Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:27
Kheb wel is in een maand 3tb gedownload. Niets gehoord. Ook nog nooit gehoord van een limiet in Nederland eigenlijk. Alleen in België

[ Voor 7% gewijzigd door Aschtra op 05-08-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

coob schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 07:50:
En heeft ooit iemand een waarschuwing gekregen van UPC?
Heel vroeger wel, al de eerste week van de maand. Was het limiet dacht ik 5GB of 50GB. Maar sinds FUP 1x gehad. Ik kan je zeggen dan moet je dag en nacht bezig zijn. Gem lag toen op 3 of 4TB en als je daar x% boven zit hoor je pas wat. Het is in elk geval ruim.

Sinds kort sla ik de stats op. Geen waarschuwing gehad.
tomato Traffic stats

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 05-08-2014 08:38 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Edgarz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:47:
Van 100/10 naar 120/12, Film 1 behouden en MyPrime erbij. Mij hoor je niet klagen over die paar dagen extra wachten :-)
Ik dacht dat het alleen voor de 150-ers gold, maar makes sense op zich.

Ik heb ook 100 icm Film1... Had je vooraf bericht over gekregen over die upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Goedemiddag,
ik heb een 120/10 Mbps abonnement.
ik wil op de standard-router van UPC (EPC3925) DHCP-uitschakelen.

Dit omdat ik mijn Microsoft DHCP-server dit wilt laten doen.
Is dit op een of andere manier mogelijk?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:12

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

3925 router in Bridge zetten en het regelen in je eigen router voor de 3925?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Venuz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Ik dacht dat het alleen voor de 150-ers gold, maar makes sense op zich.

Ik heb ook 100 icm Film1... Had je vooraf bericht over gekregen over die upgrade?
Ja, paar weken geleden. Was even beducht voor 120/6, maar via een Horizon issue via de 2e lijns hd had men al aangegeven om niet te wisselen van abbo en daarmee de 120/12 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb upc gebeld. Wat blijkt een deel is goed gedaan een deel niet. Wat niet goed is gegaan word 1 sept verwerkt. De verhoging van 50 cent of wat dan ook volgt dan ook vanaf 1 sept. Dat zit gekoppeld.

Waarom het fout was gegaan kon hij niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:27
Ha, mooi geluk dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 23:20
RobbyTown schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:21:
[...]

Ik niet grrr pas volgende maand blijkbaar grrr
Hier ook volgende maand pas, kreeg net vandaag een brief van UPC in bus dat het een maand later wordt.

Ik wacht rustig af, mij hoor je niet klagen: heb nu 150/15 alles in 1 (incl. Gratis Film 1) en ga naar 200/20 met behoud van Film 1, contract periode en voorwaarden blijven gelijk en My Prime komt er ook nog eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb de volgende modem/router van UPC : EPC3925
Ik wil van deze router het ip-adress aanpassen van 192.168.0.1 naar 192.168.2.1

Dit lukt echter niet vanuit de interface.
Iemand die weet hoe je dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

pitchdown schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:20:
Ik heb de volgende modem/router van UPC : EPC3925
Ik wil van deze router het ip-adress aanpassen van 192.168.0.1 naar 192.168.2.1

Dit lukt echter niet vanuit de interface.
Iemand die weet hoe je dit kan aanpassen?
Niet. Je kan die settings niet aanpassen en bij elke keer stroom van modem af haalt hij de config op hierbij staat op hoe je snelheid is. Als je die aanpast word pas na herstart actief nadeel is dan dat hij dan weer de settings van upc ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
Vraagje: een kennis van mij is onlangs overgestapt naar UPC en moet nu al twee weken wachten voordat hij aangesloten kan worden. Volgens hem is de "binnenmonteur" al langs geweest, maar staat er geen signaal op de kabel. Hierdoor moet ie wachten totdat de "buitenmonteur" is langs geweest om hem aan te sluiten.. :?, en die komt pas volgende week vrijdag langs..

Het is toch alleen een kwestie van dat kabeltje in de wijkkast prikken? Of moeten er meerdere handelingen gebeuren?

Hij ging juist naar UPC omdat hij Canal Digitaal zat was. TV is al afgesloten, maar internet via DSL loopt gelukkig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:58:
Vraagje: een kennis van mij is onlangs overgestapt naar UPC en moet nu al twee weken wachten voordat hij aangesloten kan worden. Volgens hem is de "binnenmonteur" al langs geweest, maar staat er geen signaal op de kabel. Hierdoor moet ie wachten totdat de "buitenmonteur" is langs geweest om hem aan te sluiten.. :?, en die komt pas volgende week vrijdag langs..

Het is toch alleen een kwestie van dat kabeltje in de wijkkast prikken? Of moeten er meerdere handelingen gebeuren?

Hij ging juist naar UPC omdat hij Canal Digitaal zat was. TV is al afgesloten, maar internet via DSL loopt gelukkig nog.
Ja alleen de binnenmonteur is bedrijf A (guidon) en buitenmonteur is bedrijf B (spitter). A doet werk van B niet en B werk van A niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 02:32
Heeft iemand wellicht ervaring met het volgende: Als ik de Technicolor TC 7200 in bridge modus zet met mijn eigen router erachter kan ik dan de ethernetpoorten op de TC 7200 nog als een 'switch' gebruiken?

De TC 7200 komt namelijk in de meterkast te hangen en van daaruit loopt een UTP kabel naar mijn eigen router. Echter staan in de meterkast ook een netwerkprinter en een NAS. Had mijn vraag ook in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point gesteld maar werd naar dit topic doorverwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
RobbyTown schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:43:
[...]

Niet. Je kan die settings niet aanpassen en bij elke keer stroom van modem af haalt hij de config op hierbij staat op hoe je snelheid is. Als je die aanpast word pas na herstart actief nadeel is dan dat hij dan weer de settings van upc ophaalt.
Inderdaad met deze "rare" workaround gelukt.
Had deze ook al gevonden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:27
Tiuri schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:03:
Heeft iemand wellicht ervaring met het volgende: Als ik de Technicolor TC 7200 in bridge modus zet met mijn eigen router erachter kan ik dan de ethernetpoorten op de TC 7200 nog als een 'switch' gebruiken?

De TC 7200 komt namelijk in de meterkast te hangen en van daaruit loopt een UTP kabel naar mijn eigen router. Echter staan in de meterkast ook een netwerkprinter en een NAS. Had mijn vraag ook in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point gesteld maar werd naar dit topic doorverwezen.
Nee kan niet omdat je router pas volgt na de modem. Alle poorten voor de router (dus de overige poorten op de modem) zien geen DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:31
Sinds een korte week continue ' relative ' hoge ping in bijvoorbeeld WoW.
Van 9 MS naar 38+ en een hoge jitter op bv. pingtest.
Voorheen A classificatie en nu B.

Iemand hier ook last van in 1064 postcode range?

Modem om de zoveel tijd even resetten lijkt soms te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Killion schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:23:
Sinds een korte week continue ' relative ' hoge ping in bijvoorbeeld WoW.
Van 9 MS naar 38+ en een hoge jitter op bv. pingtest.
Voorheen A classificatie en nu B.

Iemand hier ook last van in 1064 postcode range?

Modem om de zoveel tijd even resetten lijkt soms te helpen.
5702 heeft dat ook
https://www.dropbox.com/s...2014-08-09%2013.52.26.jpg

Capaciteits problemen en daarom de upgrade naar 200/20 uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als modem resetten helpt heeft het alvast per definitie niets met capaciteit te maken, of je moet de modems van iedereen in je buurt resetten :+

WoW doe ik niet aan, maar bij WoT pings van rond de 25ms momenteel, wat geheel normaal is - en dat van postcode 1092 (met 200/20 O-) )

Als iets wat je zelf doet enige invloed heeft op je prestaties, is dat ook waar je oorzaak van je problemen moet zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb modem niet gereset maar laatste dagen zoals aan grafiek te zien loopt bij mij dus ook op. Geen idee waarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Oftewel jij hebt waarschijnlijk last van iets anders... alleen maar een enkel symptoom gedeeld met iemand honderd km verderop zegt allerminst dat probleem + oorzaak hetzelfde zijn. Dat is waarom ik altijd zo sta te kijken van al die "Ik zit in plaats X en ervaar Y wie ook?" berichten. Je kunt er niets mee, of je het zelf ook ervaart of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Hoe lang duurt het bestelproces voor 2-in-1 eigenlijk bij UPC? Ik krijg 1-10 de sleutel van mijn 1e woning(njah, appartementje) en wil daar dan graag zo snel mogelijk internet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 11-08-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds twijfelen of ik UPC halen, want ik hoor te veel klachten dat veel mensen problemen hebben en niet tevreden zijn.

Wie heeft UPC in Arnhem en heeft iemand problemen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik woon in Arnhem, heb UPC nu al zo`n 2 jaar. Daarvoor bij mijn ouders ook UPC al jaren, en geen problemen. 1 keer een modem stuk gehad (wifi klapte er telkens uit) is toen vervangen, ook al zei de monteur dat wifi voortaan van de klant is en een soort extratje is. Waardoor het eigenlijk niet onder hun viel maar hij vond dat onzin dus de modem is netjes vervangen. Koste me niets.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:50:
Ik zit nog steeds twijfelen of ik UPC halen, want ik hoor te veel klachten dat veel mensen problemen hebben en niet tevreden zijn.

Wie heeft UPC in Arnhem en heeft iemand problemen van?
Zolang je geen horizonbox pakt is het genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikadoo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:03:
Ik woon in Arnhem, heb UPC nu al zo`n 2 jaar. Daarvoor bij mijn ouders ook UPC al jaren, en geen problemen. 1 keer een modem stuk gehad (wifi klapte er telkens uit) is toen vervangen, ook al zei de monteur dat wifi voortaan van de klant is en een soort extratje is. Waardoor het eigenlijk niet onder hun viel maar hij vond dat onzin dus de modem is netjes vervangen. Koste me niets.
Voor mijn is belangrijk dat internet geen problemen maken, als het vaker problemen heeft dan is geen internet meer alleen willen ze dat soort gebruik maak mensen maken om geld binnen hebben zo heb je wel bij veel internet provider.
RobbyTown schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:46:
[...]

Voor mij is belangrijk om TV kijken niet dat ik veel opnemen misschien zelf geen opnames maken, Ik ben van plan dat ik van 200/20 halen. Door veel klachten dat ik lees op internet ben ik bang dat zou bij mij ook gaat gebeuren en dat wel ik niet hebben :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
RobbyTown schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:46:
[...]

Beetje kort door de bocht, bij mij draait ie nu prima hoor. Kwestie van de juiste bekabeling.
Mocht je willen opnemen kun je ook niet meer anders meen ik.
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:27:
[...]Voor mij is belangrijk om TV kijken niet dat ik veel opnemen misschien zelf geen opnames maken, Ik ben van plan dat ik van 200/20 halen. Door veel klachten dat ik lees op internet ben ik bang dat zou bij mij ook gaat gebeuren en dat wel ik niet hebben :| .
Zorg voor bekabeld internet (gigabit netwerkkaart) en het modem direct op het overnamepunt met een verdeler (MCP-03 of splitter beide inbegrepen).
Mocht dit overnamepunt verouderd zijn (oude muurdoos of oud kastje in MK) zou ik deze laten vervangen door UPC. Vaak mis je ook wat TV zenders hierdoor. Beste is los modem te pakken dit is het stabielste.
Na deze dingen zou je geen problemen mogen hebben hoor. Vaak werken mensen draadloos, drama, hierdoor veel klachten op internet en bij de helpdesk. Mocht je persé draadloos willen werken is een goede AC router het stabielste in mijn optiek. (met bijbehorende wifi kaart).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:27:
[...]

Voor mijn is belangrijk dat internet geen problemen maken, als het vaker problemen heeft dan is geen internet meer alleen willen ze dat soort gebruik maak mensen maken om geld binnen hebben zo heb je wel bij veel internet provider.

[...]
Voor mij is belangrijk om TV kijken niet dat ik veel opnemen misschien zelf geen opnames maken, Ik ben van plan dat ik van 200/20 halen. Door veel klachten dat ik lees op internet ben ik bang dat zou bij mij ook gaat gebeuren en dat wel ik niet hebben :| .
Wow, je berichten lezen kost echt veel moeite :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Jim423 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:52:
[...]

Beetje kort door de bocht, bij mij draait ie nu prima hoor. Kwestie van de juiste bekabeling.
Mocht je willen opnemen kun je ook niet meer anders meen ik.
Deels ligt het aan de box. Voorheen geen HD box gehad had versie met uitsteek kaartje. Sloeg contstant vast, 1x in de week setup opnieuw draaien, popt automatisch rtl xl en weet ik voor ondemand zooi op. Ik ga over jaar de cisco hdr versie niks meer aan het handje. De pace popt af en toe nog een ondemand ding op. Bekaling is niets veranderd.

Maar in elk geval mocht je alleen horizon kunnen dan losse modem die in bridge zetten en eigen fatsoenlijke router kopen dat scheelt al veel ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:08
RobbyTown schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

Deels ligt het aan de box. Voorheen geen HD box gehad had versie met uitsteek kaartje. Sloeg contstant vast, 1x in de week setup opnieuw draaien, popt automatisch rtl xl en weet ik voor ondemand zooi op. Ik ga over jaar de cisco hdr versie niks meer aan het handje. De pace popt af en toe nog een ondemand ding op. Bekaling is niets veranderd.

Maar in elk geval mocht je alleen horizon kunnen dan losse modem die in bridge zetten en eigen fatsoenlijke router kopen dat scheelt al veel ellende.
het lijkt niet correct nederlands maar oke ...

De horizon box heeft meer en stabieler signaal nodig dan een cisco DVR, waardoor bekabeling ontzettend belangrijk is, als dit niet in orde is dan krijg je idd problemen

BELANGRIJK!
heb je een philips tv, neem dan eerst even contact op om te kijken of deze het wel aan kan, anders moet je met scart gaan kijken.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Meer mensen regio Duiven (6922) geen internet? De TV doet het wel. (Horizonbox). Deze post vanaf mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
_matt_ schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:39:
Meer mensen regio Duiven (6922) geen internet? De TV doet het wel. (Horizonbox). Deze post vanaf mobiel...
al op de website gekeken of er een storing is?
zo nee, bel dan 0900-1580, met de vraag die je nu stelt ga je het probleem niet oplossen.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Op de website staat de storing vaak pas veel later vermeld, als ie al vermeld wordt.
Zo'n gekke vraag is het dus niet.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
coob schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:33:
Op de website staat de storing vaak pas veel later vermeld, als ie al vermeld wordt.
Zo'n gekke vraag is het dus niet.
Oh? Wat schiet je ermee op, los van of het op enige website staat of niet?

- UPC weet ervan: dan werken ze er (hopelijk) aan, toegevoegde waarde van lotgenoten op forum nul.
- UPC weet er niet van: dan gaat bellen/webcare contacteren/wat dan ook beter werken dan op een forum lotgenoeten zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Dan weet je in eerste instantie dat je het probleem niet thuis hoeft te zoeken.
Daar ging het me even om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
coob schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:36:
een beller is sneller, je kan een uur wachten tot het op de website staat of hopen dat er tweakers uit die regio komen, maar je kan ook gewoon bellen, dan heb je je antwoord zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 21:44
Storingen bij kabel en VDSL vragen op fora heeft geen zin. Een storing kan van landelijk tot slecht 1 verbinding lopen. UPC heeft zijn systemen zo ingericht dat storingen bij meer dan +200 aansluitingen automatisch naar voren komen en binnen enkele minuten op de website staan. Kleinere storingen zijn lastig waar te nemen en hebben vaak ook een beperkte impact.

Bellen naar de provider heeft zin als het langer dan een uur niet werkt en er niets op de website verschijnt. Informeren kun je het beste bij de buurman doen. Dan weet je of het alleen bij jou of iets groter is. Een postcode gebied in de vorm van 6922 is dermate groot dat hier niets uit op te maken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
coob schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:36:
Dat weet je nooit.

Al speelt er iets in jouw omgeving, dan nog kan het zijn dat je *ook* zelf iets verprutst hebt :o

Het is dus nooit overbodige luxe om gewoon stapsgewijs te troubleshooten om te zien waar het probleem optreedt. Als dat tussen 127.0.0.1 en 192.168.x.1 zit, kom je er snel genoeg achter, zo niet ook :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Tortelli schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:30:
[...]

Ik heb UPC uiteindelijk niet laten komen omdat het mij niet uit kwam en het een paar dagen probleemloos leek te werken.

Echter gister en vandaag is het weer een drama. Valt constant uit, daarna is de UPC modem ook niet meer bereikbaar tot ik hem handmatig reboot (stekker eruit :P).

Heb een ping aangezet naar tweakers.net, UPC modem (TV7200 in bridge mode) en mijn router.
Op het moment dat het internet eruit vliegt is ook de modem niet meer bereikbaar. Deze zou toch gewoon bereikbaar moeten zijn, ook als internet niet werkt ??.

Het lijkt erop dat hij gewoon vastloopt ofzo. Uit trekken, stroom er weer op en alles werkt weer (voor x tijd).

Wat mij overigens ook verbaasd: mijn horizon box lijkt gewoon een echt IP adres etc te hebben. Kan het niet zijn dat deze 2 met elkaar conflicteren ofzo?.
Drama continues gedurende mijn vakantie:
Heb helemaal geen internet meer sinds 25 juli ongeveer, ben de 30e op vakantie gegaan en had al een afspraak met mensen van het grondwerk bedrijf om eea na te gaan kijken (kabelsignaal is niet goed, dat staat vast).
Vorige week maandag zijn die geweest (mijn moeder was aanwezig _/-\o_ ) maar konden het niet oplossen.

Probleem zit waarschijnlijk ergens vooraan in de huizen voor mij (2 blokken 2 onder 1 kaps, ik woon in de laatste).
Oplossing is een volledig nieuwe kabel naar mij leggen door de stoep heen.

Hiervoor hebben ze echter goedkeuring nodig van UPC (snel geregeld) en de gemeente wat 6 - 8 weken kan duren -O-. Kortom ik zit waarschijnlijk nog wel even zonder internet.......

Zit momenteel op de wifi van de buren maar echt ideaal is anders natuurlijk (TC7200 zonder bridge is onstabiel).

Pak wifi signaal maar op met laptop waarna ik het doorstuur richting mijn eigen router zodat ik op de PC iig kan internetten 7(8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb je geen UPC wifispot die je tijdelijk kunt gebruiken?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zit op de wifi van de buren momenteel. (heb ook een poosje de hotspots gebruikt idd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanochtend storing hier in Gelderland.

Nu is het wat beter , maar ik lijk terug gezet naar 200/10 :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yqpx4aoBwu6vDzZhSjM5qlyO/full.jpg

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lijkt me eerder dat je upstreamsignaal niet goed op orde is. Zit je modem toevallig maar op een upstreamkanaal? Dan is dit wat je kunt verwachten. Kijk even in de modem GUI hoe het zit met upstreamkanalen en hoe Tx level (hoe hard hij zendt). Ik verwacht dat je >55.2dBmV moet zenden, waardoor er gewoon geen signaal is voor meer dan een enkele kanaal :o

Als dat zo is, is de oplossing om te zorgen voor minder demping tussen modem en CMTS. Deel daarvan kun je zelf wat mee, deel is aan UPC. Wat jouw gedeelte betreft: de modem hoort vlakbij eerste aansluitpunt te zijn, met max een tweewegsplitter ertussen (of een woonkamerding met aparte TV/Radio en data). Is dat bij jou ook zo? Dan UPC contacteren voor hun deel. Is dat niet zo? Dan kun je je probleem ws zelf oplossen door te zorgen dat het wel zo wordt :z

Ipv complottheorieen over 'teruggezet' worden is het een stuk constructiever om daadwerkelijk technische feiten boven tafel te halen en daar wat mee te doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp.

Het is alweer zoals vanouds nu : 200/20.
De down en up streams zijn allemaal goed.

Ik denk dat het gewoon een lokale storing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Heeft iemand in de regio Arnhem ook WiFi problemen op de T7200? Ik ben wel normaal verbonden met de router maar een verbinding lijkt er niet te zijn. Even aan/uitzetten van de modem/router helpt maar even. Berichten (whatsapp/FB) komen soms na 8 uur aan... 8)7
Dit heb ik op alle mobiele devices in huis.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaverius schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:59:
Heeft iemand in de regio Arnhem ook WiFi problemen op de T7200? Ik ben wel normaal verbonden met de router maar een verbinding lijkt er niet te zijn. Even aan/uitzetten van de modem/router helpt maar even. Berichten (whatsapp/FB) komen soms na 8 uur aan... 8)7
Dit heb ik op alle mobiele devices in huis.
Wifi heeft niets met een regio of UPC te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Weet ik vriend.
Alleen is in dit geval het een modem/router van UPC waar ik gebruik van maak, dus de WiFi van een UPC-apparaat. Dus ik kan me dan ook weer goed voorstellen dat dit wel breder kan zijn dan alleen mijn woning.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Leg eens duidelijk uit waarom jij het breder ziet.

Ik leg uit waarom niet: Wifi zit in jouw modem en is alleen lokaal te bereiken. Dit staat technisch geheel los van alle andere wifi modems in de rest van de wereld. Alleen als je signaal problemen hebt is het relevant te vragen of er issues zijn. Dit is te doen bij de buren. Een gebied groter dan 200 aansluitingen is al niet meer relevant. De gebruikers zitten in een ander segment van het netwerk. Deze hebben dus een eigen verbinding naar de HUB toe. En als de HUB in storing valt is UPC sneller aan het oplossen dan jij door de wachtrij van de helpdesk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik heb de modem nu een jaar in gebruik, instellingen zijn ongewijzigd. Aantal devices die er gebruik van maken (3) zijn ongewijzigd, omgeving is ongewijzigd, in mijn woning is er niks veranderd qua ge-, verbruik. Dus als ineens nu ongeveer een dag of vier alle mobiele devices verbindingsproblemen hebben en ik een ander stukje frequentie heb geprobeerd met wellicht wat minder storing er nog steeds de verbinding wel gemaakt wordt maar dat er daarna niks gebeurd dan zie ik niet waar bij mij het probleem kan liggen. Bij mij is er niks anders dan anders.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Hoe heb je bepaald dat er niets is veranderd? Heb je de complete 2,4Ghz band destijds en nu gemeten?

Een apparaat bij de buren die jij niet ziet kan ook problemen op jouw netwerk geven. Hier als eens over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Xaverius schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:23:
Ik heb de modem nu een jaar in gebruik, instellingen zijn ongewijzigd. Aantal devices die er gebruik van maken (3) zijn ongewijzigd, omgeving is ongewijzigd, in mijn woning is er niks veranderd qua ge-, verbruik. Dus als ineens nu ongeveer een dag of vier alle mobiele devices verbindingsproblemen hebben en ik een ander stukje frequentie heb geprobeerd met wellicht wat minder storing er nog steeds de verbinding wel gemaakt wordt maar dat er daarna niks gebeurd dan zie ik niet waar bij mij het probleem kan liggen. Bij mij is er niks anders dan anders.
Uhuh. En datzelfde geldt ook voor je internetverbinding. Your point is? :z

Als je je modem of het netwerk waar het op aangesloten is ergens van verdenkt, neem dan even de moeite om de signaalwaardes daarvan (in je modem GUI terug te vinden) te posten. En als je toch bezig bent, post ook de signaalwaardes van WiFi (op je beste device), iig RSSI en MCS ('bandbreedte' waar hij zegt op ingetraind te zijn). Dan wordt snel genoeg duidelijk waar het mis zit.

Overigens, na een dag updates posten heeft niets met de verbinding te maken en alles met de servers van de toepassingen waar je gebruik van maakt. Facebook heeft laatste tijd vaker outages/issues, je andere apps gebruik ik niet dus kan ik niets over zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
Als ik bij de Technicolor tc7200 in router modus gebruik en meerdere IP-adressen per netwerkkaart gebruik (virtuele machines), dan knalt de tc7200 om de haverklap de internet verbinding op deze netwerkkaart eruit. Steker nog, vanaf de router zijn deze IP-addressen plotseling onbereikbaar. En vanaf deze IP-adressen is de router onbereikbaar. De rest van het netwerk wel. Terwijl als ik hem in bridge mode gebruik en mijn oude E4200 er tussen zet werkt alles zonder problemen.

Nu heb ik mij suf gezocht en alles nagekeken, en vraag ik mij af of het aan de tc7200 ligt of aan mijn instellingen. Aangezien het met de E4200 wel werkt vermoed ik dat de tc7200 de boos doener is. Zijn er meer mensen die dat probleem ondervinden?

[ Voor 13% gewijzigd door ThomasG op 27-08-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

TC7200 in router modus en dan exotische dingen doen of veel data erover heen pompen geeft vaak ellende. Bridge modus en goede router en alles werkt perfect.

• Xaverius

Xaverius

Ik was gisteravond wat druk, heb wel de modem proberen te benaderen maar ik zie daar geen signaalwaarden. Ik kom alleen in het routergedeelte volgens mij. Op mijn telefoon zag ik een waarde van ongeveer -52dB staan. MCS zegt me even niks, daar moet ik nog even op googlen. In ieder geval werkte gisteravond alles als een tiet dus was de directe noodzaak weg.

Ik heb twee verdiepingen hoger een router staan, misschien dat ik inderdaad beter maar de bridgemodus ga activeren en die router weer ga gebruiken voor wifi.

Overigens, de trage verbinding was niet alleen in apps merkbaar. Op de iPad waren Chrome en Safari ook niet vooruit te branden, als een pagina al ingeladen werd.

Stop de verwelking!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Xaverius schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:37:
Ik was gisteravond wat druk, heb wel de modem proberen te benaderen maar ik zie daar geen signaalwaarden. Ik kom alleen in het routergedeelte volgens mij. Op mijn telefoon zag ik een waarde van ongeveer -52dB staan.
Als dat je beste device op beste locatie is, is dat niet bepaald goed. Als het daarentegen een middelmatig device is een paar kamers verderop, is het best goed. Context?
MCS zegt me even niks, daar moet ik nog even op googlen.
Modulation Coding Scheme. Oftewel hoe communiceert AP met STA. Een goede client zou MCS-nummer (meestal 0-15) moeten tonen, maar bij gebrek daaraan gewoon de "snelheid" noemen die de client aangeeft (bijv "144Mbps". Dat is niet een gemeten snelheid, maar een theoretische bandbreedte die hoort bij - jawel - een bepaalde MCS ;)
In ieder geval werkte gisteravond alles als een tiet dus was de directe noodzaak weg.
Grr, zul je altijd net zien als je gaat troubleshooten :z

Maar dit zegt iets waardevols: je probleem komt en gaat. Dat moet bijna interferentie zijn. Het kan interferentie zijn van andere WiFi-netwerken, maar ook van non-WiFi bronnen zoals babyfoons of beveiligingscamera's. Die kunnen soms een hele frequentieband (bijv 2.4GHz) wegdrukken.
Ik heb twee verdiepingen hoger een router staan, misschien dat ik inderdaad beter maar de bridgemodus ga activeren en die router weer ga gebruiken voor wifi.
Wat doet die router nu?

Als dat ding nu als AP boven staat, vooral laten staan. Dat naar beneden halen zorgt er alleen voor dat je boven straks niets heb :o

2 AP's is altijd beter dan 1, al is een ervan niet de beste (zoals een kabelmodem/router/AP).
Overigens, de trage verbinding was niet alleen in apps merkbaar. Op de iPad waren Chrome en Safari ook niet vooruit te branden, als een pagina al ingeladen werd.
Kijk, dat is een aanzienlijk duidelijkere symtoom. Probeer als je problemen beschrijft altijd meest heldere/directe te noemen en niet dingen (zoals apps) die over tig schakels gaan. Maakt het makkelijker to-the-point te komen.

Klinkt als packetloss, wat weer klinkt als interferentie.

Als het nog een keer gebeurt zou ik in eerste instantie even de 2.4GHz WiFi kanalen een voor een aflopen. Mogelijk vind je een kanaal waar het wel goed gaat - en goed blijft gaan. In dat geval: klaar :) Zorg er wel voor dat je AP boven niet met nieuwe kanaal interfereert...

Is geen kanaal te vinden dat het goed doet, dan zit er niets anders op dan naar 5GHz te migreren.

Twee mogelijkheden:
1) al je devices ondersteunen 5GHz. Dan heb je geluk (er worden anno 2014 nog steeds dingen verkocht die dat niet doen...). Gewoon in UPC modem 5GHz aanzetten ipv 2.4GHz en win.
2) niet al je devices ondersteunen 5GHz. Dan heb je een probleem. De UPC modem kan ofwel 2.4GHz doen danwel 5GHz, maar niet beide tegelijk. Dan ontkom je niet aan ofwel een AP ernaast voor 2.4GHz, danwel een dualband router/AP neerzetten en de modem laten bridgen.

Oslik blyat! Oslik!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe ervaren jullie UPC telefonie eigenlijk? Zijn er wel eens problemen als er tegelijkertijd flink wordt gedownload/geupload? Ik lees er eigenlijk nooit klachten over maar wil toch voor de zekerheid even controleren of er problemen mee zijn voor ik een aantal mensen overzet :)

Goedkoop bellen via VoIP

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
MensionXL schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:08:
Hoe ervaren jullie UPC telefonie eigenlijk? Zijn er wel eens problemen als er tegelijkertijd flink wordt gedownload/geupload? Ik lees er eigenlijk nooit klachten over maar wil toch voor de zekerheid even controleren of er problemen mee zijn voor ik een aantal mensen overzet :)
Telefonie staat helemaal los van het download/upload verkeer(gaat over andere kanalen vd coax)

• ThomasG
MensionXL schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:08:
UPC telefonie heeft zijn eigen frequentie over de kabel. Net zoals dat UPC televisie niet van je internet bandbreedte afgaat (wat bij glasvezel wel? het geval is). Dus als je je download en upload helemaal vol trekt, ondervinden je telefoon en televisie hier geen enkele hinder van.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Bij glasvezel ook niet, afhankelijk van de NT die thuis hangt. In de nieuwere gebieden is dat een Gbit versie. Dus bij een 500/500 abonnement is er dus 500 Mbit/s beschikbaar voor TV en telefonie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Oke goed om te horen, dan kan dat geen problemen veroorzaken in elk geval :) Maar hebben jullie verder geen problemen bij flinke belasting van het modem? Vroeger was het namelijk nog wel eens het geval dat als het modem een tijdje werd belast dat het telefoniegedeelte gewoon uitviel :)

Goedkoop bellen via VoIP

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
mad-dog schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Telefonie staat helemaal los van het download/upload verkeer(gaat over andere kanalen vd coax)
ThomasG schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
UPC telefonie heeft zijn eigen frequentie over de kabel. Net zoals dat UPC televisie niet van je internet bandbreedte afgaat (wat bij glasvezel wel? het geval is). Dus als je je download en upload helemaal vol trekt, ondervinden je telefoon en televisie hier geen enkele hinder van.
Dat was ooit zo met die oude Tellabs dingen. Tegenwoordig gaat telefonie gewoon over DOCSIS, maar wel met een eigen service flow en QoS. De facto komt het wel op zelfde neer: ongeacht wat je allemaal zelf vol trekt gaat je telefonie er geen last van hebben.

TV zijn wel nog altijd aparte kanalen, dus dat staat er al helemaal los van.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik heb mijn inkomende coax kabel gesplit, 1 voor mijn horizon modem, en de andere gaat rechtstreeks naar de 2de tv. Dat werkt op zich prima, maar mijn internet snelheid is flink trager van geworden.

Download: 80mbit lager
Upload: 6mbit lager

Wat kan ik doen om mijn coax kabel toch te kunnen splitten, maar met behoud van mijn internet snelheid.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Definieer even "internet snelheid" :o

Coax is niet zoals telefoniekabels, als je goed signaal hebt, heb je in beginsel altijd zelfde snelheid. Is signaal niet goed genoeg, dan heb je gewoonweg geen verbinding.

Dit klinkt meer alsof je draadloos zit te meten oid en dan op twee verschillende locaties meet.

Iig, als je je signaal verdenkt, post die dan...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
dion_b schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:09:
Definieer even "internet snelheid" :o

Coax is niet zoals telefoniekabels, als je goed signaal hebt, heb je in beginsel altijd zelfde snelheid. Is signaal niet goed genoeg, dan heb je gewoonweg geen verbinding.

Dit klinkt meer alsof je draadloos zit te meten oid en dan op twee verschillende locaties meet.

Iig, als je je signaal verdenkt, post die dan...
Situatie oud:
- Inkomend coax signaal rechtstreeks naar mijn horizon box.
- UTP kabel van mijn horizon box naar mijn vaste pc --> 120mbit down. 14mbit up

Situatie nieuw
- Inkomend coax signaal gesplit. 1 kabel naar mijn horizon box, 1 kabel rechtstreeks naar mijn 2de tv
- Nieuw snelheid: 30/40mbit down, 6mbit up.

Getest met UPC Speedtest

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
En je signaalwaardes dan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Noob vraag: waar kan ik deze checken :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Door naar de webpagina van je UPC modem te gaan

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:25
Pierre61 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:28:
Door naar de webpagina van je UPC modem te gaan
die je kan vinden door naar http://192.168.100.1 te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Dat is alleen zo als je een losse router/modem hebt, en deze in bridge-mode gebruikt. De horizon box gebruikt http://192.168.192.1/ als ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb zelf de TC7200 en ik heb een vervelend probleem.

Wanneer iemand thuis zijn wifi device aanzet dan lijkt mijn wifi apparaat een soort korte time-out te krijgen en het moet weer opnieuw verbinden met de modem.

Hoe komt het dat dit gebeurd?
Super vervelend als je voip gebruikt en iemand doet computer aan en weg is je verbinding, weer reconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Vreemd, net weer alles opnieuw aangesloten, signaal waardes gecontroleerd, de vermogens zijn wat lager. Toen nog een keer UPC speedtest gedraait, en ik haal weer 120mbit.

In ieder geval, dit zijn mijn waardes met de splitter:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/xf4uj7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/34zd669.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
Je moet wel even wachten tot alle channels zijn gelocked he. Anders haal je inderdaad niet je snelheid.
Waardes zijn keurig overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Jim423 op 31-08-2014 13:40 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Het is nu 2 sept en nog geen verhoging van snelheid (van 150/15 naar 200/20) was naar 1 sept gezet omdat het bij mij fout was gegaan. Nog iemand meer die dit nog steeds niet heeft gekregen (ja ik heb modem al een keer uitgezet en heb upc niet gebeld ben niet thuis maar kan op afstand uitlezen ;))? Verder heb ik die mail van 1 of 2 euro meer betalen vanaf okt ook nog niet gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 03-09-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Officieel hier wel, maar de 120mb heb ik nog niet gehaald. 12mb upload wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dan zit je op de nieuwe snelheid. Vraag is waarom je de 120Mbps niet haalt. Hang je toevallig rond de 94Mbps? Dan zit je op 100Mbps Ethernet door brakke bekabeling of apparatuur wat geen Gb aankan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appahewfd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-07-2024
Hallo tweakers!

Wij hebben bij ons thuis sinds kort UPC maar de verbinding is een beetje raar. Pasgeleden is er bij ons een monteur geweest van upc om wat bekabeling te vervangen want het is nogal een oud huis en ze dachten dat daar het probleem lag. Voor het grootste deel is de verbinding ook prima. Nou hadden we laatst problemen met het internet en ik heb toen UPC gebeld. Het internet viel namelijk elke 10 minuten weer uit voor 5 minuten en sprong daarna weer aan. Ze hebben me toen verteld het modem uit te zetten en de coax kabel even uit het modem te halen en uit de muur, en vervolgens weer terug te doen en aan te zetten. Dit leek het probleem op te lossen.

Nu heb ik verschillende keren gehad dat het internet rond half 2 begint te vervelen. Soms maar eenmalig dat het uitvalt, andere keren gebeurt hetzelfde als eerst en blijft het uitvallen. Dan doe ik weer even de coax kabel eruit en het modem uit en als ik het weer aansluit werkt het prima.

Nou zou het goed kunnen dat het voornamelijk toeval is. Maar aangezien het net weer gebeurde wilde ik toch even posten, vooral om te kijken of er mensen zijn geweest met soortgelijke problemen of wellicht iemand die een mogelijke oplossing heeft. Ik kijk het sowieso nog even aan.

Mocht het weer gebeuren, is de enige manier hoe ik erachter kan komen waar het door komt upc bellen of kan ik zelf ook iets doen om de oorzaak te vinden?

Alvast bedankt!

ps.

Sinds ik op UPC internet zit heb ik ook vaak problemen met Mumble. Het is niet een groot probleem, maar hij lijkt af en toe willekeurig te disconnecten en te reconnecten. Het is echt maar 5 seconden en ik kan maar niet vinden wat het probleem is. Ook al zou dit ook door iets anders kunnen komen denk ik, ik post het er toch maar even bij :P

[ Voor 10% gewijzigd door Appahewfd op 03-09-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
RobbyTown schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:22:
Het is nu 2 sept en nog geen verhoging van snelheid (van 150/15 naar 200/20) was naar 1 sept gezet omdat het bij mij fout was gegaan. Nog iemand meer die dit nog steeds niet heeft gekregen (ja ik heb modem al een keer uitgezet en heb upc niet gebeld ben niet thuis maar kan op afstand uitlezen ;))? Verder heb ik die mail van 1 of 2 euro meer betalen vanaf okt ook nog niet gehad.
tl;dr bij mij ook nog niet en UPC vindt het vreemd.....
https://twitter.com/kipusoep/status/507126389036679169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Appahewfd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:47:
Hallo tweakers!

Wij hebben bij ons thuis sinds kort UPC maar de verbinding is een beetje raar. Pasgeleden is er bij ons een monteur geweest van upc om wat bekabeling te vervangen want het is nogal een oud huis en ze dachten dat daar het probleem lag. Voor het grootste deel is de verbinding ook prima. Nou hadden we laatst problemen met het internet en ik heb toen UPC gebeld. Het internet viel namelijk elke 10 minuten weer uit voor 5 minuten en sprong daarna weer aan. Ze hebben me toen verteld het modem uit te zetten en de coax kabel even uit het modem te halen en uit de muur, en vervolgens weer terug te doen en aan te zetten. Dit leek het probleem op te lossen.

Nu heb ik verschillende keren gehad dat het internet rond half 2 begint te vervelen. Soms maar eenmalig dat het uitvalt, andere keren gebeurt hetzelfde als eerst en blijft het uitvallen. Dan doe ik weer even de coax kabel eruit en het modem uit en als ik het weer aansluit werkt het prima.

Nou zou het goed kunnen dat het voornamelijk toeval is. Maar aangezien het net weer gebeurde wilde ik toch even posten, vooral om te kijken of er mensen zijn geweest met soortgelijke problemen of wellicht iemand die een mogelijke oplossing heeft. Ik kijk het sowieso nog even aan.

Mocht het weer gebeuren, is de enige manier hoe ik erachter kan komen waar het door komt upc bellen of kan ik zelf ook iets doen om de oorzaak te vinden?

Alvast bedankt!
Heel verhaal, maar weinig aanknopingspunten. Allicht helpt het als je wat 'harde' zaken duidelijk maakt:

- wat voor modem heb je?
- hoe branden de LEDs op de modem als het goed gaat? En als het fout gaat?
- wat zijn de signaalwaardes op moment dat het fout gaat (kun je in de modem GUI vinden, hoe je daarin komt hangt af van type, meestal 192.168.x.1, waarbij x afhangt van subnet waar je in zit)?
- is je PC bedraad of draadloos aangesloten? Indien draadloos, hoe is bedraad de verbinding op moment dat je verbinding draadloos verliest?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appahewfd
dion_b schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:11:
[...]

Heel verhaal, maar weinig aanknopingspunten. Allicht helpt het als je wat 'harde' zaken duidelijk maakt:

- wat voor modem heb je?
- hoe branden de LEDs op de modem als het goed gaat? En als het fout gaat?
- wat zijn de signaalwaardes op moment dat het fout gaat (kun je in de modem GUI vinden, hoe je daarin komt hangt af van type, meestal 192.168.x.1, waarbij x afhangt van subnet waar je in zit)?
- is je PC bedraad of draadloos aangesloten? Indien draadloos, hoe is bedraad de verbinding op moment dat je verbinding draadloos verliest?
Bedankt voor je snelle antwoord en sorry voor het gebrek aan nuttige informatie.

- Het modem is een ubee modelnr: evw3226 van UPC, althans dat wat ik er op kan vinden.
- De LEDS op het modem branden normaal als volgt:
US: Blauw
DS: Blauw
Online: Groen
en het lampje power is natuurlijk aan
Als het op deze manier brandt haal ik doorgaans gewoon de maximale snelheid (50mbit/s)
- wij hebben zo'n kastje wat je in het stopcontact steekt met een netwerkkabel erin. Op die manier heb ik ook boven op mijn kamer gewoon een lan verbinding en vrijwel altijd de maximale snelheid.

Wat de signaalwaardes zijn kan ik op het moment niet checken, maar ik zal morgen rond dezelfde tijd even zorgen dat ik het kan aflezen zo gauw het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Appahewfd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:08:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord en sorry voor het gebrek aan nuttige informatie.

- Het modem is een ubee modelnr: evw3226 van UPC, althans dat wat ik er op kan vinden.
Een Ubee EWV3226 dus. Nieuw ding, weing mensen hebben heb nog. Weet nog niet wat ik ervan moet denken.
- De LEDS op het modem branden normaal als volgt:
US: Blauw
DS: Blauw
Online: Groen
en het lampje power is natuurlijk aan
US en DS blauw is goed, dat betekent dat het meerdere kanalen te pakken heeft in down- en upstream. Vooral dat laatste is veelzeggend, want dan heeft mij max US Tx power van 55.2dBmV en waarschijnlijk zit hij onder de 52.2dBmV (als er 4 US kanalen beschikbaar zijn). Vrij vertaald: waarschijnlijk goed aangesloten, zat marge voor fouten/schommelingen in het netwerk.
Als het op deze manier brandt haal ik doorgaans gewoon de maximale snelheid (50mbit/s)
Hoe brandt hij dan als je dat niet doet?
- wij hebben zo'n kastje wat je in het stopcontact steekt met een netwerkkabel erin. Op die manier heb ik ook boven op mijn kamer gewoon een lan verbinding en vrijwel altijd de maximale snelheid.
:X

Heb je het ook beneden zonder dit geval getest als het fout was?

Powerline *kan* goed en stabiel werken, maar is afhankelijk van alles wat op je stroomnet gebeurt. Een CV of koelkast die aanspringt kan invloed hebben, iemand die stofzuiger aanzet ook. En LED kerstverlichting (of beter gezegd: de goedkope brakke voeding ervan) kan het helemaal om zeep helpen :o

Ik zou zeker als eerste de powerline uitsluiten voor je verder gaat kijken. Juist als het steeds rond dezelfde tijd fout gaat. Kijk eens wat op dat moment in huis aanspringt. Toevallig de vaatwasser na het eten ofzo? ;)
Wat de signaalwaardes zijn kan ik op het moment niet checken, maar ik zal morgen rond dezelfde tijd even zorgen dat ik het kan aflezen zo gauw het gebeurt.
Alleen relevant als het ook met directe UTP op modem fout is. Vooralsnog verdenk ik bovenal je powerline.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appahewfd
dion_b schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:37:
Heb je het ook beneden zonder dit geval getest als het fout was?

Powerline *kan* goed en stabiel werken, maar is afhankelijk van alles wat op je stroomnet gebeurt. Een CV of koelkast die aanspringt kan invloed hebben, iemand die stofzuiger aanzet ook. En LED kerstverlichting (of beter gezegd: de goedkope brakke voeding ervan) kan het helemaal om zeep helpen :o

Ik zou zeker als eerste de powerline uitsluiten voor je verder gaat kijken. Juist als het steeds rond dezelfde tijd fout gaat. Kijk eens wat op dat moment in huis aanspringt. Toevallig de vaatwasser na het eten ofzo? ;)
Ik zal hier eens op gaan letten, het zou namelijk een heel logische verklaring zijn. Bij ons valt namelijk regelmatig de stroom uit als we de droger aanzetten :D Misschien heeft het daar dan iets mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Appahewfd schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:27:
[...]

Ik zal hier eens op gaan letten, het zou namelijk een heel logische verklaring zijn. Bij ons valt namelijk regelmatig de stroom uit als we de droger aanzetten :D Misschien heeft het daar dan iets mee te maken
Dan zou ik sowieso eens een electricien uitnodigen. Geen signaaloverdracht over je stroomnet kan irritant zijn, dit klinkt ronduit fout/gevaarlijk :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appahewfd schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:27:
[...]

Dan zitten er teveel (zware) afnemers op 1 groep en wordt aut. uitgeschakeld. Bijv. wasmachine en droger moeten of op een aparte groep zitten of niet tegelijkertijd in werking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers!

Sinds gisteren is ons Alles-in-1 Extra Power pakket aangesloten door de UPC monteur.
We zijn er tot nu toe erg tevreden mee, TV en bellen werkt perfect maar ik heb een vraag over het Internet.

Wij hebben 4 computers in huis met allemaal een eigen kabel van uit het UPC internet modem in de meterkast.
3 computers werken perfect en hebben internet met een groen lampje naast de modempoort.
Alleen mijn PC (De 4e poort) heeft helemaal geen groen of rood lampje. Meteen dacht ik aan een kabelbreuk, Maar als ik een switch tussen het UPC modem en de kabel gooi werkt het internet wel via de kabel naar mijn PC, dit resultaat haal ik ook als ik het oude kabelmodem gebruik van onze oude provider. Het resultaat is dat de kabel niet direct werkt vanaf het UPC modem, maar wel als ik er iets tussen zet.
Ik heb even gespeurd op het internet maar kon niet echt een oplossing vinden...

Ik heb de kabel in andere poorten geprobeerd en het modem gereset en uitgezet (Dit al een aantal keer),
Maar steeds zonder enig succes. Ik ben momenteel een beetje einde raad, dus ik dacht laat ik het aan de Tweakers gebruikers vragen.

Alle kabels zijn van hetzelfde type "CAT 5E" om precies te zijn.

Alvast bedankt!
Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is je switch toevallig 100Mbit ?
Zo ja, dan is de kans dat die kabel niet goed geknepen is aanwezig. Een kabel die prima op 100 Mbit werkt, kan zomaar niet werken op Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan je evt. ook testen door je NIC op 100Mbit te forceren (i.a.w. Gbit niet te advertisen).

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 09-09-2014 15:19 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:57:
Is je switch toevallig 100Mbit ?
Zo ja, dan is de kans dat die kabel niet goed geknepen is aanwezig. Een kabel die prima op 100 Mbit werkt, kan zomaar niet werken op Gbit.
Ja, de switch is een Sweex van 100mbit, als ik die er inderdaad tussen zet in de meterkast werkt de poort wel.
DukeBox schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:19:
Kan je evt. ook testen door je NIC op 100Mbit te forceren (i.a.w. Gbit niet te advertisen).
Ik heb me NIC geforceerd zonder enig verschil, de computer zegt dat er geen kabel is aangesloten, terwijl
dat wel het geval is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 16:04 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
mischien iets met cross-niet cross cable? sommige switches detecteren dat niet nl

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:44
Ik heb sinds een paar dagen last van een uitvallende verbinding bij UPC. Als ik dan in het log kijk zie ik dit staan:
2014-09-18 20:42:08: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-18 20:41:47: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-18 20:41:46: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-18 20:41:13: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-18 20:41:12: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-18 20:41:07: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-18 20:41:06: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-18 20:41:01: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-18 20:40:59: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-18 20:40:29: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Modem is een TC7200 btw. Ik heb al wat rondgegoogled maar daar word ik niet heel veel wijzer van. Zal morgen eens UPC opbellen.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik zie in de logs van mijn router heel veel DoS Attack's.
Is dat iets om zorgen over te maken,...of gewoon laten gaan omdat ik er geen last van heb?

Hieronder een voorbeeld:

[DoS Attack: RST Scan] from source: 74.125.136.192, port 7275, Thursday, September 18, 2014 20:19:42
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 37.187.88.176, port 25565, Thursday, September 18, 2014 19:56:47
[DoS Attack: RST Scan] from source: 74.125.136.192, port 7275, Thursday, September 18, 2014 19:51:44
[DoS Attack: TCP/UDP Chargen] from source: 213.136.86.131, port 50957, Thursday, September 18, 2014 19:50:59
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 94.23.202.52, port 25565, Thursday, September 18, 2014 17:31:49
[DoS Attack: RST Scan] from source: 88.102.73.160, port 23653, Thursday, September 18, 2014 17:28:45
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 91.121.236.231, port 80, Thursday, September 18, 2014 16:25:58
[DoS Attack: RST Scan] from source: 54.241.32.2, port 443, Thursday, September 18, 2014 16:25:18
[DoS Attack: RST Scan] from source: 54.241.32.5, port 443, Thursday, September 18, 2014 16:24:19
[DoS Attack: RST Scan] from source: 173.194.65.95, port 443, Thursday, September 18, 2014 16:22:44
[DoS Attack: RST Scan] from source: 63.245.215.95, port 443, Thursday, September 18, 2014 16:20:24
[DoS Attack: RST Scan] from source: 188.121.36.239, port 80, Thursday, September 18, 2014 16:19:38
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 91.121.236.231, port 80, Thursday, September 18, 2014 16:08:09
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 188.227.88.10, port 80, Thursday, September 18, 2014 15:39:04
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 192.99.244.48, port 80, Thursday, September 18, 2014 15:33:27
[DoS Attack: RST Scan] from source: 173.194.65.192, port 7275, Thursday, September 18, 2014 15:31:46
[DoS Attack: RST Scan] from source: 173.194.65.156, port 443, Thursday, September 18, 2014 15:08:15

Router is een Netgear WNDR3700v4
Verbinding is 200/20 en dat haal ik ook.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
blueice85 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:45:
Ik heb sinds een paar dagen last van een uitvallende verbinding bij UPC. Als ik dan in het log kijk zie ik dit staan:

[...]

Modem is een TC7200 btw. Ik heb al wat rondgegoogled maar daar word ik niet heel veel wijzer van. Zal morgen eens UPC opbellen.
Check signaal voor je dat doet. Word je allicht wel wijzer van :z
MarElo schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:09:
Ik zie in de logs van mijn router heel veel DoS Attack's.
Is dat iets om zorgen over te maken,...of gewoon laten gaan omdat ik er geen last van heb?

Hieronder een voorbeeld:

[DoS Attack: RST Scan] from source: 74.125.136.192, port 7275, Thursday, September 18, 2014 20:19:42
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 37.187.88.176, port 25565, Thursday, September 18, 2014 19:56:47
[DoS Attack: RST Scan] from source: 74.125.136.192, port 7275, Thursday, September 18, 2014 19:51:44
[DoS Attack: TCP/UDP Chargen] from source: 213.136.86.131, port 50957, Thursday, September 18, 2014 19:50:59
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 94.23.202.52, port 25565, Thursday, September 18, 2014 17:31:49
[DoS Attack: RST Scan] from source: 88.102.73.160, port 23653, Thursday, September 18, 2014 17:28:45
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 91.121.236.231, port 80, Thursday, September 18, 2014 16:25:58
[DoS Attack: RST Scan] from source: 54.241.32.2, port 443, Thursday, September 18, 2014 16:25:18
[DoS Attack: RST Scan] from source: 54.241.32.5, port 443, Thursday, September 18, 2014 16:24:19
[DoS Attack: RST Scan] from source: 173.194.65.95, port 443, Thursday, September 18, 2014 16:22:44
[DoS Attack: RST Scan] from source: 63.245.215.95, port 443, Thursday, September 18, 2014 16:20:24
[DoS Attack: RST Scan] from source: 188.121.36.239, port 80, Thursday, September 18, 2014 16:19:38
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 91.121.236.231, port 80, Thursday, September 18, 2014 16:08:09
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 188.227.88.10, port 80, Thursday, September 18, 2014 15:39:04
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 192.99.244.48, port 80, Thursday, September 18, 2014 15:33:27
[DoS Attack: RST Scan] from source: 173.194.65.192, port 7275, Thursday, September 18, 2014 15:31:46
[DoS Attack: RST Scan] from source: 173.194.65.156, port 443, Thursday, September 18, 2014 15:08:15

Router is een Netgear WNDR3700v4
Verbinding is 200/20 en dat haal ik ook.
Een DoS eens per twee minuten. Allicht dat je verbinding dan over een jaar of duizend plat ligt :+

Zou me er weinig van aantrekken, te meer omdat meest voorkomende IP's (173.194.65.0/24) van Google zijn. Gebruik je toevallig Google diensten? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
dion_b schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:59:
[...]

Check signaal voor je dat doet. Word je allicht wel wijzer van :z
Je bedoelt deze?:

Afbeeldingslocatie: http://i518.photobucket.com/albums/u349/blueice1985/UPC/Naamloos_zps7d0cf56c.jpg

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:51
Je waarden zien er goed uit. Echter is dit wel een moment opname. Valt je modem ook offline (lampje online uit of knipperen)? Laat je modem 's nachts eens draaien direct op het AOP dus zonder splitters etc. Kijk of je dan ook nog deze regels in je log tegenkomt. Vaak geeft dit aan dat er onderbrekingen zijn in het signaal.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• blueice85
Bo0bz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 07:37:
[...]

Je waarden zien er goed uit. Echter is dit wel een moment opname. Valt je modem ook offline (lampje online uit of knipperen)? Laat je modem 's nachts eens draaien direct op het AOP dus zonder splitters etc. Kijk of je dan ook nog deze regels in je log tegenkomt. Vaak geeft dit aan dat er onderbrekingen zijn in het signaal.
Zal ik vanavond proberen. Thnx :)
Het enige aparte is wel dat dit zich vooral 's avonds voordoet
2014-09-19 23:07:39: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:40:17: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:31:11: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:21:52: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:21:51: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:21:35: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:21:34: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:21:33: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:21:31: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:21:29: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:21:27: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:21:23: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:21:20: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:21:19: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:21:18: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:21:15: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:21:14: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:21:01: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:20:59: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:20:57: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:20:55: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:20:49: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:20:48: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:20:47: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:20:46: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:20:37: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:20:32: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:20:27: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:20:24: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:20:23: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
2014-09-19 21:20:21: [Major] Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
2014-09-19 21:20:21: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Tot nu toe bijna elke avond deze week dat hij 's avonds moeilijk begint te doen.

[ Voor 76% gewijzigd door blueice85 op 20-09-2014 09:57 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Yep. Downstream ziet er perfect uit, maar upstream... modem zit erg zacht te zenden, 33dBmV is niet normaal. Risico is dat SNR daardoor te laag wordt. Die kun je op je modem niet uitlezen (want wordt gemeten bij ontvangst oftewel op de CMTS), maar zou je probleem kunnen zijn.

Heb je toevallig een versterker die ook in de retour versterkt?

Lijkt me als ik dit zo zie handig om in dat geval de modem voor de versterker te plaatsen (dus op overnamepunt gewoon de meegeleverde tweewegsplitter, modem op ene tak, versterker op andere tak).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
dion_b schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:50:
[...]

Yep. Downstream ziet er perfect uit, maar upstream... modem zit erg zacht te zenden, 33dBmV is niet normaal. Risico is dat SNR daardoor te laag wordt. Die kun je op je modem niet uitlezen (want wordt gemeten bij ontvangst oftewel op de CMTS), maar zou je probleem kunnen zijn.

Heb je toevallig een versterker die ook in de retour versterkt?

Lijkt me als ik dit zo zie handig om in dat geval de modem voor de versterker te plaatsen (dus op overnamepunt gewoon de meegeleverde tweewegsplitter, modem op ene tak, versterker op andere tak).
Nee, ik heb geen versterker aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar UPC klanten die beschikken over DVB-C PC-TV hardware in combinatie met DVBViewer Pro en bereid zijn om wat capture bestanden te maken als input voor het opstellen van een frequentieplan zoals onderstaand voorbeeld voor Haarlem:
Afbeeldingslocatie: https://images.weserv.nl/?url=i.imgur.com/8GelV2X.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:11
UPC 200/20mbit wordt met de dag trager.
Speedtests op http://www.upc.nl/speedtest/ geven 30/20 tot 100/20 mbit (upload wel altijd goed dus.)
Abbo sinds juli, elke week een stuk trager...

Moeten we 1200 gaan bellen, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Je kunt 1200 bellen. Je kunt ons ook helpen door de signaalwaardes van het modem te posten.
Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste