Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

RoseSolane schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:07:
In reactie op alle bovenstaande posts:

Misschien kunnen we het slopen van Tequatl als guild event plannen. Daarmee helpen we de mensen die dat nog niet gelukt is en de loot zou verbeterd moeten zijn in de laatste patch. Als er inderdaad steeds minder mensen geïnteresseerd zijn in Tequatl dan moet het toch lukken om samen op een server te komen. Of allemaal op dezelfde overflow. En ja, dan moeten we waarschijnlijk wel wachten, maar als we dat als guild doen dan kunnen we in de wachttijd wel wat andere leuke dingen doen in de map. Bijvoorbeeld dat schip slopen in de Noordoost hoek. Of de Champion Shark die daar altijd rondzwemt.

Ik weet niet of [Gwen] genoeg mensen op de been kan brengen voor een Tequatl kill, maar samen met [One] zou dat toch zeker moeten lukken. In onze guild zitten genoeg leden met ervaring in het doden van hem.
Dat zou ik echt geweldig vinden, dan nog hopen dat ik ook tijd zou hebben. :)
Dat heb ik sinds de geboorte van onze zoon toch een stuk minder. Niet dat ik daar over wil klagen, want kinderen zijn echt super!

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk idee Rose!

Gisteren de nieuwe dungeon gedaan. Alles ging vlot, tot en met de laatste baas. En toen was de dungeon bugged en gebeurde er niks. Twee uur verkloot ofzo. Volgens ANet een "quite rare bug" maar bijna de helft van de parties die ik gehoord heb kreeg er mee te maken. Vandaag gepatched maar natuurlijk geen compensation. Het wordt met iedere patch duidelijker hoe weinig moeite ANet neemt om content te testen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:55

Bouli

9000 rpm

SnoeiKoei schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:07:
Leuk idee Rose!

Gisteren de nieuwe dungeon gedaan. Alles ging vlot, tot en met de laatste baas. En toen was de dungeon bugged en gebeurde er niks. Twee uur verkloot ofzo. Volgens ANet een "quite rare bug" maar bijna de helft van de parties die ik gehoord heb kreeg er mee te maken. Vandaag gepatched maar natuurlijk geen compensation. Het wordt met iedere patch duidelijker hoe weinig moeite ANet neemt om content te testen.
Ik heb geen last gehad van een bug in het nieuwe explo pad van TA. Wat was er bugged dan ?

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bouli schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:15:
[...]

Ik heb geen last gehad van een bug in het nieuwe explo pad van TA. Wat was er bugged dan ?
Nou precies wat ik zei dus:
SnoeiKoei schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:07:gebeurde er niks. Twee uur verkloot ofzo.
Clockheart gaat dood maar er gebeurt niks daarna. Geen cut-scene, geen reward, geen dungeon completion, geen achievement, de kist naast de deur kan niet geactiveerd worden, deuren gaan niet open, je kunt niet met Caithe praten, helemaal niks. :( Je kunt dus ook de events niet doen die erna komen. Vreselijk frustrerend.

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-10-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

Gelukkig geen last van gehad :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik ook niet.

Het was leuk om de encounter te doen voordat ik op youtube had gezien hoe het moest. Lekker zelf puzzelen. En dat ging best aardig :) Hellaas hadden we nog geen 5 keys. Anders hadden we alle 5 kistjes kunnen open maken.

In de livestream van het nieuwe pad, hintte de developer naar een "special event" als je alle 5 de kistjes tegelijk opent. Dus, dat gaan we testen natuurlijk :D

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:07:
In reactie op alle bovenstaande posts:

Misschien kunnen we het slopen van Tequatl als guild event plannen. Daarmee helpen we de mensen die dat nog niet gelukt is en de loot zou verbeterd moeten zijn in de laatste patch. Als er inderdaad steeds minder mensen geïnteresseerd zijn in Tequatl dan moet het toch lukken om samen op een server te komen. Of allemaal op dezelfde overflow. En ja, dan moeten we waarschijnlijk wel wachten, maar als we dat als guild doen dan kunnen we in de wachttijd wel wat andere leuke dingen doen in de map. Bijvoorbeeld dat schip slopen in de Noordoost hoek. Of de Champion Shark die daar altijd rondzwemt.

Ik weet niet of [Gwen] genoeg mensen op de been kan brengen voor een Tequatl kill, maar samen met [One] zou dat toch zeker moeten lukken. In onze guild zitten genoeg leden met ervaring in het doden van hem.
Je mag me altijd ingame whisperen of mailen als je zoiets samen zou willen proberen te organiseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:15:
[...]

Je mag me altijd ingame whisperen of mailen als je zoiets samen zou willen proberen te organiseren ;)
Ik zal vanavond eens kijken wat de rest van de guild van het idee vind. Het zou mij niet verbazen als men nu vooral de nieuwe TA pad wil doen. Dat wil ik zelf ook. Tequatl loopt (vliegt >:) ) niet weg. We hoeven het niet meteen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:07:
Leuk idee Rose!

Bij ons heeft juist die patch voor wat problemen gezorgd. Ik heb eerst de dungeon een keer gedaan zonder problemen maar de tweede keer (wilde hem nog eens doen voor de achivements) toen we bij de baas kwamen verlies the 'eigenaar' van de dungeon verbinding. Doordat echter de patch in de tijd dat we in de dungeon waren vrij was gegeven kon hij ons niet meer joinen. Toen hebben we dus maar opgegeven. Ik had ondertussen gelukkig wel alle achivements voor de LS maar het is dan toch zonde van je tijd voor de eind reward die je dan mist. Daarbij liep de tweede run ook wat minder soepel waardoor het ruim 2,5 uur 'weggegooid' waren.

Waarom geven ze niet de optie om de patch uit te stellen. Ik snap dat ze je laten patchen binnen die 3 uur als je in logt om te voorkomen dat iedereen op het zelfde moment moet gaan patchen maar de optie om het in gevallen als deze niet te doen zou handig zijn. Het is niet de eerste keer dat ik zo'n soort problemen heb gezien.

Bij de patch waarbij de invasies verdwenen (de achivements) was er een guild-member die nog 1 map moest om het te completen. En in die 3 uur voordat iedereen verplicht moest patchen was er ook een invasie in die map echter kon die guild-member er toen niet meer heen gaan omdat hij op het moment dat hij naar die map switchte de patch kreeg en dus in de nieuwe versie zonder invasies terecht kwam.

Ik vind de nieuwe dungeon qua tactiek overigens erg leuk maar ik heb het zelf niet zo op erg lange dungeons. Liever 2 kleine moeilijke dan een lange moeilijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:20:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken wat de rest van de guild van het idee vind. Het zou mij niet verbazen als men nu vooral de nieuwe TA pad wil doen. Dat wil ik zelf ook. Tequatl loopt (vliegt >:) ) niet weg. We hoeven het niet meteen te doen.
Dat snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond na de guild missions het nieuwe TA-path nogmaals gedaan en dit keer geen bugs gelukkig. De deur smeren met oozes was even chaotisch want zodra je een keer faalt (bv omdat er 1 ooze onderweg doodgaat of te laat bij de deur is) wordt het lastiger de boel te coördineren, zeker als er meerdere mensen mee zijn die dit nog niet eerder hebben gedaan. Teamspeak helpt wel zo veel! De rest ging wel allemaal probleemloos. Dit keer dus wel de achievements, dungeon completion, rewards etc gehaald en nog een aantal van de optionele events gehaald (schepen gemold met granaten, 3 van de 5 aether chests geopend, Lion Guards beschermd). Als er geen frustrerende bugs optreden is het een erg gave dungeon met leuke mechanics. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
Ik wist wel dat ik een naam herkende uit de Q&A van WoodenPotatoes @ RoseSolane :P.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
@ 17:15 , stom toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. WP geeft antwoord op een vraag die ik stelde de video die hij maakte over de noodzaak voor een expansion:
Your whole argument for an expansion is based on one point: An expansion is needed to get new (and recurring) players into GW2. If that is true we should not see (a lot of) new players coming to the game. My question for you (maybe for your Q&A) is: How do you know this? How do you know that GW2 does not get new players?

Helaas is zijn antwoord bullshit niet zo bevredigend. Hij weet het niet. Hij denkt dat er niet veel nieuwe spelers bijkomen. Hij geeft wel aan dat ArenaNet nog steeds toenemende aantallen ziet. Maar hij denkt dat dat vooral terugkerende spelers zijn. En geen nieuwe.

Hij weet het dus eigenlijk niet. Ik denk zelf dat er misschien niet veel nieuwe spelers bijkomen. Maar is dat wel realistisch? Spelen de meeste spelers die geïnteresseerd zijn in een MMO niet al GW2. En moet de game het niet hebben van terugkerende spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Hij weet het inderdaad ook niet helemaal. Wel heeft hij een goed punt vind ik in zijn expansion video. Het genereert media aandacht en dat kan resulteren in nieuwe spelers. Mensen kunnen geïnteresseerd raken als er een (kleine) hype ontstaat rondom een nieuw expansion. Living story zie ik niet op reguliere gamesites en is dus waarschijnlijk alleen bekend bij bestaande spelers. En met het buy to play principe zouden nieuwe spelers zeker welkom zijn bij ArenaNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:00:
Hij weet het inderdaad ook niet helemaal. Wel heeft hij een goed punt vind ik in zijn expansion video. Het genereert media aandacht en dat kan resulteren in nieuwe spelers. Mensen kunnen geïnteresseerd raken als er een (kleine) hype ontstaat rondom een nieuw expansion. Living story zie ik niet op reguliere gamesites en is dus waarschijnlijk alleen bekend bij bestaande spelers.
Klopt. Waarschijnlijk zal een expansie meer media aandacht creëren dan de Living Story updates. Alleen kan ArenaNet waarschijnlijk niet en de Living story updates maken en een nieuwe expansie ontwikkelen. WoodenPotatoes behandelt dat punt ook in zijn video. Ik ben zelf bang dat de aandacht voor een expansie (nieuwe spelers) ten koste gaat van de aandacht voor de Living Story (huidige spelers). En als je meer spelers verliest in de komende maanden dan dat je er wint bij het uitkomen van een expansie schiet je niets op.
En met het buy to play principe zouden nieuwe spelers zeker welkom zijn bij ArenaNet.
En dat is dus waarschijnlijk niet helemaal waar. Ik denk dat ArenaNet op dit moment meer geld verdient met micro-transacties dan met de verkoop van het spel aan nieuwe spelers. De huidige strategie van ArenaNet is volgens mij gericht op het verleiden van de huidige spelers tot het doen van micro-transacties. Daarvoor is het heel belangrijk om deze spelers niet kwijt te raken en om regelmatig met nieuwe content uit te komen die je kunt koppelen aan micro-transacties. Dus de aandacht verleggen van Living Story naar een expansie kost ArenaNet waarschijnlijk op de korte termijn veel geld waarvan ik niet denk dat ze dat gaan compenseren op de langere termijn met verkopen aan nieuwe spelers.

WP kiest er voor om economische argumenten te gebruiken om voor een expansie te pleiten. Dat had hij beter niet kunnen doen. Want ik vind zijn argumenten niet erg sterk. Ze zijn ook erg gebaseerd op hoe spellen in het verleden geld opbrachten. GW2 is in vele opzichten een vernieuwend spel. Ook in de manier waarop het geld moet binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al dat gepraat over de economische kant van het spel vind ik wel interessant, maar dat moeten we hier denk ik niet teveel doen. Dus ook nog wat over de inhoud :)

Gisteravond het nieuwe TA pad gedaan met een volledige guild party op TS. Freakie, twee Britten, een babbelzieke jonge Deense (leidde Freakie wat af 8)) en ik. Het was wat mij betreft een groot succes. De twee Britten hadden het al eerder gedaan en konden ons redelijk uitleggen wat te doen.

Slick and Spark gaven wat problemen. In eerste instantie probeerden we Spark als eersten te killen, maar we bleven problemen houden met de Toxic Fumes debuff. Eerst Slick killen ging veel beter (eerste poging meteen succes :) ). Want zijn Hot Foot debuff was veel minder een probleem. Gewoon blijven bewegen.
Met het eerste deel van de Legendary Clockheart, de acht generators, hadden we even problemen, maar dat lukte in twee pogingen. De Clockheart zelf ging meteen aansluitend aan die tweede poging dood. Dit tot groot genoegen van één van de Britten, want die was al vier keer gestrand op dit gevecht. Daarna hebben we nog een aantal Post dungeon objectives gehaald, maar niet allemaal. Ik heb wel de backpack gekregen.

Ik vind het een leuke dungeon, uitdagend, maar te doen. En in tegenstelling tot wat ik had verwacht na het lezen van de beschrijving van Dulfy ook goed te doen met mijn Ranger. Want de noodzaak die zij ziet voor melee in sommige gevechten heb ik niet gezien. Met twee Guardians, twee longbow-Rangers en Freakies Mesmer waren we meer ranged dan melee en dat ging prima. Goede communicatie is belangrijk in deze dungeon dus gebruik van TS is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe ook de hele dungeon ranged met mijn ranger (longbow, axe+torch/warhorn voor wat meer AoE). Geen enkel probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb besloten gw2 maar weer ns uit de kast te trekken! Op welke wereld zitten de meeste tweakers? en is er een tweakers guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franck schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:03:
Ik heb besloten gw2 maar weer ns uit de kast te trekken! Op welke wereld zitten de meeste tweakers? en is er een tweakers guild?
Voor het laatste deel van jouw vraag hadden we een zinnetje in het oude topic in de warning onder elke pagina, maar die is er helaas niet meer. Er stond:
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.

Op welke wereld de meeste tweakers zitten weet ik niet. Far Shiverpeaks is de onofficiële Nederlandse wereld. Guild of Tweakers zit hier. Piken Square heeft minstens twee guilds met tweakers erin:
  • [One], opgericht door Devata (ook zijn ingame name)
  • [Gwen], opgericht door Freakie Beakie, meerdere guild leaders en officers zijn tweakers, waaronder ik (je kunt me whisperen op de naam Solane).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje tussendoor: mijn e-mailadres welke ik voor gw2 gebruik is m.i.v. morgen niet meer in gebruik. Nou wil ik dat wijzigen naar een ander e-mailadres. Via mijn account kan ik alleen wachtwoord wijzigen? Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al gezocht op de Guild Wars 2 Support pagina's? Daar moet volgens mij staan op welke wijze je contact kunt opnemen met ArenaNet voor het wijzigen van je mail adres. Waarschijnlijk moet je de informatie sturen die je gebruikt hebt bij het registeren. Zoals username, (oude) email adres, serial code, voor- en achternaam, etc.

Als je het daar niet kunt vinden zou ik een mail sturen naar support. Dat zou ik nog doen vanaf het oude mail adres. Voor het spelen van de game (vanaf een vertrouwd adres) maakt het trouwens niet uit. Je kunt gewoon het oude adres als inlognaam blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Rose!

Ik zal even een mailtje naar support sturen. Zal dit wel met mijn nieuwe mailadres doen, aangezien ik het antwoord van hun na vandaag niet meer kan ontvangen op het oude mailadres. Inderdaad; username, oud emailadres, serial, naam en geb. datum zullen wel voldoende zijn om te bewijzen dat ik de eigenaar van het account ben. Volgens mij heb ik dat wel al eens gedaan, goed gelukt toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
Wordt deze game nog een beetje gespeeld? Heb al zo'n 9 maanden niet meer gespeeld, maar ben de game nu aan het installeren. Ben sowieso van plan een nieuwe character aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 11:38
Raxious schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:53:
Wordt deze game nog een beetje gespeeld? Heb al zo'n 9 maanden niet meer gespeeld, maar ben de game nu aan het installeren. Ben sowieso van plan een nieuwe character aan te maken.
Ik ben vorige week opnieuw begonnen op Far Shiverpeak en ik moet zeggen dat er nog heeel veeel volk rondloopt (komende van WoW, wil al genoeg zeggen.). Gisteren avond in Queensdale even de champions trein gedaan en daar is continu 50+ man met bezig. Echt leuk om zo een activiteit te doen! Persoonlijk is voor mij het spel veel leuker! Veel meer te doen en de kleine ergernissen zijn eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:29:
[...]

Klopt. Waarschijnlijk zal een expansie meer media aandacht creëren dan de Living Story updates. Alleen kan ArenaNet waarschijnlijk niet en de Living story updates maken en een nieuwe expansie ontwikkelen. WoodenPotatoes behandelt dat punt ook in zijn video. Ik ben zelf bang dat de aandacht voor een expansie (nieuwe spelers) ten koste gaat van de aandacht voor de Living Story (huidige spelers). En als je meer spelers verliest in de komende maanden dan dat je er wint bij het uitkomen van een expansie schiet je niets op.

[...]

En dat is dus waarschijnlijk niet helemaal waar. Ik denk dat ArenaNet op dit moment meer geld verdient met micro-transacties dan met de verkoop van het spel aan nieuwe spelers. De huidige strategie van ArenaNet is volgens mij gericht op het verleiden van de huidige spelers tot het doen van micro-transacties. Daarvoor is het heel belangrijk om deze spelers niet kwijt te raken en om regelmatig met nieuwe content uit te komen die je kunt koppelen aan micro-transacties. Dus de aandacht verleggen van Living Story naar een expansie kost ArenaNet waarschijnlijk op de korte termijn veel geld waarvan ik niet denk dat ze dat gaan compenseren op de langere termijn met verkopen aan nieuwe spelers.

WP kiest er voor om economische argumenten te gebruiken om voor een expansie te pleiten. Dat had hij beter niet kunnen doen. Want ik vind zijn argumenten niet erg sterk. Ze zijn ook erg gebaseerd op hoe spellen in het verleden geld opbrachten. GW2 is in vele opzichten een vernieuwend spel. Ook in de manier waarop het geld moet binnenkomen.
Hoewel WoodenPatatoes een focus op een ander aspect legt in de game (hij gaat meer voor de lore ik meer voor de fun / items dat soort stof) merk ik wel dat ik het steeds meer met hem eens ben.. of omgedraaid. Het zijn namelijk veel punten waar ik me (zoals jullie weten) al langer aan stoor.

In een van de laatste video's had hij het erover dat hij graag ook traditionele quest zou zien. Dat is iets dat ik zelf al sinds de beta roep. Ook vond hij het jammer dat het geen echte open wereld is maar instanced maps. Dat ben ik ook helemaal met hem eens en zo zijn er nog wat van die puntjes. Living story vond hij indd ook niets.

Je hebt gelijk dat Anet mensen probeert over te halen om micro-transacties te doen en dat vind ik ten nadele voor het spel. Gold-focus, mini's niet in de game maar in de gem-store, geen kapper in het spel maar kapsels in de gem-store, elke twee weken een patch om maar een excuus te hebben om nog meer tijdelijke rotzooi in de gem-store te duwen en waarom tijdelijk, omdat je zo een gevoel van urgentie op wekt.

Dan heb ik veel liever dat ze hun inkomen baseren op expansion sales dan op gem sales. Dat resulteerd na mijn mening in een beter spel want nu worden er compromieen in het spel gedaan ten behoeve van de gem-store.

Jij zegt dat ze op deze manier spelers houden maar ze hebben met de living story juist heel veel mensen weg gejaagd. Het is over het algemeen slecht ontvangen bij veel mensen.

Zelf vond ik dat ook niets. Echter hebben we de laatste 3 patches geen echte living story patch meer gezien. SAB was natuurlijk geen echte living story patch zoals we die konen. Tequatl had alleen nog als nadeel de tijdelijke achivements + reward maar dat was ook maar een klein lijstje, nu de TA patch wat ook een tijdelijke achivement + reward heeft wat dus nog een slecht onderdeel is maar ook weer maar een kleine lijst van achivements en nu komt Halloween wat je ook niet echt als een living story kunt zien.. tenminste niet zoals we die het half jaar voor SAB zagen. Ik kan ook zeggen dat in sinds de SAB patch juist weer veel meer zin in het spel ben gaan krijgen.

Die Living story kan mij gestolen worden, laat ze inderdaad maar op expansions focussen als het aan mij ligt. Anet zegt altijd in alles uniek / anders te willen zien (niet de juiste instelling om anders te willen zijn puur om anders te zijn) maar als betaalmodel pakken ze nu dus eigenlijk het zelfde als al die F2P spellen hebben. Laat ze dan juist daar uniek zijn en zich baseren op expansions.

Overigens heb ik gehoord dat Anet kennerlijk ook had gehoopt om veel geld te verdienen via hun E-sports, vandaar dat hun SPVP zo veel aandacht krijgt in vergelijking met bv WvW. Echter slaat het niet goed aan. Zelf snap ik niet waarom ze niet juist meer op dat WvW in zetten. Dat kan toch ook prima werken als E-sports. Zelf volg ik het nooit omdat het altijd van die standaard 5 x 5 verzamel punten wedstrijden zijn.

WvW lijkt me veel interessanter al moet er dan wel nog flink wat werk aan gebeuren. We krijgen nu ook eindelijk GvG. Dit nadat een Anet medewerker mensen had zitten trollen die in WvW GvG aan het doen waren. Jammer dat zoiets ervoor nodig is maar het is wel een positief punt. Ik denk dat het echt een extra waarde aan het spel zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:48:
Dan heb ik veel liever dat ze hun inkomen baseren op expansion sales dan op gem sales. Dat resulteerd na mijn mening in een beter spel want nu worden er compromieen in het spel gedaan ten behoeve van de gem-store.
Elk spel dat onderhouden moet worden zal bij het ontwikkelen van content rekening moeten houden met dat er geld moet binnenkomen. Er zal dus altijd geschipperd moeten worden tussen verschillende belangen. Dat geld ook bij een keuze voor een expansion sale model. Het grote nadeel voor ArenaNet aan dat model is dat het lang duurt voordat dat geld binnenkomt.
Jij zegt dat ze op deze manier spelers houden maar ze hebben met de living story juist heel veel mensen weg gejaagd. Het is over het algemeen slecht ontvangen bij veel mensen.
Gelukkig voor jou is het laatste deel van de Living Story zo ingevuld dat jij het niet als storend hebt ervaren. Want het nieuwe TA pad is gewoon onderdeel van de Living Story. De manier waarop de Living Story wordt vormgegeven is niet iets statisch. Dat lijk jij niet te willen zien (en met jou vele anderen).
Overigens heb ik gehoord dat Anet kennerlijk ook had gehoopt om veel geld te verdienen via hun E-sports, vandaar dat hun SPVP zo veel aandacht krijgt in vergelijking met bv WvW.
Als dat echt zo is dan hebben ze dus echt iets vreselijk fout gedaan. Want PvP in de huidige vorm is erg zwak vergeleken met PvE. En PvP heeft ook minder aandacht gekregen dan PvE. WvW heeft misschien nog minder aandacht gekregen, maar was al beter vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:06:
[...]

Elk spel dat onderhouden moet worden zal bij het ontwikkelen van content rekening moeten houden met dat er geld moet binnenkomen. Er zal dus altijd geschipperd moeten worden tussen verschillende belangen. Dat geld ook bij een keuze voor een expansion sale model. Het grote nadeel voor ArenaNet aan dat model is dat het lang duurt voordat dat geld binnenkomt.

[...]

Gelukkig voor jou is het laatste deel van de Living Story zo ingevuld dat jij het niet als storend hebt ervaren. Want het nieuwe TA pad is gewoon onderdeel van de Living Story. De manier waarop de Living Story wordt vormgegeven is niet iets statisch. Dat lijk jij niet te willen zien (en met jou vele anderen).

[...]

Als dat echt zo is dan hebben ze dus echt iets vreselijk fout gedaan. Want PvP in de huidige vorm is erg zwak vergeleken met PvE. En PvP heeft ook minder aandacht gekregen dan PvE. WvW heeft misschien nog minder aandacht gekregen, maar was al beter vanaf het begin.
De TA patch paste met het verhaal inderdaad in de living story maar laten we onszelf niet voor de gek houden. Het is niets anders dan het vervangen van dungeon. Tequat is ook niets anders als een revamp van een World Boss echter hebben ze daar ook gewoon een verhaaltje bij gehangen waardoor het in de 'living story' past en SAB, daar hebben ze geloof ik nog niet eens de moeite gedaan om het verhaal erin te hangen maar bij achivements stond het toch echt onder 'living story'.

Dit zijn echter patches die je sowieso zou kunnen verwachten in elke MMO, ook eentje zonder een 'living story' en je kunt er dan een verhaaltje bij verzinnen of niet. De patches voor de laatste SAB was echter wel echt iets anders waar ze steeds echt met een hap content en een flink verhaal kwamen. Niet een kleine update of toevoeging aan het spel met een verhaaltje erbij verzonnen maar echt een groot op zich zelf staand verhaal dat weer onderdeel makt van een groter verhaal en een hoop tijdelijke content bevalt en daarbij vanuit een financieel oogpunt alleen maar bedoelt is om de gem-sales omhoog te houden.

Mensen die echt om de lore geven (ben ik niet) vinden het ook totaal niets omdat veel van hun living story lore totaal in gaat tegen de lore van Guild Wars. WoodenPatatoes heeft het hier wel eens over maar we hebben iemand in de guild die ook bij een RP guild zit en die zijn wat meer lore gericht. Die vertelde me dat hij echt totaal niets van de living story schrijfster moest hebben omdat ze lore brekende dingen deed. Zo schijnt het een heel groot verhaal in de lore te zijn dat mensen maar een type magie kunnen gebruiken. Er schijnt ook een heel gebied te staan dan om dit verhaal draait, echter kan scarlet meerdere soorten combineren. Toen de schrijfster daar naar gevraagd werd gaf ze aan dat dat stuk oude lore niet zo van belang was.

Voor mij boeit dat onderdeel op zich niet zo maar het laat wel zien dat ze niets anders doen dat wat verhaaltjes verzinnen en aan elkaar koppelen. Kwalitatief is het dus niet zo geweldig.

Hoe dan ook. de laatste 3 patches bevielen me inderdaad beter, nog niet perfect want er zat nog altijd tijdelijk spul bij, achivements + reward and gem-items maar het was een stuk beter als we ervoor hadden. Maar dit kun je echt niet plaatsen in de living story zoals we die in de patches ervoor zagen. Dat de living story niets iets statisch is heeft er weinig mee te maken. Ze hadden toch echt een duidelijk idee met de 'living story' en op dat idee lijken (het is nog even afwachten) ze nu gelukkig toch op terug te komen.

Wat betreft dat ze geld moeten verdienen en daarom concessies moeten maken. Dat klopt maar persoonlijk denk ik (en vind ik) dat het kwalitatief voor een spel beter is als de vraag "hoe krijgen we ze zo ver dat ze een expansion kopen" beantwoorden dan "hoe krijgen we ze zo ver dat ze gems kopen". Met die laatste vraag lijkt het spel meer op een soort winkel waar de hele tijd een verkopen bij je staat die je wat probeert aan te smeren. Bij die eerste vraag lijkt het meer op een winkel die kwalitatief goede producten verkoopt en van te voren veel reclame heeft gemaakt.

Gedeeltelijk is dat smaak, gedeeltelijk is het ook subjectief. Mini's die je in de wereld kan gaan verzamelen lijken me toch echt beter voor het spel dan mini's die je via een gem-store moet komen. Een kapper in de wereld waar je voor een redelijke prijs (15 zilver) je haren kan knippen lijkt me vanuit het spel gezien toch beter dan een make-over kit in de gem-store. Het zijn echter juist zulke verschillen die je ziet tussen een spel dat zijn inkomsten haalt uit micro transacties of uit de verkoop van expansies of bv P2P.

Nogmaals die hebben ook beide weer hun nadelen. P2P vind ik bijvoorbeeld niets omdat er een klok boven je hooft hangt. Voor mij valt daarom dan de keus op een spel dat toch hun voornaamste inkomsten genereert met de verkoop van expansies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Devata schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:54:
... en SAB, daar hebben ze geloof ik nog niet eens de moeite gedaan om het verhaal erin te hangen maar bij achivements stond het toch echt onder 'living story'.
Volgens mij heet de achievement category al een hele tijd Living World in plaats van Living Story en dat klopt ook prima voor SAB. Alles wat tijdelijk in de GW2 wereld te vinden is, of het nu wel of niet een eigen verhaal heeft, past daar perfect onder.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Wat een geweldig spannende match-up heeft Far Shiverpeaks gekregen zeg, zou bijna willen dat ik in die server zat :p (hoewel de match-up van Desolation ook niet heel slecht is tussen 2 servers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
SCARfaceE schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:50:
Wat een geweldig spannende match-up heeft Far Shiverpeaks gekregen zeg, zou bijna willen dat ik in die server zat :p (hoewel de match-up van Desolation ook niet heel slecht is tussen 2 servers).
Zit jij op Deso toevallig? Zo ja, wat is er gebeurd met de wvw community? Het lijkt er op alsof jullie een groot deel van de spelers kwijt zijn. Speel overigens zelf op Gandarra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:08:
[...]

Volgens mij heet de achievement category al een hele tijd Living World in plaats van Living Story en dat klopt ook prima voor SAB. Alles wat tijdelijk in de GW2 wereld te vinden is, of het nu wel of niet een eigen verhaal heeft, past daar perfect onder.
Maar het heeft niets met de living story te maken. Daar ging het zich even om.

Wat ook prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Devata schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 02:36:
Dat beweert Anet ook helemaal niet.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 02:36:
[...]

Wat ook prima is.
Het heeft inderdaad niks te maken met living story maar met living world, het concept dat er regelmatig iets in de wereld gebeurt waardoor er tijdelijke of permanente veranderingen merkbaar zijn. SAB, Halloween, de gebuffde Tequatl en nu bijvoorbeeld de mysterieuze veranderingen in Kessex Hills (al wordt dat ongetwijfeld binnenkort deel van de living story) zijn daar voorbeelden van. Nergens beweert ANet dat dat allemaal wel iets met de living story te maken heeft, behalve dat de living story een manier is om de living world gestalte te geven.

PS, voor degenen die de veranderingen in Kessex Hills nog niet hebben opgemerkt, een guildy wees me er eergisteravond op dat daar iets staat te gebeuren. We zijn gaan kijken en er is inderdaad vanalles veranderd. De grot waar de Bloodwitch huist is niet meer toegankelijk, er is een soort force field rond een groot deel van het meer waar je niet doorheen kunt. Overal rond het meer zijn de oevers kaalgekapt en de boomstammen liggen in stapels aan kettingen onder water. Het force field gaat zover de lucht in als je kunt zien. Op een nabije heuvel staan 2 npc’s waarvan je kunt horen dat ze daar zijn om de boel te onderzoeken. Schijnbaar is het force field een illusion die constructiewerkzaamheden van de Krait moet cloaken. Wat ze aan het bouwen zijn is afwachten dus maar er gaan speculaties dat het om een pylon gaat, een enorme gladde pilaar van steen die voor de Krait een soort centrum van hun religie is en waar meestal een grote stad omheen zou liggen.

[ Voor 49% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-10-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:11:
PS, voor degenen die de veranderingen in Kessex Hills nog niet hebben opgemerkt, een guildy wees me er eergisteravond op dat daar iets staat te gebeuren. We zijn gaan kijken en er is inderdaad vanalles veranderd. De grot waar de Bloodwitch huist is niet meer toegankelijk, er is een soort force field rond een groot deel van het meer waar je niet doorheen kunt. Overal rond het meer zijn de oevers kaalgekapt en de boomstammen liggen in stapels aan kettingen onder water. Het force field gaat zover de lucht in als je kunt zien. Op een nabije heuvel staan 2 npc’s waarvan je kunt horen dat ze daar zijn om de boel te onderzoeken. Schijnbaar is het force field een illusion die constructiewerkzaamheden van de Krait moet cloaken. Wat ze aan het bouwen zijn is afwachten dus maar er gaan speculaties dat het om een pylon gaat, een enorme gladde pilaar van steen die voor de Krait een soort centrum van hun religie is en waar meestal een grote stad omheen zou liggen.
Implementatie van deze aankomende veranderingen is niet helemaal goed gegaan. Gisteravond hoorde ik op TS iemand mopperen over een invisible wall terwijl hij Poobadoo probeerde te volgen. Je zou verwachten dat een Quaggan uit de buurt van Krait blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09
Paterpor schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:40:
[...]

Ik ben vorige week opnieuw begonnen op Far Shiverpeak en ik moet zeggen dat er nog heeel veeel volk rondloopt (komende van WoW, wil al genoeg zeggen.). Gisteren avond in Queensdale even de champions trein gedaan en daar is continu 50+ man met bezig. Echt leuk om zo een activiteit te doen! Persoonlijk is voor mij het spel veel leuker! Veel meer te doen en de kleine ergernissen zijn eruit.
Hoe volg je zo'n champions trein want die vliegt echt door het level heen :? 8)7 Heb je net een champion verslagen is ie alweer bij de volgende aan de andere kant van de map...

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:13

d_star

Maharadja of the Year :-/

Eerlijk gezegd ben je een beetje afhankelijk van wat mensen in de map chat zeggen, is mijn ervaring. Zo zal je in Queensdale vast eens iets in de trant van ' pre boar' of 'boar champ up' in de map chat hebben gezien. Als je vervolgens vraagt welke waypoint je moet hebben, wordt dat soms nog wel verteld ook en weet je waar je naartoe moet. Vervolgens is mijn ervaring dat je weer afhankelijk bent van wat mensen in de map chat typen.

Na een paar keer meedoen met het treintje weet je ongeveer welke waypoints/plekken je moet afgaan om de champ train te vinden.

Ik weet dat er een volgorde bestaat in Queensdale van champions die opkomen (althans, dat is mijn indruk.. of zijn er bepaalde triggers voor?), maar ik moet zeggen dat ik nooit de aandacht heb kunnen vinden om die keten van events vast te houden zodat je precies weet welke champ na een verslagen champ aan de beurt is. Misschien dat je ergens lijsten van de champ volgorde kan vinden, ik kan me niet voorstellen dat niermand zo'n lijst heeft gemaakt.

Imho is de champ trein overigens leuk voor een uurtje, maar vaak is 't best saai en komt het gewoon neer op farmen. Daar is GW2 niet helemaal voor bedoeld, vind ik. Het verkennen en ontdekken van nieuwe plekken/gebeurtenissen is waar het spel sterk in is.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:22:
[...]

Implementatie van deze aankomende veranderingen is niet helemaal goed gegaan. Gisteravond hoorde ik op TS iemand mopperen over een invisible wall terwijl hij Poobadoo probeerde te volgen. Je zou verwachten dat een Quaggan uit de buurt van Krait blijft :)
Ik heb het zelf niet gecheckt maar ik begrijp van comments elders op teh interwebz dat Poobadoo netjes om het force field heen zwemt. Je kunt die bocht blijkbaar niet meer afsnijden maar als je voldoende afstand tot de barriere houdt zou er niks aan de hand mogen zijn. Maar aan de andere kant, ANet en bugs zijn geen ongewone combi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timocos schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

Hoe volg je zo'n champions trein want die vliegt echt door het level heen :? 8)7 Heb je net een champion verslagen is ie alweer bij de volgende aan de andere kant van de map...
Champion train volgen is inderdaad niet erg inspirerend. Of er een vaste volgorde is waarin de champions spawnen vraag ik me af. Het is volgens mij meer dat ze ongeveer even lang dood zijn. Dus als je de train eenmaal op gang hebt gekregen is de volgorde vast. Tenzij iemand een champion dood terwijl de train er nog niet is. Is mij weleens gebeurd met de trol. Daar was de train niet zo blij mee.
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:13:
[...]

Ik heb het zelf niet gecheckt maar ik begrijp van comments elders op teh interwebz dat Poobadoo netjes om het force field heen zwemt. Je kunt die bocht blijkbaar niet meer afsnijden maar als je voldoende afstand tot de barriere houdt zou er niks aan de hand mogen zijn. Maar aan de andere kant, ANet en bugs zijn geen ongewone combi...
Nu ik erover nadenk zal Poobadoo inderdaad wel om de barrière heen zwemmen. Ik denk dat het gemopper kwam van iemand die net als ik ook wel eens afsteekt bij een bounty target waarvan de route bekent is. Maar als die route is aangepast dan moet je daar weer even aan wennen.

Poobadoo kan straks wel eens een veel interessantere target worden om te vinden/volgen. Nu is het een makkelijk te vinden/volgen target die je geeft aan iemand met weinig ervaring of iemand die niet zoveel tijd heeft. Maar als zijn route straks dwars door een horde boze krait gaat dan is dat niet meer zo makkelijk.
Ik mocht zelf gisteravond een moeilijke target zoeken, Wildman. Om de een of andere reden vinden die Veteran Karka's het niet leuk dat je ze vraagt of ze misschien iemand hebben opgepeuzeld >:) Gelukkig waren er nog wat members die geen target hadden en mij wel wilden helpen. Waardoor ik niet werd vermoord door de Karka's. Uiteindelijk stonden we met vijf man te wachten op gepaste afstand van de mompelende Karka waarop ik een target had gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
xeple schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:51:
[...]

Zit jij op Deso toevallig? Zo ja, wat is er gebeurd met de wvw community? Het lijkt er op alsof jullie een groot deel van de spelers kwijt zijn. Speel overigens zelf op Gandarra.
We hebben een mooie inhaalslag gemaakt op jullie deze laatste 2 dagen :P.

Er zijn een heleboel guilds weggegaan bij ons op Deso. Na het vertrek van IRON maanden geleden zaten we in een dip maar waren goed aan het terugkrabbelen. Op een gegeven moment kregen we weken achterelkaar te maken met Vizunah (toen nummer 1) en SFR. Veel mensen waren het zat om tegen hun aantallen op te nemen en nog een aantal guilds vertrokken.

Vervolgens werd DVG opgericht en zij recruitten werkelijk elke WvW'er die nog geen wvw-guild had. DVG werd 'gehaat' omdat zij vooral aan het nightcappen waren en helemaal niks bijleerden aan de PUGs. Zij waren het constante gebash zat van de eigen community en zijn vertrokken naar Piken Square, het nadeel is dat zij heel veel spelers hebben meegenomen terwijl Deso een sterke PUG community had.

Maar nu zijn we wel blij dat we zijn gedropt naar de Silver Leauge, zitten servers met goede skills en een gelijkwaardige coverage (zoals Gandara).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Voor de champions trein.

http://i.imgur.com/AX8eI0c.jpg

In begin is het even zoeken maar na een tijdje heb je alle wel door. Ok het is zo saai als iets maar wel een makkelijke manier om de monthly af te werken.

Edit: Je kan ook makkelijk anderen helpen door dit te kopiëren.

Champ Train order is: 1.Troll (W of [&BPQAAAA=]), 2.Bandit (NE of [&BPQAAAA=]), 3.Oak (W of [&BPMAAAA=]), 4.Spider (NE of [&BPgAAAA=]), 5.Boar/Wasp when it's up. (N of [&BIUAAAA=] use [&BPkAAAA=])

[ Voor 38% gewijzigd door Paterpor op 17-10-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
SCARfaceE schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:54:
[...]

We hebben een mooie inhaalslag gemaakt op jullie deze laatste 2 dagen :P.

Er zijn een heleboel guilds weggegaan bij ons op Deso. Na het vertrek van IRON maanden geleden zaten we in een dip maar waren goed aan het terugkrabbelen. Op een gegeven moment kregen we weken achterelkaar te maken met Vizunah (toen nummer 1) en SFR. Veel mensen waren het zat om tegen hun aantallen op te nemen en nog een aantal guilds vertrokken.

Vervolgens werd DVG opgericht en zij recruitten werkelijk elke WvW'er die nog geen wvw-guild had. DVG werd 'gehaat' omdat zij vooral aan het nightcappen waren en helemaal niks bijleerden aan de PUGs. Zij waren het constante gebash zat van de eigen community en zijn vertrokken naar Piken Square, het nadeel is dat zij heel veel spelers hebben meegenomen terwijl Deso een sterke PUG community had.

Maar nu zijn we wel blij dat we zijn gedropt naar de Silver Leauge, zitten servers met goede skills en een gelijkwaardige coverage (zoals Gandara).
Dat DVG weg is verklaard een hele hoop. De matchup van enkele weken eerder tegen Deso was er 24/7 een flinke Deso blob die elke border in 15 min flipte. Het verbaasde me dus juist dat dit nu niet meer het geval was. Het is in iig geval een stuk leuker nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paterpor schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:05:
Voor de champions trein.

http://i.imgur.com/AX8eI0c.jpg

In begin is het even zoeken maar na een tijdje heb je alle wel door. Ok het is zo saai als iets maar wel een makkelijke manier om de monthly af te werken.

Edit: Je kan ook makkelijk anderen helpen door dit te kopiëren.

Champ Train order is: 1.Troll (W of [&BPQAAAA=]), 2.Bandit (NE of [&BPQAAAA=]), 3.Oak (W of [&BPMAAAA=]), 4.Spider (NE of [&BPgAAAA=]), 5.Boar/Wasp when it's up. (N of [&BIUAAAA=] use [&BPkAAAA=])
Bandit wordt op iig Piken Square meestal overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
xeple schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

Dat DVG weg is verklaard een hele hoop. De matchup van enkele weken eerder tegen Deso was er 24/7 een flinke Deso blob die elke border in 15 min flipte. Het verbaasde me dus juist dat dit nu niet meer het geval was. Het is in iig geval een stuk leuker nu.
Ben ook wel blij dat DVG weg is, liep heel soms met ze mee en je wilt niet weten hoe saai 't was, pure PvD wat ze deden. Ze vermeden zelfs gevechten, terwijl de rest op Deso altijd op zoek is naar leuke gevechten.

Hoop op een spannende Silver League, denk dat Abaddon’s Mouth (blobaddon) wel als winnaar eruit zal komen. Verder verwacht ik een leuke strijd om de tweede plek tussen Desolation en Gandara, maar de andere servers zijn natuurlijk niet te onderschatten.

Edit: Interessant> http://www.reddit.com/r/G...data_mining_huge_new_map/

Edit 2: ^ heeft waarschijnlijk betrekking op dit: http://www.mmorpg.com/gam...f-the-Mists-Revealed.html

[ Voor 11% gewijzigd door SCARfaceE op 18-10-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:11:
[...]

Het heeft inderdaad niks te maken met living story maar met living world, het concept dat er regelmatig iets in de wereld gebeurt waardoor er tijdelijke of permanente veranderingen merkbaar zijn. SAB, Halloween, de gebuffde Tequatl en nu bijvoorbeeld de mysterieuze veranderingen in Kessex Hills (al wordt dat ongetwijfeld binnenkort deel van de living story) zijn daar voorbeelden van. Nergens beweert ANet dat dat allemaal wel iets met de living story te maken heeft, behalve dat de living story een manier is om de living world gestalte te geven.

Living world indd dat bedoel ik.
Het probleem was uiteraard onder andere de manier waarop ze dat deden. Met hen patches die niet meer als een tijdelijk grind waren en tevens vooral de gem-store moesten promoten. Dat was de laatste patches iets minder en dus beter. Maar tevens is het verhaal ook weggenomen. Dan kun je wel zeggen "ja maar dit is ook onderdeel van de living story / world" maar het is wat anders als wat we gezien hebben. Het is nog niet geweldig maar wel beter. De vraag is, houden ze het zo of vallen ze straks weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:53:
[...]

Living world indd dat bedoel ik.
Het probleem was uiteraard onder andere de manier waarop ze dat deden. Met hen patches die niet meer als een tijdelijk grind waren en tevens vooral de gem-store moesten promoten. Dat was de laatste patches iets minder en dus beter. Maar tevens is het verhaal ook weggenomen. Dan kun je wel zeggen "ja maar dit is ook onderdeel van de living story / world" maar het is wat anders als wat we gezien hebben. Het is nog niet geweldig maar wel beter. De vraag is, houden ze het zo of vallen ze straks weer terug.
Dit begint een herhaling van zetten te worden. Ik heb dan ook maar het verhaaltje dat ik getikt had weer weggehaald. Je bent erg negatief over de gemstore (en alle daaraan gekoppelde content) en zal dat waarschijnlijk wel blijven.

Ik ben erg blij met de richting die ArenaNet heeft gekozen. Ik hoop dan ook dat ze blijven doorgaan met de Living World/Story. En dat ze dat niet laten vallen om aan een expansie te gaan werken. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als ze naast het budget voor Living World ook budget hebben voor het ontwikkelen van een expansie. Maar als dat er niet is, laat dan die expansie maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

tijd niet hier geweest en wat zie ik , het is hier weer veranderd in devata's klaagmuur over van alles en nog wat wat toch niet veranderd gaat worden. als het je niet bevalt ga je toch wat anders spelen je word niet gedwongen o.i.d

enigste wat ik idd wel wil is een expansion , meer gebieden meer dungeon en dergelijken. lijkt mij dat ze best een aantal mensen langzaam aan een expansion kunen laten maken terwijl een ander team living story maakt

[ Voor 32% gewijzigd door Freakiebeakie op 21-10-2013 14:36 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ik had in eerste instantie wel wat moeite met wennen aan de LW en hoopte ook alleen maar op een expansion. Maar als ik nu moet kiezen tussen het ouderwetse model (1x per jaar een expansion, dan een paar maanden enthousiast bezig met de nieuwe meuck en dan weer ruim een half jaar wachten tot de volgende expansion) of het GW2-model (iedere 2 weken nieuwe content, als ik tijd heb een paar dagen koortsachtig nieuwe achievements hunten en daarna iets relaxter freewheelen) dan kies ik 100% voor het huidige GW2-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:34:
tijd niet hier geweest en wat zie ik , het is hier weer veranderd in devata's klaagmuur over van alles en nog wat wat toch niet veranderd gaat worden. als het je niet bevalt ga je toch wat anders spelen je word niet gedwongen o.i.d

enigste wat ik idd wel wil is een expansion , meer gebieden meer dungeon en dergelijken. lijkt mij dat ze best een aantal mensen langzaam aan een expansion kunen laten maken terwijl een ander team living story maakt
Die expansion is gerelateerd aan het geen waar ik over klaag. Aangezien ze de living story / world nu gebruiken om via de gem-store inkomsten te genereren en daarom expansions op een lager vuutje hebben staan.

Dus eerst laat je merken dat je mijn klaagmuur niets vind om het vervolgens onbewust te bevestigen. Als je overigens goed had gelezen dan gaf ik juist aan dat ik de laatste patches beter vond. Ik vond de living story / world zoals ze dat deden niet goed en dat lijken ze te hebben verandert. Al moeten we afwachten of dat natuurlijk ook zo blijft.

Met een mindere focus (minder grote patches) voor de living story / world is de kans voor een echte expansions dus ook groter aangezien ze toch geld moeten binnen slepen. De vraag is dus hoe ze dan willen doen.

Verder bepaal ik zelf wel wat ik speel en of ik klaag over de dingen die me niet bevallen. Dank u.
Een spel dat perfect is, is er niet en door vooral niet te klagen over de slechte dingen help je niet het spel te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

Dit begint een herhaling van zetten te worden. Ik heb dan ook maar het verhaaltje dat ik getikt had weer weggehaald. Je bent erg negatief over de gemstore (en alle daaraan gekoppelde content) en zal dat waarschijnlijk wel blijven.

Ik ben erg blij met de richting die ArenaNet heeft gekozen. Ik hoop dan ook dat ze blijven doorgaan met de Living World/Story. En dat ze dat niet laten vallen om aan een expansie te gaan werken. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als ze naast het budget voor Living World ook budget hebben voor het ontwikkelen van een expansie. Maar als dat er niet is, laat dan die expansie maar zitten.
Die eerste alinea vat het inderdaad perfect samen. Er is een rede waarom ik voor GW2 ging en niet voor een van de vele F2P games op de markt en dat was omdat ik niet van het soort cash-shop mentaliteit hou (of het nou P2W is of niet), daar valt die living world dus ook onder. ArenaNet had een goede naam met inkomsten voornamelijk genereren met expansionis in GW1.

Dus bite me als ik dan klaag over het feit dat ze nu toch meer die kant op gaan / of aan het gaan waren.

Het andere onderdeel waar ik problemen mee lijk te hebben lijkt gerelateerd te zijn aan het dingen anders willen doen puur om het anders te doen. Daar valt bv onder dat ze niet alleen dynamic events toevoegen maar dan ook de traditionele quest weg halen wat ik erg zonde vind.

Gelukkig ben ik niet de enige. Forums puilen uit met dit soort klachten en ook Wooden Patatoes laat vaak doorschemeren veel van deze dingen niets te vinden.

Dus samengevat zijn mijn klachten gericht op de effecten van de gem-store focus en de effecten van het anders doen puur om het anders doen.

Sorry als mensen zich daar aan storen maar als iedereen gewoon slikt wat hij eigenlijk niets vind word het er ook niet beter op en (of het nou werkt of niet) deze manier probeer ik toch positieve bijdrage te leveren aan de game. Ook al lijkt het voor andere misschien meer op gezeur.

Als ik geen goede bedoelingen had dan had ik het spel inderdaad al lang verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even iets heel anders.
GW2nl.nl gaat ermee stoppen. Ze vragen wel of er mensen zijn die het over willen nemen.

Zijn er hier geïnteresseerden?

Zie: http://www.gw2nl.nl/forum...83865f1c3602875da373df9#p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig ben ik niet de enige. Forums puilen uit met dit soort klachten en ook Wooden Patatoes laat vaak doorschemeren veel van deze dingen niets te vinden.
Ja klopt, de officiele forums puilen uit met klachten, maar heb het idee dat men daar klaagt over alles wat Anet doet, maakt niet uit wat, men klaagt ALTIJD!!!

Ik vermaak me prima met GW2, en de meerderheid van de playerbase ook...Living Story vind ik prima systeem, denk wel dat er op een gegeven moment een expansion zal verschijnen, maar niet op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
RoseSolane schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:25:
[...]
Nu ik erover nadenk zal Poobadoo inderdaad wel om de barrière heen zwemmen. Ik denk dat het gemopper kwam van iemand die net als ik ook wel eens afsteekt bij een bounty target waarvan de route bekent is. Maar als die route is aangepast dan moet je daar weer even aan wennen.
[...]
Ja dat was klopt, Poobadoo is vrij simpel te vinden dus ik nam wat shortcuts. Ik zag in eerste instantie die barrière niet en dacht een mob me achteruit aan het schieten was :) .

Ik ben de laatste tijd ook wat minder enthousiast, ik doe meestal snel de daily en geregeld de guild missions en dat is het wel. De nieuwe living story content heb je er meestal in een avondje ook wel doorgejast. Nieuwe gebieden om te verkennen en nieuwe dungeons zou ik ook wel leuk vinden.

Ik zou graag mijn 2 ontbrekende professions ook creëren maar nieuwe karacter-slots zijn met de huidige gem-gold rate zo'n 50 gold per stuk. Dat heb ik nu even niet, dus zal langzaam bij elkaar gesprokkeld worden.

Een ander dingetje waar ik me dit weekend aan ergerde is die pvp equipment uit de achievement kisten. Wat moet ik ermee? Soms kan het karakter dat de kist opent het letterlijk niet gebruiken, maar het is wel soulbound 8)7 En ik kan het niet salvagen en niet in de mystic fontein janken, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik ben niet echt een fan van de living story idd dat ben ik op sommige punten wel met je eens het gaat mij er gewoon om dat het geen nut heeft om het hier te melden.

op het guildwars 2 forum ook niet trouwens want ik heb een tijdje geleden een topic gemaakt daat over monthly fees uhm i mean montly events . dat was ook de naam van mijn topic geloof ik.

deze werd binnen 3 minuten verwijderd en ik kreeg een officiele waarschuwing xD.
heb ze toen terug gemaild en zei ze dat ik het idioot vond dat ze mijn topic sloten en een waarschuwing gaven. zei toen iets in de trand van freedom of speech bladiebla en mijn waarschuwing werd verwijderd en ik kreeg een excuses. mijn topic terug zetten wilde ze dan weer niet wat wel jammer was want hij was best grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:33:
[...]

ArenaNet had een goede naam met inkomsten voornamelijk genereren met expansionis in GW1.

Dus bite me als ik dan klaag over het feit dat ze nu toch meer die kant op gaan / of aan het gaan waren.
gedeeltelijk waar. in het begin verdiende ze idd alleen geld met het maken van expansions , deze kwamen dan ook in rap tempo maar je zag dat ze vaak dezelfde onderdelen gebruikte om iets te maken . zo kwam je in dungeon B hele stukken tegen uit dungeon A . goedkoop in elkaar gezet spul dus en ze gaven/geven in gw1 totaal geen support. veel minder kosten dus in gw1 . aan het eind gingen ze in guildwars 1 al dezelfde kant op als in gw2 namelijk het verkopen van costumes etc in een shop. dus ik zag al aankomen wat het ging worden in gw2. living story vind ik ook wel grappig en aan de andere kant haat ik het .

het is leuk want het verveelt niet snel , ik haat het want als ik 2 weken niet speel zijn er dingen geweest die ik niet kan inhalen, ze zijn namelijk gewoon voorbij.

zouden ze het hele LS verhaal combineren met een expansion dan zou ik een stuk blijer zijn.

uitdagende content waar je tijden mee bezig bent omdat het freaking hard is , dat wil ik.
ik hoop dan ook nog steeds dat er een keer een UW en Fow komt in guildwars 2 maar echt geloven doe ik het niet.

en als ik het heb over hard dane bedoel ik het niet zoals ons getunde moerasdraakje waar je met een hele server tegen moet vechten , dat gevecht vind ik best lame. ggewoon iets hards voor 4 tot 8 man met tactics ipv 10000000000000000000000000000000000000000 healthpoints

[ Voor 8% gewijzigd door Freakiebeakie op 22-10-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Williekeilen schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
Een ander dingetje waar ik me dit weekend aan ergerde is die pvp equipment uit de achievement kisten. Wat moet ik ermee? Soms kan het karakter dat de kist opent het letterlijk niet gebruiken, maar het is wel soulbound 8)7 En ik kan het niet salvagen en niet in de mystic fontein janken, beetje jammer.
Een achievement kist bevat één doos met PvP equipment. Daarnaast bevat het spul voor PvE en voor WvW. Voor iedereen wat. Aangezien je achievement points via alle speltypen kunt halen is dat ook wel logisch.

PvP equipment is niet soulbound. Je kunt het met een rechtermuisklik naar je PvP-locker sturen waaruit alle karakters het kunnen halen die dat type armor kunnen dragen. Als je iets niet meer naar je locker kunt sturen dan heb je het al een keer gehad. Je kunt het dan nog wel salvagen met een PvP salvage kit en volgens mij kun je het ook met ander spul in de mystic forge stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
Lol een pvp salvage kit, daar had ik nog nooit van gehoord. Ik heb net allemaal van die pvp rommel weggegooid die ik dubbel had (want dat opslaan in pvp locker wist ik wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Williekeilen schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:55:
Lol een pvp salvage kit, daar had ik nog nooit van gehoord. Ik heb net allemaal van die pvp rommel weggegooid die ik dubbel had (want dat opslaan in pvp locker wist ik wel).
Zo'n salvage kit krijg je volgens mij als je een level (rank) omhoog gaat in PvP. Of je hebt een kans om er één te krijgen. Als je helemaal geen PvP speelt dan zul je er waarschijnlijk geen hebben. Wat je van het salvagen van PvP spul krijgt is trouwens alleen te gebruiken voor PvP. Dus je bent waarschijnlijk niets van waarde (voor jou) kwijt.

PvP armor wordt trouwens ook gebruikt tijdens activities (Southsun survival, Crabb Toss, Sanctum Sprint, etc). Ik heb mijn Sylvari Ranger in een stoplichtrood pakje gepropt in de hoop dat dit afleidt tijdens de sprint >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
Rose the Red Ranger = danger ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roses are red, the cliffs are high,
I got distracted, so I die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mijn Ranger (Solane), niet mijn Guardian (Rose Solane)! Die laatste loopt in PvP rond met een grote mace en een nog veel groter shield. Wat weer minder handig is voor een sprint :)
SnoeiKoei schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:21:
Roses are red, the cliffs are high,
I got distracted, so I die.
Als dat zou kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De video voor de nieuwe patch is er overigens:
https://www.guildwars2.co...releases/october-29-2013/
Ziet er goed uit, mede ook omdat het (zo te zien) van een permanente aart lijkt te zijn. Ik hoop alleen niet dat heel Kessex Hill een groot toxic map word want het was mijn favoriete map wat betreft uiterlijk. Een prachtige map.

@Freakiebeakie
Dan zijn we het voor het grootste gedeelte toch eens. Hier zal het inderdaad weinig helpen maar ergens hoop ik dat het of de officiële forums wel een beetje helpt. Zo niet dan heb ik igg mijn best gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
Vandaag ook het speel maar gekocht en begonnen met spelen. Nog niet zo lang gespeeld, maar vind het erg vermakkelijk!

Hebben jullie nog tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
RoseSolane schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:02:
[...]

Zo'n salvage kit krijg je volgens mij als je een level (rank) omhoog gaat in PvP. Of je hebt een kans om er één te krijgen. Als je helemaal geen PvP speelt dan zul je er waarschijnlijk geen hebben. Wat je van het salvagen van PvP spul krijgt is trouwens alleen te gebruiken voor PvP. Dus je bent waarschijnlijk niets van waarde (voor jou) kwijt.

PvP armor wordt trouwens ook gebruikt tijdens activities (Southsun survival, Crabb Toss, Sanctum Sprint, etc). Ik heb mijn Sylvari Ranger in een stoplichtrood pakje gepropt in de hoop dat dit afleidt tijdens de sprint >:)
PvP salvage kits krijg je ook door je monthly pvp te behalen. Verder kan je overigens ook dyes forgen uit pvp items. Wil je weten hoe, dan moet je ff wiki raadplegen.

Zit overigens sinds vandaag ook in de GoT guild, samengekomen met alle andere Peppers. Verder vind ik de update van volgende week wel een beetje mager lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja update is aan de magere kant, maar misschien hebben ze nog niet alle features aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dr34m3dd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:04:
Vandaag ook het speel maar gekocht en begonnen met spelen. Nog niet zo lang gespeeld, maar vind het erg vermakkelijk!

Hebben jullie nog tips voor me?
Geniet van het spel. Neem de tijd om je eerste karakter te levelen. Probeer alles in het spel om uit te vinden wat voor jou leuk is en niet leuk is. Want GW2 bevat heel veel en niet alles zul je even leuk vinden.

Join een guild. En vraag leden van de guild voor hulp als je ergens niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ben het spel aan het downloaden nadat ik het online gekocht heb. Momenteel op de officiële website is er 40% korting.
Voor 23 euro dus en in het kort toch geen enkel interessant game in het verschiet, wil ik dit spel eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

Ik heb er inmiddels zo'n karige 900 uur opzitten en begin Guild Wars 2 eigenlijk steeds leuker te vinden, omdat ik me steeds meer dieper interesseer in de moeilijkere dingen (Fractals/Dungeons/WVW) goede tactiek is belangrijk in die dingen.

PVP moet ik me eigen nog eens een keer aanleren, heb er wel wat uurtjes inzitten, maar wil daar meer tijd in gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat vinden jullie van THe Tower of Nightmares update?

Ik persoonlijk vind het de beste update sinds tijden.

Kessex Hills zal nooit meer hetzelfde zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ziet er wel grappig uit , ik begin alleen redelijk moe te worden van de groupevents/ champ farm zooi die ze uitbrengen. ze denken mischien dan mensen dat leuk vinden ofzo maar volgens mij doen mensen het alleen maar omdat het op het moment de beste manier is om snel gold te verdienen en niet omdat ze het zo geweldig leuk vinden.

maar ik word er nog niet zo moe van als van bepaalde guilds die tijdens onze guild puzzle denken dat ze de boel kunnen overnemen en onze puzzle gaan doen en dan keihard falen. het is nu twee keer voor gekomen dat dezelfde guild dit doet en ik vind dat echt super irritant. als je als guild mee doet in een andere guild zijn puzzle dan laat je de guild die de puzzle heb geactiveerd dfe events coordineren.
zitten wij met 40 man op teamspeak en dan gaan zij in chat de boel proberen te regelen ,LAME!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok, ik farm momenteel alleen champs omdat het 1 van de monthly achievements is, zou niet weten hoe je er veel gold zou mee moeten verdienen, maar dat komt omdat ik nog wat aan de noob kant ben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De loot die je krijgt van het doden van een champion is veel beter dan van de meeste andere mobs. Het is daarmee één van de makkelijkste manieren om gold te verdienen. Daarnaast heeft ArenaNet de afgelopen maanden andere methoden van gold farmen minder aantrekkelijk gemaakt. Dungeons leveren nu bijvoorbeeld minder op dan vroeger. World bosses zijn niet alleen lastiger geworden, maar leveren ook minder op.

De meest aantrekkelijke gold farm is waarschijnlijk de invasie van Scarlet. Vooral de Aetherblades zijn veel gold waard. En als er maar genoeg mensen meedoen dan spawnen er een hoop champions.

Ik ben zelf niet zo'n farmer, maar een beetje champ farmen op z'n tijd vind ik niet erg. Ik denk dat een Living World update die zich niet vooral in een instance afspeelt (zoals een dungeon) moeilijk interessant te maken is zonder champ farm en een soort van scavanger hunt. En laten we eerlijk zijn, deze patch bevat voor iedereen wat. Ik hoorde gisteravond iemand op TS klagen over de achievement om die beeldjes te verzamelen, ze ging liever een champ farm train doen voor de gold :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verdien mijn gold meer door het verkopen van mijn gathering mats. vooral wood levert veel op...hoe krijg je gold voor loot van champignons, bij mij droppen er op zijn hoogst groene items, en die leveren tochniet veel op? of wordt je loot beter naarmate je stijgt in level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:10:
En wat vinden jullie van THe Tower of Nightmares update?

Ik persoonlijk vind het de beste update sinds tijden.

Kessex Hills zal nooit meer hetzelfde zijn.....
Een grote patch die een echte impact heeft op de wereld en ook echt nieuwe zaken introduceert zoals het nieuwe toxic en het feit dat je nu npc's kunt finishen (al vind ik die animaties wat raar uit zien in de PvE wereld) bevalt me erg goed. Ook lijkt de toren een blijven iets te zijn waar waarschijnlijk ook iets in te doen zal zijn. Een nieuwe dungeon of iets anders, wie weet.

Nadeel vind ik dat mijn favoriete map Kessex Hills nu ook al een lelijk bedorven gebied is geworden. Graag had ik meer van zulke maps gezien. In plaats daarvan halen ze die map (uiterlijk) er juist uit en de achivements zijn weer een hele lijst die je binnen een maand zult moeten afwerken voor de rewards. Dus weer een tijdelijke grind waar ik juist blij was vanaf te zijn in de laatste maps. Ook is het de zoveelste coalitie tussen vijanden maar ik heb wel het idee dat er hier meer mee word gedaan dan bij de vorige coalities. Tenslotte is de content ook veel voor een groot deel een zerg fest, wast dat niet waar zo veel commentaar op was in WvW? Nu zien we het ook steeds meer in PvE. Ik heb echter het idee dat ze nu echt hiermee iets veel groters willen gaan introduceren. Mogelijk een nieuw ras dat zich in de map links van Kessex Hills bevind. We zullen zien.

Het heeft dus zo zijn pluspunten (die mogelijk in de toekomst nog veel groter worden) maar ook zijn minpunten. Even afwachten wat de overhand zal krijgen in de komende patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:40:
ziet er wel grappig uit , ik begin alleen redelijk moe te worden van de groupevents/ champ farm zooi die ze uitbrengen. ze denken mischien dan mensen dat leuk vinden ofzo maar volgens mij doen mensen het alleen maar omdat het op het moment de beste manier is om snel gold te verdienen en niet omdat ze het zo geweldig leuk vinden.

maar ik word er nog niet zo moe van als van bepaalde guilds die tijdens onze guild puzzle denken dat ze de boel kunnen overnemen en onze puzzle gaan doen en dan keihard falen. het is nu twee keer voor gekomen dat dezelfde guild dit doet en ik vind dat echt super irritant. als je als guild mee doet in een andere guild zijn puzzle dan laat je de guild die de puzzle heb geactiveerd dfe events coordineren.
zitten wij met 40 man op teamspeak en dan gaan zij in chat de boel proberen te regelen ,LAME!!!!
Ik hoop niet dat je het over onze guild hebt? Wat er bij ons gebeurde is namelijk dat we met de hele guild zaten te wachten dat de guild voor ons klaar was en totdat de cooldown weg was zodat we konden activeren.
Echter kwamen vlak voor het einde 2 (niet een hele guild nee 2 man!) van jullie guild die snel voor ons activeerde. LAME!!!! en erg kinderachtig van de persoon die dat deed.
Wij zijn toen iig gewoon begonnen (ook overigens met veel mensen op teamspeak die we eerst al enkele minuten hadden laten wachten tot de puzzle klaar was). Ik blijft altijd bij de achterste groep omdat er vaak een groepje is dat wat meer achter blijft en daardoor achter een gate blijft hangen (wat nu als ik het goed herinner bij de ijsmuren gebeurde). Uiteindelijk kwam jullie guild er aan en hebben jullie het toen inderdaad nog maar net op tijd weten te halen. Het grootste gedeelte van onze guild was toen echter al lang klaar en sommige deden het zelfs voor de 2e keer.

Jullie guild zat samen met het groepje dat bij ons achteraan hing. Wat het gevolg was van het feit dat jullie guild ook pas later aan kwam (doordat jullie hem activeerde voordat jullie hele guild er was).

Als je het dus over onze guild heb is het misschien handig om de feiten te kennen en de guild-member die er lang voor de rest van jullie guild was en snel activeerde terwijl wij er al met de hele guild enkele minuten stonden te wachten daar op aan te spreken.

Je had zelfs mij kunnen whisperen als je had geweten dat wij er stonden en dan hadden we hem geheel samen kunnen doen. Ik had het geen probleem gewonden op jullie te wachten (en zelfs niet om jullie te laten leiden als jullie dat wilde al lijkt me dat meer iets voor de guild die er als eerste is (wij in dit geval)).

Maar het feit dat jullie hem bijna niet haalde komt doordat iemand van jullie guild hem vroegtijdig activeerde bewust in een poging het voor ons te activeren. Niet omdat wij de guild-puzzle zijn gaan doen waar we met de hele guild al enkele minuten op zaten te wachten.

Oow en dat we in de chat dingen typte was zodat iedereen wist wat er gebeurde, ook de paar mensen van onze guild zonder TS en de mensen van andere guilds die mee deden.

[ Voor 7% gewijzigd door Devata op 30-10-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:22:
[...]
Ik hoop niet dat je het over onze guild hebt? Wat er bij ons gebeurde is namelijk dat we met de hele guild zaten te wachten dat de guild voor ons klaar was en totdat de cooldown weg was zodat we konden activeren.
Echter kwamen vlak voor het einde 2 (niet een hele guild nee 2 man!) van jullie guild die snel voor ons activeerde. Erg kinderachtig van de persoon die dat deed.
...
Ik heb de rest van de quote weggehaald om dit stuk niet te lang te maken.

Ik weet niet of Freakie op de puzzle van afgelopen zondag doelt waar onze guilds bij betrokken waren. Helaas trad er tijdens die puzzle enige irritatie op.

Om bij het begin te beginnen: Toen wij met de hele guild bij de puzzle arriveerden was er net een guild begonnen met de puzzle. Er kwam tegelijk met ons één lid van [One] aan. Mijn guild besloot om tijdens de wachttijd een guild rush te gaan doen om daarna de puzzle te kunnen starten. Dat verklaart dat er weinig leden van onze guild bij de puzzle stonden toen jullie allemaal aankwamen. Maar het was dus onze bedoeling om de puzzle te starten zo gauw als dat kon. Ik begrijp dat het op jullie wat vreemd overkwam toen iemand van ons de puzzle startte voordat jullie dat konden doen. Doordat wij tijd nodig hadden om van de rush naar de puzzle te komen begonnen we inderdaad pas na enkele minuten.

Tijdens de puzzle waren er een paar momenten dat de communicatie niet goed verliep. Dat was niet alleen tussen de guilds het geval, maar ook binnen onze guild. Vooral het falen rond de champion drake die als aansteker moet dienen kan ik me goed herinneren. Ik weet niet of het een kwestie van onbekendheid was waardoor er geklungeld werd of dat mensen aan het trollen waren. Helaas hebben wij de laatste tijd wat negatieve ervaringen met leden van andere guilds die de puzzle proberen te verstieren. Daarom is de motivatie van veel van onze leden om samen te werken met anderen niet erg hoog. Ik betreur dit, maar het is de realiteit.

Het was beter geweest als we jullie de puzzle hadden laten starten of om samen de puzzle te doen. Maar door de recente negatieve ervaringen was dat geen optie voor mijn guild. Ik zal proberen vanavond dit incident te bespreken als we weer guild missions doen.
Oow en dat we in de chat dingen typte was zodat iedereen wist wat er gebeurde, ook de paar mensen van onze guild zonder TS en de mensen van andere guilds die mee deden.
Dit begrijp ik. Ik doe het zelf ook. Als iedereen op TS zit zou het niet hoeven binnen de guild, maar dat zal wel nooit gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ene persoon van onze guild die er eerder was, dat moet Evanny zijn geweest. Zij (en andere officers) gaat altijd vooruit om te kijken of een andere guild bezig is en laat de rest dan pas komen als het niet meer mogelijk is het volledig te doen. (anders krijg je weer het probleem dat een paar mensen het eerder doen en dat accepteren waardoor de rest van de guild het mis loopt en we weer een nieuwe moeten starten).

Wij zijn iig geen kwaadaardige guild die het bewust voor andere proberen te verpesten en vinden het ook geen probleem om een andere guild zo nu en dan de leiding te laten nemen. Dus als zich zo iets zich weer eens voor doet dan whisper gewoon even iemand van ons en dan komt het vast goed.

Irritaties rond de missies kan ik goed begrijpen, zoals aangegeven hebben we ook problemen gehad met het accepteren van credits en dit kun je helaas niet in de rechten uitschakelen. Maar ik vind het niet zo netjes van Freakie om onze guild hier aan te vallen (waar het toch wel op lijkt?) terwijl wij er al een tijdje stonden en toen ineens iemand van jullie guild hem activeerde. Alsof wij dan niet gewoon de puzzle zouden mogen zijn gaan doen.

Al ga ik er vanuit dat Freakie misschien ook gewoon niet op de hoogte was van wat er is gebeurd. Dat kan ik prima begrijpen maar dan vraag eerst even hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, er is ook gewoon wat wrevel ontstaan die niet persé door jullie guild is ontstaan maar simpelweg door het feit dat ANet het wel heel makkelijk maakt voor anderen om je guild mission (waar je toch in hebt moeten investeren) te verstieren. We zijn vast niet de enigen die al met lede ogen hebben moeten toekijken hoe een niet-guildy in die guild puzzel een drake egg pakt en daarmee die legendary drake wegkite van waar hij moet zijn, of bv in de Brisban puzzel een orb pakt en daarmee rond blijft rennen zodat de puzzel faalt. Dat heeft er bij mij iig toe geleid dat ik van mening ben geworden dat als een guild een puzzel start, dan laat je dat guild de puzzel uitvoeren. Kun je helpen en/of meeliften, prima, maar probeer niet de boel te kapen zonder overleg met dat guild, of ze er nou met 2 man mee beginnen of niet en of je nou een half uur hebt staan wachten om hem zelf te starten of niet. Wil je niet dat een ander guild een puzzel start, dan moet je hem zelf starten. Lijkt me niet zo ingewikkeld eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:56:
Ik verdien mijn gold meer door het verkopen van mijn gathering mats. vooral wood levert veel op...hoe krijg je gold voor loot van champignons, bij mij droppen er op zijn hoogst groene items, en die leveren tochniet veel op? of wordt je loot beter naarmate je stijgt in level?
Champignons, die houden we er in. Heb zelf ook al vele boxes/satchels/etc van "champignons" opengemaakt en ook nooit iets echt fatsoenlijks gekregen. Mij is het dus evengoed een raadsel hoe iemand daar structureel gold mee weet te verdienen.

De laatste keer dat ik al mijn mats verkocht haalde ik in ieder geval in 1 klap een kleine 300g op, maar dat was net nadat je ascended weapons kon gaan craften en ik had al maanden flink mats gespaard. Nu nog steeds lijkt me mats verkopen de meest zekere manier van gold vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah lol....had honger toen ik dat schreef denk ik....

ja tot nu toe veel meer rendement met verkopen van mats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of champions verslaan meer oplevert dan het verzamelen van hout, erts en plantjes hangt erg af van je level. De waarde van items en gathering materials is niet afhankelijk van het level. Er zijn high tier materials die geen knoop waard zijn terwijl hetzelfde materiaal van een tier lager heel veel waard is. In de champion loot bags die je krijgt voor het verslaan van champions en world bosses kunnen erg goede items zitten als je level maar hoog genoeg is (en je een beetje geluk hebt). Een rare van level 68+ levert een 0,875 kans op 1 tot 3 globs of ectoplasm als je het salvaged. Een glob of ectoplasm is ruim 30 silver waard op de TP.

Er is nog een andere reden waarom de champion loot train als een goede manier wordt gezien om gold te krijgen: De meeste spelers vinden het verslaan van een champion leuker dan boompje hakken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ja, nu snap ik het, mijn mesmer is pas level 42, dus is mijn loot van champions nog niet zo geweldig...

vind het wel leuk dat bepaalde mobs een down state hebben nu...al haalt het wel een beetje de vaart uit het killen.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:33:
ah ja, nu snap ik het, mijn mesmer is pas level 42, dus is mijn loot van champions nog niet zo geweldig...

vind het wel leuk dat bepaalde mobs een down state hebben nu...al haalt het wel een beetje de vaart uit het killen.....:)
Nee, op een level 42 karakter hoop ik altijd dat ik van een champion een rare wapen of armor krijg die ik kan gebruiken. Maar dat gebeurt niet vaak.

Die down state is inderdaad wel grappig. Je kunt trouwens gewoon door blijven gaan met attacken om de mob dood te krijgen, je hoeft niet op F te klikken.

Het was wel leuk geweest als ze even een waarschuwing hadden gegeven dat ze dit gingen invoeren. Of als ze dat gedaan hebben dat ik die zou hebben gelezen. Want nu ging ik dood in de instance in Kessex Hills, omdat ik niet doorhad dat de helft van de mobs niet meteen dood waren. En weer tot leven kwamen. Waardoor ik opeens tegen 10 mobs stond in plaats van 6. En dat was toch iets teveel voor mijn Guardian. Die ook nog eens in een support spec voor een dungeon rondliep in plaats van haar normale PvE spec. Wall of Reflection doet niet zoveel tegen melee mobs. Om maar te zwijgen van Sanctuary waarbij het koepeltje over mij en drie melee mobs heen stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, ja 10 mobs wordt zelfs een guardian te veel....Ik wist het ook niet dat was ingevoerd, was dus ook verrast. Zal vast wel in de patchnotes hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Zo, na lange tijd inactieve guild en een server met een ronduit slecht georganiseerde community (Dit werd pijnlijk duidelijk met Teq rising die nog nooit op onze server is verslagen volgens mij) vandaag de knoop doorgehakt en verhuist naar FS. Gelijk maar een verzoek aan GoT gedaan om te joinen en dan eindelijk weer eens wat meer boeiende content spelen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, even flink aan het achievement hunten geweest van het weekend. Living story: check, alles klaar! Nieuwe monthly ook al grotendeels gedaan :X Resultaat: gisteravond uitgelogd met precies 10.000 achievement points op de teller. Dat was wel een geinige reward chest! :9~

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-11-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
10000 punten!? Ik zit amper aan 2000, hoe heb jij er zo gemakkelijk kunnen halen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu rond de 9100. Ik wil die 10K kist ook wel! Moet ik echter nog heeeeeeeel veel voor doen, ben ik bang :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paterpor schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:23:
10000 punten!? Ik zit amper aan 2000, hoe heb jij er zo gemakkelijk kunnen halen ? :)
Gemakkelijk? :X Lolbroek... Mijn geheim, vrijwel iedere dag dailies doen, iig altijd monthlies, tegenwoordig ook voor pvp. Proberen alle living story achievements te doen. Alle jumping puzzles, vrijwel alle slayer achievements (alleen nog geen giants en ik geloof dat plants, ogres en minotaurs nog ergens rond de 900 kills zitten). Personal story voor alle rassen gedaan voor zover dat achievements oplevert. Alle crafting skills op 400 (moet nog naar 500, valt dus nog punten te halen). Dungeon master gehaald, etcetera. Gewoon proberen alle achievements te doen dus :P Eigenlijk is het enige wat me geen hol interesseert: WvW.

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-11-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knap zeg!!! ik zit nu pas op 1590...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjah, alles is relatief natuurlijk. Een guildy zit al ruim over de 16.000 heen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Toch knap dat je er al zoveel hebt, dat ontbreek ik nog wel "dedication". Ik ben wel van plan om 5000 punten te halen. Heb nu bijna world completion. Dan alle Jumping Puzzles, alle dungeons. Sinds een jaar geleden kan je nu toch echt veel doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

hehehe snoei dan heb je het ook wel over iemand die geloof ik 3e van de server is ofzo. Vey is gewoon niet normaal met dr achievement points.

die meid pwned menig kerel :D

[ Voor 10% gewijzigd door Freakiebeakie op 05-11-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ze is nr 36 van europa als het gaat om achievement points

https://leaderboards.guil...en/eu/achievements?page=2

4e van de server zie ik

[ Voor 9% gewijzigd door Freakiebeakie op 05-11-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:24:
hehehe snoei dan heb je het ook wel over iemand die geloof ik 3e van de server is ofzo. Vey is gewoon niet normaal met dr achievement points.

die meid pwned menig kerel :D
Ze heeft volgens mij iets meer tijd om te spelen dan de meesten van ons. Als ik eens een keertje vrij ben op een ongewoon tijdstip (en speel) dan speelt zij ook. Ze lijkt wel 24 uur per dag online. En inderdaad, ik ben jaloers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

Zit al bijna tegen de 7000 punten en ben er absoluut niet bewust mee bezig. Gisteren iets van 400 points gehaald door "slechts" een aantal uurtjes te commanden in wvw. Dan gaat het erg hard vooral als je de ene na de andere Tower inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

in den beginne was ik redelijk fanatiek als het ging om achievement punten halen maar nu niet meer,
doe niet meer elke dag me daily etc etc . speel nu tussendoor andere games om het boeiend te houden. als ik me elke dag toch minstens 4 uur op 1 game stort zoals ik in het begin deed bij gw2 dan word het op den duur saai.

vind op het moment alleen fractals nog echt boeiend

[ Voor 7% gewijzigd door Freakiebeakie op 07-11-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nooit fanatiek geweest met achievement punten. Ze zijn bij mij altijd een leuke bijkomstigheid geweest. De dailies doe ik meestal wel, maar dan vanwege de laurels.... Ik wilde die tonic en de twee minis hebben... En nu gebruik ik ze voor m'n T6 materialen. Zodra ik die heb, ga ik ze gebruiken om molten lodestones te maken...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:15:
in den beginne was ik redelijk fanatiek als het ging om achievement punten halen maar nu niet meer,
doe niet meer elke dag me daily etc etc . speel nu tussendoor andere games om het boeiend te houden. als ik me elke dag toch minstens 4 uur op 1 game stort zoals ik in het begin deed bij gw2 dan word het op den duur saai.

vind op het moment alleen fractals nog echt boeiend
Tsja ik ben toch wel een beetje een completionist geworden, niet altijd geweest (ook wel eens weken achter elkaar nauwelijks kunnen spelen en dan houdt het snel op met het hunten). Maar er zijn eigenlijk weer redelijk wat dingen waar ik lol aan beleef (is wel minder geweest): living story, dungeons, fractals, beetje pvp. Sinds kort ook aangesloten bij TSS (een van de Europese Tequatl slaying guilds) dus met enige regelmaat duik ik met een guest pass op een andere server of in een overflow om Teq weer ff te killen, blijft toch wel leuk als men een beetje georganiseerd is (en laat dat maar aan die guilds over).

Op zich vind ik het trouwens wel tof dat er world bosses zijn die zoveel organisatie vereisen, al is GW2 zo casual dat de meeste mensen daar totaal geen zin in hebben en Teq op veel servers nog niet is gekilled sinds de revamp. En dat vind ik dan toch ook weer zonde eigenlijk 8)7

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic