Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:53:
[...]
Die gedachtegang is niet juist. Zolang een dienst onderdeel is van het pakket (of er de
verwachting wordt gewekt dat iets onderdeel is van het pakket) zoals dat geldt op het moment dat de klant besluit om het abonnement aan te gaan, is het gewoon onderdeel van het contract, gratis of niet, benoemd of niet.
Als jij een auto koopt, staat er dan in je contract dat er banden op de velgen zitten, of dat er een stuur in zit? Dus in die redeneerlijn zou je geen recht hebben op een stuur, aangezien het niet benoemd wordt?
Of je bestelt er een trekhaak bij, en je krijgt alleen een trekhaak, zonder de contactdoos voor de remlichten, knipperlichten etc op de aanhanger of fietsendrager. Want ja, die was niet benoemd. Zou je dan geen recht hebben op die contactdoos?
Sorry, maar dat vind ik wel behoorlijk kromme vergelijkingen.
Bij een auto kan je er redelijkerwijs van uit gaan dat er een stuur in zit en dat er banden om de velgen liggen. En bij een trekhaak kan je er redelijkerwijs van uit gaan dat je er spullen achter kan hangen die je ook op een zodanige manier kan gebruiken dat je aan de wet voldoet (dus ook een stekkerdoos om de wettelijk verplichte verlichting te kunnen hebben, etc.)
Hiermee wil ik niet bestrijden dat je mogelijk gelijk hebt omtrent het wel of niet bij het contract horen van DVB-C, analoog, etc. Maar ik vind een auto (waaraan je inherent een aantal dingen mag verwachten) en een abonnement op Interactieve TV (wat wel steeds meer de kern vormt van wat providers bieden, zie bv. ook fiber.nl ) nogal verschillend. Als men digitale Interactieve TV aanbiedt, dan kan je daar niet automatisch uit ontlenen dat daar ook een analoog signaal en dvb-c bij hoort. Digitale Interactieve TV kan je namelijk ook prima bieden zonder analoog en/of DVB-C.
Dat men wel de verwachting wekt dat men het aanbiedt ben ik overigens wel met je eens, maar is wat mij betreft puur en alleen omdat men wel nog steeds noemt op de website (en ook de zenderlijsten biedt). Dus dat komt niet voort uit jouw voorbeeld met de auto
Buiten dat (niet specifiek op jouw reactie gericht): Ik vind dat hele zinspelen op het verdwijnen van analoog en DVB-C maar voorbarige speculatie en stemmingmakerij. Natuurlijk het kan en het zou me ook absoluut niet verbazen als KPN ITNS inderdaad stiekem al plannen heeft om dit op middellange termijn te laten verdwijnen. Maar dan mag er nog wel heel wat water door de Rijn.
Wholesale contractafnemers zoals Scarlet (zie
http://www.scarlet.nl/nl/...11-scarlet-family-met-itv ) zetten het bv. nog wel prominent in de verkoopargumenten. Als KPN het op korte termijn zou stoppen, dan benadelen ze wederverkopers door die het nakomen van hun afspraken met de klant te verhinderen.
Bovendien zou er dan allang 1 of andere constructie met nieuwe abonnementen zijn bedacht waardoor bv. mensen in nieuwe vraagbundelingsgebieden geen analoog en dvb-c meer krijgen. Want waarom in nieuwe gebieden nog de moeite nemen om een CATV feed en bijbehorende (dure) apparatuur uit te rollen als dit op korte termijn weg gaat?
[
Voor 9% gewijzigd door
eymey op 12-05-2014 11:09
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.