Collega Mi3 fanboys!
Na sinds aanschaf dankbaar gebruik te hebben gemaakt van Miui (tot aan v6), vond ik het eens tijd worden voor mijn eerste custom ROM. Weg chinese apps, wat meer controle over een 'plain' OS
Na hierover wat ingelezen te hebben, kwam ik de post van jooncheez tegen.
Heb onderstaande links / bestanden en uitleg gebruikt om Ivan's lollipop rom te flashen.
En @jooncheez: het draait idd as een sonnetje

Dank!

Alles erop geinstalleerd en heb hem nu een paar dagen in gebruik. 1 kleine kanttekening; mijn BT headset werkt niet lekker volgens BT4.0, wat resulteert in verminderde connectiviteits afstand en ontbreken van batterijstatus op tel. Mede daardoor en uit nieuwsgierigheid wilde ik eens wat andere ROM's flashen.
Als eerste met Titanium Backup een backup gemaakt.
Oog laten vallen op 2 ROM's:
-
ParanoidAndroid - Android 5.1.x Lollipop
-
CyanogenMod 12.1 - Android 5.1.x Lollipop
Beide
Stable en met duidelijke uitleg. Daar moet ik toch uitkomen
Via volgende stappen en software te werk gegaan:
1. Recovery Tool: TWRP Recovery 2.8.5.0
2. Met
Rashr flash tool herstart in Recovery
3. TWRP Recovery --> Backup -->
Nandroid backup ("system", "data", "boot")
4. TWRP Recovery --> Wipe --> Advanced wipe --> "system", "cache", "data", "dalvick cache"
5. TWRP Recovery --> Install --> Volgende bestanden als .zip toegevoegd:
-
ROM
-
TK GApps - Micro modular package
-
SuperSU - voor root access
Echter, kom ik niet verder bij het flashen van de ROM. Hier geeft hij een foutmelding;
"Error executing updater binary in zip"
En de foutmelding dat de bewerking is gefaald.
Heb verschillende ROM's geprobeerd. Eerst de dalvik cache gewiped en daarna enkel de CM12.1 / PA geprobeerd te flashen. Beide zonder succes
Kreeg uiteindelijk wel voor elkaar om Ivan's ROM te flashen. Maargoed dit was weer de kale versie van welke ik reeds had gebackuped. Dus terug naar recovery en de backup herstelt. (wat trouwens tevens werkt as een sonnetje, de apps en alle instellingen exact herstelt).
Misschien zie ik iets heel eenvoudigs over het hoofd

Iemand een idee waarom ik de ROM's niet kan flashen? Misschien iets te maken met de Kernel?