Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:48
Van Concepts naar Telfort heb ik gewoon laten gebeuren toen Concepts Telfort werd. Conceptsmailadres bleef bestaan (voor mij niet erg van belang), natuurlijk geen downtime. Alleen de kleuren en het logo in de TV-app werden op een dag anders..... en de rekening hoger, maar dat werd enigszins beperkt door even te bellen en het aanbod van UPC te noemen....

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 02-08-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Telefoon ligt er al zeker de halve dag uit. Telefoon LED op Genesis glasvezelmodem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij telfort geen internet ipv en telefoon sinds 3 uur vanmiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was eerst alleen trager maar nu ligt het idd helemaal op zn gat. TV, internet en Tel. Ook bij telfort (wat een verassing ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 18:13
Hier werkt internet wel. Telefoon heb ik nog niet geprobeerd, maar TV werkt niet. Waiting for network krijg ik te zien na herstart van de amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Hier bij XMS geen telefonie en ip-tv !
Bij de amino maar de stekker eruit getrokken want die wou niet uit.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kijken tv via dvb -c rest werkt nog niet

Kabel hangt buitenbereik van onze 10 weken oude labrador puppy :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 18:13
Ik snap niks van je laatste zin.

TV kijken via de android app werkt overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben normaal geen coaxkabel liggen in de kamer dus nu los naar de meterkast hoog door de lucht want ze is gek op losse kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Hier ook storing IPTV Lijbrandt. wait for network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
grote landelijke storing bij diverse glasvezel providers, waaronder ook Lijbrandt. Gaat om alle diensten behalve DVB-C zo ver het er op lijkt.

nieuws: Providers kampen met landelijke storing glasvezelverbinding - update

en

http://www.lijbrandt.nl/s...jk-mogelijk-geen-diensten

onduidelijk wat de oorzaak is, maar wel dat het niet bij de beheerders ligt maar bij de providers zelf...
https://twitter.com/Reggefiber/status/496350157760651264

Voor de rest weinig concrete informatie wat er echt loos is .
hoop dat het voor een ieder snel voorbij is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, wanneer er meerdere providers last van hebben denk ik eerder dat de oorzaak bij de operator ligt.
Het zou wel heel toevallig zijn wanneer 5 providers tegelijk allemaal individueel eenzelfde storing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@lcyK

Was ook mijn eerste gedachte. Heb alleen de tweet voor "volledigheid" geplaatst en uitingen vanuit de netwerkbeheerder zijn naar mijn mening vaker waarheidsgetrouw gebleken. Maar dat is even mijn mening.

Even afkloppen, maar hier (1326) draait alles nog....

[ Voor 31% gewijzigd door TripleNL op 04-08-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet ook wel vraag tekens bij die tweet van Reggefiber want alle tv bijv ligt al bij de operator en niet bij Telfort zover ik weet. Wel is kan het zijn dat de fout(storing) niet bij operator ligt maar bij KPN zelf.

Wel is het zo dat alleen de provider de informatie van de storing moet geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, moet zeggen dat ik in Almere (1325, WMP+) eigenlijk weinig van storing heb gemerkt.

Internet deed het voor zo ver we het een paar keer verspreid over de avond hebben gebruikt, gewoon.

Alleen stond rond 18:00 de Amino in 'storing', of tenminste in de servicefirmware. Maar dat met een reboot kwam gewoon de normale middleware weer naar voren.

Ik zit overigens bij Vodafone, ITNS propositie.

Het lijkt me dus gewoon een storing bij ITNS

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 05-08-2014 00:24 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://storingsoverzicht....tieve-tv-meerdere-regios/

Waarom staat de informatie over de storing wel op bovenstaande site en bij Telfort niet?

https://denkmee.telfort.nl/storingen-vind-jij-belangrijk-5

Gisteren dus een mooi voorbeeld hoe het niet moet

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
catchingfire schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:03:
Telefoon ligt er al zeker de halve dag uit. Telefoon LED op Genesis glasvezelmodem uit.
De storing is inmiddels opgelost. Alle diensten zouden weer goed moeten werken. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:28:
De storing is inmiddels opgelost. Alle diensten zouden weer goed moeten werken. - Fleur
Gisteravond laat werkte tv weer, vanmorgen telefoon ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Heb de 2e Telfortbrief binnen en even laten oplezen (ben paar duizend km van huis :). Lijkt erop dat Telfort hetzelfde aanbiedt, voor dezelfde prijs, maar nu MET telefonie. Ga dat zeker niet gebruiken (de tijd dat we per minuut werden opgelicht afgerekend voor de vaste lijn, ligt al jaren achter ons), maar valt me toch niet tegen!

Wel benieuwd hoe eea qua hardware gaat: heb nu allemaal eigen spullen, hoop dat zo te houden, ondanks de extra telefoonaansluiting.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Gisteren . maar ook vandaag, heb ik geen ontvangst van de lokale omroep ) Dordrecht, 3328 ac' op iptv
k hoor piepen op radio en op tv testbeeld met gepiep.
Hebben meer mensen hier last van =

op de site van RTV Dordrecht staat niets over een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag is RTV Oost HD op kanaal 111 (alleen in Oost Nederland) ook nog beschikbaar of krijg je zwart beeld? Want direct aansluiten van de NT met 3-4 meter coax geeft namelijk ook zwart beeld.

En is de EPG nu wel volledig gevuld of ontbreken er nog steeds zenders? Maandag was bij hele rij zenders geen EPG meer.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gisteren een knakker van Vodafone aan mijn deur gehad en die had ook wel een leuk aanbod… weet iemand of er nog met Lijbrandt of Telfort is te praten over een aanbod voor verlenging?
Het is wel serieus goedkoper (15 eu pm voor hetzelfde pakket) om over te stappen momenteel….

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:44:
Het is wel serieus goedkoper (15 eu pm voor hetzelfde pakket) om over te stappen momenteel….
Hetzelfde pakket als bij Telfort /Lijbrandt bestaat niet meer bij Vodafone o.a geen coax analoog/DVB-C meer en geen vrijheid van router je moet altijd de Vodafone modem/router gebruiken ( het is natuurlijk wel mogelijk om een router aan te sluiten op de lan poort )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 14-09 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:17:
[...]

Hetzelfde pakket als bij Telfort /Lijbrandt bestaat niet meer bij Vodafone o.a geen coax meer
Vodafoon heeft ook geen onbeperkt bellen (vaste lijn) bij mij weten...

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
fiberdordrecht schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:42:
[...]

Vodafoon heeft ook geen onbeperkt bellen (vaste lijn) bij mij weten...
Max 2500 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vziw biedt Vodafone ook geen DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Klopt allemaal.
Bellen boeit niet, heb onbeperkt op mijn mobiel.
Er is wel een issue met eventuele buitenlandse ip adressen en die coax.
Ook coax is jammer maar niet heel erg voor mij, dat ip adres echter is wel een probleem.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

fiberdordrecht schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:27:
[...]
Ik heb liever de keuze uit:

10: bel onbeperkt
15: bel onbeperkt + 06 nunmers
Keuze is zeker beter maar hier wordt (vooral door vrouwlief) ook geregeld met de vaste telefoon naar mobiele nummers gebeld, waar ik dan weer een opmerking over maak. Nu hoeven we daar niet meer op te letten.

Afgelopen maandag zijn we dus over gegaan, internet lag er al voor 8 uur uit(nog 3 lampjes op de Enexis), telefoon ook ergens in de ochtend(2 lampjes) en TV(interactieve digitale) heeft het tot ongeveer 11:30 gedaan. Kwartiertje later was alles weer in de lucht. Al met al een redelijke overgang.

Ik ben nog niet helemaal content over de snelheid(heb 50/50 maar haal ongeveer 45/40) maar in dagelijks gebruik weinig last van.

Heb de nieuwe Amino inderdaad in de slaapkamer staan en via een switch na de Enexis één kabel(reeds bestaand) naar de Amino in de woonkamer en één naar boven, vooralsnog met netwerkkabel los door huis. Van de week de kabel eens netjes door de CAI buis naar boven brengen en een nette RJ45 contactdoos aansluiten.

Opnemen gaat inmiddels in de cloud , heb ook het wolkje in de opnameregel staan. Gisterenavond was er een storing waardoor ik ze niet kon bekijken maar vanochtend werkte dat ook weer.

Nu nog kijken of ik of mijn bestaande wireless router ga bridgen op de Sitecom van Telfort of andersom. Ik wil nl wat betere wifi dekking boven in huis hebben en met huidige Buffalo lukt dat niet altijd. Heeft iemand daar ervaring mee of is die Sitecom dicht getimmerd?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Niet echt dichtgetimmerd zoals de ExperiaBox van KPN maar op de sitecom heb je beperktere functionaliteiten. Als je een goed WiFi dekking wilt, is het raadzaam om een Accespoint aan te schaffen.
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:02:
[...]

Keuze is zeker beter maar hier wordt (vooral door vrouwlief) ook geregeld met de vaste telefoon naar mobiele nummers gebeld, waar ik dan weer een opmerking over maak. Nu hoeven we daar niet meer op te letten.

Afgelopen maandag zijn we dus over gegaan, internet lag er al voor 8 uur uit(nog 3 lampjes op de Enexis), telefoon ook ergens in de ochtend(2 lampjes) en TV(interactieve digitale) heeft het tot ongeveer 11:30 gedaan. Kwartiertje later was alles weer in de lucht. Al met al een redelijke overgang.

Ik ben nog niet helemaal content over de snelheid(heb 50/50 maar haal ongeveer 45/40) maar in dagelijks gebruik weinig last van.

Heb de nieuwe Amino inderdaad in de slaapkamer staan en via een switch na de Enexis één kabel(reeds bestaand) naar de Amino in de woonkamer en één naar boven, vooralsnog met netwerkkabel los door huis. Van de week de kabel eens netjes door de CAI buis naar boven brengen en een nette RJ45 contactdoos aansluiten.

Opnemen gaat inmiddels in de cloud , heb ook het wolkje in de opnameregel staan. Gisterenavond was er een storing waardoor ik ze niet kon bekijken maar vanochtend werkte dat ook weer.

Nu nog kijken of ik of mijn bestaande wireless router ga bridgen op de Sitecom van Telfort of andersom. Ik wil nl wat betere wifi dekking boven in huis hebben en met huidige Buffalo lukt dat niet altijd. Heeft iemand daar ervaring mee of is die Sitecom dicht getimmerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wireless_Guy schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:02:
[...]

Sinds zaterdag krijgen wij ook regelmatig code 9 en code 4 je kunt het eens met 5 minuten later nogmaals proberen of het dan wel werkt (natuurlijk geen echte oplossing). Code 9 staat voor opname niet aanwezig of een netwerkprobleem. Is trouwens al in onderzoek
Wij gebruiken de cloud al ruim 6-7 weken en tot heeft zaterdag prima gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 14-09 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Uhmm...waar kan ik dit vinden ?

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Bij het zelf samenstellen van je pakket kan je kiezen uit:
- Start - €2.50 voor je standaard bel abbo.
- Extra - €10 voor 2500 minuten naar vast
- Plus - €15 voor 2500 minuten naar vast en mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:05:
Niet echt dichtgetimmerd zoals de ExperiaBox van KPN maar op de sitecom heb je beperktere functionaliteiten. Als je een goed WiFi dekking wilt, is het raadzaam om een Accespoint aan te schaffen.

[...]
De Sitecom bij Telfort is gewoon een consumenten router die je bij je abonnement krijgt als extraatje. Hij doet verder niks essentieels en is niet onmisbaar. Je kan dus gewoon elke andere router kopen en aansluiten. Dat is een heel ander verhaal dan een EB van KPN of een Draytek van Vodafone of zo. Die regelen echt je netwerk. Dat gebeurt bij Telfort al in de Genexis en daar kan je dus gewoon een router achter hangen vanuit de internetpoort.

Dus bridgen is helemaal niet nodig. Gewoon een nieuwe goeie router kopen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Barre73 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:29:
[...]

Dus bridgen is helemaal niet nodig. Gewoon een nieuwe goeie router kopen.
Mijn huidige Buffalo router is ook niks mis mee, alleen sommige devices hebben een wat matiger wifi ontvangst dus die pakken niet altijd het signaal van beneden op. Om die reden staat de router al niet meer in de meterkast maar in de woonkamer. Toch geeft dat voor één tablet nog problemen als de kids daarmee boven in hun slaapkamer zitten. Misschien helpt een range extender al voldoende maar ik dacht die Sitecom als zodanig te gebruiken.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 10-09 20:09
Weet iemand hoe je de pincode kan veranderen?
Op de M540 krijg tijdens het opvragen van een programma via uitzendinggemist de melding "De pincode is geblokkeerd. U heeft het maximale aan tal pogingen overschreden"

Als ik via instellingen >> Algemeen >> Betaal PIN: "Uw betaalpincode is geblokkeerd."

Vraag me dan ook af hoe dit is gekomen, zou iemand in de familie iets waarvoor betaald moest worden hebben proberen op te vragen? Wij weten niet eens wat de standaard pincode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die pincode opgeslagen op een of andere server, niet lokaal.
Om 'm te wijzigen/resetten moet je denk ik contact opnemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van het ontbreken van teletekst op NED 1, 2 en 3 op DVB-C?
Is nu al een aantal dagen. RTL4 etc doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Even getest hier (1326). Txt werk, iets trager dan voorheen
Wel een "groot gat in EPG" op diverse DVB-C kanalen, maar ik heb geen idee of het een met het ander van doen heeft.,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EPG was vorige week ook al niet meer compleet.

https://forum.telfort.nl/...en-tv-oost-hd-dvb-c-44411

Werkt HbbTV dan nog wel ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teletekst op DVB-C heb ik nog niet gemist (maar we kijken dan ook hoofdzakelijk via IPTV). Wel viel het me gisteravond inderdaad op dat op DVB-C, wat ik voor opnemen op NAS gebruik, hele stukken EPG missen (o.a. bij de BBC)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 10-09 20:09
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:37:
Volgens mij is die pincode opgeslagen op een of andere server, niet lokaal.
Om 'm te wijzigen/resetten moet je denk ik contact opnemen met de klantenservice.
Bedankt, vandaag contact gehad met ene Mark van Lijbrandt. De pin is terug gezet naar standaardcode 4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maf verhaal met die teletekst. Bij mij doet NL 1-3 nog steeds niks, RTL, SBS etc werkt wel.
Neem toch aan dat de teletekst component in de streams niet headend-afhankelijk is...

EPG bij BBC is hier (Dordt) wel aanwezig, maar bij o.a. CNN niet. En bij Fox incidenteel (nu niet, vorige week wel, daarvoor ook maandenlang niet).

iig dank voor de reakties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Aub melden bij de helpdesk. Dan komt het uiteindelijk bij ons uit voorzien van regio/gebied informatie die nodig is voor een troubleshoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
EPG issue gemeld aan lijbrand-desk. ben benieuwd

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@eymey
Ik ben even nieuwsgierig om welke oplossing je precies gebruikt voor het opnemen van DVB-C-uitzendingen op je NAS. Kun je kort uitleggen welke oplossing je gebruikt, behalve waarschijnlijk de TV-kaart die sowieso nodig is. Het gaat mij er meer om hoe de gidsinformatie wordt gebruikt op de NAS. Gebruik je HTPC-software? Ik heb dit zelf alleen lang geleden gebouwd met een 'analoge' tv-kaart, maar dat was vanwege de externe gidsinformatie geen succes. Ook Windows MCE heb ik al eens gebruikt met een infrarood-oog van de pc (USB-ontvanger Microsoft) naar de DVB-C-ontvanger van Ziggo. Dat werkte wel aardig, maar was niet ideaal.

p.s. Inderdaad off-topic, maar stuur het anders via PM/DM.

B.v.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Conzales op 14-08-2014 12:06 ]

• Conzales
  • Niet online
@The_Wireless_Guy
Welke type Buffalo router; externe (afneembare) antenne(s)? Dan misschien beter uitrichten of een sterkere antenne plaatsen en het zendvermogen daarop aanpassen. Het is beter om het zendvermogen te verlagen en een sterkere (grotere) antenne te gebruiken. Het verlagen van het zendvermogen, indien mogelijk, verlaagd vaak ook de hoeveelheid verzonden ruis, terwijl de grotere antenne zorgt voor een hogere ontvangstgevoeligheid. Helaas blijft het maximale zendvermogen in Europa aan de krappe kant vergeleken met bijvoorbeeld Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Zojuist even gebeld met Lijbrand (n.a.v. een Vodafone verkoper aan de deur) of ze niet een goede aanbieding konden doen...

De aanbieding was redelijk, ging richting de aanbieding van Vodafone. Wel ging ik dan gelijk over naar Telfort. De vraag of ik op het WDGO netwerk bleef werd positief beantwoord, na overleg met zijn Supervisor. Ik wacht nog op een mailtje met een bevestiging daar van. Heeft iemand hier ervaring mee?

@Denan, Is dit ook echt zo? Of ga ik toch over naar het KPN eigen netwerk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"WGDO netwerk". Bestaat dat dan nog?

Ook daar gaan steeds meer IPTV streams al naar de KPN variant.

En zelfs al blijf je - voor nu - nog op WGDO, dan is het nog maar zeer de vraag hoe lang dat nog bestaat.

Als je wel zou vertrekken bij Lijbrandt en naar Vodafone gaat, ga je sowieso naar de KPN Wholesale straat Dus wat is eigenlijk het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, bestaat nog steeds. Nog steeds unencrypted SD streams van mooie kwaliteit, heel bruikbaar voor de htpc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I know ;).

Ik bedoelde het meer in de trant van "Hoe relevant is dat in deze fase nog?" Keuze van vraagsteller gaat tussen bij Lijbrandt blijven (naar Telfort gaan) of vertrekken en dan naar Vodafone toe.

In dat laatste geval is de kans 95% dat dat geen WGDO meer zal zijn (bij mijn weten). In het andere geval ga je anders vanzelf naar Telfort toe, zij het wat later, en dan heb je de keuze sowieso niet meer waar je terecht komt of blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
MikeT80 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:46:
Zojuist even gebeld met Lijbrand (n.a.v. een Vodafone verkoper aan de deur) of ze niet een goede aanbieding konden doen...

De aanbieding was redelijk, ging richting de aanbieding van Vodafone. Wel ging ik dan gelijk over naar Telfort. De vraag of ik op het WDGO netwerk bleef werd positief beantwoord, na overleg met zijn Supervisor. Ik wacht nog op een mailtje met een bevestiging daar van. Heeft iemand hier ervaring mee?

@Denan, Is dit ook echt zo? Of ga ik toch over naar het KPN eigen netwerk :(
Wij kunnen je bij deze bevestigen dat je in het WGDO netwerk blijft. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:40:
Even een vraag is RTV Oost HD op kanaal 111 (alleen in Oost Nederland) ook nog beschikbaar of krijg je zwart beeld? Want direct aansluiten van de NT met 3-4 meter coax geeft namelijk ook zwart beeld.
Het heeft even geduurd maar er is weer beeld op kanaal 111 RTV Oost HD is nu wel nog in SD. Neem aan de storing nu is gevonden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeT80 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:46:
Vaak alleen in het eerste jaar een aanbieding.
Gebruikt je nu een eigen router? Bij Vodafone ben je verplicht om de meegeleverde router te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Als je M540 hebt en over zou gaan naar Telfort, Kun je dan kiezen of je op de HDD opneemt of in de cloud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet het natuurlijk niet zeker maar het pakket van 45 euro heeft geen opname functie dus geen cloud opnemen en als je dan een eigen m540 aansluit wordt er gewoon op de harddisk opgenomen.
Is er wel een goede vraag

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ga nu over van Lijbrandt naar Telfort uit eigen beweging: scheelt me 7 euro per maand. Dat plus het constante gezeur met de servicedesk van Lijbrandt die alles behalve service biedt, kan de overgang me niet snel genoeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@all, het lijkt er op dat het gat in de EPG aanblijft. Heb het de klantenservice van Lijbrandt laten weten. Echter 1 melding is geen melding. Advies was de genexis een powertoggle tegeven en eventueel ook alle DVB-C apparatuur. Ik heb naar GOT verwezen.

Probleem blijft aan, maar zonder afdoende meldingen kunnen ze niets...
Nog meer mensen met flinke gaten in de EPG ? (voorbeeld FOX zendt al weken geen EPG meer uit, BBC heeft veel gaten in haar EPG) etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
Advies was de genexis een powertoggle tegeven
[...]
Het zijn precies dit soort reakties van Lijbrandt die mijn enthousiasme om ze te benaderen ernstig belemmeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@TripleNL
Helaas blijft DVB-C een 'extra' dienst, waarbij levering op basis is van 'best effort' volgens de provider (niet dat het normaal is natuurlijk). Dus te weinig meldingen bij een storing betekent al te duur/te veel werk om een ticket aan te maken. Zolang het webteam van Lijbrandt(?) nog bestaat, maak je daar waarschijnlijk het meeste kans om de storing opgelost te krijgen. Het hele CATV-verhaal zal wel een keer eindigen. Helaas weet niemand wanneer precies. Wat ik wel weet is dat het KPN iets van 12,- euro p/m per klant kostte voordat ze Glashart Media hadden overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de isp adverteert met analoog en DVB-C, en de indruk wekt (bijvoorbeeld door het publiceren van zenderlijsten) dat het een 'gewone' dienst is, is het net zo'n volwaardig onderdeel van het pakket als bijvoorbeeld internet en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel Lijbrandt, Fiber, Telfort en Stipte laten na vraag expliciet weten dat DVB-C gewoon een dienst is en dat er geen enkele reden is om an te nemen dat deze beëindigd zal worden. Geeft geen enkele juridische zekerheid natuurlijk maar dat is zo met vrijwel alles.

Enige wat mij is opgevallen dat Solcon niet meer met DVB-C adverteert. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Even voor alle duidelijkheid dit was via het webteam van Lijbrandt aangekaart. Ik heb daarbij ook aangekaart dat het forum hier (die zij ook bezoeken) meldingen kent.
IS niet afdoende in hun ogen. Standaard verzoek powertoggle en de kous is even af.

Mijn ervaring met de telefonische klantenservice is niet positief te noemen. Eigenlijk bij geen enkele groot bedrijf. Is er webcare ? dan bewandel ik meestal die route. Ook bij Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:19:
Zowel Lijbrandt, Fiber, Telfort en Stipte laten na vraag expliciet weten dat DVB-C gewoon een dienst is en dat er geen enkele reden is om an te nemen dat deze beëindigd zal worden. Geeft geen enkele juridische zekerheid natuurlijk maar dat is zo met vrijwel alles.

Enige wat mij is opgevallen dat Solcon niet meer met DVB-C adverteert. Erg jammer.
Waar Solcon levert via glasvezel van KPN-ITNS leveren ze gewoon nog CATV (dus analoog en DVB-C).

Met wat doorzoeken op hun site kom je daar uiteindelijk achter. Maar het lijkt inderdaad in eerste instantie van niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de vraag bij Solcon neergelegd, hun antwoord:
Bedankt voor uw reactie. Betreffende levering DVB-C tv signaal informeer ik u.
Op onze website http://www.solcon.nl/particulier/home
kunt u een postcode check uitvoeren en nakijken of u in aanmerking komt voor het analoge TV/DVB-C signaal.
Echter wil ik er wel bij vermelden dat het analoge TV/DVB-C signaal op langer termijn wordt uit gefaseerd.
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit bericht kunt u contact opnemen
met onze verkoopafdeling op nummer 088-0032222 of per mail .
Er op vertrouwend u voldoende te hebben geïnformeerd.
De zin " het analoge TV/DVB-C ..... wordt uit gefaseerd" nodigt (mij) niet uit tot een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt Solcon omdat zij uiteindelijk ook voor glas gewoon naar een ander platform zullen willen (wat ze via DSL ook aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@emey:

Dus is Solcon niet interessant meer voor hen die DVB-C willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet uit zeer betrouwbare bron (die ik jammer genoeg niet bekend kan maken)dat analoog nog lang niet wordt uit gefaseerd !, er wordt zelfs nog geïnvesteerd in kwaliteit verbeteringen,(ik hoop zelf op de eerste 10 kanalen in HD op DVB-c?) dit lijkt mij ook wel aannemelijk aangezien er tot op heden geld is ingestopt en er volgens mij veel klanten naar tevredenheid gebruik van maken door het met name het gebruiksgemak…. dit brengt toch geld op dus waarom zou je het gaan uitfaceeren.
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:17:
Ik had de vraag bij Solcon neergelegd, hun antwoord:

[...]

De zin " het analoge TV/DVB-C ..... wordt uit gefaseerd" nodigt (mij) niet uit tot een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:30:
@emey:

Dis is Solcon niet interessant meer voor hen die DVB-C willen.
Idd. Maar dat neemt dus sowieso steeds meer af.

Vodafone is ook al niet meer interessant in dat opzicht. Dus blijven straks zo ongeveer Fiber NL en Telfort over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:41:
Ik weet uit zeer betrouwbare bron (die ik jammer genoeg niet bekend kan maken)dat analoog nog lang niet wordt uit gefaseerd !, er wordt zelfs nog geïnvesteerd in kwaliteit verbeteringen,(ik hoop zelf op de eerste 10 kanalen in HD op DVB-c?) dit lijkt mij ook wel aannemelijk aangezien er tot op heden geld is ingestopt en er volgens mij veel klanten naar tevredenheid gebruik van maken door het met name het gebruiksgemak…. dit brengt toch geld op dus waarom zou je het gaan uitfaceeren.

[...]
Zoals Eymey al zei: Dit is wat Solcon meldde. Dat gaat niet over CATV in het algemeen van KPN-ITNS maar over wat Solcon nog wil leveren. Zij willen op termijn naar hun eigen (IP TV only)platform, dat ze nu al bij ADSL gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:41:

[...]
In een recente blog van iemand die bij SKV (kabelnet Veendam) werkt, staat een interessante opmerking:
"Binnenkort wordt er een nieuwe aanbieder op het KPN/Reggefiber netwerk actief en deze zal ook een hoogwaardig televisiesignaal middels DVB-C gaan aanbieden."
http://www.kleinzacht.inf...iteit-kabel-vs-glasvezel/

Lijkt er op dat hij doelt op meer kanalen in HD via DVB-C. XSYou biedt dat nu al aan in o.a. Ermelo en Harderwijk. Misschien willen ze dit in meer plaatsen gaan aanbieden, zou heel mooi zijn. Er was ook sprake van dat Caiway op het Reggefiber netwerk actief zou worden, maar al heel lang niets meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
De vraag is wel wat Freddy nu gezien heeft? KPN en XS4all? Of heeft hij ook bijvoorbeeld Telfort gezien?Daar zou verschil tussen moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af waar hij heeft gekeken? Veel winkels hebben helemaal geen glasvezelaansluiting en laten het via de ADSL zien.... jammer maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Solcon dus afvalt. Beperkt de keuze tot Fiber, Telfort en UPC. Voorzover ik weet de enigen die DVB-C leveren in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
Barre73 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:27:
Ik vraag me af waar hij heeft gekeken? Veel winkels hebben helemaal geen glasvezelaansluiting en laten het via de ADSL zien.... jammer maar waar.
Ja, vraag me ook af wat hij gezien heeft. Ik vermoed SD op een slecht afgestelde tv, want zo dramatisch slecht als hij het stelt is het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Het verschil is als je oplet en dichtbij een grote (40 inch of meer) TV gaat zitten zeker te zien, maar zo dramatisch is het nou ook weer niet.

Maar goed, ben benieuwd. Ik verwacht echt niet op grote schaal een nieuwe provider met DVB-C diensten. Los van het feit dat DVB-C nou eenmaal is ingeburgerd door een grote voorsprong qua huishoudens waar het beschikbaar is (en dus met ondersteuning in TV's ), is IPTV namelijk wel gewoon de meest logische en beheerbare keuze. Bovendien heb je voor DVB-C én IP-diensten gewoon 2 aparte feeds nodig en dus ook verbindingen die je tussen je eigen netwerk en alle City-PoP's moet trekken.

Ik zit op dit moment bij Vodafone, nog op de KPN ITNS propositie. En in principe wil ik DVB-C (en FM vooral) wel behouden. Mocht Vodafone mij willen overzetten op hun nieuwe eigen propositie, dan zal ik dus waarschijnlijk ook gaan switchen.

Waarschijnlijk weer naar Telfort, maaaaarrrrr...... Tweak/Sparql vind ik ook wel interessant. En ja, ik weet dat het daar op dit moment een zooi is, maar dat zie ik als migratieperikelen. En in Almere en Enschede bieden ze op IPTV wél topkwaliteit. En naar wat ik heb opgevangen worden Ned. 1, 2 en 3 ongecodeerd doorgegeven (zenders waar we doorgaans het meest van op willen nemen en ook wel eens wat archiveren). :P.

Alleen zou ik het super heldere en toch gebruiksvriendelijke FM-signaal echt gaan missen. In 2 kamers staan zeer goede FM-tuners. Maar goed, desnoods ga ik daarvoor weer met een goede FM-antenne op zolder werken.

Maar waarschijnlijk zal het toch Telfort worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@eymey: omdat meer Lijbrandt-klanten aan overstappen denken: kun je aangeven wat het verschil tussen Telfort en Tweak/Sparql is qua IPTV? Deze aanbieders hebben dus geen DVB-C (en FM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak (met tv-dienst Sparql) biedt inderdaad geen CATV signaal meer aan, dus geen DVB-C en FM .

Qua IPTV schijnt in Almere en Enschede de beeldkwaliteit van Sparql superieur te zijn (even goed als 'de kabel') aangezien Tweak daar inmiddels eigen apparatuur in (bijna) alle PoP's heeft.

Het platform is alleen nog verre van stabiel (zie ook het topic over Tweak). Maar er zit verbetering in.

En wat betreft Vodafone (waar ik nu zit): Die leveren, voor nieuwe klanten, dus sinds April ook geen CATV signaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:11:
Jammer dat Solcon dus afvalt. Beperkt de keuze tot Fiber, Telfort en UPC. Voorzover ik weet de enigen die DVB-C leveren in Almere.
Stipte? Voorheen bekend als Scarlet dus. Heeft ook het complete ITNS pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Ik koos intertijd voor Lijbrandt omdat ik van "UPC is Evil" af wilde en mij niet in de armen van "KPN is Evil" wilde werpen.

Maar klaarblijkelijk valt er nu alleen nog de keuze tussen het evil KPN (onder de naam Telfort of Fiber) en het evil UPC en dan begin ik toch weer naar UPC te neigen. Qua TV blijft alles ongewijzigd (gebruik nu alleen DVB-C) en alleen qua Internet ga ik er deels op achteruit omdat ik verplicht ben met een UPC modem/router te gaan werken maar dat kan ik volledig met mijn huidige router opvangen.

Meer mensen (qua keuze in Almere) die hierover nadenken?

PS: ik ga er vanuit dat Fiber of nu al viavia van KPN is of dat zal worden. Stipte staat niet in lijst leverbaar voor Almere en op hun site zie ik niets over leveringsgebied.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rallye schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 06:59:
@eymey: omdat meer Lijbrandt-klanten aan overstappen denken: kun je aangeven wat het verschil tussen Telfort en Tweak/Sparql is qua IPTV? Deze aanbieders hebben dus geen DVB-C (en FM)?
Telfort heeft wel gewoon dvb-c en FM en zo. Lijbrandt is qua techniek exact hetzelfde als Telfort. Op de achtergrond is Lijbrandt al Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:24:
Tja, Ik koos intertijd voor Lijbrandt omdat ik van "UPC is Evil" af wilde en mij niet in de armen van "KPN is Evil" wilde werpen.

Maar klaarblijkelijk valt er nu alleen nog de keuze tussen het evil KPN (onder de naam Telfort of Fiber) en het evil UPC en dan begin ik toch weer naar UPC te neigen. Qua TV blijft alles ongewijzigd (gebruik nu alleen DVB-C) en alleen qua Internet ga ik er deels op achteruit omdat ik verplicht ben met een UPC modem/router te gaan werken maar dat kan ik volledig met mijn huidige router opvangen.

Meer mensen (qua keuze in Almere) die hierover nadenken?

PS: ik ga er vanuit dat Fiber of nu al viavia van KPN is of dat zal worden.
Fiber is niet en wordt niet van KPN. Gewoon een kleine zelfstandige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:27:
[...]
Letterlijk dezelfde woorden die een Lijbrandt medewerker ooit tegen mij sprak op een informatie avond. Bij het inwerkingtreding bleek het signaal al van KPN te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat behoeft wel enige nuancering.

"Het signaal bij KPN betrekken" (als Wholesale dienst) is nog wat anders dan "Van KPN zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde dan ook "eigendom van KPN". Fiber is en wordt geen eigendom van KPN naar mijn info (en die info is over het algemeen vrij betrouwbaar..)

Als je ook nog eens de signalen van KPN wil vermijden terwijl je tegelijkertijd DVB-C wil houden, dan kan dat simpelweg niet. Maar voor mij zou dat ook geen probleem zijn.
Dat een Fiber, Solcon of Stipte/Scarlet bij KPN Wholesale diensten afneemt en die aan mij levert is voor mij geen probleem. Bovendien zijn de TV streams van dat pakket goed tot zeer goed (het HD+).

En blijkbaar ben je of was je wel tevreden over je Lijbrandt pakket en diensten. Die van de voornoemde partijen zijn hetzelfde. Komt namelijk allemaal uit de fabriek van KPN-ITNS met de TV diensten van Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals. De reden dat ik enkele jaren geleden koos voor Lijbrandt was omdat ik (en ik niet alleen) bewust geen KPN in huis wilde hebben. Tijdens de informatie avond werd ons voorgespiegeld dat (1) Lijbrandt niets met KPN te maken had en (2) Lijbrandt zijn eigen (niet KPN) signaaltoevoer had. verder interesseert mij alleen DVB-C (en Internet), IPTV kan ik niet eens ontvangen.

Allereerst bleek (na heel veel ontkenning van zijde Lijbrandt, zie de heftige discussies op diverse fora w.o. Tweakers) dat het signaal gewoon volledig identiek was aan dat van KPN. Hiermee werd dus (1) teniet gedaan.

Vervolgens blijkt de AFM (nu ACM) niet te snappen wat het woord "monopolie" betekend en mag KPN de ene na de andere provider overnemen. Waarmee (2) ook teniet gedaan werd. Dit is de standaardpraktijk van KPN: overnemen van kleine providertjes die een iets te groot succes beginnen te krijgen. Het zou mij niet eens verbazen als Fiber met dat motief begonnen is dus met enig doel cashen door aan KPN te verkopen. Geef mij 3, nee 2, nee 1 reden waarom Fiber dat absoluut niet zal doen. Nihil.

Ergo is nu de enige keus (als je DVB-C wilt) tussen monopolist KPN en monopolist UPC. Oftewel geen keus binnen behalve die tussen Glas of Kabel. Leve de marktwerking die er totaal niet is want zelfs de prijsverschillen zijn i.h.a. minder dan 5 euro en pakketten zijn praktisch identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben absoluut geen KPN fan (integendeel) maar als ik dit lees denk ik dat je beter een schotel kan kopen. Wat een onnodige wrok blijf jij koesteren. Trouwens: het signaal van Lijbrandt en KPN is absoluut niet identiek. Lijbrandt is beter dan KPN zelf. Daarover zijn nog veel meer discussies te vinden op Tweakers.

Ik ken de oprichters van Fiber en nee, die hebben niet de bedoeling gehad om te cashen bij KPN. Solcon zal het signaal ook nog wel een tijd blijven voeren en Stipte ook. Je kan zeker nog 1 of 2 jaar vooruit denk ik.

En zoals ik al zei: Los van de verkeerde voorlichting van Lijbrandt (heel lang geleden ook nog eens) geef je niet aan dat je ontevreden bent over de Internet en DVB-C dienst dus is de keuze
a) je principes volgen en weg blijven van UPC en KPN signalen.
Of inslikken en gewoon overstappen naar 1 van de eerder genoemde providers. Zelfs Telfort zou gewoon kunnen want die voeren hetzelfde pakket, zij het dat zij natuurlijk wel eigendom zijn van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluit ik me helemaal bij aan.

De communicatie tijdens de info avonden van de kant van Lijbrandt mag misschien niet netjes zijn verlopen (hoewel ik ze toen volgens mij alleen heb kunnen betrappen op de uitspraak dat de televisie van GHM zou zijn, wat in de zin van het platform klopt, maar goed).

Maar verder werken de diensten gewoon wezenlijk anders dan die van KPN zelf, zijn (qua HD) de streams ook beter dan kpn, etc.

Ook ik krijg niet echt warme gevoelens van KPN en al helemaal niet van UPC, maar als op een gegeven moment 1 van beide gewoon iets kan leveren wat mij verder wel mooi en aardig lijkt, dan probeer ik dat gewoon. Hoe diep mijn wrok ook is tegen UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Heel apart. Vandaag ontvang je weer een heel andere aanbieding dan vrijdag.
Vrijdag zat er nog een gratis router bij en was het opnemen pakket ook nog de eerste 2 maanden gratis (daarna €5).
De vraag over Het WGDO zou nog per mail beantwoord worden. Helaas niet per mail beantwoord maar hier wel, dus nog maar eens gebeld.

Nu niet verder kunnen komen dan:

1 Amino (refurbished)
2 Maanden Gratis basis pakket (a €45)
2 Maanden Gratis Plus pakket (a €10)

Jammer dat ook daar weer verschillende aanbiedingen geboden worden, en geen eenduidigheid is.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeT80 op 19-08-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@barre73"
"wrok" Allemachtig, hoe kom je er bij!

(op je vervolg: verdiep je eens in het reilen en zeilen van KPN)

On-topic:
Heb Lijbrandt gebeld of z een leuke aanbieding hadden als ik mijn contract weer verlengde (loopt deze maand weer af).

2 keuzes:

- Wachten tot aut. overgang naar Telfort tegen gelijke tarief (45 + 10 euro) en dan als extra IPTV zonder meerkosten.

- Nu over, kosten dan 45 + 15 euro en of 2 mndn Fox + HBO gratis (op IPTV) of 1 maand gratis (waarde 45 euro).

Voorlopig denk ik na, zet ze allemaal op een rijtje en maak een keuze.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat je blijft doorgaan over Lijbrandt en vooral over het "evil" KPN. Die hebben je blijkbaar iets aangedaan anders zou je m.i. niet zo reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ook ik probeer al jaren bij KPN vandaan te blijven, gewoon omdat ik na vele jaren loyale klant te zijn geweest, op een gegeven moment genoeg had van het lompe gedrag van deze monopolist.
Ik weet natuurlijk best dat in al die jaren het complete personeel zo'n beetje is gewisseld en dat de werkwijze ook best is veranderd, maar het gevoel blijft toch.

Zelfde heb ik -sterker nog dan bij KPN- bij UPC. Degenen die de begintijd van internet via de kabel (64/32 kbps, geen tikfout ;) ) hebben meegemaakt, weten vast wat ik bedoel. Geen verbinding, geen service, wél betalen. En veel ook. Vervolgens na opzeggen erg lang (>1 jaar) moeten wachten en zeuren/dreigen om de modemborg terug te krijgen, dat soort werk.

Mijn ervaring is dat de kleinere providers nog wel service willen en kunnen leveren. Ook al heb ik dat zelden nodig, bij een niet-werkende verbinding ben je toch aan ze overgeleverd.

Vandaar dat ik het zo typisch vind dat KPN steeds toestemming krijgt om de kleinere concurrenten op te kopen. Slecht voor de marktwerking (die we zo graag willen) en het wordt zo voor de nieuwe spelers wel erg moeilijk om nog een kloppende business case in elkaar te zetten.

Helaas, bijna elke overstap die ik tot nu toe heb gemaakt (ADSL / glas) wordt steevast binnen een paar jaar weer teniet gedaan door KPN. Ook nu weer.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Barre73 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:27:
[...]
Gelukkig.... schrok al..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 20:07
Hier in Almere - Tussen de Vaarten vandaag overgezet van Lijbrandt naar Telfort: Van een stabiele 50/50 gevallen naar ~3/30 |:(

Upload zo'n factor 10 hoger, heeft iemand anders dit na migratie ook gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeer ongewoon. Van Lijbrandt naar Telfort is namelijk geen technische migratie maar een administratieve.
Daar heb je niet veel aan begrijp ik. Sorry..

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 20:07
Klopt, had een alles-of-niets scenario verwacht maar geen superslome verbinding. Ook direct op de Core Advanced maakt het geen verschil, download blijft hangen op ~3 mb/s. VoIP werkt verder wel. Wellicht stom toeval door een storing ergens. Als het morgen zo blijft maar met de Telfort helpdesk aan de slag 8)7
Zou ze sowieso even bellen.

Misschien heeft een slaapkop (weet niet of dat kan) gewoon je profiel verkeerd ingesteld.

• denan
eymey schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:16:
Zou ze sowieso even bellen.

Misschien heeft een slaapkop (weet niet of dat kan) gewoon je profiel verkeerd ingesteld.
Ze kunnen in ieder geval direct je profiel zien op de NT. Wel vreemd dat je een asynchroon profiel hebt, dat bestaat eigenlijk niet.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:47:
[...]

Ze kunnen in ieder geval direct je profiel zien op de NT. Wel vreemd dat je een asynchroon profiel hebt, dat bestaat eigenlijk niet.
Bij Telfort (nog...?) niet. Bij KPN wel. Alleen geen 3/30 maar 10/2 en 50/5...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• denan
Fiber schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:28:
Bij Telfort (nog...?) niet. Bij KPN wel. Alleen geen 3/30 maar 10/2 en 50/5...
KPN heeft een ander product en een andere leverstraat. Asynchroon is technisch mogelijk bij telfort (en andere partijen die via KPN ITNS leveren) maar dat is niet ingeregeld.

Lijkt me een foutje dus.
Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste