[PCfritz/Rakuten.de] Windows 7 Pro (€20) *eigen risico*

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens een van de medewerkers zou het gaan om licenties afkomstig van refurbished aanbieders. Die hebben de licenties van de originele hardware verwijderd en apart te koop aangeboden. Dat is dan ook de reden waarom er een activatie per telefoon plaats moet vinden. De OEM licentie, want daar gaat het hier om, moet aan nieuwe hardware gekoppeld worden, en dat gaat zelden automatisch. Er is in 2000 al eens een gerechtelijke uitspraak geweest dat het is toegestaan om dit soort licenties door te verkopen. Ik vraag me nu wel af waar die COA sticker dan vandaan komt, want dat dit de originele van een oude PC/laptop zou zijn lijkt me bijzonder sterk. Het zou dus best zo kunnen zijn dat de key uniek en origineel is maar de bijgevoegde COA een nagedrukt exemplaar is. De bijgevoegde DVD is onbelangrijk, Windows OEM's images kunnen probleemloos legaal van het internet af worden gehaald.

PC Fritz bestreitet allerdings, Raubkopien verkauft zu haben – man distanziere sich im Gegenteil ausdrücklich vom Handel mit gefälschten Datenträgern. Bei der beschlagnahmten Ware handele es sich um gebrauchte, aber originale OEM-Recovery-Datenträger. Wie ein PC-Fritz-Sprecher gegenüber heise online erklärte, kaufe man die Windows-Kopien in der Regel von sogenannten PC-Refurbishern. Das sind Unternehmen, die ihrerseits größere Posten gebrauchter PCs von Firmen und Behörden aufkaufen und die enthaltenen Software-Lizenzaufkleber und Datenträger isolieren, bevor sie die Hardware einer Weiterverwertung zuführen.

Die jetzt von Microsoft veranlasste Aktion hält PC Fritz für einen weiteren Versuch Microsofts, den Handel mit gebrauchten Software-Lizenzen zu unterbinden. Der Wiederverkauf "entbundelter" Recovery-Datenträger sei aber durch ein BGH-Urteil aus dem Jahr 2000 ausdrücklich erlaubt. Man werde sich juristisch gegen Microsoft zur Wehr setzen und denke darüber nach, dem Software-Riesen per einstweiliger Verfügung die Behauptung untersagen zu lassen, man handele mit Raubkopien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:12:De bijgevoegde DVD is onbelangrijk, Windows OEM's images kunnen probleemloos legaal van het internet af worden gehaald.
Waarom zou je dan DELL op het schijfje drukken?

Zou het niet zoiets kunnen zijn dat één of andere PC-boer bij DELL PC's bestelt en deze vervolgens ontdoet van de Windows. Je verkoopt de PC los als PC zonder OS en je hebt een CD'tje van DELL met daarop een perfect werkende OEM licentie. Volgens hun interpretatie van de uitspraak van de Duitse rechtbank, mag je deze licentie vervolgens perfect legaal doorverkopen. En aangezien ze op hun website PC's zonder OS verkopen, zou het me niet verbazen als ze zelf deze PC-boer zijn geweest ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wasrek schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:56:
[...]

Waarom zou je dan DELL op het schijfje drukken?

Zou het niet zoiets kunnen zijn dat één of andere PC-boer bij DELL PC's bestelt en deze vervolgens ontdoet van de Windows. Je verkoopt de PC los als PC zonder OS en je hebt een CD'tje van DELL met daarop een perfect werkende OEM licentie. Volgens hun interpretatie van de uitspraak van de Duitse rechtbank, mag je deze licentie vervolgens perfect legaal doorverkopen. En aangezien ze op hun website PC's zonder OS verkopen, zou het me niet verbazen als ze zelf deze PC-boer zijn geweest ;) .
Die bijgevoegde DVD kan best origineel zijn maar voegt niet echt wat toe aan het verhaal. Er wordt zo wel een "compleet" pakketje geleverd.

Ik denk overigens niet dat er nog zoveel nieuwe Dell machines besteld konden worden met een Windows 7 licentie, ze praten over 100.000 in beslag genomen licenties? Zet jij dat even om in aangekochte nieuwe PC's? Dan gaat het toch om een hele grote investering om alleen de licenties los aan te kunnen bieden? Volgens mij is een nieuwe PC mét Windows 7 licentie aardig wat meer waard dan een zonder licentie.

Edit: Overigens zou het best nog zo kunnen zijn dat het wel om namaak gaat en dat het een groots opgezette oplichting is, maar het antwoord daarop moeten we even afwachten denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2013 15:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 14:04

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 15:07
Ik vroeg dus wat is er nu aan de hand en is het legaal als ik dit nu nog koop.
Krijg de keuze om geld terug te krijgen of alsnog product te bestellen.

Ihre Supportanfrage
Hello Mr. XXXXX,

right now our goods are confiscated but only to proof if the accusations are right.Our goods are perfectly legal, we can proof where the dvds where fabricated and all our keys can be activated via microsoft.It is just an attempt to stop us from being successful with our business.Microsoft hates OEM resellers because they lose a lot of money because of it.The accusations will be proven wrong and just like softwarebilliger.de who expreienced such thing earlier, we will be able to continue our business.If you still want a refund please tell us your bank data that we can refund it, thank you.

Bei weiteren Fragen stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung.
mit freundlichen Grüßen

Sascha Amlong

[ Voor 9% gewijzigd door tintilla op 20-09-2013 16:53 ]

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens dat artikel is de bijgevoegde DVD dus mogelijk wel van belang i.c.m. de COA. Ben werkelijk benieuwd hoe dit verder af gaat lopen, leuke soap dit.

"Bei den von uns angebotenen Produkten handelt es sich ausschließlich um Microsoft Originalprodukte, die Datenträger sind alle mit einem fälschungssicheren Mould Code IFPI Nummer versehen. Dieser befindet sich im Innenring des Datenträgers."

Ze publiceren zelf pers-artikelen op de Fritz website. Mogelijk is het van daaruit wat beter te volgen bij nieuwere ontwikkelingen; http://www.pcfritz.de/pressestimmen

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2013 22:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dat laatste betekent dat de persfabriek van de DVDs herleid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan, net mijn win7 die hier al meer dan week ligt geinstalleerd.
Helaas, upgrade lukte niet dus toen maar blijven zitten met een win.old.
Heb de 32 bit versie gedaan om mijn oude? hardware te kunnen bijven gebruiken.
Bij de setup werd er om productcode gevraagd, ingevoerd, en OK.
Naja, voor mij toch nog goedgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Sir_Hendro schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:05:
Ik denk ook niet dat Microsoft jullie reeds gekochte licenties zal blokkeren maar mensen die nu nog steeds blijven kopen komen er mogelijk niet meer doorheen als Microsoft hun batch aan keys zal blacklisten. Normaal gesproken blijven keys die reeds geactiveerd zijn gewoon permanent geldig en dus niet achteraf toch ineens weer illegaal.

Ik had dit ook eens met Norton Internet Security. Een ebay aanbieder verkocht 2 jaar voor 3 computers voor 25 euro per licentie. Dus ik kocht er 2 voor een totaal van 4 jaar bescherming op 3 computers. De eerste licentie ging goed. Twee jaar later na het invoeren van de tweede licentie om hem te verlengen met 2 jaar bleek de code illegaal te zijn... :P
Dat is helaas niet waar.

Microsoft blokkeert zeer actief productcodes die niet legaal zijn verkregen.

Als blijkt dat deze keys inderdaad niet legaal zijn gekocht, dan kun je erop rekenen dat de codes na verloop van tijd gewoon geblokkeerd worden. Je ziet dan vanzelf een melding verschijnen, en je bureaublad wordt zwart met rechtsonderin beeld dat het product niet is geactiveerd. Dit is namelijk ook het geval bij MSDN licenties zoals bij websites als Culgame (wordt hier besproken in dit topic). Dat de productcode in eerste instantie werkt, geeft (helaas) geen garantie voor de toekomst. Ik kan iedereen die per se een legale Windows wilt hebben, dit dan ook ten zeerste af.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:39

Mentalist

[avdD]

tintilla schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:53:
Ik vroeg dus wat is er nu aan de hand en is het legaal als ik dit nu nog koop.
Krijg de keuze om geld terug te krijgen of alsnog product te bestellen.
Meteen de refund accepteren en bidden dat je je geld nog terugkrijgt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:19:
[...]

Wat ik trouwens bij Dell noch Microsoft heb kunnen vinden is een lijst met partners.

[...]
Daar had ik ook al naar gekeken:

http://partnerdirect.dell.../Pages/PartnerFinder.aspx

Ik zie PCFritz er niet op staan. Hopelijk liegen ze er niet over (hoewel het er wel op lijkt), want dan kun je geen enkele uitspraak van hun meer vertrouwen.

//

En hier de Microsoft Partners:

http://www.microsoft.com/...atung/Seiten/partner.aspx

Daar zie ik ze ook niet staan :{

//

Maar ze maken er in ieder geval geen geheim van dat ze goedkope software aanbieden:

http://www.themenportal.d...fritz-startet-durch-64078
http://www.presseportal.m...-grose-software-kampagne/

//

Ze hebben overigens wel een gezellige winkel daar :+

http://www.fritz-girls.de/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Verwijderd

Nou, iemand had het over foto's, één dan.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/hologram.jpg
Deze opname is van het zilverkleurig strookje ( hologram) op de sticker met de productkey.
nog even een tweede opname
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/tweedefoto.jpg
Wat mij wel opvalt als ik door de microscoop kijk zijn de zilveren puntjes die je ziet.
Naja, voor wat het waard is.

<edit>
Zo, nog even met mijn pinpas gekloot en daar zie ik ook soortgelijke zilveren stipjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/bankpas.jpg
Als het al een vervalsing is dan hebben ze hun best wel gedaan.(denk ik dan)
Sorry voor de slechte foto's, maar mijn microscoop wil niet beter. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 03:17 ]

Verwijderd

Gezien de berichten die ik gelezen heb over het bedrijf, vermoed ik niet dat het oplichters zijn. Ik denk dat ze (bewust) de grens opzoeken van wat er juridisch mogelijk is met softwarelicenties, ervan overtuigd zijn dat ze legaal handelen, en niet bang zijn om de confrontatie aan te gaan, omdat ze zeker zijn van hun gelijk. En hopelijk krijgen ze dat ook, we zullen het moeten afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 04:33 ]

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 16:08
vandaag ook maar eentje besteld, alleen iDeal stond er niet bij om een of andere reden. In hun FAQ afdeling staat ideal weer wel vermeld. Nou ja, maar eens kijken of IBAN zo goed is als ze zeggen...

pcfritz.de geeft nog steeds 4 euro korting >> 30,80 incl. verzending dus voor win7 pro 64 bit

grr waarom lees ik nu pas het bovenstaande....

[ Voor 7% gewijzigd door Moooo op 21-09-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe gewoon 3x succesvol (via internet) kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
hardware-lover schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:18:
[...]

Die bijgevoegde DVD kan best origineel zijn maar voegt niet echt wat toe aan het verhaal. Er wordt zo wel een "compleet" pakketje geleverd.

Ik denk overigens niet dat er nog zoveel nieuwe Dell machines besteld konden worden met een Windows 7 licentie, ze praten over 100.000 in beslag genomen licenties? Zet jij dat even om in aangekochte nieuwe PC's? Dan gaat het toch om een hele grote investering om alleen de licenties los aan te kunnen bieden? Volgens mij is een nieuwe PC mét Windows 7 licentie aardig wat meer waard dan een zonder licentie.

Edit: Overigens zou het best nog zo kunnen zijn dat het wel om namaak gaat en dat het een groots opgezette oplichting is, maar het antwoord daarop moeten we even afwachten denk ik.
Zakelijk is 100k natuurlijk niet veel, zeker gezien hoe lang win7 geleverd is. Vaak worden Dells zonder software verkocht om in een bedrijfsnetwerk gezet te worden als vervanging van bestaand.

Een goedkope laptop kost ~300 euro inclusief windows. Dit is dus verre van de OEM of retail prijs voor consumenten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 13:26
Vervelend, ik was net op zoek naar een verse Windows 7 voor mijn nieuwe pc.
Als blijkt dat de OEMs via pcfritz niet legaal zijn, wat is dan de goedkoopste manier om aan Windows 7 of zelfs Windows 8 te komen?

Kom het dan uit op deze keuze voor ~€83,- of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:39

Mentalist

[avdD]

Er zijn ook eBay-verkopers met een vergelijkbaar aanbod als pcfritz.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 13:26
Op marktplaats kom ik een aantal goedkope advertenties tegen, maar vraag me af of het legit is.
Ik heb nog nooit een eigen PC samengesteld, dus ben niet helemaal thuis in alle installatiemogelijkheden.

Zou dit hier gewoon te installeren moeten zijn op een pc + dvd-speler?

Of zijn dit soort advertenties scams?

Alvast dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Don Juansen schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:58:
Op marktplaats kom ik een aantal goedkope advertenties tegen, maar vraag me af of het legit is.
Ik heb nog nooit een eigen PC samengesteld, dus ben niet helemaal thuis in alle installatiemogelijkheden.

Zou dit hier gewoon te installeren moeten zijn op een pc + dvd-speler?

Of zijn dit soort advertenties scams?

Alvast dank voor je hulp!
Legaal kopen? Ga naar Dixons/Media Markt etc. Dan weet je wat je koopt. Op zoek gaan naar het 'voor een dubbeltje op de eerste rij' principe is vragen om problemen.

Edit; Ik mag hopen dat je wel begrijpt dat die Marktplaats link waar jij naartoe verwijst, gaat om een beschreven gekraakt DVD'tje zonder enige geldige licentie. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Royeboi op 23-09-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Naar aanleiding van de krantenartikelen er maar eens een email aan gewijd in brak Duits. Mijn bestelling heb ik op de plank gelegd voor een evt reinstall. Maar als na x tijd Microsoft hem als nog blacklist, heb ik er natuurlijk niets aan. Toen ik dus naar een retournering zinspeelde kreeg ik dit antwoord
Guten Tag, 

da der Zoll aktuell alle Rücksendungen ebenso beschlagnahmt, bitte wir Sie mit der Rücksendung 10 Tage zu warten, bis die Post Warensendungen wieder freigibt und wir das Produkt prüfen können.Ich habe es soweit vermerkt und sobald wir die Ware haben, wird die Rückerstattung eingeleitet.

mit freundlichen Grüßen
Of ik even 10 dagen wil wachten dus ivm aanhoudende inbeslagname van de douane. Dat riekt naar dat ik als klant de verkoper dus meehelp de douane te omzeilen. Dat riekt naar niet zoals je normaal zou moeten handelen als bedrijf. Dus ik ga maar eens mijn cc-maatschappij aan de mouw trekken, want het klinkt niet erg zuiver op de graat meer zo als een verkoper een koper dwingt aan belastingfraude mee te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joosie200 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:37:
Naar aanleiding van de krantenartikelen er maar eens een email aan gewijd in brak Duits. Mijn bestelling heb ik op de plank gelegd voor een evt reinstall. Maar als na x tijd Microsoft hem als nog blacklist, heb ik er natuurlijk niets aan. Toen ik dus naar een retournering zinspeelde kreeg ik dit antwoord

[...]

Of ik even 10 dagen wil wachten dus ivm aanhoudende inbeslagname van de douane. Dat riekt naar dat ik als klant de verkoper dus meehelp de douane te omzeilen. Dat riekt naar niet zoals je normaal zou moeten handelen als bedrijf. Dus ik ga maar eens mijn cc-maatschappij aan de mouw trekken, want het klinkt niet erg zuiver op de graat meer zo als een verkoper een koper dwingt aan belastingfraude mee te werken..
Dat riekt er naar dat ze alleen maar behulpzaam willen zijn want als jij je aankoop terug zou sturen, deze niet bij PCFritz terecht gaat komen en ze ook niet zullen weten dat jij dat hebt gedaan. Consequentie? Beslist geen geld retour van PCFritz. Zolang niet duidelijk is hoe de vork nu werkelijk in de steel zit is er een status quo. Mocht blijken dat PCFritz in zijn recht staat dan wil jij misschien niets terugsturen, en mocht MS zijn gelijk krijgen dan is het nog tijd genoeg om een claim in te dienen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, Hier is het dan zover, mijn licentie blijkt niet geldig te zijn.
Moet de zaak telefonisch activeren.
Ga ik niet nu doen, want een biertje op.
Afwachten maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:29:
Nou, Hier is het dan zover, mijn licentie blijkt niet geldig te zijn.
Moet de zaak telefonisch activeren.
Heb je na het installeren bij System de product key veranderd in wat op de sticker staat en toen geprobeerd te activeren? Ging bij mij prima online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rakapul,
Ik heb de 32bit versie NL gedownload en geinstalleerd, bij het invoeren van de prodoctkey ging er niets mis, heb wel eens bij win xp per ongeluk een verkeerde key ingegeven en toen werd ik gelijk afgetrapt.
Nu dus niet, later toch weer wel...
Naja, mag hopen dat het venster om telefonisch of het betaalde nummer om te activeren nog een keer op mijn scherm komt.
Of weet jij de telefoonnummers om te activeren?
Ik ben zo stom geweest om er geen printscreen van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje mina... Wachten op resultaat van onderzoek...

http://www.aot-software.d...OvbwMCx4rkCFXMRtAodSmgAEw

Wat is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stormpie007,
Als deze 'aanbieding' net zo 'grijs' is als pcfritz mag je er op wachten dat je ook een melding van ms krijgt dat je windows niet 'legaal' is?
Ik weet het niet, maar voor nu ben ik de klos.
Morgen maar bellen met ms en kijken wat er van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:44

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:52:
@stormpie007,
Als deze 'aanbieding' net zo 'grijs' is als pcfritz mag je er op wachten dat je ook een melding van ms krijgt dat je windows niet 'legaal' is?
Maak je niet druk, lees even het topic door, dan zie je dat er meer mensen telefonisch hebben moeten activeren.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:14:
[...]

Maak je niet druk, lees even het topic door, dan zie je dat er meer mensen telefonisch hebben moeten activeren.
Bedoel je hiermee dat Microsoft de mensen die al hebben betaald aan PCFritz.de toch hun productcode laat activeren? Dus dat eigenlijk alles goed komt, om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nee, dat bedoel ik niet. Soms lukt het automatisch activeren gewoon niet. Wat de reden daarvoor is, geen idee.. maar in het begin was al duidelijk dat deze licenties per telefoon geactiveerd moeten worden (staat nota bene op je het blaadje van de licentiecode). Bij de meeste mensen lukt het activeren wel gewoon, mooi, scheelt een kort belletje. Je krijgt echt geen MS medewerker aan de lijn die jouw het hemd van je lijf gaat vragen hoor.

hardware-lover in "\[actie: 20-8-13] Windows 7 Home & Pro (EUR 20,00)"
Smuggler in "\[actie: 20-8-13] Windows 7 Home & Pro (EUR 20,00)"

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:52:
@stormpie007,
Je hebt ook gelezen wat erbij stond? Op het blaadje met de sticker zit aan de ander kant een handleiding hoe je telefonisch moet activeren. Staat volgens mij ook vertaald naar Nederlands in de TS voor uw gemak. ;)

Oftewel iets minder paniek.

[...]

Ze willen alleen maar voorkomen dat je terugstuuractie geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 07:31:
Nee, dat bedoel ik niet. Soms lukt het automatisch activeren gewoon niet. Wat de reden daarvoor is, geen idee.. maar in het begin was al duidelijk dat deze licenties per telefoon geactiveerd moeten worden (staat nota bene op je het blaadje van de licentiecode). Bij de meeste mensen lukt het activeren wel gewoon, mooi, scheelt een kort belletje. Je krijgt echt geen MS medewerker aan de lijn die jouw het hemd van je lijf gaat vragen hoor.

Smuggler in "\[actie: 20-8-13] Windows 7 Home & Pro (EUR 20,00)"
Aha, maar hoe doe je dit dan als je een kale pc, dus net gebouwd, hebt, en dan je besturingssysteem erop wilt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:55
Gewoon installeren dmv legaal te downloaden image? En dan de licentie van de dvd invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:53
belastingfraude ?
Wat heeft de belasting er nu mee te maken??

Het heeft ook niks te maken met de Douane omzeilen.
Het is gewoon een prive firmaatje.... Microsoft, die zich benadeelt voelt ;-)
En om hulp heeft gevraagd.

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:10:
[...]

Aha, maar hoe doe je dit dan als je een kale pc, dus net gebouwd, hebt, en dan je besturingssysteem erop wilt installeren?
Bijgeleverde DVD in je computer stoppen, en dan installeren. Eenmaal geïnstalleerd kies je voor telefonische activatie..
Zat ik hier nou op tweakers? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:11:
[...]

Bijgeleverde DVD in je computer stoppen, en dan installeren. Eenmaal geïnstalleerd kies je voor telefonische activatie..
Zat ik hier nou op tweakers? ;) :+
Hahaha oke!

Oja jongens, ik vond het volgende:

Sinds 2000 is de handel met OEM-versies Recovery is legaal. Diverse fabrikanten, zoals Acer, Dell of HP bereik geleverd aan de computers heb je ook een "speciale" besturingssysteem CD / DVD genaamd OEM-versie. In het algemeen zijn deze schijven speciaal gemarkeerd met de naam van de fabrikant.
De verkoop van OEM-versies en DSP versies zonder de bijbehorende hardware is toegestaan ​​door de uitspraak van het Bundesgerichtshof (BGH). Vandaar de naam "Deze software mag alleen worden gedistribueerd met een nieuwe pc 'niet belangrijk.
Een belangrijk verschil tussen de versies van de fabrikant en de originele versies verkocht in winkels is de verpakking en de activering van die de gratis Microsoft hotline telefoon is alleen mogelijk met OEM-versies. De OEM Recovery versie heeft dezelfde functies als de originele Windows-versie.
Vaak wordt ten onrechte aangenomen dat OEM-versie alleen geschikt herstel tot een systeem te herstellen. Maar dat is niet juist. Met een OEM herstel versies, kunt u ook een volledige installatie van een pc uit te voeren.
Het Federaal Hooggerechtshof (BGH) heeft een vonnis van 6 juli 2000 distributeur maakt ook OEM-versies zonder binding aan hardware (zoals computers, notebooks) te koop.

De verschillen tussen de oorspronkelijke en de OEM-versie van Windows zijn:
- Verpakking (originele versies zijn verpakt in dozen, OEM - in enveloppen)
- Op DVD is fabrikant label (Dell, HP, Acer, etc)
- opties inschakelen - soms Windows OEM wordt niet geactiveerd via het internet, dan moet je telefoon activering te maken.

(dit is door google translate vertaald, dus sorry voor niet lopende of slecht grammaticale zinnen. Ik hoop dat je de essentie er van snapt)

Volgensmij zegt deze citaat hierboven dat PCFritz.de dan ook onschuldig heeft gehandelt. In iedere geval ga ik het proberen, maar dan bij http://pro-jex.de/shop2/W...ersion-Betriebssystem-SP1

Overigens, wat bedoelen jullie met dat de windows telefoonactivatie mensen nog weleens moeilijk willen doen...? Wat voor vragen krijg je zoal te horen, en zijn er ook dingen waarmee je je activatie alsnog kan (ik zeg maar wat bijvoorbeeld) verknoeien aan de lijn door verkeerde antwoorden of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:06:
[...]
[knip, ik lees dit liever in de originele taal]

Overigens, wat bedoelen jullie met dat de windows telefoonactivatie mensen nog weleens moeilijk willen doen...? Wat voor vragen krijg je zoal te horen, en zijn er ook dingen waarmee je je activatie alsnog kan (ik zeg maar wat bijvoorbeeld) verknoeien aan de lijn door verkeerde antwoorden of iets dergelijks?
Telefonische activatie gaat middels een computer(stem), daar komt alleen maar een levend persoon aan te pas als de standaard telefonische activatie niet gaat lukken. Een handsfree telefoon is daarbij wel handig. Het oplezen van iedere reeks getallen gaat tamelijk snel maar elke reeks getallen kan door een toetsdruk steeds weer worden herhaald. Op een gegeven moment krijgt men er handigheid in, als je dit al een keer of tig hebt moeten doen (na vervanging van een defect geraakt moederbord of HDD bijvoorbeeld).

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 24-09-2013 22:21 ]

Testing, one, two ...

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb deze besteld: http://pro-jex.de/shop2/W...ersion-Betriebssystem-SP1. Totale kosten kwamen uit op 41,90. Ik zal hier het vervolg melden.

[ Voor 12% gewijzigd door Shivs op 25-09-2013 14:40 ]

• dcl!
Mooi, die opmerking die ze er bij plaatsen (onder "wichtig") :)
En verder hoop ik natuurlijk dat pcfritz.de aan het langste eind gaat trekken in deze zaak.

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:16:
[...]

Telefonische activatie gaat middels een computer(stem), daar komt alleen maar een levend persoon aan te pas als de standaard telefonische activatie niet gaat lukken. Een handsfree telefoon is daarbij wel handig. Het oplezen van iedere reeks getallen gaat tamelijk snel maar elke reeks getallen kan door een toetsdruk steeds weer worden herhaald. Op een gegeven moment krijgt men er handigheid in, als je dit al een keer of tig hebt moeten doen (na vervanging van een defect geraakt moederbord of HDD bijvoorbeeld).
Aha dank!
JelkeBart schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:39:
Ik heb deze besteld: http://pro-jex.de/shop2/W...ersion-Betriebssystem-SP1. Totale kosten kwamen uit op 41,90. Ik zal hier het vervolg melden.
Ik ben zeer benieuwd. Als het bij jouw lukt, doe ik het ook, en daarbij post ik uiteraard het verloop hier!
dcl! schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:07:
Mooi, die opmerking die ze er bij plaatsen (onder "wichtig") :)
En verder hoop ik natuurlijk dat pcfritz.de aan het langste eind gaat trekken in deze zaak.
Ja, die vertaalde ik ook in mijn vorige comment, deze bedoelde ik! Als PCFritz.de ook op deze wijze heeft gehandelt, dan heeft Microsoft geen poot om op te staan. Laten we het hopen!

EDIT: Overigens is dit nog goedkoper: http://www.aot-software.d...N7O0tr45rkCFQyWtAodP3sAMw Want jij bestelde Home premium, en hier is het ultimate voor dezelfde prijs. Maarja, allebei natuurlijk fikse korting, mits het klopt uiteraard. We'll see!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 18:15 ]

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 16:08
Ze hebben zelf in ieder geval wel het gevoel dat ze stevig staan, aangezien ze nu ook de media aanvallen:

' Die Berliner Morgenpost hatte so einen faktenlosen Beitrag veröffentlicht und wird auf Antrag von pcfritz.de verpflichtet, es zukünftig zu unterlassen, pcfritz.de zu beleidigen und im allgemeinen Persönlichkeitsrechte zu verletzen, sowie in den eingerichteten und ausgeübten Gewerbebetrieb von pcfritz.de einzugreifen.
...
Für Medien gibt es am kommenden Montag, den 30.09.2013, eine Pressekonferenz in Köln, bei der Maik Mahlow zur Verfügung steht. Die Presseeinladung geht zeitnah an Medienvertreter raus.'
(van pcfritz.de afgehaald)

Overigens hebben ze nu ook een andere betaalrekening in gebruik, de oude rekening zal wel bevroren zijn. Ook heb ik bevestiging gekregen dat mijn betaling teruggestort zal worden. Toch wel een pluim dat ze nog gewoon normaal bereikbaar zijn voor klanten (met waanzinnig brak duits), aangezien ze best wel wat telefoontjes en mail te verwerken hebben gekregen de laatste tijd.

• Shivs
  • Niet online
Gister besteld, vandaag de mail binnen dat hij verstuurd wordt.

• SCS2
JelkeBart schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:08:
Hoe kan dat? Alles was toch bevroren en in beslag genomen?
Ah, je bedoeld bij een ANDERE firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 15:34

hstoker

Yatta!

Vorige week donderdag samen met een collega ook twee Win7 Pro's aangeklikt. Na bovenstaand nieuws hebben te vernomen maar eens een mailtje gedicht. Mail terug gekregen: ze verwachten de komende week te kunnen versturen :)

Ben benieuwd...

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Mooi, dan lijkt het er op dat ze snel weer "gewoon" kunnen werken.

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 22:59
Wilde net op hun site gaan kijken, en ik merk dat ze offline zijn....

Never mind.... het was maar tijdelijk precies want de site staat er al terug....

[ Voor 47% gewijzigd door Quagmire84 op 28-09-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

JelkeBart schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:08:
Dat is supersnel. Mag ik vragen op welke wijze je betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 17:34

Piggen

Lekker bakkie

Levertijd nu 10 dagen bij Pcfritz, alleen Home Premium 64bit is direct leverbaar. Ik heb nu maar besteld bij AOT en kreeg net een mailtje dat mijn Professional is verzonden. Ik had er al eentje van Pcfritz, die vooralsnog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mijn bestelling duurde nogal even, eind september augustus al betaald en nog niks ontvangen. Vandaag twee codes in mail ontvangen (met download link naar .iso) en de dvd's worden opgestuurd zodra ze er zijn.

Edit: lees net dat het misschien toch niet helemaal zuiver is? Zou jammer zijn, ik ga ervan vooralsnog vanuit dat PCFritz een maasje in de wet gevonden heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Pos2007 op 02-10-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dat is netjes geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Alleen ik heb wel een duitse link gekregen en dus ook een duitse .iso . Een test van setup.exe gaf een duitse installatietaal. Kan ik beter een nederlandse .iso regelen? Dat het tijdens de installatie in het duits is maakt me niks uit, als ik het later kan wijzigen is dat ook prima. Kan alleen niet met win7 prof. volgens mij.

edit: bedankt ThinkPad

[ Voor 3% gewijzigd door Pos2007 op 04-10-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Hier staan een aardig aantal ISO's, probeer het eens met je Duitse key op een NL installatie. Grote kans dat het gewoon werkt.

En weer terug, digitalrivercontent.net is legit :)

[ Voor 184% gewijzigd door gambieter op 04-10-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ja dat werkt gewoon, ik heb bewust zo'n nederlandse iso opgehaald, liever dan die dvd te gebruiken. Werkt prima icm de key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 13:50

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

(jarig!)
Mijn duits is niet echt optimaal.
Ik heb een bestelling gedaan, en heb nu de bevestigingsmail binnen.
Maar ik neem aan dat ik nog wel moet betalen :p
"Vorauskasse" is vooruitbetalen (neem ik aan). Maar welke van de tig nummertjes moet ik vermelden bij het overmaken van het geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Weet iemand of windows 7 ook zonder verzending aangekocht kan worden. Ik hoef geen dvd voor bijna 15 euro zerzending. Al is 20 euro voor windows 7 wel erg mooi, en zelfs met verzendkosten is het nog een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hmartino schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:22:
Weet iemand of windows 7 ook zonder verzending aangekocht kan worden. Ik hoef geen dvd voor bijna 15 euro zerzending. Al is 20 euro voor windows 7 wel erg mooi, en zelfs met verzendkosten is het nog een mooie prijs.
Je zult toch zeker wel in het bezit willen komen van de COA sticker? Met alleen een licentie schiet je niet zo heel veel op?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
choogen schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:24:
[...]

Dat is supersnel. Mag ik vragen op welke wijze je betaald hebt?
PayPal met een gekoppelde rekening. Dan is de betaling direct goed gekeurd door PayPal en wordt het een paar dagen later van de rekening af gehaald.

Ik heb overigens eergister post ontvangen uit Duitsland, gister geinstalleerd en het werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
hmartino schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:22:
Volgens mij hoort de DVD bij de OEM-verkoop zoals uit een uitspraak van het Duitse hof is gebleken. Anders mogen ze je de licentie niet verkopen. Ik weet er niet het fijne van, maar zoiets heb ik opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al het resultaat van PCFritz.de onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:23:
weet iemand al het resultaat van PCFritz.de onderzoek?
Ik hoop dat de Duitse taal een beetje begrijpend gelezen kan worden? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Dank hardware lover and Senor Sjon voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie links en antwoorden. Heel veel wijzer wordt ik er helaas niet van, mijn Duits is belaberd, maar de vertaling van google lijkt ook nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ter algemene info. Ik heb vandaag voor het eerst een PCFritz (Dell) DVD gebruikt voor een "schone" installatie en er werd me daarbij niet gevraagd om een installatie-sleutel tijdens setup. Nadat ik de eerste keer op het bureaublad terecht was gekomen heb ik direct het activeren gestart en heb de sleutel ingegeven die bij de DVD was meegeleverd. Activeren ging hierbij automatisch zonder de telefoon ter hand te hoeven nemen. Nadat ik op hetzelfde systeem een raid opstelling actief had gemaakt, en ten gevolge daarvan weer opnieuw de Windows installatie moest herhalen, kon opnieuw Windows via dezelfde sleutel automatisch worden geactiveerd. Er staat nu wel een Dell installatie op een niet Dell systeem (o.a. Dell logo is zichtbaar bij de computer informatie), dit is echter eenvoudig te verwijderen mocht dat wenselijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 09-10-2013 21:08 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Na bestelling en betaling (cc) heb ik even twee weken gewacht, en toen gemaild over het uitblijven van levering.

Antwoord:
Hello Mr, * Ramzzz ,

we are actually waiting for the win 7 dvd's, i could send you the keys via mail and the dvd's including the invoice later as soon as they arrive.Please tell me if this is an acceptable workaround.

mit freundlichen Grüßen

...
Dus met een image 'gewoon' installeren, of even geduld.

Ik denk dat ik nog even wacht, ik heb geen haast, en installeren vanaf een iso-een image kan altijd nog. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 22:59
Ah......Da's leuk om te weten....

Ik heb enkele dagen voor de inval door de douane besteld en betaald via BankContact. Er is echter iets misgegaan waardoor mijn bestelling niet geregistreerd werd op de site maar het geld wel van mijn rekening afgegaan is...

Ik heb enkele weken geleden een mail gedaan (in het engels) om dit geval uit te leggen, maar het enige wat ik terugkreeg was een standaardmail in het Duits om te zeggen dat er vertragingen zijn bij de levering.

Mij werd niks gezegd over het doormailen van keys.....

Ik denk dat ik nog maar eens ga mailen, want op dit moment staat er bij de Windows 7 dvd's op hun site ook weer "onmiddelijk leverbaar" terwijl daar gisteren nog een levertijd van 10 dagen stond.

[ Voor 4% gewijzigd door Quagmire84 op 09-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsterrip
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 12:32
Armageddon_2k schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:51:
Mijn duits is niet echt optimaal.
Ik heb een bestelling gedaan, en heb nu de bevestigingsmail binnen.
Maar ik neem aan dat ik nog wel moet betalen :p
"Vorauskasse" is vooruitbetalen (neem ik aan). Maar welke van de tig nummertjes moet ik vermelden bij het overmaken van het geld?
Ben je er uiteindelijk uitgekomen? ik zit namelijk met hetzelfde probleem. heb wel een IBAN en BIC in die mail staan maar niet een nummer wat mijn betaling moet identificeren als mijn betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

(jarig!)
hamsterrip schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:04:
[...]
Ben je er uiteindelijk uitgekomen? ik zit namelijk met hetzelfde probleem. heb wel een IBAN en BIC in die mail staan maar niet een nummer wat mijn betaling moet identificeren als mijn betaling.
Ja, ik kreeg een mail van PcFritz over hoe en wat.
Je kan via je PcFritz account naar "mein konto", dan rechts "mein bestellungen"
Daar heb je een overzicht met je bestelling. Daar staat ook je Bestellnr.
Deze moet je vermelden als onderwerp in je overboeking.

Ik heb het eergisteren over gemaakt, mijn bestelling staat op "Bestellung wurde noch nicht bearbeitet".
Maar ik ga er vanuit dat internationaal geld wat langer duurt allemaal.
Ramzzz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:41:
Na bestelling en betaling (cc) heb ik even twee weken gewacht, en toen gemaild over het uitblijven van levering.

Antwoord:
[...]
Dus met een image 'gewoon' installeren, of even geduld.

Ik denk dat ik nog even wacht, ik heb geen haast, en installeren vanaf een iso-een image kan altijd nog. :)
Hoe kunnen ze jou van een key voorzien als ze deze zelf nog niet binnen hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Armageddon_2k op 10-10-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Armageddon_2k schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

Ja, ik kreeg een mail van PcFritz over hoe en wat.
Je kan via je PcFritz account naar "mein konto", dan rechts "mein bestellungen"
Daar heb je een overzicht met je bestelling. Daar staat ook je Bestellnr.
Deze moet je vermelden als onderwerp in je overboeking.

Ik heb het eergisteren over gemaakt, mijn bestelling staat op "Bestellung wurde noch nicht bearbeitet".

[...]

Hoe kunnen ze jou van een key voorzien als ze deze zelf nog niet binnen hebben?
Die vraag heb ik hen - onder meer - ook reeds gesteld. ;)

Antwoord: ze gaan maandag op de post!

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 10-10-2013 13:38 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

(jarig!)
Mijn bestel status is inmiddels ook veranderd naar groen :)
Ik zag ook dat mijn leveringsadres nog op Duitsland stond, ik heb dit maar even aangepast.
Had het ze ook al gemaild, anders moeten ze lang zoeken in Duitsland.

[ Voor 58% gewijzigd door Armageddon_2k op 10-10-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Laatst online: 26-09 09:34
Armageddon_2k schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:09:

Nee hoor, een IBAN-overboeking moet tegen dezelfde voorwaarden verwerkt worden als een binnenlandse betaling, dus het bedrag zal vanaf een Nederlandse bankrekening binnen 24 uur op de Duitse rekening bijgeboekt zijn (wat meestal sneller is dan een Duitse binnenlandse betaling). Dát is ook dankzij de EU.

Overigens zegt Maik Mahlow de eigenaar van PCFritz.de over zichzelf dat hij terminaal kankerpatient zou zijn. Zie bijvoorbeeld: http://www.stern.de/panor...osse-pr-show-2060398.html en http://www.express.de/koe...mahlow,2856,24494440.html

[ Voor 3% gewijzigd door wian_gn op 13-10-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:45
M'n broer krijgt nu een melding dat z'n productcode ongeldig is. Aan het eind van afgelopen week heb ik een key en een linkje gekregen via de mail en de key die daar in zat is nu niet meer geldig lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

(jarig!)
Insert12 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:54:
M'n broer krijgt nu een melding dat z'n productcode ongeldig is. Aan het eind van afgelopen week heb ik een key en een linkje gekregen via de mail en de key die daar in zat is nu niet meer geldig lijkt het..
Is dat alleen via online registratie? Lees anders even terug in het forum, er zijn meer mensen die telefonisch moesten registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 25-09 11:09
"Hello Mr. xxx,

The trademark pcfritz.de was taken over by the le-na company.The old company onlinestore GmbH is no longer available. The new company will not refund old orders like yours but as a sign of goodwill, your order will be redelivered. If you don't accept this please contact a lawyer and sue the onlinestore GmbH for your refund."

Top :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Zo, dat is wel een bericht zeg. Maar het is voor jou op zichzelf toch mooi dat ze alsnog leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dcl! schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:24:
Zo, dat is wel een bericht zeg. Maar het is voor jou op zichzelf toch mooi dat ze alsnog leveren?
Mag ook wel, wacht al zes weken of zo op een terugbetaling. Vier maal gemaild, nul resultaat.

Meteen maar op V&A/MP die dingen. Heb er helaas weinig aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 16-10-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat hun rekeningen zijn geblokkeerd, dus ze kunnen niet terugbetalen.

Wel de volgende opmerking op de site:
mit Service Pack 1
Multilanguage (DE, EN, ...)
DVD WIRD NACHGELIEFERT
Artikel sofort lieferbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Senor Sjon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:35:
Denk dat hun rekeningen zijn geblokkeerd, dus ze kunnen niet terugbetalen.
Dat gedoe begon pas veel en veel later. Maar goed, niet meer boeiend ook, als ze maar iéts terug geven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

(jarig!)
Ramzzz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:13:
[...]
Antwoord: ze gaan maandag op de post!
Ramzzz, heb jij een idee hoelang zo'n zending duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Armageddon_2k schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:17:
Ramzzz, heb jij een idee hoelang zo'n zending duurt?
Duurde hier twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Brad Pitt schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:14:
"Hello Mr. xxx,

The trademark pcfritz.de was taken over by the le-na company.The old company onlinestore GmbH is no longer available. The new company will not refund old orders like yours but as a sign of goodwill, your order will be redelivered. If you don't accept this please contact a lawyer and sue the onlinestore GmbH for your refund."

Top :/
Is dit een algemene mail reactie welke is aangekondigd in een Facebook bericht, dat mensen via mail benaderd zouden worden indien zij een bestelling open hebben staan?

pcfritz.de
14 oktober

Liebe pcfritz.de Kunden, die pcfritz.de Onlinestore GmbH möchte sich hiermit nochmals bei Euch für die teilweise langen Lieferzeiten, welche aufgrund der drastischen Auswirkungen der MS-Vorwürfe vom 18. September 2013 entstanden sind, entschuldigen und sich für Euer Verständnis bzgl. der eingetretenen Verzögerungen bedanken. In der Zwischenzeit haben wir unermüdlich daran gearbeitet, unseren Kunden dennoch einen bestmöglichen Service zu bieten. Alle pcfritz.de Kunden mit noch offenen Bestellungen erhalten diese Woche per Email ausführliche Informationen zum bevorstehenden Versand ihrer Bestellung. Wir bitten Euch daher, solange möglichst von Rückfragen an unser (überlastetes) Support-Team abzusehen.

Vielen Dank und viele Grüße, Euer pcfritz.de Team.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hardware-lover schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:58:
Is dit een algemene mail reactie welke is aangekondigd in een Facebook bericht, dat mensen via mail benaderd zouden worden indien zij een bestelling open hebben staan?
Nee ik had een andere initieele mail gekregen, namelijk deze:

"Lieber pcfritz.de Kunde,

hiermit möchten wir Sie darüber informieren, dass die Le-Na GmbH Berlin den Geschäftsbetrieb inkl. Online-Shop der pcfritz.de Onlinestore GmbH zum 15.10.2013 mit dem Ziel übernommen hat, den Online-Shop weiter zu entwickeln und die bestehenden Geschäftsfelder weiter auszubauen.

Die Verbindlichkeiten der pcfritz.de Onlinestore GmbH sind in diesem Zusammenhang nicht von der Le-Na GmbH übernommen worden, sondern bei der pcfritz.de Onlinestore GmbH verblieben.

Die bestehenden Kundenbeziehungen von pcfritz.de möchte die Le-Na GmbH gerne weiter betreuen und intensivieren.

Allen Kunden mit noch offenen Bestellungen sowie mit bereits stornierten Bestellungen bietet die Le-Na GmbH daher im Wege der Kulanz an, die bei der pcfritz.de Onlinestore GmbH bestellten Waren kurzfristig zu liefern.

Wir bitten in diesem Zusammenhang diejenigen Kunden mit bereits stornierten Bestellungen um Verständnis, dass wir zwar keine Gutschriften gewähren können, stattdessen aber aus Kulanz die originäre Bestellung erfüllen, ohne dass die Le-Na GmbH dazu rechtlich verpflichtet wäre.

Wir freuen uns, sie weiterhin als pcfritz.de Kunden betreuen zu können und werden Ihnen schon in Kürze ein attraktiv erweitertes Produkt- und Dienstleistungsangebot im Onlineshop www.pcfritz.de präsentieren.

mit freundlichen Grüßen

Le-Na GmbH
www.pcfritz.de"

Begreep ik niet 100%, stelde een vraag waarop dan weer bovenstaande tweede mail terug kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het lijkt wel alsof dat alleen een virtuele overname is door een BV die niet onder vuur ligt. Geen refunds, want het geld zit vast in de oude BV, maar leveren kunnen ze blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat verklaart dan waarschijnlijk meteen waarom PayPal en creditcard geen betalingsopties meer zijn(?). Wilde vanmiddag nog bestellen maar ik wacht nu eerst wel af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Had al besteld maar nog niet betaald. Kan ik dus ook beter niet doen begrijp ik..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Vandaag twee codes ontvangen met de post. Geen dvd's maar zo te zien wel de originele code stickers. Eind augustus al besteld en betaald maar door probleem met 32bit versie nooit verzonden. Nu dus toch binnen, hoop dat de codes het (blijven) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

(jarig!)
@Ramzzz
Heb jij hem al binnen? Aangezien ze afgelopen maandag verstuurd zouden worden.
Ik heb nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
-Edit sorry.

[ Voor 96% gewijzigd door Royeboi op 21-10-2013 12:22 . Reden: foute post, verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verzengings status staat nu ineens dat het pakketje geleverd is! Maar ik heb nog niets mogen ontvangen.
Dus maar weer in de pen klimmen. :(

@Royboi 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
Ik heb mijn 3 lic.stickers net ook keurig per post gehad. Waren al eerder gescant en gemaild, maar stickers zijn toch wel nodig.
De DVD , ach, had leuk geweest, maar de genoemde link voor downloaden werkte prima op usb stick:
http://msft.digitalrivercontent.net/win

Ik vind echt het prijzenswaardig, dat ze ondanks de inval toch nog hun verplichtingen met leveren na komen.
Had er eerlijk gezegd een hard hoofd in, maar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ergens eind september mijn win7 van pcfritz geïnstalleerd, erg lang gewacht met activeren.
En jawel, vandaag een zwart scherm.
Ik moest de zaak telefonisch activeren, en ik kan weer mijn eigen bureaubladachtergrond kiezen...
Of draai ik nu een illelegale windows?
Nahja, whatever, het werkt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Inmiddels heb ik ook per mail een key ontvangen met een downloadlink. Te verwachten is dus begrijp ik dat de key niet zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:53:
Zo, ergens eind september mijn win7 van pcfritz geïnstalleerd, erg lang gewacht met activeren.
En jawel, vandaag een zwart scherm.
Ik moest de zaak telefonisch activeren, en ik kan weer mijn eigen bureaubladachtergrond kiezen...
Of draai ik nu een illelegale windows?
Nahja, whatever, het werkt... :+
Dus je had nooit eerder geactiveerd? Telefonisch is gewoon met een computer. Gelukkig krijg je de retourcode per SMS. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Senor Sjon,
Hier geen probleem, het werkte zonder problemen, lees mijn win7 is geactiveerd.
Dus hier heb ik volgens MS een legale windows.
[BRAINFART], de computer van MS vroeg mij op hoeveel systemen ik win7 had.
Had ik misschien toch moeten aangeven dat ik het meerdere machines zou hebben staan?
BTW, het staat maar op één machine, maar de vraag van MS geeft toch te denken...
Achteraf zou ik de mogelijkheid met deze licentie toch geprobeerd moeten hebben?

Ai, of ben ik nu een Überslechte 'gebruiker'... >:)

Even een stevige edit:
activeren is hier met de vaste telefoon gedaan, niks geen gezeik met een mobile foon,
heb een nokia1600, en daar wil je niets,_ik herhaal_niets mee activeren... :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoezo? Het is gewoon eindeloos nummers intikken. Ik ben blij dat de optie er is om een SMS met de retourcode te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

(jarig!)
Net een mailtje gehad van pcFritz, ik dacht ik deel em hier even:
Lieber Kunde,

infolge der Übernahme des Onlineshops pcfritz.de haben wir alle Kunden über anstehende Lieferungen informiert.

Die Belegschaft hat in Sonderschichten am letzten Wochenende sämtliche ausstehenden Sendungen für den Versand vorbereitet, so dass diese am Montag, dem 21.10.13, an unseren Logistikdienstleister übergeben werden konnten. Im Rahmen der Sendungsverfolgung mussten wir gestern leider feststellen, dass die Ausführung des Versandauftrags gestoppt wurde.

Auf unsere Nachfrage hin wurde uns vom Logistikunternehmen mitgeteilt, dass das bestehende Kundenkonto von pcfritz.de durch den neuen Betreiber des Onlineshops nicht weiter nutzbar ist. Leider nimmt die Einrichtung und Aktivierung des neuen Kundenkontos einige Tage in Anspruch. Darüber hinaus müssen sämtliche Sendungen nun manuell umgelabelt werden. Die hieraus resultierende erneute Verzögerung bitten wir vielmals zu entschuldigen und bedanken uns für Ihr Verständnis.
Mit freundlichen Grüßen

Ihr pcfritz.de Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Helaas, ik krijg nu de melding dat mijn versie niet legitiem is... (:
Zo'n 6 weken kunnen gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door dcl! op 25-10-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dcl! schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:33:
Helaas, ik krijg nu de melding dat mijn versie niet legitiem is... (:
Zo'n 6 weken kunnen gebruiken.
Al geprobeerd telefonisch opnieuw te activeren? Hoe zou Microsoft namelijk moeten weten welke licentie stickers zijn verkocht door deze webwinkel?

Is er trouwens een manier key's te controleren zonder te activeren? Er liggen er hier namelijk nog een paar ook afkomstig van deze webwinkel.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 25-10-2013 22:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:29:
[knip]
[BRAINFART], de computer van MS vroeg mij op hoeveel systemen ik win7 had.
Had ik misschien toch moeten aangeven dat ik het meerdere machines zou hebben staan?
BTW, het staat maar op één machine, maar de vraag van MS geeft toch te denken...
Achteraf zou ik de mogelijkheid met deze licentie toch geprobeerd moeten hebben?

Ai, of ben ik nu een Überslechte 'gebruiker'... >:)

[knip]
Aangezien deze key op één product geactiveerd mag zijn, heeft het geven van het antwoord >1, op de vraag op hoeveel systemen de sleutel in gebruik is, beslist niet het gewenste gebruikers-effect.

M.a.w., dat geeft enkel als resultaat dat er niet geactiveerd kan worden ;)

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
~~~[html]
De licenties van Rakuten.de lijken voorlopig legaal te zijn, maar check dat bij Microsoft. Aankopen zoals altijd op eigen risico.

<b>Niet</b> bestellen bij PCfritz. Douane heeft een inval gedaan bij PCFritz.de op aangeven van Microsoft. Echtheid is onderwerp van onderzoek. Zie ook <a href="http://www.golem.de/news/microsoft-durchsuchung-bei-pc-fritz-wegen-illegaler-windows-7-kopien-1309-101686.html">hier</a>.~~~[/html]