Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Samsung Ativ Book 8 - Nu al kadoek? Wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Ik heb 'last' van een 5cm brede verkleurde band over mijn beeldscherm (maakt niet uit wat ik doe) en ik vrees dat er ergens dus iets kadoek is. Hardwarematig stuk dus.

Heb er maar een filmpje van gemaakt:

YouTube: samsung ativ book8 display problem

Een kleine 1.5 week geleden had ik het voor het eerst voor max een minuutje. Een paar dagen geleden nog eens, vanmorgen weer, en nu vanavond weer, maar dan blijvend.

Eerst dacht ik dat het wellicht met warmte te maken had maar dit blijkt niet het geval te zijn. Laptop wordt helemaal niet belast tijdens het filmpje (of minimaal). Overigens: switchen van grafische kaart (interne of GPU) maakt niet uit. Andere resolutie ook niet. Positie band blijft exact hetzelfde

Wat zou het kunnen zijn? Klotige is, bij garantie ben ik laptop 2 tot 3 weken kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door denpries op 16-09-2013 22:15 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:42
Het lijkt mij een kapotte verbindingskabel naar het scherm toe. Ik zou dit zeker gewoon door garantie laten verhelpen en niet zelf proberen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• denpries
Hier nog even een plaatje, met fototoestel genomen. Scheidslijn van die band zit precies in midden van tweakers logo.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/5531506a59147ff46c5581ecb7501a1d.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door denpries op 16-09-2013 22:27 ]

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:23
Helaas toch echt een garantie kwestie!

[ Voor 41% gewijzigd door Patatjemet op 16-09-2013 22:34 ]

- raid does not fix stupid -

• denpries
Lijkt mij ook ja helaas.

Net getest, en via HDMI / VGA / WIDI doet het probleem zich niet voor. Alleen op het scherm zelf.
Ook aangezet na 3 uur uit staan, en dan op GRUB laten wachten. Al binnen 2 minuten verschijnt de band vanzelf, nog in het grub keuz menu dus

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Niet mee klooien en terugsturen, is zo te zien een slechte verbinding tussen scherm en moederbord.
Wel heel vervelend dat je dan je laptop kwijt bent...

Verwijderd

Volgens mij is dat een scherm probleem, geen kabel probleem. Bij een kabel probleem zou je helemaal geen beeld krijgen, of een probleem over je hele scherm. De breedte van de band komt volgens mij ongeveer overeen met hoe het paneel intern wordt aangestuurd.

In elk geval, het is een gevalletje garantie.

• denpries
Sinds gisteren is ie onderweg. Ben benieuwd. Zit nu even opgescheept met een HP655 :/

• denpries
... Service request in process ... Duurt me nu al veel te lang :'(

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Des te blijer ben je als je hem terug hebt :+

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:22

auto660

1991 240 GL Brick

EddoH schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:54:
Des te blijer ben je als je hem terug hebt :+
>:) :(

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• denpries
update: Product delivered to ComServe. Service request on hold. Await delivery components.

Zou je later ook nog te horen krijgen wat er precies aan de hand was

[ Voor 28% gewijzigd door denpries op 24-09-2013 09:06 ]

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
denpries schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:05:
update: Product delivered to ComServe. Service request on hold. Await delivery components.

Zou je later ook nog te horen krijgen wat er precies aan de hand was
Bij een andere fabrikant (Sony) heb ik ook wel eens een reparatieprocedure gehad, en daar zat er bij terugkomst netjes een briefje bij (soort checklist) met wat er was vervangen/opgelost.

• denpries
Update: Product delivered to ComServe. Service request in process.
Onderdelen dus binnen kennelijk

• denpries
Service request in process. Preparation shipment to customer

Zo dan? Zou het echt zo snel gaan? Of hebben ze stiekem toch niets gedaan

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als ze de betreffende onderdelen binnen hebben kunnen ze vrij snel het ding uit elkaar halen en e.a. om wisselen qua parts..

Misschien dat je hem morgen / zaterdag al terug hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 26-09-2013 11:44 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Niet om lelijk te doen, maar als je meten aankomt met 'bij garantie ben ik hem 2 tot 3 weken kwijt' en 'duurt me veel te lang', koop dan in het vervolg geen samsung, maar zakelijk merk met next business day garantie. Als mijn zakelijk werkpaard stuk gaat staat er de volgende dag een monteur op de stoep.

• denpries
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:39:
Niet om lelijk te doen, maar als je meten aankomt met 'bij garantie ben ik hem 2 tot 3 weken kwijt' en 'duurt me veel te lang', koop dan in het vervolg geen samsung, maar zakelijk merk met next business day garantie. Als mijn zakelijk werkpaard stuk gaat staat er de volgende dag een monteur op de stoep.
Heb je ook wel gelijk in. Maar is evengoed wel zuur als zo een product zo snel al manko's heeft, helemaal gezien de prijs.

Toevoeging: hij schijnt vandaag al afgeleverd te worden op mn werk :) morgen ophalen dus

[ Voor 7% gewijzigd door denpries op 26-09-2013 15:28 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-11 17:02
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:39:
Tja, maar ik heb ook wel eens andere verhalen over Dell gehoord (m.b.t. de NBD), dat lijkt ook niet altijd allemaal even lekker te lopen.

Ik heb ook een probleempje met mijn Ativ Book 8: soms als ik hem uitzet dan gaan de internals weer aan (dit kan ik zien aan het lampje van de wifi en ik kwam eens 's ochtens beneden stond de laptop keihard te blazen in de tas, die ook behoorlijk warm was geworden).
Ik zet hem dan handmatig uit (aantal seconden de powerbutton inhouden).
Scherm gaat overigens niet aan.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Het is dat ik hem elke dag op school nodig heb, anders zou ik hem opsturen. Maar ach, na het uitzetten even checken of die ook echt uit staat is niet zo'n probleem.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hoe sluit je hem af? Via de powerbutton of via Windows? In je power profiles kun je instellen wat de behavior moet zijn van de powerbutton bij de betreffende power profile. Als windows update zijn gang gata tij het afsluiten wil het ook nog wel eens gebeuren dat er gereboot wordt ipv afgesloten.

• denpries
Je hebt ook kans dat ie stiekem op een soort slaap achtige stand gaat, en wakker wordt door een wireless muis die 'geklikt' wordt in de tas.

• denpries
Mijn flaptop doet het weer helemaal trouwens :) heel nieuw scherm + achterkant

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-11 17:02
EddoH schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:12:
Hoe sluit je hem af? Via de powerbutton of via Windows? In je power profiles kun je instellen wat de behavior moet zijn van de powerbutton bij de betreffende power profile. Als windows update zijn gang gata tij het afsluiten wil het ook nog wel eens gebeuren dat er gereboot wordt ipv afgesloten.
Gewoon via windows. Ik gebruik alleen de powerbutton om een afsluiting te forceren (wanneer eerdergenoemde probleem voorkomt).

Ik heb Hibernate uit staan en ik klik altijd op afsluiten. Windows update e.d. doen het altijd, geen problemen mee.

Hij doet ook geen reboot, maar het lijkt of het moederbord weer opstart samen met de componenten, maar zonder Windows te laden. Soms komt er ook een beeld, dan geeft hij aan dat er geen 'boot opties' zijn. Dus het lijkt of delen van de computer inschakelen terwijl anderen (o.a. de SSD en meestal maar niet altijd het scherm) uitblijven.
Vreemd verhaal, vraag me af waar het aan kan liggen.
Pagina: 1