"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Ik had van tevoren een route gemaakt in Garmin Connect met behulp van de Strava heatmaps voor de populaire wegen/segmenten en Google Maps om dingen te kunnen verkennen en of sommige wegen geschikt waren om te fietsen.
Eindeloze velden met olijf bomen of wijn ranken.

Sanctuari de Montserrat

Mooie kleine dorpjes, ook weer met wijn ranken

Mooie wegen om te fietsen, met heel weinig verkeer.

Hele mooi weg door het bos met veel klimmen en dalen.

Voor het eerst in +/-9000Km een lekke band. Na een kleine pauze kon ik weer verder.

Ik heb echt genoten, en het weer was heel erg goed (tot 18 graden) maar een wind..... pfffffff :evil: :evil:
8-10% klimmen is normaal goed te doen, maar met hele harde windstoten is het andere koek (zeker met een fiets van 7Kg), en denk je na een klim lekker te kunnen afdalen krijg je zelfs op een afdaling een muur van wind voor je kiezen......
Zeker voor herhaling vatbaar!
Mijn Decathlon lampjes zijn, na iets meer dan 2 jaar, helemaal op.
Nu maar eens een Lezyne setje gekocht.
Uiteindelijk is het 143Km met 2644hm geworden (Strava).
Ik had een Strava goal gezet van 2:10:00 voor een segment van 25Km met 1495hm met 6% gemiddeld en uiteindelijk boven gekomen in 1:46:56. Heel erg blij mee
Tevens ben ik heel erg tevreden met de Rotor 3D crank en Q-rings, gezien mijn benen toch echt een stuk minder moe zijn dan de laatste keer dat ik deze klim (van de andere kant) heb gemaakt.
Een paar foto's:
Daar boven moet ik heen.

Slingerend naar boven.

Spectaculair uitzicht.

Daar bij de antenne moet ik zijn

1600m

Er lag nog sneeuw

Mooi uitzicht

Koude, stijle afdaling met heel erg slecht asfalt (niet op de foto)

Nog meer afdalen

Spectaculaire rotsen

Eenmaal beneden "aan de andere kant" kijkend naar waar ik vandaan kwam.

Nu is het helaas even gedaan met de vrije dagen, en moet ik zien of ik in het weekend een paar uurtjes heb....
[ Voor 5% gewijzigd door jspr op 29-01-2014 18:09 ]
Verwijderd
ik heb de schoenen gepast. maar alleen nog geen keuze gemaakt. Het worden zekere shimano schoenen (zitten goed en de huidige mtb schoenen gaan al 8 jaar meeDDX schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:59:
Tja zou gewoon naar winkel gaan en wat passen ?
Ik heb de SH-R088W voor 10 graden+, prima schoenen voor onder de 100 euro.
Geen idee wat duurdere toevoegen.
En voor huidige temperaturen heb ik recent de SH-RW80 gekocht, gisteravond prima uitgehouden met gewoon 1 paar sokken en geen overschoenen nodig
Maar of het verschil te rechtvaardigen is qua prijs weet ik alleen niet weet wel de max budget maar is zonde om er te veel aan uit te geven.
(koop ze toch in de winkel kunnen ze direct de plaatjes goed zetten dus als ik een type nog niet gepast heb kan ik ze dan direct passen maar de pasvorm is volgens mij overal het zelfde bij de shimano schoenen)
---
ik heb nog twijvels over mijn positie op de fiets. Qua hoogte zit het wel goed denk ik maar zit ik te gestrekt ? ik heb (nog )geen last van dingen.

lijkt het goed of zijn er op of aanmerkingen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 14:26 ]
Inmiddels beperkt mijn shortlist zich niet meer tot bovenstaande wielen, maar tot 2 nieuwe carbon fietsenPelle schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:49:
Op mijn shortlist staat nu dit:
- Fulcrum Racing 1, € 559, 1495 gram, 16/21 spaken (mooi spaakpatroon achter), velghoogte 26/30mm
- Fulcurm Racing 3, € 359, 1566 gram, 16/21 spaken (idem), velghoogte 26mm
- Shimano RS81 R35, € 499, 1704 gram, 16/21 spaken, velghoogte 35mm
- Shimano RS81 R24, € 429, 1542 gram, 16/20 spaken, velghoogte 24mm
- Zipp 30, € 575, 1632 gram, 18/20 spaken, velghoogte 30mm
Want ja, zo gaat dat met hobbies
Ik had bedacht dat als ik nou m'n huidige fiets (Focus Variado 1.0 uit maart 2012, met Ultegra 6700/FSA afmontage en DT Swiss wielen) zou verkopen voor 500-600 euro, en de opbrengst van de verkoop van m'n fotografie-spullen erbij zou leggen, een van deze modellen wel haalbaar zou moeten zijn:

Carrera Veleno

Wilier Granturismo
Met wat eenvoudigere wielen (Fulcrum Racing Quatro bijv?) en Ultegra 6800 zou dat wel haalbaar zijn volgens mij. Hmmm, twijfel twijfel
http://app.strava.com/activities/110322956

http://youtu.be/n6GZwElNGLY

http://youtu.be/a74p-X1wxWc

http://youtu.be/xWyOLXNWcK0
Uitzicht (in de verte zie je de Teide op Tenerife)
http://connect.garmin.com/activity/440208587
En natuurlijk een lekkere bak koffie onderweg

Overmorgen de bergen in
Edit: toeval dat jij tegelijk post Havana. Jij draait er niet omheen en pakt het gelijk goes aan!
[ Voor 14% gewijzigd door Rene op 03-02-2014 23:05 ]
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Ook vandaag een lekker zonnetje en uitzicht op Teide

@Roan123: temperatuur op de top was prima. In de afdaling koud, heb zelf armstukken gebruikt en deze op 1200 meter weer afgedaan.

Vervolgens via St Lucia en San Bartelomé weer naar huis. Goed voor 96 km met 1800 hm.

klaar voor de winter.
www.weefab.com
De laatste keer dat ik de Montjuic op ben geweest was in 2012, en ik wilde wat tijden verbeteren om te zien hoe veel ik vooruit ben gegaan. Resultaat: 4 PR's verpletterd en 9 top 10 plaatsen op diverse klim segmenten

http://app.strava.com/activities/111753033
Heb een flink deel van de kastanjeroute (GC-70) gedaan. Het eerste deel was 't nog wat bewolkt, maar al snel kwam ik boven de bewolking wat een schitterende ervaring was. Daarna klaarde 't op. Bij Tejada omgedraaid en teruggereden naar de auto. Prima ritje en wat is die noordkant toch prachtig! 75 km met 1950 hm.

Kijk met plezier terug op een lekkere week. Hopelijk in het najaar een nieuwe trip!
Dag 1
Pasito Blanco - Arguineguin - Soria - Ayacata - San Bartelomé - Fataga - Maspalomas - Pasito Blanco
89 km / 2000 hm / GPS
's Ochtends eerst fiets ophalen bij de Free Motion. Ondanks topdrukte word ik snel geholpen en sta ik na 20 min. alweer buiten. Thuis even de cassette verwisseld en dan snel op pad.
Op deze eerste dag kies ik Soria als bestemming. Loopt 't niet, dan drink ik daar even een bakkie en rijd ik dezelfde weg terug; loopt 't wel dan rijd ik via Ayacata terug. Het loopt niet zo geweldig. Ik voel mij al weken niet 100% fit en ik heb behoorlijk veel last om me aan te passen aan de hogere temperaturen. Toch kies ik voor de lange optie.

Vooral het weggetje van Soria naar Presa las Niñas is venijnig. Steile haarspelden tot wel 14%. Het asfalt is bovendien niet best.
Na het meer is het nog een km of 7 naar Ayacata over niet zo best maar gelukkig ook niet zo steil asfalt. Daarna de bekende weg naar huis. In San Bartelomé blijkt de reguliere route naar Fataga inmiddels ook weer open te zijn. Fijn, scheelt weer een mini-Redoute.
Dag 2
Pasito Blanco - Maspalomas - Fataga - SB - Ayacata - Roque Nublo - Pico de las Nieves - Ayacata - Presa las Ninas - Soria - Arguineguin - Pasito Blanco
110 km / 2650 hm / GPS
Het loopt vandaag totaal niet, ik voel me nog altijd niet helemaal fit en twijfel een aantal keer of ik wel door moet gaan. De hartslag wil niet in D3 en op een bepaald moment zelfs nauwelijks nog in D2. Ik zet echter door en kom er enigszins doorheen.
Vooral de 4 km na Ayacata zijn vreselijk zwaar. Het wegdek is hier overigens itt wat in dit topic staat niet vernieuwd, de laatste km's naar de top overigens wel. Die laatste km's zijn overigens helemaal niet zo makkelijk.
Op de top is het prachtig weer en een graad of 12. Even een fotootje maken, regenjasje aan en omlaag.

Ik besluit via Soria af te dalen omdat ik geen zin heb in de twee haarspelden na Fataga. En bovendien ligt ons huisje aan de jachthaven Pasito Blanco redelijk dicht bij Arguineguin.
Deze route kan ik echter niet aanraden. Het slingerweggetje is een drama om af te dalen. Daarna nog bijna 10 saaie km's richting de kust. Je kunt beter dezelfde weg terug pakken.
Na ruim 5 uur op de fiets kom ik "groen" (aldus familie) thuis.
Dag 3
Puerto Mogan - Mogan - Passo Tauro - Mogan - Aldea - Mogan - Puerto Mogan.
83 km / 2150 hm / GPS
Vandaag neem ik de huurauto mee en parkeer in Puerto Mogan. Dankzij de nieuwe snelweg ben ik daar al binnen 15 minuten. Ik bol op 't gemakje naar Mogan. Na Mogan pak ik allereerst de Passo Tauro mee. Dit blijft m.i. toch de mooiste klim van het eiland en alhoewel er een paar steile stoken in zitten is ie gemiddeld gezien goed te doen. Ik kan ook eindelijk goede hartslagen rijden. Het slappe gevoel in de benen is weg.
Op de top keer ik om, daal af en sla rechtsaf richting Aldea. De oostkant valt wel mee, het gaat wat op en af. Afdalen en in Aldea keer ik weer om.

De westkant van de Degollada de la Aldea is nieuw voor me; ik daalde hier al wel een paar keer af maar beklom 'm nog nooit. De eerste 4 km zijn betrekkelijk een eenvoudig, de laatste zijn een ware hel met percentages die continu tussen de 10-14 liggen. Het asfalt is ook nog eens behoorlijk slecht. Harkend bereik ik op de top en bol naar de auto. Toch een voldaan gevoel!
Dag 4
Pasito Blanco - Vecindario - Agüimes - Temisas - St. Lucia - SB - Fataga - Maspalomas - Pasito Blanco
96 km / 1800 hm / GPS
Liefst 23 km kustweg richting het oosten moet ik overbruggen, alvorens ik landinwaarts trek. Nu is die kustweg niet zo inspirerend maar het is wel een pak beter dan een grauwe training bij -4 door 't Groningse land.... Ik begin aan de Passo Herradura waar het wegdek nu toch wel heel slecht begint te worden. Maar na een paar km sla ik alweer rechtsaf voor een lus langs Agüimes en Temisas. Deze omweg (die nieuw voor me is) kan ik zeker aanbevelen, het is een schitterende en zeer rustige weg met prachtig asfalt. Het stuk net na het keerpunt vanaf Agüimes is behoorlijk taai.

In St Lucia kom je weer op de route. Daarna de bekende weg naar huis. Prima ritje.
Dag 5
Pasito Blanco - Mont Léon 2x
60 km / 1100 hm / [GPS
Vandaag een lekker makkelijk ritje: de Mont Leon van de oostkant. Het loopt zo lekker dat ik 'm nog een keer meepak. Vecht nog een leuk duelletje uit met een stel Zwitsers. Onderweg even een bakkie.
Dag 6
Guia - Fontanales - Tejada - Guia.
75 km / 1950 hm
Om 7:00 zit ik al in de auto, want ik wil per se op tijd terug zijn om de 5000m te zien (wat ook zou lukken). Rond 8:00 begin ik aan de GC-70 aan de noordkant. Het is op dit uur nog aardig fris dus ik start met arm- en beenstukken. Vorig jaar beklom ik deze weg al eens, helaas werkte het weer toen niet mee. Ik had dus nog wat goed te maken. Het weer ziet er nu een stuk beter uit, het is wat bewolkt maar het trekt langzaam open. De eerste pak 'm beet 15 km zijn goed te doen. Het wegdek is zeer goed en de uitzichten zijn fantastisch; de noordkant is prachtig groen. Een km of 4 na het dorp Fontanales begint 't serieuzere werk met enkele steile stroken van 10-12%. Juist op dit moment rijd ik door de wolken heen en beland ik in blauwe lucht met zon. Een magische ervaring!

Ik klim door tot Tejada en maak vervolgens een lus via de GC-159 langs de Roque Bentayga. Dit is geen aanrader, want het asfalt is vreselijk slecht. Het prachtige uitzicht op de Roque maakt wel iets goed. Even verder omlaag kom ik weer op de GC-70 en rijd ik min of meer dezelfde route omlaag. Een fijn laatste ritje.
Al bij al weer een fijne week met 512 km / 11.650 hm. Voor mij een record. En niet slecht voor een niet-fietsvakantie met familie. In november wellicht weer die kant op (begin mevrouw havana alweer over...)
YouTube: Garmin Virb software for GPS overlay works also for GoPro footage and Garmin 500 data

Leuk om ergens in de kast te gooien ofzo
Iig leuker als zo'n digitale badge.
[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 11-02-2014 21:59 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Eijkb op 13-02-2014 15:05 ]
.
Ik zit er over na te denken om een Cannondale Caad 10 Ultegra uit 2012 te kopen voor 1090,- tweedehands. Echter zag ik op een foto ervan een rode draad lopen. Volgens mij betekent dit dat de spaak stuk gegaan is. Hier de foto:
Is dit gevaarlijk of merk je hier niet veel van? Bedankt alvast voor jullie antwoorden
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Parque Fluvial - La Vallensana - La Conreria - Parque Fluvial
Verwijderd
Rene schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:48:
In de top 3 ergenissen staat bij mij lekkende bidons. Heb nu al 3 verschillende types geprobeerd het afgelopen halfjaar en alledrie lekken ze wel op de 1 of andere manier. Vind het rete irritant dat heel de tijd alles smerig wordt en plakt. Sommige lekken bij de afdichting, andere weer bij het mondstuk en de laatste is helemaal zo lek als een mandje.
Hoor graag welke bidons jullie gebruiken die niet lekken. Zowel 0,7 als 0,5 liter varianten.

http://www.fietsspul.nl/B...don-tacx-sport-750cc.html
Gebruik nu 3 jaar lang deze bidon. Tacx sport. Lekt niet. Het ziet er alleen uit alsof deze uit de handel gaat.
https://www.tacx.com/nl/products/bottles-bottlecages/shiva
Heb deze Tacx shiva ook gehad, maar deze lekte bij mij langs de schroefdop. Zijn er meer mensen waarbij deze bidon lekt?
Ik heb een GoPro Hero3 en een Garmin Edge 500..joeri. schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:00:
@jspr: Nice! Zo-even bijna je hele training bekeken.. *jaloers*
Virb elite neem ik aan?
Leuk fietsen/wonen daar... Zelden slecht weer
Het kan hier wel slecht weer zijn hoor, maar inderdaad vaak redelijk/goed tot super goed weer in vergelijking tot Nederland
Ik heb dit inderaad met de Garmin Virb software gedaan. De overlays (die geheel aan te passen zijn) kun je toevoegen aan de MP4 bestanden die je importeert (de GoPro en Virb filmen beide in MP4 dus de software ziet het verschil niet).Ascension schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:03:
@jspr: Hoe heb je die data in het filmpje gekregen? Ik begrijp dat je de Garmin Virb software gebruikt met een GoPro camera? Hoe sync je je gegevens dan van de GPX/TCX file met het filmpje?
Tis wel heel cool!

Ik vermoed dat de Virb software de tijden vergelijkt tussen de GoPro video en de Garmin 500 gezien het importeren redelijk snel gaat. Tevens kun je manueel de beelden syncen aan de route.

Verder kun je na export de video nog eens door FinalCut Pro trekken voor iets meer compressie of titels, intro's etc...
edit:
En nog eentje van gisteren.....

YouTube: Cycling in Catalunya Spain - BCN - La Roca - Coll de Parpers - Dosrius - Coll d'Orrius - BCN
http://app.strava.com/activities/113643683
[ Voor 16% gewijzigd door jspr op 17-02-2014 16:32 . Reden: Filmpje toegevoegd... ]
http://reconinstruments.com/products/jet/

Als tweaker zijnde natuurlijk een erg leuk 'speeltje'
Wordt in het voorjaar geleverd als het goed is.
Prijs is $599,00
Zit er over na te denken om hem te bestellen, het is alleen lastig dat er nog geen gebruikers ervaringen zijn.
Echter is Garmin Connect een beetje kut de laatste tijd en kan ik de route niet naar mijn Edge 500 versturen (dit schijnt een tijdelijk probleem te zijn omdat ze de hele website aan het upgraden zijn) Echt super irritant omdat ik in onbekend gebied ga fietsen, dus heb als nood een route beschrijving gemaakt incl. foto's uit Google Street view om te weten welke afslagen etc ik moet hebben....

Echt, dit mag niet mogelijk zijn, als deze persoon de verkeerde treft kan die heel zijn sporthistorie verwijderen, alles aanpassen etc.....

Ultegra afgemonteerd, met Fulcrum Quattro CX 35 wielen. Moet er alleen nog wel 4 weken op wachten
Vrijdag, langs de Hollandse IJssel en Lek met veeeel wind:
http://www.strava.com/activities/114930957
Vandaag, via de andere kant weer terug. En op 2 sec. na de KOM op de brug van de A2 bij Vianen gemist. Viel me niet tegen
http://www.strava.com/activities/115542696
Op zondag zijn de dames lekker gaan wandelen (lees: kletsen) op het strand zodat ik dan kan fietsen
Via Garmin Connect had ik een paar routes gevonden die ik had samengevoegd tot 1 langere route.

Gezien ik via Garmin Connect de route met geen mogelijkheid naar mijn Edge 500 kon sturen (verhalen online hebben dit bevestigd, en ik vermoed dat dit is vanwege de implementatie van de nieuwe site/portal die ze aan het maken zijn) had ik voor de zekerheid een route beschrijving gemaakt met Google Maps/Street View zodat ik onderweg niet zou verdwalen.
Om 7:00 de auto gepakt naar het dorpje vanwaar ik wilde starten en het was toch wel erg fris voor de zon op kwam. De fiets in elkaar gezet, toch nog even wat kleding gewisseld voor iets warmer en vertrokken. Na 5Km meteen een korte klim van 11% voor de kiezen, en de kou was eigenlijk meteen over.
Een paar sfeer foto’s:
Lange klimmen van 6-11% met rotsen links een muur rechts met daarachter een mooi uitzicht.

Mooie haarspeld bochten

Slingerende wegen door het bos

Stripjes asflat in de middle of nowhere

Fantastisch uitzicht!

Deze bocht was super mooi, tussen de rotsen door en met die betonnen pilonnen beneden

Mooie slingerwegen

Mijn trouwe Canyon SLX in zijn element: klimmen!

Deze bocht was fantastisch, helaas was de batterij van mijn GoPro rond die tijd helemaal leeg….

Mooie slingerwegen

En weer terug bij de auto…

Mocht je in de buurt van Tarragona zitten tijdens je vakantie, dit is een hele mooie route met heel goed asfalt.
http://connect.garmin.com/course/5754655
http://app.strava.com/activities/115559220
Ik wil ook weer fietsen...
Soms mis ik Nederland wel, alhoewel alles weer goedgemaakt is als je lekker over de slingerwegen langs de fjorden fietst. Zometeen de hybride maar pakken naar het werk, in ieder geval 20 km om iets van kilometers te maken

[ Voor 14% gewijzigd door Rene op 24-02-2014 12:39 ]
[ Voor 4% gewijzigd door BertP op 25-02-2014 14:08 ]
Zeker. Uitvalsbasis afgelopen week was Las Palmas, dus genoeg van de noordkant gezien. Ook veel verschillende wegen die naar boven gaan, en als je beetje van de grootste wegen af gaat dan zitten er de nodige pittige klimmetjes in met stukken van 15/20%. Nadeel is wel dat er vaak wolken tegen de berg aanhangen met als gevolg mist en regen. Bij de laatste klim kwamen we pas uit de mist toen we al praktisch op de top van de Pico de las Nieves stonden. Foto'tje van de top met Tenerife in de verte:

Denk dat ik alleen nog een jaar of 3 moet trainen
Het waaide hard, het was aan het einde waterkoud maar gezellig en lekker doorgefietst.
http://app.strava.com/activities/116488729

Ik heb net mijn GTR een upgrade gegeven:
- 3T Erganova stuur
- 3T Erganova stuurpen
- Vredestein Fortezzo Tricomp bandjes
- Supacaz stuurlint

Had eerder het idee dat deze bandjes in het wit "te" zouden staan onder de fiets. Maar vind het resultaat erg geslaagd! Tevens een nieuw stuur en pen gekocht, omdat de pen iets te lang was en mijn stuur ook iets breder mocht zijn. Dus van 120mm lang en bij 40cm breed naar 100mm bij 42cm. Stuurlint van Supercaz voelt prettig aan en heeft goede doppen meegeleverd (met imbus).
Heb je echter net alles af, loopt bij sturen je rem aan....remkabels te kort. Dus alles kon er weer af. Daarna een halve hartverzakking omdat het kabelgeleidersdingetje in het frame viel, maar na heel veel gevloek kreeg ik hem er toch weer uit. Remkabels verlengd en iets langere buitenmantel gebruikt.
Ze is er klaar voor
[ Voor 16% gewijzigd door DjVe op 27-02-2014 19:37 ]
YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Tarragona: Muntanyes de Prades
Verwijderd
Me zelf maar eens verwend met een nieuwe helm
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 21:22 ]
Verwijderd
Heb zelf nu deze co2 pomp
voldoet goed
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2014 19:19 ]
Gisteren mijn nieuwe fiets besteld, een Canyon CF SL 9.0 met de nieuwe Ultegra Groep.
Lang getwijfeld tussen een Wilier, Pinarello en deze fiets, maar je krijgt gewoon veel fiets voor je geld en bovendien alle testen zijn lovend over deze fiets. Nu nog wachten tot eind mei tot hij binnen komt.
[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 04-03-2014 22:38 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Even lopen lezen over SquirtLube. Iedereen is enthousiast. Het nadeel is dat je het blijft gebruiken. Dus ik zou het meerdere keren per week opnieuw moeten aanbrengen. De hele winter heb ik Finish Line - Wet Lubricant gebruiktNoepZor schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:03:
Zijn alle drie op basis van teflon (PTFE is een ander woord voor teflon). Maar ziet er uit als een droge smering, zal vast wel goed smeren en vuil aantrekken valt ook nog wel mee. Het ergst is echt vet, daar plakt alles aan.

Hoe mal het weer de afgelopen maanden is geweest. De ketting bleef goed lopen. Alleen wat een ongelofelijk tering bende trekt het mee. Zelf als zit er een lading zand tussen de ketting. Het blijft lopen. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat er zoveel zooi op het loopwerk blijft zitten. Elke week een doek vol met zwarte drap.
Zometeen even naar een LBS lopen. Het experiment mag beginnen.
Corrigeren voor wind-chill is idd wel relevant.DDX schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:41:
[...]
Hangt er dus maar net vanaf wanneer je gaat fietsen.
5 graden met amper wind en geen regen is nog wel te overleven in kort/kort. (prettig is anders)
Maar 5 graden met windkracht 6 en regen ben ik toch maar blij dat ik een Gabba jack heb.
meer foto's :
http://dl.a2000.nu/gallery/v/fiets/venom/
[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 07-03-2014 17:28 ]
Ging erg lekker
Conclusie wel dat ik voor de zekerheid een andere casette achter ga monteren.
12-28 ipv 11-25 die er nu op zit, 11 (en 12) gebruik ik toch never en ik zat nu wel vaak op de 24 dus veiliger als ik dan nog ff kan doorschakelen.
Di2 schakelt perfect
http://www.strava.com/activities/118771240
[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 08-03-2014 20:49 ]

Voor het geval je rit flink uitloopt en je geen handschoenen mee hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 10-03-2014 15:14 ]
Inmiddels had ik de Edge 510 al gekocht en die zou vrijdag/zaterdag binnen moeten komen

En nog een nieuwe jersey voor de zomer
UltraSub schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:10:
@jspr, @MMUilwijk, zit er ook naar te kijken, en inderdaad, die K-Edge ziet er goed uit. Schijnt als voordeel ook te hebben dat de Edge lager zit tov de rest van de mounts.

€35 Bij Wigge : http://www.wiggle.co.uk/k...er-mount-for-garmin-edge/
[ Voor 7% gewijzigd door jspr op 12-03-2014 11:20 ]
Check, je hebt ruimte genoeg gezien die onder de stuur pen hangt, en de Garmin houder er rechts naast.UltraSub schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:33:
[...]
Grootste voordeel: minder ver omlaag kijken.
Wil best die K-edge bestellen, maar weet nog even niet hoe en waar die distributie box van mijn DI2 komt te zitten. Ik wacht dus nog even tot ik de nieuwe heb
Inderdaad, je kan nu (iets meer) vooruit blijven kijken terwijl je tegelijk op de Garmin kijkt. Ook ziet er meer fancy uit. Alleen moet ik er wel rekening mee houden dat als ik in een wilde bui een band verwissel ik niet de fiets op mijn Edge zet in plaats van op het stuur. (volgens mij gaat dit net goed maar het scheelt niet veel).UltraSub schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:33:
[...]
Grootste voordeel: minder ver omlaag kijken.

Wat een mooie fiets is dat toch die Canyon Jasper
[ Voor 9% gewijzigd door Rene op 12-03-2014 11:44 ]
Stond gisteren idd lekker windje, maar het was nog best warm.M@cer schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:29:
Omweggetje genomen, maar 67 kilometer met zo goed als alleen wind tegen (en ook geen vooruitzicht op wind mee) is niet echt fijn
Winterjack met daaronder korte mouwen shirt was iig te warm.
(kan er ook mee te maken hebben dat ik flink aan het doortrappen was door harde wind)
Zoals bij jou gemonteerd kan je normale garmin houder niet eens monteren volgens mij ?jspr schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:39:
[...]
Check, je hebt ruimte genoeg gezien die onder de stuur pen hangt, en de Garmin houder er rechts naast.
Bij mij zit hij aan de kabels vastgezet :
[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 12-03-2014 11:56 ]
Bij mij zit de laad poort en de lampjes aan de zijkant.
[ Voor 61% gewijzigd door jspr op 12-03-2014 11:56 ]
Verwijderd
Poll: Rondje ijsselmeer
• Hele ronde +- 300km
• Korte ronde +- 220km
Ook een poll maken? Klik hier
Dat is ook afhankelijk van hoe de weg is. Dit was een stuk van +/-25Km met 4-6% vals plat met af en toe 2-3% naar beneden. Mentaal gezien voor mij een van de zwaarste stukken.
Ik verbind het toch niet per se lineair aan elkaar, noch ga ik er vanuit dat iedereen even lenig is etc. Dat staat écht helemaal nergens en maak je er zelf van. Ik zeg dat het 1 een functie van het ander is. Over de vorm van die functie zeg ik niets. Je kan mij in elk geval niet vertellen dat gewicht en frontaal oppervlak niet aan elkaar gecorreleerd zijn, ook al corrigeer je het voor tig andere factoren.the_RJ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:57:
[...]
Nee, gewoon nee, wat jij doet is dingen aan elkaar verbinden die wel ergens iets met elkaar te maken hebben, maar zeker niet zo direct aan elkaar verbonden mogen worden, en al helemaal niet lineair. Nu ga je ervanuit dat iedereen even lenig is, dat iedereen even diep kan zitten, een aerodynamische houding aanneemt, dezelfde fietspositie gebruikt, dat iedereen de wattages dan ook kan leveren in die positie.
Nee, daar komt nog bij dat mensen die langer zijn vaak ook gewoon meer W kunnen leveren.
W/kg is belangrijk wanneer het om (serieuzer) klimmen gaat, W is belangrijk op het vlakke, daar moet je kg echt niet aan verbinden. Ik ben nu nog een kilo of twee boven wedstrijdgewicht, als ik die eraf heb dan gaat dat me zeker helpen in een etappekoers in de Ardennen over een ruime maand, maar echt niet in de Nederlandse waaierklassiekers. Sterker nog, volgens jou redenering is het heel raar dat het juist de lange Nederlanders zijn die altijd in de eerste waaier zitten.
Hier, dit is interessant:

ps Langere mensen leveren natuurlijk meer W, maar ze zijn ook zwaarder
[ Voor 4% gewijzigd door srk89 op 14-03-2014 11:25 ]
Inschrijving was €35 maar we hebben de piraten versie gedaan (15 min. voor de start vertrekken en dan aanhaken bij een groep die je kunt volgen).
De eerste 25Km ging van vlak naar licht glooiend en toen we bij de eerste klim aan kwamen kwam het peloton van achteren. Man, man, man.... met wat een geweld gingen die gasten naar boven.
Het was echt wel tof om met een heel veld van 200-300 man denk ik (totaal aan inschrijvingen was rond de 1200 + alle piraten die her en der aanhaken) af te dalen en te hergroeperen wegens veiligheid gezien het op de open weg was voor de beklimming van de Montseny (16Km, 1250hm).
Uiteindelijk de korte versie (110Km, 2000hm) gedaan omdat ik aan het eind behoorlijk op was. Volgende keer iets meer trainen vooraf en gaan!

nu rijd ik op een mountainbike hybride maar ik zou willen overschakelen op een echte racefiets. nu kam ik op het net onderstaande fiets tegen.
Model : Tour Veloce
Frame : Alu-Race slooping
Wielmaat : 28”
Velgen : VKT dubbelwandige velgen
Banden : 700 x 23 C
Derailleur achter : Campagnolo Veloce 2013
Derailleur voor : Campagnolo Veloce 2013
Cassette : Miche 10 speed
Schakeling : Campagnolo Veloce 2013
Cranckstel : 50 - 34 compact FSA
Remmen voor : Promax 2013
Remmen achter : Promax 2013
Vork : Racing carbon
Stuurpen : Zoom alu
Stuur : Zoom alu lichtgewicht
Zadelpen : Zoom alu

is dit iets aan €650. of raden jullie me aan hier van weg te blijven
www.weefab.com

http://app.strava.com/activities/121982163
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

[ Voor 8% gewijzigd door NoepZor op 20-03-2014 21:18 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Afgelopen winter:NoepZor schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:20:
Nieuwe achterband was echt geen overbodige luxe:
[afbeelding]
[afbeelding]

Had iets te lang doorgereden in slecht weer. Geen lek!
Afijn wat spulletjes gekocht...
Tweedehands AX Lightness Daedalus
En een paar weken geleden nog een Chinees kartonnen zadeltje van (naar verluidt) 90 gram..
Ben nog niet verder gekomen dan de interne kabels: aardig karwei ;-)
Gaat om dit frame:
Maar dan hebben ze je wel verkeerd geïnformeerd: hoofdregel is dat bij schade en/of letsel er vervolgd wordt. Daarnaast heb jij als slachtoffer altijd de ruimte om indien er niet verder vervolgd wordt bij het Gerechtshof een klacht in te dienen (Artikel 12 Wetboek van Strafvordering) om vervolging te bevelen. Ik heb daar regelmatig mee te maken (zowel namens slachtoffers als namens verdachten) en die richtlijnen van het OM moeten toch echt wijken voor de beslissing van het Gerechtshof.Pelle schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:46:
Echter: als ik aangifte zou doen, zou de politie er niks mee doen, omdat de totale schade onder de € 850 is gebleven. En de richtlijn van justitie is dat er bij schade onder dat bedrag geen onderzoek wordt ingesteld, en dus ook geen vervolging komt
Nou zal die schade me een zorg zijn (ik heb er al meer tijd ingestoken dan het me ooit in geld zou opleveren), maar het feit dat je je dus gewoon uit de voeten kunt maken in zo'n situatie steekt wel enorm
Ik zeg: "aangifte doen, zou ik ook doen".
Vet. Opbouwen als TT fiets?wezep schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:06:
Vanavond bezig geweest een BMC TMR01 frame op te bouwen.
Ben nog niet verder gekomen dan de interne kabels: aardig karwei ;-)
Gaat om dit frame:
[afbeelding]
Gisteren stond mijn dochter aan de start van haar tweede wedstrijd. Nog niet alle onderdelen van haar fiets zijn binnen, dus ze reed o.a. op mijn cranks (Rotor 3D24), met de stuurpen van de MTB van haar moeder en op een setje wielen van mij.
[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 24-03-2014 22:17 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Reed bij Zandvoort en maar even doorgereden naar Bloemendaal, was erg benieuwd naar het beruchte "kopje van Bloemendaal", had al wat verhalen gehoord van vaders maar vond het wel meevallen. Leuk klimmetje maar niet echt om je nou stuk op te rijden, maargoed mss zat ik wel verkeerd. Afdaling ervan vond ik maar niks, stuiterde alle kanten op met die gare bestrating/klinkers
Topsnelheid vandaag toevallig gehaald op een recht stuk mooi asfalt wat licht afliep bij langevelderslag, 59.8 km/u
Even twee plaatjes

Het frametasje zit er normaal niet op, maar was even nodig om wat uit te proberen.
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 24-03-2014 22:59 ]
Moest echter toch direct aan deze foto denken..
havana schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:43:
Ik ken toch een heleboel mensen voor wie 30x23 echt te zwaar is bergop.
Gisteren wat banden gewisseld op mijn fietsen, en mijn SLX staat nu op Vredestein banden i.p.v.. Continental.

En de verwarming diende goed als banden rek merkte ik

731Km in 23 uur met 32,2Km/u gemiddeld?
Dit moet een "multi day ride" zijn als je het mij vraagt, de batterij van de Edge 500 gaat niet eens 23 uur mee. En dan zijn er ook gasten die hetzelfde doen met een telefoon....
[ Voor 18% gewijzigd door jspr op 26-03-2014 19:54 ]

Schoef je dus op bestaande ventiel.
[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 28-03-2014 14:58 ]
Echter zit ik nu met een 'klein' probleempje: mijn Garmin Edge 705 krijg ik niet meer in 't clipje / houdertje! Wat nu? Heeft iemand ooit alternatieve mounts gezien voor de Edge 705?

Leuk bord voor je de wijk in gaat

In actie!

Gelijk even een rustig rondje gereden van een kleine 45km om ervan te genieten. Zo'n fiets had ik eerder moeten halen, wereld van verschil
Zag eerder ergens een vraag hoe zwaar deze fiets nu is: dat is op de kop af 9,5kg. Ik vermoed dat een grootste gewichtverminderingsslag gemaakt kan worden met nieuwe wielen t.z.t., zeker als er wat meer keus komt aan disc-ready wielen. Daarna wordt het (duur) schaven

Vandaag (weer) een email naar Strava gestuurd
Via Veloviewer zag ik dat een segment waar ik een keer op gereden had geflagged stond als "hazardous". Uit interesse even gekeken en uiteindelijke maar een email gestuurd en uitgelegd dat de gene die geflagged heeft dit puur uit jaloezie gedaan heeft gezien het een normale weg is zonder gevaarlijke situaties gezien er geen stoplichten etc. zijn.
Slechts een "milde: lange klim over een 2 baans weg zoals er hier heel veel zijn.
Dit soort kinderachtige mensen die gaan flaggen omdat ze de KOM niet kunnen halen of niet gunnen aan mensen die sneller zijn mogen van mij van Strava gehaald worden.
[ Voor 57% gewijzigd door jspr op 30-03-2014 11:27 ]
Op basis van tips hier op dit forum was ik op deze fiets uitgekomen:
ROADLITE AL 7.0 CT 2012
Frame Canyon Roadlite AL
Voorvork Canyon One One Eight CF
Balhoofdstel Tange IS22AE-SCT integrated
Achter derailleur Shimano Ultegra glossy grey
Voor derailleur Shimano Ultegra glossy grey
Shifters Shimano Ultegra ST-6700 Carbon
Remgrepen Shimano Ultegra ST-6700
Remmen Shimano Ultegra glossy grey
Naven Mavic Aksium S WTS
Cassette Shimano Ultegra 6700 11-28
Velgen Mavic Aksium S WTS
Banden Mavic Aksion 25 mm
Crankstel Shimano Ultegra FC-6750 grey Compact
Tandwielen 50/34
Trapas Shimano Ultegra SM-BB6700
Stuurpen Ritchey WCS 4-Axis 1 1/8 Zoll
Stuur Ritchey WCS EvoCurve
Zadel Selle Italia Race Special Edition
Zadelpen Ritchey WCS 1-Bolt
Gewicht 7,95 kg

De prijs/kwaliteit leek mij dik in orde, net als het mooie rustige ontwerp van de fiets.
Ik moest toch nog 3 weken geduld hebben, maar hij is binnen! Mooie fiets en het rijdt heerlijk. Ik heb jaren niet of nauwelijks gefietst, maar een rondje van 35 km was een makkie. Het gemiddelde durf ik niet eens te posten na wat ik hierboven las. De komende weken ga ik de afstanden en gemiddelden langzaam proberen op te voeren.
Van de week zal ik nog wat foto's maken en posten.
[ Voor 41% gewijzigd door coen76 op 31-03-2014 12:32 ]
Over jarig modelletje in de pocket. Kan mijn oude alu-tank van ruim 13 kilo in de verkoop.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
De boel zojuist gemonteerd, inclusief nieuwe zadelpenklem die ik een tijdje geleden al eens besteld had maar nog niet had gemonteerd.

Totaal kom ik op een gewichtswinst van bijna 200 gram. Als ik m'n achterwiel later deze week terug heb de boel maar eens aan de weegschaal hangen. Waarschijnlijk wel onder de 6.8 kg
Leuk tooltje inderdaad, hier is mijn gap mooi te zien.
Verwijderd
Kijk eens wat er op de cover van de nieuwste fiets staathavana schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:03:
[...]
Ik ben ook geen groot fan van die twee haarspelden, ik probeer dan ook om ze in de één week maximaal 2x te nemen.

man o man, als ik er zo naar kijk, begrijp ik niet dat ik er 5x tegen omhoog ben gegaan
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 13:25 ]
Ik ben blij dat je zo'n groot vertrouwen in jezelf en omgeving hebt....coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
..dus de val kans is dan niet zo heel groot.
Zo zag mijn Aeon er uit na het ongeluk Achterkant helemaal plat geslagen, schuim doormidden en rijp voor de container. €200 is/lijkt veel geld, maar je hebt maar 1 schedel.
[ Voor 38% gewijzigd door jspr op 02-04-2014 21:10 ]
Ik heb vandaag een meting laten doen bij Hans Struijk fietsen in Amsterdam. Daar kwam uit wat ik al wist. Lang lichaam met korte pootjes. Uiteindelijk voor een Jan Janssen fiets gevallen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen twee versies.

Model Tour de France 58
GROEP Shimano 105_compact
Wielset Mavic Open Pro Shimano 105 36g
Buitenband Conti Grand Prix 4000 25mm zw/zw
€1260
Model Tour de France 58
GROEP Shimano ULTEGRA_11
Wielset Mavic Open Pro Shimano 105 36g
Buitenband Conti Grand Prix 4000 25mm zw/zw
€1620
Bij beide heb ik gekozen voor een paar stevige wielen en goede banden omdat ik zelf redelijk zwaar ben.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de 105 compact of de ultegra uitvoering.
Nu mijn vraag, is het het waard om €340 extra uit te geven aan een volledige ultegra afmontage?
Je kan het op veloviewer.com ook zien :
[ Voor 51% gewijzigd door DDX op 07-04-2014 21:25 ]
Heb een ticket aangemaakt bij Strava, al denk ik niet dat ze daar veel aan kunnen doen.
[ Voor 35% gewijzigd door shoombak op 08-04-2014 08:34 ]
Nog niet getest maar de opties zijn gewoon aanwezig om dit per course individueel in te stellen.3Stone schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:03:
[...]
In het kort komt het hier op neer:
Met min 705 laad ik een *.tcx en kan deze via trainingen / koeren na rijden. Gewoon een lijntje op de kaart met een piepje als ik van de koers af raak en weer een piepje als ik er weer op zit. Geen afslagbegeleiding niets.
Naar wat ik begrepen heb is het bovenstaande alleen omslagtig op een 810 te realiseren. Door de afslagbegeleiding komen er grote pijlen in het scherm waardoor niet altijd duidelijk is welke afslag / straat je nu precies moet hebben. Sterker nog de afslagbegeleiding kan niet helemaal uit (echt alles dus). Daarnaast schijnt alleen een melding als je van koers af bent en er weer op komt ook niet te kunnen. En als laatste als ik nu toch bezig ben is het lijntje wat je volgt smaller en dus lastiger te volgen dan met mijn 705.
Mocht je tijd hebben om e.e.a. te proberen graag

Dit topic is gesloten.
![]()