Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Heb nu dus een level 80 en ben beetje verdwaald in wat ik wil doen
Zit nu nog gewoon wat "hartjes" te doen. Maar dat is geen end game. Wvw wil ik ook gaan doen naar denk dat er nog veel meer is
Waar zijn jullie mee gestart op level 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:13:
Zit nu nog gewoon wat "hartjes" te doen. Maar dat is geen end game. Wvw wil ik ook gaan doen naar denk dat er nog veel meer is
100% map completion.
WvW.
living season

en farmen/grinden voor de legendary items (en natuurlijk ook nog steeds de ascended spullen.

In mijn beleving is er geen endgame.
Je hebt wel een paar raids maar dat is het dan ook. Het is vooral een 'living world' vol met events.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:02
jaydenjarno schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:13:
Er is genoeg te doen! Afhankelijk van of je wel of geen expansions hebt.
- Je zou alle masteries kunnen gaan level en maxen.
- Specializations unlocken,
- Additionele mounts unlocken, de skyscale bijvoorbeeld.
- Alle dungeon paden een keer doen.
- Beginnen aan Fractals
- Map completion
- Alle living season content doorlopen voor het verhaal.
- Full ascended armor en wapens
- Crafting maxen
- Raids en strike missions zou ik misschien nog niet direct aan beginnen :)

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 17:01
Timmetjuhs schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:29:
[...]

- Beginnen aan Fractals
- Map completion
- Crafting maxen
…maar dat maakt me wel benieuwd :) wat is wel een goed moment (Of minimum vereiste) en manier om met raids en strike missions te beginnen?

Verwijderd

ik gok lvl 80 en goede (ascended) gear?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:02
yulunga schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:51:
[...]

…maar dat maakt me wel benieuwd :) wat is wel een goed moment (Of minimum vereiste) en manier om met raids en strike missions te beginnen?
Het belangrijkste in mijn ogen is om je class goed te kennen, dus weten welke skills je eventueel zou kunnen wisselen om bepaalde bosses makkelijker te maken. Denk daarbij aan extra CC skills, stability, reflects etc.. En een build te spelen die je lekker ligt en waarbij je de skill rotation comfortabel kan doen. Een raid kan nogal chaotisch worden :P dus als veel van je rotatie op auto modus gaat kun jij je beter focussen op de mechanics.
Als je net lvl 80 bent ben je vaak nog wat met je build aan het spelen, heb je nog niet alle specializations unlocked dus is in mijn ogen meteen raiden wel een grote stap. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat het niet gaat. Met een goede groep kom je er wel doorheen, maar je wilt wel je steentje bijdragen.

Gear hoeft niet perse full ascended the zijn. Zolang het maar geschikt is voor je build. Dus geen stapels aan toughness als je een DPS build hebt. Daar gaat je tank niet blij mee zijn =)
Ascended wapens zou ik dan wel willen aanraden, puur al voor de dps boost. Ascended trinkets zijn ook welkom. En ook fijn om eventuele agony resistance in te slotten voor als je fractals wilt gaan doen.
Je kunt veel profijt uit sigils en runes halen. Dus probeer een goede set van runes (6 stuks) voor bij je build te zoeken. Deze hoeven niet eens heel duur te zijn. Vaak zijn er alternatieve goedkopere opties beschikbaar als je niet meteen voor de best in slot optie wilt gaan.

Ik ben geen expert en er zullen vast wel mensen zijn die zeggen van joh spring gewoon meteen een raid in, of weer andere die vinden dat je full ascended/best in slot gear moet hebben voor je daar aan begint. Het belangrijkste is gewoon plezier te hebben, als jij compfortabel voelt met je build, de game mechanics en decent gear hebt, go for it! Join gewoon eens een trainings groep of ga met een guild mee en kijk hoe het bevalt.

Verwijderd

Timmetjuhs schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:57:
[...]

Het belangrijkste in mijn ogen is om je class goed te kennen, dus weten welke skills je eventueel zou kunnen wisselen om bepaalde bosses makkelijker te maken. Denk daarbij aan extra CC skills, stability, reflects etc.. En een build te spelen die je lekker ligt en waarbij je de skill rotation comfortabel kan doen. Een raid kan nogal chaotisch worden :P dus als veel van je rotatie op auto modus gaat kun jij je beter focussen op de mechanics.
Als je net lvl 80 bent ben je vaak nog wat met je build aan het spelen, heb je nog niet alle specializations unlocked dus is in mijn ogen meteen raiden wel een grote stap. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat het niet gaat. Met een goede groep kom je er wel doorheen, maar je wilt wel je steentje bijdragen.

Gear hoeft niet perse full ascended the zijn. Zolang het maar geschikt is voor je build. Dus geen stapels aan toughness als je een DPS build hebt. Daar gaat je tank niet blij mee zijn =)
Ascended wapens zou ik dan wel willen aanraden, puur al voor de dps boost. Ascended trinkets zijn ook welkom. En ook fijn om eventuele agony resistance in te slotten voor als je fractals wilt gaan doen.
Je kunt veel profijt uit sigils en runes halen. Dus probeer een goede set van runes (6 stuks) voor bij je build te zoeken. Deze hoeven niet eens heel duur te zijn. Vaak zijn er alternatieve goedkopere opties beschikbaar als je niet meteen voor de best in slot optie wilt gaan.

Ik ben geen expert en er zullen vast wel mensen zijn die zeggen van joh spring gewoon meteen een raid in, of weer andere die vinden dat je full ascended/best in slot gear moet hebben voor je daar aan begint. Het belangrijkste is gewoon plezier te hebben, als jij compfortabel voelt met je build, de game mechanics en decent gear hebt, go for it! Join gewoon eens een trainings groep of ga met een guild mee en kijk hoe het bevalt.
eens. Ascended gear is echt geen vereiste. Mensen die hun class tot in de puntjes beheersen zijn beter dan mensen zoals ik die eigenlijk maar een beetje skills mashen maar geen meta-spelers zijn. Ascended gear helpt dan wel een klein beetje maar het beheersen van je class (en weten wat je medespelers kunnen doen) is waar het om draait.

Fractals zijn een goed dingetje om dan mee te beginnen om te kijken of dat voor jou werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:10
Strikes/raids heb ik 2x gedaan, is mijn ding niet. Voor mij iets te hoge flashback naar WoW disciplines, mijn 'endgame' is happy rondrennen over alle continenten, 'event zones' doen (Verdant Brink, Auric Basin) of meehuppelen met de diverse meta's in de de mappen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook prima en het grote voordeel van GW2 boven andere MMO's is dat er voor iedereen wat is. Letterlijk elke scheet die je laat geeft wel een soort beloning.

Natuurlijk zijn sommige activiteiten efficiënter dan anderen (meestal de moeilijkere of content die je samen moet doen), maar niks dwingt je daaraan mee te doen. Je kunt wel ascended gear gaan halen, maar als open world je ding is ga je daar bar weinig winst uit halen.

Bepaal gewoon zelf wat je leuk vindt om te doen, speel het spel en je komt er vanzelf. Sommige zaken zijn lange grinds, maar als je lol maakt op de weg ernaar toe is dat niet zo erg. Zelf na jaren teruggekeerd en je kunt eigenlijk meteen de draad weer oppakken; dat is wel een groot voordeel aan horizontale progressie!

Ook alts zijn trouwens erg goed te doen en leuk voor de afwisseling! De meeste unlocks (mounts, recipes, achieves, currencies) zijn account wide en veel gear is account bound; zeer alt-friendly dus. En elke profession (class) speelt toch net weer ff anders.

[ Voor 23% gewijzigd door Morrar op 02-10-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmetjuhs schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:29:
[...]

- Beginnen aan Fractals
- Map completion
- Crafting maxen
Het mooie van GW2 vind ik dat het spel het niet afdwingt, maar dat je je eigen doelen kunt stellen. Het nadeel kan natuurlijk ook zijn dat het spel het niet afdwingt, maar dat je je eigen doelen moet stellen :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Het spel bij release gekocht, in het begin wel redelijk (casual) gespeeld maar door tijdgebrek al vele jaren niet of nauwelijks. Ik heb een Warrior en Elementalist op lvl 80 maar geen legendaries of ascended gear.

Vorige week het spel weer eens aangeslingerd, na het rondkijken op de "oude" characters (en alle birthday gifts ophalen) toch besloten een nieuw character aan te maken om weer in de game te komen. Nu weer rustig aan het levelen met een Sylvari ranger en moet zeggen dat ik er weer van geniet. Lekker op het gemak maps afwerken zonder haast en genieten van de lore en wereld. Ben nu nog maar level 25, eerst naar 80 en als het mij dan nog steeds bevalt de uitbreidingen aanschaffen.

