Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hier het probleem ook met wissen: bij wissen verdwijnt er niks uit de lijst. Aantal keer geprobeerd.
Na opnieuw het menu oproepen blijken de opnames toch weg te zijn. Gelukkig is "Kinderen voor kinderen" blijven staan, anders had ik wat uit te leggen aan mijn vierjarige zoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:43:
Waarom heeft mijn M540 nergens last van dan? Ik druk op Recorder, krijg een lijstje van opnames, druk op OK voor de opties en kies voor verwijderen. Daar heb ik nog nooit een optie Ja/nee gehad (altijd even opletten dus :-)) . En na verwijderen schoont de lijst meteen op.

Oh ja: Telfort, voorheen Concepts.
Zou je eens kunnen kijken welke software versie jouw M540 draait?
Mijn heb ik vorige week moeten updaten ivm aantal problemen nl.
2.7.2-Ax4x-opera11 / zt6-ax4x-2.7.2.8

[ Voor 6% gewijzigd door arjants op 07-04-2014 20:59 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op dit moment versie 2.7.2-Ax4x-opera11 / zt6-ax4x-2.7.2.6

Dat laatste is trouwens de OEM versie maar het lijkt er inderdaad op dat dat een vroegere versie is. Vreemd trouwens want hij staat op automatisch updaten indien beschikbaar.

[ Voor 76% gewijzigd door Barre73 op 07-04-2014 21:05 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Hier op beide M540's 2.7.2-Ax4x-opera11 / zt6-ax4x-2.7.2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
De verdwenen opname van afgelopen zaterdag staat ineens weer in het menu, zondag stond er wisselend 1 of 2 opnames met wisselende percentages gebruikte ruimte, vandaag staan er ineens 3 opnames met een hoger percentage.
Momenteel staat hij op te nemen maar kan ik de opname niet bekijken wat bij een harddiskrecorder heel normaal was, of zie ik iets over het hoofd?
Als ik het menu van de recorder open zie ik de (ineens weer 3) opgenomen programma's en een scherm verder de geplande opname (die nog aan het opnemen is), als ik op OK druk krijg ik alleen de optie "opname beeindigen, JA/NEE" maar kan hem op geen enkele manier kijken, hoort dat zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Websurfer01 schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:07:
De verdwenen opname van afgelopen zaterdag staat ineens weer in het menu, zondag stond er wisselend 1 of 2 opnames met wisselende percentages gebruikte ruimte, vandaag staan er ineens 3 opnames met een hoger percentage.
Momenteel staat hij op te nemen maar kan ik de opname niet bekijken wat bij een harddiskrecorder heel normaal was, of zie ik iets over het hoofd?
Als ik het menu van de recorder open zie ik de (ineens weer 3) opgenomen programma's en een scherm verder de geplande opname (die nog aan het opnemen is), als ik op OK druk krijg ik alleen de optie "opname beeindigen, JA/NEE" maar kan hem op geen enkele manier kijken, hoort dat zo??
Dat hoort inderdaad niet zo ;)
Lijkt erop dat de laatste firmware een beetje buggy is geworden.
Mijn vrouw gebruikt een herstart om haar opgenomen programma gelijk terug te kunnen kijken.
Ik heb wel gemerkt dat de opnames de volgende dag wel automatisch verschijnen 8)7

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook even gekeken (en ook aan m'n vriendin gevraagd of ze wat vreemds opmerkte). Zij kon zondag haar opnamen gewoon bekijken, maar dat kwam dus wrs ook omdat deze allemaal zaterdag hebben plaats gevonden.

Wel merkte ze het hierboven beschreven verwijdergedrag. Namelijk dat de opname niet direct leek te verdwijnen (later bij terugkeer naar het opnamen menu wel).

Zelf zit ik overigens bij Vodafone. Ben wel benieuwd of die cloud opneem functies ook hierheen komen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:30

mb1

Hier ook dezelfde symptomen.
Lopende opname is niet tijdens het opnemen te bekijken.
De vrouw gebruikt dit veelvuldig om de reclames te kunnen skippen.
Ook zijn de opname's soms uit de lijst verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
mb1 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:58:
Hier ook dezelfde symptomen.
Lopende opname is niet tijdens het opnemen te bekijken.
De vrouw gebruikt dit veelvuldig om de reclames te kunnen skippen.
Ook zijn de opname's soms uit de lijst verdwenen.
Opnames zijn gewoon te bekijken tijdens het opnemen. Dat heb ik net nog getest. kun jij eens aangeven wat je precies doet.. en wat er dan gebeurt?

Dat "verdwijnende opnames" probleem zou vandaag/morgen opgelost moeten zijn.

Add:
Er gaat zometeen nieuwe software live waarmee het verholpen zou moeten zijn. Zouden jullie vanavond eens kunnen kijken of het opgelost is? (dus niet alleen de verdwijnende opnames, maar ook het niet kunnen afspelen van een actieve opname)

[ Voor 18% gewijzigd door denan op 08-04-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@denan, houdt hij dan hetzelfde versienummer voor de firmware of krijgt hij een hoger nummer zodat ik kan zien of de nieuwe software geladen is?
Op dit moment geeft hij deze versie aan: 2.7.2-Ax4x-opera11 / zt6-ax4x-2.7.2.8

[ Voor 21% gewijzigd door Websurfer01 op 08-04-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@denan

thx for the info. ga vanvond even mee stoeien denk ik. Moeten we de FW opnieuw installeren ? of gebeurd het agv automatische uirol van de verbetering ?

@all
Vanavond stoei ik even zo goed met de mediaboxen, want het geluid van RTL4 was nog niet best vanochtend. Heb al op verzoek van webcare switch ertussen uit gehad en andere kabels geprobeerd. No Joy.

Vanochtend was het geluid op RTL4 "aan het emmeren" . Zo was het goed, zo was het te luid, zo was het overstuurd etc etc. Om 09:00 leek het voorbij en goed, maar bevestigen kan ik het nog niet. Zal vanavond hopelijk meer duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
@software: daar komt geen hogere versie uit, het is geen firmware upgrade. Een simpele standby-aanzetten zou voldoende moeten zijn. En anders gebeurt het bij de eerste kanaalwissel.

@rtl: overstuurd geluid heeft niets met de switch te maken. Lijkt in het signaal van RTL HD (+) te zitten.

Toevoeging: Als er package loss is ga je dat *direct* in het beeld zien. haperend geluid terwijl het beeld goed is heeft nooit iets met switches of kabels te maken. Overstuurd geluid al helemaal niet.

Dat is het mooie van IPTV.. en de reden waarom je nooit bij BCC monster cables moet kopen. #snakeoil :)

[ Voor 34% gewijzigd door denan op 08-04-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat kunnen webcare en helpdesk natuurlijk niet weten :).

Die schieten eerst in de "simpele testjes" modus.

Wij zullen vanavond ook ff proberen of het gedoe met de opnamen gefixt is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
eymey schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:51:
Tsja, dat kunnen webcare en helpdesk natuurlijk niet weten :).

Die schieten eerst in de "simpele testjes" modus.

Wij zullen vanavond ook ff proberen of het gedoe met de opnamen gefixt is.
Dat zou in een troubleshoot moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Zo te zien werkt alles nu zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@denan mmmm bij aanzetten van de settopboxen (M540) sloegen beide boxen direct vast (zwart beeld en mini guide vast op moment van aanzetten).

Maar na power toggle werken ze beiden weer goed. Wissen in dvr modus werkt weer zoals voorheen, "uitgesteld kijken" lijkt ook prima te werken

Wat betreft het geluidissue. Ja die conclusie had ik ook getrokken. Dit op basis van bevindingen eerdere ervaringen en bevindingen op internet. Wat betreft de bijgaande adviezen en troubleshooting van helpdesken. Tja mij is dat bekent, ben wel een beetje thuis in "netwerk verkeer" audio/video en ICT. Maar dat mag je niet zomaar beweren ;-) hahaha

Maar leg dat maar eens uit aan ze, ze krijgen zo vaak ook te horen dat de beller verstand heeft ... Dat het vaak ook ongeloofwaardig voor hen wordt.
Maar persoonlijk zakte vanochtend mijn broek af bij de mogelijke troubleshoot "ik moest de versterker er tussen uithalen en de amino direct op de genexis aansluiten"

Ik nog netjes zo van " u bedoeld de switch?", "nee versterker, dat is het uitdrukkelijk verzoek van de netwerk beheerder". Tsja nuff said niet waar !?

Maar helemaal eens : gold , titanium of silverplated of meuk aan laten smeren moet altijd met gezonde argwaan gepaard gaan. Maar je euro's steken in volwaardige UTP 5e en/of 6... Dat loont altijd ;-)

Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even het 8 uur journaal op opnemen gezet, 5 minuten gewacht en toen de lopende opname gaan terug kijken. Dat werkte prima!

Verwijderen van de opname gebeurt echter nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
Blijft de opname staan? Of verdwijnt hij pas na een refresh van het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een paar keer geprobeerd uit het menu te gaan en weer erin, maar de opname bleef er staan.

edit: Nu na een poosje is hij wel weg.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 08-04-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

denan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:12:
Blijft de opname staan? Of verdwijnt hij pas na een refresh van het menu?
Hier blijft de actuele opname staan in de lijst van geplande opname's
Normaal gezien kan er als er een opname loopt op OK gedrukt worden om af te spelen.
Als we dat nu doen komt er een pupop met de melding of we de opname willen annuleren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@denan @eymey heb even meer getest met wissen van programma's . Ik moet helaas concluderen dat het toch niet goed werkt. Verwijderen van opnames gaat toch niet goed. Leek het eerder op de avond te werken ( na wisopdracht was programma meteen verdwenen) nu blijkt dat na enkrle momenten het weer terug in de lijst staan.

Nog wat testjes gedaan (meerdere malen wat opnemen, kijken en dan wissen) en het resultaat is erg wisselvallig, veelal blijft het programma in het overzicht staan, ook na refresh. Pas na een flinke tijd (meer dan 30 min) lijkt het daadwerkelijk verwijderd te zijn. Ookal is het nu 2x voorgevallen dat het programma weer terug in de lijst staan ( en gewoon afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Hallo mensen,

ben sinds het begin al lid van Lijbrandt, in het begin veel problemen gehad maar afgelopen maanden geen last gehad, ik ben van plan om over te gaan naar het nieuwste pakket van 100 Mbit, iemand hier enige ervaring mee qua stabiliteit van het netwerk?

mvg

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is daar nieuw aan? Lijbrandt biedt toch al vanaf het begin 100 Mbit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Laatst online: 12:33
Misschien heeft hij nog een pakket voordat alles "klaar" begon te heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
Ik heb het inderdaad al helemaal vanaf het begin, toen was het hoogste pakketje 50 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of (en waar) je een nieuwe afstandsbediening voor de Amino kan kopen?
Bij mijn Amino van Lijbrandt zat nog zo'n ovale, sinds kort heb ik een tweede Amino van Marktplaats en daar zit de nieuwe variant bij, die werkt 10 keer fijner (al was het maar omdat je minder de neiging hebt om 'm achterstevoren te houden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
TripleNL schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:38:
@denan @eymey heb even meer getest met wissen van programma's . Ik moet helaas concluderen dat het toch niet goed werkt. Verwijderen van opnames gaat toch niet goed. Leek het eerder op de avond te werken ( na wisopdracht was programma meteen verdwenen) nu blijkt dat na enkrle momenten het weer terug in de lijst staan.

Nog wat testjes gedaan (meerdere malen wat opnemen, kijken en dan wissen) en het resultaat is erg wisselvallig, veelal blijft het programma in het overzicht staan, ook na refresh. Pas na een flinke tijd (meer dan 30 min) lijkt het daadwerkelijk verwijderd te zijn. Ookal is het nu 2x voorgevallen dat het programma weer terug in de lijst staan ( en gewoon afspelen)
Iemand had een foutje gemaakt en niet de juiste software versie live gezet. Dat staat nu wel goed. Zouden jullie dit vanavond nog een keer kunnen testen? Aub even een DM als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Laatst online: 12:33
SonOfTorture schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:16:
Ik heb het inderdaad al helemaal vanaf het begin, toen was het hoogste pakketje 50 Mbit
Je kan beter wachten totdat Telfort met een "nieuw" aanbod komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Vanavond een programma opgenomen, bekeken en daarna op verwijderen gedrukt en... d eopname was meteen verdwenen :) probleem opgelost denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Hier vanavond toch weer issues met opnemen, na een firmware upgrade (herstart was misschien voldoende geweest), werkte het gelukkig weer.

Dit was het resultaat van een opname inplannen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3126551/opname_issue_m540_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
blijf het aub even monitoren. Het kan zijn dat dit een opname is geweest die nog last had van de vorige softwarerelease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik hou het zeker in de gaten, was een opname die ik op het moment zelf inplande, ofwel tijdens het kijken de record knop ingedrukt en de opname ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@denan

je hulpvraag gister over het hoofd gezien. Zal vanavond nog wel even checken. thx for the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
Deshmir schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:45:
[...]

Je kan beter wachten totdat Telfort met een "nieuw" aanbod komt :)
Enig idee wanneer dit kan gaan gebeuren? wil zsm van 25 naar 100 nml :)

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonOfTorture schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:43:
[...]

Enig idee wanneer dit kan gaan gebeuren? wil zsm van 25 naar 100 nml :)

mvg
Lijbrandt al gebeld? Bij Telfort zou je voor het pakket 45 + 7,50 (van 50 naar 100 Mb) betalen. Ik neem aan dat je Lijbrandt niet meer wilt betalen voor dezelfde diensten/bedrijf?.

Ik weet niet of Telfort een migratie van Lijbrandt zou toestaan. Je krijgt dan wel weer een jaarcontact. Dat zou je bij Telfort glas moeten informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
Ik zou ze dit weekend eens bellen, en eens aanhoren wat ze zeggen, Glasvezel kunnen ze mij wel bieden dus wsl overstappen naar de 100 Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of in de nieuwe ITNS cloudopname dienst al zulke opties zijn ingebouwd .

http://forum.kpn.com/t5/T...aan-in-mappen/td-p/218371

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:54:
Ik weet niet of in de nieuwe ITNS cloudopname dienst al zulke opties zijn ingebouwd .

http://forum.kpn.com/t5/T...aan-in-mappen/td-p/218371
Als je bij Telfort -glasvezel zit kun je mee in de friendly user test ;)
Wat betreft die 18+ opmerking in de link: Ons platform heeft op alle geblokkeerde / beschermde content (of dat nou 18+ is of dat je niet wil dat je kinderen naar Veronica kijken) een filter zitten. Alles wat je doet, ook opnemen en afspelen, zit achter een pincode. Dat is bij de Harddisk variant ook zo.

[ Voor 32% gewijzigd door denan op 10-04-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat dat bij Vodafone op ITNS niet kan :)

Persoonlijk zou ik het best handig vinden om op cloud over te kunnen, als het ondanks testfase al enigszins betrouwbaar werkt. Dan kan eindelijk het laatste apparaat met bewegende onderdelen (die nooit stoppen met draaien, zelfs niet in standby) de huiskamer uit :P.

[ Voor 74% gewijzigd door eymey op 10-04-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
apparaat met bewegende onderdelen (die nooit stoppen met draaien, zelfs niet in standby
Dat viel me van de week ook op toen ik de stroom er af haalde, raar eigenlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn ogen onbegrijpelijk overigens dat dat ding zo door blijft ratelen.

Maar goed. Ik kan me herinneren dat het ooit een klein poosje 'goed' is geweest en dat ie toen ook netjes down ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:08:
[...]

Lijbrandt al gebeld? Bij Telfort zou je voor het pakket 45 + 7,50 (van 50 naar 100 Mb) betalen. Ik neem aan dat je Lijbrandt niet meer wilt betalen voor dezelfde diensten/bedrijf?.

Ik weet niet of Telfort een migratie van Lijbrandt zou toestaan. Je krijgt dan wel weer een jaarcontact. Dat zou je bij Telfort glas moeten informeren
Ik weet niet beter dan dat je nu zelf naar Telfort kan hoor. Dan ga je dus van provider naar provider (wat eigenlijk dezelfde is) en kan je bij Telfort direct beginnen met een 100/100 abonnement. Uiteraard met een nieuw jaarabonnement maar dat zou je bij Lijbrandt ook gehad hebben als je van 25 naar 100 wilde.

Volgens mij hoef je niet zelf te wachten tot de Lijbrandt klanten naar Telofort overgaan. Gewoon Telfort bellen (niet Lijbrandt) en vertellen dat je zelf al wil overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of Telfort bij een vrijwillige overstap administratiekosten rekent, dat zou een verschil kunnen maken. iig ben je bij Telfort de newsserver kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
.NCK schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:19:
Hier vanavond toch weer issues met opnemen, na een firmware upgrade (herstart was misschien voldoende geweest), werkte het gelukkig weer.

Dit was het resultaat van een opname inplannen:

[afbeelding]
Vandaag is de Glasvezel Interactieve TV test van start gegaan bij Telfort.
Heb net al 6 TV zenders tegelijk opgenomen, dit lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:27
@NDSFREAK: leuk om te horen. Ik heb wel wat vragen over zaken die mij tegenhouden om me aan te melden voor de test. Zoals: kun je nog bij oude opnamen op de Amino, kun je een paar minuten voor en na elke opname instellen (dat was bij KPN geloof ik een probleem), binnen welke termijn moet je je opnamen bekeken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
- Je kunt nog bij je oude opnames, alleen alle nieuwe opnames worden automatisch in je netwerkopslagruimte gemaakt
- Standaard voorloop en naloop zijn 2 en 20 minuten. Is dat niet voldoende dan kun je een handmatige opname instellen van starttijd tot eindtijd.

Dit platform werkt op basis van nieuwe technieken waardoor er veel meer flexibiliteit in de opname mogelijkheden is, handmatige opnames zijn bij traditionele "programma gebaseerde" bvb niet mogelijk. Dat kost dan namelijk enorm veel opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Denan bedankt. Ik heb me ook aangemeld voor de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
waarschijnlijk ben je dan te laat, de volgende batch is men nu aan het verwerken.

Stuur even je STBID en je NAW gegevens + emailadres in een DM naar me toe. Je STB ID staat onder menu->instellingen->over deze settop-box

Wel de opmerking dat alle nieuwe opnames in de cloud staan. Dat wil dus zeggen dat je toegang hebt zolang het product actief is, maar dat opnames ook verdwijnen als het uit gaat. Dat moet je niet vergeten :)

[ Voor 32% gewijzigd door denan op 11-04-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Denan: dat had ik wel verwacht. Ik zal wat minder belangrijke zaken in de cloud zetten, of heb je geen keuze meer waar je de opname laat?

Mijn STB ID's kan ik pas vanavond doorgeven. Ik neem aan dat die ID's niet "vast" zijn? Ik ga namelijk dit weekend mijn tweede M540 aansluiten, maar kan voor die tijd wel even de ID checken. Tenzij die natuurlijk verandert als je hem weer van de stroom haalt. Dat verwacht ik echter niet.

Als ik nog graag op één van de Amino's op de HD zou willen opnemen, bijvoorbeeld omdat je in de cloud bij het eind van de test je opnamen kwijt zou zijn, is het dan een idee dat ik maar één ID doorgeef? Of leidt dat tot problemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 11-04-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
Rallye schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:04:
@Denan: dat had ik wel verwacht. Ik zal wat minder belangrijke zaken in de cloud zetten, of heb je geen keuze meer waar je de opname laat?

Mijn STB ID's kan ik pas vanavond doorgeven. Ik neem aan dat die ID's niet "vast" zijn? Ik ga namelijk dit weekend mijn tweede M540 aansluiten, maar kan voor die tijd wel even de ID checken. Tenzij die natuurlijk verandert als je hem weer van de stroom haalt. Dat verwacht ik echter niet.

Als ik nog graag op één van de Amino's op de HD zou willen opnemen, bijvoorbeeld omdat je in de cloud bij het eind van de test je opnamen kwijt zou zijn, is het dan een idee dat ik maar één ID doorgeef? Of leidt dat tot problemen.
Op dit moment zit er geen keuze in.Als het aan gaat staat het ook aan voor alle boxen op je aansluiting, dus een keuze is er niet echt als je slechts 1 box aan wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:14:
- Je kunt nog bij je oude opnames, alleen alle nieuwe opnames worden automatisch in je netwerkopslagruimte gemaakt
- Standaard voorloop en naloop zijn 2 en 20 minuten. Is dat niet voldoende dan kun je een handmatige opname instellen van starttijd tot eindtijd.
Dat ziet er al goed uit. Bij de KPN harddiskrecorder gebruiken we meestal ook 20 minuten nalooptijd.
Voorbeeld: regelmatig maken we opname van 3 of 4 series achter elkaar op de RTL of SBS zender.
We selecteren dan de tweede serie met 60 voor en 75 minuten erachter. (max is dat 60 / 90 minuten).
En is dat nog tekort kunnen we nog eenmalige opname maken.

In de KPN cloud is volgens mij 20 minuten naloop niet mogelijk maar korter en is het ook niet instelbaar. Enige opties is dan het programma daarna ook nog opnemen. Met gevolg een lange lijst met opnames en meer capaciteit verbruik. Naast de voordelen van de cloud is dit zeker ook een nadeel. (het best mogelijk dat het technische niet anders kan bij KPN cloud)

Is er ook een beperking op het handmatige instellen van de starttijd tot eindtijd i.v.m het achter elkaar opnemen van series?
Kun je een opname de volgende dag verder kijken vanaf punt dat je gestopt was?
Wordt de harddisk van de 540 alleen nog gebruikt voor timeshift bij een cloud pakket en krijgt de 140 ook geen timeshift?

Ik neem aan dat je nog niets kunt zeggen over als de cloud beschikbaar of dan nog wel mogelijk is om een 540 te bestellen enz. Maar ik kan nog wel 2 maand wachten met eventueel overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Het is wel jammer dat het niet voor de huidige Lijbrandt klanten mogelijk is om mee te doen aan een dergelijke test. Velen zijn toch de early adopters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

- Standaard voorloop en naloop zijn 2 en 20 minuten. Is dat niet voldoende dan kun je een handmatige opname instellen van starttijd tot eindtijd...
Waarom niet met 'markers' zodat je helemaal geen voorloop en naloop meer nodig hebt...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit platform werkt op basis van nieuwe technieken waardoor er veel meer flexibiliteit in de opname mogelijkheden is, handmatige opnames zijn bij traditionele "programma gebaseerde" bvb niet mogelijk. Dat kost dan namelijk enorm veel opslagruimte.
Als ik het goed begrijp dan zal de Amino M540 zijn opname functionaliteit verliezen zodra Telfort over gaat naar opnemen in de cloud. Ik ben daar beslist niet blij mee en wel om de volgende redenen:

-hoewel ik maar één programma tegelijk kan opnemen, kan ik wel meer dan zes opnamen maken en deze bekijken wanneer jet mij uit komt. Vooral bij het opnemen van een serie vind ik dat belangrijk. Als er "maar" zes opnamens gemaakt kunnen worden dan wordt ik verplicht om ruimte te maken voor een volgende opname en dus verplicht kijken.

-ik heb begin dit jaar aan Telfort gevraagd of ik, in het bezit zijnde van een M540, voor het opnamepakket moet betalen, na de verplichte overstap van Lijbrandt naar Telfort. Het antwoord was neen, tenzij ik van hen een STB met opname functionaliteit zou willen hebben. Als men nu over wil gaan naar opnamen in de cloud kan heb ik een dure STB gekocht, die voor opname niet meer functioneert en moet ik bovendien voor een opnamepakket betalen. En daar ben ik niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:40:
[...]

Als ik het goed begrijp dan zal de Amino M540 zijn opname functionaliteit verliezen zodra Telfort over gaat naar opnemen in de cloud. Ik ben daar beslist niet blij mee en wel om de volgende redenen:

-hoewel ik maar één programma tegelijk kan opnemen, kan ik wel meer dan zes opnamen maken en deze bekijken wanneer jet mij uit komt. Vooral bij het opnemen van een serie vind ik dat belangrijk. Als er "maar" zes opnamens gemaakt kunnen worden dan wordt ik verplicht om ruimte te maken voor een volgende opname en dus verplicht kijken.

-ik heb begin dit jaar aan Telfort gevraagd of ik, in het bezit zijnde van een M540, voor het opnamepakket moet betalen, na de verplichte overstap van Lijbrandt naar Telfort. Het antwoord was neen, tenzij ik van hen een STB met opname functionaliteit zou willen hebben. Als men nu over wil gaan naar opnamen in de cloud kan heb ik een dure STB gekocht, die voor opname niet meer functioneert en moet ik bovendien voor een opnamepakket betalen. En daar ben ik niet blij mee.
Het is maar de vraag of het voor bestaande klanten verplicht is. Voor nieuwe klanten misschien wel.

Je kunt zes opnamen tegelijk maken maar je kunt veel meer opnames in de loop van de tijd maken. Vaak is dat bepaald aantal uren. Netzo als jouw harddisk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:37
Wat ik hier lees gaat Telfort hetzelfde doen als KPN en dat is niet maximaal 6 opnames maar Max 6 opnames tegelijk. Ik zit zelf bij KPN(adsl) en opnames in de cloud bevalt zeer goed. En bij KPN is het maximaal 200 uur.

[ Voor 9% gewijzigd door Sabes op 11-04-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:50:
[...]

Waarom niet met 'markers' zodat je helemaal geen voorloop en naloop meer nodig hebt...? O-)
'Markers'? Je bedoelt dat het opnemen gewoon precies begint wanneer het programma begint?

Dat lijkt me een moeilijke zaak. De omroep/zender zal die dan toch zelf moeten verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

eymey schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:51:
[...]

'Markers'? Je bedoelt dat het opnemen gewoon precies begint wanneer het programma begint...?
Ja.

How hard can it be..? We kunnen wagentjes op Mars laten rijden en niet een opname gewoon laten beginnen wanneer het programma daadwerkelijk begint? Zelfs als een programma naar een andere zender verschuift, bijvoorbeeld in verband met een live voetbal- of andere sport uitzending, dan zou de geplande opname gewoon netjes door moeten gaan vind ik. Daar hebben ze toch computers voor uitgevonden...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ik hier lees gaat Telfort hetzelfde doen als KPN en dat is niet maximaal 6 opnames maar Max 6 opnames tegelijk. Ik zit zelf bij KPN(adsl) en opnames in de cloud bevalt zeer goed. En bij KPN is het maximaal 200 uur.
Vanuit het oogpunt op bandbreedtegebruik is het wel handig, omdat je bij lokaal opnemen 2x de bandbreedte gebruikt. Zo kun je dus ook bij ADSL opnemen, anders zou dat een stuk lastiger zijn (rest voor internet). Ook is het hierdoor mogelijk opnames op elke ontvanger in huis terug te kijken.

Ik denk niet dat KPN voor iedere klant alle opnames appart opslaat. Waarschijnlijk woorden alle uitzendingen lokaal opgeslagen en gebufferd. De 6 'opnames' zijn waarschijnlijk niet meer dan 'markers' van begin~ en eindtijd van programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
How hard can it be..? We kunnen wagentjes op Mars laten rijden en niet een opname gewoon laten beginnen wanneer het programma daadwerkelijk begint?
De technische mogelijkheid is er wel, daar het ook al werd toegepast op VHS-recorders (PDC http://en.wikipedia.org/wiki/Programme_Delivery_Control). Dus bijzonder is het niet. Nederland heeft het nooit doorgezet, omdat het zoals eymey al aangaf door de omroepen moet worden verzorgd. Nederland 1 heeft er volgens mij wel ooit mee getest. Of het nu nog functioneert weet ik niet. Showview is volgens mij ook al uitgezet.

Waar het hier om gaat is dat de zenders waarschijnlijk niet een precieze start~ en eindtijd willen aanhouden vanwege de reclames voor en na elk programma. Wanneer de tijden heel precies zouden zijn, is de kans groot dat kijkers precies om 'half negen' starten met de film kijken, waardoor er dus reclamekijkers minder zijn. Het valt ook steeds meer op dat programma's afwijken van de gidstijd. Al ben ik niet echt een televisiekijker, maar dat valt mij wel op.

p.s.
http://www.sat4all.com/fo...-stopt-per-februari-2014/ =>
het heeft ook nooit gewerkt op een ouderwetse videorecorder met een gewone videoband er in

doelbewust kapot sabotteerd door de NOS en NPO, want dan kijk je geen reclame meer met een succesvol gebruik van PDC, de opvolger van VPS.

Het is altijd "handwerk" gebleven, een medewerker moest de pdc handmatig aan-en uitzetten.

Vroeger stonden de teletekstpagina's 316 en 318 van de KRO vol met ergenissen van vele kijkers

Nooit is er iets gedaan, nee de NOS vond het liever nodig om de pagina's van de KRO uit de lucht te halen.

Er kon zo ook geen aandacht meer worden besteed aan het falend gebruik van de PDC vanuit de studio's van Nederland 1, 2 en 3.
Ik gebruikte vroeger altijd ShowView, volgens mij had dat ook met PDC te maken. Het gekke was altijd dat de recorder door die nummertjes ineens wist wanneer de opname moest starten en stoppen.

Het was betrouwbaarder dan PDC; dat had ik 1x gebruikt en toen was de opname niet gestart. Daarna gauw weer terug gegaan naar ShowView. Maar dat is inmiddels ook alweer 15jr geleden denk ik.

Leve de EPG en de PVR
Ik deel de mening.. Jarenlang werd PDC geboycot, want Wee Oh Wee dat je die reclame zou overslaan. Nu komen ze erachter dat niemand het gebruikt en mag hun eigen gefaalde kindje roemloos ten onder.. Echt wakker liggen doen ze niet.. Ze hebben al een opvolger: de CI+ voor de digitale uitzending.. Hebben ze weer wat om te pesten...
etc.etc.
Alles voor de reclame dus. [rant]TV is tegenwoordig niet meer dan een medium om reclame te 'spoon-feeden' aan 'kijkers' voor 30-40% van de zendtijd, dit loopt alleen nog maar verder op. Vroegah keek ik graag naar Discovery Channel en National Geographic,.. die tijd is ook wel voorbij.[/rant]
De omroepen geven aan dat VOD de toekomst is, maar ik verwacht dat binnen afzienbare tijd ook via dat medium reclame niet meer te skippen zal zijn. Opnemen in de wolken maakt die kans alleen maar groter, omdat je dan helemaal 0,0 controle over de 'opnames' meer hebt.

Overigens, wil ik als alternatief best meer betalen voor uitzendingen en programma's (doe ik ook voor muziek), maar dan moeten deze wel eerst beter worden. De commercieelen maken een hoop troep, maar dat is mijn mening uiteraard.

..oh wacht, mijn schip vaart uit! PB,.. here we come! O-)

[ Voor 59% gewijzigd door Conzales op 11-04-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Conzales schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:18:
[...]

De technische mogelijkheid is er wel, daar het ook al werd toegepast op VHS-recorders (PDC). Dus bijzonder is het niet. Nederland heeft het nooit doorgezet, omdat het zoals eymey al aangaf door de omroepen moet worden verzorgd. Nederland 1 heeft er volgens mij wel ooit mee getest. Of het nu nog functioneert weet ik niet. Showview is volgens mij ook al uitgezet.

Waar het hier om gaat is dat de zenders waarschijnlijk niet een preciese start~ en eindtijd willen aanhouden vanwege de reclames voor en na elk programma. Wanneer de tijden heel precies zouden zijn, is de kans groot dat kijkers precies om 'half negen' starten met de film kijken, waardoor er dus reclamekijkers minder zijn. Het valt ook steeds meer op dat programma's afwijken van de gidstijd. Al ben ik niet echt een televisiekijker, maar dat valt mij wel op.
Van mij mogen ze ook best drie minuten voor en na een programma plakken, desnoods vol met niet skipbare reclame, als ik dan maar zeker weet dat ik verder een complete opname heb, en niet meer of minder. Programma's zoals CL voetbal met verlengingen, lopen nou eenmaal wel eens flink uit. Of er wordt flink mee geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Nu online
Fiber schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:24:
[...]

Van mij mogen ze ook best drie minuten voor en na een programma plakken, desnoods vol met niet skipbare reclame, als ik dan maar zeker weet dat ik verder een complete opname heb, en niet meer of minder. Programma's zoals CL voetbal met verlengingen, lopen nou eenmaal wel eens flink uit. Of er wordt flink mee geschoven.
Dan plan je toch gewoon een handmatige opname van 4 uur in? Problem solved. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
PDC heeft jarenlang in Nederland (publieke zenders), Duitsland en de BBC. Op mijn Grundig GV240 videorecorder heb ik er jarenlang veel plezier van gehad. Showview kon je combineren met PDC, maar dat was niet verplicht (maar wel handig).

Ik kon nog teletekstondertitels opnemen ook (bijvoorbeeld op de BBC). Wie heeft het nog over vooruitgang?

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 11-04-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Sabes schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:45:
In de huidige test fase is het maar 50 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rallye schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:46:
PDC heeft jarenlang in Nederland (publieke zenders), Duitsland en de BBC. Op mijn Grundig GV240 videorecorder heb ik er jarenlang veel plezier van gehad. Showview kon je combineren met PDC, maar dat was niet verplicht (maar wel handig).

Ik kon nog teletekstondertitels opnemen ook (bijvoorbeeld op de BBC). Wie heeft het nog over vooruitgang?
PDC heeft bij de publieke omroepen inderdaad jaren lang behoorlijk betrouwbaar gewerkt. Ik heb het zelfs, toen met de vuurwerkramp in Enschede, mee gemaakt dat we dus het songfestival hadden geprogrammeerd met PDC. En dat die dus (terecht) helemaal niet was opgenomen omdat ze nog die avond hadden besloten het niet uit te zenden ivm. berichtgeving omtrent die vuurwerkramp.

Showview was overigens inderdaad niet meer dan een mechanisme om versimpeld je recorder te programmeren. Had verder niets te maken met op tijd beginnen met opnemen. Als er toevallig een gewijzigde PDC-code (andere begintijd) was, dan gold je showviewcode in de gids ook niet meer.

Anyway, een succes is het dus inderdaad ook nooit geworden, met name dus omdat de commercielen geen enkel belang hadden bij het precies op tijd (reclameloos) beginnen en eindigen van opnames.

Maar om hier dan nog wel even op door te gaan: Wat wél een enorm mooie feature zou zijn qua inplannen van opnames, is de mogelijkheid om "zoekstrings" (bv. deel van programmanaam) op te geven. Waarbij de recorder dan na de EPG-refresh deze scant op door jou opgeslagen zoektermen en automatisch de opnames programmeert. Als dit goed geimplementeerd wordt en als last minute EPG-wijzigingen ook mee genomen zouden worden (of Last day EPG wijzigingen?). Dan zou dit dicht bij ideaal komen.

Ik gebruik het op DVB-C met "TVheadend" en "DVBLink" ook. Een nadeel is wel dat de herhalingen ook worden mee genomen, maar die filter ik er achteraf dan wel weer uit.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 12-04-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Het rare is alleen dat bij de commercielen de reclames over het algemeen helemaal niet tussen de programma's zitten maar er midden in... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is pas een zeer recente (minder dan een jaar) ontwikkeling. In de PDC-tijd zat er ook tussen de programma's gewoon reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nog steeds. Opnemen op een Mac met EyeTV. Slaat ook Teletekst op en daarmee de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het mooiste uit de VHS tijd vond ik nog wel een serie recorders van Philips, die zelf ook een teletekst decoder aan boord hadden om via teletekst (in ieder geval bij de publieke omroep werkte dat) de timer te programmeren.

Tegenwoordig vinden we dat de normaalste zaak van de wereld omdat het ook gewoon makkelijk kan (alles is toch al digitaal).

Maar juist daarom is het wel jammer dat er anno nu nog steeds niet ten volle gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Sinds 2006 gebruik ik voor opnames o.a. een Kiss DP-558. Deze is helaas niet meer te koop, maar zijn tweedehands nog wel verkrijgbaar.
Dit systeem heeft een schedular die om de 15 minuten de tv-gids "leest" en kijkt of er programma's zijn die ik als favoriet heb benoemd en dus graag wil zien.
Als ik dus bijv. "Following" als favoriet opgeef, dan zoekt het systeem op welke zender dit wordt uitgezonden. Daarna kan ik kiezen of ik alleen van deze zender of van alle zenders afleveringen wil opnemen.
Elke keer als de schedular zo'n aflevering vindt, wordt allerlei gegevens (naam, datum, tijd, etc.) klaar gezet voor de recorder. Op de recorder zelf is ook een schedular in de software gebouwd en deze haalt de gegevens die klaar gezet zijn op en programmeert ze in de recorder zelf.
In principe hoef ik dus zelf niet meer in de gaten te houden wanneer iets wordt uitgezonden, dat doe de Kiss voor mij.
Zo heb ik "%Jeff Dunham%" als favoriet gedefinieerd en als er dan iets in de gids staat waar Jeff Dunham in voorkomt wordt dit automatisch opgenomen. Ideaal!!!!

Vroeger werd de EPG door Kiss zelf beheerd, maar Kiss is daarna overgenomen door Cisco en daarna Cisco weer door Lynksys. En werd het hele gebeuren daarna afgeschaft.
Gelukkig was TinyStocks.com zelf ook al begonnen met een EPG specifiek voor de Kiss. En deze werkt nu nog steeds (kosten €20,- per jaar per apparaat).

Dit systeem is zo geweldig dat ik niet snap dat het door geen enkele fabrikant is overgenomen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

funske schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:28:
[...]

Dit systeem is zo geweldig dat ik niet snap dat het door geen enkele fabrikant is overgenomen.
Als ze dat nou eens in de Amino's zouden stoppen... Dat klinkt precies als wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
eymey schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:32:
Het mooiste uit de VHS tijd vond ik nog wel een serie recorders van Philips, die zelf ook een teletekst decoder aan boord hadden om via teletekst (in ieder geval bij de publieke omroep werkte dat) de timer te programmeren.
Dat deed mijn Grundig inderdaad ook. Teletekst was alleen maar drie dagen vooruit.... Toch een beetje vooruitgang dus. Ondertitels op de Amino (zeker voor de BBC) zou fanatastisch zijn (om OT te blijven).

[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 12-04-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Laatst online: 13-05 16:21
Heb de laatste dagen last van een onregelmatige ping, dit is sinds de storing van donderdag ochtend.
Gister en eergisteren avond gewoon een ping van +/- 90ms waar die normaal 4ms is.
Meer mensen die dit ervaren hebben? Regio Gelderland

[ Voor 12% gewijzigd door PeterPanda op 12-04-2014 16:27 ]

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Fiber schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:53:
[...]

Als ze dat nou eens in de Amino's zouden stoppen... Dat klinkt precies als wat ik bedoelde.
Ja, en het bestond al een paar jaar toen ik het 8 jaar geleden aanschafte. Kun je nagaan, zou nu toch een fluitje van een cent moeten zijn.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 09:19
PeterPanda schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:27:
Heb de laatste dagen last van een onregelmatige ping, dit is sinds de storing van donderdag ochtend.
Gister en eergisteren avond gewoon een ping van +/- 90ms waar die normaal 4ms is.
Meer mensen die dit ervaren hebben? Regio Gelderland
Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde. Pings van +/- 90ms waar dit voorheen rond de 5ms was.

De meeste speedtest geven bij mij nu ook een maximale downloadsnelheid van 20Mbit/sec terwijl dit tussen de 90 & 100 ligt normaal gesproken. Dit is in Leeuwarden.(Friesland dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:33
Lord Maximus schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:14:
[...]

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde. Pings van +/- 90ms waar dit voorheen rond de 5ms was.

De meeste speedtest geven bij mij nu ook een maximale downloadsnelheid van 20Mbit/sec terwijl dit tussen de 90 & 100 ligt normaal gesproken. Dit is in Leeuwarden.(Friesland dus)
Zelfde probleem hier, regio 's-Hertogenbosch
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3435293707.png

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
Bij de 1e hop gaat het al mis, is dit bij jullie ook?

Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 49 ms 50 ms 52 ms 77-175-144-1.FTTH.ispfabriek.nl [77.175.144.1]
3 48 ms 48 ms 50 ms 188.142.0.149
4 51 ms 51 ms 52 ms 188.142.0.38
5 53 ms 53 ms 53 ms 188.142.0.37
6 * 60 ms 58 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
7 57 ms 56 ms 56 ms 209.85.248.92
8 60 ms 61 ms 60 ms 72.14.238.69
9 63 ms 65 ms 69 ms 209.85.254.227
10 57 ms 57 ms 56 ms 216.239.49.28
11 * * * Request timed out.
12 69 ms 68 ms 70 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Trace complete.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Al mijn "vaste" apparatuur staat niet aangesloten, en een trage WiFi zender (was al bekend), maar wel een goeie Ping

http://www.speedtest.net/my-result/i/820254499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
Ping en snelheden zijn weer goed, wel raar lijkt alsof tijdens spitsuur snelheiden en pingtijden inkakken.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3435374683.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iedereen die last van traagheid en hoge pings zijn woonplaats/postcode even vermelden?
Dit ivm het proberen te lokaliseren van een gemeenschappelijke faktor. Ik wel enkele plaatsnamen voorbij komen, maar meer kan altijd helpen. btw dat die plaatsen ver uit elkaar liggen zegt in principe niets, hoger in het netwerk kunnen deze plaatsen wel met elkaar iets gemeenschappelijks hebben....
En evt de eerste 3 octets van je IP-nummer, dat maakt het helemaal luxe..

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Hier iig niets aan de hand!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3435900834.png

Draadloos getest trouwens bedraad kom ik strak op 50 uit!
Ping was afgelopen dagen trouwens wel hoger als nu, zo rond de 7-9 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 15:40
Hier loopt het ook niet zo lekker.
Postcode 5961SM Horst aan de Maas.
Bedraad getest.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436129283.png

Begin van ip 77.175.132....

[ Voor 9% gewijzigd door revival67 op 13-04-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Hier geen problemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436184750.png
ip: 188.142.30.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:30
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436191317.png

Almere 1335 lijbrandt 50/50
IP: 77.175.154.xxx

[ Voor 6% gewijzigd door despijker op 13-04-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Mijn XMS lijntje doet het ook nog steeds prima...:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436196305.png

Amersfoort Soesterkwartier, 3812, IP: 188.142.47.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen problemen (Dordrecht), getest met de Ookla server:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436276828.png

Lijbrandt 100/100
IP: 77.175.3.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammieman1
  • Laatst online: 08:19
Hier werkt het ook niet goed:
Postcode 7255 Hengelo GLD

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436304460.png

Lijbrandt 50/50
IP: 77.175.186.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
Internet begint hier ook weer te bokken:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436441294.png
Lijbrandt 50/50
Omgeving 's-Hertogenbosch
77.175.168.xx

[ Voor 14% gewijzigd door thijssie op 13-04-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
In Leeuwarden nog steeds bedroevende verbinding

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436534190.png

77.175.191 range
postcode 8925

lijbrandt 100/100

[ Voor 18% gewijzigd door cORT3X op 13-04-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436563736.png

Dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436591947.png

[ Voor 56% gewijzigd door NDSFREAK op 15-04-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ook in Eindhoven (glasvezel 1,5 jaar geleden aangelegd) slechte download!!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436691678.png
Getest met de snelste Ping
Postcode 5627 TC
IP begint met: 84.39.27.xxx

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
Snelheid nog verder gedaald, lijkt alsof ze te weinig capiciteit hebben voor tijdens de spitsuren.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436825100.png
Getest op de Ookla server
Lijbrandt 50/50
77.175.168.xx

EDIT: stroom 5 minuten van glasvezelmodem afgehaald, heeft geen effect gehad internet is zelfs nog trager geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436878048.png

Ik ga vanavond alvast beginnen met het zoeken naar een andere internetprovider.

[ Voor 42% gewijzigd door thijssie op 13-04-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
Snelheid is hier nu ook nog verder gezakt na een reset van het modem.

Dit is vrij dramatisch te noemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436905840.png

De klachten zijn er al sinds donderdag. Mijn eigen apparatuur & bekabeling heb ik uiteraard uitgesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Maximus op 13-04-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
Heeft iemand op dit forum al contact opgenomen met Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
Zat net hetzelfde te denken haha
Ik heb in ieder geval nog geen contact met ze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
thijssie schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:43:
Heeft iemand op dit forum al contact opgenomen met Lijbrandt?
Die zijn dicht. (Althans na 17:00 op zaterdag) Dus bellen heeft niet zoveel zin.
Wel heb ik een tweet naar @lijbrandt_web gestuurt. Maar ook daar word 's avond en op zondag kennelijk niets mee gedaan. (een slechte zaak naar mijn idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3436947925.png

Hier in Dordrecht 3315 volgens mij weinig problemen op dit moment :P
Is overigens via wifi gemeten.

[ Voor 10% gewijzigd door stoffel63 op 13-04-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Lord Maximus schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:50:
[...]

Die zijn dicht. (Althans na 17:00 op zaterdag) Dus bellen heeft niet zoveel zin.
Wel heb ik een tweet naar @lijbrandt_web gestuurt. Maar ook daar word 's avond en op zondag kennelijk niets mee gedaan. (een slechte zaak naar mijn idee)
volgens mij is@lijbrandt_web in het weekend net zo dicht als de telefonische "help"desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Operatortje2:

PC 8121
IP: 84.39.18

Download: via beide servers van ITNS: ca 55 Mbit down en 70 up. Ping 8 tot 10ms
Download via Grabit: 64 mbit
Profiel zou 100/00 moeten zijn
Telfort/voorheen Concepts.

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste