Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

andreas94 schreef op maandag 04 november 2013 @ 00:51:
Ik denk zelf dat die plastikke varianten prototypes zijn, er wordt namelijk in deze volledige review duidelijk gezegd dat het om een aluminium behuizing gaat YouTube: Xiaomi Mi3 Tegra 4 In Depth Full Review (English) Hands On ik heb zelf nu een lumia 920 en er is helemaal niks mis met dit plastic!
"softer compared with the polycarbonate cover used by Nokia 920"

Er wordt dus juist gezegd dat het plastic slechter is dan dat van de Lumia 920.

Op welke minuut wordt gezegd dat het aluminium is, en hoe wordt die claim ondersteund? Ik heb een plaatje laten zien waar duidelijk is dat het plastic is, en twee hands-on reviews van betrouwbare tech sites (Engadget en TNW) die beiden zeggen dat het plastic is.

Kan je wel eigenwijs blijven volhouden dat het aluminium of magnesium is, maar dan kom je van een koude kermis thuis als hij in je handen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:23
My bad, ik had op mijn telefoon alleen het eerste linkje erboven gepakt. Deze heeft kennelijk wel wat tegenstrijdige puntjes genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas94
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05-2021
barcawinner schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:56:
[...]

"softer compared with the polycarbonate cover used by Nokia 920"

Er wordt dus juist gezegd dat het plastic slechter is dan dat van de Lumia 920.

Op welke minuut wordt gezegd dat het aluminium is, en hoe wordt die claim ondersteund? Ik heb een plaatje laten zien waar duidelijk is dat het plastic is, en twee hands-on reviews van betrouwbare tech sites (Engadget en TNW) die beiden zeggen dat het plastic is.

Kan je wel eigenwijs blijven volhouden dat het aluminium of magnesium is, maar dan kom je van een koude kermis thuis als hij in je handen zit.
Ik snap niet waarom je zo aangevallen reageert. Als je de moeite had gedaan om de video te bekijken dan wist je dat de reviewer op 1:05 zegt "It adapts a unibody style, with a full metal body." Engadget is een betrouwbare site, maar de hands-on van engadget is al een beetje gedateerd vergeleken met de review van PhonAsia. Vandaar ook dat ik speculeerde dat het waarschijnlijke om een protoype ging, het exemplaar van Engadet. En ook als het van plastic is, is het nog niet erg. Ook als het niet het zelfde polycarbonaat is wat gebruikt wordt voor de Nokia Lumia 920. Dan is het het zelfde soort plastic wat gebruikt wordt in de Nexus 5 die heb ik vandaag trouwens in mijn handen gehad en daar was ook helemaal niks mis mee. Mijn voorkeur gaat echter wel naar een metalen/alluminiummagnesium legering backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

andreas94 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 01:01:
[...]

Ik snap niet waarom je zo aangevallen reageert. Als je de moeite had gedaan om de video te bekijken dan wist je dat de reviewer op 1:05 zegt "It adapts a unibody style, with a full metal body." Engadget is een betrouwbare site, maar de hands-on van engadget is al een beetje gedateerd vergeleken met de review van PhonAsia. Vandaar ook dat ik speculeerde dat het waarschijnlijke om een protoype ging, het exemplaar van Engadet. En ook als het van plastic is, is het nog niet erg. Ook als het niet het zelfde polycarbonaat is wat gebruikt wordt voor de Nokia Lumia 920. Dan is het het zelfde soort plastic wat gebruikt wordt in de Nexus 5 die heb ik vandaag trouwens in mijn handen gehad en daar was ook helemaal niks mis mee. Mijn voorkeur gaat echter wel naar een metalen/alluminiummagnesium legering backplate.
Blijf maar lekker eigenwijs doen joh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:23
Heb je zijn post wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens is dit echt nodig? Zodra de eerste geleverd is weten we het. Verder boeit het ook niet zoveel toch? Iedereen doet er toch een hoesje om. Overigens zegt de reviewer inderdaad dat het een full metal jacket unibody is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
+1
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:31:
Jongens is dit echt nodig? Zodra de eerste geleverd is weten we het. Verder boeit het ook niet zoveel toch? Iedereen doet er toch een hoesje om. Overigens zegt de reviewer inderdaad dat het een full metal jacket unibody is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:31:
Hoesje? Juist niet! :P. Die blauwe achterkant is te vet. Daar ga ik echt nooit van m'n leven een hoesje om heen doen. Dus de discussie is opzich best relevant. Maar inderdaad, 2 weken wachten en iedereen weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe er wel een flip case omheen, en ook een screen protector; heb geen zin in krasjes op het scherm.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
PetrCech_3 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:33:
[...]

Hoesje? Juist niet! :P. Die blauwe achterkant is te vet. Daar ga ik echt nooit van m'n leven een hoesje om heen doen. Dus de discussie is opzich best relevant. Maar inderdaad, 2 weken wachten en iedereen weet het :)
Als het glas dezelfde kwaliteit heeft als dat van de Mi2S ga je er spijt van hebben dat je geen hoesje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Momus schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:01:
[...]

Als het glas dezelfde kwaliteit heeft als dat van de Mi2S ga je er spijt van hebben dat je geen hoesje gebruikt.
Screenprotector vind ik over het algemeen genoeg. Als er een keer een krasje op de achterkant komt, so be it. Overigens wilt een flipcover niet zeggen dat hij beschermt is. Laat het toestel gewoon niet vallen, easy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
http://en.miui.com/thread-10321-1-1.html

review van MiuiAndroid Admin miui-uk/Mark

[ Voor 3% gewijzigd door tamil18 op 06-11-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wordt met geen woord gerept over bouwkwaliteit... 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review. Eindelijk eens wat duidelijke foto's en goed engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201311/06/071258zee11j1bb98zjqbx.png.thumb.jpg

foto vergelijking.
bouwkwaliteit zou wel goed zitten. heb mi2 gehad. die vond ik ook stevig in me hand! niks minder dan telefoons op de markt. mijn mening! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tamil18 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:58:
[afbeelding]

foto vergelijking.
bouwkwaliteit zou wel goed zitten. heb mi2 gehad. die vond ik ook stevig in me hand! niks minder dan telefoons op de markt. mijn mening! :)
En zelfs al was die wat minder, vergelijk dat maar met wat je van Samsung, Apple of HTC zou krijgen voor deze prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Inmiddels heeft hij gezegd "Feels great in hands, not cheap... it has that back that feels a little like the rubberised style HTC use often and I think the same as the Nexus 5."

De bevestiging dat het dus géén aluminium is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barcawinner schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:20:
[...]

Inmiddels heeft hij gezegd "Feels great in hands, not cheap... it has that back that feels a little like the rubberised style HTC use often and I think the same as the Nexus 5."

De bevestiging dat het dus géén aluminium is!
J***s C******s kan je nou ophouden? Boeiend of het wel of niet alu is. Als het je niet bevalt koop je het niet en hou je je mond erover. Je jankt door als een Apple fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:13:
[...]

J***s C******s kan je nou ophouden? Boeiend of het wel of niet alu is. Als het je niet bevalt koop je het niet en hou je je mond erover. Je jankt door als een Apple fanboy.
Toch wel een significant verschil of de behuizing aluminium is zoals door iedereen gedacht voordat hij daadwerkelijk op de markt kwam, of plastic fantastic. Voor mij een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Jongens doe eens even rustig.

Ik heb die vraag gesteld op dat forum (graag gedaan trouwens) en het antwoord kan niet duidelijker zijn. Het is geen aluminium, maar de telefoon voelt wel heel stevig/degelijk aan. Er is nog steeds een groot verschil tussen degelijk kunststof en plastic fantastic.
Ik heb zelf ook het toestel besteld, dus vond het wel een belangrijk punt.

Als je echt aluminium of iets die trend wilt moet je dus al een HTC One/iPhone achtig iets gaan aanschaffen, waarbij je al snel tegen de 500€+ zit, dan is dit toestel nog steeds een goede deal.

[ Voor 32% gewijzigd door Qurius op 07-11-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Qurius schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:40:
Jongens doe eens even rustig.

Ik heb die vraag gesteld op dat forum (graag gedaan trouwens) en het antwoord kan niet duidelijker zijn. Het is geen aluminium, maar de telefoon voelt wel heel stevig/degelijk aan. Er is nog steeds een groot verschil tussen degelijk kunststof en plastic fantastic.
Ik heb zelf ook het toestel besteld, dus vond het wel een belangrijk punt.

Als je echt aluminium of iets die trend wilt moet je dus al een HTC One/iPhone achtig iets gaan aanschaffen, waarbij je al snel tegen de 500€+ zit, dan is dit toestel nog steeds een goede deal.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de M3 slechter van kwaliteit zal zijn dan de Mi2/s

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
lekzzz schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:34:
[...]

Ik kan me ook niet voorstellen dat de M3 slechter van kwaliteit zal zijn dan de Mi2/s
Inderdaad, de xiaomi mi2/2s is naar mij mening al van hogere bouwkwaliteit dan de galaxy s4. Ook weet ik zeker (uit diverse reviews) dat de kwaliteit van de xiaomi mi3 weinig/niet onder doet dan die van de nexus 5.
Dus vrij nutteloze discussie! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Volgens Gizchina komt hij half december met mogelijkheid in Europa tot 3G.
Het gaat weer typisch op zijn Chinees.

[ Voor 17% gewijzigd door Momus op 08-11-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:18:
Volgens Gizchina komt hij half december met mogelijkheid in Europa tot 3G.
Het gaat weer typisch op zijn Chinees.
Het kan erger ;), denk maar aan de jiayu s1, die nog niet ge-released is en dan te bedenken dat ik er nog over nagedacht heb om hem te kopen :+
Na al die youtube-reviews gekeken te hebben van de xiaomi mi3 (tegra-4 editie), kan ik niet wachten totdat ik hem (snapdragon 800) in mijn handen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ik heb de Xiaomi Mi3 sinds afgelopen week. Het was ongelooflijk lastig om deze te verkrijgen. Online is een loting als het ware waar ze iedere week een nieuwe batch in de aanbieding zetten.

Het pakket is erg spartaans, gewoon bruin kartoon waarin een mobieltje zit. De handleiding in het Chinees al is het wel eenvoudig qua gebruik. Alleen de sim kaart is een beetje lastig te inserten waar ik de behuizing zelfs lichtjes beschadigd heb.

Verder met een beetje werk staat de Google Play erop. Sofar verder qua gebruik is het een net mobieltje. Mooi scherm al is het met de S4 die ik ernaast heb ietsjes minder. Daarintegen de camera is wel een stuk beter zeker overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de tegra-versie neem ik aan? Oh, en iets waar hier behoorlijk wat discussie over was: is hij van plastic of metaal? Wat pics zouden leuk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Ik heb inderderdaad de tegra2 ARM Cortex A15.

De behuizing is van een soort harde kunststof, na een week in m'n pocket met sleutels zonder verdere bescherming is er niets aan te zien sofar. Enkel bij het inserten van de SIM heb ik de bracket lichtjes beschadigd. Met andere woorden je moet niet met een puntig object hard tegen de behuizing duwen. Het is wel strak alleen voor mijn gevoel wat gladjes (ik heb naast de S4 voorheen nog een Blackberry Torch).

Ik zal een poging ondernemen om in de loop van de week een review te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
n4m3l355 schreef op zondag 01 december 2013 @ 09:31:
Ik heb inderderdaad de tegra2 ARM Cortex A15.

De behuizing is van een soort harde kunststof, na een week in m'n pocket met sleutels zonder verdere bescherming is er niets aan te zien sofar. Enkel bij het inserten van de SIM heb ik de bracket lichtjes beschadigd. Met andere woorden je moet niet met een puntig object hard tegen de behuizing duwen. Het is wel strak alleen voor mijn gevoel wat gladjes (ik heb naast de S4 voorheen nog een Blackberry Torch).

Ik zal een poging ondernemen om in de loop van de week een review te typen.
Je bedoeld Tegra 4, neem ik aan ;)
Hoe is de front/back camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Laatst online: 10-01 14:06
Kan die Mi3 met tegra 4 npu we'll op nederlandse 3g?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:58
Nee alleen 2g.Daarvoor moet je de snapdragon versie hebbben die kan wel op 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Waarom heb je dan Tegra 4 versie gekocht?

[ Voor 12% gewijzigd door theo98 op 03-12-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk omdat hij niet kon wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Oh ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
als je de 16gb versie hebt, hoeveel geheugen heb je dan over als je hem net aan zet (10gb?)?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
theo98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:54:
als je de 16gb versie hebt, hoeveel geheugen heb je dan over als je hem net aan zet (10gb?)?

mvg
Zou ik ook wel willen weten ja.

Wilde eerst een Nexus 5 kopen, maar kwam toen dit forum topic tegen en ging een beetje rond kijken naar chinese telefoons. Nu zit ik te twijfelen tussen de Meizu MX3 en de Xiaomi Mi3.
Moet zeggen, qua design zijn deze beide een stuk mooier dan de Nexus 5.

Maar dat is nog niet perse de reden om voor deze telefoons te kiezen. Ik luister namelijk erg veel naar muziek (75% van mijn smartphone gebruik), en deze toestellen hebben goede audio chips.

Nu mijn vraag aan jullie: wat denken jullie dat de beste telefoon is? Mi3 (Cirrus chip) of MX3 (Wolfson chip)?
De MX3 lijkt me ook wel weer fijn vanwege het scherm (voor browsen) en qua design iets mooier, maar de Mi3 heeft (denk ik) een betere accuduur en mooiere skin met meer support en thema's.

Gaat voor mij redelijk gelijk op (lichte voorkeur aan de Xiaomi, die is alleen nog niet te verkrijgen), dus het komt voornamelijk neer op geluidskwaliteit. Dus wat denken jullie? Cirrus of Wolfson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Ik ZAT ook te twijfelen tussen de MX3 en Mi3, maar ik ga nu voor de Mi3 omdat de Mi3 sneller ia (je kan er minnimaal 2jaar op door) vergeleken MX3 op antutu 7k tot 10k pnten verschil.
En de MX3 heeft een mindermooi design (vind ik), de Mi3 heeft ECHT FullHD en de MX3 niet.
Camera van Mi3 schijnt beter te zijn, beter dan Galaxy S4 en HTC ONE.
De MX3 heeft een soft/hard- ware stukje dat ervoor zorgt dat als je een koptelefoon of oortjes erin doet. het geluid echt stukken beter word.

Nogmaals: Hoeveel geheugen heb je over bij Mi3 met 16gb?

Mvg

[ Voor 17% gewijzigd door theo98 op 04-12-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theo98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:35:
Ik ZAT ook te twijfelen tussen de MX3 en Mi3, maar ik ga nu voor de Mi3 omdat de Mi3 sneller ia (je kan er minnimaal 2jaar op door) vergeleken MX3 op antutu 7k tot 10k pnten verschil.
En de MX3 heeft een mindermooi design (vind ik), de Mi3 heeft ECHT FullHD en de MX3 niet.
Camera van Mi3 schijnt beter te zijn, beter dan Galaxy S4 en HTC ONE.
De MX3 heeft een soft/hard- ware stukje dat ervoor zorgt dat als je een koptelefoon of oortjes erin doet. het geluid echt stukken beter word.

Nogmaals: Hoeveel geheugen heb je over bij Mi3 met 16gb?

Mvg
Antutu zegt geen reet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vrije opslag was volgens mij 12 of 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Dat is niet waar, een antutu score zegt niet gelijk iets, maar met een score van 25000 of 30000 zit wel een vershil in, je merkt het wss niet in dagelijks gebruik maar toch.
Hoger is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theo98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:30:
[...]

Dat is niet waar, een antutu score zegt niet gelijk iets, maar met een score van 25000 of 30000 zit wel een vershil in, je merkt het wss niet in dagelijks gebruik maar toch.
Hoger is beter.
Niet wanneer er gemodificeerd is om tot een hoge score te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Momus schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:30:
[...]

Niet wanneer er gemodificeerd is om tot een hoge score te komen.
Hoe bedoel je, met een andere rom of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
theo98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:31:
[...]

Hoe bedoel je, met een andere rom of hoe?
Ja bepaalde processors en roms worden zo gemaakt dat er extra hoge benchmark scores uit komen, was laatst ook een nieuwsbericht op Tweakers dat zo'n benchmark website/app bepaalde telefoons in de Hall of Shame gaat zetten (Galaxy S4, HTC One).

On-topic:
Ik vindt inderdaad toch ook de Xiaomi wel iets mooier en lijkt me iets handiger in de broekzak zitten. Cirrus audio zal vast wel goed zijn (zit namelijk in de iPhones die volgens de meeste reviewers van grote websites de beste audio hebben in smartphone wereld).

Nu hopen dat de 64GB snel beschikbaar is, 16GB is toch wel een beetje weinig voor mijn muziek collectie (zeker als je er effectief maar 10GB aan over houdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Ja, maar als iedereen het doet (samsung sony htc lg) dan maakt het niet meer uit.
Elke snapdragon 800 is ongeveer evensnel (met een 1080p scherm en 2gb ram).
Oke S4 met snapdragon 600 en de Mi3 met Snadragon 800, daar zit sws een verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
DGonlag2 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:35:
[...]

Ja bepaalde processors en roms worden zo gemaakt dat er extra hoge benchmark scores uit komen, was laatst ook een nieuwsbericht op Tweakers dat zo'n benchmark website/app bepaalde telefoons in de Hall of Shame gaat zetten (Galaxy S4, HTC One).

On-topic:
Ik vindt inderdaad toch ook de Xiaomi wel iets mooier en lijkt me iets handiger in de broekzak zitten. Cirrus audio zal vast wel goed zijn (zit namelijk in de iPhones die volgens de meeste reviewers van grote websites de beste audio hebben in smartphone wereld).

Nu hopen dat de 64GB snel beschikbaar is, 16GB is toch wel een beetje weinig voor mijn muziek collectie (zeker als je er effectief maar 10GB aan over houdt)
Via OTG kan je er een geheugenstick aanhangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Je kan je muziek toch op Bv. Google drive zetten en dan beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Ja maar een geheugen stickje is niet lekker vasthouden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theo98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:37:
Ja maar een geheugen stickje is niet lekker vasthouden enzo.
Jij houdt je telefoon vast als je muziek luistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Ja, beetje twitter en nu.nl en tweakers met muziek.
maar maakt niet uit. je kan muziek op google drive zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theo98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:40:
Ja, beetje twitter en nu.nl en tweakers met muziek.
maar maakt niet uit. je kan muziek op google drive zetten
Dat klopt, maar dan moet je wel onuitputtelijke databundel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Ja, maar als je thuis bent of ergens met wifi, heb ik heel veel wifi bv. op school werk of thuis, dan kan het wel.
En tegewordig heb je ook wifi in trein bus en tram.

Anders kan je ook een deel aan muziek op je telefoon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Klopt, muziek die ik niet al te veel luister (maar wel om de zoveel tijd) kan op Google Drive. Ik heb maar een 1mbs ( -_-' ) verbinding, dus dan zou het via Wifi moeten. Maar dan zou inderdaad 16GB voldoende zijn, is die al verkrijgbaar? (misschien een betere vraag voor het levertijden topic)

EDIT: dit is wel een mooie OTG MicroSD kaartlezer. Mi3 staat er niet bij, maar neem aan dat het gewoon werkt?

[ Voor 21% gewijzigd door Goudstalen op 04-12-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
DGonlag2 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:37:
Klopt, muziek die ik niet al te veel luister (maar wel om de zoveel tijd) kan op Google Drive. Ik heb maar een 1mbs ( -_-' ) verbinding, dus dan zou het via Wifi moeten. Maar dan zou inderdaad 16GB voldoende zijn, is die al verkrijgbaar? (misschien een betere vraag voor het levertijden topic)

EDIT: dit is wel een mooie OTG MicroSD kaartlezer. Mi3 staat er niet bij, maar neem aan dat het gewoon werkt?
OTG werkt op de Mi3 ja, dus dat ding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
Wat!!!, zoiets heb ik nognooit gezien, ik dacht altijd dat je een otg kabletje moest hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
theo98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:32:
Wat!!!, zoiets heb ik nognooit gezien, ik dacht altijd dat je een otg kabletje moest hebben
Een OTG kabeltje is niet meer dan een verloopstukje, dus als je ergens een micro usb-stick kan koopen kan je die gelijk inpluggen. (handig is anders :+ )

Wat ik zelf bij muziek doe is gewoon offline 'cachen' wat ik nodig heb (sony music unl.) Van tevoren weet je eigenlijk altijd wel een beetje waarnaar je ongeveer wil gaan luisteren (alsin: genre ed.). Tegenwoordig heb je meer dan genoeg wifi-netwerken om je lijstje weer bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Heren zoals gevraagd, een kleine review met foto's. Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.

productreview: Xiaomi Mi3 16GB Zwart review door n4m3l355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Chinezen zijn er snel bij. Waarschijnlijk komt van deze net zoals de iPhone 5 eerder een fake uit dan de echte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
diquan2001 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:52:
Xiaomi M3 64GB

Zo eindelijk ook bij Panda te bestellen :)

Voor een zacht prijsje ;)

http://www.pandawill.com/...3050mah-black-p84653.html
Willian40 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:21:
[...]

Je bedoeld xiaomi m3 64 GB? (Voor 32 GB zou dat duur zijn ;) ). De 32-GB versie is al helemaal goedkoop, voor slechts 312 euro staat die op pandawill, zelfde specificaties als de nexus 5 maar dan met flink betere accu en lagere prijs (voor de Europeanen).
http://www.pandawill.com/...3050mah-black-p84652.html

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Laatst online: 17-09 13:48
http://www.gizchina.com/2...dates-headed-xiaomi-mi3s/

Zucht.. Als dit echt zo is, wacht ik nog maar eventjes.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt mij verstandig ja, dan kun je als de Mi3s er is wachten op de Mi4 en zo nog een paar generaties verder tot de Mi9 die wordt heel goed heb ik gehoord. :Y

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Laatst online: 17-09 13:48
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:40:
Lijkt mij verstandig ja, dan kun je als de Mi3s er is wachten op de Mi4 en zo nog een paar generaties verder tot de Mi9 die wordt heel goed heb ik gehoord. :Y
Daar gaat het niet om ;) Mijn abonnement loopt past over 3/4 maanden af, dus dan is het in mijn geval beter om even te wachten :)

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Die Mi3 blijkt een andere processor te hebben dan beloofd... :(
http://www.gizchina.com/2...gon-800-msm8x74ab-fiasco/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Maakt dus echt niks uit in dit geval, hij is exact even snel alleen de LTE ondersteuning ontbreekt. Aangezien de Mi3 met welke Qualcomm chip dan ook geen LTE zou krijgeb maakt het niks uit in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Mi3 wcdma draait op Android 4.3! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 01:02:
De Mi3 wcdma draait op Android 4.3! :D
Que? Waar heb je dat gelezen? Wel awesome, 4.3 is best vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Frietsaus schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:10:
Maakt dus echt niks uit in dit geval, hij is exact even snel alleen de LTE ondersteuning ontbreekt. Aangezien de Mi3 met welke Qualcomm chip dan ook geen LTE zou krijgeb maakt het niks uit in mijn ogen.
Alleen moet je dan niet communiceren dat er een andere processor in zit, want dan maakt het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het is wel wat stiekem, ja. Maar daar is de refund voor. LTE had er hoe dan ook niet in gezeten dat wist iedereen die hem bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:07:
[...]

Que? Waar heb je dat gelezen? Wel awesome, 4.3 is best vloeiend.
Gezien in een griekse review.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
Goed gezien inderdaad! Ik zie het hier nu ook terugkomon op de screenhots van Spemall.

Afbeeldingslocatie: http://www.spemall.com/upfile/20140103175723403.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Is dat met een eigen flash of standaard?
Ik zie namelijk dat 4.2.2 standaard erop zit. Dus kan je meteen naar 4.3 overstappen???
Want dan ga ik dat namelijk meteen als eerste doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
theduke1989 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:23:
Is dat met een eigen flash of standaard?
Ik zie namelijk dat 4.2.2 standaard erop zit. Dus kan je meteen naar 4.3 overstappen???
Want dan ga ik dat namelijk meteen als eerste doen..
WCDMA is standaard 4.3, TD is standaard 4.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woensdag de snapdragon versie binnen gekregen. pff, wel even wennen hoor! Na galaxy S2&3, is dit weer totaal anders. Snap er nog vrij weinig van met al die chinese tekentjes.

Iemand al eerste ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Al die Chinese tekens? Heb je wel voor Engels gekozen tijdens de set up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat wel uiteraard, maar de Chinese tekentjes duiken overal op, ook tijdens het typen etc.

Ben blij als de NL Rom beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
op en.miui.com is wel al de engelse rom te krijgen.(misschien ben je dan van de chinese tekentjes af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:18:
Ja dat wel uiteraard, maar de Chinese tekentjes duiken overal op, ook tijdens het typen etc.

Ben blij als de NL Rom beschikbaar is.
Ander toetsenbord installeren. Er zit standaard alleen een Chinees toetsenbord in.

In elke ROM ga je nog wel wat Chinees tegenkomen, sommige onderdelen zijn nog niet vertaalbaar (onder andere in de Themes app). Hoort nu eenmaal bij een toestel dat is gemaakt voor de Chinese markt.

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 11-01-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips, ik ga eens op onderzoek uit.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
volgens ibuygou zaterdag worden ze verzondeen :(
Dus pas vanaf volgende week kan ik meer zeggen.
Je kan ook veel informatie vinden op de engelse fan xiaomiforum. genoeg informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
zou dit werken http://download.cyanogenmod.org op een Mi-3 wcdma???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik zie hem er niet tussen staan.
Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nja ik zie rare namen waarvan ik denk hoe kom je erbij dat het bijvoorbeeld een nexus5 is etc.
Dus vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theduke1989 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:58:
Nja ik zie rare namen waarvan ik denk hoe kom je erbij dat het bijvoorbeeld een nexus5 is etc.
Dus vandaar...
Huh? Er staat toch gewoon bij voor welke telefoon hij is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand de Mi3 al ontvangen, en gewillig om een screenshot te plaatsen van de CPU en GPU clockspeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee. Xiaomi's toestellen zijn nou niet echt de meest community-ondersteunde telefoons (buiten MIUI om dan). Ik neem aan dat je een Mi3 koopt voor MIUI, wat sowieso al één van de betere custom roms is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
Op de mi2s kan Cyanogen draaien als het goed is, maar ik denk dat het nog minstends een maadje of twee kan duren voor zoiets op de mi3 verschijnt. Kernel source code maakt een hoop goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
voor mensen die de nederlandse versie willen:
http://www.xiaomireviews....i-language-rom-tutorials/

volgens pages op FB zijn dit gewoon de laatste WCDMA veries met meerdere talen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
Op xiaomi.eu komt elke week een update van de multilang. Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
iemand de me kan helpen met het toevoegen van me google contacten?
Ik heb via een youtube filmpje onderhand al google play kunnen installeren.
Echter nu probeer ik mijn google contacten toe te voegen.

Maar als ik naar contacten - settings accounts (google) opzoek en klik daarop dan gebeurd er verder niks.
Krijg allemaal informatie te zien wanneer alles gesynct is. Maar ik kan ook vanuit simcard importeren. Maar daar heb ik niks aan, ik moet echt google contacten. wie kan me hierbij helpen ??

nu werken me whatsapp/viber enz ook niet ookal voer ik mijn nummer in tijdens verificatie...
Iemand me kan helpen??

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 23-01-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hoe heb je Google Play geïnstalleerd? Via de Play Installer in de MIUI Store werkt het prima, wellicht heb je nu niet alle frameworks etc. geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik heb dit filmpje gevolgd: http://www.gizchina.com/2...-xiaomi-mi3-xiaomi-phone/

Inderdaad alles via installer, iemand die me extra kan helpen ?
Tijdens het installeren vroegt die om google frameworks, en als het goed is heb ik alles geinstalleerd ....

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 23-01-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hmm zo werkt het op de Mi2S prima, al eens een reset gedaan en het opnieuw geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hoe doe je een reset op zo'n ding?
Wat ik wel raar vindt, hij vindt wel welke provider ik gebruilk, en ziet gewoon 3G.
Maar contacten enz moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je kunt een Factory Reset uitvoeren via Settings > Backup & Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hij is aan het doen.
En dan gewoon weer het filmpje volgen?
Zou het dan wel werken.. misschien werkt het niet bij mi-3 op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gewoon de MIUI Market starten, zoeken naar 'Google' en dan de Google Installer openen. Play Store installeren, rest van de Google Apps voor de zekerheid even uit de Play Store halen en niet via de installer. Zo doe ik het en dat werkt.

Kan zijn dat het op de WCDMA Mi3 niet goed werkt momenteel. Die in het filmpje is namelijk een Tegra4 versie met Android 4.2. De WCDMA draait als het goed is op 4.3 dus wellicht dat het een en ander niet goed werkt met elkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 23-01-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
het blijft het zelfde, me google account wordt niet weergeven in contactenlijst :(

Iemand die in de buurt vAN Rotterdam/dordrecht/breda woont?
Ik betaal je eventueel om naar me Xiaomi MI-3 te kijken en het probleem op te lossen indien mogelijk.
Laat een PM achter.

[ Voor 54% gewijzigd door theduke1989 op 24-01-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1980
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2021
bij mij staat google playstore gewwon al geinstallerd of komt dat met de multi lang mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
theduke1989 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:15:
het blijft het zelfde, me google account wordt niet weergeven in contactenlijst :(

Iemand die in de buurt vAN Rotterdam/dordrecht/breda woont?
Ik betaal je eventueel om naar me Xiaomi MI-3 te kijken en het probleem op te lossen indien mogelijk.
Laat een PM achter.
Ik heb ingelogd op mijn pc in gmail, contacten exporteren, dit bestand op je telefoon zetten en importeren via contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
paul123456 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:12:
Op xiaomi.eu komt elke week een update van de multilang. Rom.
Ik vond de multi lang nogal buggy op mijn m3, telefoon deed af en toe raar.
Nu weer terug naar de originele rom.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken