www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Verwijderd
EDIT: Ik ga 'm ook kopen komende week, nog ff kijken of het me gaat lukken om 'm voor 20 euro te krijgen (op de goede dagen heb ik begrepen) maar anders gewoon voor 30 € wat fantastisch is vergeleken met de prijzen in Nederland!
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 22:05 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 09-09-2013 19:36 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Viel mij op dat je nu ook met iDeal kon betalen, vorige keer dat ik keek zag ik deze optie er niet bijstaan.
Verwijderd
EDIT: overigens zie ik iDeal er niet bij staan?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 18:17 ]
Verwijderd
Betaalde hier nog €15,- voor ook nog

Iemand een idee?
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Neem via Twitter contact op met PostNL.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:32:
DHL heeft het adres niet kunnen veranderen omdat het pakketje al bij PostNL zat, nu heb ik geen 3S of niet-thuis code gekregen dus weet ik niet wat ik moet doenDe enige manier om met PostNL contact op te nemen is met een nummer dat 10ct per minuut kost, en uit mijn ervaringen staan er altijd wachtrijen van minstens een kwartier bij dit soort nummers...
Betaalde hier nog €15,- voor ook nog![]()
Iemand een idee?
[ Voor 169% gewijzigd door gambieter op 10-09-2013 14:55 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Verwijderd
Nu je het zegt, ik weet niet eens of het PostNL is, ze zeiden "please contact your local post office", welk bedrijf zou dat zijn?navlim schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:35:
Beetje vreemd dat een pakketje van DHL Duitsland in Nederland overgedragen word naar PostNL, meestal wordt dit door DHL Nederland/Selektvracht gewoon overgenomen.
Superbaddd schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:36:
[...]
Neem via Twitter contact op met PostNL.

Ik wilde namelijk net profiteren van de bestelling om 2 exemplaren van Windows 7 Professional te bestellen...
Eerst had ik als betaalmethode gekozen voor "Vorkasse - Banküberweisung", oftwel vooraf betalen via een bankoverschrijving.
In dat geval wordt automatisch DHL geselecteerd als leverancier en komt er 14.90 euro aan verzendkosten bij (totaal wordt 49.70 in mijn geval).
Ik zie echter net dat het voor leveringen in België ook mogelijk is om te kiezen voor betaling via Bankcontact/MisterCash (Hiermee kun je online betalen via je bankkaart met e-banking).
Het vreemde is dat zodra je die optie selecteert, Er geen leverancier meer te kiezen valt en de verzendkosten volledig wegvallen.
De verzendkosten worden in mijn geval dan 0 euro en de totale bestelling voor 2 exemplaren wordt slechts 34.80 euro, oftewel 17,40 euro per exemplaar.
Ik heb een screenshot gemaakt als bewijs
De popup die je krijgt om te betalen ziet er trouwens niet verdacht uit ofzo, het gaat netjes via https en hun payment provider is Smart2Pay.
Is er iemand die enig vermoeden heeft wat hier gaande is? Zou dit een fout zijn, of zouden ze werkelijk tegen die prijs leveren indien je via bankcontact betaalt? Of zouden ze in dat geval enkel een serial opsturen en geen DVD ofzo? Ik weet niet goed wat ervan te denken.
Ik zou het wel willen riskeren, maar indien het dan na betaling een fout van hun kant blijkt te zijn en er moet iets opgehelderd worden dan zit ik met een probleem want ik spreek/versta bijna geen enkel woord duits.
[ Voor 11% gewijzigd door Quagmire84 op 09-09-2013 22:34 . Reden: Fout in hyperlink ]
Verwijderd
Verwijderd
Lees eerder in dit draadje dat het oem is, wat mij goed uitkomt want er staat hier een dellvokstro stof te happen.
Heb ik nog de licentiekey over en daar staat al een pc op te wachten.
Twee machines in orde voor de prijs van 1 zullen we dan maar zeggen.
Ben hier nu de 32bit versie aan het binnenhalen, zit met één machine waar win7 op moet met hardware wat het een beetje niet doet.
Midori was niet lief en crashte telkens.
Heb hier één lunux (eOS) bakje staan

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 16:21 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 14:50 . Reden: typo ]
Is eerder in dit topic ook al een discussie over geweest, volgens de regels van microsoft niet helemaal, maar er wordt je geen strobeed in de weg gelegd en het zal sowieso werken!Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:49:
Is zo'n Dell OEM licentie eigenlijk allemaal wel 100% legaal op een (schone) zelfbouw PC? Zo ja, vandaag zijn ze wederom in de aanbieding dus dan gauw eentje bestellen
Verwijderd

Ook geen reactie terug gehad op mijn mail, snap er helemaal niks meer van nu

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 16:50 ]
Verwijderd
De autisten (heb ik niet zelf bedacht) van DHL kijken niet verder, al een paar keer meegemaakt.
alsin:
Je Naam
Straat
1234
IK Woonhier
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 17:15 ]
Verwijderd
Nee, ik had alleen de cijfers ingevuld. Toen de status aangaf dat er een fout was stuurde ik de goede adresgegevens naar DHL, maar toen zeiden die bijstandsmoeders dat ik contact moest opnemen met het lokale postbedrijf omdat ie daar al zat. En nu ineens deze gare status?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:13:
Heb je wel bij postcode vier cijfers en dan voor je woonplaats de letters gezet?
De autisten (heb ik niet zelf bedacht) van DHL kijken niet verder, al een paar keer meegemaakt.
alsin:
Je Naam
Straat
1234
IK Woonhier
- Wachten op de e-mail en dan betalen ?
- Zelf het bedrag opnieuw berekenen en hun bankdetails op de website opzoeken en betalen ?
- E-Mail naar ze sturen in het Engels met het hele verhaal ?
Iemand ervaring mee
Sla ik één keer!! de gegevens niet op gebeurt er dit

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Maak in je account de gegvens in orde en gooi er een mailtje tegenaan.
Het schijnt dat ze de service toch wel hoog hebben staan.
Verwijderd
Ik stuur net een uitgebreid mailtje naar TNT, krijg ik 10 minuten later het pakketje

Wel gekregen, en op het pakket zelf staan de letters er gewoon bij geschreven
Jammer alleen dat PCFritz aangeeft dat de bestelling verwerkt wordt en dat DHL allemaal gare statussen plaatst die nergens op slaan.
Ik had tevens geen 3S code gekregen, maar die staat wel op mijn paket gaplakt.
(tevens snoep, een pen en een mooie sticker gekregen
EDIT: Het is toch geen sticker
Heb ook nog een mooie factuur ontvangen met erop een retourformulier voor een refund of exchange.
Waren leuke flyers trouwens en de gummiberen waren lekker. Aanrader deze.
Zat helaas geen mooie windows 7 sticker bij
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 20:01 ]
Ik probeer hem toe te voegen en krijg altijd een foutmelding dat deze code niet meer aanvaard wordt.
Hoe zit het eigenlijk met die codes? Kun je ze allebei samen gebruiken? En indien je aparte bestellingen doet, kun je ze dan elke keer ingeven?
Er gaat teveel mis met deze bestelling naar mijn gevoel.
Na hoeveel dagen mag je redelijkerwijs wat in je bus verwachten?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
www.teamgenie.nl
Ik heb alleen de eerste code kunnen gebruiken (Win7-PBA). Gisteren twee Windows 7 Pro besteld gisteren voor €49,70 (incl verzend kosten). Gelijk een order en verzendbevesteging ontvangen met een track and trace nummer. Als het goed is, ontvang ik het vandaag.Quagmire84 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:32:
Zou het kunnen dat de code "pcfritz.de" die volgens de openingspost 4 euro extra korting geeft, niet geldig meer is?
Ik probeer hem toe te voegen en krijg altijd een foutmelding dat deze code niet meer aanvaard wordt.
Hoe zit het eigenlijk met die codes? Kun je ze allebei samen gebruiken? En indien je aparte bestellingen doet, kun je ze dan elke keer ingeven?
[ Voor 8% gewijzigd door Ninjai4ever op 11-09-2013 09:02 ]
Hier vrijwel hetzelfde. Dinsdag de 3e besteld, geen verzendbevestiging of trace-code gekregen, zaterdag in een envelopje in de bus. Inclusief snoepjes, pen en weet ik wat al niet meer voor propaganda.DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:39:
Bij mij was het dinsdag besteld en zaterdag binnen, nooit een verzendbevestiging of iets dergelijks gekregen. Ik kreeg gewoon opeens een doosje in mijn handen gedrukt door een PostNL bezorger (ik stond toevallig op de oprit op dat moment).
Update: ik heb nog even naar de afschrijving gekeken en daarop stond dit rekeningnummer: 67.47.73.837. Het schijnt dat dat een tussenrekening is van de ING.
Ik heb trouwens via iDeal betaald en heb zo'n vermoeden dat de rest die niets ontvangen heeft, waarschijnlijk ook via iDeal hebben betaald. Ik heb pcfritz in ieder geval weer een mailtje gestuurd met een screenshot van mijn betaling en nog eens het betalingskenmerk apart genoemd. Hopelijk maken ze het snel in orde.
Update 2: Inmiddels heb ik een bevestiging van ze ontvangen dat mijn pakket is verzonden. Erg fijn dat ze het zo snel hebben opgelost.
[ Voor 89% gewijzigd door Nefje_ op 12-09-2013 17:41 ]
Ik heb 2 weken geleden ook 2x windows 7 besteld bij deze club, en vervolgens de betaling gedaan (rabobank -> ING -> pcfritz om een of andere reden). De betaling is goed verlopen, ik heb het afschrift ook gewoon binnen.
Tijdens de verwerking van de betaling is er echter iets goed fout gegaan, waardoor mijn bestelling (en dus ook betaling) nooit aangekomen is. Na mailcontact met zowel pcfritz als beide banken, wijzen ze nu allemaal in elkaars richting (pcfritz naar banken, rabo naar ing, ing naar rabo). Het laatste antwoord was dat pcfritz nu via de ing een onderzoek kan instellen naar waar mijn betaling terecht is gekomen.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Hoe is het opgelost? Als het al opgelost is? Of heeft iemand anders hier nog tips voor?
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
Huh, wordt er verstuurd dan met TNT Express?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:51:
^
Ik stuur net een uitgebreid mailtje naar TNT, krijg ik 10 minuten later het pakketje
Ik neem aan toch gewoon Post NL of DHL?
Verwijderd
Jah, werd gewoon door PostNL afgeleverd, maar de mentaal achterstaanden van DHL zeiden tegen mij dat ik TNT moest contacteren. TNT verwees mij wel door naar PostNL vandaag, al had ik een mail gestuurd waarin ik zei dat het niet meer nodig was.poepoog schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:13:
[...]
Huh, wordt er verstuurd dan met TNT Express?
Ik neem aan toch gewoon Post NL of DHL?

Ik heb ook via iDeal betaald en ik heb mijn bestelling wel ontvangen..Nefje_ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:08:
[...]
Ik heb trouwens via iDeal betaald en heb zo'n vermoeden dat de rest die niets ontvangen heeft, waarschijnlijk ook via iDeal hebben betaald. Ik heb pcfritz in ieder geval weer een mailtje gestuurd met een screenshot van mijn betaling en nog eens het betalingskenmerk apart genoemd. Hopelijk maken ze het snel in orde, maar heb niet echt hoge verwachtingen als ik het bericht van GamemasterByte zo lees.
[ Voor 53% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 11-09-2013 23:03 ]
www.teamgenie.nl
Verwijderd
+1DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:02:
[...]
Ik heb ook via iDeal betaald en ik heb mijn bestelling wel ontvangen..
Verwijderd
De vraag is nu of pcfritz de betaling heeft ontvangen (dat zou een reden kunnen zijn waarom ze niet verzenden). Als ik bovenstaande zo lees dan moet dat waarschijnlijk wel het geval zijn. Vooral ook omdat andere iDeal betalingen blijkbaar wel goed verliepen. Misschien hebben ze het pakketje wel gewoon verstuurd, maar is er in dat traject wat mis gegaan.Het bedrag wat u van uw klant krijgt wordt eerst op een rekening van de ING gestort, een zogeheten tussenrekening. Dit rekeningnummer is 67.47.73.837. Via deze rekening worden de betalingen bijgeschreven, en na reconciliatie aan u in een batch (verzamelbestand) doorgestort. Zowel de consument als u zien dus bij een betaling deze tussenrekening als tegenrekening.
Hoe dan ook, ik houd jullie wel op de hoogte hoe het afloopt.
Kastje - muur - deur

Ik heb in ieder geval pcfritz maar weer gemailt om te vragen of ze een onderzoek kunnen starten, en heb de betaling meegestuurd. Ben benieuwd wat er uitkomt..
Update: ik kreeg net een mail dat ze 'm vandaag gaan verzenden. Dus ik geloof dat het opgelost is.
Update 2: inmiddels heb ik een een bevestiging gekregen dat ze het hebben verstuurd. Het ziet er dus naar uit dat alles netjes is opgelost.
[ Voor 24% gewijzigd door Nefje_ op 12-09-2013 17:43 ]
Daarna kreeg ik binnen 10minuten het antwoord dat ze hem vandaag nog gingen verzenden, en 2 uur daarna een verzendbevestiging. Hulde
p.s. de geen die zijn bestelling al hebben ontvangen; ga toch eerder voor blauw dan rood, wat jullie?
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Verwijderd
Edit: vandaag mail terug gehad dat het verzonden zou worden. Toch nog mooi opgelost.
[ Voor 19% gewijzigd door Pos2007 op 13-09-2013 13:19 ]
Verwijderd
Ik ookVerwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:50:
Dinsdagmorgen besteld, betaald met creditcard, en vandaag ontvangen. Alleen de DHL-tracking loopt nog een dag achter. Wel vreemd, pakketje kon makkelijk door de brievenbus, maar toch is het bij de buren afgegeven (ik was niet thuis). En erger nog: Ik heb maar één zakje snoep gekregen. Schandalig
Die vent die er 2 had ontvangen had denk ik ook 2 licenties besteld
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Update:
Ik heb een mail gehad dat mijn bestelling onderbroken werd.
Heb gewoon betaald, maar ik er is geen bestelling geplaatst op pcfrits.de
Update:
Heb nu maar een email in het duits gestuurd met de vraag of ik nog steeds mijn producten krijg, of dat ik mijn geld terug krijg. Verder betalingskenmerk erin vermeld, en nu afwachten op een antwoord.
Update
Ben even verder gaan kijken en ik lees dit:
Kundennummer: 0
Kan toch niet goed zijn dat mijn klantennummer 0 is ?
Update:
Heb een paar Duitsers ook als vrienden en die vertelde mij al dat pcfritz.de geen positieve reviews meer kreeg, dus misschien is er iets aan de hand?
Ik heb dus hetzelfde probleem als GamemasterByte
Is het nou wel of niet mogelijk om met PayPal te betalen, want ik zie dit nergens staan, of kijk ik hierover?
Update:
Ik heb even verder gezocht op google, en het geld is overgemaakt naar: NL21 INGB 0674 7738 37, als ik dit zo lees hebben meer websites deze rekeningnummer, is dit iets algemeens op zijn het toch oplichters?
ING Bank inzake Wirecard Bank, dus toch niets aan de hand?
Update:
Nieuwe email gestuurd, en nu afwachten tot maandag.
Update:
Net een mail gehad, dat ik even moet doorgeven wat ik besteld had. Komt het allemaal nog goed.
Update:
Een mail met verzendstatus ontvangen.
Na 4 werkdagen nog steeds geen status update.
[ Voor 148% gewijzigd door tintilla op 19-09-2013 12:59 ]
SFE 5G
Verwijderd
Same problem here, waar vullen juliie de kortingscode in?tintilla schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:55:
Hier ook 2 stuks besteld. Kon helaas de kortingscode nergens invullen.

Code Win7-PBA werkt niet meer, pcfritz.de doet het wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 14-09-2013 10:01 . Reden: Wel werkende code ]
Alleen de track en trace site van DHL loopt wat achter... Verder ging alles perfect.
Verwijderd
Super, bedankt!Humma Kavula schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:34:
[afbeelding]
Code Win7-PBA werkt niet meer, pcfritz.de doet het wel.
Verwijderd
En BTW nummer? Aparte kortingscode voor btw aftrek of iets dergelijks. Ik ga binnenkort ook windows 7 daar bestellen, dus elke korting is meegenomenlowfi schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:18:
25euro incl verzenden met kortingscode en btw nummer
Verwijderd
Verwijderd
Ik betaal 16 euro voor windows professional 64 bit met verzending inbegrepen
XenoMorpH schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:24:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik krijg nog steeds de verzendkosten erbij
Quagmire84 schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:27:
Zijn er hier mensen die al besteld hebben met verzending naar België? Want dat lijkt zonder verzendkosten te kunnen.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Wat is het nut van dit aan te kopen?
Dat heeft Rukapul een tijdje geleden al uitgelegd:summaheat schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:49:
Wat ik nog altijd niet begrijp , jullie kopen een legale oem versie die niet legaal is te installeren.
Rukapul schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:28:
[...]
Als consument is het onwaarschijnlijk dat je 'illegaal' als in in strijd met het auteursrecht handelt door dit te kopen en installeren. Mogelijk dat er een kans dat een van de partijen in de keten MS-Dell-PCFritz niet helemaal conform de onderlinge afspraken handelt (bv een restrictie op doorverkoop van licenties), maar daar sta je in beginsel als consument buiten.
Dit is een variant op de aloude discussie of een OEM aan eindgebruikers/zelfbouwers geleverd mag worden met alle gare varianten zoals het meeverkopen van een muis etc. Twist hier is puur de tussenstappen (Dell OEM ipv kale OEM).
Als consument is er ook geen wijs uit te maken overigens wat heel treffend verwoord is door:
[...]
(zie ook de rest van het artikel)
[...]
Dat is een mening.
In 2000 is er een uitspraak van de Duitse rechter geweest waardoor een OEM versie los verkocht mag worden. Nu koop jij in Duitsland, dat is de grap in deze. De verkoper PCFritz is legaal bezig en de koper is legaal bezig, zelfs als die koper in buitenland is gevestigd.summaheat schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:49:
Wat ik nog altijd niet begrijp , jullie kopen een legale oem versie die niet legaal is te installeren.
En heb je een DELL dan heb je er ook nog een mooie licentiesticker bij van de juiste OEM
Ik had dus 3 september besteld. Na wat mailtjes zeiden ze donderdag dat ze hem zouden verzenden maar ik kreeg toen geen trackingcode. Toch heb ik 'm gisteren ontvangen. Dus alles is toch nog goed gekomen.
Wel apart, want ik had ondertussen weer gemaild en kreeg gisteren bericht dat er wat fout is gegaan en ze nieuwe opsturen. Een paar uur later ontving ik dus mijn pakketje en heb ik ze gemaild dat ik 'm heb ontvangen. Krijg ik even later toch nog een verzendbevestiging gemaild. Vraag mij af of dat weer een foutje is of dat er zo een tweede in de bus komt. Ben ik zo eerlijk om het toe te geven (en reageren ze daarop met een bedankje en dat ze de tweede zending zullen annuleren), gaat het toch nog mis.
Het zou misschien een paar euro goedkoper kunnen, maar ik was al een tijd op zoek naar zo'n aanbieding. Ik gebruik Windows heel zelden (1x per 1 a 2 maanden), dus vind het zonde om er 100 euro voor te betalen. Daarentegen vind ik het toch fijn om het netjes en legaal geregeld te hebben.
Zijn deze licenties per PC of per huishouden? Vrienden van mij hebben twee PC's, moeten ze dan ook twee licenties kopen? edit: ja dus, dit type licentie is echt per persoon.
[ Voor 5% gewijzigd door EMP op 18-09-2013 11:51 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
OEM licenties zijn altijd PC-gebonden. Ze zijn zelfs niet overdraagbaar van de ene naar de andere PC.EMP schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:29:
Zijn deze licenties per PC of per huishouden? Vrienden van mij hebben twee PC's, moeten ze dan ook twee licenties kopen? edit: ja dus, dit type licentie is echt per persoon.
[ Voor 33% gewijzigd door Rukapul op 19-09-2013 14:18 ]
Officieel niet nee, maar als je het wel doet heb je kans dat na de installatie Windows niet kan activeren. Vervolgens bel je een microsoft hotline die op je monitor wordt vermeld en wordt je uit eindelijk doorverbonden met een medewerker. Vervolgens zeg je tegen haar dat je PC kapot was en ze deze hebben gemaakt. ''Hierbij zou het moederbord zijn vervangen''. Meestal maken ze daar geen probleem van en wordt je key nu overgezet naar de nieuwe computerRukapul schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:18:
[...]
OEM licenties zijn altijd PC-gebonden. Ze zijn zelfs niet overdraagbaar van de ene naar de andere PC.
Mooi, ik denk al waar blijft m'n geld na het terugsturen van de dvd's. Kan naar fluiten dus waarschijnlijkVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:17:
Bij Golem (en nog een groot aantal regionale kranten) is vandaag geschreven over een inval bij deze leverancier. De verdenking (!) is dat er illegale versies van Windows zijn aangeboden.
Betekent dat wat de Tweakers recent hebben aangeschaft (mogelijk) niet deugt?

Nickname does not reflect reality
Zie FB pagina van pcfritz.de: https://www.facebook.com/pcfritz.deVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:17:
Bij Golem (en nog een groot aantal regionale kranten) is vandaag geschreven over een inval bij deze leverancier. De verdenking (!) is dat er illegale versies van Windows zijn aangeboden.
Betekent dat wat de Tweakers recent hebben aangeschaft (mogelijk) niet deugt?
Die seitens Microsoft verbreiteten Anschuldigungen haben wir zur Kenntnis genommen. Zur Stunde bereiten wir eine Stellungnahme dazu vor. Diese werden wir euch natürlich schnellstmöglich zur Verfügung stellen. Viele Grüße, euer pcfritz.de Team
Iemand die het echtheidscertificaat kan vergelijken met een "echt" echtheidscertificaat?Die gefälschten Datenträger seien Sicherungskopien nachempfunden, die der Computerhersteller Dell PCs beifügt, auf denen Windows 7 vorinstalliert ist, die auch Reinstallations-DVDs genannt werden. Die Microsoft bereits vorliegenden Kopien seien von PC Fritz mit einer eigenen Verpackung und einem ebenfalls gefälschten Echtheitszertifikat versehen und zu weit unter dem Marktpreis liegenden Konditionen vertrieben worden. Woher die Fälschungen kommen, sei noch nicht geklärt.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
In ieder gevala bedankt voor de waarschuwing, ik heb de TS even een update gegeven en mods gevraagd een oogje in het zeil te houden omtrent deze aanbieding.
[ Voor 41% gewijzigd door Sir_Hendro op 19-09-2013 19:05 ]
Verwijderd
Mag aannemen dat als het niet kosher zou zijn dat een en ander al weggehaald was.
Afwachten maar weer...
Waarom zouden ze dat weghalen? Sterker: wie zou dat dan weg moeten halen? De politie? Microsoft?Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:22:
De aanbieding van win7 staat nog wel op hun site, en ik kan gewoon naar de winkelwagen en gegevens invullen?
Mag aannemen dat als het niet kosher zou zijn dat een en ander al weggehaald was.
Afwachten maar weer...
Vaak genoeg hebben failliete webwinkels hun webwinkel nog gewoon online staan.
Maarja blijkt maar weer: if it's too good to be true...
[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 19-09-2013 20:32 ]
Loop ik gewoon een stel criminelen te spekken
Ik heb het nog niet gebruikt maar begreep van anderen hier dat de licentie normaal geactiveerd kan worden, dat is dan toch wel vreemd.
Ik had dit ook eens met Norton Internet Security. Een ebay aanbieder verkocht 2 jaar voor 3 computers voor 25 euro per licentie. Dus ik kocht er 2 voor een totaal van 4 jaar bescherming op 3 computers. De eerste licentie ging goed. Twee jaar later na het invoeren van de tweede licentie om hem te verlengen met 2 jaar bleek de code illegaal te zijn...
Er stond bij het product duidelijk dat het om een OEM-dell licentie ging.Mediacj schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:51:
Nou is wel balen dit dacht voor een mooie prijs een legale licentie te hebben gekocht en dan dit.
Loop ik gewoon een stel criminelen te spekken![]()
Ik heb het nog niet gebruikt maar begreep van anderen hier dat de licentie normaal geactiveerd kan worden, dat is dan toch wel vreemd.
En aangezien ik (gelukkig) niet in het bezit ben van een Dell computer heb ik de aanbieding aan me voorbij laten gaan.
Want dat het het een wilde handel is en was wist bijna iedereen al.
Anders waren er niet zoveel postings over de leveringen van het wel fabelachtige laag geprijsde windows product.
Het ruikt al van het begin naar fraude, ik begrijp ook niet dat de moderators dit topic nog zo lang open gehouden hebben.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Mijn enigszins technische vraag is hoe ze aan de keys komen als de COAs nep zouden zijn. Bestaan er voor Win7 key generators die blijvend werken? Ik ging uit van niet eigenlijk en het is niet alsof internet volstaat met verhalen van geblokkeerde keys van deze toko.
De licentiesticker vergelijken met een andere is wel interessant. Komende dagen eens doen.
Dat de shop een confrontatie niet uit de weg ging was te verwachten. Net zoals MS de grenzen opzoekt qua licentiesvoorwaarden voor consumenten. Het is nu wachten wat de uitkomst van de procedure zal zijn.
Verwijderd
Ik denk, zoals iemand ook al eerder gezegd had, dat deze licenties gewoon van Dell afkomen. Nu hebben ze de licenties niet meer nodig (want Windows 8 ) dus dumpen ze het bij gare winkels in Duitsland. En omdat PCFritz zo achterlijk was om er 100.000+ te verkopen (als ik het artikel begrijp) heeft MS het opgemerkt en een aanklacht gedaan.
Ik hoop wel dat de code's niet vervallen, heb namelijk m'n nieuwe PC niet kunnen kopen i.v.m. de belachelijk late release van de Phantom 530
En op de case van de DVD staat "Microsoft registered partner" en "Dell Registered Partner", klopt volgens mij ook geen kut van. Tevens schijnen ze partner te zijn van Kaspersky, Symantec en HP
Ik krijg meer het gevoel dat er een batch Dell DVD's is opgekocht nadat Windows 8 is uitgekomen. Deze kon Dell natuurlijk niet meer meeleveren en zijn ze mogelijk in bulk verkocht. Aangezien OEM's als Dell bijna geen hol voor Windows betalen, vind ik het bedrag niet zo heel vreemd. Ik denk dat MS in zijn kruistocht voor Win8 nog bezig is. Het komt niet heel toevallig een dag na het nieuws dat Windows 8.1 extreem veel duurder is dan Windows 8.0.
Edit:
Sticker lijkt voor geen meter op die van mijn laptop, maar dat is een Lenovo.
[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2013 23:32 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
?
Check de OP?Megamind schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:14:
Kan iemand eens een foto posten van de sticker? Met licentie uiteraard weggestreept
Maar als dit gaat inhouden dat de uitgeleverde schijfjes met serials naderhand door Microsoft worden geblacklist, ben ik blij dat ik met creditcard betaald heb. Krantenartikelen opsturen als bewijs + correspondentie naar PC fritz en betwisten maar die transactie.
Zu Ihrer Bestellung
Liebe Kunden von pcfritz.de
wir möchten Sie auf diesem Wege darüber informieren, dass es aufgrund technischer Probleme aktuell zu Lieferverzögerungen bei
pcfritz.de kommen kann. Wir arbeiten mit Hochdruck an der Lösung, rechnen jedoch leider mit einer Verzögerung von ca. 6-7 Werktagen.
Hintergrund sind unerwartete Schwierigkeiten bei der Einbindung einer neuen Schnittstelle unseres Logistikpartners in unserer Warenwirtschaft.
Wir bitten die Unannehmlichkeiten zu entschuldigen. Unser Team steht euch auf allen Kommunikationswegen für Rückfragen zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr pcfritz.de Team
mit freundlichen Grüßen
SFE 5G
www.teamgenie.nl
Die hardware heb ik ook naar gekeken. Op het eerste oog lijken het normale prijzen en assortiment. Tegelijkertijd zijn er wel wat voetnoten te plaatsen zoals bijvoorbeeld levertijdindicatie bij slechts een klein deel van het assortiment. Als het decoy is dan hebben ze er serieus werk van gemaakt.Senor Sjon schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:03:
Het bedrijf bestaat te lang en is teveel aan het stunten met acties om hierop kapot te (willen) gaan. Ze verkopen ook gewoon allerhande hardware e.d.
Wat ik trouwens bij Dell noch Microsoft heb kunnen vinden is een lijst met partners.
De sticker is nagenoeg identiek aan de sticker op m'n Dell laptop.DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:54:
Hier ook even naast de stickers op de aanwezige Dell PC's gehouden. De PCFritz sticker lijkt totaal niet op de sticker die op mijn pc zit, maar is wel nagenoeg identiek aan die van een pc van een collega.
Idem. Maar met een verschil van enkele jaren is het sowieso lastig om 100% consistent dit soort dingen te maken.ValHallASW schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:37:
Vergeleken met de Dell-zegels lijken lettertype en kleur van het rode vlak anders, maar ik durf door de variatie tussen zegels niet met zekerheid te zeggen of het pcfritz-zegel echt of vals is.
[ Voor 39% gewijzigd door Rukapul op 20-09-2013 10:35 ]
http://vimeo.com/72403988
Van wat ik tot zover begrijp is ene millionär 'Maik Mahlow' de eigenaar van pcfritz. Hij schijnt kanker te hebben en probeert nu van het leven te genieten door lekker te feesten. Dit doet hij met behulp van een soort tour voor zijn bedrijf. Dus lekker over de top reclame maken voor pcfritz, een winkel met een zeer klein assortiment en mega reclame

[ Voor 43% gewijzigd door Sir_Hendro op 20-09-2013 12:26 ]
~~~[html]
De licenties van Rakuten.de lijken voorlopig legaal te zijn, maar check dat bij Microsoft. Aankopen zoals altijd op eigen risico.
<b>Niet</b> bestellen bij PCfritz. Douane heeft een inval gedaan bij PCFritz.de op aangeven van Microsoft. Echtheid is onderwerp van onderzoek. Zie ook <a href="http://www.golem.de/news/microsoft-durchsuchung-bei-pc-fritz-wegen-illegaler-windows-7-kopien-1309-101686.html">hier</a>.~~~[/html]