Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk1983 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:59:
Sinds een tijdje vallen de downloads van mijn zwager gedurende meerdere uren terug naar 2kb/s. Gevolg is dat al zijn downloads mislukken.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Hij gebruikt een Horizon box. Iets wat we bij UPC neer zouden moeten leggen?
Ik zou eerst die Horizon-box ff een paar minuten van de stroom halen en dan weer aansluiten, mogelijk lost dat het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hoe doet hij die downloads?

Als het torrents zijn klinkt het verdacht alsof hij geen cap op z'n upload heeft gezet en die platgetrokken wordt. Dat is de klassieker die dit soort symptoom veroorzaakt. Oplossing is om in de torrent client een cap in te stellen van max 50% van de upload van de verbinding. Let hierbij op verschil bits/Bytes: internetverbindingen worden altijd in (Mega)bits per seconde geadverteerd, download progs werken vaak (en tot mijn irritatie) in (Mega)Bytes per seconde, dus mogelijk moet je met 8 vermenigvuldigen/delen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Downloads komen binnen met SabNZB, hij gebruikt Sickbeard en Couch Potato. Van tijd tot tijd gaat het uren achter elkaar goed, maar nu al weer ongeveer 14 uur niet.

Speedtest geeft een normale snelheid aan, dus het is niet dat heel zijn lijn wegvalt.

Horizon box is al een keer van de stroom af geweest, maar we proberen het nog een keer.

[ Voor 15% gewijzigd door bvk1983 op 15-07-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Ik heb telefonisch nogmaals duidelijk gemaakt aan 1 bij upc dat ik t absurd vindt dat bij een wijziging, voor je een jaar hebt bereikt, je er weer een jaar aan vastzit. Ik wou mn internet verlagen, maar wat ik al had bedacht bevestigde de medewerkster dus wachten tot half november en dan upc eruit en glas erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:08
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:58:
Ik heb telefonisch nogmaals duidelijk gemaakt aan 1 bij upc dat ik t absurd vindt dat bij een wijziging, voor je een jaar hebt bereikt, je er weer een jaar aan vastzit. Ik wou mn internet verlagen, maar wat ik al had bedacht bevestigde de medewerkster dus wachten tot half november en dan upc eruit en glas erin.
hoezo is dat absurd?
ik vind het heel normaal, je gaat een nieuw contract aan voor een bepaalde abonnement en een contract is altijd een jaar.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
bvk1983 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:54:
Downloads komen binnen met SabNZB, hij gebruikt Sickbeard en Couch Potato. Van tijd tot tijd gaat het uren achter elkaar goed, maar nu al weer ongeveer 14 uur niet.

Speedtest geeft een normale snelheid aan, dus het is niet dat heel zijn lijn wegvalt.

Horizon box is al een keer van de stroom af geweest, maar we proberen het nog een keer.
Als een Speedtest goede waardes geeft weet je toch dat alles wat op zelfde pad zit als die speedtest in orde is.

Dus in orde:
NIC PC
Bekabeling binnenhuis
Modem
Bekabeling naar UPC toe
Netwerk UPC aan jouw kant

Onbekend:
Software PC
Interconnect UPC richting USP
Tussenliggende netwerken UPC->USP
Eigen netwerk USP
Servers en settings USP

Het probleem zit dus bij een van die andere. Makkelijkste om uit te sluiten (en enige die je zelf kunt doen) is je PC. Kijk wat je op een andere PC ervaart met zelfde USP op moment dat het traag is.

Daar goed? Dan moet je in je PC spittten. Daar fout? Dan wordt het tijd om buitenhuis te kijken.

Of het tussen UPC en je USP fout gaat kun je toetsen door te testen vanaf andere provider.

Daar goed? Dan gaat het tussen UPC en USP fout. Dat gaat feest worden om wat aan gedaan te krijgen, om te beginnen omdat het niet eenduidig bij UPC zit of bij je USP. Daar fout? Dan zit je USP gewoon te prutsen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:41:
[...]
hoezo is dat absurd?
ik vind het heel normaal, je gaat een nieuw contract aan voor een bepaalde abonnement en een contract is altijd een jaar.
Inderdaad, en dat wist hij toen hij destijds zijn huidige contract afsloot, want je moet altijd accoord gaan met de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Voor een kleine wijziging vindt ik t absurd. Als je t hele pakket wijzigt snap ik t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:44:
Voor een kleine wijziging vindt ik t absurd. Als je t hele pakket wijzigt snap ik t.
Je wil het kennelijk niet begrijpen, je hebt een contract afgesloten en breekt die open omdat je een wijziging wilt aanbrengen, dat kan maar dan gaat opnieuw een jaar in, hoe klein die wijziging ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 15:42

WCA

Dat zijn nu eenmaal de voorwaarden, daar ben je zelf mee akkoord gegaan. Als je het daar niet mee eens bent, ga je maar naar een andere provider. Simple as that

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutervanesch schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:03:
[...]
Dat zijn nu eenmaal de voorwaarden, daar ben je zelf mee akkoord gegaan. Als je het daar niet mee eens bent, ga je maar naar een andere provider. Simple as that
Om vervolgens tegen dezelfde voorwaarden aan te lopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:05:
[...]

Om vervolgens tegen dezelfde voorwaarden aan te lopen 8)
Nadat je contract is afgelopen natuurlijk ;)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutervanesch schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:06:
[...]
Nadat je contract is afgelopen natuurlijk ;)
Ik bedoelde dat die nieuwe ISP hetzelfde in zijn voorwaarden heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
je hebt een contract afgesloten voor pakket X
daarna wil je pakket Y hebben, omdat dit een nieuw pakket is zal er ook opnieuw een jaar ingaan.
ik vind het al heel wat dat providers het toe laten om tussendoor de pakketten te wijzigen ipv het jaar eerst af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:16:
[...]
je hebt een contract afgesloten voor pakket X
daarna wil je pakket Y hebben, omdat dit een nieuw pakket is zal er ook opnieuw een jaar ingaan.
ik vind het al heel wat dat providers het toe laten om tussendoor de pakketten te wijzigen ipv het jaar eerst af te maken.
Inderdaad, het staat me bij dat je vroegâh pas wijzigingen kon aanvragen als je 1e contract afgelopen was, en niet alleen bij UPC natuurlijk, maar gewoon in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:26:
[...]

Inderdaad, het staat me bij dat je vroegâh pas wijzigingen kon aanvragen als je 1e contract afgelopen was, en niet alleen bij UPC natuurlijk, maar gewoon in het algemeen.
Kon het wel veranderen, maar alleen naar een duurder abbonement, stelletje bastards :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Razenko schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:15:
[...]

Wachtwoorden van email wijzig je al tijden via upc.nl/accountbeheer
Dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55
Hier toch wel een gek probleem. Zodra ik mijn lg 42la7408 via wifi of kabel op mijn upc netwerk gooi krijg ik in het gehele netwerk last van dns problemen. Ping naar bijv google levert 1 op de 10x een 2000-8000ms uitslag op. Zodra ik de zelfde tv op het telfort netwerk gooi is er niks aan de hand. Meer mensen met zo'n gek probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 15:32
Ja. Ligt aan je LG tv, niet aan upc. Dus hoort niet echt in dit topic. Maar ik heb exacte hetzelfde, dus mijn LG is een dumbtv ipv smart tv. Is niet met kabel trouwens, dus als fat een optie bij je is kun je per kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55
Jesserr schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:33:
Ja. Ligt aan je LG tv, niet aan upc. Dus hoort niet echt in dit topic. Maar ik heb exacte hetzelfde, dus mijn LG is een dumbtv ipv smart tv. Is niet met kabel trouwens, dus als fat een optie bij je is kun je per kabel aansluiten.
Gelukkig ben dus niet helemaal gek. Op de kabel heb ik hetzelfde probleem. Maar via een telfort verbinding nergens last van. Zal dan toch niet alleen aan de televisie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
ik heb op mijn smartphone wifi hotspots geconfigureerd.
Dit werkt prima op verschillende plekken waar een upc-verbinding is.

Mijn buren hebben ook UPC.
Ik merk dat mijn smartphone heel vaak met deze hotspot verbonden is i.p.v. mijn eigen network.
Is het mogelijk om 1 hotspot te ignoren? het verwijderen van de inloggevens voor upc op mijn smartphone heeft tot gevolgd dat ik op andere plekken ook niet kan inloggen op een hotspot van upc.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:02:
ik heb op mijn smartphone wifi hotspots geconfigureerd.
Dit werkt prima op verschillende plekken waar een upc-verbinding is.

Mijn buren hebben ook UPC.
Ik merk dat mijn smartphone heel vaak met deze hotspot verbonden is i.p.v. mijn eigen network.
Is het mogelijk om 1 hotspot te ignoren? het verwijderen van de inloggevens voor upc op mijn smartphone heeft tot gevolgd dat ik op andere plekken ook niet kan inloggen op een hotspot van upc.

Iemand?
1 hotspot negeren gaat bij mijn weten niet, maar met de onderstaande app kun je wel de volgorde instellen waarmee je foon verbinding moet maken. Google Play: WiFi Prioritizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk1983 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:54:

Probleem is geen UPC probleem. Heeft te maken met DCMA-takedowns. Het bestand dat hij wil downloaden wordt door rechthebbenden door middel van een dwangbevel van het internet gesaneerd.

Ga even kijken in het grote usenettopic zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:43:
[...]

1 hotspot negeren gaat bij mijn weten niet, maar met de onderstaande app kun je wel de volgorde instellen waarmee je foon verbinding moet maken. Google Play: WiFi Prioritizer
top, ga ik uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zet dan UPC WiFiSpots als laatste, dat is immers de noodgreep als bekende AP's niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

dion_b schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:41:
[...]

Alles kan kapot, maar dit klinkt meer als iets in het netwerk zelf dan dode modems of centrales.
Ik heb UPC uiteindelijk niet laten komen omdat het mij niet uit kwam en het een paar dagen probleemloos leek te werken.

Echter gister en vandaag is het weer een drama. Valt constant uit, daarna is de UPC modem ook niet meer bereikbaar tot ik hem handmatig reboot (stekker eruit :P).

Heb een ping aangezet naar tweakers.net, UPC modem (TV7200 in bridge mode) en mijn router.
Op het moment dat het internet eruit vliegt is ook de modem niet meer bereikbaar. Deze zou toch gewoon bereikbaar moeten zijn, ook als internet niet werkt ??.

Het lijkt erop dat hij gewoon vastloopt ofzo. Uit trekken, stroom er weer op en alles werkt weer (voor x tijd).

Wat mij overigens ook verbaasd: mijn horizon box lijkt gewoon een echt IP adres etc te hebben. Kan het niet zijn dat deze 2 met elkaar conflicteren ofzo?.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 20-07-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort upgrade naar 120mb maar haal in praktijk 20/25 max binnen. Hebben meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:07
Nee.

Sluit kabel aan op je modem dan modem herstarten en probeer dan nog eens de speedtest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:18:
Heb sinds kort upgrade naar 120mb maar haal in praktijk 20/25 max binnen. Hebben meer last van?
Als dat op de kabel is is er iets goed mis.

Pc of laptop te traag of kabels / router niet oke.

Op wifi zou deze speed wel kunnen. Als je test doe op de kabel. Liefst direct ip de modem dan zitten er geen bottleneks tussen ;).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
hhoekstra schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:33:
Nee.

Sluit kabel aan op je modem dan modem herstarten en probeer dan nog eens de speedtest ;)
hoe weet je dat?
je hebt nog geen info, je weet niet of dit bekabeld of draadloos is, je weet ook niet wat er nog tussen zit (powerline adapter/router), je weet ook niet op welke website dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Hé wat is dat enorm vage meuk vandaag. Nooit last van internetproblemen, maar vandaag spontaan geen verbinding meer mogelijk. Helpdesk geeft aan dat er geen verbinding mogelijk is met het modem TC 7200, (power en downstream lampjes branden, upstream knippert en internet brand totaal niet)

Iemand idee waar dit aan kan liggen? De monteur komt pas dindag, heerlijke service dus weer. Kan gelukkig wel vooruit met mn mobiele bundel als het moet maar irritant is het enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als downstream brandt maar upstream knippert geeft het aan dat signaal van de centrale naar jouw modem goed aankomt, maar dat terug zenden niet meer doorkomt.

Twee mogelijkheden:
1) jij hebt iets verprutst binnenhuis. Onwaarschijnlijk als het 'spontaan' gebeurt, toch even moeite waard om te checken of bijv een coaxkabel niet geknakt is geweest oid.
2) er is ruis in de wijk. Ruis komt fundamenteel door temperatuur (thermische ruis) en er is zat warmte geweest de laatste dagen. Als het goed is worden dit soort dingen automatisch geflagged en opgepakt, maar zo niet gaat er geheid belletje rinkelen als er uit dezelfde wijk meerdere mensen monteursafspraken gaan krijgen.

Als je 1 nagelopen hebt blijft 2 over. Enige wat je in dat geval kunt doen is UPC op de hoogte stellen, wat je al gedaan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
dion_b schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:55:
Als downstream brandt maar upstream knippert geeft het aan dat signaal van de centrale naar jouw modem goed aankomt, maar dat terug zenden niet meer doorkomt.

Twee mogelijkheden:
1) jij hebt iets verprutst binnenhuis. Onwaarschijnlijk als het 'spontaan' gebeurt, toch even moeite waard om te checken of bijv een coaxkabel niet geknakt is geweest oid.
2) er is ruis in de wijk. Ruis komt fundamenteel door temperatuur (thermische ruis) en er is zat warmte geweest de laatste dagen. Als het goed is worden dit soort dingen automatisch geflagged en opgepakt, maar zo niet gaat er geheid belletje rinkelen als er uit dezelfde wijk meerdere mensen monteursafspraken gaan krijgen.

Als je 1 nagelopen hebt blijft 2 over. Enige wat je in dat geval kunt doen is UPC op de hoogte stellen, wat je al gedaan hebt.
Ah super de reactie, (en wijsheid) :)

Ik heb ook al gekeken naar de aansluitingen en tijdens de support hebben we dat ook maar een keer doorlopen. Bekabeling tot modem zijn vorig jaar door een monteur vervangen (waar het uiteindelijk aan de wijkkast lag dat er niet van!) en was op het moment dat het gebeurde niet eens in de buurt. TV werkt wel, dus verbinding naar huis toe is er wel zoals je aangaf.

Lijkt me inderdaad een gevalletje buitenhuis invloed. De support vertelde dat er uberhaupt geen verbinding mogelijk was met het modem vanuit UPC uit, maar dat lijkt me vanzelfsprekend als er niks wordt teruggestuurd.

Maar dat (thermische) ruis, lost dat zichzelf op of hoe werkt dat precies? (mag beknopt)? Ben wel benieuwd. Want anders kan het best zijn dat het spontaan weer gaat werken voordat de monteur komt. Al betwijfel ik dat met de hitte die nog wel even blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MusicAddict schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:21:
[...]

Ah super de reactie, (en wijsheid) :)

Ik heb ook al gekeken naar de aansluitingen en tijdens de support hebben we dat ook maar een keer doorlopen. Bekabeling tot modem zijn vorig jaar door een monteur vervangen (waar het uiteindelijk aan de wijkkast lag dat er niet van!) en was op het moment dat het gebeurde niet eens in de buurt. TV werkt wel, dus verbinding naar huis toe is er wel zoals je aangaf.
Hoho, aannames... TV zit op hogere frequenties dan de upstream. Het is technisch alleszins mogelijk (met kleine breuk in de koperkern) dat alle TV-frequenties prima doorkomen maar de upstream totaal niet. Bedenk dat TV pas ergens rond de 176MHz begint en upstrem hooguit tot 65MHz gaat :o
Lijkt me inderdaad een gevalletje buitenhuis invloed. De support vertelde dat er uberhaupt geen verbinding mogelijk was met het modem vanuit UPC uit, maar dat lijkt me vanzelfsprekend als er niks wordt teruggestuurd.
Precies. Modem ontvangt prima en probeert wanhopig te zenden, maar komt niet aan - dus vanaf UPC gezien volledig offline.
Maar dat (thermische) ruis, lost dat zichzelf op of hoe werkt dat precies? (mag beknopt)? Ben wel benieuwd. Want anders kan het best zijn dat het spontaan weer gaat werken voordat de monteur komt. Al betwijfel ik dat met de hitte die nog wel even blijft :P
Zin om te rekenen? :z Wikipedia: Johnson–Nyquist noise

Elk netwerk heeft ruis, elk netwerkbeheerder als primaire taak die onder controle te houden zodanig dat signalen nog goed doorkomen. Coaxnetwerken zijn bijzonder geval want breedbandig. Los van alle marketingblaat wil dat zeggen dat er verschillende signalen op verschillende frequenties zitten. Nu heb je om een signaal - ook een ruissignaal - te genereren energie nodig. Hoe hoger de frequentie, des te hoger de benodigde energie. Dat betekent dat 'random' noise doorgaans op de laagste frequenties zit - maar dat bij hogere temperaturen die zgn 'ruisvloer' omhoog kruipt.

Nu zal temperatuur an sich nooit genoeg zijn om een goed functionerend netwerk om zeep te helpen, maar als er al iets op het randje zit (een verbinding die niet goed vast zit oid) kan de hogere temperatuur met bijbehorende hogere ruis de druppel zijn die een verbinding eruit laat knallen. Dat is waarschijnlijk wat hier aan de hand is.

Daarnaast heb je twee andere effecten van hitte die ook zouden kunnen spelen:
- materialen zetten uit bij hogere temperatuur. Zo ook kabels. Die kunnen zichzelf zo in letterlijk pijnlijke bochten wringen, of connectoren kunnen erdoor los komen te zitten.
- in een kabelnet zitten veel versterkers en andere apparatuur. Als die te warm wordt kan het uitvallen. Zou natuurlijk niet mogen gebeuren, maar bij extreme temperaturen is doorbranden enzo nooit uit te sluiten.

Het is mogelijk dat het probleem zichzelf lijkt op te lossen, doordat lagere temperaturen (zoals voor morgen voorspeld) die ruis in laten zakken, of doordat overhitte apparatuur afkoelt, maar bedenk dat in beide gevallen eigenlijk iets al in slechte staat is voordat dat beetje hitte de druppel is. Ik zou er niet zoveel vertrouwen in hebben als het 'spontaan' opgelost lijkt. Dat gezegd, als een monteur in de wijk het probleem vindt en oplost kan het voor jou wel lijken alsof het 'spontaan' gebeurde, terwijl daar de nodige zweet en tranen voor gevloeid zijn (zeker bij dit weer :z )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb regelmatig problemen met de tv-box (niet horizon, maar met harddisk).
Moet deze regelmatig hard uitzetten om weer beeld te krijgen.
Daarnaast vind ik deze erg traag met opstarten.

Is hier iets mee te doen? Ik vond de oude receiver zonder Harddisk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

pitchdown schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:48:

Welke heb je dan? Er zijn er nogal wat met harddisk
http://www.chelloo.com/in.../133-thomson-dvr-dci62upc (kreeg je in het begin van digitale tv aan huis door afgeleverd / door je strot geduwd.)
http://www.chelloo.com/in...37-thomson-dvr-dci6221upc (deze had bij mij ook keuren)
http://www.chelloo.com/in...36-philips-hd-dvr-dcr8111 (zelf niet gehad, naar mijn idee wel de beste die ze ooit hebben gehad ivm met 1x kijken en 1x opnemen tegelijk)
http://www.chelloo.com/in...box/131-cisco-hd-dvr-8485 (deze heb ik, foto klopt niet zo helemaal is bij mij zwart. Heb met deze nergens last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pitchdown schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:48:

Vast wel. Maar wat heeft dit met UPC internet te maken :?

Graag on-topic blijven, vragen over UPC DTV hebben een eigen topic:
UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Laatst online: 26-10-2023
Vanaf de start gebruik ik Horizon, destijds 60Mb nu 100Mb. Mijn snelheid vanuit WAN en op de bedrade poorten is altijd prima geweest en wordt altijd gehaald.

Ik heb in mei een Asus RT N66U aangeschaft, omdat de wireless snelheid/bereik/verbinding van de Horizon bij mij wel nogal bagger was en ik al een tijd een andere router overweeg vanwege niet ondersteuning van dingen als Bonjour etc (wat nu overigens wel ondersteund wordt).

De N66U staat hier met de functie Access Point (bedraad), Horizon Wifi uitgeschakeld, en deze combinatie werkt prima, zowel wired als wireless. Ook wireless behaal ik nu drie dubbel van de snelheden als via Horizon WiFi.
Snelheids-wise ben ik dus tevreden..... Maarrrrrrrrr!

Nu komt er toch een vraag! Het is eigenlijk een praktisch en gevoelskwestie in 1:

Ik overweeg de Chromecast aan te schaffen en om het DNS gedeelte (en dan bedoel ik niet standaard DNS verhaal, maar de functies om CC's hardcoded DNS af te vangen) te kunnen beinvloeden moet ik gebruik maken van de routerfuncties van de N66U. Tot die functies heb ik nu geen toegang, omdat de AP functie dat beperkt.
Om eerlijk te zijn, zou ik gevoelsmatig gewoon lekker gebruik willen kunnen maken van al die functies van de N66U.

Nu zou ik UPC dus kunnen vragen om een los modem en deze bridged zetten (aangezien dat niet kan bij de Horizon). Dit zou dan de Technicolor TC7200 worden of een grote kans, de Ubee EVW3226 die naar schijnt ook nu geleverd wordt (hier zal ik zeker geen keus in hebben).

Ze zeggen wel eens: don't fix it, if it ain't broke...... dat gaat bij mij niet vaak op, omdat het toch kriebelt en ik denk ook dat dat niet echt een Tweaker gezegde is, dus ik ben benieuwd of jullie zelf het risico zouden nemen een verbinding die in de core werkt te veranderen qua set-up/hardware voor meer mogelijkheden/'goodies' (al wil ik graag de Chromecast, niet ten koste van een goede verbinding overall natuurlijk). Of is er helemaal geen risico in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Zelf heb ik een Tc 7200 en een AC68u, tc in Bridge mode en werkte vanaf het begin perfect. Een TC 7200 haalt ook maar 90 mbs draadloos, dus een goeie router is een verademing. (met 200/20)
Even Googlen en je hebt nog en goeie tutorial dat het goed in bridge mode staat. Die ubee modems worden volgens UPC gebruikt voor hun ipv6 testen, daar had ik naar gevraagd laatst bij het aanpassen van mijn abonnement.

Zie dus eigenlijk geen reden om het niet te doen, die horizon was dan ook nooit gebruikt als modem hier.

[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 26-07-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
MusicAddict schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:30:
Zelf heb ik een Tc 7200 en een AC68u, tc in Bridge mode en werkte vanaf het begin perfect. Een TC 7200 haalt ook maar 90 mbs draadloos, dus een goeie router is een verademing. (met 200/20)
Even Googlen en je hebt nog en goeie tutorial dat het goed in bridge mode staat. Die ubee modems worden volgens UPC gebruikt voor hun ipv6 testen, daar had ik naar gevraagd laatst bij het aanpassen van mijn abonnement.

Zie dus eigenlijk geen reden om het niet te doen, die horizon was dan ook nooit gebruikt als modem hier.
Bedankt, dat zetje was precies genoeg :) Ook interessant om te weten wat de achtergrond is van de inzet Ubee. Heb ze zojuist gebeld voor het modem en verwacht deze volgende week!

Ik krijg er opeens heel veel zin in *O* Waar een mens al niet blij van kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
marsha1979 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:18:
[...]

Bedankt, dat zetje was precies genoeg :) Ook interessant om te weten wat de achtergrond is van de inzet Ubee. Heb ze zojuist gebeld voor het modem en verwacht deze volgende week!

Ik krijg er opeens heel veel zin in *O* Waar een mens al niet blij van kan worden ;)
Zag zo goed als dezelfde set-up dus wararom niet, altijd mooi mijn VPN doorgestuurd dus als bridge werkt het prima. :)

Alleen jammer dat ik nu hier op mn resterende mobiele bundle moet teren tot dinsdag, omdat er ergens iets kapot is gegaan. (ik zie eigenlijk de bui al weer hangen in de wijkkast, dat was de vorige twee keren ook al het geval, terwijl ze dan eerst thuis alles komen nakijken) :'(

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 26-07-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Ik heb een Thomson TWG870U en onlangs een 2e 360 gekocht. Deze heeft nu echter een Strict NAT, dus ik dacht even makkelijk zoals bij mijn oude 360 (Nog steeds in gebruik) de poorten te forwarden, maar nu krijg ik steeds de error:
Error converting one or more entries:
TRY AGAIN

Heel behulpzaam dus...

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik 2x dezelfde poorten forward maar voor een ander IP adres, want andere poorten kunnen wel gewoon geforward worden. Heeft iemand hier ervaring mee en hopelijk ook een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Vraagje:
Ik heb bij de zender RTL4 vaak last van blokkerig beeld, elke vijf seconden wel een gedeelte van het beeld. Heel typisch dat het ook echt alleen bij die zender is. Okay, ik heb niet alle zenders uitgeprobeerd, maar in ieder geval niet bij bijvoorbeeld Ned1/2/3, RTL5, Veronica, SBS6, Discovery of Comedy Central wat hier nog regelmatig aan staat.

Mijn ouders wonen 'om de hoek', hemelsbreed 200 meter ofzo. Idem dito. Alles werkt prima behalve RTL4.

Waar kan dit aan liggen? Zo typisch. Op andere zenders heb ik dit nagenoeg nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Mijn CISCO EPC3925 lijkt niet in bridge mode te mogen worden gezet. (Zie screenshot onder) Ik heb hierover eenmaal contact gehad met UPC en hen gevraagd of zij dat willen doen voor mij maar dat weigerden ze. Het zakelijk abonnement met 1 IP dat ik heb daar krijg je standaard een firmware op je router dat geen bridging ondersteund.

Ik heb mijn EPC3925 nu met DMZ zo ingesteld dat ales wijst naar mijn eigen router. Dat werkt redelijk met de uitzondering dat inkomende nieuwe web verbindingen soms een timeout hebben van wel to 90 seconden tot een minuut. Dat is natuurlijk verre van wenselijk. Ik heb al eens de router alle poorten laten forwarden naar mijn eigen router, dan heb ik hetzelfde probleem.

Wil je wel bridging dan moet je een zakelijk abonnement met 5 IP adressen nemen. Ik wil geen 5 IP adressen want dat kost extra geld maar belangerijker is dat ik helemaal niet weet of dit probleem met de EPC3925 in bridging modus niet meer optreedt.

Voor oudere firmwares zie ik simpele slimme HTML aanpassingen en dan kan men deze router wel in bridge zetten. De optie schijnt daar alleen in HTML uitgezet te zijn. Maar de huidige versie is wat slimmer denk ik, of gebruikt meer javascript. En daar is die bepaalde truc niet meer toe te passen.

truc: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726

Heeft iemand misschien een tip of een idee?
Ik vind het eigenlijk best wel bizar dat UPC hiervoor heeft gekozen, mijn prive abonnement EPC3925 die ik heb ingeleverd had wel gewoon een bridging optie. Daar had ik dit probleem in elk geval niet mee.

Dus weet je een oplossing klik op 'quote' en brand los.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/poqspsytv/EPC3925_zonder_bridge_modus.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 26-07-2014 17:57 . Reden: spelling, altijd maar weer die spelling ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Bij upc beginnen de tv frequenties al op 124Mhz(eerste dtv stream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
devil-strike schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:21:
[...]

Bij upc beginnen de tv frequenties al op 124Mhz(eerste dtv stream)
Ik had het niet over MPEG streams maar gewoon TV, analoge PAL dus. Maakt verder voor het verhaal weinig uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

MrMonkE schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:55:
Mijn CISCO EPC3925 lijkt niet in bridge mode te mogen worden gezet. (Zie screenshot onder) Ik heb hierover eenmaal contact gehad met UPC en hen gevraagd of zij dat willen doen voor mij maar dat weigerden ze. Het zakelijk abonnement met 1 IP dat ik heb daar krijg je standaard een firmware op je router dat geen bridging ondersteund.

.. etc ..
Na wat rondzoeken denk ik de motivatie van UPC voor deze onzin te hebben gevonden. Wat ik denk is dat ze 5-IP adressen reserveren voor elke zakelijke klant. Als je maar 1-IP afneemt dan moeten ze dat dus in de modem/router beperken omdat je anders zonder te betalen de 4 andere IP's ook kunt gebruiken.
Misschien heb ik dat verkeerd begrepen, ik baseer het hier op:
Bij 5 IP's:
Je cablemodem/router krijgt zelf 1 IP en dat wordt de gateway voor je eigen 5 te gebruiken IP's.
Je 'krijgt' van UPC namenlijk ook een blok van 8 IP's in een /29 subnet (masker 255.255.255.248).
Het eerste IP van een blok is niet bruikbaar, dit noemen ze ook wel het network IP. Het laatste is ook niet bruikbaar, die noemen ze ook wel het broadcast IP.
Blijft over 8-1-1-1 is 5 IP's die je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld webservers

Bij 1 IP:
Je cablemodem/router krijgt zelf 1 IP en dat wordt voor de NAT router in je modem gezet. In je netwerk (LAN) krijg je dus in principe non-routed 192.168.x.x. adressen.
http://www.chelloo.com/up...37062.msg450566#msg450566

Echt niet te geloven.
Als ik dat van te voren had geweten dat ik geen bridging kon doen had ik echt nooit overgestapt.
Zoiets bedenk je toch niet. :N

editje:
Ik heb zat aan 1-IP.
Als ik 120/12 neem als prive heb ik dus meer snelheid, 1-ip en bridge capabilities.
Voor een paar euro minder zelfs.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMonkE op 27-07-2014 11:26 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, wat wil je nu?

Zakelijk 1-IP van UPC heeft verplicht NAT, 5-IP niet.

Als je nadrukkelijk geen NAT wilt, moet je 5-IP nemen. Filosoferen over wat verder allemaal mogelijk is, is leuk en wel, maar dit is wat ze aanbieden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien is het niet allemaal even haalbaar, dion, maar dit is wat ik will:
  1. dat UPC die NAT verplichting voor 1-IP zakelijk weghaalt.
  2. dat ze het bij hun product gegevens duidelijk aangeven.
  3. die modem foppen dat hij toch Bridge gaat doen.
Volgens mij is dat laatste nog steeds wel te doen, daarstraks had ik opeens optie IP-Pass-trough. Die is echter na een harde reset van het modem weer verdwenen.Nadat ik het namelijk had aangezet werkte niets meer. :/ Dus ik vermoedt dat ik met mijn poging de modem in bridge te zetten de ip-pass-trough tab had aangezet.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ist und soll.

Als je UPC's producten wilt veranderen kun je beter op hun productmanagement afdelingen solliciteren...

Als gebruiker moet je gewoon een product nemen wat doet wat je wilt. Dat doet hun zakelijk 5-IP, niet hun zakelijk 1-IP...

Als je bij de supermarkt keuze hebt uit 1 ons kipfilet in blokjes of 5 ons heel, kun je hoog en laag springen dat je 1 ons wilt zonder dat het in blokjes gesneden wordt, en mogelijk is dat zelfs technisch mogelijk, maar als je supermarkt het niet verkoopt zul je het moeten doen met de smaken die ze aanbieden. Hier toch niet anders? Ja, je kunt proberen de blokjes weer aan elkaar te lijmen en doen alsof het een heel kipfilet is, maar dan moet je niet raar opkijken als het bij het koken en opeten raar gedraagt/niet lekker is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

dion_b schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:41:
Ist und soll.

Als je UPC's producten wilt veranderen kun je beter op hun productmanagement afdelingen solliciteren...

Als gebruiker moet je gewoon een product nemen wat doet wat je wilt. Dat doet hun zakelijk 5-IP, niet hun zakelijk 1-IP...
Tjemig man, wat is dat voor tweakloze instelling.
Kan altijd proberen }:O

edit: Ah, vanavond krijg ik source van iemand met prive abbo en bridge mode _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door MrMonkE op 27-07-2014 15:54 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Laatst online: 12-09 17:02
hallo,

even een snelle vraag,
Ik kom er zojuit achter dat mijn UPC router een derde wifi signaal uitzend dus:
Mijn eigen ingestelde wifi
UPC wifi hotspot
en een derde: UPC241694737

klopt dit? hij verstoort namelijk wel de andere twee omdat deze op het zelfde kanaal zitten?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MrMonkE schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:53:
[...]

Tjemig man, wat is dat voor tweakloze instelling.
Kan altijd proberen }:O
Des tweakers is absoluut om er zelf wat aan te doen, maar niet om kansloos te klagen over iets wat je gewoon met andere keuze had kunnen oplossen. Als je een Pentium G koopt ipv een i3 en raar opkijkt dat HyperThreading niet aan staat, is het evengoed onterecht om te zeuren over het feit dat Intel het aan zou kunnen zetten maar dat niet doen (is nl exact de situatie). Als je HT wilt moet je de i3 nemen. Punt.

Als jij het voor elkaar kunt krijgen HT op de Pentium G te enablen: kudos, maar focus dan daarop en doe het dan aub met beetje minder Calimero...
edit: Ah, vanavond krijg ik source van iemand met prive abbo en bridge mode _/-\o_
Ben benieuwd :)
[
Sporedd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:35:
hallo,

even een snelle vraag,
UPC wifi hotspot

klopt dit? hij verstoort namelijk wel de andere twee omdat deze op het zelfde kanaal zitten?
Als je modem/router drie SSID's uitstuurt zal het elkaar nooit qua signaal storen omdat ze alledrie van zelfde radio gebruik maken, dus ze kunnen elkaar per definitie niet storen.

Waarom er een derde is? Heb je jouw eigen ingestelde WiFi als primaire SSID ingesteld of als secundaire? Indien secundair, dan is dit geheel logisch. Zo niet, niet. In geval van twijfel even dat ding terug naar fabrieksinstellingen zetten en nog een keer proberen in te stellen (als primair).

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 27-07-2014 18:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Laatst online: 12-09 17:02
Oké thanks! Zal zo even proberen of ik die instelling kan vinden

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:21

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ereaser schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:22:
Ik heb een Thomson TWG870U en onlangs een 2e 360 gekocht. Deze heeft nu echter een Strict NAT, dus ik dacht even makkelijk zoals bij mijn oude 360 (Nog steeds in gebruik) de poorten te forwarden, maar nu krijg ik steeds de error:
Error converting one or more entries:
TRY AGAIN

Heel behulpzaam dus...

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik 2x dezelfde poorten forward maar voor een ander IP adres, want andere poorten kunnen wel gewoon geforward worden. Heeft iemand hier ervaring mee en hopelijk ook een oplossing? :)
Iemand hier iets over te melden ?? Heb ong zelfde altijd gehad met 2x xbox 360. En nu weer met 2x ps4 in 1 netwerk.
In destiny beta had of ik of broertje strict nat. Gebruik de modem/router van upc en heb port forward gedaan voor mijn ps4 en dmz voor broertje maar werkt ook niet. Heb zon tc7200 als goed is.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ereaser schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:22:
Je kunt een inkomende poort niet naar twee verschillende IP's tegelijk forwarden zover ik weet. Kun je niet de poort waarop de XBoxen communiceren aanpassen en dan de individueele poort voor elke xbox afzonderlijk forwarden?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
MrMonkE schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:03:
[...]

Je kunt een inkomende poort niet naar twee verschillende IP's tegelijk forwarden zover ik weet. Kun je niet de poort waarop de XBoxen communiceren aanpassen en dan de individueele poort voor elke xbox afzonderlijk forwarden?
Voor zo ver ik weet gaat Xbox Live alleen via deze poorten: xbox.com network ports used xbox-live.

Ik zou ook niet weten hoe ik de poorten aan zou kunnen passen.

Wel heb ik na wat zoeken een guide gevonden waarbij er port triggering wordt gebruikt, alleen ik lees ook weer op forums dat dit niet goed werkt. Dit ga ik komend weekend eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
Sporedd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:35:
hallo,

even een snelle vraag,
UPC wifi hotspot

Niet zo moeilijk..

1: Je eigen WIFI op 2,4GHz
2. De hotspot
3. De 5GHz SSID(kun je ook een andere naam geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ware het niet dat de modem/router/APs van UPC die WifiSpots doen geen concurrent dualband aankunnen - en natuurlijk dat twee verschillende banden per definitie niet in zelfde kanaal te vinden zijn ;)

[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 29-07-2014 08:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk regelmatig in mijn TC7200 bij Basis / DHCP client devices, welke apparaten er online zijn, met een PC/laptop stond er altijd keurig de naam, tot gisteren.
Heb vannacht een update gehad en zijn die namen verdwenen, vind ik wel jammer omdat ik nu alleen middels het MAC-adres kan identificeren.
Zijn er misschien nog meer wijzigingen doorgevoerd?

Heb nu Software-versie STD6.01.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:44:

Dat is nog oude? hier draait modem op STD6.02.08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Resultaat van 5 dagen wachten op de monteur, een defecte UPC splitter op het aansluitpunt ;(
Van alle dingen die (haast) niet kapot kunnen gaan, verdomme zeg :P

Daarom kwamen het retoursignaal niet goed door, wat resulteerde in geen internet. Maar ach, de monteur ook weer snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:44:
Ik kijk regelmatig in mijn TC7200 bij Basis / DHCP client devices, welke apparaten er online zijn, met een PC/laptop stond er altijd keurig de naam, tot gisteren.
Heb vannacht een update gehad en zijn die namen verdwenen, vind ik wel jammer omdat ik nu alleen middels het MAC-adres kan identificeren.
Zijn er misschien nog meer wijzigingen doorgevoerd?

er was een test met nieuwe firmware, daar deed jij zo te zien aan mee.
maar de test liep niet lekker dus die is er weer uit gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:32:
[...]
er was een test met nieuwe firmware, daar deed jij zo te zien aan mee.
maar de test liep niet lekker dus die is er weer uit gehaald :)
Je bedoelt dat ik de komende uren of vannacht de oudere firmware weer terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:48:
[...]

Je bedoelt dat ik de komende uren of vannacht de oudere firmware weer terug krijg?
als ik zo naar de software versie kijk heb je de oudere al weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:50:
[...]
als ik zo naar de software versie kijk heb je de oudere al weer terug.
Het is iig niet degene die ik gisteren had, want toen zag ik nog namen in DHCP client devices, maar welke versie dat was weet ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
Ik heb mijn losse modem binnengekregen. Ook al kreeg ik telefonisch te horen dat ik de TC7200 zou ontvangen, heb ik het nieuwe modem gekregen (zelfde UI), de Ubee EVW3226.
Ik kan hem niet vergelijken met de TC7200, omdat ik vanaf de Horizonbox kom, maar ik zal wel de stabiliteit in de gaten houden en mijn bevindingen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:27
Dus als het goed is begint morgen de uitrol met 200Mb? Van 150 naar 200 zonder dat je wat hoeft te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Kokoryuu schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:07:
Dus als het goed is begint morgen de uitrol met 200Mb? Van 150 naar 200 zonder dat je wat hoeft te wijzigen.
Jep! :)
Voor die gene die de mail gekregen hebben althans.
Mocht je het 150mb pakket hebben MET film1, dan krijg je film1 EN myprime trouwens... *O*

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

tellavist schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:09:
[...]

Mocht je het horizon pakket hebben MET film1, dan krijg je film1 EN myprime trouwens... *O*
Heb geen horizon maar nog oude HD box met hdd met film1 ook ik krijg voor 50 cent meer in de maand myprime en 150/15 > 200/20. De mensen die dat toen hebben afgesloten hebben beste pakket ever gekocht voor die prijs. Had toen geen andere keus dan 150 omdat 200 toen bij mij nog niet beschikbaar was.
marsha1979 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:31:
Ik heb mijn losse modem binnengekregen. Ook al kreeg ik telefonisch te horen dat ik de TC7200 zou ontvangen, heb ik het nieuwe modem gekregen (zelfde UI), de Ubee EVW3226.
Ik kan hem niet vergelijken met de TC7200, omdat ik vanaf de Horizonbox kom, maar ik zal wel de stabiliteit in de gaten houden en mijn bevindingen delen.
Dan mag jij dus ipv6 testen. Daar zijn de ubee's voor. TC7200 en ubee hebben dezelfde interface als je op de modem inlogt.

[ Voor 39% gewijzigd door RobbyTown op 31-07-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
[quote]RobbyTown schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Heb geen horizon maar nog oude HD box met hdd met film1 ook ik krijg voor 50 cent meer in de maand myprime en 150/15 > 200/20. De mensen die dat toen hebben afgesloten hebben beste pakket ever gekocht voor die prijs. Had toen geen andere keus dan 150 omdat 200 toen bij mij nog niet beschikbaar was.

[...]

Je hebt gelijk! toen der tijd kon je nog kiezen! :>
Ik moet zeggen dat ik inderdaad erg content ben met dat pakketje :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
tellavist schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:09:
[...]

Mocht je het 150mb pakket hebben MET film1, dan krijg je film1 EN myprime trouwens... *O*
Ik heb atm het (oude, duurste/grootste) UPC royaal pakket met Film1. Ik heb voor zover ik weet geen mail ontvangen trouwens. Ik zie wel of het omhoog gaat. Gaat mij meer om upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Kokoryuu schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:34:
[...]

Ik heb atm het (oude, duurste/grootste) UPC royaal pakket. Ik heb voor zover ik weet geen mail ontvangen trouwens. Ik zie wel of het omhoog gaat. Gaat mij meer om upload.
Je upload gaat sowieso 10:1 worden, nieuw pakket of niet.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Upload heb ik al. Heb nu 150/15. Maar heb atm meer profijt van upload. Download is prima. Vandaar de vraag of het nu wel of niet automatisch naar 200/20 ging. met behouden van Film1

[ Voor 69% gewijzigd door Aschtra op 31-07-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kokoryuu schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:34:
[...]

Ik heb atm het (oude, duurste/grootste) UPC royaal pakket met Film1. Ik heb voor zover ik weet geen mail ontvangen trouwens. Ik zie wel of het omhoog gaat. Gaat mij meer om upload.
Ik had op 16 juni deze mail
U heeft digitale televisie, internet en telefonie van UPC. We hopen dat alles naar volle tevredenheid is. Dankzij het krachtige Digital Network van UPC kunnen wij steeds meer en steeds betere diensten leveren. Wij willen graag dat u als trouwe klant ook van de nieuwe ontwikkelingen gebruik kunt maken. Uw abonnement en abonnementsprijs worden daarom aangepast.

Uw abonnement wordt uitgebreid
Om u meer te kunnen bieden, breiden we de diensten in uw bestaande abonnement uit. Zo heeft u een abonnement dat weer helemaal bij de tijd is. Per 1 augustus 2014 geniet u naast uw bestaande diensten ook van:
  • 200 Mb/s internet - Ideaal om met meerdere mensen optimaal gebruik te maken van het internet.
  • MyPrime - Genieten van duizenden gratis films en series.
Tariefswijziging
Uw abonnementsprijs wordt per 1 augustus met € 0,50 per maand verhoogd. Uw contractperiode en voorwaarden blijven gelijk.

U hoeft niets te doen
Vanaf 1 augustus kunt u genieten van bovengenoemde uitbreidingen. De wijzigingen ziet u automatisch terug op uw factuur van augustus.
Wilt u liever een ander abonnement of heeft u vragen?
Heeft u vragen, wilt u advies over wat er nog meer mogelijk is of wilt u het abonnement beëindigen? Dan kunt u ons voor 1 augustus bellen op 020 775 71 04.
Wel erg sneaky dat ze een maand eerder een pakket op maat hebben gestuurd waar ik film1 verloor en internet op achteruit ging en minder hd zenders had. voor €55 euro
Alles-in-1 Power pakket
120 Mb/s razendsnel internet
Horizon TV Starter
MyPrime: Onbeperkt genieten van films en series
Digitale Kabel TV & Radio
Voordelig bellen

[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 31-07-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
MusicAddict schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:32:
Resultaat van 5 dagen wachten op de monteur, een defecte UPC splitter op het aansluitpunt ;(
Van alle dingen die (haast) niet kapot kunnen gaan, verdomme zeg :P

Daarom kwamen het retoursignaal niet goed door, wat resulteerde in geen internet. Maar ach, de monteur ook weer snel klaar.
Ah heerlijk, ook nog een factuur van 66 euro krijgen, dat volgens de mail ''met de monteur is afgesproken'', uhhm nee dacht het niet hoor 8)7. Die splitters op het AOP zijn niet voor niets van UPC of heb ik dat nou. Anders heb je ook geen zak aan die monteur als alles wat tussen AOP en modem zit niet door upc zelf gemaakt wordt.

Nou zal dat morgen na een belletje wel goed lopen, maar flauw is het wel omdat de monteur helemaal niets gezegd heeft. Kunnen we weer tijd vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
MusicAddict schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:41:
[...]

Ah heerlijk, ook nog een factuur van 66 euro krijgen, dat volgens de mail ''met de monteur is afgesproken'', uhhm nee dacht het niet hoor 8)7. Die splitters op het AOP zijn niet voor niets van UPC of heb ik dat nou. Anders heb je ook geen zak aan die monteur als alles wat tussen AOP en modem zit niet door upc zelf gemaakt wordt.

Nou zal dat morgen na een belletje wel goed lopen, maar flauw is het wel omdat de monteur helemaal niets gezegd heeft. Kunnen we weer tijd vrijmaken.
is dit niet gemeld toen je de afspraak maakte?
als het goed is staat het ook in de bevestigingsmail.
splitter is onderdeel van de binnenhuis bekabeling, de AOP echter is wel van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:57:
[...]
is dit niet gemeld toen je de afspraak maakte?
als het goed is staat het ook in de bevestigingsmail.
splitter is onderdeel van de binnenhuis bekabeling, de AOP echter is wel van UPC.
Maar die splitter is wel door UPC geleverd, als het modem defect blijkt word deze toch ook kosteloos vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 21:44
Hij is inderdaad kosteloos door UPC verstrekt. UPC stelt hier ook de voorwaarde aan dat er geen garantie op zit.

Alles tussen het AOP en CPE is klant domein. Klant domein is niet van UPC maar verantwoordelijkheid van de klant. Bij problemen in de klantdomein moet de klant dan ook zelf de kosten dragen.

Bij het vragen om een monteur worden de kosten zowel telefonisch als per e-mail kenbaar gemaakt. Dit staat tevens ook uitgebreid beschreven op hun website. Je gaat zelf akkoord aan de telefoon met de kosten die een monteursbezoek met zich mee kunnen brengen. Ik zie dan ook niet in waarom UPC de kosten zou moeten dragen voor een issue wat zich voordoet in het domein van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:05:
Hij is inderdaad kosteloos door UPC verstrekt. UPC stelt hier ook de voorwaarde aan dat er geen garantie op zit.

Alles tussen het AOP en CPE is klant domein. Klant domein is niet van UPC maar verantwoordelijkheid van de klant. Bij problemen in de klantdomein moet de klant dan ook zelf de kosten dragen.

Bij het vragen om een monteur worden de kosten zowel telefonisch als per e-mail kenbaar gemaakt. Dit staat tevens ook uitgebreid beschreven op hun website. Je gaat zelf akkoord aan de telefoon met de kosten die een monteursbezoek met zich mee kunnen brengen. Ik zie dan ook niet in waarom UPC de kosten zou moeten dragen voor een issue wat zich voordoet in het domein van de klant.
OK, dan ben ik toch benieuwd hoe het afloopt bij MusicAddict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:25:
[...]

OK, dan ben ik toch benieuwd hoe het afloopt bij MusicAddict.
Monteur krijg ik vergoed, die paar euro voor de splitter niet. Daarnaast ook nog 21 euro terug voor de gemiste diensten van vorige maand, dus dat is ook meteen geregeld. :)

Na wat gebakkelei over of het er wel of niet bij hoorde en het er over eens waren geworden dat de monteur het aan had moeten geven, zijn de kosten van de monteur als '100% installatie garantie' omgezet, omdat ik toevallig vorige maand naar 200/20 ben overgegaan. Rare manier van werken, maar vooruit intern bij UPC ook makkelijker weg te boeken. Ik weet nu ook weer dat een splitter spontaan zulke kuren kan geven, al was dat wel het laatste wat ik verwachtte.

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 01-08-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:20:
[...]
Monteur krijg ik vergoed, die paar euro voor de splitter niet. Daarnaast ook nog 21 euro terug voor de gemiste diensten van vorige maand, dus dat is ook meteen geregeld. :)

Na wat gebakkelei over of het er wel of niet bij hoorde en het er over eens waren geworden dat de monteur het aan had moeten geven, zijn de kosten van de monteur als '100% installatie garantie' omgezet, omdat ik toevallig vorige maand naar 200/20 ben overgegaan. Rare manier van werken, maar vooruit intern bij UPC ook makkelijker weg te boeken. Ik weet nu ook weer dat een splitter spontaan zulke kuren kan geven, al was dat wel het laatste wat ik verwachtte.
Dat weten we dan ook weer, en mooi dat toch bijna alles onder garantie valt.
Dit had je in de Chello-tijd niet hoeven te proberen omdat ze toen echt star&stug waren, met UPC is tegenwoordig best te praten/onderhandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Straks maar is kijken of ik al mijn 200/20 zooi heb. Ben benieuwd.
Lijkt me dat net als met de upload verhoging dat het weer in fases gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kokoryuu schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:23:
Straks maar is kijken of ik al mijn 200/20 zooi heb. Ben benieuwd.
Lijkt me dat net als met de upload verhoging dat het weer in fases gaat.
Ik niet grrr pas volgende maand blijkbaar grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Nou, hier nog geen 150 -> 200mbit upgrade en geen myprime, ongeduldig als ik ben maar gebeld en natuurlijk een storing en pas na het weekend wordt het doorgevoerd... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Capa op 01-08-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Weet iemand ook hoe lang het duurt voordat je een verwijderde mail alias om kunt zetten in een 'normale' losse mailbox?
Als ik mijn alias verwijder om er vervolgens een losse mailbox met hetzelfde mailadres van te maken krijg ik de melding dat het mailadres al bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Capa schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:09:
Nou, hier nog geen 150 -> 200mbit upgrade en geen myprime, ongeduldig als ik ben maar gebeld en natuurlijk een storing en pas na het weekend wordt het doorgevoerd... :(
Bij iedereen is het anders, bij mij zeggen ze dat het pas 1september word, tegek dat dit zo moelijk blijft voor upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de mensen echt niet die boos worden en onnodig gaan klagen bij de HD omdat ze niet direct per 1 augustus geüpgrade worden.
Die "nagenoeg" gratis upgrade krijgen jullie echt wel, een beetje meer geduld mag in deze wel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn geloof ook abonnees die 4euro p/m meer gaan betalen voor die upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:31:
Ik begrijp de mensen echt niet die boos worden en onnodig gaan klagen bij de HD omdat ze niet direct per 1 augustus geüpgrade worden.
Die "nagenoeg" gratis upgrade krijgen jullie echt wel, een beetje meer geduld mag in deze wel vind ik.
Upc beloofd dat iedereen die mail heeft gehad per 1aug omgezet zou worden, vervolgens gebeurt er niets en blijft het vanuit upc stil, dit is namelijk niet de eerste keer, bij mei upgrade precies zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:19:
[...]
Upc beloofd dat iedereen die mail heeft gehad per 1aug omgezet zou worden, vervolgens gebeurt er niets en blijft het vanuit upc stil, dit is namelijk niet de eerste keer, bij mei upgrade precies zelfde.
Ik had begrepen dat de upgrade vanaf 1 augustus doorgevoerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
je kan ook gewoon even bellen, dan wordt je pakket omgezet naar het pakket dat je zou krijgen.
maar zit je vast aan een jaar contract.

dus de keuze ligt bij de klant, of je wacht gewoon even of je laat het nu al doorvoeren met een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Ja UPC is weer lekker bezig, we gaan van 1 augustus naar 4 augustus, vandaag weer geen upgrade gezien en maar weer gaan bellen...
UPC helpdesk: Ja sorry, wordt 1 september... 8)7 :(

[ Voor 3% gewijzigd door Capa op 04-08-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

Ik had begrepen dat de upgrade vanaf 1 augustus doorgevoerd zou worden.
In de mail staat duidelijk 'per 1 augustus'. Ook bij het stukje waarin uitgelegd wordt wat de consequenties zijn voor je maandelijkse tarief. Daarbij lukt het vast wel om de wijziging per 1-8 door te voeren :p In mijn geval 5 cent per maand dus niet echt de moeite waard om er over te gaan bellen zeg maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 04-08-2014 18:56 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik heb mijn 200Mb down en 20Mb up inmiddels binnen

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3667721583.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zit op de tel. Bij mij net modem uit en aan gezet. Beetje twijfel geval. Voorheen kwam ik niet aan 16 met up. Misschien heb ik hem nu ook 200/20 ipv 150/50. Vannacht/morgen vroeg weet ik ik meer.

http://www.speedtest.net/my-result/a/916215002

Helaas. http://cacti.2510.nl/cact...-temp/graphs/thumb_75.png

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 05-08-2014 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Van 100/10 naar 120/12, Film 1 behouden en MyPrime erbij. Mij hoor je niet klagen over die paar dagen extra wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort overstappen van ADSL naar UPC Kabel 200/20 MB, mijn vraag is het download en upload hoeveel mag je downloaden en uploaden per maand?

Ik zie nergens dat opgegeven zoveel mag je downloaden en uploaden per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 19:06
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 03:12:
Ik ben van plan binnenkort overstappen van ADSL naar UPC Kabel 200/20 Mbit/s, mijn vraag is het download en upload hoeveel mag je downloaden en uploaden per maand?

Ik zie nergens dat opgegeven zoveel mag je downloaden en uploaden per maand.
Fair use policy http://tweakers.net/nieuw...eert-fair-use-policy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
En heeft ooit iemand een waarschuwing gekregen van UPC?
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste