Ik dacht dat Vodafone geen DVB-C leverde. Daarmee vallen ze voor mij gelijk af.Barre73 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:28:
Maar dan heb je de vraag nog niet beantwoord. Juist in Lelystad is er 1 provider die niets met KPN te doen heeft. Zelfs niet als inkoop van de KPN diensten. En dat is Vodafone.
Dus waarom terug naar een andere monopolist als UPC?
@tonvH: Dat klopt inderdaad. Doen ze niet meer. Ieder zijn afweging zeg ik dan maar.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Thja ik was (jaren) opzich wel tevreden met UPC, maar ben weg gegaan vanwegen de upload.Ekner schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:56:
Inderdaad, UPC was zo slecht nog niet en volgens mij redelijk positieve verhalen over de Horizon box, wel apart modem genomen, en een jaar 25% korting, dus we kijken wel ff hoe het gaat.
En als hierboven gezegd, veeel teveeel KPN en aangekocht spul, heb ze niet voor niks al op mijn bankrekening geblokkeerd. Toen er glas kwam de keus uit Lijbrandt of KPN dus Lijbrandt en nu middels Telfort weer naar KPN? Het begon precies zo als ik al had gedacht.
Hier knalde telkens de (Cisco EPC3212 EuroDocsis 3.0) verbinding eruit. met upload...en ja het ligt altijd aan de klant. (Helpdesk).
Oh ja vond oude foto van mijn buitenkast
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Haha tsja.
UPC is wel het laatste waar ik naar 'terug' zou gaan. Of het moet echt een steengoede aanbieding worden met een hogere en stabielere upload dan ze nu kunnen geven .
Voorlopig ben ik tevreden met de ITNS propositie (nu nog Vodafone, binnenkort wrs weer Telfort).
UPC is wel het laatste waar ik naar 'terug' zou gaan. Of het moet echt een steengoede aanbieding worden met een hogere en stabielere upload dan ze nu kunnen geven .
Voorlopig ben ik tevreden met de ITNS propositie (nu nog Vodafone, binnenkort wrs weer Telfort).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb nu ook telfort.
weinig van gemerkt behalve:
Ik heb ineens een voicemail waarbij ik mijn berichten op mijn email krijg:)
Ik kan begin gemist kijken:) (wel 99 cent per keer en dat gaan we dus nooit doen maargoed:()
Ze zijn blijkbaar vergeten dat ik een 50mbit abo heb want ik deed net even een testje op speedtest.net:
2ms ping, 92,75Mbps download / 82,99Mbps up:):):):)
Holy crap dat gaat rap!
weinig van gemerkt behalve:
Ik heb ineens een voicemail waarbij ik mijn berichten op mijn email krijg:)
Ik kan begin gemist kijken:) (wel 99 cent per keer en dat gaan we dus nooit doen maargoed:()
Ze zijn blijkbaar vergeten dat ik een 50mbit abo heb want ik deed net even een testje op speedtest.net:
2ms ping, 92,75Mbps download / 82,99Mbps up:):):):)
Holy crap dat gaat rap!
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Dat zijn ze echt niet vergeten... Lees de laatste +/- 50 berichten nog maar eens...
Klopt de wijzigingen gaan pas later in. Bij mij op 6 november volgens de bevestigings brief.
Ja, want dan is het zogenaamd een wijziging op een bestaand abonnement en heb je daarna weer een jaarcontract...
Verwijderd
Het is gratis als de icoon groen is NPO zenders (niet alleen 1 tm 3), BBC, Discovery en nog een aantal.DRuw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:10:
Bij RTL en SBS moet je wel betalen maar wij zouden er ook niet snel voor betalen. Met het opnemen pakket kun je ook een geplande opname zonder te wachten tot het einde al gaan bekijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 22:54 ]
Ik ben ff blij met mijn snelheid en natuurlijk gaat dit weer naar beneden. Ik betaal er toch ook niet voor?!?
En dan heb ik een jaar abonnement... So what? Het is niet dat ik ergens een maandabonnement kan afsluiten en wat zou ik daar mee moeten. Ik vernieuw mijn telefoonabonnement toch ook om de zoveel tijd?
Ik snap niet waarom iedereen zo negatief is over dat jaarabonnement... Dan ga je toch naar een ander? Ik wilde het laatste half jaar al rondkijken omdat ik het te duur vond. Heb even gewacht en nu een goedkoper abonnement met hetzelfde als wat ik had: inclusief tv over de coax voor de slaapkamer.
Tot nu toe gewoon bij mee!
En dan heb ik een jaar abonnement... So what? Het is niet dat ik ergens een maandabonnement kan afsluiten en wat zou ik daar mee moeten. Ik vernieuw mijn telefoonabonnement toch ook om de zoveel tijd?
Ik snap niet waarom iedereen zo negatief is over dat jaarabonnement... Dan ga je toch naar een ander? Ik wilde het laatste half jaar al rondkijken omdat ik het te duur vond. Heb even gewacht en nu een goedkoper abonnement met hetzelfde als wat ik had: inclusief tv over de coax voor de slaapkamer.
Tot nu toe gewoon bij mee!
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Verwijderd
@druw:
Waarom ben ik negatief over een nieuw jaarabonnement? Ik zal proberen het systematisch uit te leggen:
1. Ik heb niet gevraagd om over te stappen naar Telfort.
2. Op zich heb ik daar weinig op tegen.
3. Echter. Iedereen bij Telfort betaalt 45 euro en krijgt daarvoor: IPTV + Analoog/DVB-C + Internet + Telefonie.
4. Ik betaal ook 45 euro maar krijg dus geen IPTV.
5. Als ik vanuit niets een nieuw abo afsluit dan krijg ik overal daar niet alleen IPTV voor maar ook een of andere extra.
Kortom: waarom moet ik meer betalen dan anderen bij Telfort of (anders geformuleerd) krijg ik minder dan anderen die hetzelfde betalen. En dat alles voor een overstap waar ik niet om heb gevraagd.
Dus, als ik een nieuw abonnement afsluit dan kies ik zelf wel waar en laat mij niet door Telfort dwingen. Dat noemen ze wel "stemmen met je voeten" en dat is dus een probaat middel.
