Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Westland1940 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:18:
[...]

Waar kopen met karma of gold? Heb je sowieso niks boeiends tot aan level 60? Mij allemaal nog vrij onduidelijk.
Zover ik me kan herinneren begint de 'echte' gear vanaf 60 (oud-launch), exotic naar uiteindelijk ascended.

Met goud is het simpel van de AH kopen, wat andere mensen hebben geloot, gecraft, afhankelijk van de rarity en stats, van paar silver tot flink wat gold :P

En wil je vendors met karma-armor, veel 'hartjes' verkopen meestal wel wat, of bepaalde NPC's nadat je een map-event hebt gedaan verkopen ook vaak gear.
https://wiki.guildwars2.com/wiki/Category:Karma_armor_sets
(flink wat klikken, alles heeft subsets).

https://wiki.guildwars2.com/wiki/Armor_set
Daar heb je zo'n beetje elke set beschikbaar, en hoe je er eventueel aan kan komen.

Met crafting (wat best duur kan worden) kan je een grote serie aan sets craften, van rare, exotic tot zelfs ascended (of helemaal legendary). Je hebt alleen verschillende craft diciplines voor verschillende gear, cloth, leather en heavy. Je kan elk soort gear maken met een zgn 'prefix', heavy armor kan je bv de 'gladiator' set crafen, maar die heb je dan in dacht 18 verschillende smaakjes.

De smaakjes bepalen de stats, power, vitality, ferocity, etc etc, bijna elke combinatie 3 stats heeft wel een naam (berserker, cleric, knight, valkery etc). Handig is gewoon beginnen met craften en kijken hoe het langzaam werkt, begin is het best complex maar het leert vrij snel.

Dan heb je nog speciale 'non 80' gear, wat speciaal komt vanuit je story.
https://wiki.guildwars2.com/wiki/Leveling_equipment

Looks btw moet je niets van aantrekken, GW2 heeft 1 van de grootste 'cosmetic' wardrobe features die ik heb gezien, elke gear die je ooit bound maakt is automatisch unlocked als 'skin', als je er een stuk cooler uit wil zien met simpele gear :P

En in kader van met een random team kan het dus wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vIweCCfQM44PWkC20rz0_cDjLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2dQ3jE18c3fYg57RBcSRBFGU.png?f=user_large

was gewoon wat events aan het doen, kreeg ik een invite van iemand die net wilde beginnen. Initieel vrij leeg team, weinig animo, maar opeens ging alles lopen en met dacht 2 minuten nog gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 14-03-2022 23:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 22:38

CoeliJoeli

Gamer

SinergyX schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:13:
[...]

En in kader van met een random team kan het dus wel
[Afbeelding]

was gewoon wat events aan het doen, kreeg ik een invite van iemand die net wilde beginnen. Initieel vrij leeg team, weinig animo, maar opeens ging alles lopen en met dacht 2 minuten nog gehaald.
Kijk zo moeilijk is het niet :P. Men raakt bekend met de mechanics, waardoor iedereen weet wat hij/zij moet doen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CoeliJoeli schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Kijk zo moeilijk is het niet :P. Men raakt bekend met de mechanics, waardoor iedereen weet wat hij/zij moet doen.
Ik heb nooit gezegd dat het moeilijk is, ik zeg dat het bullshit mechanics zijn. We zaten op 5 minuten met nog 6% te gaan, gaat eerst whirlpool in, daarna crystals, daarna 2x tail/wave, zelfs bij de laatste 1% kwam er nog doodleuk een wave.

De CC spons, de whisp jumps, de 3 boss sync, die thornding, alsof ze gewoon een grabbelton van mechanics hebben gepakt en random wat in het gevecht hebben gegooid.

Oh, buiten die turtle, wat een ongelofelijke flutdrops.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05
@SinergyX Ik heb zojuist, na tientallen uren in game, eindelijk een aardig gaaf outfit, de Dark Temple Armor. Speciaal helemaal naar Fireheart Rise afgereisd. Deze set krijg je gelukkig vrij makkelijk door slechts karma points uit te geven :D

Heb je eigenlijk tot aan level 60 gewoon niks boeiends qua armor? Ik liep de hele tijd met vrijwel de zelfde zooi alleen betere stats. Dit is mijn eerste fatsoenlijke look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Westland1940 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:25:
@SinergyX Ik heb zojuist, na tientallen uren in game, eindelijk een aardig gaaf outfit, de Dark Temple Armor. Speciaal helemaal naar Fireheart Rise afgereisd. Deze set krijg je gelukkig vrij makkelijk door slechts karma points uit te geven :D

Heb je eigenlijk tot aan level 60 gewoon niks boeiends qua armor? Ik liep de hele tijd met vrijwel de zelfde zooi alleen betere stats. Dit is mijn eerste fatsoenlijke look.
Dat laatste is natuurlijk afhankelijk van je smaak :D Mijn charr elementalist draagt met name de skin van een low-level armor. Maar de meeste armor stukken (en wapens) koop je vanwege de skins. Die worden dan unlocked in je wardrobe en dan kun je ze toepassen om het stuk wat je hebt vanwege de stats.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Wailing_Banshee schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:14:
[...]

Dat laatste is natuurlijk afhankelijk van je smaak :D Mijn charr elementalist draagt met name de skin van een low-level armor. Maar de meeste armor stukken (en wapens) koop je vanwege de skins. Die worden dan unlocked in je wardrobe en dan kun je ze toepassen om het stuk wat je hebt vanwege de stats.
Er is, als ik het goed heb, ook weinig keus. Ik probeerde in de Lion shop wat te zoeken naar andere armor stukken, ook niet heel veel opties.

Hoe kom je dan aan bijv. skins? Ik ben momenteel bezig met mijn 1e character, human Guardian, niet heel boeiend, en wil dus binnenkort ook een charr personage aanmaken. Zou wat leuker zijn als ik sneller kom aan wat vette armor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Westland1940 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:39:
[...]

Er is, als ik het goed heb, ook weinig keus. Ik probeerde in de Lion shop wat te zoeken naar andere armor stukken, ook niet heel veel opties.

Hoe kom je dan aan bijv. skins? Ik ben momenteel bezig met mijn 1e character, human Guardian, niet heel boeiend, en wil dus binnenkort ook een charr personage aanmaken. Zou wat leuker zijn als ik sneller kom aan wat vette armor :P
Je moet het in GW2 echt los van elkaar zien. Skins unlock je per account. Dus als je nu een stuk armor ziet waarbij de skin nog grijs gedrukt staat, en je kunt hem kopen, zou ik hem gewoon kopen. De skin wordt dan unlocked in je wardrobe en dan kun je hem voor elk character gebruiken m.b.v. een transmutation charge.

Daarnaast koop je armor/weapons met een bepaalde stat, omdat je die stat wilt hebben. Hoe het eruit ziet is dan minder belangrijk omdat je daarna die skin eroverheen kunt "plakken".

Meestal negeer ik hoe m'n character eruit ziet tot hij lvl80 is en ik max stats kan krijgen/kopen. En dan ga ik spelen met de looks :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Westland1940 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:39:
[...]

Via H -> Wardrobe kan je per gear item zien wat je al unlocked hebt, alles wat je loot (en dacht of draagt/dismantled), wordt unlocked als skin, dit zie je dan ook in de item-omschrijving staan (skin unlocked/locked).

De 'high tier' armor voor bv een male human:
https://wiki.guildwars2.com/wiki/Human_male_heavy_armor
Dit zijn nagenoeg allemaal lvl80 gearsets.

De 'reguliere' gearsets, die gaan per tier, bestaan uit veelal loot set, crafted sets, racial sets, karma sets en story sets (en natuurlijk gemstore sets), dat zijn er nog een stukje meer.
https://wiki.guildwars2.c...or_set#List_of_armor_sets

Klik op 1 van de sets, dan staat er ook bij hoe je die kan krijgen. Sommige zijn gewoon random drops, sommige zijn karmashops, andere zijn specifieke drops bij events/vendors.

Stats moet je volledig los zien van je gear, je wardrobe is hoe je gear eruit gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Top, stuk duidelijker zo. Het viel me wel op dat ik telkens de zelfde saaie pieces had, niet echt motiverend ook. Mijn personage zag er niet tof uit tot aan level 65 :P Verder wel veel plezier met GW2, een van de betere MMOs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Westland1940 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:55:
Top, stuk duidelijker zo. Het viel me wel op dat ik telkens de zelfde saaie pieces had, niet echt motiverend ook. Mijn personage zag er niet tof uit tot aan level 65 :P Verder wel veel plezier met GW2, een van de betere MMOs.
Je kan ook altijd nog Infusions farmen / kopen om het fashion effect wat groter te maken. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 22:38

CoeliJoeli

Gamer

Veel goed nieuws voor Guild Wars 2 :
https://www.guildwars2.co...e-future-of-guild-wars-2/

Seizoen 1 opnieuw spelen is voor mij niet veel hype, omdat ik destijds het wel heb ervaren. Voor nieuwe spelers is het wel de moeite waard, vooral om het verhaal beter te snappen.

Gisteren mijn Skyscale behaald! Hele toffe mount

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoeliJoeli schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:49:
Veel goed nieuws voor Guild Wars 2 :
https://www.guildwars2.co...e-future-of-guild-wars-2/

Seizoen 1 opnieuw spelen is voor mij niet veel hype, omdat ik destijds het wel heb ervaren. Voor nieuwe spelers is het wel de moeite waard, vooral om het verhaal beter te snappen.

Gisteren mijn Skyscale behaald! Hele toffe mount
Ik heb seizoen 1 ook ooit gedaan, maar er waren een aantal dingen die ik heel snel heb moeten doen, of zelfs heb moeten overslaan. Het verhaal van Canach heb ik grotendeels gemist... Ik ben dus blij dat die beschikbaar gaat komen! En je krijgt daardoor ook weer meer aandacht voor Southsun Cove (die hangt er nu een beetje los bij, aangezien die heel belangrijk was voor seizoen 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:59
Na het bericht van de frontpage van vanmiddag besloten om na een paar jaar maar weer eens GW2 op te starten. Hele tijd terug de eerste twee uitbreidingen voor een paar euro gekocht maar niet meer aan toegekomen.

In de begindagen van GW2 veel gespeeld, daarna niet meer. Benieuwd wat er allemaal veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poulske schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:20:
Benieuwd wat er allemaal veranderd is.
Veel! en niets....

Ik zou dan gewoon weer van vooraf aan beginnen. Je mist dan wel de Living Stories (ik meen dat je die kunt kopen via de Black Lion Store), maar vooral HoT en PoF (de eerste en tweede updates) hebben nieuwe functionaliteiten toegevoegd die goed uitgelegd worden als je de verhaallijn doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:55
Mochten er nog tweakers zijn die graag de unlock willen voor de turtle mount en hier wat hulp bij kunnen gebruiken, voel je vrij om me toe te voegen en een berichtje te sturen. Ik ben met regelmaat op de Jade Sea te vinden omdat ik nog een hoop moet grinden voor mijn EoD legendary. Ik heb tot nu toe een prima success rate zonder ook maar eens in een discord call gezeten te hebben (20 runs/ 2x failed).

Met een beetje geluk kan ik je in een succesvolle run taxi'en zonder dat je daar zelf de hele meta event voor hoeft te doorlopen.

Friendcode: JDBruh.4765

~~~

Hoe Anet de boel aangepakt heeft omtrent de nieuwe meta's en unlocks etc. laat ik maar in het midden.
Ik vraag me wel af of de mensen die zo gefrustreerd zijn geraakt met de combinatie Meta+mount unlock ooit wel de overige GW2 mounts unlocked hebben, want als alles zo toegankelijk zou moeten zijn, waarom schreeuwen we dan geen moord en brand over de Skyscale bijvoorbeeld. Tergend lange achievement sets grinden + nog eens achterlijke timegates + nog eens achterlijke hoeveelheden gold wat je er tegenaan moest smijten. Doe mij die turtle mount unlock dan maar hoor! Enkel een meta event completion behalen waarvan een beetje ervaren speler al van te voren weet dat die meta nooit heel lang zo moeilijk zal blijven (Silverwastes, Auric Basin, Dragon's Stand, Dragonfall anyone?)

Overigens, voor de wat meer casual minded spelers, Als je in LFG uberhaupt maar ergens een groep tegenkomt die harde eisen voor content stelt, blijft ver, ver, ver van dit soort groepen vandaan en neem ze ook zeker niet serieus mocht je toch onbedoeld in zo'n groep verzeild raken. Ik heb het door de jaren heen zo af en toe terug zien komen in de LFG tool. Dit soort groepjes zijn vaak ook maar van korte duur en bestaan veelal uit elitaire gamer snobs die de getalletjes op hun scherm een tikkie te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDizzle schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:56:
Hoe Anet de boel aangepakt heeft omtrent de nieuwe meta's en unlocks etc. laat ik maar in het midden.
Ik vraag me wel af of de mensen die zo gefrustreerd zijn geraakt met de combinatie Meta+mount unlock ooit wel de overige GW2 mounts unlocked hebben, want als alles zo toegankelijk zou moeten zijn, waarom schreeuwen we dan geen moord en brand over de Skyscale bijvoorbeeld. Tergend lange achievement sets grinden + nog eens achterlijke timegates + nog eens achterlijke hoeveelheden gold wat je er tegenaan moest smijten. Doe mij die turtle mount unlock dan maar hoor! Enkel een meta event completion behalen waarvan een beetje ervaren speler al van te voren weet dat die meta nooit heel lang zo moeilijk zal blijven (Silverwastes, Auric Basin, Dragon's Stand, Dragonfall anyone?)
Ik kan me niet herinneren dat ik een meta moest doen om de Skyscale te unlocken. Even opgezocht:
Grand Elder Djinn: group event, maar je kon geluk hebben en de event net missen en toch door kunnen
Voor de rest kost het alleen maar tijd en goud (wat ook tijd kost). En die tijd kun je indelen zoals je zelf wilt, je bent dus niet afhankelijk van tijden die door anet gezet wordt.

De Turtle daarentegen:

Eerst een meta doen, die lang duurt en een lage kans van slagen heeft.
De volgende twee stappen kosten alleen tijd, geen enkel probleem
En dan die laatste:
Jade Maw: group event
Meta event in Seitung province
Adolescent Leviathan: group event
Strike mission: Kaineng Overlook

Toen ik die laatste hoorde van een guildie, heb ik de gedachte aan het krijgen van die Turtle helemaal uit m'n hoofd gezet, naast het feit dat je toevallig online moet zijn voor een meta, daar veel tijd aan moet besteden, in 1 zitting!, moet je ook nog een strike mission doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 17:01
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:30:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik een meta moest doen om de Skyscale te unlocken. Even opgezocht:
Grand Elder Djinn: group event, maar je kon geluk hebben en de event net missen en toch door kunnen
Voor de rest kost het alleen maar tijd en goud (wat ook tijd kost). En die tijd kun je indelen zoals je zelf wilt, je bent dus niet afhankelijk van tijden die door anet gezet wordt.

De Turtle daarentegen:

En dan die laatste:

Toen ik die laatste hoorde van een guildie, heb ik de gedachte aan het krijgen van die Turtle helemaal uit m'n hoofd gezet, naast het feit dat je toevallig online moet zijn voor een meta, daar veel tijd aan moet besteden, in 1 zitting!, moet je ook nog een strike mission doen.
...Het is een meta die lang duurt maar ik vind het wel een van de mooiere... Ik heb hem inmiddels twee keer succesvol gedaan (en uiteraard ook een paar keer onsuccesvol..). Toen wist ik echter nog niet dat er een strike mission nodig was voor de turtle. Daar heb ik de hoop voorlopig opgegeven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
[...]

De Turtle daarentegen:

En dan die laatste:

Niets verplicht jou als speler om die hele 3 uur durende grind uit te zitten voor een enkele kans op slagen. Je doet nu alsof er geen LFG tool bestaat die compleet afgeladen is met taxi groepen voor wanneer het eindgevecht begint. Tijden wanneer deze events plaatsvinden kun je notabene via /wiki vinden in-game. Je kan dus gerust andere content van de game spelen en op x tijd taxi je naar de map instance om aan het eindgevecht mee te doen. Dat je zeer strak gecoordineerde groepen nodig hebt om de meta succesvol tot een eind te brengen was enkel aan de orde in de eerste week van de expac release.

Ik refereerde bij de skyscale niet specifiek naar het moeten behalen van een meta, ik refereerde naar de algehele haalbaarheid van de skyscale tov turtle als je kijkt naar wat het van jou vergt als speler in tijd, mats en gold.

Vreemd dat je bij de skyscale als argument aanhaalt dat je zelf kunt bepalen hoelang je over het proces wilt doen wanneer precies hetzelfde geldt voor de turtle.. 1 meta event in seitung, kaineng en dragon's end welke allen meerdere keren per dag voorkomen, altijd wel een tijdstip of dag te vinden waarop je die events kunt gaan proberen. Idem voor strike, feitelijk een enkele bossfight met wat raid-achtige mechanics, niets bijzonders

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yulunga schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:20:
[...]

...Het is een meta die lang duurt maar ik vind het wel een van de mooiere... Ik heb hem inmiddels twee keer succesvol gedaan (en uiteraard ook een paar keer onsuccesvol..). Toen wist ik echter nog niet dat er een strike mission nodig was voor de turtle. Daar heb ik de hoop voorlopig opgegeven :) .
Ik zou het niet meteen opgeven. Mijn slagingspercentage voor de strike is hoger dan voor de DE meta en de strike is een stuk korter. De meta heb ik pas na poging 6 of 7 gehaald, de strike al in de tweede poging.
[...]

En dan die laatste:
Voor de Jade Maw heb je wel een paar spelers nodig, maar in mijn ervaring vooral niet teveel. Als je het mechanisme snapt (alleen de crystals doen de Jade Maw pijn) dan is dit gevecht te doen zolang de boss niet teveel schaalt door een overvloed aan spelers.
Meta event in Seitung Province is wat betreft opbouw vergelijkbaar met de DE meta maar veel eenvoudiger en duurt veel korter.
Adolescent Leviathan: Heb ik al een paar keer met succes gedaan met pugs. Gegeten worden is de sleutel voor dit gevecht. En fatsoenlijke onderwater DPS. Eindelijk een plek waar mijn engineer beter is dan mijn Ranger/Guardian :)

Wat betreft de moeilijkheid en de tijdsinvestering van het unlocken van een aantal mounts: Griffon koste heel veel goud, Skyscale koste heel veel tijd, de Siege Turtle vereist op dit moment vooral vaardigheid en wat geluk. Ik denk dat over een paar maanden de Siege Turtle van deze drie verreweg de makkelijkste was om te unlocken. End of Dragons is nu vier weken uit, hoeveel spelers hadden de Griffon al vier weken nadat Path of Fire uitkwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDizzle schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:38:
[...]
Niets verplicht jou als speler om die hele 3 uur durende grind uit te zitten voor een enkele kans op slagen. Je doet nu alsof er geen LFG tool bestaat die compleet afgeladen is met taxi groepen voor wanneer het eindgevecht begint. Tijden wanneer deze events plaatsvinden kun je notabene via /wiki vinden in-game. Je kan dus gerust andere content van de game spelen en op x tijd taxi je naar de map instance om aan het eindgevecht mee te doen.
Good luck om 5 minuten voor tijd nog een instance te vinden die niet vol is. Daarbij, hij is elke 2 uur. Ik heb dus 1 mogelijk per dag en dat is tussen 19:00 en 20:00. Als ik om 18:45 inlog, kan ik echt geen niet-volle instance meer vinden die kans van slagen heeft.

Die group events vind ik niet zo heel erg, zijn wat vaker en hebben minder coördinatie nodig. Het grootste probleem zijn die meta's die nodig zijn. En die strike mission is de doodsteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
RoseSolane schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:49:

Wat betreft de moeilijkheid en de tijdsinvestering van het unlocken van een aantal mounts: Griffon koste heel veel goud, Skyscale koste heel veel tijd, de Siege Turtle vereist op dit moment vooral vaardigheid en wat geluk. Ik denk dat over een paar maanden de Siege Turtle van deze drie verreweg de makkelijkste was om te unlocken. End of Dragons is nu vier weken uit, hoeveel spelers hadden de Griffon al vier weken nadat Path of Fire uitkwam?
Probleem zit niet in tijd, probleem zit in die meta. Zelfs Djin, enige group event dat ik me kan herinneren, kan je prima met 15-20 man doen, alle legedary bounties is zelfs 10 man prima te doen, daar hoefde je niet in een full packed map te hoeven komen. Je kon daar volledig je eigen pace die 2 mounts unlocken, soms wat geluk op die legendary bounties (resetten elke 30 min?), maar binnen tijdframe van de EoD meta moet 3x geluk hebben om uberhaubt dat ding te halen.

Een crash, een DC, einde oefening. Een verkeerde CC, verkeerde wipe, einde oefening. Net verkeerde map of verkeerde groep, einde oefening.

Ik ben sinds m'n turtle niet meer in EoD geweest, het boeit me niet meer, kost simpelweg te veel tijd voor een potentiele win (50/50 wil ik het niet noemen). En puur 'even in de map jumpen als de meta start' is gewoon egoistisch, die map is een uur daarvoor door mensen al gestart en alles op high preperation gekregen. En voor de rewards.. doe je de meta absoluut niet.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:13:
[...]
Good luck om 5 minuten voor tijd nog een instance te vinden die niet vol is. Daarbij, hij is elke 2 uur. Ik heb dus 1 mogelijk per dag en dat is tussen 19:00 en 20:00. Als ik om 18:45 inlog, kan ik echt geen niet-volle instance meer vinden die kans van slagen heeft.

Die group events vind ik niet zo heel erg, zijn wat vaker en hebben minder coördinatie nodig. Het grootste probleem zijn die meta's die nodig zijn. En die strike mission is de doodsteek.
Een probleem die daarbij is, Jade Maw. Die wordt dus :45 gedaan en raakt al bijzonder snel vol, terwijl die gigantisch slecht schaalt met aantal mensen (ik heb hem vooralsnog enkel gedaan met 10-15 man) en direct erna begint de grote meta van de map. Dus zit je in de verkeerde map, heb je max de helft van de mensen die direct doorgaan op de meta, dan moet je al zorgen dat je in een non-maw map komt zodat je weet dat mensen voor de meta en niet voor maw gaan.

Die strike is precies hetzelfde probleem, het is gewoon de story fight maar factor 10 'insta killer' niveau. En omdat de 3 phases direct aan elkaar zitten, 1 man neer is kwestie van niet meer halen, tot gewoon wipen en opnieuw, kans groot dat je meteen weer mensen ziet weg gaan. Maar ook is het zo belachelijk hoog niveau spongen, overlappende attacks, teveel 'graphics' op het scherm, gewoon HP * 10.000 en CC bar 10x zo groot maken, maakt het niet meteen een leuke strike mission. Enige geluk, je ziet hem regelmatig in LFG langskomen, maar het blijft bullshit dat deze hoort bij een mount-unlock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:30
Ik heb nu 2 keer de Dragons end meta gehaald. Beide keren via de Discord van de hardstuck guild (link te vinden op hun website). Daarvoor stuk of 4 keer gefailed met LFG groups (eentje zelf gelead maar fail). Die posten gewoon regelmatig een run op discord en dan is het een kwestie van squad joinen /sqjoin command en in voice luisteren (of niet en gewoon mee spelen). Het verschil in kwaliteit van random spelers die de moeite nemen om een discord op te zoeken is dag en nacht. Gister de run gehaald met nog 6 minuten tijd over. Als je op tijd begint met events doen krijg je zelfs een best grote damage buff en daardoor kan je ook meer kistjes openen.

Ik gebruik regelmatig de discords voor het joinen van dit soort dingen, ook om te beginnen met raid etc is het ideal. Heb zelf al een aantal keer wing 1 en wing 4 gecleared via dit soort discords en altijd aardige mensen gehad.
yulunga schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Die strike kan je zo een LFG group voor joinen. Even filmpje kijken van de mechanics (die van mukkluk op youtube zijn altijd wel kort en krachtig). Ik kan je er ook wel mee helpen #govert.9106. Er zit verder geen time limiet op dus zelfs als er paar mensen dood gaan wordt die nog wel gehaald

[ Voor 28% gewijzigd door bronce op 29-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bronce ik gebruik geen discord, heb geen behoefte om zelfs maar uit te zoeken hoe ik dat discord zou moeten gebruiken. Het feit dat je blijkbaar een third party tool nodig hebt zegt mij al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
Ik ben een beetje weer begonnen met het spelen van GW2 maar ik merk dat ik echt de draad kwijt ben van wat ik het beste kan doen. Ik heb volledig ascended gear en een paar van de mounts behaald, daarna een lange tijd niet meer heb gespeeld. Nu (een jaartje of twee? later) zie ik iedereen rondvliegen en heb ik geen idee waar ik het beste mee verder kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:49:
@bronce ik gebruik geen discord, heb geen behoefte om zelfs maar uit te zoeken hoe ik dat discord zou moeten gebruiken. Het feit dat je blijkbaar een third party tool nodig hebt zegt mij al genoeg.
Ter informatie: Discord werkt ook in je browser. Je moet wel een account registreren om het te gebruiken. Maar het is dus niet vereist dat je hun software installeert.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
Waswat schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:08:
Ik ben een beetje weer begonnen met het spelen van GW2 maar ik merk dat ik echt de draad kwijt ben van wat ik het beste kan doen. Ik heb volledig ascended gear en een paar van de mounts behaald, daarna een lange tijd niet meer heb gespeeld. Nu (een jaartje of twee? later) zie ik iedereen rondvliegen en heb ik geen idee waar ik het beste mee verder kan gaan...
Enkele tips die ik je kan geven:
*kijk eerst naar je ascended gear, welke stat prefix run je nu? Goeie kans dat deze stat prefix minder relevant is geworden. Je kunt namelijk met een relatief goedkope recipe de stats op je ascended gear aanpassen. (kijk bijvoorbeeld even op de metabattle website)

*vraag gerust aan medespelers om advies of informatie, gw2 community is naar mijn mening een van de meest vriendelijke, behulpzame communities die je kunt vinden.

Wat het beste voor jou is om te doen kan alleen jijzelf bepalen. Wat ik als goede of nuttige content beschouw zie jij wellicht compleet anders.

Als ik weer eens een lange tijd niet gespeeld heb en niet zo goed weet wat ik moet doen, dan kijk ik meestal in de wardrobe of er toffe nieuwe skins zijn uitgekomen en probeer er dan een uit te kiezen om te grinden. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben ben ik al weer vele interacties verder en heb ik weer een hoop nieuwe dingen geleerd.

Hoop dat je er wat mee kunt :) je mag ook altijd een PB sturen als je wat meer gerichte vragen wilt stellen of advies kan gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat veel spelers zich verkijken op wat de moeilijkheidsgraad van de Dragon's End meta zal zijn over een paar maanden. De Dragon's Stand meta was net na het uitkomen van HoT ook te moeilijk voor de meeste spelers. Terwijl deze tegenwoordig met een pug LFG bijna niet meer faalt. Deze meta start ook elke twee uur en vereist dus dezelfde mate van planning (voor de individuele speler). Ik verwacht dat de Kaineng strike mission over een paar maanden ook een veel hogere slagingskans zal hebben. Binnen een paar maanden zal de Siege Turtle voor veel meer spelers een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:23:
Ik denk dat veel spelers zich verkijken op wat de moeilijkheidsgraad van de Dragon's End meta zal zijn over een paar maanden. De Dragon's Stand meta was net na het uitkomen van HoT ook te moeilijk voor de meeste spelers. Terwijl deze tegenwoordig met een pug LFG bijna niet meer faalt. Deze meta start ook elke twee uur en vereist dus dezelfde mate van planning (voor de individuele speler). Ik verwacht dat de Kaineng strike mission over een paar maanden ook een veel hogere slagingskans zal hebben. Binnen een paar maanden zal de Siege Turtle voor veel meer spelers een optie zijn.
Die strike mission zorg ervoor dat dat ding voor mij nooit een optie zal zijn. Ik doe gewoon geen strike missions. Nu zie ik ook het nut niet in van dat ding, dus ik mis er niets aan en lig er geen nacht wakker van. Ik vind alleen dat ANet de verkeerde kant op aan het gaan is, met steeds meer dingen achter die verplichte georganiseerde groepen inhoud te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:44
Als je nu van 0 af begint heb je de uitbreidingen nog niet nodig toch? Pas al je level 80 wordt? Weet dat je een boost krijgt maar dan heb je de 1 tot 80 ervaring niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:05
jaydenjarno schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:31:
Als je nu van 0 af begint heb je de uitbreidingen nog niet nodig toch? Pas al je level 80 wordt? Weet dat je een boost krijgt maar dan heb je de 1 tot 80 ervaring niet
Je kan zelf bepalen of je de boost gebruikt of niet, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Maar exp heb je indd nog niet nodig in het begin (voor een normale 0 naar 80 ervaring).

[ Voor 13% gewijzigd door CutePuppy op 30-03-2022 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:09:
[...]

Die strike mission zorg ervoor dat dat ding voor mij nooit een optie zal zijn. Ik doe gewoon geen strike missions. Nu zie ik ook het nut niet in van dat ding, dus ik mis er niets aan en lig er geen nacht wakker van. Ik vind alleen dat ANet de verkeerde kant op aan het gaan is, met steeds meer dingen achter die verplichte georganiseerde groepen inhoud te plaatsen.
De Turtle is handig voor de DE meta en voor de Fort Aspenwood event chain in The Echovald Wilds. En waarschijnlijk voor nog een paar andere events in Cantha. Verder is het een groot log beest :)

De Turtle is niet de enige mount die achter "verplichte georganiseerde groepen inhoud" zit, de Warclaw kun je alleen in WvW krijgen. Als je principieel geen strikes wil spelen dan zal de Turtle altijd buiten je bereik blijven. Maar of je ArenaNet moet verwijten dat je deze mount niet kan behalen als je een deel van de content niet wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:27:
[...]
Maar of je ArenaNet moet verwijten dat je deze mount niet kan behalen als je een deel van de content niet wilt spelen?
Ik verwijt ANet dat ze steeds meer content achter content plaatsen die, in mijn ogen, botst met wat de gedachte van Guild Wars 2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ik ben ook weer eens terug begonnen aan GW2 nu de laatste exp uit is. Alleen is helaas mijn oude Nederlandse guild nagenoeg overleden. Is de tweakers guild nog een beetje actief?

Iemand nog guild tips, Nederlands sprekend is chill maar geen noodzaak.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Laatst online: 17-09 14:16
PaRaDoX4 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:01:
Ik ben ook weer eens terug begonnen aan GW2 nu de laatste exp uit is. Alleen is helaas mijn oude Nederlandse guild nagenoeg overleden. Is de tweakers guild nog een beetje actief?

Iemand nog guild tips, Nederlands sprekend is chill maar geen noodzaak.
Als je mij je player id geeft, dan zal ik je wel inviten voor een actieve NL guild. Organiseren ook veel guild runs enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Sosua schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:07:
[...]

Als je mij je player id geeft, dan zal ik je wel inviten voor een actieve NL guild. Organiseren ook veel guild runs enzo.
Hey super tof! SlipperyPickle.9508 zie de invite wel verschijnen _/-\o_

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
Wailing_Banshee schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Ik verwijt ANet dat ze steeds meer content achter content plaatsen die, in mijn ogen, botst met wat de gedachte van Guild Wars 2 was.
Maar zo kan Anet toch wel bezig blijven?
jij speelt graag x content, een ander graag y content.

Anet brengt z content uit en iedereen voelt zich gekort omdat het geen x of y was.. Zo doen ze het natuurlijk nooit goed. Nergens staat er in de ToS dat Anet verplicht is om aan ieders wensen te voldoen.

Wat ik dan nog minder goed snap: jij geeft aan dat je niet eens iets om de content geeft maar je wilt toch graag je ongenoegen er over uiten? Dit is hoe games kapot gemaakt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDizzle schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:39:
[...]
Maar zo kan Anet toch wel bezig blijven?
jij speelt graag x content, een ander graag y content.

Anet brengt z content uit en iedereen voelt zich gekort omdat het geen x of y was.. Zo doen ze het natuurlijk nooit goed. Nergens staat er in de ToS dat Anet verplicht is om aan ieders wensen te voldoen.

Wat ik dan nog minder goed snap: jij geeft aan dat je niet eens iets om de content geeft maar je wilt toch graag je ongenoegen er over uiten? Dit is hoe games kapot gemaakt worden..
Ik geef juist heel veel om content. Toevallig zie ik het nut niet in van die turtle (voor de content die ik speel), maar er is ondertussen steeds meer (verhaal)content die ik graag zou spelen, maar die verstopt zitten achter een manier van spelen die mij 100% tegen staat (en dan heb ik het over raids en strike missions).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
PaRaDoX4 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:12:
[...]

Hey super tof! SlipperyPickle.9508 zie de invite wel verschijnen _/-\o_
Ik heb je toegevoegd. Zodra je online bent kan je de invite krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Mijn char heet gupfishy. Kan je die ook uitnodigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
jaydenjarno schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:10:
Mijn char heet gupfishy. Kan je die ook uitnodigen?
Was gisteren online. Zal vanavond weer even informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:39
RoseSolane schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:27:
[...]

De Turtle is handig voor de DE meta en voor de Fort Aspenwood event chain in The Echovald Wilds. En waarschijnlijk voor nog een paar andere events in Cantha. Verder is het een groot log beest :)

De Turtle is niet de enige mount die achter "verplichte georganiseerde groepen inhoud" zit, de Warclaw kun je alleen in WvW krijgen. Als je principieel geen strikes wil spelen dan zal de Turtle altijd buiten je bereik blijven. Maar of je ArenaNet moet verwijten dat je deze mount niet kan behalen als je een deel van de content niet wilt spelen?
zelf ben ik ook geen liefhebber van de strike missons. echter moet ik wel toegeven dat door de manier hoe anet de bos missions (waar de strikes op gebaseerd zijn) heeft opgezet erg goed is. hiermee geeft het een introductie naar de verschillende mechanisme van strike missions. er zijn veel casual groepen die de kaineng strike doen voor de turtle dat scheelt ook wel naar mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Heb een aantal aanmeldingen gekregen voor de guild. We moeten wel gelijktijdig een keer online zijn alvorens ik de invite kan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
ricknr9 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:23:
[...]

zelf ben ik ook geen liefhebber van de strike missons. echter moet ik wel toegeven dat door de manier hoe anet de bos missions (waar de strikes op gebaseerd zijn) heeft opgezet erg goed is. hiermee geeft het een introductie naar de verschillende mechanisme van strike missions. er zijn veel casual groepen die de kaineng strike doen voor de turtle dat scheelt ook wel naar mijn mening. :)
Kaineng strike is zoooooo'n toxic omgeving momenteel, al die epeeners moet je niet bij casuals in een groep plaatsen, dan ben je beter af om kern Ajax in een kamer met kern Feyenoord te zetten, dat geeft minder problemen. Omdat de hele striker '1 run' is, en gros neergaat bij laatste fase van laatste boss (instakills ftw) is daar een gigantisch hoog niveau ragequit en behoorlijk toxic chat.

Die groepen hadden gewoon lekker hun eigen ding moeten blijven doen, raids, hoge fractals, strikes, leuk voor de dps-meters en perfect mechanic mensen, maar de casuals die events en wat worldbosses doen, geen goed idee dit samen te zetten.

Hoevaak ik al bij zo'n strike (of meta) weer iemand een dps chart in de chat gooit, gaat afzeiken iedereen die onder 7k dps zit, moet je niet bij elkaar doen. Dappere poging van Anet om dit te proberen, maar je doet de community 10x meer schade dan dat je stukje samenwerking maakt.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 19-04-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
SinergyX schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:08:
[...]

Kaineng strike is zoooooo'n toxic omgeving momenteel, al die epeeners moet je niet bij casuals in een groep plaatsen, dan ben je beter af om kern Ajax in een kamer met kern Feyenoord te zetten, dat geeft minder problemen. Omdat de hele striker '1 run' is, en gros neergaat bij laatste fase van laatste boss (instakills ftw) is daar een gigantisch hoog niveau ragequit en behoorlijk toxic chat.

Die groepen hadden gewoon lekker hun eigen ding moeten blijven doen, raids, hoge fractals, strikes, leuk voor de dps-meters en perfect mechanic mensen, maar de casuals die events en wat worldbosses doen, geen goed idee dit samen te zetten.

Hoevaak ik al bij zo'n strike (of meta) weer iemand een dps chart in de chat gooit, gaat afzeiken iedereen die onder 7k dps zit, moet je niet bij elkaar doen. Dappere poging van Anet om dit te proberen, maar je doet de community 10x meer schade dan dat je stukje samenwerking maakt.
ik heb hem zelf met mijn guild gedaan dus dat gedeelte heb ik niet gemerkt, maar ik heb wel een vermoede wat je bedoeld te veel mensen die de mechanisme kennen/kunnen. jammer om te zien dat dit zo veel problemen oplevert in de community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDizzle
SinergyX schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:08:
[...]

Deels ben ik het met je eens. Ik voel ook weinig voor de zwaar negatieve "pro" speler. Aan de andere kant,
als je besluit om deel te nemen aan 10-man content dan mag er opzich wel van jou als speler verwacht worden dat je een beetje voorbereid bent op wat er komen gaat. Wil je je aan de moeilijkere content van de game wagen dan vergt dat ook wat inzet. En als je dan een groep hebt waar een of meer spelers simpelweg niet voldoen aan de eisen die er aan de groep gesteld worden dan mag men daar best wat van zeggen. Die spelers zijn namelijk (on)opzettelijk de tijd van 9 anderen aan het verdoen op dat moment..

Ik denk dat we ondanks de huidige situatie juist dankbaar moeten zijn voor wat ArenaNet heeft gedaan met deze expansion. Ze proberen juist door de missies die je in het verhaal moet volbrengen je de kennis bij te brengen die je nodig hebt om content zoals strikes en raids te gaan proberen. Guild Wars 2 heeft een grote groep mensen die het spel spelen door maar lukraak op de knopjes te drukken en niet op te letten met wat ze nu daadwerkelijk doen met hun skills. Ik ben op basis van gespeelde uren een "filthy casual" maar ik kan zonder al te veel moeite door de T4 fractals heen, en straks ook de strikes .

Mijn advies voor eenieder die zich graag aan de wat moeilijkere content wil wagen en geen zin heeft in zuur gedoe, Kijk eens rond in een van de steden als divinity's reach of lion's arch of je een leuke guild kan vinden met mensen die het spel niet al te serieus nemen. Daar is een hoop lol mee te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
JDizzle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:18:
[...]

Deels ben ik het met je eens. Ik voel ook weinig voor de zwaar negatieve "pro" speler. Aan de andere kant,
als je besluit om deel te nemen aan 10-man content dan mag er opzich wel van jou als speler verwacht worden dat je een beetje voorbereid bent op wat er komen gaat. Wil je je aan de moeilijkere content van de game wagen dan vergt dat ook wat inzet. En als je dan een groep hebt waar een of meer spelers simpelweg niet voldoen aan de eisen die er aan de groep gesteld worden dan mag men daar best wat van zeggen. Die spelers zijn namelijk (on)opzettelijk de tijd van 9 anderen aan het verdoen op dat moment..

Ik denk dat we ondanks de huidige situatie juist dankbaar moeten zijn voor wat ArenaNet heeft gedaan met deze expansion. Ze proberen juist door de missies die je in het verhaal moet volbrengen je de kennis bij te brengen die je nodig hebt om content zoals strikes en raids te gaan proberen. Guild Wars 2 heeft een grote groep mensen die het spel spelen door maar lukraak op de knopjes te drukken en niet op te letten met wat ze nu daadwerkelijk doen met hun skills. Ik ben op basis van gespeelde uren een "filthy casual" maar ik kan zonder al te veel moeite door de T4 fractals heen, en straks ook de strikes .

Mijn advies voor eenieder die zich graag aan de wat moeilijkere content wil wagen en geen zin heeft in zuur gedoe, Kijk eens rond in een van de steden als divinity's reach of lion's arch of je een leuke guild kan vinden met mensen die het spel niet al te serieus nemen. Daar is een hoop lol mee te beleven.
Helemaal mee eens. Het punt waar ik nog wel mee zit is dat als je de turtle wilt je geforceerd deze content moet spelen ook als je deze content niet wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDizzle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:18:
[...]

als je besluit om deel te nemen aan 10-man content dan mag er opzich wel van jou als speler verwacht worden dat je een beetje voorbereid bent op wat er komen gaat.
Wee je hoe je het beste kunt voorbereiden op iets wat komen gaat? Door het te doen. Maar daarvoor moet je het wel eerst een paar keer gedaan hebben zodat je het perfect kunt doen. Etc. Ik zou best youtube video's kunnen kijken (geen idee of die er zijn), maar dat leert mij niets. Ik kan alleen spelen zoals ik kan spelen en niet zoals iemand anders speelt. Oftewel, ik zou het moeten doen. Maar ja, ik moet eerst (bijna) perfect zijn om het te kunnen doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDizzle
Wailing_Banshee schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:22:
[...]

Wee je hoe je het beste kunt voorbereiden op iets wat komen gaat? Door het te doen. Maar daarvoor moet je het wel eerst een paar keer gedaan hebben zodat je het perfect kunt doen. Etc. Ik zou best youtube video's kunnen kijken (geen idee of die er zijn), maar dat leert mij niets. Ik kan alleen spelen zoals ik kan spelen en niet zoals iemand anders speelt. Oftewel, ik zou het moeten doen. Maar ja, ik moet eerst (bijna) perfect zijn om het te kunnen doen...
Jazeker, de beste manier om te leren is door te proberen. Maar we kunnen ons ook best voorbereiden als we van te voren weten dat wat er komen gaat pittig zal zijn. Hoe kun je nu niets leren van de youtube videos? Een beetje goeie video geeft je uitleg over welke mechanics voorkomen tijdens de encounters, welke build setups daar geschikt voor zijn. Vrij cruciale informatie als je dit soort content succesvol wilt kunnen doorlopen. "ik kan alleen maar spelen zoals ik speel" klinkt als:"ik ken de rotations van mijn class niet en ga daar ook geen energie in steken". Ik zou zelf ook kort van geduld zijn als mensen zich deze houding aannemen tijdens een strike/raid..

Simpele voorbereidingen als mechanics, build rotation, roles zijn cruciaal voor dit soort content. Pas je aan of leg je er bij neer. We hebben er echt een handje van om commentaar te leveren op zaken omdat we ons buitengesloten voelen. Grow up, de wereld is er niet om zich aan jou aan te passen.

Dezelfde denkwijze kwam ook al eerder aan bod in de discussie over de Dragon's End meta, de algehele release van EoD en wel meer zaken. Men is discontent zodra iets gelocked is achter content die hen niet aanspreekt of waar ze niet in mee kunnen komen 8)7 . Als alles altijd maar voor iedereen haalbaar is dan is de lol er snel af voor iedereen. Geen enkele skin, item, mount, achievement of title heeft dan nog enige waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDizzle schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:17:
[...]
Jazeker, de beste manier om te leren is door te proberen. Maar we kunnen ons ook best voorbereiden als we van te voren weten dat wat er komen gaat pittig zal zijn. Hoe kun je nu niets leren van de youtube videos? Een beetje goeie video geeft je uitleg over welke mechanics voorkomen tijdens de encounters, welke build setups daar geschikt voor zijn. Vrij cruciale informatie als je dit soort content succesvol wilt kunnen doorlopen. "ik kan alleen maar spelen zoals ik speel" klinkt als:"ik ken de rotations van mijn class niet en ga daar ook geen energie in steken". Ik zou zelf ook kort van geduld zijn als mensen zich deze houding aannemen tijdens een strike/raid..
Er zit een verschil in mijn build goed kunnen spelen of de build van een ander goed kunnen spelen. Een voorbeeld (minder toegespitst op GW2): als jij altijd gewend bent een 100% melee character te spelen en voor die content hebben ze alleen maar een healer nodig, denk jij heus dat jij dan net zo goed ben tin 100% healer spelen? Dat was altijd het mooie van GW2, je had geen specifieke rollen, zolang iedereen maar z'n best deed waar hij goed in was, kwam je er wel doorheen. Maar er wordt steeds meer gefocussed op content waarbij mensen in een bepaalde rol worden gedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
Wailing_Banshee schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:14:
[...]

Er zit een verschil in mijn build goed kunnen spelen of de build van een ander goed kunnen spelen. Een voorbeeld (minder toegespitst op GW2): als jij altijd gewend bent een 100% melee character te spelen en voor die content hebben ze alleen maar een healer nodig, denk jij heus dat jij dan net zo goed ben tin 100% healer spelen? Dat was altijd het mooie van GW2, je had geen specifieke rollen, zolang iedereen maar z'n best deed waar hij goed in was, kwam je er wel doorheen. Maar er wordt steeds meer gefocussed op content waarbij mensen in een bepaalde rol worden gedwongen.
Maar dat word je toch door niemand opgedragen om dan die rol te vervullen? In jouw voorbeeld is de content niet het probleem maar de manier waarop jij er naar kijkt/mee om gaat. Ik blijf bij mijn standpunt dat als je aan hogere moeilijkheidsgraad content wilt beginnen je daar voorbereidingen voor moet treffen. Als jouw groep een healer nodig heeft en jij beschikt niet over de kennis/middelen om dat te realiseren dan geef je dat duidelijk aan. Dan moet de groep wellicht opzoek naar een andere speler of jij naar een andere groep.

Als je je aanmeld bij een groep geef je gewoon duidelijk aan waar jouw kwaliteiten/mogelijkheden liggen. Jij gaat toch ook niet reageren op een vacature Zorgmedewerker wanneer je geschoold bent in IT? Om dan vervolgens boos te worden dat je word afgewezen.

Het landschap van GW2 is in dat opzicht helemaal NIET veranderd. Er is enkel aanvullende content bijgekomen die andere ervaringen/uitdagingen bied dan de coregame. Nogmaals je MOET niets in deze game. Het staat je vrij om strikes en raids permanent links te laten liggen als het niet strijkt met hoe jouw ervaring moet zijn. Maar stop asjeblieft met het afbranden van de content omdat het simpelweg niet in jouw straatje past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Er is wel degelijk iets veranderd.

Gros van de mensen willen helemaal geen strikes doen, maar het is de mount die daar simpelweg onderdeel van is geworden. Ja maar die vorige mount.. ja die was gewoon onderdeel van map events, bounties, dingen verzamelen, of een makkelijk in te springen meta.

En daar hebben ze gewoon de grootste fout gemaakt, Cantha loopt langzaam weer leeg, mensen hebben hun ding gedaan en gaan weer verder waar ze altijd mee bezig waren, de dingen die leuk waren.

Fractals, strikes, raids, boeien me niet, zullen me nooit boeien, mij zal je er nooit vinden. Maar prop er dan ook geen generiek toegangelijk materiaal achter zo'n systeem. En ergens zag je wel dat A.net z'n fout toekende vanwege het nu kunnen kopen van zo'n ei ipv meta te doen, gelukkig zijn strikes kort genoeg dat er meer dan genoeg runners zijn om even snel zo'n strike door te huppelen. Ik kwam die strike binnen, ging geen enkele keer dood (buiten wipe), geen probleem, maar vervolgens wel commentaar op je build en sigils krijgen.. Nee, dat soort volk wil ik ver ver ver vandaan blijven.

En daar was het bij de eerste strikes toch leuker, gewoon 10 man naar binnen YOLO style, we zien het wel. Niet gehaald, jammer, wel gehaald, prima.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 20-04-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDizzle
SinergyX schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:53:
Er is wel degelijk iets veranderd.

Gros van de mensen willen helemaal geen strikes doen, maar het is de mount die daar simpelweg onderdeel van is geworden. Ja maar die vorige mount.. ja die was gewoon onderdeel van map events, bounties, dingen verzamelen, of een makkelijk in te springen meta.
Dit argument kunnen we ook omdraaien, genoeg mensen die niets voelen voor de meta grinds/story/pvp/wvwvw, willen gewoon lekker knallen in raids/fractals/strikes en skins vrijspelen. Moeten die nu gaan zeuren over alle zaken die achter meta grinds/story/pvp/wvwvw verstopt zitten? Denk eens aan de verplichte WvwvW/PvP grind om een Gift of Battle... Nagenoeg elke legendary heeft die Gift of Battle in de requirements. Zo heeft iedereen wel iets wat hen niet aanstaat.
SinergyX schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:53:
En daar was het bij de eerste strikes toch leuker, gewoon 10 man naar binnen YOLO style, we zien het wel. Niet gehaald, jammer, wel gehaald, prima.
Deze ervaring kun je gemakkelijk zelf ook realiseren. Zoek een relaxte casual guild of trommel een paar maten op en zet je groep in de LFG met een text als "try-hards will be kicked, only fun allowed". Maar dat wil je waarschijnlijk niet, want het liefste wil je gecarried worden om zo snel je turtle mount vrij te spelen en nooit meer naar om te kijken. Je kiest het een of het ander. Willens en wetens je aan strikes wagen in random LFG's terwijl je de content kut vind is vragen om problemen.. Enkel en alleen omdat je NU die mount wilt hebben en niet een maandje kunt wachten.... gevalletje PEBKAC in mijn ogen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
JDizzle schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:24:
Deze ervaring kun je gemakkelijk zelf ook realiseren. Zoek een relaxte casual guild of trommel een paar maten op en zet je groep in de LFG met een text als "try-hards will be kicked, only fun allowed". Maar dat wil je waarschijnlijk niet, want het liefste wil je gecarried worden om zo snel je turtle mount vrij te spelen en nooit meer naar om te kijken. Je kiest het een of het ander. Willens en wetens je aan strikes wagen in random LFG's terwijl je de content kut vind is vragen om problemen.. Enkel en alleen omdat je NU die mount wilt hebben en niet een maandje kunt wachten.... gevalletje PEBKAC in mijn ogen 8)7
Gevalletje lees jij dit topic wel? Ik negeer die 'pebkac' opmerking maar, want die lijkt iets meer aan jouw kant te zitten.

Maar laat ik even dan herhalen, meta heb ik al meer dan een maand op m'n naam staan, turtle heb ik al bijna een maand in m'n bezit, en nee, had ik echt geen carry voor nodig. Het is een flut expension, ben er al een maand niet meer geweest en zit al lang weer op andere mappen m'n lol te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
SinergyX schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:22:
[...]

Gevalletje lees jij dit topic wel? Ik negeer die 'pebkac' opmerking maar, want die lijkt iets meer aan jouw kant te zitten.

Maar laat ik even dan herhalen, meta heb ik al meer dan een maand op m'n naam staan, turtle heb ik al bijna een maand in m'n bezit, en nee, had ik echt geen carry voor nodig. Het is een flut expension, ben er al een maand niet meer geweest en zit al lang weer op andere mappen m'n lol te hebben.
Lezen wel, alles tot op de letter onthouden wat er in alle voorgaande berichten geschreven zeer zeker niet :)
Excuses dan ook voor de aanname in mijn laatste bericht.

Het doet echter niets af, aan wat ik in mijn eerdere bericht uiteen gezet heb. De houding is er bij een hoop mensen. Geduld is (niet alleen in GW2) ver te zoeken, als iets achter bepaalde content ziet wat een persoon niet leuk vind dan is het per definitie kut. Het is altijd de schuld van de developers en het probleem ligt natuurlijk nooit bij de individu.Mensen die zich op deze manier uitlaten komen op mij toch altijd een tikkeltje egoïstisch over.

Je geeft zelf maar weer het perfecte voorbeeld van die houding:
En dat bepaal jij voor iedereen?Een gezonde discussie waarin we elk onze meningen hebben kan ik waarderen maar laten we dan wel meningen als meningen presenteren en niet als feit.
Ik vind het helemaal dikke prima dat bepaalde zaken in jouw ogen waardeloos zijn of geen goede toevoeging zijn voor de game. Daar zul je mij ook niet over horen. Ik vind het dan ook oprecht vervelend voor de mensen die zich niet in die content kunnen vinden die ze moeten doorgaan om iets te bereiken wat ze willen hebben.

Ik denk dan wel eens, wat moeten nieuwe of terugkerende spelers wel niet denken als ze alleen maar opmerkingen als dit moeten lezen hier? Dat geeft toch een totaal vertekend beeld van wat de staat van de game is? Ik heb de afgelopen weken dagelijks wel wat uurtjes doorgebracht in EoD, wanneer je ook maar een meta wilt doen en in LFG kijkt zie je geregeld meerdere instances waar niemand meer bij kan omdat ze vol zijn. Als ik op een willekeurig tijdstip een van de EoD maps bezoek kom ik 100% van de tijd een boel anderen tegen die zich blijkbaar prima weten te vermaken met wat de expac te bieden heeft. Fishing? je ziet de skiffs constant voorbij sjeezen, Meta events? compleet afgeladen met mensen, Strikes? genoeg guilds en pug's die ze runnen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

~~~~~
Ik ben inmiddels begonnen de laatste materials te verzamelen om mijn eerste EoD legendary te craften.
Gaat helaas nog wel even duren eer ik ze heb... nog 93 Antique Summoning Stones(timegated; max 5 per week) en 73 Chunks of Ancient Ambergris(Voornamelijk fishing achievements) te gaan. En ik kan jullie vertellen, de fishing achievements (2 completed) komen me nu al me strot uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
JDizzle schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:58:

En dat bepaal jij voor iedereen?Een gezonde discussie waarin we elk onze meningen hebben kan ik waarderen maar laten we dan wel meningen als meningen presenteren en niet als feit.
Ik vind het helemaal dikke prima dat bepaalde zaken in jouw ogen waardeloos zijn of geen goede toevoeging zijn voor de game. Daar zul je mij ook niet over horen. Ik vind het dan ook oprecht vervelend voor de mensen die zich niet in die content kunnen vinden die ze moeten doorgaan om iets te bereiken wat ze willen hebben
Moet ik nu letterlijk al jouw 'als feit' quotes gaan pakken? Lees dan de zin erna, die precies aangeeft dat 'IK' er al een maand niet meer ben geweest. Nitpicking is makkelijk, en gezonde discussies zijn per defintie al kansloos als de andere kant van een verhaal wordt weggewapperd 'ja maar jij wil dat, dan pas je maar aan'.

En zijn 300 pagina's over de meta op het forum, bijna 1500 reacties in de reddit, er zijn patches geweest vanuit Anet. Is het zwart wit dan niets aan de hand?Allemaal een probleem van de 'luie mensen die alleen maar carries willen'? Meepraters, luie donders en easy-winners?

Dat heeft niets te maken met houding, dat is de casual groep die al sinds dag 1 in deze game rondlopen, precies waar deze game een zeer goeie balans in had gevonden. Niet de legedary farmers, niet de raids en toptier fractals, gewoon lekker je ding doen waar in de wereld je het tegen komt.

Meta en strike is slechts 1 kant, er zijn veel meer dingen waar zie niet bepaald jackpot hebben gehaald met EoD, wat dan niet losstaande punten zijn, maar een opgestapeld geheel die mensen simpel over de grens trekken tot waar het nodig is. En dat is geen 'ik vind' verhaal of een 'het is' feit, dat is een gedeelde mening met aanzienlijk veel mensen, forum of socialmedia/reddit. (waar bv mightyteapot een goeie video over had, de gigantische verdeling binnen de playerbase).

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 21-04-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:22:
[...]

Dat heeft niets te maken met houding, dat is de casual groep die al sinds dag 1 in deze game rondlopen, precies waar deze game een zeer goeie balans in had gevonden. Niet de legedary farmers, niet de raids en toptier fractals, gewoon lekker je ding doen waar in de wereld je het tegen komt.
Je bedoelt al sinds dag -5 in deze game rondlopen :p

Waar ik mij het meest aan stoor is dat deze top-tier dingen onderdeel zijn geworden van de gewone content. Ik heb echt niets tegen die top-tier dingen, ik heb er alleen een probleem mee als ze opgedwongen worden omdat ik gewoon de standaard content wil halen.

Je kunt het een beetje vergelijken met de mastery tracks die geïntroduceerd zijn in HoT. Oorspronkelijk was de raid track gewoon altijd zichtbaar. Hierdoor werd je als OCD'er gedwongen om hier aan mee te doen. Er waren toen ook zeer veel klachten over die raids. Daarna heeft Anet de track aangepast zodat je hem alleen nog maar ziet als je een keer een raid hebt gedaan en stierven de klachten grotendeels uit. De content is er nog steeds, alleen de casual player wordt er niet continue aan herinnerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
sinds afgelopen week staat de lw seizoen 1 weer online. ik ben blij dat ze deze opnieuw hebben toegevoegd. ondanks dat ik het toentertijd heb gespeeld was ik het meeste er weel weer van vergeten. het valt me vooral op dat anet tegenwoordig de content toch wel op een heel andere manier maakt. dit maakt hopelijk de story weer een stuk duidelijker voor nieuwe spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricknr9 schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:24:
sinds afgelopen week staat de lw seizoen 1 weer online. ik ben blij dat ze deze opnieuw hebben toegevoegd. ondanks dat ik het toentertijd heb gespeeld was ik het meeste er weel weer van vergeten. het valt me vooral op dat anet tegenwoordig de content toch wel op een heel andere manier maakt. dit maakt hopelijk de story weer een stuk duidelijker voor nieuwe spelers :)
Ik had mijn mail niet gelezen en zag zondag pas het mailtje. Maar ik kon niet vinden hoe ik hem moest starten, dus ik naar het forum, maar daar stond ook niet veel (alleen een installatie fout en je werd doorgelinkt naar een admin pagina :p) ik had een in-game mailtje met tekst wel even wat duidelijker gevonden!

Ik heb het toen ook wel gespeeld, maar heb geen idee meer waar het precies over ging, dus zodra ik mijn ele door LS5 content heen heb gehaald, ga ik daar weer mee beginnen (die dragon response missies zijn doodsaai, vooral als je ze in je eentje moet spelen, omdat niemand ze volgens mij meer doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Wailing_Banshee schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:59:
[...]

Ik had mijn mail niet gelezen en zag zondag pas het mailtje. Maar ik kon niet vinden hoe ik hem moest starten, dus ik naar het forum, maar daar stond ook niet veel (alleen een installatie fout en je werd doorgelinkt naar een admin pagina :p) ik had een in-game mailtje met tekst wel even wat duidelijker gevonden!

Ik heb het toen ook wel gespeeld, maar heb geen idee meer waar het precies over ging, dus zodra ik mijn ele door LS5 content heen heb gehaald, ga ik daar weer mee beginnen (die dragon response missies zijn doodsaai, vooral als je ze in je eentje moet spelen, omdat niemand ze volgens mij meer doet).
ik wil de dragon response wel een keer samen met je spelen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricknr9 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:23:
[...]
ik wil de dragon response wel een keer samen met je spelen hoor ;)
Ach, ik kom er wel doorheen, maar ik vind LS5 een beetje saai, omdat er zo'n hele serie response missies achter elkaar zijn. Ik vind ze op zich niet erg, als er maar wat variatie zou zijn met andere missies :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Wailing_Banshee schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:50:
[...]

Ach, ik kom er wel doorheen, maar ik vind LS5 een beetje saai, omdat er zo'n hele serie response missies achter elkaar zijn. Ik vind ze op zich niet erg, als er maar wat variatie zou zijn met andere missies :p
het begin was erg goed naar mijn mening je merkt enkel wel waneer anet in de problemen kwam en een groot deel van zijn personeel moest ontslaan. tot aan drizzle wood coast is het wel goed opgezet naar mijn mening alles daarna voelt afgeraffeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dit weekend kun je 20% korting krijgen op (digitale) gem cards en 50% korting op de Path of Fire expansion bij deelnemende webwinkels in Europa:

https://www.guildwars2.co...rs-2-gem-cards-in-europe/
Big savings on Guild Wars 2 digital Gem Cards are coming to Europe! From April 29 to May 5, get 20% off Gem Cards valued at 2,000 gems and 50% off Guild Wars 2: Path of Fire™ Standard and Deluxe editions.

Stock up and save at these participating retailers:
20% Off Gem Cards
GameLiebe
Gamecardsdirect EN
Gamecardsdirect FR
Gamecardsdirect NL
Key4you
CD Galaxis
50% Off Guild Wars 2: Path of Fire™
GameLiebe
Gamecardsdirect EN
Gamecardsdirect FR
Gamecardsdirect NL
Key4you
CD Galaxis

[ Voor 37% gewijzigd door Tyrian op 29-04-2022 19:01 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Tyrian schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:56:
Dit weekend kun je 20% korting krijgen op (digitale) gem cards en 50% korting op de Path of Fire expansion bij deelnemende webwinkels in Europa:

https://www.guildwars2.co...rs-2-gem-cards-in-europe/

[...]
Thanks voor het melden.
Gelijk even een kleine lading inkopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Zaterdag 18 en Zondag 19 Juni was het weer zo ver en was er een event gepland. De 2022 Pride walk editie.
De eerste helft van deze walk ging vanaf Stronghold of Ebonhawke ( Fields of Ruin ) tot en met de Lion's Arch op de 18e. De tweede helft werd gelopen vanaf de Lion's Arch tot Rata Sum op de 19e. Dit werd ook live gestreamd om Twitch en met de nodige donaties die mensen konden doneren via paypal.

Ik vond het twee leuke dagen met erg veel volk en velen in regenboog kleuren ( denk aan armours en mounts )
Alles bij elkaar heeft de walk zo'n 8 uur geduurd beide dagen opgeteld.

Zijn er hier mensen die ook nog hebben deelgenomen aan dit event ? :)
Zal niet weten wat de totale opbrengst is, hoop dat nog te horen.

( https://en-forum.guildwar.../115238-tyria-pride-2022/ )

[ Voor 4% gewijzigd door Sincery op 20-06-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:05
Ugh GW2 crasht bij mij bij startup na laatste update van 3-4 dagen geleden.

Toch wel een nadeel als je op linux zit als zoiets gebeurt: geen support van ArenaNet :(

Maar het lijkt nu te werken na een switch van PlayOnLinux naar Lutris en een andere runner te gebruiken.

Woo.

[ Voor 57% gewijzigd door CutePuppy op 25-07-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:29

Nielless

Born at a very young age.

Ik ben vorige week weer begonnen na een lange pauze. De expansions zijn wel echt de moeite waard!

Ook heel leuk om met de "Devoted" titel te pronken (account van 8 jaar oud) :9~

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-09 10:43
Ik ben zelf aan het twijfelen om New World weer eens op te starten. Tips voor een goede server? Eentje waar nog PvE en PvP activiteiten zijn.

Zijn ook alle expansions nodig? Ik zie dat ik ooit Heart of Thorns heb aangeschaft maar verder niks meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Stefan1232 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:06:
Ik ben zelf aan het twijfelen om New World weer eens op te starten. Tips voor een goede server? Eentje waar nog PvE en PvP activiteiten zijn.

Zijn ook alle expansions nodig? Ik zie dat ik ooit Heart of Thorns heb aangeschaft maar verder niks meer.
:/ New World? Is dat een nieuwe expension pack? :+

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Stefan1232 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:06:

Er vanuitgaande dat je het over Guild wars 2 hebt: servers zijn nietecht een ding in Guild Wars, omdat er servers gemerged worden als het niet druk genoeg is.

Echter zit ik zelf op Underworld volgens mij, maar door die merging functie is er eigenlijk altijd wel activiteit om je heen.

Expansions zijn niet perse nodig, maar geven wel bepaalde extra's: extra storyline per expansion, extra elite specialization per expansion en extra masteries per expansion.

[ Voor 11% gewijzigd door Riqy op 10-08-2022 16:28 . Reden: addons ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Riqy schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:03:
[...]
Expansions zijn niet perse nodig, maar geven wel bepaalde extra's: extra storyline per expansion, extra elite specialization per expansion en extra masteries per expansion.
En vergeet niet extra functionaliteit (gliding in HoT, mounts in PoF en Jade Bots in EoD)

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ivysaur schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:05:
[...]

Hoop dat ze er wat meer leven in blazen. Zou het echt tof vinden als ze op Steam werden verkocht en dan ook nog eens achievements erbij. Dan zou ik het echt wel weer willen spelen.
Geplande uitgavedatum: August 23rd, 2022
Guild Wars 2 Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• achondar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Gezien GW2 nu 10 jaar is hebben ze met twitch een samenwerking dat je drops kan krijgen.
Dit loopt van 23-08 tm28-08, kun je nog wat leuke items krijgen door je twitch account te koppelen.
https://www.guildwars2.com/en/news/twitch-drops-are-live/

ben zelf maar weer met een nieuwe toon begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Er zijn ook nieuwe achievements in-game. Bij het kopje Side Stories - Decade of the Dragons.

Het zijn voornamelijk World Bosses en Meta events die je moet completen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielless schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:12:
Er zijn ook nieuwe achievements in-game. Bij het kopje Side Stories - Decade of the Dragons.

Het zijn voornamelijk World Bosses en Meta events die je moet completen.
vanochtend even snel ingelogd toen ik de mail zag over de Decade armour.
Ik kreeg met wat acties wel achievements maar die zaten onder een ander kopje, iets met Character nog wat?

Of is dat nog weer iets ouder? (heb al een tijdje niet meer gespeeld).
Begint met leveling, daarna kills, skill-gebruik en tier 5 is inderdaad meer world bosses etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2022 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

Ik kreeg met wat acties wel achievements maar die zaten onder een ander kopje, iets met Character nog wat?

Begint met leveling, daarna kills, skill-gebruik en tier 5 is inderdaad meer world bosses etc.
Die zijn ook nieuw inderdaad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

En die zijn ook echt character based... Is volgens mij de eerste character based achievement lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik wil een char beginnen. Warrior met dual wield swords. Maar wat zou dan een goed ander wapen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:30:
Ik wil een char beginnen. Warrior met dual wield swords. Maar wat zou dan een goed ander wapen zijn?
met mijn warrior (Gwen Fiddich :P ) heb ik drie speelstijlen:

- zwaard plus schild
- hamer
- greatsword

De knockbacks van de hamer zijn best wel leuk :P

Ik zou greatsword (power-build) proberen met hamer als alternatief. Gaat je vast bevallen.
Wil je toch dual-sword dan zou ik hammer gebruiken als alternatief, voor nuttige knockbacks/cc

Ik heb die warrior voornamelijk voor de lol gebruikt omdat het een redelijk makkelijke class is om het spel mee uit te spelen (in elk geval de base game).
Mijn main is necro (al speel ik die vooral casual pve) dus ik ben verre van een warrior-kenner.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2022 12:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
jaydenjarno schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:30:
Dual axe doet het stukje beter qua damage (plus een beetje range) en heeft de bekende 'whirlwind' ability, ben je iets stabieler in damage. Sword is gekoppeld aan bleed, waardoor je meer de keuze moet maken of je voor power of conditional gaat (net als longbow, torch).

Sinds gunsaber ben ik nooit meer terug gegaan, daarvoor was het altijd axe/axe en rifle, vervolgens alles gefocused op power/crit/dmg met skills en talents op strength/tactics/dicipline, vervolgens alles op shout en pasive gooien (shake it off, great justice, to the limit), de rest opgevuld met signets (buiten banner heeft warrior niet echt geweldige elites). Rifle is 99% voor als je niet melee kan komen, of gewoon even lekker van afstand wil schieten (je blijft support van je groep omdat je kan blijven shouten).

Belangrijkste is, kies wat je leuk vind, kies niet wat 'cookiecutter flavor of the month' het deze keer weer is. Zolang jij niet hoger niveau fractals of consorten gaat doen, doet alles het gewoon prima, maar belangrijkste is dat je er zelf lol in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:18:
[...]
maar belangrijkste is dat je er zelf lol in hebt.
Ja, daarom gebruikt mijn warrior ook dual axe. Gewoon omdat ik dat geweldig vind voelen. Geen idee of het het meest efficiënte is, het is gewoon leuk :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jezus wat vermaak ik me nu met deze MMO zeg. Ik heb het andrhalve maand gespeeld op Launch ofzo en daarna nooit echt meer gespeeld. 1 keer ergens nog een week ofzo maar dat is ook minstens 7 jaar geleden.

Wat is de game veranderd vergeleken met het begin.
Het is gewoon echt een goeie mmo.

Zit alleen met een probleem dat ik 2 Thiefs op mijn account heb en kan me niet herinneren waarom XD
Mijn main is een Asura en mijn Alt die ik maar 17 uur gespeeld hebt een Human van level 80 dus heb daar sws een boost op gebruikt maar ik kan me gewoon niet bedenken waarom ik dat zou doen van dezelfde class behalve dat ik misschien gedacht hebt van shit ik wil geen Asura meer zijn :P

Alleen nu vind ik het zonde om niet die Asura te spelen want dat is een character met 10 jaar anniversary enzo en de alt heeft een stomme naam :P

Is er (of was er vroeger) misschien een goeie reden om 2 van dezelfde classes te gebruiken ? ik kan mij gewoon niet herinneren waarom ik die heb aangemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 30-08-2022 08:05 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:05:

Is er (of was er vroeger) misschien een goeie reden om 2 van dezelfde classes te gebruiken ? ik kan mij gewoon niet herinneren waarom ik die heb aangemaakt.
Het begin van de story is verschillend per soort, misschien daarom? Ik heb meerdere rangers op mijn account, gewoon omdat ik rangers leuk vind spelen, maar er wel verschillende types rangers zijn te verzinnen. Ze zijn wel van verschillende soorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Jezus wat vermaak ik me nu met deze MMO zeg. Ik heb het andrhalve maand gespeeld op Launch ofzo en daarna nooit echt meer gespeeld. 1 keer ergens nog een week ofzo maar dat is ook minstens 7 jaar geleden.

Zit alleen met een probleem dat ik 2 Thiefs op mijn account heb en kan me niet herinneren waarom XD
Mijn main is een Asura en mijn Alt die ik maar 17 uur gespeeld hebt een Human van level 80 dus heb daar sws een boost op gebruikt maar ik kan me gewoon niet bedenken waarom ik dat zou doen van dezelfde class behalve dat ik misschien gedacht hebt van shit ik wil geen Asura meer zijn :P

Alleen nu vind ik het zonde om niet die Asura te spelen want dat is een character met 10 jaar anniversary enzo en de alt heeft een stomme naam :P

Weet niet of dit toen al aan de orde was maar heb wat mensen in mijn guild die van elke class meerdere toons hebben om zo alle masteries gelijk te kunnen spelen. Naar mijn idee onnodig maar ze hadden toch world completion op meerdere toons nodig voor legendaries. Daarnaast zijn er nog mensen die alle class/race combo's willen hebben.

Persoonlijk speel ik maar één - een Norn Guardian. Kost al genoeg tijd om alles te behalen wat ik wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:49
Zo heb ik ook eens een alt aan gemaakt omdat ik door wilde waar mijn main was gebleven. Dus ik kan me goed indenken dat je daar voor hebt gekozen. Gelukkig is gw2 erg alt vriendelijk dus het is geen groot probleem. ik zou gewoon spelen wat je zelf leuk vindt! ik wissel juist met chars en classes juist vanwege de afwisseling. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Guild Wars 2 is een van de weinige MMO's dat ik na 10 jaar nog altijd speel. Wel met pauzes er tussen.
Toevallig zondag de moeite genomen om de expansion pack te kopen. Eind van de dag kreeg ik de melding "You are playing for 10 hours".. oeps. :/

Voelt wel lekker om zondag in te loggen en er achter te komen dat me character ook al 10 jaar oud is. O+

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Metian schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Guild Wars 2 is een van de weinige MMO's dat ik na 10 jaar nog altijd speel. Wel met pauzes er tussen.
Toevallig zondag de moeite genomen om de expansion pack te kopen. Eind van de dag kreeg ik de melding "You are playing for 10 hours".. oeps. :/

Voelt wel lekker om zondag in te loggen en er achter te komen dat me character ook al 10 jaar oud is. O+
Ik speel het ook al vanaf de launch maar om de een of andere reden kan het mij nooit heel lang vast houden, dus zo speel ik weer een jaar neit zo weer een maandje of 4 fanatiek etc. Soort haat liefde verhouding zeg maar :D Nu alweer heel lang niet gespeeld maar ook de behoefte niet :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ik heb hem dus nog nooit gespeeld en van de week toch maar eens gedownload en is zeker absoluut leuk.
Zo leuk dat ik niet veel later de 1e 2 expansions erbij heb gekocht. Wilde de mount niet kwijt :-)
Heb de lvl80 boost nog niet gebruikt en denk ook niet dat ik die voor m'n 1e char ga gebruiken. Wil gewoon op m'n gemak alles uitzoeken.
Tevens een reshade (gshade in dit geval) erover gedaan om de kleuren iets minder extreem te laten maken, Kavakravata's Realistic ReShade voor de geinteresseerden.

Ben begonnen met een sylvari necromancer. Wilde een soort van magicka ranged character, maar dan zou de ranger misschien wel beter zijn. Voor zover ik lees is GW2 wel meer melee dan ranged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

De reden waarom ik een haat liefde relatie met GW2 heb is denk ik toch dat ik het upgrade gedeelte van je character mis. En dan uiteraard na je ascended gear verzameld te hebben op lvl 80. Ik loop nu al jaren met dezelfde gear rond en juist die progression mis ik gewoon. Ook al vervloek ik zo`n gear systeem soms in bijvoorbeeld WoW. MAar als ik dan na maanden GW2 weer een keer opstart moet ik echt een doel voor ogen hebben. Dan speel ik mezelf helemaal scheel en kom na 2 weken tot de conclusie dat ik eigenlijk weer klaar ben met dat doel. Mijn laatste doel was bijvoorbeeld de Skyscale (flying mount) en die heb ik nu en dan zit ik weer....tja en nu? Laatste expansion gespeeld en na die story gedaan te hebben is er niet zo heel veel meer te doen in die zone (correct me if im wrong) Het is echt een geweldige MMO, begrijp me niet verkeerd. Maar als je eenmaal de limit hebt gevonden heb je het eigenlijk ook wel allemaal gezien.

P.s. Puur persoonlijk allemaal uiteraard.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tadream schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:53:
Ik heb hem dus nog nooit gespeeld en van de week toch maar eens gedownload en is zeker absoluut leuk.
Zo leuk dat ik niet veel later de 1e 2 expansions erbij heb gekocht. Wilde de mount niet kwijt :-)
Heb de lvl80 boost nog niet gebruikt en denk ook niet dat ik die voor m'n 1e char ga gebruiken. Wil gewoon op m'n gemak alles uitzoeken.
Tevens een reshade (gshade in dit geval) erover gedaan om de kleuren iets minder extreem te laten maken, Kavakravata's Realistic ReShade voor de geinteresseerden.

Ben begonnen met een sylvari necromancer. Wilde een soort van magicka ranged character, maar dan zou de ranger misschien wel beter zijn. Voor zover ik lees is GW2 wel meer melee dan ranged.
ligt geheel aan je speelstijl en met name aan de wapenkeuze.

Ik ben zelf fan van dagger necro dus dat is wel melee ja maar ook medium-range.
Weapon swap naar staff en dan is het wel weer range.

En zo kan dat met veel classes.
Warrior is melee maar kan met boog of rifle ook gewoon range doen.
Voordeel van GW2 imho is dat je makkelijk snel kan mixen met verschillende wapens en bijbehorende skills.
Je bent niet voornamelijk melee, dat is echt je wapenkeuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Tadream schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:53:
Puur damage is Axe, scepter is iets meer utility, staff is echt je 'old school ballen gooien', met een bijzondere mix van debuffs op enemies en buffs voor jezelf via runes op de grond.

Pistol kan je dacht via Harbringer, maar is ook erg condition based.

Een optie is continue in deathshroud te gaan, is primair ranged met wel melee shadowstep en een aoe.

Zeker met de juiste traits kan je daar een bijzonder leuke necro mee maken, ik speel deze (naast de Reaper Scythe versie ervan) vrijwel standaard. Buiten shroud kan je leuk combineren ranged met axe, melee met dagger (offhand focus or dagger, al is warhorn ook wel grappig) tot je weer genoeg shroud hebt opgebouwd en weer in deathshroud te duiken. Je bent misschien niet top of the line dps, maar je kan zo moeilijk dood (mocht je life force hebben wanneer je zou dood gaan, ga je automatisch in deathshroud, soort van cheat mode :P).

Traits voor shroud zijn er genoeg, party wise kan je met blood (mits je kan blijven vechten) langzaam teammember weer reviven, Spite is nonstop damage boost, natuurlijk Soul Reaping voor snellere life force (zegmaar je manabar voor death shroud).

Melee vs range is beetje gevallen van 'high risk low chance' tegen 'low risk high chance' principe. Melee kan je relatief snel neer gaan, maar goede positie doet wonderen, ranged ben je veel vaker de sjaak, al is het lang niet altijd zo dodelijk :P

Denk naast mijn Revenant en Ranger mijn veruit meest gespeelde character, blijft een geweldige profession.
(al is engineer nu een stuk beter geworden met rifle)

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 30-08-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:28:
[...]

Puur damage is Axe, scepter is iets meer utility, staff is echt je 'old school ballen gooien', met een bijzondere mix van debuffs op enemies en buffs voor jezelf via runes op de grond.

Pistol kan je dacht via Harbringer, maar is ook erg condition based.

Een optie is continue in deathshroud te gaan, is primair ranged met wel melee shadowstep en een aoe.

Zeker met de juiste traits kan je daar een bijzonder leuke necro mee maken, ik speel deze (naast de Reaper Scythe versie ervan) vrijwel standaard. Buiten shroud kan je leuk combineren ranged met axe, melee met dagger (offhand focus or dagger, al is warhorn ook wel grappig) tot je weer genoeg shroud hebt opgebouwd en weer in deathshroud te duiken. Je bent misschien niet top of the line dps, maar je kan zo moeilijk dood (mocht je life force hebben wanneer je zou dood gaan, ga je automatisch in deathshroud, soort van cheat mode :P).

Traits voor shroud zijn er genoeg, party wise kan je met blood (mits je kan blijven vechten) langzaam teammember weer reviven, Spite is nonstop damage boost, natuurlijk Soul Reaping voor snellere life force (zegmaar je manabar voor death shroud).

Melee vs range is beetje gevallen van 'high risk low chance' tegen 'low risk high chance' principe. Melee kan je relatief snel neer gaan, maar goede positie doet wonderen, ranged ben je veel vaker de sjaak, al is het lang niet altijd zo dodelijk :P

Denk naast mijn Revenant en Ranger mijn veruit meest gespeelde character, blijft een geweldige profession.
(al is engineer nu een stuk beter geworden met rifle)
ik speel voornamelijk casual pve als dagger necro en je kan eigenlijk gewoon niet dood.
Voorheen speelde ik dual dagger maar heb warhorn erbij genomen de laatste jaren.
En als secundary staff waartussen ik wissel (staff voor ranged en daarna de dagger erbij met warhorn skills voor midrange zaken).
En deathshroud voor afwisseling voor de extra HP pool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:42:
[...]

ik speel voornamelijk casual pve als dagger necro en je kan eigenlijk gewoon niet dood.
Voorheen speelde ik dual dagger maar heb warhorn erbij genomen de laatste jaren.
En als secundary staff waartussen ik wissel (staff voor ranged en daarna de dagger erbij met warhorn skills voor midrange zaken).
En deathshroud voor afwisseling voor de extra HP pool.
Mijn main necro gebruikt een greatsword. Ik had altijd dagger, totdat ik die elite kreeg waarmee je een greatsword kon gebruiken. Ik vind het echt fantastisch spelen.

Mijn favoriet blijft echter axe+torch ranger (shortbow of longbow als backup). Melee tot midrange en een beetje longrange). Geen idee of het het meest efficiënte is, daar geef ik totaal niet om... Ik speel omdat ik het leuk vind, efficiëntie is iets voor werk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 17:32
MetalPool schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:39:
De reden waarom ik een haat liefde relatie met GW2 heb is denk ik toch dat ik het upgrade gedeelte van je character mis. En dan uiteraard na je ascended gear verzameld te hebben op lvl 80. Ik loop nu al jaren met dezelfde gear rond en juist die progression mis ik gewoon. Ook al vervloek ik zo`n gear systeem soms in bijvoorbeeld WoW. MAar als ik dan na maanden GW2 weer een keer opstart moet ik echt een doel voor ogen hebben. Dan speel ik mezelf helemaal scheel en kom na 2 weken tot de conclusie dat ik eigenlijk weer klaar ben met dat doel. Mijn laatste doel was bijvoorbeeld de Skyscale (flying mount) en die heb ik nu en dan zit ik weer....tja en nu? Laatste expansion gespeeld en na die story gedaan te hebben is er niet zo heel veel meer te doen in die zone (correct me if im wrong) Het is echt een geweldige MMO, begrijp me niet verkeerd. Maar als je eenmaal de limit hebt gevonden heb je het eigenlijk ook wel allemaal gezien.

P.s. Puur persoonlijk allemaal uiteraard.
Hier exact hetzelfde probleem. Ik volgde de ontwikkeling van GW2 bijna religieus omdat ik het origineel enorm veel gespeeld hebt maar na launch de main story gedaan te hebben viel ik in een gat. Regelmatig kom ik nog even terug omdat de wereld zo fantastisch is en ik zin heb om een bepaalde profession te spelen. Maar dan log ik in en dan is het weer 'Ik wil wel engineer spelen, maar op m'n warrior heb ik HoT en living story x al gedaan en ik heb geen zin om alles nog een keer te doen' of 'ik wil graag een ascended armor set, maar het is zo tijdrovend en onduidelijk wat nou de weg ernaartoe is' en dan langzaam stop ik weer met spelen. Een legendary zal ik daarom ook nooit behalen. Overigens, een console port zou mij wel weer terug in de game brengen, maar die komt er voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik heb nog een level 80 boost. Maar weet het direct wat er gebeurd. Moet.je dan ook echt de laatste uitbreiding hebben om leuk te kunnen spelen? Wil met 1 char levellen en 1 dan boost geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

jaydenjarno schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:51:
Ik heb nog een level 80 boost. Maar weet het direct wat er gebeurd. Moet.je dan ook echt de laatste uitbreiding hebben om leuk te kunnen spelen? Wil met 1 char levellen en 1 dan boost geven
Het is geen 'must' om de laatste uitbreiding te hebben. Je kan het spel gerust spelen zonder de uitbreidingen in eerste instantie. Ik zou gewoon lekker gaan levelen en wanneer je verder komt gewoon de uitbreidingen kopen.

Boost lekker bewaren voor later moment.

Rupsen, Rapsen.

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
is er nog een leuke NL guild op far shiverpeaks? ik ben daar eergister begonnen ondertussen al level 40 haha

• JDizzle
mierenmepper schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:17:
is er nog een leuke NL guild op far shiverpeaks? ik ben daar eergister begonnen ondertussen al level 40 haha
Je hoeft niet noodzakelijk een guild te zoeken die op dezelfde "world/server" zit.
Tenzij je met je guildmembers WvWvW wilt gaan doen. Dus mocht je een Nederlandstalige guild vinden die nieuwe leden werft in de worldchat kun je die gewoon zonder problemen joinen.

GW2 heeft tegenwoordig een systeem dat mensen van alle homeworlds met elkaar laat spelen.
De home world kies je alleen nog maar om een world te vertegenwoordigen in WvWvW
(World vs World vs World).

Veel plezier verder, en succes met het vinden van een leuke guild :*)

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:42
Ik weet niet of ze nog bestaan, maar lijkt mij wel; NLT. Leuke guild, waar ik met veel plezier in heb gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Zijn redelijk wat NL/BE guilds, zowel klein als groot.
Gewoon een beetje rondrennen in de grote steden dan zie je ze vanzelf voorbijkomen. ;)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Vraag.

Nu weet ik dat ik via steam mijn arenanet GW2 kan spelen en wel met -provider Portal.

Nu heb ik een steamdeck, maar ik ga er van uit dat door bovengaande truuk gewoon de arenanet gw2 opstart en niet de steam gw2 met je arenanet gevens? Dus dat ik eigenlijk deze truuk niet kan doen op mijn steam deck?
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic