Aangezien de heren operator reageren in deze thread (dat zijn de mensen waarbij lijbrandt uitkomt met dit soort netwerk issues) weet je dat er iemand mee bezig isthijssie schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:43:
Heeft iemand op dit forum al contact opgenomen met Lijbrandt?
Voor de volledigheid. Mijn postcode is 8916ARVerwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:12:
Kan iedereen die last van traagheid en hoge pings zijn woonplaats/postcode even vermelden?
Dit ivm het proberen te lokaliseren van een gemeenschappelijke faktor. Ik wel enkele plaatsnamen voorbij komen, maar meer kan altijd helpen. btw dat die plaatsen ver uit elkaar liggen zegt in principe niets, hoger in het netwerk kunnen deze plaatsen wel met elkaar iets gemeenschappelijks hebben....
En evt de eerste 3 octets van je IP-nummer, dat maakt het helemaal luxe..
Verwijderd
In Dordrecht idd tot op heden geen probleem (25 mbit, Lijbrandt), 188.142.60.x
Wel vreemd dat er bij de andere ITNS providers geen meldingen lijken te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 21:41 ]
Je ping is veel te hoog...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Internet snelheid is nu weer prima, lijkt aan de piekmomenten te liggen.

Zouden ze soms te weinig bandbreedte hebben ingekocht oid?

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Verwijderd
Bij te weinig bandbreedte zou iedereen toch een probleem hebben.thijssie schreef op maandag 14 april 2014 @ 01:26:
Internet snelheid is nu weer prima, lijkt aan de piekmomenten te liggen.
Wel dus. Ik zit bij Telfort (vanuit Concepts)Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:40:
In Dordrecht idd tot op heden geen probleem (25 mbit, Lijbrandt), 188.142.60.x
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ook ik zit bij Telfort (vanuit nieuwe aanleg)
Have Fun Funske
Niet iedereen deelt dezelfde lijnen, ik heb het idee dat het probleem veroorzaakt wordt door overboeking op bepaalde lijnen. Zeker aangezien het probleem (bij mij) alleen maar speelt tijdens de spitsuren op het internet. Het begin van de avond tot ongeveer 00:00Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 07:46:
[...]
Bij te weinig bandbreedte zou iedereen toch een probleem hebben.
Artikel hierover:
https://www.ipvisie.com/glasvezel/faq/wat-is-overboeking/
[ Voor 15% gewijzigd door thijssie op 14-04-2014 11:52 ]
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Ik denk eerder dat er ergens iets verkeerd zit in het netwerk. Overboeking had je al eerder gemerkt.. en niet vanaf het ene op het andere moment. En een 'overboeking' is er natuurlijk altijd, met 10 1Gbit klanten wil je geen 10Gbit poort reserveren. Maar in de praktijk komt het ook bijna nooit voor dat je die snelheid tegelijk nodig hebt, vooral niet op dit soort snelheden.thijssie schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:50:
[...]
Niet iedereen deelt dezelfde lijnen, ik heb het idee dat het probleem veroorzaakt wordt door overboeking op bepaalde lijnen.
artikel hierover:
https://www.ipvisie.com/glasvezel/faq/wat-is-overboeking/
Interessant, op mijn Heldenvannu (RoutIT glasvezel) in Dordrecht verbinding exact hetzelfde probleem. Sinds donderdag last, maar is wel iedere avond afgelopen rond +- 22.30. Ik heb er maar een even een Smokeping op gezet voor graphs...
Grrrr telefoon al de hele dag eruit, internet werkt wel. 5975.
Er is geen storing bekend met de internetsnelheid. Willen jullie bij problemen het document de eerste hulp bij snelheidsproblemen volgen? Deze kunnen wij toemailen. Zo kunnen wij de storingen individueel doorzetten naar de netwerkbeheerder. - Fleur
Dat is vervelend. Kunt u niet bellen en niet gebeld worden? - Fleurcatchingfire schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:26:
Grrrr telefoon al de hele dag eruit, internet werkt wel. 5975.
In ieder geval niet gebeld worden, zelf bellen weet ik zo even niet. Bellers krijgen het bekende drie-tonige bliepje te horen en daarna een stem met "dit mobiele (????) nummer is op dit moment niet bereikbaar ...".Lijbrandt_Desk schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:38:
Dat is vervelend. Kunt u niet bellen en niet gebeld worden? - Fleur
edit: zelf bellen gaat ook niet. Telefoon-ledje op Genexis modem is uit.
edit2: alles lijkt weer te werken na een power-cycle van het modem.
[ Voor 14% gewijzigd door catchingfire op 14-04-2014 19:38 ]
Fleur: De netwerkbeheerder heeft het hier zelf al opgepakt. IN de persoon van Operatortje2Lijbrandt_Desk schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:37:
Er is geen storing bekend met de internetsnelheid. Willen jullie bij problemen het document de eerste hulp bij snelheidsproblemen volgen? Deze kunnen wij toemailen. Zo kunnen wij de storingen individueel doorzetten naar de netwerkbeheerder. - Fleur
Neuh...Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:42:
[...]
Ik speel nooit spelletjes dus volgens mij dan niet relevant?
Maar netwerk-technisch klopt het niet. Je zou ruim onder de 10 ms moeten zitten... Liefst zelfs onder de 6 ms.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
snelheid is nog steeds een drama
uurtje terug was het even goed, maar nu weer het oude verhaal
het is voornamelijk de ping en download snelheid die achterblijft
uurtje terug was het even goed, maar nu weer het oude verhaal
het is voornamelijk de ping en download snelheid die achterblijft

Hier ook last van. Vindt het wel vreemd dat er een 'vast' patroon in zit. Maak er sinds zondag maar grafieken van: http://smokeping.vdster.nl/?target=Locations.Heldenvannu
100/100 Drenthe:

Zit momenteel wel tv te kijken.
Edit:
Ter vergelijking ook een ping naar A'dam

Edit:
Ter vergelijking ook een ping naar A'dam

[ Voor 33% gewijzigd door Brantje op 14-04-2014 20:25 ]
Het is op zich niet interessant als het wél werkt. Maar het lijkt zich voornamelijk op WBA netwerk te zitten, aangezien het bij meerdere ISP's is....Brantje schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:22:
100/100 Drenthe:
[afbeelding]
Ik denk uiteindelijk dat alleen de Operatortjes iets zinvols kunnen zeggen of het wel en niet interessant is
Ik kan mij goed voorstellen dat ze graag schakels in het netwerk willen wegstrepen waar het probleem wel of niet in zit.
Wens de mannen succes met het oplossen van het probleem!
Ik kan mij goed voorstellen dat ze graag schakels in het netwerk willen wegstrepen waar het probleem wel of niet in zit.
Wens de mannen succes met het oplossen van het probleem!
[ Voor 21% gewijzigd door White_Collar op 14-04-2014 21:03 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Vandaar de vraag van de Os om postcode en ip adressen van de probleemgevallen...
Alleen een plaatje helpt niet wanneer je er geen kristallen bol bij hebt.
(hoewel mvdster wel hele kekke heeft!)
Alleen een plaatje helpt niet wanneer je er geen kristallen bol bij hebt.
(hoewel mvdster wel hele kekke heeft!)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 21:06 ]
Heb nog wel meer kekke grafiekjes hoor, maar die zijn niet public
Upload is bij vlagen goed en dan net zo hard weer slecht. Download & ping zijn nog steeds consistent dramatisch.

Heb inmiddels een EHBO uitgevoerd en de resultaten gemaild naar Lijbrandt.

Heb inmiddels een EHBO uitgevoerd en de resultaten gemaild naar Lijbrandt.
[ Voor 3% gewijzigd door Lord Maximus op 14-04-2014 21:51 ]
Typisch... het spitsuur loopt weer ten einde en de snelheid begint weer terug te komen.
Ping blijft erg hoog.

EDIT 23:00
Snelheid is weer zoals deze hoort te zijn (50/50) ping is nog wel aan de hoge kant.
Ping blijft erg hoog.

EDIT 23:00
Snelheid is weer zoals deze hoort te zijn (50/50) ping is nog wel aan de hoge kant.

[ Voor 32% gewijzigd door thijssie op 14-04-2014 23:05 ]
Dit is dan ook het onheil over jezelf afroepen...!thijssie schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:20:
[...]
Klaar 50 abonnement
Ik krijg eerder meer bandbreedte dan te weinig![]()
[afbeelding]
Dat blijkt maar weerFiber schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:08:
[...]
Dit is dan ook het onheil over jezelf afroepen...!

Verwijderd
All.. Ik ben druk doende, oa. met jullie feedback. Uiteraard is het niet zo simpel als 'ergens een lijn vol'. Hier draait natuurlijk monitoring op om dit vroegtijdig te signaleren en wij hebben er ook niets aan iets 'vol te laten lopen' ... Vooralsnog lijkt het heel random voor te komen (qua gebieden), ook random qua providers, maar wel op piekuren.. dus mogelijk een load-gerelateerd issue ... tussen de eindgebruiker cpe's en de transitproviders van de ISPs zitten heel veel schakeltjes, en ook niet allemaal in mijn domein.. er word naar gekeken en aangewerkt. Excuses voor de overlast!
Bedankt voor de updateVerwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:39:
All.. Ik ben druk doende, oa. met jullie feedback. Uiteraard is het niet zo simpel als 'ergens een lijn vol'. Hier draait natuurlijk monitoring op om dit vroegtijdig te signaleren en wij hebben er ook niets aan iets 'vol te laten lopen' ... Vooralsnog lijkt het heel random voor te komen (qua gebieden), ook random qua providers, maar wel op piekuren.. dus mogelijk een load-gerelateerd issue ... tussen de eindgebruiker cpe's en de transitproviders van de ISPs zitten heel veel schakeltjes, en ook niet allemaal in mijn domein.. er word naar gekeken en aangewerkt. Excuses voor de overlast!
Heb net een (ivb stoppen van hobby) downgrade gedaan
Hoorde ook dat ze nu bezig zijn met brieven lijbrandt <> telfort volgens helpdesk.
Btw wat vinden jullie van de nieuwe lijbrandt website ?
Hoorde ook dat ze nu bezig zijn met brieven lijbrandt <> telfort volgens helpdesk.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Verwijderd
Ik had die nieuwe website ook al gezien (wel overzichtelijkerfiberdordrecht schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:45:
Heb net een (ivb stoppen van hobby) downgrade gedaan![]()
[afbeelding]
Iemand die nog specifieker weet wanneer precies (Lijbrandt in Dordrecht)?

Ik zie niet veel verschil
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Wats het idee van een nieuwe website als je niks kunt bestellen?!
Daarom staat er ook 'klaar' onder bij Lijbrandt

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ook hier (Eindhoven) is het weer knudde:Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:39:

Postcode 5627 TC
IP: 84.39.27.xxx
Zojuist nog een keer geprobeerd en nu is ook de upload finaal knudde:

[ Voor 9% gewijzigd door funske op 15-04-2014 11:59 ]
Have Fun Funske
Internetsnelheid lijkt vandaag niet in te zakken.

50/50 verbinding
Postcode 5262
IP 77.175.168.xx

50/50 verbinding
Postcode 5262
IP 77.175.168.xx
[ Voor 6% gewijzigd door thijssie op 15-04-2014 18:29 ]
Het is vanavond iets beter dan anders. Maar nog steeds niet goed.
Vooral de pings zijn nog steed belabberd. Voorlopig geen BF4.

100/100 verbinding
Postcode: 8916
IP 77.175.154.xx
Vooral de pings zijn nog steed belabberd. Voorlopig geen BF4.

100/100 verbinding
Postcode: 8916
IP 77.175.154.xx
Dat kan kloppen. Jij zit in een ander netwerk (WGDO)Axelfoley007 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:37:
Prima hier in Dordt
Vodafone 100/100
3313
188.142.29
[afbeelding]
Helaas, verbinding zakt weer in.thijssie schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:23:
Internetsnelheid lijkt vandaag niet in te zakken.
[afbeelding]
50/50 verbinding
Postcode 5262
IP 77.175.168.xx

Ik ga binnenkort verhuizen en even voor de nieuwsgierigheid gebeld met telfort hoe e.a. nu precies zit met overstap van lijbrandt naar telfort.
Een opgedrongen router i.p.v. een eigen (volgens de medewerker werkt een eigen router niet) en de bestaande amino tv set kan ook de prullenbak in (werkt ook niet meer met telfort).
Iemand al ervaring mee of dit echt zo is?
Een opgedrongen router i.p.v. een eigen (volgens de medewerker werkt een eigen router niet) en de bestaande amino tv set kan ook de prullenbak in (werkt ook niet meer met telfort).
Iemand al ervaring mee of dit echt zo is?
Dat lijkt me twee maal onzin. Ik ben van Concepts naar Telfort gegaan en heb mijn Amino's kunnen houden. Ook mijn eigen Asus-router werkt ook nog gewoon, rechtstreeks op de Genesix. Tenzij Telfort overgaat naar echt iets nieuws, zoals Vodafone, blijft alles zoals het is. Zelfs het opnemen in de cloud, waar Telfort nu mee test, gaat via de Amino.
Klinkt alsof die medewerker het Telfort XDSL product in gedachten had. Met Zyxel en Motorla decoders.
Maar Telfort glasvezel is toch echt gewoon een kopie van Lijbrandt.
Dus inderdaad. Tweemaal onzin.
Maar Telfort glasvezel is toch echt gewoon een kopie van Lijbrandt.
Dus inderdaad. Tweemaal onzin.
Dat lucht op, inmiddels ook de helpdesk van lijbrandt gesproken die aangeeft dat een eigen modem en de animo blijft werken.Rallye schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:51:
Dat lijkt me twee maal onzin. Ik ben van Concepts naar Telfort gegaan en heb mijn Amino's kunnen houden. Ook mijn eigen Asus-router werkt ook nog gewoon, rechtstreeks op de Genesix. Tenzij Telfort overgaat naar echt iets nieuws, zoals Vodafone, blijft alles zoals het is. Zelfs het opnemen in de cloud, waar Telfort nu mee test, gaat via de Amino.
Ik denk dat de Telfort Helpdesk zelf nog niet eens weet dat ze bij Telfort tegenwoordig ook glasvezel leveren...Firetrooper schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:02:
Ik ga binnenkort verhuizen en even voor de nieuwsgierigheid gebeld met telfort...

nog geen verandering
PC:8925
ISP Lijbrandt
77.175.191.*
edit:
hmmm 20 minuten later nog maar een testje gedaan

[ Voor 33% gewijzigd door cORT3X op 16-04-2014 22:37 ]
Laat ik dan ook maar even bijdragen

PC: 1325
ISP: Vodafone (uiteraard de ITNS versie)
Abbo: 50/50
77.175.182.*
Hier geen problemen dus

PC: 1325
ISP: Vodafone (uiteraard de ITNS versie)
Abbo: 50/50
77.175.182.*
Hier geen problemen dus
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 16-04-2014 22:55 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hier een bijdrage uit Winterswijk

PC: 7103
ISP: Telfort (Glasvezel)
Abbo: 100/100
77.174.61.***

PC: 7103
ISP: Telfort (Glasvezel)
Abbo: 100/100
77.174.61.***
Verwijderd in "IPTV op je HTPC"
Op de HD+ streams van RTL en als het goed is ook SBS6 zit nu DolbyDigital 5.1 !
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ja eindelijk geweldig! Vindt het beeld ook mooier op de RTL- en SBS-zenders. Goed bezig!
Maar waarom gelijk niet even NED1 t/m 3 in HD+ ?
[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 17-04-2014 22:47 ]
/dev/null
Als KPN en Telfort de kabelaars wil verslaan moeten ze gewoon voor zorgen dat het beeld beter is dan de concurrentie, dus gewoon veel meer HD+ aanbieden. De SBS en RTL zenders zijn nu strakker dan NED 1,2,3 in HD op de animo. Maar de DVB-C op WBA+ is NED1,2,3 ook strakker dan de HD 1,2 en 3 op de Animo.I_stealth_I schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:46:
Ja eindelijk geweldig! Vindt het beeld ook mooier op de RTL- en SBS-zenders. Goed bezig!
Het is wel leuk om te horen van mensen die een KPN abonnent met Motorola media boxen hebben soms op merken dat als ze bij iemand zijn geweest die een Animo tuner heeft op glasvezel de HD zenders strakker zijn dan Motorola boxen van KPN. Ze merken dan op dat HD kanalen scherper zijn op de Animo dan Motorola boxen van KPN.
Even voor de duidelijkheid: als ik 5.1 geluid wil moet ik dus bij de publieke zenders naar DVB-C (101, 102 en 103) en voor RTL en de SBS-zenders naar de Amino?
Iemand een idee op welk moment precies de HD+ streams geïntroduceerd zijn? Ik vond de dr Hart van gisteravond er al beter uitzien (NET5). Voordat ik dit forum las viel mij dat op (mijn vrouw keek vanavond naar de opname).
Iemand een idee op welk moment precies de HD+ streams geïntroduceerd zijn? Ik vond de dr Hart van gisteravond er al beter uitzien (NET5). Voordat ik dit forum las viel mij dat op (mijn vrouw keek vanavond naar de opname).
[ Voor 41% gewijzigd door Rallye op 18-04-2014 00:05 ]
Verwijderd
Al meer dan 3 jaar zijn de HD+ beschikbaar, maar altijd zonder 5.1.Rallye schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:02:
Tenzij de encoder is vervangen of de bitrate is verhoogd kan de beeldkwaliteit niet veranderen door toevoegen van het geluid..
.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2014 07:06 ]
Ik snap het hele verhaal van de nieuwe website ed niet helemaal.
Allemaal prachtig natuurlijk maar mijn ouders (lijbrandt klant) hebben woensdag de welkom bij telfort folder met vooraankondiging van binnenkort ontvangt u een voorstel al in de bus gehad.
Ook afgelopen woensdag heb ik voor de buren (zelfde postcode ook 6961) nog een jaar verlenging met 1mnd gratis en gratis extra Amino kunnen regelen........
Allemaal prachtig natuurlijk maar mijn ouders (lijbrandt klant) hebben woensdag de welkom bij telfort folder met vooraankondiging van binnenkort ontvangt u een voorstel al in de bus gehad.
Ook afgelopen woensdag heb ik voor de buren (zelfde postcode ook 6961) nog een jaar verlenging met 1mnd gratis en gratis extra Amino kunnen regelen........
HD+ is al begin 2011 geintroduceerd, mede onder druk van Glashart Media / Lijbrandt / XMS. Alleen nog zonder DD5.1 bij de meeste zenders.Rallye schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:02:
Even voor de duidelijkheid: als ik 5.1 geluid wil moet ik dus bij de publieke zenders naar DVB-C (101, 102 en 103) en voor RTL en de SBS-zenders naar de Amino?
Dat DD5.1 bij de commercielen nu is aan gezet is pas van recent. Maar qua beeld zie ik echt geen verandering hoor. Dus qua beeld zouden Ned. 1, 2 en 3 gewoon vergelijkbaar moeten zijn.
Waarom ze daar niet ook meteen DD5.1 aan hebben gezet? Geen idee. Volgens user "segs" in mijn link is er vanuit de commercielen blijkbaar een brief/vraag naar KPN gegaan hoe dit nou zit.
Maar dan moet er blijkbaar nog meer geklaagd worden, want als ik de 'gewone' HD streams selecteer (die KPN ITV klanten zelf krijgen), dan is het nog gewoon PCM stereo.
Bedankt voor jullie antwoord. Weet iemand het antwoord op vraag twee (wanneer precies is DD5.1 aangezet)? En klopt het dat via de DVB-C de publieke zenders wel DD51.1 bieden?
Overigens: elk voordeel hep z'n nadeel. Mijn Marantz receiver, die ik altijd gebruik voor het geluid, moet ik nu bij het kijken op de Amino dus bij de commerciëlen (Dolby Digital) anders instellen dan bij de publieken (waar hij zelf de surround moet maken - ben even de juiste naam van de instelling kwijt), anders komt het geluid bij de publieken (immers 2.0) over mijn stereospeakers in plaats van uit de center. Dus kom op en maak de publieken ook snel DD5.1 op de Amino!
Overigens: elk voordeel hep z'n nadeel. Mijn Marantz receiver, die ik altijd gebruik voor het geluid, moet ik nu bij het kijken op de Amino dus bij de commerciëlen (Dolby Digital) anders instellen dan bij de publieken (waar hij zelf de surround moet maken - ben even de juiste naam van de instelling kwijt), anders komt het geluid bij de publieken (immers 2.0) over mijn stereospeakers in plaats van uit de center. Dus kom op en maak de publieken ook snel DD5.1 op de Amino!
Verwijderd
Een kleine nuancering: volgens mij was het onder druk van de klanten van Lijbrandt, XMS, etc., o.a. hier op GoT.eymey schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:43:
[...]
mede onder druk van Glashart Media / Lijbrandt / XMS. [...]
'k Heb niet de indruk dat de providers zelf zich er bijster druk om gemaakt hebben... (anders dan downplayen en liegen tot het niet meer vol te houden was
@IcyK: You're probably right 
@Rallye: Via DVB-C geven de publieke zenders inderdaad dd5.1, al sinds die daar in HD beschikbaar zijn gekomen.
Op mijn Yamaha receiver kan ik trouwens kiezen voor "stereo" (met een paar varianten daarvan), "surround decode" en "straight".
Bij die laatste geeft hij wat surround binnen komt ook surround naar de speakers. En bij "surr decode" doet hij óf het binnenkomende surround signaal decoderen, óf stereo opwaarderen met Pro Logic, ProLogicII of DTS Neo:6
Sowieso heb ik de publieken eigenlijk altijd gewoon liever in stereo, tenminste bij uitzendingen met muziek. Opgewaardeerd stereogeluid vind ik bij muziek zelden mooi. Dus ik wissel toch altijd al tussen instellingen (via wat shortcuts op m'n Harmony).
@Rallye: Via DVB-C geven de publieke zenders inderdaad dd5.1, al sinds die daar in HD beschikbaar zijn gekomen.
Op mijn Yamaha receiver kan ik trouwens kiezen voor "stereo" (met een paar varianten daarvan), "surround decode" en "straight".
Bij die laatste geeft hij wat surround binnen komt ook surround naar de speakers. En bij "surr decode" doet hij óf het binnenkomende surround signaal decoderen, óf stereo opwaarderen met Pro Logic, ProLogicII of DTS Neo:6
Sowieso heb ik de publieken eigenlijk altijd gewoon liever in stereo, tenminste bij uitzendingen met muziek. Opgewaardeerd stereogeluid vind ik bij muziek zelden mooi. Dus ik wissel toch altijd al tussen instellingen (via wat shortcuts op m'n Harmony).
afbeelding
edit: eigen routertje kan snelheid niet aan.
edit: eigen routertje kan snelheid niet aan.
[ Voor 74% gewijzigd door slane147129 op 18-04-2014 14:08 ]
Verwijderd
Is in behandelingI_stealth_I schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:46:
@eymey: bedankt voor je antwoord. Ik zal eens de instellingen van mijn Marantz doorlopen, maar volgens mij zit een schakeling zoals bij jouw Yamaha er niet in. Is inderdaad handig.
9408LV Assen Drenthe
Abo: 100/100
PC:77.175.120.xxx

[ Voor 44% gewijzigd door Arjen Knopper op 18-04-2014 17:54 . Reden: afbeelding mist ]
Weet je heel zeker dat je router goed genoeg is en er geen andere downloads en/of tv's etc. aan staan...?Arjen Knopper schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:39:
9408LV Assen Drenthe
[afbeelding]
@Eymey: ik heb dezelfde combi als jij, een Amino 540 en een Yamaha versterker (die ik overigens ook bedien met de Harmony One), weet jij hoe kan ik zien of ik echt dolby digital signaal heb? Ik vind erg veel geluid uit de centerspeaker/subwoofer komen en vrij weinig uit de overige. Het zal wel ergens in de handleiding van de Yamaha staan maar misschien weet jij het zo.eymey schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:25:
Verwijderd in "IPTV op je HTPC"
Er van uit gaande dat ook Solcon het ook doorgeeft natuurlijk.
Wat is overigens het verschil tussen de stand dolby digital en dolby digital plus op e M540, weet iemand dit?
Is het zo dat de Telfort streams beter zijn dan die van KPN? Ik woon in een WBA gebied.
Zoals ik het de discussie hier begrijp wel, als je met KPN-streams tenminste bedoelt wat bij KPN- en XS4all-klanten binnenkomt. Uiteindelijk is natuurlijk bijna alle glasvezel-TV afhankelijk van KPN-streams.
[ Voor 65% gewijzigd door Rallye op 19-04-2014 15:58 ]
De meeste mensen ervaren de HD+ streams van Telfort (op de eerste 12 zenders) als beter dan de HD streams van KPN Glasvezel of XS4All.
Dus dan zou het antwoord ja kunnen zijn (volgens de meeste mensen hier)
Oke en is het ook al bekend hoeveel Mbit de streams zijn? Al aardig in de buurt van kabel of nog lang niet?
[ Voor 20% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-04-2014 10:49 ]
Verwijderd
Geldt schijnbaar niet meer voor alle klanten (nieuwe glas gebieden?) bij deze providers.Barre73 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:00:
De meeste mensen ervaren de HD+ streams van Telfort (op de eerste 12 zenders) als beter dan de HD streams van KPN Glasvezel of XS4All.
https://forum.kpn.com/t5/...eluid/td-p/216937/page/2#
Waar een storing niet goed voor is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 11:14 ]
Verwijderd
Ja de HD+ streams zijn al meer dan 3 jaar op 12-13 Mbit/sWhySoSerious? schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:47:
Oke en is het ook al bekend hoeveel Mbit de streams zijn? Al aardig in de buurt van kabel of nog lang niet?
Ja als ik naar Telfort ga wil ik wel zeker weten dat ik de betere streams krijg en niet de lage.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:13:
[...]
Geldt schijnbaar niet meer voor alle klanten (nieuwe glas gebieden?) bij deze providers.
https://forum.kpn.com/t5/...eluid/td-p/216937/page/2#
Waar een storing niet goed voor is.
Verwijderd
En dan zogenaamd blokkeren........Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:35:
[...]
Een kleine nuancering: volgens mij was het onder druk van de klanten van Lijbrandt, XMS, etc., o.a. hier op GoT.
'k Heb niet de indruk dat de providers zelf zich er bijster druk om gemaakt hebben... (anders dan downplayen en liegen tot het niet meer vol te houden was).
Dolby digital wordt kennelijk ook doorgegeven door Solcon, alleen kom ik er nu achter dat onze Panasonic Plasma tv van een jaar of drie oud dit niet aankan. De zenders die nu in dolby digital uitzenden hebben geen geluid via de tv.
Uiteraard eerst een uur knoeien met alle instellingen, wisselen van kabels en aansluitingen e.d. om vervolgens in de handleiding binnen 30 seconden te lezen dat op hdmi alleen een 2 kanaals PCM ingang zit.
Dat wordt dus kiezen: IPTV weer als vanouds op "altijd stereo" instellen óf altijd IPTV kijken met geluid via het surround systeem (met een hoger energieverbruik) en als we de versterker niet aan willen zetten DVB-C kijken. Er zijn zat programma's waar dolby digital helemaal niet nodig of prettig is.
Uiteraard eerst een uur knoeien met alle instellingen, wisselen van kabels en aansluitingen e.d. om vervolgens in de handleiding binnen 30 seconden te lezen dat op hdmi alleen een 2 kanaals PCM ingang zit.

Dat wordt dus kiezen: IPTV weer als vanouds op "altijd stereo" instellen óf altijd IPTV kijken met geluid via het surround systeem (met een hoger energieverbruik) en als we de versterker niet aan willen zetten DVB-C kijken. Er zijn zat programma's waar dolby digital helemaal niet nodig of prettig is.
[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 19-04-2014 21:47 . Reden: regeltje toegevoegd ]
Ik kan mij persoonlijk geen programma voorstellen waarbij ik nadeel zou hebben van dolby digital, zolang de mix maar geen stereo is (dan doet mijn center namelijk níets). Ik wacht danook met smart op de dag dat ook de publieken naar surround gaan. Tot die tijd red ik mij verder prima met DVB-C met surround op de publieken en op de Amino voor de commerciëlen.
Om nu voor het energieverbruik geen gebruik te maken van mijn homecinemaversterker zou mij wat ver gaan. Je hebt zo'n ding, of je hebt hem níet. Maar als je geen bezwaar hebt tegen tweekanaals kun je de Amino toch gewoon op "altijd stereo" zetten? Waarom is dat een probleem?
Om nu voor het energieverbruik geen gebruik te maken van mijn homecinemaversterker zou mij wat ver gaan. Je hebt zo'n ding, of je hebt hem níet. Maar als je geen bezwaar hebt tegen tweekanaals kun je de Amino toch gewoon op "altijd stereo" zetten? Waarom is dat een probleem?
Zal hetzelfde zijn als bij Telfort, ik hoefde bij de overgang van Concepts naar Telfort niets te wijzigen bij DVB-C: http://www.telfort.nl/Per...naloge-en-digitale-TV.htm
Olst-Wijhe:
De DVB-c instellingen zijn als volgt:
Frequentie: 304000 kHz of 304 MHz
QAM: 64
Symboolfrequentie: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Netwerk-ID: 7461
De DVB-c instellingen zijn als volgt:
Frequentie: 304000 kHz of 304 MHz
QAM: 64
Symboolfrequentie: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Netwerk-ID: 7461
Geen probleem, gewoon een overpeinzing.Rallye schreef op zondag 20 april 2014 @ 00:37:
Het journaal, praat- of actualiteitenprogramma's hebben helemaal geen surround nodig, tot nu toe vond ik dat zelfs beter te verstaan met geluid alleen via de tv. Het surround systeem ging eigenlijk zelden aan bij gewoon tv kijken. Alleen films met Dolby Digital of DTS.
Misschien is dat nu anders met een digitaal signaal, we gaan het eens proberen.
En het energieverbuik? Nieuwsgierigheid, aan de ene kant ben je bezig met LED en spaarlampen, apparatuur met een A of betere classificatie, etc. Ik zie zelfs mensen mopperen op het verbruik van een UPC kastje of Amino in stand-by.
Geen idee wat zo'n versterker eigenlijk staat te gebruiken ook al staat het volume laag.
Maar je hebt gelijk, je hebt zo'n ding of je hebt hem niet, net als een tweede koelkast en vriezer omdat het zo handig is, voor die 75 tot 100 euro per jaar die ze verbruiken wil ik ze toch niet kwijt.
@Ralye en @Websurfer01:
MIjn Yamaha RX-V663 heeft altijd een indicator in z'n display staan van wat ie binnen krijgt. Dit kan PCM Stereo, DolbyDigital (2.0, 5.1, etc.) of bv. DTS zijn.
Ik vind "Dolby Digital Plus" ook een beetje een vage term. Maar ik heb laatst in een discussie over Netflix op Chromecast (waarbij sommigen op hun surround receiver geen 5.1 binnen kregen, terwijl er bij een film wel 5.1 werd aangegeven), begrepen dat Dolbly Digital Plus een soort opvolger van Dolby Digital zou zijn, die echter niet door alle home cinema receivers wordt ondersteund en volgens mij ook niet over SPDIF heen kan. Volgens die discussies werkt Netflix en Chromecast dus met Dolby Digital Plus.
Volgens mij is het op de Amino verder ook niet zo van belang: De zenders werken volgens mij allemaal gewoon met Dolby Digital (degenen die surround uitzenden iig).
@Rallye: Maar als de publieken eenmaal op 5.1 gaan, dan zijn de belangrijkste zenders dus allemaal 5.1. Maar kijk je dan nooit (SD) zenders die het nog niet hebben?
.
Verder zijn er voor mij best wel situaties waarin altijd 5.1 een nadeel zou zijn. Van DVB-C weet ik dat, als er bij de publieken bv. muziek is, de mix vaak genoeg stereo is en dus door apparatuur bij de omroep wordt opgewaardeerd naar 5.1. Dit vind ik dus echt niet mooi
.
Maar goed, ik prijs me wel gelukkig met de situatie waarin de TV gewoon zo flexibel is (z'n interne speakers downscalen naar stereo, via spdif uitsturen als 5.1) en waar ik de Yamaha ook naar believen kan laten downmixen naar stereo als ik zou willen.
En toch wil ik de Yamaha binnenkort eens upgraden naar iets anders..... ( te weinig HDMI ingangen).
MIjn Yamaha RX-V663 heeft altijd een indicator in z'n display staan van wat ie binnen krijgt. Dit kan PCM Stereo, DolbyDigital (2.0, 5.1, etc.) of bv. DTS zijn.
Ik vind "Dolby Digital Plus" ook een beetje een vage term. Maar ik heb laatst in een discussie over Netflix op Chromecast (waarbij sommigen op hun surround receiver geen 5.1 binnen kregen, terwijl er bij een film wel 5.1 werd aangegeven), begrepen dat Dolbly Digital Plus een soort opvolger van Dolby Digital zou zijn, die echter niet door alle home cinema receivers wordt ondersteund en volgens mij ook niet over SPDIF heen kan. Volgens die discussies werkt Netflix en Chromecast dus met Dolby Digital Plus.
Volgens mij is het op de Amino verder ook niet zo van belang: De zenders werken volgens mij allemaal gewoon met Dolby Digital (degenen die surround uitzenden iig).
@Rallye: Maar als de publieken eenmaal op 5.1 gaan, dan zijn de belangrijkste zenders dus allemaal 5.1. Maar kijk je dan nooit (SD) zenders die het nog niet hebben?
Verder zijn er voor mij best wel situaties waarin altijd 5.1 een nadeel zou zijn. Van DVB-C weet ik dat, als er bij de publieken bv. muziek is, de mix vaak genoeg stereo is en dus door apparatuur bij de omroep wordt opgewaardeerd naar 5.1. Dit vind ik dus echt niet mooi
Maar goed, ik prijs me wel gelukkig met de situatie waarin de TV gewoon zo flexibel is (z'n interne speakers downscalen naar stereo, via spdif uitsturen als 5.1) en waar ik de Yamaha ook naar believen kan laten downmixen naar stereo als ik zou willen.
En toch wil ik de Yamaha binnenkort eens upgraden naar iets anders..... ( te weinig HDMI ingangen).
[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 20-04-2014 13:14 ]
Inderdaad is het jammer dat Marantz zo'n schakeling niet kent. Ik kijk nauwelijks muziekprogramma's via de TV dus van het effect dat jij noemt zal ik geen last hebben. Ik zal nu wat vaker moeten schakelen tussen de verschillende mogelijkheden van mijn receiver: de BBC, waar ik veel van opneem, is nog geen 5.1. Sowieso lijkt het geluid daarvan op de een of andere manier wat slechter. Andere SD-zenders zie ik vrijwel nooit. Ik ben niet zo'n zapper, dus blijf vrijwel nooit hangen bij Discovery of 24Kitchen.
Ik vond echter de situatie tot deze week bij Telfort bijzonder irritant: het surround-signaal (dat best wat toevoegt, ook bijvoorbeeld bij programma's als the Voice) zit standaard wel bij de zender, maar KPN haalde het weg. Ik haal niet al het mogelijke uit mijn dure receiver, terwijl dat in principe wel in het signaal zou kunnen zitten.
Nu is de situatie gezonder: degenen die geen surround willen zetten de Amino op "Altijd stereo", en de liefhebber (lees: ik) heb mijn surround waar het kan (nu de publieken nog).
Ik vond echter de situatie tot deze week bij Telfort bijzonder irritant: het surround-signaal (dat best wat toevoegt, ook bijvoorbeeld bij programma's als the Voice) zit standaard wel bij de zender, maar KPN haalde het weg. Ik haal niet al het mogelijke uit mijn dure receiver, terwijl dat in principe wel in het signaal zou kunnen zitten.
Nu is de situatie gezonder: degenen die geen surround willen zetten de Amino op "Altijd stereo", en de liefhebber (lees: ik) heb mijn surround waar het kan (nu de publieken nog).
Hoewel ik die opwaardering (ook bv. bij reclames) over het algemeen wel beter vind functioneren dan de DSP in m'n receiver.
Heb ook een beetje zitten spelen met de geluidsinstellingen van mijn Amino. Helaas kan mijn samsung ook geen dolby digital of DTS verwerken via de HDMI, wel als hij zelf de bron van de auto spoor is (lees smart functies, DVB-C etc etc),maar een digital signaal van een externe bron zal hij niet verwerken of pass thru hanteren
Mijn receiver slikt het wel allemaal wel.
Jammere van de optical link en of coaxial link van de amino is dat het de instelling van de geluid via HDMI volgt.... Speel namelijk niet alle geluid standaard via de receiver...
Mijn receiver slikt het wel allemaal wel.
Jammere van de optical link en of coaxial link van de amino is dat het de instelling van de geluid via HDMI volgt.... Speel namelijk niet alle geluid standaard via de receiver...
[ Voor 4% gewijzigd door TripleNL op 20-04-2014 21:59 ]
Oke, dus dat hoef ik ook niet te proberen, heb er wel even aan gedacht.Jammere van de optical link en of coaxial link van de amino is dat het de instelling van de geluid via HDMI volgt.... Speel namelijk niet alle geluid standaard via de receiver...
Des te meer nieuwe ontwikkelingen, des te groter de beperkingen lijkt het soms wel. Dit kan niet via scart, dat kan niet via hdmi, dat apparaat heeft alleen een optische uitgang, de ander een coax waardoor je weer te weing aansluitingen hebt, je tv kan dit niet aan, je harddiskrecorder (inmiddels buiten gebruik) iets anders weer niet. Inmiddels liggen/hangen er alles bij elkaar wel 40 kabeltjes op/achter/onder het meubel.
HDMI is een redelijke poging tot standaardisering, maar lost ook niet alles op blijkt nu wel weer.
We raken wat off topic, maar die standaardisering zit erin dat je je homecinemareceiver als "centrale" voor audio en video gebruikt. Een redelijk moderne receiver kan analoog (zoals een Wii) omvormen naar HDMI en alle HDMI-inputs verzamelen en doorzetten naar je TV. Mocht je dat niet (altijd) willen, dan heeft de receiver zelfs vaak een passthrough-functie, zodat het geluid zonder gedoe toch naar je TV komt. Waarom zou je per se Dolby Digital uit je Amino willen hebben als je je receiver niet aan hebt? Je TV heeft toch alleen stereo; waarom stel je je Amino dan niet in op "Altijd stereo"?
Waar ik mij dan bij HDMI wel weer aan erger is dat mijn receiver dingen standaard regelt die ik niet wil. Mijn Samsung heeft een CEC-functie die zorgt dat je, belangrijk bij een Marantz die zelf maar een klein schermpje heeft, in het beeld kunt zien hoe hard de receiver staat, ook als je de receiver met zijn eigen ab harder zet. Als je die functie aanzet, kan het niet anders dan dat hij elke keer als je de TV aanzet naar de input "TV" schakelt. Vaak wil ik dat niet; hij moet naar de Amino (input "SAT"). Ook mijn "slimme" afstandsbediening pikt dit niet. Die gebruik ik dus niet meer.
Waar ik mij dan bij HDMI wel weer aan erger is dat mijn receiver dingen standaard regelt die ik niet wil. Mijn Samsung heeft een CEC-functie die zorgt dat je, belangrijk bij een Marantz die zelf maar een klein schermpje heeft, in het beeld kunt zien hoe hard de receiver staat, ook als je de receiver met zijn eigen ab harder zet. Als je die functie aanzet, kan het niet anders dan dat hij elke keer als je de TV aanzet naar de input "TV" schakelt. Vaak wil ik dat niet; hij moet naar de Amino (input "SAT"). Ook mijn "slimme" afstandsbediening pikt dit niet. Die gebruik ik dus niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 21-04-2014 12:58 ]
Een laatste reaktie voordat we inderdaad eindeloos afdwalen, ik zou graag de keuze hebben om de receiver niet altijd aan te hoeven zetten maar als ik hem aanzet dan wel met DD5.1Waarom zou je per se Dolby Digital uit je Amino willen hebben als je je receiver niet aan hebt? Je TV heeft toch alleen stereo; waarom stel je je Amino dan niet in op "Altijd stereo"?
Mijn tv beperkt me hier in door geen DD aan te kunnen maar dat is dan niet anders, dan gaat de receiver altijd aan bij iptv en niet aan bij dvb-c.
Mja, zo offtopic is het m.i. niet. Het gaat immers ook over de functionaliteit van de door Lijbrandt gebruikte set top box.
Ik mag me dan toch zo te lezen wel gelukkig prijzen met mijn toch alweer wat oudere Sony TV
.
De reden dat ik overgens mijn Amino direct met HDMI op de TV aangesloten heb zitten (met toslink tussen TV en Home Cinema receiver) is dat ik te weinig HDMI-ingangen op de receiver heb. Daar hangt al een bluray speler en Android box aan.
Maar als ik het zo lees kunnen we dus wel de conclusie trekken dat de meeste ergernissen qua instellingen voor geluid veroorzaakt worden door TV's die niet even de moeite kunnen nemen om 5.1 input van HDMI (direct aangesloten, danwel via passthrough van een home cinema receiver) te downmixen naar stereo.
Dat zou nog weg genomen kunnen worden door het op de Amino mogelijk te maken om stereo via HDMI te geven en 5.1 via optical.
Óf, heel revolutionair (maar wat bij DVB-C op Ned. 1, 2 en 3 HD dus wel kan), álle audio streams door blijven geven (dus ook de PCM stereo). En dat selecteerbaar te maken middels de afstandsbediening van de Amino.
Ik mag me dan toch zo te lezen wel gelukkig prijzen met mijn toch alweer wat oudere Sony TV
De reden dat ik overgens mijn Amino direct met HDMI op de TV aangesloten heb zitten (met toslink tussen TV en Home Cinema receiver) is dat ik te weinig HDMI-ingangen op de receiver heb. Daar hangt al een bluray speler en Android box aan.
Maar als ik het zo lees kunnen we dus wel de conclusie trekken dat de meeste ergernissen qua instellingen voor geluid veroorzaakt worden door TV's die niet even de moeite kunnen nemen om 5.1 input van HDMI (direct aangesloten, danwel via passthrough van een home cinema receiver) te downmixen naar stereo.
Dat zou nog weg genomen kunnen worden door het op de Amino mogelijk te maken om stereo via HDMI te geven en 5.1 via optical.
Óf, heel revolutionair (maar wat bij DVB-C op Ned. 1, 2 en 3 HD dus wel kan), álle audio streams door blijven geven (dus ook de PCM stereo). En dat selecteerbaar te maken middels de afstandsbediening van de Amino.
[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 21-04-2014 23:17 ]
Verwijderd
Ik heb sinds kort een nog gekker probleem: geluid bij video met forse bandbreedte hapert op m'n receiver (bijvoorbeeld Ned1 t/m Net5 in HD via de Amino, maar ook 720p web-dl's via Apple TV2 met xbmc). Bronnen komen via HDMI binnen op receiver en gaan via HDMI maar de TV. Het is alleen de audio die hapert (zeer irritant, iedere 5 à 10 seconde eventjes) maar het beeld blijft prima.
BBC 1 HD heeft er geen last van, Sport 1 HD ook niet (beide relatief lage bitrates). DVDrips in Avi hebben er ook geen last van.
En wanneer ik het geluid van de 'haperende' bronnen ('door' de receiver heen) op de TV laat horen klinkt het prima, zonder haperingen.
Heeft verder niks met Lijbrandt te maken, moet het gewoon effe kwijt
BBC 1 HD heeft er geen last van, Sport 1 HD ook niet (beide relatief lage bitrates). DVDrips in Avi hebben er ook geen last van.
En wanneer ik het geluid van de 'haperende' bronnen ('door' de receiver heen) op de TV laat horen klinkt het prima, zonder haperingen.
Heeft verder niks met Lijbrandt te maken, moet het gewoon effe kwijt
Dat soort dingen vind ik nou zo raar, hdmi bestaat al weer een poosje, DD al veel langer en toch heb je (ik dus) een recente tv die niet met die combinatie overweg kan.Ik mag me dan toch zo te lezen wel gelukkig prijzen met mijn toch alweer wat oudere Sony TV
En de tv kan best DD aan, want bij scart en dvb-c werkt het wel, alleen nou net weer niet met de modernste aansluitvorm, hdmi.
Ik zou het sowieso aankaarten bij de fabrikant
Verwijderd
All,
Willen degenen die in de spitsuren nog steeds last hebben van het feit dat ze hun snelheid niet halen en hoge pingtijden ervaren, hun postcode en huisnummer naar mij sturen via private-message ?
Liefst met ping en traceroutes voorbeelden erbij.
Snelheidstests op http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html doen aub
Thanks
O2.
Willen degenen die in de spitsuren nog steeds last hebben van het feit dat ze hun snelheid niet halen en hoge pingtijden ervaren, hun postcode en huisnummer naar mij sturen via private-message ?
Liefst met ping en traceroutes voorbeelden erbij.
Snelheidstests op http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html doen aub
Thanks
O2.
KidsTV On Demand aanbod voor Lijbrandt klanten met het Kids Pakket
Vanaf vandaag is voor klanten met het KidsPakket het on demand aanbod van KidsTV actief. Dit is terug te vinden onder kiezen en kijken en in deze applicatie staan zo'n 1200 kinder TV items gerangschikt op leeftijdscategorie.
Vanaf vandaag is voor klanten met het KidsPakket het on demand aanbod van KidsTV actief. Dit is terug te vinden onder kiezen en kijken en in deze applicatie staan zo'n 1200 kinder TV items gerangschikt op leeftijdscategorie.