Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 11:28
Na een Cubot M6589 te hebben gehad, en even tijdelijk een S3, nu op zoek naar een nieuw Chineees toestel. Oog laten vallen op de Mi3. Erg goede specs, accu, scherm, OS en 2Gb RAM.

Nog even paar vragen voordat ik ga bestellen:
- Hoe is de front camera van 2 MP? (voor idd de nodige 'high-res' selfies ;) ) Merk namelijk dat ik die best vaak gebruik. Ben inmiddels die van de S3 gewend, hoe verhoud deze zich hiertoe?
- Toestel bestel je redelijk 'kaal'. Nog niet heel erg verdiept in de accessoires, maar zitten er must haves tussen? Wil sowieso earphones bij bestellen en wss een (side) flip cover (liefst zwart).
- Wss moet ik dit in ander topic vragen, maar hier dan toch ff: wat is momenteel de goedkoopste / beste bestelsite (levertijd van 2 weken is acceptabel)

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Coolicool zo lijkt het. Overigens is de levertijd niet afhankelijk van de site waar je bestelt.
Je zou kunnen overwegen om hem via DHL te laten versturen.
Heb je hem binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk wat nieuws over MIUI V6: http://en.miui.com/thread-22824-1-1.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 11:28
Momus schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:08:
Coolicool zo lijkt het. Overigens is de levertijd niet afhankelijk van de site waar je bestelt.
Je zou kunnen overwegen om hem via DHL te laten versturen.
Heb je hem binnen een week.
Gisteren besteld via iBuygou! Dit omdat ik er ook een aantal accessoires bij besteld heb (flip cover, ear phones, screen protector en een oplaadkabel), en deze hadden ze niet bij bijv CooliCool.
Nu maar even afwachten.. :9~
Ben benieuwd..

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 16:15
Ik gebruik nu een Iocean X7 Elite, en ik ben toch een beetje aan het kijken naar een MI3 vanwege de volgende redenen:

Gps is gewoon slecht, met de nodige tweaks werkt het op een goede dag redelijk, maar soms ook gewoon totaal niet.

Bluetooth werkt ook regelmatig niet goed, ik heb een Sony Smartwatch 2, en de telefoon kan de verbinding niet in stand houden met het horloge.

Dus heb ik 2 vragen, gebruikt iemand zijn telefoon voor navigatie en 2, hoe is de bluetooth? denk hierbij aan autoradio's, bluetooth headset, smartwatches etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:30
Theelichtje schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:46:
Ik gebruik nu een Iocean X7 Elite, en ik ben toch een beetje aan het kijken naar een MI3 vanwege de volgende redenen:

Gps is gewoon slecht, met de nodige tweaks werkt het op een goede dag redelijk, maar soms ook gewoon totaal niet.

Bluetooth werkt ook regelmatig niet goed, ik heb een Sony Smartwatch 2, en de telefoon kan de verbinding niet in stand houden met het horloge.

Dus heb ik 2 vragen, gebruikt iemand zijn telefoon voor navigatie en 2, hoe is de bluetooth? denk hierbij aan autoradio's, bluetooth headset, smartwatches etc.
Heb beide een paar maal gebruikt. En eigenlijk geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:46
Ik heb de 64GB versie vanmiddag besteld. Ik was op zoek naar een goede smartphone, maar wou niet te veel geld uitgeven. Ik ben toen uiteindelijk op de Mi3 uitgekomen, ik wou in eerste instantie voor de 16 GB gaan maar helaas kan je niet uitbreiden met een SD-kaart.

Ik ben benieuwd of ik er een beetje uit ga komen, dit wordt mijn eerste smartphone en dus ook ervaring met Android (ik heb een iPod Touch gehad).

En hebben jullie nog suggesties voor covers/hoesjes? Die flip-cover die je er bij kan kopen lijkt me niet erg stevig, en de bevestiging door middel van dubbelzijdig plakband ga ik me ook niet aan wagen. Is er een ander bekend toestel met gelijke afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje01
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-03-2024
Hallo allen. Morgen wordt de Mi3 bij ons geleverd en dan wou ik er meteen mee aan de slag om er een meertalige rom op te zetten met het Nederlands voor mijn vrouw. Die van de Eu Xiaomi community leek mij goed. Dit lijkt op 2 manieren te kunnen:
1. De weekly rom release van http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-30.24444/
En dan de Mi3 WCDMA 4.4 versie van cancro. Volgens de opmerkingen kun je dit via de OTA doen of de Updater app. Wel wil ik dan een fabrieksreset doen, de cache en de Dalvik cache verwijderen (als deze vraag gesteld wordt in de updateprocedure). Ik wil zoveel mogelijk Chinese troep kwijt.
2. Echter is er ook deze optie:
http://xiaomi.eu/communit...sing-miflash-mi2-3.19287/
Naast die Miflash tool die je moet downloaden en instaleren, moet je ook deze downloaden:
http://www.miui.com/thread-1666183-1-1.htm (dan de Mi3 wcdma fastboot 4.5.30 versie)
Dit lijkt dezelfde te zijn als bij 1, echter behoorlijk wat meer MB’s (=groter dus). Wat is nu het wezenlijke verschil tussen 1 en 2? En welke route is het beste om te volgen om er een nederlandstalige rom op te zetten?
Ik ben het spoor een beetje bijster inmiddels. Het stond mij bij dat het ergens beschreven werd op tweakers, maar ik kan het nergens meer vinden. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJWB
  • Laatst online: 07-04-2023
Heb nog wat ruzie met de mensen van Antelife over de levering, dus de MI3 is nog niet in mijn bezit :(. Hoe is het bereik van 3G in nederland?
Ik heb nu een Galaxy Nexus met Tele2 en dat is ruk, ik zit op mijn werk naast het raam en ik heb geen verbinding (wel lekker rustig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:58
Vorige week is de Mi3 voor een vriend binnen gekomen.
Hij had er een aantal problemen mee.
1. Geen apptray
2. Apps konden niet met puur 3G gedownload worden
3. Foto's verdwenen van telefoon
4. Whatsappcontacten waren steeds weg.

Voor probleem 1 is er denk ik geen oplossing of wel? Dit komt door de MIUI interface. Of is er met die kitkat rom wel puur android?
Probleem 2 heb ik voor hem opgelost, moest blijkbaar bij de downloadtab de grens voor app grootte aanpassen, Hij bleeft eerst hangen op "wachten of wifi".
Probleem 3 was volgens mij al opgelost, want toen ik zijn telefoon aan zette stonden de foto's er gewoon op.
Probleem 4 heb ik niet echt kunnen testen. De contacten zijn nu wel gewoon geladen, maar de vraag is of dat zo blijft.

Heeft iemand probleem 4 ook ooit gehad? Of doet hij echt zelf iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem 1 komt inderdaad door MIUI, dat heeft geen launcher. Probleem 2 had ik ook, maar 3 en 4 heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:25:
Probleem 1 komt inderdaad door MIUI, dat heeft geen launcher. Probleem 2 had ik ook, maar 3 en 4 heb ik nog niet gehad.
Is MIUI te vervangen om een normale manier? Of kan je er een andere launcher voor gebruiken?
Het is geen fundamenteel probleem, maar hij miste wel de apptray. Zal wel een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad een kwestie van wennen. Je kunt MIUI vervangen door een andere skin, maar ik vind het eigenlijk een flinke verbetering tov wat ik zelf gewend was (HTC Sense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aambeien
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 11:40
Het is waarschijnlijk al honderden keren gevraagd, maar flink Google'en heeft nog geen enkele soelaas geboden. Ik krijg de google services niet goed op mijn nieuwe Xiaomi Mi3. Ik heb als eerste de firmware geupdate met de standaard launcher en daarna in de Xiaomi store Google services gedownload en vanuit daar de Play store (met de drie overige programma's erbij). De Play store wou een keer openen, kon Whatsapp downloaden en gebruiken, om vervolgens niet meer op te willen starten.

Na een paar keer trial en error heb 'm verwijderd en een apk gedownload, wat nieteens de eerste keer wou starten. Om het vervolgens ook maar een apk van de google services gedownload, wat ook niet wou helpen. En nu wil hij ook opeens niet de Gapps zip erop zetten...

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op de Mi3 installeer je de play store via de google installer in de xiaomi market. Als die crasht na installatie dan uninstall je enkel de play store en installeer je hem opnieuw via dezelfde installer. Wel even restarten.

Nooit met gapps kloten, nergens voor nodig en levert vaak meer gezeik op in miui dan een werkende situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Probleem 4 is weer terug.
Opeens staat er bij Whatsapp: "Geen Whatsapp-contacten"

Erg vervelend voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gaat zijn Google contactensync wel goed?

Probleem 1 is overigens op te lossen door een andere launcher te installeren zoals Nova Launcher. Alleen de icoontjes zijn dan wel lelijk.

Ik zou die telefoon van hem factory resetten als ik jou was, vervolgens op de enige correcte manier de Google Apps installeren (staat wel in dit topic) en daarna pas WhatsApp.

[ Voor 80% gewijzigd door Frietsaus op 06-06-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de app drawer bedoelt kun je dit probereren: Google Play: AppDrawer (MIUI App Drawer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Aambeien schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:39:
Het is waarschijnlijk al honderden keren gevraagd, maar flink Google'en heeft nog geen enkele soelaas geboden. Ik krijg de google services niet goed op mijn nieuwe Xiaomi Mi3. Ik heb als eerste de firmware geupdate met de standaard launcher en daarna in de Xiaomi store Google services gedownload en vanuit daar de Play store (met de drie overige programma's erbij). De Play store wou een keer openen, kon Whatsapp downloaden en gebruiken, om vervolgens niet meer op te willen starten.

Na een paar keer trial en error heb 'm verwijderd en een apk gedownload, wat nieteens de eerste keer wou starten. Om het vervolgens ook maar een apk van de google services gedownload, wat ook niet wou helpen. En nu wil hij ook opeens niet de Gapps zip erop zetten...

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Bvd.
Installeer de multilang rom, fluitje van een cent en ben je van dat gezeur af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Ik vind die toch een beetje laggie, de organized drawer is vlotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik weet niet of dit toegestaan is om te posten hier, maar een vriend van me kon toch niet helemaal wennen aan de telefoon. Hij heeft hem nu op de V&A gezet en een Doogee DG800 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
sorry ,maar hij vraagt er wel teveel voor, ik had em voor net geen 250 euro via ibuygou.com gisteren binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje01
Ik heb gisteren toch maar deze rom er op gezet: cancro_images_4.5.30_4.4_cn. De standaard rom die er op zat wou niet updaten en heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Ik dacht dat het een multilanguage rom was maar ik kan na installatie alleen maar kiezen uit Engels en 2 soorten Chinees. Ik heb de rom er op gezet via miflash. Je zou dan moeten kunnen kiezen uit 4 soorten bat-files, maar dit was de enigste rom waarbij ik van die bat-files kon ontdekken en het zijn er 2:flash_all.bat en flash_all_except_data_storage.bat. Had uiteindelijk problemen met de play store te installeren, maar het is toch gelukt. Ik was vergeten aan te vinken dat miui deze play store ook mag controleren oid. Bleek essentieel te zijn. Hoe krijg ik de Nederlandse taal er op? Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank. Een Nederlands toetsenbord heb ik er met behulp van Swiftkey opgezet dat scheelde al een hele boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Multilang rom: www.xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje01
Bedankt voor de snelle reactie. De reden dat ik voor deze rom had gekozen was omdat die bat-files er bij waren en ik via miflash moest werken. Volgens mij had ik deze rom xiaomi.eu_multi_cancro_4.6.13_kk-4.4 ook al geprobeerd via de recovery er op te zetten en kreeg ik een foutmelding met het flashen. Vandaar dat ik uiteindelijk gekozen heb voor de cancro_images_4.5.30_4.4_cn rom. Anyway, wat zou de handigste methode om de multi_cancro_4.6.13_kk-4.4 rom er op te zetten, hem hernoemen naar update.zip en dan via de updater app of via de recovery. Kan dat met deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Normale procedure is hem op de storage zetten en dan via de updater app op je telefoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje01
Bedankt. Ging foutloos. Hij is nu netjes in het Nederlands. Al met al is het wel een heel gepuzzel, maar het is gelukt.
De kinderen mogen zo direct extra Frietsaus bij de patat en BBQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10000
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 23:07
Beste tweakers,

kreeg vandaag eindelijk mijn begeerde mi3 binnen van coolicool, is het al een gebruikt!!
Hij stond nog aan toen ik hem aantikte ( erg lange batterijduur blijkbaar,,) en hij stond al in het engels met van alles erop gedownload: picasa, cleanmaster, playstore etc! hij heeft nog wel de originele screenprotector erop en de oordopjes zitten ook nog in de originele verpakking. De oplader kwam zonder zakje, wel nog met sticker..

Moet ik weer hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Jammer, maar als ie verder goed is zou ik me er niet druk om maken. Anders moet 'ie weer terug naar China...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10000
m10000 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:20:
Beste tweakers,

kreeg vandaag eindelijk mijn begeerde mi3 binnen van coolicool, is het al een gebruikt!!
Hij stond nog aan toen ik hem aantikte ( erg lange batterijduur blijkbaar,,) en hij stond al in het engels met van alles erop gedownload: picasa, cleanmaster, playstore etc! hij heeft nog wel de originele screenprotector erop en de oordopjes zitten ook nog in de originele verpakking. De oplader kwam zonder zakje, wel nog met sticker..

Moet ik weer hebben....
RECTIFICATIE:

na bijna een gesprek van uur via skype, ben ik er achter gekomen dat ze de mobiele telefoons gratis flashen naar multilanguage omdat hun klanten er klaarblijkelijk om vragen. Het duurde wel even tot hij begreep wat de fout was, namelijk dat ik het NIET VERWACHTTE, maar dit wou maar niet doordringen bij hem. Pas op het allerlaatste moment snapte hij wat ik bedoelde en gaat hij morgen uitleg plaatsen op coolicool. Omdat de mobiel voor de rest 100% echt en nieuw is, hierbij dus een goede review voor coolicool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
EDIT:nvm moet in ander topic/.

[ Voor 86% gewijzigd door Qurius op 16-06-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
oh boy!

Een 4G xiaomi telefoon komt er spoedig aan!!

Bron: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

PJOG schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:05:
oh boy!

Misschien dan toch maar even wachten i.p.v de mi3 te bestellen :P

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:12
PJOG schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:05:
oh boy!

Misschien wel 4G, maar dat hoeft niet te betekenen dat die telefoon alle 4G banden in Nederland (Europa) ondersteunt, hetzelfde als bij de Oneplus telefoon.

Er komen trouwens in de tweede helft van 2014 genoeg Chinese telefoons uit die 4G ondersteunen. Meizu komt volgende maand waarschijnlijk al met een 4g telefoon, een van de eerste telefoons met de nieuwste Mediatek CPU (6595).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10000
Ik heb even een vraag aan jullie mede gebruikers: Coolicool had de telefoon zelf geflashed met:
android: 4.3 JLS36C
miui: MIUI - JXDCNBD14.0

Ik vind alleen het Ram gebruik eeeeerg hoog, namelijk tussen de 69 en 83%. Er stond nu standaard al een hoop troep op wat ik niet wou, dus ik wil hem denk ik opnieuw flashen. Toch nog even wachten op een goede 4,4, of bij een 4,3 versie houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte Miui al sinds 2011 op verschillende ANdroid toestellen en heb vorige maand mijn Google Nexus 5 verkocht en heb daarvoor bij Ibuygou een Mi3 16GB gekocht voor 230,00.

Ja wat zal ik zeggen,.... Toestel is prima in orde en Miui daarmee was ik al bekent!
maar de Camera is zo verschrikkelijk slecht!!... om te huilen!!.

Heel veel ruis, bijna nooit scherp, er zou digitale stabilisatie op moeten zitten maar merk daar niks van
en geen RAW foto optie, wat de Tegra 4 versie wel heeft.

Als het om de Benchmarks gaat, geloof niet in de 36000 maar eerder 25000, dit denk dat alleen de Tegra versie de 36000 benchmark haalt.

:( Leuk elke week updates maar laten ze nou echte issues aanpakken en dan is eens per maand
voldoende, als ze de echte issues dan maar aanpakken want forums staan er vol van!

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje01
Die antutu valt bij ons wel mee, die van mijn vrouw haalt 31.500, let wel in de gewone stand. In de snelste stand zal hij nog wel een stuk verbeteren in de benchmarks. De camera is wat ons betreft prima, al geloof ik best dat hij nog een stuk beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Hier net ff getest op standaard, dan geeft de score 32041.

Op prestaties krijg ik een score van 35180.

Camera kan ik ook niet echt over klagen. Tuurlijk, mijn D10 geeft betere foto's. Maar het is een telefoon, geen camera.

[ Voor 59% gewijzigd door starcopy op 20-06-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
Ik heb de telefoon nu een tijdje in gebruik en ben er best tevreden over. Lekker snel, en eigenlijk geen echte minpunten.

Ik vroeg me alleen af of jullie ook problemen hebben met het inloggen op je Xiaomi-account. ik wil graag wat andere thema's proberen, maar dan moet ik mijn Xiaomi-account activeren volgens mijn telefoon. Als ik daar op druk komt er de foutmelding; 'Xiaomi Service Framework is gestopt.'

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het hier even geprobeerd, maar het werkt gewoon. Account heb ik overigens via hun site/forum aangemaakt, en alleen de telefoon geactiveerd.

Ik werk overigens wel met de KK 4.4, niet de originele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Laatst online: 20:41
Momenteel heb ik een Jiayu G4 (basic). Nu wil ik deze graag gaan vervangen door een sneller toestel. Mijn oog viel op de Mi3 omdat deze de laatste tijd goedkoper is geworden en nu verkrijgbaar is voor iets meer dan 200 euro. Het enige nadeel wat mij tegen houdt is de grootte van de telefoon. De Mi3 is 14.4 cm hoog en 7.3 cm breed. Hoe zijn jullie ervaringen met dit formaat toestel? Past hij nog in de broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10000
@maandag: Ik vind hem zeker meevallen! hij is dan wel groot maar lekker dun (dit is erg belangrijk voor broekzakken) en ook licht. Hij steekt dus bij mij nergens uit. Alhoewel het voor vrouwenbroeken lastiger is, die hebben normaliter kleine zakken en dan steekt hij wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
  • Laatst online: 16-09 12:32
Ik heb een paar vragen over de Xiaomi Mi3:

- Wat voor soort simkaart past/gaat in de telefoon?
- Zit er al een screen protector op als je hem binnen krijgt of moet je die er zelf op doen?
- Bij de zwarte variant is de achter kan dan mat zwart?

Hopelijk kunnen jullie de vragen beantwoorden.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Normale sim, geen screen protector. De andere vraag durf ik niet te zeggen, alleen ervaring met de zilvere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
Je kan ook bijpassende adapters krijgen voor Micro- en Nanosim.

De achterkant is inderdaad matzwart en ziet er mooi uit. Ik heb er wel al twee kleine krasjes op zitten na zo'n twee week gebruik. Hoop dus dat mijn beschermhoesje snel binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
@ Starcopy: Ik blijf het probleem houden, mijn telefoon is gekoppeld aan mijn Xiaomi account. Maar op de telefoon kan ik niks.

Ook als ik de updater start krijg ik de optie te zien; 'Activeer uw Xiaomi account'. Maar als ik er op klik gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
@bobdigi en Frietsaus: bedankt voor de snelle reacties.

Is er nog iets belangrijk dat ik moet weten voor ik een Xiaomi Mi3 koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Er staat standaard geen Google Play op, als het een Chinese variant is althans. Die zijn te installeren vanuit de Xiaomi Market met de Google Installer. Of je moet de multilang rom van www.xiaomi.eu er op flashen, daar zitten ze standaard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bobdigi schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:31:
@ Starcopy: Ik blijf het probleem houden, mijn telefoon is gekoppeld aan mijn Xiaomi account. Maar op de telefoon kan ik niks.

Ook als ik de updater start krijg ik de optie te zien; 'Activeer uw Xiaomi account'. Maar als ik er op klik gebeurd er niks.
Ik krijg er een beetje het flash gevoel bij. Misschien ergens wat fout gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
starcopy schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:35:
[...]

Ik krijg er een beetje het flash gevoel bij. Misschien ergens wat fout gegaan?
Niet dat ik weet. Het is ook mijn eerste Android telefoon, dus ik heb er ook geen verdere ervaringen mee.

Momenteel staat Miui 4.6.20 er op, en volgens mij heb ik nooit een foutmelding oid gehad de eerste keer bij het installeren. Maar jij denkt dat daar wel iets fout is gegaan?

Kan ik anders op een makkelijke manier de telefoon opnieuw installeren met behoud van de huidige programma's, of moet ik eerst van alles een back-up maken en kost het veel tijd en moeite om alles weer terug te krijgen zoals ik het nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bobdigi schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:02:
[...]

Niet dat ik weet. Het is ook mijn eerste Android telefoon, dus ik heb er ook geen verdere ervaringen mee.

Momenteel staat Miui 4.6.20 er op, en volgens mij heb ik nooit een foutmelding oid gehad de eerste keer bij het installeren. Maar jij denkt dat daar wel iets fout is gegaan?

Kan ik anders op een makkelijke manier de telefoon opnieuw installeren met behoud van de huidige programma's, of moet ik eerst van alles een back-up maken en kost het veel tijd en moeite om alles weer terug te krijgen zoals ik het nu heb?
Er van uitgaande dat je de 4.3 geupgrade hebt naar 4.4 Heb je wel een volledige wipe gedaan? Dus en cache en gebruikersdata gewist via recovery?

Met Titanium Backup kun je een backup maken van alleen de apps met de data daarvan. Je zou dus binnen iets van 20 minuten weer compleet wekend kunnen zijn. Afhankelijk natuurlijk hoeveel apps er op staan.

[ Voor 11% gewijzigd door starcopy op 21-06-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
Volledige wipe? Geen idee waar je het over hebt, maar ik ga even googlen. Mij Android versie is 4.4.2, dus hij is wel geupgrade.

In elk geval bedankt voor je snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bobdigi schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:50:
Volledige wipe? Geen idee waar je het over hebt, maar ik ga even googlen. Mij Android versie is 4.4.2, dus hij is wel geupgrade.

In elk geval bedankt voor je snelle reacties.
Je kunt onderstaande proberen:

Phone helemaal uitzetten. Dan opstarten door de volumeknop omhoog ingedrukt te houden en op de powerknop te drukken.

Je komt dan in een menu terecht met 2 Chinese en 1 Engels talige balk. De Engelse kiezen,

Volgend venster ga je naar Wipe en reset, vervolgens voor wipe all data. als dit alles klaar is, phone opnieuw opstarten en dan alles instellen. Je bent wel alle oude data kwijt, dus vooraf dan afhalen wat je moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambal
  • Laatst online: 28-02-2021
Binnenkort komt mijn MI3 binnen en dus ben ik al bezig met het "voorbereiden", :)

Als ik het goed begrijp heeft de MI3 standaard android 4.3 MIUI V5.

Tegenwoordig zijn de updates al basseerd op 4.4 . Dit betekent na 1e keer flashen met updater app, wipe en reset?

Dan de keuze voor de ROM.
-Official Xiaomi rom van http://en.miui.com/
-ML rom van http://xiaomi.eu/
-WIUI cancro

Welke rom raden jullie aan als je aan engels al genoeg hebt en zo min mogelijk chinees wil tegenkomen :p ?

Vervolg vraag: Stable of weekly releases?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als je het minst Chinees wil tegenkomen kan je gaan voor de rom van Xiaomi.eu. De officiele CN Dev rom bevat hier en daar nog wel wat Chinese tekens en services. Persoonlijk heb ik dat nooit als storend ervaren overigens, het komt nu eenmaal voor op een toestel dat voor de Chinese markt is gemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 22-06-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvj
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-02-2023
Ik heb net mijn xiaomi mi3 ontvangen via ibuygou. Alles werkt goed, behalve als ik de rear camera gebruik ik een groen en pixelachtig scherm krijg waar zo goed als niets zichtbaar is ... Iemand hier ervaring mee? Heb al een andere rom geprobeerd maar geen soelaas. Stuur ik deze best terug op of zou dit toch een softwarematig probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
geertvj schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:00:
Ik heb net mijn xiaomi mi3 ontvangen via ibuygou. Alles werkt goed, behalve als ik de rear camera gebruik ik een groen en pixelachtig scherm krijg waar zo goed als niets zichtbaar is ... Iemand hier ervaring mee? Heb al een andere rom geprobeerd maar geen soelaas. Stuur ik deze best terug op of zou dit toch een softwarematig probleem kunnen zijn?
Dit klinkt helaas als een defecte camera module, dus terugsturen is je enige oplossing.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvj
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-02-2023
Koldur schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:41:
[...]

Dit klinkt helaas als een defecte camera module, dus terugsturen is je enige oplossing.
Dacht ik ook, maar nu is het zo dat als ik de camera app opstart, ik een seconde normaal beeld heb en dan verandert het terug naar een groen pixelachtig scherm. Begin ik toch te twijfelen of het wel iets hardwarematig is... In ieder geval is er toch een mankement me dunkt. Vandaag even wat andere ROM's installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
geertvj schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 07:36:
[...]

Dacht ik ook, maar nu is het zo dat als ik de camera app opstart, ik een seconde normaal beeld heb en dan verandert het terug naar een groen pixelachtig scherm. Begin ik toch te twijfelen of het wel iets hardwarematig is... In ieder geval is er toch een mankement me dunkt. Vandaag even wat andere ROM's installeren...
Ja, dat klinkt dan inderdaad iets om over te twijfelen, maar groen beeld is meestal een duidelijke aanwijzing dat de camera defect is. Ik hoop dat het je lukt, maar vrees het ergste.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Lijkt mij alsnog een hardwaredefect. Als het zelfs na het flashen van een nieuwe rom niet werkt... Op de stock rom hoort het gewoon te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik heb mijn iOcean X7 van ruim een jaar oud helaas laten vallen en deze is helaas stuk. Hiervoor merkte ik ook al dat sommige delen niet helemaal meer vast zaten, als ik hard op sommige plaatsen op de achterkant drukte merkte ik dat er speling was.
Ik ben dus nu op zoek naar een telefoon met een beter bouwkwaliteit en ik vroeg me af hoe dit zit bij de Xiaomi Mi3, iemand die me hier iets meer over kan vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Mijn Mi3 is hardstikke stevig, geen gek gekraak en hardstikke stijf. De zwarte achterkant pakt wel redelijk snel krassen op heb ik gemerkt. Heb de mijne nu te koop staan maar dat is vooral omdat ik weer eens wat anders wil, de telefoon is prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
EdwinnR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:53:
Ik heb mijn iOcean X7 van ruim een jaar oud helaas laten vallen en deze is helaas stuk. Hiervoor merkte ik ook al dat sommige delen niet helemaal meer vast zaten, als ik hard op sommige plaatsen op de achterkant drukte merkte ik dat er speling was.
Ik ben dus nu op zoek naar een telefoon met een beter bouwkwaliteit en ik vroeg me af hoe dit zit bij de Xiaomi Mi3, iemand die me hier iets meer over kan vertellen? :)
Mijn MI3 is al fietsend op het asfalt gevallen (precies op de rechteronderhoek) en er is alleen een kleine beschadiging op dat hoekje zichtbaar. Als ik dat zelfde grapje met een iPhone had uitgehaald... :+

Wat mij betreft is de bouwkwaliteit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

starcopy schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:24:
[...]

Phone helemaal uitzetten. Dan opstarten door de volumeknop omhoog ingedrukt te houden en op de powerknop te drukken.

Je komt dan in een menu terecht met 2 Chinese en 1 Engels talige balk. De Engelse kiezen,

Volgend venster ga je naar Wipe en reset, vervolgens voor wipe all data. als dit alles klaar is, phone opnieuw opstarten en dan alles instellen. Je bent wel alle oude data kwijt, dus vooraf dan afhalen wat je moet houden.
hmm zojuist gedaan na het installeren van de weekly update en nu blijft hij hangen op 98% wiping data.

Iemand tips wat ik kan doen? of moet ik blijven wachten? Ik wacht al voor meer dan 30min......

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
freestyler2 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:26:
[...]

hmm zojuist gedaan na het installeren van de weekly update en nu blijft hij hangen op 98% wiping data.

Iemand tips wat ik kan doen? of moet ik blijven wachten? Ik wacht al voor meer dan 30min......
Dat kan een poos duren,dus gewoon afwachten. Toen ik dat de eerste had, heb ik me ook wel zenuwachtig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Oke ben benieuwd, begint bij mij ook aardig te kriebelen om hem hard te resetten maar dat blijkt een stomme actie te zijn na het lezen van diverse forums... dus ik moet nog maar even geduld hebben... schijnt een bug te zijn die nooit opgelost is... ik hoop alleen niet dat het uren gaat duren....

thnx voor je reactie in ieder geval!

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier inderdaad om een bug die nog steeds niet opgelost is. Ik zal de devs/admins er nogmaals op wijzen, al ben ik bang dat dat niet veel gaat uitmaken. Je kunt hem gewoon door laten gaan met het wipen, het duurt even (ongeveer een kwartiertje), maar werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 19:16
Al enkele dagen in het bezit van een Xiaomi Mi3 en ben er heel erg blij mee.
Alleen heb ik 1 probleem:

De Rabobank Mobiel Bankieren app wil maar niet werken, en laat dit nou 1 van mijn belangrijkste apps zijn ;-S

App start wel, maar bij toestel registratie loopt de app vast, code via Raboreader invoeren werk maar zodra ik wil ondertekenen en het toestel daadwerkelijk wil registeren loopt de app vast. - Geen foutmeldingen.
Alle andere apps werken perfect, het is alleen deze app.
Ik heb de helpdesk van Rabobank al gebeld, maar deze heeft geen idee... "ligt aan toestel..."

Het toestel komt bij To2c vandaan en is multi language, alleen merk ik wel dat de updater app ontbreekt.
(Over de Telefoon>Systeemupdates = telefoon gaat terug naar Home Screen)

Overige informatie:

- Miui versie: Miui-JXDCNAL22.0
- Android versie: 4.3.JLS36C
- Cpu-Z geeft aan dat toestel Rooted is.
- Beheer app>Machtiging Controle Inschakelen is greyed-out en kan ik ook niet aanzetten.. ik dacht dat dit wellicht zou helpen?

Wat voor opties heb ik nu, want ik zou graag de Rabobank App werkend zien :-S

Iemand enig idee wat eventueel de oplossing zou kunnen zijn?

- Factory Reset?
- Miui Flashen - Heb (nog) niet veel ervaring met het flashen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kelnarath op 30-06-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kelnarath schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:57:
Al enkele dagen in het bezit van een Xiaomi Mi3 en ben er heel erg blij mee.
Alleen heb ik 1 probleem:

De Rabobank Mobiel Bankieren app wil maar niet werken, en laat dit nou 1 van mijn belangrijkste apps zijn ;-S

App start wel, maar bij toestel registratie loopt de app vast, code via Raboreader invoeren werk maar zodra ik wil ondertekenen en het toestel daadwerkelijk wil registeren loopt de app vast. - Geen foutmeldingen.
Alle andere apps werken perfect, het is alleen deze app.
Ik heb de helpdesk van Rabobank al gebeld, maar deze heeft geen idee... "ligt aan toestel..."

Het toestel komt bij To2c vandaan en is multi language, alleen merk ik wel dat de updater app ontbreekt.
(Over de Telefoon>Systeemupdates = telefoon gaat terug naar Home Screen)

Overige informatie:

- Miui versie: Miui-JXDCNAL22.0
- Android versie: 4.3.JLS36C
- Cpu-Z geeft aan dat toestel Rooted is.
- Beheer app>Machtiging Controle Inschakelen is greyed-out en kan ik ook niet aanzetten.. ik dacht dat dit wellicht zou helpen?

Wat voor opties heb ik nu, want ik zou graag de Rabobank App werkend zien :-S

Iemand enig idee wat eventueel de oplossing zou kunnen zijn?

- Factory Reset?
- Miui Flashen - Heb (nog) niet veel ervaring met het flashen.
Hier net even getest, app ingesteld en werkend gemaakt.

Fout zit in de rom die je hebt. Ik gebruik deze, die is aangepast naar de Europese/US versies. Is wel de KK4.4 ipv de JB4.3. Je hebt dan ook de updater app weer terug.

http://files.miuiandroid...._cancro_4.6.27_kk-4.4.zip

Flashen is niet zo moeilijk hoor.

De gedownloade rom:

Hernoemen naar update.zip Op de INTERNE sd kaart zetten

Kiezen voor update installeren, en afwachten.

als je klaar bent terug naar het eerste menu en dan

naar Wipe en reset, vervolgens voor wipe all data. als dit alles klaar is, phone opnieuw opstarten en dan alles instellen. Je bent wel alle oude data kwijt, dus vooraf dan afhalen wat je moet houden.

Reboot en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
Ik zal het even proberen, heel erg bedankt. Ik laat het weten hoe het gegaan is.

- Update: Gelukt en applicatie werkt. Heel erg bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Kelnarath op 30-06-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kelnarath schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:26:
Ik zal het even proberen, heel erg bedankt. Ik laat het weten hoe het gegaan is.

- Update: Gelukt en applicatie werkt. Heel erg bedankt!
Graag gedaan, succes verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Gisteren is mijn Mi3 binnen gekomen, zonder invoerrechten te hoeven betalen (wat een mazzel!). Nu maar even uitzoeken hoe ik de nieuwste multilang+root erop krijg. Raden jullie aan stock recovery te gebruiken of is CWM beter? En wat is het voordeel aan dualboot, ik zie dat dat standaard er al op staat?

Waar vind ik ergens een multilang developer versie? Ik wil graag root maar ik vind alleen de multilang zonder root of de originele met of zonder root. CWM is blijkbaar niet te installeren als je KK hebt, dus root via die weg is dus ook niet mogelijk. Echt duidelijk vind ik de beschikbare informatie niet met allemaal die verschillende MIUI en Xaiomi sites :/ Nevermind, multilang heeft Root maar het was lastig te vinden.

Verder mooi ding, wel gek van die sticker met S/N op de achterkant.

[ Voor 45% gewijzigd door soulcrusher op 01-07-2014 15:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
starcopy schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:24:
[...]

Ik kan nu thema's downloaden, maar wordt je simkaart soms ook volledig gewist? Kan namelijk niks meer met mijn telefoon nu :P

edit: Bellen en gebeld worden lukt gelukkig nog wel. Maar had niet gedacht dat al mijn contacten ook verwijderd zouden worden. Ik zat nog te twijfelen om voor de wipe de simkaart er uit te halen, maar dacht dat het niet nodig zou zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door bobdigi op 01-07-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bobdigi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:23:
[...]

Ik kan nu thema's downloaden, maar wordt je simkaart soms ook volledig gewist? Kan namelijk niks meer met mijn telefoon nu :P
Nee, alleen de cache en gebruikersdata van mi3 zelf. Gebruik je de data van je google account daar niet voor dan? Ik vermoed dat je sync niet aan hebt staan voor je account als je dat adresboek gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
starcopy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Nee, alleen de cache en gebruikersdata van mi3 zelf. Gebruik je de data van je google account daar niet voor dan? Ik vermoed dat je sync niet aan hebt staan voor je account als je dat adresboek gebruikt.
Excuses, de fout ligt bij mij. Ik meende dat er ook telefoonnummers op de simkaart zelf stonden, maar ik heb ze de vorige keer ook handmatig van mijn oude telefoon in mijn nieuwe gezet herinner ik me net.

Maar mijn eerste probleem is opgelost, mijn Xiaomi-account is gekoppeld.

Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Volgens mij is er wat met de speaker van mijn Mi3. Hoge tonen zijn amper te horen en lage tonen en stemmen daar hoor ik een raar effect door. Bij drum en stemmen klinkt het net alsof krakend ijs erdoor gemixed is, zoals je hier hoort: http://youtu.be/4ImWvs9ff74?t=7s

Klinkt allemaal raar misschien, maar dat vond ik dus ook van die speaker :9
Iemand bekend met dit probleem? Ik denk dat er weinig aan te doen valt, maar balen is het wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdigi
soulcrusher schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:04:
Volgens mij is er wat met de speaker van mijn Mi3. Hoge tonen zijn amper te horen en lage tonen en stemmen daar hoor ik een raar effect door. Bij drum en stemmen klinkt het net alsof krakend ijs erdoor gemixed is, zoals je hier hoort: http://youtu.be/4ImWvs9ff74?t=7s

Iemand bekend met dit probleem? Ik denk dat er weinig aan te doen valt, maar balen is het wel.
Dat lijkt me echt een probleem van jouw specifieke telefoon. Ik ben er zelf namelijk verbaasd over hoe goed het geluid is uit een telefoonspeaker.

Ik weet niet waar je de telefoon hebt gekocht? Je zou contact kunnen opnemen met de verkoper en het probleem voorleggen. Is wel zonde dat je een nieuwe telefoon hebt gekocht met een mankement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)

Het zou ook nog gewoon een rom probleem kunnen zijn. al geprobeerd om er een andere versie op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
starcopy schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:28:
[...]

Het zou ook nog gewoon een rom probleem kunnen zijn. al geprobeerd om er een andere versie op te zetten?
Ah ja goed punt. Ik heb net de originele rom geprobeerd (ook KK) maar ook daar hetzelfde probleem. Heb Ibuygou al gemaild dus maar even afwachten.

Wat ik overigens vreemd vind is dat ik dualboot heb terwijl ik overal lees dat dat alleen met CWM gaat. Multilang werd over de originele rom geschreven en de dev rom werd naar system2 geschreven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvodelaere
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-08-2022

Ik heb volgens mij het zelfde probleem. met de software vanuit de leverancier (to2c) deed ie het niet/minder. Maar nu ik de multilanguage rom er op heb staan doet hij het wel. Ik ben nu op zoek naar een goed werkende software waarbij de speaker het wel fatsoenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik de KK van hier. En eigenlijk geen problemen mee gehad tot nu toe.

http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/

[ Voor 4% gewijzigd door starcopy op 05-07-2014 13:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
starcopy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:11:
[...]

Fout zit in de rom die je hebt. Ik gebruik deze, die is aangepast naar de Europese/US versies. Is wel de KK4.4 ipv de JB4.3. Je hebt dan ook de updater app weer terug.

De gedownloade rom:

naar Wipe en reset, vervolgens voor wipe all data. als dit alles klaar is, phone opnieuw opstarten en dan alles instellen. Je bent wel alle oude data kwijt, dus vooraf dan afhalen wat je moet houden.

Kan je dit ook gewoon doen als je android 4.3 op je Xiaomi mi3 hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Robarrie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:52:
[...]

Kan je dit ook gewoon doen als je android 4.3 op je Xiaomi mi3 hebt staan?
Ja, je moet wel wipe en reset doen zoals in je gequote post is aangegeven. Als je nieuwere versies van de multilang weekly rom installeerd dan hoef je niet meer te wipen/resetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
starcopy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:11:
[...]

De gedownloade rom:

Ik probeer om die rom er op te zetten, maar het lukt niet.
Als ik mijn Telefoon via de usb kabel aan de computer doe kan ik de interne sd kaart niet zien.
Ik heb de usb-foutopsporing aanstaan.
Wat moet ik doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Robarrie op 07-07-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Robarrie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:37:
[...]

Ik probeer om die rom er op te zetten, maar het lukt niet.
Als ik mijn Telefoon via de usb kabel aan de computer doe kan ik de interne sd kaart niet zien.
Ik heb de usb-foutopsporing aanstaan.
Wat moet ik doen?
Zie je wel wat? Zo ja, gewoon het bestand naar de root kopiëren en proberen. Als het op de verkeerde plaats staat, krijg je alleen de melding kan update niet installeren. Verder gebeurt er niks. Of ga je soms terug van een KK4.4 naar een JB4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
starcopy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:55:
[...]

Zie je wel wat? Zo ja, gewoon het bestand naar de root kopiëren en proberen. Als het op de verkeerde plaats staat, krijg je alleen de melding kan update niet installeren. Verder gebeurt er niks. Of ga je soms terug van een KK4.4 naar een JB4.3?
Als ik de telefoon verbind met de computer dan laat de computer alleen het interne geheugen zien.
Er is maar een map.
Ik probeer gewoon het bestand dat in de instructie gegeven wordt er op te zetten.
Dus niet van KK4.4 naar JB4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Robarrie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:22:
[...]

Als ik de telefoon verbind met de computer dan laat de computer alleen het interne geheugen zien.
Er is maar een map.
Ik probeer gewoon het bestand dat in de instructie gegeven wordt er op te zetten.
Dus niet van KK4.4 naar JB4.3.
Interne geheugen is hetzelfde als sd-kaart. Gewoon in die map zetten dus. Android noemt het geheugen wat beschikbaar is voor de gebruiker altijd sd-kaart. Externe sd-kaarten heten vaak sdkaart2 of externe sd oid, maar dat is niet van toepassing op dit toestel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
soulcrusher schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:45:
[...]

Interne geheugen is hetzelfde als sd-kaart. Gewoon in die map zetten dus. Android noemt het geheugen wat beschikbaar is voor de gebruiker altijd sd-kaart. Externe sd-kaarten heten vaak sdkaart2 of externe sd oid, maar dat is niet van toepassing op dit toestel.
Dat is nou net het probleem ik heb het in het interne geheugen gezet, maar de telefoon zegt dat ik het op de SD kaart moet zetten terwijl ik die map helemaal niet te zien krijg op mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Robarrie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:02:
[...]

Dat is nou net het probleem ik heb het in het interne geheugen gezet, maar de telefoon zegt dat ik het op de SD kaart moet zetten terwijl ik die map helemaal niet te zien krijg op mijn computer.
Dat probeer ik je uit te leggen, dat is hetzelfde. Als het goed is zie je in diezelfde map ook DCIM, notifications, music enz. Als hij daar staat is het goed.
Hier heb ik ff snel een Imgur album gemaakt met de stappen die je moet doornemen met plaatjes

Als dit niet lukt moet je in de updater app zelf kiezen met welk bestand je wil updaten, en dan selecteren.

[ Voor 11% gewijzigd door soulcrusher op 08-07-2014 00:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
Hey mannen,

Ik heb een vervelend probleem ontdekt: Bij het maken van video opnames is het geluid heel erg slecht. Het lijkt wel alsof je onderwater zit... Dit is bij beide camera's ( rear en front ).

Speaker geluid is verder wel goed, dus dit lijkt mij een bug??

Wel heel erg vervelend, want ik ben op vakantie en ik wou wat filmpjes maken..maar het is net alsof ik naar een 96kbs geluidsopname zit te luisteren bij het bekijken van mn HD video's o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kelnarath schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:44:
Hey mannen,

Ik heb een vervelend probleem ontdekt: Bij het maken van video opnames is het geluid heel erg slecht. Het lijkt wel alsof je onderwater zit... Dit is bij beide camera's ( rear en front ).

Speaker geluid is verder wel goed, dus dit lijkt mij een bug??

Wel heel erg vervelend, want ik ben op vakantie en ik wou wat filmpjes maken..maar het is net alsof ik naar een 96kbs geluidsopname zit te luisteren bij het bekijken van mn HD video's o.O
Probeer deze eens. Die werkt prima, al heb ik met het geluid nog niet al te veel ervaring.

Google Play: A Better Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
soulcrusher schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:55:
[...]

Dat probeer ik je uit te leggen, dat is hetzelfde. Als het goed is zie je in diezelfde map ook DCIM, notifications, music enz. Als hij daar staat is het goed.
Hier heb ik ff snel een Imgur album gemaakt met de stappen die je moet doornemen met plaatjes

Als dit niet lukt moet je in de updater app zelf kiezen met welk bestand je wil updaten, en dan selecteren.
Ik volg al die stappen, maar het werkt nog steeds niet.
Ik heb de updater app er ook niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Robarrie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:08:
[...]

Ik volg al die stappen, maar het werkt nog steeds niet.
Ik heb de updater app er ook niet op staan.
Sluit je mi3 eens aan op de pc, en maak vervolgens een screenshot van wat jij ziet. Ik krijg een beetje het gevoel dat er iets anders niet klopt. Waar heb je deze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
starcopy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:33:
[...]

Sluit je mi3 eens aan op de pc, en maak vervolgens een screenshot van wat jij ziet. Ik krijg een beetje het gevoel dat er iets anders niet klopt. Waar heb je deze gekocht?
Eerst deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xYPHMqf.jpg

dan deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PXhPpl1.jpg

en als laatste:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cwA3bOb.gif

Ik heb hem gekocht op to2c.com

[ Voor 21% gewijzigd door Robarrie op 08-07-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:15
Robarrie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:28:
[...]

Eerst deze:
[afbeelding]

dan deze:
[afbeelding]

en als laatste:
[afbeelding]

Ik heb hem gekocht op to2c.com
daar staat hij goed...de manier van updaten via een boot-menu vind ik persoonlijk niet zo handig, ik open gewoon de updater-app, duw op de menutoets en 'select install package", daarna kan je in je telefoon een bestand aanduiden (de update.zip of hoe je het ook noemt, hoeft zelfs niet in de root te staan) en kan je gewoon updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik mis een aantal mappen, maar dat kan zijn omdat ik KK gebruik. Verder zie ik dat je op de pc geen winrar of winzip hebt staan, maar waarschijnlijk 7zip welke standaard door windows gebruikt wordt. Daar kan al een probleem liggen.

Wil je JB houden, of mag het ook KK worden. Ik kan hier wel een bestand voor je hernoemen en het via wetransfer naar je toe sturen. Dan kun je het zo nog eens proberen.
Law0070 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:52:
[...]

daar staat hij goed...de manier van updaten via een boot-menu vind ik persoonlijk niet zo handig, ik open gewoon de updater-app, duw op de menutoets en 'select install package", daarna kan je in je telefoon een bestand aanduiden (de update.zip of hoe je het ook noemt, hoeft zelfs niet in de root te staan) en kan je gewoon updaten...
Als je de post beter had gelezen, zou je weten dat hij GEEN updater app heeft. Dus jouw mogelijkheid kan niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robarrie
starcopy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:57:
Ik mis een aantal mappen, maar dat kan zijn omdat ik KK gebruik. Verder zie ik dat je op de pc geen winrar of winzip hebt staan, maar waarschijnlijk 7zip welke standaard door windows gebruikt wordt. Daar kan al een probleem liggen.

Wil je JB houden, of mag het ook KK worden. Ik kan hier wel een bestand voor je hernoemen en het via wetransfer naar je toe sturen. Dan kun je het zo nog eens proberen.

[...]

Als je de post beter had gelezen, zou je weten dat hij GEEN updater app heeft. Dus jouw mogelijkheid kan niet eens.
Het maakt niet uit of het JB blijft of dat het KK wordt.

En trouwens al bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Robarrie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:13:
[...]

Het maakt niet uit of het JB blijft of dat het KK wordt.

En trouwens al bedankt voor alle hulp.
NP. Stuur me ff een pm/dm met je email adres, dan upload ik gelijk het bestand naar je toe. Mocht je overigens in de Achterhoek wonen dan ben je ook welkom om het hier te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Misschien staat de optie bestandsextensies verbergen aan op je computer? Dan heb je hem vernoemd naar update.zip.zip.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken