Anoniem: 632236 schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:14:
ik heb een vraag voor de mede Telfort gebruikers,
zelf heb ik een Telfort Glasvezel pakket met alles in 1 dus bellen, internet, en tv.
de snelheid waar we voor betalen betreft 100MB Download/100MB Upload.
nu heb ik 2 routers in huis, zowel een ASUS RT-AC66U als een TP-Link C8 de router is aangesloten op de Genexis, net zoals de rest, dit met een Nieuwe CAT 6 Kabel. (1 router is momenteel maar aangesloten dus niet 2)
Bekabeld krijg ik 95MB Download en 95MB upload lijkt dus prima (Soms 80MB download)
echter zodra ik dan op wifi zit en nog geen 2 meter van de router afzit is het ALTIJD 20-25MB download en Upload, in dit geval spreek ik over 2.4Ghz
voor 5Ghz behaal ik de zelfde download snelheid 20-25MB Download, maar wordt de upload dan opeens 65-70MB (de geteste apparatuur betreft toestellen met nieuwere AC Samsung Galaxy S4-S5, Intel AC wifi kaart en gewone Wifi kaart N 6300)
zijn dit gewone wifi snelheden? voor de 100MB die we hebben, het huis waar ik in woon heeft geen beton, of andere gekke dingen, het betreft gewoon een heel normaal middelmatig huis (Overal 4/5 streepjes op netwerk) de omgeving van WIFI is niet overdreven groot, hooguit 6 andere netwerken in de omgeving.
kanaal is altijd vrij (6)
tevens zijn beide routers getest op andere netwerken en presteerde beter dan in ons huis. ook andere routers in huis gehad waaronder de NETGEAR R7000, ASUS RT-AC68, TP-LINK C7 en nog wat meer van bepaalde merken.