Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben het voor de verandering eens wel eens met Lijbrandt. Jij was in oktober nog klant dus betaal je nu oktober en dat wordt volgende maand op een eindnota verrekend.
Wel vind ik het vreemd dat die factuur niet eind september al valt en geincasseerd wordt. Dat is gebruikelijk volgens mij (je betaalt abonnement vooruit en verbruikskosten achteraf).

Als je straks november ook nog zou moeten betalen (zoals bij XMS blijkbaar constant lijkt te gebeuren) dan is er wel iets om over te klagen.

Daarbij vermoed ik dat je nieuwe provider ook pas eind deze maand zal gaan incasseren waardoor je per saldo niet ineens heel veel hoeft voor te schieten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
@Barre73
Ik was van 1-10 tot 7-10 12:00 klant bij Lijbrandt
Vanaf 7-10 12.01 ben ik klant bij Telfort

De factuur ontvang ik op 13-10 dan is het toch het netst naar een klant een totaal factuur op te maken, en niet eerst een maand te laten betalen, en later weer te gaan crediteren? Op 13-10 was ik namelijk geen klant meer.
Overigens heb ik van Telfort ook aal een factuur ontvangen. (je betaald je abonnement altijd vooruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
MikeT80 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:23:(je betaald je abonnement altijd vooruit)
Precies... ;)
Daar zit het em nou juist...

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45

Fiber

Beaches are for storming.

MikeT80 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:23:
@Barre73
Ik was van 1-10 tot 7-10 12:00 klant bij Lijbrandt
Vanaf 7-10 12.01 ben ik klant bij Telfort

De factuur ontvang ik op 13-10 dan is het toch het netst naar een klant een totaal factuur op te maken, en niet eerst een maand te laten betalen, en later weer te gaan crediteren? Op 13-10 was ik namelijk geen klant meer.
Overigens heb ik van Telfort ook aal een factuur ontvangen. (je betaald je abonnement altijd vooruit)
Dat zou wel netjes zijn maar dat kunnen ze technisch niet. Facturen gaan daar over hele kalendermaanden. Achteraf wordt dat dan weer recht getrokken indien nodig.

Als je goed kijkt op je facturen dan zie je ook dat je nooit betaalde voor de maand van de factuur datum, maar altijd voor de maand er voor (verbruik) en de maand er na (vaste abbo lasten). (Bij XMS tenminste, bij Lijbrandt zal het niet veel anders zijn.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Kunnen is een groot woord.
Ik ben afgesloten. Afgehandeld. Dus hoe moeilijk is het de eindbalans op te maken.

Wat het meest dwars zit is dat er gelijk gedreigd word met een incasso.. Een incasso voor wat? Geld wat het bedrijf officieel helemaal niet van mij tegoed heeft? ze hebben recht op 1/4 dus moet ik ze dan ook maar een factuur sturen voor 3/4 en gaan dreigen met een incasso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste uurtjes via Lijbrandt tikken weg met....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3832020183.png

morgen terug via Telfort....als het goed is

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de belkosten betalen, en de rest storneren. Lijbrandt heeft geen gelijk. De abonnement kosten zijn al voldaan en ze hebben geen recht om abonnement kosten van november te bereken, immers mikegsm heeft in november geen abonnement bij lijbrandt afgenomen.

Ik ben verbaasd dat mensen dit soort administratieve blunders goedpraten. Het is toch echt niet moeilijk, mikegsm heeft zijn volledige abonnementskosten voor oktober al betaald in september. En zou dus nu enkel de belkosten voor september + eerste week oktober moeten betalen, terwijl lijbrandt de drie weken teveel betaalde abonnementskosten van oktober moet crediteren

Een beetje professionele organisatie zou geen problemen moeten hebben dit op deze manier op te lossen, en het feit dat die internet providers er zo'n enorme janboel van maken is een grote schande.

NB. Ik ga ervan uit dat je net als bij xms je abonnementskosten vooruit betaald, dus deze zijn dan in september al betaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Sjaak, je praat blijkbaar over iets zonder te weten hoe het zit.
Kijk even naar de factuur, als je zelf ook bij Lijbrandt zit/zat.

De facturen die net zijn verstuurd, hebben de titel "Factuur september 2014".
Daarin wordt het abonnement van OKTOBER gefactureerd. Onder "Periode" staat namelijk oktober.
Het is dus helemaal niet zo dat Mike voor november zou betalen, hij betaalt alleen heel oktober vooraf en krijgt straks het teveel betaalde van het resterende deel oktober weer terug.

Maargoed, je kan ook zelf gaan storneren en hopen dat je in je "recht" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
MikeT80 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:51:
Op 7 oktober zonder enig probleem overgestapt naar Telfort.
Gister ontvang ik een factuur van Lijbrandt of ik de volledige abonnementskosten voor oktober inclusief Plus pakket nog maar wil voldoen. (terwijl ik inmiddels geen klant meer bij Lijbrandt ben.)

Dus ik verwachte dat de servicedesk van Lijbrandt dat wel even netjes zou oplossen, maar niks bleek minder waar. Ik dien de hele factuur eerst te betalen en dan gaan hun wel eens een credit opmaken.
Ik had de beste medewerker uitgelegd dat ik dit niet de bedoeling vind. Ik ben inmiddels een week geen klant meer bij ze, dus laat ze maar een totaal nota op maken.
Dit bleek niet de bedoeling, en als ik niet betaalde zag ik de incasso vanzelf tegemoet.

Ik blijf me afvragen waarom dit soort KLANTENSERVICE MEDEWERKERS niet gewoon thuis zitten met een uitkering lekker op een houtje te bijten??
Misschien kan de Lijbrand Webcare inhoudelijk op de vraag reageren.. Waarom mij als ex-klant niet gewoon in 1 keer een eindnota sturen ipv dit omslachtige gedoe en geld hen en weer blijven boeken?
Ik kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je de eindfactuur een maand alter pas ontvangt. Helaas hebben wij geen andere manier om de eindfactuur te verwerken. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Nou, lekker begin bij Telfort...

Zou vandaag tussen 01:00 en 12:00 uur omgezet worden, maar vooralsnog geen internet meer. Glasvezelmodem en router al een paar keer gereset, maar dat mag niet baten :(

Edit: Internet werkt weer. Duurde alleen 5 uur langer dan gepland.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr Magic op 15-10-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vandaag ook omgezet.
Vanmorgen om 07:15 was er geen internet meer, wel dvb-c.
Op de genexis brandde het bovenste power lampje rood ipv groen en tel1 knipperde

Nu om 17:30 even de router een ip-renew gedaan en direct weer verbonden, dvb-c werkt gewoon door.
Telefoon werkt ook prima.

De snelheden zijn goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3833996047.png

Al met al een prima overgang.
Hoe lang de exacte downtime is geweest weet ik niet precies.

Heb van Telfort geen brief/mail o.i.d. gehad met iets van 'welkom bij Telfort'.
Misschien dat dat nog volgt. (evenals de Amino)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier werd de voor vandaag aangekondigde migratie planning niet gehaald.
TV analoog werkte als vanouds maar internet en bellen was ruim ná 12:00 uur nog steeds niet beschikbaar. Dus ik heb maar eens gebeld met Telfort (sinds enige uren immers mijn provider).
Daar was geen vertraging bekend maar na enig overleg (achter de schermen) werd mijn probleem doorgezet naar een senior medewerker. Die waren helaas op dat moment in vergadering. Lijkt me een nuttige bezigheid indien daar van gedachten wordt gewisseld over gemaakte fouten om ze in de toekomst te voorkomen zodat nog te migreren "Lijbranders" er baat bij hebben.
Om 16:00 uur controleerde ik even of het modem nog foutsignalen gaf. Verrassend, ik zag een status zoals ik die kende van die goeie oude Lijbrandt tijd. Down- en upload snelheid komt redelijk overeen met mijn abonnement. Al met al toch een redelijk geslaagde migratie.

Hoe nu verder?
Ik zou graag eens bij "Mijn Telfort" willen rondneuzen, maar hoe kom ik daar? Tot nu toe heb ik geen enkele info omtrent het aanmaken van login gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Net brief gehad van lijbrandt wordt uitgestelt :+

Afbeeldingslocatie: http://fiberdordrecht.nl/plugins/kissgallery/photos/1073.jpg

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fiberdordrecht,
De planning zal wel te ambitieus geweest zijn.
Dat betekent misschien wel dat je nog een maand extra géén instellingen kunt aanpassen (via Mijn Lijbrandt).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:55:
[...]

Dat zou wel netjes zijn maar dat kunnen ze technisch niet. Facturen gaan daar over hele kalendermaanden. Achteraf wordt dat dan weer recht getrokken indien nodig.

Als je goed kijkt op je facturen dan zie je ook dat je nooit betaalde voor de maand van de factuur datum, maar altijd voor de maand er voor (verbruik) en de maand er na (vaste abbo lasten). (Bij XMS tenminste, bij Lijbrandt zal het niet veel anders zijn.)
Dan wordt het tijd dat ze hun systemen aanpassen. Ik ben 2 oktober gemigreerd en krijg nu een factuur van Lijbrand voor heel oktober en betaal inmiddels ook Telfort voor oktober. Die migratie was al weken van te voren bekend dus die eindafrekening had allang gemaakt kunnen zijn.
Lekker makkelijk om eerst een hele maand te factureren en dan bij gratie van Lijbrandt weer gecrediteerd te worden na een maand (als je geluk hebt want de administratieve systemen en medewerkers bij Lijbrandt zijn gewoon slecht). Die incasso gaat gewoon gestorneerd worden en als ik de eindafrekening krijg maak netjes die twee euro wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:05:
Sjaak, je praat blijkbaar over iets zonder te weten hoe het zit.
Kijk even naar de factuur, als je zelf ook bij Lijbrandt zit/zat.

De facturen die net zijn verstuurd, hebben de titel "Factuur september 2014".
Daarin wordt het abonnement van OKTOBER gefactureerd. Onder "Periode" staat namelijk oktober.
Het is dus helemaal niet zo dat Mike voor november zou betalen, hij betaalt alleen heel oktober vooraf en krijgt straks het teveel betaalde van het resterende deel oktober weer terug.

Maargoed, je kan ook zelf gaan storneren en hopen dat je in je "recht" staat.
Excuses. Een factuur die in oktober verstuurd word is normaliter de factuur voor,.. oktober. Blijkbaar loopt lijbrandt een maand achter, in dat geval heb ik niets gezegd.

En ik heb niet bij Lijbrandt gezeten, maar nam aan dat zij dezelfde factureren hanteren als xms, die al een maand geleden de abonnements kosten van oktober hebben gefactureerd in september, want ook daar betaal je het abonnement geld vooruit, dus op de factuur van september, die ook in september de deur uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:08:
@fiberdordrecht,
De planning zal wel te ambitieus geweest zijn.
Dat betekent misschien wel dat je nog een maand extra géén instellingen kunt aanpassen (via Mijn Lijbrandt).
We zien wel :P zolang ik maar internet heb na het omzetten, anders maar via buren (backup) internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
fiberdordrecht schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:48:
Net brief gehad van lijbrandt wordt uitgestelt :+

[afbeelding]
Zo eentje kreeg ik gisteren ook. Ik heb hier bij GoT daarvan nog geen eerdere meldingen gezien dus blijkbaar zitten ze "ineens" ergens mee. Eigenlijk wel jammer, want bij Telfort ga ik maandelijks minder betalen, dus nu blijf ik ineens een maand langer meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
synoniem schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:22:
[...]

Dan wordt het tijd dat ze hun systemen aanpassen. Ik ben 2 oktober gemigreerd en krijg nu een factuur van Lijbrand voor heel oktober en betaal inmiddels ook Telfort voor oktober. Die migratie was al weken van te voren bekend dus die eindafrekening had allang gemaakt kunnen zijn.
Lekker makkelijk om eerst een hele maand te factureren en dan bij gratie van Lijbrandt weer gecrediteerd te worden na een maand (als je geluk hebt want de administratieve systemen en medewerkers bij Lijbrandt zijn gewoon slecht). Die incasso gaat gewoon gestorneerd worden en als ik de eindafrekening krijg maak netjes die twee euro wel over.
Dat bedoel ik dus...
Je hoeft toch geen hele maand te factureren en dan te crediteren....
Zal wel aan mij liggen
En dan gelijk een klantenservice medewerker die gelijk met incasso gaat dreigen als je dat normaal probeert uit te leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
sjimmie schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:45:
[...]

Zo eentje kreeg ik gisteren ook. Ik heb hier bij GoT daarvan nog geen eerdere meldingen gezien dus blijkbaar zitten ze "ineens" ergens mee. Eigenlijk wel jammer, want bij Telfort ga ik maandelijks minder betalen, dus nu blijf ik ineens een maand langer meer betalen.
Goh ik kreeg ook zo'n brief op postcode 3315 Dordrecht. Oorspronkelijke datum 20-10 wordt nu 19-11.
Zouden ze dit bij iedereen doen die een nieuw Telfort alles in 1 jaarabonnement met een leuke korting heeft afgesloten en zo nog een minimaal een maandje het hogere abonnementsgeld "meepikken" :9 of zou er iets ander aan de hand zijn ;)
Blijft inderdaar wel lastig dat je in de tussentijd niets meer in je pakket kunt wijzigen. Wellicht via de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stoffel63,
Ik lees zojuist dat er in Dordrecht ergens een glaskabel is gebroken.
En sinds gisteren draait hier nu alles in één via Telfort. Migratie redelijk verlopen maar ik kan nog niets via "Mijn Telfort" bekijken/instellen. Info zal wel komen via aangekondigde brief, enkele dagen na overzetten.
Net als die achteraf creditering niet echt professioneel, maar ja de prijs is er ook naar.

Ik ga eens bellen met Telfort want mail naar mijn Lijbrandts account had ik doorgerout naar gmail.
En dat lijkt nu niet meer te werken. Ik zal toch een mogelijkheid moeten hebben hier in te grijpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:33:
@stoffel63,
Ik lees zojuist dat er in Dordrecht ergens een glaskabel is gebroken.
En sinds gisteren draait hier nu alles in één via Telfort. Migratie redelijk verlopen maar ik kan nog niets via "Mijn Telfort" bekijken/instellen. Info zal wel komen via aangekondigde brief, enkele dagen na overzetten.
Net als die achteraf creditering niet echt professioneel, maar ja de prijs is er ook naar.

Ik ga eens bellen met Telfort want mail naar mijn Lijbrandts account had ik doorgerout naar gmail.
En dat lijkt nu niet meer te werken. Ik zal toch een mogelijkheid moeten hebben hier in te grijpen.
Storing Internet Regio Dordrecht en Alblasserdam
donderdag 16 okt 2014

ALBLASSERDAM / DORDRECHT - Als gevolg van een glasvezelkabel breuk kun je mogelijk in Dordrecht en Alblasserdam geen of slecht gebruik maken van het internet. Indien je telefonie of Interactieve TV van ons afneemt dan kunnen deze diensten ook verstoord zijn. Mogelijk dien je na de storing de KPN Experia Box uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken. Onze excuses voor dit ongemak. KPN stelt alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Verwacht eindtijdstip: rond 12.00 uur op donderdag 16 oktober.

[ Voor 4% gewijzigd door MCP cloud op 16-10-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Oost Nederland (7461) geen NPO3 meer in HD op 103 maar NPO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:06:
In Oost Nederland (7461) geen NPO3 meer in HD op 103 maar NPO2.
Is weer gefixt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Vannacht overgezet van Lijbrandt naar Telfort. Vanochtend geen problemen gehad de Amino had netjes een Telfort look gekregen en een nieuwe dienst begin gemist.

De telefoon doet 't ook nog gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3845443198.png

[ Voor 23% gewijzigd door .NCK op 20-10-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:57:
Vannacht overgezet van Lijbrandt naar Telfort. Vanochtend geen problemen gehad de Amino had netjes een Telfort look gekregen en een nieuwe dienst begin gemist.

De telefoon doet 't ook nog gewoon.
Da's netjes.
Zijn alle mail- en telefooninstellingen gelijk aan die bij Lijbrandt?
Heb je al gebruikersnamen en wachtwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel gefixt

Ik kan het op dit moment niet meten maar de SD versie van RTV Oost staat volgens mij al 2 maand op kanaal 111 i.p.v de HD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De smtp.telfortglasvezel.nl is nu ook bereikbaar vanaf buiten het Telfort netwerk op poort: 587.

Let op geen SSL gebruiken want dat werkt niet op poort: 587!!!!!!!!

SSL werkt wel bij pop3.telfortglasvezel.nl op poort 995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:57:
een nieuwe dienst begin gemist.
Zins vorige week werkt het ook bij ons. Fijne dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

Da's netjes.
Zijn alle mail- en telefooninstellingen gelijk aan die bij Lijbrandt?
Heb je al gebruikersnamen en wachtwoorden?
Helaas, gebruikersnamen en wachtwoorden zijn nog niet binnengekomen.

De telefooninstellingen, ik denk dat je voicemail bedoeld, meldteksten waren altijd al standaard, voicemail naar e-mail weet ik niet. Ga ik controleren zodra de inloggegevens er zijn.
:D
Wat overigens nog wel even lastig is, dat ik perse de SMTP server van Telfort moet gebruiken.
Dat werkt in combinatie met het e-mail account van m'n school niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier helaas ook nog geen inloggegevens bekend, merkte wel dat het telefoonnummer nu anoniem uitbelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:19:
[...]

Snel gefixt

Ik kan het op dit moment niet meten maar de SD versie van RTV Oost staat volgens mij al 2 maand op kanaal 111 i.p.v de HD versie.
Hier op headend Flevoland/Gelderland al 2 maanden geen signaal meer op 111, terwijl voorheen een HD RTV oost ontvangen werd op dit kanaal.

Meerdere malen gebeld, conclusie was dat mijn coax converter op de NTU kapot zou zijn.... Tsja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:06:
[...]

Hier op headend Flevoland/Gelderland al 2 maanden geen signaal meer op 111, terwijl voorheen een HD RTV oost ontvangen werd op dit kanaal.

Meerdere malen gebeld, conclusie was dat mijn coax converter op de NTU kapot zou zijn.... Tsja
TV oost HD zou op korte termijn niet terug komen, of TV oost moet een HD sat. transpoder bij plaatsen.
maar dat zou niet snel gebeuren ivm bezuinigingen bij de regionale omroepen.
Probleem is dus het transport van studio naar Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:24:
[...]

Wat overigens nog wel even lastig is, dat ik perse de SMTP server van Telfort moet gebruiken.
Behalve poort 25 zijn alle andere poorten wel te gebruiken. Bijv Google en GMX werken zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:36:
[...]

TV oost HD zou op korte termijn niet terug komen, of TV oost moet een HD sat. transpoder bij plaatsen.
maar dat zou niet snel gebeuren ivm bezuinigingen bij de regionale omroepen.
Probleem is dus het transport van studio naar Hilversum.
Bedankt voor de info. Je zou denken dat ze voor de uplink ook wel glas gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:36:
Hier helaas ook nog geen inloggegevens bekend, merkte wel dat het telefoonnummer nu anoniem uitbelt...
Was ook hier het geval na overgang terwijl ik bij Lijbrandt nummerweergave aan had staan.
Bovendien had ik bij Lijbrandt een aantal blokkades aangebracht op betaalnummers als 0906 en die instelling was ook niet overgenomen. Daar moet je wel een Mijn Telfort account voor hebben.
En zonder gebruikersnaam en/of wachtwoord gaat dat niet lukken.

Bij de mailinstellingen had ik een aantal Lijbrandt boxen doorgerout naar gmail.
Dat wil ik nu ongedaan maken c.q. die mailboxen wil ik opheffen, maar geen idee nog waar ik die optie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

.NCK schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:24:
[...]

Helaas, gebruikersnamen en wachtwoorden zijn nog niet binnengekomen.

De telefooninstellingen, ik denk dat je voicemail bedoeld, meldteksten waren altijd al standaard, voicemail naar e-mail weet ik niet. Ga ik controleren zodra de inloggegevens er zijn.
:D
Inmiddels ben ik ook overgezet naar telfort.
sendmail omgezet dat deze de smtp.telfortglasvezel.nl als relay gebruikt en m'n SPF aangepast naar
code:
1
v=spf1 a:smtp-3.concepts.nl a:smtp-2.concepts.nl a:smtp-1.concepts.nl ~all

Nergens meer problemen mee.
Samen met een goedkoop usenet abonnementje heb ik nu weer alles zoals ik het bij Lijbrandt had...
En daarmee zal ook ik dit topic na zo'n 3 jaar gaan verlaten en verhuizen naar het Telfort Glasvezel ervaringen topic.
In al die tijd heb ik vrij weinig problemen gehad. Hopelijk gaat dit met de eindafrekening ook goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier inmiddels ook een half uur geleden overgezet naar Telfort. Nieuw ip-adres (logisch), domein is nu '.ftth.telfortglasvezel.nl' en poort 25, zoals verwacht, is nu dicht. Voicemail op de vaste lijn is automatisch aangezet. De snelheid lijkt nu nog 30/30 te zijn. Misschien is de provisioning nog niet compleet? Ik hoop dat dit snel weer naar 50/50 gaat.

Het wachten is nu op de brief met de logingegevens voor de klantenomgeving.

e-Mail via een onbeveiligde relay van de provider versturen zie ik niet zitten. Mijn mailserver is gelukkig een aantal maanden geleden al verhuisd naar een hostingprovider. Met onbeveiligd bedoel ik mogelijke opslag van de email door de provider, niet de verbinding zelf. Daar lijkt wel beveiliging op mogelijk te zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$ telnet smtp-1.concepts.nl 587
Trying 213.197.30.124...
Connected to smtp-1.concepts.nl.
Escape character is '^]'.
220-smtp-1.concepts.nl ESMTP Exim 4.80.1 Tue, 21 Oct 2014 11:31:46 +0200 
220- Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
220- prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or 
220  charged per attempted recipient at international postal rates.
ehlo smpt.onzin.nl
250-smtp-1.concepts.nl Hello smpt.onzin.nl [77.174.55.152]
250-SIZE 52428800
250-8BITMIME
250-PIPELINING
250-STARTTLS
250 HELP

Byebye Lijbrandt; het was leuk en gezellig en het had zo mooi kunnen zijn allemaal :( . Bij deze wil ik de toch altijd wel vriendelijke ex-helpdesk en andere medewerkers van Lijbrandt bedanken voor hun diensten.

Zeer weinig problemen gehad afgelopen jaren, zeker in het begin. Het afgelopen jaar meer problemen door het hele gedoe met voorbereidingen voor de overname.

p.s. @servies; je kan ook
code:
1
"v=spf1 mx:concepts.nl/24 -all"

gebruiken. De smtp en mx servers zitten in dezelfde range.

[ Voor 34% gewijzigd door Conzales op 21-10-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
De smtp.telfortglasvezel.nl is nu ook bereikbaar vanaf buiten het Telfort netwerk op poort: 587.

Let op geen SSL gebruiken want dat werkt niet op poort: 587!!!!!!!!
SSL =! TLS (STARTTLS)
SSL was alleen gebruikelijk op de inmiddels achterhaalde poort 465, gebruikt door o.a. Microsoft.
Zoals je hierboven kunt zien meldt de SMTP-server van concepts STARTTLS als optie. Die van telfort doet dat ook. Waarschijnlijk zijn er wel loginggevens specifiek van Telfort voor nodig. Wachten op de brief dus.

Overigens smtp.telfortglasvezel.nl zit wel in een andere range: '213.197.24.' dan smtp-*.concepts.nl: '213.197.30.'

[ Voor 24% gewijzigd door Conzales op 21-10-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Hier vannacht ook overgezet naar Telfort. Alles werkt prima nu, alleen had ik het voorstel van 100mb laten wijzigen naar 50mb ....maar dat is niet helemaal gelukt. :F

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3848132482.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@Kw4kje
Misschien dat het profiel nog niet compleet goed staat. Hier is de verbinding helaas 30/30. Zou gewoon weer 50/50 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

SSL =! TLS (STARTTLS)
SSL was alleen gebruikelijk op de inmiddels achterhaalde poort 465, gebruikt door o.a. Microsoft.
Zoals je hierboven kunt zien meldt de SMTP-server van concepts STARTTLS als optie. Die van telfort doet dat ook. Waarschijnlijk zijn er wel loginggevens specifiek van Telfort voor nodig. Wachten op de brief dus.

Overigens smtp.telfortglasvezel.nl zit wel in een andere range: '213.197.24.' dan smtp-*.concepts.nl: '213.197.30.'
Ik heb getest met outlook en windows mail bij outlook krijg je een foutmelding als de SSL optie gebruikt op poort 587 en bij niet windows mail niet. Alleen bij Gmail en GMX werkt de SSL optie zonder problemen bij outlook.

https://forum.telfort.nl/...overstap-foute-boel-45677

Dat is dezelfde range waar de DNS servers in zitten 213.197.28.3 213.197.30.28

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Nu online
Kw4kje schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:06:
Hier vannacht ook overgezet naar Telfort. Alles werkt prima nu, alleen had ik het voorstel van 100mb laten wijzigen naar 50mb ....maar dat is niet helemaal gelukt. :F

[afbeelding]
Dat is hier ook het geval, ze zijn het bij Telfort aan het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier exact een week na migratie inloggegevens van telfort binnen.
Ga nu inloggen om e.e.a. te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:35
Vandaag ook overgezet op Telfort; vanaf ca 10:30 uur alle diensten weer beschikbaar.
Uitbellen nog wel anoniem en de beloofde 100mb verbinding haalt het nog niet helemaal...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3849039493.png
ff afwachten nog..

Aanvulling 25-10.
@Conzales
Nogmaals speedtest uitgevoerd; met de Amino in stand-by een mooie 97 /97.
Nog bedankt voor de #31*; wel handig om alvast te weten.
Vrijdag ook de brief met inloggegevens voor Mijn Telfort gekregen.
Nog wel ff wachten op de 2e brief met ww. Maar overall toch een nette migratie. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door JeeBee73 op 25-10-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:35

radial

Watch out

Ben benieuwd, morgen heb ik de overzetting naar Telfort, hopelijk gaat alles in 1x goed.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:01:
[...]

Ik heb getest met outlook en windows mail bij outlook krijg je een foutmelding als de SSL optie gebruikt op poort 587 en bij niet windows mail niet. Alleen bij Gmail en GMX werkt de SSL optie zonder problemen bij outlook.

https://forum.telfort.nl/...overstap-foute-boel-45677

Dat is dezelfde range waar de DNS servers in zitten 213.197.28.3 213.197.30.28
Oudere versies van Outlook kiezen bij het gebruik echt SSL volgens mijn (poort 465) die bij bijna geen provider meer ondersteund wordt. Bij GMX inderdaad wel, van Gmail weet ik het niet. Windows Mail kiest volgens mij wel voor TLS i.p.v. smtps (SSL). GMX en Gmail staan natuurlijk los van de internetverbinding, behalve poort 25 die dicht staat. De gebruikelijke poort voor smtp is gelukkig bijna overal 587 tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
JeeBee73 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:40:
Vandaag ook overgezet op Telfort; vanaf ca 10:30 uur alle diensten weer beschikbaar.
Uitbellen nog wel anoniem en de beloofde 100mb verbinding haalt het nog niet helemaal...
[afbeelding]
ff afwachten nog..
Probeer het even met http://speedtest.operator.nl Hoeveel iTV/iptv-ontvangers stonden er op het moment van testen aan? Schakel de spanning af van de tv-ontvangers (stekker eruit) en kijk of je dan wel de 100 kunt halen.

Bel *31# vanaf de vaste lijn om nummerherkenning aan te zetten. Het duurt een seconde of vijf voordat je een bevestiging krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Conzales op 21-10-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Nu online
Vandaag viel er een brief op de mat van Telfort over de inloggegevens én een contracts wijziging.
Wat blijkt, de wijziging van de voorgestelde 100/100 naar 50/50 is door Lijbrandt niet goed aan Telfort doorgegeven. Hierdoor heeft Telfort dit pas na ingang van het Telfort abonnement toegepast en wordt er direct een nieuw jaarcontract geactiveerd.

Telfort verwijst naar Lijbrandt omdat ze niet in de oude gegevens kan kijken.

Dus mocht je een aanpassing hebben gedaan op het voorstel van Telfort & Lijbrandt, wees alert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 22:17
Ik ben kennelijk vandaag overgegaan van lijbrandt naar telfort. Heb er totaal geen informatie over ontvangen.
Waar moet ik rekening mee houden, instellingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:44:
[...]

Oudere versies van Outlook kiezen bij het gebruik echt SSL volgens mijn (poort 465) die bij bijna geen provider meer ondersteund wordt. Bij GMX inderdaad wel, van Gmail weet ik het niet. Windows Mail kiest volgens mij wel voor TLS i.p.v. smtps (SSL). GMX en Gmail staan natuurlijk los van de internetverbinding, behalve poort 25 die dicht staat. De gebruikelijke poort voor smtp is gelukkig bijna overal 587 tegenwoordig.
Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'pop3.telfortglasvezel.nl', Server: 'smtp.telfortglasvezel.nl', Protocol: SMTP, Port: 587, Secure(SSL): Yes, Error Number: 0x800CCC0F

In Outlook en Windows Mail moet je de poort van de smtp server instellen en een optie of je SSL.wilt gebruiken. Outlook gebruikt dus ook gewoon SSL op poort 587.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edjetfsi schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:19:
Ik ben kennelijk vandaag overgegaan van lijbrandt naar telfort. Heb er totaal geen informatie over ontvangen.
Voor het versturen van de mail via smtp.telfortglasvezel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edjetfsi schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:19:
Controleer de tenaamstelling (ik was bij Lijbrandt een heer en werd bij Telfort een mevrouw).
Bij Lijbrandt had ik nummerweergave aan staan, bij Telfort stond het uit.
Bij Lijbrandt had ik een aantal 090x nummers geblokkeerd, blokkade was bij Telfort weg.
Lijbrandt mailboxen en instellingen waren overgenomen maar toen ik probeerde onder "Mijn Telfort" daarop aanpassingen te doen was dat niet mogelijk. Telfort verwees me naar Mijn Lijbrandt. Daar kreeg ik na inloggen de melding "U kunt geen wijzigingen meer doorvoeren".
Maar na klikken op "Terug naar hoofdmenu" bleek dat toch nog mogelijk te zijn.
Ik heb alle Lijbrandt mailboxen verdwijderd en dat bleek toen ook in "Mijn Telfort" doorgevoerd te zijn.
Maar kennelijk is nu bij Telfort het aantal mailboxen beperkt tot 2!

Kijk ook eens op de site van Telfort wat je ontvangt als nieuwe klant en vergelijk dat eens met wat je zonder te piepen ontvangt bij overgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Dus mocht je een aanpassing hebben gedaan op het voorstel van Telfort & Lijbrandt, wees alert!
Hier hebben we hetzelfde gedaan. Het was vanaf het begin (na de 'vergelijkingsbrief') al duidelijk dat bij wijzigingen van het abonnement een nieuw jaarcontract in zou gaan. Om die reden heeft Telfort heel slim 100/100 vergelijkbaar gesteld aan 50/50, alleen omdat de prijs maar 50 cent verschilt. Van tevoren hebben ze dus kunnen nagaan dat veel klanten zouden 'downgraden' naar 50/50 en daarmee een nieuw jaarcontract aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Nu online
Conzales schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:59:
[...]
Hier hebben we hetzelfde gedaan. Het was vanaf het begin (na de 'vergelijkingsbrief') al duidelijk dat bij wijzigingen van het abonnement een nieuw jaarcontract in zou gaan. Om die reden heeft Telfort heel slim 100/100 vergelijkbaar gesteld aan 50/50, alleen omdat de prijs maar 50 cent verschilt. Van tevoren hebben ze dus kunnen nagaan dat veel klanten zouden 'downgraden' naar 50/50 en daarmee een nieuw jaarcontract aangaan.
In elk geval, wat een service! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 22:17
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Controleer de tenaamstelling (ik was bij Lijbrandt een heer en werd bij Telfort een mevrouw).
Bij Lijbrandt had ik nummerweergave aan staan, bij Telfort stond het uit.
Bij Lijbrandt had ik een aantal 090x nummers geblokkeerd, blokkade was bij Telfort weg.
Lijbrandt mailboxen en instellingen waren overgenomen maar toen ik probeerde onder "Mijn Telfort" daarop aanpassingen te doen was dat niet mogelijk. Telfort verwees me naar Mijn Lijbrandt. Daar kreeg ik na inloggen de melding "U kunt geen wijzigingen meer doorvoeren".
Maar na klikken op "Terug naar hoofdmenu" bleek dat toch nog mogelijk te zijn.
Ik heb alle Lijbrandt mailboxen verdwijderd en dat bleek toen ook in "Mijn Telfort" doorgevoerd te zijn.
Maar kennelijk is nu bij Telfort het aantal mailboxen beperkt tot 2!

Kijk ook eens op de site van Telfort wat je ontvangt als nieuwe klant en vergelijk dat eens met wat je zonder te piepen ontvangt bij overgang!

Dank voor de tips!

Ik zie dat nu dat ik kennelijk ook een 100 mb verbinding heb, ondanks mijn afspraak voor een 50 mb verbinding... Verrast ben ik niet, wist van te voren al dat het fout zou gaan, heb daarom toen algebeld, gemaild, etc.. Maar ach, het zal wel in orde komen uiteindelijk. Heb in ieder geval een bewijs van de gemaakte afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
Hmmm vandaag ook over , telefoon : wij te verstaan de beller of gebelde niet te verstaan. en internet?
Verschrikkelijk, hier wordt ik dus echt niet blij van

We zouden nu 100/100 moeten hebben.

http://www.speedtest.net/result/3851555035.png

[ Voor 27% gewijzigd door Ekner op 22-10-2014 18:49 ]

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

[...]
Net gebeld met het servicenummer van Telfort en inderdaad... daar werd bevestigd dat zij het als een abonnementsvernieuwing zien als je gelijk wilt blijven op 50/50... Ze hadden dit toen moeten vertellen, bij het wijzigen van 100/100 naar 50/50 aldus de medewerkster van Telfort...
Ik betwijfel overigens of een rechter uiteindelijk ook in de redenering van Telfort zal meegaan...

Nog zoiets: je krijgt de brief dat je bent overgezet en daar staan een gebruikersnaam in en er wordt doodleuk vermeld dat het wachtwoord reeds bekend is... 8)7 Waar moet ik dat dan van kennen?

Ach het zal wel komen doordat het een onderdeel van KPN is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Met alle respect ... hoe kom je bij die onzin? ;)
Het behouden van de snelheid die je had kan in overname-omstandigheden als deze echt niet tot een nieuw jaarcontract leiden (wanneer je op het moment van overgang al vrij van een jaarcontract bent tenminste).
Dat Telfort nono's blaten dat het wel zo is, maakt het nog niet tot een waarheid.
Als ik 50 heb (zoals nu) en 50 wil behouden dan regelen ze het maar. Het abbo bestaat, dat Telfort dat goedkoper aanbiedt is niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere optie: opzeggen bij Lijbrandt wegens wijziging in je nadeel (wegvallen newsserver) en zelf overstappen naar Telfort met 50/50 abbo.
Heb je ook een jaarcontract, maar ook de voordelen van een nieuwe abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:10:
Andere optie: opzeggen bij Lijbrandt wegens wijziging in je nadeel (wegvallen newsserver) en zelf overstappen naar Telfort met 50/50 abbo.
Heb je ook een jaarcontract, maar ook de voordelen van een nieuwe abonnee.
Als ik ga kijken naar gegevens dan heb ik dat nu dus ook..., inclusief de 2 maanden gratis het plus pakket...
Niettemin vind ik het niet netjes zoals dat gegaan is...

Overigens klopt volgens mij het zenderoverzicht op de website bij glasvezel ook niet... Dat is (gok ik) het overzicht van TV via (A|V)DSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook iets genuanceerder. Als je de brief ontvangt met het 100/100 aanbid voor 50 cent meer en je accepteert dat aanbod (door niet te reageren zoals er in zou moeten staan) en je wil later naar 50-50 terug, dan kan ik me de reactie van Telfort voorstellen. Maar als je netjes reageert en op 50-50 wil blijven kan dat nooit een nieuw contract betekenen. zij upgraden jou en als je dan wil "downgraden" zou datt een nieuw jaarcontract betekenen. Totale onzin natuurlijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:48:
Het is ook iets genuanceerder. Als je de brief ontvangt met het 100/100 aanbid voor 50 cent meer en je accepteert dat aanbod (door niet te reageren zoals er in zou moeten staan) en je wil later naar 50-50 terug, dan kan ik me de reactie van Telfort voorstellen.
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens, als je zelf de boel de boel laat moet je achteraf ook niet gaan mauwen... ;)
Dank voor de nuance!

(hoewel je ook vragen kan stellen bij de stelling dat geen reaktie dus accepteren betekent. Het kan ook zijn dat de brief niet is aangekomen cq niet verstuurd, wat toch af en toe lijkt te gebeuren. Aanvaarding van een aanbod vereist wel de wil bij betrokkene om te aanvaarden, en uit het uitblijven van een reaktie is lastig een wil op te maken (cq door Telfort te bewijzen, mocht het tot gesteggel komen). De omgekeerde weg zou netter zijn, en vanuit juridisch perspectief voor Telfort ook de meest zekere: "je krijgt wat je had, tenzij je bijgevoegde antwoordkaart terugstuurt" en dan krijg je het dubbele voor 50 cent meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Hmm ik ben vorige week ook overgezet van Lijbrandt Klaar 50 naar Telfort Alles-in-1 Basis met 50 Mbit voor 45 euro.

Nu zit ik in Mijn Telfort te kijken en zie ik dat ik ook in een mevrouw ben veranderd :D

Maar wat ook raar is, is dat er bij mijn abonnement wel Alles-in-1 Basis staat, maar onder het kopje Televisie staat dat ik geen Interactieve TV heb :?

Nu gebruik ik de TV niet, dus het is geen ramp. Zou ik kunnen overstappen naar Internet + Bellen 100 Mbit voor 47,50 zonder dat ik aan een nieuw jaarcontract vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 18:30

mb1

Hier nog steeds geen bericht gehad.
Vanochtend zelf eens gebeld met Lijbrandt telefoon (optie 4 optie 1) en ik kwam gelijk uit bij een soort van overstap team.
Uitgelegd dat ik wel eerder over wilde ivm combinatie voordeel Telfort, maar nog in een jaarcontract zit bij Lijbrandt, dit ivm verlenging afgelopen juli/augustus met extra Amino.
volgens de vriendelijke dame welke nog contact heeft opgenomen met de 2e lijns helpdesk van Lijbrandt zou dit geen probleem zijn om zsm boetevrij over te stappen.
Vervolgens kreeg ik een goede aanbieding en dus maar aangemeld.
Hopelijk gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjappiey2k
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 15:35
mb1 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:11:
...
Vervolgens kreeg ik een goede aanbieding en dus maar aangemeld.
Hopelijk gaat alles goed.
En wat is die aanbieding dan? :9 Ik heb vandaag ook de brief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
De aanbiedingen zijn vooral afhankelijk van hoe lang je al bij Lijbrandt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 18:30

mb1

sjappiey2k schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:37:
[...]

En wat is die aanbieding dan? :9 Ik heb vandaag ook de brief ontvangen.
Je hebt een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Laatst online: 05-04-2024
sjimmie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:50:
De aanbiedingen zijn vooral afhankelijk van hoe lang je al bij Lijbrandt zit.
Daar geloof ik niets van.
Er wordt m.i. gestreefd naar een (nagenoeg) vergelijkbaar pakket.
Had je b.v. bij Lijbrandt alleen analoge TV dan gaat Telfort dat ook alleen leveren (en ontvang je geen Amino want zoiets had je immers bij Lijbrandt ook niet).

Ik vind het een sterk staaltje non-transparantie.
Het traject is al in gang gezet (voordat de overgang naar Telfort was gecommuniceerd) met het verdwijnen van de homepage bij Lijbrandt. Telfort had die immers ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan_oniem schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:11:
[...]

Had je b.v. bij Lijbrandt alleen analoge TV dan gaat Telfort dat ook alleen leveren (en ontvang je geen Amino want zoiets had je immers bij Lijbrandt ook niet).
Maar had je bij Lijbrandt de 'langzame' verbinding, dan krijg je bij Telfort opeens wel wat anders (tenzij je zelf in aktie komt).
Inderdaad inconsistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan_oniem schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:11:
[...]

Daar geloof ik niets van.
Er wordt m.i. gestreefd naar een (nagenoeg) vergelijkbaar pakket.

Ik vind het een sterk staaltje non-transparantie.
Het traject is al in gang gezet (voordat de overgang naar Telfort was gecommuniceerd) met het verdwijnen van de homepage bij Lijbrandt. Telfort had die immers ook niet.
Bovenstaand is niet correct. Als je nu geen Amino hebt dan is een telefoontje voldoende en je krijgt hem toegestuurd. Tevens wordt IPTV geactiveerd. Alles binnen het oude contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Laatst online: 05-04-2024
@TonVH,
Na een telefoontje, dan wel.
Maar daar gaat het nu juist om, als je niet "piept" loop je het een en ander mis.
Mijn Lijbrandt pakket was Klaar 50 alleen analoge TV/Radio incl. bellen onbeperkt.
Bij Telfort zou het voor 1 euro minder Alles-in-1 Basis alleen analoge TV/Radio worden.
Na een telefoontje en accoord met een jaarcontract ontving ik....
- Het complete ITV installatiepakket incl. draadloze verbindingsset
- Alles-in-1 Glasvezel eerste 2 maanden gratis (daarna 45)
- Bellen Onbeperkt NL vast en mobiel eerste 2 maanden gratis (daarna 15)

[ Voor 4% gewijzigd door jan_oniem op 23-10-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

UPDATE: uhm, Kom er net achter :o dat ik vorige brief (30 Oktober) niet gehad heb, dus weet ik niet wat ik ga betalen Lijbrandt <> Telfort dus morgen maar effe bellen voordat het fout gaat.

Afbeeldingslocatie: http://fiberdordrecht.nl/plugins/kissgallery/photos/1073.jpg