Goed om te zien dat de game, ondanks de leeftijd nog zo actief gespeeld en support wordt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
mierenmepper schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:17:
is er nog een leuke NL guild op far shiverpeaks? ik ben daar eergister begonnen ondertussen al level 40 haha
ondertussen level 80, 100% map completion. en living world season 1 uitgespeeld met 100% achievements. Wat heeft deze game een fantastische community. geniet hier echt van. iedereen wilt iedereen helpen. Geen toxic gezeik over gear. sterker nog heb je iets niet kopen ze het voor je (mits niet te duur). Echt een verademing tov bijvoorbeeld wow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Iemand een gratis ingame cosmetic?

Code bijgaand:

8SS4LC-N3HVC-TVMX-PX4-68FRQ1

De laatste letter ontbreekt en is een Nombotstegentegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Shiftace schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:01:
Iemand een gratis ingame cosmetic?

Code bijgaand:

8SS4LC-N3HVC-TVMX-PX4-68FRQ1

De laatste letter ontbreekt en is een Nombotstegentegaan
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Is er nog een Tweakers guild actief op GW2?
Ik heb in de beginjaren redelijk wat gespeeld en zat toen op Far Shiverpeaks dacht ik.
Ik heb nu na zoveel jaren het spel opnieuw gedownload op Steam en wil graag opnieuw beginnen.
Far Shiverpeaks is niet meer mogelijk zie ik, die zit vol.
Zijn er andere servers bekend met nl guilds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sinds afgelopen donderdag ofzo dit weer eens opgepakt :) kan me
Het verhaal toch niet herinneren zo lang is het geleden en zocht iets om deze week te dekken tot Diablo uit komt :p

Maar telkens weer denk ik van: ja dit is gewoon echt een leuke mmo om doorheen te spelen maar heb geen vrienden die dit ook spelen dus dan hou ik het niet vol.

Wat ik wel heel gaaf vind is dat de wereld vol voelt. K verwacht dat het sharding is van verschillende servers of niet? Want ik kom echt overal mensen tegen.

Zat wel heel erg met fomo weer of ik een nieuwe character wilde spelen of verder gaan met mijn oude. Toch uiteindelijk een nieuwe gedaan.

Vond het ook vervelend dat me oude character een Asura was :p slechte armor looks haha

Speel nu human Thief

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 17:32
Ricmaniac schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:03:

Wat ik wel heel gaaf vind is dat de wereld vol voelt. K verwacht dat het sharding is van verschillende servers of niet? Want ik kom echt overal mensen tegen.
Klopt, voordeel van het opsplitsen in zones is dat er per zone een of meerdere instanties zijn waarin je mensen kan tegenkomen, is een instantie te leeg dan krijg je een melding of je deze wilt verlaten voor een kleine boost, na 30m word je er sowieso uitgekickt dan geloof ik. Houdt inderdaad de mensen netjes bij elkaar en pas als er veel mensen naar een zone komen is het pas nodig om mensen op te splitsen over verschillende instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

En gisteren is de nieuwe expansion aangekondigd, Secrets of the Obscure, en we gaan eindelijk naar de Wizard's Tower in Kessex Hills!

Dat gaat terug tot Guild Wars 1, waar de quest "The Villany of Galrath" plaats vond. Er zijn ook heel wat wijzigingen die in het spel komen, want dit is de eerste kleinere expansion volgens het nieuwe systeem.

Ik ben alvast hyped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Kevjoe schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:35:
En gisteren is de nieuwe expansion aangekondigd, Secrets of the Obscure, en we gaan eindelijk naar de Wizard's Tower in Kessex Hills!

Dat gaat terug tot Guild Wars 1, waar de quest "The Villany of Galrath" plaats vond. Er zijn ook heel wat wijzigingen die in het spel komen, want dit is de eerste kleinere expansion volgens het nieuwe systeem.

Ik ben alvast hyped :)
https://www.guildwars2.com/en/secrets-of-the-obscure/

Meer informatie :P

Ik ben wel benieuwd, maar moet het nog maar zien. Ik heb EoD gekocht, maand gespeeld en eigenlijk niet meer aangeraakt. Kon er maar niet in komen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vandaag nieuwe expansion uitgekomen. Kriebelt dan toch weer mega veel om hem aan te schaffen en weer eens een kijkje te nemen in deze super uitgebreide MMO :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Ik heb deze expansion en het deel van de story gedaan dat de eerste nieuwe map unlockt. Ik moet zeggen: ze geven er weer een mooie draai aan en de muziek is wat mij betreft weer op het niveau van HoT, mooie ondersteuning bij het sfeertje dat ze proberen neer te zetten.

Hoelang de expansion storyline gaat zijn en welk deel ervan in de vorm van 'living world' updates toegevoegd gaat worden ben ik nog wel benieuwd naar. Aangekondigde features als nieuwe wapenmogelijkheden bij bestaande classes zitten er volgens mij nu nog niet in.

Het is vooral fijn dat er eindelijk non raid/pvp/wvw legendary armors beschikbaar komen. Maakt het voor mij als casual haalbaarder om die qol gear te halen en niet elke paar maanden mn ascended te restatten (waarvoor ik overigens toch te lui ben... goeie kans dat een legendary set gewoon op berserker of viper's komt te staan ;)).

Overigens zijn er nu ook twitch-drops beschikbaar (als je zin hebt om 10 uur naar een streamer te kijken althans). Zitten wel wat leuke BL-items tussen.

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:06
Tot nu toe niet echt een fan van de nieuwe dailies moet ik zeggen.

Misschien een kwestie van wennen, maar tot nu toe nog niet echt gemotiveerd om ze te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
De dailies overkomen me nog een beetje: 'oh er glimt wat bovenin mn scherm, zou mn inventory weer vol zitten?'. Dat valt dan weer eens niet tegen.

Ikzelf ben niet zo (of eigenlijk: helemaal niet) van de pvp of wvw, qua diversiteit van de dailies blijft er dan maar weinig over en zit je er zo doorheen. Wellicht dat (als) de oude living-world-map dailies hierin geïntegreerd worden een verbreding van de opties kunnen bieden, of dat het mogelijk wordt om pvp/wvw opties om te zetten in pve-equivalenten (zodat de totale dagelijks of weekelijks te ontvangen punten gemaximeerd worden).

De waarde van de dailies is wel flink afgenomen, vooral door integratie van de daily login-rewards. Gewoon inloggen levert nu nog maar weinig op. Waar je voorheen na 30 dagen braaf inloggen ineens een account-brede static gold drop increase had van 2% en daarvoor al tal van andere goodies (mystic coins, clovers, levelup-manuals enzovoorts) moet je het nu doen met 5 schamele puntjes (waar je m.i. bar weinig relevants voor koopt: een 'legendary starter kit' kost je bijvoorbeeld 1000 punten en 1% static gold increase kost je hetzelfde). Qua waardering van de te kiezen rewards valt daar misschien nog wat aan te doen, maar de pc gaat er niet speciaal voor aan.

De (pve) weeklies trekken me vooralsnog een stuk minder. 100 monsters van x of y naar de mists sturen klinkt meer als een uurtje arbeid in een zone waar ik op dat moment niet persé zin in heb. Die leveren dan weer wel wat op (200-400 punten dacht ik...). Dat ze een 'achievement' als doel in de weeklies hebben zitten is dan wel weer grappig, maar leidt weer af van eigen doelen.

Wat betreft de nieuwe content: gisteren een uurtje de eerste map en wat story dingen gedaan... die zitten wel goed in elkaar. De map (Skywatch Archipelago) vereist wel een skyscale (liefst met masteries) maar is goed te navigeren, bevat een juiste mate van overzicht vs gedetailleerde content en zit vol met relevante events, zij het nog een tikje buggy hier en daar (stalls, teveel/ teweinig monsters) maar die worden vlot gefixt.

De meta verliep voor mij nog wat minder soepel, op de valreep een failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ik heb deze game nooit echt een serieuze kans gegeven omdat ik altijd bezig ben geweest met ESO en WOW. Ben tot nu toe blij met wat er te doen is en hoe het allemaal speelt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yulunga
Pixxel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:11:

Ikzelf ben niet zo (of eigenlijk: helemaal niet) van de pvp of wvw, qua diversiteit van de dailies blijft er dan maar weinig over en zit je er zo doorheen. Wellicht dat (als) de oude living-world-map dailies hierin geïntegreerd worden een verbreding van de opties kunnen bieden, of dat het mogelijk wordt om pvp/wvw opties om te zetten in pve-equivalenten (zodat de totale dagelijks of weekelijks te ontvangen punten gemaximeerd worden).
je kunt zelf het de vault aanpassen. Er zit een optie in om pvp en wvw uit te zetten. Als je dat doet, krijg je vanaf morgen alleen pve objectives :)

(het tandwiel linksboven in de vault)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
yulunga schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

je kunt zelf het de vault aanpassen. Er zit een optie in om pvp en wvw uit te zetten. Als je dat doet, krijg je vanaf morgen alleen pve objectives :)

(het tandwiel linksboven in de vault)
Klopt inderdaad, dat is een fijne feature die het wat overzichtelijker maakt.

Ik suggereerde dat het mooi zou zijn als pvp of wvw opties omgezet konden worden in een pve opties of andersom.

Wanneer je, zoals ik, slechts één van de drie opties graag speelt, ontvang je ook slechts de punten voor één van de drie. Iemand die dagelijks zowel de pve/wvw/pvp opties er doorheen knalt ontvangt effectief meer punten (en heeft meer opties om punten te ontvangen). Je wordt op dit moment, 'gedwongen' om alle content te spelen voor maximaal resultaat, terwijl het omschreven doel van deze beloningssystematiek juist was om het spel dat jij leuk vind te belonen.

Toegegeven, voorheen waren er ook losse pve/pvp/wvw dailies, maar een keuze van drie opties uit willekeurig welke categorie was genoeg voor het maximale dagelijkse resultaat. Daarbij was er nogal een verschil in de moeilijkheidsgraad/tijdsinvestering per categorie (bezoek een willekeurige vista in een regio vs 'neem een garrison over').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:38
Pixxel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Wanneer je, zoals ik, slechts één van de drie opties graag speelt, ontvang je ook slechts de punten voor één van de drie. Iemand die dagelijks zowel de pve/wvw/pvp opties er doorheen knalt ontvangt effectief meer punten (en heeft meer opties om punten te ontvangen). Je wordt op dit moment, 'gedwongen' om alle content te spelen voor maximaal resultaat, terwijl het omschreven doel van deze beloningssystematiek juist was om het spel dat jij leuk vind te belonen.
Nee je wordt niet gedwongen om alle content te spelen. Als jij alleen PVE hebt aangevinkt, krijg je 4 PVE daylies, en 6 PVE weeklies.
Als jij PVE + PVP aangevinkt heb, krijg jij nog steeds 4 daylies, verdeeld over PVE en PVP.

Kortom: je hebt elke dag max 4 daylies, en elke week max 8 weeklies (8 is uit m'n hoofd. Ik weet wel dat je ze niet allemaal hoeft te doen om de weekselijke target van 6 te halen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pixxel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:11:
De dailies overkomen me nog een beetje: 'oh er glimt wat bovenin mn scherm, zou mn inventory weer vol zitten?'. Dat valt dan weer eens niet tegen.

De waarde van de dailies is wel flink afgenomen, vooral door integratie van de daily login-rewards. Gewoon inloggen levert nu nog maar weinig op. Waar je voorheen na 30 dagen braaf inloggen ineens een account-brede static gold drop increase had van 2% en daarvoor al tal van andere goodies (mystic coins, clovers, levelup-manuals enzovoorts) moet je het nu doen met 5 schamele puntjes (waar je m.i. bar weinig relevants voor koopt: een 'legendary starter kit' kost je bijvoorbeeld 1000 punten en 1% static gold increase kost je hetzelfde). Qua waardering van de te kiezen rewards valt daar misschien nog wat aan te doen, maar de pc gaat er niet speciaal voor aan.

De (pve) weeklies trekken me vooralsnog een stuk minder. 100 monsters van x of y naar de mists sturen klinkt meer als een uurtje arbeid in een zone waar ik op dat moment niet persé zin in heb. Die leveren dan weer wel wat op (200-400 punten dacht ik...). Dat ze een 'achievement' als doel in de weeklies hebben zitten is dan wel weer grappig, maar leidt weer af van eigen doelen.

Wat betreft de nieuwe content: gisteren een uurtje de eerste map en wat story dingen gedaan... die zitten wel goed in elkaar. De map (Skywatch Archipelago) vereist wel een skyscale (liefst met masteries) maar is goed te navigeren, bevat een juiste mate van overzicht vs gedetailleerde content en zit vol met relevante events, zij het nog een tikje buggy hier en daar (stalls, teveel/ teweinig monsters) maar die worden vlot gefixt.

De meta verliep voor mij nog wat minder soepel, op de valreep een failure.
Je kunt een voorkeur voor PvE, WvW, PvP of een combinatie van de drie instellen via het tandwiel linksboven in de Wizard's Vault. Deze voorkeur werkt zowel voor de Daily als voor de Weekly.

De waarde van de Dailies in de Wizard's Vault is niet afgenomen ten opzichte van de vroegere Dailes, de balans in rewards tussen inloggen en daadwerkelijk uitvoeren van een taak is wel verschoven. Alleen elke dag inloggen levert nu minder op dan in de oude situatie. Elke dag alle vier de Dailes doen levert met de Wizard's Vault (veel) meer op dan in de oude situatie. En daar komen de rewards van de Weekly nog bij.

Wat wel een achteruitgang is met het nieuwe systeem (Wizard's Vault) is het gebrek aan keuzen voor de Daily. Ja, je kunt een voorkeur instellen voor PvE, WvW en/of PvP, maar je krijgt 4 taken die je allemaal moet uitvoeren voor de beste beloning. Terwijl je in het oude systeem per spelonderdeel (PvE, WvW en PvP) 4 keuzen had en je in totaal er maar 4 hoefde te doen voor de beste beloning. Zie ook HowsMyApple's reactie hierboven, hij was mij net voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
Oehh, dank jullie wel!

Ik denk dat ik dan het tandwieltje bij uitrol van de update gemist heb.

Updaten ze de dailies de dag na het opgeven van de voorkeuren, bij de eerstvolgende refresh? Dan zou ik ze vanavond moeten kunnen zien als ik weer inlog... Ben hoopvol benieuwd!

Focus is nu om eerst de story maar even af te werken, om spoilers te voorkomen. Daarna eens de nieuwe legendary armor vereisten bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Pixxel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:30:
Oehh, dank jullie wel!

Ik denk dat ik dan het tandwieltje bij uitrol van de update gemist heb.

Updaten ze de dailies de dag na het opgeven van de voorkeuren, bij de eerstvolgende refresh? Dan zou ik ze vanavond moeten kunnen zien als ik weer inlog... Ben hoopvol benieuwd!

Focus is nu om eerst de story maar even af te werken, om spoilers te voorkomen. Daarna eens de nieuwe legendary armor vereisten bekijken!
Als je vandaag je voorkeuren aanpast, die zie je morgen de aangepaste daylies en komende maandag de aangepaste weeklies.

Open World Legendary Armor komt pas over een aantal maanden toch, dacht ik? Het is in ieder geval al wel zichtbaar bij je collections, maar als het goed is kun je nog niet alle items ervoor verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
De wiki geef je gelijk

Ik heb ergens na de update een bloodstone brick gemaakt en zag wel dat daarmee aan een onderdeel van de collection voldaan werd. Dus ik ga vooral eens kijken of het reeds beschikbare al dan niet timegated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Ow verhaal van Pixxel lezende.

Er is geen dagelijks gratis kadootje meer voor alleen maar even inloggen met op eind van de 30 dagen termijn een grotere kies maar uit kado?

Was eigenlijk enigste van ik deed de afgelopen maanden. Inloggen, op 30 dagen dagen kalender vakje wegstrepen en weer uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
HowsMyApple schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:42:
[...]

Als je vandaag je voorkeuren aanpast, die zie je morgen de aangepaste daylies en komende maandag de aangepaste weeklies.

Open World Legendary Armor komt pas over een aantal maanden toch, dacht ik? Het is in ieder geval al wel zichtbaar bij je collections, maar als het goed is kun je nog niet alle items ervoor verzamelen.
Bij de eerste keer die opties zien is het wel direct aangepast, handig voor de mensen die nog moeten inloggen, kan je direct met je voorkeur beginnen.
fitznl schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:55:
Er is geen dagelijks gratis kadootje meer voor alleen maar even inloggen met op eind van de 30 dagen termijn een grotere kies maar uit kado?
Die zat nu bij mij bij de nieuwe challenges, mogelijk dat ze dus die kant op zijn gegaan?

Kreeg een setje van 3 relic waar ik uit mocht kiezen, maar heb enkel in survival eentje gevonden die nuttig is, de rest valt me aardig tegen.

Denk ook niet dat ik veel ga spelen, nog steeds moet je per character je story af gaan werken, ik ben niet net als Canthan van plan weer met elke character die hele zut te gaan doorlopen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
SinergyX schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:08:

Denk ook niet dat ik veel ga spelen, nog steeds moet je per character je story af gaan werken, ik ben niet net als Canthan van plan weer met elke character die hele zut te gaan doorlopen.
Hoeft ook niet toch? Je kan nog steeds in elke regio komen met elk character zonder je de story daarmee hebt doorlopen. (TP to friend is daar erg handig voor bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
SinergyX schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:08:

Kreeg een setje van 3 relic waar ik uit mocht kiezen, maar heb enkel in survival eentje gevonden die nuttig is, de rest valt me aardig tegen.

volgens mij waren die drie relic boxjes vooral ter intro van het nieuwe systeem waarbij de tier 6 effecten van runes in een nieuw slot gestopt zijn. Een eenmalig cadeautje dus.

Om eerlijk te zijn, ik heb mn Zhaithan en HoT story op 2 characters gedaan, en de living world op 2 (iets met een legendary amulet), PoF op eentje en Cantha ook so far op één. Geen haar op mn hoofd om ze all 20-ish door het hele verhaal heen te loodsen hoor! Incidenteel, als ik zin heb om een achievement in een story-step te proberen start ik het specifieke verhaal-deel op.

Weet iemand toevallig of er een 'eye of the north' of 'arborstone' map komt (of al is) waar je snel naar kunt teleporten?

In aanvulling daarop zou het helemaal mooi zijn als ze alle teleports even in één item stoppen. Dan heb ik weer wat shared inventory slots vrij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
HowsMyApple schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

Hoeft ook niet toch? Je kan nog steeds in elke regio komen met elk character zonder je de story daarmee hebt doorlopen. (TP to friend is daar erg handig voor bijvoorbeeld)
Regio's zijn simpel, maar gaat me ook om bepaalde vendors of quests die je anders niet hebt, ik snap niet dat zoveel progressie account-wide is, maar dat opeens stories (waar letterlijk geen keuzes te maken zijn, slechts achievements te halen) maar altijd persoonsgebonden.

Over de jaren hebben ze sommige professions van niets naar geweldig gebracht, maar gelijktijdig andere professions juist 10x minder interessant, dus de tijden dat ik speelde ging van warrior naar necro naar ranger naar thief en nu weer engineer, dan denk je even op een map of event te gaan spelen.. oooh wacht, nog niet unlocked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fitznl schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:55:
Ow verhaal van Pixxel lezende.

Was eigenlijk enigste van ik deed de afgelopen maanden. Inloggen, op 30 dagen dagen kalender vakje wegstrepen en weer uitloggen.
Daily achievements en de daily login reward (gratis kadootje) zijn samen vervangen door de Wizard's Vault. De Wizard's Vault heeft vier dagelijkse activiteiten die "Astral rewards" geven waarmee je zelf je kadootjes kunt uitkiezen. De eerste dagelijkse activiteit in de Wizard's Vault is voor inloggen, dus je krijgt nog steeds een beloning voor dagelijks alleen inloggen. Je mag de kadootjes zelf uitzoeken maar je kunt er na 30 dagen minder uitzoeken dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Pixxel schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Weet iemand toevallig of er een 'eye of the north' of 'arborstone' map komt (of al is) waar je snel naar kunt teleporten?

In aanvulling daarop zou het helemaal mooi zijn als ze alle teleports even in één item stoppen. Dan heb ik weer wat shared inventory slots vrij :D
Is er al. Wizard's Tower is de hub voor Strike Missions. Kom je voor je naar de tweede map gaat. Een teleport scroll ervoor krijg je na een korte collection, die na de volledige story unlocked.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
is GW2 nu nog leuk om in te beginnen als je maar paar uur in de week tijd heb? ;)
Zag dat ik het in 2013 gekocht heb (en maar paar keer gespeeld heb destijds), maar account is geblocked dus even opgevraagd waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kieft91 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:03:
is GW2 nu nog leuk om in te beginnen als je maar paar uur in de week tijd heb? ;)
Zag dat ik het in 2013 gekocht heb (en maar paar keer gespeeld heb destijds), maar account is geblocked dus even opgevraagd waarom.
Het is juist leuk als je maar een paar uur in de week tijd hebt. Er zijn dingen die je op bepaalde tijdstippen moet doen (als je daar zin in hebt natuurlijk), maar het gros is gewoon relaxed te spelen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Wailing_Banshee schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:17:
[...]

Het is juist leuk als je maar een paar uur in de week tijd hebt. Er zijn dingen die je op bepaalde tijdstippen moet doen (als je daar zin in hebt natuurlijk), maar het gros is gewoon relaxed te spelen.
En zijn er nog actieve NL guilds waar ik met al me vragen terecht kan mocht ik het weer gaan oppakken haha ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HowsMyApple
Kieft91 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:03:
Zeker. Ikzelf speel ook 'slechts' een uur of 6 verdeeld over de hele week.
Of je nu lekker de wereld wil verkennen en hier en daar wat events doen, of enkel wat raids en strikes (wat het enige is dat ik nog zo'n beetje doe), er is voor ieder wat wils.
Gelukkig is GW2 geen mmo die je 'verplicht' heel veel moet spelen om een beetje mee te kunnen draaien met de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixxel
Ik zit met een paar ouwe rotten in een klein international guild. Ben met name zondagavond actief (guild missions, meest buggy content ever, maar het levert wel lekker op ;)). En daarnaast af en toe een uurtje in de avond. Wat makkelijke strikes, of een map meta, een collection najagen, of een stukje verhaallijn spelen, halverwege afgeleid zijn door een random event die ik nog niet eerder gezien heb enzovoorts.

Wat mij betreft is dit juist een mmo die je laid-back af en toe kunt oppakken. Stat-wise is er geen noodzaak te blijven spelen om mee te kunnen komen. Enerzijds kun je met goed verkrijgbare Exotics al meer dan prima uit de voeten in de meeste content. Heb je eenmaal ascended gear (stat-wise hetzelfde als legendary) zit je helemaal gebakken, tot er een rebalance doorgevoerd wordt natuurlijk. Endgame zit hem dus vooral in quality-of-life items zoals Legendaries, die je kunt voorzien van andere stats zonder moeilijk te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Cool om te zien dat deze MMO zo toegankelijk is voor "casuals" :P voor zover ik het zie ook echt mega veel te doen voor als je wel hardcore wilt spelen en voornamelijk als je een completionist bent :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixxel
Oh, voor de completionist kan het een fulltime baan zijn denk ik... Voor mij is het leuker om, als er toevallig een achievement is die ik en-passant bijna compleet heb om 'm 'even' af te maken.

Ook leuk: vrij recent heb ik alle legendary weapon-collections gestart, dan krijg je bij de meest random dingen ineens een onderdeel van een collection.

Jammer dat de legendary collections enigszins overbodig zijn geworden: het kost je meer aan materialen om de verschillende precursor-onderdelen te craften dan om simpelweg de precursor via de TP aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:28
Ik ben ook weer aan het spelen en ik vermaak me uitstekend. heb een lvl 18 ranger. Ik heb alleen wel een beetje moeite om directie te vinden/houden in het spel. op gegeven moment kreeg ik mijn personal story, dat is nu klaar, maar moet ik nu weer gewoon hartjes vol gaan maken dan? of is er een snelere/betere manier van levelen? En waar moet ik heen?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:25
Visgek82 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:45:
Ik ben ook weer aan het spelen en ik vermaak me uitstekend. heb een lvl 18 ranger. Ik heb alleen wel een beetje moeite om directie te vinden/houden in het spel. op gegeven moment kreeg ik mijn personal story, dat is nu klaar, maar moet ik nu weer gewoon hartjes vol gaan maken dan? of is er een snelere/betere manier van levelen? En waar moet ik heen?
Als het goed is(lang tijd al niet meer gespeeld) krijg je iedere 10 levels inderdaad story quests en tussen door kan je alles doen wat je wilt. Van group/raid bosses tot dungeon tot inderdaad hartjes vullen of wayPoints zoeken of vista puzzels. Bijna alles levert wel exp op. En ja er zal vast een snelste manier zijn. Maar dat zijn meestal ook de meeste grindy/boring quests die er zijn. Wil je wat afwisseling kijk eens bij een world boss(ik had ooit een website voor times van alle bosses/events)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixxel
Heel simpel, je bent level 18, dus je eerste doel zou zijn: level 80 (=max) halen en alle skills en traits unlocken. De story kan daarbij helpen (of een nevendoel zijn). Probeer gaandeweg masterypoints op te pikken en kijk of er maps zijn die je bijna compleet ontdekt hebt (note: zelfs met 100% completion kom je soms events tegen die je eerder niet gezien hebt). Ontdek de kleine details en laat je gaandeweg meevoeren met een eventchain of een clubje gelijkgezinde spelers. Het mooie is: alles draagt bij aan je doel om level 80 te halen, dus niks is fout.

Je skills zul je gaandeweg unlocken en kun je al naar gelang aanpassen (zolang je niet in gevecht bent).
Voor traits geldt hetzelfde, maar daarin zit iets meer diepgang verwerkt. De traits samen bepalen op welk vlak je character sterker is. Sommige traits geven een bonus bij een bepaalde speelstijl of een bepaald wapen en sommige traits werken samen. Kun je lekker mee klooien.

Heb je dus ineens zin om van je ranger met longbow en shortbow meer iets in close-range te maken: prima, pak een andere set traits en skills die daarbij past en gaan ben die banaan!

metabattle.com heeft een serie 'builds' die effectief kunnen werken voor verschillende activiteiten. snowcrows.com focust meer op de optimale build voor raids. Voor beide geldt dat het vanaf level 80 is, maar vaak kun je ook met (delen van) deze builds uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die richting is iets wat je zelf bepaalt... Bij mij is levelen nooit het doel, mijn doel is altijd om te verkennen en dan komt het levelen vanzelf wel. Er zijn natuurlijk 5 startergebieden, die je allemaal kunt verkennen. Ben je Human en ben je Queensdale en Kessex Hills even zat? Ga lekker naar Ascalon (het Charr startgebied). Of ben je Norn en ben je die sneeuw en ijs even zat? Ga lekker naar Caledon Forest (het Sylvari startgebied) om op te warmen! Mijn idee is altijd dat ik juist te snel level (maar ik ben ook altijd heel snel afgeleid van mijn doel :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja ik ben dus iemand die over het algemeen alle zones altijd 100% wil hebben. dus toen ik levelde in een zone maakte ik de zone ook 100% af met al die waypoints, events, vistas etc.

Wat mij wel heel erg tegen zit is dat dat specifieke punt character bound is. Kan voor mijn gevoel dus niet van main wisselen omdat ik dat dan allemaal opnieuw moet doen. Ben namelijk al 1 keer gewisseld van character die toen op 68% completion zat maar die was Asura (vond ik toen de game uit kwam vet maar kon die later niet meer aan zien) :P zulk lelijke armor op zo'n klein ras.

Dus toen een nieuwe character begonnen en dat was ook na 2 jaar break ofzo dus sowieso niet erg om opnieuw te beginnen.

Maarja dat wil ik niet weer doen nu terwijl ik wel eigenlijk een andere class wil proberen.

In dat opzicht blijven MMO's als FFXIV of zelfs NW zo fijn omdat alles op 1 character is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:15:

Wat mij wel heel erg tegen zit is dat dat specifieke punt character bound is. Kan voor mijn gevoel dus niet van main wisselen omdat ik dat dan allemaal opnieuw moet doen. Ben namelijk al 1 keer gewisseld van character die toen op 68% completion zat maar die was Asura (vond ik toen de game uit kwam vet maar kon die later niet meer aan zien) :P zulk lelijke armor op zo'n klein ras.

Dus toen een nieuwe character begonnen en dat was ook na 2 jaar break ofzo dus sowieso niet erg om opnieuw te beginnen.

Maarja dat wil ik niet weer doen nu terwijl ik wel eigenlijk een andere class wil proberen.

In dat opzicht blijven MMO's als FFXIV of zelfs NW zo fijn omdat alles op 1 character is.
Ik vind dat juist erg prettig dat dat characterbound is. Mijn karakters hebben allemaal hun eigen karakter en doen allemaal hun eigen ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:42
Net begonnen nadat ik het toen het net uit was had gespeeld, maar levellen gaat heel snel. Lijkt wel stuk sneller dan dat ik dacht

Expansions zijn toch pas vanaf level 80?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixxel
gupfishy schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:25:
Net begonnen nadat ik het toen het net uit was had gespeeld, maar levellen gaat heel snel. Lijkt wel stuk sneller dan dat ik dacht

Expansions zijn toch pas vanaf level 80?
Ze zijn niet persé vanaf level 80.
De nieuwe maps en story die ze toevoegen zijn vaak geënt op level 80 characters, simpelweg omdat de monsters er een tandje zwaarder in liggen. Je zou er prima met een level 20 heen kunnen teleporten volgens mij, maar of je dat lang overleefd is een volgende ;). Eigenlijk niet anders dan dat je probeert met een level 60 de cursed shore te bewandelen, het gaat, maar een veteran of event met meerdere monsters doet je de das om. Sterker nog: dat kan als je de monsters of je class niet kent ook met een level 80. Wel op een leuke manier overigens, het zorgt ervoor dat je twee keer nadenkt voor je jezelf in een groepje pocket raptors stort 8) .

Wat wél handig is: als je de masteries uit de expansions gehaald hebt op je ene level 80 character (denk aan gliding/mounts/etc) zijn die masteries ook direct van toepassing op een nieuw character. Dat maakt het doorlopen van het levelen net iets comfortabeler.

Sommige features unlocken meteen na aanschaf van een expansion, welke precies allemaal durf ik niet te zeggen maar in geval van SotO kun je bijvoorbeeld na aanschaf direct extra mogelijke rewards in de Wizards Vault kiezen.

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Ja hallo,

Ik begrijp van horen zeggen dat er een GoT guild is!
Sinds kort ben ik begonnen aan guild wars 2. Ben nog level 30.

Ik zie de memo bij deze reactie verwijzen naar guildoftweakers.org maar die kan ik helaas niet bereiken.
Is er ook een discord o.i.d.?

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

7Sins schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:42:
Ja hallo,

Ik begrijp van horen zeggen dat er een GoT guild is!
Sinds kort ben ik begonnen aan guild wars 2. Ben nog level 30.

Ik zie de memo bij deze reactie verwijzen naar guildoftweakers.org maar die kan ik helaas niet bereiken.
Is er ook een discord o.i.d.?
Vermoed zelf dat dat niet actueel is inderdaad want de site is niet te bereiken en verwacht dat er niet echt actief meer gespeeld word (gezamenlijk) .. misschien wel leuk voor een herstart.

Maar anders heb je denk ik de meeste kans om een guild te vinden via de officiele discord Guild recruitment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
  • Laatst online: 15-09 19:00
Ooit met release gespeeld omdat ik GW1 helemaal grijs heb gespeeld maar kon er niet in komen. Inmiddels vader van twee jonge kids dus super casual en heb ik het idee dat GW2 beter bij mij past.

Op één of andere manier kom ik niet op die Discord pagina maar ben op zoek naar een casual guild. Wellicht zijn er wat medetweakers die mij op weg kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Zojuist begonnen met deze game. Tot nu toe bevalt het mij prima. Ben net lvl 10 en heb nu 10uur lang een mount. Is de enige manier om die permanent te houden om een dlc te kopen?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edrill
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-04 15:10
daltona schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:06:
Zojuist begonnen met deze game. Tot nu toe bevalt het mij prima. Ben net lvl 10 en heb nu 10uur lang een mount. Is de enige manier om die permanent te houden om een dlc te kopen?
Voor zover ik weet zijn alle permanente mounts gelocked in de story of collections van hun desbetreffende expansions or Living World maps.

Raptor kan je permanent unlocken in het eerste uur van de Path of Fire Expansion en kost je niks. De andere mounts hebben (bijna) allemaal een gold/item/time cost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daltona schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:06:
Ik begrijp dat je de gratis variant speelt? Daar zit alleen het eerste spel in.
De mounts komen uit Path of Fire, dus als je die wilt hebben, moet je die erbij kopen. Het is niet echt een DLC, maar een expansie. In de laatste expansie kun je ook de Skyscale krijgen, maar dat is de duurste mount van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Causs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:16:
Ooit met release gespeeld omdat ik GW1 helemaal grijs heb gespeeld maar kon er niet in komen. Inmiddels vader van twee jonge kids dus super casual en heb ik het idee dat GW2 beter bij mij past.

Op één of andere manier kom ik niet op die Discord pagina maar ben op zoek naar een casual guild. Wellicht zijn er wat medetweakers die mij op weg kunnen helpen!
ik zit sinds jaar en dag als inactive 'Ghost of Ascalon' bij [Gwen] Descendants of Gwen (Piken Square).
Ik heb al maanden niet meer gespeeld maar als je iets zoekt (en je hebt GW1 grijs gespeeld) dan vind je deze guild vast wel leuk al was het maar qua naam.

Als ze nog bestaan tenminste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:25:
[...]

Ik begrijp dat je de gratis variant speelt? Daar zit alleen het eerste spel in.
De mounts komen uit Path of Fire, dus als je die wilt hebben, moet je die erbij kopen. Het is niet echt een DLC, maar een expansie. In de laatste expansie kun je ook de Skyscale krijgen, maar dat is de duurste mount van allemaal.
Oke duidelijk, word een expansion kopen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Edrill schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:42:
[...]

Voor zover ik weet zijn alle permanente mounts gelocked in de story of collections van hun desbetreffende expansions or Living World maps.

Raptor kan je permanent unlocken in het eerste uur van de Path of Fire Expansion en kost je niks. De andere mounts hebben (bijna) allemaal een gold/item/time cost.

• Causs
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:41:
[...]

ik zit sinds jaar en dag als inactive 'Ghost of Ascalon' bij [Gwen] Descendants of Gwen (Piken Square).
Ik heb al maanden niet meer gespeeld maar als je iets zoekt (en je hebt GW1 grijs gespeeld) dan vind je deze guild vast wel leuk al was het maar qua naam.

Haha zeker leuk maar ik zit zelfs sinds de release al op Far Shiverpeaks. Inmiddels ook een Nederlandse guild gevonden.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Causs schreef op woensdag 13 september 2023 @ 01:17:
[...]

Haha zeker leuk maar ik zit zelfs sinds de release al op Far Shiverpeaks. Inmiddels ook een Nederlandse guild gevonden.
Welke guild? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:41:
[...]

Dat doen ze :+

Server maakt al jaren niet meer uit (behalve voor WvW tot het moment dat er Alliances TM soon >:) komen).

De rang Ghost of Ascalon stamt nog uit de tijd dat we wat actiever waren met het scheiden van actieve en inactieve leden. De rang is eenvoudig om te zetten door een in-game mailtje naar mij of één van de andere guild leaders of officers te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
De guild heet De Hollandse Glorie. Ik kwam iemand in game tegen en dacht, jullie zijn sowieso Nederlands :P

• Causs
Overigens, mijn Guild Wars 2 naam is Chazer.7319 en mijn personage heet Ashlyn Monaghan mocht iemand mij toe willen voegen. Ik ben newb en super casual maar het is altijd leuk om wat in game vrienden te hebben :)

Ik speel op de server Far Shiverpeaks.

[ Voor 8% gewijzigd door Causs op 13-09-2023 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Areowen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 08:08
Sinds dit jaar begonnen met Guild Wars 2 vanwege de free trail via steam. Moet zeggen heerlijke MMO om te spelen icm vaderschap en weinig tijd!

Recentelijk weer opgepakt en nu met PoF begonnen, speel de expansions op volgorde voor de story :) Toch opvallend dat Guild Wars 2 zo weinig aandacht krijgt tov andere MMO's

[ Voor 13% gewijzigd door Areowen op 11-10-2023 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Areowen schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:22:
Sinds dit jaar begonnen met Guild Wars 2 vanwege de free trail via steam. Moet zeggen heerlijke MMO om te spelen icm vaderschap en weinig tijd!

Recentelijk weer opgepakt en nu met PoF begonnen, speel de expansions op volgorde voor de story :) Toch opvallend dat Guild Wars 2 zo weinig aandacht krijgt tov andere MMO's
Eens ja. De MMO is vrij compleet maar op 1 of andere manier krijgt het nooit die boost die andere mmo's wel eens krijgen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Areowen
Causs schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:39:
[...]

De guild heet De Hollandse Glorie. Ik kwam iemand in game tegen en dacht, jullie zijn sowieso Nederlands :P
Heb je misschien meer informatie over de guild? Is het een beetje casual friendly?

Ik zit op dit moment in een guild met geen verplichtingen, maar merk dat ik toch meer behoefte heb aan een Nederlandse guild :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
Areowen schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Heb je misschien meer informatie over de guild? Is het een beetje casual friendly?

Ik zit op dit moment in een guild met geen verplichtingen, maar merk dat ik toch meer behoefte heb aan een Nederlandse guild :P
Ik zit inmiddels in een hele kleine maar gezellige andere guild (engelstalig). Zat toch niet op mijn plek in de NL guild.

Overigens speel ik ook chronologisch alles door; net begonnen met living world story 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Areowen
Causs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Ik zit inmiddels in een hele kleine maar gezellige andere guild (engelstalig). Zat toch niet op mijn plek in de NL guild.

Overigens speel ik ook chronologisch alles door; net begonnen met living world story 2.
Ik heb helaas de living worlds niet, vond het een beetje verwarrend dat je die alsnog apart moet kopen (behalve 1). Wellicht dat ik die ooit nog koop via de ingame shop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Areowen schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

Ik heb helaas de living worlds niet, vond het een beetje verwarrend dat je die alsnog apart moet kopen (behalve 1). Wellicht dat ik die ooit nog koop via de ingame shop :9
Ja dat vond ik ook verwarrend. Heb er toch voor gekozen om de eerst betaalde (living world story 2) te kopen. Ik vond de eerste missies van living world 1 niet echt leuk maar de laatste twee en met name de laatste weer wel. Tot nu toe vind ik de 2e ook erg leuk.

Hoe heet je ingame? Dan voeg ik je toe. Altijd leuk om actieve vriendenlijst te hebben :)

[ Voor 7% gewijzigd door Causs op 11-10-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yulunga
Causs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Ja dat vond ik ook verwarrend. Heb er toch voor gekozen om de eerst betaalde (living world story 2) te kopen. Ik vond de eerste missies van living world 1 niet echt leuk maar de laatste twee en met name de laatste weer wel. Tot nu toe vind ik de 2e ook erg leuk.

Hoe heet je ingame? Dan voeg ik je toe. Altijd leuk om actieve vriendenlijst te hebben :)
for what it's worth: toen ik begon het te spelen (alweer een paar jaar geleden) waren er ook geregeld delen van expansies die gratis beschikbaar kwamen. Als je denkt aan meerdere stories zou ik ze dus pas kopen op het moment dat je ze daadwerklijk gaat spelen. ..en misschien heb je geluk en is er in de tussentijd eentje gratis beschikbaar gekomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Areowen
Causs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Misschien dan toch mijn keuze heroverwegen! Ik ben begonnen met living world 1, maar nooit uitgespeeld :) Siemm.3946

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yulunga schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

for what it's worth: toen ik begon het te spelen (alweer een paar jaar geleden) waren er ook geregeld delen van expansies die gratis beschikbaar kwamen. Als je denkt aan meerdere stories zou ik ze dus pas kopen op het moment dat je ze daadwerklijk gaat spelen. ..en misschien heb je geluk en is er in de tussentijd eentje gratis beschikbaar gekomen :)
De updates zijn altijd gratis, totdat de nieuwe update uit is. Daarna moet je ze kopen. Het enige wat je moet doen is een keer inloggen in de periode dat er een nieuw hoofdstuk toegevoegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
Wailing_Banshee schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:46:
[...]

De updates zijn altijd gratis, totdat de nieuwe update uit is. Daarna moet je ze kopen. Het enige wat je moet doen is een keer inloggen in de periode dat er een nieuw hoofdstuk toegevoegd wordt.
Goed om te weten! Omdat ik pas voor SotO ben begonnen moet ik ze allemaal kopen. Inmiddels over de helft van living world story 2 en die vind ik erg leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Areowen
Ter info: Op dit moment heb je korting op de living world packs :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqZgWkFjlscYA5SN7qanmcqHXfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EUv1Tr2G5Go14tzv8LfxuCPc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Causs
Woooh thanks! Ik had Living World Season 2 al gekocht maar de rest nog niet dus deze heb ik vanavond gelijk aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Heb weer een pc dus ben weer begonnen met GW2. En ooh boy wat blijft een een mooie game. En als klap op de vuurpijl Kwam ik deze tegen in de aanbieding.

Rytlock Funko
https://www.amazon.nl/Fun...Collectible/dp/B07TVDPFDL

En je krijgt er ook nog een rytlock mini pet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:28
loki504 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:13:
Heb weer een pc dus ben weer begonnen met GW2. En ooh boy wat blijft een een mooie game. En als klap op de vuurpijl Kwam ik deze tegen in de aanbieding.

Rytlock Funko
https://www.amazon.nl/Fun...Collectible/dp/B07TVDPFDL

En je krijgt er ook nog een rytlock mini pet bij.
Ik begin soms ook weer opnieuw ff met gw2 en dan ben ik heel blij met mijn keuze en helemaal enthousiast, en een paar dagen later ben ik er ook al weer klaar mee en dan kom ik erachter dat voor mij gw2 op heel veel vlakken (voor mij) toch ernstig tekort schiet. Maar ik hoop dat het voor jou langer leuk blijft :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Visgek82 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:56:
[...]

Ik begin soms ook weer opnieuw ff met gw2 en dan ben ik heel blij met mijn keuze en helemaal enthousiast, en een paar dagen later ben ik er ook al weer klaar mee en dan kom ik erachter dat voor mij gw2 op heel veel vlakken (voor mij) toch ernstig tekort schiet. Maar ik hoop dat het voor jou langer leuk blijft :)
tot nu toe vermaak ik mij elke dag met gw2 weer. ben helemaal weer opniew begonnen en doe je story mission van begin tot het eind. dus ik ben nog wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Laatst online: 11:06
Poeh wat een stilte hier..

Na paar weken eruit te zijn geweest ben ik weer in game en weer volop bezig met WvW om dan toch eindelijk mn Heavy legendary armor af te maken (Gister de shoulders gemaakt, deel 3/6) ooit dan ook nog 2 ringen en de andere sets maar voordat ik daar ben is het 2030 denk ik..

Nieuwe story al gespeeld en vind de setup eigenlijk best wel vet, heb ook al aardig wat mats verzameld voor pve leggy armor wat in ~40 dagen uitkomt maar denk dat ik de focus houd op WvW voor nu, ook leuke guild gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hey @Slicey ja het is best rustig hier. Ik heb net
spoiler: naam boss
kralkatorrik
omgelegd. Ga nu met de icebrood saga beginnen. Beide uitbreidingen die daar na komen zijn ook al binnen. En daarna ga ik ook aan de legenendary gear werken.😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
loki504 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:54:
Hey @Slicey ja het is best rustig hier. Ik heb net
spoiler: naam boss
kralkatorrik
omgelegd. Ga nu met de icebrood saga beginnen. Beide uitbreidingen die daar na komen zijn ook al binnen. En daarna ga ik ook aan de legenendary gear werken.😀
Heya Loki!

Nog vrij nieuwe speler dan? IBS vond ikzelf helaas wat minder maar EoD heeft denk ik wel mn favoreite story heeft!

Heb je al ascended gear? Dat zou ik als prio stellen voor leggy.. want legendary armor/wapens is een... aardige klus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Slicey schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Heya Loki!

Nog vrij nieuwe speler dan? IBS vond ikzelf helaas wat minder maar EoD heeft denk ik wel mn favoreite story heeft!

Heb je al ascended gear? Dat zou ik als prio stellen voor leggy.. want legendary armor/wapens is een... aardige klus :P
Hey ik ben begonnen tijden eind HoT en daarna een deel van PoF gedaan. Daarna gestopt en nu na enkele maanden weer terug en doe de hele story opnieuw. Ik heb beide wapens op Ascended. En ring/amu armor zou ik eigenlijk wel moeten doen maar ben niet zo heel erg van de strike missions en fractals. Maar misschien moet ik die maar af en toe tussendoor doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
loki504 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Hey ik ben begonnen tijden eind HoT en daarna een deel van PoF gedaan. Daarna gestopt en nu na enkele maanden weer terug en doe de hele story opnieuw. Ik heb beide wapens op Ascended. En ring/amu armor zou ik eigenlijk wel moeten doen maar ben niet zo heel erg van de strike missions en fractals. Maar misschien moet ik die maar af en toe tussendoor doen.
Ah nice!

Ja opzich als je niet van plan bent om te gaan fractallen dan heb je geen ascneded nodig, voor raids/pvp/wvw/lettelrijk alles behalve fractals heb je geen ascended nodig (de stat boost is zo klein dat je best uit te voeten kan met Exotics!)

Welke legendary zou je als eerst willen hebben? en met welke profession speel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Slicey schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:03:
[...]

Ah nice!

Ja opzich als je niet van plan bent om te gaan fractallen dan heb je geen ascneded nodig, voor raids/pvp/wvw/lettelrijk alles behalve fractals heb je geen ascended nodig (de stat boost is zo klein dat je best uit te voeten kan met Exotics!)

Welke legendary zou je als eerst willen hebben? en met welke profession speel je?
ik speel nu met guardian/willbender. leg weapon zal denk ik bolt zijn(heb die starter kit) en de nieuwe heavy armor leg die uit komt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
loki504 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:09:
[...]

ik speel nu met guardian/willbender. leg weapon zal denk ik bolt zijn(heb die starter kit) en de nieuwe heavy armor leg die uit komt:P
Aah sweet m'n most played character is ook Guardian maar vooral condi firebrand! veel lol meegehad maar de nerfs ana de tomes heeft t wel aardig hard geraakt.. Nu terug naar mn thief als condi specter (ik heb iets met condi dps :P )

Voordat een break nam had ik precies 2 leggies gemaakt, Soo-won's Breath & Soo-won's Rending (gen 3 variaties) maar gebruik ze nu amper omdat ik mn firebrand minder gebruik :+ Daarnaast heb ik ook Astralaria, Bifrost, the Predator, The shining blade, Sunrise, Exordium, Xiuquatl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Slicey schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:30:
[...]

Aah sweet m'n most played character is ook Guardian maar vooral condi firebrand! veel lol meegehad maar de nerfs ana de tomes heeft t wel aardig hard geraakt.. Nu terug naar mn thief als condi specter (ik heb iets met condi dps :P )

Voordat een break nam had ik precies 2 leggies gemaakt, Soo-won's Breath & Soo-won's Rending (gen 3 variaties) maar gebruik ze nu amper omdat ik mn firebrand minder gebruik :+ Daarnaast heb ik ook Astralaria, Bifrost, the Predator, The shining blade, Sunrise, Exordium, Xiuquatl
Dat is een mooie verzameling. of ik met Guardian door blijf gaan weet ik nog niet. heb nog een 80 warrior en 80 mesmer en nog 2 boosts dus wie weet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slicey schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:30:
[...]
Ik ben al een hele tijd bezig met m'n Legendary journey... De eerste die ik gemaakt heb was Frenzy, daarna kwam Kraitkin en dan hoort Kamohoali'i Kotaki natuurlijk niet ontbreken. Voor Twice-Told Legend heb ik een tweede Frenzy gemaakt (omdat dat de goedkoopste was, qua precursor :p). Toen kwam de precursor crafting en heb ik alle precursors gemaakt. Toen natuurlijk weer sparen om de rest van de legendaries te maken. Ik heb nu alle materialen voor 8, behalve de Gift of Battles, en ik moet nog 1 Gift of Exploration hebben. Dus totaal nog 9 GoBs en 1 GoE. Ik focus me nu alleen op de originele set van legendaries (dus nog niet die van HoT, hoewel ik daar al wel de precursors van heb). Het probleem zijn die GoB's, ik ben geen WvW speler, ik sluit het spel liever af dan dat ik naar WvW ga, dus dat is wel lastig. Afgelopen zaterdag heb ik (dankzij de bonus die er vorige week was) een volledige gevuld en kon ik The Bifrost maken...

Mijn lijstje is nu Frenzy (x2), Kraitkin, Kamohoali'i Kotaki, Rodgort, Frostfang, Kudzu, The Dreamer, The Bifrost, The Moot, Bolt en Sunrise.

Voor de HoT legendaries, moet ik nog een heleboel karma hebben (want obsidian shards) en ectos, voor de clovers. En natuurlijk de GoBs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:36:
[...]

Ik ben al een hele tijd bezig met m'n Legendary journey... De eerste die ik gemaakt heb was Frenzy, daarna kwam Kraitkin en dan hoort Kamohoali'i Kotaki natuurlijk niet ontbreken. Voor Twice-Told Legend heb ik een tweede Frenzy gemaakt (omdat dat de goedkoopste was, qua precursor :p). Toen kwam de precursor crafting en heb ik alle precursors gemaakt. Toen natuurlijk weer sparen om de rest van de legendaries te maken. Ik heb nu alle materialen voor 8, behalve de Gift of Battles, en ik moet nog 1 Gift of Exploration hebben. Dus totaal nog 9 GoBs en 1 GoE. Ik focus me nu alleen op de originele set van legendaries (dus nog niet die van HoT, hoewel ik daar al wel de precursors van heb). Het probleem zijn die GoB's, ik ben geen WvW speler, ik sluit het spel liever af dan dat ik naar WvW ga, dus dat is wel lastig. Afgelopen zaterdag heb ik (dankzij de bonus die er vorige week was) een volledige gevuld en kon ik The Bifrost maken...

Mijn lijstje is nu Frenzy (x2), Kraitkin, Kamohoali'i Kotaki, Rodgort, Frostfang, Kudzu, The Dreamer, The Bifrost, The Moot, Bolt en Sunrise.

Voor de HoT legendaries, moet ik nog een heleboel karma hebben (want obsidian shards) en ectos, voor de clovers. En natuurlijk de GoBs....
Mooie verzamling! bijzonder dat je voor de udnerwater leggies bent gegaan!

Vooral een gen 1 legenday collector of ben je ooit van plan ze allemaal te verzamelen? Ik wil eigenlijk wel alle gen 3 leggies, vind ze echt mooi en vet dat je ze kan aanpassen based op de dragon. maar heb eigenljik nu al genoeg leggy wapens dus trinkets en armor is nu aan de beurt..

Was van plan mn heavy armor set af te maken maaaar... ik speel nu voornamelijk op mn thief en heb nog geen ringen.. enige leggy trinket die ik heb is de prisitne regalia die je "gratis" kan verzamelen door achievements (alle sotry steps en aardig wat achievements).. Dus mn volgende legendary gaat Conflux worden, WvW ring! Gaat ongeveer 5 weken a la 17 uur per week WvW spelen worden (x2 voor 2 ringen :+ ) maar ik begin WvW wel steeds leuker te vinden. Het is vrij saai alleen als je alleen sentries en camps captured maar in een squad in voice is wel erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slicey schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Vooral een gen 1 legenday collector of ben je ooit van plan ze allemaal te verzamelen? Ik wil eigenlijk wel alle gen 3 leggies, vind ze echt mooi en vet dat je ze kan aanpassen based op de dragon. maar heb eigenljik nu al genoeg leggy wapens dus trinkets en armor is nu aan de beurt..
Ik heb tot nu toe alleen maar plannen voor de orginele set en de 4 HoT versies. Misschien dat er daarna meer informatie is voor de legendary armor (PvE versie) aangezien ik echt een bloedhekel heb aan elke vorm van PvP dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:12
lang, lang geleden heb ik een keer GW2 geprobeerd (na een WoW burnout) en dat heb ik destijds niet doorgezet. Nu sinds kort weer begonnen omdat het mij enorm aanspreekt dat er geen echte gear treadmill is. Inmiddels ook een ouder geworden en dus veel minder tijd om te gamen.

Gestart als een necro, inmiddels een reaper (heb direct de oude expac's en de living world's gekocht) Ik ben de story nog aan het spelen en doe het volledig chronologish (dus nu LW1, eerste act klaar) Maar die laatste boss fight (2 champions geloof ik) Ben wel 10 keer plat gegaan :/

Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik eigenlijk doe met de reaper qua skills en rotation, en kan er ook niet echt aan wennen. Ik uiteraard gekeken wat makkelijk was om te spelen en de meeste stemmen gaan toch naar de reaper?

Jullie wellicht wat advies waar ik meer informatie kan vinden over hoe ik de class nu moet spelen en wat een goede rotation is? En ik ben ook benieuwd of er nog een class is die ook lekker simpel speelt, niet te veel skills etc maar wel gewoon viable in openworld en de standaard content. De rotations met WoW waren in mijn optiek toch minder lastig omdat je niet meerdere skillbars gebruikte..

Ik wil vooral lekker het spel en de story meemaken, maar wel alles (behalve instanced PVP) meemaken (WvW wil ik dan wel weer proberen)

Ik merk heel sterk dat het een oud spel is (niet negatief bedoeld) en dat dit zorgt voor heel veel onduidelijkheid wat er nu van mij wordt verwacht als nieuwe speler. Er is zo veel content...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HowsMyApple
@Tribunus Voor openworld en story zijn berserker stats bijna altijd een goede keus (= power damage).
Rotation luistert voor een Reaper niet heel erg nauw, als je in shroud zit gebruik je je 2e skill off cooldown, en verder maak je je auto attack chain af (dat zijn er 3). Dat wil zeggen niet je auto attack chain cancelen door te vroeg je 2e skill weer te gebruiken. Reaper haalt een groot deel van z'n dps uit de auto attacks

Om je life force weer op te bouwen als je eenmaal weer uit je shroud bent gewoon lekker willekeurig de skills van bijv je Staff gebruiken, icm een paar utility skills.

Als je wilt gaan raiden dan is het volgen van een rotation al wat belangrijker. Check https://snowcrows.com/builds/raids/necromancer/power-reaper voor de rotation. Wat ik in m'n eerste alinea heb geschreven is zo ongeveer de basis van de hier beschreven rotation.

Mijn "main" is nog steeds Dragonhunter. 10 jaar geleden mee begonnen en is nog steeds het character waar ik alle story content mee doe. Speelt zoals je zoekt "lekker simpel" en de skills en "rotation" spreken redelijk voor zich.
Pluspunt is nog dat zowel Reaper als Dragonhunter een Greatsword gebruiken. Dus mocht je aan het einde van de HoT story iets tegenkomen over "Caladbolg", zoek daar dan eens naar op de wiki ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:32
Ik wil gaan beginnen met GW2, heb dat complete pakket gekocht dus wil er denk ik gewoon chronologisch doorheen gaan. Is er een leuke nederlandse guild? En wat voor class raden jullie aan? Heb er al een paar geprobeerd (alleen low levels nog maar), mesmer vond ik lekker snel en wel origineel qua class, maar ben normaal gesproken een tank / heavy armor class.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Robertreyez schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:07:
Ik wil gaan beginnen met GW2, heb dat complete pakket gekocht dus wil er denk ik gewoon chronologisch doorheen gaan. Is er een leuke nederlandse guild? En wat voor class raden jullie aan? Heb er al een paar geprobeerd (alleen low levels nog maar), mesmer vond ik lekker snel en wel origineel qua class, maar ben normaal gesproken een tank / heavy armor class.
Altijd leuk nieuw bloed😀. Ik zit zelf in de Dutch community. Als je je account naam door geeft kan ik wel een invite regelen. Welke class je wilt spelen hangt helemaal vanaf wat je wilt doen. Tank gebruiken is bijna nooit. Eigenlijk alleen bij rails geloof ik. En dan ben je niet perse gebonden aan heavy classes. Want een chronomancer is een prima tank als hij dat wilt. Je kan met je poppetje naar de pvp zone gaan(de 2 zwaarde) daar kan je erg cheap alle weapens kopen en dan op een dummy de skills en elite specializations en dan kijken welke class/spec je leuk vind. Ze zitten allemaal redelijk dicht bij elkaar zeker als je voor openworld content gaat. Ik zou de lvl 80 boosts nog even niet gebruiken. Eerst lekker genieten van de game. Bijna alle maps zit nog vol leven en spelers. Vanaf lvl 10 krijg je je eerste mount zodat je iets sneller bent tevoet(de besturing is even wennen maar is uiteindelijk erg goed). En er zijn wapens die zijn gemaakt voor power stats(dus puur direct dmg) en andere wapens zijn gemaakt voor condi dmg(DoT's zoals bleed/burn/posion). Of support weapons(die geven je healings en boons(buffs).

En ik zal vast nog wel wat vergeten zijn dus vraag gerust.

Welke server je kiest maakt voor Instanced pvp en pve niet uit. Alleen voor wereld vs wereld vs wereld(grote open world maps) maakt het uit.

Dus ik zou zeggen geniet van de game want hij zit vol pracht en praal.

En mocht je iets willen weten van een item of zo https://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page

Daar kan je zoeken naar het item en daar vind je alles over dat item. Je kan zelfs vanuit de game /wiki op de pagina komen. Ik zou build guides etc lekker links laten liggen en spelen hoe jij het leuk vind.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 11-03-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Tribunus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:27:
omdat het mij enorm aanspreekt dat er geen echte gear treadmill is.
Dit is wat mij altijd heeft aangetrokken aan Guildwars2.

Het is op een gegeven moment voornamelijk horizontal progression ipv power progression idd.
Ben iemand die een completionist is ook al heb ik daar eigenlijk weinig de tijd nog voor maar vind het nog steeds leuk :P

En guildwars is daar zeker goed in om tijd aan te besteden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:52:
[...]

Dit is wat mij altijd heeft aangetrokken aan Guildwars2.

Het is op een gegeven moment voornamelijk horizontal progression ipv power progression idd.
Ben iemand die een completionist is ook al heb ik daar eigenlijk weinig de tijd nog voor maar vind het nog steeds leuk :P

En guildwars is daar zeker goed in om tijd aan te besteden.
Het mooie is dat je het even een half jaar kunt laten liggen en als je dan weer terugkomt, kun je nog weer net zo makkelijk mee doen (alleen even die roest weer wegspelen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Slicey schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Was van plan mn heavy armor set af te maken maaaar... ik speel nu voornamelijk op mn thief en heb nog geen ringen.. enige leggy trinket die ik heb is de prisitne regalia die je "gratis" kan verzamelen door achievements (alle sotry steps en aardig wat achievements).. Dus mn volgende legendary gaat Conflux worden, WvW ring! Gaat ongeveer 5 weken a la 17 uur per week WvW spelen worden (x2 voor 2 ringen :+ ) maar ik begin WvW wel steeds leuker te vinden. Het is vrij saai alleen als je alleen sentries en camps captured maar in een squad in voice is wel erg vet!
Ik moet ook nog steeds Conflux afmaken... Ik was gezwicht voor de Ascended versie skins van de WvW armor want #fashionwars maar dat was niet heel praktisch. 8) Dus afgelopen week met de rush event maar weer even wat tickets geharkt. Is wel chill scheelt weer infusen en attunen en al die troep.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic