Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 20:41
Rukapul schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:34:
25e om 22:30 besteld, 26e verstuurd, vandaag in huis :p
Wat is jouw status in DHL? Die van mij staan op 60% procent (pakket heeft het importcentrum verlaten). Ook op zaterdag besteld.

Had vandaag wel een pakketje gemist van PostNL, mogelijk is dat mijn eerste bestelling (postcode met alleen cijfers) van woensdag, waarbij de track and trace van DHL niet werkt.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47
100%. Sticker zegt overigens Deutsche Post. En het zat gewoon in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
zat het trackingsnummer bij jullie in de mail?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In het mailtje met Versandbestätigung Ihrer Bestellung bei pcfritz.de Onlinestore GmbH‏ als titel heb je de knop: sendungstatus. Klik op die knop en je ziet bij DHL je track en trace :)

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zou je dit zakelijk ook kunnen gebruiken om te upgraden vanaf winXP (ivm EOL 04/2014)?

Er staat zoiets als "voor elke PC en ook voor je bedrijf" maar het is en blijft een OEM versie.

Verwijderd

Geen idee of je het daarvoor mag gebruiken, maar hier lijkt de actie voorbij. De pagina laadt niet meer.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:39 . Reden: typo ]

• Rukapul
Pos2007 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:03:
Zou je dit zakelijk ook kunnen gebruiken om te upgraden vanaf winXP (ivm EOL 04/2014)?

Er staat zoiets als "voor elke PC en ook voor je bedrijf" maar het is en blijft een OEM versie.
Bedrijven mogen ook OEM versies gebruiken.
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:06:
Geen idee of je het daarvoor mag gebruiken, maar hier lijkt de actie voorbij. De pagina laad niet meer.
Er staat in het geheel geen Windows meer te koop op de site lijkt het...

* Rukapul heeft gisteravond nog 2x Windows 7 Pro besteld.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Dat was vorige week ook een paar keer zo. Gezien de aantallen reacties op Google komt ie wel weer terug.
[edit@Rukapul: dat lijkt elke week te gebeuren. Wellicht gaan ze weer tellen hoeveel ze er nog hebben liggen. :P ]

Pakketje is vanochtend binnengekomen. Had gewoon in een brievenbus gepast, maar goed. Ook drie groene zakjes erbij met iets erin. Nog niet gekeken wat.

OEM kan ook gewoon voor een bedrijf gebruikt worden, je kan ook zakelijk gegevens erbij zetten. Bij mij hadden ze de bedrijfsnaam van mijn adres erbij staan, terwijl ik die niet heb gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2013 09:17 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sijhtam
Actie was tot 28-08-2013, zoals stond aangegeven in de advertentie.

huidige opstelling

Verwijderd

Mcdeath schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:54:
Actie was tot 28-08-2013, zoals stond aangegeven in de advertentie.
Maar dat was de actie van €19,95 excl verzendkosten. Eerder stond er een actie van €29,95 incl verzendkosten "bis" 31 augustus.

• Señor Sjon
En daarvoor was het 20-8. Op google staat dezelfde actie ook in juni/juli. Dus hij komt vaker voor. Varianten zijn de 20 euro excl. verzendkosten en de 30 euro incl. verzendkosten.

• Pos2007
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:14:
[...]

Bedrijven mogen ook OEM versies gebruiken.
Ja maar dan alleen bij nieuwe systemen denk ik dan. Het gaat mij om een paar upgrade's van WinXP naar Win7 ivm einde support vanWinXP.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Senor Sjon schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:08:
En daarvoor was het 20-8. Op google staat dezelfde actie ook in juni/juli. Dus hij komt vaker voor. Varianten zijn de 20 euro excl. verzendkosten en de 30 euro incl. verzendkosten.
Shit. Net te laat dan. Jammer dat niemand eerder kon aangeven of het pakketje door de brievenbus kan of dat ze aanbellen..

Hopelijk komt de aanbieding snel terug!
Bezorgen in Nederland komt met de huidige prijs van €29.95 ex verzendkosten op €44.95. Dat is geen aanbieding meer helaas.

Dividend for Starters

• Señor Sjon
In principe past ie in de brievenbus (hangt ervan af hoeveel je bestelt natuurlijk). Op de vorige pagina heb ik een staffel gemaakt hoeveel en wat je moet bestellen. :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deze licenties moeten via telefoon (via computer), geactiveerd worden zie ik, automatische activering lukt dus niet. Een beetje meer moeite moeten doen bij dit soort aankoopbedragen is niet echt teveel gevraagd natuurlijk, en het telefoonnummer wat gebeld moet worden is gratis ;)

Testing, one, two ...

• Señor Sjon
Dat hoeft toch alleen de eerste keer? Niet bij een herinstallatie?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoe dat met deze zal gaan weet ik nu niet (bij her-activering), maar bij andere (meestal OEM) licenties, was dat bij de eerste activering niet nodig maar na een herinstallatie dan weer wel. Maar zoals gezegd, het kost ietsje meer moeite maar dat is het dan ook, en als dat alles is na een (her)installatie dan vind ik dat prima.

Testing, one, two ...

• Sijhtam
Zo, via een hele omweg beide pakketjes vandaag binnen gekregen. Bestelling van 21 en 24 augustus.

huidige opstelling

Verwijderd

Voor het geval de aanbieding weer terug komt. Er staat hier een 3S nummer op de enveloppe, dus met de PostNL het laatste stuk zijn gebracht :)

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Iemand hem al uitgeprobeerd? De mijne is ook binnen maar heb er nog geen doel voor. :?

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ben hem nu aan het installeren op pc van vrouwtje, echter geen internet :)

Wat ik wel vaag vind, de code van track/trace van DHL en postnl bezorgt het?

• jroersma
Ben wel benieuwd hoe dat activeren verhaal gaat werken..

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb eerst de activatie automatisch geprobeerd, dat ging inderdaad niet, hierna heb ik de code gebruikt die in het papier staat (zegel) in het plastic hoesje, deze pakte hij wel, hoef dus niet telefonisch te activeren.
jroersma schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:01:

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jroersma schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:01:
En mocht bovenstaande toch niet automatisch lukken dan schrijft Microsoft er het volgende over;

Activeren via de telefoon

Als u Windows niet online kunt activeren, kunt u Windows 7 ook activeren via een geautomatiseerd telefoonsysteem.
  • Open Windows activeren door op de knop StartAfbeelding van de knop Start te klikken, met de rechtermuisknop op Computer te klikken, Eigenschappen te kiezen en vervolgens op Windows nu activeren te klikken.‌
  • Klik op Andere activeringsmethoden weergeven.
  • Typ uw Windows 7-productcode en klik op Volgende.
  • Klik op Geautomatiseerd telefoonsysteem gebruiken. Beheerdersmachtiging vereist. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
  • Klik in de vervolgkeuzelijst op de dichtstbijzijnde locatie en klik op Volgende.
  • Bel een van de weergegeven telefoonnummers. U wordt door een geautomatiseerd systeem door het activeringsproces geleid.
  • Wanneer u daarom wordt gevraagd, voert u op de telefoon de installatiecode in die u op het scherm ziet.
  • Noteer de bevestigingscode die u via het telefoonsysteem krijgt.
  • Typ bij stap 3 in het activeringsvenster de bevestigingscode in de daarvoor bestemde ruimte. Klik op Volgende en volg de instructies.
Als de activering mislukt, blijft u aan de lijn zodat u wordt doorverbonden met een medewerker van de klantenservice.

Testing, one, two ...

• Señor Sjon
Staat ook in het Duits op de andere kant van het gedeelte waar de code opgeplakt zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
Nu nog een project bedenken voor mijn aankoop. :9~

[ Voor 4% gewijzigd door jroersma op 30-08-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Senor Sjon schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:35:
Staat ook in het Duits op de andere kant van het gedeelte waar de code opgeplakt zit. :P
Daarom heb ik het in eerste instantie ook vermeld, waar dacht je dat ik die info anders vandaan had? :9
Maar niet iedereen kan Duits begrijpend lezen :)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2013 00:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pos2007 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:03:

Nee.
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:58:
OEM licenties van Windows 7 zijn alleen geldig als deze tezamen met een computer worden verkocht. Zoals dus een computer van Dell of HP die je bij MediaMarkt kunt kopen. Het werkt wel gewoon maar het is volgens de licentie van Microsoft niet correct.
U hebt achteraf een Windows OEM-licentie aangeschaft. Dit is helaas niet toegestaan. Een geldige Windows OEM-licentie kunt u alléén tegelijkertijd met de aankoop van een nieuwe pc verkrijgen.
bron: http://www.microsoft.com/...tware/legale-windows.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan zou niemand het mogen gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 15:03
Nou OP bedankt! Heb de mijne ook binnen gekregen!

Wel leuk aangekleed met snoepjes en een pen enzo.
Maar wel de 32 bit inplaats van de 64 bit ontvangen >< eens kijken of ze dat kunnen oplossen!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Geen snoepjes, wel een pen, eigenlijk achteraf geen nut voor dus moet/mag weer weg :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tientje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ah, een Marktplaats-bieder :) No, thx :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Wel bijzonder wat nu bij mij gebeurde. Ik installeer nu de W7 Professional op mijn Dell laptop waar een tijd geleden een Dell W7 HP op stond, welke ik met een oem MS schijf opnieuw heb geprobeerd te installeren toendertijd, maar waarvan ik de activatie niet gedaan kreeg. Nu komt het, tijdens de installatie van de W7 professional is mij niet om een activatie key gevraagd en is hij wel gelijk geactiveerd. Iemand een uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
michaelscott schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:40:
Wel bijzonder wat nu bij mij gebeurde. Ik installeer nu de W7 Professional op mijn Dell laptop waar een tijd geleden een Dell W7 HP op stond, welke ik met een oem MS schijf opnieuw heb geprobeerd te installeren toendertijd, maar waarvan ik de activatie niet gedaan kreeg. Nu komt het, tijdens de installatie van de W7 professional is mij niet om een activatie key gevraagd en is hij wel gelijk geactiveerd. Iemand een uitleg?
In je bios zit een Dell certificaat. Dat maakt een sleutel overbodig.

Dat is bedoeld om efficient voorgeinstalleerde machines uit de fabriek te laten rollen die direct voor de klant bruikbaar zijn. Het is ook de basis van vele activatie hacks.

De grap is dat je nu een geldige licentie over hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 30-08-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Rukapul schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:47:
[...]

In je bios zit een Dell certificaat. Dat maakt een sleutel overbodig.

Dat is bedoeld om efficient voorgeinstalleerde machines uit de fabriek te laten rollen die direct voor de klant bruikbaar zijn. Het is ook de basis van vele activatie hacks.

De grap is dat je nu een geldige licentie over hebt :)
Zoiets vermoedde ik al, maar nu moet ik weer gaan bedenken wat ik met die extra key moet! :P
Overigens heb ik de product key gecheckt en deze is wel anders dan de key die bij mijn home premium hoorde, dus heb ik er dan opeens nog één over? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik heb m'n laatste 2 nu ook binnen. Vreemd genoeg nooit een verzendbevestiging ontvangen, maar 28e 's avonds besteld en vandaag op de 31e in huis.
Mielmania schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:57:
Nou OP bedankt! Heb de mijne ook binnen gekregen!

Wel leuk aangekleed met snoepjes en een pen enzo.
Maar wel de 32 bit inplaats van de 64 bit ontvangen >< eens kijken of ze dat kunnen oplossen!
Als je in Eindhoven woont dan mag je ook wel langskomen om een van m'n 64 bit versies om te ruilen voor een 32 bit. Als het goed is het alleen een andere disk en maakt het voor de keys niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rukapul schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:12:
Ik heb m'n laatste 2 nu ook binnen. Vreemd genoeg nooit een verzendbevestiging ontvangen, maar 28e 's avonds besteld en vandaag op de 31e in huis.

[...]

Als je in Eindhoven woont dan mag je ook wel langskomen om een van m'n 64 bit versies om te ruilen voor een 32 bit. Als het goed is het alleen een andere disk en maakt het voor de keys niets uit.
De 32/64bit images haal je zo rechtstreeks van internet af.

Ik meen me te herinneren dat niet alle keys zomaar gebruikt kunnen worden op zowel 32bit alsook 64bit installaties maar ik laat me graag in het ongelijk stellen in dit geval ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ik heb ook de 28e besteld (net voor 19.00 uur) maar alleen nog maar een bestelbevestiging ontvangen. Nog niks in de bus, en ook geen verzendbericht ontvangen.

Zie nu pas in de bestelbevestiging dat ik door eigen fout een 64bit en een 32bit besteld heb ipv 2x 64bit. Mocht ik ze binnen krijgen ga ik het eerst proberen met de 32bit code en een 64bit install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:59

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Mijn windows 64 bit is ondertussen geinstaleerd. Ik heb niet de CD van dell gebruikt maar mijn Eigen windows 7 home premium 64 oem cd die ik al eerder een keer had gekocht. Instaleren ging vlekkeloos en de code moest geactiveerd worden per telefoon maar dat automische bandje leverde geen problemen op :).
mocht iemand hier perongeluk een windows 32 hebben besteld inplaats van 64 dan zou ik eventueel willen ruilen. 1 computer heeft bij nader inzien toch een 32 bits processor nog erin zitten waardoor 64 bit best onhandig uitkomt. pm lijkt me dan een geschikte contact vorm :).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 16:17
64bit key werkt ook op 32bit architectuur (en omgekeerd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
En ik kon zojuist activeren door de licentie code in te voeren :) Het was dus niet nodig om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 15:03
@ smuggler, even kijken wat pcfritz gaat doen, maar anders wil ik dat misschien wel.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt verlopen te zijn -O-
Weet iemand of de actie wordt hervat als er weer voorraad is :9~ ? Of weet iemand nog mogelijke alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:39:
Schijnt verlopen te zijn -O-
Weet iemand of de actie wordt hervat als er weer voorraad is :9~ ? Of weet iemand nog mogelijke alternatieven?
Hij doet het inderdaad niet.. maar zo te lezen in de OP, zou het maar zo morgen weer kunnen werken(?) :9
Sir_Hendro schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:44:
Updated (26.08.2013):
Deze aanbieding blijkt elke week meerdere keren voor te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satom schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:53:
[...]
Hij doet het inderdaad niet.. maar zo te lezen in de OP, zou het maar zo morgen weer kunnen werken(?) :9

[...]
Ik hoop het })
Maar als hij niet meer leverbaar is (zoals hier te lezen is) vrees ik het ergste :'(

Maar wacht, ik heb nog een dvd liggen met de windows 7 home premium 64bit van dell die ik bij mijn XPS laptop kreeg, kan ik die licensie gebruiken voor mijn toekomstige desktop >:) ? En moet ik dan de originele iso downloaden of lukt het met die DVD?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Hij is weer leverbaar, als ik het goed zie! Goed nieuws voor de mensen die hem nog willen bestellen :D Voor maar € 29,90 heb je een Windows 7 Professional x64 bits.

En je kan altijd proberen en kijken of het lukt @Jantje82 :9

[ Voor 9% gewijzigd door Satom op 02-09-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satom schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:52:
Hij is weer leverbaar, als ik het goed zie! Goed nieuws voor de mensen die hem nog willen bestellen :D Voor maar € 29,90 heb je een Windows 7 Professional x64 bits.

En je kan altijd proberen en kijken of het lukt @Jantje :9
Jantje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
  • Laatst online: 21:36
Als ik 'm in het winkelmandje stop komen daar nog verzendkosten bij en wordt de prijs € 44,80 om het te verzenden naar Nederland. Dan wacht ik nog even even totdat het inclusief verzendkosten is.

Ik zie trouwens op de foto in het eerste bericht "reinstallation dvd". Misschien een stomme vraag, maar werkt dat dan ook als je nog geen Windows hebt geïnstalleerd? Anders is het wel een mooie prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Nefje_ schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:06:
Als ik 'm in het winkelmandje stop komen daar nog verzendkosten bij en wordt de prijs € 44,80 om het te verzenden naar Nederland. Dan wacht ik nog even even totdat het inclusief verzendkosten is.

Ik zie trouwens op de foto in het eerste bericht "reinstallation dvd". Misschien een stomme vraag, maar werkt dat dan ook als je nog geen Windows hebt geïnstalleerd? Anders is het wel een mooie prijs. :)
Dacht gelezen te hebben dat het inclusief verzendkosten was, maar goed. Zover ik weet wel, anders staat hier een paar posts naar boven ook wel een linkje naar ISO's :9
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
Oké, bedankt. :) Nu maar even wachten totdat ie weer wat goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:35
Met deze code krijg je nog 5 euro korting
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ah ik zie het al, de verzendkosten komen erbij of verhogen zodra je je woonplaats van duitsland in nederland verandert €33,80 met kortingscode vind ik net te doen, €45 niet meer. Ook maar even wachten op een leuke aanbieding

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:16
ErikRo schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:56:
Ah ik zie het al, de verzendkosten komen erbij of verhogen zodra je je woonplaats van duitsland in nederland verandert €33,80 met kortingscode vind ik net te doen, €45 niet meer. Ook maar even wachten op een leuke aanbieding
Ik heb hem zojuist besteld voor 29 euro met kortingscode. Gisteren was het inderdaad 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
Ja inderdaad, hij is nu € 19,90 exclusief verzendkosten, dus € 34,80 om te verzenden naar Nederland zonder de kortingscodes meegerekend. Het kan volgens mij nu alleen nog iets goedkoper worden als ie 30 euro wordt inclusief gratis verzending. Maar dit is ook een mooi bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:15

bonyuri

Investigator!

Net gekocht voor 29,80 inclusief verzenden naar Nederland, met de kortingscode van TwiSteD1 :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, wederom gekocht (voor de ouders) met de kortingscode weer een leuk bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Laatst online: 17:57
Bij mij deed hij raar met de optelling van de kosten tot de eindafrekening,
Leek wel of de btw/MwSt er weer bij opgeteld werd.
Maar bij kassa aan einde klopte alles keurig,
Zelfs voor bedrijven de mogelijkheid om het BTW-nummer in te vullen.
Ik heb er voor de zekerheid maar een stukje hardware bij gekocht, zodat het echt "OEM" is.

Maar heel erg bedankt voor deze thread !!
Windows was mijn grootste obstakel om zelf te gaan bouwen, omdat een kant-en-klare pc eigenlijk steeds goedkoper was als je windows er bij krijgt !!

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:59
Is een Dell OEM code niet gewoon een ondetectbare versie van een illegale versie van Windows?

Je koopt wat veiligheid maar je hebt nog steeds geen recht om die Windows licentie te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ja, dat zat ik me gister ook af te vragen. Als je een zelfbouw hebt (waar dus niks van Dell in zit), dan heb je toch geen 'recht' op Windows met een OEM licentie van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb drie Dell beeldschermen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
phex schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:53:
Is een Dell OEM code niet gewoon een ondetectbare versie van een illegale versie van Windows?
Als consument is het onwaarschijnlijk dat je 'illegaal' als in in strijd met het auteursrecht handelt door dit te kopen en installeren. Mogelijk dat er een kans dat een van de partijen in de keten MS-Dell-PCFritz niet helemaal conform de onderlinge afspraken handelt (bv een restrictie op doorverkoop van licenties), maar daar sta je in beginsel als consument buiten.

Dit is een variant op de aloude discussie of een OEM aan eindgebruikers/zelfbouwers geleverd mag worden met alle gare varianten zoals het meeverkopen van een muis etc. Twist hier is puur de tussenstappen (Dell OEM ipv kale OEM).

Als consument is er ook geen wijs uit te maken overigens wat heel treffend verwoord is door:
Is it OK to use OEM Windows on your own PC? Don't ask Microsoft
If Microsoft expects its customers to take license agreements seriously, it has a responsibility to communicate the terms of those agreements to its customers clearly and unambiguously. As I noted earlier this month, Microsoft does a generally poor job of explaining its complicated rules for how Windows licensing works.
(zie ook de rest van het artikel)
Je koopt wat veiligheid maar je hebt nog steeds geen recht om die Windows licentie te gebruiken...
Dat is een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik ga er dan ook maar eens 2 bestellen denk ik. Maar misschien nog even wachten tot het 30 euro inclusief is zoals hierboven werd gezegd. Scheelt dan toch bijna een tientje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
SCS2 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:45:
Maar heel erg bedankt voor deze thread !!
Windows was mijn grootste obstakel om zelf te gaan bouwen, omdat een kant-en-klare pc eigenlijk steeds goedkoper was als je windows er bij krijgt !!
Ja precies, daar zat ik eigenlijk ook mee. Heb 'm nu ook besteld voor 29,80 met de kortingscode van TwiSteD1. Heb geen zin om erop te gokken dat ie nog 30 euro wordt inclusief verzending en dat dan nog steeds de kortingscode werkt. Verschil is toch niet zo groot en nu ben je tenminste zeker dat je de aanbieding niet misloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:55
Rukapul schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:28:
[...]

Als consument is het onwaarschijnlijk dat je 'illegaal' als in in strijd met het auteursrecht handelt door dit te kopen en installeren. Mogelijk dat er een kans dat een van de partijen in de keten MS-Dell-PCFritz niet helemaal conform de onderlinge afspraken handelt (bv een restrictie op doorverkoop van licenties), maar daar sta je in beginsel als consument buiten.
Dat lijkt mij ook. Bovendien zie je als consument in eerste oogopslag helemaal niet dat het om Dell gaat, en schrijft de webwinkel er ook nog bij "voor alle pc's/notebooks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34

Piggen

Lekker bakkie

Volgens mijn factuur zijn die lui bij PC-Fritz van zowel Dell als Microsoft authorized partner/reseller. Kan het niet gewoon zijn dat dat daar afspraken over gemaakt zijn en ze ze zo mogen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
Die zou ik dan heel graag op papier / schriftelijk willen hebben !

En let op wat er staat:
Anwendung installierbar auf jedem PC/Notebook
Installeerbaar , dat is niet helemaal gelijk aan dat het mag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
SCS2 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:40:
Die zou ik dan heel graag op papier / schriftelijk willen hebben !
Mail je PCFritz toch om dat bevestigd te krijgen?

Ik ben benieuwd wat een Microsoft / Dell partner hierop antwoordt.

Het probleem is namelijk dat Microsoft zelf contacteren geen oplossing biedt. Zie bijvoorbeeld hierboven voor een verhaal hoe MS zich structureel in nevelen hult over wat voor een consumenten binnen en buiten de grenzen van een licentie valt. Tevens zit er een wereld van verschil in wat MS predikt (licentietekst), verder vertelt (online interpretaties die telkens wijzigen) en doet/handhaaft (elke willekeurige leverancier van OEM licenties voorzien).

En ergens maak je mij niet wijs dat Dell niet op de hoogte is van de activiteiten van hun partner. Een verschil tussen hardware sales en software licenties is vrij eenvoudig waar te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 03-09-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze site geeft antwoord op de meeste vragen: http://www.microsoft.com/.../Pages/licensing_faq.aspx
V. Op welke verschillende manieren kunnen licenties voor het desktopbesturingssysteem van OEM-systeembouwers van Microsoft worden gedistribueerd?
A. Met de huidige licentie voor OEM-systeembouwers kunnen systeembouwers op de volgende manier licenties voor Windows-desktopbesturingssystemen distribueren:

- Vooraf geïnstalleerd op een nieuwe pc.
- Systeembouwers kunnen ongeopende OEM-systeembouwerpakketten zelf onderling distribueren. Let op: de pakketten mogen niet worden geopend zodat de ontvangende systeembouwer de aan het pakket bevestigde licentieovereenkomst, die aangaat op het moment dat het zegel wordt verbroken, zelf kan accepteren en zich eraan kan verbinden.
bron: http://www.microsoft.com/.../Pages/licensing_faq.aspx
Direct te vinden na het intypen op Google van de zoekterm: 'legale windows'. Wat nu onduidelijkheid?
Het kan voorkomen dat u bij aankoop van een pc geen, of niet de juiste licentie hebt voor uw Windows desktopbesturingssysteem, maar dat u deze wel ‘achteraf’ wilt aanschaffen. Let dan goed op bij het kopen van een juiste licentie.

U hebt achteraf een Windows OEM-licentie aangeschaft. Dit is helaas niet toegestaan. Een geldige Windows OEM-licentie kunt u alléén tegelijkertijd met de aankoop van een nieuwe pc verkrijgen.
bron: http://www.microsoft.com/...tware/legale-windows.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win 7 voor €15,- gekocht en dan €15,- verzendkosten moeten betalen :')
Snap niet waarom je alleen met dat overpriced DHL kunt laten shippen :F
Ik skip 8 wel en koop volgend jaar 9 voor een tientje als ie uit is, ik hoop alleen dat DirectX 11.2 niet zo'n verschil maakt.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:26:
Deze site geeft antwoord op de meeste vragen: http://www.microsoft.com/.../Pages/licensing_faq.aspx

[...]

Direct te vinden na het intypen op Google van de zoekterm: 'legale windows'. Wat nu onduidelijkheid?

[...]
Belangrijker is dat het werkt en dat je updates van microsoft krijgt

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:26:

[...]

[...]
Ja maar dit beantwoordt meer de vraag of OEM licenties los verkocht mogen worden. Kijk in de pricewatch en je zult zien dat zelfs winkels als Dixons en Paradigit deze los verkopen. Dit wordt dus blijkbaar gedoogd door Microsoft (als het niet al gewoon toegestaan is, zie een paar posts eerder).

De relevante vraag voor de meeste Tweakers hier is natuurlijk: is deze licentie voor jou als koper anders dan een normale OEM licentie, omdat deze toevallig op een Dell schijfje staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ook besteld, krijg alleen geen mail als bevestiging, hoop wel dat het goed ging popupvenster opende niet onder Firefox. Dus moest op link klikken en heb betaald via ideal. Daarna venster van bank gesloten en dat 1e scherm wat nog steeds nutteloos leek te wachten. Dus heb wel betaald maar gene idee of ik nou wat gekocht heb :-(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
Duurde bij mij ook 15-30 minuten voordat email kwam, om rustige 1:45 uur 's-nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Weet iemand of het als een "pakketje" komt of kan het gewoon in de brievenbus. Heb nog niks ontvangen en eerder besteld dan anderen die al wel wat hebben. Ook nog geen verzendmail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik kreeg mijn bevestigingsmail netjes een minuut ofzo na m'n bestelling, vreemd dat het bij sommigen langer duurt.

@pos2007 ( :') )
Als ik zie hoe groot het pakket in de OP is en wat de minimale verpakkingsgrootte is zou ik denken dat hij gewoon door de brievenbus zou moeten passen. Maar je weet het nooit bij deze bedrijven, ik krijg regelmatig een doos die 5x zo groot is als het product :F .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
2x 2 stuks besteld, kwamen beide als pakketje met postNL, voor beide was ook een handtekening vereist.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Mijn 2 bestellingen kwamen gewoon door de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:48
Ook maar Win 7 Pro gehaald, topaanbieding! :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mail gestuurd of de 2 DVD's ook weer gewoon terug mogen worden gestuurd. Ook dat is geen probleem. Gaan morgen dus weer op de post zurück. Al met al erg okay prijzen én service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:56:
Mail gestuurd of de 2 DVD's ook weer gewoon terug mogen worden gestuurd. Ook dat is geen probleem. Gaan morgen dus weer op de post zurück. Al met al erg okay prijzen én service :)
Waarom terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gekocht voor iemand, ruzie mee gekregen. En heb er zelf niets aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Chipz nog geen mail, ik heb weer eens wat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
Ik weet niet of je het gerust stelt, maar ik heb ook nog geen bevestigingsmail ontvangen. Wel een andere mail van ze, maar niets over de bestelling. Ik vind het wel wat slordig, want het is wel altijd zo fijn om een bevestiging te krijgen en om te weten wanneer het is verzonden. Jammer genoeg heb ik het vakje uitgevinkt om een account aan te maken (aangezien ik dacht dat ik er toch niet meer zou bestellen) zodat ik blijkbaar ook niet kan inloggen. Wel apart aangezien ik wel een wachtwoord moest opgeven, maar als ik wil inloggen zeggen ze dat mijn e-mailadres onbekend is (terwijl ze dus eerder wel gemaild hebben).

Allemaal niet echt logisch, maar ik hoop dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ok dat geeft hoop ik was net met Google translate een mailtje voor ze aan het opstellen (eng->duits dat geeft minste vertaalfouten). Thnx stelt me toch wat gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Vandaag mail ontvangen met een verzendbevestiging van 1x32bit en 1x 64bit (zou verzonden moeten zijn op de 29e). Zal de brievenbus in de gaten houden. Ik was al bang dat de buren op 58 (wij hebben 58a en dit schijnt nogal verwarrend te zijn voor sommigen bezorgers) twee mooie licenties hadden :)

edit:
daarna nog een mail dat de 32bit versie niet meer leverbaar was in week 36 en ook niet bekend wanneer wel. Als mijn bestelling al binnen/verzonden was dan kon ik de mail als niet verzonden beschouwen. Ik wacht het af...

[ Voor 27% gewijzigd door Pos2007 op 04-09-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net 1 win7 ( 35eu nogwat) besteld en krijg 4 bevestigings mails.
Ga ik ook vier licenties hebben? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Waarom moest je 35 euro betalen? Zijn de prijzen weer veranderd of ben je de kortingscode vergeten?

edit: net ook nog maar een tweede besteld voor (bijna) 30.

[ Voor 23% gewijzigd door dcl! op 04-09-2013 22:46 ]

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Is deze aanbieding er nog steeds? Ik kan hem niet vinden. Helemaal niets met Windows licenties of zo.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21
Zoufiax schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:53:
Is deze aanbieding er nog steeds? Ik kan hem niet vinden. Helemaal niets met Windows licenties of zo.
Hij is weer tijdelijk uitverkocht. Probeer het morgen nog eens d:)b

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:16
Lekker snel ontvangen (binnen 48 uur).
Ook erg leuk dat ze er een pretpakket van hebben gemaakt. Ik heb naast de dvd ook 4 zakjes met snoep, wat flyers met schaars geklede dames en een pen ontvangen.
Helemaal toppie :).

**Edit**
Hier een foto. Eén zakje met snoep is al op :9.
Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/other/pcfritz.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Yanik op 05-09-2013 15:01 ]

Verwijderd

Yanik schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:52:
Lekker snel ontvangen (binnen 48 uur).
Ook erg leuk dat ze er een pretpakket van hebben gemaakt. Ik heb naast de dvd ook 4 zakjes met snoep, wat flyers met schaars geklede dames en een pen ontvangen.
Helemaal toppie :).

**Edit**
Hier een foto. Eén zakje met snoep is al op :9.
[afbeelding]
:( mijn 48 uur is al voorbij en het pakje is volgens DHL net verwerkt in Duitsland -O-
Tevens pics van de flyers >:)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik heb dinsdag besteld (voor 19,90 excl. verzenden) en bij mij staat er bij de status nog "Bestellung wurde noch nicht bearbeitet". Bij een collega die dezelfde dag (paar uur later) heeft besteld staat hetzelfde. Ik maak me nu nog geen zorgen, maar als er volgende week dinsdag nog geen verandering is ga ik wel even aan de bel trekken denk ik.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Nefje_
Ik had ook dinsdag besteld, maar tot op heden heb ik nog geen bevestigingsmail over pakketje gehad. Wel een andere mail met als titel: "Ihr Einkauf bei pcfritz.de wurde unterbrochen". De titel klinkt niet echt hoopvol, maar ik kan niet uit de tekst van de mail halen dat er iets mis is gegaan met de bestelling:

"Wir versuchen immer vollste Kundenzufriedenheit zu erreichen und Ihnen einen bestmöglichen Service zu bieten. Sicherheitshalber haben wir daher einen kleinen Teil der von Ihnen eingegebenen Kontaktdaten vorübergehend bei uns abgelegt.

Wenn Sie den Einkauf zu Ihrer Zufriedenheit abgeschlossen haben, dann betrachten Sie diese E-Mail bitte als gegenstandslos. Wenn Sie allerdings noch Hilfe oder weitere Informationen benötigen oder etwas vergessen haben, dann klicken Sie bitte einfach hier"

Ik vind het trouwens wel raar dat de ene vrijwel meteen een bevestigingsmail krijgt en het snel bezorgd krijgt terwijl andere mensen niet eens een mail krijgen.

• dcl!
Vreemd ja. Ik heb gisteravond besteld, en kreeg vanmiddag bericht dat het alweer verzonden is. Zal dus morgen of zaterdag wel aankomen.
Vorige keer ging het ook zo vlot, ook meteen na afrekenen de bevestigingsmail. Ik kreeg er toen echter niets exta's bij. Maar ik heb liever een vlotte levering dan snoep :)
die heeft hij al op, net als dat zakje snoep

• ErikRo
Ik kreeg vandaag antwoord op mijn mail of de order wel was aangekomen, ze hebben het pakketje klaargelegd voor verzending. Dus het ging wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
Bedankt dat je het even hebt nagevraagd en hier hebt gepost. :) Hopelijk geldt hetzelfde voor de andere mensen die geen bevestigingsmail hebben ontvangen en krijgen we het pakketje vandaag of begin volgende week.

V Ja, ik heb meerdere malen de spammap bekeken maar er staat echt niets in.

[ Voor 15% gewijzigd door Nefje_ op 06-09-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Hebben jullie wel in je spam map gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:48
Binnengehad, is echt een schijfje van Dell waarop expliciet vermeld staat dat het alleen is voor Dell PC's. Ik heb iig een goedkope legale Windows, dus mij hoor je niet klagen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijne nog steeds niet binnen :(
Ik was blijkbaar vvergeten om de letters van mn postcode voor mn adres te schrijven, en nu weten die autisten van DHL niet wat ze moeten doen.
Maar mailtje gestuurd met de goede gegevens, ik hoop dat het nog goed komt -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dit keer inderdaad ook pen, snoep en reclame bij de tweede bestelling mee ontvangen.

Update: kan ook moeiteloos onder parallels geinstalleerd worden. Heb alleen de code gebruikt, niet de dvd zelf, heb de boel via een iso geinstalleerd voor het gemak.

[ Voor 50% gewijzigd door dcl! op 07-09-2013 19:21 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
~~~[html]
De licenties van Rakuten.de lijken voorlopig legaal te zijn, maar check dat bij Microsoft. Aankopen zoals altijd op eigen risico.

<b>Niet</b> bestellen bij PCfritz. Douane heeft een inval gedaan bij PCFritz.de op aangeven van Microsoft. Echtheid is onderwerp van onderzoek. Zie ook <a href="http://www.golem.de/news/microsoft-durchsuchung-bei-pc-fritz-wegen-illegaler-windows-7-kopien-1309-101686.html">hier</a>.~~~[/html]