten dus al gescheiden op de NT. In die zin wordt de dienst 'internet' dus over een bridge aangeleverd op je eigen router. Tuurlijk is bij WBA de NT ook een bridge in de zin van meerdere diensten, maar dan over 1 poort met de VLAN's nog niet gescheiden, wat de router/gateway van de provider dan doet.

Maar als je layers gaat scheiden heb je inderdaad gelijk, maar ik bekeek het alleen vanuit de dienst 'internet' zoals klanten daar tegenaan kijken ("kan ik een eigen router gebruiken of niet?" Terwijl dat voor internet altijd kan, idd.).
p.s. Iets omschrijven met een nacht zonder slaap blijft toch lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
De overstap van lijbrandt naar Solcon is een feit, internet en tv werken, bellen kan ik alleen uitgaand, ik ben nog niet telefonisch bereikbaar. Dat staat ook keurig op de site van Solcon, dat dat bij een nummerportering iets langer kan duren.

Toen ik een maand geleden vroeg of een maadloze overstap mogelijk was werd er wel gezegd: "u woont in Almere? Daar kunnen we dat inderdaad realiseren"
Kennelijk is het dus niet in elke gemeente mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:22:
De overstap van lijbrandt naar Solcon is een feit, internet en tv werken, bellen kan ik alleen uitgaand, ik ben nog niet telefonisch bereikbaar. Dat staat ook keurig op de site van Solcon, dat dat bij een nummerportering iets langer kan duren.
Toen ik een maand geleden vroeg of een maadloze overstap mogelijk was werd er wel gezegd: "u woont in Almere? Daar kunnen we dat inderdaad realiseren"
Kennelijk is het dus niet in elke gemeente mogelijk?
Begrijp ik goed dat jij voor Solcon hebt gekozen i.p.v. Telfort? Heb je daar nog speciale argumenten voor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:33
Ik gok op onderstaand lijstje:
1) Binnenkort eigen Televisie dienst (a la Vodafone)
2) Geen blokkeringen op poorten (ook niet 25)
3) Eigen keuze router (wat je na de Genexis plaatst mag je zelf weten)
4) Goede technische ondersteuning (eigen ervaring)
5) Zelfde aanbod als Telfort (behalve dan de zenders die uit het GHM aanbod zijn getrapt)

Gezien de prijs is deze keuze helemaal niet zo gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die eigen televisiedienst a la Vodafone zie ik op glasvezel nog niet snel gebeuren hoor. Dat kapitaal heeft Solcon gewoon niet. Alle PoP's voorzien van eigen apparatuur en alle citypops voorzien van een gehuurde backbone?
En die eigen keuze router heb je bij Telfort natuurlijk ook. Platform is technisch exact hetzelfde (KPN-ITNS).

Voor de rest heb je gelijk. Maar wel 14% duurder dan Telfort (ruim 7 euro per maand). Ik heb het gevoel dat mensen ten onrechte denken dat het bij Telfort automatisch rommel is omdat het goedkoop is. En dat hoeft zeker niet zo te zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Barre73 op 25-03-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Als Solcon al op korte termijn een eigen TV-dienst over glas gaat aanbieden, dan zal dat op z'n minst gewoon met gebruikmaking van KPN BCS streams zijn (net als Vodafone, ook met hun eigen tv-dienst, doet in gebieden waar ze nog over KPN apparatuur gaan).

Overigens ben ik wel benieuwd hoe men de TV-dienst dan via ADSL aanbiedt. Volgens mij zijn ze daar ook (WBA) afhankelijk van KPN en de mogelijkheden van hun netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Deshmir schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:21:
Ik gok op onderstaand lijstje:
1) Binnenkort eigen Televisie dienst (a la Vodafone)
2) Geen blokkeringen op poorten (ook niet 25)
3) Eigen keuze router (wat je na de Genexis plaatst mag je zelf weten)
4) Goede technische ondersteuning (eigen ervaring)
5) Zelfde aanbod als Telfort (behalve dan de zenders die uit het GHM aanbod zijn getrapt)

Gezien de prijs is deze keuze helemaal niet zo gek ;)
én vast ip... Ik zou ook naar Solcon, maar was later niet meer mogelijk hier helaas. Stond eerst wel in de keuzelijst erbij (eindelijkglasvezel.nl) en een aantal weken later niet meer. Nog achteraan gemaild, maar bleek helaas niet mogelijk. Toen uiteindelijk maar terug naar een zakelijke provider HvN voor internet (had ook een zakelijke provider toen ik nog ADSL had) en naar UPC voor TV. Vandaag de telco-telco migratie, ben heel benieuwd.. Eerste mediabox is al retour btw... Krijg vandaag een nieuwe (andere).

[ Voor 9% gewijzigd door Meultje op 26-03-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Een vast IP en poort 25 zijn voor mij niet belangrijk.
Solcon is iets duurder, telefonie is weer iets goedkoper dus dat valt deels tegen elkaar weg.

Solcon is iets minder KPN dan Telfort, ik baalde er nl. van dat ik voor de derde keer nadat ik bij KPN wegggegaan ben weer "overgenomen" werd.
Je mag zelf weten wat je na de Genexis hangt, dat klopt, alleen moet je er wel op letten dat de telefonie bij Solcon via de router verloopt en niet rechtstreeks op de Genexis, je router moet dat dus wel aankunnen.
De Fritzbox 7360 die je er bij in bruikleen krijgt hangt nu een weekje, die had ik voor de overstap al opgehangen, en tot nu toe bevalt deze prima.

Een hele verademing is de klantenservice, je hebt heel snel iemand aan de telefoon, men weet waar men over praat en doet wat men belooft, zoals b.v. even een mailtje als de aansluiting opgeleverd is.
Mijn eerste indrukken zijn erg goed, het voelt als XS4ALL voordat die besmet werd door het KPN virus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik lees niets over vast IP als basis onderdeel van een glasvezel-abo bij Solcon: http://www.solcon.nl/part.../glasvezel#meer_info_glas
De bijgeleverde router is een Fritzbox en kost 45 eurie borg.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik erg belangrijk vind is vrije keuze wat ik achter de Genexis hangt. Voor zover ik het goed begrepen heeft is die keuze ook bij Telfort vrij en kun je de Sitecom ingepakt laten. Op zich ben ik erg gecharmeerd van een Fritzbox totdat ik ontdekte dat die geen 5Ghz kent. Waar ik woon verzuip je in de 2.4Ghz netwerken en dan is 5Ghz een verademing.

