Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:50:
[...]

Ik heb eea nu een paar maanden draaien in een Wheezy setup op een Readynas. Mijn ervaring is dat de verbinding met de hdhomerun nog weleens wegvalt (en dan niet meer terug komt zonder een herstart van de userhdhomerun daemon).
Nu als probeersel een vlan tussen de hdhomerun en de tweede ethernetpoort van de Readynas. Gaat tot nu toe goed (ongeveer een week).
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik zal het je laten weten.

Tot nu toe werkt het aardig. Ik gebruik voor Synology gebouwde packages van https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/958, van held jdierkse :)

Ik heb zelfs al geprobeerd om tegelijk van Ned. 1 HD, Ned. 2 HD en Ned. 3 HD tegelijk op te nemen. Dus 2 transponders, waarvan 2 op dezelfde transponder.

Het enige wat ik tot nu toe nog wel eens ervaar is hapering van het beeld, zowel live als in opnames. In TVHeadend gaat dat gepaard met een "continuity error". Ik moet nog eens uitzoeken of dat eventueel samen hangt met piekbelastingen van mijn NAS (niet meer de snelste met 1 atom core).

Complete disconnect heb ik dus nog niet mee gemaakt :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:05:
[...]

Misschien heb je hier iets aan:

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/958

HDHomeRun drivers voor DSM 4.3 en DSM 5.0, werkt als een speer, ik draai al een tijdje Synology met TVH en 4 HDHR tuners.
Thanks voor de tip, maar dat is precies wat ik dus gebruik ;) (via google terecht gekomen)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds +/- 23:00 geen analoge en DVB-C signaal meer.

Postcode 1333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:46:
Ik heb sinds +/- 23:00 geen analoge en DVB-C signaal meer.

Postcode 1333
XMS ook...:
chocka schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:53:
In Almere Buiten (1339) geen DVB-C signaal, krijg alleen maar E52 meldingen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Untouchablezz20 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:24:
Oke, dan zeg ik zelf op en laat ik dan een portering uitvoeren door Telfort. Thanks!
Vorig jaar is hier (postcode 5627) ook glasvezel aangelegd.
Ik heb me toen telefonisch aangemeld bij Telfort en verteld dat ik geen zin had in dubbele lasten. Toen kreeg ik een aanbieding van de eerste 2 maanden gratis (hebben ze vaker in een nieuw glasvezelgebied).
Nadat ik de schriftelijke bevestiging kreeg wanneer mijn telefoonnummer zou worden geporteerd, heb ik 2 weken voor deze datum UPC opgezegd.
Achteraf had dit best wel 3 weken voor porteringsdatum gekund, maar achteraf win je elke oorlog....... O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Untouchablezz20 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:56:
[...]
Dat is inderdaad ook een oplossing, maar als je telefoonnummer wilt overnemen?
Telfort heeft een verzoek tot nummer portering gedaan bij Ziggo. Ik heb dat goedgekeurd. Weet nog niet of het nu allemaal soepel gaat verlopen alleen. Kan ik na 8 mei wel vertellen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:09
Heb niet alles van de afgelopen maanden doorgelezen, maar hoe zit het eigenlijk als ik wil overstappen van lijbrandt naar telfort. Dat zou mij 1 euro schelen per maand, maar wel inclusief interactieve tv (ookal wordt je daar soms ook niet echt blij van).
Gaat die overstap tegenwoordig al wat soepel? of deze overstap al helemaal soepel omdat het gewoon dezelfde provider is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Lieuwe15 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:52:
Heb niet alles van de afgelopen maanden doorgelezen, maar hoe zit het eigenlijk als ik wil overstappen van lijbrandt naar telfort. Dat zou mij 1 euro schelen per maand, maar wel inclusief interactieve tv (ookal wordt je daar soms ook niet echt blij van).
Gaat die overstap tegenwoordig al wat soepel? of deze overstap al helemaal soepel omdat het gewoon dezelfde provider is?
Voor 1 euro per maand overstappen?
Daarvoor zou ik geen risico nemen dat de overstap fout gaat.

Afgelopen week heb ik mijn Lijbrandt klaar 50 met 1 jaar verlengd.
Dat leverde 1 maand gratis abonnement a € 46 op, een gratis Amino 140 ontvanger met alle toebehoren en een Sitecom router.
Bij upgrade naar 100Mb internet krijg je een Amino 540 met harddisk.
Nieuwe abonnement ging direct in en binnen no time Amino + router in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lieuwe15 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:52:
Ik zou het risico niet nemen. Over een paar maanden zit je 'vanzelf' bij Telfort.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
stoffel63 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:36:
[...]

Dat leverde 1 maand gratis abonnement a € 46 op, een gratis Amino 140 ontvanger met alle toebehoren en een Sitecom router.
Belden ze je op oid? Of moet je daar echt actief achteraan gaan?
Het is dus blijkbaar nog steeds niet vlekkeloos ;). Ik wou op zich wel interactieve tv hebben, aangezien ik dat nu niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik lees hier veel over verlengingen. Wat doet Telfort bij de omzetting met de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Wat doet Lijbrandt eigenlijk met contracten die aflopen, worden die vanzelf omgezet naar Telfort? Mijn contract van 50 Klaar abonnement loopt namelijk af op 1 juni 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kw4kje schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:47:
Wat doet Lijbrandt eigenlijk met contracten die aflopen, worden die vanzelf omgezet naar Telfort? Mijn contract van 50 Klaar abonnement loopt namelijk af op 1 juni 2014.
Contracten lopen gewoon automatisch door. Na het eerste jaar kun je zelf per maand opzeggen. :)
.NCK schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:25:
Ik lees hier veel over verlengingen. Wat doet Telfort bij de omzetting met de prijs?
Je krijgt een aanbod van Telfort wat zo veel mogelijk lijkt op wat je nu bij Lijbrandt hebt. Meestal iets goedkoper... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Fiber op 01-05-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
Lieuwe15 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:24:
[...]

Belden ze je op oid? Of moet je daar echt actief achteraan gaan?
Het is dus blijkbaar nog steeds niet vlekkeloos ;). Ik wou op zich wel interactieve tv hebben, aangezien ik dat nu niet heb.
Ben er zelf achteraan gegaan na bericht hier op tweakers.
Mailtje of bellen en je kunt het zo regelen.
Bij de overgang naar telfort zien we wel wat ze gaan bieden.
Je zou inderdaad een passend aanbod krijgen.
Iptv met bellen en 50 Mb internet kost nu bij Lijbrandt € 52 geloof ik. Bij telfort € 45 voor een (vrijwel) identiek pakket.

[ Voor 25% gewijzigd door stoffel63 op 01-05-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik heb er even een mailtje aan gewaagd en de vraag gesteld wat ze mij aan kunnen bieden, dus ik ben benieuwd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stoffel63 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:36:
[...]

Overstappen van Lijbrandt naar Telfort is geen overstap zoals in de reguliere zin. Er is zelfs geen downtime. Geen andere patch in de PoP. Helemaal niks. Alleen een andere kleur layout op de Amino en misschien een andere IP adres, maar volgens mij meestal ook niet. Er kan dus niet veel (of niks) fout gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:20:
[...] Er kan dus niet veel (of niks) fout gaan.
Technisch wellicht niet...

Administratief des te meer... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Administratief is er bij mij niets, maar dan ook niets fout gegaan toen ik naar Vodafone (ITNS propositie) ging. En zonder verdere actie van mijn kant, dus alles via de migratie order, werd mijn abonnement bij Lijbrandt beëindigd en kreeg ik een creditfactuur voor het deel van de maand dat ik al vooruit had betaald.

Technisch ging het precies zoals Barre73 zegt (zelfs geen ander IP adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Aan de andere kant nu een jaar verlengen levert je een maand gratis op wat onderaan de streep ongeveer neer komt op een jaar verschil tussen lijbrandt en Telfort.

En wordt je straks zonder gedoe gemigreerd maar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieuwe15 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:03:
Ik heb er even een mailtje aan gewaagd en de vraag gesteld wat ze mij aan kunnen bieden, dus ik ben benieuwd ;).
Hm, op de site van Lijbrandt is er niks over te vinden, die verwijst je al door nar Telfort (overigens naar Telfort ADSL).
Wil je je bevindingen hier posten? Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de bevestigingsbrief van de aanmelding bij Telfort.

Verwijderd in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

Heb ik gisteren op het eind van de ochtend een mail "ingeschoten" op het info adres van Telfort.
en vanmorgen een antwoordt.

- standaard bevestigingsbrief ontvangen (order wordt automatisch veranderd in een migratie bij een actieve glasvezellijn) maar dat weet een nieuwe klant natuurlijk niet!!!.
- datum voor installatie van het glasvezelmodem (NT) wordt 4 weken van te voren gepland. Waardoor ruimte is voor het zelf opzeggen van de oude glasvezelprovider.
- diensten werken direct vanaf de installatie glasvezelmodem (NT) doe het zelf pakket komt dus voor deze datum. Mocht ik toch met een overlap van de kosten te maken krijgen dan wordt de facturatie datum verplaatst terwijl de diensten al werken (netjes opgelost). Als ik zelf te lang wacht met opzeggen geldt dat natuurlijk niet neem ik aan.
- Het geven van een harde datum van 12 juni door Telfort had niet gemogen. Het is altijd een wensdatum i.v.m met wijzingen in het proces.

De datum 12 juni was inclusief de wetttelijke 7 dagen bedenktijd. Omdat deze direct is verwijderd op mijn verzoek verwacht ik zeer binnekort wel telefoon voor het inplannen van de migratiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg het nog maar eens: NIET zelf opzeggen. JIj weet als klant namelijk niet of er al een migratieopdracht bij Reggefiber ligt op het moment dat jezelf je oude abonnement gaat opzeggen. En dan gaan er twee dingen door elkaar lopen in de verkeerde volgorde (meestal).

Dat zelf opzeggen gaat over andere netwerken. Je kabel of je ADSL abonnement dus. Bij glasvezel onderling dus niet zelf opzeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 02-05-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:38:
Ik zeg het nog maar eens: NIET zelf opzeggen. JIj weet als klant namelijk niet of er al een migratieopdracht bij Reggefiber ligt op het moment dat jezelf je oude abonnement gaat opzeggen. En dan gaan er twee dingen door elkaar lopen in de verkeerde volgorde (meestal).

Dat zelf opzeggen gaat over andere netwerken. Je kabel of je ADSL abonnement dus. Bij glasvezel onderling dus niet zelf opzeggen.
Ik ga niet zelf opzeggen voordat ik zeker weet. Maar de gemiddelde klant weet dat niet.

Zowel bij de bestelling via de telefoon als de website is dit punt niet duidelijk.

Een beter voorbeeld van de Tweak website
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Overstappen

Als u reeds een glasvezelabonnement heeft bij een andere provider kunt u dat hier aangeven. 
Zeg uw verbinding bij uw huidige provider nu nog niet op, wij nemen contact met u op om de 
verdere gang van zaken te bespreken. Wij zullen in geval van problemen contact opzoeken 
met uw huidige provider.
Ik heb reeds een abonnement via de glasvezel.
Huidige provider:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Ik heb een migratie naar telfort gedaan vanaf Tweak groen, het is zoals Barre vermeld:
Wachten tot er een datum ingepland is en dan kun je vervolgens de opzegdatum bij de oude provider enige dagen na de migratie planning opgeven. Op die manier zou de oude provider geen afbraakopdracht op moeten kunnen geven omdat er al een migratie op de lijn zit (eigenlijk dus hetzelfde als bij ADSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij ging het nog beter. Van Telfort naar Vodafone. Eerst een belletje gekregen om de montage en activatie in te plannen door de Vodafone monteur. Paar dagen later een brief van Telfort met bevestiging van mijn opzegging. Die hadden ze automatisch geconstateerd uit het feit dat ze via de netwerkleverancier te horen hadden gekregen dat ik 2 weken later zou migreren.
Niks zelf opzeggen. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

wij hebben nog steeds lijbrandt maar nog geen bericht of iets dergelijks van telfort gehoord

en kan het kloppen dat het geluid bij de commerciele zenders zachter doorgeeft als de publieke en regionale zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang je nog geen brief hebt gehad zit je gewoon nog bij Lijbrandt. Makkelijk he ;)

Wat betreft het geluid: Die vraag is lastig te beantwoorden. Tegenvraag aan jou: Bedoel je het geluid via DVB-C (ingebouwde tuner van je TV) of het Amino kastje?

In het geval van Amino kan het zijn dat je Amino ingesteld staat op Dolby Digital. Sinds kort worden de Nederlandse commerciele zenders uitgezonden met Dolby Digital signaal. Daaraan kan qua volume niets aangepast worden door de Amino. Bij de zenders met stereo geluid kan dat wel (als het goed is). Misschien loont het dus om wat te spelen met het volume wat de Amino uitstuurt bij die zenders en dat gelijk te zetten aan de output van de commercielen.

Maar goed, zonder de precieze details is het een beetje gissen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:53:
[...] wij hebben nog steeds lijbrandt maar nog geen bericht of iets dergelijks van telfort gehoord...
Komt vanzelf een keer, waarschijnlijk dit jaar nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank u wel eymey voor u reactie

gaat echt via de amino kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Bestaat er een mogelijkheid versneld over te stappen naar Telfort? Ik zie dat Telfort combivoordeel biedt al je Alles in 1 en mobiel beide bij Telfort hebt. Nu hebben we al Mobiel van Telfort en zouden wel van het combivoordeel willen profiteren. Dat kan natuurlijk pas we met glasvezel bij Telfort zitten.....

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen met Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontving vanmorgen een brief van Lijbrandt met de melding dat mijn homepage wordt afgebouwd in drie stappen, eind dit jaar is gewoon alles weg. Geen financieele compensatie (ze verwijzen naar gratis hosting).
Dit zal wel een stap zijn richting migratie Telfort want ik zie in die pakketten geen eigen homepage.
Als mijn inschatting juist is dan zou het wel zo netjes zijn om dat als reden te vermelden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, daarom is het straks natuurlijk ook niet meer mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spaceone,
Op mijn oorspronkelijke vraag (door jou beantwoord) had ik inmiddels het antwoord gevonden.
Tekst daarom aangepast waarna jouw antwoord niet te plaatsen is, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:22:
Ik ontving vanmorgen een brief van Lijbrandt met de melding dat mijn homepage wordt afgebouwd in drie stappen, eind dit jaar is gewoon alles weg. Geen financieele compensatie (ze verwijzen naar gratis hosting).
[...]
Zo ken ik er nog wel een. Ik huur voor 45 euro in de maand een Genexis en krijg daar gratis internet en tv bij. Er wordt nl niet gespecificeerd voor welke dienst hoeveel in rekening gebracht wordt.

Dat een leverancier voor een dienst geen aparte prijs opgeeft wil niet zeggen dat die dienst niet bij het pakket behoort op basis waarvan de klant besloot om klant te worden.

(buiten dat vraag ik me wel af wat je nog zou moeten met een php-loze webspace ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LcyK, ik begrijp helaas niet wat je nu eigenlijk wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
bron: mediamagazine.nl

Meer onderzoek nodig naar overname Reggefiber door KPN
dinsdag 06 mei 2014 19:02

glasvezelDe Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat nader onderzoek doen naar de voorgenomen overname van Reggefiber door KPN. Dit bericht ACM in een persbericht vandaag.

In 2008 heeft ACM aan Reggefiber voorwaarden opgelegd voor het beheer van de glasvezelkabel. Door de overname veranderen de zeggenschapsverhoudingen in Reggefiber en vervallen de oorspronkelijke voorwaarden. Zo ontstaan er mogelijk beperkingen voor andere bedrijven om gebruik te maken van de glasvezelkabel van KPN. Daarvoor is nader onderzoek nodig om te bekijken of er nieuwe voorwaarden gesteld moeten worden.

KPN krijgt door de overname volledige zeggenschap over het glasvezelnetwerk van Reggefiber. Dat kan gevolgen hebben voor andere bedrijven die via de glasvezel internet-, telefoon- en televisiediensten aanbieden. ACM gaat onderzoeken of andere bedrijven die gebruik willen maken van de glasvezelkabel van KPN mogelijk uitgesloten kunnen worden door KPN of dat KPN beperkende voorwaarden kan stellen.

Naast het onderzoek naar de overname van Reggefiber, is ACM op dit moment bezig met een marktanalyse van de telecomsector. ACM maakt deze analyse elke drie jaar. Een mogelijke uitkomst van de marktanalyse kan zijn dat ACM dominante telecomaanbieders verplicht om anderen toegang te bieden tot hun netwerk. De resultaten van dit onderzoek zijn ook van belang voor het onderzoek naar de overname van Reggefiber. De marktanalyse en het onderzoek naar de overname van Reggefiber lopen dan ook momenteel gelijk op.

Reggefiber is een gezamenlijke onderneming van Reggeborgh en KPN. Het bedrijf legt in Nederland glasvezelkabels aan en beheert deze. Op dit moment zijn via de glasvezelkabels van Reggefiber ruim 1,7 miljoen huizen aangesloten. KPN is op dit moment voor 51% eigenaar van Reggefiber en zal na de overname 60% van de aandelen in handen hebben en de volledige zeggenschap krijgen over het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me een verstandig besluit om dit goed te onderzoeken.

Hoewel ik aan de andere kant het wel moeilijk vind te begrijpen waarom, in het geval van een complete overname van Reggefiber door KPN, de voorwaarden gesteld aan Reggefiber niet gewoon door gegeven kunnen worden aan de rechtsopvolger (KPN). Ik doel dan vooral op de ODF-toegang, waar eigenlijk de hele openheid van de glasvezel mee valt of staat.

Ik kan me wel voorstellen dat de ACM een probleem voorziet op het gebied van nieuwe uitrol. Waar Reggefiber nog steeds druk bezig is om in steeds meer plaatsen glasvezel aan te willen leggen (waar naast KPN als operator ook Vodafone en mogelijk Tweak/Cambrium van kunnen profiteren op ODF niveau), zou KPN als volledige eigenaar ineens kunnen besluiten om bijvooorbeeld niet meer verder uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik weet niet of het voor KPN een goed idee is om te stoppen met de uitrol van fiber.
Het is voor KPN meer toekomstgericht dan het bestaande koper, al probeert men daar nu ook de laatste beetjes uit te persen met nieuwe wijkkasten.

Ik zou zijn voor glasvezel als losse voorziening van de providers die de diensten leveren.
Misschien zou je het moeten neerleggen als nutsvoorziening, al denk ik niet dat 'we' daar nu nog aan willen.

Even wat anders, mensen die verlengt hebben, welke Amino hebben jullie ontvangen?
De A140 (HDMI, Scart met verloop & Coax uit) of de A130M (alleen HDM uit).

[ Voor 15% gewijzigd door .NCK op 07-05-2014 22:35 . Reden: amino vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:27
In de discussie over hoe infrastructuur als de glasvezel moet worden vormgegeven valt mij op dat velen eigenlijk een openbaar toegankelijke infrastructuur willen, waarop verschillende providers hun diensten kunnen aanbieden. Vervolgens zie ik iedereen schrijven dat "we" dat niet willen.... wie zijn die "we" dan?

@.NCK: als je bij Lijbrandt verlengt (en dus doorgaat naar Telfort, zo begrijp ik), dan krijg je toch geen neiuwe apparaten? Toen ik van Concepts naar Telfort ging in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, noem eens voorbeelden van waar mensen zeggen dat "we" dat niet willen? Op de frontpage is er één reageerder die bij ieder bericht over de ACM, deze instantie helemaal de grond in boort en op een kortzichtige manier denkt dat de ACM alleen maar bestaat om bedrijven kapot te maken en alles voor de consument zo goedkoop mogelijk.

In ieder geval staat voor mij als een paal boven water dat een structuur zoals nu ODF bij Reggefiber dé way to go is voor een open netwerk waarop gezonden concurrentie mogelijk is: één bedrijf (in dit geval Reggefiber) dat de fysieke kabels en knooppunten (PoP's) beheert zodat niet voor iedere nieuwe partij de grond weer open moet en nieuwe overnamepunten in de meterkast bij de consument. En bedrijven die in die knooppunten kunnen aanhaken om het licht op de vezels naar de consumenten te zetten.

Idealiter biedt 1 van de operators ook wholesale netwerk access diensten aan voor partijen die niet de middelen hebben om op ODF niveau aan te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
.NCK schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:11:

Even wat anders, mensen die verlengt hebben, welke Amino hebben jullie ontvangen?
Ik heb de 140 ontvangen. Compleet met hdmi-kabel en scartkabel.
Ook nog Sitecom router ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:30

mb1

stoffel63 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:12:
[...]

Ik heb de 140 ontvangen. Compleet met hdmi-kabel en scartkabel.
Ook nog Sitecom router ontvangen.
Ik had benadrukt dat ik een apparaat MET scart wilde ontvangen (met in m'n achterhoofd dan wordt het een 140) maar de waren op denk ik, dus heb ik een 532ontvangen (bij verlenging van een Compleet 50). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:30
Lieuwe15 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:03:
En, al wat gehoord?
Ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mb1 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:23:
[...]

Ik had benadrukt dat ik een apparaat MET scart wilde ontvangen (met in m'n achterhoofd dan wordt het een 140) maar de waren op denk ik, dus heb ik een 532ontvangen (bij verlenging van een Compleet 50). _/-\o_
mmm... ben benieuwd of je daar nou beter mee af bent. Voordeel is natuurlijk pauzeren, opnemen etc... Maar ik denk dat de A140 sneller en beter werkt dat de A532. Waar de A130 werd vervangen voor de A140, werd destijds de 532 vervangen voor de 540. Al bijna 2 jaar geleden.
Dus je hebt nu een apparaat van minimaal 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.NCK schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:11:
Ik weet niet of het voor KPN een goed idee is om te stoppen met de uitrol van fiber.
Het is voor KPN meer toekomstgericht dan het bestaande koper, al probeert men daar nu ook de laatste beetjes uit te persen met nieuwe wijkkasten.

Ik zou zijn voor glasvezel als losse voorziening van de providers die de diensten leveren.
Misschien zou je het moeten neerleggen als nutsvoorziening, al denk ik niet dat 'we' daar nu nog aan willen.

Leuke suggestie dat KPN toekomstgericht zou kijken. Als KPN iets niet is, is het wel toekomstgericht en langere termijn. Door het hele land wordt nu FTTC in combinatie met VDSL uitgerold. En waar VDSL komt is glasvezel ineens een stuk minder commercieel interessant.

Door die nieuwe wijkkasten (en het aanleggen van glasvezel daarheen) is de investering voor KPN een stuk lager dan in de glasvezel van Reggefiber. En daar kunnen ze dan weer een jaar of vijf mee vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Barre73 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:14:
[...]

mmm... ben benieuwd of je daar nou beter mee af bent. Voordeel is natuurlijk pauzeren, opnemen etc... Maar ik denk dat de A140 sneller en beter werkt dat de A532. Waar de A130 werd vervangen voor de A140, werd destijds de 532 vervangen voor de 540. Al bijna 2 jaar geleden.
Hier na verlengen de A130 van Lijbrandt ontvangen.

Even contact gehad met Lijbrandt, want de A130 was (in vergelijking met de M540 en A140 die we al gebruiken) niet erg prettig in gebruik.

Netjes opgelost door Lijbrandt!

Vandaag de A140 in ontvangst genomen, opvallend detail, de voeding bij deze A140 is geen blokje (5V 3A) meer maar een normale adapter (zoals genexis) , 5V 2A.
In gebruik lijkt deze A140 ook minder warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:14:
[...]

En de M532 is echt een ontzettend rampending gebleken voor mij.

Het ding was inderdaad ontzettend traag en instabiel. 'Gelukkig' ging bij mij destijds de stroomvoorziening stuk (en dan niet de adapter, maar de aansluiting op het ding zelf).

Als vervanging heb ik toen mijn huidige m540 ontvangen. Alleen al het (re)booten gaat stukken sneller dan bij de M532. En alles werkt gewoon vlot en snappy, ook timeshiften, terugspoelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

M'n dochter is er iig blij mee!
Ze heeft ook DVB-C op haar tvtje, maar nu kan ze inderdaad ook opnemen en pauzeren.
En een gegeven paard......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gaat verlengen, weeg dan af wat de prijs is in 'mijn Lijbrandt'.
Ik zit nog op compleet 25, ik kan in ml overstappen naar Klaar 50 voor 46 euro. Bij verlengen betaal ik 52 euro. Dan krijg je de eerste maand gratis; uitgerekend over een jaar is verlengen 2 tientjes duurder.
Je krijgt dan een gratis STB (nieuw of refurbished, hoeft geen A140 te zijn heb ik begrepen) maar je zit wel permanent op het hogere tarief.
Het is dus maar de vraag wat er voordeliger is.

/edit:
ik vergelijk hier appels met wieldoppen, zie servies in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Ik heb verlengd onder de oude condities.
Ik ben ook niet gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Ik zit nu op al enkele jaren op:
Glasvezel Compleet 25 (€45,71/mnd)
HD Extra pakket (€7,50/mnd)
Totaal: €53,21/mnd

Nu zie ik dat ik kan upgraden naar "klaar 50" voor €46/mnd en eventueel extra "Interactieve TV" (als vervanging voor "HD Extra pakket"?) voor €6/mnd. Dat is bij elkaar iets goedkoper met €52/mnd met volgens mij als enige verschil dat ik dan van 25mbps->50mbps ga.

Ik snap het "Interactieve TV" pakket echter niet helemaal. Als ik op "upgrade naar klaar 50" klik kan ik daarna de extra's selecteren. Dan moet ik eerst "Interactieve TV" selecteren (€6/mnd) alvorens ik nog steeds "HD Extra pakket" kan selecteren voor €7,50/mnd. Wat moet ik in hemelsnaam selecteren om op z'n minst de Nederlandse kanalen in HD te krijgen?

Mis ik wellicht nog een adder onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voor de 10 of 11 Nederlandse kanalen en zo in HD heb je geen HD pakket nodig. Die zijn standaard in HD bij het "Interactieve TV" pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Oke dank, ik vond 't inderdaad nu ook in http://www.lijbrandt.nl/u...ht_online_11mrt2014_1.pdf

Vooralsnog zie ik geen adder en lijkt het me een prima keuze. Ik zie echter geen mogelijkheid tot het scoren van een gratis extra Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou die 46 euro dan zonder tv zijn?
Voor extra Amino: bel/mail Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:26:
Zou die 46 euro dan zonder tv zijn?
Voor extra Amino: bel/mail Lijbrandt.
Die 46 euro is zonder IPTV. Dan heb je alleen analoog/DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:46:
[...]

Die 46 euro is zonder IPTV. Dan heb je alleen analoog/DVB-C.
oioi, dat had ik me niet gerealiseerd. Lijkt me ook niet zo 'klaar voor de toekomst', maar goed...

Dank voor de verheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad wel heel old-skool om een pakket aan te bieden voor 46 euro waar dan geen IPTV in zit. Dan betaal je 6 euro extra en ben je alsnog 51 euro kwijt.

Ook niet erg in lijn met hun opvolger Telfort. Daar is IP TV standaard en krijg je de analoge/DVB-C er gewoon bij en dat is het.

En dat kost dan wel maar 45 euro.Scheelt toch 6 euro per maand.

Waarom zou iemand uberhaupt willen upgraden bij Lijbrandt op deze manier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Omdat ze graag willen dat je z.s.m. overgaat naar telfort, telfort heeft recent de prijs iets verlaagd (€5) en je betaald ook niet meer voor DVB-C.
Ze geven nu aan dat DVB-C gratis is, als je bij telfort een contract aanvraagt dan is DVB-C ook geen onderdeel meer van het contract aangezien het niet benoemd wordt.
Op je adres zijn de volgende glasvezel diensten leverbaar:
- Interactieve TV
- Internet Basis en Extra
- Voordelig Vast bellen
Zoals je kan zien mist DVB-C bij de diensten, je kan hieraan dus ook geen rechten ontlenen.

DVB-C zal dus op korte termijn wel EOL zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door fast-server op 12-05-2014 10:41 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:34:
Omdat ze graag willen dat je z.s.m. overgaat naar telfort, telfort heeft recent de prijs iets verlaagd (€5) en je betaald ook niet meer voor DVB-C.
Ze geven nu aan dat DVB-C gratis is, als je bij telfort een contract aanvraagt dan is DVB-C ook geen onderdeel meer van het contract aangezien het niet benoemd wordt.

[...]

Zoals je kan zien mist DVB-C bij de diensten, je kan hieraan dus ook geen rechten ontlenen.

Die gedachtegang is niet juist. Zolang een dienst onderdeel is van het pakket (of er de verwachting wordt gewekt dat iets onderdeel is van het pakket) zoals dat geldt op het moment dat de klant besluit om het abonnement aan te gaan, is het gewoon onderdeel van het contract, gratis of niet, benoemd of niet.

Als jij een auto koopt, staat er dan in je contract dat er banden op de velgen zitten, of dat er een stuur in zit? Dus in die redeneerlijn zou je geen recht hebben op een stuur, aangezien het niet benoemd wordt?
Of je bestelt er een trekhaak bij, en je krijgt alleen een trekhaak, zonder de contactdoos voor de remlichten, knipperlichten etc op de aanhanger of fietsendrager. Want ja, die was niet benoemd. Zou je dan geen recht hebben op die contactdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat in de mail van de bestelling:

Alles-in-1 Glasvezel 1 € 45,- Contractsduur 12 maanden

Glasvezel internet 50/50
Digitale TV
Interactieve TV
Bellen Standaard

======================

Interactieve TV is iptv en digitale TV is dvb-c

op de website staat

Analoge en digitale (DVB-c) TV met ruim 30 zenders

Met digitale en analoge TV blijven alle tv's en radio's gewoon werken via de bestaande (coax) kabels in huis. Standaard ontvang je meer dan 30 tv zenders in analoge en digitale kwaliteit.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:53:
[...]

Die gedachtegang is niet juist. Zolang een dienst onderdeel is van het pakket (of er de verwachting wordt gewekt dat iets onderdeel is van het pakket) zoals dat geldt op het moment dat de klant besluit om het abonnement aan te gaan, is het gewoon onderdeel van het contract, gratis of niet, benoemd of niet.

Als jij een auto koopt, staat er dan in je contract dat er banden op de velgen zitten, of dat er een stuur in zit? Dus in die redeneerlijn zou je geen recht hebben op een stuur, aangezien het niet benoemd wordt?
Of je bestelt er een trekhaak bij, en je krijgt alleen een trekhaak, zonder de contactdoos voor de remlichten, knipperlichten etc op de aanhanger of fietsendrager. Want ja, die was niet benoemd. Zou je dan geen recht hebben op die contactdoos?
Sorry, maar dat vind ik wel behoorlijk kromme vergelijkingen.

Bij een auto kan je er redelijkerwijs van uit gaan dat er een stuur in zit en dat er banden om de velgen liggen. En bij een trekhaak kan je er redelijkerwijs van uit gaan dat je er spullen achter kan hangen die je ook op een zodanige manier kan gebruiken dat je aan de wet voldoet (dus ook een stekkerdoos om de wettelijk verplichte verlichting te kunnen hebben, etc.)

Hiermee wil ik niet bestrijden dat je mogelijk gelijk hebt omtrent het wel of niet bij het contract horen van DVB-C, analoog, etc. Maar ik vind een auto (waaraan je inherent een aantal dingen mag verwachten) en een abonnement op Interactieve TV (wat wel steeds meer de kern vormt van wat providers bieden, zie bv. ook fiber.nl ) nogal verschillend. Als men digitale Interactieve TV aanbiedt, dan kan je daar niet automatisch uit ontlenen dat daar ook een analoog signaal en dvb-c bij hoort. Digitale Interactieve TV kan je namelijk ook prima bieden zonder analoog en/of DVB-C.

Dat men wel de verwachting wekt dat men het aanbiedt ben ik overigens wel met je eens, maar is wat mij betreft puur en alleen omdat men wel nog steeds noemt op de website (en ook de zenderlijsten biedt). Dus dat komt niet voort uit jouw voorbeeld met de auto :)

Buiten dat (niet specifiek op jouw reactie gericht): Ik vind dat hele zinspelen op het verdwijnen van analoog en DVB-C maar voorbarige speculatie en stemmingmakerij. Natuurlijk het kan en het zou me ook absoluut niet verbazen als KPN ITNS inderdaad stiekem al plannen heeft om dit op middellange termijn te laten verdwijnen. Maar dan mag er nog wel heel wat water door de Rijn.

Wholesale contractafnemers zoals Scarlet (zie http://www.scarlet.nl/nl/...11-scarlet-family-met-itv ) zetten het bv. nog wel prominent in de verkoopargumenten. Als KPN het op korte termijn zou stoppen, dan benadelen ze wederverkopers door die het nakomen van hun afspraken met de klant te verhinderen.

Bovendien zou er dan allang 1 of andere constructie met nieuwe abonnementen zijn bedacht waardoor bv. mensen in nieuwe vraagbundelingsgebieden geen analoog en dvb-c meer krijgen. Want waarom in nieuwe gebieden nog de moeite nemen om een CATV feed en bijbehorende (dure) apparatuur uit te rollen als dit op korte termijn weg gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 12-05-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:05:
[...]

Bovendien zou er dan allang 1 of andere constructie met nieuwe abonnementen zijn bedacht waardoor bv. mensen in nieuwe vraagbundelingsgebieden geen analoog en dvb-c meer krijgen. Want waarom in nieuwe gebieden nog de moeite nemen om een CATV feed en bijbehorende (dure) apparatuur uit te rollen als dit op korte termijn weg gaat?
Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naturlijk is op iedere vergelijking wat aan te merken.
Het gaat me dan ook niet om de inhoud van de vergelijking, maar om de idee dat je rechten kan ontlenen aan de samenstelling van een pakket zoals dat bestaat op het moment dat je een contract afsluit; die samenstelling is wat jou doet besluiten het contract af te sluiten, m.a.w. dát is het aanbod dat jij hebt aanvaardt.
Daarbij is niet van belang of de specifieke component (contactdoos bij een trekhaak, DVB-C bij Lijbrandt/Telfort) apart is benoemd.

Volgens mij heb ik overigens het niet over interactieve TV (dat wel is benoemd) maar juist over DVB-C (dat kennelijk niet (altijd) is benoemd).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:57:
Dit staat in de mail van de bestelling:

Alles-in-1 Glasvezel 1 € 45,- Contractsduur 12 maanden

Glasvezel internet 50/50
Digitale TV
Interactieve TV
Bellen Standaard

======================

Interactieve TV is iptv en digitale TV is dvb-c

op de website staat

Analoge en digitale (DVB-c) TV met ruim 30 zenders

Met digitale en analoge TV blijven alle tv's en radio's gewoon werken via de bestaande (coax) kabels in huis. Standaard ontvang je meer dan 30 tv zenders in analoge en digitale kwaliteit.
Even voor mijn beeld: is dit een bevestigingsmail van een bestelling bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, van eind april

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sterker nog: Het staat letterlijk in het overzicht van de diensten:

http://internetshop.telfort.nl/glasvezel-alles-in-1/

"gratis analoge TV op alle andere TV's"

En ja, daar staat geen DVB-C maar dat is niet zo spannend. Alleen analoog en geen DVB-c aanbieden is technisch niet logisch dus dat blijft wel gecombineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:50:
Sterker nog: Het staat letterlijk in het overzicht van de diensten:

http://internetshop.telfort.nl/glasvezel-alles-in-1/

"gratis analoge TV op alle andere TV's"

En ja, daar staat geen DVB-C maar dat is niet zo spannend. Alleen analoog en geen DVB-c aanbieden is technisch niet logisch dus dat blijft wel gecombineerd.
Sterker. Zelfs als ze DVB-C zouden cancelen en wel Analoog houden dan kies ik er nog steeds voor om op Analoog te blijven i.p.v. met tig decoders aan de slag te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Maar "gratis" betekend niet dat het onderdeel is van je contract, dee "gratis" webspace bij XMS is ook gewoon verwijderd.

Ik zie liever dat het onderdeel (een dienst) is van het contract, op dit moment is dit niet meer zo bij nieuwe contracten.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat DVB-c gewoon blijft bestaan, en dat er zelfs ook nog meer in geïnvesteerde en uitgebreid wordt doormiddel van het toevoegen van extra mogelijkheden zoals automatisch HD kanalen op de goede plek en uitbreiding van EPG info enz. en ook het toevoegen van meer lokalen. (Omdat dit op analoog wat moeilijker is)
Ook is technisch de doorgifte van analoog niet los te koppelen van het DVB-c .
DVB-c kanalen zitten immers tussen de analoge kanalen in,.. ook zal de doorgifte van ultra HD in de toekomst eerder via het DVB-c platform worden gedaan dan via IP omdat de hele TV markt gebaseerd is op DVB standaard en IPTV nog geen echte standaard heeft tevens is er in theorie afdoende bandbreedte aanwezig op de bandbreedte van 1 analoog kanaal kan +/- 40Mb getransporteerd worden dus in theorie op de band van 174 > 860 Mhz. 85x40=bijna 3,5GB mogelijk
1 UHD kanaal zonder compressie > 30 Mb dus in theorie is doorgifte van 100 UHD kanalen geen probleem, maar dat zou nog wel even duren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:15:
Maar "gratis" betekend niet dat het onderdeel is van je contract, dee "gratis" webspace bij XMS is ook gewoon verwijderd.
Nogmaals: die gedachtegang is niet juist.
Dat er zomaar gratis webspace verwijderd wordt wil niet zeggen dat dat ook mag. Alleen, wanneer niemand aanspraak maakt op zijn recht, is het voor een aanbieder wel erg makkelijk zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Die gedachte gang kan wel niet juist zijn maar dit is wel hoe men zaken doet.

Mijn schoonouders hadden een contract bij concepts ICT, KPN brak dit contract zo open (telfort migratie) en wilde verder niet meewerken bij een overstap naar een niet KPN provider.

Ze hebben hier uiteraard werk van gemaakt om de kosten te verhalen, de rechtsbijstand heeft echter na veel gedoe besloten om zelf de schade te betalen aan mijn schoonouders aangezien een zaak tegen KPN meer zou kosten dan het op zou leveren.

Tussen je recht hebben en je recht krijgen zit een heel groot verschil, uiteindelijk telt hier wie het meeste geld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is juist, en zolang wij allemaal blijven accepteren dat providers naar eigen goeddunken (delen van) een overeenkomst niet nakomen, blijft dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:16:
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat DVB-c gewoon blijft bestaan, en dat er zelfs ook nog meer in geïnvesteerde en uitgebreid wordt doormiddel van het toevoegen van extra mogelijkheden zoals automatisch HD kanalen op de goede plek en uitbreiding van EPG info enz. en ook het toevoegen van meer lokalen. (Omdat dit op analoog wat moeilijker is)
Ook is technisch de doorgifte van analoog niet los te koppelen van het DVB-c .
DVB-c kanalen zitten immers tussen de analoge kanalen in,.. ook zal de doorgifte van ultra HD in de toekomst eerder via het DVB-c platform worden gedaan dan via IP omdat de hele TV markt gebaseerd is op DVB standaard en IPTV nog geen echte standaard heeft tevens is er in theorie afdoende bandbreedte aanwezig op de bandbreedte van 1 analoog kanaal kan +/- 40Mb getransporteerd worden dus in theorie op de band van 174 > 860 Mhz. 85x40=bijna 3,5GB mogelijk
1 UHD kanaal zonder compressie > 30 Mb dus in theorie is doorgifte van 100 UHD kanalen geen probleem, maar dat zou nog wel even duren :?
Dit soort info zou ik niet delen hier. Ten eerste heb ik qua het stoppen van de CATV diensten, precies het tegenovergestelde gehoord (en mijn bronnen zijn net zo betrouwbaar) en daarnaast is het tweede deel van je post pertinente onzin en ook nog eens nergens op gebaseerd. Via IPTV kan het net zo makkelijk hoor. Het simpele feit dat de hele TV markt op DVB-C is gebaseerd (je bedoelt, neem ik aan, de toestellen) betekent natuurlijk niet dat IPTV geen toekomst heeft. Dat is de redenering omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:39:
Ik zit nu op al enkele jaren op:
Glasvezel Compleet 25 (€45,71/mnd)
HD Extra pakket (€7,50/mnd)
Totaal: €53,21/mnd

Nu zie ik dat ik kan upgraden naar "klaar 50" voor €46/mnd en eventueel extra "Interactieve TV" (als vervanging voor "HD Extra pakket"?) voor €6/mnd. Dat is bij elkaar iets goedkoper met €52/mnd met volgens mij als enige verschil dat ik dan van 25mbps->50mbps ga.
Zie nu dat Telfort Alles-in-1 glasvezel ongeveer hetzelfde doet voor €45/mnd.

Zittende op Glasvezel Compleet 25, wat is wijsheid?:
1) upgraden naar Lijbrandt klaar 50 inclusief Interactieve TV voor €52/mnd
2) switchen naar Telfort Alles-in-1 50mbps glasvezel voor €45/mnd (2mnd gratis, inclusief extra ontvanger?)
3) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:49:
[...]

2) switchen naar Telfort Alles-in-1 50mbps glasvezel voor €45/mnd (2mnd gratis, inclusief extra ontvanger?)
3) ?
Waar zie jij de 2 maand gratis? Wel bijv 2 maand het pluspakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:56:
Waar zie jij de 2 maand gratis? Wel bijv 2 maand het pluspakket
Foutje, gecorrigeerd in originele post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:28:
Dat is juist, en zolang wij allemaal blijven accepteren dat providers naar eigen goeddunken (delen van) een overeenkomst niet nakomen, blijft dat ook zo.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:49:
[...]

3) ?
Lijkt me een inkopper.En bij Telfort krijg je dan ook een gratis router. Geen idee of je die nodig hebt maar altijd meegenomen. En daarmee krijg je een amino erbij die je dan als tweede ontvanger kan inzetten inderdaad.
Bovendien ga je binnen nu en een jaar toch over naar Telfort dus dan kan je het beter nu zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Met grote verschil dat je bij een overstap naar Telfort nu je lijbrandt mailadres kwijtraakt.

Ik verwacht dat de gedwongen overstap het mailadres meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de amino die je bij Telfort krijgt ook je eigendom, of is dat bruikleen?
Bij Lijbrandt wordt 'ie eigendom, dat zou nog een overweging kunnen zijn.

Ben trouwens wel benieuwd of de overgang naar Telfort ook gepaard gaat met de prijzen van Telfort, maw als je nu verlengt voor een jaar à 52 euro, en in december zouden we naar Telfort gaan (die 45 euro rekent), zou je dan vanaf december 7 euro minder gaan betalen?
Is er iemand die vanuit de overgang van Concepts naar Telfort hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
De Amino's die Lijbrandt levert worden je eigendom. De amino's die Telfort levert zijn vooralsnog in bruikleen.
Kan me wel voorstellen dat ze er na een X periode niet meer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat klopt. Je huidige Lijbrandt diensten worden zo ver mogelijk gematcht met die van Telfort en dat krijg je als aanbieding. Sommigen betalen dan iets meer, sommigen minder.Dus iedereen die overgaat naar Telfort krijgt Telfort prijzen. Anders zou het onmogelijk zijn om dat bij te gaan houden.

Amino in bruikleen of eigendom weet ik eigenlijk niet. Dat zou wel ergens op de site van Telfort te vinden moeten zijn lijkt me. Extra Amino's zijn in bruikleen dat weet ik zeker (4 euro per maand namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.NCK schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:25:
Met grote verschil dat je bij een overstap naar Telfort nu je lijbrandt mailadres kwijtraakt.

Ik verwacht dat de gedwongen overstap het mailadres meegeeft.
Ik heb dat niet onthouden uit mijn overstap van Concepts naar Telfort maar dat kwam omdat ik mijn Concepts adres nooit gebruikte.

Ik ben al lang geleden overgestapt op een meer onafhankelijk adres. In mijn geval Gmail maar er zijn honderden andere mogelijkheden om van de maildienst van je provider af te stappen. En eerlijk gezegd begrijp ik niet dat niet meer mensen dat doen. Dat houdt overstappers nog vaak tegen. Zie dus de reactie van .NCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ontvanger bij Telfort is volgens de website "Interactieve TV ontvanger gratis in bruikleen".

Omdat de eerste ontvanger gratis in het pakket zit zie ik het probleem ook niet want als de ontvanger defect is wordt hij vervangen. Werkt op dezelfde manier als bij KPN.

In het XMS topic is een tijd terug gemeld dat het mail adres niet blijft bestaan. Maar het @telfortglasvezel.nl domein staat ook op de Concept mailservers of nieuwe Telfort klanten ook nog via Concept lopen en niet via KPN ITNS? Over 3 weken zal ik dat wel weten als het goed is.

Op de Telfortglasvezel (Concept) mailservers is SSL via poort 995 wel te gebruiken ook staat op de Telfort website van niet.

KPN heeft al wel de stekker uit de Concept IPv6 Sixx POP getrokken.
https://www.sixxs.net/new...goodbyetoconceptsict-0415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk probleem bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Na de migratie kunnen de klanten de huidige Lijbrandt e-mailadressen blijven gebruiken. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

fast-server schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:34:

[...]

Mijn ouders hadden Lijbrandt analoge RTV en DVB-C only á€17,50 p/m
Netjes een brief ontvangen waarin exact hetzelfde Telfort pakket voor dezelfde prijs wordt geboden.
DVB-C staat keihard op papier hier!
Nog wel ff gebeld natuurlijk en er nog een maandje gratis uitgesleept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog een Amino 110 hebben, dit stond er op de Lijbrandt website:
(Maar ik neem aan dat er hierover wel brieven zijn verstuurd :) )
Heeft u een Amino 110 tv-ontvanger?

Deze tv-ontvanger wordt per 15 juli niet langer ondersteund. Dat betekent dat u slechts een beperkt aantal zenders kunt ontvangen en XMS geen service meer kan bieden op deze tv-ontvanger.

Als u verder nog vragen heeft over de Amino 110 tv-ontvanger neem dan contact op met ons klantenservice op 088 555 2 522.
Wel gek dat er "XMS" staat, volgens mij hebben ze dit gewoon direct kopieerd van de XMS website aangezien die ook door KPN Telfort zijn overgenomen 8)7.

Edit: Lijbrandt wordt inderdaad Telfort, maar KPN (Telfort is daar onderdeel van) heeft een aantal glasvezel providers overgenomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ach ja, zo lang zal het niet meer duren. Maar het wordt geen KPN, het wordt Telfort, toch een subtiel verschil in glasvezelland...

En ik heb nog een A110 in gebruik, bij XMS, en kreeg net nog een firmware upgrade gepusht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
[b]Barre73 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:12:
Dit soort info zou ik niet delen hier. Ten eerste heb ik qua het stoppen van de CATV diensten, precies het tegenovergestelde gehoord (en mijn bronnen zijn net zo betrouwbaar) en daarnaast is het tweede deel van je post pertinente onzin en ook nog eens nergens op gebaseerd. Via IPTV kan het net zo makkelijk hoor. Het simpele feit dat de hele TV markt op DVB-C is gebaseerd (je bedoelt, neem ik aan, de toestellen) betekent natuurlijk niet dat IPTV geen toekomst heeft. Dat is de redenering omdraaien.
Niemand heeft het over het stoppen van bestaande CATV/DVB-C dienstverlening. Dat zou ook onverstandig zijn aangezien je daarmee de bestaande dienstverlening voor klanten zou inperken.. en dat is dan een reden om contracten stop te zetten. (toevoeging: het is wel een klein beetje pot/ketel dat je iemand anders verwijt dat hij "betrouwbare info" deelt om vervolgens jouw eigen info te delen O-) )

Verder klopt het tweede deel inderdaad niet: 4k/8k/13k/100k tv kan gewoon over elk transportmedium dat beschikt over voldoende bandbreedte. IPTV is gewoon een benaming voor tv diensten die gebruik maken van IP streams, meestal in mpeg2 of mpeg4 encoding. Voor 4k TV zal dat (bandbreedte beperking) het beste gaan in h.265).

DVB-C is simpelweg een container voor mpeg2 of mpeg4 streams.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 14-05-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik heb altijd begrepen dat de M540 geleverd is met een 160GB en 250GB harddisk.
Is er van buitenaf te zien welke harddisk er in de Amino zit? Of is het mogelijk deze te vervangen door een groter exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:21:
[...]

. (toevoeging: het is wel een klein beetje pot/ketel dat je iemand anders verwijt dat hij "betrouwbare info" deelt om vervolgens jouw eigen info te delen O-) )
Daar heb je pvd nog gelijk ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt ;w
denan schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:21:
[...]

Niemand heeft het over het stoppen van bestaande CATV/DVB-C dienstverlening. Dat zou ook onverstandig zijn aangezien je daarmee de bestaande dienstverlening voor klanten zou inperken.. en dat is dan een reden om contracten stop te zetten. (toevoeging: het is wel een klein beetje pot/ketel dat je iemand anders verwijt dat hij "betrouwbare info" deelt om vervolgens jouw eigen info te delen O-) )

Verder klopt het tweede deel inderdaad niet: 4k/8k/13k/100k tv kan gewoon over elk transportmedium dat beschikt over voldoende bandbreedte. IPTV is gewoon een benaming voor tv diensten die gebruik maken van IP streams, meestal in mpeg2 of mpeg4 encoding. Voor 4k TV zal dat (bandbreedte beperking) het beste gaan in h.265).

DVB-C is simpelweg een container voor mpeg2 of mpeg4 streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:27
@.NCK: volgens mij heeft de m540 altijd 250Gb. De M532 had 169Gb. De volgende link lijkt dit te bevestigen: http://www.telecompaper.c...32-settop-box-aan--763553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Ook al moet ik het nog opgeleverd krijgen begin volgend jaar hier in doetinchem: heb ik er goed aan gedaan om bij telfort te gaan?

Ken 2 mensen die t ook hebben en die hebben geen klachten dus ga er vanuit dat het goed is. Heb eergisteren en gistermiddag bij 1 vd 2 de pc voorzien van windows 7 en moest eerst bijna 10gig uploaden naar google drive en dat ging traag, hele middag en deel avond voor nodig gehad. Dat had toch in 15m of 30m moeten gaan?de snelheid werd gewoon gehaald op speedtest.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat specifiek jouw lijn de snelheid haalt is leuk voor jouw lijn, maar natuurlijk speelt de 'overkant' ook een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt. Google Drive ondersteunt die snelheden helemaal niet. In mijn geval ging het ook al zo langzaam. En ik heb ook een glasvezel verbinding.

Waar je het wel heel mooi kan zien is bijvoorbeeld wetransfer.com

Bestand van 1 GB aan foto's verstuurd. Iets meer dan 3 minuten...(50mb verbinding)

[ Voor 35% gewijzigd door Barre73 op 19-05-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
er zijn volgens mij "performance-issues" op de google drives. Kan alleen de melding even niet meer reproduceren.
Normaliter gaat het wel sneller, maar 10 gig in 30 minuten, zo snel is google drive nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Een goeie maat van me zei op skype dat t ook kan zijn dat google de verbinding kneep zodat het netwerk niet overbelast zou raken.

Weet ik dat in ieder geval voor als ik uiterlijk begin volgend jaar glasvezel krijg.
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste