Ook ik probeer al jaren bij KPN vandaan te blijven, gewoon omdat ik na vele jaren loyale klant te zijn geweest, op een gegeven moment genoeg had van het lompe gedrag van deze monopolist.
Ik weet natuurlijk best dat in al die jaren het complete personeel zo'n beetje is gewisseld en dat de werkwijze ook best is veranderd, maar het gevoel blijft toch.
Zelfde heb ik -sterker nog dan bij KPN- bij UPC. Degenen die de begintijd van internet via de kabel (64/32 kbps, geen tikfout

) hebben meegemaakt, weten vast wat ik bedoel. Geen verbinding, geen service, wél betalen. En veel ook. Vervolgens na opzeggen erg lang (>1 jaar) moeten wachten en zeuren/dreigen om de modemborg terug te krijgen, dat soort werk.
Mijn ervaring is dat de kleinere providers nog wel service willen en kunnen leveren. Ook al heb ik dat zelden nodig, bij een niet-werkende verbinding ben je toch aan ze overgeleverd.
Vandaar dat ik het zo typisch vind dat KPN steeds toestemming krijgt om de kleinere concurrenten op te kopen. Slecht voor de marktwerking (die we zo graag willen) en het wordt zo voor de nieuwe spelers wel erg moeilijk om nog een kloppende business case in elkaar te zetten.
Helaas, bijna elke overstap die ik tot nu toe heb gemaakt (ADSL / glas) wordt steevast binnen een paar jaar weer teniet gedaan door KPN. Ook nu weer.