RoseSolane schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:29:
[...]
Klopt. Waarschijnlijk zal een expansie meer media aandacht creëren dan de Living Story updates. Alleen kan ArenaNet waarschijnlijk niet
en de Living story updates maken
en een nieuwe expansie ontwikkelen. WoodenPotatoes behandelt dat punt ook in zijn video. Ik ben zelf bang dat de aandacht voor een expansie (nieuwe spelers) ten koste gaat van de aandacht voor de Living Story (huidige spelers). En als je meer spelers verliest in de komende maanden dan dat je er wint bij het uitkomen van een expansie schiet je niets op.
[...]
En dat is dus waarschijnlijk niet helemaal waar. Ik denk dat ArenaNet op dit moment meer geld verdient met micro-transacties dan met de verkoop van het spel aan nieuwe spelers. De huidige strategie van ArenaNet is volgens mij gericht op het verleiden van de huidige spelers tot het doen van micro-transacties. Daarvoor is het heel belangrijk om deze spelers niet kwijt te raken en om regelmatig met nieuwe content uit te komen die je kunt koppelen aan micro-transacties. Dus de aandacht verleggen van Living Story naar een expansie kost ArenaNet waarschijnlijk op de korte termijn veel geld waarvan ik niet denk dat ze dat gaan compenseren op de langere termijn met verkopen aan nieuwe spelers.
WP kiest er voor om economische argumenten te gebruiken om voor een expansie te pleiten. Dat had hij beter niet kunnen doen. Want ik vind zijn argumenten niet erg sterk. Ze zijn ook erg gebaseerd op hoe spellen in het verleden geld opbrachten. GW2 is in vele opzichten een vernieuwend spel. Ook in de manier waarop het geld moet binnenkomen.
Hoewel WoodenPatatoes een focus op een ander aspect legt in de game (hij gaat meer voor de lore ik meer voor de fun / items dat soort stof) merk ik wel dat ik het steeds meer met hem eens ben.. of omgedraaid. Het zijn namelijk veel punten waar ik me (zoals jullie weten) al langer aan stoor.
In een van de laatste video's had hij het erover dat hij graag ook traditionele quest zou zien. Dat is iets dat ik zelf al sinds de beta roep. Ook vond hij het jammer dat het geen echte open wereld is maar instanced maps. Dat ben ik ook helemaal met hem eens en zo zijn er nog wat van die puntjes. Living story vond hij indd ook niets.
Je hebt gelijk dat Anet mensen probeert over te halen om micro-transacties te doen en dat vind ik ten nadele voor het spel. Gold-focus, mini's niet in de game maar in de gem-store, geen kapper in het spel maar kapsels in de gem-store, elke twee weken een patch om maar een excuus te hebben om nog meer tijdelijke rotzooi in de gem-store te duwen en waarom tijdelijk, omdat je zo een gevoel van urgentie op wekt.
Dan heb ik veel liever dat ze hun inkomen baseren op expansion sales dan op gem sales. Dat resulteerd na mijn mening in een beter spel want nu worden er compromieen in het spel gedaan ten behoeve van de gem-store.
Jij zegt dat ze op deze manier spelers houden maar ze hebben met de living story juist heel veel mensen weg gejaagd. Het is over het algemeen slecht ontvangen bij veel mensen.
Zelf vond ik dat ook niets. Echter hebben we de laatste 3 patches geen echte living story patch meer gezien. SAB was natuurlijk geen echte living story patch zoals we die konen. Tequatl had alleen nog als nadeel de tijdelijke achivements + reward maar dat was ook maar een klein lijstje, nu de TA patch wat ook een tijdelijke achivement + reward heeft wat dus nog een slecht onderdeel is maar ook weer maar een kleine lijst van achivements en nu komt Halloween wat je ook niet echt als een living story kunt zien.. tenminste niet zoals we die het half jaar voor SAB zagen. Ik kan ook zeggen dat in sinds de SAB patch juist weer veel meer zin in het spel ben gaan krijgen.
Die Living story kan mij gestolen worden, laat ze inderdaad maar op expansions focussen als het aan mij ligt. Anet zegt altijd in alles uniek / anders te willen zien (niet de juiste instelling om anders te willen zijn puur om anders te zijn) maar als betaalmodel pakken ze nu dus eigenlijk het zelfde als al die F2P spellen hebben. Laat ze dan juist daar uniek zijn en zich baseren op expansions.
Overigens heb ik gehoord dat Anet kennerlijk ook had gehoopt om veel geld te verdienen via hun E-sports, vandaar dat hun SPVP zo veel aandacht krijgt in vergelijking met bv WvW. Echter slaat het niet goed aan. Zelf snap ik niet waarom ze niet juist meer op dat WvW in zetten. Dat kan toch ook prima werken als E-sports. Zelf volg ik het nooit omdat het altijd van die standaard 5 x 5 verzamel punten wedstrijden zijn.
WvW lijkt me veel interessanter al moet er dan wel nog flink wat werk aan gebeuren. We krijgen nu ook eindelijk GvG. Dit nadat een Anet medewerker mensen had zitten trollen die in WvW GvG aan het doen waren. Jammer dat zoiets ervoor nodig is maar het is wel een positief punt. Ik denk dat het echt een extra waarde aan het spel zal geven.