Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gezocht: snelle laptop ter vervanging van Elitebook hp8540w

Pagina: 1
Acties:

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
beste mod-jes van Tweakers: hopelijk is dit topic volledig volgens LAA beleid :)
Beste allemaal

Momenteel zit ik met de handjes in het haar. Waar doe je goed aan, dat is de vraag. 'Vroeger' was ik wel into hardware maar het is al even geleden en de ontwikkelingen gaan rap.

De huidige situatie.
Ik het een 3 jaar oude hp elitebook 8540w i7 q 720m met een Quadro FX 880, gewone hd en een samsung 830 ssd van 64gb

Gebruiksdoel qua programmas
- Matlabben
- Beetje programmeren op ubuntu. Sneller compilen is beter.
- Heel veel huge-ass excel sheets door laten rekenen met dikke VBA scripts erachter. Momenteel duurt eea al tergend lang som, dus sneller is beter
- Veel andere minder intensieve office meuk
- af een toe een spelletje spelen zonder moeite is fijn. Hoeft niet allemaal op superultramegaturbo high res en all max, maar als het omhoog geschroefd kan worden is het fijn.
+ spellekes die ik speel zijn c&c generals 1 ( :') ) maar ook dota 2, guild wars 2. Die laatste 2 op hogere resolutie draaien en gewoon fatsoenlijk gamen zou leuk zijn. Maar dat gezegd hebbende: dit is niet de meest belangrijke eis. Op mijn huidige laptop kan ik bv gw2 niet eens draaien door die kut FX kaart, en dota heeft ook al moeite op resoluties > 1024x800.

Randvoorwaarden gebruik
- Ik neem mijn 4kg (incluis adapter) elitebook praktisch overal mee naar toe :') Dat ie wat zwaarder is is niet heel erg, maar wel een tikkie irritant. Voordelig is wel dat ie tegen een stootje kan.
- Als ik dan een keer naar Sittard vanaf Delft moet met de trein, dan is het erg fijn dat ik de complete trein rit (zegge: 2.5 uur) op dat ding kan werken. Is me bij mijn elitebook nog nooit gelukt want die gpu kan niet uit en dat slurpt stroom.
- Mensen moeten niet steeds uit het raam hoeven staren of er een boeing a380 opstijgt, bij normaal gebruik. Liefst ook niet als je wel een keer zit te gamen of een stuk zit te processen, maar een beetje fan geluid is normaal natuurlijk.
- 15" is zowel minimum als maximum. Kleiner is kut bij programmeren, groter kut bij vervoer.
- Mat scherm. Spiegelschermen zuigen.

Budget
Om en nabij de 1200 euro.

De oorsprong van dit topic en het probleem
Hoewel de laptop an sich nog prima voldoet, zeker na de SSD upgrade een half jaar geleden, ben ik toch op zoek naar iets nieuws. De oorspronkelijke gedachte was: als ik mijn laptop nu nog verkopen kan voor ~ 450 euro krijg ik er nog een mooi prijsje voor. Dat, plus een bedrag bijleggen, en btw aftrekken 'op de zaak' maakt dan eea interessant genoeg om een nieuwe laptop uit te kiezen.

Voorwaarde was wel: snelheid van het beestje moet minimaal 2x zo hoog worden (Hallo, we zijn 3 jaar verder), rammend snel opstarten (SSD+mooie CPU dus) , en als het even kan wil ik er dus af en toe ook op kunnen ontspannen met een spelleke zonder dat mijn vingertoppen eraf branden, mijn trommelvliezen beschadigen of het spel uberhaupt niet normaal te spelen is op degelijke fps. Volgende voorwaarde was verder: fatsoenlijke batterij tijd, strak design en licht gewicht. Allemaal a la ultrabooks dus.

Verdere optionele dingetjes welke ik nog bedacht had

touchscreen.
Gaat em niet worden. Leek leuk maar is kut. Ga je nooit gebruiken, duurder, en vereist een spiegelscherm.

Widi
Lijkt mij nog steeds een van de betere uitvindingen sinds het wiel. Heb me er nog niet heel veel over ingelezen (precies alle ins/outs/latency) maar ik begrijp dat je er elk scherm / tv / whatever mee kunt aanturen. Zou fijn zijn om zakelijk presentaties te geven bijvoorbeeld zonder al te afhankelijk te zijn van hun externe troep. Echter: waarschijnlijk veel duurder

Haswell
Leek mij behoorlijk future proof. Nieuwere technologie dus zal wel beter zijn! Of niet per se? Lees bij kopje vergaarde kennis verder.

backlit keyboard
is soms wel fijn. maar moet ook uit kunnen

Vergaarde kennis na eerdere zoektochten en bedenksels
- haswell is helemaal niet altijd (veel) beter. Zo verschillen de i7-3630QM en de i7-4700QM maar 5 dollar in adviesprijs en zijn de prestaties van de laatste nou ook weer niet zo veel beter. (http://cpuboss.com/cpus/I...Q-vs-Intel-Core-i7-3630QM). Blind staren op haswell lijkt me dan ook niet echt een strak plan. Mocht ik er voor kiezen om geen dedicated GPU er bij te willen hebben is het echter wel een voordeel om de Haswell te kiezen uiteraard. Echter, Iris pro CPU's zijn nog niet heel erg veel ingebouwd in laptops zo ver ik kan zien, en zijn eigenlijk geen beste keuze aangezien de cpu's dan weer vooral op processor kracht lijken in te boeten.

- Over ultrabooks en haswell... ze zijn ook niet per se zuiniger. Dit is alleen het geval in de ultrabook series ( U ) van die processors kennelijk. Maarja, waar mijn oude processor (die i7 q 720) ~3000 punten scoort blijven ook de hele dure versies van ultrabooks redelijk in de buurt zweven qua processor kracht. (de 4700MQ en de 3630QM scoren ~7500 which is > 2x zoveel) Toch een beetje jammer, ik dacht dat ze daar al wat verder in waren. Bovendien hebben de meeste ultrabooks geen dedicated GPU waardoor het af en toe spelen van spellekes wellicht discutabel wordt?

- De meeste laptops welke als zeer goede keus over komen, dwz nette cpu en ssd, hebben dan ineens geen SSD meer ingebouwd! Verder is moeilijk in te schatten of er een SSD bijgeprikt kan worden. Het is wel een vereiste namelijk.

- Vergaarde verdere kennis: er is kennelijk een helehoop crap op de markt. Kut toetsenborden, kut touchpads, hitteproblemen, throttling... Ik zoek wel iets waar ik in ieder geval als ik er zuinig op ben een jaar of 3 tegenaan kan kijken. In goed werkende staat! Vandaar ook dit topic. Elke keer als ik wat denk te vinden dan is er wel weer iets aan het handje of krijg ik toch weer bedenkingen als in: ja maar deze is echt FOKKING lelijk. :P

Voorkeursmerken lijstje
Heb ik eigenlijk niet. Alleen afkeurlijstje: Medion is een no go. Acer geef ik weer een kans. Vroeger was ie crap qua bouwkwaliteit maar ik lees weer veel positiefs!

Waar ik me maar bij neer moet leggen
Een zenbook-achtig uiterlijk laptop met minimaal 6 uur normaal gebruik (dus office/wat programmeren) met mogelijkheden tot af en toe goed gamen, SSD (128 gb min) en een CPU 2x zo goed als mijn huidige, ga ik niet vinden onder de 1500 euro. Sterker nog, ik ga die waarschijnlijk helemaal niet kunnen vinden. Ik moet kennelijk de concessie toch maken: of lifetime/gewicht/(stijl?) of performance. En ik denk dat ik dan toch voorlopig moet kiezen voor performance, omdat ik anders het idee heb dat ik net zo goed mijn huidige laptop kan behouden. (of dit echt zo is , is de vraag uiteraard)

Een kleine selectie van gevonden modellen
Dit zijn modellen welke ik niet per se de beste keus vind, want er schort altijd wel iets aan. Het meest recent kwam ik deze tegen:

Alternate 15CL58-GTX765
Een laptop met een i7 4700 haswell, SSD EN HD, en bovendien een fijne GPU en kleine prijs.
Echter... it sounds too good to be true. Dit BTO product (denk ik?) heeft amper reviews en als ik doorlees op tweakers vind ik een heleboel ongein over CLEVO gehannes. Hitte problemen, opstijgende F16s en throttling dus. En dan zou erg, erg jammer zijn. Ik moet zeggen dat ik over dit specifieke type echter nog geen echte review heb gezien.

Bijna hetzelfde als de vorige optie is de vulcan 15" laptop van xnotebooks. Sterker nog... is dit niet gewoon dezelfde laptop in een ander jasje? Ook een relatief klein prijsje voor wat er in zit, alleen zit hier nog geen SSD in (die moet ik zelf dus los kopen)

Een laptop waar ik iets minder 'angstig' over ben is deze: pricewatch: Asus N56VB-S4054H . Fijne processor, GT740M lijkt alleen wel 2x zo 'slecht' te zijn als de GT765M (fijn nvidia, superhandig al die codes :| ) volgens http://www.notebookcheck.net/ maar wellicht voldoet ie nog prima. Wel heb ik het idee dat die GPU nog 'slechter' is dan mijn huidige quaddro FX880 en das niet de bedoeling. Ook jammer is: geen SSD. Kan er lijkt mij ook niet bijgezet worden en er klinken nare verhalen over de batterij tijd. Kleiner prijsje (maarja, dit hoeft niet per se)

Ook een optie: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (NZQMAMH) . Ook hier echter: bekender merk, cpu is prima, maar geen SSD en GPU zelfs nog 'slechter'. Wel ook een kleiner prijsje.(ook hier geldt: prijsje kleiner is mooi, maar hoeft niet als ik er betere allround specs en gebruiksgedrag zoals warmteafvoer e.d. voor krijg)

En nu dan...
Het niet meer weten. Ik dacht het even te weten met die alternate (of de xnotebook versie) maar kennelijk is de gebruikservaring kut as in: enorme hitte, veel herrie, vooral door slechte bouwkwaliteit / design. Ik besef dat dit wellicht ook komt door de GPU, want ja die slurpt graag energie. Maar throttling is nooit ok vind ik. Als je een laptop op een degelijke standaard zet (zonder fans) moet ie het gewoon goed blijven doen. Anders koop ik wel een 1ghz ding als ie throttled tot 800mhz vanwege de warmte.

Even heel kort nog: wil een significante cpu increase, ssd (liefst ook nog hd), en een redelijk goede gpu zou fijn zijn. GPU heb ik echter niet echt verstand van maar hoef niet zo nodig dikke nieuwe games op ultrahigh, ben casual gamer daarin. Als het het lijstje van boven iig zonder problemen maar doen kan. Verder minimaal 3, 4 uur 'normaal' kunnen officen zonder stroom is een pre. Mat scherm is een vereiste. Maar ik val dik in herhaling ;)

Help!

referenties gebruikt:
http://www.tweakers.net
http://www.tomshardware.com/
http://www.cpuboss.com
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
http://ark.intel.com/products/75117

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11 10:43
Asus N56, 500GB hdd eruit knallen, en er een 256 / 512GB ssd in zetten. Dat kost je met een 840 Evo rond de 150 - 300 euro respectievelijk. Dan ben je alsnog minder dan 1200e kwijt.

Die GT 740m is velen malen sneller dan je FX880M. We hebben het over ruwweg 100 vs 400 cuda-cores, en de GT 740m is een stuk hoger geklokt. Met die GT 740m kun je de spellen die je noemt prima spelen, alleen inderdaad niet met alle eye candy aan.

Die Y510P van Lenovo ziet er wel veelbelovend uit. Die heeft als het goed is plek voor een tweede hdd, dus kun je er voor 150 euro een 250GB ssd instoppen, en dan heb je icm 1TB-hdd meer dan genoeg opslagruimte, een snelle gpu en een snelle cpu.

[ Voor 22% gewijzigd door Marc Rademaker op 30-07-2013 19:04 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als je nog student bent kan je via campusshop de samsung series 8 die laatst door tweakers is gereviewed voor 1400 krijgen.
Heb je overigens al naar de lenovo y510p (zonder sli, met gtx 755) voor 1050:http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_01lap/01_laptops/productdetails/80011681/lenovo_ideapad_y_series_y510p_00303nl/59387643/default.aspx
De asus N56 of de Lenovo y500 voor 877 euro bij Paradigit
Of de asus n550 (full hd ips scherm editie)die nog niet uit is in NL, hier is een review van de low res editie: http://www.notebookcheck....01H-Notebook.97649.0.html

[ Voor 41% gewijzigd door Frozen op 30-07-2013 19:07 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Volgens mij zijn er 3 obvious opties:

De al genoemde asus N56.
De sony S15, een gewicht onder de 2KG. Relatief luidruchtig onder load, 35W quadcore
De Latitude E6540, of eventueel thinkpad variant. Beter maar momenteel duurder en met mindere grafische kaart (low-end quadro in plaats van midrange AMD).

Hiermee zou je 5, 5 en 9 uur accuduur moeten kunnen halen op lage helderheid. Schroef de helderheid wat op, en je komt nog aan het einde van je treinreis. Mijn wat oudere latitude doet het een uur of 6 als je het rustig aan doet met de helderheid maximaal. Overigens beweert notebookcheck dat de nieuwe latitude 6½ uur haalt, maar het lijkt mij dat dat niet kan kloppen als precies dezelfde notebook van 2 generaties terug het al langer doet.

Waarom je de alternate notebook zou nemen zie ik niet. Het is verreweg de meest luidruchtigste notebook uit de lijst, en de notebook met de slechtste koeling, ergonomie en accuduur. Het maximum geluidsniveau van mijn latitude of N56 ligt 2 db boven het minimum wat de alternate notebook uit stoot. Het maximum ligt 16 db hoger, terwijl je aangeeft dat de grafische kaart niet het belangrijkste is.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:04:

De al genoemde asus N56.
De sony S15, een gewicht onder de 2KG. Relatief luidruchtig onder load, 35W quadcore
De Latitude E6540, of eventueel thinkpad variant. Beter maar momenteel duurder en met mindere grafische kaart (low-end quadro in plaats van midrange AMD).
[knip]
De sony is overigens deze: pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

[ Voor 43% gewijzigd door Frozen op 30-07-2013 19:18 ]

• denpries
edit:
dit had stef ook al gemeld,maar dan op paradigit site

Nog wat gevonden op campusshop:
Lenovo IdeaPad Y Series Y500-00619-NL, 877 euro
Heb daar verder nog niets over gelezen, maar lijkt mij ook prima in het rijtje opties passen?

Belangrijkste kenmerken
• Intern geheugen: 8 GB
• Opslagcapaciteit HDD: 1 TB
• Opslagcapaciteit SSD: Geen <--- wel beetje jammer, maar kan die er bij geprikt?
• Processorfamilie: 3e generatie Intel® Core™ i7
• Resolutie: 1920 x 1080 Pixels
• Schermdiagonaal: 15.6"
• Touchscreen: Nee
• Videokaart familie: NVIDIA GeForce GT 750M

[ Voor 66% gewijzigd door denpries op 31-07-2013 11:45 ]

• denpries
Ik snap alleen niet echt wat de 200 euro meerprijs oplevert van
http://www.paradigit.nl/p...3nl/59387643/default.aspx
t.o.v
http://www.paradigit.nl/p..._nl/59381814/default.aspx

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-755M-vs-GeForce-GT-750M
http://cpuboss.com/cpus/I...Q-vs-Intel-Core-i7-3630QM

zoveel verschil is het niet... of zie ik iets anders over het hoofd.
. Ben wel nog een beetje huiverig over de touchpad van deze laptops. Staat niet bijster veel goeds over. Of is dat met de synaptics versie geen issue?
Waarom je de alternate notebook zou nemen zie ik niet. Het is verreweg de meest luidruchtigste notebook uit de lijst, en de notebook met de slechtste koeling, ergonomie en accuduur. Het maximum geluidsniveau van mijn latitude of N56 ligt 2 db boven het minimum wat de alternate notebook uit stoot. Het maximum ligt 16 db hoger, terwijl je aangeeft dat de grafische kaart niet het belangrijkste is.
Ik probeerde al mijn serieuze twijfels aan het licht te brengen over deze laptop. Omdat ik het sterke vermoeden had dat los van de componenten zelf , de bouwkwaliteit en herrie gewoon ondraaglijk zijn. Ik heb ook nog steeds het vermoeden dat dit voor de Xnotebook ook geldt, maar daar heb ik nog niets over kunnen vinden / gehoord hier.

[ Voor 47% gewijzigd door denpries op 31-07-2013 12:07 ]

Verwijderd

alternate en xnb verkopen gewoon precies dezelfde laptop van de fabrikant clevo.
De 2e variant is in de aanbieding.

Volgens vinand is de Y510p slechter dan de Y500. Ik zou zelf eerder de N56 aanraden, die zou een langere accuduur moeten hebben en bereikt geen oppervlaktetemperatuur van 30° boven ambient..

• denpries

De al genoemde asus N56.

Hiermee zou je 5, 5 en 9 uur accuduur moeten kunnen halen op lage helderheid. Schroef de helderheid wat op, en je komt nog aan het einde van je treinreis. Mijn wat oudere latitude doet het een uur of 6 als je het rustig aan doet met de helderheid maximaal. Overigens beweert notebookcheck dat de nieuwe latitude 6½ uur haalt, maar het lijkt mij dat dat niet kan kloppen als precies dezelfde notebook van 2 generaties terug het al langer doet.

Die latitude is wel 'aan de prijs' , helemaal aangezien er nog geen echte SSD in zit.
http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1

Wel een goede CPU (4800MQ) en dik prima GPU HD 8790M . Wel fokking zwaar :P als je de review mag geloven bjina 3.5 kilo... http://www.laptopmag.com/.../dell-latitude-e6540.aspx

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:15

Verwijderd

denpries schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:25:
[...]

Die latitude is wel 'aan de prijs' , helemaal aangezien er nog geen echte SSD in zit.
http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1

Wel een goede CPU (4800MQ) en dik prima GPU HD 8790M . Wel fokking zwaar :P als je de review mag geloven bjina 3.5 kilo... http://www.laptopmag.com/.../dell-latitude-e6540.aspx
3KG volgens notebookcheck. Met de 6-cel accu is hij nauwelijks ( < 100gr ) zwaarder dan de N56.

Het is misschien wat buiten het budget, maar als de N56 en sony S15 je niets lijken, dan weet ik niets te anders dan de latutude en thinkpad reeks wat dan nog een optie zou kunnen zijn. Al ben ik dan nog de samsung ativ book 8 vergeten, maar die is niet bepaald goedkoper.

De N56 en sony S15 leveren wel kwaliteit, maar bieden niet de mogelijkheid je laptop te mishandelen zoals je van een elitebook gewend bent.

• denpries
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:40:
[...]

3KG volgens notebookcheck. Met de 6-cel accu is hij nauwelijks ( < 100gr ) zwaarder dan de N56.

Het is misschien wat buiten het budget, maar als de N56 en sony S15 je niets lijken, dan weet ik niets te anders dan de latutude en thinkpad reeks wat dan nog een optie zou kunnen zijn. Al ben ik dan nog de samsung ativ book 8 vergeten, maar die is niet bepaald goedkoper.

De N56 en sony S15 leveren wel kwaliteit, maar bieden niet de mogelijkheid je laptop te mishandelen zoals je van een elitebook gewend bent.
Ja ik ben er al wel uit dat waarschijnlijk de N56 de best choice gaat zijn, voor zover ik nu in kan schatten. De S15 laat ik liever toch links liggen. Een SSD er in en hoppa.

Die 4800MQ blijft echter wel een tikkeltje aanlokkelijk. En ja, de dell is ook een stuk steviger. Maar ik raak wel een beetje in paniek van de aangekondigde throttling die beschreven wordt, plus 1200 euro en nog steeds geen SSD. Dat laatste suckt. Komt er een beetje op neer dat de N56 incluis SSD minimaal ~350 euro goedkoper gaat zijn. En of dat het prijsverschil waard is weet ik niet zo. Wel las ik ergens dat de N56 op het wsad gebied onaangenaam warm word.

Ander alternatief is: wachten op de N550. Maarja, die gaat voor mijn wensen ook niet weg onder de 1200 euro denk ik, en of ie een SSD heeft valt dan nog maar te bezien.

8)7

Verwijderd

De N56 en S15 hebben net zoveel last van throtteling als de latitude.

Naar de CPU zou ik niet al te veel kijken. Ik vervang mijn laptops als er upgrades te krijgen zijn op het gebied van accuduur en (scherm)kwaliteit. Dat de CPU 20% sneller is.. mhoah leuk, maar niet meer dan dat. Volgens notebookcheck is de i7-4800QM 9% sneller dan de i7-3630QM.

• denpries
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:59:
De N56 en S15 hebben net zoveel last van throtteling als de latitude.

Naar de CPU zou ik niet al te veel kijken. Ik vervang mijn laptops als er upgrades te krijgen zijn op het gebied van accuduur en (scherm)kwaliteit. Dat de CPU 20% sneller is.. mhoah leuk, maar niet meer dan dat. Volgens notebookcheck is de i7-4800QM 9% sneller dan de i7-3630QM.
Is het voornaamste argument voor die dell dan de bouwkwaliteit? (en is dat de 350 waard, tsja)

En wat denk je over mijn aanname betreffende de n550?

verder: hoe makkelijk is de HDD te vervangen voor een SSD, (die is vast niet meer te verkopen ook zeker :P) en wat doet dat met garantie? (N56) Wellicht kan er ook wel een HDD caddy in... http://hddcaddy.nl/

ativ book 8 zou ook leuk zijn... ook gelijk een mooi ding. maar nog zonder SSD dus dan issie echt veel te duur.

[ Voor 3% gewijzigd door denpries op 31-07-2013 13:05 ]

Verwijderd

De voornaamste argumenten zijn de bouwkwaliteit en accuuduur. Dat vind ik het waard, maar ik speel vals, want ik heb mijn latitude van marktplaats gehaald.

Wat ik van de N550 moet denken weet ik nog niet. Het IPS scherm is leuk, maar er wordt dan gekozen voor het slechtst mogelijke paneel. Daarnaast is de koeling iets minder dan op de N56. Hij zal ook wel duurder zijn.

De garantie vervalt niet bij het inbouwen van de caddy.

• denpries
Ik denk dat nu 2 opties overblijven.

De N56 en stiekem toch de Ativ book 8 die ik nooit heb genoemd omdat ie 'eigenlijk' te duur is.
Om in mona-toetjes termen te spreken, van die laatste wordt ik echt blij. Maar het is vooral een onderbuikgevoel. Op campusshop.nl is ie 1400 euro, maar dat is wel 520 euro duurder dan de N56.

overigens: pricewatch: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL is de X02 versie verkrijgbaar voor 1335 euro (misco ??) maar op zich wel relaxed dat het de 02 versie is aangezien

Even de dingen naast elkaar (correct me if im wrong) om een afweging te maken. Scores 0 tot 3 zijn redelijk willekeurig tegen elkaar afgezet, meer op gevoel dus.

Laptop
N56 vs Ativ book 8
prijs: 3 - 0
879 vs 1399
Cpu: 0 - 0
Intel Core i7 3630QM vs Intel Core i7 3635QM (maakt niet veel uit)
Gpu: 0 - 1 (?) (laatste is significant veel beter (toch?) maar ja... wat is het belang)
GT740M vs HD8870M
Opslag 1 - 0
optische schijf vervangen met SSD - HD vervangen met SSD
Batterijtijd0 - 1
ativ schopt kont wat dit betreft en ik weet zeker dat ik er makkelijk 4 uur mee kan doen. Maar hoe vaak komt dit echt voor dat ik het nodig heb?
Design/gewicht/looks0 - 2
Ativ ziet er veel mooier uit, en wordt er qua gevoel althans erg blij van.
Scherm 1 - 0
Ativ is superkleurecht. Maar heb ik dit heel hard nodig? Daarbij is Ativ glanzend, en dat vind ik toch echt best naar. Daarom 1-0 voor n56

6 - 4 voor N56 dus.

waarom vind ik dit nou geen leuke uitkomst :')

Ohja, kan verder niet echt inschatten wat die 2 doen qua bouwkwaliteit / geluidsproductie / warmte / throttling bij een keer stevig gebruik

[ Voor 4% gewijzigd door denpries op 31-07-2013 14:08 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je studeert in Delft aan de TU? Dan zou je de 'nieuwe' elitebook ook kunnen overwegen.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Prijs bij Misco is zonder btw. Edit: Lijkt erop dat dit toch met Btw is: dan is het een koopje. Daarnaast is je scherm 1- 0 voor de Asus niet echt terecht: Asus heeft een TN scherm en de Ativ Book 8 een PLS scherm. Ondanks dat de het een scherm glanzend is, is PLS superieur aan TN (en ja, dat zie je).

Voor throttling test van de Samsung, kun je deze er bij pakken als vergelijken, is de versie voor de Ativ naamsverandering en komt technisch voor 95% overeen: http://www.notebookcheck....1DE-Notebook.91341.0.html

N56: http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html

[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 31-07-2013 14:24 ]

• denpries
Mr_gadget schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:20:
Je studeert in Delft aan de TU? Dan zou je de 'nieuwe' elitebook ook kunnen overwegen.
Nope. Processor: top, zelfde als de N56. Echter zijn de warmteontwikkeling en lawaai: ontzettend kut. Heb er ervaring mee, bij mij viel ie regelmaig uit. Die quaddro kan ook niet 'uit' waardoor eea nog meer batterij slurpt. Verder heb ik die GPU totaal niet nodig en voor incidenteel gamen is het niet fijn. Evenals de N56 zit er overigens geen SSD in. Wel fijn is 3 jaar garantie op zowel pc als batterij, evenals bouwkwaliteit.

• denpries
EddoH schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:22:
Prijs bij Misco is zonder btw. Edit: Lijkt erop dat dit toch met Btw is: dan is het een koopje. Daarnaast is je scherm 1- 0 voor de Asus niet echt terecht: Asus heeft een TN scherm en de Ativ Book 8 een PLS scherm. Ondanks dat de het een scherm glanzend is, is PLS superieur aan TN (en ja, dat zie je).

Voor throttling test van de Samsung, kun je deze er bij pakken als vergelijken, is de versie voor de Ativ naamsverandering en komt technisch voor 95% overeen: http://www.notebookcheck....1DE-Notebook.91341.0.html

N56: http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html
Throttling dus nauwelijks bij de ativ book 8, en de n56 gaat terug naar 1.2ghz. Al moet je je natuurlijk afvragen hoe vaak dat echt gebeurt. Maar denk dat ik toch meer richting de Ativ ga trekken nu, temeer omdat ik ook 5 jaar garantie kan krijgen dan (stelt dat wel wat voor bij Dell?). , plus hij is gewoon mooier, lichter, stiller, minder warm, doet langer op batterij...

SSD komt er later in, maar nu nog heel even niet dus. Dat is mijn enige puntje nu nog: vind dat best eng! Maar wel een noodzakelijke upgrade 'voor binnenkort'. Wellicht kan ik een tweaker scoren die dat een keer wil doen voor mij (omdat ie dat zelf al heeft gedaan bij zijn eigen ativ?)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Die prijs is echt heel laag, en ik vraag me af of het geen 'foutje' bij Misco is, gezien ze met alles juist altijd duurder zijn. Ook weet ik niet of je er als consument wel zo makkelijk kunt kopen, aangezien het vooral een business-2-business verkoper is.

Het vervangen van de HD voor een SSD heeft me een paar mini-hartaanvallen bezorgd, maar uiteindelijk valt het eigenlijk best mee, en als je weet hoe het moet is het relatief makkelijk te doen. Dus daar kunnen in ieder geval tweaker EXpaND en ik je wel bij helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door EddoH op 31-07-2013 15:41 ]

• denpries
EddoH schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:39:
Die prijs is echt heel laag, en ik vraag me af of het geen 'foutje' bij Misco is, gezien ze met alles juist altijd duurder zijn. Ook weet ik niet of je er als consument wel zo makkelijk kunt kopen, aangezien het vooral een business-2-business verkoper is.

Het vervangen van de HD voor een SSD heeft me een paar mini-hartaanvallen bezorgd, maar uiteindelijk valt het eigenlijk best mee, en als je weet hoe het moet is het relatief makkelijk te doen. Dus daar kunnen in ieder geval tweaker EXpaND en ik je wel bij helpen.
past er trouwens geen mSATA SSD bij, naast de HDD?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nee, helaas niet

Verwijderd

Alleen de Y500-reeks heeft zo'n slot In de latitude zit ook een slot genaamd 'msata', maar in de E6520 en E6530 is die non-functional, dus ik zou er niet te veel op vertrouwen dat hij in de E6540 wel werkt.

• denpries
hoe zit dat met garantie meestal, kun je ook de dealer overslaan en direct naar bv samsung?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Je hebt standaard Pickup & Return garantie bij Samsung Notebooks:
http://www.samsung.com/nl...iceType/ServiceType2.html

Hoef je niet via de retailer te regelen.

• denpries
Thanks!

• denpries
Heb uiteindelijk die Ativ book 8 bij misco besteld. Niet de X01 bij campusshop want daar geen extra garantie op. Bedankt voor alle hulp so far :)

To be continued, hopelijk komt ie snel. Ik zal wel mijn SSD performance gaan missen :'( had 6 mnd terug een samsung 830 64gb in mijn hp8540w geschroeft en dat was echt een flinke update. Moet nog even bedenken wat ik met die 1TB ga doen tegen die tijd.

ps: garantie ook niet weg na vervangen HDD voor SSD eigenlijk?

[ Voor 61% gewijzigd door denpries op 31-07-2013 16:34 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het is echt heel vreemd dat je hem met langere garantie en Windows 8 Pro voor minder dan de X01 bij 1 van de duurste webshops van Nederland kan bestellen :? Maar doe er je voordeel mee, voor dat geld vind je niets beters.

Ik zou niet te lang wachten met de SSD, het werkt een stuk prettiger met. En nee, de garantie vervalt niet.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Kan je de SSD van je HP niet overzetten naar je nieuwe Ativ?

• denpries
EddoH schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:42:
Het is echt heel vreemd dat je hem met langere garantie en Windows 8 Pro voor minder dan de X01 bij 1 van de duurste webshops van Nederland kan bestellen :? Maar doe er je voordeel mee, voor dat geld vind je niets beters.

Ik zou niet te lang wachten met de SSD, het werkt een stuk prettiger met. En nee, de garantie vervalt niet.
Nou... Ik ben ook pas geheel gerust gesteld als hij hier ligt. En werkt. Want als het too good to be true klinkt is het dat ook vaak, is mijn ervaring.

Echter, ik heb van te voren gebeld en geinformeerd. Duidelijk geinformeerd. Ik heb inmiddels een orderbevestiging binnen ook voor het genoemde bedrag. Daarna heb ik nog gebeld met dezelfde meneer: hij heeft gecheckt en gemeld dat alles in orde was. Bovendien checkt ie morgen ochtend voor de zekerheid de order nog eens voor mij.

Ik heb gemeld dat de reviews op tweakers, en veel andere sites, niet denderend positief waren over Misco. Dit is ook zo, dus niets gelogen. Maar omdat ze zo een stuk goedkoper zijn wilde ik toch het voordeel van de twijfel gunnen, mits met goed telefonisch contact. Afgesproken dat ik een duidelijke review zou schrijven na levering. Dat ga ik dus ook doen

• denpries
Arthur-M. schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:50:
Kan je de SSD van je HP niet overzetten naar je nieuwe Ativ?
die is maar 64gb :(

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

denpries schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:50:
[...]

Nou... Ik ben ook pas geheel gerust gesteld als hij hier ligt. En werkt. Want als het too good to be true klinkt is het dat ook vaak, is mijn ervaring.

Echter, ik heb van te voren gebeld en geinformeerd. Duidelijk geinformeerd. Ik heb inmiddels een orderbevestiging binnen ook voor het genoemde bedrag. Daarna heb ik nog gebeld met dezelfde meneer: hij heeft gecheckt en gemeld dat alles in orde was. Bovendien checkt ie morgen ochtend voor de zekerheid de order nog eens voor mij.

Ik heb gemeld dat de reviews op tweakers, en veel andere sites, niet denderend positief waren over Misco. Dit is ook zo, dus niets gelogen. Maar omdat ze zo een stuk goedkoper zijn wilde ik toch het voordeel van de twijfel gunnen, mits met goed telefonisch contact. Afgesproken dat ik een duidelijke review zou schrijven na levering. Dat ga ik dus ook doen
Ik ben er 99% zeker van dat er bij Misco intern iets fout is gegaan m.b.t de btw verrekening, maar als je telefonisch contact hebt gehad en orderbevestiging dan zijn ze voor zover ik weet wel verplicht voor dit bedrag te leveren.
Als het geen fout is dan zal de prijsdaling snel overgenomen worden door andere webshops, en is de Ativ Book 8 nog een stuk aantrekkelijker geworden (en heb ik hem te snel gekocht :+ ).

• denpries
*ga nog maar eens bellen voor dubbelcheck (of is dat juist heeeeel dom :p)
** waren al dicht. Morgen status checken. ~spannend~

[ Voor 54% gewijzigd door denpries op 31-07-2013 17:18 ]

• denpries
Lijkt er op dat ie ook direct verzonden is. Shipping date gisteren :) nu nog afwachten of.het niet stiekem een book 6 is.

• denpries
Laptop Nu al binnen! straks uitpakken

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dan heb je echt een goeie deal te pakken :) Gefeliciteerd!

• denpries
Doos opengemaakt: zit ook echt een ativ book 8 in :)
nog niet aan kunnen zetten ivm op werk zijn en accu leeg :P

Blijft over: SSD inbouwen (op korte termijn).
Wie woont in de buurt van Delft/Leiden/Roosendaal en zou evt willen helpen? ;) (als je het al eerder gedaan hebt dan :P)

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb hem ook besteld, hopen dat ie zo binnen komt!

• denpries
Ruben1075 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:53:
Heb hem ook besteld, hopen dat ie zo binnen komt!
ook bij misco?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

denpries schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:40:
Doos opengemaakt: zit ook echt een ativ book 8 in :)
nog niet aan kunnen zetten ivm op werk zijn en accu leeg :P

Blijft over: SSD inbouwen (op korte termijn).
Wie woont in de buurt van Delft/Leiden/Roosendaal en zou evt willen helpen? ;) (als je het al eerder gedaan hebt dan :P)
Dat is iets te ver rijden.. Ik kan je er wel doorheen loodsen en tips geven ;) Dus DM me maar als je er aan toe bent.

YouTube: Quick guide to install SSD in Samsung Series 7 Chronos/Ativ Book 8 + Test run
YouTube: How to Open Up Samsung Series 7 Ultra for Upgrades <- let op, bij de Ativ book 8 hoef je niet de rand bij het scherm los te klikken, maar kun je die 'naar achter' duwen.

[ Voor 26% gewijzigd door EddoH op 01-08-2013 11:06 ]

• RegularJohn
  • Niet online
Ja deze deal kon ik niet laten lopen =P Dacht even dat het een foutje was dus snel besteld, het is geen onrealistische prijs dus ze hadden sowieso moeten leveren.

• dazh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik zit heel erg te twijfelen. Is het scherm echt net een spiegel of valt het wel mee? En heeft er iemand ervaring met anti-glare folie?

• RegularJohn
  • Niet online
Ik heb hem helaas nog niet ontvangen. Zal het je hopelijk morgen laten weten!

• Niekjuh
  • Laatst online: 13-11 22:14
Ik twijfel ook heel erg om dit ding te bestellen of niet.

Vinden jullie het niet jammer dat er geen haswell inzit?

En kunnen jullie eens wat foto's maken van het scherm, de weerspiegeling lijkt me echt klote.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Haswell? Nee niet jammer, CPU prestaties niet significant beter bij Haswell, daarnaast hebben de verbeterde grafische prestaties bij deze laptop geen nut omdat er al een Radeon 8870 in zit. Batterijduur is zeer goed, dus daar is geen haswell voor nodig.

Voor foto's check even EXpaND zijn review: productreview: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL review door EXpaND

Weerspiegeling is bij direct zonlicht wel merkbaar. Bij indirect licht echt geen last van, daar is het scherm helder genoeg voor.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 08:17
TS, hoe bevalt de laptop tot nu toe? En heb je misschien een paar foto's? Ik zie op verschillende websites en in bovenstaande review een zwarte laptop. Maar toen ik hem gister bij de Saturn zag ik een laptop die meer blauwe/groen was dan zwart.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De mineral ash black is inderdaad meer blauw dan zwart. De X02 versie die te koop is bij Misco is zilver.

• Niekjuh
  • Laatst online: 13-11 22:14
Ik twijfel nog steeds erg over het scherm. Heb altijd al een hekel gehad aan die gladde schermen.
Het wordt voor mij deze of de n550...

Is die bij campusshop wel zwart/blauw?

• RegularJohn
  • Niet online
Die bij Misco is ook zwart/blauw staat in de omschrijving. Voor mij maakt het niet veel uit vind ze beiden mooi. Heb hem nog niet ontvangen omdat DPD blijkbaar niet op zaterdag bezorgd en ik gister niet thuis was =(

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Idd, zie het. ik ben de weg nu wel een beetje kwijt betreft Samsung producten en kleuren, ik zou zweren dat de X02 alleen in zilver te krijgen was.

• ViDector
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:52
Mooie laptop die ativ 8. Zelf ben ik ook op zoek naar een laptop ter vervanging van een hp8530w.

Echter, klopt het dat het geheugen niet uitbreidbaar is in de ativ en het maximum dus 8gb is?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ViDector schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:39:
Mooie laptop die ativ 8. Zelf ben ik ook op zoek naar een laptop ter vervanging van een hp8530w.

Echter, klopt het dat het geheugen niet uitbreidbaar is in de ativ en het maximum dus 8gb is?
Volgens de review op tweakers niet...
Hij heeft 2 slots, dus maximaal 8+8 = 16

• ViDector
Ik zag het idd ook net. Bedankt voor de reactie.

"Hij word meegeleverd met 8 GB welk vastgesoldeerd zit op het moederbord. En een extra slot voor DDR3 ram waar ik een 8 GB 1600 MHZ vengeance geheugen in geplaats heb. Totaal kan hij dus tot 16 GB aan 1600Mhz ram beschikken"

Edit: Op laptopshop.nl stond dat het niet uitbreidbaar is en 8 gb het max is, dit is dus niet juist. http://www.laptopshop.nl/...ook-8-np880z5e-x01nl.html

[ Voor 25% gewijzigd door ViDector op 03-08-2013 17:48 ]

• denpries
MadDonkey schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:16:
TS, hoe bevalt de laptop tot nu toe? En heb je misschien een paar foto's? Ik zie op verschillende websites en in bovenstaande review een zwarte laptop. Maar toen ik hem gister bij de Saturn zag ik een laptop die meer blauwe/groen was dan zwart.
Ik heb een pikzwarte mineral ash laptop. Fotos en ervaringen komen later , maar tot noch toe ben ik heel erg enthousiast! Draai inmiddels al 7.5 uur op het beestje, met aardig wat gebruk ivm installeren van meuk etc.
En nog 26% reseterend!

SSD is inmiddels ook binnen. Echter... 32gb usb nog niet -.- Dus kan nog niet inbouwen ;)

Wel heb ik nog een klein beetje troubles met het begrijpen van hoe dat switchen van GPU werkt. En welke driver ik het best kan pakken. Standaard draaide ik DOTA2 op ultra high full HD super mega soepel: 50fps. Daarna heb ik de 13.5 beta driver geinstalleerd maar toen draaide eea niet meer zo relaxed helaas. Ben daar nog een tikkie naar op zoek

[ Voor 44% gewijzigd door denpries op 03-08-2013 21:08 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Een pikzwarte? Dat is dan wel weer grappig, die van mij is ook mineral ash black, maar echt niet pikzwart.

• denpries
net even minder zwart dan mijn zwarte logitech muis. :P

• RegularJohn
  • Niet online
Hij is bij redelijk licht behoorlijk blauw. Maar vanuit bepaalde hoeken lijkt hij ook weer zwart. Scherm glimt inderdaad zal in de volle zon niet lekker werken maar binnen gaat het super, helemaal als je de helderheid lekker hoog zet. Ben erg tevreden over de laptop nu nog de SSD erin. Net de brief voor 5 jaar garantie verstuurd.

• denpries
Ruben1075 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:38:
Hij is bij redelijk licht behoorlijk blauw. Maar vanuit bepaalde hoeken lijkt hij ook weer zwart. Scherm glimt inderdaad zal in de volle zon niet lekker werken maar binnen gaat het super, helemaal als je de helderheid lekker hoog zet. Ben erg tevreden over de laptop nu nog de SSD erin. Net de brief voor 5 jaar garantie verstuurd.
welke streepjescode heb je van de doos afghaald daarvoor eig?

Verder: welk OS staat er bij jou op? W8 Pro NL of ENG? wil ik weten want dan weet ik welke iso ik nodig heb

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:28

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Na al een aantal dagen dit topic in de gaten gehouden hebben (en dus ook de deal bij Misco gezien te hebben), heb ik vandaag ook maar de knoop doorgehakt en er eentje (zakelijk) besteld.

Ik heb er ook direct maar een SSD (Samsung 840 Pro 256GB) en extra geheugen (8GB Kingston ValueRam 1600MHz) bij gekocht.

Heb overigens gelezen dat een 16GB USB-stick ook voldoende is voor de recovery data, omdat je niet per se de Windows backup map hoeft mee te nemen, welke 20+ gig schijnt te zijn.

Ik zie alleen nog een beetje op tegen het swappen van de HDD voor de SSD. Wil hem natuurlijk niet meteen slopen en ik heb niet echt de meest fluwelen vingers...

@denpries: Heb jij inmiddels de SSD erin hangen? En hoe ging het swappen je af?

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Voor de recovery partition heb je volgens mij toch echt een 32 GB stick nodig. De factory image is geen backup maar bevat puur de image zoals die af-fabriek wordt geleverd, en die past niet op een 16GB stick.
Je zou ook alleen een USB naar SATA kabel kunnen kopen en de factory image direct naar je SSD exporteren. Dan SSD erin en je zou gelijk moeten kunnen recoveren, zonder tussenkomst van een USB stick. Dit heb ik echter niet getest.

Wel handig om te weten voordat je begint: denpries heeft vanmorgen de SSD geswapt maar had problemen met de recovery utility die steeds opnieuw startte, waarschijnlijk omdat hij een USB3 stick gebruikte, ik heb een USB2 stick gebruikt zonder problemen. Ben ook wel benieuwd hoe je swap uiteindelijk is verlopen denpries ;)

[ Voor 17% gewijzigd door EddoH op 07-08-2013 20:45 ]

• RegularJohn
  • Niet online
denpries schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:05:
[...]

welke streepjescode heb je van de doos afghaald daarvoor eig?

Verder: welk OS staat er bij jou op? W8 Pro NL of ENG? wil ik weten want dan weet ik welke iso ik nodig heb
Ik kon de taal gewoon uitkiezen. De streepjes code bij het serienummer. Heb helaas wel een stuk uit de doos knippen.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

EddoH schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:42:
Voor de recovery partition heb je volgens mij toch echt een 32 GB stick nodig. De factory image is geen backup maar bevat puur de image zoals die af-fabriek wordt geleverd, en die past niet op een 16GB stick.
Je zou ook alleen een USB naar SATA kabel kunnen kopen en de factory image direct naar je SSD exporteren. Dan SSD erin en je zou gelijk moeten kunnen recoveren, zonder tussenkomst van een USB stick. Dit heb ik echter niet getest.

Wel handig om te weten voordat je begint: denpries heeft vanmorgen de SSD geswapt maar had problemen met de recovery utility die steeds opnieuw startte, waarschijnlijk omdat hij een USB3 stick gebruikte, ik heb een USB2 stick gebruikt zonder problemen. Ben ook wel benieuwd hoe je swap uiteindelijk is verlopen denpries ;)
Thanks voor de info! Geen USB3-stick dus. Goed om te weten, want dat was wel het plan geweest, mocht een 16 gig niet voldoen (wat dus blijkbaar ook niet voldoet).

Zou je niet in plaats van een USB-stick een externe HDD kunnen gebruiken? Dit gaat immers ook via USB en ik kan me herinneren wel eens Windows 7 geïnstalleerd te hebben via een bootable externe HDD.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik zie niet in waarom dat niet zou werken nee. Wel even testen van tevoren ;)

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

EddoH schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:56:
Ik zie niet in waarom dat niet zou werken nee. Wel even testen van tevoren ;)
Testen als in booten vanaf externe HDD alvorens de swap te doen? Dat lijkt me wel handig ja :P

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ja, al moet ik toegeven dat denpries het vanmorgen ook getest heeft met de USB3 stick alvorens de swap te doen, en dat leek in eerste instantie ook gewoon te werken. Dus het is nog even een raadsel waarom de recovery utility het ineens besloot niet te doen met de USB3 stick.
Een slag om de arm dus. Uiteindelijk kun je altijd nog je HDD terug plaatsen en een andere optie proberen.

• RegularJohn
  • Niet online
Ik krijg m'n SSD vrijdag was ook van plan het via een externe schijf te doen. Zal mijn bevindingen laten weten.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Ik wil ook een ativ book 8 aanschaffen, maar wat is nu precies het verschil tussen de X01 en X02 versie? Alleen wel of niet pro versie van windows 8 of zijn er nog andere verschillen?

En is het zeker dat het sodim slot altijd leeg is en er dus 8 GB vastgesoldeerd is? De 16 GB spreekt me namelijk enorm aan :).

• RegularJohn
  • Niet online
Ander verschil is dat je voor de X02 versie tot 31 sept. 5 jaar garantie kan aanvragen.

• dazh
Ik heb net de series 7 chronos (NP770Z5E-S01) besteld bij johnlewis in de uk. De versie met een mat scherm, had vrij weinig zin in weer een spiegel met een toetsenbord ;) en hij was inc. verzenden maar 1060e. Voor de rest exact dezelfde specificaties zover ik kon vinden.

Hier een handig topic waar oplossingen voor ongeveer alle mogelijke problemen met de series 7 chronos en ativ book 8 te vinden zijn: http://forum.notebookrevi...5e-np870z5e-np880z5e.html

Weet iemand trouwens wanneer de samsung 840 EVO drives in of nabij Nederland verkrijgbaar worden?

• denpries
aan allen hier, ik zal vanavond een en ander opschrijven in dit topic. Echter denk ik dat we beter een afsplitsingstopic kunnen maken als centraal Ativ book 8 topic, zoals eddoh in pm al suggereerde aan mij.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dazh schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:17:
Ik heb net de series 7 chronos (NP770Z5E-S01) besteld bij johnlewis in de uk. De versie met een mat scherm, had vrij weinig zin in weer een spiegel met een toetsenbord ;) en hij was inc. verzenden maar 1060e. Voor de rest exact dezelfde specificaties zover ik kon vinden.

Hier een handig topic waar oplossingen voor ongeveer alle mogelijke problemen met de series 7 chronos en ativ book 8 te vinden zijn: http://forum.notebookrevi...5e-np870z5e-np880z5e.html

Weet iemand trouwens wanneer de samsung 840 EVO drives in of nabij Nederland verkrijgbaar worden?
Maar wat is dan het verschil tussen die en de 8 die laatst afgeprijsd was bij misco. Ik zie namelijk geen verschillen behalve dat deze geen touchscreen heeft en een ander kleurtje heeft en het scherm 17 inch is.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Die engelse NP770Z5E-S01 heeft een 15"scherm, geen touchscreen, en een andere (oudere) behuizing dan de Ativ Book 8. In Nederland is voor zover ik weet alleen de 17" versie te koop. Die is ruim een halve kilo zwaarder dan de 8.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Stef602 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Maar wat is dan het verschil tussen die en de 8 die laatst afgeprijsd was bij misco. [..]
Ondanks dat de Pricewatch hem niet meer toont, is deze laptop bij Misco nog steeds afgeprijsd en verkrijgbaar voor € 1.329,79 incl. BTW.

• dazh
EddoH schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:19:
Die engelse NP770Z5E-S01 heeft een 15"scherm, geen touchscreen, en een andere (oudere) behuizing dan de Ativ Book 8. In Nederland is voor zover ik weet alleen de 17" versie te koop. Die is ruim een halve kilo zwaarder dan de 8.
Wat mij nu pas opvalt is dat de oudere versie die ik besteld heb maar 2.37 kg weegt en de nieuwe ativ 8 2.54 kg dit zal door het touchscreen komen neem ik aan. kon verder ook geen verschillen ontdekken.

Prima te bestellen trouwens via http://www.johnlewis.com/...-metal/p231820498#default zij hebben een export afdeling die na een paar mailtjes heel soepel voor 30e hem hierheen versturen.

Het is alleen nog maar de vraag of er Europese garantie op zit. Voor mij niet echt een probleem aangezien ik binnenkort familie in de Engeland heb zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door dazh op 08-08-2013 17:02 ]

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
PressPlay0nTape schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

Ondanks dat de Pricewatch hem niet meer toont, is deze laptop bij Misco nog steeds afgeprijsd en verkrijgbaar voor € 1.329,79 incl. BTW.
Bedankt voor de tip! Heb hem gelijk aangeschaft. Baalde al toen ik zag dat misco alweer uit de pricwatch was verdwenen. Ben ook gelijk voor de SSD upgrade + 8 GB geheugen gegaan.

• ViDector
Deze week heb ik hem ook binnengekregen via Misco, vandaag SSD ingebouwd en wat geheugen toegevoegd. Het open maken is gewoon goed te doen, ik ben niet de meest subtiele persoon met electronica, maar met een bankpasje ging het super.

Bedankt voor de tip en eenieder veel plezier met de ativ, ik heb d'r iig al veel schik van, wat een raket!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

ViDector schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:17:
Deze week heb ik hem ook binnengekregen via Misco, vandaag SSD ingebouwd en wat geheugen toegevoegd. Het open maken is gewoon goed te doen, ik ben niet de meest subtiele persoon met electronica, maar met een bankpasje ging het super.

Bedankt voor de tip en eenieder veel plezier met de ativ, ik heb d'r iig al veel schik van, wat een raket!
Mooi om te weten dat het swappen goed te doen is, zelfs voor de minder subtielen onder ons ;) Is toch het enige puntje waar ik tegenop zie.

Hoe zit dat eigenlijk bij Misco? Krijg je een bevestiging van verzending per mail? Ik heb direct na plaatsing een orderbevestiging gehad van de afdeling websales en vanochtend een Engelstalige order confirmation (hetzelfde dus eigenlijk), maar dan van de afdeling sales.

Wellicht dat het komt omdat ik hem zakelijk besteld heb, maar vraag me af hoe lang het duurt voor er verzonden wordt en of je daar ook bericht van krijgt. Zou hem graag voor het weekend nog hebben :)

• ViDector
Ik kreeg het volgende van Misco via de mail:

1. Order confirmation
2. Shipment notification
3. Invoice

Er werd bij mij eigenlijk direct verzonden en zij waren t.o.v. eg computerspecialisten en dixons (waar ik de ssd en het geheugen bestelde) de snelste met verzenden. Dat terwijl zij i.t.t. eg comp. en dixons niks garandeerden m.b.t. de tijd tussen betalen en afleveren.

Wat wellicht handig is, is even bellen om te checken of de order goed is door gekomen. Dat heb ik gedaan en kort erna kreeg ik de shipment bevestiging.

edit: btw, zondag om +- 01:00 had ik hem besteld, dinsdag 09:30 ging de bel.

[ Voor 6% gewijzigd door ViDector op 08-08-2013 23:25 ]

• denpries
laten we hier verder gaan
[Centraal topic] Samsung Ativ Book 8

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43
heb jij jouw oude laptop al verkocht? :P

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 11:42

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

107mb schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:58:
heb jij jouw oude laptop al verkocht? :P
Heb toevallig volgende week een 8540w te koop ;)
Pagina: 1