Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ter info:Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:31:
All,
Willen degenen die in de spitsuren nog steeds last hebben van het feit dat ze hun snelheid niet halen en hoge pingtijden ervaren, hun postcode en huisnummer naar mij sturen via private-message ?
Liefst met ping en traceroutes voorbeelden erbij.
Snelheidstests op http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html doen aub
Thanks
O2.
In mijn situatie lijken de problemen iig opgelost. Ik heb de afgelopen 5 dagen geen last meer gehad van trage verbindingen met hoge pings.
Leeuwarden, 8916
Gezien de oorverdovende rust hier lijkt het probleem compleet opgelost te zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:31:
[...] Willen degenen die in de spitsuren nog steeds last hebben van het feit dat ze hun snelheid niet halen en hoge ping-tijden ervaren...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Da's niet helemaal waar, ik zit sinds gisteren op 27down en 25 up......Fiber schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:05:
[...]
Gezien de oorverdovende rust hier lijkt het probleem compleet opgelost te zijn...
Lijkt wel of m'n profiel op 25/25 staat!
Ik had operatortje2 al een berichtje gedaan.
Dat kan hier ook los van staan. Is je ping wel normaal?mb1 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:18:
[...]
Da's niet helemaal waar, ik zit sinds gisteren op 27down en 25 up......
Lijkt wel of m'n profiel op 25/25 staat!
Ik had operatortje2 al een berichtje gedaan.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Probleem lijkt hier opgelost te zijn, tijdens spitsuren weer de volle snelheid.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:31:
All,
Willen degenen die in de spitsuren nog steeds last hebben van het feit dat ze hun snelheid niet halen en hoge pingtijden ervaren, hun postcode en huisnummer naar mij sturen via private-message ?
Liefst met ping en traceroutes voorbeelden erbij.
Snelheidstests op http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html doen aub
Thanks
O2.

Wat was uiteindelijk de oorzaak van het probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door thijssie op 23-04-2014 19:33 ]
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
M'n ping is normaal alleen de snelheid is 50% van mijn bovenstaande voorbeeld van 13 aprilmb1 schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:44:
Hier iig niets aan de hand!
[afbeelding]
Draadloos getest trouwens bedraad kom ik strak op 50 uit!
Ping was afgelopen dagen trouwens wel hoger als nu, zo rond de 7-9 ms

Lijkt me geen heel gekke gedachte, juist omdat je ping wel goed is. Bij de problemen van vorige week was de ping ook bedroevend slecht.

Verwijderd
All,Fiber schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:05:
[...]
Gezien de oorverdovende rust hier lijkt het probleem compleet opgelost te zijn...
Ik heb van niemand een postcode-huisnummer in mijn PMbox gehad voor nader onderzoek, kunnen we dan inderdaad stellen dat het probleem zich niet meer voordoet??
Gr
O2.
O2 ik heb je gisteren 23 april rond de klok van 08:00 twee DM's gestuurd.......Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:18:
[...]
All,
Ik heb van niemand een postcode-huisnummer in mijn PMbox gehad voor nader onderzoek, kunnen we dan inderdaad stellen dat het probleem zich niet meer voordoet??
Gr
O2.
Het desbetreffende abonnement is niet duurder dan een vergelijkbaar alternatief bij de andere beschikbare aanbieders (Fiber/KPN/Vodafone/Tele2/xs4all). Daarboven heeft DVB-C wat mij betreft de voorkeur over IP-TV; het kost geen internet bandbreedte, zenders wisselen gaat sneller, mijn TV's hebben ingebouwde tuners.
Nu zit ik nog met de volgende vragen:
- loopt de internetverbinding gewoon via het reggefiber netwerk, net als van de andere aanbieders?
- komt tv dan af van GHM? zijn de streams encrypted? zo nee, hoe is het met smartcards etc. geregeld?
- hoe komt het dat telfort feitelijk uniek is met dit pakket?
Verwijderd
2) dvb-c is niet encrypted en er is geen smartcard nodig. Er wordt echter alleen een (beperkt) basispakket geleverd over dvb-c, de rest gaat over iptv.
3) volgens mij levert Fiber ook overal waar ze aanbieden dvb-c.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 17:20 ]
Met kleine aanvulling:
1) Er loopt niks "via het reggefiber netwerk". Reggefiber is alleen maar de vezeltjes in de grond en de PoP's. Telfort en Fiber leveren allebei over het Wholesale MultiPlay Plus (WMP+) netwerk van KPN ITNS.
2) Wat IcyK zegt.
3) Wat IcyK zegt. De zenderlijst voor Beuningen (zowel IPTV als analoog/dvb-c) staat trouwens ook op de site van Fiber
Andere providers zoals Vodafone en Tweak en Tele2 zijn inmiddels aan het over schakelen op hun eigen TV platform en hebben er voor gekozen om IPTV only te doen.
Dat Telfort ook DVB-C levert komt omdat dit een 'erfenis' is na de overname van Reggefiber Wholesale + Lijbrandt, XMS en Concepts door KPN. KPN en XS4ALL gaan gewoon door om alleen de IPTV propositie van KPN zelf te gebruiken en dat is ook netals via ADSL een IPTV-only propositie .
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hier lijkt ook weer alles goed, up en down 50 en een ping van 8ms
poscode 5961SM
Heel erg bedankt.
Postcode 3812VZ
Momenteel krijg ik dit vanuit speedtest

[ Voor 39% gewijzigd door Alexander82 op 24-04-2014 18:33 ]
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
Het is je wel heel duidelijk dat je dan geen extra zenders hebt? Geen pauzeren etc.. Dus gewoon 45 zenders in DVB-C (waarvan 4 in HD en de rest in SD) en verder niets? Ja radio, dan..zzattack schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:49:
Hopelijk zit ik hier niet verkeerd, heb nl. een vraag over een glasvezel verbinding aangeboden door telfort. Het lijkt erop dat dit de enige aanbieder is die hier (Beuningen) ook bereid is om digitale televisie niet via IP-TV maar via de kabel beschikbaar te maken.
Het desbetreffende abonnement is niet duurder dan een vergelijkbaar alternatief bij de andere beschikbare aanbieders (Fiber/KPN/Vodafone/Tele2/xs4all). Daarboven heeft DVB-C wat mij betreft de voorkeur over IP-TV; het kost geen internet bandbreedte, zenders wisselen gaat sneller, mijn TV's hebben ingebouwde tuners.
Nu zit ik nog met de volgende vragen:
- loopt de internetverbinding gewoon via het reggefiber netwerk, net als van de andere aanbieders?
- komt tv dan af van GHM? zijn de streams encrypted? zo nee, hoe is het met smartcards etc. geregeld?
- hoe komt het dat telfort feitelijk uniek is met dit pakket?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Van de 100/100 of 50/50? Weet je heel zeker dat het niet aan een brakke router ligt of zo...? Getest met kabel direct op het modem? Geen downloads lopen of zeven tv's aanstaan...? Modem al een keer een uur van de stroom gehad...? etc. etc.Alexander82 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:32:
Operatortje2, hier is het nog niet opgelost.
Postcode 3812VZ
Momenteel krijg ik dit vanuit speedtest
[afbeelding]
Is op zich weinig mis mee hoor als je niet teveel eisen stelt. Ik ken mensen die iptv hadden en weer hebben weggedaan en nu gewoon lekker simpel DVB-C kijken. Beeld is ook prima.Barre73 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:35:
[...]
Het is je wel heel duidelijk dat je dan geen extra zenders hebt? Geen pauzeren etc.. Dus gewoon 45 zenders in DVB-C (waarvan 4 in HD en de rest in SD) en verder niets? Ja radio, dan..
Router is het probleem niet dat weet ik zeker.Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:39:
[...]
Van de 100/100 of 50/50? Weet je heel zeker dat het niet aan een brakke router ligt of zo...? Getest met kabel direct op het modem? Geen downloads lopen of zeven tv's aanstaan...? Modem al een keer een uur van de stroom gehad...? etc. etc.
Maar ik heb een 50/50 verbinding.
Heb nu een maand glas, meestal zit ik zo tussen de 3 en 10 MB.
Ik controleer bewust al met kabel omdat ik zelf weet dat draadloos minder betrouwbaar is.
Ik weet dat DVB-C prima is. Zelf heb ik bij een bewonersinitiatief gezeten in het midden van het land. Daarnaast ook in een winkel gestaan hiervoor. Maar moet zeggen als het gaat om IP-TV gaat dit prima, daar mag ik helemaal niet over klagen. (TV's staan trouwens uit nu)
[ Voor 18% gewijzigd door Alexander82 op 24-04-2014 18:49 ]
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
Toch even testen zonder router. En de stroom een uur van je modem. En op virussen scannen, etc.Alexander82 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:47:
[...]
Router is het probleem niet dat weet ik zeker...
Zal de helpdesk ook allemaal van je vragen als je belt. Kun je ze maar beter voor zijn.

Met mijn Philips tv met ingebouwde DVB-C decoder (op de slaapkamer) kan ik gewoon pauzeren (m.b.v. een USB-harddisk) en met mijn Humax 5200C (in de woonkamer) kan ik nog véél meer.Barre73 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:35:
[...]
Het is je wel heel duidelijk dat je dan geen extra zenders hebt? Geen pauzeren etc.. Dus gewoon 45 zenders in DVB-C (waarvan 4 in HD en de rest in SD) en verder niets? Ja radio, dan..
Deze is heeft een DVB-C decoder en daarmee 2 verschillende opnames tegelijk maken en afhankelijk van wat ik opneem nog een 3ᵉ zender bekijken.
Verder heeft DVB-C voor mij alle zenders waar ik vaak naar kijk, dus.......
Overigens heeft de simpele IPTV géén mogelijkheid om te pauzeren, dus......
Have Fun Funske
Het enige wat echt ontbreekt is HD...
En al die vage interactieve en on demand zooi...
Ik snap ook wel dat ze weer van DVB-C afwillen. Het echte geld verdienen ze met de extra zender pakketten en vooral met de on demand filmpjes en zo...

Vreemd... Zonder haal ik nu wel de 50/50... Maar het rare is heb de 50/50 ook gewoon gehaald met kabel laatst en de draytek router. Enige wat ik gedaan heb laatst is de laatste firmware er op gezet.Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:51:
[...]
Toch even testen zonder router. En de stroom een uur van je modem. En op virussen scannen, etc.
Zal de helpdesk ook allemaal van je vragen als je belt. Kun je ze maar beter voor zijn.
Ik zit al te kijken in de router welke instellingen er niet goed staan. Is er een mogelijkheid om je snelheid binnen het netwerk te testen en wat de beste instellingen zijn om de router te configureren. Op tweakers staan genoeg topics over de Draytek 2130n routers.
Het lijkt me dat met de automatische instellingen (doormiddel van reset) ook volledige snelheden moet kunnen halen. Me WAN instellingen staan op DHCP, weet niet of het helpt om deze op static IP te zetten en alle gegevens handmatig in te vullen?
Edit: Dan maar een systeem reset in me router, dat blijkt op een of andere manier de oplossing te zijn... wat het probleem is geweest weet ik nu nog niet. Maar nadat ik hem terug zet in fabrieksinstellingen haal ik wel de 50/50... (nu in de gaten houden voor hoe lang

[ Voor 22% gewijzigd door Alexander82 op 24-04-2014 20:46 ]
Verwijderd
in ieder geval de eerste 10 kanalen waar de meeste Nederlanders na kijkt.
gewoon TV kijken zonder extra afstandsbedieningen en kastjes.
Ik weet dat KPN-itsn mee kijkt en leest op dit forum.
en dat ze er ook punten uithalen qua klant interesse.
Ik ben voor, maar geef je weinig kans. De kans is haast nog groter dat DVB-C weer helemaal afgeschaft gaat worden, net als bijvoorbeeld Vodafone aan het doen is.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:17:
laten we een actie beginnen om voor meer HD kanalen op DVB-c...
Met het iptv concept valt nou eenmaal meer te verdienen: Extra pakketten, on demand filmpjes en series, etc...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Met 7 weken wachttijd gaat dat meer niet lukken of je moet de test verlengen tot eind juni.denan schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:41:
[...]
Als je bij Telfort -glasvezel zit kun je mee in de friendly user test
@Barry73: DVB-C zonder extra mogelijkheden en irritante set-top boxen is wat mij betreft genoeg.
Dat zal niet de hoofdreden zijn om er van af te willen (maar wel mee spelen).Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:07:
Dus...
Het enige wat echt ontbreekt is HD...
En al die vage interactieve en on demand zooi...
Ik snap ook wel dat ze weer van DVB-C afwillen. Het echte geld verdienen ze met de extra zender pakketten en vooral met de on demand filmpjes en zo...
De allergrootste reden zal zijn dat het gewoon ontzettend duur is om zoiets in de lucht te houden (en uit te rollen naar nieuwe gebieden), terwijl je eigenlijk via een medium aanbiedt dat dit helemaal niet meer nodig heeft (DVB-C is ooit in het leven geroepen om digitale TV over coax aan te kunnen bieden
Dat inmiddels zo veel TV's een DVB-C tuner hebben omdat de hele 'becoaxte' wereld dat nou eenmaal gebruikt, maakt dat FttH operators voor het dilemma staan of ze dit moeten willen aanbieden of niet.
Ik denk dat hier te veel mensen onderschatten hoe duur het is:
* Headends waar feeds binnen moeten komen met muxers, modulators, whatever.
* De infrastructuur om die "radiofrequent over optisch" (weet de officiele term niet
* Kosten en afsprakenrompslomp met de zenders die je door wil geven, want dat moet waarschijnlijk opnieuw, ookal heb je de rechten op IPTV al in kannen en kruiken.
En dan vergeet ik vast nog wat (edit: zie post van Barre73 hierboven
Op enig moment (waarschijnlijk meerdere momenten
En natuurlijk zegt iedereen die het wél wil dat het de grootste fout is die KPN ooit zal maken als het verdwijnt. Maar de realiteit is dat ik genoeg mensen ken die het gewoon prima vinden om zo'n kastje (of hoogstens een tweede) te gebruiken en dan maakt het ze echt niet uit via wat voor techniek dat is.
Nee dus, want er worden nog steeds nieuwe netwerken in nieuwe plaatsen uitgerold, de infra vergt administratie en onderhoud, kennis van storingsmonteurs, licentiekosten aan contentleveranciers (hoewel ik bij dat laatste niet weet of dat eenmalig of periodiek terugkerend is).Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:20:
De meeste benodigde investeringen zijn volgens mij al gedaan het netwerk en apparatuur ligt er al , dus waarom zouden ze deze niet uitnutten tegen een redelijk tarief?
Zo simpel ligt het echt niet.
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 24-04-2014 23:01 ]
En die reden is nog steeds actueel lijkt mij.
Maar wellicht heb je het niet eens zo zeer over specifiek DVB-C maar meer over analoog...
Overigens hadden we in de begintijd van de glasvezel alleen maar analoog over de glasvezel en nog geen iptv. Ook dat is ook pas later toegevoegd...
Als tv's nu intern IPTV zouden gaan ondersteunen wordt het weer interessant, maar zolang DVB-C een algemene standaard blijft die in tv's geintegreerd zit, vind ik een extra kastje echt niet nodig.
Daarnaast vind ik interactieve tv op dit moment nog erg in de kinderschoenen staan. Het aanbod is zeer mager en je moet bovendien vaak nog betalen voor een uitzending ook.
Het mooiste is ook nog van DVB-C of analoog, je kan onbeperkt aantal tv's er op aansluiten zonder de noodzaak voor een kastje per tv. Even de noodzaak van een CI+ module met smartcard buiten beschouwing gelaten.
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 25-04-2014 00:46 ]
Dat het aanbod op IPTV relatief mager of betaald is, is nu juist de bedoeling. De hele commerciële overweging achter IPTV is nu juist om jou meer geld uit de zak te kloppen......
Het mooie van DVB-C is nu juist dat die tweede TV vaak gratis (zonder CI+) mee kan, bijvoorbeeld bij UPC. Die is vaak kleiner en heeft dus niet per sé HD nodig.
@Fiber: juist DVB-C is steeds meer een trekker volgens mij en niet analoog. Inderdaad geen gedoe met kastjes en wel een mooi beeld. In de lucht houden zou ik zeggen.
Dat gold inderdaad in de allereeste gebieden (ik weet dat dat in Best bij OnsBrabantNet bijvoorbeeld zo was en in WGDO gebieden zoals Deventer).Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:05:
Het gekke was dat DVB-C pas later is toegevoegd aan het glasvezel pakket. Nog niet eens zo heel lang geleden... En dat was gedaan om de overstap vanaf de kabel makkelijker te maken...
En die reden is nog steeds actueel lijkt mij.
Maar wellicht heb je het niet eens zo zeer over specifiek DVB-C maar meer over analoog...
Overigens hadden we in de begintijd van de glasvezel alleen maar analoog over de glasvezel en nog geen iptv. Ook dat is ook pas later toegevoegd...
Maar in alle gebieden met KPN is IPTV altijd al het hoofdproduct geweest
En begrijp me goed: Ook ik zie liever dat DVB-C blijft. En in het licht van wat wij weten wat allemaal mogelijk is en kan met zo'n (ongecodeerd) DVB-C signaal klinkt het logisch dat de meerderheid van de mensen hier het een "klanten trekker" vindt. Maar nogmaals, wij hebben geen exact inzicht in hoe veel het kost (en kosten blijven voor de provider gewoon een keihard feit).
Maar ik denk dat ik niet overdrijf als ik beweer dat een IPTV dienst onderhouden veel minder kost dan een dienst met CATV (en dan maakt het even niet uit of daar analoog of DVB-C of beiden overheen gaat). Anders hadden de partijen die nu zelf een eigen platform opzetten (Vodafone en Tweak) echt wel voor een CATV feed met daaroverheen DVB-C gekozen als basis voor TV.
En wat betreft IPTV standaardisatie naar TV's: Het líjkt alsof er "zo veel verschillende IPTV systemen zijn". Maar dat valt reuze mee. In de basis is IPTV overal nagenoeg hetzelfde: Dezelfde codecs, dezelfde op DVB-services lijkende service streams, IGMP. Iedere TV met een ethernet aansluiting zou dit in principe gewoon moeten kunnen supporten. Het enige wat misschien nog gestandaardiseerd zou moeten worden is de manier waarop de TV binnen krijgt welke streams er beschikbaar zijn.
Waar de diensten "anders" worden hebben we het al over de kastjes, gebruikers frontend en middleware. Maar dat geldt voor de set top box proposities van de kabelaars ook. Alleen is daar dus DVB-C de basis met daar bovenop de middleware en frontend sausjes van de individuele providers.
[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 25-04-2014 09:31 ]
Verwijderd

Voglens mij luisteren de meeste mensen op dit moment nog radio via een FM installatie en niet via web radio of IPTV ? of ben ik zo oudewets?
De praktijk leert dat na al die jaren van IPTV er nog steeds geen TV's op de markt zijn die rechtstreeks het signaal van een IPTV provider kunnen weergeven. De verschillen tussen de diverse IPTV platformen kunnen dan misschien klein zijn, maar het gebrek aan standaardisatie zorgt er in ieder geval voor dat de TV fabrikanten er geen heil in zien om dit te gaan ondersteunen in hun TV's.eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:18:
[...]
En wat betreft IPTV standaardisatie naar TV's: Het líjkt alsof er "zo veel verschillende IPTV systemen zijn". Maar dat valt reuze mee. In de basis is IPTV overal nagenoeg hetzelfde: Dezelfde codecs, dezelfde op DVB-services lijkende service streams, IGMP. Iedere TV met een ethernet aansluiting zou dit in principe gewoon moeten kunnen supporten. Het enige wat misschien nog gestandaardiseerd zou moeten worden is de manier waarop de TV binnen krijgt welke streams er beschikbaar zijn.
De middleware voor diensten kan in principe los staan van het gekozen TV distributieplatform. Een aardig voorbeeld daarvan is HbbTV wat voorzichtig aan een standaard in Europa lijkt te worden en uitgaat van IP verkeer. Steeds meer nieuwe TV's en ontvangers voor de Europese markt bieden standaard ondersteuning voor HbbTV.Waar de diensten "anders" worden hebben we het al over de kastjes, gebruikers frontend en middleware. Maar dat geldt voor de set top box proposities van de kabelaars ook. Alleen is daar dus DVB-C de basis met daar bovenop de middleware en frontend sausjes van de individuele providers.
Voor mij is het verplichte gebruik van kastjes om het digitale TV signaal weer te moeten geven in ieder geval één van de belangrijkste redenen om IPTV providers af te laten vallen. Daarnaast hebben de IPTV providers in veel gevallen de onhebbelijkheid om MPEG hercompressie toe te passen waarbij allerlei signaalcomponenten komen te vervallen die wel aanwezig waren in het bronsignaal. Ook dat zijn voor mij belangrijke redenen om IPTV providers te laten af vallen bij de keuze voor een RTV provider.
Verwijderd
Wat is ouderwets? Hoeveel audiosystemen worden er al verkocht met internet radio, DAB of iets anders digitaals? Of beter gezegd, hoe verhoudt zich dat tot de fm systemen?Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:02:
Was ik nog vergetenals er geen analoog en DVB-c meer wordt geleverd is ook de FM weg
![]()
Voglens mij luisteren de meeste mensen op dit moment nog radio via een FM installatie en niet via web radio of IPTV ? of ben ik zo oudewets?
Ons systeem is nog niet zo oud en heeft een ingebouwde fm tuner die prima voldoet, radio is bij ons een achtergrondgebeuren, ik zit er dus absoluut niet op te wachten om steeds de tv aan te moeten zetten als ik een zender wil zoeken via iptv omdat ze zo nodig het fm signaal moesten stoppen. Of er een losse DAB+ tuner bij aan te moeten schaffen. Als we ooit aan vervanging toe zijn wordt het een ander verhaal.
Voor de tv op de slaapkamer zou het op zich niet zo'n probleem zijn om de coax of telefoonkabel uit de buis te trekken en te vervangen voor utp, maar dan zit je wel vast aan een duur iptv kastje wat ook weer ergens moet staan of aan de muur hangen.
Als ik nu b.v. nog zou willen overstappen van adsl naar iets anders en er was geen dvb-c signaal op de glasvezel zou ik voor UPC kiezen. Dat zou dan makkelijker maar ook veel voordeliger zijn omdat je niet hoeft te investeren in allemaal extra iptv kastjes en radiotuners.
Ik zou het dan ook graag in de audiosytemen zien, zodat je radio kunt luisteren zonder de tv aan te hoeven zetten.De praktijk leert dat na al die jaren van IPTV er nog steeds geen TV's op de markt zijn die rechtstreeks het signaal van een IPTV provider kunnen weergeven.
[ Voor 13% gewijzigd door Websurfer01 op 25-04-2014 10:21 ]
Nope. Ik luister ook nog via good old FM.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:02:
Was ik nog vergetenals er geen analoog en DVB-c meer wordt geleverd is ook de FM weg
![]()
Niets verslaat het ritueel:
* Kies "radio luisteren" als activiteit op de Harmony
* Receiver klik klik, schakel naar FM
* Laatst geluisterde (favoriete) preset begint met spelen
Dan kunnen de moderne receivers nog zulke gelikte webradio functies hebben, zo lang je eindeloos moet navigeren om je favoriete radiostation aan te krijgen, blijf ik aan FM hangen. Zodra de eerste fabrikant het licht ziet en de webradio, naast de gelikte navigatie, ook gaat voorzien van het ouderwetse concept van direct aan kiesbare (en automatisch spelende) "presets met een nummertje", dan wordt webradio voor mij een alternatief.
Ook voor mij zal het verdwijnen van CATV dus tot een heroverweging gaan leiden. En dat kunnen allemaal vormen worden:
* Of ik ga naar een combi van een provider die goedkoop internet only biedt (Vodafone of Tweak) en voor TV wee rnaar UPC. Dit zal echter hoe dan ook een dure combin blijven omdat je bij UPC voor 18 euro per maand ook echt het bare minimum krijgt, terwijl ik nu een hybride heb tussen DVB-C en IPTV voor in de woonkamer. Vooral het timeshiften zou ik gaan missen (en een nieuwe TV kost nog altijd veel meer dan jaren extra abbo geld betalen
* Of ik ga helemaal naar UPC (maar dat zie ik voor internet ook niet zitten).
* Of ik laat mijn eis voor CATV feed varen en ga wel naar IPTV only. DVB-C weg zal dan slikken zijn. Voor FM heb ik al langer (van 2005 tot 2009) gewerkt met een actieve FM ontvanger op zolder en van daaruit coax distributie naar de radio's. Werkte op zich ook prima. En inmiddels woon ik ook op een plek waar ontvangst beter is.
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 25-04-2014 10:26 ]
Oh, naar een standaardisatie toe gaan zal zeker nog een lange weg worden. Televisies met een ingebouwde DVB-C tuner en CI+ en zo waren er ook niet op dag 1 toen de kabelaars digitale TV gingen introduceren.ArChie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:08:
[...]
De praktijk leert dat na al die jaren van IPTV er nog steeds geen TV's op de markt zijn die rechtstreeks het signaal van een IPTV provider kunnen weergeven. De verschillen tussen de diverse IPTV platformen kunnen dan misschien klein zijn, maar het gebrek aan standaardisatie zorgt er in ieder geval voor dat de TV fabrikanten er geen heil in zien om dit te gaan ondersteunen in hun TV's.
[...]
De middleware voor diensten kan in principe los staan van het gekozen TV distributieplatform. Een aardig voorbeeld daarvan is HbbTV wat voorzichtig aan een standaard in Europa lijkt te worden en uitgaat van IP verkeer. Steeds meer nieuwe TV's en ontvangers voor de Europese markt bieden standaard ondersteuning voor HbbTV.
Voor mij is het verplichte gebruik van kastjes om het digitale TV signaal weer te moeten geven in ieder geval één van de belangrijkste redenen om IPTV providers af te laten vallen. Daarnaast hebben de IPTV providers in veel gevallen de onhebbelijkheid om MPEG hercompressie toe te passen waarbij allerlei signaalcomponenten komen te vervallen die wel aanwezig waren in het bronsignaal. Ook dat zijn voor mij belangrijke redenen om IPTV providers te laten af vallen bij de keuze voor een RTV provider.
Naar mate er over de wereld verspreid steeds meer providers en netwerken opkomend worden waar TV-distributie hoofdzakelijk via IPTV gebeurt zal de roep om TV's die hier standaard mee om kunnen gaan ook toenemen .Want het lijkt mij sterk dat opkomende landen, waar vaste verbindingen nog aangelegd moeten worden, nog met coax of dvb-c gaan werken. En ook de providers in Nederland zullen, als ze de acceptatie van IPTV verder willen laten toenemen, hier naar moeten gaan kijken.
Maar goed, wat ik hierboven zei: Er zal ongetwijfeld een substantiele groep klanten gaan afvallen, afhankelijk van de wensen en eisen van die klanten.
Feit blijft dat er ook genoeg mensen inmiddels al jaren gewoon IPTV only diensten afnemen, gezien de aantallen klanten voor KPN Interactieve TV, Tele2, etc.
Dus het wordt gewoon afwachten wat ITNS gaat doen.......
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 25-04-2014 10:36 ]
Radio via een TV distributieplatform zal om die reden dan ook nooit een succes worden. Ik heb Ziggo voor mijn RTV signaal en Ziggo biedt diverse radio kanalen aan via het DVB-C platform. Daarvan maak ik echter in de praktijk geen gebruik omdat mijn AV receiver geen radio via DVB-C ondersteunt. De toekomst voor digitale radio is misschien DAB(+) dat in principe ook door de kabelbedrijven als signaal op de kabel gezet zou kunnen worden, maar voor IPTV providers is dat natuurlijk geen optie en zal je denk ik bij vervanging van radio apparatuur de eis moeten stellen dat het apparaat ook Internet radio ondersteunt.Websurfer01 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:17:
[...]
Ik zou het dan ook graag in de audiosytemen zien, zodat je radio kunt luisteren zonder de tv aan te hoeven zetten.
Klopt helemaal dat ze daar meer mee verdienen en van mij mogen ze, als ze maar goede apparaten leveren.Fiber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:27:
[...]
Met het iptv concept valt nou eenmaal meer te verdienen: Extra pakketten, on demand filmpjes en series, etc...
Als ik bijv kijk naar UPC met hun krakkemikkige decoders (Mediabox én Horizonbox) en de klachten die ik hoor / lees over de Animo apparaten bij diverse glasvezel-providers dan krijg ik niet echt het gevoel dat het allemaal prima apparatuur is.
En zolang dat voortduurt hoef ik geen IPTV.
Als DVB-C gaat verdwijnen bij glasvezel-providers, dan zal ik helaas weer terug moeten naar UPC.

Have Fun Funske
Dat is in Nederland voornamelijk te wijten aan de kabelbedrijven omdat ze er in het begin van alles aan hebben gedaan om het gebruik van geïntegreerde DVB-C tuners in TV's tegen te werken waar dat in andere Europese landen gewoon werd ondersteund. Sommige TV fabrikanten gingen zelfs zo ver dat ze bepaalde TV modellen met DVB-C tuner niet in Nederland verkochten of via de firmware de DVB-C mogelijkheid uitschakelden als bij installatie voor Nederland en analoge TV ontvangst werd gekozen.eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:30:
Oh, naar een standaardisatie toe gaan zal zeker nog een lange weg worden. Televisies met een ingebouwde DVB-C tuner en CI+ en zo waren er ook niet op dag 1 toen de kabelaars digitale TV gingen introduceren.
Zoals je zelf al aangaf in een eerdere reactie zijn allerlei IPTV aanbieders steeds meer hun product aan het verbijzonderen met de toevoegen van eigen diensten waardoor de standaardisatie nog lastiger zal worden. Men had allang moeten beginnen om net als bij DVB een onafhankelijke organisatie op te zetten die de IPTV standaard beheert zodat alle betrokken partijen zich daar op kunnen richten inclusief de consumenten.Naar mate er over de wereld verspreid steeds meer providers en netwerken opkomend worden waar TV-distributie hoofdzakelijk via IPTV gebeurt zal de roep om TV's die hier standaard mee om kunnen gaan ook toenemen .Want het lijkt mij sterk dat opkomende landen, waar vaste verbindingen nog aangelegd moeten worden, nog met coax of dvb-c gaan werken. En ook de providers in Nederland zullen, als ze de acceptatie van IPTV verder willen laten toenemen, hier naar moeten gaan kijken.
Maar goed. Je kan wel hopen op een standaard, maar de realiteit van nu is dat die er niet is en ik nu als consument dus verplicht ben om bij IPTV een kastje te gebruiken. Dat voldoet niet aan mijn criteria, dus geen RTV abonnement via een IPTV provider.
Misschien een leuk weetje voor de medewerkers van deze providers, maar voor mij persoonlijk niet interessant. Anderen zullen echter andere eisen stellen dan ik en wel tevreden zijn met IPTV. Goed dat er keuze is.Feit blijft dat er ook genoeg mensen inmiddels al jaren gewoon IPTV only diensten afnemen, gezien de aantallen klanten voor KPN Interactieve TV, Tele2, etc.
Ik probeer je ook niet om te praten om toch maar IPTV leuk te gaan vinden
Maar ik zie nog steeds gewoon grote overeenkomsten met (zoals je idd al zei) het begin van digitale TV via de kabel in NL. Mensen pikten het niet dat ze ineens kastjes moesten en kabelaars hielden het zelfs heel lang tegen dat TV's met ingebouwde DVB-C gebruikt konden worden. In het begin bleven mensen onnodig lang op analoog hangen, ook vanwege die kastjes.
Overigens hóeft het "verbijzonderen" van de dienst een standaardisering niet tegen te houden. Je ziet n ook dat Ziggo en UPC de mogelijkheid bieden om je eigen TV als tuner te gebruiken voor de 'basis' TV-dienst (het ontvangen van de streams en al wat je TV daar zelf mee kan zoals timeshiften, opnemen, etc.). Terwijl daar bovenop ze eigen kastjes gebruiken.
Vooralsnog ben ik erg benieuwd naar wat Tweak met Sparql gaat doenfunske schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:44:
[...]
Klopt helemaal dat ze daar meer mee verdienen en van mij mogen ze, als ze maar goede apparaten leveren.
Als ik bijv kijk naar UPC met hun krakkemikkige decoders (Mediabox én Horizonbox) en de klachten die ik hoor / lees over de Animo apparaten bij diverse glasvezel-providers dan krijg ik niet echt het gevoel dat het allemaal prima apparatuur is.
En zolang dat voortduurt hoef ik geen IPTV.
Als DVB-C gaat verdwijnen bij glasvezel-providers, dan zal ik helaas weer terug moeten naar UPC.
Dat gezegd hebbende: Ik zelf vind de Amino m540 die ik hier heb staan zeker niet zo ellendig als sommige mensen hier. Het ding doet eigenlijk gewoon altijd wat ik ervan verlang, zonder vastlopers en dergelijke. Iig stukken beter dan de brakke UPC mediabox bij m'n ouders thuis. Het enige waar UPC beduidend beter in is, is de EPG en de manier van opnames plannen en zo.
Er is echter één groot verschil: De DVB standaard is niet ontstaan nadat de Nederlandse kabelbedrijven overstag gingen. Het enige dat de Nederlandse kabelbedrijven hebben getracht is om het gebruik van die DVB standaard tegen te werken in apparatuur die zij niet zelf geselecteerd hadden. Dit werd o.a. gedaan door bijvoorbeeld geen Conditional Access Module (CAM) voor het door hun gekozen Conditional Access System (CAS) uit te geven terwijl ze wel alle kanalen beveiligden. Leuk zo'n geïntegreerde DVB-C tuner in de TV, maar zonder CAM viel er niets weer te geven. Een aardig voorbeeld van hoe sommige TV fabrikanten zich in bochten moesten wringen om toch een geïntegreerde oplossing te kunnen aanbieden was de "oplossing" van LG, namelijk de printplaat uit een Humax SD ontvanger toevoegen aan hun TV hardware. Te dom voor woorden natuurlijk, maar anders wilde toenmalig @Home niet meewerken.eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:30:
Maar ik zie nog steeds gewoon grote overeenkomsten met (zoals je idd al zei) het begin van digitale TV via de kabel in NL. Mensen pikten het niet dat ze ineens kastjes moesten en kabelaars hielden het zelfs heel lang tegen dat TV's met ingebouwde DVB-C gebruikt konden worden. In het begin bleven mensen onnodig lang op analoog hangen, ook vanwege die kastjes.
De (open) DVB standaard was al de basis die door alle DVB providers wordt toegepast. Vanwege die standaardisatie waren ze dus ook door de fabrikanten te implementeren in hun hardware/firmware onafhankelijk van eventuele toestemming en/of overleg met RTV providers voor het openbaren van hun specifieke systemen. Het eerder door mij gegeven HbbTV voorbeeld laat wat dat betreft dezelfde ontwikkeling zien. Ook hier betreft het een open standaard die de fabrikanten kunnen toevoegen zonder toestemming van RTV providers terwijl men andere vergelijkbare maar gesloten platformen zoals OpenTV (slechte naam) links heeft laten liggen vanwege gebrek aan standaardisatie.Overigens hóeft het "verbijzonderen" van de dienst een standaardisering niet tegen te houden. Je ziet n ook dat Ziggo en UPC de mogelijkheid bieden om je eigen TV als tuner te gebruiken voor de 'basis' TV-dienst (het ontvangen van de streams en al wat je TV daar zelf mee kan zoals timeshiften, opnemen, etc.). Terwijl daar bovenop ze eigen kastjes gebruiken.
Natuurlijk moet dat ook kunnen en waarschijnlijk zouden de fabrikanten dat maar al te graag willen, want voor hun zijn dat weer extra features waarmee ze hun producten aan de man kunnen brengen. Nadeel is achter dat standaardisatie achteraf altijd tot problemen leidt omdat er altijd partijen zullen zijn die water bij de wijn moeten doen en eventueel hun systemen moeten gaan aanpassen (kosten). IPTV bestaat in al zijn vormen al lang genoeg. Dat er nog steeds geen ondersteuning is in TV's laat denk ik wel zien hoe lastig het is om alle betrokken partijen op één lijn te krijgen.tiguan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:33:
Precies, zoiets moet toch ook wel kunnen in IPTV-land zeg maar.
Dat klopt dus niet. DVB(-C) is vanaf het begin een standaard geweest. Ook alle Nederlandse kabelbedrijven passen DVB-C toe sinds ze in de jaren '90 begonnen zijn met MediaKabel als digitale RTV provider via de kabel. Als zodanig is er dus ook altijd al sprake geweest van de acceptatie van die DVB standaard.tiguan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:24:
Snap ik. Nu gaf iemand eerder al aan dat dit met DVB-C hetzelfde was, die langdurige acceptatie/standaardisatie.
Hier in Nederland, maar in andere landen kon hij wel gebruikt worden omdat daar de DVB-C providers wel de benodigde CAM ter beschikking stelden om beveiligde kanalen te kunnen weergeven. Dat je in Nederland iets niet mocht gebruiken van een aantal Nederlandse kabelproviders die probeerden om hun markt gesloten te houden wil niet zeggen dat er toen geen sprake was van een onafhankelijke openbare DVB standaard die de fabrikanten konden implementeren. Sterker nog, het signaal dat die Nederlandse kabelbedrijven toen uitstuurden voldeed ook aan die DVB standaard.tiguan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:40:
Ik zeg 't verkeerd. Dat je het op de interne tuner van je tv kan gebruiken, dat duurde vrij lang.
Daar heb je gelijk in inderdaad.ArChie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:38:
[...]
Dat klopt dus niet. DVB(-C) is vanaf het begin een standaard geweest. Ook alle Nederlandse kabelbedrijven passen DVB-C toe sinds ze in de jaren '90 begonnen zijn met MediaKabel als digitale RTV provider via de kabel. Als zodanig is er dus ook altijd al sprake geweest van de acceptatie van die DVB standaard.
Toch denk ik dat het met IPTV uiteindelijk ook wel goed gaat komen. Tot die tijd heb je daar natuurlijk niks aan en dan wordt het dus inderdaad voor jezelf de afweging wat je het belangrijkst vindt en wie kan bieden wat in de buurt van jouw perfecte plaatje komt
Gelukkig zijn er ook volwassen kabelbedrijven in Nederland zoals Caiway (en alle kleine kabelbedrijven die het signaal van Caiway doorgeven), Delta en SKV Veendam die expliciet aangeven dit HbbTV platform net als KPN Digitenne (DVB-T) en CanalDigitaal (DVB-S/S2) wel door te geven. Delta heeft er zelfs voor gekozen om VOD aan te bieden via het HbbTV platform.
Telfort is qua kosten voor een 100/100 lijn 2,45 p/m goedkoper, biedt iets meer TV zenders en er zit geen maandelijkse meerprijs aan de eerste Amino 140. Ik kan geen kosten voor plaatsing van het glasvezelmodem terugvinden bij telfort, bij Fiber zou dit eenmalig €300 kosten. Hierop afgaande lijkt de keuze voor telfort geen moeilijke. Wel heb ik de indruk dat Fiber aardig gewaardeerd wordt binnen dit topic. Klopt dit? Zijn er overwegingen die ik onterecht buiten beschouwing laat?
Verwijderd
Mwah .... Verwijderd in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring"zzattack schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:55:
[...]
Wel heb ik de indruk dat Fiber aardig gewaardeerd wordt binnen dit topic. Klopt dit? Zijn er overwegingen die ik onterecht buiten beschouwing laat?
Verwijderd
Op dit moment betaal je bij Telfort helemaal geen extra kosten. Volgens de website betaal je alleen voor een monteur voor het aansluiten van je router en Amino ontvanger. Kun je dit zelf betaal je dus niks extra's dan minimaal 45 euro per maand (internet/tel/tv) en dat is inclusief een Amino 140 ontvanger.zzattack schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:55:
Telfort is qua kosten voor een 100/100 lijn 2,45 p/m goedkoper, biedt iets meer TV zenders en er zit geen maandelijkse meerprijs aan de eerste Amino 140. Ik kan geen kosten voor plaatsing van het glasvezelmodem terugvinden bij telfort, bij Fiber zou dit eenmalig €300 kosten. Hierop afgaande lijkt de keuze voor telfort geen moeilijke. Wel heb ik de indruk dat Fiber aardig gewaardeerd wordt binnen dit topic. Klopt dit? Zijn er overwegingen die ik onterecht buiten beschouwing laat?
Ik weet niet of ook een ontvanger met opname wilt. Maar de huur daarvan is voor minimaal een jaar (zelf na gevraagd bij Telfort )en als Telfort straks eventeel met een cloud opname pakket komt is het maar de vraag of je niet extra moet betalen voor de cloud en de harddisk ontvanger. Maar je kunt nu ook het standaard pakket kiezen en bij oplevering uitbreiden. Dit zou eventueel wel gevolgen hebben voor je jaarcontract. Maar omdat je contract dan pas ingaat is dat niet zo probleem.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 17:18 ]
Toch snap ik dat niet helemaal...tiguan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:33:
Precies, zoiets moet toch ook wel kunnen in IPTV-land zeg maar. Basis functionaliteit direct op de TV, extra mogelijkheden met een kastje. Ik heb ook een kastje van Ziggo voor het opnemen, maar die gebruik ik dan ook alleen als ik iets wil opnemen. Gewoon tv kijken voornamelijk via interne tuner.
Je radio tuner zit toch ook niet in je boxen...? Ik zie op zich best wel wat in een mooi modulair systeem met een 'dom' scherm en een vrijstaande tuner/decoder/etc....
Alleen zijn die kastjes van de providers meestal niet zo mooi.

Niet helemaal. Boxen voor in de studio zijn in principe ook anders dan boxen voor in je huiskamer. Een computer scherm is in principe ook anders dan een scherm voor tv/films/series...tiguan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:46:
Rare vergelijking. Daarnaast, als je dom scherm wil hebben, is het in feite een monitor.
Al sluit het een het ander natuurlijk niet helemaal uit...
Verwijderd
ArChie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:01:
Overigens zien we bij dezelfde Nederlandse kabelbedrijven nu met HbbTV weer precies hetzelfde gebeuren als met DVB-C. Deze kabelbedrijven (UPC en Ziggo) willen hun eigen "interactieve" (VOD) platform promoten en kiezen er daarom voor om opzettelijk HbbTV tegen te werken door deze signaalcomponent uit het TV signaal van de zenders te verwijderen. Gevolg: consumenten die een TV met geïntegreerde DVB-C en HbbTV ondersteuning hebben mogen van deze kabelbedrijven niet van die functionaliteit gebruik maken. Hetzelfde kleuter gedrag dus als bij de introductie van DVB-C in Nederland.
Gelukkig zijn er ook volwassen kabelbedrijven in Nederland zoals Caiway (en alle kleine kabelbedrijven die het signaal van Caiway doorgeven), Delta en SKV Veendam die expliciet aangeven dit HbbTV platform net als KPN Digitenne (DVB-T) en CanalDigitaal (DVB-S/S2) wel door te geven. Delta heeft er zelfs voor gekozen om VOD aan te bieden via het HbbTV platform.
Het is wel vaker besproken geweest op een aantal forums, maar dit hoeft niet te betekenen dat een TV provider ook daadwerkelijk de HbbTV signaalcomponent doorgeeft bij digitale RTV kanalen. Sommige fabrikanten passen namelijk een workaround toe om op basis van het teletekst signaal te bepalen op welke zender is afgestemd om dan vervolgens via een eigen oplossing (bijvoorbeeld een soort link lijst) de zender te koppelen aan de HbbTV content van de zender op het Internet. De HbbTV content van zenders is immers gewoon via het Internet te benaderen en via een aangepaste browser weer te geven.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:15:
HbbTv wordt ook mee gegeven op analoog en DVB-c via glasvezel![]()
[...]
Op zich goed dat sommige fabrikanten op deze manier toch (deels) de HbbTV content beschikbaar maken voor de consumenten, maar het zorgt wel voor verwarring. Daarnaast creëert het weer een afhankelijkheid van de fabrikant die een link lijst moet gaan onder houden en op de één of andere manier ter beschikking moet stellen. Ook is de HbbTV signaalcomponent onderdeel van het RTV signaal waardoor allerlei dynamische (interactieve) HbbTV mogelijkheden ontstaan door de URL te variëren op basis van de actuele content van het RTV kanaal. De zender weet immers het beste wat er wordt uitgezonden. Ook daar zijn natuurlijk wel weer technische oplossingen voor te verzinnen door de fabrikanten, maar dat zou allemaal niet nodig zijn als gewoon die HbbTV signaalcomponent wordt doorgegeven door de RTV providers i.p.v. opzettelijk tegen gehouden zoals sommige providers nu doen.
Goed nieuws!
He signaal zou inderdaad overal en altijd in hetzelfde format moeten zijn. Dan kan elke provider er desnoods zelf zijn eigen interface bij knutselen. Net als bij telefonie en internet.
* Fiber zet feestneus weer gauw op...

Overgestapt van Lijbrandt naar Fiber... Heb niets gemerkt van de meerkosten wel van de betere en snellere service / helpdesk, niet van de problemen die ik afgelopen maanden gelezen heb op het Lijbrandt forum.....Dus een tevreden klant
Lijkt of de download gecapped staat op 82Mb in plaats van ongeveer 100Mb... Upload ok 93 MB...
Als DVB-C uitgezet wordt denk ik qua TV helaas weer over te stappen naar ZIGGO (UPC)
Verwijderd
Kort geleden geinformeerd bij Telfort: De cloud wordt een aparte dienst waarvoor betaald moet worden als je het wilt. De M540 kun je gewoon blijven gebruiken voor opname zonder extera kosten, dus dan hoeg je het opnamepakket niet te betalen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:58:
[...]
Ik weet niet of ook een ontvanger met opname wilt. Maar de huur daarvan is voor minimaal een jaar (zelf na gevraagd bij Telfort )en als Telfort straks eventeel met een cloud opname pakket komt is het maar de vraag of je niet extra moet betalen voor de cloud en de harddisk ontvanger. Maar je kunt nu ook het standaard pakket kiezen en bij oplevering uitbreiden. Dit zou eventueel wel gevolgen hebben voor je jaarcontract. Maar omdat je contract dan pas ingaat is dat niet zo probleem.
Verwijderd
Zelf ook enkele dagen geleden gevraagd maar was nog niet bekend. Had ook wel rekening gehouden met ongeveer 5 euro. Volgens mij het het verschil tussen de 140 en de 540 op dat moment alleen nog de timeshift. Voor de A140 bestaat ook een timeshift oplossing http://www.aminocom.com/products/timeshift/ maar de USB poort moet dan wel beschikbaar zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:04:
[...]
Kort geleden geinformeerd bij Telfort: De cloud wordt een aparte dienst waarvoor betaald moet worden als je het wilt. De M540 kun je gewoon blijven gebruiken voor opname zonder extera kosten, dus dan hoeg je het opnamepakket niet te betalen.
Je moet je amino een firmware update geven (handmatig) hierin zit de fix dat de bandbreedte voor iptv weer wordt terug gegeven als de box uit gaat.Barre73 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:01:
Helpt ook niet altijd. Liever nog de hele UTP kabel even uit de Genexis halen tijdens de speedtest.
De firmware updates worden ongedaan gemaakt wanneer dat ding geprovisioned wordt bij aan andere ISP. Ik had hetzelfde met de migratie van Telfort naar Vodafone.
De amino geeft de melding dat de service niet aangeboden wordt, chrome geeft de melding DNS server niet gevonden. Krijg ook geen ip van Lijbrandt.
Iemand een idee wat er gaande is?
Edit: Blijkt dat de wijkcentrale eruit ligt

[ Voor 20% gewijzigd door Brantje op 28-04-2014 09:05 ]
Tja, shit happens...Brantje schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:59:
[...]
Edit: Blijkt dat de wijkcentrale eruit ligt...
En dan zal dat waarschijnlijk niet alleen voor Lijbrandt zijn...
Ineens is het geluid weg als de Amino M540 op Dolby digital staat, op "altijd stereo" werkt het gewoon dus de connectie met de versterker werkt.
Ik heb elk apparaat opnieuw opgestart, de Amino van de stroom afgehad, maar geen geluid.
En teruggedraaid. Mocht iemand een nieuw apart "Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1" willen starten, leef je uit
[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 30-04-2014 09:31 ]
Verwijderd
Het is mogelijk in de WGDO gebieden, waar de streams (nog) niet zijn gecodeerd en dus wel afspeelbaar zijn.SBTweaker schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:39:
Ik kwam laatst wat forums tegen over dvblink met lijbrandt, ik heb een synology nas en daar kan ik iets van DVBLINK server op installeren, is het dan echt mogelijk om tv te kijken op je pc. ik dacht dat dit onmogelijk was met lijbrandt.
Misschien kan je kijken of je in een WGDO gebied zit en zien of de streams bij jou ook (nog) niet zijn gecodeerd door met een pc op iptv netwerk wat te snuffelen (hoewel de premium zenders en de meeste HD zenders wel zijn gecodeerd tegenwoordig)
Maar voor verdere informatie verwijs ik je naar het "IPTV op HTPC" topic
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 13:48 ]
Maar je kan ook (zoals ik doe) het DVB-C signaal gebruiken met een Synology
DVBLink voor Synology maar ook Video Station zelf hebben een lijst met ondersteunde dvb-c hardware. Zelf gebruik ik een hdhomerun.
Verwijderd
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit perfect werkt.SBTweaker schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:39:
Ik kwam laatst wat forums tegen over dvblink met lijbrandt, ik heb een synology nas en daar kan ik iets van DVBLINK server op installeren, is het dan echt mogelijk om tv te kijken op je pc. ik dacht dat dit onmogelijk was met lijbrandt.
Wel moet ik kwijt dat de bediening/Gui niet echt gebruikersvriendelijk en zeker geen "lust voor't oog" is. Als je het gaat uitproberen kun je dat het beste met v5 die nu in beta is. De bete kun je hier vinden http://bit.ly/Saac9X wel de juiste DL'en. Activeren als trial (geen beperkingen) en je kunt er voorlopig mee aan de slag.
Je hebt natuurlijk wel een HDHomerun (of juiste DVB-C stick) voor nodig.
(Videostation heb ik nooit echt werkend gekregen)
DVBLink werkt inderdaad aardig (hoewel de bediening echt waardeloos is). Dus ik zou inderdaad adviseren om de beta van v5 te gaan proberen. Die heel wat verbeteringen moeten bieden.
Zelf ben ik als probeersel sinds een paar dagen weer TVHeadend aan het draaien op mijn Synology, met "dvbhdhomerun" om de twee tuners in mijn hdhomerun weer als /dev/dvb/* devices in de Synology te hangen. Maar dat is nog niet straight forward.
Verwijderd
Ik heb eea nu een paar maanden draaien in een Wheezy setup op een Readynas. Mijn ervaring is dat de verbinding met de hdhomerun nog weleens wegvalt (en dan niet meer terug komt zonder een herstart van de userhdhomerun daemon).eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:55:
[...]
Zelf ben ik als probeersel sinds een paar dagen weer TVHeadend aan het draaien op mijn Synology, met "dvbhdhomerun" om de twee tuners in mijn hdhomerun weer als /dev/dvb/* devices in de Synology te hangen. Maar dat is nog niet straight forward.
Nu als probeersel een vlan tussen de hdhomerun en de tweede ethernetpoort van de Readynas. Gaat tot nu toe goed (ongeveer een week).
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 30-04-2014 19:45 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Jammer van de dubbele kosten, maar wel begrijpelijk om frustraties etc te voorkomen.Fiber schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:42:
Ik zou wel voor een maandje overlap gaan geloof ik en Ziggo zelf opzeggen als Telfort goed werkt...
Dat is inderdaad ook een oplossing, maar als je telefoonnummer wilt overnemen?m0nk schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:44:
Mijn Telfort glasvezel abbo gaat per 8 mei as. in. Ik heb vorige week mijn ziggo opgezegd. Heb dus een overlap van ongeveer 2 weken.
[ Voor 14% gewijzigd door Untouchablezz20 op 30-04-2014 19:57 ]
Misschien heb je hier iets aan:eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:55:
Ik heb het geprobeerd met Videostation maar ik blijf het een draak van een pakket vinden, vooral qua TV.
DVBLink werkt inderdaad aardig (hoewel de bediening echt waardeloos is). Dus ik zou inderdaad adviseren om de beta van v5 te gaan proberen. Die heel wat verbeteringen moeten bieden.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/958
HDHomeRun drivers voor DSM 4.3 en DSM 5.0, werkt als een speer, ik draai al een tijdje Synology met TVH en 4 HDHR tuners.
Dat valt toch altijd nog achteraf te regelen...? (Binnen een x aantal weken...)Untouchablezz20 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:56:
[...]
Dat is inderdaad ook een oplossing, maar als je telefoonnummer wilt overnemen?
En sowieso, hoe veel gebruik je dat ding nou nog tegenwoordig...

Verwijderd
Staat dit niet in de brief van Telfort? .Untouchablezz20 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:38:
We krijgen binnenkort glasvezel en kiezen voor Telfort als provider. De vraag is, wanneer ik Telfort moet vragen om mijn diensten bij Ziggo op te zeggen, zodat alles goed verloopt. Wat zou ik moeten invoeren bij Telfort als er gevraagd wordt naar een ingangsdatum? Wil niet 2 abonnement naast elkaar hebben lopen. Jullie tips wanneer ik het beste kan opzeggen? Hoe hebben jullie het gedaan?
Installatie glasvezelmodem
Binnen twee tot vier weken na de wettelijke bedenktijd neemt onze installatiepartij contact met u op
om een afspraak te maken voor installatie van het glasvezelmodem in uw woning.
Activatiedatum
Het is nu nog niet bekend wanneer wij uw glasvezelabonnement kunnen activeren. Enkele dagen na
installatie van het glasvezelmodem ontvangt u van ons een brief met de activatiedatum van het
abonnement.
Opzeggen bestaand abonnement
Pas nadat de activatiedatum bekend is kumt u uw huidige abonnement(en) voor tv, internet en/of
vast bellen opzeggen
Dus je mag nooit je diensten eerder opzeggen dan de activatiedatum maar altijd later.
De activatiedatum kan niet altijd gelijk zijn aan de gewenste activatiedatum die jij eventueel hebt opgegeven.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 21:27 ]
Verwijderd
Ik stond gisteren niet bepaald te juichen na het doorlezen van de brief.
Trouwens het is volgens de brief mogelijk om de activatiedatum 3 dagen na de installatie nog te wijzingen.
Nu heb ik nog een Genexis NT en daar zijn als het goed is na de installatie de diensten al actief. Je sluit je eigen router aan en als het werkt verplaats je gewoon ..... Uitgaande dat je vanaf de activatiedatum gaat betalen.
Nog wel een probleemtje omdat je pas na activatiedatum bekend is je oude provider (bij mij KPN) mag opzeggen en de opzegtermijn 4 weken is. En Telfort mee denkt om geen dubbele kosten te krijgen de activatiedatum gaat verplaatsen. Betekend dit wel op deze manier dat KPN minimaal 5 weken geld ontvangt terwijl ze na de installatie mij geen diensten meer kunnnen leveren.
Dat wordt wel een lange mail
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 22:24 ]