This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Zou ideaal zijn. Maar je hebt toch een duits adres nodig voor registratie en paspoort controle volgens de site van DHL?Buggle schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:38:
[...]
Voor mensen in de grensstreken is het echt aan te bevelen een DHL Paketbox te gebruiken die ze bij de meeste postkantoren wel hebben.
Voor zover ik weet kun je gewoon als afleveradres zo'n postbox aangeven, als de verzender DHL gebruikt. Maar met zekerheid kan ik het niet zeggen; ik heb pakketjes altijd naar adressen in Duitsland laten sturen waar ik vaak kwam.LaserJet schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:19:
Zou ideaal zijn. Maar je hebt toch een duits adres nodig voor registratie en paspoort controle volgens de site van DHL?
[ Voor 15% gewijzigd door Buggle op 26-10-2013 17:21 ]
Je krijgt geen levende persoon aan de lijn bij telefonische activering, dat krijg je alleen maar (als je wilt), als de telefonische activering niet zou lukken. Je kunt dan alsnog besluiten om dat niet te doen.dcl! schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:34:
Tja, ik krijg gewoon in beeld dat ik "mogelijk" slachtoffer ben van illegale software. Dat lijkt me einde oefening, ga ik niet over bellen met ms...
Hoe heb je deze de eerste keer geactiveerd? Ging dat automatisch of moest je toen ook bellen naar de activatie computer?
Testing, one, two ...
Maar hoe weet Microsoft om Welke key's het exact gaat?Megamind schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:24:
Waarschijnlijk heeft MS gewoon die Dell oem licenties ingetrokken met de hoop dat de mensen bang worden en ze alsnog een retail-licentie aanschaffen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb nog nooit een retail versie aangekocht voor een nieuw geassembleerd systeem. Ook na vervanging van een defect moederbord kon dezelfde oem licentie via dezelfde wijze geactiveerd worden als met deze Dell licenties het geval is (of kan zijn). Het bestaat niet dat MS weet welke licenties precies bij Fritz terecht zijn gekomen en alle Dell oem licenties blokkeren zou wel heel erg veel "onschuldige" Dell bezitters raken denk ik. Nee, dat is geen reële mogelijkheid.Megamind schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:24:
Waarschijnlijk heeft MS gewoon die Dell oem licenties ingetrokken met de hoop dat de mensen bang worden en ze alsnog een retail-licentie aanschaffen.
Testing, one, two ...
Wat misschien plausible is dat de keys die door Dell zijn gekocht zijn geregistreerd voor Duitsland gebruik, en dat je ze nu in NL activeerd kan misschien door hun piraterij algorithmes opgevangen zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Megamind op 26-10-2013 19:51 ]
Dat lijkt mij heel erg sterk, dat zou namelijk betekenen dat je nooit een systeem gekocht in het buitenland in Nederland opnieuw kunt installeren of activeren.Megamind schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:50:
Ik neem aan dat Dell deze een keer gekocht heeft, geregistreerd zijn en ze zullen wel door hebben gegeven aan MS dat ze bepaalde keys hebben doorverkocht misschien?
Wat misschien plausible is dat de keys die door Dell zijn gekocht zijn geregistreerd voor Duitsland gebruik, en dat je ze nu in NL activeerd kan misschien door hun piraterij algorithmes opgevangen zijn.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
De eerste keer ging automatisch, geen enkel probleem. Ook moeiteloos allerlei updates kunnen uitvoeren.hardware-lover schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:51:
[...]
Je krijgt geen levende persoon aan de lijn bij telefonische activering, dat krijg je alleen maar (als je wilt), als de telefonische activering niet zou lukken. Je kunt dan alsnog besluiten om dat niet te doen.
Hoe heb je deze de eerste keer geactiveerd? Ging dat automatisch of moest je toen ook bellen naar de activatie computer?
Het lijkt er dus op dat MS een range keys heeft geblokkeerd nu. Maar blijkbaar ben ik tot nu toe de enige.
Als de eerste keer volledig automarisch ging dan zou ik nu telefonische heractivaties proberen.dcl! schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:48:
[...]
De eerste keer ging automatisch, geen enkel probleem. Ook moeiteloos allerlei updates kunnen uitvoeren.
Het lijkt er dus op dat MS een range keys heeft geblokkeerd nu. Maar blijkbaar ben ik tot nu toe de enige.
Edit: zoals het et nu op lijkt is er helemaal geen range aan key's disabled door Microsoft, anders hadden we inmiddels wel al Meer meldingen in dit topic gezien.
[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 27-10-2013 13:07 ]
Precies mijn gedachte ook. Er is nu een stap nog niet genomen die anderen wel hebben moeten nemen. Ik krijg echter een beetje het gevoel of onze reacties in twijfel worden genomen. Waarom zou je de telefonische activatie niet gewoon doen als dit nog niet eerder is geprobeerd? Waarom met diverse aannames komen die mogelijk helemaal nergens op worden gestaafd zonder eerst de bij de levering (in het Duits weliswaar), beschreven activatie-procedure uit te voeren?_Dune_ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:45:
[...]
Als de eerste keer volledig automatisch ging dan zou ik nu telefonische heractivaties proberen.
Testing, one, two ...
Waarom probeer jij niet simpelweg het activeren zoals nu al tig keer tegen je is gezegd? Wat weerhoud jou ervan om de telefoon ter hand te nemen en gewoon het activatie-nummer te gaan bellen?dcl! schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:48:
[...]
De eerste keer ging automatisch, geen enkel probleem. Ook moeiteloos allerlei updates kunnen uitvoeren.
Edit: en toen bleef flappie stil
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 02-11-2013 15:50 ]
Testing, one, two ...
Nickname does not reflect reality
&
Ik heb daar besteld en tot nu toe lijkt het goed te gaan... als ik de boel binnen heb laat ik wel weten hoe het ging en wat ik binnen heb gehadVerwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:10:
EDIT: Overigens is dit nog goedkoper: http://www.aot-software.d...N7O0tr45rkCFQyWtAodP3sAMw Want jij bestelde Home premium, en hier is het ultimate voor dezelfde prijs. Maarja, allebei natuurlijk fikse korting, mits het klopt uiteraard. We'll see!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Edit: de codes zijn niet hetzelfde. Lijkt mij dat ik nu 4 stickers (licenties heb)?
[ Voor 31% gewijzigd door Pos2007 op 09-11-2013 16:52 ]
Betere deal. Wacht nu reeds weken en weken op iets, komt niks binnen, ondanks meermaals beloftes.Pos2007 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:49:
10 oktober twee stickers gekregen, vandaag zaten de dvd's via pcfritz.de ook nog bij de post.
Edit: de codes zijn niet hetzelfde. Lijkt mij dat ik nu 4 stickers (licenties heb)?
[Edit] Mail adressen waar ik eerst antwoord op kreeg bouncen nu ook allemaal. Gaat lekker
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 09-11-2013 17:09 ]
Één van de licenties ondertussen ook geactiveerd en werkt gewoon zoals het hoort dus ik ben tevreden!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hier is net een brief aangekomen van de Duitse douane ,ze hebben de boel in beslag genomen
Ik snap helaas maar de helft van wat ze geschreven hebben,aangezien ik nooit Duits op school heb gehad

[ Voor 12% gewijzigd door tita_tovenaar op 13-11-2013 12:20 ]
Soms weet ik het ook niet meer.........
Ik zou ze verzoeken om een nederlandse of engelse brief. 't is de douane, die zullen toch wel een andere taal kennen dan alleen duits.tita_tovenaar schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:18:
Gefeliciteerd !
Hier is net een brief aangekomen van de Duitse douane ,ze hebben de boel in beslag genomen![]()
![]()
![]()
.
Ik snap helaas maar de helft van wat ze geschreven hebben,aangezien ik nooit Duits op school heb gehad
[afbeelding]
Ook mijn duits is niet perfect maar dit maak ik ervan : (kort maar krachtig )tita_tovenaar schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:18:
Gefeliciteerd !
Hier is net een brief aangekomen van de Duitse douane ,ze hebben de boel in beslag genomen![]()
![]()
![]()
.
[afbeelding]
Geachte Kalsbeek ,
Het douanekantoor Dresden deelt u mee dat de door u bij Firma Pcfritz.de bestelde teruggestuurde waren wegens een lopend onderzoek naar de eerder genoemde firma op verdenking van commerciele fraude en schending van handelsmerk in beslag zijn genomen . Een beslissing van rechtbank hallesaale ... etc
Er is een vermoeden dat het een nep-artikel zou betreffen. Na toetsing door Microsoft maakt de hoofdaanklager een besluit over de verdere procedure
U kunt tot 2 weken na dit bericht beroep aantekenen tegen dit besluit (Wetboek van Strafvordering 5101, paragraaf 7).
Met vriendelijk groet,
Ik kwam niet helemaal uit bandenmäßigen, volgens google translate was dat groepsverkrachting. Ik ga er van uit dat je genaaid bent maar niet verkracht _Dune_ ?
[ Voor 7% gewijzigd door ImNotnoa op 13-11-2013 13:07 ]
Try SCE to Aux
Het komt erop neer dat Microsoft gaat beoordelen of dit een legale licentie is.
Drie keer raden wat daar uit komt..

Het enige wat je kan doen is een schriftelijk bezwaar indienen.
En dan hopen dat er iets positiefs uitkomt.
Uiteindelijk zal een rechter moeten beoordelen of de licenties legaal verkocht mogen worden.
Voor dit door alle instanties is doorgelopen, zit we vast al bij Windows 11..
[ Voor 25% gewijzigd door cornfed99111 op 14-11-2013 01:18 ]
Verwijderd
SFE 5G
Lijkt me stug. illegaal downloaden is een bewust actie.caanova1984 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:34:
Je kan het net zo goed illegaal downloaden is dezelfde waarde als dat schijfje. MS zal wel alle key's gaan disablen
Ik als onschuldige consument heb legaal bij die winkel een Microsoft Key gekocht.
Dat die winkel er duistere praktijken op na houd kan ik toch niks aan doen.
Ik blij ,had de moet eigenlijk al verloren.
Soms weet ik het ook niet meer.........
Maar mijn optische drive wil de dvd niet lezen. Iemand hier ervaring mee gehad?
Betreft dus een DELL branded windows 7 ultimate.
Word helemaal niet herkend. Leest em gewoonweg niet.
Wellicht kun je een trailversie downloaden en product key van AOT gebruiken?!
nero355 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:53:
Bestelling van http://www.aot-software.de is binnen ondertussen : 4x Windows 7 Ultimate waarbij je 4x de originele OEM DVD krijgt en 4x Licentie stickers los erbij
Één van de licenties ondertussen ook geactiveerd en werkt gewoon zoals het hoort dus ik ben tevreden!
---edit ----
Lees nu dat telefonisch activeren, ga dat nog eens proberen.
-----edit 2-----
Nou gebeld met die activeringslijn, optie 2 gekozen voor een "licentie voor bedrijven" en de boel geactiveerd. Snap er nog steeds niks van want ik hoefde mijn productkey niet in te voeren, maar hij is wel opgehouden met zeuren over dat hij niet legaal is. 0800 nummer werkte niet maar het netnummer gelukkig wel.
[ Voor 31% gewijzigd door Mielmania op 23-11-2013 15:02 ]
hoi
Kijk even op de hieronder genomede site, er staat een Win 7 Ultimate Engels tussenR0th schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:36:
Vandaag een dvd'tje mogen ontvangen van AOT.
Maar mijn optische drive wil de dvd niet lezen. Iemand hier ervaring mee gehad?
Betreft dus een DELL branded windows 7 ultimate.
Word helemaal niet herkend. Leest em gewoonweg niet.
ThinkPadd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:49:
Hier staan een aardig aantal ISO's, probeer het eens met je Duitse key op een NL installatie. Grote kans dat het gewoon werkt.
[mbr]En weer terug, digitalrivercontent.net is legit[/]
Everything is better with Bluetooth
Wat heb je dan wel ingegeven? Je dient de activatie reeks via de telefoon door te geven, die zichtbaar wordt als je key niet wordt geaccepteerd. Het 0800 nummer werkte afgelopen zondag nog prima, je hebt misschien heel toevallig op een ongelukkig moment gebeld. Waarom koos je optie 2 voor bedrijven?Mielmania schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:16:
[knip]
-----edit 2-----
Nou gebeld met die activeringslijn, optie 2 gekozen voor een "licentie voor bedrijven" en de boel geactiveerd. Snap er nog steeds niks van want ik hoefde mijn productkey niet in te voeren, maar hij is wel opgehouden met zeuren over dat hij niet legaal is. 0800 nummer werkte niet maar het netnummer gelukkig wel.
Testing, one, two ...
Heb ik mijn schijfjes binnen. zonder problemen kunnen instaleren (hoefde geeneens telefonisch te activeren). Jeetje wat een verheerlijking weer eens een schone installatie. En dan ook nog eens op een ssd. ik voel me net een kind met een nieuw speeltje.
Ik heb een windows 8 activatie moeten doen na mijn nieuwe MB + CPU en dat ging prima op mijn S4.Joosie200 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:14:
Ik heb gemerkt dat telefonische activatie via je smartphone niet gepakt werd, maar via mijn vaste telefoon wel. Zal wel te maken hebben gehad met soft buttons vs hard buttons want bij elk ander telefonisch menu kan ik wel gewoon zonder problemen cijferreeksen ingeven. Hier bleef ik echter telkens horen: we hebben geen input van u ontvangen, probeer het nog eens. Misschien dat het bij Mielmania daar ook aan lag? Toevalig met een smartphone dat nummer gebeld?
wel moet je binnen 30 dagen windows activeren! Hierbij beb je dus de key nodig.hamsterrip schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:12:
Na wat gedoe met betaling. (had geen ordernummer om te vermelden. Later keurig toe gemaild gekregen)
Heb ik mijn schijfjes binnen. zonder problemen kunnen instaleren (hoefde geeneens telefonisch te activeren). Jeetje wat een verheerlijking weer eens een schone installatie. En dan ook nog eens op een ssd. ik voel me net een kind met een nieuw speeltje.
Hier de link met info op Windows support
SFE 5G
Testing, one, two ...
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Lijkt me meer een kwestie tussen ms en fritz, en daar laat ms nu de klant voor opdraaien.BaZnGaNL schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:04:
Zojuist mijn versie ook opnieuw moeten gaan activeren. Dus ff Microsoft gebeld, helaas zegt hij dat ik helaas met piraterij te maken heb. Meer mensen hier last van? En wat valt hier aan te doen?
Gewoon volhouden dat je een legitieme versie hebt gekocht, en hun het maar met de leverancier moeten uitzoeken.
Ipv van de omgekeerde bewijslast, typisch microsoft.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 30-12-2013 19:27 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Waarom opnieuw moeten activeren, wat was de reden of aanleiding?BaZnGaNL schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:04:
Zojuist mijn versie ook opnieuw moeten gaan activeren. Dus ff Microsoft gebeld, helaas zegt hij dat ik helaas met piraterij te maken heb. Meer mensen hier last van? En wat valt hier aan te doen?
Als je Windows zegt dat de code niet (meer) geaccepteerd wordt en je start de activatie-procedure op, dan wordt je eerst een gratis 0800 nummer aangeboden, daar neemt vervolgens een computer de telefoon op, die vraagt alleen op hoeveel systemen je key geïnstalleerd staat. Het antwoord daarop is natuurlijk "een", en daarna gaat de activeringsprocedure vanzelf aan de gang. Je krijgt alleen een levend persoon aan de lijn indien je daar zelf de actie voor gaat ondernemen, en waarom zou je dat doen?
Wees eens compleet met reageren, aan zo'n halfbakken bericht heeft niemand wat.
Testing, one, two ...
En ik kreeg geen bandje met op hoeveel systemen ik hem heb geïnstalleerd. Alleen kreeg ik meteen het activeringsprocedure te horen.
Maar met ditzelfde nummer kan ik ook een "echt" persoon aan de telefoon krijgen?
Vind dit inderdaad een zaak tussen MS en PCFritz en niet de consument.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Normaal
- Windows installeren
- Windows vraagt om activatie.
- Je krijgt een scherm met een telefoonnummer en een ellenlange code. Bellen en code invoeren. De retourcode krijg je als SMS (thank God). Windows activeren met die code en er is niets aan de hand.
Excuus, dat dit een beetje onduidelijk heb omschreven, maar ik heb dus MS gebeld met die 9x 6 cijfers, nadat ik deze had ingevoerd zij een computer gestuurde stem dat ik helaas te maken heb met piraterij waardoor ik deze code niet kan activeren. Vervolgens nogmaals maar eens geprobeerd, alleen kreeg weer hetzelfde verhaal helaas.Senor Sjon schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:44:
Uhm... je verhaal wordt er niet beter op.
NormaalIk denk dat je Microsoft zelf hebt gebeld?
- Windows installeren
- Windows vraagt om activatie.
- Je krijgt een scherm met een telefoonnummer en een ellenlange code. Bellen en code invoeren. De retourcode krijg je als SMS (thank God). Windows activeren met die code en er is niets aan de hand.
Om het nu volledig helder te krijgen.BaZnGaNL schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:21:
[...]
Excuus, dat dit een beetje onduidelijk heb omschreven, maar ik heb dus MS gebeld met die 9x 6 cijfers, nadat ik deze had ingevoerd zij een computer gestuurde stem dat ik helaas te maken heb met piraterij waardoor ik deze code niet kan activeren. Vervolgens nogmaals maar eens geprobeerd, alleen kreeg weer hetzelfde verhaal helaas.
Je gaf aan dat je je Windows opnieuw moest activeren? Deze was dus eerst wel geactiveerd? Heb je iets veranderd aan je systeem waardoor Windows dacht opnieuw geactiveerd te moeten worden?
Er wordt meestal door de computerstem gevraagd op hoeveel systemen je de code gebruikt hebt, wat heb je daarop ingegeven?
Testing, one, two ...
Deze melding heb ik niet gekregen tot 2 maal toe.hardware-lover schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:22:
[...]
Er wordt meestal door de computerstem gevraagd op hoeveel systemen je de code gebruikt hebt, wat heb je daarop ingegeven?
Nee nog nooit eerder gebruikt. Dus deze is nog nooit eerder geactiveerd.hardware-lover schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:22:
[...]
Je gaf aan dat je je Windows opnieuw moest activeren? Deze was dus eerst wel geactiveerd? Heb je iets veranderd aan je systeem waardoor Windows dacht opnieuw geactiveerd te moeten worden?
Oké, dan heb je met je eerdere reactie "Zojuist mijn versie ook opnieuw moeten gaan activeren", verwarring gesticht en is me nu niet duidelijk wat er wel aan de hand is.BaZnGaNL schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:19:
[...]
[knip]
Nee nog nooit eerder gebruikt. Dus deze is nog nooit eerder geactiveerd.
Testing, one, two ...
Dan heb ik helaas niet echt over dit antwoord na gedacht. Maar ik hem hem nog nooit geactiveerd! Dus dit was de eerste keer!hardware-lover schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:17:
[...]
Oké, dan heb je met je eerdere reactie "Zojuist mijn versie ook opnieuw moeten gaan activeren", verwarring gesticht en is me nu niet duidelijk wat er wel aan de hand is.
Als ze dan met dat oem verhaal aankomen verwijs jij naar de uitspraak van de duitse rechter zoals hierboven wordt gezegd. Is er een andere reden, dan contact opnemen met de verkoper.
Wat is momenteel de (legale en fysieke) status rond leveringen via pcfritz of aot-software en is er een verband tussen beide bedrijven?
Op het eind is er nog een video over de legale status en welke rechten kopers of wederverkopers hebben.
Manche Onlineshops bieten Fake OEM-Software an | Vorsicht beim Weiterverkauf! | Kanzlei WBS
YouTube: Manche Onlineshops bieten Fake OEM-Software an | Vorsicht beim Weiterverkauf! | Kanzlei WBS
Over de rechtzaak tegen PC Fritz kan ik niet zo snel meer nieuws vinden, Maar in de tussentijd is PC Fritz nog een tweede keer van eigenaar verwisseld.
PC Fritz erneut verkauft
Dit hele zaakje stinkt en het klassieke advies gaat weer op: "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het ook meestal zo".
[ Voor 8% gewijzigd door CapTVK op 02-01-2014 13:40 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Ben voorlopig nog steeds 70 Euro lichter en heb nul serials/DVD's. Mijn advies: vermijden als de %&*#!sambalbaj schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:02:
Wat is momenteel de (legale en fysieke) status rond leveringen via pcfritz of aot-software en is er een verband tussen beide bedrijven?
En als toevoeging aan deze soap;CapTVK schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:36:
Wie de PC fritz show wil volgen raad ik aan om dit artikel eens door te lezen : Die große PC Fritz Show.
Op het eind is er nog een video over de legale status en welke rechten kopers of wederverkopers hebben.
Manche Onlineshops bieten Fake OEM-Software an | Vorsicht beim Weiterverkauf! | Kanzlei WBS
YouTube: Manche Onlineshops bieten Fake OEM-Software an | Vorsicht beim Weiterverkauf! | Kanzlei WBS
Over de rechtzaak tegen PC Fritz kan ik niet zo snel meer nieuws vinden, Maar in de tussentijd is PC Fritz nog een tweede keer van eigenaar verwisseld.
PC Fritz erneut verkauft
Dit hele zaakje stinkt en het klassieke advies gaat weer op: "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het ook meestal zo".
Testing, one, two ...
Daarna kwam echter de mededeling dat windows NIET geactiveerd kon worden, zonder toelichting. Maar wel met de mededeling dat ik zou worden doorverbonden met een medewerker. Daarna kwam echter de mededeling "bedankt voor het bellen met Microsoft" en werd de verbinding verbroken...
Ik zal het tijdens kantooruren nog eens proberen. Of zou ik toch voor optie 2 (bedrijven) moeten kiezen? Maar waarom dan? Het is toch gewoon een OEM licentie?
@Mielmania, waarom koos je voor optie 2?
Edit toch maar eens optie 2 geprobeerd, met dezelfde uitkomst:
"Uw installatiekenmerk kon niet geverifieerd worden..."
Volgende week tijdens kantooruren maar eens opnieuw proberen...
[ Voor 12% gewijzigd door Andrehj op 03-01-2014 21:07 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
We kennen tenslotte allemaal de shell sleutels nog wel waarschijnlijk.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Bel met Skype eens het Amerikaanse nummer, misschien werkt die wel.Andre-Hessel schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:58:
Vandaag is mijn Windows Ultimate DVD + licentie binnen gekomen van AOT Software. Net geprobeerd te activeren. Dit werkte niet gewoon online, dus gebeld met het gratis telefoonnummer (optie 1, particulieren) en de vele cijfers in mijn telefoon ingetoetst. Dit ging zonder problemen.
Daarna kwam echter de mededeling dat windows NIET geactiveerd kon worden, zonder toelichting. Maar wel met de mededeling dat ik zou worden doorverbonden met een medewerker. Daarna kwam echter de mededeling "bedankt voor het bellen met Microsoft" en werd de verbinding verbroken...![]()
![]()
Ik zal het tijdens kantooruren nog eens proberen. Of zou ik toch voor optie 2 (bedrijven) moeten kiezen? Maar waarom dan? Het is toch gewoon een OEM licentie?
@Mielmania, waarom koos je voor optie 2?
Edit toch maar eens optie 2 geprobeerd, met dezelfde uitkomst:
"Uw installatiekenmerk kon niet geverifieerd worden..."
Net opnieuw geprobeerd via de telefoon te activeren, en nu werkte het welAndre-Hessel schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:58:
Maar ik ben blij, want voor zo'n 40 euro heb ik nu een helemaal legale
Wat mij betreft is AOT Software dus een aanrader.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Een kleine zeventig Euro lichter nog steeds en ze reageren nergens (meer) op. YMMV dus nogal...Andre-Hessel schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:44:
Wat mij betreft is AOT Software dus een aanrader.
En wat betekent YMMV?
[ Voor 6% gewijzigd door Andrehj op 07-01-2014 15:57 ]
Oftewel, onder voorbehoud van eigen succes.
Testing, one, two ...
Ik ben namelijk ook al een tijdje om me heen aan het kijken voor een extra licentie.
Besteld initieel bij PC Fritz. En AOT zegt wij zijn geen PC Fritz dus geld terug krijg je niet maar hooguit een code. Ik zeg is goed stuur die codes dan maar. Niks binnen. En op mails wordt niet meer gereageerd.Andre-Hessel schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:56:
@Brad Pitt: Had jij bij AOT of PC Fritz besteld? Ik heb namelijk ook eens een mailtje naar AOT verstuurd, en daar werd netjes op gereageerd. Met PC Fritz heb ik geen ervaring.
En wat betekent YMMV?
hoe heb je betaald? wellicht dat je via je "bank" je geld terug kan krijgen?Brad Pitt schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:53:
[...]
Besteld initieel bij PC Fritz. En AOT zegt wij zijn geen PC Fritz dus geld terug krijg je niet maar hooguit een code. Ik zeg is goed stuur die codes dan maar. Niks binnen. En op mails wordt niet meer gereageerd.
Heb geen bewijs dat ik de DVD's heb terug gestuurd helaas. Vond met T&T te duurhmartino schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:16:
hoe heb je betaald? wellicht dat je via je "bank" je geld terug kan krijgen?

De helpdesk van Microsoft vond mijn specifiek geval vreemd omdat zij niet konden achterhalen wat de oorzaak ervan kon zijn. Tevens meldde hij dat mijn product-ID nooit meer zou werken.
AOT heeft tot nog toe de W7 Ultimate niet kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar omdat zij deze niet meer in voorraad hadden. Wel hebben zij aangeboden mijn W7 om te ruilen voor een W7 Pro.
Ik heb ervoor gekozen om mijn geld terug te ontvangen en heb via eBay een andere W7 Ultimate (geen OEM-versie) aangeschaft voor praktisch dezelfde prijs. Dit is overigens een Nederlandse aanbieder.
Binnen een kwartiertje een downloadlink en een product key via e-mail ontvangen en uurtje later was mijn systeem weer 'up and running'.
*knip* inkoopacties zijn niet toegestaan
Even afwachten wanneer de licentie binnen is.
[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 14:42 ]
En weer open na topicmerge.
[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 29-08-2014 22:06 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je krijgt de key via e-mail met een downloadlink naar een ISO bestand neem ik aan of naar een site met alle taalversies.WhySoSerious? schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:43:
Windows 7 Professional SP1 32 / 64bit licentie voor 18,99 bij Rakuten.de
Op zich interessante aanbieding maar ik weet dat goedkope aanbieders vaak illegaal MSDN licenties gebruiken en die key dus vele malen verkopen. Het 'werkt' zolang de MSDN licentie betaald is en die evt. niet gesnapt wordt en de licentie ongeldig wordt gemaakt.
Het kan ook dat deze partij een heleboel licenties opkoopt van bedrijven die upgraden naar W8 en dat is volledig legaal.
Heb je eenmaal een key dan kun je Microsoft bellen en de key op echtheid laten checken. Dat doen ze graag voor je, en voor hun.
*knip* dat zijn dingen die je zelf mag uitzoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 29-08-2014 22:04 ]
Ik zou het gewoon niet doen, al gaat het maar om 2 tientjes - de kans dat het nep is is nogal groot.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
En vanwege dat risico is het dus handig dat iemand de gok even waagt en de echtheid bij M'soft checkt. Als het illegale bende is heeft die ook nog de kans dat M'soft als beloning voor het aanmelden van de illegaal verkopende partij alsnog een legale licentie cadeau geeft ter compensatie.D4NG3R schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:47:
Ik zou het gewoon niet doen, al gaat het maar om 2 tientjes - de kans dat het nep is is nogal groot.
*knip*
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 29-08-2014 22:04 ]
surfspot doet alleen nog maar jaarlicenties. Dan moet je dus elk jaar 2 tientjes betalen.Fleximex schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:59:
Als je mensen kent die leraar zijn en een Surfspot.nl of Slim.nl account hebben, kun je Windows 7 en 8 pro voor 10-15 euro kopen. Het is wel eens waar de upgrade, maar daar kun je gewoon de volledige versie van Windows mee installeren. Legaal.
Met dankVanmiddag licentie gekocht voor Windows 7 pro bij Rakuten en later de licentie ontvangen. Deze gevalideerd bij Microsoft view webchat en blijft juist te zijn..
Vandaar het topic gemerged met het vorige topic over goedkope Duitse licenties, zodat men ook de waarschuwingen en de latere problemen bij de hand heeft.
[ Voor 125% gewijzigd door gambieter op 29-08-2014 22:13 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 81% gewijzigd door gambieter op 29-08-2014 22:25 ]
Heb je ook expliciet gevraagd of het géén MSDN of andere volumelicentie is maar een gewoon 'enkeltje'?Vanmiddag licentie gekocht voor Windows 7 pro bij Rakuten en later de licentie ontvangen. Deze gevalideerd bij Microsoft view webchat en blijft juist te zijn.
Zolang een illegale massalicentie nog niet gesnapt is als illegaal zal hij per slot van rekening nog door het leven gaan als legaal.
Zo niet wellicht nog een extra chat/telefoontje waard?
Rakuten verkoopt zelf niks, het is meer een platform voor allerlei (zelfstandige) winkels, een digitaal winkelcentrum/mall dus eigenlijk. Zie ook de verkopersinfo bij de listing ... "Lizengo GmbH".Terrz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:59:
Hmm ik twijfel, het lijkt me wel een groot internet warenhuis. Dus de kans dat het pcfritz achtige praktijken worden lijkt me sterk.
http://www.mz-web.de/wirt...tz,20642182,28362876.html
Toen ik dat verhaal hoorde over dat de PC-fritz baas kanker had en overal promo shows hield dacht ik: "Het zal toch niet waar zijn?" en dan bedoel ik dat iemand zo laag is om te doen alsof hij kanker heeft als marketing stunt om wat illegale kopieën van Win7 te verkopen.Halle (Saale).
Der glatzköpfige Maik Mahlow behauptete, ein krebskranker Internet-Millionär zu sein. In ganz Deutschland organisierte er seine „Abschiedspartys“. Geld spielte keine Rolle. Denn seine hallesche Internethandelsfirma scheffelte Millionen Euro mit dem Verkauf des Microsoft-Betriebssystems „Windows 7“, das zum unschlagbaren Preis von 19,90 Euro angeboten wurde. Wie sich nun zeigt, ist laut Staatsanwaltschaft alles ein großer Betrug gewesen.
...
Ende September 2013 durchsuchten 100 Zollfahnder parallel mehrere Büros des Softwarehändlers in Halle und Berlin. Auch Privatwohnungen von Tatverdächtigen suchten die Beamten auf. Kistenweise beschlagnahmten sie mehr als 170 000 Datenträger. Der US-Softwarekonzern Microsoft war es, der mit einer Pressemitteilung die Razzia in die Öffentlichkeit brachte. Microsoft bezichtigte PC-Fritz, „in großem Stil Raubkopien“ des Betriebssystems „Windows 7“ als Originale zu verkaufen. PC-Fritz-Chef Mahlow warf damals wiederum Microsoft Rufmord vor und ging juristisch gegen die „verleumderische Mitteilung“ vor.
(Zie eerdere links van hardware-Lover)
Nou, het klopt helemaal.
Mahlow was maar een frontman, de echte boeven moeten nog gevonden worden.Maik Mahlow ist allerdings nicht unter den Angeklagten. Sein Anwalt Jörn Manhart erklärte, Mahlows Verfahren sei abgetrennt worden. Gegen ihn werde weiter wegen Betruges ermittelt. Mahlow habe sich „umfassend bei der Staatsanwaltschaft eingelassen“. Dies heißt wohl: Er hat ein Geständnis abgelegt. Nach Worten seines Anwaltes bezeichnet sich Mahlow als „Strohmann“. Er habe zwar auf dem Papier als Geschäftsführer von PC-Fritz fungiert, aber keinen Einfluss auf das Geschäft gehabt. Auch die Krebserkrankung ist laut Manhart frei erfunden. Sie sei als Marketing gedacht gewesen, um mehr Aufmerksamkeit auf PC-Fritz zu lenken. Dies ist offenbar auch gut gelungen. Zu Hoch-Zeiten soll PC-Fritz, dessen Verkaufsseite inzwischen vom Netz ist, einen Tagesumsatz von 50 000 bis 60 000 Euro erwirtschaftet haben. Nach Angaben von Microsoft handelte es sich um eines der größten Raubkopie-Delikte in den vergangenen zehn Jahren in Deutschland.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Zijn ervaringen met http://www.softwarebilliger.de/windows-7-professional/ ?
Key te koop: Windows 7 Professional Activation Key for 32 or 64 bit
Language: German, English, Spanish, French
To purchase an activation key for Windows 7 Professional 32 or 64 bit version for 1 PC
only 28,90 €
Je kan ook met DVD kopen, op foto staat dan een dell-cd en de volgende (vage) disclaimer:
"The judgment of the Federal Court, the sale of herstellergelabelten versions and DSP versions without associated hardware was allowed. Therefore, you may not use this version on any computer xbeliebigem. This is in federal court judgment of 06.07.2000 - also clearly documented I ZR 244/97. installable on any new or used PC / notebook, whether brands PC or fabricated."
Het Engels lijkt me helder maar het Duits "you may not use this version on any computer xbeliebigem. " ?? Lijkt strijdig. Ik vraag me af of dit legaal is en ook op niet Dell machines werkt.
Ervaringen?
http://www.spiegel.de/pan...maenner-aus-a-969815.html
Lijkt er wel op. Ze hebben de stroman van PCFritz gepakt, maar de organisatie erachter lijkt nog te bestaan.
[ Voor 66% gewijzigd door Señor Sjon op 05-01-2015 17:14 ]
Dan moet je geen Google Translate gebruiken ;-)EvertSchut schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:14:
Het Engels lijkt me helder maar het Duits "you may not use this version on any computer xbeliebigem. " ?? Lijkt strijdig. Ik vraag me af of dit legaal is en ook op niet Dell machines werkt.
--> Daarom mag U deze versie op iedere computer gebruiken.Durch das Urteil des Bundesgerichtshofs wurde der Verkauf von herstellergelabelten-Versionen und DSP-Versionen ohne zugehörige Hardware erlaubt. Daher dürfen Sie diese Version auf jedem xbeliebigem Rechner einsetzen. Dies ist im Bundesgerichtshof Urteil vom 06.07.2000 - I ZR 244/97 auch eindeutig dokumentiert.
Het probleem is dat het van het Duitse Federaal Hof weliswaar mag, maar dat dat nog niet betekent dat het ook daadwerkelijk wérkt.
[ Voor 8% gewijzigd door ValHallASW op 05-01-2015 17:18 ]
www.spiegel.de/netzwelt/w...verurteilt-a-1036159.html
Van het hele verhaal is ook een wiki:
Wikipedia: pcfritz.de Onlinestore – Wikipedia
[ Voor 36% gewijzigd door sambalbaj op 08-09-2015 22:05 ]
Het verschil met het Groupon aanbod is dat je bij PCFritz daadwerkelijk een DVD en COA kreeg thuisgestuurd terwijl het bij Groupon om enkel een KEY gaat, die je later per mail nog krijgt toegestuurd.
Testing, one, two ...
~~~[html]
De licenties van Rakuten.de lijken voorlopig legaal te zijn, maar check dat bij Microsoft. Aankopen zoals altijd op eigen risico.
<b>Niet</b> bestellen bij PCfritz. Douane heeft een inval gedaan bij PCFritz.de op aangeven van Microsoft. Echtheid is onderwerp van onderzoek. Zie ook <a href="http://www.golem.de/news/microsoft-durchsuchung-bei-pc-fritz-wegen-illegaler-windows-7-kopien-1309-101686.html">hier</a>.~~~[/html]