Ik snap het ook niet?Joepla schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:18:
Het duurt nu al erg lang... Zolang dat ik de smtp servers van Lijbrandt nu eindelijk maar heb gewijzigd naar die van mijn hosting provider. Had dat al lang willen doen, maar kwam er natuurlijk niet van.
Misschien ook een idee? Als je een beetje shopt kun je voor net iets meer dan 1 euro/maand je eigen domein hebben. Deze toko's nemen emailservice erg serieus, dat is nl. hun business. Bij Lijbrandt hangt het er kennelijk maar een beetje bij.
Trouwens ook erg handig als je ooit eens overstapt naar een andere internetprovider, hoef je niet jan en alleman weer een wijziging te sturen...
Het enige wat ik me dan kan bedenken, dat ze het niet voor elkaar krijgen de veroorzakende gebruikers te blokkeren?Ik heb er vast geen verstand van, maar dat kan toch binnen een uur opgelost zijn?
SMTP filtering controleren naar de oorzaak (voor zover ik kan zen is het veroorzaakt door 3 ip adressen binnen KPNITNS netwerk (kan niet zien of het xms of lijbrandt ip's zijn). Als de oorzaak duidelijk is die ip adressen (gebruikers) blokkeren op de smtp servers. SMTP servers een ander ipadres geven, dns wijzigen en weg is de blacklisting.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Gelukkig heb ik er zelf geen last meer van, maar alle buurtgenoten die ik altijd moet helpen met hun computerproblemen en dus ook deze mailproblemen wordt ik wel gallisch van zo langzamerhand. Dit kost gewoon heel veel klanten
GerkeP