[PCfritz/Rakuten.de] Windows 7 Pro (€20) *eigen risico*

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:55
Bedankt voor de info, heb een poos een Duits forum gevolgd hierover maar al enkele maanden niet meer. Het is wel duidelijk allemaal nu. Jammer dat de echte viespeuken nog niet gepakt zijn, maar dat is over het algemeen zo bij misdaad. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
Hoi een verwante vraag maar over een ander Duits bedrijf: www.softwarebilliger.de

Zijn ervaringen met http://www.softwarebilliger.de/windows-7-professional/ ?

Key te koop: Windows 7 Professional Activation Key for 32 or 64 bit
Language: German, English, Spanish, French
To purchase an activation key for Windows 7 Professional 32 or 64 bit version for 1 PC
only 28,90 €

Je kan ook met DVD kopen, op foto staat dan een dell-cd en de volgende (vage) disclaimer:
"The judgment of the Federal Court, the sale of herstellergelabelten versions and DSP versions without associated hardware was allowed. Therefore, you may not use this version on any computer xbeliebigem. This is in federal court judgment of 06.07.2000 - also clearly documented I ZR 244/97. installable on any new or used PC / notebook, whether brands PC or fabricated."

Het Engels lijkt me helder maar het Duits "you may not use this version on any computer xbeliebigem. " ?? Lijkt strijdig. Ik vraag me af of dit legaal is en ook op niet Dell machines werkt.

Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
PCFritz had ook Dell DVD's. Wellicht uit dezelfde bron?

http://www.spiegel.de/pan...maenner-aus-a-969815.html
Lijkt er wel op. Ze hebben de stroman van PCFritz gepakt, maar de organisatie erachter lijkt nog te bestaan.

[ Voor 66% gewijzigd door Señor Sjon op 05-01-2015 17:14 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
EvertSchut schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:14:

Het Engels lijkt me helder maar het Duits "you may not use this version on any computer xbeliebigem. " ?? Lijkt strijdig. Ik vraag me af of dit legaal is en ook op niet Dell machines werkt.
Dan moet je geen Google Translate gebruiken ;-)
Durch das Urteil des Bundesgerichtshofs wurde der Verkauf von herstellergelabelten-Versionen und DSP-Versionen ohne zugehörige Hardware erlaubt. Daher dürfen Sie diese Version auf jedem xbeliebigem Rechner einsetzen. Dies ist im Bundesgerichtshof Urteil vom 06.07.2000 - I ZR 244/97 auch eindeutig dokumentiert.
--> Daarom mag U deze versie op iedere computer gebruiken.

Het probleem is dat het van het Duitse Federaal Hof weliswaar mag, maar dat dat nog niet betekent dat het ook daadwerkelijk wérkt.

[ Voor 8% gewijzigd door ValHallASW op 05-01-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is 6 jaar cel geworden, Microsoft blij.
www.spiegel.de/netzwelt/w...verurteilt-a-1036159.html

Van het hele verhaal is ook een wiki:
Wikipedia: pcfritz.de Onlinestore – Wikipedia

[ Voor 36% gewijzigd door sambalbaj op 08-09-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik werd ook nog even getriggert toen ik een Groupon aanbod langs zag komen met daarin een (nog voordeliger) aanbod voor Windows 7 Pro, en had de meest recente berichtgeving over PCFritz ook nog even opgezocht. Ik heb destijds ook enkele licenties aangekocht en tot op heden werken deze nog steeds probleemloos, zelfs bij meermaals installeren en activeren. Ik denk dat de vervalste exemplaren mogelijk pas later in omloop zijn gekomen en dat de eerste verkopen toch min of meer legitiem waren, maar dat PCFritz gezwicht is voor de massale interesse en daardoor andere wegen heeft gezocht?

Het verschil met het Groupon aanbod is dat je bij PCFritz daadwerkelijk een DVD en COA kreeg thuisgestuurd terwijl het bij Groupon om enkel een KEY gaat, die je later per mail nog krijgt toegestuurd.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
~~~[html]
De licenties van Rakuten.de lijken voorlopig legaal te zijn, maar check dat bij Microsoft. Aankopen zoals altijd op eigen risico.

<b>Niet</b> bestellen bij PCfritz. Douane heeft een inval gedaan bij PCFritz.de op aangeven van Microsoft. Echtheid is onderwerp van onderzoek. Zie ook <a href="http://www.golem.de/news/microsoft-durchsuchung-bei-pc-fritz-wegen-illegaler-windows-7-kopien-1309-101686.html">hier</a>.~~~[/html]