"De uitrol start 8 juli" dus je hoeft nu nog niet te kijken lijkt me.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Of helemaal niet, upc heeft zoals eerder gezecht nog niets naarbuiten gebracht. Gewoon afwachten.coob schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:05:
"De uitrol start 8 juli" dus je hoeft nu nog niet te kijken lijkt me.
[ Voor 3% gewijzigd door devil-strike op 05-07-2014 16:39 ]
Is it just wishful thinking, of worden er steeds meer UPC abbo's op de hogere upload gezet?
Zowel hier als op chelloo zie ik steeds meer mensen zeggen dat ze de hogere upload hebben na een modem reset.
Als dit echt zo is, dan lijkt het alsof deze hogere upload de nieuwe norm gaat worden.
Zou IMHO ook wel moeten, om de concurrentie met glasvezel niet te gaan verliezen...
Nu 2 weken terug was er gepland onderhoud hier (5621) en sindsdien is de lijn nog beter geworden: 24/7 haal ik nu de max van mijn 2000/10 abbo (geen dip meer in de piekuren), en de reactiesnelheid/ping is ook flink verbeterd.
Zowel hier als op chelloo zie ik steeds meer mensen zeggen dat ze de hogere upload hebben na een modem reset.
Als dit echt zo is, dan lijkt het alsof deze hogere upload de nieuwe norm gaat worden.
Zou IMHO ook wel moeten, om de concurrentie met glasvezel niet te gaan verliezen...
Nu 2 weken terug was er gepland onderhoud hier (5621) en sindsdien is de lijn nog beter geworden: 24/7 haal ik nu de max van mijn 2000/10 abbo (geen dip meer in de piekuren), en de reactiesnelheid/ping is ook flink verbeterd.
[ Voor 22% gewijzigd door Richub op 05-07-2014 18:37 ]
Technisch iets ingewikkelders aangezien een IP ook gerouteerd moet worden, waardoor wat RIPv2 enzo nodig is.devil-strike schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:46:
[...]
vaste ip's kan je toch inkloppen in je router? waarna je iig weer verbinding hebt, upc kwam ook al daarmee, maar na mijn idee puur onzin, alle routers ondersteunen vaste ip's op wan.
dus modem in bridge en de settings in router zetten ip/gateway etc etc, modem krijgt toch altijd interne 10ip vanuit upc netwerk, of zie ik dit helemaal verkeerd?
Dat gezegd, boeit weinig: provider biedt twee pakketten aan. Ene met NAT, andere zonder. Dan is het m.i. nogal raar om die met NAT te nemen en dan te zeuren over het feit dat je aan NAT vastzit
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik heb deze week upc afgesloten voor mijn [eerste] appartement.
Nu is de afstand tot de AOP / meterkast een goeie 20 meter. Na contact met upc blijkt dit te ver te zijn voor de modem in mijn eigen kamer.
Wat zijn hier mogelijke oplossingen voor? Vrijdag komt er een monteur, maar mocht ik iets nodig hebben kan ik t vast halen.
Nu is de afstand tot de AOP / meterkast een goeie 20 meter. Na contact met upc blijkt dit te ver te zijn voor de modem in mijn eigen kamer.
Wat zijn hier mogelijke oplossingen voor? Vrijdag komt er een monteur, maar mocht ik iets nodig hebben kan ik t vast halen.
In de meterkast hangen, kabel trekken en ap op je kamer hangen ?Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:49:
Ik heb deze week upc afgesloten voor mijn [eerste] appartement.
Stapje terug: waarom wil je de modem op eigen kamer?
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Nja, als het kon leek me het handig. Ik ben de enige van 5 die er gebruik van maakt. Maar nu word het, heb ik begrepen, wss modem in de meterkast, ethernet kabel 2 trappen op en een gang door, naar een router of zon splitter ding waar ik even de naam van kwijt ben.
Switch. In de regel is het trouwens geen probleem met C9 kabel en F connectoren vanaf een tweedeler direct na het AOP (ook met F connectoren). 20m is wel een beetje de max (vanwege de scheefheid van de freq band) en zonder C9 kabel gaat dit dan ook niet lukken. Belangrijk is dan ook dat de F connectoren goed worden geknepen door de monteur.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
Oke, ik hou het wel bij software. En ik wacht wel even op de monteur, want ik snapte niet echt bijzonder ve van wat je zei
Hmm ja iets te technische taal, snelle google image search op f connector en C9 kabel laat zien wat ik bedoel
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
Al gedaan, vanzelfsprekend. Maar ik neem dus aan dat ik iig een switch. Nodig heb. Vrijdag maar eens kijken wat die monteur kan betekenen.Jim423 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 23:48:
Hmm ja iets te technische taal, snelle google image search op f connector en C9 kabel laat zien wat ik bedoel
Vervelende is dat de coax verdeeld word en ik niet weet welke naar mij gaat, en voordat ik m ga splitten na de aob, wil ik wel weten of het uberhaupt kan. Meh, een leven zonder vast internet is lastig. /firstworldproblem
Moraal van dat verhaal: nooit je oude provider opzeggen voor je nieuwe daadwerkelijk echt werkt - en mobiel internet als backup is ook zeer handig.
Oslik blyat! Oslik!
Heb je in de FB "Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony" aangevinkt in "telephone numbers> linesettings" ? Misschien dat dat helpt.RenaldoN schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:26:
[...]
klopt. fritzbox is nu ook AP en inkomende gesprekken komen goed door.
uitgaande gesprekken werken niet. hebben 2 verschillende uitgaande sipproviders. provider 1 doet helemaal niks. provider 2 hoor ik de persoon die ik bel niet maar zij mij welpoorten al geforward maar of ik dit nu wel of niet doet veranderd niks.
Ik heb pas ook ergens gelezen dat UPC tegenwoordig ook poort 5060 etc. voor z'n voip zou gebruiken, maar dat bericht kan ik niet meer terug vinden.
Sinds gisteren aangesloten bij UPS met de MB en internet , alles is goed verlopen maar als ik hem op standby zet dan blijft de fan net zo hard draaien als dat hij aanstaat , ook blijft aan de onderkant het lichtje branden , is dit normaal of moet ik iets veranderen , energie stand in standby op laag gezet , dit heeft geen invloed op het geluid .
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Denk dat je het verkeerde topic hebt.. zowel de mediabox als ups word hier niet besproken.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik vroeg me al af wat UPS met mediaboxen te maken heeft.DukeBox schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:59:
Denk dat je het verkeerde topic hebt.. zowel de mediabox als ups word hier niet besproken.
Een handtekening?!
Is aangevinkt dus dat is het niet.AtRi schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:10:
[...]
Heb je in de FB "Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony" aangevinkt in "telephone numbers> linesettings" ? Misschien dat dat helpt.
Ik heb pas ook ergens gelezen dat UPC tegenwoordig ook poort 5060 etc. voor z'n voip zou gebruiken, maar dat bericht kan ik niet meer terug vinden.
Volgens dit draadje zou je een stunserver in moeten stellen.
http://forum.budgetphone.nl/viewtopic.php?f=33&t=387
http://forum.budgetphone.nl/viewtopic.php?f=33&t=387
Nou gefeliciteerdVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:06:
Hey ze hebben mijn upload ook verhoogd!!
http://www.speedtest.net/result/3609338549.png

En nu?
en met jou de rest van Nederland vanaf 8 Juli.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:06:
Hey ze hebben mijn upload ook verhoogd!!
http://www.speedtest.net/result/3609338549.png
PSN: Europhea
Op chelloo.com posten nu ook steeds meer mensen dat hun upload ook verhoogd is, lijkt erop dat het echt landelijk uitgerold wordt nu. 
Dalijk als ik thuis ben ga ik mijn modem ook een reset geven, kijken of het bij mij ook al is doorgevoerd.
Edit:
Nu na een modemreboot heb ik idd ook de hogere upload.
(postcode 5621, btw)
Dalijk als ik thuis ben ga ik mijn modem ook een reset geven, kijken of het bij mij ook al is doorgevoerd.
Edit:
Nu na een modemreboot heb ik idd ook de hogere upload.

[ Voor 16% gewijzigd door Richub op 07-07-2014 17:36 ]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 19% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 20:15 ]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Jammer dat ik 100/10 al heb.
[ Voor 3% gewijzigd door New Yorker op 07-07-2014 18:39 ]
Weg
Verwijderd
Het zou best eens kunnen dat je naar 120 / 12 Mbps gaat.New Yorker schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:30:
Jammer dat ik 100\10 al heb.
Net modem stekker er even uit gehaald. Viel ook buiten de testers. Up is geupgrade.

Helaas is de download brak
.
Had 150/10 nu dus upgrade en hoor 150/15 te halen.
UPC toch capaciteit problemen?
PC: 5702

Helaas is de download brak
n=1RobbyTown schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:35:
Net modem stekker er even uit gehaald. Viel ook buiten de testers. Up is geupgrade.
[afbeelding]
Helaas is de download brak.
Test ook eens even op minimaal een andere server voor je conclusies trekt. Allicht dat je de beperkingen van die server in Doetinchem zit te meten.
Oslik blyat! Oslik!
Inderdaad speedtest geeft bij mij hele wisselende resultaten per test server.
Hier ook 200/20 (dus van 10 --> 20) doorgevoerd regio gelderland. Thumbs up voor UPC
Hier ook 200/20 (dus van 10 --> 20) doorgevoerd regio gelderland. Thumbs up voor UPC
[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 07-07-2014 18:55 ]
Ook gedaan @upc site 90 down. Daar haalde ik eerste 150 altijd strak.dion_b schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:52:
[...]
n=1
Test ook eens even op minimaal een andere server voor je conclusies trekt. Allicht dat je de beperkingen van die server in Doetinchem zit te meten.
Heem vreemd nu haal ik zowel UPC als speedtest 150/15

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 07-07-2014 19:13 ]
Hm.. twijfel nog een beetje of ik de upgrade naar 200 Mbit ga aanvragen. Zit nu nog op 100/10. Het is toch 13 euro doordat ik verplicht ben het Royaal HD pakket er bij te nemen... dat terwijl ik nooit TV kijk. Ik zou zelfs af kunnen met alleen een internet abonnement, maar ik zit nog met een analoge huis telefoon ipv iets wat voip aan kan.
Ben net ook van 120 / 6 naar 120 / 12 gegaan.
Jammer alleen dat ik (in mijn eigen huis sinds een paar weken) veel storingen met UPC heb. Internet vliegt er geregeld uit. Dat terwijl mijn signaal zeker niet slecht is (Upstream: ~44 ,Downstream: 5-6, gebruik de losse modem (TC7200).
Haal ik de splitter er tussenuit en sluit ik de modem direct aan lijkt het wat beter te gaan (maakt altijd snel weer verbinding), al vloog hij er net ook uit terwijl de modem direct op de UPC kabel aangesloten zit (en ik dus geen TV kan kijken)

Monteur komt woensdag de 16e, al is de vrijdag ervoor hier "onderhoud", iemand enig idee wat UPC op dat soort momenten eigenlijk doen?. Is er niet gewoon iets gaar in de centrale kast bij UPC?.
Jammer alleen dat ik (in mijn eigen huis sinds een paar weken) veel storingen met UPC heb. Internet vliegt er geregeld uit. Dat terwijl mijn signaal zeker niet slecht is (Upstream: ~44 ,Downstream: 5-6, gebruik de losse modem (TC7200).
Haal ik de splitter er tussenuit en sluit ik de modem direct aan lijkt het wat beter te gaan (maakt altijd snel weer verbinding), al vloog hij er net ook uit terwijl de modem direct op de UPC kabel aangesloten zit (en ik dus geen TV kan kijken)
Monteur komt woensdag de 16e, al is de vrijdag ervoor hier "onderhoud", iemand enig idee wat UPC op dat soort momenten eigenlijk doen?. Is er niet gewoon iets gaar in de centrale kast bij UPC?.
[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 07-07-2014 20:05 ]
Verwijderd
Vanaf rond 19:20 is er een grote (TV) storing gaande bij UPC in Noord Holland (mogelijk zelfs landelijk)Tortelli schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:59:
... al vloog hij er net ook uit terwijl de modem direct op de UPC kabel aangesloten zit (en ik dus geen TV kan kijken)![]()
![]()
...
http://allestoringen.nl/storing/upc
Hier is ook het oude 25/1,5 abonnement naar 25/2,5 gegaan, mooi meegenomen
Hmwa... dat valt wel mee met de server Doetinchem.dion_b schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:52:

Dat zijn prima waardes. Hoe zit het met de downstream SNR?Tortelli schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:59:
Ben net ook van 120 / 6 naar 120 / 12 gegaan.
Hangt er helemaal vanaf wat echt oorzaak is, maar dit klinkt als ruis in de upstream. Dat kun je niet op jouw modem meten want ruis kun je alleen bij binnenkomst meten. Als dat het is, dan kan het inderdaad een los connectortje in een versterkerkast zijn, maar kan bijv ook een defecte TV of modem bij een van de buren zijn. Zoiets vinden komt neer op vakmanschap van de monteur (kwestie van kabels een voor een losdraaien, dan meten en volgende pakken tot de schuldige gevonden wordt). Ik heb vanaf m'n woonkamer zicht op onze wijkcentrale en groepsversterker aan overkant van straat en eindversterker aan mijn kant (oude buurt met hoge dichtheid FTW) en zie ze wel eens bezigHaal ik de splitter er tussenuit en sluit ik de modem direct aan lijkt het wat beter te gaan (maakt altijd snel weer verbinding), al vloog hij er net ook uit terwijl de modem direct op de UPC kabel aangesloten zit (en ik dus geen TV kan kijken)![]()
![]()
Kan natuurlijk ook beschadigde kabels zijn of gare versterkers of dat soort zooi, maar goed, om uitsluitsel te geven moet iemand met juiste kennis, vaardigheden en apparatuur een kijkje komen nemen. Dat gebeurt de 16e dus. Of mogelijk al eerder bij het 'onderhoud', al kan dat ook werkelijk van alles zijn en niet noodzakelijkerwijs monteur in de buurt (datgene wat je nu nodig hebt).
Oslik blyat! Oslik!
Inmiddels is de verdubbelde upload officieel bevestigd, en ook op de site van UPC zelf staan nu de nieuwe uploads.
Iedereeen dus even het modem herstarten.

Niet slecht...
Iedereeen dus even het modem herstarten.

Niet slecht...
[ Voor 19% gewijzigd door Richub op 08-07-2014 08:02 ]
Nice dat het nu officeel is, krijg dan zelfs 2 verhogingen, nu dus met upload en zometeen voor 50cent extra van 150 naar 200 en myprime, mij hoor je dus niet klagen
Kunnen we elkaar de hand schudden. Zit in het zelfde schuitje. Wil UPC dit jaar beste provider worden bij Tweakersdevil-strike schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:32:
Nice dat het nu officeel is, krijg dan zelfs 2 verhogingen, nu dus met upload en zometeen voor 50cent extra van 150 naar 200 en myprime, mij hoor je dus niet klagen
UPC wordt Ziggo als die overname wordt goedgekeurd
Als die word goedgekeurd (zal wel). Dan is de vraag hoe snel alleen de naam Ziggo er nog is.dutchgio schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:32:
UPC wordt Ziggo als die overname wordt goedgekeurd
Geen storing gehad iher in Haarlem anders, tv enzo werkte prima.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:15:
[...]
Vanaf rond 19:20 is er een grote (TV) storing gaande bij UPC in Noord Holland (mogelijk zelfs landelijk)
Gisteren zou me nieuwe verbinding ingaan bij UPC, vandaag alles aangesloten, helemaal 0,0 signaal. UPC gebeld, kabel zou toch echt aangesloten moeten zijn in de wijkkast, nu dus maar wachten op een monteur.
Ben heel benieuwd, hoop dat het niet in de kabel zit die me huis binnen komt, die loopt kris kras door het huis heen voordat die op de eerste verdieping gesplitst word.
Iemand een idee hoe dat dan zit? Dat is daadwerkelijk de eerste splitsing, en wat er overal ligt is gewoon de groene aardkabel.
Ben heel benieuwd, hoop dat het niet in de kabel zit die me huis binnen komt, die loopt kris kras door het huis heen voordat die op de eerste verdieping gesplitst word.
Iemand een idee hoe dat dan zit? Dat is daadwerkelijk de eerste splitsing, en wat er overal ligt is gewoon de groene aardkabel.
Die groene aardkabel is bij mij het startpunt waar UPC binnenkomt. Die kabel gaat in een UPC doosje en die gaat bij mij naar een opbouwdoosje waar alles op zit / vertakt naar modem, tv kabel / radioTerminalNL schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:05:
Gisteren zou me nieuwe verbinding ingaan bij UPC, vandaag alles aangesloten, helemaal 0,0 signaal. UPC gebeld, kabel zou toch echt aangesloten moeten zijn in de wijkkast, nu dus maar wachten op een monteur.
Hij komt hier door de vloer in de berging omhoog vanuit de kruipruimte, langs een paar leidingen en kozijnen het plafond door, om daar onder de vloer uit te komen en aan de wand in een woonkamer splitter terecht te komen.
Die doosjes die ken ik inderdaad wel, had ik in mijn oude huis ook maar daar ging het om nieuwbouw dus dat was allemaal wel netjes. Dit is een huis van begin jaren 70, en waar de coax pas later bij in gelegd is lijkt het wel. Maar in principe is alles voor de woonkamer splitter ( mits dat er geen in de meterkast hangt ) van UPC en behoren hun dat te repareren bij een defect toch?
Die doosjes die ken ik inderdaad wel, had ik in mijn oude huis ook maar daar ging het om nieuwbouw dus dat was allemaal wel netjes. Dit is een huis van begin jaren 70, en waar de coax pas later bij in gelegd is lijkt het wel. Maar in principe is alles voor de woonkamer splitter ( mits dat er geen in de meterkast hangt ) van UPC en behoren hun dat te repareren bij een defect toch?
Alles voor eerste aansluitpunt is van en voor UPC ja - maar in zo'n huis is nog maar de vraag waar die eerste aansluitpunt ligt. Zou zelfs in kruipruimte kunnen zitten
Oslik blyat! Oslik!
Ik mis (naast stabiel) internet mijn 200Mbit verbinding wel. Upgrade is vrij duur imo, krijg je nog meer rommel erbij die je niet ga gebruiken.....
Ik heb nu een 120 / 12 abbonement incl de Horizon box die 2x aan is geweest: 1x tijdens de 1e werdstrijd van Nederland en afgelopen zaterdag
. Misschien dat ik de TV er volgend jaar wel gewoon uit gooi......
Wil gewoon 200Mbit, een shit TV abbonement en geen extra rommel als MyPrime wat ik toch nooit zal gebruiken maar dat gaat dus niet :|:(.
.
(gister een keer ingelogged..... zweeft nog blijkbaar?).
Ik heb nu een 120 / 12 abbonement incl de Horizon box die 2x aan is geweest: 1x tijdens de 1e werdstrijd van Nederland en afgelopen zaterdag

Wil gewoon 200Mbit, een shit TV abbonement en geen extra rommel als MyPrime wat ik toch nooit zal gebruiken maar dat gaat dus niet :|:(.
Woon niet in de omgeving Noord HollandVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:15:
[...]
Vanaf rond 19:20 is er een grote (TV) storing gaande bij UPC in Noord Holland (mogelijk zelfs landelijk)
Kan momenteel niet in de modem kijken omdat er al een user zou zittendion_b schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:21:
[...]
Dat zijn prima waardes. Hoe zit het met de downstream SNR?

Ze hebben mij ook aan moeten sluiten aan de wijkkast toen ik UPC aangevraagd had. Toen was de monteur er overigens zeer vlot.TerminalNL schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:05:
[ Voor 85% gewijzigd door Tortelli op 08-07-2014 20:23 ]
Ik zeg prima, die extra mbtjes down zijn toch eigenlijk als compensatie voor Wifispots? (maar dat staat hier toch uit)

Moet ook zeggen dat ze het snel geregeld hebben, gisteren nog 150/15 na de upload update, meteen nieuw abbo afgesloten omdat het goedkoper was, en sowieso waard voor de upload naar 20Mbs. Deze was vanmorgen al doorgevoerd. Al was dat ook de enige verandering die doorgevoerd moest worden. Heb wel mn film1 laten vervangen voor myprime, maar ach, myprime werkt ook in de Android app, terwijl ik voor die paar films op film1 nooit de horizonbox aanzette.
Ich bin content, vooral de verbazing dat het 1-2 geregeld is.

Moet ook zeggen dat ze het snel geregeld hebben, gisteren nog 150/15 na de upload update, meteen nieuw abbo afgesloten omdat het goedkoper was, en sowieso waard voor de upload naar 20Mbs. Deze was vanmorgen al doorgevoerd. Al was dat ook de enige verandering die doorgevoerd moest worden. Heb wel mn film1 laten vervangen voor myprime, maar ach, myprime werkt ook in de Android app, terwijl ik voor die paar films op film1 nooit de horizonbox aanzette.
Ich bin content, vooral de verbazing dat het 1-2 geregeld is.
Je hebt vorige keer waarschijnlijk niet uitgelogd en gewoon afgeslotenTortelli schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:18:
Kan momenteel niet in de modem kijken omdat er al een user zou zitten(gister een keer ingelogged..... zweeft nog blijkbaar?).
daardoor denkt het modem dat er nog iemand is ingelogd, even modem reset en je kan er weer in
Bizar ook dat die bug er nog steeds in zit...Razenko schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:36:
[...]
Je hebt vorige keer waarschijnlijk niet uitgelogd en gewoon afgesloten
daardoor denkt het modem dat er nog iemand is ingelogd, even modem reset en je kan er weer in

Je kan ook naar http://192.168.0.1/logout.asp gaan en dan kan je weer inloggen
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
die was ik even vergetenrikadoo schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:24:
nog makkelijker,
de uitlog knop gebruiken ipv afsluiten
[ Voor 12% gewijzigd door Razenko op 09-07-2014 20:35 ]
Is geen bug, maar een limitatie, dit moet aangepast worden bij het opnieuw bouwen van de firmware(staat nu op een voor veiligheid, maar word met nieuwe firmware wel verhoogt naar 2)kipusoep schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:17:
[...]
Bizar ook dat die bug er nog steeds in zit...
Ik heb vandaag de technicolor tc7200 ontvangen en dat ding kan niet eens op dual band uitzenden. Het is of 2.4 ghz of 5 ghz. Wat een belachelijke situatie, kan ik contact opnemen om dit te laten wijzigen met bv een andere modem?
Voor zover ik weet kan dat alleen met de Horizon box van UPC. Een eigen router is ook nog een optie.badluckboy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:31:
Ik heb vandaag de technicolor tc7200 ontvangen en dat ding kan niet eens op dual band uitzenden. Het is of 2.4 ghz of 5 ghz. Wat een belachelijke situatie, kan ik contact opnemen om dit te laten wijzigen met bv een andere modem?
Lekker je eigen router kopen en erachter hangen zou ik zeggen.
Share and Enjoy!
Dat ding in bridge mode zetten en inderdaad je eigen router er achter hangen probleem opgelost.badluckboy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:31:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
rikadoo schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:24:
Dat ik hier niet eerder op ben gekomen, heb het al zo vaak meegemaakt dat ik Firefox afsluit en ben vergeten af te melden

PS/XBL: Nogne
Ondanks dat ik nu 20 mbps upload heb vraag ik me af waarom upc niet nog hoger inzet?
Verwijderd
Ze doen het stapsgewijs , eind 2015 hebben we 30mb upload.Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:59:
Ondanks dat ik nu 20 mbps upload heb vraag ik me af waarom upc niet nog hoger inzet?
omdat een gemiddelde internet gebruiker geen gebruik maakt van zijn upload, dus er is voor UPC ook geen reden om dit te verhogen.Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:59:
10:1 is voor coax wel redelijk (vind ik)
Bron?Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:02:
[...]
Ze doen het stapsgewijs , eind 2015 hebben we 30mb upload.
Weg
Ik heb sinds een half jaar ook upc zonder al te veel succes. De internetsnelheid is zwaar variërend van redelijk (25 Mbit/s op 3 hoog) tot zwaar klote met gemiddeld 10x op een dag helemaal geen internetsignaal. Soms vliegt hij er vanzelf uit, soms wordt het 'getriggerd' als er bijvoorbeeld een download aangezet wordt.
Nou woon ik op 3 hoog in Amsterdam dus de kabel omhoog zal wel niet al te recent zijn. Ik wil graag uitzoeken of deze oude kabels de oorzaak zijn van het slechte internet. Ik kan alleen niet alle benodigde waardes vinden die in de startpost zijn genoemd.
De downstream waardes lijken in orde, maar één springt er uit met een power van 1 zoals beneden te zien. (weet niet wat dit betekend
). De upstream ook, maar de Received Signal Strength kan ik niet vinden.
Waar kan ik deze laatste waarde vinden??
Nou woon ik op 3 hoog in Amsterdam dus de kabel omhoog zal wel niet al te recent zijn. Ik wil graag uitzoeken of deze oude kabels de oorzaak zijn van het slechte internet. Ik kan alleen niet alle benodigde waardes vinden die in de startpost zijn genoemd.
De downstream waardes lijken in orde, maar één springt er uit met een power van 1 zoals beneden te zien. (weet niet wat dit betekend
Waar kan ik deze laatste waarde vinden??

256QAM heeft ongeveer 34dB nodig om goed te werken. Lijkt me sterk dat 37.5dB dus problemen geeft. Idem met vermogen - 0dBmV is juist perfecte streefwaarde (al is de rest meer dan goed genoeg).
Kijk eens naar de upstream, dat is vaker een probleem. Let wel dat je geen ruisproblemen in de upstream kunt zien op je modem (SNR kun je alleen zinnig aan ontvangende kant meten). Als dat brak is, weet je genoeg. Zo niet kan het alsnog een ruisprobleem zijn.
Maar eigenlijk is het vrij simpel: DOCSIS is geen DSL. Zodra er een signaalprobleem is heb je packetloss en zal je snelheid veel lager zijn, iig minder dan 4Mbps, maar het voelt nog trager aan. Haal je meer dan dat, dan hoef je niet eens naar signaal te kijken. En zelfs al haal je dat, pas als je packetloss hebt is het relevant om naar signaal te kijken.
Kijk eens naar de upstream, dat is vaker een probleem. Let wel dat je geen ruisproblemen in de upstream kunt zien op je modem (SNR kun je alleen zinnig aan ontvangende kant meten). Als dat brak is, weet je genoeg. Zo niet kan het alsnog een ruisprobleem zijn.
Maar eigenlijk is het vrij simpel: DOCSIS is geen DSL. Zodra er een signaalprobleem is heb je packetloss en zal je snelheid veel lager zijn, iig minder dan 4Mbps, maar het voelt nog trager aan. Haal je meer dan dat, dan hoef je niet eens naar signaal te kijken. En zelfs al haal je dat, pas als je packetloss hebt is het relevant om naar signaal te kijken.
Oslik blyat! Oslik!
Hoe zit het met kanalen die een negatief vermogen hebben?

De negatieve power waardes kun je in deze negeren. Deze mag tot -10 teruglopen.
Je SNR waardes zijn wel aan de lage kant, deze zouden hoger mogen voor een stabiele verbinding.
Je SNR waardes zijn wel aan de lage kant, deze zouden hoger mogen voor een stabiele verbinding.
Upstream heeft de volgende vermogens: 44,0 / 43,0 / 42,0 / 42,0.dion_b schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:25:
Is dat in orde?
Ik vind het maar raar. Het ene moment zit ik op 25 Mbit/s en een seconde later op 1 Mbit/s en daarna weer helemaal geen verbinding Zo ongelovelijk inconstant.

Ik gok dat dat komt omdat de straatkast letterlijk 2 meter onder mijn voorgevel staatMediaZoo schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:07:
8 juli hadden we hier een halve dag geen internet inzake onderhoud.
Alleen heb ik nog steeds mijn oude snelheden 150/15.... Dit wordt toch pas per 1 augustus verhoogd?
Alleen heb ik nog steeds mijn oude snelheden 150/15.... Dit wordt toch pas per 1 augustus verhoogd?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Ik zag onder mijn upc bij mijn internetabonnement de nieuwe snelheden staan, maar in de praktijk was dat nog niet het geval. Net even het modem gereset en promt had ik de nieuwe snelheid (120/12). Misschien iets voor jou?Quadradial schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:34:
[afbeelding]
Ze hanteren een 10:1 verhouding dus hoger gaat ie niet worden bij jou.Quadradial schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:34:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik vermoed dat hij denkt dat 'ie naar 200/20 gaat.Da.Rock schreef op zondag 13 juli 2014 @ 03:17:
[...]
Ze hanteren een 10:1 verhouding dus hoger gaat ie niet worden bij jou.
Onzin, boven de 31 dB SNR ga jij geen degradatie van de verbinding merken. 33> is prima.MediaZoo schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:07:
Per 1 aug gaat hij maar 200/20 en gratis myprime voor 50 cent in de maand meerQuadradial schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:34:
[afbeelding]
Ideale waarde is exact 0dBmV - dus in dit geval is de negatieve waarde zelfs het besteZandpad schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:30:
Hoe zit het met kanalen die een negatief vermogen hebben?
[afbeelding]
Idd, en max +10dBmV.MediaZoo schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:07:
Huh? Zoals gezegd, het is geen DSL oid, zodra signaal goed genoeg is maakt het niets uit hoeveel beter dan 'goed genoeg'. Alles boven de 33dB is goed genoeg, of het nu 33.5dB is of 43.5dB.Je SNR waardes zijn wel aan de lage kant, deze zouden hoger mogen voor een stabiele verbinding.
Beetje meer marge zou nooit mis zijn, maar het kan perfect 24/7 stabiel zijn met 33.5dB.
Perfect. Onder de 52.2dBmV is altijd goed, daarboven hangt het af van hoeveel kanalen in gebruik zijn, met een enkel kanaal gaat het nog tot 58.2dB.Renzzzer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:12:
[...]
Upstream heeft de volgende vermogens: 44,0 / 43,0 / 42,0 / 42,0.
Is dat in orde?
Hoe zit het met packetloss? En als het brak is, wat geeft een traceroute aan over waar het fout gaat?Ik vind het maar raar. Het ene moment zit ik op 25 Mbit/s en een seconde later op 1 Mbit/s en daarna weer helemaal geen verbinding Zo ongelovelijk inconstant.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb de OP even veranderd ivm. De nieuwe upload snelheden
Een handtekening?!
Vandaag de monteur langs geweest omdat ik geen enkel signaal ontving thuis.
Ondanks dat de klantenservice mij er van verzekerde dat ik al aangesloten was in de wijkkast, bleek dat dus niet het geval te zijn.
Inprikken, op de modem even de juiste frequentie instellen en het werkte
Heerlijk digitale tv kijken zonder vervelende setupbox er tussen, en gewoon normaal snel internet zonder dat me verbinding klappert als een gek
Ondanks dat de klantenservice mij er van verzekerde dat ik al aangesloten was in de wijkkast, bleek dat dus niet het geval te zijn.
Inprikken, op de modem even de juiste frequentie instellen en het werkte
Heerlijk digitale tv kijken zonder vervelende setupbox er tussen, en gewoon normaal snel internet zonder dat me verbinding klappert als een gek
Ik wil ook 200/20 hebben. Heb op het moment 150/15 en kan voor 50 cent meer dus 200/20 krijgen. Alleen verlies ik dan Film1 en krijg ik My Prime. Weet niet of ik dat wel wil.
Als je slim bent betaal je dus 50 cent meer vanaf 1 aug krijg je dus myprime en 200/20 en de rest blijft behouden. Wijzigen is als je film1 wil houden duurderKokoryuu schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:21:
Ik wil ook 200/20 hebben. Heb op het moment 150/15 en kan voor 50 cent meer dus 200/20 krijgen. Alleen verlies ik dan Film1 en krijg ik My Prime. Weet niet of ik dat wel wil.
Maar als ik op UPC inlog en mijn bestaande abonnement wilt wijzigen naar 200/20. Dan staat er dat ik Film 1 verlies. Hoe moet ik dit dan upgraden als ik ook Film1 wil behouden?
Gaat dit automatisch?
Gaat dit automatisch?
[ Voor 15% gewijzigd door Aschtra op 14-07-2014 12:21 ]
Verwijderd
Je moet ook niet zelf actie ondernemen, maar wachten tot UPC je benaderd.Kokoryuu schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:17:
Maar als ik op UPC inlog en mijn bestaande abonnement wilt wijzigen naar 200/20. Dan staat er dat ik Film 1 verlies. Hoe moet ik dit dan upgraden als ik ook Film1 wil behouden?
Gaat dit automatisch?
Ik zou ze gewoon opbellen en zeggen dat ik je Film1 wil houden maar ook gebruik wil maken van 200/20. Op dezelfde manier (maar met trager internet) heb ik 14 maanden gebruik gemaakt van Film 1
Kwam ook weleens voor dat ik dan maar zei: "Anders ga ik opzeggen!" Dan vraag je om doorverbonden te worden naar "Opzeggingen". Daar kun je alsnog fikse korting afdwingen.
Welkom in de wereld van de ISP!
Een handtekening?!
Blijft een drame hier met UPC. Lag er weer uit sinds vanmiddag ~14:00. Modem een poosje uit en nu doet hij het ineens weer (zelfs met de splitter ertussen zodat ik ook daadwerkelijk tv heb).
Monteur komt woensdag maargoed ik begin er schoon genoeg van te krijgen. Hoop al jaren dat ze hier met glasvezel beginnen....
Even screenshots gemaakt van de modem waardes:

Ziet er niet verkeerd uit toch?.
.
Monteur komt woensdag maargoed ik begin er schoon genoeg van te krijgen. Hoop al jaren dat ze hier met glasvezel beginnen....
Das een goeie!, eens opslaanrikadoo schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:24:
[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 14-07-2014 19:46 ]
Allemaal perfect. Wat er verder aan de hand is, hier ligt het alvast niet aan.Tortelli schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:45:
Blijft een drame hier met UPC. Lag er weer uit sinds vanmiddag ~14:00. Modem een poosje uit en nu doet hij het ineens weer (zelfs met de splitter ertussen zodat ik ook daadwerkelijk tv heb).
[afbeelding]
[afbeelding]
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb sterk het idee dat er ergens in de centrale ofzo iets rot is waardoor het signaal soms ineens wegvalt.
Of zou de modem kapot zijn en daardoor soms uitvallen?,
Sinds jaaaaren weer eens ingelogd in de upc mail om mijn wachtwoord te veranderen naar wat sterkers...
...Right...
totaal nieuwe GUI, 500+ ongelezen mails en helemaal nergens een logische plek waar ik mijn wachtwoord kan wijzigen!
Iemand toevallig een pointer want zelfs de help functie van upc mail komt er niet uit...(!)
...Right...
totaal nieuwe GUI, 500+ ongelezen mails en helemaal nergens een logische plek waar ik mijn wachtwoord kan wijzigen!
Iemand toevallig een pointer want zelfs de help functie van upc mail komt er niet uit...(!)
Of de adapter van de modem.Tortelli schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:37:
Ik heb sterk het idee dat er ergens in de centrale ofzo iets rot is waardoor het signaal soms ineens wegvalt.
Als ik meer ging download word verbruik stroom meer. Adapter leverde te weinig ampere dus viel uit en ging daarna weer meteen aan.
Alles kan kapot, maar dit klinkt meer als iets in het netwerk zelf dan dode modems of centrales.Tortelli schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:37:
Oslik blyat! Oslik!
Wachtwoorden van email wijzig je al tijden via upc.nl/accountbeheer_matt_ schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:01:
Sinds jaaaaren weer eens ingelogd in de upc mail om mijn wachtwoord te veranderen naar wat sterkers...
...Right...
ja, gewoon wachten op 1 augustusKokoryuu schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:17:
Gaat dit automatisch?
Voor de rest niets doen
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Mooi. De download verhoging maakt me niet echt uit maar de upload heb ik wel interesse inRob schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:22:
[...]
ja, gewoon wachten op 1 augustus
Voor de rest niets doen
Verwijderd
Het uploaden gaat dubbel zo snel nu bij mij.
Van 10 naar 20.
Ik ben blij dat ik bij de UPC ben gebleven.
Van 10 naar 20.
Ik ben blij dat ik bij de UPC ben gebleven.
Sinds een tijdje vallen de downloads van mijn zwager gedurende meerdere uren terug naar 2kb/s. Gevolg is dat al zijn downloads mislukken.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Hij gebruikt een Horizon box. Iets wat we bij UPC neer zouden moeten leggen?
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Hij gebruikt een Horizon box. Iets wat we bij UPC neer zouden moeten leggen?