Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just_A_User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 00:12:
[...]

Die Find 5 wil straks niemand meer kopen want zodra ik een Mi3 heb smijt ik die Oppo kapot tegen de muur.

Wat is een betrouwbare site waar ik de Mi3 kan aanschaffen? Ik heb er verschillende bekeken die in een topic hier gesuggereerd werden, maar er springt er voor mij geen een echt uit waar ik van zeg van 'ja, die site is t' dus ik moet afgaan op de ervaringen van jullie.
Ibuygou.com is erg goed. Snelle reacties op email, vriendelijk en bereid om wat extra's te doen, als er wat fout gaat/ of een release datum verschoven wordt. Zij zijn ook aanwezig op Skype tot ongeveer 12 uur "s middags, Nederlandse tijd. Ook daar meestal zeer snelle reactie.

Pakketen worden daar standaard verzonden als:

gift
MP4 Speler onder garantie
Waarde 20$

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:50
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 00:20:
[...]

Ibuygou.com is erg goed. Snelle reacties op email, vriendelijk en bereid om wat extra's te doen, als er wat fout gaat/ of een release datum verschoven wordt. Zij zijn ook aanwezig op Skype tot ongeveer 12 uur "s middags, Nederlandse tijd. Ook daar meestal zeer snelle reactie.
Dank je voor je reacties. Ik gok zomaar dat ik de Mi3 deze week ga bestellen. Wat is de levertijd ongeveer? weet je dat?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just_A_User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 00:21:
[...]

Dank je voor je reacties. Ik gok zomaar dat ik de Mi3 deze week ga bestellen. Wat is de levertijd ongeveer? weet je dat?
Dat hoort weer in het andere topic, hier een directe link naar mijn reactie in dat topic. Ze zeggen zelf overigens tussen 4-7 dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 00:24:
[...]

Dat hoort weer in het andere topic, hier een directe link naar mijn reactie in dat topic. Ze zeggen zelf overigens tussen 4-7 dagen.
Gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen dank! Succes met het overwegen van de aanschaf (al zou dat een makkie zijn, als je een blik hebt geworpen op je Find 5 O-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Frietsaus schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:24:
Ik heb de Singapore rom er op gezet en de volgende dingen zijn anders ten aanzien van de China rom
Klinkt niet gek! Kon je die ROM direct in de updater hijsen, zonder daarbij al je instellingen kwijt te raken of moet het via de bootloader en wordt alles leeggegooid?

Ik ben met enige moeite overgestapt naar de ROM van xiaomi.eu, maar merk nauwelijks verschil, hooguit iets minder Chinese apps. Maar het thema appje bijvoorbeeld is nog gewoon chinees, het weer gaat idd over chinaweather en zo nog wel een paar zaken die beter zouden kunnen.

Kan je die Singapore ROM net als de meeste android installaties op de Nederlandse taal instellen, met een fallback naar Engels voor apps als theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:38:
[...]

Ik neem aan dat je deze gebruikt hebt? Afbeeldingen zien er idd een stuk beter uit, overigens heb ik op het officiele forum een poll geplaatst met de vraag de camera te optimaliseren.
ja inderdaad die, ik had je topic (poll) gezien ja, Ben benieuwd, hoop dat er snel een verbetering komt

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
phAn schreef op maandag 17 maart 2014 @ 03:04:
[...]

Klinkt niet gek! Kon je die ROM direct in de updater hijsen, zonder daarbij al je instellingen kwijt te raken of moet het via de bootloader en wordt alles leeggegooid?

Ik ben met enige moeite overgestapt naar de ROM van xiaomi.eu, maar merk nauwelijks verschil, hooguit iets minder Chinese apps. Maar het thema appje bijvoorbeeld is nog gewoon chinees, het weer gaat idd over chinaweather en zo nog wel een paar zaken die beter zouden kunnen.

Kan je die Singapore ROM net als de meeste android installaties op de Nederlandse taal instellen, met een fallback naar Engels voor apps als theme?
Ik kreeg het advies om hem niet er overheen te installeren, dus heb voor de zekerheid gewist via de recovery.

Nederlands zit er standaard niet in, alleen UK English ("Aeroplane Mode" :P), US English en Chinees. Geen idee of dat toe te voegen is, ik gebruik altijd Engels.

En vergeet niet, het is een stable build, geen root dus en geen wekelijkse updates. Enkel van de Chinese rom is een dev versie beschikbaar.
Just_A_User schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:59:
[...]

Graag. want ik heb op mijn telefoon zomaar even 4 a 5x een entry voor 1 en dezelfde contactpersoon. Doe dat x meer dan 100 verschillende personen en ik heb 4 a 500 contacten in mn telefoon staan wat er in werkelijkheid dus maar 100 unieke zijn.
Ik kan bevestigen dat dit uitstekend werkt op de Mi3, is ook standaardgedrag van Android volgens mij dus in Oppo's rom zit gewoon een bug ofzo.

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 17-03-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Frietsaus schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:08:
Ik kreeg het advies om hem niet er overheen te installeren, dus heb voor de zekerheid gewist via de recovery.

Nederlands zit er standaard niet in, alleen UK English ("Aeroplane Mode" :P), US English en Chinees. Geen idee of dat toe te voegen is, ik gebruik altijd Engels.
Thanks voor de info. Wel apart dat de singapore rom blijkbaar beter vertaald wordt dan de .eu ROM (of ik ben er, ondanks verwoede pogingen, uiteindelijk alsnog niet in geslaagd die correct te installeren :+ ).

Om maar weer gewoon de volgende vraag te stellen: ervaart één van jullie ook een battery drain van de 'media server'? Als ik bij mijn batterijverbruik kijk, trekt "mediaserver" percentages van 41% (tov 11% scherm). Als ik de hele dag liedjes zou luisteren, okee, maar ik heb vandaag nauwelijks het toestel gebruikt en voor het eind van de dag is ie leeg.
Er staat wel e.e.a. aan muziek op, heb in de music app alle id3/cover downloads al afgezet, maar het verbruik blijft erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ziet er naar uit dat we binnenkort ook Meizu's Flyme OS kunnen draaien op onze Mi3's. Dat vind ik goed nieuws, wat Flyme is best een mooie variant van Android.

http://www.gizchina.com/2...e-rom-spotted-xiaomi-mi3/

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 21-03-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:04
weer minimale update voorop de WCDMA versie :)
Vindt het toch wel jammer dat het van die minimale update zijn... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
theduke1989 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:42:
weer minimale update voorop de WCDMA versie :)
Vindt het toch wel jammer dat het van die minimale update zijn... .
Updates zijn klein, omdat de focus ligt op V6, en hier een groter team mee bezig is. Persoonlijk vind ik het netjes dat ze alsnog weekly Builds voor v5 blijven ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noktai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb zojuist mijn Xiaomi mi3 64gb binnen gekregen. Om de google play store te installeren heb ik deze instructies gevolgt YouTube: Xiaomi Mi3 (or any Xiaomi Phone) - Install Play Store ( English version )
Helaas crash de play store zonder enige melding waneer ik deze start.
Iemand enig idee wat er fout gegaan kan zijn, of is er wellicht een andere manier om google play te installeren?

Edit: data clearen heeft het gefixed :D

On another note;
Heeft iemand enig idee of de bovenste balk met het chinese character, "EN" en de settings knop bij het keyboard weggehaald kunnen worden?

[ Voor 18% gewijzigd door Noktai op 24-03-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Noktai schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:13:
Ik heb zojuist mijn Xiaomi mi3 64gb binnen gekregen. Om de google play store te installeren heb ik deze instructies gevolgt YouTube: Xiaomi Mi3 (or any Xiaomi Phone) - Install Play Store ( English version )
Helaas crash de play store zonder enige melding waneer ik deze start.
Iemand enig idee wat er fout gegaan kan zijn, of is er wellicht een andere manier om google play te installeren?
Gewoon hier de rom vandaan halen ben je in één keer van alles af. Flashen en klaar voor gebruik :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Zit er nu toch stevig over na te denken om de Mi3 te halen via ibuygou. Daar is de 16 GB versie nu 293 euro + 20 verzending. Jammer dat de 64 GB versie op 364 euro zit. Ben een tevreden bezitter geweest van de Mi2s, maar wilde toch een iets groter scherm en Full HD. Heb nu dus een Galaxy S4, maar er is iets wat me richting MIUI en Xiaomi trekt.

Mijn vraag is: zijn er mensen die de Mi2(s) hebben gehad en de Mi3 nu hebben? Zoja, wat zijn jullie ervaringen met beide? En voor de mensen die de 16 GB versie hebben, kunnen jullie uit de voeten met de ongeveer 10 GB die overblijft?

Ik hoop van jullie te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
DrsBos schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:29:
Zit er nu toch stevig over na te denken om de Mi3 te halen via ibuygou. Daar is de 16 GB versie nu 293 euro + 20 verzending. Jammer dat de 64 GB versie op 364 euro zit. Ben een tevreden bezitter geweest van de Mi2s, maar wilde toch een iets groter scherm en Full HD. Heb nu dus een Galaxy S4, maar er is iets wat me richting MIUI en Xiaomi trekt.

Mijn vraag is: zijn er mensen die de Mi2(s) hebben gehad en de Mi3 nu hebben? Zoja, wat zijn jullie ervaringen met beide? En voor de mensen die de 16 GB versie hebben, kunnen jullie uit de voeten met de ongeveer 10 GB die overblijft?

Ik hoop van jullie te horen!
Hier in huis hebben we de Mi2, Mi2s en de Mi3. Wat wil je precies weten? Ik vind de ruimte van de 32gb en de Mi3 64gb erg fijn en aansluiten bij het gebruik, veelvuldig foto's :) De Mi2 16gb is daar voor ons gebruik net iets te weinig voor. Mijn vriendin gebruikt de foto's echt als geheugensteuntje dus maakt veel foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
lekzzz schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:35:
[...]

Hier in huis hebben we de Mi2, Mi2s en de Mi3. Wat wil je precies weten? Ik vind de ruimte van de 32gb en de Mi3 64gb erg fijn en aansluiten bij het gebruik, veelvuldig foto's :) De Mi2 16gb is daar voor ons gebruik net iets te weinig voor. Mijn vriendin gebruikt de foto's echt als geheugensteuntje dus maakt veel foto's.
Ik heb op de miui forums gelezen dat de developer rom voor de Mi3 wat meer bugs heeft dan die voor de Mi2(s). Klopt dat? En hoe houdt de batterij zich, hoor hier namelijk veel verschillende verhalen over. Thanks voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
DrsBos schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:32:
[...]

Ik heb op de miui forums gelezen dat de developer rom voor de Mi3 wat meer bugs heeft dan die voor de Mi2(s). Klopt dat? En hoe houdt de batterij zich, hoor hier namelijk veel verschillende verhalen over. Thanks voor je reply!
Batterij heeft meestal einde van de dag zo'n 60% over. Gebruik is net zoveel als bij de Mi2. Je merkt dus langer batterijverbruik. Heb nog geen noemenswaardige bugs gehad, gebruik wel de miui-android versie en niet de Engelse van China. Ik heb wel vaag het vermoeden bij zowel de Mi2, Mi2s en Mi3 dat het verbruik beter kan en dat dit wordt veroorzaakt door Vodafone als provider, dat heb ik ooit ergens gelezen en zie ik ook vaak terug in gebruik bij andere Mi2/3 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
nou, ik heb de telefoon ook. Nu heb ik dus Google Play Store aangezet, die optie aangezet die je moet aanzetten, en nu kan ik de Play Store niet starten? effectief kan ik dus niets met de telefoon want ik kan zo geen apps installeren.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de Play Store geïnstalleerd hebt via de Google Installer uit de MIUI market, dan moet je de Play Store verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:58:
Als je de Play Store geïnstalleerd hebt via de Google Installer uit de MIUI market, dan moet je de Play Store verwijderen en opnieuw installeren.
Zojuist gedaan, en nu werkt het wel, maar nu heb ik het probleem dat ik geen contacten kan importeren? Ik had voor de zekerheid al mijn contacten op de simkaart gekopieerd, maar de Mi3 zegt dat er daar geen op staan.

Daarnaast heb ik me ook aangemeld bij mn google account, die zegt dat ie gesynchroniseerd is, maar...niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just_A_User schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:00:
[...]

Zojuist gedaan, en nu werkt het wel, maar nu heb ik het probleem dat ik geen contacten kan importeren? Ik had voor de zekerheid al mijn contacten op de simkaart gekopieerd, maar de Mi3 zegt dat er daar geen op staan.

Daarnaast heb ik me ook aangemeld bij mn google account, die zegt dat ie gesynchroniseerd is, maar...niks?
Google contacten moet ook geïnstalleerd worden via de Google Installer. Dat is het icoontje met het mannetje op een blauwe achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:02:
[...]

Google contacten moet ook geïnstalleerd worden via de Google Installer. Dat is het icoontje met het mannetje op een blauwe achtergrond.
Ik zou willen dat ik begreep wat je zei, maar...bedoel je dat ik t moet installeren vanuit die MiMarket of vanuit Play Store?

Wacht! Het is gelukt volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Just_A_User op 28-03-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just_A_User schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:03:
[...]

Ik zou willen dat ik begreep wat je zei, maar...bedoel je dat ik t moet installeren vanuit die MiMarket of vanuit Play Store?
Als het niet gelukt is kun je dit nog doen:

Download deze rom en zet hem op je telefoon. Flash hem vervolgens via de updater: '

- Open de app Updater
- Klik op het menuknopje
- Daarna op 'Select update package
- Selecteer nu de zip
- Doe wat de updater vraagt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:09:
[...]

Download deze rom en zet hem op je telefoon. Flash hem vervolgens via de updater: '
Mocht je dit morgen in de loop van de middag pas lezen, pak dan deze link ;) Dan heb je gelijk de versie die vandaag (28-3) gepushed wordt. De changelog zal ongetwijfeld weer minimaal zijn omdat er achter de schermen hard word gewerkt aan Miui V6, maar dat scheelt weer de nodige updatenotificaties deze week :+

Ik raad je echter wel de telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen. Omdat je naar een multilang (dus oa. NL) rom overstapt. Ook zitten alle Google Play apps al ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@svenvv2, de update gaat vooral bugfixes bevatten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik hoop dat ik het op de juiste plek vraag.
Al een tijdje heb ik Xiaomi in het oog, voornamelijk de nieuwe Mi3 ziet er een geweldig toestel uit.
Nu stond ik op het punt om de beslissing te nemen om deze Mi3 aan te schaffen als ik speculaties las dat Xiaomi op 9 april een vernieuwde versie uit zou brengen van de Mi3, hoogstwaarschijnlijk de Mi3S.

Nu online zijn er enkel speculaties te vinden merk ik, maar ik wou toch eens polsen of er mensen zijn die hier ook iets over weten?

't Zou een beetje zonde zijn om de Mi3 aan te schaffen als de Mi3S binnenkort zou gelanceerd worden (afhankelijk van wanneer hij gelanceerd wordt, een half jaar ga ik ook niet meer wachten.)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:04:
Hey,

Ik hoop dat ik het op de juiste plek vraag.
Al een tijdje heb ik Xiaomi in het oog, voornamelijk de nieuwe Mi3 ziet er een geweldig toestel uit.
Nu stond ik op het punt om de beslissing te nemen om deze Mi3 aan te schaffen als ik speculaties las dat Xiaomi op 9 april een vernieuwde versie uit zou brengen van de Mi3, hoogstwaarschijnlijk de Mi3S.

Nu online zijn er enkel speculaties te vinden merk ik, maar ik wou toch eens polsen of er mensen zijn die hier ook iets over weten?

't Zou een beetje zonde zijn om de Mi3 aan te schaffen als de Mi3S binnenkort zou gelanceerd worden (afhankelijk van wanneer hij gelanceerd wordt, een half jaar ga ik ook niet meer wachten.)

Alvast bedankt
http://en.miui.com/thread-16420-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Double facepalm*... 101 site's tegengekomen met speculaties, geen enkele keren op die thread uitgekomen.

Bedankt en sorry voor de nutteloze vraag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:01
Een groot deel van de familie bij mij op de tafel :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79553151/IMG_20140401_203802.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:04:
Besef je wel dat er bij Xiaomi altijd een flink gat zitten tussen de launch van een toestel en het moment waarop hij daadwerkelijk buiten China te verkrijgen is. De launch van de Mi3S is nog niet geweest en je zegt geen half jaar te willen wachten. Dus dan kun je net zo goed nu al de Mi3 bestellen, want de kans dat de Mi3S binnen nu een half jaar fatsoenlijk leverbaar is in Europa is nagenoeg nihil.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, dat is het gene ik niet echt weet.
Ik heb nog geen ervaring met smartphone's uit china...

Is dat algemeen zo dat het toch wel een tijdje duurt voor hij op de betreffende sites beschikbaar is ?

Mijn plan was de launch af te wachten om te kijken wanneer ze hem ik china effectief op de markt brengen. Vervolgens wou ik contact opnemen met enkele sites zoals ibuygou en xiaomiworld om te polsen of ze enig idee hebben van de beschikbaarheid naar Europa toe.

De kans is inderdaad vrij klein dat dit binnen een aanvaardbare periode zal zijn. Echter lijkt het me wat stom om, 5 dagen voor de launch, de MI3 te bestellen. Die paar dagen kan ik nu nog wel afwachten en indien nodig daarna de Mi3 bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
HenkPatat heeft gelijk.
Tot nog toe zijn alle nieuwe toestellen van xiaomi in no time uitverkocht, Mi3 bijvoorbeeld:
1e batch van 100.000 stuks binnen 90sec
Op dit moment lukt het ook in China nog niet om de Mi3 op xiaomi.com voor de officiële prijs te kopen maar moet je bij shops en handelaren zijn (en betaal je dus meer).

Dus gewoon kopen die Mi3, voor een Mi3s zul je toch echt wel een half jaar moeten wachten.
En als je via V&A hier op tweakers of marktplaats koopt heb je hem nog binnen een paar dagen in huis ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,
Ik wil graag een nieuw mobiel kopen maar ik zit te twijfelen tussen de nexus 5 en de mi3. Wat lijkt jullie de beste keus?

Ten eerste is deze post niet zoals we op GoT posten. Ten tweede is dit geen aankoopadvies forum maar een topic over de Mi3. Advies over aankopen mag hier maar dan is er ook meer info nodig.

[ Voor 50% gewijzigd door 13art op 07-04-2014 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb mijn Mi3 16GB nog en ik ben nog steeds heel erg tevreden. Met de Mi2s miste ik toch altijd wat (groter scherm) en dit is voor nu wel de juiste grootte. Accu gaat lekker lang mee, ik maak me er geen zorgen meer om. Als hij 's ochtends vol zit kom ik de dag met gemak door.

Bouwkwaliteit blijft ook goed, nog geen krassen en slijtageplekken.

De ROM heeft merkbaar meer bugs dan die van de Mi2s, maar niks ernstigs in mijn geval.

5.33 GB vrij, alle muziek die ik nodig heb staat er op (Spotify) en een seizoen van Seinfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Wordt tijd voor miui v6 kitkat
Ik zie ook nog geen custom roms voorbij komen. De m2s wordt levendig mee geëxperimenteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Ik zie ook nog geen custom roms voorbij komen. De m2s wordt levendig mee geëxperimenteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:04
Worstkaas schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:34:
ik denk pas dat ze het gaan introduceren bij Xiaomi Mi-3(s)
Zodra dit een hit wordt, gaan we meteen naar MIUIV6 hoop ook meteen Hongmi die krijgt,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Er zat bij mij geen oplader in de doos, kan het kloppen dat deze er niet (altijd) standaard bij wordt geleverd? Op internet zie ik namelijk dat het bij de 1 er wel bij zit, en bij de ander niet.

Ik heb de telefoon overigens in China laten ophalen door een kennis bij een officieel Xiaomi verkooppunt en dus niet via internet besteld.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freestyler2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:39:
Er zat bij mij geen oplader in de doos, kan het kloppen dat deze er niet (altijd) standaard bij wordt geleverd? Op internet zie ik namelijk dat het bij de 1 er wel bij zit, en bij de ander niet.

Ik heb de telefoon overigens in China laten ophalen door een kennis bij een officieel Xiaomi verkooppunt en dus niet via internet besteld.
Zit in de zijkanten van de doos waar de telefoon ook inzat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:54:
[...]

Zit in de zijkanten van de doos waar de telefoon ook inzat.
Ahh inderdaad!

Helaas alleen geen EU stekker in mijn doos :-((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
freestyler2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:08:
[...]

Ahh inderdaad!

Helaas alleen geen EU stekker in mijn doos :-((
Dat is niet verrassend natuurlijk als je er 1 voor de Chinese markt hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Momus schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:10:
[...]

Dat is niet verrassend natuurlijk als je er 1 voor de Chinese markt hebt gekocht.
Dat dacht ik inderdaad al :-))

Bedankt voor de tip in ieder geval van de kabel in de doos :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
MIUI v5 met als base KitKat is in beta...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ygyRlv5.jpg

http://en.miui.com/thread-19105-1-1.html

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 16-04-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal er binnenkort enkele bevindingen van posten, zover toegestaan is. Op dit moment is de bèta nog niet online, zal waarschijnlijk pas volgende week gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
freestyler2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:39:
...
Xiaomi verkoopt toch alleen maar via internet. Voor zo ver ik weet zijn er nog geen xiaomi winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:05:
[...]

Zal er binnenkort enkele bevindingen van posten, zover toegestaan is. Op dit moment is de bèta nog niet online, zal waarschijnlijk pas volgende week gebeuren.
Ben benieuwd. Denk dat het niet veel kwaad kan om het een en ander los te laten op een Nederlands forum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Medjai schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:25:
[...]

Xiaomi verkoopt toch alleen maar via internet. Voor zo ver ik weet zijn er nog geen xiaomi winkels
Nu je het zegt er zat inderdaad ook een (onleesbare Chinese) sticker op de doos, wat wijst op verzending per post maargoed hij komt dus rechtstreeks van Xiaomi af (en niet ibuygou van of van een andere tussenhandelaar dat bedoelde ik daarmee te zeggen ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frietsaus schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:59:
[...]

Ben benieuwd. Denk dat het niet veel kwaad kan om het een en ander los te laten op een Nederlands forum. ;)
Ik bedoel ook meer dat ik geen screenshots en dergelijke zal plaatsen, maar meer bij de basis blijf; snelheid, accuduur, antutu enzovoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Screenshots hebben sowieso niet veel zin gok ik omdat het toch MIUI v5 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Android 4.4 Beta is beschikbaar en ben ik nu aan het downloaden. Zal later deze week wat ervaringen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt een boeiende update is 4.4 niet:

Android Runtime:
ART is op dit moment nog niet ingebouwd en kunnen we dus op geen enkele manier gebruik van maken. Of en wanneer dit ingebouwd gaat worden is op dit moment nog niet bekent.

Werkgeheugen:
Zoals bekent is het omgaan met werkgeheugen in Android 4.4 drastisch verbeterd, zodat ook goedkope smartphones sneller kunnen werken. Het klopt dan ook dat het ramgeheugen lager uitvalt dan voor de 4.4.2 update, het verschil kan op dit moment oplopen tot 400 á 500MB. Echt een performance winst merken we echter niet, dus dat hoef je niet te verwachten van de update.

Accuduur:
Hier kan ik nog niet zoveel over zeggen, maar heb op dit moment 60% over met een totale tijd van 16h 31m en 32s en een screen on time van 2h 39m en 51s.

Verder valt er niet veel over de update te zeggen, aangezien het gewoon MIUI V5 is en er geen wijzigingen aan het uiterlijk gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Niet zoveel bijzonders dus, ik hoop wel dat ze niet te lang meer blijven vasthouden aan V5 want die begint een beetje verouderd over te komen en themes gaan dat niet oplossen wegens de matige kwaliteit van 80% van alle beschikbare themes. V5 voor Nexus 7 ziet er al een stuk moderner uit.

Maar ik kan me voorstellen dat dit enkel voorbereiding is voor V6 die KitKat als base zal hebben (zorgen dat de base stabiel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frietsaus schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:44:
Niet zoveel bijzonders dus, ik hoop wel dat ze niet te lang meer blijven vasthouden aan V5 want die begint een beetje verouderd over te komen en themes gaan dat niet oplossen wegens de matige kwaliteit van 80% van alle beschikbare themes. V5 voor Nexus 7 ziet er al een stuk moderner uit.

Maar ik kan me voorstellen dat dit enkel voorbereiding is voor V6 die KitKat als base zal hebben (zorgen dat de base stabiel is).
Ze zijn zeer zeker bezig met V6, maar dit zal naar verwachting niet snel uitkomen. Al weten de moderators hier evenveel over als de "normale gebruikers", de Admins willen ons helaas ook geen release datum vertellen, evenmin als informatie geven over hoever het gevorderd is. Het is dus helaas nog even afwachten tot daar meer informatie over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Yeah, de 64 GB versie binnengekregen via ibuygou. Was in totaal 350,- kwijt (330+20 verzending), dus geen importkosten :D

Wil nu de miuiandroid multilang rom erop zetten, gaat dit net zoals met de Mi2? Dus rom downloaden, op de telefoon zetten, en dan via de updater app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DrsBos schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:26:
Yeah, de 64 GB versie binnengekregen via ibuygou. Was in totaal 350,- kwijt (330+20 verzending), dus geen importkosten :D

Wil nu de miuiandroid multilang rom erop zetten, gaat dit net zoals met de Mi2? Dus rom downloaden, op de telefoon zetten, en dan via de updater app installeren?
Ja, gaat precies hetzelfde.

Mijn phone is gister gestorven na het flashen van een Dev Rom, scherm blijft op zwart en ledlight deed niets meer tijdens opladen. Begint nu gelukig weer een soort van leven te vertonen; flashligt werkt weer. Het komt iig niet door de rom zelf, maar door winrar, er was blijkbaar een bestand corrupt geraakt, met niet zo fijne gevolgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de camera. Ik heb nu een mi2s 16 gb (dus een 8 mp camera), maar vind de camera echt waardeloos. De megapixels vind ik niet eens zo boeiend: het gaat meer om de kwaliteit van de lens. De foto's zijn nu vaak onscherp op mijn mi2s. Verder ben ik er wel tevreden over.

Aangezien de Nexus 5 (16 gb dan) in dezelfde prijs categorie ligt, zou de camera kwaliteit doorslaggevend voor mij kunnen zijn om over een tijdje over te stappen.

En wat ik me afvroeg: is er alweer een opvolger van de mi3 gepland? :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Er komt wel steeds meer info over de mi3s naar buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Rolandow schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:04:
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de camera. Ik heb nu een mi2s 16 gb (dus een 8 mp camera), maar vind de camera echt waardeloos. De megapixels vind ik niet eens zo boeiend: het gaat meer om de kwaliteit van de lens. De foto's zijn nu vaak onscherp op mijn mi2s. Verder ben ik er wel tevreden over.

Aangezien de Nexus 5 (16 gb dan) in dezelfde prijs categorie ligt, zou de camera kwaliteit doorslaggevend voor mij kunnen zijn om over een tijdje over te stappen.

De camera van de Mi3 is niet extreem slecht, maar ook niet uitzonderlijk goed. De hardware kan het denk ik wel, ik denk dat de software niet geoptimaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolandow schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:04:

Ik heb de 32GB, maar mijn Oppo Find 5 en iPhone 4s maken/ maakten veel betere foto's. De camera op de Mi2s is gewoon ronduit ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik vond mijn Mi2S 32GB het wel beter doen dan mijn huidige Mi3 eigenlijk. De foto's van de Mi3 bevatten soms veel te veel ruis.

[ Voor 27% gewijzigd door Frietsaus op 25-04-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:57:
Ik vond mijn Mi2S 32GB het wel beter doen dan mijn huidige Mi3 eigenlijk. De foto's van de Mi3 bevatten soms veel te veel ruis.
Hm, ik ben niet onder de indruk van de Mi2s. De Find 5 was stukken beter in low-light, en had veel meer detail dan de Mi2s. De Mi2s heeft ook nog veel ruis vind ik. En zelfs de iPhone 4s was beter, en dat is toch wel oude meuk nu. Maar goed, voor die prijs kan je niet alles hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik was ook niet echt onder de indruk van de Mi2S, en inderdaad als je de prijs in gedachten houdt valt het allemaal wel mee. Maar ik ben sowieso niet snel onder de indruk van smartphone foto's, ik vind ze maar zelden mooi. Met hevige nabewerking is vaak het een en ander nog wel te redden.

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 25-04-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
Tot nu toe best tevreden met de 64GB Mi3. Heb alleen wel de weather app gedeinstalleerd en Weather Provider gefreezed. Volgens wakelock detector haalt deze de telefoon erg vaak uit de slaapstand en zorgt daarom voor een hoge drain in standby... Iemand anders dit ook gemerkt?

Edit: lekker dan, krijg net bericht dat de Mi3 70 dollar goedkoper is geworden via ibuygou...

[ Voor 14% gewijzigd door DrBos op 28-04-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:47
Ik heb hem ook besteld ik ben erg benieuwd naar de bouwkwaliteit en naar hoe soepel de telefoon is . Welke rom hebben jullie er op staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09-2024
Mijn pa heeft hem gehaald uit China zelf, voor ongeveer 230 €

Ik ben er zeer tevreden over, soms onhandig met power on/off knop, voor de rest leuke android systeem en lekker snel.

EN LANGE BATTERIJ !!! Ik kan heel lang op internet bezig zijn :D

Aangezien ik niks snap van die ROM gedoe, ben ik ook verplicht zone "ROM" op te zetten?

Of is de huidige Android van MI3 al goed genoeg?

[ Voor 20% gewijzigd door xfxxl op 04-05-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
xfxxl schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:07:
Mijn pa heeft hem gehaald uit China zelf, voor ongeveer 230 €

Ik ben er zeer tevreden over, soms onhandig met power on/off knop, voor de rest leuke android systeem en lekker snel.

EN LANGE BATTERIJ !!! Ik kan heel lang op internet bezig zijn :D

Aangezien ik niks snap van die ROM gedoe, ben ik ook verplicht zone "ROM" op te zetten?

Of is de huidige Android van MI3 al goed genoeg?
heb je de 16gb of 64gb voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
reinierkramer schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:43:
Ik heb hem ook besteld ik ben erg benieuwd naar de bouwkwaliteit en naar hoe soepel de telefoon is . Welke rom hebben jullie er op staan ?
China dev heb ik er momenteel op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
lekzzz schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:56:
[...]

heb je de 16gb of 64gb voor die prijs?
16gb voor 230€ denk ik

Moet je een speciale ROM zitten op de xiaomi mi3? Of is de huidige ROM goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
xfxxl schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:47:
[...]

16gb voor 230€ denk ik

Moet je een speciale ROM zitten op de xiaomi mi3? Of is de huidige ROM goed genoeg?
Weet je niet hoeveel GB je Mi3 is :?

Huidige rom is voorlopig genoeg. Je kan eventueel via Miuiandroid de multilanguage downloaden, is niet zo moeilijk om het erop te zetten. Genoeg topics hiervoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door lekzzz op 05-05-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
lekzzz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:56:
[...]

Weet je niet hoeveel GB je Mi3 is :?

Huidige rom is voorlopig genoeg. Je kan eventueel via Miuiandroid de multilanguage downloaden, is niet zo moeilijk om het erop te zetten. Genoeg topics hiervoor :)
Thx voor de links.

Ik weet hoeveel GB mijn Mi3 is, maar prijs was ik niet zeker. Mijn vader heeft die in Yuan gekocht in China, en ben niet op de hoogte van de huidige wisselkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:05
Medjai schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:25:
[...]

Hey Medjai,

Ik woon nu in China, maar ik kan je zeggen dat ze wel zeker de Xiaomi in winkels verkopen. Bij de China Mobile en Telecom winkels kan je ze krijgen bij je abo en bij de mobieltjesboeren. Ze vragen echter 12,50 meer dan de website tot 125 meer. Tja handelen is een onderdeel in China.

Ik heb vandaag de Mi3 64GB besteld via de officiele website. Hij is net afgeprijst naar 1999 RMB (~250 euro). Ik hoop dat het (hij?) deze week binnen komt. En dan maar even pielen om de google programma's er op te krijgen.

Edit: ik las net hierboven dat je verwacht dat de 16GB 230 euro is, misschien was dat een paar weken geleden inderdaad. Er is sinds deze week een prijsverlaging geweest, die kan je nu voor 216 euro (1699RMB) krijgen. De 64GB is 1999 RMB/250 euro zoals ik hierboven al zei.

[ Voor 17% gewijzigd door NathanJ op 07-05-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y_ting_l
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:47
heeft er iemand de facebook- en messenger notificatie aan de praat gekregen op de Mi3 WCDMA, en hoe? Al maanden ben ik bezig het aan de praat te krijgen (autorun, WLan optimization off, andere ROM versie, dev, multilanguage,...) maar geen van de voorgaande heeft iets teweeg gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Y_ting_l schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:52:
heeft er iemand de facebook- en messenger notificatie aan de praat gekregen op de Mi3 WCDMA, en hoe? Al maanden ben ik bezig het aan de praat te krijgen (autorun, WLan optimization off, andere ROM versie, dev, multilanguage,...) maar geen van de voorgaande heeft iets teweeg gebracht...
Is hier bij m'n vriendin gewoon werkzaam met miuiandroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
lekzzz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:50:
[...]

Bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
Y_ting_l schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:52:
Probeer hem eens in je 'task manager' vast in het geheugen te zetten. (facebook openen, wegduwen -> home lang indrukken -> facebook 'naar beneden vegen') Dit heeft bij mij voor meerdere apps geholpen met de notificaties en achtergrondservices. (Denk aan apps als NotifyMyAndoid, Dropsync, Facebook, buienalarm etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y_ting_l
svenvv2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:21:
[...]

Probeer hem eens in je 'task manager' vast in het geheugen te zetten. (facebook openen, wegduwen -> home lang indrukken -> facebook 'naar beneden vegen') Dit heeft bij mij voor meerdere apps geholpen met de notificaties en achtergrondservices. (Denk aan apps als NotifyMyAndoid, Dropsync, Facebook, buienalarm etc.)
dank u, geprobeerd, maar niet gelukt...
lekzzz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:50:
[...]

Iets aangepast aan miui of werkte het standaard al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Y_ting_l schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:30:
[...]

dank u, geprobeerd, maar niet gelukt...

[...]

Iets aangepast aan miui of werkte het standaard al?
werk gewoon standaard. Inderdaad ook bovenstaande uitgevoerd zodat messenger in het geheugen blijft staan. Dit is hetzelfde als bij mijn Mi2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:15
Vraagje, net mi3 besteld, met een officiële xiaomi flipcover..maar dat werkt met een plakrand? Ik ga af op de productfoto's...
Iemand een mooie zwarte flipcase gezien voor mi3? Liefst geen leer, is vaak lelijk imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Kit Kat is uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y_ting_l
lekzzz schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:55:
[...]

werk gewoon standaard. Inderdaad ook bovenstaande uitgevoerd zodat messenger in het geheugen blijft staan. Dit is hetzelfde als bij mijn Mi2s
multilanguage geïnstalleerd en de apps opnieuw erop gezet en in het geheugen gezet en het werkt nu ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

DoctorV64

Cosmopoliet

Zo, op de valreep op vakantie de MI3 Snapdragon 16GB gekocht ;) (en dat als fervente applegeek) multilanguage rom erop gezet en nu ben ik mijn toetsenbord kwijt. Kennelijk is er iets aan de hand met google keyboard maar ik kan hem niet opnieuw installeren omdat ik de google installer widget kwijt ben/hij na de install van de laatste muiandroid_cranco er niet meer staat. Waarschijnlijk is het iets simpels, maar ik google maar kan niet vinden waar de installer kan downloaden. Op mijn MI3 typen kan dus nu niet.

Even nadenken, gewoon een andere toetsenbord installeren en die selecteren. Ik ga even verder zoeken hoe ik de Google Keyboard weer erop kan krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door DoctorV64 op 10-05-2014 13:07 . Reden: Even doordenken ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Je kunt hem als losse apk downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

DoctorV64

Cosmopoliet

Ja, ook gedaan maar op de een of andere manier kwam de keyboard niet in beeld. Na een aantal reboots stond hij er ineens wel.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Mijn telefoon is vastgelopen (met een app) en nu blijft deze hangen in de lockscreen modus.
Iemand enig idee hoe ik de telefoon kan restarten? (Accu eruit halen gaat namelijk niet...) wellicht is er een toetsencombinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Power knop inhouden tot ie opnieuw opstart helpt wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
En anders power+volume up of power+volume down proberen.

Die KitKat update stelt overigens vrij weinig voor, we wisten al dat het gewoon MIUI V5 zou zijn zonder nieuwe interface. Maar er zit ook geen ART in, en verder is er eigenlijk niets veranderd behalve dat er nu nog veel meer bugs in zitten dan er al waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Laatst online: 19:30
Frietsaus schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:39:

Die KitKat update stelt overigens vrij weinig voor, we wisten al dat het gewoon MIUI V5 zou zijn zonder nieuwe interface. Maar er zit ook geen ART in, en verder is er eigenlijk niets veranderd behalve dat er nu nog veel meer bugs in zitten dan er al waren.
Ik heb m al teruggeflasht naar 4.3...
Minder bugs en vpn werkt tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Aangezien dit mijn eerste ervaring met een Mi3 is en dus ook de mui interface, hoe root ik dat ding? Het enige wat ik er over kan vinden is: installeer een developer rom. Verder niks, geen uitleg wat er bedoeld wordt of wat dan ook.

Na nog eens goed zoeken, staat er wel maar op een heel andere plaats dan aangegeven.

Ik heb de KK 4.4 er op gezet, maar lees dat dit niet zo'n goed idee was.

Op dit moment ben ik ff flabbergasted. Het is wel totaal anders dan gewoon Android op het eerste oog.

[ Voor 10% gewijzigd door starcopy op 12-05-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Frietsaus schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:39:
..........
Werkte voor mij :-))

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 00:07
Sinds kort heb ik de Xiaomi MI3 16Gb en ik vind het een beetje teleurstellend, de AnTuTu CPU bench komt niet hoger dan 33k in performance mode en 28k in balanced ( wat op zich nog prima is hoor ), maar het is de accu die echt ontzettend hard gedrained wordt. Met een balanced power setting en brightness op 50% houdt ie het nog geen dag vol en dit terwijl ik verhalen lees van MI3's die het 2 dagen volhouden. Uiteraard met matig gebruik van het toestel, beetje internetten zonder te streamen of games te spelen. De AnTuTu battery bench komt op 378 ( wat lager is dan de Galaxy S2, LG2 en marginaal beter dan de HTC HD2 ), voor een 3050 mAh accu had ik écht meer verwacht zeker gezien de reviews.

Ik vraag me sterk af of dit door de 4.4 dev kitkat rom komt, of dat ik een hardware defect heb? De snelheid, het OS en de bouwkwaliteit zijn allemaal prima in orde en ik ben er ook zeer blij mee. Echter vind ik de batterijduur en stabiliteit van het OS tegenwoordig belangrijker dan de max performance.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
quintox schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:09:
Sinds kort heb ik de Xiaomi MI3 16Gb en ik vind het een beetje teleurstellend, de AnTuTu CPU bench komt niet hoger dan 33k in performance mode en 28k in balanced ( wat op zich nog prima is hoor ), maar het is de accu die echt ontzettend hard gedrained wordt. Met een balanced power setting en brightness op 50% houdt ie het nog geen dag vol en dit terwijl ik verhalen lees van MI3's die het 2 dagen volhouden. Uiteraard met matig gebruik van het toestel, beetje internetten zonder te streamen of games te spelen. De AnTuTu battery bench komt op 378 ( wat lager is dan de Galaxy S2, LG2 en marginaal beter dan de HTC HD2 ), voor een 3050 mAh accu had ik écht meer verwacht zeker gezien de reviews.

Ik vraag me sterk af of dit door de 4.4 dev kitkat rom komt, of dat ik een hardware defect heb? De snelheid, het OS en de bouwkwaliteit zijn allemaal prima in orde en ik ben er ook zeer blij mee. Echter vind ik de batterijduur en stabiliteit van het OS tegenwoordig belangrijker dan de max performance.
Heb je de mogelijkheid eens een andere SIM kaart te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
@momus
Dat is nou net het mooie, er zit nog geen sim in. mijn s3 heeft microsim terwijl de mi3 het oude formaat gebruikt. anyways, thuis en op kantoor is ie verbonden via wifi, verder kan er dus geen dataverkeer plaatsvinden. Met sim kan ik me voorstellen dat de accu nog sneller leeg is :<

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quintox schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:23:
@momus
Dat is nou net het mooie, er zit nog geen sim in. mijn s3 heeft microsim terwijl de mi3 het oude formaat gebruikt. anyways, thuis en op kantoor is ie verbonden via wifi, verder kan er dus geen dataverkeer plaatsvinden. Met sim kan ik me voorstellen dat de accu nog sneller leeg is :<
Dan klopt er iets niet, dit ding kan veel meer. Toevallig de FB app erop staan? Die zuipt je batterij leeg in no-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
die staat er idd op, maarja die staat ook op mijn s3 en die houdt het na 2 jaar toch echt nog een stuk langer vol ( en dat met zwakkere accu ). ik hoop dat het aan 4.4 kitkat ligt en dat het terug flashen naar 4.3 het probleem fixed.. is er behalve antutu nog een goede batterij benchmark tool die wellicht aangeeft waar de problemen zitten?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:28:
[...]

Dan klopt er iets niet, dit ding kan veel meer. Toevallig de FB app erop staan? Die zuipt je batterij leeg in no-time.
Op de Mi3? Nee hoor, ik heb altijd Facebook op mijn Mi3 en haal consistent 6 uur schermtijd met internetten. Mijn batterijduur is overigens in de 4.4 exact hetzelfde als in 4.3, dus dat hoeft ook niet per se de oorzaak te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 21-05-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJWB
  • Laatst online: 07-04-2023
Ik verwacht volgende week mijn MI3 64GB te ontvangen, weet iemand of hier standaard een screenprotector bij zit? Of een goede (snelle) site om deze te kopen?

Hoe zit het met de krassen in het algemeen? Krast de Mi3 snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JJWB schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:19:
Ik verwacht volgende week mijn MI3 64GB te ontvangen, weet iemand of hier standaard een screenprotector bij zit? Of een goede (snelle) site om deze te kopen?

Hoe zit het met de krassen in het algemeen? Krast de Mi3 snel?
Geen standaard screen protector, wel te koop via Ibuygou.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJWB
  • Laatst online: 07-04-2023
Ik heb deze gekocht: http://tinyurl.com/mk6hed6. Nu hopen dat ze een beetje snel binnenkomen.

*edit* woordje vergeten

[ Voor 5% gewijzigd door JJWB op 26-05-2014 12:51 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken