Het centrale Samsung Ativ Book 8 topic

Inleiding
Omdat er voor zover ik kon zien nog geen centraal topic was over deze pracht machine heb ik er zelf maar eentje gestart. OP is wellicht niet de mooiste maar wellicht kan iemand daar later een bijdrage voor doen, dan vervang ik m. Aanvullingen zijn ook meer dan welkom. Dit topic is ontstaan aanleiding van het topic Gezocht: snelle laptop ter vervanging van Elitebook hp8540w, welke eindigde in een Ativ Book 8 discussie en hulp topic nadat de juiste laptop was uitgezocht.
Specs en features
>> SSD vervangen
pricewatch: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X01NL
pricewatch: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL
Let op! Het kan zijn dat Misco.nl niet opgenomen is in de pricewatch! Daar is/was ie echter voor 1330 euro te verkrijgen. (De x02 versie met win8 pro en verlengde garantie) Tevens bied/bood campusshop.nl em voor 1400 euro aan.
Welke Tweakers?
De volgende tweakers hebben dit juweeltje aangeschaft, of een variant daarvan:

Inleiding
Omdat er voor zover ik kon zien nog geen centraal topic was over deze pracht machine heb ik er zelf maar eentje gestart. OP is wellicht niet de mooiste maar wellicht kan iemand daar later een bijdrage voor doen, dan vervang ik m. Aanvullingen zijn ook meer dan welkom. Dit topic is ontstaan aanleiding van het topic Gezocht: snelle laptop ter vervanging van Elitebook hp8540w, welke eindigde in een Ativ Book 8 discussie en hulp topic nadat de juiste laptop was uitgezocht.
Specs en features
- pricewatch: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL
- Intel Core i7 3635QM
- 15.6" 1920x1080 (Full HD 1080p) touch PLS scherm
- Radeon HD8870M 2GB DDR5
- 8GB DDR3 gesoldeerd, 1 vrij slot.
- 1TB HD (geen SSD -> vervangen!)
- Intel® Centrino® Advanced-N 6235, 2 x 2 802.11abg/n (up to 300 Mbps)
- Strak afgewerkt
- Robuust
- Redelijk licht en behoorlijk dun!
- Nauwelijks tot geen throtteling bij hoge belasting
- Nauwelijks tot geen lawaai, ook bij belasting niet.
- reviews: Ativ Book 8: uitstekende laptop met één enorm mankement
- productreview: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL review door EXpaND
>> SSD vervangen
- YouTube: Quick guide to install SSD in Samsung Series 7 Chronos/Ativ Book 8 + Test run
- YouTube: How to Open Up Samsung Series 7 Ultra for Upgrades (let op, bij de Ativ book 8 hoef je niet de rand bij het scherm los te klikken, maar kun je die 'naar achter' duwen.)
- Notebookreview bevat een heleboel nuttige info. Belangrijkste dingen zullen ook in het topic hier komen te staan.
- NP770Z5E-S01 Series 7 Mat scherm
- NP780Z5E-S01 Series 7 Touchscreen Glossy
- NP880Z5E-X01 Ativ Book 8 Touchscreen Glossy Win 8
- NP880Z5E-X02 Ativ Book 8 Touchscreen Glossy Win 8 Pro
pricewatch: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X01NL
pricewatch: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL
Let op! Het kan zijn dat Misco.nl niet opgenomen is in de pricewatch! Daar is/was ie echter voor 1330 euro te verkrijgen. (De x02 versie met win8 pro en verlengde garantie) Tevens bied/bood campusshop.nl em voor 1400 euro aan.
Welke Tweakers?
De volgende tweakers hebben dit juweeltje aangeschaft, of een variant daarvan:
- dazh (uit engeland de NP770Z5E-S01)
- denpries
- EddoH
- frennek
- RegularJohn
- PressPlayOnTape
- ViDector
- EXpaND
- Gebruik bij het maken van een recovery disk op USB een USB2 disk. Er zijn problemen met het gebruik van een USB3 stick.
- 3dMark11 draait niet met de de standaard geinstalleerde Catalyst drivers. Wil je 3dMark11 draaien, installeer dan de 13.5 beta driver. Zie OP op: Notebookreview Forum. Als je deze drivers geinstalleerd heb, zorg dan ook dat je de instructies in de volgende post uitvoert, om problemen met het terugschakelen naar de intel GPU te voorkomen in Win 8 Metro interface: Notebookreview Forum
[ Voor 15% gewijzigd door EddoH op 09-08-2013 15:11 ]