Verder ben ik erg gecharmeerd van Solcon qua filosofie en organisatie. Toen het plan kwam hier Glasvezel te leggen had ik mij al bij ze aangemeld maar plotseling ging e.e.a. toen niet meer door.

Telefoon is wel vervelend want mijn Airport Extreme heeft geen Voip-faciliteiten en ik heb een hekel aan losse kastjes.
.
En hoe verder weg van KPN vandaan hoe liever het mij is.

(UPC heeft 1 groot voordeel: oneindig ver weg van KPN maar verder????????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
MrJayMan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:05:
Ik lees niets over vast IP als basis onderdeel van een glasvezel-abo bij Solcon: http://www.solcon.nl/part.../glasvezel#meer_info_glas
De bijgeleverde router is een Fritzbox en kost 40 eurie borg.
Pagina 7 van de dienstbeschrijving Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Een hele verademing is de klantenservice, je hebt heel snel iemand aan de telefoon, men weet waar men over praat en doet wat men belooft, zoals b.v. even een mailtje als de aansluiting opgeleverd is.
Mijn eerste indrukken zijn erg goed, het voelt als XS4ALL voordat die besmet werd door het KPN virus.
Dat is alles wat ik hoef te weten, vooral dat het 'voelt' als XS4ALL ;) De helpdesk zelf is voor mij niet zo belangrijk, maar dat ze technisch weten waar ze over praten is wel interessant. Dat is bij budget-aanbieders vaak anders. Al moet ik zeggen dat de ex-Concepts-ICT medewerkers bij Telfort ook wel kundig zijn. Ik ben alleen benieuwd hoeveel er daar uiteindelijk van over blijven. Afwachten maar weer.

Websurfer01: Is het mogelijk om voor de telefonie een eigen VOIP-ATA te gebruiken. M.a.w. Zijn de voipgegevens op te vragen bij solcon, zodat je zelf een andere oplossing kan maken? Ik neem aan van wel, omdat je zegt dat eigen router/gateway gebruik mogelijk is. Laatste vraag: is het mogelijk om het ip-adres door te geven naar een eigen router en die dan alleen voor internet te gebruiken (bridge)? NAT/firewall doe ik liever met een eigen router, maar omdat de Fritz!box DECT aanbiedt is het wel handig om die voor telefonie en IPTV te gebruiken.

Ik zie ook dat Solcon een internet-only abonnement aanbiedt. En zij maken haast met IPv6 lees ik net, Dat vind ik toch wel erg interessant.

p.s. Hmm, Solcon overleg op een Lijbrandt-Telfort forum. Misschien tijd om over te stappen op een Solcon-forum.

[ Voor 27% gewijzigd door Conzales op 26-03-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@conzales, even snel gekeken, basis instellingen kan je hier vinden. (instelwizard 2e nummer).

Verder heb ik zelf ooit om de Admin account gevraagd voor de Speedtouch; aantal dingen kon ik niet instellen. Medewerker geeft dan ook netjes aan dat de helpdesk vervalt op de modem.
Na reboot door verplaatsen hardware werd de admin account automatisch gepushed naar de modem. (Staat standaard niet in de basis-config na een reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Medewerker geeft dan ook netjes aan dat de helpdesk vervalt op de modem.
Dus dat registreren ze dan op een-of-andere manier. Wel een nette oplossing, als ze het maar vrijgeven.

Aan de handleiding te zien geven ze de gegevens voor voip vrij. Inderdaad het XS4ALL gevoel dan ;) Zolang zij duidelijk aangeven dat ondersteuning vervalt zie ik geen problemen om zo te handelen. Alles uit voorzorg maar blokkeren en afschermen, omdat klanten 'dom' zijn is ook geen oplossing (ja, ik ken de 'retoriek' erachter ook wel). Daar begint het jammergenoeg met hardware ook al steeds meer op te lijken. Koop je een auto, zit alles afgeschermd onder plastic kappen en moet het voorwiel eraf om een lampje te wisselen. Maar goed, ik dwaal af :X ....

[ Voor 3% gewijzigd door Conzales op 26-03-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
MrJayMan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:05:
De bijgeleverde router is een Fritzbox en kost 40 eurie borg.
Als ik kijk op eindelijkglasvezel.nl zie ik bij de info toch echt bij Type IP-adres "vast" vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de specs van die FritzBox nog eens goed bekeken en het is eigenlijk een vreemd onhandig ding. Van de 4 LANpoorten zijn er maar 2 geschikt voor Gigabit en van die 2 moet er eentje gebruikt gaan worden als WANpoort blijft over 1 Gigabitpoort. Gevolg dat ik in de meterkast een switch (NAS + Local Netwerk) nodig ga hebben. Ook al geen 5Ghz.

Ik heb ze dan ook de vraag gesteld of ik (tegen meerprijs) een andere FB kan krijgen. Huidige router erachter is natuurlijk een alternatief maar beetje overkill.

Of lees ik iets verkeerd? Uit http://www.solcon.nl/part...ernet/specificaties-modem

LAN: 4x (LAN 1-2 = 10/100/1000 Mbps en LAN 3-4 = 10/100 Mbps) en
WAN: LAN 1 kan gebruikt worden als Ethernet WAN 10/100/1000 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Nee is inderdaad correct. Vanaf 7390 heb je 4x1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik toch blij met mijn los aangeschafte 7390 :).

Ik heb trouwens alsnog een extra switch in de meterkast, omdat ik nou eenmaal veel apparaten bedraad heb aangesloten (en meerdere UTP aansluitingen verspreid over het huis heb gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
eymey schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:09:
Ben ik toch blij met mijn los aangeschafte 7390 :).

Ik heb trouwens alsnog een extra switch in de meterkast, omdat ik nou eenmaal veel apparaten bedraad heb aangesloten (en meerdere UTP aansluitingen verspreid over het huis heb gemaakt).
Ik heb er 1tje van AVM mogen ontvangen :).
Vervolgens nog een 8 en een 5 poorts 1000 switch erbij moeten kopen '-_-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
eymey schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 00:05:
Inderdaad. Als Solcon al op korte termijn een eigen TV-dienst over glas gaat aanbieden, dan zal dat op z'n minst gewoon met gebruikmaking van KPN BCS streams zijn (net als Vodafone, ook met hun eigen tv-dienst, doet in gebieden waar ze nog over KPN apparatuur gaan).

