Ik heb een licht vermoeden dat het 'symmetrisch' moet zijn...
Dan is het dus eigenlijk toch weer een Asymmetric Digital Subscriber Line, of te wel ADSL :-)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Crap.. dat zal me leren om te reageren voordat de eerste koffie erin zitservies schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:55:
[...]
Ehhh... Het komt niet vaak voor dat je denan op dit soort fouten kunt betrappen... Dus als het gebeurt, dan moet je 'm ook meteen inkoppen...
Ik heb een licht vermoeden dat het 'symmetrisch' moet zijn...
hmm. vandaag weer en dag dat alles kan qua overstappen.
Volgens mij kun je beter eind van de week bellen
Wat was nu het aanbod dan?MikeT80 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:48:
hmm. vandaag weer en dag dat alles kan qua overstappen.
En ben je nu ook daadwerkelijk om naar Telfort?
Update: Helpdesk Lijbrandt kon bevestigen dat de migratie naar Telfort was voltooid en verwees door. Issue was bij Telfort snel uitgelegd. Men vraagt in zo'n situatie om via speedtest.operator.nl twee tests te doen met twee verschillende PC's direct op de Core Advanced. Vervolgens kunnen de resultaten met MAC adressen en toegewezen IP's telefonisch worden doorgegeven.
Hieruit werd bevestigd dat download tussen 2 ~4 mb/s blijft hangen en upload >95 mb/s. Helpdesk geeft het issue nu door aan de netwerkbeheerder. Prima support zover. Misschien dat niet iedereen twee PC's bij de hand heeft maar als Tweaker heb je natuurlijk een PC Gamer Rig, laptop, server en in iedere kamer een HTPC
Hieruit werd bevestigd dat download tussen 2 ~4 mb/s blijft hangen en upload >95 mb/s. Helpdesk geeft het issue nu door aan de netwerkbeheerder. Prima support zover. Misschien dat niet iedereen twee PC's bij de hand heeft maar als Tweaker heb je natuurlijk een PC Gamer Rig, laptop, server en in iedere kamer een HTPC
[ Voor 15% gewijzigd door Channelmaster op 21-08-2014 21:13 ]
Oh dammit... Ga ik zelf ook nog enigszins in de fout...Barre73 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:19:
Dan is het dus eigenlijk toch weer een Asymmetric Digital Subscriber Line, of te wel ADSL :-)

Ik ben op 4 augustus ook overstapt(uit eigen beweging) van Lijbrandt naar Telfort en ik had het niet het idee dat het louter alleen een administratieve wijziging was:Barre73 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:02:
Zeer ongewoon. Van Lijbrandt naar Telfort is namelijk geen technische migratie maar een administratieve.
Daar heb je niet veel aan begrijp ik. Sorry..
- Mijn internet heeft er zeker 6 uur uitgelegen. TV en telefoon deden het nog. (1 lampje uit op de Enexis)
- Ik heb een ander IP adres na de migratie.
- Telefoon werd halverwege de ochtend afgeschakeld(2e lampje uit op de Enexis).
- TV werd omstreeks middaguur omgezet en meteen daarna was internet ook weer beschikbaar
- De Amino kreeg meteen na omzetten TV stream een update(nieuwe klantgegevens en Telfort look and feel).
Snelheid was net na migratie ook slechter dan voorheen via Lijbrandt als is het later wel weer beter geworden. Al ben ik nog steeds niet tevreden over het laden van pagina's in browser. Lijkt nog steeds trager dan voorheen al hoeft dat niet persé aan Telfort te liggen.
Antenne en masten malloot
Verwijderd
Dat zou kunnen maar bij een tracert via Telfort glasvezel zie je nog veel concepts en transit verkeer loopt o.a via as5580.net. Bij jullie ook?Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:43:
Misschien meteen onderhuids een WGDO -> WMP+ migratie geweest?
Verwijderd
Wat voor soort verbindingen is de snelheid lager?The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:42:
[...]
Snelheid was net na migratie ook slechter dan voorheen via Lijbrandt als is het later wel weer beter geworden. Al ben ik nog steeds niet tevreden over het laden van pagina's in browser. Lijkt nog steeds trager dan voorheen al hoeft dat niet persé aan Telfort te liggen.
Voor bestanden gebruik ik veel vanaf SFTP (SSH) mijn VPS servers en daar schommelingen snelheden behoorlijk 5/10 tot 35 Mbit. (alles via IPV4) Bij KPN waren ze wel stabieler dus sneller
Op alle 3 VPS servers (U.S) haal ik met de upload wel de max van 50 Mbit
Getest met de Telfort router en eigen Open-wrt router die ik voorheen ook gebruikte.
Bij de Telfort router heb ik ook IPV6 aanstaan en daar ligt de upload naar bij youtube alijd op 15- 20 Mbit
Volgens mij wordt daar wel wat begrenst door de router of binnen het netwerk.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 15:43 ]
Zelfs in mijn simpele geval (louter analoog/DVB-C) lag RTV er op de overgangsdag een paar uur uit.The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:42:
Als het louter administratief zou zijn verwacht je geen outage maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Download is nu < 1 mb/s 
Inderdaad wordt verkeer hier ook via telfortglasvezel -> concepts gerouted. Heb gemerkt dat na middernacht de snelheid hoger ligt, toch de locale backbone?

Inderdaad wordt verkeer hier ook via telfortglasvezel -> concepts gerouted. Heb gemerkt dat na middernacht de snelheid hoger ligt, toch de locale backbone?
Verwijderd
100 of 1000mb.bin bestanden om te downloaden. Via IPV4 onder Debian op volle snelheidChannelmaster schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:34:
Download is nu < 1 mb/s
http://noc.as5580.net/ voor alleen IPV4 http://80.94.65.26/
Wat is de snelheid bij Lijbrandt bij deze ? http://mirror.us.leaseweb.net/speedtest/
Bij Telfort heel wisselt op een U.S VPS haal ik 36.0 MB/s
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 20:25 ]
Vooruit dan, beide getest: 0.2 ~ 0.4 mb/s down 
Geen standaard probleem van 'ik krijg maar 35 op een 50 mb/s link'. Lijbrandt trok hier overigens doorgaans >45 mb/s
Update: Netwerkbeheerder vermoed dat de storing bij de Genexis zit en stuurt woensdag een monteur. Blijft apart dat dit issue direct na de migratie is ontstaan. Wellicht was het glassignaal goed genoeg voor een strakke 50/50 maar is de downlink BER te slecht voor 100/100 met als gevolg ~1/100?
In ieder geval zou dat dan de tweede Core Advanced zijn die sneuvelt na anderhalf jaar. Bij de eerste ging de analoge DVB-C RF converter dood
Meterkast is ook best wel warm vanwege de stadsverwarming omloop.
Geen standaard probleem van 'ik krijg maar 35 op een 50 mb/s link'. Lijbrandt trok hier overigens doorgaans >45 mb/s
Update: Netwerkbeheerder vermoed dat de storing bij de Genexis zit en stuurt woensdag een monteur. Blijft apart dat dit issue direct na de migratie is ontstaan. Wellicht was het glassignaal goed genoeg voor een strakke 50/50 maar is de downlink BER te slecht voor 100/100 met als gevolg ~1/100?
In ieder geval zou dat dan de tweede Core Advanced zijn die sneuvelt na anderhalf jaar. Bij de eerste ging de analoge DVB-C RF converter dood
[ Voor 59% gewijzigd door Channelmaster op 23-08-2014 10:59 ]
Verwijderd
goedenavond
wij hebben een verbinding van 100/100
maar met newsleecher haal ik max 60 ipv de normale snelheid
weet iemand hoe dat kan?
weet iemand hoe dat kan?
zonder te weten hoe je eigen interne netwerk eruit ziet en een som lijstje te geven wat je al wel getest hebt is het moeilijk te zeggenVerwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:17:
goedenavond
weet iemand hoe dat kan?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
En met deze test? http://speedtest.operator.nl/speedtest/
En bij het downloaden van dit bestand? (mag je na het downloaden weer weggooien) http://www.colocenter.nl/speedtest/1000mb.bin
En via een UTP kabel? Draadloos telt sowieso niet mee. Daar zijn teveel factoren die het langzaam kunnen maken. Je kan alleen bedraad testen om zinnigs te kunnen zeggen.
En dan graag de kabel van de computer direct aan de Genexis hangen (wel even de Genexis een uurtje uitzetten en dan weer aan anders werkt het niet)
Genoeg testmogelijkheden over denk ik..
En bij het downloaden van dit bestand? (mag je na het downloaden weer weggooien) http://www.colocenter.nl/speedtest/1000mb.bin
En via een UTP kabel? Draadloos telt sowieso niet mee. Daar zijn teveel factoren die het langzaam kunnen maken. Je kan alleen bedraad testen om zinnigs te kunnen zeggen.
En dan graag de kabel van de computer direct aan de Genexis hangen (wel even de Genexis een uurtje uitzetten en dan weer aan anders werkt het niet)
Genoeg testmogelijkheden over denk ik..
Verwijderd
download snelheid =57 mb
upload snelheid=83 mb
met deze site http://speedtest.operator.nl/speedtest/
upload snelheid=83 mb
met deze site http://speedtest.operator.nl/speedtest/
Morgen vindt hier de omzetting Lijbrandt - Telfort plaats...
Ben benieuwd of er verschil in snelheid optreedt, momenteel 95 Mbps down, 95 Mbps up. Gemeten op een router waarop allerlei andere devices min of meer actief zijn.
Ben benieuwd of er verschil in snelheid optreedt, momenteel 95 Mbps down, 95 Mbps up. Gemeten op een router waarop allerlei andere devices min of meer actief zijn.
Zeer slechte ervaring met de helpdesk afgelopen week. Afgelopen donderdag ben ik verhuist en zit nu waarschijnlijk enige tijd zonder internet.
Verhaal is dat ik ruim 2 maanden geleden contact heb gehad met de helpdesk van Lijbrandt wat de beste optie is. Verhuizen bij Lijbrandt of een nieuw contract via Telfort. Hier kwam uit dat het beste is om te verhuizen bij Lijbrandt omdat er in dit abonnement net iets meer extra's zitten die er bij Telfortniet meer zijn.
Bij het verhuizen heb ik netjes de datum ingevuld waarop ik wil verhuizen, helaas bleek de lijn nog bezet te zijn door de vorige bewoner. Deze is inmiddels 2 weken vrij waarop ik 1 week geleden gebeld heb met de helpdesk om te vragen wanneer ik wordt aangesloten. Het eerste bericht is nog positief, deze week zal ik gebeld worden om het modem te vervangen en heb ik internet ( de werkzaamheden in de wijk centrale zijn volgens de medewerker al uitgevoerd).
Gisteren toch nog maar even gebeld naar de helpdesk wanneer ik nu precies wordt gebeld voor een afspraak om het modem te vervangen. Opeens is het nieuws iets minder positief. Vanaf de datum waarop de lijn is vrijgegeven gaat er een periode waarbij het Max 6 weken kan duren voor ze het modem komen plaatsen.
Zeer vervelend dat de antwoorden van de helpdesk zo verschillend zijn en ik mogelijk nu dus nog 4 weken zonder verbinding zit.
Verhaal is dat ik ruim 2 maanden geleden contact heb gehad met de helpdesk van Lijbrandt wat de beste optie is. Verhuizen bij Lijbrandt of een nieuw contract via Telfort. Hier kwam uit dat het beste is om te verhuizen bij Lijbrandt omdat er in dit abonnement net iets meer extra's zitten die er bij Telfortniet meer zijn.
Bij het verhuizen heb ik netjes de datum ingevuld waarop ik wil verhuizen, helaas bleek de lijn nog bezet te zijn door de vorige bewoner. Deze is inmiddels 2 weken vrij waarop ik 1 week geleden gebeld heb met de helpdesk om te vragen wanneer ik wordt aangesloten. Het eerste bericht is nog positief, deze week zal ik gebeld worden om het modem te vervangen en heb ik internet ( de werkzaamheden in de wijk centrale zijn volgens de medewerker al uitgevoerd).
Gisteren toch nog maar even gebeld naar de helpdesk wanneer ik nu precies wordt gebeld voor een afspraak om het modem te vervangen. Opeens is het nieuws iets minder positief. Vanaf de datum waarop de lijn is vrijgegeven gaat er een periode waarbij het Max 6 weken kan duren voor ze het modem komen plaatsen.
Zeer vervelend dat de antwoorden van de helpdesk zo verschillend zijn en ik mogelijk nu dus nog 4 weken zonder verbinding zit.
Wat vervelend dat de verhuizing langer duurt dan verwacht. Ik hou de verhuizing graag voor je in de gaten en zorg ervoor dat deze zo snel mogelijk gerealiseerd wordt. Wil je me jouw adresgegevens sturen via een privébericht? - FleurFiretrooper schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:32:
Zeer slechte ervaring met de helpdesk afgelopen week. Afgelopen donderdag ben ik verhuist en zit nu waarschijnlijk enige tijd zonder internet.
Final update: De Genexis Core Advanced modem is stukgegaan door de migratie van Lijbrandt naar Telfort. Volgens de monteur komen mijn eerder gemelde symptomen vaker voor, oorzaak is doorgaans een brak aangelegde patchkabel in de wijkcentrale of een gesneuveld modem tijdens het patchen. Wat dan precies in het modem stukgaat is nog niet uitgezocht, maar is dus ook hier gebeurd. Na vervanging heb ik >95/95 
Al met al goed opgelost
Al met al goed opgelost
Na een hele dag internet, maar niemand thuis, is blijkbaar in alle wijsheid besloten om vanavond om 19:00 de migratie Lijbrandt - Telfort uit te voeren. De brief had het het over "tussen 8:00 en 12:00 uur 's ochtends. Vanaf uiterlijk 12:00 uur kunt u weer gebruik maken van onze diensten."
Had gedacht dat het min of meer naadloos zou verlopen, maar voorlopig ruim 2 uur zonder verbinding.
Had gedacht dat het min of meer naadloos zou verlopen, maar voorlopig ruim 2 uur zonder verbinding.
Edit: 15 hours and counting...
[ Voor 88% gewijzigd door Joepla op 28-08-2014 10:04 ]
Toevallig heb ik hetzelfde probleem (andere provider, maar ook DVB-C via Glashartmedia/Reggefiber), maar een familielid die tot enkele weken nog bij Lijbrandt zat kon het ook bevestigen: enkele zenders die via DVB-C worden aangeleverd doen het (al tijdje) niet meer:Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:40:
Even een vraag is RTV Oost HD op kanaal 111 (alleen in Oost Nederland) ook nog beschikbaar of krijg je zwart beeld? Want direct aansluiten van de NT met 3-4 meter coax geeft namelijk ook zwart beeld.
En is de EPG nu wel volledig gevuld of ontbreken er nog steeds zenders? Maandag was bij hele rij zenders geen EPG meer.
- TV Oost HD op 376Mhz geeft zwart beeld
- TV Meppel op 360Mhz geeft ook zwart beeld
Transedit laat zien dat deze zenders geen Language ID, APID's, VPID's en/of TPID's doorgeven (gevolg is dus zwart beeld):
Zoals je kan zien zijn er ook nog TV 39 (352Mhz, LCN 39) en Cultura 24 (384Mhz, LCN 0) naar voren gekomen, maar net zoals bij TV Oost HD en TV Meppel hebben deze geen Video, Audio en/of Teletext PID en daarbij hebben ze ook geen PMT of PCR waardoor ze überhaupt niet door de NIT-scan worden gezien. Maar in TVHeadend en Transedit komen ze wel naar voren.
[ Voor 5% gewijzigd door nwagenaar op 28-08-2014 11:26 ]
Dat is abnormaal lang.
Normaal is het 'instant' of met hoogstens een uurtje. Dat was het iig toen ik van Lijbrandt naar Vodafone ging, en bij een collega die van Vodafone naar Telfort ging.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hmm, ik zal eerdaags eens kijken. Ik zit in Almere, maar aangesloten op hetzelfde headend waar ook Meppel, Elburg en TV Oost op zitten. Hoewel ik van Meppel twijfel maar volgens mij heb ik die ook wel eens in scans voorbij zien komen.nwagenaar schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:23:
[...]
Toevallig heb ik hetzelfde probleem (andere provider, maar ook DVB-C via Glashartmedia/Reggefiber), maar een familielid die tot enkele weken nog bij Lijbrandt zat kon het ook bevestigen: enkele zenders die via DVB-C worden aangeleverd doen het (al tijdje) niet meer:
- TV Oost HD op 376Mhz geeft zwart beeld
- TV Meppel op 360Mhz geeft ook zwart beeld
Transedit laat zien dat deze zenders geen Language ID, APID's, VPID's en/of TPID's doorgeven (gevolg is dus zwart beeld):
[afbeelding]
Zoals je kan zien zijn er ook nog TV 39 (352Mhz, LCN 39) en Cultura 24 (384Mhz, LCN 0) naar voren gekomen, maar net zoals bij TV Oost HD en TV Meppel hebben deze geen Video, Audio en/of Teletext PID en daarbij hebben ze ook geen PMT of PCR waardoor ze überhaupt niet door de NIT-scan worden gezien. Maar in TVHeadend en Transedit komen ze wel naar voren.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dikke kans dat je ook in NetworkID/NIT 8200 zit en dat je DVB-C via KPN-ITNS Flevoland wordt aangeleverd. Ik weet het wel zeker, ik ontvang namelijk ook TV Almere en Stadsradio Almereeymey schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:29:
[...]
Hmm, ik zal eerdaags eens kijken. Ik zit in Almere, maar aangesloten op hetzelfde headend waar ook Meppel, Elburg en TV Oost op zitten. Hoewel ik van Meppel twijfel maar volgens mij heb ik die ook wel eens in scans voorbij zien komen.
Wat vervelend dat je al zo lang zonder diensten zit. Wij houden je graag op de hoogte van de migratie. Wil je me jouw adresgegevens sturen via een DM? - Fleur
Paar keer contact gehad met de helpdesk, er was een 'inconsistentie'.
Even naar huis gescheurd om de boel te resetten en hoppa: het werkt weer
Toch bedankt Fleur!
Even naar huis gescheurd om de boel te resetten en hoppa: het werkt weer
Toch bedankt Fleur!
Yep, headend Flevoland iddnwagenaar schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:34:
[...]
Dikke kans dat je ook in NetworkID/NIT 8200 zit en dat je DVB-C via KPN-ITNS Flevoland wordt aangeleverd. Ik weet het wel zeker, ik ontvang namelijk ook TV Almere en Stadsradio Almere
Verwijderd
Op de headend in Oost Nederland was het beeld van RTV oost HD ook zwart maar naar klachten (ondermeer van mij) is uiteindelijk RTV Oost HD vervangen door de SD versie of dat tijdelijk is weet ik niet.
Maar als je dan RTV oost HD ook nog op een ander headend gebruikt kijk je daar toch ook even na.
Trouwens zins kort is omroep Flevoland en TV Almere ook op de headend oost te bekijken.
Maar als je dan RTV oost HD ook nog op een ander headend gebruikt kijk je daar toch ook even na.
Trouwens zins kort is omroep Flevoland en TV Almere ook op de headend oost te bekijken.
Fijn om te horen dat het toch is gelukt! - FleurJoepla schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:29:
Paar keer contact gehad met de helpdesk, er was een 'inconsistentie'.
Even naar huis gescheurd om de boel te resetten en hoppa: het werkt weer![]()
Toch bedankt Fleur!
Bij ons (omgeving Apeldoorn/Zwolle) werd TV Oost sowieso al als SD-kanaal aangeboden op 360Mhz en volgens mijn channels.conf van 7-2-2014 hadden we al de beschikking over Omroep Flevoland en TV Almere.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:55:
Op de headend in Oost Nederland was het beeld van RTV oost HD ook zwart maar naar klachten (ondermeer van mij) is uiteindelijk RTV Oost HD vervangen door de SD versie of dat tijdelijk is weet ik niet.
Maar dit probleem is dus nu al minimaal 4 weken aan de gang en ook al sinds begin augustus gecommuniceerd. Het zou mooi zijn als ze dit probleem zouden oplossen
Vorige week contact gehad met Lijbrandt omdat analoog er helemaal uit lag.
Via klantenservice Lijbrandt zeggen ze dat het 90% binnenhuis zit en ik eerst zelf maar moet kijken (had ik natuurlijk al gedaan anders belde ik niet). Vervolgens Lokale tv/elektronica zaak laten komen. Medewerker heeft signalen uitgetest. Blijkt een defect in het modem te zijn. Modem is vervangen en het probleem is opgelost.
Eigenlijk mag alleen Lijbrandt het modem vervangen. De medewerker elektronica zaak was zo aardig en verving het modem voor ons want als er een monteur via Lijbrandt ingepland moet worden zitten we nog een week zonder analoog. Uiteindelijk €20,- voor oplossen.
Wij stappen mooi over naar Telfort. Houdoe en bedankt Lijbrandt
Via klantenservice Lijbrandt zeggen ze dat het 90% binnenhuis zit en ik eerst zelf maar moet kijken (had ik natuurlijk al gedaan anders belde ik niet). Vervolgens Lokale tv/elektronica zaak laten komen. Medewerker heeft signalen uitgetest. Blijkt een defect in het modem te zijn. Modem is vervangen en het probleem is opgelost.
Eigenlijk mag alleen Lijbrandt het modem vervangen. De medewerker elektronica zaak was zo aardig en verving het modem voor ons want als er een monteur via Lijbrandt ingepland moet worden zitten we nog een week zonder analoog. Uiteindelijk €20,- voor oplossen.
En wat je nu hebt gedaan mag simpelweg niet, alleen monteurs van Reggefiber mogen dit soort werkzaamheden doen. Daarnaast is het modem eigendom van Reggefiber en niet van jou zelf.walterworld schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:59:
Vorige week contact gehad met Lijbrandt omdat analoog er helemaal uit lag.
Via klantenservice Lijbrandt zeggen ze dat het 90% binnenhuis zit en ik eerst zelf maar moet kijken (had ik natuurlijk al gedaan anders belde ik niet). Vervolgens Lokale tv/elektronica zaak laten komen. Medewerker heeft signalen uitgetest. Blijkt een defect in het modem te zijn. Modem is vervangen en het probleem is opgelost.![]()
En overstappen heeft totaal geen nut, elke provider is afhankelijk van Reggefiber om modems te vervangen naast het feit dat Lijbrandt telfort al is
[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 28-08-2014 15:07 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Deze winkel werkt voor Lijbrandt en Telfort, zij voeren installaties uit en sluiten abonnementen af. hebben modems waarschijnlijk dus op voorraad liggen. Dat mag dus echt enkel door Reggefiber monteurs vervangen worden? Raar dat die jongen hem dan toch vervangen heeft. Wel aardig.White_Collar schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:05:
[...]
En wat je nu hebt gedaan mag simpelweg niet, alleen monteurs van Reggefiber mogen dit soort werkzaamheden doen. Daarnaast is het modem eigendom van Reggefiber en niet van jou zelf.
En overstappen heeft totaal geen nut, elke provider is afhankelijk van Reggefiber om modems te vervangen naast het feit dat Lijbrandt telfort al is
We hebben hier gebruik gemaakt van die overstap regeling.
@Whitecollar: Jij kent toch wel het verschil tussen FTU (van Reggefiber) en modem/NT? De actieve NT/modem is eigendom van de provider (Lijbrandt) en mag door iedereen vervangen worden wat Reggefiber betreft. Liever niet natuurlijk maar dat is een andere discussie.
Ze zijn dus geen eigendom van Reggefiber, maar Reggefiber biedt het aan als een dienst (tegen betaling uiteraard) en voor veel providers wordt dat ook gedaan. Maar bijvoorbeeld niet voor KPN, Tele2, Tweak of Vodafone. En er zijn er nog wel een paar geloof ik.
Ze zijn dus geen eigendom van Reggefiber, maar Reggefiber biedt het aan als een dienst (tegen betaling uiteraard) en voor veel providers wordt dat ook gedaan. Maar bijvoorbeeld niet voor KPN, Tele2, Tweak of Vodafone. En er zijn er nog wel een paar geloof ik.
Zucht. Vannacht ontdekt dat we geen internet verbinding via glas meer hadden. Blijken we gister gemigreerd te zijn van Lijbrandt naar Telfort. We hebben/hadden een 100 Mbit/s lijn. Nu is Lijbrandt niet in staat gebleken om ons nieuwe adres (we zijn in december verhuisd) in het administratieve systeem te krijgen, we hebben/hadden wel onze internet verbinding op het nieuwe adres... 'Ja, we hebben een brief gestuurd'. Drie maal raden waar die is, maar niet bij ons.
Is de omzetting van Lijbrandt internet only naar Telfort wel mogelijk? Iemand ervaring?
Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een 'router met wifi'. Ik heb mijn eigen firewall rechtstreeks op de glasverbinding zitten. Ik heb mijn eigen wifi access points (van Aruba, dat is net iets (ahum) beter dan het spul dat je in de winkel koopt). Ik wil gewoon een buitenkant adres op mijn firewall hebben, ongefilterd. Niet alleen maar proto 6 en 17 en icmp.
. Iemand tips? Andere provider die nog wel zo kan leveren?
Gelukkig hebben/hadden we een redundante verbinding met Ziggo...
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Is de omzetting van Lijbrandt internet only naar Telfort wel mogelijk? Iemand ervaring?
Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een 'router met wifi'. Ik heb mijn eigen firewall rechtstreeks op de glasverbinding zitten. Ik heb mijn eigen wifi access points (van Aruba, dat is net iets (ahum) beter dan het spul dat je in de winkel koopt). Ik wil gewoon een buitenkant adres op mijn firewall hebben, ongefilterd. Niet alleen maar proto 6 en 17 en icmp.
Gelukkig hebben/hadden we een redundante verbinding met Ziggo...
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Even een domme vraag. Kreeg vandaag de telfort brief.
Ik heb nu klaar100, en krijg dus alles in een 100.
Echter krijg ik dan ook interactieve tv, heb ik nu niet, en krijg ik dan een kastje voor interactieve tv?
(Ik heb nu satelliet, maar voor boven is dat handiger dan dvbc)
Verder zou ik graag willen weten of alle porten open blijven? Ik draai mijn eigen hardware, en wil zeker weten dat bv port 25 open blijft, anders moet ik ergens een vps'je opzetten om mail af te vangen en op andere port door te geven naar thuis.
Ik heb nu klaar100, en krijg dus alles in een 100.
Echter krijg ik dan ook interactieve tv, heb ik nu niet, en krijg ik dan een kastje voor interactieve tv?
(Ik heb nu satelliet, maar voor boven is dat handiger dan dvbc)
Verder zou ik graag willen weten of alle porten open blijven? Ik draai mijn eigen hardware, en wil zeker weten dat bv port 25 open blijft, anders moet ik ergens een vps'je opzetten om mail af te vangen en op andere port door te geven naar thuis.
badnews: de poorten moeten open blijven, dat wordt afgedwongen door de netneutraliteit. Ze mogen in theorie misschien spelen met poort 25, maar niet met iets anders.
Verwijderd
Kan dat dan bij Telfort niet ? je bent namelijk niet verplicht om de Telfort glasvezel router te gebruiken. Eigelijk veranderd er niks t.o.v Lijbrandt behalve eventueel poort 25daemonix schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:44:
Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een 'router met wifi'. Ik heb mijn eigen firewall rechtstreeks op de glasverbinding zitten. Ik heb mijn eigen wifi access points (van Aruba, dat is net iets (ahum) beter dan het spul dat je in de winkel koopt). Ik wil gewoon een buitenkant adres op mijn firewall hebben, ongefilterd. Niet alleen maar proto 6 en 17 en icmp.. Iemand tips? Andere provider die nog wel zo kan leveren?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 21:54 ]
Er wordt niet gereageerd op dhcp, als ik hun pagina's bekijk dan wordt er alleen over een router gepraat.
Verwijderd
Ik kan gewoon mijn eigen Openwrt router aansluiten zonder problemen en deze krijgt gewoon een ip adres via dhcp.
Er is NUL verschil tussen Lijbrandt en Telfort voor wat betreft gebruikte NT en door de klant te gebruiken eigen apparatuur. Operator die achter zit is namelijk precies dezelfde. En die verzorgt feitelijk de diensten.
Dus de eigen Aruba spullen werken prima. Die router is gewoon een consumenten router als geste naar de klant omdat je vanuit de NT maar 1 internetpoort hebt en geen WiFi. Maar het is wel een budget ding. Sitecom als ik me niet vergis.
Over wel of niet openhouden van poort 25 weet ik niets helaas.
Dus de eigen Aruba spullen werken prima. Die router is gewoon een consumenten router als geste naar de klant omdat je vanuit de NT maar 1 internetpoort hebt en geen WiFi. Maar het is wel een budget ding. Sitecom als ik me niet vergis.
Over wel of niet openhouden van poort 25 weet ik niets helaas.
En weet iemand hoe dat zit met de hardware voor interactieve tv?
Aangezien ik dat nu niet heb, maar wel krijg, en niets zie over eventuele hardware hiervoor.
Is er ergens iemand die hetzelfde heeft (gehad) en duidelijk hierover kan scheppen?
Aangezien ik dat nu niet heb, maar wel krijg, en niets zie over eventuele hardware hiervoor.
Is er ergens iemand die hetzelfde heeft (gehad) en duidelijk hierover kan scheppen?
Verwijderd
Bij het Telfort glasvezel pakket van 45 euro zit standaard een Amino A140 en bij het opnemen pakket 5 euro per maand een Amino M540 i.p.v de A140
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 13:27 ]
Ik vrees dat die toch dicht staat. Heb er nog niet uitgebreid naar kunnen kijken -want pas sinds gisteren over naar Telfort-, maar ik merkte meteen dat email niet meer via de gebruikelijke manier (poort 25) naar buiten ging.Barre73 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:42:Over wel of niet openhouden van poort 25 weet ik niets helaas.
Gelukkig kan ik uitwijken naar 2025 zodat eea toch weer werkt.
Verwijderd
Poort 25 staat alleen dicht voor het uitgaande verkeer. Bij Google of gmx gewoon poort 465 (SSL) gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 14:11 ]
Vandaag zou tussen 1 uur 's nachts en 12 uur 's ochtends de switch van XMS naar Telfort worden gemaakt (woon in Hilversum).
Heb al de hele dag geen internet en 5 keer bellen met Telfort en XMS heeft helemaal niks opgeleverd.
Helemaal top deze switch waar ik niet om gevraagd heb en waardoor ik meer per maand moet betalen!
Iemand anders hetzelfde probleem of iemand een suggestie? Heb de modem en router al vele malen aan/uit gezet etc.
Heb al de hele dag geen internet en 5 keer bellen met Telfort en XMS heeft helemaal niks opgeleverd.
Helemaal top deze switch waar ik niet om gevraagd heb en waardoor ik meer per maand moet betalen!
Iemand anders hetzelfde probleem of iemand een suggestie? Heb de modem en router al vele malen aan/uit gezet etc.
@Barre, het blijft doodstil op de lijn. Geen verkeer te bekennen. Telfort laat ook niets van zich horen.
PS De aruba is alleen een ap. Ik gebruik een OpenBSD firewall, die dan ook de backuplijn via Ziggo doet. Het verkeer loopt nu via de backup lijn. De voordelen van rechtstreeks:
- Sessies blijven open als er lang geen verkeer overheen gaat.
- Ik heb zelf het aantal sessies in de hand, de limiet staat nu op 250.000 sessies. En ja, ik scoor regelmatig erg hoog als ik vulnerability scans op webomgevingen draai.Dik boven de 100.000 parallelle sessies.
Dat gaat zo ontzettend niet goed op een consumenten routertje... Ook op sommige professionele hardware trouwens.
PS De aruba is alleen een ap. Ik gebruik een OpenBSD firewall, die dan ook de backuplijn via Ziggo doet. Het verkeer loopt nu via de backup lijn. De voordelen van rechtstreeks:
- Sessies blijven open als er lang geen verkeer overheen gaat.
- Ik heb zelf het aantal sessies in de hand, de limiet staat nu op 250.000 sessies. En ja, ik scoor regelmatig erg hoog als ik vulnerability scans op webomgevingen draai.Dik boven de 100.000 parallelle sessies.
@Daemonix, heb ik iets over het hoofd gezien? Zit jij in een migratie en heb je nu geen signaal meer dan?
Na migratie van Lijbrandt naar Telfort is het opgevallen dat VoIP telefonie regelmatig stottert en vertraagd. Ook richting Telfort helpdesk, probeer dan maar letters en cijfers goed door te geven
Lijbrandt VoIP was altijd glashelder. Is dit een structureel probleem van Telfort? (Link is nu stabiel >95 mb/s.)
Lijbrandt VoIP was altijd glashelder. Is dit een structureel probleem van Telfort? (Link is nu stabiel >95 mb/s.)
Ja, dat klopt. Ik zit in een mislukkende migratie. En heb niet echt vertrouwen in de afloop...Barre73 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:19:
@Daemonix, heb ik iets over het hoofd gezien? Zit jij in een migratie en heb je nu geen signaal meer dan?
En voor de duidelijkheid: we hebben geen brieven of andere notificatie van Lijbrandt of Telfort ontvangen. Helemaal niets. Ineens geen verbinding meer.
[ Voor 27% gewijzigd door daemonix op 31-08-2014 20:53 ]
Smtps, poort 465 is eigenlijk 'legacy'. Smtp met STARTTLS, poort 587 (submission port) is het gebruikelijke alternatief voor poort 25.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:10:
Poort 25 staat alleen dicht voor het uitgaande verkeer. Bij Google of gmx gewoon poort 465 (SSL) gebruiken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_ProtocolServer administrators choose whether clients use TCP port 25 (SMTP) or port 587 (Submission), as formalized in RFC 6409 (previously RFC 2476), for relaying outbound mail to an initial mail server. The specifications and many servers support both. Although some servers support port 465 for legacy secure SMTP in violation of the specifications, it is preferable to use standard ports and standard ESMTP commands[17] according to RFC 3207 if a secure session needs to be used between the client and the server.
Some servers are set up to reject all relaying on port 25, but valid users authenticating on port 587 are allowed to relay mail to any valid address.
[ Voor 51% gewijzigd door Conzales op 31-08-2014 12:36 ]
Als het nog niet is opgelost: je zou eens kunnen proberen om direct een PC aan te sluiten op je NT en zien of er dan iets gebeurt.daemonix schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:38:
[...]
Ja, dat klopt. Ik zit in een mislukkende migratie. En heb niet echt vertrouwen in de afloop...
En voor de duidelijkheid: we hebben geen brieven of andere notificatie van Lijbrandt of Telfort ontvangen. Helemaal niets. Ineens geen verbinding meer.
Ik heb dit zelf een keer meegemaakt bij een migratie. Router resetten had geen enkel effect.
PC aansluiten, IP werdt direct toegewezen, router weer terug en alles werkte.
Waarom? Geen idee, maar het resultaat telt.
Misschien het proberen waard...
Ik zit er dus nu serieus over te denken om over te stappen naar een andere provider. Mijn ervaring met Telfort zijn gewoon slecht, en wil het liefst niets hiermee te maken hebben.
Echter zijn de alternatieve steeds moeilijker.
XS4ALL- duurder door betere service
Vodafone- Geen eigen modem/firewall
verder zijn er nog vele beschikbaar, maar die zijn soms zo vaag en onbegrijpelijk (fiber, solcon, stipte etc etc)
Wat zijn de huidige ervaringen met overstappen naar andere provider?
edit:
Beslissing genomen, Telfort heeft al 3 (werk)dagen op mijn simpele vragen nog steeds geen antwoord gegeven. Overstap aangevraagd naar XS4all, ze vertelde me dat je binnen 1 dag overgestapt bent.
verder zijn er nog vele beschikbaar, maar die zijn soms zo vaag en onbegrijpelijk (fiber, solcon, stipte etc etc)
edit:
Beslissing genomen, Telfort heeft al 3 (werk)dagen op mijn simpele vragen nog steeds geen antwoord gegeven. Overstap aangevraagd naar XS4all, ze vertelde me dat je binnen 1 dag overgestapt bent.
[ Voor 17% gewijzigd door badnews.nl op 01-09-2014 15:26 ]
@joepla: mijn openbsd firewall zit daar rechtstreeks op. Altijd al.
Dhclient krijgt geen antwoord, ik zie geen verkeer met tcpdump.
@badnews.nl: verstandige beslissing. Ik denk dat wij dat vandaag of morgen (letterlijk) ook doen, naar xs4all gaan. Dit is gepruts van de bovenste plank.
@badnews.nl: verstandige beslissing. Ik denk dat wij dat vandaag of morgen (letterlijk) ook doen, naar xs4all gaan. Dit is gepruts van de bovenste plank.
Ik heb xs4all vroeger gehad en topservice. jammer dat hij echt stukken duurder is dan de rest… dat vond en vind ik het niet waard (heb zeeeer weinig contact hoeven hebben met ze).
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Jammer dat je je niet even wilde verdiepen.badnews.nl schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:05:
Ik zit er dus nu serieus over te denken om over te stappen naar een andere provider. Mijn ervaring met Telfort zijn gewoon slecht, en wil het liefst niets hiermee te maken hebben.
edit:
Solcon is zeker niet vaag of onbegrijpelijk. Wel 1 van de beste providers van Nederland en min of meer het oude XS4All toen die nog wel goed waren. XS4All op glasvezel is heel anders dan vroeger op ADSL. Bij glas hebben ze maar heel weinig zelf te doen en dat merk je in de service. Naar mijn mening dan,.
Stipte heeft het qua recalame aan zichzelf te danken maar dat stond voorheen bekend als Scarlet. Ook toch vrij bekend volgens mij.
Fiber: Daar kan ik me iets bij voorstellen....
Mijn eerste uitdaging is Telfort zelf.
deze wisten mij leuk te melden dat omdat ik naar hun overstap, en dat binnen een maand is, ik nog een maand moet wachten op overstappen.
het is nu (volgens Telfort):
1 september, brief overstap afgelopen weekend ontvangen, vraag ik een verhuizing aan.
op 30 september ga ik van lijbrandt naar telfort (gedwongen)
dus telfort meld mij, omdat ik 1 oktober (na de migratie, en 1 maand vanaf nu) bij hun zit, vanaf 30 september de opzeg maand in gaat.
(kuch kuch). Heb xs4all er gelijk opgezet, en deze gaan het voor mij uitzoeken: aangezien ik namelijk mijn contract opzeg bij Lijbrandt, en niet bij telfort. Dus Lijbrandt moet aan de maand opzegtermijn voldoen, en daar heeft Telfort nog niets mee te maken. Daarnaast wens ik niet naar Telfort te gaan, en heb ik het recht over te stappen ivm aanpassing van de diensten en prijs.
Dus weer een rede voor mij om (weer) niets met Telfort te maken willen hebben.
Hopelijk wordt dit geen ellendige zooi, maar verwacht zware sh*t.
Bij XS4all werd ik wel netjes en snel (met een normaal 020 nummer, dus gratis voor mij) geholpen.
deze wisten mij leuk te melden dat omdat ik naar hun overstap, en dat binnen een maand is, ik nog een maand moet wachten op overstappen.
het is nu (volgens Telfort):
1 september, brief overstap afgelopen weekend ontvangen, vraag ik een verhuizing aan.
op 30 september ga ik van lijbrandt naar telfort (gedwongen)
dus telfort meld mij, omdat ik 1 oktober (na de migratie, en 1 maand vanaf nu) bij hun zit, vanaf 30 september de opzeg maand in gaat.
(kuch kuch). Heb xs4all er gelijk opgezet, en deze gaan het voor mij uitzoeken: aangezien ik namelijk mijn contract opzeg bij Lijbrandt, en niet bij telfort. Dus Lijbrandt moet aan de maand opzegtermijn voldoen, en daar heeft Telfort nog niets mee te maken. Daarnaast wens ik niet naar Telfort te gaan, en heb ik het recht over te stappen ivm aanpassing van de diensten en prijs.
Dus weer een rede voor mij om (weer) niets met Telfort te maken willen hebben.
Hopelijk wordt dit geen ellendige zooi, maar verwacht zware sh*t.
Bij XS4all werd ik wel netjes en snel (met een normaal 020 nummer, dus gratis voor mij) geholpen.
[ Voor 4% gewijzigd door badnews.nl op 01-09-2014 19:49 ]
Ik heb zelf goede ervaringen met Telfort, maar ben wel verbaasd hoe Telfort (=Lijbrandt =KPN) het moeilijk maakt, waarna XS4all (=KPN) het goed maakt....
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 01-09-2014 20:09 ]
Misschien kun je beter wel eerst over op Telfort, want dan kun je, in verband met de wijziging van de voorwaarden, direct overstappen.
Klopt het dat de news-server bij Lijbrandt er met ingang van 1 september uit ligt? Ik kan in ieder geval geen groepen meer bijwerken...
Verwijderd
Zou niet zo moeten zijn .. zie Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"
Ik krijg echter ook 'connection refused'. Neem aan dat dit een tijdelijk iets is, het zou niet handig zijn van Lijbrandt om nog voor de migratie hun klanten al een reden te geven om per direct op te stappen.
Ik krijg echter ook 'connection refused'. Neem aan dat dit een tijdelijk iets is, het zou niet handig zijn van Lijbrandt om nog voor de migratie hun klanten al een reden te geven om per direct op te stappen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 23:49 ]
Inmiddels zit ik 2 en halve week zonder internet na een foute verhuizing. Lijbrandt geeft niet thuis en geeft alleen maar aan dat er een monteur langs moet komen om het modem te vervangen. Medewerkers beloven dat dit binnen enkele dagen gebeurd, dit blijkt in de praktijk alleen nog 4-5 weken te gaan duren.
Zeer slechte service, inmiddels bel ik dagelijks met de helpdesk met 0 resultaat. Het zou netjes zijn als Lijbrandt de gebruiker op de hoogte houdt van de voortgang. (maar dat is natuurlijk ook lastig als er geen voortgang is).
Inmiddels maar met Reggefiber gebeld, hier weten ze wel wat service is en kunnen ze duidelijk aangeven wat de status is. (ook al is deze niet positief)
Zeer slechte service, inmiddels bel ik dagelijks met de helpdesk met 0 resultaat. Het zou netjes zijn als Lijbrandt de gebruiker op de hoogte houdt van de voortgang. (maar dat is natuurlijk ook lastig als er geen voortgang is).
Inmiddels maar met Reggefiber gebeld, hier weten ze wel wat service is en kunnen ze duidelijk aangeven wat de status is. (ook al is deze niet positief)
De verhalen hier over moeilijke/langdurige migraties, doen me denken aan de tijd dat ADSL net van de grond kwam. Je volgde de regeltjes precies, ergens ging 't toch mis en dan begon een tijd van bureaucratische ellende, dure helpdeskcontacten en al die tijd geen verbinding.
Op een gegeven moment is dat redelijk opgelost, geen idee wie daar achter zat, mogelijk de OPTA, zodat mensen weer een overstap durfden te maken.
Nu met glasvezel in opkomst, gebeurt precies hetzelfde...
Wat zit hier achter? Consumentje pesten als 'ie 't waagt om over te stappen? Is er werkelijk enige technische/organisatorische reden om iemand meerdere weken te laten wachten in een tijd waarin het hebben van een internetverbinding redelijk normaal is?
Op een gegeven moment is dat redelijk opgelost, geen idee wie daar achter zat, mogelijk de OPTA, zodat mensen weer een overstap durfden te maken.
Nu met glasvezel in opkomst, gebeurt precies hetzelfde...
Wat zit hier achter? Consumentje pesten als 'ie 't waagt om over te stappen? Is er werkelijk enige technische/organisatorische reden om iemand meerdere weken te laten wachten in een tijd waarin het hebben van een internetverbinding redelijk normaal is?
Er is geen technische of organisatorische reden om een overstap binnen een paar uur niet mogelijk te maken. De netwerkbeheerder (Reggefiber) werkt volledig mee en heeft een prima proces ervoor. De operator die de actieve poorten levert meestal ook.
Probleem zit in de providers zelf die het in hun eigen orderstraat moeten verwerken. Daar gaat veel fout.
Probleem zit in de providers zelf die het in hun eigen orderstraat moeten verwerken. Daar gaat veel fout.
Het mooie is dat het in mijn geval puur gaat om een verhuizing ( ik blijf bij dezelfde provider). De lijn op het nieuwe adres is inmiddels al 3 weken vrij.Barre73 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:52:
Er is geen technische of organisatorische reden om een overstap binnen een paar uur niet mogelijk te maken. De netwerkbeheerder (Reggefiber) werkt volledig mee en heeft een prima proces ervoor. De operator die de actieve poorten levert meestal ook.

Ooooh, verhuizen naar adressen waar al een glasvezel aansluiting actief is geweest:
Ik wil je niet ontmoedigen dus bespaar je de horrorverhalen
Ik wil je niet ontmoedigen dus bespaar je de horrorverhalen

Dit is een gedwongen migratie van lijbrandt naar telfort. Inmiddels 6 dagen zonder internet via glas.
En totaal geen zicht op wanneer het gefixt gaat worden.
[ Voor 22% gewijzigd door daemonix op 02-09-2014 17:18 ]
Verwijderd
De minste problemen krijg je door tussen 2 verschillende bronnen te wisselen. Dus van Kabel naar Glas naar Kabel enzovoort. Maandje overlap en je zit niet zonder. En als je DVB-C gebruikt dan is het alleen een kwestie van TV opnieuw de zenderloop te laten doen en in de meterkast kabeltjes van het ene apparaat in het andere prikken.
Ik kan ineens ook niet meer bij de gratis Usenet. Vandaag gebeld met de helpdesk en die melden dat de gratis dienst afgelopen is per 1 juli en dat ik daarover per brief ben geïnformeerd. Dus het bericht van Fleur van Lijbrandt is daarmee in tegenspraak. Hoe nu verder?!
Verwijderd
Dat het per 1 juli afgelopen was, is echt een leugen. Ik heb er eind vorige week nog mee gedownload.
En een brief van die strekking heb ik ook nooit gezien...
Overigens is dit een wijziging ten nadele en kan je per direct overstappen als je wil. Of je dat inderdaad wil is natuurlijk een tweede.
Ik heb inmiddels wel zin om op fysieke wijze mijn ongenoegen over Lijbrandt te gaan uiten op hun hoofdkantoor. Ze belasteren je en bestelen je waar je bij staat.
Overigens is dit een wijziging ten nadele en kan je per direct overstappen als je wil. Of je dat inderdaad wil is natuurlijk een tweede.
Ik heb inmiddels wel zin om op fysieke wijze mijn ongenoegen over Lijbrandt te gaan uiten op hun hoofdkantoor. Ze belasteren je en bestelen je waar je bij staat.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Welke wijzigingen zijn er in de paketten in de overstap van Lijbrandt naar Telfort? Ik heb zitten zoeken, maar kan er niets over vinden. De alles in één pakketten liggen wel dicht bij elkaar, al is Telfort iets duurder.
En krijg je verplicht nieuwe apparatuur, en is het dan nog mogelijk om er controle over te krijgen? Ik heb nu alles zo ingesteld als ik hebben wil (inc dmz, port forwarding, ipv6) en zou het erg vinden om dat kwijt te raken. Er zijn iig niet veel andere providers waar je wel de mogelijkheid krijgt om het zelf te regelen (zoals Vodafone glas).
Veranderd er nog veel aan kwaliteit, immers de infra lijkt mij grotendeels hetzelfde te blijven. Of zit er naast?
Telefonie gebruik ik niet om te bellen, ik bel stukken goedkoper met mijn (Telfort) mobiele abonnement.
En krijg je verplicht nieuwe apparatuur, en is het dan nog mogelijk om er controle over te krijgen? Ik heb nu alles zo ingesteld als ik hebben wil (inc dmz, port forwarding, ipv6) en zou het erg vinden om dat kwijt te raken. Er zijn iig niet veel andere providers waar je wel de mogelijkheid krijgt om het zelf te regelen (zoals Vodafone glas).
Veranderd er nog veel aan kwaliteit, immers de infra lijkt mij grotendeels hetzelfde te blijven. Of zit er naast?
Telefonie gebruik ik niet om te bellen, ik bel stukken goedkoper met mijn (Telfort) mobiele abonnement.
Je hebt toch echt een PB van me gehad....daemonix schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:13:
Dit is een gedwongen migratie van lijbrandt naar telfort. Inmiddels 6 dagen zonder internet via glas.
Geen wijzigingen in apparatuur. Het is een administratieve overstap. Geen technische. Infra is exact gelijk. modem is exact gelijk. De wijziging van zenders per 1 juli jl trok Lijbrandt al gelijk met Telfort dus daar verandert nu ook niks.wauwwie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:20:
Welke wijzigingen zijn er in de paketten in de overstap van Lijbrandt naar Telfort? Ik heb zitten zoeken, maar kan er niets over vinden. De alles in één pakketten liggen wel dicht bij elkaar, al is Telfort iets duurder.
Over prijzen kan ik niks zeggen aangezien niet iedereen bij Lijbrandt hetzelfde betaalde volgens mij,.
Verwijderd
Lijbrandt stelt dat ik clandestien iTV signalen 'aftap', beschuldigt mij onterecht van het doorbreken van beveiligingen en dreigt mij met aangifte bij de politie.
Overigens heb ik geen iTV, en verkoopt Lijbrandt geen iTV.
Verwijderd
Maf.... hier niet. Af en toe nog maar eens proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:54:
Gisteren was de nieuwsserver hier ook onbereikbaar (2652), vandaag werkt ie gewoon.
Maar als 'ie het bij jou wel doet is het iig nog niet uit de lucht, laat staan per 1 juli zoals de helldesk blijkbaar heeft aangegeven.
Verwijderd
Aanvullend:Barre73 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:26:
[...]
Geen wijzigingen in apparatuur. Het is een administratieve overstap. Geen technische. Infra is exact gelijk. modem is exact gelijk. De wijziging van zenders per 1 juli jl trok Lijbrandt al gelijk met Telfort dus daar verandert nu ook niks.
Over prijzen kan ik niks zeggen aangezien niet iedereen bij Lijbrandt hetzelfde betaalde volgens mij,.
Het enige dat er voor zover ik weet wijzigt (naast prijs, logo en kleurstelling
Dank je. Dat wist ik wel maar had ik over het hoofd gezien omdat ik het zelf nooit heb gehad (ex-concepts) of gebruikt.
Ik meende ook al dat ik na 1 juli toch echt nog wel gedownload had...... en die brief heb ik zeker weten niet gehad. Overstappen heb ik ook al tegen de helpdesk medewerker gezegd, maar die wordt daar warm of koud van. Onlangs wel een aanbod gehad van Vodafone, maar die hebben geeneens analoge TV (ja, je leest het goed: ik kijk nog op een beeldbuis. <dinosaur>).Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:16:
Dat het per 1 juli afgelopen was, is echt een leugen. Ik heb er eind vorige week nog mee gedownload.
[EDIT]
Ik kijk nu even op de linuxserver in de log, en jawel de nieuwsserver doet het weer....... wat een waanzin. Storm/glas/water enzo. Knudde helpdesk.
Verder overigens zeer tevreden hoor! Ik heb 50/50 maar haal een herhaalbare steady 75MB UPLOAD!
[ Voor 12% gewijzigd door Martinmolema op 02-09-2014 22:11 . Reden: Probleem opgelost ]
Thanks, Je hebt antwoord. Bedenk dat dit een migratie van Lijbrandt naar Telfort betreft met de in het PB genoemde complicatie.Barre73 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:21:
[...]
Je hebt toch echt een PB van me gehad....
De betaalde newsserver is gestopt, de gratis newsserver werkt nog wel. - FleurMartinmolema schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:25:
Ik kan ineens ook niet meer bij de gratis Usenet. Vandaag gebeld met de helpdesk en die melden dat de gratis dienst afgelopen is per 1 juli en dat ik daarover per brief ben geïnformeerd. Dus het bericht van Fleur van Lijbrandt is daarmee in tegenspraak. Hoe nu verder?!
Kun je dit eens toelichten? Voor mij komt je verhaal nogal uit de lucht vallen....Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:35:
[...]
Lijbrandt stelt dat ik clandestien iTV signalen 'aftap', beschuldigt mij onterecht van het doorbreken van beveiligingen en dreigt mij met aangifte bij de politie.
Overigens heb ik geen iTV, en verkoopt Lijbrandt geen iTV.
Wat bedoel je met iTV? Interactieve TV? IPTV? Dat heeft Lijbrandt toch wel?
Verwijderd
Zal wel hier mee te maken hebbenRallye schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:27:
[...]
Kun je dit eens toelichten? Voor mij komt je verhaal nogal uit de lucht vallen....
nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren
IcyK bedoelt -denk ik- dat iTV (Interactieve TV) de naam van het product van KPN is wat door KPN zelf op glasvezel en DSL, door Telfort op DSL en XS$all op glasvezel en DSL aangeboden wordt. Dus met de Motorola en Arcadyan STB's.Rallye schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:27:
[...]
Kun je dit eens toelichten? Voor mij komt je verhaal nogal uit de lucht vallen....
Dus formeel, volgens IcyK dan, heeft KPN het over een product dat hij nieteens afneemt (tenzij op de Telfort site en bij andere providers die TV van ITNS verkopen, het ook specifiek iTV / Interactieve TV genoemd zou worden).
En verder dus inderdaad de link
Waarvoor mijn dank! Kun je dat ook bij de helpdesk medewerkers dan nog even onder de aandacht brengen?Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:17:
[...]
De betaalde newsserver is gestopt, de gratis newsserver werkt nog wel. - Fleur
Verwijderd
Eymey nails it!
/edit:
Overigens kan ik ook weer bij de newsserver
/edit:
Overigens kan ik ook weer bij de newsserver
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2014 02:12 ]
Wachten op vrijgeven lijn. Wat een gepruts daar bij Telfort. Geen enkele belofte wordt nagekomen. Uren aan de telefoon zitten levert niets op.
Op naar xs4all.
Op naar xs4all.
Dit lijkt bij iedere provider gepruts, bij mij is de lijn inmiddels al 3 (bijna 4) weken vrij. Werkzaamheden in de wijkcentrale zijn al uitgevoerd, alleen een monteur langs laten komen om het modem te vervangen lijkt een hele opgave.daemonix schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:19:
Wachten op vrijgeven lijn. Wat een gepruts daar bij Telfort. Geen enkele belofte wordt nagekomen. Uren aan de telefoon zitten levert niets op.
Op naar xs4all.

Wachten op vrijgeven lijn is inderdaad helaas in dit geval niet alleen maar aan Telfort toe te schrijven.