Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 19:16
starcopy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:24:
[...]

Probeer deze eens. Die werkt prima, al heb ik met het geluid nog niet al te veel ervaring.

Google Play: A Better Camera
Bij het selecteren van video in de app bevriest het beeld.

Ik heb recent ( 1 dag geleden ) wel de nieuwe weekly update geïnstalleerd... En wat ik zo 123 lees ben ik niet de enige met dit probleem... Wel heel erg balen dit.

Editie: Voice recorder qualiteit laat ook te wensen over. Maar ik ben wel gewoon te verstaan tijdens het bellen zegt men.

Hopelijk is het gewoon een software bug.. Heb geen referentie materiaal voor de update want ik had toen nog geen film gemaakt :-(

[ Voor 18% gewijzigd door Kelnarath op 08-07-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Kelnarath schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:43:
[...]

Bij het selecteren van video in de app bevriest het beeld.

Ik heb recent ( 1 dag geleden ) wel de nieuwe weekly update geïnstalleerd... En wat ik zo 123 lees ben ik niet de enige met dit probleem... Wel heel erg balen dit.

Editie: Voice recorder qualiteit laat ook te wensen over. Maar ik ben wel gewoon te verstaan tijdens het bellen zegt men.

Hopelijk is het gewoon een software bug.. Heb geen referentie materiaal voor de update want ik had toen nog geen film gemaakt :-(
Video had ik nog niet geprobeerd met de nieuwe update. Maar je hebt gelijk, hier loopt de app dan ook vast. Foto maken lukt wel.

Een update is niet altijd een vooruitgang. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Is het niet mogelijk dat gruwelijk irritante venster uit te zetten wat je steeds maar opnieuw te zien krijgt als je ook maar iets van media naar je telefoon wilt kopiëren?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0fL5FmL.png
Ik snap dat er computer leken zijn, maar het is toch niet voor niets dat ik dit bestand naar mijn telefoon wil kopiëren? 8)7
En sowieso, een aardappel ondersteund tegenwoordig al MP3's :9
/einde rant O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:15
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LEW387e.png

vooral de laatste zin...dit is een post van 08/07/2014 (gisteren) dus ik ben wel benieuwd nu :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ch3ckmate op 09-07-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoobinW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb vandaag mijn Xiaomi Mi3 binnen gekregen. Via ibuygou.com gekocht. Hij was al binnen 5 dagen bezorgd. Ik kon hem meteen opstarten en het werkt allemaal erg goed. Wat me wel meteen opviel was dat de mobiel ERG warm werd tijdens het opladen en dat hij op een gegeven moment ook niet meer wou opladen. Ik was ondertussen ook bezig op de mobiel, dus ik raad aan de mobiel niet te gebruiken tijdens het opladen. Ook duurt het downloaden van de nieuwe MIUI update ERG lang, terwijl apps van google play zo zijn gedownload. Hij doet ondertussen al bijna 2 uur over 10% van 420mb. En dan gaat het nog niet eens over v5.

Maar waar ik wel echt teleurgesteld over ben is de benchmark die ik deed met antutu. Op internet kom je allemaal benchmarks tegen dat ze een score van 35.000~37.000 halen. Ik haal in de "High Performance" stand net 30.000. Ondanks dat is het nog steeds erg snel.

Maar ondanks dat ik een beetje teleurgesteld ben in deze telefoon is het wel een aanrader. Je kunt de telefoon helemaal costumizen met thema's en MIUI is verder erg gebruiksvriendelijk. MIUI is in mijn ogen een combi van Android en iOS en dat is precies wat ik zocht. Rating : 8/10. Als de punten die ik hierboven noemde er niet waren was het sowieso 10/10.

PS: LET OP! Als je nummers staan opgeslagen op je simkaart, dan kun je ze vergeten want die pakt die niet. Niet bij mij in ieder geval. Je kunt de nummers alleen op je google account opslaan of op je Xiaomi account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
RoobinW schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:40:
Ik heb vandaag mijn Xiaomi Mi3 binnen gekregen. Via ibuygou.com gekocht. Hij was al binnen 5 dagen bezorgd. Ik kon hem meteen opstarten en het werkt allemaal erg goed. Wat me wel meteen opviel was dat de mobiel ERG warm werd tijdens het opladen en dat hij op een gegeven moment ook niet meer wou opladen. Ik was ondertussen ook bezig op de mobiel, dus ik raad aan de mobiel niet te gebruiken tijdens het opladen. Ook duurt het downloaden van de nieuwe MIUI update ERG lang, terwijl apps van google play zo zijn gedownload. Hij doet ondertussen al bijna 2 uur over 10% van 420mb. En dan gaat het nog niet eens over v5.

Maar waar ik wel echt teleurgesteld over ben is de benchmark die ik deed met antutu. Op internet kom je allemaal benchmarks tegen dat ze een score van 35.000~37.000 halen. Ik haal in de "High Performance" stand net 30.000. Ondanks dat is het nog steeds erg snel.

Maar ondanks dat ik een beetje teleurgesteld ben in deze telefoon is het wel een aanrader. Je kunt de telefoon helemaal costumizen met thema's en MIUI is verder erg gebruiksvriendelijk. MIUI is in mijn ogen een combi van Android en iOS en dat is precies wat ik zocht. Rating : 8/10. Als de punten die ik hierboven noemde er niet waren was het sowieso 10/10.

PS: LET OP! Als je nummers staan opgeslagen op je simkaart, dan kun je ze vergeten want die pakt die niet. Niet bij mij in ieder geval. Je kunt de nummers alleen op je google account opslaan of op je Xiaomi account.
Originele 4.3 rom soms? Ook kun je er gewoon Nova of Apex launcher opzetten. Mijn Antutu is bijna 36000, maar zet er maar een een andere rom op. En dan niet via update, maar gewoon het bestand downloaden en op je mi3 zetten. Zul je zien dat de meeste van je ergernissen al weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Is de camera echt zo slecht? Ik kom van een S2, kan er dan alleen maar op vooruit gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoobinW
De_Bastaard schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:11:
Is de camera echt zo slecht? Ik kom van een S2, kan er dan alleen maar op vooruit gaan toch?
Persoonlijk vind ik de camera erg goed. Snelle focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoobinW
starcopy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:51:
[...]

Originele 4.3 rom soms? Ook kun je er gewoon Nova of Apex launcher opzetten. Mijn Antutu is bijna 36000, maar zet er maar een een andere rom op. En dan niet via update, maar gewoon het bestand downloaden en op je mi3 zetten. Zul je zien dat de meeste van je ergernissen al weg zijn.
Bedoel je dan dat ik zelf 4.3 erop heb staan? Ik check het forum wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
RoobinW schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:16:
[...]

Bedoel je dan dat ik zelf 4.3 erop heb staan? Ik check het forum wel even.
Gebruik hier 1 van. Dan weet je zeker dat het goed werkt.

http://xiaomi.eu/community/threads/4-7-11.24912/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
vind camera ook niet slecht, zeker beter dan die van een s2 ,ongeveer gelijk aan die van een xperia z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoobinW
starcopy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:51:
[...]

Gebruik hier 1 van. Dan weet je zeker dat het goed werkt.

http://xiaomi.eu/community/threads/4-7-11.24912/
Opeens kon hij de updates wel snel downloaden. Zit nu op versie 4.7.11 en heb nu 34.000 score op antutu. Thnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Wat is de naam van de ROM voor de Mi3W op Xiaomi.eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zo, net de 64gb besteld via EU warehouse. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Ik ben de gelukkige eigenaar van een MI3 met een Snapdragon 801!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oQaq9UPl.png
Vond het al vreemd, maar het is dus een bug :)

Verder haal ik maar 22000 punten met antutu. Niet dat ik vind dat het ding langzaam is, maar zou wel willen weten waarom. Draai de multilang weekly van vorige week.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Is wel een erg lage score. Op mid instelling haal ik rond de 30/31000. Of draai je in economy stand om langer met je batterij te doen? Wat zegt hij bij system in cpu-z?

Is die ML van de Xiaomi.eu site, of issie via ota geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Ook met de laatste weekly dezelfde lage scores. Performance profile maakt eigenlijk vrijwel niks uit. Ik heb ze via xiaomi.eu gedownload, ota is me te traag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Dan klopt er toch iets niet bij jou. die waarden zijn domweg te laag. Het enige wat je zou kunnen proberen is terug naar fabrieksinstellingen. Een cache en data wipe dus. Alleen dan ben je wel al je instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Ik weet niet zo goed wat het is, mijn vorige HTC One S was de laatste maanden vreselijk traag. Ik heb vrijwel alle apps via titanium backup overgezet, en dan krijg ik een vermoeden dat het iets met een backup is ofzo. Ik heb aan de andere kant echter totaal geen last van battery drains, die ik op mijn oude telefoon wel had, dus dan lijkt het weer sterk dat het iets met apps te maken heeft.

Ik kan voor de zekerheid alles backuppen, software reset, en dan kijken wat de scores zijn. Mocht dat het wel of niet zijn dan kan ik alsnog alles terug zetten. Alleen veel werk weer, ik ben niet meer zo fanatiek met android roms (en alles wat erbij hoort) juist omdat ik het hele backuppen en restoren zoveel werk vond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Met Titanium Backup Gaat het vrij snel. Bovendien zou ik alleen de apps beckuppen, niet de data. Want als je vermoeden klopt, is het met het terugzetten van je HTC backup fout gegaan. Is er toch data troep mee overgezet. En dan krijg je rare dingen.

Misschien het beste om een backup te maken, en dat via de recovery de rom opnieuw installeren. Kost je hooguit 5 minuten met een cache en data wipe natijd, dus je bent snel genoeg weer aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zo ik heb hem binnen hoor! Erg fijne telefoon ... vooral vergeleken met mijn oude / brakke S2 !

Alleen even wat vraagjes:

Op een 'normale' android telefoon heb je zeg maar je bureaublad met enkele apps, en een achterliggend menu waarbij je alle apps kunt zien. Dat heb ik nog niet gevonden op de Mi3. Mis ik iets of hoort dit bij het Miui design?

Hoe krijg ik dat woordenboek uitgeschakeld? Ik heb het als ik het goed heb nu uitgezet in mijn systeeminstellingen maar toch blijft de telefoon woorden geven als 'hints' bij sms/whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

jeka

Support your local club.

Dit hoort bij het Miui design :)

Zit je woordenboek niet ergens bij je toetsenbord instellingen?

[ Voor 5% gewijzigd door jeka op 18-07-2014 10:40 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Daar vind ik alleen de spellingcheck, en die heb ik uitgezet. Maar de hints wil ik ook niet zien :p

[ Voor 61% gewijzigd door De_Bastaard op 18-07-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben aan het denken om deze telefoon te halen, maar ik lees ook op verschillende sites dat de Mi3S eraan komt / er al zou moeten zijn zo ongeveer... Die zou een nieuwere snapdragon krijgen en ook 4G moeten ondersteunen door de geüpgrade hardware, toch wel lekker meegenomen natuurlijk (mits de prijs niet ineens 100 euro meer wordt).

Xiaomi doet over 4 dagen een aankondiging, maar dat zal wel de Mi4 zijn gok ik?

Wat denken jullie, nog even paar weekjes afwachten?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Owja, die app waarmee je verschillende Themes etc. kunt downloaden werkt niet. Om een of andere reden kan er geen connectie gemaakt worden ... iemand ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Hoogie2004 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:39:
Ik ben aan het denken om deze telefoon te halen, maar ik lees ook op verschillende sites dat de Mi3S eraan komt / er al zou moeten zijn zo ongeveer... Die zou een nieuwere snapdragon krijgen en ook 4G moeten ondersteunen door de geüpgrade hardware, toch wel lekker meegenomen natuurlijk (mits de prijs niet ineens 100 euro meer wordt).

Xiaomi doet over 4 dagen een aankondiging, maar dat zal wel de Mi4 zijn gok ik?

Wat denken jullie, nog even paar weekjes afwachten?
Houd er wel rekening mee dat er, zeker bij Xiaomi, vaak behoorlijk wat tijd zit tussen de release en het daadwerkelijk buiten China verkrijgbaar zijn van een toestel.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

HenkPatat schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Houd er wel rekening mee dat er, zeker bij Xiaomi, vaak behoorlijk wat tijd zit tussen de release en het daadwerkelijk buiten China verkrijgbaar zijn van een toestel.
Daar had ik al het vermoeden van, vandaar dat ik hier eens een proefballontje opliet :) Nu kan ik in principe nog wel even wachten, maar of dat veel zin heeft... Denk niet dat ik veel zal missen als ik niet wacht op de Mi3S.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:30
Hoogie2004 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:01:
[...]

Daar had ik al het vermoeden van, vandaar dat ik hier eens een proefballontje opliet :) Nu kan ik in principe nog wel even wachten, maar of dat veel zin heeft... Denk niet dat ik veel zal missen als ik niet wacht op de Mi3S.
had mijn mi3 vorig jaar in september gepreorderd en pas in januari dit jaar gekregen,om ff aan te geven hoe lang t kan duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mipad daarentegen is wel weer snel verkrijgbaar, blijkbaar is de afname aanzienlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:46
De_Bastaard schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:28:
Owja, die app waarmee je verschillende Themes etc. kunt downloaden werkt niet. Om een of andere reden kan er geen connectie gemaakt worden ... iemand ? :)
Dat probleem had ik ook. Ik heb de aanwijzingen van Starcopy gevolgt (pagina 19 bovenaan) en nou werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet mijn Xiaomi Mi3 binnengekregen. Ben er zeer tevreden over. Prachttoestel!!

Even enkele vragen : 1. Welke ROM gebruiken jullie of welke is de meest stabiele en hoe plaats ik deze er
best op? ( via updater of via opstart restore )
2. De flip-case dat erbij zat is maar rommel, deze ga ik dus niet gebruiken. Ik heb al
tempered glass protection besteld maar wens nog een mooie deftige case kopen.
Welke kunnen jullie mij aanraden ?
3. Dien ik er KitKat op te plaatsen of is dit niet aangeraden?
4. Welke GPS-Software is degelijk of gebruiken jullie?
5. Nog dingen waar ik op moet letten of leuke apps/games?

Alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:34:
Zonet mijn Xiaomi Mi3 binnengekregen. Ben er zeer tevreden over. Prachttoestel!!

Even enkele vragen : 1. Welke ROM gebruiken jullie of welke is de meest stabiele en hoe plaats ik deze er
best op? ( via updater of via opstart restore )
2. De flip-case dat erbij zat is maar rommel, deze ga ik dus niet gebruiken. Ik heb al
tempered glass protection besteld maar wens nog een mooie deftige case kopen.
Welke kunnen jullie mij aanraden ?
3. Dien ik er KitKat op te plaatsen of is dit niet aangeraden?
4. Welke GPS-Software is degelijk of gebruiken jullie?
5. Nog dingen waar ik op moet letten of leuke apps/games?

Alvast bedankt !!
Ik gebruik gewoon deze:

http://files.miuiandroid...._cancro_4.7.25_kk-4.4.zip

Gewoon naar je phone kopiëren en handmatig installeren via de updater app. Deze is gebaseerd op KK 4.4.3 Er wel aan denken dat je daarna een cache wipe doet.

Werkt hier zonder problemen. Voor navigatie gebruik ik nog steeds gewoon TomTom, voldoet en heeft geen internet voor de mappen nodig.

Een echt mooie case heb ik nog niet gevonden, maar ik blijf nog ff zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:17:
[...]

Ik gebruik gewoon deze:

http://files.miuiandroid...._cancro_4.7.25_kk-4.4.zip

Gewoon naar je phone kopiëren en handmatig installeren via de updater app. Deze is gebaseerd op KK 4.4.3 Er wel aan denken dat je daarna een cache wipe doet.

Werkt hier zonder problemen. Voor navigatie gebruik ik nog steeds gewoon TomTom, voldoet en heeft geen internet voor de mappen nodig.

Een echt mooie case heb ik nog niet gevonden, maar ik blijf nog ff zoeken. ;)
Indien ik die zou installeren blijven mijn contacten op de telefoon staan ? Of verwijderd hij echt alles door die cache wipe?

Ja een case is echt noodzakelijk heb ik al door. Gebruik jij nu een gewone screenprotector of tempered glass protection ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:21:
[...]

Indien ik die zou installeren blijven mijn contacten op de telefoon staan ? Of verwijderd hij echt alles door die cache wipe?

Ja een case is echt noodzakelijk heb ik al door. Gebruik jij nu een gewone screenprotector of tempered glass protection ?
Al je gegevens blijven bestaan, maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid een backup maken. 100% garantie heb je nooit. Cache wipe is nodig om de resten van de oude rom te verwijderen.

Ik heb hier behalve de case die ik bij to2c uitgezocht heb, ook een tempered Glass protection opzitten. Is toch wel het meest ideale.

Ik net te kijken naar deze case, die heeft wel wat.

http://www.ebay.nl/itm/FU...viles&hash=item27e8132e74

[ Voor 12% gewijzigd door starcopy op 29-07-2014 17:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:44:
[...]

Al je gegevens blijven bestaan, maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid een backup maken. 100% garantie heb je nooit. Cache wipe is nodig om de resten van de oude rom te verwijderen.

Ik heb hier behalve de case die ik bij to2c uitgezocht heb, ook een tempered Glass protection opzitten. Is toch wel het meest ideale.

Ik net te kijken naar deze case, die heeft wel wat.

http://www.ebay.nl/itm/FU...viles&hash=item27e8132e74
Die case was ik ook tegengekomen en geniet ook mijn voorkeur. Deze ineens maar eens bestellen voor er ongelukken gebeuren!!

Hoe voer ik die cache wipe uit trouwens?

Android versie 4.3 JLS36C en MIUI-4.3.14 staat er blijkbaar nu op. Dus best die van u erop plaatsen ? Wat zijn de voordelen/veranderingen ?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:30:
[...]

Die case was ik ook tegengekomen en geniet ook mijn voorkeur. Deze ineens maar eens bestellen voor er ongelukken gebeuren!!

Hoe voer ik die cache wipe uit trouwens?

Android versie 4.3 JLS36C en MIUI-4.3.14 staat er blijkbaar nu op. Dus best die van u erop plaatsen ? Wat zijn de voordelen/veranderingen ?

Groetjes
Phone helemaal uitzetten. Dan opstarten door de volumeknop omhoog ingedrukt te houden en op de powerknop te drukken.

Je komt dan in een menu terecht met 2 Chinese en 1 Engels talige balk. De Engelse kiezen,

Volgend venster ga je naar Wipe en reset, vervolgens voor wipe cache. als dit alles klaar is, phone opnieuw opstarten.

Let er wel op dat het tot 98% snel doorloopt, die laatste 2% kan zo maar een half uur duren. Niet druk over maken, is een nooit opgeloste bug in de software. Hij start vanzelf wel weer op als hij klaar is.

Die rom in de link is speciaal voor de westerse gebruikers. Zit standaard het Google verhaal in. En bugs die daar niet spelen maar hier wel, zijn opgelost. Alleen aan denken dat je geen OTA updates meer binnen haalt. Want dan ga je 2 versies door elkaar gooien.

Hier heb je nog een soortgelijke case, alleen wat goedkoper.

http://www.ebay.nl/itm/Lu...Cases&hash=item27e73279eb

[ Voor 7% gewijzigd door starcopy op 29-07-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:10:
[...]

Hier heb je nog een soortgelijke case, alleen wat goedkoper.

http://www.ebay.nl/itm/Lu...Cases&hash=item27e73279eb
Net besteld. THX!!

Nog één probleem vastgesteld. Yelo TV app ( app van telenet om live tv te kijken en opnames in te stellen etc. in België ) vliegt er continu meteen uit. Kan dus geen live programma's ofzo bekijken.

Heb jij dit probleem ook en/of werkende gekregen ?

Gelezen dat het mss met rooted phones niet zou werken, hopelijk valt die op te lossen, appke dak vrij veel gebruik.

Heb al HIDE root managers enzo getest maar helpt niet.

Ik denk dat ik ergens Machtigingscontrole moet inschakelen mss gaat dit het doen, alléén kan ik dit nergens vinden. Iemand ?

EDIT: Alles al geprobeerd ook via superSU maar geeft ook aan dat hij dit niet kan updaten door ROOT problemen of machtigingen. Bij apps al wa machtigingsveranderingen proberen doen maar haalt niets uit.

Met hide my root geeft hij --> Hide My Root probeert systeem ROOT toegang te verkrijgen die standaard is uitgeschakeld om systeem veiligheid te garanderen. Als u het wil inschakelen...

Ik krijg het enkel niet ingeschakeld. Bij machtigingscontrole etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:56:
[...]

Net besteld. THX!!

Nog één probleem vastgesteld. Yelo TV app ( app van telenet om live tv te kijken en opnames in te stellen etc. in België ) vliegt er continu meteen uit. Kan dus geen live programma's ofzo bekijken.

Heb jij dit probleem ook en/of werkende gekregen ?

Gelezen dat het mss met rooted phones niet zou werken, hopelijk valt die op te lossen, appke dak vrij veel gebruik.

Heb al HIDE root managers enzo getest maar helpt niet.

Ik denk dat ik ergens Machtigingscontrole moet inschakelen mss gaat dit het doen, alléén kan ik dit nergens vinden. Iemand ?

EDIT: Alles al geprobeerd ook via superSU maar geeft ook aan dat hij dit niet kan updaten door ROOT problemen of machtigingen. Bij apps al wa machtigingsveranderingen proberen doen maar haalt niets uit.

Met hide my root geeft hij --> Hide My Root probeert systeem ROOT toegang te verkrijgen die standaard is uitgeschakeld om systeem veiligheid te garanderen. Als u het wil inschakelen...

Ik krijg het enkel niet ingeschakeld. Bij machtigingscontrole etc.
Graag gedaan,elke cent telt. ;)

Ik net ff op de mijne gekeken, maar blijkbaar ligt jouw probleem er in dat je superSu gebruikt. Al dat soort apps heb ik er niet op staan. Ik gebruik gewoon de interne root zelf. Kun je vinden onder:

beveiliging => machtiging => root toegang en die laatste is een switch die je aan en uit kunt zetten. Gooi dus eerst die andere app er maar af. En speel daarna maar eens met de eigen root.

Overigens als Ollander ken ik het programma niet, maar weet van soortgelijke programma's hier, dat root vaak ellende geeft met dat soort apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:56:
[...]

Graag gedaan,elke cent telt. ;)

Ik net ff op de mijne gekeken, maar blijkbaar ligt jouw probleem er in dat je superSu gebruikt. Al dat soort apps heb ik er niet op staan. Ik gebruik gewoon de interne root zelf. Kun je vinden onder:

beveiliging => machtiging => root toegang en die laatste is een switch die je aan en uit kunt zetten. Gooi dus eerst die andere app er maar af. En speel daarna maar eens met de eigen root.

Overigens als Ollander ken ik het programma niet, maar weet van soortgelijke programma's hier, dat root vaak ellende geeft met dat soort apps.
:*) Idd, in Nederland hadden Ziggo-users er ook problemen mee heb ik gelezen.

Machtiging --> Root toegang zie ik er bij beveiliging niet eens tussenstaan. Ik zal die ROM er maar best eens opzetten die je me eerder had gestuurd zeker? ( staat het er letterlijk zoals jij het beschrijft normaal ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:03:
[...]

:*) Idd, in Nederland hadden Ziggo-users er ook problemen mee heb ik gelezen.

Machtiging --> Root toegang zie ik er bij beveiliging niet eens tussenstaan. Ik zal die ROM er maar best eens opzetten die je me eerder had gestuurd zeker? ( staat het er letterlijk zoals jij het beschrijft normaal ? )
Yup. Als je gaat flashen, wel weer even aandachtig mijn berichtje hierover goed lezen. Alleen ipv swipe data, dan voor wipe all kiezen. Wel doen dus gelijk na het flashen, anders ben je alle kwijt. Ook geen backup terugzetten van de huidige rom, anders kon je wel eens rare dingen zien gebeuren.

Ik wil overigens bij deze even een waarschuwing plaatsen, kan een hoop gezeur schelen.

Ik zou bij IBUYGOU aanraden om alleen maar met Dhl verzending te bestellen, want anders ga je goed nat.

31-5 een bestelling gedaan. Die is verstuurd per Philipine post (PH) staat tot op de dag van vandaag op prepare to send to destination country. Ik was 1 dag te laat met het aanmaken van een case bij Paypal, en aangezien ze bij Ibuygou ook niet gek zijn, zit ik nu met de gebakken peren. Eerste mailtje werd nog op gereageerd zo van:

But You are so lucky because your battery have been taken away.So much customers cant buy battery because shipping company will never receive sensitive parcel again. What a pity!

Met andere woorden, weg is pech. Sindsdien kan ik mail sturen met vragen wat ik wil, antwoord krijg ik niet meer.

Zo ver wat het woord "vertrouwen" daar waard is. Viel mij vies tegen, nu begin ik me dus ook af te vragen hoe zij met garantie om gaan springen. :(

[ Voor 65% gewijzigd door starcopy op 30-07-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Na een factory reset werkt mijn telefoon weer snel, ook de accu houdt het langer vol. Het probleem wat ik nu ondervind is dat hij apps heel snel killt.
Het vervelende is dat hij gewoon mijn muziekspeler of soms toetsenbord killt als ik een andere app opstart. Eerder deed hij dat niet. Ik kan de apps wel in het geheugen vastzetten maar dan blijven ze ook geheugen gebruiken als het niet nodig is.

verder heb ik het probleem dat als ik de lijst met recente apps leeg maak dan killt hij ze allemaal, terwijl dat normaal niet echt de bedoeling is. Apps zoals gsam stoppen dan met accu verbruik bij te houden bijvoorbeeld. Eerdere telefoons die ik had deden dat niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
soulcrusher schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:14:
Na een factory reset werkt mijn telefoon weer snel, ook de accu houdt het langer vol. Het probleem wat ik nu ondervind is dat hij apps heel snel killt.
Het vervelende is dat hij gewoon mijn muziekspeler of soms toetsenbord killt als ik een andere app opstart. Eerder deed hij dat niet. Ik kan de apps wel in het geheugen vastzetten maar dan blijven ze ook geheugen gebruiken als het niet nodig is.

verder heb ik het probleem dat als ik de lijst met recente apps leeg maak dan killt hij ze allemaal, terwijl dat normaal niet echt de bedoeling is. Apps zoals gsam stoppen dan met accu verbruik bij te houden bijvoorbeeld. Eerdere telefoons die ik had deden dat niet.
Welke rom staat er op, de originele Chinese ML of die van xiaomi.eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Xiamo.eu ml afgelopen vrijdag

[ Voor 10% gewijzigd door soulcrusher op 31-07-2014 12:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die Cancro versie draai ik hier ook, en eigenlijk geen problemen mee gehad. Kan wel zijn dat dit komt omdat ik geen Miui gebruik, maar gewoon Nova launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Ik snap er helemaal niks meer van, ik wou hem rebooten en sindsdien start hij niet meer op. die xiaomi.eu multilang stond op system2 (geen idee waarom) en system1 kon ik wel nog booten maar daar fc'de vrijwel iedere app. Nu heb ik cache en user data gewist via recovery maar dan start hij system1 op, welke nu ook al niet meer wil booten. Ik snap echt de ballen niet met dat system1 en 2, wanneer flasht die waar, wanneer wiped die welke, welke update welke enzovoorts. System2 zou overigens alleen gebruikt worden als je CWM installeerd, wat ik nieteens heb. Ik krijg hem nu met geen mogelijkheid geboot. Is flashen via fastboot een optie? Ik zou niet zo goed weten hoe ik hem anders nog aan de praat krijg. Dit komt zo out of the blue allemaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kun je via de pc nog wel op je interne sd komen? Zo ja, dan kun je ook nog proberen om een nieuwe rom te hernoemen naar update.zip, en deze via de eigen recovery te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Nee, via die recovery van hun kun je niet op de SD. Ik heb via fastboot en miflash een originele rom kunnen flashen (system1) en nu boot hij weer. Ik snap nog steeds niet hoe dat system 1 en 2 werkt, jammer dat TWRP of CWM geen optie is (CWM niet met KK last ik). Maarja, nu dus maar weer proberen die multilang erop te zetten. Bedankt iig.

Edit: Nou fijn, je kan bij MiFlash kiezen of je alles inclusief sd wil wipen of alles exclusief sd, ik laatste natuurlijk gekozen maar toch is de hele sd gewiped, weg backups. Ik hoop dat het hierbij blijft want ik word een beetje moe van al het gedoe.

[ Voor 27% gewijzigd door soulcrusher op 01-08-2014 01:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
soulcrusher schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:46:
Nee, via die recovery van hun kun je niet op de SD. Ik heb via fastboot en miflash een originele rom kunnen flashen (system1) en nu boot hij weer. Ik snap nog steeds niet hoe dat system 1 en 2 werkt, jammer dat TWRP of CWM geen optie is (CWM niet met KK last ik). Maarja, nu dus maar weer proberen die multilang erop te zetten. Bedankt iig.

Edit: Nou fijn, je kan bij MiFlash kiezen of je alles inclusief sd wil wipen of alles exclusief sd, ik laatste natuurlijk gekozen maar toch is de hele sd gewiped, weg backups. Ik hoop dat het hierbij blijft want ik word een beetje moe van al het gedoe.
Waarschijnlijk heb je dezelfde denkfout gemaakt als ik. Het is wel android, maar werkt toch net wat anders door die Miui interface. Daarom heb ik er ook weer Nova op gezet.. En omdat je geen extern SD slot hebt, vergeet je gauw dat bij de keuze in Miflash de externe bedoeld wordt. De interne wordt altijd gewist als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:39
In hoeverre is deze telefoon te bedienen met één hand? Heeft Miui gestures zodat ik naar beneden kan swipen voor de notificatiebalk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Je kan wel naar beneden swipen ergens op het beeldscherm voor de notificatiebalk maar alleen in niet scrollbare dingen (homescreen maar niet chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ashen Shugar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:28:
In hoeverre is deze telefoon te bedienen met één hand? Heeft Miui gestures zodat ik naar beneden kan swipen voor de notificatiebalk ?
Ik vind het wel meevallen maar mijn vriendin heeft kleinere handen en vind het niet echt makkelijk met één hand

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:32
even een korte vraag aangezien ik een upgrade overweeg van Mi2s naar Mi3 (voor paar features) hoe vlot werkt de glove mode? Werkt dit bvb vlot met motorhandschoenen ?
Vind namelijk nergens echt een antwoord... thanks!

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Ashen Shugar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:28:
Ik heb best kleine handen maar ik vind het goed te bedienen. Notificatiebalk kan nét een hand als ik de onderkant op mijn pink laat rusten, ondanks de grote bezels.

Net even op gelet en ik merk wel dat ik onbewust vaak twee handen gebruik, boven de wasbak of boven tegels ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door soulcrusher op 06-08-2014 00:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 13:16
Ik heb er ook een besteld, bij dx.com en laten bezorgen met DHL, duurt ongeveer 3 dagen, lekker snel.

Maar Dealextreme is toch wel een betrouwbare reseller van Xiaomi apparatuur toch? Niet dat ik een fake opgestuurd krijg?

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Dx is betrouwbaar. Wel leveren ze oa. ook fake xiaomi oordopjes naast de originele, maar als er in de titel xiaomi staat betreft het een origineel product.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 13:16
soulcrusher schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:29:
Dx is betrouwbaar. Wel leveren ze oa. ook fake xiaomi oordopjes naast de originele, maar als er in de titel xiaomi staat betreft het een origineel product.
Thanks voor het antwoord. Dan nog één vraagje: de telefoon maakt gebruik van een standaard formaat simslot. De meesten van ons zullen echter gebruik maken van een ander formaat simkaart. Ik heb zelf een (verknipte, met simcutter) microsim. Kan ik deze, wanneer ik hem terugklik in zijn originele omhulsel waar ik hem heb uitgeknipt, zonder problemen gebruiken in de Mi3?

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Jantje88 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:35:
[...]

Thanks voor het antwoord. Dan nog één vraagje: de telefoon maakt gebruik van een standaard formaat simslot. De meesten van ons zullen echter gebruik maken van een ander formaat simkaart. Ik heb zelf een (verknipte, met simcutter) microsim. Kan ik deze, wanneer ik hem terugklik in zijn originele omhulsel waar ik hem heb uitgeknipt, zonder problemen gebruiken in de Mi3?
Heb ik ooit ook gedaan. Werkt prima!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel erover om mijn Xiaomi Mi3 weg te doen. Weekje oud en hier ---> http://xiaomishop.it/smar...uad-core-adreno-330-.html besteld!!

Deze geven dus 2 jaar EU garantie ( wettelijke normen ).

Reden waarom ik hem wegdoe, hij is gewoonweg iets te groot naar m'n zin.

Voor de rest prima toestel, supersnel, mega snelle en goede GPS niets dan lovende commentaar.

Er zit nog een nieuwe luxe zwarte lederen flip case bij, stylus pen, ongebruikte Tempered glass protector, caradapter.

Indien iemand interesse heeft laat je maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Laatst online: 15-09 14:56
Helaas is mijn Xiaomi Mi3 al na 2 maanden overleden :(

Tijdens mijn vakantie is mijn Xiaomi Mi3 kapot gegaan doordat iemand erop is gaan staan op de achterkant. Hierdoor is het hele toestel krom gaan staan en is het scherm aan de voorkant gebroken.

Dit wil ik aan de reisverzekering opgeven maar hiervoor dient een reparateur te beoordelen of de telefoon nog te maken is of total loss is. Heb zelf al bij 2 telefoon zaken navraag gedaan maar dit was niet mogelijk. Ook navraag gedaan bij een Xiaomi NL shop, en zij konden ook niks regelen. Dit omdat een NL reparateur geen ervaring heeft met Xiaomi..
Zelf denk ik dat de telefoon total loss is en niet meer is te maken, maar dat terzijde...

Wat zou ik het beste kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvink schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:26:
Helaas is mijn Xiaomi Mi3 al na 2 maanden overleden :(

Tijdens mijn vakantie is mijn Xiaomi Mi3 kapot gegaan doordat iemand erop is gaan staan op de achterkant. Hierdoor is het hele toestel krom gaan staan en is het scherm aan de voorkant gebroken.

Dit wil ik aan de reisverzekering opgeven maar hiervoor dient een reparateur te beoordelen of de telefoon nog te maken is of total loss is. Heb zelf al bij 2 telefoon zaken navraag gedaan maar dit was niet mogelijk. Ook navraag gedaan bij een Xiaomi NL shop, en zij konden ook niks regelen. Dit omdat een NL reparateur geen ervaring heeft met Xiaomi..
Zelf denk ik dat de telefoon total loss is en niet meer is te maken, maar dat terzijde...

Wat zou ik het beste kunnen doen?
Als zelfs zij hem niet kunnen repareren, dan zal hij wel total loss zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Laatst online: 15-09 14:56
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:28:
[...]

Als zelfs zij hem niet kunnen repareren, dan zal hij wel total loss zijn :P
Er heeft nog niemand iets beoordeeld. Het probleem is dat Xiaomi niet bekend is in NL en hierdoor kan/mag een repareteur niet beoordelen of het toestel te repareren valt of total loss is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
pvink schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:31:
[...]

Er heeft nog niemand iets beoordeeld. Het probleem is dat Xiaomi niet bekend is in NL en hierdoor kan/mag een repareteur niet beoordelen of het toestel te repareren valt of total loss is.
Het lijkt me eerder dat je verzekering niet wil betalen en daarom met onmogelijke eisen komt. Elke reparateur kan dat ding uit elkaar halen en zien welke onderdelen kapot zijn. Alleen daarop kan hij al oordelen of het economisch nog rendabel is om het te repareren. Heeft in eerste instantie dus niets met het merk te maken, maar gewoon hoeveel procent van de inwendige onderdelen moet vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Jantje88 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:35:
[...]

Als je maar niet een adapter van micro naar gewone sim neemt want die kan de pinnetjes van je sim connector afbreken. Zelf heb ik de gok niet gewaagd en een micro sim tray besteld bij ibuygou. Moest hem wel met wat plakband plakken want de tray klemt de microsim niet :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Morgen komt dan eindelijk MIUI V6 uit. Ben erg benieuwd wat het allemaal met zich mee brengt.

Hebben jullie ook problemen met multitasken? Ik vind dat het ding erg snel apps stopt om geheugen vrij te maken, mijn vorige telefoon die 1 gb geheugen had kon meer apps open houden. Als ik runtastic aan heb en ik wil onderweg ergens een foto maken dan sluit hij runtastic al af en kom ik er thuis pas achter, erg frustrerend. Hopen dat V6 dit probleem gaat verhelpen.

Daarbij hoop ik ook nog altijd op een AOSP port. Vind het waardeloos dat Xiaomi hun broncode niet vrij geeft, wat volgens de GPL regeling wel moet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
lockscreen widgets hoop ik op, lijkt me een handige feature om meer functionaliteit uit m'n lockscreen te halen.

voor de rest BT LE enz...geen idee wat ik nog moet verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racingfreak
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 22:52
bntjah schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:00:
even een korte vraag aangezien ik een upgrade overweeg van Mi2s naar Mi3 (voor paar features) hoe vlot werkt de glove mode? Werkt dit bvb vlot met motorhandschoenen ?
Vind namelijk nergens echt een antwoord... thanks!
Heb het even uit geprobeerd met 3 verschillende leren motorhandschoenen, en alle 3 werkten niet.
Daarnaast heb ik nog 1 gewone dikke handschoenen voor in de winter geprobeerd, en die werkte ook niet.
Als laatste heb ik gewone dunne stoffen vinger handschoenen geprobeerd, en die werkten maar een klein beetje.

Ze hebben allemaal het probleem dat ze te glad zijn en ze gewoon over het scherm glijden, niet echt een goed werkende feature.

Core I5 4690k 4.2 Ghz - 8GB DDR3 1600 - Gigabyte Z97MX-Gaming 5 - Sapphire 7870 xt | Steam: Kardet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Wacht even... jullie denken serieus dat je met dikke geïsoleerde motorhandschoenen een telefoon kan bedienen? Krijg al nauwelijks de rits van m'n jas open...

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn gloednieuwe Xiaomi Mi3 (precies een weekje oud) vandaag voor het eerst laten vallen (dat nog niet eens, viel uit mijn zak tijdens het fietsen) en nu zit er een heel klein, zielig barstje in het scherm. Het grootste deel van het scherm werkt nog, behalve.. De home button, en die knopjes ernaast. Heel handig natuurlijk :p Nu heb ik daar natuurlijk een paar vraagjes over en omdat er geen enkel ander Nederlands forum te vinden is, is hier hopelijk iemand die mij kan helpen.
1. Ik heb nog geen enkele winkel gevonden die het kon of wilde repareren, hoe moet ik mijn telefoon dan naar Bulgarije sturen? Kan daar namelijk geen info over vinden.
2. Een tijdelijke oplossing? Heb via mijn laptop een paar apps gedownload die dus de home-button zouden kunnen/moeten vervangen, maar geen enkele app werkt. Het is niet echt fijn dat ik alleen maar op berichtjes kan reageren, zelf iets sturen zou ook wel handig zijn.
3. Valt zeker niet onder de garantie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit al gepost is, maar kwam het tegen: Cyanogenmod voor Cancro: http://forum.xda-develope...ogenmod-11-alpha-t2844343

Vandaag kan ik eindelijk aan de slag met MIUI V6. Ben één van de 100 gelukkige V6 bèta testers. :D

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:20:
Heb mijn gloednieuwe Xiaomi Mi3 (precies een weekje oud) vandaag voor het eerst laten vallen (dat nog niet eens, viel uit mijn zak tijdens het fietsen) en nu zit er een heel klein, zielig barstje in het scherm. Het grootste deel van het scherm werkt nog, behalve.. De home button, en die knopjes ernaast. Heel handig natuurlijk :p Nu heb ik daar natuurlijk een paar vraagjes over en omdat er geen enkel ander Nederlands forum te vinden is, is hier hopelijk iemand die mij kan helpen.
1. Ik heb nog geen enkele winkel gevonden die het kon of wilde repareren, hoe moet ik mijn telefoon dan naar Bulgarije sturen? Kan daar namelijk geen info over vinden.
2. Een tijdelijke oplossing? Heb via mijn laptop een paar apps gedownload die dus de home-button zouden kunnen/moeten vervangen, maar geen enkele app werkt. Het is niet echt fijn dat ik alleen maar op berichtjes kan reageren, zelf iets sturen zou ook wel handig zijn.
Heb je al geprobeerd een muis via een otg kabel aan te sluiten? Kan je in ieder geval weer door je telefoon bladeren. Daarnaast is het natuurlijk erg zuur dat hij gevallen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:20:
Ai, das echt balen zo. Je kunt contact opnemen met Ibuygou voor Bulgarije als je hem daar gekocht hebt, maar dan ben je hem een tijd kwijt. Garantie zal het zeker niet zijn, tenzij je eigen verzekering zoiets dekt.

Maar je bent zeker naar een echte telefoon winkel geweest? Die zijn meestal niet al te handig met dit soort zaken. Zit er geen goede reparatie dienst bij je in de buurt? Ik bedoel dan zo 1 die tv's, psp's, Mp3players, tablet's, en dat soort zaken repareert. De onderdelen kun je zo in China bestellen.

Mocht je in het oosten wonen dan is de reparateur hier misschien nog een oplossing. Als die van 3 kapotte, weer 1 werkende kan maken, dan moet een scherm vervangen zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:11:
[...]

Ai, das echt balen zo. Je kunt contact opnemen met Ibuygou voor Bulgarije als je hem daar gekocht hebt, maar dan ben je hem een tijd kwijt. Garantie zal het zeker niet zijn, tenzij je eigen verzekering zoiets dekt.

Maar je bent zeker naar een echte telefoon winkel geweest? Die zijn meestal niet al te handig met dit soort zaken. Zit er geen goede reparatie dienst bij je in de buurt? Ik bedoel dan zo 1 die tv's, psp's, Mp3players, tablet's, en dat soort zaken repareert. De onderdelen kun je zo in China bestellen.

Mocht je in het oosten wonen dan is de reparateur hier misschien nog een oplossing. Als die van 3 kapotte, weer 1 werkende kan maken, dan moet een scherm vervangen zeker lukken.
Ik ben niet naar een echte telefoonwinkel geweest, ben gisteren even snel in mijn pauze naar zo'n winkeltje gegaan waar ze ook allemaal telefoons etc. repareren, maar omdat het een telefoon is die ze niet kennen doen ze het niet :l Dus, als er ergens in Nederland wel mensen te vinden zijn die mijn telefoon willen maken, suggesties zijn welkom.. Want Bulgarije is erg ver en dan ben ik hem inderdaad een lange tijd kwijt, en daar zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:46:
[...]

Ik ben niet naar een echte telefoonwinkel geweest, ben gisteren even snel in mijn pauze naar zo'n winkeltje gegaan waar ze ook allemaal telefoons etc. repareren, maar omdat het een telefoon is die ze niet kennen doen ze het niet :l Dus, als er ergens in Nederland wel mensen te vinden zijn die mijn telefoon willen maken, suggesties zijn welkom.. Want Bulgarije is erg ver en dan ben ik hem inderdaad een lange tijd kwijt, en daar zit ik niet op te wachten.
Probeer deze jongens. http://www.avswinterswijk.nl/

Die hebben me al meerdere keren uit de brand geholpen. Je moet wel aangeven dat het scherm en Digitizer kapot zijn er vervangen moeten worden. Onderdelen kunnen in China besteld worden.

http://www.xiaomishop.com...d-lcd-for-xiaomi-mi3.html

Met een beetje geluk snappen ze je direct. Je zal wel vooruit moeten betalen voor de onderdelen denk ik, maar dat lijkt me wel logisch. Je kunt het natuurlijk ook zelf bestellen en dan meesturen.

Mocht je er niet uitkomen dan DM me maar, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen bij ze.

[ Voor 9% gewijzigd door starcopy op 16-08-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:10:
[...]

Probeer deze jongens. http://www.avswinterswijk.nl/

Die hebben me al meerdere keren uit de brand geholpen. Je moet wel aangeven dat het scherm en Digitizer kapot zijn er vervangen moeten worden. Onderdelen kunnen in China besteld worden.

http://www.xiaomishop.com...d-lcd-for-xiaomi-mi3.html

Met een beetje geluk snappen ze je direct. Je zal wel vooruit moeten betalen voor de onderdelen denk ik, maar dat lijkt me wel logisch. Je kunt het natuurlijk ook zelf bestellen en dan meesturen.

Mocht je er niet uitkomen dan DM me maar, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen bij ze.
Winterswijk? Dat is wel héél ver naar het oosten :P Maargoed, nog altijd beter dan nóg verder naar het oosten (Bulgarije dan). En die link van de onderdelen, is dat dan wat ik nodig heb? Of regelen zij dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:19:
[...]

Winterswijk? Dat is wel héél ver naar het oosten :P Maargoed, nog altijd beter dan nóg verder naar het oosten (Bulgarije dan). En die link van de onderdelen, is dat dan wat ik nodig heb? Of regelen zij dat dan?
Tja, staat niet ergens geschreven: de wijzen kwamen uit het oosten? ;)

Maar via postNl is het er met een dag. Die link is het onderdeel wat je nodig hebt. Wie het besteld zal je dan moeten overleggen, maar misschien het makkelijkst als je het zelf doet. Heb je het eerder in huis en kun je de reparatie ook beter plannen. Ik denk dat je gewoon ff goed met ze moet overleggen hoe wat en hoe lang het gaat duren. Let er wel op dat je het onderdeel uit die link moet hebben, want je hebt een WCDMA uitvoering. Een andere gaat niet werken.

Als dat ding gerepareerd is, zou ik je wel aanraden om zoiets te bestellen. Er zijn verscheidene shops die ze verkopen.

http://www.xiaomishop.com...guard-for-xiaomi-mi3.html

Heb je iets meer kans dat het scherm heel blijft als je het nog eens laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
soulcrusher schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:49:
Morgen komt dan eindelijk MIUI V6 uit. Ben erg benieuwd wat het allemaal met zich mee brengt.

Hebben jullie ook problemen met multitasken? Ik vind dat het ding erg snel apps stopt om geheugen vrij te maken, mijn vorige telefoon die 1 gb geheugen had kon meer apps open houden. Als ik runtastic aan heb en ik wil onderweg ergens een foto maken dan sluit hij runtastic al af en kom ik er thuis pas achter, erg frustrerend. Hopen dat V6 dit probleem gaat verhelpen.

Daarbij hoop ik ook nog altijd op een AOSP port. Vind het waardeloos dat Xiaomi hun broncode niet vrij geeft, wat volgens de GPL regeling wel moet.
Voorlopig kun je V6 op je Mi3 nog wel vergeten hoor. Onderstaande komt van het officiële forum.

Meanwhile, MIUI 6 is getting closer each day, how excited are you? We will start beta testing for MIUI 6 right after its launch event, and 100 lucky ones would get the chance to test it first. If you think you fit our requirements and could do this job well, come on and apply here!

As it's closed beta version, there're still many bugs. It's kind of risky to flash it.
Please think carefully before applying. Thanks!

http://en.miui.com/thread-33202-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Tja, staat niet ergens geschreven: de wijzen kwamen uit het oosten? ;)

Maar via postNl is het er met een dag. Die link is het onderdeel wat je nodig hebt. Wie het besteld zal je dan moeten overleggen, maar misschien het makkelijkst als je het zelf doet. Heb je het eerder in huis en kun je de reparatie ook beter plannen. Ik denk dat je gewoon ff goed met ze moet overleggen hoe wat en hoe lang het gaat duren. Let er wel op dat je het onderdeel uit die link moet hebben, want je hebt een WCDMA uitvoering. Een andere gaat niet werken.

Als dat ding gerepareerd is, zou ik je wel aanraden om zoiets te bestellen. Er zijn verscheidene shops die ze verkopen.

http://www.xiaomishop.com...guard-for-xiaomi-mi3.html

Heb je iets meer kans dat het scherm heel blijft als je het nog eens laat vallen.
Zo'n ding had ik er al op zitten :P Ook had ik een hoesje eromheen zitten, dus ik denk dat hij gewoon een beetje ongelukkig gevallen is :( Maar bedankt, ik zal binnenkort contact met ze opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
starcopy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:01:
[...]

Voorlopig kun je V6 op je Mi3 nog wel vergeten hoor. Onderstaande komt van het officiële forum.

Meanwhile, MIUI 6 is getting closer each day, how excited are you? We will start beta testing for MIUI 6 right after its launch event, and 100 lucky ones would get the chance to test it first. If you think you fit our requirements and could do this job well, come on and apply here!

As it's closed beta version, there're still many bugs. It's kind of risky to flash it.

Je kun dit eventueel proberen. Ik ben bij de vorige ronde uitgekozen en mag vandaag eindelijk aan de slag met V6.

Moet wel zeggen dat ik meer verwacht had van de grafische wijzigingen, dit lijkt ook met een thema te doen te zijn; afgaande op de afbeeldingen, software nog niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:45:
[...]

Zo'n ding had ik er al op zitten :P Ook had ik een hoesje eromheen zitten, dus ik denk dat hij gewoon een beetje ongelukkig gevallen is :( Maar bedankt, ik zal binnenkort contact met ze opnemen!
Dat heb ik dus ook. Geen garantie dus dat het echt goed werkt bij vallen. Maar goed oppassen dan. Ik hoor het wel als je verder nog hulp nodig hebt. Succes in elk geval. Aan het onderdeel te zien, kan het in elk geval niet al te veel werk zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:48:
[...]

Je kun dit eventueel proberen. Ik ben bij de vorige ronde uitgekozen en mag vandaag eindelijk aan de slag met V6.

Moet wel zeggen dat ik meer verwacht had van de grafische wijzigingen, dit lijkt ook met een thema te doen te zijn; afgaande op de afbeeldingen, software nog niet geïnstalleerd.
Ik heb me aangemeld, nu maar afwachten. Ben benieuwd of er ook echt wat is veranderd, of dat het meer grafisch is gewijzigd.

[ Voor 32% gewijzigd door starcopy op 16-08-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle vraag voor de kenners: bij welke webshop kan ik de Mi3 64GB zo goedkoop mogelijk halen terwijl het nog steeds betrouwbaar is? Van de shops die ik ken was hij bij Ibuygou.com voor 276 het goedkoopste, en bij Ibuygou.es ( Europese shop dus geen douane) 281.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:26:
Even een snelle vraag voor de kenners: bij welke webshop kan ik de Mi3 64GB zo goedkoop mogelijk halen terwijl het nog steeds betrouwbaar is? Van de shops die ik ken was hij bij Ibuygou.com voor 276 het goedkoopste, en bij Ibuygou.es ( Europese shop dus geen douane) 281.
Qua prijs lijkt het me de goedkoopste, maar je weet dat je het daar met Dhl moet laten versturen? Ze geven wel aan dat het ook voor €.9,50 via MY kan, maar daar kun je maar beter niet voor kiezen. Ik wacht al sinds 31-5 op mijn pakje en dat staat nog steeds op preparing to send to destination country. Die €.17,50 voor Dhl is dan welbesteed.

Ik heb ook even naar naar es gekeken, maar bij contact info zie ik alleen een Chinees adres staan, en er is nergens te achterhalen of het ook daadwerkelijk vanuit Spanje verstuurd wordt. Zou ik goed navragen, want als je pech hebt dan komt het gewoon vanuit China hierheen. Voor die 12 euro zal het echter weinig uitmaken.

Gewoon goed navragen en met Dhl laten versturen, dan kan er weinig misgaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
starcopy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:01:
[...]

Vond het al vreemd, de beta ging gisteren pas van start. Wie houdt er nu een launch event voor software die niet af is. :? Echt, het blijft me steeds meer verbazen allamaal.

Verder ziet die CM11 er aanlokkelijk uit. Zodra de sensors allemaal werken ga ik dat zeker proberen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:03:
[...]

Qua prijs lijkt het me de goedkoopste, maar je weet dat je het daar met Dhl moet laten versturen? Ze geven wel aan dat het ook voor €.9,50 via MY kan, maar daar kun je maar beter niet voor kiezen. Ik wacht al sinds 31-5 op mijn pakje en dat staat nog steeds op preparing to send to destination country. Die €.17,50 voor Dhl is dan welbesteed.

Ik heb ook even naar naar es gekeken, maar bij contact info zie ik alleen een Chinees adres staan, en er is nergens te achterhalen of het ook daadwerkelijk vanuit Spanje verstuurd wordt. Zou ik goed navragen, want als je pech hebt dan komt het gewoon vanuit China hierheen. Voor die 12 euro zal het echter weinig uitmaken.

Gewoon goed navragen en met Dhl laten versturen, dan kan er weinig misgaan denk ik.
Van verzendkosten was ik op de hoogte inderdaad, en ik ga sowieso niet voor de standaard verzending. Ik denk dat ik dan gewoon voor de .com ga, ik vind het net wat lekkerder om te bestellen in een taal die ik begrijp. In elk geval bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Oh nice! CM11 zou wel erg fijn zijn, eventjes in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
AliExpress heeft hem dinsdag in de aanbieding voor (onder andere) 243USD excl.

[ Voor 5% gewijzigd door Kwabbernoot op 18-08-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:32
racingfreak schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:01:
[...]

Heb het even uit geprobeerd met 3 verschillende leren motorhandschoenen, en alle 3 werkten niet.
Daarnaast heb ik nog 1 gewone dikke handschoenen voor in de winter geprobeerd, en die werkte ook niet.
Als laatste heb ik gewone dunne stoffen vinger handschoenen geprobeerd, en die werkten maar een klein beetje.

Ze hebben allemaal het probleem dat ze te glad zijn en ze gewoon over het scherm glijden, niet echt een goed werkende feature.
Thanks vo te testen :-) ben ik weer wat wijzer mee _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
lekzzz schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:05:
Wacht even... jullie denken serieus dat je met dikke geïsoleerde motorhandschoenen een telefoon kan bedienen? Krijg al nauwelijks de rits van m'n jas open...
Volgens wat ik kon vinden was het scherm van de MI3 ook druk gevoelig vandaar dat ik het hier even navroeg O-)

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Kwabbernoot schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:47:
AliExpress heeft hem dinsdag in de aanbieding voor (onder andere) 243USD excl.
AliExpress is niet zo goed te vertrouwen las ik op xiaomi.eu

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
soulcrusher schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 00:18:
[...]

AliExpress is niet zo goed te vertrouwen las ik op xiaomi.eu
Want? Heb hem net besteld voor €185 incl. :+
Koper heeft 307 orders op dit product met daarvan 169 votes die een score geven van 99,3%. En een algemene score van 98,6% op een feedback van 88,485. Dus van AliExpress wel een van de betrouwbaardere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De meeste fakes komen juist van AliExpress heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Aliexpress is zelf geen winkel; het is een soort Ebay waar shops gevestigd zijn en hun producten aanbieden. De betrouwbaarheid verschilt dan ook per shop, en is niet voor heel de site gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
mee de CM11 thread aan't volgen, is die ROM al wat aan te raden? Wat zijn de pluspunten? De miui rom die ik heb (multilang) is stabiel en vlot. Maar heb altijd al wel eens CM willen draaien, betwijfel alleen of die alfa rom kan tippen aan die MIUI rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Law0070 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:48:
mee de CM11 thread aan't volgen, is die ROM al wat aan te raden? Wat zijn de pluspunten? De miui rom die ik heb (multilang) is stabiel en vlot. Maar heb altijd al wel eens CM willen draaien, betwijfel alleen of die alfa rom kan tippen aan die MIUI rom
Het is een tijd terug dat ik CM draaide, maar toen vond ik het in ieder geval weinig spannend. Gewoon stock Android met een paar extra instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Heeft er toevallig iemand een Mofi Case? Ziet er wat lomp uit, maar beter dan de rest.

En ik vond hier nog een fantastische review.
https://medium.com/@amrut...e-xiaomi-mi3-2fab3225e9cb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kwabbernoot schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:21:
Heeft er toevallig iemand een Mofi Case? Ziet er wat lomp uit, maar beter dan de rest.

En ik vond hier nog een fantastische review.
https://medium.com/@amrut...e-xiaomi-mi3-2fab3225e9cb
Nope, ik gebruik een Yasby case. Op zich goed genoeg, maar een echt mooie case ben ik nog niet tegen gekomen. Een bumper vind ik niks, en een waterdichte is me te lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Niet origineel toch? Dekt ie niets af? Kan ook geen foto's vinden van de binnenkant. Is het een kliksysteem of ook zo'n plakkertje?

Ik twijfel nog over een screen protector, ik vond deze 'Anti-explosion Premium Tempered Glass Screen Protector for Xiaomi Mi3' en hoewel het retegaaf klinkt; werkt het ook? Vind die dingen meestal enkel een belemmering, touch en scherm worden minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kwabbernoot schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:36:
Niet origineel toch? Dekt ie niets af? Kan ook geen foto's vinden van de binnenkant. Is het een kliksysteem of ook zo'n plakkertje?

Ik twijfel nog over een screen protector, ik vond deze 'Anti-explosion Premium Tempered Glass Screen Protector for Xiaomi Mi3' en hoewel het retegaaf klinkt; werkt het ook? Vind die dingen meestal enkel een belemmering, touch en scherm worden minder.
Komt bij Ibuygou weg. Is zo'n klikding. Plaksystemen wil ik niet eens hebben. Maar ik zag dat BG ze ook heeft.

http://www.banggood.com/Y...aomi-Mi3-M3-p-918475.html

Ik heb er ook een tempered glass opzitten en dat bevalt prima. ik merk niets van minder touch oid. Je moet hem wel wat beter schoonhouden dan een stuk folie, maar het beschermd een stuk beter tegen krassen. Ook geen last van airbubbles en dat soort zaken. Wel zorgen dat je het ding er gelijk recht oplegt. Maar dat is wel heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
V6 is uitgelekt op xda!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2853694

[ Voor 55% gewijzigd door Ch3ckmate op 20-08-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Dit is hier niet de bedoeling.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 22-08-2014 19:54 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken