Aha oké das duidelijk ga ik doen top
Is er al een goede miui v6 rom voor de mi3?
Daar bedoel ik mee waar de (meeste) bugs uit zijn.
Zoja, kun je hem dan gewoon via de updater app instaleren?
In mijn ogen op dit moment niet. Ik heb de laatste er op gezet, en afgezien van dat het een geheugenvreter is, werkt ook de gps niet naar behoren. Zo zijn er tal van kleine dingen die het soms tot een ergernis maken om het te gebruiken. Ik probeer nog 1x met een nieuwere versie, maar als dat hetzelfde is ga ik terug naar V5. Of naar een custom.Robarrie schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:11:
Is er al een goede miui v6 rom voor de mi3?
Oke als je hem getest hebt kun je dan zeggen hoe het bevalt?starcopy schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:02:
[...]
In mijn ogen op dit moment niet. Ik heb de laatste er op gezet, en afgezien van dat het een geheugenvreter is, werkt ook de gps niet naar behoren. Zo zijn er tal van kleine dingen die het soms tot een ergernis maken om het te gebruiken. Ik probeer nog 1x met een nieuwere versie, maar als dat hetzelfde is ga ik terug naar V5. Of naar een custom.
Zal ik doen. Moet hij eerst wel uitkomen, ze zijn aardig laat.Robarrie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:30:
[...]
Oke als je hem getest hebt kun je dan zeggen hoe het bevalt?
Ok. Dus .eu is geen eu.Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:31:
Afgelopen vrijdag was er geen update, ivm vakantie in China.
Ik heb sinds kort een Chinese notificatie (of een notificatie in het Chinees). Het lijkt erop dat het van Xiaomi zelf is. Ik zie de Downloader icoon, een regel Chinese tekens en dan daarnaast rechts een oranje button met tekst. Ik had erg de behoefte om er op te drukken, wat ik ook gedaan heb. Nu zit ik in 'Xiaomi Service Framework', volgens mij het equivalent van Google Services. In ieder geval, ook daar staat weer een grote - groene ditmaal - knop met Chinese tekens. Lijkt een update? Weet iemand wat dit is?
Google translate zegt iets over cloud achtige informatie vergarende praktijken. Ik laat het lekker voor wat het is.
Google translate zegt iets over cloud achtige informatie vergarende praktijken. Ik laat het lekker voor wat het is.

[ Voor 22% gewijzigd door Kwabbernoot op 06-10-2014 18:50 ]
Heeft iemand ook last van het niet kunnen inloggen/connectie maken bij WIFI ookal zegt de telefoon dat hij is verbonden? Ik heb er vooral last van bij WIFI punten die je via een browser laten inloggen.
Iets heel vreemds. Een Xiaomi Mi3 Tegra waarvan de Antutu gedownload van de Miui aangeeft dat de CPU een Tegra is.
Verkocht.
Nu wordt mij verteld dat gedownloade CPUid vermeld dat er een Mediatek in zit.
Iemand dit al eens meegemaakt?
Verkocht.
Nu wordt mij verteld dat gedownloade CPUid vermeld dat er een Mediatek in zit.
download cpu-z en kijk wat deze aangeeft.als deze mediatek aangeeft is t een fake.Harpjet schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:22:
Iets heel vreemds. Een Xiaomi Mi3 Tegra waarvan de Antutu gedownload van de Miui aangeeft dat de CPU een Tegra is.
Verkocht.
Nu wordt mij verteld dat gedownloade CPUid vermeld dat er een Mediatek in zit.![]()
Het is een echte fake.
Wat ik vreemd vind is dat Antutu aangeeft dat ie echt is! CPUz doet het beter, die zegt:fake!
ik dacht eigenlijk blind vertrouwen in Antutu te kunnen hebben.
niet dus!
misschien een waarschuwing voor anderen.
Wat ik vreemd vind is dat Antutu aangeeft dat ie echt is! CPUz doet het beter, die zegt:fake!
niet dus!
Antutu word veelal voor geïnstalleerd op fakes.dus met foutive gegevens.Harpjet schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:31:
Het is een echte fake.
niet dus!
Ik heb nu deze versie er op staan en die werkt een stuk beter. Ik zit nog wel met wat functies die ik normaal gebruik, en nu alleen via een omweg willen werken. Maar in zijn geheel is het al een stuk beter.Robarrie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:30:
[...]
Oke als je hem getest hebt kun je dan zeggen hoe het bevalt?
http://files.miuiandroid....cancro_4.10.10_v6-4.4.zip
Kan je aangeven of kan er ergens over gelezen worden wat anders aan de genoemde versie is?starcopy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:18:
[...]
Ik heb nu deze versie er op staan en die werkt een stuk beter. Ik zit nog wel met wat functies die ik normaal gebruik, en nu alleen via een omweg willen werken. Maar in zijn geheel is het al een stuk beter.
http://files.miuiandroid....cancro_4.10.10_v6-4.4.zip
Ik heb het changelog en de link hieronder neergezet. Daar kun je ook de gebruikerservaringen vinden.lucky58 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:31:
[...]
Kan je aangeven of kan er ergens over gelezen worden wat anders aan de genoemde versie is?
[Gallery]
Optimization - Moved 'Share' button in cloud album to the bottom (Mi 3/4 W/C) (10-9)
Other MIUIv6 changes:
- Added manual mode to Mi3/4 Camera
- Added left button switch option (MENU / Recent apps)
- We added Toggle manager app to the Settings - Notifications - Arrange Toggles
- Added Spanish and Turkish lang to the MIUIv6 (Big thank you to all contributors!)
- Replaced china shortcuts in the Browser by google.com page
- Return of Battery chart
http://xiaomi.eu/community/threads/4-10-10.25878/
het touchgedeelte schijnt niet goed te werken volgens diverse gebruikers. Heb jij daar last van?starcopy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:35:
[...]
Ik heb het changelog en de link hieronder neergezet. Daar kun je ook de gebruikerservaringen vinden.
[Gallery]
Optimization - Moved 'Share' button in cloud album to the bottom (Mi 3/4 W/C) (10-9)
Other MIUIv6 changes:
- Added manual mode to Mi3/4 Camera
- Added left button switch option (MENU / Recent apps)
- We added Toggle manager app to the Settings - Notifications - Arrange Toggles
- Added Spanish and Turkish lang to the MIUIv6 (Big thank you to all contributors!)
- Replaced china shortcuts in the Browser by google.com page
- Return of Battery chart
http://xiaomi.eu/community/threads/4-10-10.25878/
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Hier getest, maar kan geen zwak punt vinden.lekzzz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:30:
[...]
het touchgedeelte schijnt niet goed te werken volgens diverse gebruikers. Heb jij daar last van?
Vandaag cm11 geïnstalleerd bevalt me goed stukken sneller voor mijn gevoel :-)
Ik wil Android lollypop.
Liefst de aosp uitvoering.
Ik ookWorstkaas schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:28:
Ik wil Android lollypop.
Is er alleen nog niet
Zojuist de Multilang V6 OTA ontvangen, ondanks dat er nog steeds veel mist (advanced camere bv) toch maar geïnstalleerd. Zoals verwacht, voelt ietsiepietsie sneller dan V5, oogt straker, maar ik ben nog niet zo zeker over de gebruiksvriendelijkheid. Touch werkt prima.
Heb je ze inmiddels al binnen? Hoe bevallen ze?Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:32:
[...]
wow echt een mooie hoesjes, kga er ook gelijk een paar van bestellen
Ik ben maar eens voor deze gegaan.
http://www.banggood.com/K...-Xiaomi-Mi3-p-945354.html
Eindelijk eens 1 die je niet moet klemmen of met een schuifje vast zet. Gewoon 2 kleine schroefjes en geen uit elkaar vallende case meer.
Nadeel zoals met al dit soort behuizingen: een 4mm bredere phone. Maar tot nu toe bevalt hij wel.
Eindelijk eens 1 die je niet moet klemmen of met een schuifje vast zet. Gewoon 2 kleine schroefjes en geen uit elkaar vallende case meer.
Nadeel zoals met al dit soort behuizingen: een 4mm bredere phone. Maar tot nu toe bevalt hij wel.
Ik had zo'n hoesje. Het metaal is superdun en fragiel, maar als het om de telefoon zit is dat verder geen probleem. Het ding ziet er mooi uit maar de randjes boven en onder voel je wel. De irritantere nadelen zijn dat je telefoon er vrij makkelijk uit kan schuiven en ik merkte dat het bereik gewoon een stuk slechter was dan zonder hoesje. Nu loop ik dus weer zonder hoejse.fritskew schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:01:
[...]
Heb je ze inmiddels al binnen? Hoe bevallen ze?
Ziet er mooi uit. Ben alleen bang dat ook bij die het bereik slechter zal zijn. Verder is hij vrij "prijzig" voor een chinees hoesje vind ikstarcopy schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:47:
Ik ben maar eens voor deze gegaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat de ontvangst hier niet verslechterd is. Al had ik dat wel verwacht. Prijs is het in elk geval wel waard, ding is zeer stevig en ook niet de dunste wat bodem betreft. Ook geen rammelende knoppen en andere kraak of piepjes. Je krijgt er extra schroeven, schroevendraaier, en rubber strips bij. Enige wat er niet bij zit is een screen protector, maar daar kun je ook beter een glazen voor bij nemen.soulcrusher schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 04:24:
[...]
Ik had zo'n hoesje. Het metaal is superdun en fragiel, maar als het om de telefoon zit is dat verder geen probleem. Het ding ziet er mooi uit maar de randjes boven en onder voel je wel. De irritantere nadelen zijn dat je telefoon er vrij makkelijk uit kan schuiven en ik merkte dat het bereik gewoon een stuk slechter was dan zonder hoesje. Nu loop ik dus weer zonder hoejse.
[...]
Ziet er mooi uit. Ben alleen bang dat ook bij die het bereik slechter zal zijn. Verder is hij vrij "prijzig" voor een chinees hoesje vind ik
Phoe hee... Sinds aller eerste dag had ik al een sterretje boven in het glas (buiten het scherm, dus vond t geen probleem). Had toch even CarGlass moeten bellen... Is opeens uit het niets een complete barst geworden, waardoor het touchscreen niet meer werkt.. Bah

Nieuw touchscreen kopen en inbouwen. Kosten zo rond de 80 euro meen ik. Ex inbouw als je dat zelf niet wil doen. Handleiding over hoe en wat over inbouw een aantal pagina's terug. Staat ook een link bij waar je een screen kan kopen als ik het me goed herinner.Sandert98 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:38:
Phoe hee... Sinds aller eerste dag had ik al een sterretje boven in het glas (buiten het scherm, dus vond t geen probleem). Had toch even CarGlass moeten bellen... Is opeens uit het niets een complete barst geworden, waardoor het touchscreen niet meer werkt.. Bah
Zoek je een exclusieve metal flipcase voor een Mi3, dan is onderstaande wel een idee.
http://www.aliexpress.com...-Aluminum/2028909867.html
http://www.aliexpress.com...xiaomi-M3/1503675592.html
Nu alleen nog een betrouwbare shop vinden.
http://www.aliexpress.com...-Aluminum/2028909867.html
http://www.aliexpress.com...xiaomi-M3/1503675592.html
Nu alleen nog een betrouwbare shop vinden.
hoe denk je er nu 10 dagen later over? is het een vooruitgang die v6 multilang? is het een beta versie of is dat de uiteindelijke versie?Kwabbernoot schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:08:
Zojuist de Multilang V6 OTA ontvangen, ondanks dat er nog steeds veel mist (advanced camere bv) toch maar geïnstalleerd. Zoals verwacht, voelt ietsiepietsie sneller dan V5, oogt straker, maar ik ben nog niet zo zeker over de gebruiksvriendelijkheid. Touch werkt prima.
ik twijfel zelf ook om die te proberen, heb er zelf vorige week de v5 android 4.4.4 opgezet en die bevald me wel heel goed met de uitgebreide camera app.
Dit is 4.10.24 - 31 is er ook, maar die update ik niet gezien een stortvloed aan klachten op het forum. Dit is een stable.
Ik wou een heel verhaal typen, maar bottomline is; als het je niet om de graphics te doen is, update niet.
Ik wou een heel verhaal typen, maar bottomline is; als het je niet om de graphics te doen is, update niet.
Ik draai nu deze: http://files.miuiandroid...._cancro_4.11.7_v6-4.4.zip
De eerste die stabiel draait zonder te veel geheugen en battery drain. Alleen niet met de Miui interface, ik blijf trouw aan Nova.
De eerste die stabiel draait zonder te veel geheugen en battery drain. Alleen niet met de Miui interface, ik blijf trouw aan Nova.
Ik draai nu ook 4.11.7. Alleen blijft Google Search (al sinds de eerst V6) crashen. Reboot, reflash en Google Now herinstalleren werkt niet.
Ik weet dat Google now bij een hele hoop devices met 4.4.4.3 (of hoger) niet of niet goed werkend te krijgen is. Wil ook niet op en aantal Tablets werken. Search gebruik ik niet, alleen via firefox of Dolphin.Kwabbernoot schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:34:
Ik draai nu ook 4.11.7. Alleen blijft Google Search (al sinds de eerst V6) crashen. Reboot, reflash en Google Now herinstalleren werkt niet.
het lijkt er op dat mijn mi3 er opeens veel langer over doet om op te laden, of het ligt aan mij, ik zit nu op 32% en het zou nog 4 uur duren voordat die volgeladen is.
ik ben sinds kort van v6 android 4.4.2 overgestapt naar v5 android 4.4.4 misschien dat het daar aan ligt?
ik ben sinds kort van v6 android 4.4.2 overgestapt naar v5 android 4.4.4 misschien dat het daar aan ligt?
Ik gebruik nu de laatste versie (zie 3 berichten hierboven) en van 13% naar 100% was iets van 1 uur en 3 kwartier of zo.
Ik weet dat de camera niet al te mooie foto's maakt, maar wat me opvalt is dat de kwaliteit altijd mooier is bij de preview dan wanneer hij daadwerkelijk de foto maakt. Ik kan misschien beter screenshots maken van de preview 
Iemand een goeie oplossing? Ik gebruik stock en/of Snap Camera (welke op mijn HTC One S erg mooie foto's maakte) maar Snap heeft slechte witbalans. Kun je met V6 of AOSP mooiere foto's maken?

Iemand een goeie oplossing? Ik gebruik stock en/of Snap Camera (welke op mijn HTC One S erg mooie foto's maakte) maar Snap heeft slechte witbalans. Kun je met V6 of AOSP mooiere foto's maken?
Ik gebruik hier de better camera app. En die doet het prima.soulcrusher schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:46:
Ik weet dat de camera niet al te mooie foto's maakt, maar wat me opvalt is dat de kwaliteit altijd mooier is bij de preview dan wanneer hij daadwerkelijk de foto maakt. Ik kan misschien beter screenshots maken van de preview
http://www.gsmarena.com/x...e_imminent-news-10218.phpWorstkaas schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:28:
Ik wil Android lollypop.
[ Voor 44% gewijzigd door Kwabbernoot op 21-11-2014 18:56 ]
Voor de mi2 en de mi3 td is hij al klaar, nu de mi3w nog. Ik kan niet wachten op android 5.
Lijkt leuk, maar ik wil toch eerst wel wat meer bewijs zien. Waarom zijn ze anders nog steeds zo druk met V6 4.4? Dat spreekt zich tegen.soulcrusher schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:40:
Voor de mi2 en de mi3 td is hij al klaar, nu de mi3w nog. Ik kan niet wachten op android 5.
Android 5 versie gevonden: http://forum.xda-develope...om-android-l-5-0-t2949037.
Lijkt op dit moment echter nog niet te werken/starten.
Lijkt op dit moment echter nog niet te werken/starten.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2014 12:29 ]
bevalt de laatste rom je, beter dan de v5 4.4 versie?starcopy schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:17:
[...]
Lijkt leuk, maar ik wil toch eerst wel wat meer bewijs zien. Waarom zijn ze anders nog steeds zo druk met V6 4.4? Dat spreekt zich tegen.
Heb er net die van gister opgezet, en die werkt goed. Echt veel verschil merken doe ik echter niet. Maar het is goed genoeg om niet naar V5 terug te willen.Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:39:
[...]
bevalt de laatste rom je, beter dan de v5 4.4 versie?
heb je die erop gezet via de auto updater in mui?starcopy schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:44:
[...]
Heb er net die van gister opgezet, en die werkt goed. Echt veel verschil merken doe ik echter niet. Maar het is goed genoeg om niet naar V5 terug te willen.
Nee, versie van de site gehaald en die in de download map op de mi3 gezet. Daarna via de updater app handmatig gedaan. auto update via netwerk ben ik niet gek van.Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:30:
[...]
heb je die erop gezet via de auto updater in mui?
4.11.14 is in ieder geval vrij onstabiel.
wat is de laatste stabiele versie voor v6? 4.11.7?Kwabbernoot schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:50:
4.11.21 niet. Die loopt lekker hier.Kwabbernoot schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:50:
Gister supersu geïnstalleerd en krijg nu alle rootmeldingen via die app.
Was erg makkelijk:
1. Installer Supersu
2. geef root permissies via Security app
3. Update Supersu binaries
4. Reboot en enjoy.
Was erg makkelijk:
1. Installer Supersu
4. Reboot en enjoy.
Welke phone? De Mi3 en 1s hebben al standaard root in security zitten. Dan heb je die helemaal niet nodig. Of gebruik je nog de stock (fabrieks) rom?Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:16:
Was erg makkelijk:
1. Installer Supersu
4. Reboot en enjoy.
Gewoon de Mi 3, maar met die app hoef ik niet steeds een aantal seconden te wachten voor ik kan rooten en je krijgt een popup, ipv naar de security app te moeten gaan.starcopy schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:17:
[...]
Welke phone? De Mi3 en 1s hebben al standaard root in security zitten. Dan heb je die helemaal niet nodig. Of gebruik je nog de stock (fabrieks) rom?
Mijn gedachtegang is precies de omgekeerde. Ik wilde geen extra app.Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:37:
[...]
Gewoon de Mi 3, maar met die app hoef ik niet steeds een aantal seconden te wachten voor ik kan rooten en je krijgt een popup, ipv naar de security app te moeten gaan.
Bij MIUI V5 kreeg ik dit niet werkend, SuperSU kan de SU binaries niet updaten.Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:16:
Was erg makkelijk:
1. Installer Supersu
4. Reboot en enjoy.
Ik was lang aan het overwegen AOSP te installeren maar heb dit steeds uitgesteld wegens aanschaf MiBand en omdat ik wou wachten op AOSP Lollipop. Die Xiaomi dev die ook AOSP KK had gemaakt met originele sources is/was er mee bezig, maar het schijnt dat deze pas ergens in Q1 2015 komt (samen met de kernel sources, maar daarvan uitgaande komt er waarschijnlijk dus niets
Gisteren dan toch maar besloten om AOSP KK te installeren. Beste keuze ooit.
Battery life is volgens mij enorm toegenomen en performance in games zijn ook stukken beter. Oh ja, en je hebt ook meer geheugen vrij dus je kan tenminste multitasken
Een vreemd probleem is wel dat CWM ook erg lang doet over het wipen van cache en het installeren van roms, zoals de originele recovery dat ook heeft met die 98% bug. Voor mij geen MIUI meer.
5.0 van Ivan is uit. Hij waarschuwt wel voor random reboots.
http://en.miui.com/thread-68280-1-1.html
Ik heb last van deze random reboots en van ghost touches.Kwabbernoot schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:38:
5.0 van Ivan is uit. Hij waarschuwt wel voor random reboots.
blijkbaar is er een app die soelaas brengt voor die reboots...iets met wakelocks, staat in de chinese thread maar heb nu geen tijd om het op te zoekenVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:07:
[...]
Ik heb last van deze random reboots en van ghost touches.
Heb gister gezocht naar zo'n app en ben uitgekomen op een app genaamd Wake Lock. Wanneer deze geinstalleerd is moet je hem starten en dan op 'partial wake lock' klikken.Law0070 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:23:
[...]
blijkbaar is er een app die soelaas brengt voor die reboots...iets met wakelocks, staat in de chinese thread maar heb nu geen tijd om het op te zoeken
die was het!Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:06:
[...]
Heb gister gezocht naar zo'n app en ben uitgekomen op een app genaamd Wake Lock. Wanneer deze geinstalleerd is moet je hem starten en dan op 'partial wake lock' klikken.
Naast CM12 kwam ook Miui 5.1.2 uit. Eindelijk Daily data usage limit (12-30) functionaliteit
Verwijderd
Beetje een bump, maar helaas is mijn Mi3 na 4 maanden al gesneuveld. Op de fiets van mijn werk naar huis door de regen - en ondertussen heb ik hem niet gebruikt - is er op een of andere magische wijze een barst (niet eens een hele diepe barst, geloof ik) in mijn scherm gekomen waardoor mijn touchscreen niet meer werkt.
Een heel verhaal nu, maar nu ben ik dus op zoek naar een bedrijf/persoon die mijn scherm wil repareren. Heb op internet al gezocht, maar helaas niets gevonden.. Behalve dat ik hem naar Bulgarije kon sturen, maar dat was ook erg vaag. Nu vraag ik dus aan jullie, of jullie iemand weten die mijn telefoon kan repareren.
Een heel verhaal nu, maar nu ben ik dus op zoek naar een bedrijf/persoon die mijn scherm wil repareren. Heb op internet al gezocht, maar helaas niets gevonden.. Behalve dat ik hem naar Bulgarije kon sturen, maar dat was ook erg vaag. Nu vraag ik dus aan jullie, of jullie iemand weten die mijn telefoon kan repareren.
Als je het toestal naar Bulgarije wil sturen moet je effe contact opnemen met Ibuygou, zij kunnen je verder helpen. Heb het zelf ook moeten doen.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:38:
Beetje een bump, maar helaas is mijn Mi3 na 4 maanden al gesneuveld. Op de fiets van mijn werk naar huis door de regen - en ondertussen heb ik hem niet gebruikt - is er op een of andere magische wijze een barst (niet eens een hele diepe barst, geloof ik) in mijn scherm gekomen waardoor mijn touchscreen niet meer werkt.
Hoe lang duurde het voor jou voordat je je toestel terug kreeg?YsWDesign schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:04:
[...]
Als je het toestal naar Bulgarije wil sturen moet je effe contact opnemen met Ibuygou, zij kunnen je verder helpen. Heb het zelf ook moeten doen.
Waren er nog onverwachtse kosten?
Bij mij hadden de bulgaren het verkeerde moederboard toegestuurd gekregen, waardoor hij er twee maanden lag, ipv een paar weken. Er kwamen geen onverwachte kosten bij, maar ik heb toen direct een mail gestuurd 'dat het allemaal veel te lang duurde en dat ik daar financiele schade door leed'. Door die mail heb ik niets hoeven te betalen. Uitendelijk dus positief.Waliwal schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:26:
[...]
Hoe lang duurde het voor jou voordat je je toestel terug kreeg?
Waren er nog onverwachtse kosten?
Laatste tijd steeds meer last van dat de telefoon gewoon vastloopt.. Hij gaat niet meer uit standby, of stukje bij beetje valt android half uit (eerst gaat de status balk boven in weg, daarna vallen ook andere dingen weg). Een reboot via aan/uit + volume knop werkt dan wel, alleen het is zwaar irritant.. Volgens mij heb ik het alleen deze week al 4 keer gehad. Hebben meer mensen hier last van?
Gooi de laatste update er eens overheen. Ik neem aan dat je de developer rom gebruikt? Anders wipe data en cacheSandert98 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:26:
Laatste tijd steeds meer last van dat de telefoon gewoon vastloopt.. Hij gaat niet meer uit standby, of stukje bij beetje valt android half uit (eerst gaat de status balk boven in weg, daarna vallen ook andere dingen weg). Een reboot via aan/uit + volume knop werkt dan wel, alleen het is zwaar irritant.. Volgens mij heb ik het alleen deze week al 4 keer gehad. Hebben meer mensen hier last van?
Nope, ik gebruik de gewone multilang roms.. Volgens mij zijn dat gewone officiële, en geen dev roms... Ik zal data en cashe eens proberen.Worstkaas schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:18:
[...]
Gooi de laatste update er eens overheen. Ik neem aan dat je de developer rom gebruikt? Anders wipe data en cache
[ Voor 4% gewijzigd door Sandert98 op 04-02-2015 07:50 ]
De multilanguage van Xiaomi.eu? Dat zijn geen officiele roms, maar door een fansite aangepast. Overigens wel gebaseerd op de dev roms.
Vandaag laatste Lollipop rom van Ivan erop gegooid. Reboots zijn weg en hij gaat in deep sleep zegt men en tot nu toe schijnt het te kloppen. Eerste ervaring met 5.0 maar ben wel verkocht. Nu xposed nog
Tijd voor een andere ROM, ik draai Multilang weekly en kreeg steeds vaker Chinese meldingen van de muziekapp. Vandaag een notificatie van de video-app met een video van een IS-onthoofding
Dat is de druppel.

Die notificaties klik ik nooit op, maar inderdaad raar.
Ik wil eigenlijk wel eens Android Lollipop proberen, iemand ervaring met een rom? Toch twijfel ik nog een beetje, de wekelijks OTA updates zijn wel erg fijn, geen geklooi meer met roms..
Ik wil eigenlijk wel eens Android Lollipop proberen, iemand ervaring met een rom? Toch twijfel ik nog een beetje, de wekelijks OTA updates zijn wel erg fijn, geen geklooi meer met roms..
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Dit komt me erg bekend voor helaas. Ik draai de weekly multilanguage ROM en heb op zowel de Mi3 als Mi4 dat android an een tijdje foutmeldingen gaat geven; en na een reboot totaal vastloopt. Via recovery naar het andere systeem booten is dan de enige oplossing. Dit verhaal herhaald zich elke 5-6-7 dagen!Sandert98 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:26:
Clear cache helpt niet. Vandaag heb ik toch maar een volledige wipe gedaan, over 5-6-7 dagen weet ik of dit geholpen heeft....
Ik was klaar met het toestel. Hij is me zo onbetrouwbaar geworden dat ik de OnePlus One heb gekocht. Bevalt me uitstekend. Ze zouden ongeveer gelijk moeten presteren, maar de solide bouwkwaliteit en het nooit vast lopen van de OnePlus One is toch echt geweldig t.o.v. de Xiaomi. Als iemand nog voor de keus staat, Xiaomi vs 1+1, dan raad ik je zeker de 1+1 aan, omdat de xiaomi gewoon ronduit onbetrouwbaar is (vastlopen, random reboots, elke dag maar weer afwachten of 'ie werkt).Nmgn schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:55:
[...]
Dit komt me erg bekend voor helaas. Ik draai de weekly multilanguage ROM en heb op zowel de Mi3 als Mi4 dat android an een tijdje foutmeldingen gaat geven; en na een reboot totaal vastloopt. Via recovery naar het andere systeem booten is dan de enige oplossing. Dit verhaal herhaald zich elke 5-6-7 dagen!
Clear cache helpt niet. Vandaag heb ik toch maar een volledige wipe gedaan, over 5-6-7 dagen weet ik of dit geholpen heeft....
Nou zo stellig wil ik het niet zeggen. Ik gebruikt al bijna 2 jaar verschillende Xiaomi producten en ben erg tevreden over zowel de hardware als MIUI software. Het probleem wat ik nu heb lijkt me meer een bug die in 1 van de weekly multi language roms heeft gezeten, en niet "overschreven" wordt met een update. Als de factory reset niet de oplossing is kan je gewoon weer switchen naar de Stable ROM (niet community aangepast) van Xiaomi.Sandert98 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 07:38:
[...]
Ik was klaar met het toestel. Hij is me zo onbetrouwbaar geworden dat ik de OnePlus One heb gekocht. Bevalt me uitstekend. Ze zouden ongeveer gelijk moeten presteren, maar de solide bouwkwaliteit en het nooit vast lopen van de OnePlus One is toch echt geweldig t.o.v. de Xiaomi. Als iemand nog voor de keus staat, Xiaomi vs 1+1, dan raad ik je zeker de 1+1 aan, omdat de xiaomi gewoon ronduit onbetrouwbaar is (vastlopen, random reboots, elke dag maar weer afwachten of 'ie werkt).
pfffff serieus, ghost touches dat heb ik dus ook!!Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:07:
[...]
Ik heb last van deze random reboots en van ghost touches.
Ik dacht seriieus dat mijn scherm stuk was, ik heb deze namelijk zelf een keer vervangen voor een replacement!
Ik krijg de "official" rom niet geinstalleerd, dan krijg ik steeds de melding "procces stopped...."
Oplossing voor mij:
http://en.miui.com/thread-83227-1-1.html
[ Voor 6% gewijzigd door freestyler2 op 01-04-2015 20:44 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Hoe zet je da uit da je wel apps kan downloaden uit play store zonder wifi? Kan het nergens vinden
Weet iemand waar je screen replacement kunt kopen voor de Xiaomi MI3?
En dan uiteraard de "Original genuine (xiaomi after-sale)" maar ik heb geen idee hoe ik daarmee in contact kom??
"Namaak/kopieen" zijn overal wel te vinden maar ik heb er nu één op zitten van Honorbuy, maar daar ben ik NIET tevreden over en wil ik (helaas) weer vervangen....
Goede ervaringen met webshops die OEM versies verkopen zijn natuurlijk ook welkom!
En dan uiteraard de "Original genuine (xiaomi after-sale)" maar ik heb geen idee hoe ik daarmee in contact kom??
"Namaak/kopieen" zijn overal wel te vinden maar ik heb er nu één op zitten van Honorbuy, maar daar ben ik NIET tevreden over en wil ik (helaas) weer vervangen....
Goede ervaringen met webshops die OEM versies verkopen zijn natuurlijk ook welkom!
Ik draai al een half jaartje op me MI3 en heb uit luiigheid wrs nooit de Europese rom erop gezet, en krijg regelmatig de multi language updates, maar dat zit vol met die chinese teksten en ook zoals hierboven die video app.
Ben ik nu gedoomed om die telkens die te updaten, of is dit vrij eenvoudig te verhelpen?
Ben ik nu gedoomed om die telkens die te updaten, of is dit vrij eenvoudig te verhelpen?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
je kan er toch ook handmatig een rom naar wens op zetten.SAiN ONeZ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:51:
Ik draai al een half jaartje op me MI3 en heb uit luiigheid wrs nooit de Europese rom erop gezet, en krijg regelmatig de multi language updates, maar dat zit vol met die chinese teksten en ook zoals hierboven die video app.
Doet die zich daarna zelf wel updaten, nadat ik ooit een nieuwe HTC Desire nieuw uit de doos brickte ben ik niet meer zo van het zelf flashen, hoewel ik er daarvoor geen moeite mee had, maar dat was me toch zuur..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Ik ben ook benieuwd, het scherm van m'n broer zijn Mi3 is gebroken.freestyler2 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:59:
Weet iemand waar je screen replacement kunt kopen voor de Xiaomi MI3?
Dat is balen zeg! Overigens het scherm vervangen is zeer goed zelf te doen!jooncheez schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:22:
[...]
Ik ben ook benieuwd, het scherm van m'n broer zijn Mi3 is gebroken.
Nu alleen nog een goed OEM screen voor de Mi3 vinden... Hopelijk reageerd er nog een andere tweaker op mijn bericht, in ieder geval raad ik het niet aan om die van honorbuy kopen!
Ik heb deze besteld:freestyler2 schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:59:
[...]
Dat is balen zeg! Overigens het scherm vervangen is zeer goed zelf te doen!
Nu alleen nog een goed OEM screen voor de Mi3 vinden... Hopelijk reageerd er nog een andere tweaker op mijn bericht, in ieder geval raad ik het niet aan om die van honorbuy kopen!
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=66820172613107
Ik zal laten weten hoe het bevalt. Op Aliexpress zijn er zat te vinden.
Heel graag! Dank alvast.jooncheez schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:57:
[...]
Ik heb deze besteld:
Lollipop (5.1) AOSP draait als een zonnetje trouwens op mijn Mi3 
http://en.miui.com/thread-96987-1-1.html
http://en.miui.com/thread-96987-1-1.html
Verwijderd
ou je kunnen uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Voor over ik het begrijp moet je eerst de cwm recoverytool installeren en daarna cyanogen 12mod.
Maar die cwm is alleen beschikbaar voor WCDMA (snapdragon).
toch geprobeerd maar de updater geeft dan de volgende foutmelding:
"kan niet opdaten op dit moment.Druk op "ok" om de fout aan de ontwikkelaars te melden"
Dus kom al niet eens verder dan stap 1 lol.
Voor over ik het begrijp moet je eerst de cwm recoverytool installeren en daarna cyanogen 12mod.
"kan niet opdaten op dit moment.Druk op "ok" om de fout aan de ontwikkelaars te melden"
Heb je je scherm inmiddels al binnen ?jooncheez schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:57:
[...]
Ik heb deze besteld:
Reageerde je op mij? Ivan's Lollipop rom is makkelijk te flashen, dat kan ik wel uitleggen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:06:
ou je kunnen uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Excuses, vergeten hier te posten. Scherm was al snel binnen en is van prima kwaliteit, lijkt origineel.
Echter was mijn broer zo slim het scherm in z'n eentje te gaan vervangen en heeft hij de telefoon gesloopt

Hallo,
Ik heb vandaag mijn scherm vervangen, alles ging goed totdat ik de telefoon ging rebooten; hij start op in recovery en komt niet verder. Fastboot werkt ook niet meer. Voordat het scherm werd vervangen werkte de telefoon prima (MIUI6). Iemand enig idee wat ik moet doen?
Alvast bedankt.
/edit: Opgeslost
De knoppen zaten niet goed aangesloten waardoor volume+ altijd "ingedrukt" was. Hierdoor ging hij telkens in recovery mode.
Ik heb vandaag mijn scherm vervangen, alles ging goed totdat ik de telefoon ging rebooten; hij start op in recovery en komt niet verder. Fastboot werkt ook niet meer. Voordat het scherm werd vervangen werkte de telefoon prima (MIUI6). Iemand enig idee wat ik moet doen?
Alvast bedankt.
/edit: Opgeslost
[ Voor 19% gewijzigd door Raz3r op 24-05-2015 17:11 ]
Sorry! Als je me niet quote krijg ik geen melding. Is het inmiddels gelukt?
Ik gebruik niet Cyanogenmod, maar Ivan's lollipop rom. Werkt super! En een wekelijkse OTA update.
Dit is het topic met de bestanden en de uitleg: http://en.miui.com/thread-96987-1-1.html
Eerste stap is inderdaad een andere recovery installeren, CWM of TWRP, beiden zijn oke. Hiervoor moet je wel root hebben aanstaan. Dat staat hier beschreven: http://en.miui.com/thread-69962-1-1.html
Als het goed is heb jij ook de WMCDA versie, de MI 3W.
Komen dit soort grappen nog steeds voor of niet? Heb zojuist de Redmi 2 Pro besteld voor mijn vriendin en heb er geen zin in dat dit soort dingen voorbij vliegen.Kwabbernoot schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:19:
Tijd voor een andere ROM, ik draai Multilang weekly en kreeg steeds vaker Chinese meldingen van de muziekapp. Vandaag een notificatie van de video-app met een video van een IS-onthoofdingDat is de druppel.
[afbeelding]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Is ergens gestopt na een wekelijkse update. Draai inmiddels Ivans lollipop. Daarnaast lijkt het me niet dat de stable hier last van heeft.
Verwijderd
Het is gelukt 
heb alleen de back up via de miui ingebouwde app gedaan, die er echter nu niet meer op zit. Kan ook nergens vinden hoe alsnog mijn back up terug te krijgen. Deze staat opgeslagen op de telefoon maar geen enkel back up app kan er iets mee. Kan ik hier veilig Miui6 opzetten om op die manier weer de back up app van miui te gebruiken?
heb alleen de back up via de miui ingebouwde app gedaan, die er echter nu niet meer op zit. Kan ook nergens vinden hoe alsnog mijn back up terug te krijgen. Deze staat opgeslagen op de telefoon maar geen enkel back up app kan er iets mee. Kan ik hier veilig Miui6 opzetten om op die manier weer de back up app van miui te gebruiken?
jooncheez schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:53:
[...]
Sorry! Als je me niet quote krijg ik geen melding. Is het inmiddels gelukt?
Ik gebruik niet Cyanogenmod, maar Ivan's lollipop rom. Werkt super! En een wekelijkse OTA update.
Dit is het topic met de bestanden en de uitleg: http://en.miui.com/thread-96987-1-1.html
Eerste stap is inderdaad een andere recovery installeren, CWM of TWRP, beiden zijn oke. Hiervoor moet je wel root hebben aanstaan. Dat staat hier beschreven: http://en.miui.com/thread-69962-1-1.html
Als het goed is heb jij ook de WMCDA versie, de MI 3W.
Mooi zo! Ja je kan een miui backup alleen terugzetten op miui.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:57:
Het is gelukt
[...]
Verwijderd
dan weer zoeken hoe miui6 er op gezet kan worden 
ideeen hoe? pls share ;p

ideeen hoe? pls share ;p
jooncheez schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:01:
[...]
Mooi zo! Ja je kan een miui backup alleen terugzetten op miui.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken