denan schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:49:
[...]
Dat zou ik niet doen.. naast het feit dat er vast geen trim support in zit zit je met het probleem dat de Amino bij het zappen naar een nieuw kanaal direct begint op te nemen in een cyclische buffer. Zo'n SSD verbrand je dan opeens een stuk sneller dan een reguliere schijf.
Met jouw redenen om het niet te doen zat/zit ik inderdaad ook.
Anderszijds: Ik heb vorig jaar het 'projectje' van Hardware.info, om een Samsung SSD met TLC chips (zouden meer slijtage-gevoelig zijn) aan een duurtest te onderwerpen, gevolgd. Zij hebben het ding weken lang op de maximale snelheid laten schrijven en lezen totdat het ding onherstelbare fouten begon te vertonen. Het kwam erop neer dat je het ding wel heel erg moeten laten zweten om onder normale omstandigheden de SSD eerder stuk te laten zijn dan de levensduur van het apparaat waar hij in zit. En de belasting in een Amino is natuurlijk maximaal ~30 mbit/s (bv. timeshiften en 1 programma opnemen).
Maar goed, ook voor .NCK: Ik heb nog niet gezegd dat ik het ook ga doen
Als de Cloud propositie van Telfort echt goed blijkt te werken (en als ik weer op zoek moet naar een nieuwe provider waarbij Telfort dan ook weer in de overweging komt, zit nu nog op de Vodafone ITNS propositie), dan lijkt de cloud oplossing me namelijk ook wel interessant.
Maar goed, mijn wens dat de HDD in ieder geval spindown gaat als de Amino standby staat, die staat nog steeds.....
edit: Oh ja, as we speek staat de harddisk (met Amino 'stand by') gewoon te ratelen......
[
Voor 3% gewijzigd door
eymey op 14-06-2014 23:46
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.