Waarom ben ik negatief over een nieuw jaarabonnement? Ik zal proberen het systematisch uit te leggen:
1. Ik heb niet gevraagd om over te stappen naar Telfort.
2. Op zich heb ik daar weinig op tegen.
3. Echter. Iedereen bij Telfort betaalt 45 euro en krijgt daarvoor: IPTV + Analoog/DVB-C + Internet + Telefonie.
4. Ik betaal ook 45 euro maar krijg dus geen IPTV.
5. Als ik vanuit niets een nieuw abo afsluit dan krijg ik overal daar niet alleen IPTV voor maar ook een of andere extra.
Kortom: waarom moet ik meer betalen dan anderen bij Telfort of (anders geformuleerd) krijg ik minder dan anderen die hetzelfde betalen. En dat alles voor een overstap waar ik niet om heb gevraagd.
Dus, als ik een nieuw abonnement afsluit dan kies ik zelf wel waar en laat mij niet door Telfort dwingen. Dat noemen ze wel "stemmen met je voeten" en dat is dus een probaat middel.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 08:46 ]
@TonVH: ik meen begrepen te hebben dat je een Amino A140 gratis toegestuurd krijgt als je er bij Telfort om vraagt? Dan heb je dus wel IPTV. Ook je evt. oude ontvangers van Lijbrandt, Concepts, of Marktplaats werken gewoon.
[ Voor 31% gewijzigd door Rallye op 29-10-2014 08:47 ]
Verwijderd
@ralley:
Die hebben ze toegestuurd maar willen ze terug als ik geen nieuw abonnement accepteer. 2e hands kopen? Waarom, als anderen dat ding gratis krijgen. Bovendien heb je een signaal nodig. En dat is er momenteel niet.
Die hebben ze toegestuurd maar willen ze terug als ik geen nieuw abonnement accepteer. 2e hands kopen? Waarom, als anderen dat ding gratis krijgen. Bovendien heb je een signaal nodig. En dat is er momenteel niet.
Gratis ontvang je die apparatuur nergens, het blijft bruikleen.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:56:
@ralley:
Hoewel ik niet verwacht dat na enige jaren een provider eist dat deze, dan gedateerde spullen, retour komen.
Toch wel hoorjan_oniem schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:04:
[...]
Gratis ontvang je die apparatuur nergens, het blijft bruikleen.
Hoewel ik niet verwacht dat na enige jaren een provider eist dat deze, dan gedateerde spullen, retour komen.

@fiberdordrecht,
Vreemd dat er nog steeds sites van Lijbrandt te vinden zijn nu ze als provider zijn gestopt.
Ik ging eens op zoek en vond deze.....
http://www.lijbrandt-telecom.nl/Televisie/Ontvangers
Let op de tekst "in bruikleen"
Vreemd dat er nog steeds sites van Lijbrandt te vinden zijn nu ze als provider zijn gestopt.
[ Voor 7% gewijzigd door jan_oniem op 29-10-2014 13:26 ]
Lijbrandt -telecom is een andere dan Lijbrandt zonder telecom. Bij Lijbrandt kreeg je destijds wel degelijk de apparatuur in eigendom, mijn amino heb ik na een jaar overstappen naar Vodafone mooi kunnen blijven gebruiken.
Was vergeten bij te plaatsen uit mijn archief
heb toen heel hun eerste website geript
En klop niet de link van jouw
http://www.lijbrandt.nl/s...adio/interactieve-tv/3572
De HD-ontvanger krijgt u gratis van Lijbrandt wanneer u interactieve tv afneemt. Hiermee bekijkt u de HD-zenders in het interactieve basispakket in HD-kwaliteit. De tv is door middel van een HDMI of Scart-kabel met het kastje, de HD-ontvanger, verbonden. Daarvandaan loopt een UTP- kabel door naar de glasvezelaansluiting.
Alle nieuwe Lijbrandt-klanten krijgen dus bij een abonnement op interactieve tv gratis een HD-ontvanger.
Een eventuele tweede ontvanger kost €170,-.
En klop niet de link van jouw
http://www.lijbrandt.nl/s...adio/interactieve-tv/3572
De HD-ontvanger krijgt u gratis van Lijbrandt wanneer u interactieve tv afneemt. Hiermee bekijkt u de HD-zenders in het interactieve basispakket in HD-kwaliteit. De tv is door middel van een HDMI of Scart-kabel met het kastje, de HD-ontvanger, verbonden. Daarvandaan loopt een UTP- kabel door naar de glasvezelaansluiting.
Alle nieuwe Lijbrandt-klanten krijgen dus bij een abonnement op interactieve tv gratis een HD-ontvanger.
Een eventuele tweede ontvanger kost €170,-.
jan_oniem schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:23:
@fiberdordrecht,
[ Voor 40% gewijzigd door MCP cloud op 29-10-2014 14:34 ]
Verwijderd
Gratis of bruikleen is weinig interessant. Waar het omgaat is dat de een meer krijgt voor z'n 45 euro dan de ander.
He He we hebben weer internet ... 122 MB down , lekker hoor
[ Voor 69% gewijzigd door Ekner op 29-10-2014 18:52 ]
C'est moi.
Verwijderd
Dat is onjuist. Afgelopen voorjaar nog heb ik van Lijbrandt gratis een Amino in eigendom gekregen bij verlenging. Niks geen bruikleen.jan_oniem schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:04:
[...]
Gratis ontvang je die apparatuur nergens, het blijft bruikleen.
Klopt. Maar TonVH heeft het over wat er gebeurt als hij naar Telfort overgaat. Dan krijg je volgens mij op aanvraag gratis een Amino in bruikleen.
Verwijderd
Dat kan ik natuurlijk niet ruiken, dat de poster met 'nergens' eigenlijk 'alleen telfort' bedoelt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 22:30 ]
Verwijderd
IcyK & Ralley:
Jullie halen (1) wat mensen door elkaar en (2) het is altijd af te raden om berichten buiten hun context te lezen.
Jullie halen (1) wat mensen door elkaar en (2) het is altijd af te raden om berichten buiten hun context te lezen.
Ik bedoelde met "nergens" niet alleen Telfort.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:29:
Dat kan ik natuurlijk niet ruiken, dat de poster met 'nergens' eigenlijk 'alleen telfort' bedoelt.
Maar blijkbaar is dat onjuist en zijn er providers die apparatuur echt "cadeau" doen.
Al zal het dan niet zo'n mooie Fritzbox zijn.
Op dit moment vermoed ik dat er geen providers meer zijn waar je de TV decoder volledig in eigendom krijgt. Misschien een kleine ISP die ik over het hoofd zie. In het verleden dus wel heel veel (Lijbrandt, Concepts, etc..)
Routers worden wel heel vaak eigendom van de klant indien de router niet gecombineerd is met de rest van de diensten. En daarmee bedoel ik dat je zonder de router ook gebruik kan maken van alle diensten. Dat geldt dus eigenlijk alleen bij providers die gebruik maken van KPN ITNS waarbij de Genexis NT direct TV, Internet en telefonie levert. En waar je een standaard router op de internetpoort aansluit voor extra mogelijkheden. Bij Telfort krijg je bijvoorbeeld een Sitecom router die gewoon van jou blijft.
Bij KPN, XS4ALL, Vodafone etc.. is er gekozen voor een alles-in-1 device dat zowel de TV, telefonie als ook de routerkant regelt. Experiabox, Fritzbox, Draytek...
Die apparaten worden nooit eigendom van de klant bij mijn weten.
Routers worden wel heel vaak eigendom van de klant indien de router niet gecombineerd is met de rest van de diensten. En daarmee bedoel ik dat je zonder de router ook gebruik kan maken van alle diensten. Dat geldt dus eigenlijk alleen bij providers die gebruik maken van KPN ITNS waarbij de Genexis NT direct TV, Internet en telefonie levert. En waar je een standaard router op de internetpoort aansluit voor extra mogelijkheden. Bij Telfort krijg je bijvoorbeeld een Sitecom router die gewoon van jou blijft.
Bij KPN, XS4ALL, Vodafone etc.. is er gekozen voor een alles-in-1 device dat zowel de TV, telefonie als ook de routerkant regelt. Experiabox, Fritzbox, Draytek...
Die apparaten worden nooit eigendom van de klant bij mijn weten.
Alleen het accepteren van het overgangsaanbod is niet voldoende om een Amino toegezonden te krijgen.Rallye schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:56:
Klopt. Maar TonVH heeft het over wat er gebeurt als hij naar Telfort overgaat. Dan krijg je volgens mij op aanvraag gratis een Amino in bruikleen.
Je moet er wel even voor "onderhandelen" en dan wordt blijkbaar een aanbod gedaan waarbij ook nog wat extra's worden weggegeven. Dat aanbod is dan een jaarcontract en omdat daarbij wettelijk bedenktijd is vereist gaat dat niet per direct. Je ontvangt eerst het aangeboden pakket dat volgens Telfort gelijkwaardig is aan dat wat je bij Lijbrandt had. Maar pas op, had je bij Lijbrandt alle mailboxen in gebruik die beschikbaar waren en gooi je er wat weg dan loop je tegen het maximum van 2 bij Telfort!
Inmiddels is bij mij dat gelijkwaardige pakket met wat aanloopproblemen actief en heb ik nu ook keurig per vandaag, zoals aangekondigd, signaal op de ontvangen Amino.
Ik heb nog een 3:4 B&O toestel (perfecte geluidskwaliteit) en geef de voorkeur aan het analoge signaal dat via een 2e glasvezel binnenkomt en qua beeldkwaliteit zeker niet minder is. Bovendien is de reactietijd van de iTV afstandsbediening minder.
Ik heb een 50/50 abonnement en met ingeschakelde iTV haal ik 7ms 49,7 down en 49,2 up.
Tot nu toe ben ik niet ontevreden.
Verwijderd
(1) nee, daarom gebruikte ik de term 'poster'Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:25:
IcyK & Ralley:
(2) daarom is het af te raden absolute uitspraken te doen als 'nergens' zonder dat men onderzoek heeft gedaan
Verwijderd
Waarom is dat zo? Omdat je nu wel iptv hebt en voorheen niet? Dat lijkt me wel te kloppen (itt tot wanneer je de 50/50 naar 100/100 upgrade afwijst).jan_oniem schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:14:
[...]
[...]
Dat aanbod is dan een jaarcontract
[...]
Ik ken de strategie van Telfort niet, maar een afwijzing upgrade naar 100/100 is niet de reden want die aanbieding heb ik niet gehad, 50/50 is snel genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:40:
[...]
Waarom is dat zo? Omdat je nu wel iptv hebt en voorheen niet? Dat lijkt me wel te kloppen (itt tot wanneer je de 50/50 naar 100/100 upgrade afwijst).
Het zit zo: Ik zag op de Telfort site dat nieuwe klanten voor eenzelfde prijs aanmerkelijk meer kregen (itv, Amino, gratis 2 mnd abonnement óók geldend voor onbeperkt bellen).
Eerste vraag: Waarom ontvang ik geen Amino?
Antwoord: We gaan er van uit dat Lijbrandt klanten met alleen analoog in het pakket een oude TV hebben en dan werkt dat niet!
Onzin natuurlijk want je gebruikt bij ITV je oudste toestel met energievretende beeldbuis gewoon als monitor. B.v. aangesloten via zo'n gammele Scart kabel.
Nadat ik de vriendelijke Telfort mijnheer had overtuigd dat zoiets wél werkte, werd toegezegd die Amino toe te zenden.
En wanneer ik bereid was een jaarcontract aan te gaan maakte ik ook aanspraak op die 2 mnd gratis abonnement.
En zo ist gekomen.
Nu maar afwachten of die gratis maanden administratief ook goed verwerkt worden.
Hier afgelopen week ook erg onstabiel, vooral download snelheid. Upload zat wel tegen de 100Mbit aan. Download varieerde tussen de 10-45Mbit. Ondertussen is het weer zoals het hoort. Over 3 weken stap ik over van Lijbrandt naar Telfort.
Zijn er nog meer die last hebben gehad van de onstabiele verbinding afgelopen week?
Zijn er nog meer die last hebben gehad van de onstabiele verbinding afgelopen week?
Verwijderd
Heel stabiel; 80:10 met een 100:100 abo.
Lijbrandt in Aalten.
Lijbrandt heeft het abo bevroren vanwege de migratie. Wanneer dit moet gaan plaats vinden weet ik niet.
Ik kan dus ook geen wijziging doen via mijnlijbrandt. Telfort gevraagd hier eens haast mee te maken, na 3 dagen nog geen tegenbericht.
Lijbrandt in Aalten.
Lijbrandt heeft het abo bevroren vanwege de migratie. Wanneer dit moet gaan plaats vinden weet ik niet.
Ik kan dus ook geen wijziging doen via mijnlijbrandt. Telfort gevraagd hier eens haast mee te maken, na 3 dagen nog geen tegenbericht.
Hier in Almere Stad is het gewoon stabiel 50/50
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Hier (Almere Buiten, Eilandenbuurt) haal ik altijd een constante 50/50. Alleen de upload heeft soms uitschieters tot 80.
Hier Almere 1326 stabiel 100/100 maar met de aantekening dat het "bandbreedte afsnoepen" agv dat de decoders de iptv stream niet altijd juist "droppen" weer terug is. (Indien een decoder niet gebruikt wordt en op standby gaat, moet de decoder de ip stream laten vallen en krijg je weer een "stukje download terug".)
Dit gaat dus niet goed.Gelukkig niet altijd. Meeste decoders gaan hier op bepaalde tijden helemaal van stroom af en dat herstelt de situatief voor mij. Even in de gaten houden of dit niet frequenter wordt.
Voor de rest het internet is bijzonder stabiel. Ik sta op de rol voor migratie op 18 november, ben benieuwd.
Dit gaat dus niet goed.Gelukkig niet altijd. Meeste decoders gaan hier op bepaalde tijden helemaal van stroom af en dat herstelt de situatief voor mij. Even in de gaten houden of dit niet frequenter wordt.
Voor de rest het internet is bijzonder stabiel. Ik sta op de rol voor migratie op 18 november, ben benieuwd.
Die melding staat er wel maar als je niet kiest voor terug of zoiets dergelijks maar klikt op terug naar hoofdmenu kom je gewoon in het bekende scherm.Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:33:
Heel stabiel; 80:10 met een 100:100 abo.![]()
Lijbrandt in Aalten.
Ik was al over op Telfort en heb toen mijn Lijbrandt mailboxen op die manier nog kunnen deleten.
Reden was de trage afhandeling van post via die oude Lijbrandt mailboxen.
Lees ik dat trouwens goed, 80:10 met een 100:100 abonnement?
Woon zelf ook in Aalten. Inmiddels over naar Telfort met 50:50 abonnement.
Speedtest meldt 49:49 en daar ben ik tevreden mee.
[ Voor 11% gewijzigd door jan_oniem op 02-11-2014 14:42 ]
Vlak na de overstap van Lijbrandt naar Telfort op 21 oktober (30 down ipv 50). Maar dat was de volgende dag al opgelost.Zijn er nog meer die last hebben gehad van de onstabiele verbinding afgelopen week?
@midego
Probeer eens te testen met de TV-ontvanger(s) helemaal uit/van de netspanning af. Blijft de snelheid instabiel, dan meten met de PC/laptop rechtstreeks aan de aansluiting (NT), zonder router dus.
Mijn Sony Trinitron breedbeeld is maar 40Watt...met energievretende beeldbuis
[ Voor 42% gewijzigd door Conzales op 02-11-2014 22:56 ]
Tsja, dat is natuurlijk symptoombestrijding.
WMM wil je eigenlijk wel hebben en QoS al helemaal.
Vaak kan je bij QoS trouwens wel instellen met elke WAN snelheid hij rekening moet houden.
WMM wil je eigenlijk wel hebben en QoS al helemaal.
Vaak kan je bij QoS trouwens wel instellen met elke WAN snelheid hij rekening moet houden.
gelijk de provider de schuld geven, classicVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:57:
80/10 is nu 95/95.
Op de Netgear QoS en WMM uitschakelen deed de truc.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Het is hier weer onstabiel... Tussen de 5-40Mbit download. Upload wederom prima in orde. Verschillende speedtests gedaan, blijft enorm schommelen...
Dit met een 100/100 abbo.
Dit met een 100/100 abbo.
[ Voor 8% gewijzigd door sjappiey2k op 04-11-2014 21:13 ]
Ik krijg hier nu de Telfort homepage niet meer geladen:
"Pagina niet gevonden
Helaas, we kunnen de pagina die je probeert te bereiken niet vinden. Onze excuses voor het ongemak".
Onder deze tekst staat een link naar Telfort Homepage
Wanneer ik deze aanklik volgt....
Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /.
Reason: DNS lookup failure for: www.telfort.nl.kpnis.nl
Hij doet het weer (na release/renew in router van IP adres) maar dat zal niet de oorzaak zijn geweest want andere sites waren wél bereikbaar.
"Pagina niet gevonden
Helaas, we kunnen de pagina die je probeert te bereiken niet vinden. Onze excuses voor het ongemak".
Onder deze tekst staat een link naar Telfort Homepage
Wanneer ik deze aanklik volgt....
Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /.
Reason: DNS lookup failure for: www.telfort.nl.kpnis.nl
Hij doet het weer (na release/renew in router van IP adres) maar dat zal niet de oorzaak zijn geweest want andere sites waren wél bereikbaar.
[ Voor 57% gewijzigd door jan_oniem op 04-11-2014 23:03 ]
hier hetzelfde
Brief ontvangen ivm migratie.
Wilde even op de telfort site kijken, die was niet beschikbaar met dezelfde foutmeldingen
Brief ontvangen ivm migratie.
Wilde even op de telfort site kijken, die was niet beschikbaar met dezelfde foutmeldingen
Ik weet niet of de vraag hier thuis hoort maar stel deze toch
we hebben thuis Telfort glasvezel 50mbit. Werkte top! Ineens lag er een brief op de mat met de mededeling dat over 2 dagen een monteur de "oude" modem komt vervangen "met het oog op de toekomst".
Op mijn oude modem was aangesloten; tv beneden, Apple AirPort timecapsule (WiFi), telefoon en middel draadloze verbindingsset tv boven. Dit alles liep als een zonnetje. Had WiFi bereik boven (sterk en stabiel) en zelfs 30 meter verderop in de tuin. (Dit lukte bij lange na niet met de sitecom router).
Nu de nieuwe top (ahum) modem. Een genexis cra f12tc, keurig geïnstalleerd. Tv beneden aangesloten, Apple Tc aangesloten allemaal prima, maar toen tv boven...ik ben niet technisch onderlegd maar kwam er na wat speurwerk achter dat van de 4 poorten op de modem er maar 2 werken...????
Telfort gebeld en de monteurs hadden een switch moeten achterlaten. Deze is nagestuurd en door mij aangesloten en alles "werkt" weer.
Nu mijn probleem: sinds de switch is aangesloten is mijn WiFi bereik om te janken, boven nagenoeg geen bereik en tuin nog niet geprobeerd ivm het weer. Tv begint na een uurtje te laggen, haperend beeld. Zojuist Telfort gebeld en krijg een nieuwe switch maar ik heb hier weinig vertrouwen in! Zijn er hier slimme mensen die dit probleem begrijpen en er een oplossing voor hebben? Alles is correct aangesloten, al tig keer gereset en firmware updates uitgevoerd waar mogelijk....het lijkt mij dat door de switch het signaal zwakker wordt. Is dit te omzeilen oid?
Op mijn oude modem was aangesloten; tv beneden, Apple AirPort timecapsule (WiFi), telefoon en middel draadloze verbindingsset tv boven. Dit alles liep als een zonnetje. Had WiFi bereik boven (sterk en stabiel) en zelfs 30 meter verderop in de tuin. (Dit lukte bij lange na niet met de sitecom router).
Nu de nieuwe top (ahum) modem. Een genexis cra f12tc, keurig geïnstalleerd. Tv beneden aangesloten, Apple Tc aangesloten allemaal prima, maar toen tv boven...ik ben niet technisch onderlegd maar kwam er na wat speurwerk achter dat van de 4 poorten op de modem er maar 2 werken...????
Telfort gebeld en de monteurs hadden een switch moeten achterlaten. Deze is nagestuurd en door mij aangesloten en alles "werkt" weer.
Nu mijn probleem: sinds de switch is aangesloten is mijn WiFi bereik om te janken, boven nagenoeg geen bereik en tuin nog niet geprobeerd ivm het weer. Tv begint na een uurtje te laggen, haperend beeld. Zojuist Telfort gebeld en krijg een nieuwe switch maar ik heb hier weinig vertrouwen in! Zijn er hier slimme mensen die dit probleem begrijpen en er een oplossing voor hebben? Alles is correct aangesloten, al tig keer gereset en firmware updates uitgevoerd waar mogelijk....het lijkt mij dat door de switch het signaal zwakker wordt. Is dit te omzeilen oid?
Hmm, ik snap nog niet helemaal hoe je het voorheen aangesloten had (wat had je toen hangen?).
Maar normaal, ook met deze Genexis Core Advanced dingen, klopt het inderdaad dat er maar 2 poorten actief zijn.
Op poort 1 dien je zelf een router aan te sluiten (in jouw geval de AirPort? Is dat ook je router/). Op de andere poort sluit je middels een Switch je IPTV decoders aan.
Waar je vooral rekening mee moet houden, is dat je netwerken gescheiden zijn. De switch kan je dus uitsluitend óf voor je LAN (aan de LAN kant van je router) gebruiken, óf voor de TV-boxen (switch op poort 2 aansluiten).
Zoals jij het omschrijft zitten nu zowel je IPTV decoders als ook je netwerk op één 'segment'. Sowieso leidt dat ertoe dat de TV-streams ook vrolijk op je WIFI netwerk rond gaan zingen (multicast + simpele switch = streams naar alle poorten van je switch en met wat pech ook je draadloze netwerk).
Maar normaal, ook met deze Genexis Core Advanced dingen, klopt het inderdaad dat er maar 2 poorten actief zijn.
Op poort 1 dien je zelf een router aan te sluiten (in jouw geval de AirPort? Is dat ook je router/). Op de andere poort sluit je middels een Switch je IPTV decoders aan.
Waar je vooral rekening mee moet houden, is dat je netwerken gescheiden zijn. De switch kan je dus uitsluitend óf voor je LAN (aan de LAN kant van je router) gebruiken, óf voor de TV-boxen (switch op poort 2 aansluiten).
Zoals jij het omschrijft zitten nu zowel je IPTV decoders als ook je netwerk op één 'segment'. Sowieso leidt dat ertoe dat de TV-streams ook vrolijk op je WIFI netwerk rond gaan zingen (multicast + simpele switch = streams naar alle poorten van je switch en met wat pech ook je draadloze netwerk).
Dus poort 1 is internet: Apple AirPort op aansluiten
Poort 2 is TV: switch op aansluiten en daarop je tv beneden en de tv van boven.
En ik sluit me aan bij Eymey: wat voor modem/NT had je hiervoor dan? Ik ken geen enkel Genexis modem met meer dan 2 werkende poorten namelijk. Voor zover ik weet dan...
De beschreven opstelling zou voor alle Genexis modems moeten gelden. Oud of nieuw.
Poort 2 is TV: switch op aansluiten en daarop je tv beneden en de tv van boven.
En ik sluit me aan bij Eymey: wat voor modem/NT had je hiervoor dan? Ik ken geen enkel Genexis modem met meer dan 2 werkende poorten namelijk. Voor zover ik weet dan...
De beschreven opstelling zou voor alle Genexis modems moeten gelden. Oud of nieuw.
Verwijderd
Wat is nu eigenlijk het probleem als ik (gezien vanaf de Genexis) poort 1 (=Internet) en poort 2 (=IPTV) beiden aansluit op dezelfde switch en dan vanaf die switch Ethernet kabels laat lopen naar enerzijds TV('s) en anderzijds PC('s)?
Waarom zou dit niet werken?
Op beide poorten wordt een (DHCP) IP adres uitgegeven. Op de IPTV poort wordt dit alleen aan Amino-apparatuur gegeven, maar op de internetpoort gewoon aan het eerste apparaat wat erom vraagt. 50% kans dat je Amino dus het internet-adres krijgt en je router daarna achter het net vist.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Dat legt jvdmast hier dus uit. Maar dat is dus wel iets dat KPN met haar Experiabox mogelijk heeft gemaakt met behulp van de Flexpoort (geen officiële term).Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:53:
Wat is nu eigenlijk het probleem als ik (gezien vanaf de Genexis) poort 1 (=Internet) en poort 2 (=IPTV) beiden aansluit op dezelfde switch en dan vanaf die switch Ethernet kabels laat lopen naar enerzijds TV('s) en anderzijds PC('s)?
Daar moet je alleen nog oppassen dat je niet een wifirouter aan het einde aansluit omdat die dan in de war raakt van de de Multicastsignalen die voor de TV bedoeld waren. Verder kan je daar inderdaad nu wel het zo doen als jij zegt.
Verwijderd
DVB-c hier in oost Nederland sterk verbeterd
Ik heb nu EPG op alle kanalen zelfs op radio
Nederland 1 2 3 HD automatisch op voorkeuze 123 en sd op 101 102 103.
Er is schijnbaar zwaar geïnverteerd in DVB-c voorteken dat men hier toch mee verder willen?
Blijkbaar is het besef nu eindelijk gekomen dat heel veel klanten met dit tv platform zeer tevreden zijn.

Ik heb nu EPG op alle kanalen zelfs op radio
Nederland 1 2 3 HD automatisch op voorkeuze 123 en sd op 101 102 103.
Er is schijnbaar zwaar geïnverteerd in DVB-c voorteken dat men hier toch mee verder willen?
Blijkbaar is het besef nu eindelijk gekomen dat heel veel klanten met dit tv platform zeer tevreden zijn.

Wat @jvdmast ook zegt:Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:53:
Sowieso krijg op poort 1 (=internet) maar 1 apparaat een IP adres. Daar hang je dus normaal een router aan. Op poort 2 krijgen Amino's IP-adressen.
Ga je die door elkaar heen gooien op 1 (domme) switch, dan krijg je dus 2 netwerken die compleet gescheiden moeten zijn op 1 netwerksegment en werkt dus bovendien ook nog maar eens slechts 1 PC omdat alleen die een (publiek) IP krijgt .
Verwijderd
Snap het probleem. Jammer eigenlijk want nu moeten er in sommige gevallen 2 kabels getrokken worden. Wellicht mijn jaren '90 truc uit de kast halen namelijk buitenste aders loskoppelen van binnenste en op die manier 2 aparte 10/100 netwerken creëren.sjimmie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:57:
Op beide poorten wordt een (DHCP) IP adres uitgegeven. Op de IPTV poort wordt dit alleen aan Amino-apparatuur gegeven, maar op de internetpoort gewoon aan het eerste apparaat wat erom vraagt. 50% kans dat je Amino dus het internet-adres krijgt en je router daarna achter het net vist.
Dat laatste kan inderdaad prima als je geen gigabit nodig hebt
.
En anders zal je met smart switches in de weer moeten.
En anders zal je met smart switches in de weer moeten.
Je kan in plaats van 2 kabels:
- 100Mbit accepteren en 1 kabel "splitsen",
- Powerline achtig spul gebruiken,
- Wifi gebruiken,
- Switches met VLAN's inzetten
- 100Mbit accepteren en 1 kabel "splitsen",
- Powerline achtig spul gebruiken,
- Wifi gebruiken,
- Switches met VLAN's inzetten
Mijn probleem is dus, sinds ik die switch heb aangesloten, mijn wifi signaal behoorlijk is afgenomen, ondanks dat deze rechtstreeks in de modem is geplugged! Voorheen had ik boven in het huis snel wifi, films streamen geen probleem. Nu moet ik erg lang wachten voordat het afspelen begint en na 10 seconden moet er weer gebufferd worden! Dit wil ik graag opgelost hebben, daar het voorheen wel prima werkte!Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:53:
Inderdaad.
@dop33: Leg nou eerst eens je terminologie goed o peen rijtje.
Zoals: Wat bedoel me met "de modem"?
Als je het dus over de Genexis hebt: Die doet verder helemaal niets met jouw WIFI signaal.
Dus als het signaal nou ineens slechter is, dan is de wisseling ongetwijfeld samen gevallen met ook nog een andere (externe) wijziging. Bijvoorbeeld wellicht een buur die ineens op hetzelfde (of aangrenzend) kanaal als die van jou is gaan zitten?
Wat betreft die switch: Als het goed is heeft ook die helemaal niets met je WIFI te maken.
Als je de switch gewoon aan poort 2 hangt en dan aan je switch de tv-box beneden en tv-box boven hangt, dan doet ook die switch helemaal niets met je WIFI.
@dop33: Leg nou eerst eens je terminologie goed o peen rijtje.
Zoals: Wat bedoel me met "de modem"?
Als je het dus over de Genexis hebt: Die doet verder helemaal niets met jouw WIFI signaal.
Dus als het signaal nou ineens slechter is, dan is de wisseling ongetwijfeld samen gevallen met ook nog een andere (externe) wijziging. Bijvoorbeeld wellicht een buur die ineens op hetzelfde (of aangrenzend) kanaal als die van jou is gaan zitten?
Wat betreft die switch: Als het goed is heeft ook die helemaal niets met je WIFI te maken.
Als je de switch gewoon aan poort 2 hangt en dan aan je switch de tv-box beneden en tv-box boven hangt, dan doet ook die switch helemaal niets met je WIFI.
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 07-11-2014 11:20 ]
@TonVH, schijnbaar genoeg, zoals jvdmast ook al heeft aangegeven...
@eymey wat bedoel ik met een modem??? hoeveel opties (behalve een wit/zwart kastje in de meterkast waarop een signaal binnenkomt) zijn er?? Ja Genexis bedoelde ik. Sorry dat de terminologie niet goed op een rijtje staat, maar je had de vraag wel begrepen...
Ik stel de vraag hier omdat ik er geen kaas van heb gegeten en hoopte dat er iemand is die dit wel heeft!! Op internet kom ik er niet uit en Telfort zegt mij een nieuwe switch toe te zenden. Dus een antwoord als "wellicht een buur die de stoorzender uithangt" is voor mij goed genoeg, daar had ik niet aan gedacht en kan ik vanavond mee aan de slag. Ik zoek alleen naar de mogelijkheden/tips om dit te verhelpen!
Telfort stuurt een nieuwe switch, dus ik als leek maak daar uit op dat het wel degelijk met een "zwakker" wifi signaal te maken kan hebben, maar als jullie zeggen van niet...waar kan ik (behalve het huis van mijn buren platgooien
) nog meer naar kijken?
@eymey wat bedoel ik met een modem??? hoeveel opties (behalve een wit/zwart kastje in de meterkast waarop een signaal binnenkomt) zijn er?? Ja Genexis bedoelde ik. Sorry dat de terminologie niet goed op een rijtje staat, maar je had de vraag wel begrepen...
Ik stel de vraag hier omdat ik er geen kaas van heb gegeten en hoopte dat er iemand is die dit wel heeft!! Op internet kom ik er niet uit en Telfort zegt mij een nieuwe switch toe te zenden. Dus een antwoord als "wellicht een buur die de stoorzender uithangt" is voor mij goed genoeg, daar had ik niet aan gedacht en kan ik vanavond mee aan de slag. Ik zoek alleen naar de mogelijkheden/tips om dit te verhelpen!
Telfort stuurt een nieuwe switch, dus ik als leek maak daar uit op dat het wel degelijk met een "zwakker" wifi signaal te maken kan hebben, maar als jullie zeggen van niet...waar kan ik (behalve het huis van mijn buren platgooien
Verwijderd
Wanneer jij rare dingen schrijft zoals dat dat je je Wifi signaal rechtstreeks in de modem hebt geplugged moet je niet raar opkijken dat er om wat verheldering wordt gevraagd... 
Als je om hulp vraag is het handig om je vraag zo te formuleren dat eventuele hulpgevers begrijpen wat je bedoelt. En dat betekent soms dat je 10 zinnen extra moet gebruiken om je situatie uit te leggen, of een tekeningetje maken.
Als je om hulp vraag is het handig om je vraag zo te formuleren dat eventuele hulpgevers begrijpen wat je bedoelt. En dat betekent soms dat je 10 zinnen extra moet gebruiken om je situatie uit te leggen, of een tekeningetje maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 12:24 ]
ik kan het niet terugvinden dat ik dat heb gezegd, ik had de apple airport timecapsule (die een wifi signaal afgeeft) op de modem aangesloten
Dus even voor alle duidelijkheid: Op de Genexis NT (want zo heet dat modem eigenlijk) zit nu op poort 1 de Apple? En op poort 2 een switch voor 2 TV's?
En de theorie is dat de switch in de andere poort er voor kan zorgen dat de Apple Airport minder presteert dan voorheen?
Dat zou technisch gezien onmogelijk moeten zijn eerlijk gezegd....
Ik zoek het probleem eerder in de communicatie van de Apple met de Genexis Core. Wat voor "modem"had je hiervoor dan?
En de theorie is dat de switch in de andere poort er voor kan zorgen dat de Apple Airport minder presteert dan voorheen?
Dat zou technisch gezien onmogelijk moeten zijn eerlijk gezegd....
Ik zoek het probleem eerder in de communicatie van de Apple met de Genexis Core. Wat voor "modem"had je hiervoor dan?
@Barre73
- Op poort1 van de Genexis zit de Apple airport
- Op poort2 van de Genexis is de switch aangesloten, naar poort 1 van de switch
- Op poort2 van de switch is mijn interactieve tv beneden aangesloten
- Op poort3 van de switch is de tv verbindingsset aangesloten, voor tv boven
De naam van de oude modem weet ik helaas niet. Deze was oud volgens Telfort en moest worden vervangen. Ik was aan het werk toen dit gebeurde.
De switch kan ik alleen aansluiten zoals nu is gedaan. Anders werkt het spul niet. En zoals het nu is aangesloten heb ik een slechte wifi verbinding. Kan dit door de switch komen of iets anders?
Na telefonisch contact met Telfort, wordt er een nieuwe switch opgestuurd....waarom? Is het niet de modem die minder "presteert" oid?
De naam van de oude modem weet ik helaas niet. Deze was oud volgens Telfort en moest worden vervangen. Ik was aan het werk toen dit gebeurde.
De switch kan ik alleen aansluiten zoals nu is gedaan. Anders werkt het spul niet. En zoals het nu is aangesloten heb ik een slechte wifi verbinding. Kan dit door de switch komen of iets anders?
Na telefonisch contact met Telfort, wordt er een nieuwe switch opgestuurd....waarom? Is het niet de modem die minder "presteert" oid?
Nee, ik had de vraag maar half begrepen. En die vraag was ook werkelijk 'oprecht'.dop33 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:14:
Telfort stuurt een nieuwe switch, dus ik als leek maak daar uit op dat het wel degelijk met een "zwakker" wifi signaal te maken kan hebben, maar als jullie zeggen van niet...waar kan ik (behalve het huis van mijn buren platgooien) nog meer naar kijken?
In de glasvezelwereld verstaat namelijk iedere leek (no offense
En, hier heb jij natuurlijk niets aan, maar toch: Helaas zitten op de Telfort helpdesk meestal ook 'leken'. Als ze ook maar enigszins het idee hebben dat je het wel zo ongeveer goed aangesloten zal hebben, dan denken ze al "ach we sturen wel een nieuwe". Iig in het geval van iets goedkoops als zo'n switch.
edit: Zie net je duidelijke antwoord op de vraag van Barre73. Thanks daarvoor.
Het kan wel zijn dat er met de nieuwe NT iets mis zou zijn qua performance bijvoorbeeld. Maar dat kan je makkelijk ontdekken door bv. slechte performance van je TV ontvangers of door op je router (als dat kan) eens een laptop bedraad aan te sluiten en dan een speedtest doen.
Echter, je omschrijft dat je WIFI ook 'zwakker' is (minder bereik) als ik het goed heb begrepen. En dat kan onmogelijk door de NT komen. De NT is alleen maar een doorgeefluikje van pakketje van en naar je router. Op WIFI heeft hij 0 invloed.
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 07-11-2014 13:26 ]
Als het precies zo is, dan staan de Apple Airport en de switch dus gescheiden van elkaar, want de Genexis poorten doen onderling helemaal niets. Dus een snelle conclusie is dat de switch en de airport elkaar onmogelijk kunnen beinvloeden.dop33 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:21:
Zit er niet per ongeluk nog een kabeltje tussen de airport en de switch?
Enne, staat de airport nu op precies dezelfde plek als in de oude situatie?
nee, het enige wat is gebeurd is netwerkkabel uit oude modem en in de nieuwe modem gestoken. Daarna Apple van het stroom gehaald om het spul te resetten (moest van monteur)
Die performance op de tv, stond ook in mijn eerste topic....mijn wifi is slecht en na een uur tv kijken begint het beeld te haperen/stotteren/laggen. Dus moet weer stekker uit de NT halen, ff wachten en dan kon ik weer. (Telfort zei hierop, software update op tv ontvanger uitvoeren)eymey schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:22:
[...]
edit: Zie net je duidelijke antwoord op de vraag van Barre73. Thanks daarvoor.
Het kan wel zijn dat er met de nieuwe NT iets mis zou zijn qua performance bijvoorbeeld. Maar dat kan je makkelijk ontdekken door bv. slechte performance van je TV ontvangers of door op je router (als dat kan) eens een laptop bedraad aan te sluiten en dan een speedtest doen.
Echter, je omschrijft dat je WIFI ook 'zwakker' is (minder bereik) als ik het goed heb begrepen. En dat kan onmogelijk door de NT komen. De NT is alleen maar een doorgeefluikje van pakketje van en naar je router. Op WIFI heeft hij 0 invloed.
Zal de laptop nog kunnen aansluiten op de kabel en een speedtest doen. Wat zou ik daarin kunnen ontdekken? Of wat voor afwijking zou ik moeten zien als er echt iets aan de hand is?
Ja mijn wifi is zwakker. Begrijp van jullie dat de NT enkel een doorgeefluik zou zijn, maar als dit nu een inferieur ding is, geeft deze dus een zwakkere verbinding door naar mijn Apple TC, die dus weer een zwakkere wifi verbinding mijn huis in blaast, of moet ik dat niet zo zien?
Maar waar zit dan jouw vermoedelijke verband met de switch? Want daar had je dus ook niets aan veranderd en nu vermoed je ineens dat de problemen door de switch komen?dop33 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:33:
nee, het enige wat is gebeurd is netwerkkabel uit oude modem en in de nieuwe modem gestoken. Daarna Apple van het stroom gehaald om het spul te resetten (moest van monteur)
dat is mijn vraag aan jullie, mijn constatering is enkel dat sinds die switch "nodig" is omdat het "handig" is om 2 van de 4 poorten op de NT uit te schakelen, ik hinder ondervind.
- Komt het door de switch? Kan die omdat er 2 tv's op zijn aangesloten misschien te veel vragen van de NT waardoor deze een beroerder signaal doorgeeft naar de Apple met als gevolg matige wifi?
- Komt het door de/het NT? Is dit gewoon een boutding?
- Komt het door wat anders? .....?
- Komt het door de switch? Kan die omdat er 2 tv's op zijn aangesloten misschien te veel vragen van de NT waardoor deze een beroerder signaal doorgeeft naar de Apple met als gevolg matige wifi?
- Komt het door de/het NT? Is dit gewoon een boutding?
- Komt het door wat anders? .....?
Blijft staan niets aan de "achterkant" van de airport invloed zou kunnen hebben op de sterkte van zijn wifi.dop33 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:40:
Ja mijn wifi is zwakker. Begrijp van jullie dat de NT enkel een doorgeefluik zou zijn, maar als dit nu een inferieur ding is, geeft deze dus een zwakkere verbinding door naar mijn Apple TC, die dus weer een zwakkere wifi verbinding mijn huis in blaast, of moet ik dat niet zo zien?
Ook al hang je de meest vreemde apparatuur aan de NT of aan de switch, je wifi signaal zelf kan daardoor niet zwakker worden. Tenzij je allemaal kabels en kastjes bovenop de airport zet ofzo, waardoor zijn wifi ingeperkt wordt.
Volgens mij heeft je buurman gewoon een nieuwe wifi/router gekocht en zit die nu gewoon op hetzelfde kanaal of dichtbij jouw te blaten.
Zou gewoon even opnieuw een wifi scan doen met netstumbler of dergelijke en kijken of je router nog wel een beetje op een leeg bad bredtestukje zit
Misschien wat extra apparaatjes aangesluiten thuis op de wifi? (telefoons / tablets / etc), die snoepen allemaal van de max badnbreedte af.
Misschien even mixed mode uitzetten en alleen op 5Gz gaan zitten. Channel bonding en/of alleen op 40 Hz kanaal gaan zitten.
Kort om, je wifi kan door verschillende reden slechter worden, meestal door je buren om onbewust omdat je wat nieuwe hardware aan hebt staan.
Zou gewoon even opnieuw een wifi scan doen met netstumbler of dergelijke en kijken of je router nog wel een beetje op een leeg bad bredtestukje zit
Misschien wat extra apparaatjes aangesluiten thuis op de wifi? (telefoons / tablets / etc), die snoepen allemaal van de max badnbreedte af.
Misschien even mixed mode uitzetten en alleen op 5Gz gaan zitten. Channel bonding en/of alleen op 40 Hz kanaal gaan zitten.
Kort om, je wifi kan door verschillende reden slechter worden, meestal door je buren om onbewust omdat je wat nieuwe hardware aan hebt staan.
[ Voor 42% gewijzigd door j1nx op 07-11-2014 14:09 ]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Lijbrandt telefonie doet het hier niet. (PC 6961)
Mensen die ons bellen krijgen gelijk onze voicemail, zelf kunnen we ook niet bellen.
Meer mensen hier last van?
Mensen die ons bellen krijgen gelijk onze voicemail, zelf kunnen we ook niet bellen.
Verwijderd
Dat moet je niet zo ziendop33 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:40:
[...]
Heb je al eens getest wat er gebeurt wanneer je verschillende systemen uitschakelt?
Effe je hele tv stekker uit de Genexis, heeft dat invloed op de Wifi?
(en btw: wat bedoel je met een zwakkere wifi verbinding: 'minder streepjes' of minder bandbreedte?)
Je tv verbindingsset (wat dat ook moge zijn) eruit, hikt je bekabelde tv dan na een uur ook?
Nou IcyK.... hij heeft een Core Advanced gekregen. Staan niet helemaal bekend als de allerbeste NT's naar mijn bescheiden mening.
@ dop33: Zie je de oude NT op onderstaande pagina terug? En is wellicht ook de gehele FTU (waar de glasvezel op binnenkomt) vervangen?
http://kpn-glasklanten.cu...rs/detail_page/a_id/14580
@ dop33: Zie je de oude NT op onderstaande pagina terug? En is wellicht ook de gehele FTU (waar de glasvezel op binnenkomt) vervangen?
http://kpn-glasklanten.cu...rs/detail_page/a_id/14580
Verwijderd
Ik begrijp je niet Barre... ookal heeft 'ie een crappy NT, dan kan je toch nog steeds door systemen uit te schakelen achterhalen waar (misschien) de oorzaak van een mindere Apple wifi prestatie zit?
effe modem ressetenmb1 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:56:
Lijbrandt telefonie doet het hier niet. (PC 6961)
[YouTube: http://youtu.be/2NA153cql3k?list=UUMutmZr0F7yhnaL5_9BuZfg]
[ Voor 14% gewijzigd door MCP cloud op 07-11-2014 16:16 ]