How hard can it be..? We kunnen wagentjes op Mars laten rijden en niet een opname gewoon laten beginnen wanneer het programma daadwerkelijk begint?
De technische mogelijkheid is er wel, daar het ook al werd toegepast op VHS-recorders (PDC
http://en.wikipedia.org/wiki/Programme_Delivery_Control). Dus bijzonder is het niet. Nederland heeft het nooit doorgezet, omdat het zoals eymey al aangaf door de omroepen moet worden verzorgd. Nederland 1 heeft er volgens mij wel ooit mee getest. Of het nu nog functioneert weet ik niet. Showview is volgens mij ook al uitgezet.
Waar het hier om gaat is dat de zenders waarschijnlijk niet een precieze start~ en eindtijd willen aanhouden vanwege de reclames voor en na elk programma. Wanneer de tijden heel precies zouden zijn, is de kans groot dat kijkers precies om 'half negen' starten met de film kijken, waardoor er dus reclamekijkers minder zijn. Het valt ook steeds meer op dat programma's afwijken van de gidstijd. Al ben ik niet echt een televisiekijker, maar dat valt mij wel op.
p.s.
http://www.sat4all.com/fo...-stopt-per-februari-2014/ =>
het heeft ook nooit gewerkt op een ouderwetse videorecorder met een gewone videoband er in
doelbewust kapot sabotteerd door de NOS en NPO, want dan kijk je geen reclame meer met een succesvol gebruik van PDC, de opvolger van VPS.
Het is altijd "handwerk" gebleven, een medewerker moest de pdc handmatig aan-en uitzetten.
Vroeger stonden de teletekstpagina's 316 en 318 van de KRO vol met ergenissen van vele kijkers
Nooit is er iets gedaan, nee de NOS vond het liever nodig om de pagina's van de KRO uit de lucht te halen.
Er kon zo ook geen aandacht meer worden besteed aan het falend gebruik van de PDC vanuit de studio's van Nederland 1, 2 en 3.
Ik gebruikte vroeger altijd ShowView, volgens mij had dat ook met PDC te maken. Het gekke was altijd dat de recorder door die nummertjes ineens wist wanneer de opname moest starten en stoppen.
Het was betrouwbaarder dan PDC; dat had ik 1x gebruikt en toen was de opname niet gestart. Daarna gauw weer terug gegaan naar ShowView. Maar dat is inmiddels ook alweer 15jr geleden denk ik.
Leve de EPG en de PVR
Ik deel de mening.. Jarenlang werd PDC geboycot, want Wee Oh Wee dat je die reclame zou overslaan. Nu komen ze erachter dat niemand het gebruikt en mag hun eigen gefaalde kindje roemloos ten onder.. Echt wakker liggen doen ze niet.. Ze hebben al een opvolger: de CI+ voor de digitale uitzending.. Hebben ze weer wat om te pesten...
etc.etc.
Alles voor de reclame dus. [rant]TV is tegenwoordig niet meer dan een medium om reclame te 'spoon-feeden' aan 'kijkers' voor 30-40% van de zendtijd, dit loopt alleen nog maar verder op. Vroegah keek ik graag naar Discovery Channel en National Geographic,.. die tijd is ook wel voorbij.[/rant]
De omroepen geven aan dat VOD de toekomst is, maar ik verwacht dat binnen afzienbare tijd ook via dat medium reclame niet meer te skippen zal zijn. Opnemen in de wolken maakt die kans alleen maar groter, omdat je dan helemaal 0,0 controle over de 'opnames' meer hebt.
Overigens, wil ik als alternatief best meer betalen voor uitzendingen en programma's (doe ik ook voor muziek), maar dan moeten deze wel eerst beter worden. De commercieelen maken een hoop troep, maar dat is mijn mening uiteraard.
..oh wacht, mijn schip vaart uit! PB,.. here we come!
[
Voor 59% gewijzigd door
Conzales op 11-04-2014 20:40
]