Overigens ben ik wel benieuwd hoe men de TV-dienst dan via ADSL aanbiedt. Volgens mij zijn ze daar ook (WBA) afhankelijk van KPN en de mogelijkheden van hun netwerk?
Als ik zo naar het aanbod van Solcon kijk komen de streams weg bij glashart media.
We zijn in Winterswijk ook bezig met vraagbundeling voor het buitengebied via de coöperatie breedband buitengebied. Zie meer info op: http://www.cbbw.nl of http://www.solcon.nl/part.../buitengebied-winterswijk
Wat me opvalt is dat Solcon de zelfde TV en Radio streams wil gaan bieden voor het buitengebied als die men in het dorp Winterswijk gebruikt. In het Winterswijk is WBA+ netwerk beschikbaar en radio en TV streams komen volgens mij weg bij glashartmedia. Op de site van Solcon staan plaatjes van de Animo tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Barre73 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:22:
De onkunde op het gebied van overstappen is bij de provider helpdesken erg groot. Zelfs bij het voorheen zo geroemde XS4All.
En bij het overstappen naar XS4All is het helemaal schandalig dat ze dat beweren. Overstappen van een ITNS provider naar een KPN WBA provider (en dat wil jij) kan al heel lang zonder noemenswaardige downtime.
Nog een keer extra nagevraagd bij Xs4all, krijg ik dit antwoord:
Ik: U zegt dat overstappen vanaf de glasvezelprovider Lijbrandt nog niet naadloos kan. Dit verbaast mij, want diverse bronnen op internet melden dat dit wel mogelijk is. Hooguit met één dag downtime i.v.m. het vervangen van de NTU.
Medewerker: Ik geef u door wat ik te horen heb gekregen tijdens mijn training voor glasvezel.
Loopt de training voor glasvezel dan achter bij Xs4all of snappen ze het gewoon niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hoort wellicht niet helemaal hier, maar ook weer een klein beetje wel...

@Barre: Kan overstappen op postcode 3881, van Solcon glas (WMP+) naar Telfort (WMP+), ook al naadloos?

Mijn broertje is dit nu aan het doen en het lijkt vooralsnog een nagenoeg kansloze exercitie.
Iets over tests wordt er over en weer gezegd door Telfort en Reggefiber. Om moedeloos van te worden.

Ik was voornemens mijn ouders de zelfde stap te laten doen, maar als ik dit weer hoor...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
De streams voor iptv komen van Glashart media, ze waren na de overstap exact gelijk, alleen de blauwe Lijbrandt balk is vervangen voor een oranje. Alleen 192 tv was gisteren niet meer te vinden, misschien bij Lijbrandt ook niet meer, ik heb er al een poosje niet naar gekeken.
Loopt de training voor glasvezel dan achter bij Xs4all of snappen ze het gewoon niet?
Ik denk het eerste, want het is nog niet zo lang mogelijk, maar wat ik veel erger vind is dat zo'n medewerker niet even navraag doet als een klant er voor een tweede keer expliciet op terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
albino71 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:49:
Hoort wellicht niet helemaal hier, maar ook weer een klein beetje wel...

@Barre: Kan overstappen op postcode 3881, van Solcon glas (WMP+) naar Telfort (WMP+), ook al naadloos?

Mijn broertje is dit nu aan het doen en het lijkt vooralsnog een nagenoeg kansloze exercitie.
Iets over tests wordt er over en weer gezegd door Telfort en Reggefiber. Om moedeloos van te worden.

Ik was voornemens mijn ouders de zelfde stap te laten doen, maar als ik dit weer hoor...
Vanuit Reggefiber is er niets om te testen. Vanuit de operator van beide partijen (KPN-ITNS) is alles geregeld. En bij mijn beste weten accepteert Telfort inmiddels ook migratieorders. Ik heb hier op Tweakers al een paar mensen gezien die dat hebben gedaan.

M.a.w. Telfort moet je aanvraag accepteren als migratieorder en ook als zodanig inschieten bij de operator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Barre73 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:54:
[...]

M.a.w. Telfort moet je aanvraag accepteren als migratieorder en ook als zodanig inschieten bij de operator.
Ik heb mijn migratie van XMS naar HvN via de website van Reggefiber geregeld. Kreeg netjes een aanvraagbevestiging in de mail van Reggefiber. Een paar dagen later een bevestigingsmail van HvN. Heb vervolgens telefonisch contact gezocht met de supportafdeling van HvN en duidelijk aangegeven dat 't een telco-telco migratie betrof. De 5e aangevraagd bij Reggefiber en de 26e gemigreerd. Ging soepeltjes. 's Morgens rond 7.30 - 8.00 de diensten van XMS van de lijn. 's Morgens om 11.30 was de monteur van (namens eigenlijk) HvN er en was de boel met een kwartiertje geregeld.

Had ook al vooraf alle gegevens doorgekregen m.b.t. vast ip en inloggegevens. Dus kon ik 's morgens met m'n dongletje al vast de dns aanpassen...

Oh ja... telefoon werkte ook meteen en portering was ook meteen geregeld :)

[ Voor 12% gewijzigd door Meultje op 28-03-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Meultje schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:12:
[...]

Ik heb mijn migratie van XMS naar HvN via de website van Reggefiber geregeld. Kreeg netjes een aanvraagbevestiging in de mail van Reggefiber. Een paar dagen later een bevestigingsmail van HvN. Heb vervolgens telefonisch contact gezocht met de supportafdeling van HvN en duidelijk aangegeven dat 't een telco-telco migratie betrof. De 5e aangevraagd bij Reggefiber en de 26e gemigreerd. Ging soepeltjes. 's Morgens rond 7.30 - 8.00 de diensten van XMS van de lijn. 's Morgens om 11.30 was de monteur van (namens eigenlijk) HvN er en was de boel met een kwartiertje geregeld.

Had ook al vooraf alle gegevens doorgekregen m.b.t. vast ip en inloggegevens. Dus kon ik 's morgens met m'n dongletje al vast de dns aanpassen...
Klinkt prima. Hoezo heb je voor deze manier van aanvragen gekozen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
albino71 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:17:
[...]

Klinkt prima. Hoezo heb je voor deze manier van aanvragen gekozen?
Omdat mijn huisnummer niet bekend was in het systeem van HvN. Ze adviseerde mij om 't op deze manier te doen, dus via de website "eindelijkglasvezel.nl". Gezien de goede ervaring leek me dit wel een goed idee om hier even onder de aandacht te brengen.

[ Voor 35% gewijzigd door Meultje op 28-03-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar Helden van Nu is een dapper klein clubje dat super klantgericht is en dit soort dingen heel makkelijk implementeert. Daarnaast: zij maken geen gebruik van KPN-ITNS voor hun diensten maar van KPN Wholesale. En daar kan migreren al wat langer. KPN zelf accepteert ook migratieaanvragen van klanten met een andere provider.
Dit is Telfort. Groot en volop bezig met groter te worden door het overnemen van de klanten van Concepts, Kick. etc.. En bij groot hoort meestal ook log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NDSFREAK schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:53:
[...]

Als ik zo naar het aanbod van Solcon kijk komen de streams weg bij glashart media.
We zijn in Winterswijk ook bezig met vraagbundeling voor het buitengebied via de coöperatie breedband buitengebied. Zie meer info op: http://www.cbbw.nl of http://www.solcon.nl/part.../buitengebied-winterswijk
Wat me opvalt is dat Solcon de zelfde TV en Radio streams wil gaan bieden voor het buitengebied als die men in het dorp Winterswijk gebruikt. In het Winterswijk is WBA+ netwerk beschikbaar en radio en TV streams komen volgens mij weg bij glashartmedia. Op de site van Solcon staan plaatjes van de Animo tuners.
Ik ken natuurlijk niet de details van jullie specifieke project. Maar als aanleg in het buitengebied door gaat en dit wordt ook via Reggefiber gedaan, dan neem ik aan dat het netwerk dezelfde (on)mogelijkheden krijgt als in het dorp :).

Radio en TV streams zullen per definitie weg komen bij KPN BCS (WBA / WMP+. WBA+ bestaat niet meer als naam). Er wordt bij Solcon weliswaar melding gemaakt van Amino set top boxen, maar Glashart Media is alweer een tijdje onderdeel van KPN ITNS en Solcon biedt dus gewoon het "WMP+" pakket van KPN Wholesale. Met het platform van Glashart Media en streams van KPN BCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
eymey schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:54:
[...]

Ik ken natuurlijk niet de details van jullie specifieke project. Maar als aanleg in het buitengebied door gaat en dit wordt ook via Reggefiber gedaan, dan neem ik aan dat het netwerk dezelfde (on)mogelijkheden krijgt als in het dorp :).

Radio en TV streams zullen per definitie weg komen bij KPN BCS (WBA / WMP+. WBA+ bestaat niet meer als naam). Er wordt bij Solcon weliswaar melding gemaakt van Amino set top boxen, maar Glashart Media is alweer een tijdje onderdeel van KPN ITNS en Solcon biedt dus gewoon het "WMP+" pakket van KPN Wholesale. Met het platform van Glashart Media en streams van KPN BCS.
Is geen Reggefiber project, ik ben benieuwd waar Solcon de streams vandaan zal gaan halen, maar het zender pakket is het zelfde als die Solcon aanbied op glasvezel in Winterswijk. Als ik alles naast mekaar zet. Solcon zal het signaal vermoedelijk via de NDIX koppeling in Winterswijk gaan leveren voor glasverbindingen in het buitengebied. We zullen zien wat hun bron wordt. Maar eerst moeten we vraagbundeling rond zien te krijgen. Het moeilijkste probleem hebben we rond en dat is financiering va het project. We moeten alleen nog 66% percentage halen op de deel projecten. Het hele project is zo'n 11.5 Miljoen euro als we alles gaan verglazen in het buitengebied en industrie terrein.

De KPN is op het moment heel smerig spelletje bezig, ze proberen onze vraagbundeling te verstoren. Ze bellen klanten op en zeggen dat ze ook glasvezel kunnen aanbieden, maar ze zeggen niet wanneer ze dat gaan aanleggen. Dit kan nog wel jaren duren. Ze proberen de klanten deze abbo's aan te smeren met pre contracten. Volgens mij zien ze de bui nu al hangen, dat veel klanten naar kanaal digitaal of Solcon zullen gaan overlopen. 4G is geen oplossing met gaten die in mobiel dit in het buitengebied zit. Moet je dit stukje maar eens lezen, dan snapje wat er mis met de telecom wet : http://paulusjansen.sp.nl...nterswijk-weet-wel-beter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mag dat zomaar? Pre contracten, en dan zo lang van te voren? Dat houdt toch geen stand?

Of ben ik nu naïef en leun ik teveel op mijn eerlijke boerenverstand?

Ik vraag het me echt af...
Wat is er gebeurt met eerlijk zakendoen....

Anyway, ik ga er van uit dat het hele buitengebied, waar jullie voor bezig zijn, op de hoogte is van KPN's praktijken en 'valse' beloftes?!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:48:
Mag dat zomaar? Pre contracten, en dan zo lang van te voren? Dat houdt toch geen stand?

Of ben ik nu naïef en leun ik teveel op mijn eerlijke boerenverstand?

Ik vraag het me echt af...
Wat is er gebeurt met eerlijk zakendoen....

Anyway, ik ga er van uit dat het hele buitengebied, waar jullie voor bezig zijn, op de hoogte is van KPN's praktijken en 'valse' beloftes?!
Het mag wel, ik mag jou ook de Eiffeltoren verkopen. Alleen de levering wordt een probleem...

Maar of het stand houd is maar de vraag. Zie ook Verwijderd in "Lijbrandt: vragen en klachten" . Ligt er ook aan hoe eea in het contract is omschreven. "Pre contracten" bestaan overigens niet, je hebt een contract of je hebt het niet.
Maar goed, het is de betreffende aanbieder waarschijnlijk niet te doen om de klanten zelf, maar om het frustreren van concurrentie. Dus zullen ze er ook geen moeite mee hebben dat teleurgestelde klanten na een jaar van afname afzien, het doel is dan immers al bereikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NDSFREAK schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:39:
[...]

Is geen Reggefiber project, ik ben benieuwd waar Solcon de streams vandaan zal gaan halen, maar het zender pakket is het zelfde als die Solcon aanbied op glasvezel in Winterswijk. Als ik alles naast mekaar zet. Solcon zal het signaal vermoedelijk via de NDIX koppeling in Winterswijk gaan leveren voor glasverbindingen in het buitengebied. We zullen zien wat hun bron wordt. Maar eerst moeten we vraagbundeling rond zien te krijgen. Het moeilijkste probleem hebben we rond en dat is financiering va het project. We moeten alleen nog 66% percentage halen op de deel projecten. Het hele project is zo'n 11.5 Miljoen euro als we alles gaan verglazen in het buitengebied en industrie terrein.

De KPN is op het moment heel smerig spelletje bezig, ze proberen onze vraagbundeling te verstoren. Ze bellen klanten op en zeggen dat ze ook glasvezel kunnen aanbieden, maar ze zeggen niet wanneer ze dat gaan aanleggen. Dit kan nog wel jaren duren. Ze proberen de klanten deze abbo's aan te smeren met pre contracten. Volgens mij zien ze de bui nu al hangen, dat veel klanten naar kanaal digitaal of Solcon zullen gaan overlopen. 4G is geen oplossing met gaten die in mobiel dit in het buitengebied zit. Moet je dit stukje maar eens lezen, dan snapje wat er mis met de telecom wet : http://paulusjansen.sp.nl...nterswijk-weet-wel-beter/
Maar als het niet via Reggefiber loopt dan moeten jullie dus een eigen PoP plaatsen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Barre73 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:06:
[...]

Maar als het niet via Reggefiber loopt dan moeten jullie dus een eigen PoP plaatsen neem ik aan?
De locatie van de hoofd pop is intern al bekend er zijn al 1ste voor afspraken gemaakt met een beheer partij. We hebben geluk dat in Winterswijk een hoofd NDIX koppelpunt zit deze backbone komt uit Nederland en gaat van uit Winterswijk Duistland in. Er is bandbreedte zat beschikbaar. Op het moment is men ook al bezig met de voor bereiding door te onder andere te praten met grond eigenaren. We hebben met een paar belangrijke grote partijen al over een stemming bereikt dat we door hun grond mogen met kabels. Dit is belangrijk dan kunnen we snel met de fijn engineering aan de gang voor het glasvezel netwerk als er een go gegeven gaat worden.

Als het model in Winterswijk gaat lukken totale verglazing van het buitengebied dan is dit het 1ste project wat op grote schaal gebeurt. Het probleem is dat er in Nederland weinig informatie en modellen zijn wat zijn de kosten en problemen van zo'n groot project. Ook Reggefiber en CIF hebben met dit probleem te maken. Je ziet dat ze druk aan het experimenteren zijn in buitengebied hoe kunnen we dit zo goedkoop mogelijk aanleggen.

We krijgen uit land al verschillende vragen over onze opzet van de vraagbundeling en het model van de coöperatie. Een leuk voorbeeld is bijvoorbeeld provincie Drenthe, zij hebben de nodige informatie opgevraagd over ons project. Deze infoformatie gaan zij weer gebruiken voor nieuwe glasvezel projecten buitengebied in Drenthe.

[ Voor 74% gewijzigd door NDSFREAK op 30-03-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
Een beetje off topic, maar toch on topic. Er zijn op tweakers een aantal forums over glasvezel providers die over gegaan zijn naar Telfort (KPN). Dit lijkt het meest actieve forum op dit moment...

Ik zit sinds enige tijd (verplicht) op Telfort en heb een 50Mb abonnement. Ik heb zojuist de kassa internet snelheidstest gedaan en ik zag dat de snelheid bij zo'n 80Mb begon en terugliep naar ongeveer 55 Mb. Vreemd dacht ik en heb vervolgens de (in mijn ogen betrouwbare) test van Ookla gedaan. Ook daar hetzelfde resultaat; start van ca 95Mb teruglopend naar een waarde iets boven de 50Mb.

Voorheen was de snelheid stabiel op 50Mb gedurende de test.

Kan iemand mij verklaren hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
graziemille schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:11:
Een beetje off topic, maar toch on topic. Er zijn op tweakers een aantal forums over glasvezel providers die over gegaan zijn naar Telfort (KPN). Dit lijkt het meest actieve forum op dit moment...

Ik zit sinds enige tijd (verplicht) op Telfort en heb een 50Mb abonnement. Ik heb zojuist de kassa internet snelheidstest gedaan en ik zag dat de snelheid bij zo'n 80Mb begon en terugliep naar ongeveer 55 Mb. Vreemd dacht ik en heb vervolgens de (in mijn ogen betrouwbare) test van Ookla gedaan. Ook daar hetzelfde resultaat; start van ca 95Mb teruglopend naar een waarde iets boven de 50Mb.

Komt dat je 100mbps poort hebt op de FTU. De snelheid zal meestal hoog beginnen (kan tot max 100mbps) en worden tijdens het testen afgekapt door de software in de FTU op 50Mbps die in de policy staat in de FTU, deze snelheid is door de provider is bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
De locatie van de hoofd pop is intern al bekend er zijn al 1ste voor afspraken gemaakt met een beheer partij. We hebben geluk dat in Winterswijk een hoofd NDIX koppelpunt zit deze backbone komt uit Nederland en gaat van uit Winterswijk Duistland in. Er is bandbreedte zat beschikbaar. Op het moment is men ook al bezig met de voor bereiding door te onder andere te praten met grond eigenaren. We hebben met een paar belangrijke grote partijen al over een stemming bereikt dat we door hun grond mogen met kabels. Dit is belangrijk dan kunnen we snel met de fijn engineering aan de gang voor het glasvezel netwerk als er een go gegeven gaat worden.

Als het model in Winterswijk gaat lukken totale verglazing van het buitengebied dan is dit het 1ste project wat op grote schaal gebeurt. Het probleem is dat er in Nederland weinig informatie en modellen zijn wat zijn de kosten en problemen van zo'n groot project. Ook Reggefiber en CIF hebben met dit probleem te maken. Je ziet dat ze druk aan het experimenteren zijn in buitengebied hoe kunnen we dit zo goedkoop mogelijk aanleggen.

We krijgen uit land al verschillende vragen over onze opzet van de vraagbundeling en het model van de coöperatie. Een leuk voorbeeld is bijvoorbeeld provincie Drenthe, zij hebben de nodige informatie opgevraagd over ons project. Deze infoformatie gaan zij weer gebruiken voor nieuwe glasvezel projecten buitengebied in Drenthe.
Ik wil niks op je verhaal aanmerken, maar dit gaat wel heel off-topic. Misschien beter om het in een ander forum voort te zetten. Laatst ook een opmerking van de mod. over de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online

Welke browser heb je gebruikt? Chrome? Sommige browsers doen aan 'pre-caching' en andere vormen van manipulatie. Deze manier van testen is niet geschikt. Een pingtest, die je makkelijk zelf kunt doen vanuit een terminal-scherm, plus een aparte FTP-/HTTP-downloadtest is beter geschikt. En dan nog zit je met 'overhead' die nodig is voor communicatie. Deze moet een provider wel betalen als dataverkeer, maar als klant heb je er niks aan, al is het wel onderdeel van je snelheid. Vooral KPN-lijnen zijn daar erg strak op afgesteld. +- 45 Mb/s is normaal als download op een 50 Mb/s abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:17:
[...]

Vooral KPN-lijnen zijn daar erg strak op afgesteld. +- 45 Mb/s is normaal als download op een 50 Mb/s abonnement.
Dat is al een aantal jaren niet meer zo.
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/619x04fg1/speedtest_operator_nl.jpg

speedtest.operator.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Wellicht niet helemaal het topic hiervoor maar weten jullie toevallig wat er te doen is aan het iedere keer voor 2 seconde wegvallen van het geluid op een onkyo versterker met een amino pvr?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:14
graziemille schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:11:

Kennelijk wordt er traffic shaping gedaan waarbij bursting toegestaan is (dat betekent dat je als een forse down/upload start, je heel kort meer dan afgesproken mag zenden).

In mijn eerdere post kan je zien dat ik dat ook heb. En het ligt niet aan pre-caching in mijn browser, want pfSense ziet de piek ook. Bij mij is de piek tot 4x mijn abonnement bandbreedte.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

DRuw schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:28:
Wellicht niet helemaal het topic hiervoor maar weten jullie toevallig wat er te doen is aan het iedere keer voor 2 seconde wegvallen van het geluid op een onkyo versterker met een amino pvr?
Schakelt de Onkyo toevallig niet om naar een ander audiospoor (5.1 naar stereo) bij reclame tussendoor?
Ik heb er met mijn Onkyo NR1009 en M540 pvr geen last van.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:28:
Heb exact hetzelfde gehad, privé bij mij thuis.. ook met een onkyo versterker..
Een betere kwaliteit hdmi kabel (afscherming) was bij mij de oplossing!

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik had een 609 en die is vervangen voor een 616. Bij het omwisselen is inderdaad een hdmi kabel gesneuveld (don't ask.. ) maar ik heb er daarna 3 geprobeerd waarbij de laatste een serieus dure is...
Het is alsof hij synchronisatie verliest ofzo, de symbolen op het display beginnen dan ook te knipperen.
Als het afscherming is ga ik wel even testen met een laag aluminiumfolie... Ik blijf geen kabels kopen voor de gok, die dingen van beetje kwaliteit kosten me daar iets teveel voor :)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Zijn er meer mensen waarbij de betaling nog niet is afgeschreven?
Sinds de invoering van SEPA/IBAN zijn ze wat later, maar nu vind ik ze wel erg laat met afschrijven...

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:59
nhimf schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:56:
Sinds de invoering van SEPA/IBAN zijn ze wat later, maar nu vind ik ze wel erg laat met afschrijven...
Wij betalen ook met automatische incasso en ontvingen al een brief waarin we gesommeerd werden snel te betalen anders zou er nog 10 euro bovenop komen. Ik heb toen gebeld en toen werd me uitgelegd dat de automatische incasso twee keer mislukt was en dat het eind deze week nog eens geprobeerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NDSFREAK schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Zou wel mooi zijn als jullie project een voorbeeldcase kan gaan worden van hoe het wél kan! ;)

Toevallig ging Kassa (werd hierboven al aangehaald met de speedtest) afgelopen zaterdag ook over internet in het buitengebied, en hoe men daar op sommige plekken echt kampt met veel te lage ADSL snelheden (niet alleen door de grote afstand tot DSLAM's, maar zo te horen ook door verouderde bekabeling).

En ook ik ben benieuwd waar Solcon dan de TV-streams vandaan gaat halen :). Maar als ik me niet vergis, dan komen ze in Winterswijk gewoon bij KPN vandaan? Als jullie de koppeling daar vandaan gaan krijgen, dan ziet dat er dus niet goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 31-03-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

tsjoender schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:11:
[...]

Wij betalen ook met automatische incasso en ontvingen al een brief waarin we gesommeerd werden snel te betalen anders zou er nog 10 euro bovenop komen. Ik heb toen gebeld en toen werd me uitgelegd dat de automatische incasso twee keer mislukt was en dat het eind deze week nog eens geprobeerd werd.
Ik heb die brief nog niet gehad, maar bij mijn internet bankieren heb ik ook geen reservering gezien dat ie afgeschreven gaat worden (zoals tegenwoordig alle afschrijvingen wel te zien zijn een paar dagen van te voren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
@NDSFREAK

Kun je me een DM sturen? Ben benieuwd naar nadere info. Kosten etc. Heeel misschien kan ik dan een paar zieltjes winnen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Bij mij staat hij (de factuur over de maand februari) nu geagendeerd voor 7 april, inderdaad erg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Zijn er meer mensen met een erg instabiele verbinding?

Ik krijg, in perioden, heel veel packet loss en ook slecht of onbereikbare sites.
Ping lijkt ook niet helemaal stabiel kwa tijd.
Ene moment ook ca (stabiel) 5ms ping naar een externe server en even later is het een tijdje stabiel rond de 13 en dan weer een periode met onregelmatige tijden en dus de packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
1326.... Same here nhimf. Veel packetloss, vervolgens dan geen.
Speedtesten zijn over hele scala van prima tot niet af te ronden. Sites zijn zo prima om vervolgens slecht of niet bereikbaar te zijn...

Dit vanaf 20:45 ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

TripleNL schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:34:
1326.... Same here nhimf. Veel packetloss, vervolgens dan geen.
Speedtesten zijn over hele scala van prima tot niet af te ronden. Sites zijn zo prima om vervolgens slecht of niet bereikbaar te zijn...

Dit vanaf 20:45 ongeveer
Hier lijkt het nu weer (redelijk) stabiel te zijn. 1351 overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 14:12
1323 ging het ook even helemaal mis, ontzettend veel packetloss.

Hoorde van een vriend in 1339 dat het ook niet lekker ging.

Daar ging mn LoL potje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Ik merk wel dat ik maar 50mbit download haal en 35-40mbit upload.

Edit:
Ik heb Klaar 100, dus ik zou wel wat meer verwachten

Edit2;
Ik was even vergeten dat ik op een laptop zonder touwtje zit en blijkbaar gaat mijn wifi niet harder dan dit :-)
Command line vanaf mijn server ~80, wat ik zou verwachten met een 100mbit ftu en met iptv aan

[ Voor 78% gewijzigd door nhimf op 02-04-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Ai het geluid op bepaalde iptv kanalen is weer overstuurd. In de HD+ streams van de rtl4, 5 en 7 zit weer krakend geluid. Ruim 1,5 jaar geleden speelde dit ook al eens... Worden de streams weer verkeerd aangeleverd? Toen was de volume in de stream overstuurd, dit lijkt er flink weer op.

(Volume van de mediabox, reset etc etc , de zgn truukjes van vorige keer zijn al geprobeerd geen soulaas want het lijkt in de bron te zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier (8121) nergens last van. Wat jij schetst kan bijna niet regiogebonden zijn. Dus wat is er dan aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:36:
[...]

Dat is al een aantal jaren niet meer zo.
[afbeelding]

speedtest.operator.nl
Klaar 50 abonnement
Ik krijg eerder meer bandbreedte dan te weinig >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3421378045.png

[ Voor 5% gewijzigd door thijssie op 06-04-2014 14:21 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@barre73, geen idee. 1,5 jaar geleden was het ook niet "landelijk". Het zat hem toen in de HD-stream zoals die over het WMP+ platform ging, maar ook niet overal.

Heb nu 2 m540-s 1a140 op verschillende manieren aangesloten op een samsung tv, Sony tv en onkyo receiver. Aangesloten via tos, HDMI en/of analoog.

Probleem doet zich alleen nog maar voor in de HD+ stream van RTL4. Niet in de high definition of SD stream. Vanochtend was het ook op rtl5 en RTL7, maar nadat de kanalen even op zwart gingen (reden onbekend) is het alleen RTL4 nog.

Goed hoorbaar tijdens spraak in reclames en de 5 minuten life and cooking wat ik zojuist met veel pijn en moeite doorzat. ( die moeite komt niet door geluid ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond haddden we "Eigen Huis & Tuin" op genomen op RTL4 HD. Vanmiddag terug gekeken en ik hoorde (denk ik) ook wat jij hoorde, @TripleNL.

Hier klonk het alsof er een 'grammofoonplaat' om stemmen e.d. heen zat. Maar ook niet de hele tijd, vooral bij bepaalde typen stemmen (bv. de Voice over van welke partijen het programma mogelijk maken). Die voice over klinkt normaliter ook altijd al harder dan de rest en hier kon ik het 'gekraak' dus ook horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Eymey, Ja is een mooie omschrijving van het probleem. Dat dus en het is vooral bij de stemmen die dieper/harder zijn (voice-over, in reclames en een schreeuwende Carlo Boszhard bv).

Lijkt erop dat RTL het overstuurd verzend, maar zojuist eerder bij mijn ouders (upc mediabox ) tv gekeken en daar was niets aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Sinds een paar weken hebben we een Amino 540, opnemen met dit apparaat lijkt wel een kansspel.
De ene keer dat je naar het menu gaat (zonder dat er intussentijd iets gebeurd is) staan er drie opgenomen programma's op, de andere keer 2.
Zaterdag was ik iets aan het opnemen en kon het ondertussen niet vanaf het begin kijken wat m.i. toch gewoon moet kunnen? Het was een geplande opname.
Ik kreeg alleen de optie opname onderbreken en heb dat dus niet gedaan, maar na afloop was de opname verdwenen, gelukkig was het op de publieke omroep en kon ik het toch de volgende dag via uitzending gemist terugkijken, (de bediening van uitzending gemist is overigens een drama, maar dat was op de Amino 130 ook al)

Is opnemen met de 540 echt zo onbetrouwbaar? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. En dan bedoel ik ook echt nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij KPN zelf - RTL 4 HD Storing (knetter geluid)
https://forum.kpn.com/t5/...netter-geluid/td-p/216937

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Websurfer01: De door jou genoemde problemen heb ik nog nooit gehad met de 540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Pas sinds kort heb ik ook problemen. Als ik een opgenomen programma wis gebeurt er niets. Als ik het meermalenm probeer ook niet. Als ik dan de setupbox opnieuw opgestart heb dan blijkt dat niet alleen het rogramma dat ik wilde wissen weg te zijn, maar ook de volgende.. ) door het meermalen ops wissen te drukken denk ik'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Het wissenprobleem heb ik ook sinds een paar dagen (in ieder geval vanaf dit weekend valt mij dit op)

Wissen op de mediabox zelf, laat de programma (voor het oog) staan, maar wissen via de IPTV app van glashart, dat werkt wel correct. .

Beide M540's hebben er last van.

bugje wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Pas sinds kort heb ik ook problemen. Als ik een opgenomen programma wis gebeurt er niets. Als ik het meermalenm probeer ook niet. Als ik dan de setupbox opnieuw opgestart heb dan blijkt dat niet alleen het rogramma dat ik wilde wissen weg te zijn, maar ook de volgende.. ) door het meermalen ops wissen te drukken denk ik'
Dat is me ook een keer gebeurd, alleen verscheen het ten onrechte gewiste programma dagen later ineens weer in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:58
TripleNL schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:03:
Het wissenprobleem heb ik ook sinds een paar dagen (in ieder geval vanaf dit weekend valt mij dit op)

Wissen op de mediabox zelf, laat de programma (voor het oog) staan, maar wissen via de IPTV app van glashart, dat werkt wel correct. .

bugje wellicht ?
Zelfde probleem op 2x M540.
Pa melde het zelfde op zijn M540

Dus voeg er maar 3 aan de lijst toe..
(beginnen ze aan het eind van hun leven te komen, net als de merknaam Lijbrandt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
MikeT80 schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:35:
[...]
(beginnen ze aan het eind van hun leven te komen, net als de merknaam Lijbrandt?)
De merknaam wel ;) , maar mijn Amino is pas 3 weken oud, of beter gezegd 3 weken geleden uit de verpakking gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, met zo veel meldingen moet ik het eerdaags ook nog maar ff proberen :).

In ieder geval ging opnemen en tijdens opnemen het begin kijken dit weekend nog wel goed. Er is heel veel opgenomen dus ook genoeg om te testen qua verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:31

servies

Veni Vidi Servici

Volgens mij is er weer eens een storing. In ieder geval thuis (7141) heb ik niets meer... geen TV (zowel analoog als IPTV), geen internet en geen telefonie...
En inmiddels verholpen... heeft een uurtje of 5 in totaal geduurd.

[ Voor 19% gewijzigd door servies op 07-04-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Net even getest op 2 Animo A540 , ik kan bij opnames geen OPNAMES meer verwijderen.

Locatie Winterswijk

Je krijgt het menu Programma-opties, Afspelen ,Verwijderen , Annuleren.
Als verwijderen kies gebeurt er niks.

Toen het nog werkte kreeg je de vraag na verwijderen de vraag Ja of Nee.
Dit gebeurt nu niet meer.

Openen ik net weer het menu is opeens het betreffende wel file weg, vroeger kreeg je eerst de vraag Ja/Nee als je iets verwijderd op HD.

Dat deze optie niet optimaal meer werkt zal toch niet te maken hebben met de nieuwe pilot die er aan komt voor Interactieve TV test op de Animo's.

Zie hier me mail van de uitnodiging:

Test als eerste onze nieuwe opnamemogelijkheden

Geachte heer .......,

Binnenkort introduceren wij nieuwe opname mogelijkheden voor Interactieve TV. Voordat wij nieuwe diensten op de markt brengen, willen wij een selecte groep klanten deze eerst laten testen. Hierdoor kunnen wij onze diensten nog beter maken.

Maak als eerste kennis met onze nieuwe opnamemogelijkheden
Als tester kunt u als eerste gebruikmaken van een aantal nieuwe opname functionaliteiten van Interactieve TV, zoals tot 6 programma's tegelijk opnemen en deze opnames afspelen op alle Interactieve TV ontvangers in uw huis.

Met het delen van uw ervaring, maken wij onze producten nog beter
Om deel te nemen aan de test verwachten we dat u:

• Tussen 9 april en eind mei gebruik maakt van de nieuwe opnamemogelijkheden
• Uw bevindingen deelt in een besloten testgroep op het Telfort forum op telfort.nl, dit kost verdeeld over de testperiode in totaal 1 uur

Meld u snel aan
Laat een reactie achter in het aanmeldtopic op het Telfort forum, u krijgt daarna toegang tot de besloten testgroep. Heeft u nog geen account op het Telfort forum? Dan kunt u deze gemakkelijk aanmaken bij het plaatsen van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Martine Husmann
Directeur Telfort

[ Voor 77% gewijzigd door NDSFREAK op 07-04-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Voorlopig ga ik er dus maar van uit dat er met het apparaat zelf niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:31

servies

Veni Vidi Servici

NDSFREAK schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:11:
Binnenkort introduceren wij nieuwe opname mogelijkheden voor Interactieve TV. Voordat wij nieuwe diensten op de markt brengen, willen wij een selecte groep klanten deze eerst laten testen. Hierdoor kunnen wij onze diensten nog beter maken.

Maak als eerste kennis met onze nieuwe opnamemogelijkheden
Als tester kunt u als eerste gebruikmaken van een aantal nieuwe opname functionaliteiten van Interactieve TV, zoals tot 6 programma's tegelijk opnemen en deze opnames afspelen op alle Interactieve TV ontvangers in uw huis.
Dit klinkt verdacht veel als opnemen in de cloud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dat heeft/krijgt Telfort ook meen ik, dus dat is niet heel gek...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Fiber schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:24:
Dat heeft/krijgt Telfort ook meen ik, dus dat is niet heel gek...
Klopt ik ben al over na Telfort. Vorige week mail gekregen om mee te doen als tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

NDSFREAK schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:26:
[...]

Klopt ik ben al over na Telfort...
Wat doe je hier dan nog...? ;) :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Fiber schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:29:
[...]

Wat doe je hier dan nog...? ;) :z
Omdat de problemen die bij jullie spelen ook bij ex Lijbrand , ex KickXL en ex Concepts klanten opduiken omdat die van het zelfde iptv platform gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Just kidding, het is allemaal één pot nat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom heeft mijn M540 nergens last van dan? Ik druk op Recorder, krijg een lijstje van opnames, druk op OK voor de opties en kies voor verwijderen. Daar heb ik nog nooit een optie Ja/nee gehad (altijd even opletten dus :-)) . En na verwijderen schoont de lijst meteen op.

Oh ja: Telfort, voorheen Concepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20"

Wordt de harddisk tijdelijk uitgeschakeld voor opnames of voor altijd zoals bij KPN?

@denan zal toch wel voor betere clouddienst hebben gezorgd dan de KPN versie in de afgelopen jaren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:43:
Oh ja: Telfort, voorheen Concepts.
nog 9 dagen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:27
TripleNL schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:03:

bugje wellicht ?
Bij mij het zelfde: even het menu uit en weer aan helpt soms. Ook als ik een lopende opname wil bekijken staat die soms niet in de lijst.

@NDSFREAK: interessant nieuws.

Ik hoop niet dat ze de HD van de Amino uitschakelen, zoals bij KPN. Ik heb net via Marktplaats een gebruikte M540 gekocht.....

[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 07-04-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep :-) Ik heb de Entone met PVR ook al in huis dus ben benieuwd naar de gebruikerservaring daarvan. Ik vond de Amino's daar namelijk best goed in,

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste