Idd af en toe buggy maar vandaag/morgen komt er weer een update.Worstkaas schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:00:
[...]
Ik vond de multi lang nogal buggy op mijn m3, telefoon deed af en toe raar.
Nu weer terug naar de originele rom.
Zijn jullie al geswitcht van de stable rom naar de developer weekly? Daar worden elke week bugs voor de Mi3 WCDMA gefixt dus dat kan zeker de moeite waard zijn.
Die heb ik draaien, in de stable heb je ook geen root access , in de developer wel.Frietsaus schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:39:
Zijn jullie al geswitcht van de stable rom naar de developer weekly? Daar worden elke week bugs voor de Mi3 WCDMA gefixt dus dat kan zeker de moeite waard zijn.
Is het toestel eigenlijk 'bulky' in gebruik? Ik vond in eerste instantie dat de bezels echt grof waren, maar nu ik hem zo zag in een filmpje op youtube valt het precies heel goed mee.
Hoe is het in dagelijks gebruik/?
Hoe is het in dagelijks gebruik/?
Hij is goed in dagelijks gebruik als je hem echt zelf van te voren goed instelt.
Ik heb gemerkt voor een eerste keer MIUIV5 gebruiker is het toch wennen. Wat je wel al eerste doet is meteen je google gapps installeren want dat doe je standaard. Daarna gwoon als alle andere telefoons
Alleen MULTI-TAAL-ROM werkt wel chil soms buggy maar volgens hierboven nieuwe update binnenkort.
Ik hoop dat dan alle chinese apps weg zijn want meer dan 1gb aan data in memory? meeste zijn echt chinese apps..
Hebben jullie ook het idee dat alle apps die in de nieuwe multi-rom zitten wanneer je opent, een foutmelding van is gestopt stuur door naar miui?? krijgen ???
Ik heb gemerkt voor een eerste keer MIUIV5 gebruiker is het toch wennen. Wat je wel al eerste doet is meteen je google gapps installeren want dat doe je standaard. Daarna gwoon als alle andere telefoons
Alleen MULTI-TAAL-ROM werkt wel chil soms buggy maar volgens hierboven nieuwe update binnenkort.
Ik hoop dat dan alle chinese apps weg zijn want meer dan 1gb aan data in memory? meeste zijn echt chinese apps..
Hebben jullie ook het idee dat alle apps die in de nieuwe multi-rom zitten wanneer je opent, een foutmelding van is gestopt stuur door naar miui?? krijgen ???
[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 24-01-2014 16:09 ]
Wat maakt het uit dat je meer dan 1GB memory in gebruik hebt?theduke1989 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:08:
Hij is goed in dagelijks gebruik als je hem echt zelf van te voren goed instelt.
nou veel gaat er trager van lopen wanneer die naar de 1500MB van de 2gb beschikbaar heeft.
Meeste apps zijn chinese en overbodig
Dus ik hoop echt dat er wat aan gedaan wordt...
Meeste apps zijn chinese en overbodig
Trager van lopen? Dat lijkt me sterk.theduke1989 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:21:
nou veel gaat er trager van lopen wanneer die naar de 1500MB van de 2gb beschikbaar heeft.
Meeste apps zijn chinese en overbodigDus ik hoop echt dat er wat aan gedaan wordt...
Vandaag ook de MI3 binnen gekregen, direct even een AnTuTu Benchmark gedraaid, 34.521 points
Heb verschillende keren antutu gedraaid. De beste was 36330 slechtste hoog in de 35000.vandijkmc1980 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:24:
Vandaag ook de MI3 binnen gekregen, direct even een AnTuTu Benchmark gedraaid, 34.521 points
Root uninstaller is your friendtheduke1989 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:21:
Meeste apps zijn chinese en overbodigDus ik hoop echt dat er wat aan gedaan wordt...

Sinds de multi-lang ROM en google services geïnstalleerd te hebben, krijg ik dit elke keer, raakt echt snel vol...
Heb ik ook maar dan met de originele rom. Ik merk geen enkele vertraging. Lekker laten zotheduke1989 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:07:
[afbeelding]
Sinds de multi-lang ROM en google services geïnstalleerd te hebben, krijg ik dit elke keer, raakt echt snel vol...
Ik heb nu net even 15 Apps achter elkaar geopend, ook 400mb van de 2000 nog over. Loopt nog even vloeiend
[ Voor 12% gewijzigd door Worstkaas op 24-01-2014 23:45 ]
mensen van het goede leven en die ervaringen hebben met MIUIv5 ik heb nog een aantal apps staan die ik wil verwijderen, en wou vragen of het geen kwaad kan?
Kuaipan / Een oranje logo app met erin MI / en alle apps uit securitiy centre <- dit soort apps had ik ook niet op mijn HTC ONE, vandaar kunnen deze ook verwijderd worden ??? behalve op de updater na? ..
Als iemand me hierbij kan helpen....
Kuaipan / Een oranje logo app met erin MI / en alle apps uit securitiy centre <- dit soort apps had ik ook niet op mijn HTC ONE, vandaar kunnen deze ook verwijderd worden ??? behalve op de updater na? ..
Oranje logo met MI (en een Chinese naam) is een Xiaomi store app, die kan weg. Apps uit het Security centre zijn volgens mij systeemapps, zou ik niet teveel mee klooien. Kuaipan kan weg.
Kan geen kwaad, je kan altijd weer een rom flashen als je het verkeerde hebt verwijderdtheduke1989 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:45:
mensen van het goede leven en die ervaringen hebben met MIUIv5 ik heb nog een aantal apps staan die ik wil verwijderen, en wou vragen of het geen kwaad kan?
De permission manager niet verwijderen
Dat is de bedoeling, ongebruikt geheugen is nutteloos geheugen.theduke1989 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:07:
[afbeelding]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Waarom wil je de security apps verwijderen? Daar zitten juist heel handige dingen bij. Op mijn Nokia 3310 had ik allerlei dingen niet staan, die op mijn M2s wel staan. Toch gebruik ik ze.theduke1989 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:45:
Heeft iemand de contacten uit je google account werkend? Bij mij zijn ze niet zichtbaar
ja je
wat moet je doen.
1. Install google installer
2. install playstore als eerste (deze vraagt je of je ook google framework enz wilt installeren. Let op alle 4 de onderdelen moeten geinstalleerd worden
3. nadat het klaar is ga je naar google installer en download je de google contacten.
Er staat geen contacten maar je moet de logo van zie hier onder vinden:

Download ook even de app boven de contacten syn, is ook belangrijk....
Ik zat er ook mee te kloten, maar eenmaal aan de praat werkt alles perfect...
wat moet je doen.
2. install playstore als eerste (deze vraagt je of je ook google framework enz wilt installeren. Let op alle 4 de onderdelen moeten geinstalleerd worden
3. nadat het klaar is ga je naar google installer en download je de google contacten.

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 25-01-2014 13:22 ]
Thanks!theduke1989 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:21:
ja je
wat moet je doen.
[afbeelding]
Gelukt hoor bedankttheduke1989 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:36:
laat maar weten of het gelukt is...
bij mij stond playstore er gewoon op. heb wel even gesukkeld met contacten maar zag hem als v card staan naar xiaomi contacten gekopieerd en voila. Wat betrefd chinese apps die heb ik er allemaal afgegooid volgens mij, in ieder geval degene die na multi lang in het chinees bleven staan.
Voor de geinteresseerden die de LED uitgebreider willen instellen: met Light Flow kan dat. Om het werkend te krijgen heb ik aan moeten vinken: direct mode, root mode, reset color before change.
Daarna kun je notificaties instellen per app. De RGB waarden (rood, groen en blauwe leds) van iedere kleur kun je op internet vinden.
Daarna kun je notificaties instellen per app. De RGB waarden (rood, groen en blauwe leds) van iedere kleur kun je op internet vinden.
Wat is het nog rustig hier. Hoe zijn jullie ervaringen nu jullie hem een aantal dagen hebben? Ik ben namelijk van plan toch over te stappen naar een Mi3 vanaf mijn Mi2S.
Dear Fans,
Xiaomi has finally decided to give an answer to all the complaints and questions on their facebook page. They said that they will inform with their product development team how long it's still gonna take for the 64GB WCDMA version to come out. They've said to come with an answer after Chinese new year. I did my research and found out that Chinese New Year starts on 31st of January 2014 and lasts till the 15th of February. So we won't get any response from them in the meantime. Let's hope they come with a good answer or release the phone directly after Chinese New Year.
Source: www.facebook.com/Mi364GB?fref=ts
Xiaomi has finally decided to give an answer to all the complaints and questions on their facebook page. They said that they will inform with their product development team how long it's still gonna take for the 64GB WCDMA version to come out. They've said to come with an answer after Chinese new year. I did my research and found out that Chinese New Year starts on 31st of January 2014 and lasts till the 15th of February. So we won't get any response from them in the meantime. Let's hope they come with a good answer or release the phone directly after Chinese New Year.
Source: www.facebook.com/Mi364GB?fref=ts
tot die tijd zal vast de MI-3(S) aangekondigd worden en misschien gaan ze dan wel niet eens de MI-3 64GB releasen meer. Tegen die tijd willen de meeste van ons dan gewoon de 4G LTE WCDMA 64GB versie.
Het zou kunnen, maar dat lijkt me niet al te goed voor hun imago, tenzij ze de de Mi3S zouden verschepen aan Mi3 64GB buyers.theduke1989 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:21:
tot die tijd zal vast de MI-3(S) aangekondigd worden en misschien gaan ze dan wel niet eens de MI-3 64GB releasen meer. Tegen die tijd willen de meeste van ons dan gewoon de 4G LTE WCDMA 64GB versie.
ik heb een tegra-4 versie van de mi3. wat ik toch wel jammer vind is dat er geen andere keuze is dan miui.(geen stock rom geen custom rom beschikbaar) ik zie dat er best wat mensen tevreden mee zijn, maar ik miss de app drawer en bepaalde settings kan ik toch echt niet vinden.(geen data usage) Voor de rest is het een geweldig ding. 3g doet et gewoon, zal alleen niet op lte kunnen maar dat heb ik in iedergeval dit jaar nog niet.
LTE zit niet op de Mi3. Bijzonder dat 3G het gewoon doet, weet je zeker dat je een Tegra-4 versie hebt?geotoxiz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:46:
ik heb een tegra-4 versie van de mi3. wat ik toch wel jammer vind is dat er geen andere keuze is dan miui.(geen stock rom geen custom rom beschikbaar) ik zie dat er best wat mensen tevreden mee zijn, maar ik miss de app drawer en bepaalde settings kan ik toch echt niet vinden.(geen data usage) Voor de rest is het een geweldig ding. 3g doet et gewoon, zal alleen niet op lte kunnen maar dat heb ik in iedergeval dit jaar nog niet.
Weet je zeker dat het een tegra versie is want die kan niet op 3g en data gebruik kun je gewoon zien onder beveiliging/datagebruik..geotoxiz schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:46:
@geotoxiz
Data usage kan je vinden in de Security app en voor een app drawer zijn er tal van oplossingen te vinden.
Data usage kan je vinden in de Security app en voor een app drawer zijn er tal van oplossingen te vinden.
Een andere launcher bijvoorbeeld.
Ik was het niet van plan maar ik heb toch een Mi3 16GB WCMDA besteld inmiddels. MIUI beviel uitermate goed op de Mi2S, maar ik mis toch het grote scherm van mijn oude telefoon. Aan de andere kant vond ik het met één hand kunnen bedienen van de Mi2S ook wel erg fijn. Als ik het goed begrijp zijn momenteel alleen de zilvere versies leverbaar? Dat zou me goed uitkomen, precies de kleur die ik het mooist vind.
Ik was het niet van plan maar ik heb toch een Mi3 16GB WCMDA besteld inmiddels. MIUI beviel uitermate goed op de Mi2S, maar ik mis toch het grote scherm van mijn oude telefoon. Aan de andere kant vond ik het met één hand kunnen bedienen van de Mi2S ook wel erg fijn. Als ik het goed begrijp zijn momenteel alleen de zilvere versies leverbaar? Dat zou me goed uitkomen, precies de kleur die ik het mooist vind.
[ Voor 99% gewijzigd door Frietsaus op 03-02-2014 21:20 ]
er gaan al geruchten dat er een KITKAT 4.4.2 in februari zou gaan komen.
Ben benieuwd... MIUI india draait al de KITKAT voorop de M2-TWO...
Ben benieuwd... MIUI india draait al de KITKAT voorop de M2-TWO...
Hoe ervaren jullie de nieuwe 4.2.7 update?
Ik heb hem nu een dag draaien en op zich wel ok.
Er zijn + en - punten
+ punten
- eindelijk Google Play store geinstalleerd
- Kan nu me carrier naam aanpassen (vroeger altijd t-mobile 3G geweest , nu lekker handmatig Tele2 Mobiel)
- Vreet minder ram van je telefoon nu
- punten
- Sommige applicaties starten niet in de nieuwe update
en moeten dus gerapporteerd worden...
Ik heb hem nu een dag draaien en op zich wel ok.
Er zijn + en - punten
+ punten
- eindelijk Google Play store geinstalleerd
- Kan nu me carrier naam aanpassen (vroeger altijd t-mobile 3G geweest , nu lekker handmatig Tele2 Mobiel)
- Vreet minder ram van je telefoon nu
- punten
- Sommige applicaties starten niet in de nieuwe update
Ik heb wel met een aantal sites dat de telefoon gaat hangen en krijg de site bijna nooit compleet geopend(gizchina), maar heb dit nog met alle versies gehad sinds ik de mi3 heb. +/- 1 maand.hebben hier meer mensen last van?
Ik heb lang getwijfeld tussen de Xiaomi Mi3 en de LG Nexus 5. Het is uiteindelijk de Nexus 5 geworden vanwege de Mediamarkt BTW weg ermee actie prijs van € 336, de snelle Android updates door Google en de kale Android versies.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Heb jij deze update handmatig gedownload vanaf de website? De Updater app geeft bij mij namelijk geen updates aan...theduke1989 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:36:
Hoe ervaren jullie de nieuwe 4.2.7 update?
Ik heb de telefoon sinds gisteren, prachtig ding en een stuk sneller dan mijn Lumia. Bij het installeren e.d. heb ik mijn microsim uit mij oude telefoon gehaald om met adapter in de mi3 te stoppen. Later op de avond heb ik de simkaart er weer uitgehaald omdat ik mijn contacten nog niet over had gezet en dus nog mijn oude toestel wilde gebruiken. Doe ik de sim vanmiddag weer in de mi3, kan hij geen SIM-kaart vinden! Is mijn SIM-slot nou kapot door het gebruik van een micro-sim adapter? De SIM werkt nog wel op mijn oude telefoon (Lumia 800)...
Ik heb geen normaal formaat simkaart bij de hand om het daarmee uit te proberen, dat kan misschien nog werken.
Ik heb geen normaal formaat simkaart bij de hand om het daarmee uit te proberen, dat kan misschien nog werken.
...and your ass will follow
Ik vind de updateER niet echt lekker werken.thisegzz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:21:
[...]
Heb jij deze update handmatig gedownload vanaf de website? De Updater app geeft bij mij namelijk geen updates aan...
Dus download ik alles handmatig en verwijder altijd alles eerst van me telefoon etc.
Clean install en dan installer ik via de updateER gewoon de nieuwe software erop...
Zo ik heb hem binnen, even de developer rom er op flashen maar het ziet er goed uit. Hij voelt minder stevig dan de Mi2S, maar dat kan mijn verbeelding zijn. Het scherm is absoluut mooier.
Nieuwe update die aan het uitrollen is:
MULTI 4.2.14
Status: Pending
English ROM downloads
- soon
Multilang ROM downloads
- soon
Xiaomi Hongmi TD - Stable 5.0 Multilang
Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 5.0 Multilang
Attention:
We have two kind of MIUI v5 roms for Galaxy S2, HTC One X and Galaxy Note 2.
official MIUI roms based on Samsung/HTC firmware Android 4.1.2
unofficial MIUI ports based on AOSP/CM Android 4.2.2.
You can use official or ported MIUI.
Be aware that you have to make full wipe in recovery if you're comming from 4.1.2 official to 4.2.2 ported MIUI.(port).
Installation:
Xiaomi devices:
Install via OTA or Updater app
Other OFFICIAL devices:
Install via OTA or Download and flash Multilang
REBOOT
Install Gapps
Gapps 4.1.x : HERE - Only for roms with 4.1 in file name.
Gapps 4.2.x : HERE - Only for roms with 4.2 in file name.
Other UNOFFICIAL devices and PORTS:
Download and flash our current Multi language ROM in CWM
REBOOT
Install Gapps
Translators:
Follow XML changes in ENGLISH v5 repo here
Our translation guide is here
Check for errors in your repo here
Give kudos to your translators. This is a huge group effort and continues to grow bigger.
Languages included:
English (MarkHUK & iBotPeaches, xiaomi.eu) - Report Bugs - CHANGELOG
Chinese (Xiaomi, miui.com) - Report Bugs - CHANGELOG
Polish (Acid, miuipolska.pl) - Report Bugs - CHANGELOG
Russian (miui.su) - Report Bugs - CHANGELOG
Ukrainian (KDev Group) - Report Bugs - CHANGELOG
Slovak (ingbrzy, miui.cz) - Report Bugs - CHANGELOG
Czech (kynio, miui.cz) - Report Bugs - CHANGELOG
French (Matzounet, cpasmoi) - Report Bugs - CHANGELOG
Hungarian (vagyula) - Report Bugs - CHANGELOG
Danish (1982Strand) - Report Bugs - CHANGELOG
Dutch (redmaner) - Report Bugs - CHANGELOG
German (Bitti09) - Report Bugs - CHANGELOG
Greek (finner) - Report Bugs
Spanish (Ehrans, psychoraz) - Report Bugs - CHANGELOG
Italian (MIUI Italia) - Report Bugs - CHANGELOG
Arabic (MIUI Palestine) - Report Bugs - CHANGELOG
Norwegian (trondkevin, datagutt) - Report Bugs - CHANGELOG
Hebrew (HebMIUI) - Report Bugs - CHANGELOG
Vietnamese (HoangTuBot) - Report Bugs- CHANGELOG
Korean (Nosoy1) - Report Bugs- CHANGELOG
Indonesian (pekikz) - Report Bugs - CHANGELOG
Brazilian-Portuguese (MIUIBrasil)
Turkish (Celaleddin Madencan) - Report Bugs - CHANGELOG
Thai (gooagolf, rcset) - Report Bugs - CHANGELOG
Bulgarian (MIUI.BG) - REPO - CHANGELOG
Finnish (asdemt) - REPO - CHANGELOG
Portuguese (MIUIPortugal) - REPO
Will be included:
Swedish - REPO
Romanian - REPO
Kurdish - REPO
Notes:
All credits to @Roeano for T9 dialer mod - any issue or request report here
Xiaomi M1/S will not get Multilang v5 because of small /system partition.
Translators - you can now translate Simple clock widget clock here
MIUI Changelog + See CHANGELOG for your language...
Xiaomi changed rules for OTA and we cant use our servers anymore.. So we have to use only Xiaomi servers which are really slow.. sorry for that...
We have 2 Galaxy S4 roms: jfltexx (port) for GT-I9505 and official ja3g for GT-I9500 variant.
Gapps for Xiaomi Mione
MULTI 4.2.14
Status: Pending
English ROM downloads
- soon
Multilang ROM downloads
- soon
Xiaomi Hongmi TD - Stable 5.0 Multilang
Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 5.0 Multilang
Attention:
We have two kind of MIUI v5 roms for Galaxy S2, HTC One X and Galaxy Note 2.
official MIUI roms based on Samsung/HTC firmware Android 4.1.2
unofficial MIUI ports based on AOSP/CM Android 4.2.2.
You can use official or ported MIUI.
Be aware that you have to make full wipe in recovery if you're comming from 4.1.2 official to 4.2.2 ported MIUI.(port).
Installation:
Xiaomi devices:
Install via OTA or Updater app
Other OFFICIAL devices:
Install via OTA or Download and flash Multilang
REBOOT
Install Gapps
Other UNOFFICIAL devices and PORTS:
Download and flash our current Multi language ROM in CWM
REBOOT
Install Gapps
Translators:
Follow XML changes in ENGLISH v5 repo here
Our translation guide is here
Check for errors in your repo here
Give kudos to your translators. This is a huge group effort and continues to grow bigger.
Languages included:
English (MarkHUK & iBotPeaches, xiaomi.eu) - Report Bugs - CHANGELOG
Chinese (Xiaomi, miui.com) - Report Bugs - CHANGELOG
Polish (Acid, miuipolska.pl) - Report Bugs - CHANGELOG
Russian (miui.su) - Report Bugs - CHANGELOG
Ukrainian (KDev Group) - Report Bugs - CHANGELOG
Slovak (ingbrzy, miui.cz) - Report Bugs - CHANGELOG
Czech (kynio, miui.cz) - Report Bugs - CHANGELOG
French (Matzounet, cpasmoi) - Report Bugs - CHANGELOG
Hungarian (vagyula) - Report Bugs - CHANGELOG
Danish (1982Strand) - Report Bugs - CHANGELOG
Dutch (redmaner) - Report Bugs - CHANGELOG
German (Bitti09) - Report Bugs - CHANGELOG
Greek (finner) - Report Bugs
Spanish (Ehrans, psychoraz) - Report Bugs - CHANGELOG
Italian (MIUI Italia) - Report Bugs - CHANGELOG
Arabic (MIUI Palestine) - Report Bugs - CHANGELOG
Norwegian (trondkevin, datagutt) - Report Bugs - CHANGELOG
Hebrew (HebMIUI) - Report Bugs - CHANGELOG
Vietnamese (HoangTuBot) - Report Bugs- CHANGELOG
Korean (Nosoy1) - Report Bugs- CHANGELOG
Indonesian (pekikz) - Report Bugs - CHANGELOG
Brazilian-Portuguese (MIUIBrasil)
Turkish (Celaleddin Madencan) - Report Bugs - CHANGELOG
Thai (gooagolf, rcset) - Report Bugs - CHANGELOG
Bulgarian (MIUI.BG) - REPO - CHANGELOG
Finnish (asdemt) - REPO - CHANGELOG
Portuguese (MIUIPortugal) - REPO
Will be included:
Swedish - REPO
Romanian - REPO
Kurdish - REPO
Notes:
All credits to @Roeano for T9 dialer mod - any issue or request report here
Xiaomi M1/S will not get Multilang v5 because of small /system partition.
Translators - you can now translate Simple clock widget clock here
MIUI Changelog + See CHANGELOG for your language...
Xiaomi changed rules for OTA and we cant use our servers anymore.. So we have to use only Xiaomi servers which are really slow.. sorry for that...
We have 2 Galaxy S4 roms: jfltexx (port) for GT-I9505 and official ja3g for GT-I9500 variant.
Gapps for Xiaomi Mione
Het was even lastig om de Google Apps er op te krijgen, de Play Store liep telkens vast nadat ik hem had geïnstalleerd met de Google Installer uit de Xiaomi Market. Oplossing: na het installeren de Play Store uninstallen en opnieuw installeren vanuit de Google Installer.
Verder voelt de Mi3 veel volwassener aan dan de Mi2S, verlichte knoppen en de power- en volume knop voelt ook degelijker. Hij is wel aan de forse kant, vergelijkbaar met de Xperia Z1. Ik heb vandaag een hoesje gekocht en enkel sleeves voor de Xperia Z1 pasten perfect. Het laatste wat mij opviel is dat de Mi3 W rom instabieler is dan de Mi2S rom, vaker apps die er uit knallen. Maar over het algemeen klaag ik niet, ik ben wel heel benieuwd wanneer Xiaomi overstapt op KitKat.
Verder voelt de Mi3 veel volwassener aan dan de Mi2S, verlichte knoppen en de power- en volume knop voelt ook degelijker. Hij is wel aan de forse kant, vergelijkbaar met de Xperia Z1. Ik heb vandaag een hoesje gekocht en enkel sleeves voor de Xperia Z1 pasten perfect. Het laatste wat mij opviel is dat de Mi3 W rom instabieler is dan de Mi2S rom, vaker apps die er uit knallen. Maar over het algemeen klaag ik niet, ik ben wel heel benieuwd wanneer Xiaomi overstapt op KitKat.
De nieuwe update voelt weer instabiel aan bij mij.Frietsaus schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:59:
Het was even lastig om de Google Apps er op te krijgen, de Play Store liep telkens vast nadat ik hem had geïnstalleerd met de Google Installer uit de Xiaomi Market. Oplossing: na het installeren de Play Store uninstallen en opnieuw installeren vanuit de Google Installer.
Veel apps inderdaad die crashen. Op forums gaan er al geruchten dat MIUI over gaat op kitkat.
MIUI india is al over op kitkat op de mi2(s) telefoon . Dus wij volgnen dan.
Vandaag weer even de nieuwste wekelijkse update binnengehaald.
De update hiervoor was wel wat stabieler
Ik heb de 64GB besteld (13 Oktober), maar twijfel toch heel erg om de 16GB te nemen, omdat ik het lange wachten zat ben, maar ook omdat ik vrijwel geen films op mijn mobiel ga kijken op of er muziek opzet (mocht ik dat willen gebruik ik wel een dropbox). Wel wil ik er wat zwaardere games op zetten, like GTA 3, Vice City en San Andreas, maar ook Wildblood en The Dark Night Rising en natuurlijk een aantal simpele apps, like Facebook, ING Bankieren. Heeft de 16GB hier genoeg ruimte voor, of ga ik mezelf in de vingers snijden?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 12:52 ]
De 64 GB versie kan je nog lang op wachten. Die is nog niet uit en er is ook nog geen datum bekend. De 16GB is gewoon leverbaar.
Tegen de tijd dat de 64GB versie leverbaar is, als die uberhaupt nog uit komt, dan is hij denk ik al weer vrij achterhaald.
Tegen de tijd dat de 64GB versie leverbaar is, als die uberhaupt nog uit komt, dan is hij denk ik al weer vrij achterhaald.
Daarom dat ik ook twijfel om de 16GB versie te nemen, Maar vraag me dus af of ik genoeg ruimte heb met alle bovengenoemde games.Frietsaus schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:40:
De 64 GB versie kan je nog lang op wachten. Die is nog niet uit en er is ook nog geen datum bekend. De 16GB is gewoon leverbaar.
Voor alleen San Andreas heb je al 2.5 GB aan ruimte nodig:
http://support.rockstarga...ndreas-on-iOS-and-Android
Dus reken maar uit, blijft niet veel over dus aangezien je niet de volle 16GB (maar ongeveer 13,5) ter beschikking hebt.
Dus reken maar uit, blijft niet veel over dus aangezien je niet de volle 16GB (maar ongeveer 13,5) ter beschikking hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 15-02-2014 15:11 ]
Heb het uitgerekend en kom rond de 6GB uit, dus in principe precies de helft van het beschikbare opslag geheugen, toch?Frietsaus schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:08:
Voor alleen San Andreas heb je al 2.5 GB aan ruimte nodig:
In principe wel ja,Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:28:
[...]
Heb het uitgerekend en kom rond de 6GB uit, dus in principe precies de helft van het beschikbare opslag geheugen, toch?
Ik heb op mijn verse installatie met alleen een sloot pruductieve apps (en flappy bird) nog 11,1GB over.
Als je die 6 GB ervanaf haalt heb je nog best wat ruimte over voor de nodige foto's en een kleine muziekcollectie.
Lees net op gizchina dat de 64gig versie op de xiaomi site staat.
Ja, had net het besluit genomen de 16GB versie te nemen en had Ibuygou hierover geinformeerd. Daarnet maar een extra mail verzonden, dat als de 64GB binnen twee weken gereleased wordt ik nog wel even kan wachten. Poep chinezen.paul123456 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:48:
Lees net op gizchina dat de 64gig versie op de xiaomi site staat.
Valt me mee dat hij er eindelijk is, ik had bijna gedacht dat hij niet meer uit zou komen. Ibuygou heeft hem op voorraad in elk geval.
[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 21-02-2014 15:00 ]
Volgens Ibuygou zit ik in de eerste batch - was een halfjaar terug nog de 4de batch. Order staat nog op 'Paid' maar verwacht dat dit ergens volgende week naar 'shipping' veranderd.
Ik heb m'n 64GB Mi3 vandaag binnengekregen. Mooi toestel, keurig geleverd met een screenprotector erbij. Even wat aangekloot met de updater en daarna via internet de meest recente multilanguage ROM gevonden (http://en.miui.com/download-101.html), waarna het meeste Chinees leesbaar Engels is geworden.
Wat ik echter tot op heden niet voor elkaar weet te krijgen, is het ding koppelen met m'n PC. Als ik de telefoon verbind met USB, komt er keurig een drive 'Xiaomi' bij in 'Deze computer', met wat Chineestalige phonemanager software. Wat me niet lukt, is toegang krijgen tot de 64gb intern geheugen. In de apparaatmanager komt een nieuw apparaat met geel uitroeptekentje 'MTP' waarvoor geen drivers gevonden kunnen worden. Uiteindelijk via xiaomi drivers gevonden, maar dan begint windows te janken dat ze niet digitaal zijn ondertekend.
Dit moet toch gemakkelijker kunnen. Ligt het aan de ROM die ik er op heb gezet? Mis ik een instelling?
[edit 1]
Windows 8 64 bits btw... NL
Inmiddels een reboot geprobeerd met signatuur-enforcement uit.. no dice. Ding weigert het interne geheugen te mounten.
[edit 2]
Bluetooth wil zo gauw ook niet werken. Nu dus maar een oplossing via FTP over wifi met ES File explorer. Gaat niet echt hard (3MB/s), maar het werkt tenminste.
Wat ik echter tot op heden niet voor elkaar weet te krijgen, is het ding koppelen met m'n PC. Als ik de telefoon verbind met USB, komt er keurig een drive 'Xiaomi' bij in 'Deze computer', met wat Chineestalige phonemanager software. Wat me niet lukt, is toegang krijgen tot de 64gb intern geheugen. In de apparaatmanager komt een nieuw apparaat met geel uitroeptekentje 'MTP' waarvoor geen drivers gevonden kunnen worden. Uiteindelijk via xiaomi drivers gevonden, maar dan begint windows te janken dat ze niet digitaal zijn ondertekend.
Dit moet toch gemakkelijker kunnen. Ligt het aan de ROM die ik er op heb gezet? Mis ik een instelling?
[edit 1]
Inmiddels een reboot geprobeerd met signatuur-enforcement uit.. no dice. Ding weigert het interne geheugen te mounten.
[edit 2]
Bluetooth wil zo gauw ook niet werken. Nu dus maar een oplossing via FTP over wifi met ES File explorer. Gaat niet echt hard (3MB/s), maar het werkt tenminste.
[ Voor 15% gewijzigd door phAn op 01-03-2014 10:50 ]
heb je de schermvergrendeling van je telefoon eraf gehaald als je m aan de pc hangt?
komt bij mij dan gewoon een icoontje van opslag..(windows7 64)
komt bij mij dan gewoon een icoontje van opslag..(windows7 64)
Op windows 7 (pc hiernaast) werkt het prima, in één keer. Maar op Win8.1 krijg ik het niet aan de gang, hij blijft hangen in de device manager op "MTP" waarvoor geen drivers gevonden kunnen worden. Alles wat ik kon vinden heb ik geprobeerd, wil niet werken.
Via FTP kom ik qua bestanden overzetten gelukkig een heel eind. Een FTP server is overigens ook standaard ingebouwd in de voorgeinstalleerde verkenner op de Mi3! Ik heb mbv het (gratis) phonemanagement programma 'moborobo' via de usb kabel een verbinding op kunnen zetten, dat werkt na wat pielen ook. Blijft onhandig, ik wil gewoon via de verkenner files drag & droppen en niet via moborobo of flashfxp oid.. magoed, voorlopig is het een acceptabele workaround.
Via FTP kom ik qua bestanden overzetten gelukkig een heel eind. Een FTP server is overigens ook standaard ingebouwd in de voorgeinstalleerde verkenner op de Mi3! Ik heb mbv het (gratis) phonemanagement programma 'moborobo' via de usb kabel een verbinding op kunnen zetten, dat werkt na wat pielen ook. Blijft onhandig, ik wil gewoon via de verkenner files drag & droppen en niet via moborobo of flashfxp oid.. magoed, voorlopig is het een acceptabele workaround.
[ Voor 7% gewijzigd door phAn op 01-03-2014 12:46 ]
Volgens mij zou hij gewoon moeten werken, MTP werkt gewoon standaard in Windows. Ik weet helaas niet waarom het bij jou niet werkt.
Edit: ja even getest in 8.1, werkt direct.
Edit: ja even getest in 8.1, werkt direct.
[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 01-03-2014 13:36 ]
Misschien ligt het dan toch aan de ROM die ik er op heb gezet.. wacht wel een update daarvan af, wie weet.
probeer: http://goo.im//devs/ibotp..._cancro_4.2.28_jb-4.3.zip deze rom is veel en veel beter dan de gene waar jij hem vandaan hebt gehaald. misschien is het dan verholpen.phAn schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:24:
Ik heb m'n 64GB Mi3 vandaag binnengekregen. Mooi toestel, keurig geleverd met een screenprotector erbij. Even wat aangekloot met de updater en daarna via internet de meest recente multilanguage ROM gevonden (http://en.miui.com/download-101.html), waarna het meeste Chinees leesbaar Engels is geworden.
[edit 1]
[edit 2]
Dit is tevens ook meteen de multi-rom (nederlands zit er tussen )van gisteren die uitgekomen is....
Thanks, ik haal hem binnen. Waar komt die rom vandaan en wat maakt hem zo veel beter dan de 4.2.28 ROM van de vrinden van miui zelf, als ik vragen mag?
Die komt hier vandaan: http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/
Dit is een door de community ontwikkelde multilanguage rom waarvan iedere vrijdag een nieuwe versie verschijnt. De link die theduke geeft is momenteel de laatste (4.2.28).
Dit is een door de community ontwikkelde multilanguage rom waarvan iedere vrijdag een nieuwe versie verschijnt. De link die theduke geeft is momenteel de laatste (4.2.28).
Drie feature requests aangemaakt, vote if you like:
http://en.miui.com/thread-15921-1-1.html [Mi3W Camera Quality Improvement needed]
http://en.miui.com/thread-15913-1-1.html [Set your own grid size]
http://en.miui.com/thread-15823-1-1.html [ touchable recovery]
http://en.miui.com/thread-15921-1-1.html [Mi3W Camera Quality Improvement needed]
http://en.miui.com/thread-15913-1-1.html [Set your own grid size]
http://en.miui.com/thread-15823-1-1.html [ touchable recovery]
Vandaag een Mi3 64gb black aan m'n vriendin cadeau gegeven, enorme smile op haar gezicht bij het uitpakken. Ben benieuwd naar haar ervaringen ermee.
edit 8 maart:
Ze is er erg blij mee, had alleen gehoopt dat hetzelfde toestel de grote van de Mi2 had gehad
edit 8 maart:
Ze is er erg blij mee, had alleen gehoopt dat hetzelfde toestel de grote van de Mi2 had gehad
[ Voor 28% gewijzigd door lekzzz op 08-03-2014 16:11 ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
[edit]
Oeps. Er is toch iets niet helemaal goed gegaan met het installeren van de developers ROM. Proces verliep moeizaam (bleef hangen bij interne data format). Uiteindelijk gereset. Nu gaat het hele toestel niet meer aan =/ Hij geeft ook niet aan dat ie aan het opladen is en reageert niet meer op de knoppen.
Bricked?
[nog een edit]
Blijkbaar is alle hoop niet niet vervlogen. Hij reageert nog op de USB. Na wat lezen kan ik mbv de tool 'MiFlash' en een zgh 'fastboot image' de boel weer repareren. Fingers crossed
[en nog een]
Blijkt toch problematisch. Scherm blijft zwart. Computer herkent de telefoon, miFlash gaat ook iets doen maar knalt er na een paar seconden uit met de melding 'Einde van bestand is bereikt. (0x80070026: Receiving hello packet)'.
Mijn ideeën zijn op... iemand nog tips?
Oeps. Er is toch iets niet helemaal goed gegaan met het installeren van de developers ROM. Proces verliep moeizaam (bleef hangen bij interne data format). Uiteindelijk gereset. Nu gaat het hele toestel niet meer aan =/ Hij geeft ook niet aan dat ie aan het opladen is en reageert niet meer op de knoppen.
Bricked?
[nog een edit]
Blijkbaar is alle hoop niet niet vervlogen. Hij reageert nog op de USB. Na wat lezen kan ik mbv de tool 'MiFlash' en een zgh 'fastboot image' de boel weer repareren. Fingers crossed
[en nog een]
Blijkt toch problematisch. Scherm blijft zwart. Computer herkent de telefoon, miFlash gaat ook iets doen maar knalt er na een paar seconden uit met de melding 'Einde van bestand is bereikt. (0x80070026: Receiving hello packet)'.
Mijn ideeën zijn op... iemand nog tips?
[ Voor 126% gewijzigd door phAn op 09-03-2014 19:07 ]
@phAn Je hebt toch wel een originele Mi3? Ik kreeg die van m'n vriendin binnen. Heb alleen op Engels gezet, vervolgend MiuiAndroid erop gezet, reboot in recovery en geflashed en het werkt allemaal.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Voor zover ik weet wel; besteld bij ibuygou en hij deed het prima. Tot ik vandaag ging klunzen in de recovery. Ik had vanuit het xiaomi.eu forum begrepen dat ik vóór het installeren van de hierboven aangeraden ROM de boel eerst moest wipen; omdat een en ander niet over elkaar heen te installeren viel. Daarin bleef ie hangen op 98%, toen heb ik hem na een kwartier oid uiteindelijk uitgezet (powerknop lang ingedrukt) en nu doet ie helemaal niks meer. Scherm is en blijft zwart.
Hij reageert wel op de USB poort, maar ik kom niet verder. Er bestaat een tool, 'MiFlash', en een 'speciaal' soort ROM waarmee je de boel normaalgesproken moet kunnen herstellen, maar die tool knalt er na een paar seconden uit met bovenstaande melding.
Ik hou hem nu van de lader en hoop dat het helpt als de batterij helemaal leeg gaat. Anders moet ie maar terug naar China, ik weet het anders ook niet.
Hij reageert wel op de USB poort, maar ik kom niet verder. Er bestaat een tool, 'MiFlash', en een 'speciaal' soort ROM waarmee je de boel normaalgesproken moet kunnen herstellen, maar die tool knalt er na een paar seconden uit met bovenstaande melding.
Ik hou hem nu van de lader en hoop dat het helpt als de batterij helemaal leeg gaat. Anders moet ie maar terug naar China, ik weet het anders ook niet.
Dus als je hem uit hebt staan reageert hij niet meer op de powerknop ingedrukt en volume up?
[ Voor 68% gewijzigd door lekzzz op 09-03-2014 22:30 ]
Nop. Hij doet helemaal niks meer. Als je hem via de USB aan de PC hangt, wordt ie wel direct gedetecteerd in de device manager als qualcomm nogwat, maar ik kan er niks mee beginnen.
Of andersom: Fastboot via powerknop ingedrukt en volume naar beneden en dan aansluiten via usb?
Allemaal geprobeerd. Ding is dood als een pier. De LED gaat niet eens branden als ik de charger connect, hij reageert niet op de powerknop, vol up/down of een combinatie daarvan. Het enige teken van leven is het aansluiten van een USB kabel. Ik had enige hoop dat MiFlash soelaas zou bieden, daarmee kun je buiten de updater app of recovery om een ROM installeren - maar die klapt er dus ook uit met een vage melding waar ik nergens informatie over kan vinden.
Ik heb dezelfde vraag uitstaan op xiaomi.eu en ik heb support@ibuygou gemailed of er een retour procedure is...
Wel erg onhandig, m'n vorige toestel is reeds pleite. En ik was juist zo blij met dit ding =/
Ik heb dezelfde vraag uitstaan op xiaomi.eu en ik heb support@ibuygou gemailed of er een retour procedure is...
Wel erg onhandig, m'n vorige toestel is reeds pleite. En ik was juist zo blij met dit ding =/
AI dan is het ernstig inderdaad. Ik las ergens dat mogelijk via USB niet meer werkbaar is na een bepaalde update. Maar ik zie dat je ook de vraag al op het forum hebt geplaatst?
Ja, hopelijk is er morgenochtend als ik wakker word een Chinees die Engels kan met een briljante oplossing ;-) Maar ik vrees dat het een retourtje Shenzen wordt voor dit toestel.
[edit]
Geen briljante Chinees vanochtend, maar toch opgelost! Ik heb vannacht de accu van de Mi-3 leeg laten lopen. Vanochtend reageerde de LED ineens weer op het aansluiten van de charger; die ging rood pulseren. Het toestel ging echter niet aan. Blijkbaar betekent rood pulseren dat de accu zó leeg is, dat hij eerst een tijdje aan het sap moet voor er gestart kan worden. Aan de computer werd het toestel ook niet meer geregistreerd als Qualcomm device, dus er was beslist iets veranderd in de situatie.
Uiteindelijk het ding aan de USB van m'n windows 8 machine gelegd en... na een uur sprong het toestel ineens aan! Recht naar een schone android installatie.
Mijn hartklep doet het weer iets beter dan gisteravond
De wijze les uit deze historie: mocht je bij het updaten van firmware lang blijven hangen op 98%, blijf overal vanaf, wellicht schiet ie er alsnog door. Op het xiaomi forum werd ook al aangegeven dat die laatste 2% lang kan duren (overigens een uiterst suffe implementatie imho, maar ik ben blijkbaar ongeduldiger dan de gemiddelde tweaker/chinees
).
Hoera voor nu!
[edit]
Geen briljante Chinees vanochtend, maar toch opgelost! Ik heb vannacht de accu van de Mi-3 leeg laten lopen. Vanochtend reageerde de LED ineens weer op het aansluiten van de charger; die ging rood pulseren. Het toestel ging echter niet aan. Blijkbaar betekent rood pulseren dat de accu zó leeg is, dat hij eerst een tijdje aan het sap moet voor er gestart kan worden. Aan de computer werd het toestel ook niet meer geregistreerd als Qualcomm device, dus er was beslist iets veranderd in de situatie.
Uiteindelijk het ding aan de USB van m'n windows 8 machine gelegd en... na een uur sprong het toestel ineens aan! Recht naar een schone android installatie.
Mijn hartklep doet het weer iets beter dan gisteravond
Hoera voor nu!
[ Voor 75% gewijzigd door phAn op 10-03-2014 10:35 ]
Dat had ik van de week ook, developers Rom 4.3.7 erop gezet, bleef ook hangen. Ben er maar niet aan geweest, na een minuut of 20 ging ie naar de 100% zomaar. Kennelijk moet je geduld hebben met die Mi3.
phAn schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:42:
Ja, hopelijk is er morgenochtend als ik wakker word een Chinees die Engels kan met een briljante oplossing ;-) Maar ik vrees dat het een retourtje Shenzen wordt voor dit toestel.
Mijn hartklep doet het weer iets beter dan gisteravondDe wijze les uit deze historie: mocht je bij het updaten van firmware lang blijven hangen op 98%, blijf overal vanaf, wellicht schiet ie er alsnog door. Op het xiaomi forum werd ook al aangegeven dat die laatste 2% lang kan duren (overigens een uiterst suffe implementatie imho, maar ik ben blijkbaar ongeduldiger dan de gemiddelde tweaker/chinees
).
Hoera voor nu!
Ik blijf met vernieuwde energie vrolijk doorhannessen met m'n telefoon
Vandaag ga ik me publiekelijk verbazen over de meegeleverde cloud services. Van wat ik begrijp zijn er twee:
De MiCloud, waarmee je via http://i.xiaomi.com op een redelijk aangename manier in het Engels data van je telefoon terug kunt vinden als contacten/smsjes/foto's. De locater functie werkt niet goed bij mij (ik zie de GPS wel aanspringen op de telefoon, maar de kaart op m'n pc geeft niks aan). Het alarm hoor ik ook niet, maar het via internet 'locken' van je telefoon werkt dan weer wel. Wipen heb ik tot op heden niet geprobeerd, maar dat zal gezien de moeite die het me gisteren kostte (zie boven) misschien niet geweldig werken
Er zit een gratis opslagcapaciteit bij van zo'n 10GB; vooralsnog doet de website mij geloven dat dit volgende (elke?) maand is op te leuken met een extra GB.
Waar ik me vooral over verbaas is de MiDrive, ofwel een dienst die in China ook "Kuaipan" schijnt te heten. De Chinese dropbox? Op de telefoon is deze cloudschijf via de ingebouwde verkenner redelijkerwijs in het Nederlands te benaderen. Volgens het instellingenmenu heb ik recht op een whopping 517GB. Een halve terrabyte aan gratis cloud opslag?!! Zijn ze wel helemaal lekker daar in Azië?
Deze dienst is ook online te bereiken via http://www.kuaipan.cn, helaas enkel in het Chinees. Met een beetje icoontjes indrukken en menu opties proberen is er redelijk uit te komen, maar een echt makkelijke manier om een flinke bult aan MP3 mapjes naar kuaipan te sturen heb ik nog niet gevonden. Er is een desktop suite - volledig in het chinees - ik kwam niet verder dan het inlogscherm
Heeft iemand hier al meer mee zitten pielen? Ik zou graag een FTP sessie richting die cloud schijf richten, dan kan ik m'n hele muziekcollectie online knallen
De MiCloud, waarmee je via http://i.xiaomi.com op een redelijk aangename manier in het Engels data van je telefoon terug kunt vinden als contacten/smsjes/foto's. De locater functie werkt niet goed bij mij (ik zie de GPS wel aanspringen op de telefoon, maar de kaart op m'n pc geeft niks aan). Het alarm hoor ik ook niet, maar het via internet 'locken' van je telefoon werkt dan weer wel. Wipen heb ik tot op heden niet geprobeerd, maar dat zal gezien de moeite die het me gisteren kostte (zie boven) misschien niet geweldig werken
Waar ik me vooral over verbaas is de MiDrive, ofwel een dienst die in China ook "Kuaipan" schijnt te heten. De Chinese dropbox? Op de telefoon is deze cloudschijf via de ingebouwde verkenner redelijkerwijs in het Nederlands te benaderen. Volgens het instellingenmenu heb ik recht op een whopping 517GB. Een halve terrabyte aan gratis cloud opslag?!! Zijn ze wel helemaal lekker daar in Azië?
Deze dienst is ook online te bereiken via http://www.kuaipan.cn, helaas enkel in het Chinees. Met een beetje icoontjes indrukken en menu opties proberen is er redelijk uit te komen, maar een echt makkelijke manier om een flinke bult aan MP3 mapjes naar kuaipan te sturen heb ik nog niet gevonden. Er is een desktop suite - volledig in het chinees - ik kwam niet verder dan het inlogscherm
Ik heb ook eens geprobeerd via Kuaipan, kreeg gewoon meteen 2TB opslagphAn schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 00:41:
...
MiDrive, ofwel een dienst die in China ook "Kuaipan" schijnt te heten. De Chinese dropbox? Op de telefoon is deze cloudschijf via de ingebouwde verkenner redelijkerwijs in het Nederlands te benaderen. Volgens het instellingenmenu heb ik recht op een whopping 517GB. Een halve terrabyte aan gratis cloud opslag?!! Zijn ze wel helemaal lekker daar in Azië?
Deze dienst is ook online te bereiken via http://www.kuaipan.cn, helaas enkel in het Chinees. Met een beetje icoontjes indrukken en menu opties proberen is er redelijk uit te komen, maar een echt makkelijke manier om een flinke bult aan MP3 mapjes naar kuaipan te sturen heb ik nog niet gevonden. Er is een desktop suite - volledig in het chinees - ik kwam niet verder dan het inlogschermHeeft iemand hier al meer mee zitten pielen? Ik zou graag een FTP sessie richting die cloud schijf richten, dan kan ik m'n hele muziekcollectie online knallen
Ook de mogelijkheid even onderzoeken hoe ik foto's automatisch kan uploaden
[ Voor 7% gewijzigd door lekzzz op 11-03-2014 07:11 ]
Het synchroniseren van je foto's met de cloud gaat via de galerie app. Op het homescreen daarvan druk je op de menuknop (softkey linksonder) en dan spreekt het wel voor zich.
Midrive kun je gemakkelijk benaderen via de stock file browser: tabje rechtsboven. I
Kun je gewoon knippen plakken van en naar je interne geheugen.
Midrive kun je gemakkelijk benaderen via de stock file browser: tabje rechtsboven. I
Kun je gewoon knippen plakken van en naar je interne geheugen.
Die is dan voor MiCloud zag ik, hoe doe je dan LiDroidFile en Kingsoft Kuaipna (2TB) koppelen? Daar heb ik meer ruimte dan 10GB
Zou het zin hebben om de stable rom van de WCDMA Singapore Mi3 te flashen? Het schijnt dat daar hard is gewerkt aan het Engels en dat er standaard al Google Apps incl. Google keyboard op staan.
De reden dat ik dit vraag is omdat Google Keyboard bij mij altijd crasht als ik een suggestie uit het woordenboek aantik (na een rode onderlijning). En hier en daar beter Engels zou ook niet verkeerd zijn.
De reden dat ik dit vraag is omdat Google Keyboard bij mij altijd crasht als ik een suggestie uit het woordenboek aantik (na een rode onderlijning). En hier en daar beter Engels zou ook niet verkeerd zijn.
Probeer de Engelse versie van Xiaomi.eu eens.Frietsaus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:37:
Zou het zin hebben om de stable rom van de WCDMA Singapore Mi3 te flashen? Het schijnt dat daar hard is gewerkt aan het Engels en dat er standaard al Google Apps incl. Google keyboard op staan.
haha gebruik al 2 jaar de EU versies omdat die beter in taal zijn en net zo stabiel zo niet stabielerFrietsaus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:26:
Da's ook een optie ja, bedankt. Ik probeer echter liever wel de roms van Xiaomi zelf.
Weet een van jullie hoeveel geheugen er echt beschikbaar is op de Mi3?
Ik denk ongeveer 11gb.
Ik weet namenlijk nog niet of ik de 16 of de 64gb versie ga bestellen.
Ik denk ongeveer 11gb.
16 = 12Waliwal schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:05:
Weet een van jullie hoeveel geheugen er echt beschikbaar is op de Mi3?
Ik denk ongeveer 11gb.
64 = 58
Wat heb jij gedaan om die 2TB te krijgen? Ik zie ook maar 518GB?lekzzz schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 06:56:
[...]
Ik heb ook eens geprobeerd via Kuaipan, kreeg gewoon meteen 2TB opslagNu eens kijken hoe ik vanuit m'n phone kan uploaden, app gevonden voor de phone nu nog voor m'n ipad.
Ook de mogelijkheid even onderzoeken hoe ik foto's automatisch kan uploaden
Edit: na een paar vage dingen gedaan te hebben zit ik nu op 1TB. Hoe ik die andere 1TB kan krijgen, is me echter een raadsel.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 00:30 ]
Thanks.
Ik ga de 16gb versie morgen bestellen.
Denk dat ik er erg tevreden mee zal zijn.
Oh? Vage dingen via de telefoon, via de site of via de suite?Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:33:
na een paar vage dingen gedaan te hebben zit ik nu op 1TB.
Ik vind tot dusver de gemakkelijkste manier om een flinke lading bestanden richting Kuaipan te krijgen de stock file browser van de Mi3.. gewoon hele folders knippen/plakken. Nadeel is dat het nogal energie vreet en de accu van m'n Mi3 nauwelijks oplaadt als ik hem 's nachts kilo's mp3 richting de cloud laat duwen
Via de site kon ik geen handige manier vinden tussen alle Chinese kriebeltjes om snel een paar mappen te uploaden. Ik kan op de site wel drag & drop doen in een soort uploadvenster, maar dat lukt enkel met losse bestanden en niet met mappen. Ik ga niet tig keer mapje aanmaken en alles afzonderlijk uploaden, dat duurt me veel te lang.
eerst de app downloaden, daarna weibo (sponsor link) en daarna de suite. Kreeg er toen 500GB bij.phAn schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:51:
[...]
Oh? Vage dingen via de telefoon, via de site of via de suite?
Ik vind tot dusver de gemakkelijkste manier om een flinke lading bestanden richting Kuaipan te krijgen de stock file browser van de Mi3.. gewoon hele folders knippen/plakken. Nadeel is dat het nogal energie vreet en de accu van m'n Mi3 nauwelijks oplaadt als ik hem 's nachts kilo's mp3 richting de cloud laat duwen![]()
Via de site kon ik geen handige manier vinden tussen alle Chinese kriebeltjes om snel een paar mappen te uploaden. Ik kan op de site wel drag & drop doen in een soort uploadvenster, maar dat lukt enkel met losse bestanden en niet met mappen. Ik ga niet tig keer mapje aanmaken en alles afzonderlijk uploaden, dat duurt me veel te lang.
Uploaden via de PC gaat aardig simpel, hij maakt een soort mapje aan in de verkenner, waar je gewoon alles in kan zetten. Overigens biedt deze site 36TB aan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 01:01 ]
Ik heb de Singapore rom er op gezet en de volgende dingen zijn anders ten aanzien van de China rom:
- Engels is een stuk beter, themes app is volledig vertaald (ook de plaatjes van categorieën etc.) en alle themes hebben een Engelse naam.
- Standaard de keuze tussen Google Keyboard en SwiftKey (geen trial).
- MIUI Weather gebruikt AccuWeather.com ipv. die andere vage provider.
- Geen Chinese apps, de Xiaomi Market etc. zijn niet geïnstalleerd.
- Standaard Google Play met overige Google Apps geïnstalleerd.
Al met al, prima rom moet ik zeggen.
- Engels is een stuk beter, themes app is volledig vertaald (ook de plaatjes van categorieën etc.) en alle themes hebben een Engelse naam.
- Standaard de keuze tussen Google Keyboard en SwiftKey (geen trial).
- MIUI Weather gebruikt AccuWeather.com ipv. die andere vage provider.
- Geen Chinese apps, de Xiaomi Market etc. zijn niet geïnstalleerd.
- Standaard Google Play met overige Google Apps geïnstalleerd.
Al met al, prima rom moet ik zeggen.
Vandaag bij m'n vriendin Lenovo Camera apk erop gezet, de foto's zijn er een stuk beter door geworden
Ik neem aan dat je deze gebruikt hebt? Afbeeldingen zien er idd een stuk beter uit, overigens heb ik op het officiele forum een poll geplaatst met de vraag de camera te optimaliseren.lekzzz schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:05:
Vandaag bij m'n vriendin Lenovo Camera apk erop gezet, de foto's zijn er een stuk beter door geworden
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 23:55 ]
Blijkbaar in het verkeerde topic geplaatst, dus hier maar opnieuw
:
Ik heb een vraagje over deze telefoon m.b.t. je contactenlijst. Hoe gaat deze telefoon hier mee om? Ik heb nl momenteel een Find 5 maar die plaatst voor elk medium waarmee ik een contact kan bereiken een nieuwe entry in de telefoonlijst. Oftewel, als ik iemand invoer dan heb ik m daarna 1x met telefoonnummer, 1x voor whatsapp, 1x voor facebook en 1x voor email er in staan. Dezelfde contact dus. En je kunt ze niet mergen.
Nu weet ik wel dat ik een andere ROM kan flashen, dezelfde als die volgens mij op de Mi3 standaard wordt geleverd, maar daarmee ben ik nog niet van mn 2e issue af, nl de batterij duur. Ik kom gewoon niet 1 dag (werkdag) door op 1 lading. Dan kun je wel opladen, maar ik vind 't belachelijk. Ik heb lang gewacht op een oplossing van dat contact-gebeuren, maar er komt geen oplossing voor. Dat, tezamen met de batterij heeft me doen besluiten om eens uit te gaan kijken naar een ander toestel.
De Mi3 lijkt me wel wat, maar dan moet ik weten:
1. hoe het zit met die contactenlijst.
2. hoe het zit met de batterijduur.
Iemand die me wat meer informatie kan geven?
Ik heb een vraagje over deze telefoon m.b.t. je contactenlijst. Hoe gaat deze telefoon hier mee om? Ik heb nl momenteel een Find 5 maar die plaatst voor elk medium waarmee ik een contact kan bereiken een nieuwe entry in de telefoonlijst. Oftewel, als ik iemand invoer dan heb ik m daarna 1x met telefoonnummer, 1x voor whatsapp, 1x voor facebook en 1x voor email er in staan. Dezelfde contact dus. En je kunt ze niet mergen.
Nu weet ik wel dat ik een andere ROM kan flashen, dezelfde als die volgens mij op de Mi3 standaard wordt geleverd, maar daarmee ben ik nog niet van mn 2e issue af, nl de batterij duur. Ik kom gewoon niet 1 dag (werkdag) door op 1 lading. Dan kun je wel opladen, maar ik vind 't belachelijk. Ik heb lang gewacht op een oplossing van dat contact-gebeuren, maar er komt geen oplossing voor. Dat, tezamen met de batterij heeft me doen besluiten om eens uit te gaan kijken naar een ander toestel.
Och ja, je moet toch wat he.
Heb de OPPO Find 5 zelf ook gehad, na vier maanden weggedaan, want het was de slechtste aankoop van mijn leven (screen on time was nooit langer dan 3,5 uur). Accuduur van de Mi3 is opzich prima, haal er meestal zo'n 7,5 uur 'screen on time' mee, en dat is met middelmatig/zwaar gebruik. Denk trouwens wel dat er nog wat aan te verbeteren valt, maar sowieso een stuk beter dan OPPO ooit zal halen.Just_A_User schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:48:
Blijkbaar in het verkeerde topic geplaatst, dus hier maar opnieuw:
De contactenlijst kan ik niet veel over zeggen, aangezien ik er zelf niemand in hoef te zetten (gebeurt automatisch), maar lijkt tot zover alle contact gegevens netjes bij elkaar te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 23:55 ]
Ja dat gebeurd bij mij ook wel automatisch, maar soms dan kom je iemand tegen, en dan voeg je die toe he. En daarna ook op facebook, of andersom. Wat er dan bij mijn Find 5 gebeurd is dat hij 2 entries aan maakt voor dezelfde contact.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:53:
[...]
Heb de OPPO Find 5 zelf ook gehad, na vier maanden weggedaan, want het was de slechtste aankoop van mijn leven. Accuduur van de Mi3 is opzich prima, haal er meestal zo'n 7,5 uur 'screen on time' mee, en dat is met middelmatig/zwaar gebruik.
De contactenlijst kan ik niet veel over zeggen, aangezien ik er zelf niemand in hoef te zetten (gebeurt automatisch), maar lijkt tot zover alle contact gegevens netjes bij elkaar te zetten.
Dus stel dat ik jou toevoeg, dan heb ik in mijn telefoon op dat moment 1 entry Yssworks. Voeg ik je daarna toe op facebook, dan verschijnt er in mijn contactlijst een 2e entry Yssworks, maar dan met je facebook info.
ALs je dan ook nog whatsapp hebt krijg ik een 3e entry, alleen voor whatsapp. Dan heb ik dus 3x Yssworks in mn contactenlijst staan die ik niet kan mergen. Dat issue bedoel ik.
Ik ga het voor je testen!Just_A_User schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:56:
[...]
Ja dat gebeurd bij mij ook wel automatisch, maar soms dan kom je iemand tegen, en dan voeg je die toe he. En daarna ook op facebook, of andersom. Wat er dan bij mijn Find 5 gebeurd is dat hij 2 entries aan maakt voor dezelfde contact.
Dus stel dat ik jou toevoeg, dan heb ik in mijn telefoon op dat moment 1 entry Yssworks. Voeg ik je daarna toe op facebook, dan verschijnt er in mijn contactlijst een 2e entry Yssworks, maar dan met je facebook info.
ALs je dan ook nog whatsapp hebt krijg ik een 3e entry, alleen voor whatsapp. Dan heb ik dus 3x Yssworks in mn contactenlijst staan die ik niet kan mergen. Dat issue bedoel ik.
Graag. want ik heb op mijn telefoon zomaar even 4 a 5x een entry voor 1 en dezelfde contactpersoon. Doe dat x meer dan 100 verschillende personen en ik heb 4 a 500 contacten in mn telefoon staan wat er in werkelijkheid dus maar 100 unieke zijn.
Voor zover ik kan zien heeft de Mi3 hier geen last van. Misschien dat andere het ook even kunnen testen. 
Maareh een tip: zet je Find 5 te koop en neem de Mi3, je zult er sowieso een stuk blijer van worden.
Maareh een tip: zet je Find 5 te koop en neem de Mi3, je zult er sowieso een stuk blijer van worden.
Die Find 5 wil straks niemand meer kopen want zodra ik een Mi3 heb smijt ik die Oppo kapot tegen de muur.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 00:10:
Voor zover ik kan zien heeft de Mi3 hier geen last van. Misschien dat andere het ook even kunnen testen.
Wat is een betrouwbare site waar ik de Mi3 kan aanschaffen? Ik heb er verschillende bekeken die in een topic hier gesuggereerd werden, maar er springt er voor mij geen een echt uit waar ik van zeg van 'ja, die site is t' dus ik moet afgaan op de ervaringen van jullie.
[ Voor 23% gewijzigd door Just_A_User op 17-03-2014 00:13 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken