• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-07-2022
Afgelopen ma op di overgezet van Lijbrandt naar Telfort. Geen informatie ontvangen omtrent inloggegevens Mijn Telfort - gelukkig via helpdesk inlognaam kunnen aanvragen.

Na wat instellingen wijzigen heeft mail 1 dag gewerkt - nu geen toegang meer tot Mijn Telfort en geen mail.
Klacht ligt bij de 2e lijns maar "not amused" van deze gang van zaken.

Klopt het dat Lijbrandt een mailadres niet van de server kan verwijderen ? Lijkt me raar.

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47
Scandic2008 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:16:[/b]
Afgelopen ma op di overgezet van Lijbrandt naar Telfort. Geen informatie ontvangen omtrent inloggegevens Mijn Telfort - gelukkig via helpdesk inlognaam kunnen aanvragen.

Na wat instellingen wijzigen heeft mail 1 dag gewerkt - nu geen toegang meer tot Mijn Telfort en geen mail.
Klacht ligt bij de 2e lijns maar "not amused" van deze gang van zaken.

Klopt het dat Lijbrandt een mailadres niet van de server kan verwijderen ? Lijkt me raar.
Bij mij kwamen de brieven ook een aantal dagen later. Opzich had ik hier geen moeite mee, de migratie zelf ging vlekkeloos.

De Lijbrandt mail adressen waren bij mij idd ook niet te verwijderen vanaf Mijn Telfort, iig niet zo kort na de migratie. Ik heb deze mailadressen (die ik eigenlijk nooit gebruikt heb) verwijderd via Mijn Lijbrandt. Het lijkt uit hetzelfde systeem te komen want de wijziging was direct zichtbaar in Mijn Telfort.

Reden edit: dubbele quote...

[Voor 26% gewijzigd door dezonnebril op 28-02-2015 07:50]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

• dezonnebril
Gisteren nogmaals contact gehad met Telfort om meer duidelijkheid te krijgen omtrent het behouden van de ITNS leverstraat na verhuizing. Ik heb helaas nogmaals het verhaal moeten doen en ook nogmaals met hun eigen persbericht moeten zwaaien. Het antwoord blijft "dit is niet meer mogelijk".

Er is nu weer een afdeling naar aan het kijken i.c.m. het persbericht en ik hoop vandaag terug gebeld te worden met een positieve uitspraak. Het gaat in ieder geval niet soepel, terwijl het bedrijf zelf aangeeft in het persbericht dat dit prima moet kunnen...

Ben benieuwd! :). Misschien ook nog wel leuk om het resultaat in het Telfort topic te vermelden.

Overigens, mochten ze blijven volharden in het verhaal dat je bij een verhuizing niet meer op de ITNS propositie aangesloten kan worden, dan weet je iig 1 ding: Na verhuizing kan je het contract ontbinden! Ook als je nog minder dan een jaar bij Telfort zit.

Want ook in dit geval leveren ZIJ niet meer waar jij voor hebt getekend.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Dat is zeker een interessante wending die verhuizing.. Ik heb in Juni/Juli dezelfde situatie, en wil toch echt het huidige pakket behouden ivm gebruik van de Amino's. Anders kan ik die gaan vervangen voor van die domme KPN ontvangers, waarbij HD niet eens op 1,2,3 zit..

Ik ben zeer benieuwd naar hoe dit verder gaat verlopen bij je dezonnebril.

• dezonnebril
eymey schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:09:
Ben benieuwd! :). Misschien ook nog wel leuk om het resultaat in het Telfort topic te vermelden.

Overigens, mochten ze blijven volharden in het verhaal dat je bij een verhuizing niet meer op de ITNS propositie aangesloten kan worden, dan weet je iig 1 ding: Na verhuizing kan je het contract ontbinden! Ook als je nog minder dan een jaar bij Telfort zit.

Want ook in dit geval leveren ZIJ niet meer waar jij voor hebt getekend.
Dit lijkt mij inderdaad ook gewoon het geval! Ik ben nog niet gebeld, ik zal zo zelf de telefoon nog maar weer eens pakken....

• dezonnebril
De champagne kan ontkurkt worden! :*)
Zojuist zelf met Telfort gebeld, na wat ruggespraak heb ik nu de bevestiging dat ik op mijn nieuwe adres opgeleverd ga worden op de ITNS leverstraat!

Speciale dank aan Barre73 die het persbericht van KPN onder mijn aandacht heeft gebracht, zonder dit bericht was ik er echt niet doorgekomen _/-\o_ . Hopelijk gaan ze de procedure nu beter onder het personeel bekend maken, zodat een volgende klant er niet zoveel moeite voor hoeft te doen.

Uiteraard ook dank aan de vriendelijke medewerkers van Telfort.

Happy days! :)

Goed te horen!!

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Goed nieuws! Nu de werkelijkheid nog :)

• dezonnebril
nautaonline schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:25:
Goed nieuws! Nu de werkelijkheid nog :)
Ja uiteraard! Ik heb in ieder geval de bevestiging op de mail.

• dezonnebril
Ik heb vandaag een extra Amino a140 gekregen. Hierin zit de zogenaamde "TimeShift usb dongle". Met deze usb stick in de Amino kan live TV gepauzeerd worden. Dit werkt allemaal prima. Nu zag ik ook dat er mee opgenomen kan worden. In het menu heb ik ook een extra item gekregen genaamd "recorder".

Heeft iemand ervaring met het opnemen met de a140? Het lijkt vooralsnog niet te werken bij mij (misschien is dat ook wel de bedoeling... ik heb geen opnemen pakket :P ). Als ik op een willekeurige zender de "rec" knop indruk, kan ik het programma opnemen starten. Ik zie dan ook in het menu dat de USB stick gevuld wordt (x % in gebruik). Echter het opgenomen programma is daarna nergens weer te vinden. Onder "recorder" vanuit het menu staat "geen opnames aanwezig". Ook als ik naar een andere zeker ga tijdens of na het opnemen, is de usb stick weer leeg (1% gebruikt). Ik denk dat dit ligt aan de enkelvoudige tuner in de a140...

Toevoeging: Bron Amino Timeshift http://www.aminocom.com/products/timeshift/

[Voor 7% gewijzigd door dezonnebril op 05-03-2015 22:10]

Nee. Daar ligt het niet aan. Opnemen gebeurt niet op de stick. Die is echt alleen voor live pauzeren. Opnemen gebeurt in de cloud. Als je het activeert tenminste.

En bovendien zit er geen "tuner" in een IPTV box. Dingen met "enkelvoudig" en zo zijn dus niet van toepassing :)

• dezonnebril
Oke duidelijk :)
Dan ben ik even op het verkeerde been gezet doordat de stick zich leek te vullen met data en doordat de mogelijkheid er daadwerkelijk is, er staat echt REC achter het programma (info menu) wanneer ik op de knop druk.. :P .

Opzich klinkt het logisch dat het niet werkt aangezien het opnemen abo anders overbodig wordt...

Bij mijn vorige amino had ik deze mogelijkheden/menu opties ook niet trouwens.

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-04-2022
Zat gister even tv te kijken via DVB-C en wat schets mijn verbazing.

Nederland 3 niet op de zenderlijst en ook de HD kanalen 101, 102 en 103 waren niet meer beschikbaar.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden omgeving Dordrecht.

Of zal dit te maken hebben met het feit dat Telfort alles aan het overnemen is?
Met dat laatste zeker niet. Maar ik zag veel meer problemen hier op Tweakers langskomen met de DVB-C kanalen.

• henrickus
Enig idee wat of waar er dan problemen zijn of kon men wederom niet excact aangeven wat het probleem is. Op de storings site van LB zijn er geen problemen............
De storingssite van Lijbrandt is er natuurlijk eentje van een bedrijf dat feitelijk niet meer operationeel is. Je kan beter op die van Telfort kijken aangezien de achterliggende TV diensten exact hetzelfde zijn.

Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1

Ik meende trouwens dat alle Lijbrandt klanten inmiddels wel waren overgezet naar Telfort?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn ouders zijn ook van Lijbrandt naar Telfort gegaan, maar weet iemand wat het HD pakket is cq. was? Nergens op Telfort.nl staat dat ze een HD pakket aanbieden, maar ze rekenen er wel 7,50 euro per maand voor. Daarnaast kijkt ma graag snooker, maar Eurosport 2 was weg, hebben ze haar een Plus pakket van 10 euro erbij verkocht...

Op een overzicht van Lijbrandt/Telfort staat dat ze dat HD pakket ook al bij Lijbrandt had en dat het bij Telfort zou blijven bestaan.

Verder ter info, ze hebben gewoon de apparatuur van Lijbrandt gehouden, dus nog steeds modem (icm eigen router) + analoog + amino.

Speelt padel!

• dezonnebril
Quantor schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:23:
Mijn ouders zijn ook van Lijbrandt naar Telfort gegaan, maar weet iemand wat het HD pakket is cq. was? Nergens op Telfort.nl staat dat ze een HD pakket aanbieden, maar ze rekenen er wel 7,50 euro per maand voor. Daarnaast kijkt ma graag snooker, maar Eurosport 2 was weg, hebben ze haar een Plus pakket van 10 euro erbij verkocht...

Op een overzicht van Lijbrandt/Telfort staat dat ze dat HD pakket ook al bij Lijbrandt had en dat het bij Telfort zou blijven bestaan.

Verder ter info, ze hebben gewoon de apparatuur van Lijbrandt gehouden, dus nog steeds modem (icm eigen router) + analoog + amino.
Middels deze link (PDF) kun je de zenderpakketten van Lijbrandt inzien. Bij Lijbrandt zat Eurosport 2 in het "HD Extra" pakket en in het "Plus" pakket....

Toevoeging: Het lijkt erop dat Telfort zoals je al aangaf geen "HD pakket" in zijn assortiment heeft, maar Eurosport 2 zit inderdaad wel in het "Plus" pakket. Zie hier het aanbod van Telfort per pakket.

[Voor 13% gewijzigd door dezonnebril op 09-03-2015 13:55]

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09-2022
Barre73 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:46:
De storingssite van Lijbrandt is er natuurlijk eentje van een bedrijf dat feitelijk niet meer operationeel is. Je kan beter op die van Telfort kijken aangezien de achterliggende TV diensten exact hetzelfde zijn.

Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1

Ik meende trouwens dat alle Lijbrandt klanten inmiddels wel waren overgezet naar Telfort?
Nou nee, ik heb wel een aankondigingsbrief gekregen, maar ik ben nog niet over..

• henrickus
Net getest, geen NED-3.
Gaat direct van 2 naar 4.
Meer die hier last van hebben.
Zit momenteel nog steeds bij Lijbrandt

Kan het zijn dat ze bezig zijn met aanpassingen.
Merk wel op de NED 1 en 2 in HD zijn en die zaten voorheen op 101 en 102.
Merk dat er meerdere zenders weg zijn
Misschien toch je decoder of TV opnieuw laten scannen op de DVB-C?

• henrickus
Zit nu net te kijken en alles is weer zoals het moet zijn, wazig.......

• Firetrooper
  • Laatst online: 22:12
2/3 weken geleden de brief gehad dat we naar telfort over gaan en ik de week erna een mooie aanbieding krijg.
Helaas tot op heden nog steeds een aanbieding gehad. Slecht begin als er nu al beloftes niet worden nagekomen.

Andere mensen die ook aan het wachten zijn?

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02 23:09
Yep, bij mij precies hetzelfde. misschien zelfs al 4 weken terug. In die brief stond dat ik binnenkort de brief met aanbod zou krijgen...

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 14:23
@Rh1no @Firetrooper

Op papier krijg je zeer waarschijnlijk niet "de mooiste" aanbieding. Dat zal je telefonisch moeten uit onderhandelen.

• Rh1no
Heb ik al eerder hier op het forum gezien, maar voorlopig heb ik de toegezegde brief niet eens ontvangen...

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:20
Ik zou er zelf eens achteraan gaan bellen. Straks vergeten ze jullie nog...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Rh1no
Ben ik echt de laatste der Mohikanen , lol

• Firetrooper
Rh1no schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:56:
Ben ik echt de laatste der Mohikanen , lol
lol, deze week wel gewoon weer netjes de factuur gehad. Vergeten zijn ze ons dus nog niet.

• Rh1no
Nee, klopt ik ook. En trouwens nu ook gewoon een e-mail met pdf. De paar keer daarvoor moest ik hem zelf downloaden. Wie weet krijgen we de rekening de volgende keer persoonlijk uitgereikt en wordt daarna het licht uitgedaan :)

• hans558
De brief die ik van Lijbrandt kreeg inzake de overgang naar Telfort is gedateerd op 11 februari en erin staat dat ik binnen enkele dagen een persoonlijke brief krijg.. Daar ben ik dus ook nog steeds op aan het wachten...

• Fiber
Je kan beter zelf gaan bellen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• hans558
dat ga ik dan ook doen...

• hans558
Ik heb gisteren dan maar gebeld. Er zou wel een brief naar mij verstuurd zijn. Die heb ik dus niet ontvangen. Een medewerker zei dat ik wel een duplikaat brief zou kunnen krijgen. Na doorverbinding bleek dat dus niet te kunnen. Wel vertelt de andere medewerker dat ik 100 Mbps zou krijgen. Toen ik wilde weten hoeveel ik goedkoper uit zou zijn met 50 werd ik weer doorverbonden, met de afdeling retentie. Na een aardig gesprek wilde de medewerkster weten wat voor korting ik wilde hebben voor een nieuw jaar contract, nadat k op 27 maart zou overgaan naar telfort, dat was niet meer te stoppen. Ik heb al genoeg apparatuur dus ik vroeg om 2 maanden gratis abonnement, Dat heb ik ook gekregen, met bevestiging op de mail . Ook het pluspakket dat ik heb is gratis :)

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Dan zou ik nog maar een keertje bellen en vragen of je (1) nu een nieuw jaarcontract hebt en (2) of je nog steeds DVB-C + Amino hebt/kunt gebruiken.
1) Dat antwoord gaf hij zelf al.
2) lijkt me onwaarschijnlijk dat hij naar het nieuwe Telfort zou gaan zonder dat ze daar iets over zeggen. Maar is niet uit te sluiten inderdaad.

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 15:51
bij iemand anders vannochtend ook zijn ip adres van telfort veranderd? ik kon ineens mijn nas thuis niet meer benaderen :(

• TonVH
Daar hebben ze DNS services voor bedacht. Eenmaal aanmelden/abonnement afsluiten en je hebt geen problemen meer als je IP wijzigt.

Voor zover ik kan zien is hier alles ongewijzigd gebleven.

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 15:51
TonVH schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:53:
Daar hebben ze DNS services voor bedacht. Eenmaal aanmelden/abonnement afsluiten en je hebt geen problemen meer als je IP wijzigt.
klopt ik heb een abbo bij dyndns maar voor mijn normale hostnames (transip) moest ik alles handmatig doorvoeren :'(

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
unconnected schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:45:
bij iemand anders vannochtend ook zijn ip adres van telfort veranderd? ik kon ineens mijn nas thuis niet meer benaderen :(
Vanmiddag om 3 uur van 77.174.xxx naar een 213.148.xxx. Binnen 9 maanden ook al een 84.39.xxx adres gehad. Binnen een ipblok is voor IPV6 niet zo erg maar bij een andere blok moet je weer opzoek. Telfort router aansluiten en en setings uitlezen als deze een ip uit het 213.148.xxx blok krijgt.

77.174.xxx
6rd-prefix: 2001:0838:ad00
6rd-prefix-length: 40
IPv4-mask-bits: 16
6rd-border-relay: 77.174.0.2

Er zijn providers die het beter doen bij IPV6 https://www.onsbrabantnet.nl/ipv6/

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-02 19:03

Brantje

De post is daar >>

Meh, lees net dat Telfort port 25 blokt, wisselende ip's heeft.
Dat wordt dan maar een andere provider zoeken, iemand die suggesties heeft.
Eisen:
- Minimaal 100/100
- Vast IP
- Port 25 toegestaan
- Glasvezel

• Fiber
XS4ALL...?

Of even hier je postcode intikken en je wensen bekijken: https://www.glasvezel-vergelijken.nl

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Helaas geen XS4ALL in mijn gebied.
Dan wordt het denk ik KPN, dat is de enigste zover ik zie die een vast ip kan leveren.

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:56
Brantje schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:27:
Dan wordt het denk ik KPN, dat is de enigste zover ik zie die een vast ip kan leveren.
Je zou kunnen kijken naar Tweak. Het IP adres is niet officieel vast, maar in de praktijk is het wel een vast IP adres. Verder staat poort 25 ook gewoon open bij Tweak.
Brantje schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:27:
Waar KPN kan leveren kan XS4all altijd ook leveren. Dus als jij een PC check bij KPN doet en is positief, en die van XS4All is negatief, dan zou ik ze even bellen om aan te geven dat hun PC check achterloopt.

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Barre73 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:24:
[...]

Waar KPN kan leveren kan XS4all altijd ook leveren. Dus als jij een PC check bij KPN doet en is positief, en die van XS4All is negatief, dan zou ik ze even bellen om aan te geven dat hun PC check achterloopt.
Ik zie het ja, bijkomend voordeel van XS4all is datze 500M/s kunnen leveren ipv de max 100MB/s die ik overal zie.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

servies

Veni Vidi Servici

Brantje schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:31:
[...]

Ik zie het ja, bijkomend voordeel van XS4all is datze 500M/s kunnen leveren ipv de max 100MB/s die ik overal zie.
Als KPN zegt dat er maximaal 100Mbit/s geleverd kan worden dan reken er maar op dat dat ook het maximum is vanuit de KPN dochters...

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Kennelijk is 500Mb/s wel beschikbaar op mijn adres. Conclusie: Glasvezel sites lopen achter.

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-07-2022
dezonnebril schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 07:47:
[...]

Bij mij kwamen de brieven ook een aantal dagen later. Opzich had ik hier geen moeite mee, de migratie zelf ging vlekkeloos.

De Lijbrandt mail adressen waren bij mij idd ook niet te verwijderen vanaf Mijn Telfort, iig niet zo kort na de migratie. Ik heb deze mailadressen (die ik eigenlijk nooit gebruikt heb) verwijderd via Mijn Lijbrandt. Het lijkt uit hetzelfde systeem te komen want de wijziging was direct zichtbaar in Mijn Telfort.

Reden edit: dubbele quote...
Wat laat maar beter laat dan nooit.
Het werkt nu er liepen een aantal dingen door elkaar heen.

Lijbrandt gooit in batches de mailadressen van de server ( indien gewenst ) dus die is weg.

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-03 12:05
De beloofde aanbiedingsbrief heb ik niet ontvangen, wel vannacht spontaan gemigreerd naar Telfort. Ik vermoed dat een manager de migratie er doorheen gedrukt heeft om te voldoen aan zijn target dat iedereen per Q1-2015 over moet zijn. Aan mij nu de fijne taak om te bellen om de Telfort inlogcodes en om te achterhalen wat ik nu eigenlijk mag gaan betalen.
Lekker begin als nieuwe "klant" van Telfort.

• hans558
Ik ben overdag op vrijdag gemigreerd. De tweede brief had ik niet gekregen maar bij bij nabellen kwam ik erachter dan ik de 27e zou worden overgezet. Volgens mij is alles goed gegaan. Ik had al eerder een opname in de amino gepland en die is gewoon gelukt. Begin gemist werkt ook en dat was vrijdag alvast plezierig.Ik gebruik gewoon de lijbrandt adressen en dat kan ook gewoon volgens de lijbrandt mail die ik vandaag kreeg.

• Rh1no
Ook ik heb de beloofde aanbiedingsbrief niet ontvangen en ben inmiddels gemigreerd, want we zien opeens de optie "Begin gemist" en ik heb ook een ander IP adres gekregen. Ik vind het eerlijk gezegd wel getuigen van slecht projectmanagement. Ik heb ook de Lijbrandt mail gekregen die Hans558 hierboven kenelijk ook heeft gehad.
Idd even bellen wat het abonnementstarief nu is geworden, etc.

• IcyK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2018
Ook ik ben kennelijk overgezet zonder tweede brief (dus ook zonder vergelijking, zonder kans om op te zeggen, zonder informatie over nieuwe tarief, zonder inlogcode's etc).
Wat een incompetente klootzakken zijn het toch.

Enige dat positief is, is dat speedtest 50/50 aangeeft, en dat zou mijn wens geweest zijn.

Denk inderdaad dat er een prutsmanager z'n target moest halen in Q1. En ach, klanten kan je dan gerust schofferen toch?
Telfort zou een bank moeten beginnen, de juiste houding hebben ze al.

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

• Firetrooper
Voor alle tweakers die vorige week opeens zijn overgezet, bellen met nummer 088 - 120 0000
doorvragen naar de afdeling retentie, hier kan een mooie prijs worden geregeld voor 1 jaar contract.

Ik heb begrepen van Telfort dat er een apart bedrijf was ingehuurd om de migratie te regelen (brieven te sturen en communicatie etc..). Dit was inderdaad zeer slecht geregeld, ik had zelf de aanbieding ook niet gehad en heb enkele weken zelf maar is gebeld.

• H00GiE
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-03 19:06
Ik lees dat het overzetten van klanten weer helemaal prima verloopt! </sarcasme>

Met alle respect voor de gedupeerden ben ik toch "blij" dat ik in elk geval niet de enige ben.
Wederom 't meeste is gewoon KPN ITNS dus ALS je eenmaal bent aangesloten zal het met de dienstverlening eigenlijk wel goed zitten, (natuurlijk zijn er uitzonderingen) maar is er nu echt niets te doen aan die volslagen mislukte informatie voorziening en administratieve ellende??

"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."

• IcyK
Kom er net achter dat de klootzakken me wel hebben overgezet naar 100/100.
De eerdere speedtest betrof bij beter opletten ipv6 via een HE tunnel... (maf dat ITNS ipv6 oppikt om de snelheid mee te testen trouwens; getuigd ook niet van veel kennis van zaken, aangezien ze zelf ipv6 niet formeel ondersteunen).

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-03 14:53

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Brantje schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:09:
Meh, lees net dat Telfort port 25 blokt, wisselende ip's heeft.
Dat wordt dan maar een andere provider zoeken, iemand die suggesties heeft.
Eisen:
- Minimaal 100/100
- Vast IP
- Port 25 toegestaan
- Glasvezel
Solcon levert ook vaste IP's net zoals in het begin bv ook bij XMS.
Ongeacht wat je aan je FTU hangt, je IP blijft hetzelfde.
Ik ben daarom van XMS over gegaan naar Solcon.

Misschien een optie?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• TonVH
Handiger is om voor 15 euro/jaar DNS service bij bijv. Noip.com te gaan gebruiken. Nooit meer problemen met IP wisselingen.

• henrickus
Ik ben sinds kort over van LB naar Telfort. Opzich alles zonder problemen verlopen.
Telfort heeft nu een app om live TV op de tablet te kunnen kijken.
Nu vraagt deze app na het opstarten om een klantnummer (die kan ik wel vinden :) ) en om een pincode.
Deze kan ik dus NIET vinden :? .
Zijn er mensen die een idee hebben wat dit zou moeten zijn?

• IcyK
Wanneer je nog de Amino gebruikt is de Telfort app dezelfde als de Lijbrandt app. Wanneer je een andere telfort app hebt dan vroeger heb je de verkeerde.

IcyK schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:49:
Wanneer je nog de Amino gebruikt is de Telfort app dezelfde als de Lijbrandt app. Wanneer je een andere telfort app hebt dan vroeger heb je de verkeerde.
Je hebt dus nu de Telfort app voor het nieuwe telfort. In combinatie met een Experiabox. Die app kan je dan verwijderen als je geen Experiabox en dergelijke hebt maar inderdaad nog de Genexis en de Amino.

• Thasaidon

Thasaidon

TonVH schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:55:
Handiger is om voor 15 euro/jaar DNS service bij bijv. Noip.com te gaan gebruiken. Nooit meer problemen met IP wisselingen.
No-IP heeft ook nog steeds de gratis variant... moet je alleen 1x per maand inloggen (of de mail afwachten) om je account actief te houden.

• henrickus
IcyK schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:49:
Ik heb de telfort app, dus de verkeerde (deze ziet er wel beter uit)
Moet dus de Glashart app blijven gebruiken....
Bedank voor je reactie

• IcyK
Yep. En graag gedaan ;)

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-03 07:15
Internet valt steeds uit vanmiddag?

Anoniem: 632236

ik heb een vraag voor de mede Telfort gebruikers,

zelf heb ik een Telfort Glasvezel pakket met alles in 1 dus bellen, internet, en tv.

de snelheid waar we voor betalen betreft 100MB Download/100MB Upload.

nu heb ik 2 routers in huis, zowel een ASUS RT-AC66U als een TP-Link C8 de router is aangesloten op de Genexis, net zoals de rest, dit met een Nieuwe CAT 6 Kabel. (1 router is momenteel maar aangesloten dus niet 2)

Bekabeld krijg ik 95MB Download en 95MB upload lijkt dus prima (Soms 80MB download)
echter zodra ik dan op wifi zit en nog geen 2 meter van de router afzit is het ALTIJD 20-25MB download en Upload, in dit geval spreek ik over 2.4Ghz
voor 5Ghz behaal ik de zelfde download snelheid 20-25MB Download, maar wordt de upload dan opeens 65-70MB (de geteste apparatuur betreft toestellen met nieuwere AC Samsung Galaxy S4-S5, Intel AC wifi kaart en gewone Wifi kaart N 6300)

zijn dit gewone wifi snelheden? voor de 100MB die we hebben, het huis waar ik in woon heeft geen beton, of andere gekke dingen, het betreft gewoon een heel normaal middelmatig huis (Overal 4/5 streepjes op netwerk) de omgeving van WIFI is niet overdreven groot, hooguit 6 andere netwerken in de omgeving.
kanaal is altijd vrij (6)

tevens zijn beide routers getest op andere netwerken en presteerde beter dan in ons huis. ook andere routers in huis gehad waaronder de NETGEAR R7000, ASUS RT-AC68, TP-LINK C7 en nog wat meer van bepaalde merken.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 632236 schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:14:
ik heb een vraag voor de mede Telfort gebruikers,

zelf heb ik een Telfort Glasvezel pakket met alles in 1 dus bellen, internet, en tv.

de snelheid waar we voor betalen betreft 100MB Download/100MB Upload.

nu heb ik 2 routers in huis, zowel een ASUS RT-AC66U als een TP-Link C8 de router is aangesloten op de Genexis, net zoals de rest, dit met een Nieuwe CAT 6 Kabel. (1 router is momenteel maar aangesloten dus niet 2)

Bekabeld krijg ik 95MB Download en 95MB upload lijkt dus prima (Soms 80MB download)
echter zodra ik dan op wifi zit en nog geen 2 meter van de router afzit is het ALTIJD 20-25MB download en Upload, in dit geval spreek ik over 2.4Ghz
voor 5Ghz behaal ik de zelfde download snelheid 20-25MB Download, maar wordt de upload dan opeens 65-70MB (de geteste apparatuur betreft toestellen met nieuwere AC Samsung Galaxy S4-S5, Intel AC wifi kaart en gewone Wifi kaart N 6300)

zijn dit gewone wifi snelheden? voor de 100MB die we hebben, het huis waar ik in woon heeft geen beton, of andere gekke dingen, het betreft gewoon een heel normaal middelmatig huis (Overal 4/5 streepjes op netwerk) de omgeving van WIFI is niet overdreven groot, hooguit 6 andere netwerken in de omgeving.
kanaal is altijd vrij (6)

tevens zijn beide routers getest op andere netwerken en presteerde beter dan in ons huis. ook andere routers in huis gehad waaronder de NETGEAR R7000, ASUS RT-AC68, TP-LINK C7 en nog wat meer van bepaalde merken.
Als er een ander accesspoint in de buurt (buren) binnen bereik van de router zit zullen ze de frequentie delen en dat kan vertragingen geven. Check eens even met inSSIDer of via de router zelf via passive scan hoe druk de band is?

Anoniem: 632236

Fairy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:00:
[...]

Als er een ander accesspoint in de buurt (buren) binnen bereik van de router zit zullen ze de frequentie delen en dat kan vertragingen geven. Check eens even met inSSIDer of via de router zelf via passive scan hoe druk de band is?
op de 5Ghz band waar ik meestal op zit zit helemaal niks, geen enkele verbinding in de buurt op 5Ghz, en 2,4Ghz is ook gewoon prima, 1x overlap maar zwak en meestal niet aanwezig.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 632236 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:49:
[...]

op de 5Ghz band waar ik meestal op zit zit helemaal niks, geen enkele verbinding in de buurt op 5Ghz, en 2,4Ghz is ook gewoon prima, 1x overlap maar zwak en meestal niet aanwezig.
Misschien nog een DECT station in de buurt, of een ander soort draadloze apparatuur op 2.4GHz ? Bijvoorbeeld draadloze video (hdmi) transmitters, zwave of zigbee apparatuur?

Deze kun je echter niet zien via wifi, dan heb je echt andere apparatuur nodig zoals een spectrum analyzer.

Heel ander kanaal kiezen heeft ook geen effect?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezonnebril
Even een update v.w.b. mijn verhuizing en levering vanuit ITNS leverstraat waar ik een aantal maanden geleden over gepost heb.

De verhuizing is een feit en en Telfort heeft zich aan zijn woord gehouden en ik ben netjes aangesloten vanuit de ITNS leverstaat (Bridged modem + Amino + CATV). Ik heb een nieuw type modem gekregen, namelijk een Genexis Hybrid.

Alles werkt naar behoren, dus voor degene die ook verhuizen gaat en ook niet aangesloten wil worden op de nieuwe standaard (KPN leverstraat / Experiabox! :| ), ff volhouden aan de telefoon! ;)

• edjetfsi
Waar is de mogelijkheid tbv webmail lijbrandt gebleven op de site van telfort?

• InternetGuy
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
@edjetfsi

Een quote van de Telfort website :
Webmail

Webmail van Telfort werkt voor je nieuwe Mijn Telfort glasvezel e-mailaddressen. Gebruik je nog je Lijbrandt e-mailadres, dan heb je nog de originele webmailpagina nodig.
Dus deze link : http://webmail.lijbrandt.nl/

Succes ;).

• edjetfsi
Thanks!

Anoniem: 364782

Hallo,

Ik had vroeger XMSnet en was altijd tevreden met het unencrypted IPTV kijken op de PC met VLC via UDP.
Nu ga ik weer in een gebied wonen met glasvezel, Eindhoven en vroeg mij af of iemand helder uiteen kan zetten wat vandaag de dag de mogelijkheden nog zijn met enkel een linux pentium 3tje en een netwerkkaart.
Ik wil dus liever niet aan extra digital receiver hardware. XMSnet bestaat niet meer dus:

Welke provider levert nog unencrypted (amino 110) UDP streams op een apart netwerk?

veel dank voor het brengen van helderheid;)

Duupy

• TonVH
Lijbrandt bestaat dus ook niet meer en via IP kan er (voor zover mij bekend) geen TV worden ontvangen op een PC.

KPN heeft via de huidige provers DVB-C de nek omgedraaid. Wil je dat wel dan zul je naar Ziggo moeten overstappen want daar krijg je standaard ongedeerd DVB-C en dat kun je i.c.m. een HDHomerun (werkt via je lokale netwerk) op elk apparaat ontvangen.

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-03 08:02

WilbertW

IT Freak website

TonVH schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:52:
Lijbrandt bestaat dus ook niet meer en via IP kan er (voor zover mij bekend) geen TV worden ontvangen op een PC.

KPN heeft via de huidige provers DVB-C de nek omgedraaid. Wil je dat wel dan zul je naar Ziggo moeten overstappen want daar krijg je standaard ongedeerd DVB-C en dat kun je i.c.m. een HDHomerun (werkt via je lokale netwerk) op elk apparaat ontvangen.
OnsBrabantNet heeft nog steeds DVB-C..
En in Eindhoven heeft ON dat dus ook..

[Voor 3% gewijzigd door WilbertW op 15-12-2015 17:56]

Https://www.it-freak.nl

• TonVH
Dat zijn geen landelijke providers. Talloze lokale providers hebben nog steeds DVB-C maar die zijn zeer beperkt bruikbaar. Vraag is "hoe lang nog".

[Voor 9% gewijzigd door TonVH op 15-12-2015 19:28]

Duupy zoekt niet naar DVB-C, hij zoekt naar de WGDO IP-streams die niet encrypted zijn/waren en of die nog te krijgen zijn voor nieuwe klanten. Dat kon overigens wel degelijk in dat netwerk, de unencrypted en 1-op-1 streams via IP.

Het antwoord is simpel: vrijwel niet. Dan is het advies dus inderdaad om DVB-C te nemen met een Homerun. Of je dat doet via Ziggo of via OBN/ON, dat maakt voor de streams niet uit, Hoelang ze nog worden geleverd bij bijvoorbeeld ON is inderdaad de vraag... de hoofdleverancier KPN-ITNS is langzaam bezig dit uit te faseren.

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03 08:11
Beste medetweakers,

Een vraagje. Kan men op de Genexis core advanced modem zonder Wifi ingebouwd inloggen?
Alvast bedankt.
DoeYourThing schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:00:
Beste medetweakers,

Een vraagje. Kan men op de Genexis core advanced modem zonder Wifi ingebouwd inloggen?
Alvast bedankt.
Nee. Dat is alleen voorbehouden aan de operator/provider.

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03 08:11
Bedankt Barre73 d:)b.

• Thasaidon

Thasaidon

Ik wil iedereen hier hele fijne feestdagen wensen!
En op naar een goed nieuw jaar!

o<:) Thasaidon. o<:)

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee