+1, was er ook al een tijd naar aan het zoeken...ViDector schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:52:
Zijn er mensen die een goed alternatief hebben voor het inmiddels verdwenen "smart charging" of "battery extender" programma van samsung?
Zie http://www.samsung.com/us...ing-notebook-battery-life
De accu is voor mij erg belangrijk en ik wil hem dan hoe dan ook goed te onderhouden. Heeft iemand nog tips hoe dat het beste kan bij deze notebook? Het is een li-ion accu en ik meen ergens gelezen te hebben dat je die juist niet volledig moet ontladen.
Heb over het Smart Charging verhaal een tijdje geleden contact gehad met Samsung. Het komt er op neer dat ze de software niet meer meeleveren omdat 'het niet meer nodig is', wat dan betrekking zou hebben op de batterijtechnologie die ze nu gebruiken. In hoeverre dit echt waar is is moeilijk uit te zoeken, maar het feit dat Samsung 5 jaar garantie geeft en claimt dat de batterij na 1500 charge cycles nog 70% van de totale capaciteit heeft wekt wel wat vertrouwen.
Grootste boosdoener is trouwens warmte terwijl de batterij volledig is opgeladen. De warmte afvoer bij de Book 8 is aan de andere kant van de laptop, ik zou me daar dus niet te veel zorgen over maken..
Grootste boosdoener is trouwens warmte terwijl de batterij volledig is opgeladen. De warmte afvoer bij de Book 8 is aan de andere kant van de laptop, ik zou me daar dus niet te veel zorgen over maken..
kant van de batterij wordt inderdaad nauwelijks warm. Die 5 jaar garantie zal echter wel niet gelden voor de batterij. Volgens mij is hij echter niet erg moeilijk te vervangen mocht het ooit nodig zijn!
Heb mijn series 7 chronos net binnen gekregen. Hij heeft internationale garantie maar wel een UK lay out keyboard terwijl de customer support van john lewis mij verzekerd heeft dat het us-international was. Maakt niet uit voor mij aangezien ik meestal toch blind typ. Prachtige laptop maar toch snel even een ssd erin hangen.
Bij Misco zijn ze ook wakker geworden en kost hij nu ruim 1750 euro, ruim 400 euro duurder dan dat ie wasLet op! Het kan zijn dat Misco.nl niet opgenomen is in de pricewatch! Daar is/was ie echter voor 1330 euro te verkrijgen. (De x02 versie met win8 pro en verlengde garantie)
Toch mooi dat er nog veel mensen op tijd bij waren
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
maakt de HDD waar hij mee komt ook zo veel lawaai bij jullie? Volgens disk checkup is alles in orde. SSD komt morgen dus maakt niet echt uit. Misschien is het een win8 probleem task manager geeft bij lage read/write al 100% gebruik aan.
[ Voor 25% gewijzigd door dazh op 14-08-2013 16:31 ]
Ik vond het al zo vreemd, Misco is nooit goedkoper dan andere webshops. Gefeliciteerd aan degenen die hem toch voor de lage prijs hebben weten te bemachtigen:)PressPlay0nTape schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:30:
[...]
Bij Misco zijn ze ook wakker geworden en kost hij nu ruim 1750 euro, ruim 400 euro duurder dan dat ie was
Toch mooi dat er nog veel mensen op tijd bij waren
Lawaai maakte hij niet nee, omdat er geendazh schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:08:
maakt de HDD waar hij mee komt ook zo veel lawaai bij jullie? Volgens disk checkup is alles in orde. SSD komt morgen dus maakt niet echt uit. Misschien is het een win8 probleem task manager geeft bij lage read/write al 100% gebruik aan.
Hdd activiteit ledje op zit heb ik in het begin zelfs aandachtig zitten luisteren of d HDD bezig was.
De hoge read/write waarde komt door Intellimemory. Die kan je, zeker bij een SSD, rustig verwijderen.
Edit:lees net dat je de Chronos hebt. Kan zijn dat daar een heel andere HDD in zit.
[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 14-08-2013 16:43 ]
Intellimemory heb ik al verwijderd. Ik bedoel een hoge Disk gebruik voor de duidelijkheid.
edit: het probleem lijkt opgelost te zijn door virtual memory uit te schakelen.
edit2: toch niet voor een tijdje na het opstarten is het HDD gebruik bijna 100%..
edit3: hangt nu een samsung 840 evo 250gb drive in met een nieuwe installatie en alles werkt erg soepel
edit2: toch niet voor een tijdje na het opstarten is het HDD gebruik bijna 100%..
edit3: hangt nu een samsung 840 evo 250gb drive in met een nieuwe installatie en alles werkt erg soepel
[ Voor 67% gewijzigd door dazh op 16-08-2013 11:48 ]
doet Widi het bij jullie eigenlijk? Start niet eens op hier
Laatste keer zei ie dat ik wlan drivers moest bijwerken maar dat mislukt steeds via sw update
edit: moest windows maar eerst eens restarten. Allemaal updates stonden klaar. Nu ging sw update wel goed
edit2: widi doet et inmiddels ook... op de laptop dan. Heb nog geen ontvanger.
Iemand met verstand hiervan / waar je op moet letten? Ik zoek iets kleins wat ik overal mee naar toe kan nemen met hdmi uitgang
Laatste keer zei ie dat ik wlan drivers moest bijwerken maar dat mislukt steeds via sw update
edit: moest windows maar eerst eens restarten. Allemaal updates stonden klaar. Nu ging sw update wel goed
edit2: widi doet et inmiddels ook... op de laptop dan. Heb nog geen ontvanger.
Iemand met verstand hiervan / waar je op moet letten? Ik zoek iets kleins wat ik overal mee naar toe kan nemen met hdmi uitgang
[ Voor 98% gewijzigd door denpries op 14-08-2013 23:47 ]
Volgens mij is er maar één optie voor de widi ontvanger. Dat is de Netgear Push2tv.
Welke WiDi versie zit er eigenlijk op de ativ book 8?
Kan zeer weinig info vinden, ook amper info over latencies...
Kan zeer weinig info vinden, ook amper info over latencies...
Ik heb de Belkin Screencast, maar weet niet of die nog in Nederland te koop is. Vindt hem ok, maar niet super. 1080p werkt wel, maar niet supervloeiend. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of het aan de zender of ontvanger ligt, maar de signaalsterkte is uitstekend. Om het ding werkend te krijgen was ook nogal een geknoei, de Intel driver installatie is echt heel brak, het is me uiteindelijk gelukt door eerst alles wat met WiDi te maken had te deïnstalleren en dan de nieuwste versie van de drivers en utilities handmatig te installeren.
Volgens mij komt dit gewoon door Win8 die veelgebruikte programma's gaat cachen, minder belangrijke processen pas na boot laadt, en/of indexing op de achtergrond doet. Met de SSD zul je er sowieso geen/minder last van hebben.dazh schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:46:
Intellimemory heb ik al verwijderd. Ik bedoel een hoge Disk gebruik voor de duidelijkheid.
[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 15-08-2013 15:12 ]
Is die variant die jij hebt die met dat "slechte" scherm, met dat inbrand gebeuren?dazh schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:43:
Misschien nog handig voor in de OP:
http://www.notebookcheck....1DE-Notebook.91341.0.html
15.6"
NP770Z5E-S01 Series 7 Mat scherm
NP780Z5E-S01 Series 7 Touchscreen Glossy
NP870Z5E-X02 Ativ Book 8 Mat scherm
NP880Z5E-X01 Ativ Book 8 Touchscreen Glossy
Waarvan op het moment alleen de laatst genoemde in Nederland verkrijgbaar is.
De eerste is in Engeland verkrijgbaar bij: http://www.johnlewis.com/...1tb-15-6-metal/p231820498 (wel even hun export afdeling mailen) deze versie heeft gewoon de US-international keyboard lay-out.
Zodra ik hem binnen heb laat ik nog weten of er Europese garantie van samsung op zit.
En de dual band wifi module is deze: Intel® Centrino® Advanced-N 6235, 2 x 2 802.11abg/n (up to 300 Mbps)
Heeft iemand er een idee van of er ook een versie van de Ativ Book 8 zónder touchscreen naar Nederland of Belgie komt? Ik ben namelijk niet echt te vinden voor dat glanzende scherm... voor de rest is dit wel een super laptop lijkt me!
Er zijn geen aanwijzingen dat dit gaat gebeuren. Je kunt eventueel even een mailtje naar Samsung sturen.
Overigens is voor binnenshuis het glanzende scherm door de hoge helderheid niet hinderlijk. Buiten is een ander verhaal.
Overigens is voor binnenshuis het glanzende scherm door de hoge helderheid niet hinderlijk. Buiten is een ander verhaal.
Ook niet als je voor een raam zit bijvoorbeeld? Ik ga hem namelijk gebruiken voor mijn studies en daar zijn nogal wat ruimtes met veel glas en zonlicht...
Ik zit thuis naast het raam: met mijn rug naar het raam blokkeer ik zelf veel licht, weinig tot geen last. Met een hoek van 90 graden naar het raam ook geen last, omdat de hoek van inval niet groot genoeg is om voor mij een probleem te zijn.
Direct zonlicht is natuurlijk wel een probleem, maar dat heb je ook bij mat.
Je zult met een glanzend scherm altijd meer last hebben dan met een mat scherm, dat is helaas nou eenmaal zo. Of het voor jou storend is kun je alleen zelf bepalen.
Direct zonlicht is natuurlijk wel een probleem, maar dat heb je ook bij mat.
Je zult met een glanzend scherm altijd meer last hebben dan met een mat scherm, dat is helaas nou eenmaal zo. Of het voor jou storend is kun je alleen zelf bepalen.
Oke, bedankt voor de info! Ik denk dat ik er toch maar voor ga, het is tenslotte zowat de enige performance laptop die zo licht en dun is!
Als ik jou was zou ik hem dan via een webwinkel kopen en kijken of je je ergert aan het reflecterende scherm, dan kun je altijd nog van de zichttermijn van 14 dagen gebruik maken en de laptop kostenloos retourneren.
Ik zit ook te denken over een Ativ Book 8, zeker in combinatie met de uitbreiding naar 5 jaar garantie die momenteel aangeboden wordt. Echter vraag ik me af of je nog iets aan (deze) garantie hebt op het moment dat je de HDD vervangt door een SSD? Dat is toch wel een vereiste vind ik.
Vanuit het werk mag ik gewoon zelf iets uitzoeken, maar er wordt wel vanuit gegaan dat er minimaal 3 jaar garantie = "geen gedoe" bij zit, vandaar.
Vanuit het werk mag ik gewoon zelf iets uitzoeken, maar er wordt wel vanuit gegaan dat er minimaal 3 jaar garantie = "geen gedoe" bij zit, vandaar.
Samsung heeft bevestigd dat de garantie na het vervangen van de de HDD door een SSD blijft gewoon geldig blijft.
[ Voor 7% gewijzigd door EddoH op 28-08-2013 09:05 ]
Mooi!
Heeft er ook al iemand (frennek?) ervaring met een extra geheugenstripje van 8GB? Ik dacht altijd dat dat weinig uitmaakte, maar een collega heeft in zijn macbook gemerkt dat toch het ene merk wel werkte en het andere niet.
Heeft er ook al iemand (frennek?) ervaring met een extra geheugenstripje van 8GB? Ik dacht altijd dat dat weinig uitmaakte, maar een collega heeft in zijn macbook gemerkt dat toch het ene merk wel werkte en het andere niet.
Elk merk DDR3 1600 PC3-12800 geheugen zou gewoon moeten werken.
Ik heb er 8GB Kingston ValueRAM 1600 MHz (PC3-12800) DDR3 ingezet en dat werkt prima.
Heeft iemand overigens al bevestiging ontvangen van de uitgebreide garantie? Ik heb de boel een week of 2, 3 geleden opgestuurd, maar vooralsnog niets gehoord.
Heeft iemand overigens al bevestiging ontvangen van de uitgebreide garantie? Ik heb de boel een week of 2, 3 geleden opgestuurd, maar vooralsnog niets gehoord.
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Ik heb ineens het idee dat mijn fan wat meer staat te loeien dan in het begin (staat zelfs altijd aan volgens mij). Ook als ik alleen aan het browsen ben. Bovendien bereikt de CPU temperaturen van boven de 75 graden tijdens een potje CIV5. Geen idee of dit normaal is, had het idee dat het eerder minder was...
[ Voor 6% gewijzigd door RegularJohn op 29-08-2013 13:38 ]
Vreemd, bij mij is hij tijdens normaal gebruik, browsen, film kijken etc. helemaal stil. Cpu komt dan niet boven 55 graden. Heb je iets op de achtergrond draaien sinds kort?
CPU blijft rond de 50 graden, maar de fans draaien wel constant... Op Steam na draait er niet echt iets.
Ook niets in de power profiles veranderd? Default heb ik hem op Samsung Optimized, en bij performance taken zet ik hem op Samsugn High Performance.
Nogmaals, bij mij is hij echt compleet stil bij normaal gebruik, dus dat je de fans hoort klopt naar mijn idee niet. Heb je trouwens een SSD of HDD?
Nogmaals, bij mij is hij echt compleet stil bij normaal gebruik, dus dat je de fans hoort klopt naar mijn idee niet. Heb je trouwens een SSD of HDD?
Heb er een 840 Pro in zitten. Als ik Fn + F11 doe merk ik echt dat de fan uitgaat (hij gaat dan tevens naar energie besparende modus), maar niet veel later springt hij gewoon weer aan. Heel raar dit
Goeie tipEddoH schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:49:
Als ik jou was zou ik hem dan via een webwinkel kopen en kijken of je je ergert aan het reflecterende scherm, dan kun je altijd nog van de zichttermijn van 14 dagen gebruik maken en de laptop kostenloos retourneren.
[ Voor 88% gewijzigd door ahofkens op 29-08-2013 18:20 ]
Kom ik vanmiddag thuis, merk ik dat er een pakketje afgeleverd is bij de buren, terwijl ik naar mijn weten niets had besteld.
Blijkt het een Samsung Xpress M2825ND laserprinter te zijn
Ik bekijk de pakbon die erbij zit, blijkt dat ie van Misco afkomstig is (geadresseerd aan mijn bedrijf), met als customer reference kenmerk: MARKETING ACTIE SAMSUNG ATIV. Blijkbaar dus nog een extraatje bij de (destijds erg goedkope) laptop 
Zijn er hier meer mensen onaangekondigd verblijd met een printer?
Alleen beetje jammer dat ik er niet echt ruimte voor heb
Blijkt het een Samsung Xpress M2825ND laserprinter te zijn
Lol! Gefeliciteerd in ieder geval. Blijft vaag of het nou echt een aanbieding was of een fout bij Misco. Ik weet wel dat er op andere Samsung producten(dus niet de Ativ Book 8 ) een tijdje een 50,- cashback of gratis printer actie was.
Ik zoek nog een bijpassende laptop sleeve. Jammer dat de laptop net iets breder is dan een macbook pro 15 inch, anders was er voldoende keus geweest. Ik vervoer mijn laptop altijd in het laptop vak van mijn rugtas, maar steekt hier nog iets bovenuit.
Zoek dus nog een dunne sleeve welke aan de zijkant open kan met een ritssluiting oid, maar de meeste standaard hoezen ritsen allemaal de verkeerde kant op, zodat ik de hoes niet makkelijk open kan maken in mijn tas. Wellicht heeft iemand van jullie de perfecte sleeve gevonden
.
Verder nog steeds echt dik tevreden over de laptop. Had verwacht dat accuduur wat overdreven werd met 9 uur, maar daar is weinig van gelogen! Sleep nog te vaak mijn adapter mee merk ik, want ben nog niet onder de 45% accu gekomen.
Voor de geïnteresseerde kwam ik op de Samsung website nog twee 'reis' adapters tegen.
Een standaard 'slim' design:
http://www.samsung.com/us...accessories/AA-PA3NS90/US
en een combinatie 'slim' design adapter voor zowel 12V als netstroom:
http://www.samsung.com/us...accessories/AA-PA3NC90/US
Zoek dus nog een dunne sleeve welke aan de zijkant open kan met een ritssluiting oid, maar de meeste standaard hoezen ritsen allemaal de verkeerde kant op, zodat ik de hoes niet makkelijk open kan maken in mijn tas. Wellicht heeft iemand van jullie de perfecte sleeve gevonden
Verder nog steeds echt dik tevreden over de laptop. Had verwacht dat accuduur wat overdreven werd met 9 uur, maar daar is weinig van gelogen! Sleep nog te vaak mijn adapter mee merk ik, want ben nog niet onder de 45% accu gekomen.
Voor de geïnteresseerde kwam ik op de Samsung website nog twee 'reis' adapters tegen.
Een standaard 'slim' design:
http://www.samsung.com/us...accessories/AA-PA3NS90/US
en een combinatie 'slim' design adapter voor zowel 12V als netstroom:
http://www.samsung.com/us...accessories/AA-PA3NC90/US
[ Voor 34% gewijzigd door frennek op 13-09-2013 13:27 ]
Ik gebruik deze, werkt perfect voor mij, maar weet niet of je deze ritssluiting bedoelt, hij ritst aan de bovenkant open:
http://www.samsonite.nl/c...m-15-6inch/produkt-nl.htm
Ik vindt trouwens de standaard adapter al behoorlijk klein vergeleken met mijn vorige Dell bakstenen.
http://www.samsonite.nl/c...m-15-6inch/produkt-nl.htm
Ik vindt trouwens de standaard adapter al behoorlijk klein vergeleken met mijn vorige Dell bakstenen.
[ Voor 20% gewijzigd door EddoH op 13-09-2013 13:57 ]
Zelfde verhaal hier, ik heb ook nog niks ontvangen. Net even contact opgenomen met samsung wat betreft de promotieactie. Er was niks ingevoerd en mij werd aangeraden om maandag te bellen met de promotie afdeling.PressPlay0nTape schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:10:
Edit: Haha buurman komt net een printer brengen
[ Voor 24% gewijzigd door ViDector op 14-09-2013 10:49 ]
hmmm ik heb nog niets gezien! maar ben ook niet meer op werk geweest sinds 11 sep , waar adressering wasPressPlay0nTape schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:02:
Kom ik vanmiddag thuis, merk ik dat er een pakketje afgeleverd is bij de buren, terwijl ik naar mijn weten niets had besteld.
Blijkt het een Samsung Xpress M2825ND laserprinter te zijnIk bekijk de pakbon die erbij zit, blijkt dat ie van Misco afkomstig is (geadresseerd aan mijn bedrijf), met als customer reference kenmerk: MARKETING ACTIE SAMSUNG ATIV. Blijkbaar dus nog een extraatje bij de (destijds erg goedkope) laptop
Even een andere opmerking wat me huivering geeft....
Als ik laptop een tijdje gebruik (niet op standaard) in behoorlijk intensieve dingen, word ie natuurlijk wel een tikkie warm. Dat is op zich niet erg natuurlijk, moet je m maar op standaard zetten.
Echter, ik kreeg ineens een soort 'band' over mijn scherm. Pak m beet 5cm breed, waarin in ieder geval 1 kleur heel anders deed dan de andere kleuren. Dit zag je vooral bij bepaalde kleuren heel erg goed , en in paint uitproberend vooral bij de kleur geel.
Reboot > grub menu: zwart beeld uiteraard met letters, maar op dezelfde plek een witte band.
Kutkutkut! Dacht ik, maar na een minuutje ging het ineens na een korte knippering over. Nu 3 weken later weer een keertje gehad, maar dan korter.
Als ik laptop een tijdje gebruik (niet op standaard) in behoorlijk intensieve dingen, word ie natuurlijk wel een tikkie warm. Dat is op zich niet erg natuurlijk, moet je m maar op standaard zetten.
Echter, ik kreeg ineens een soort 'band' over mijn scherm. Pak m beet 5cm breed, waarin in ieder geval 1 kleur heel anders deed dan de andere kleuren. Dit zag je vooral bij bepaalde kleuren heel erg goed , en in paint uitproberend vooral bij de kleur geel.
Reboot > grub menu: zwart beeld uiteraard met letters, maar op dezelfde plek een witte band.
Kutkutkut! Dacht ik, maar na een minuutje ging het ineens na een korte knippering over. Nu 3 weken later weer een keertje gehad, maar dan korter.
Voor degene die nog niks hebben gehoord wat betreft de extra garantie.
Bel even naar 043 8800155, dit is de promotieafdeling van samsung aangezien het gaat om een zogenaamd B2B promotieactie.
Bel even naar 043 8800155, dit is de promotieafdeling van samsung aangezien het gaat om een zogenaamd B2B promotieactie.
Die garantie ga ik nodig hebben vrees ik, maar dan al veel en veel eerder. Verdomme.
Check dit.
YouTube: samsung ativ book8 display problem
Check dit.
Samsung Ativ Book 8 - Nu al kadoek? Wat kan het zijn?
Vraag me wel af of ze nou stiekem toch moeilijk gaan doen over inbouwen SSD
Vraag me wel af of ze nou stiekem toch moeilijk gaan doen over inbouwen SSD
Dat is niet fijn. Hopelijk wordt het goed afgehandeld via garantie.
Dat lijkt toch wel een serieus probleem. Lijkt me niet dat er moeilijk gedaan gaat worden over een ingebouwde SSD. Kan het me bijna niet voorstellen. Hopen dat je hem niet al te lang kwijt gaat zijn. Succes ermee!
Overigens, om wel even aan te geven hoe super awsome deze laptop eigenlijk is, de volgende ervaring:
Met oude HDD er weer ingeprikt voor de zekerheid (SSD er weer uit dus).
Zit sinds 1 uur in de bibliotheek met laptop aan, wifi aan. Wat casual internet gebruik (geen filmpjes) en geen muziek oid aan. Zit wel de hele tijd te typen, scrollen, etc met office 2010. Brightness net iets onder gemiddeld, energie besparing aan.
Na dik 2 uur gebruik geeft ie nog aan: 6 uur en 57 minuten batterij resterend. Nice. Als dat klopt is dat bijna 9 uur gebruikstijd!
Met oude HDD er weer ingeprikt voor de zekerheid (SSD er weer uit dus).
Zit sinds 1 uur in de bibliotheek met laptop aan, wifi aan. Wat casual internet gebruik (geen filmpjes) en geen muziek oid aan. Zit wel de hele tijd te typen, scrollen, etc met office 2010. Brightness net iets onder gemiddeld, energie besparing aan.
Na dik 2 uur gebruik geeft ie nog aan: 6 uur en 57 minuten batterij resterend. Nice. Als dat klopt is dat bijna 9 uur gebruikstijd!
De misco aanbieding is ten einde geloof ik zo. Nu is ie dik boven de 1700 euro daar.
ik heb het internet eens wat afgezocht naar verschillende prijzen van de ativ book 8.
Na wat zoeken ben ik eigenlijk 2 versies tegen gekomen: 880Z5E en de 870Z5E.
In Duitsland vind je de 880Z5E al voor 1300€, wat een verschil is van 250-300€ met belgie en nederland.
Hoe valt dit te verklaren?
Volgens notebookcheck bestaat er ook een versie zonder touchscreen, maar ik vind deze nergens.
Zou iemand me kunnen vertellen waar de prijsverschillen zitten?
bedankt
Na wat zoeken ben ik eigenlijk 2 versies tegen gekomen: 880Z5E en de 870Z5E.
In Duitsland vind je de 880Z5E al voor 1300€, wat een verschil is van 250-300€ met belgie en nederland.
Hoe valt dit te verklaren?
Volgens notebookcheck bestaat er ook een versie zonder touchscreen, maar ik vind deze nergens.
bedankt
In de marketingafdeling van Samsung gok ik. De versie zonder touchscreen is in Nederland niet te krijgen.ThunderBeerts schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:40:
Ik adviseer iedereen nog even te wachten met het updaten naar windows 8.1. Settings en SW update werken beiden niet onder windows 8.1. Daarnaast zijn er ook een hoop problemen met de videokaart drivers. Helaas heeft Samsung zijn zaakjes niet op tijd op orde gekregen
.
Ik kan dit beamen. Het werkt voor geen meter. M'n netwerkkaart doet het niet meer en de drivers voor de grafische kaarten werken ook niet. Ik wil Windows 8 opnieuw installeren, omdat herstelpunten blijkbaar ook verwijderd worden.frennek schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:58:
Ik adviseer iedereen nog even te wachten met het updaten naar windows 8.1. Settings en SW update werken beiden niet onder windows 8.1. Daarnaast zijn er ook een hoop problemen met de videokaart drivers. Helaas heeft Samsung zijn zaakjes niet op tijd op orde gekregen.
Echter, ik kan nergens een Windows 8 pro ISO vinden, dus ik ben de sjaak nu. Tenzij iemand mij kan wijzen op een (legale) Windows 8 Pro ISO.
Heb inmiddels van een torrentsite een (Engelstalige) ISO geplukt. Zometeen de boel maar weer opnieuw installeren...
[ Voor 7% gewijzigd door PressPlayOnTape op 19-10-2013 15:47 ]
Iemand al geprobeerd met de laatste ATI Catalyst drivers? Gebruik die van Samsung zelf al tijden niet meer, wellicht dat de laatste Catalyst wel 8.1 proof zijn.
Heb die van mij inmiddels weer teruggezet naar Windows 8. Heb de laatste drivers van ATI geprobeerd, maar die boden geen oplossing. Na update naar 8.1 krijg je een zwart scherm met alleen de cursor zichtbaar als je die beweegt. Dit komt doordat de Intel HD4000 drivers niet compatible zijn. Die drivers uitschakelen in safe modus zorgt ervoor dat je wel kan booten naar 8.1, maar dan kom je de volgende problemen tegen.
De Radeon 8870M werkt niet, omdat de drivers niet goed zijn (ook niet de laatste van AMD zelf), de brightness knoppen werken niet meer, waardoor het scherm of op z'n helderst staat of op z'n laagste helderheid. En na de nodige Windows updates zelf werkte de draadloze netwerkkaart niet meer. Kortom, huilen met de pet op...
Ik wacht wel met upgraden naar 8.1 tot ik de nodige berichten lees dat Samsung z'n zaakjes wat betreft deze update op orde heeft in de vorm van een nieuwe SW Update.
De Radeon 8870M werkt niet, omdat de drivers niet goed zijn (ook niet de laatste van AMD zelf), de brightness knoppen werken niet meer, waardoor het scherm of op z'n helderst staat of op z'n laagste helderheid. En na de nodige Windows updates zelf werkte de draadloze netwerkkaart niet meer. Kortom, huilen met de pet op...
Ik wacht wel met upgraden naar 8.1 tot ik de nodige berichten lees dat Samsung z'n zaakjes wat betreft deze update op orde heeft in de vorm van een nieuwe SW Update.
Ik vind het op z'n minst een vreemde zet van Microsoft om zoveel aanpassingen te doen dat zelfs een Intel HD4000 niet meer out of the box werkt... Heeft Intel geen update van die drivers uitgebracht?
Volgens mij komt het juist doordat Samsung settings problemen geeft met Win 8.1 (of dus een driver die al geschikt is voor 8.1).EddoH schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:06:
Ik vind het op z'n minst een vreemde zet van Microsoft om zoveel aanpassingen te doen dat zelfs een Intel HD4000 niet meer out of the box werkt... Heeft Intel geen update van die drivers uitgebracht?
Ik ben weer terug gegaan naar Windows 8 en wacht eerst even rustig af totdat alles opgelost is. Dit topic in de gaten houden is wel handig.
Ik ben dus (gelukkig) niet de enige met dit probleem.
Ik had ook geupdate naar 8.1, en dat werkte allemaal wel. Alleen bleef mijn scherm op de laagste helderheid staan.
Ik dacht, zal wel aan de videokaart drivers liggen, dus even geupdate. Start ik de laptop weer op: alleen maar een zwart scherm (met alleen een cursor).
Waar ligt het nu precies aan? De Intel of AMD kaart (of Samsung software)?
Ik had ook geupdate naar 8.1, en dat werkte allemaal wel. Alleen bleef mijn scherm op de laagste helderheid staan.
Ik dacht, zal wel aan de videokaart drivers liggen, dus even geupdate. Start ik de laptop weer op: alleen maar een zwart scherm (met alleen een cursor).
Waar ligt het nu precies aan? De Intel of AMD kaart (of Samsung software)?
Lastig te zeggen. Op notebookreview concludeerde iemand dat als de brightness slider in je power options niet werkt, dit een probleem in je drivers zelf is. Dit omdat Samsung settings gewoon een laag over deze opties heen is en de slider bar in je power options direct met je drivers zouden communiceren.
Ik heb wel gelezen dat diverse personen de brightness control terug hebben gekregen door te spelen met het herinstalleren van diverse videokaart drivers. Ik probeerde ook de HD4000 drivers opnieuw te installeren, maar dat resulteerde in een zwart scherm na het opnieuw opstarten. Zorg dus voor een goed restore punt voordat je met die drivers gaat spelen.
Enig lichtpuntje is dat de nieuwste versie van SW Update al wel een Windows 8.1 drivers sectie heeft en ook de laptop weer kan herkennen onder Windows 8.1, alleen de nieuwe drivers ontbreken nog. Samsung is dus in ieder geval wel bezig met de drivers.
Ik heb wel gelezen dat diverse personen de brightness control terug hebben gekregen door te spelen met het herinstalleren van diverse videokaart drivers. Ik probeerde ook de HD4000 drivers opnieuw te installeren, maar dat resulteerde in een zwart scherm na het opnieuw opstarten. Zorg dus voor een goed restore punt voordat je met die drivers gaat spelen.
Enig lichtpuntje is dat de nieuwste versie van SW Update al wel een Windows 8.1 drivers sectie heeft en ook de laptop weer kan herkennen onder Windows 8.1, alleen de nieuwe drivers ontbreken nog. Samsung is dus in ieder geval wel bezig met de drivers.
Volgens mij zijn de driver issue's zo goed als opgelost. SW Update heeft in ieder geval een berg aan nieuwe updates uitgebracht. Zo te zien hebben ze nu ook beide videokaart drivers ondergebracht in 1 driver package, wat mij een goed idee lijkt.
Zelf wacht ik nog even 2 weken voordat ik zelf opnieuw overstap, zodat ik zeker weet dat ik niet opnieuw problemen ga krijgen.
Zelf wacht ik nog even 2 weken voordat ik zelf opnieuw overstap, zodat ik zeker weet dat ik niet opnieuw problemen ga krijgen.
Hm, moet volgende week veel werk inleveren op school, dus ik wacht nog even met updaten. Maar bedankt voor de tip! Na volgende week ga ik dan eindelijk eens (goed) over naar 8.1
Ik heb sinds enige tijd een ativ book. Series 9 welliswaar, maar wellicht maakt dat voor deze vraag niet uit:
Ik ben dik tevreden met het touchpad. Zou echter toch wel graag de functies customizen. Bijvoorbeeld dat dat 3 vingers omhoog niet explorer, maar mijn eigen filemanager start.
Nergens kunnen vinden. Iemand van jullie meer succes gehad?
Ik ben dik tevreden met het touchpad. Zou echter toch wel graag de functies customizen. Bijvoorbeeld dat dat 3 vingers omhoog niet explorer, maar mijn eigen filemanager start.
Niet naar gezocht eigenlijk.Buntmans schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:13:
Ik heb sinds enige tijd een ativ book. Series 9 welliswaar, maar wellicht maakt dat voor deze vraag niet uit:
In het verleden altijd laptops gehad met slechte touchpads (zoals nog steeds 90% van de touchpads zijn), dus gebruik hem daardoor niet veel.
Dit is inderdaad wel een erg goede touchpad (Ativ Book
Zoek eens op etdsimplui.exe ergens in Program Files. Daarmee kan je het een ander ander buiten de Windows input config instellen, volgens mij ook custom acties voor n-finger swipes.Buntmans schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:13:
Heb vandaag toch Windows 8.1 erop geknald en het lijkt tot dusver best goed te gaan. De nieuwe videokaart driver lijkt goed te functioneren, ik heb in ieder geval nog geen problemen gehad.
Het enige wat tot dusver nog niet goed werkt zijn Samsung settings en de fn toetsen. Ik heb dus wel brightness control via de power options, maar de fn keys werken nog niet helemaal lekker. Samsung settings lijkt nog helemaal te ontbreken.
Het enige wat tot dusver nog niet goed werkt zijn Samsung settings en de fn toetsen. Ik heb dus wel brightness control via de power options, maar de fn keys werken nog niet helemaal lekker. Samsung settings lijkt nog helemaal te ontbreken.
Ja klopt deze had ik ook gevonden. De mogelijkheden hier zijn echter heel beperkt. Voor een aantal "moves" kan je de daarop volgende actie instellen. Maar dus maar voor een aantal en dan ook nog eens 2 mogelijkheden waar je maar uit kunt kiezen, laat staan een eigen actie toevoegen door het linken van een move aan een executable.EddoH schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:58:
[...]
Zoek eens op etdsimplui.exe ergens in Program Files. Daarmee kan je het een ander ander buiten de Windows input config instellen, volgens mij ook custom acties voor n-finger swipes.
Maar wel goed dat je hem noemt. Ik zoek dus iets zoals etdsimplui.exe, maar dan veel uitgebreider! Ik heb gezocht naar een etdadvancedui.exe maar die is er niet ...
Had ik dit topic maar eerder bekeken.. Zojuist geupdate naar 8.1 met dezelfde problemen.
Tijdens het updaten van mijn videokaartdriver heb ik meerdermaal een windows 8 blauw scherm gekregen, daarnaast staat er nu een secureboot watermerk op m'n bureaublad dat deze niet is geconfigureerd en ik heb zo'n enorm handig zwart blok links op m'n scherm hangen met een tip om tussen apps te switchen...
Tijdens het updaten van mijn videokaartdriver heb ik meerdermaal een windows 8 blauw scherm gekregen, daarnaast staat er nu een secureboot watermerk op m'n bureaublad dat deze niet is geconfigureerd en ik heb zo'n enorm handig zwart blok links op m'n scherm hangen met een tip om tussen apps te switchen...
Alle bugs moeten wel weg te werken zijn met de huidige drivers. Ik heb met de installatie naar 8.1 een redelijk kale windows geupdate naar de belangrijkste nieuwste drivers van Samsung (videokaart, chipset enz.) en na de update van 8.1 pas de rest gedaan (touchpad enz.).ViDector schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:57:
Had ik dit topic maar eerder bekeken.. Zojuist geupdate naar 8.1 met dezelfde problemen.
Ik heb nog 1 probleem met mijn touchpad. In windows 8 had je veel meer opties en daarmee ook inverse scrolling, maar deze lijkt niet aanwezig te zijn met de huidige 8.1 drivers. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb sinds een ruime maand deze laptop. Echt een geniaal ding.
SSD vervangen voor een 500GB EVO.
Qua SSD heb ik het idee dat het nog wat sneller moet kunnen - de sequential doorvoer is goed, maar de random reads vallen erg laag uit in Samsung Magician (gemiddeld 9000) en bij het opstarten & laden van mappen en programma's blijft ie soms even 'hangen' omdat er wat ingeladen moet worden. Heeft iemand betere IOPS-resultaten in de benchmark van Magician?
Zijn er mensen die AMD Catalyst 13.11 (beta) drivers met succes hebben geinstalleerd en goed draaiend hebben op Windows 8? Met name in BF4 is de rendering één grote glitch (met alleen blauwe lucht, rare geometrische vormen, overdreven veel lichteffecten, feitelijk kun je niks meer zien). BF3 lijkt dan wel weer goed te gaan. Versie 13.10 WHQL heb ik kunnen installeren door de testsigning aan te zetten.
Qua SSD heb ik het idee dat het nog wat sneller moet kunnen - de sequential doorvoer is goed, maar de random reads vallen erg laag uit in Samsung Magician (gemiddeld 9000) en bij het opstarten & laden van mappen en programma's blijft ie soms even 'hangen' omdat er wat ingeladen moet worden. Heeft iemand betere IOPS-resultaten in de benchmark van Magician?
Zijn er mensen die AMD Catalyst 13.11 (beta) drivers met succes hebben geinstalleerd en goed draaiend hebben op Windows 8? Met name in BF4 is de rendering één grote glitch (met alleen blauwe lucht, rare geometrische vormen, overdreven veel lichteffecten, feitelijk kun je niks meer zien). BF3 lijkt dan wel weer goed te gaan. Versie 13.10 WHQL heb ik kunnen installeren door de testsigning aan te zetten.
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”
Random read 9k? Bedoel je niet 90k?whitey-d schreef op maandag 04 november 2013 @ 03:57:
Heb sinds een ruime maand deze laptop. Echt een geniaal ding.
Ik kom met mijn 840 (non EVO) al uit op 89k random read.
Misschien moet je even wat instellingen veranderen.
Check deze link maar eens: scheelde erg veel IOPS bij mij.
http://www.computing.net/...ks-for-windows-7/552.html
Vraagje: ik heb nog niets gehoord als respons op de garantie 5 jaar actie. Alles netjes ingestuurd wel...
what to do?
what to do?
[ Voor 6% gewijzigd door denpries op 22-11-2013 00:01 ]
Dat probleem heb ik ook, image retention. Ik vrees dat ik mijn laptop niet kan missen en tot nu toe is het niet dermate hinderlijk geweest dat ik er met designen last van heb gehad... Maar het is blijkbaar een veel voorkomend issuedenpries schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:08:
Die garantie ga ik nodig hebben vrees ik, maar dan al veel en veel eerder. Verdomme.
Check dit.
Overigens (iets anders), mocht iemand nieuwere drivers voor je 8870m willen installeren dan de standaard geinstalleerde bejaarde drivers van Samsung, volg dan deze instructies voor de 13.11 beta1 drivers. Drivers nieuwer dan dat werken niet goed op de ATIV 8.
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”
Nee ik heb 9k terwijl ie meestal behoorlijk rap is in de praktijk. Ik ga dat topic voor de zekerheid uitchecken. Overigens levert Samsung al de Magician tool voor alle optimalisaties.DGonlag2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:28:
[...]
Random read 9k? Bedoel je niet 90k?
Ik kom met mijn 840 (non EVO) al uit op 89k random read.
Misschien moet je even wat instellingen veranderen.
Check deze link maar eens: scheelde erg veel IOPS bij mij.
http://www.computing.net/...ks-for-windows-7/552.html
EDIT: zojuist de performance tests weer eens gedaan in Magician, blijkt dat ik sinds Windows 8.1 toch gewoon 90k random reads krijg. Awesome dus!
[ Voor 17% gewijzigd door whitey-d op 22-11-2013 01:51 ]
Heb je er last van in een smalle band? Ik merk soms op dat kaders van schermen achterblijven in een vervolgens grijze achtergrond. Ik heb er verder geen last van eigenlijk, ik zie het alleen in een donker grijs scherm (zoals het scherm wat omhoog komt bij ctrl+alt+del).whitey-d schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 01:43:
[...]
Dat probleem heb ik ook, image retention. Ik vrees dat ik mijn laptop niet kan missen en tot nu toe is het niet dermate hinderlijk geweest dat ik er met designen last van heb gehad... Maar het is blijkbaar een veel voorkomend issue![]()
Overigens (iets anders), mocht iemand nieuwere drivers voor je 8870m willen installeren dan de standaard geinstalleerde bejaarde drivers van Samsung, volg dan deze instructies voor de 13.11 beta1 drivers. Drivers nieuwer dan dat werken niet goed op de ATIV 8.
In eerste instantie dacht ik dat het een feature van windows was dat zulke schermen nog enigzins transparant waren
Die nieuwe drivers wil ik eigenlijk wel checken, maar ik heb ook begrepen dat Samsung aan het einde van deze maand met nieuwe drivers gaat komen.
Heeft iemand trouwens een oplossing voor de touchpad drivers? In windows 8.1 hebben de nieuwe touchpad drivers veel minder functionaliteit, ik kan nu ook niet invert scrollen aan/uit zetten. Meestal werk ik met een muis, maar steeds als ik met mijn touchpad aan de gang ga, scroll ik eerst de verkeerde kant op
Hier ook niets vernomen. Alleen een printer gekregen die ik weer weggegeven heb.denpries schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:01:
Vraagje: ik heb nog niets gehoord als respons op de garantie 5 jaar actie. Alles netjes ingestuurd wel...
what to do?
Als het goed is zou je een nieuwe warranty card krijgen...
had m binnen een week terugwhitey-d schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 01:43:
[...]
Dat probleem heb ik ook, image retention. Ik vrees dat ik mijn laptop niet kan missen en tot nu toe is het niet dermate hinderlijk geweest dat ik er met designen last van heb gehad... Maar het is blijkbaar een veel voorkomend issue![]()
Is er nergens een fatsoenlijk model zonder touchscreen verkrijgbaar MET qwerty toetsenbord?
Niet in NL volgens mij. Besides, dan gebruik je de touchscreen toch gewoon niet.Niekjuh schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:51:
Is er nergens een fatsoenlijk model zonder touchscreen verkrijgbaar MET qwerty toetsenbord?
Alleen is de non-touchscreen versie misschien iets goedkoper en heeft een mat scherm (? weet niet zeker).
Ik heb zonet mijn Ativ Book 8 in huis gehaald, en ben toch wel heel teleurgesteld:
de kwaliteit van het scherm is namelijk echt niet goed bij mij. Er zit een soort van grijze, korrelige waas over het scherm. Als ik een pagina met veel wit erin weergeef, dan zie je ook verticale strepen in het wit lopen.
Ik heb dus zonet mijn Ativ Book 8 opgestuurd ter vervanging..
Echter, ik was laatst in een winkel waar ik keek naar een high-end 13-inch Samsung laptop met touch (ik weet niet precies welk model), en deze had ook dezelfde soort 'grijze waas' over het scherm als mijn Ativ Book 8.
Ik ben dus bang dat het ligt aan een antireflecterende coating die Samsung op sommige schermen gebruikt.
Ik hoop dus niet dat ook de replacement hier last van zal hebben
.
misschien stoort het sommige mensen niet, maar mij dus wel.
Of ik hoop dat ik het mis heb en dat het volgende exemplaar wel een goed scherm heeft!
de kwaliteit van het scherm is namelijk echt niet goed bij mij. Er zit een soort van grijze, korrelige waas over het scherm. Als ik een pagina met veel wit erin weergeef, dan zie je ook verticale strepen in het wit lopen.
Echter, ik was laatst in een winkel waar ik keek naar een high-end 13-inch Samsung laptop met touch (ik weet niet precies welk model), en deze had ook dezelfde soort 'grijze waas' over het scherm als mijn Ativ Book 8.
Ik ben dus bang dat het ligt aan een antireflecterende coating die Samsung op sommige schermen gebruikt.
Ik hoop dus niet dat ook de replacement hier last van zal hebben
Of ik hoop dat ik het mis heb en dat het volgende exemplaar wel een goed scherm heeft!
Tja moeilijk te zeggen natuurlijk, maar mijn scherm is perfect. Goede kleuren en ook het wit is erg goed.lazershark schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:33:
Ik heb zonet mijn Ativ Book 8 in huis gehaald, en ben toch wel heel teleurgesteld:
Ik hoop dus niet dat ook de replacement hier last van zal hebben.
Je zal wel een defect scherm hebben. Maar misschien ben je ook wel een witter scherm gewend en valt het daarom tegen.
Ik gebruik hem nu ongeveer een half jaar en ben er helemaal tevreden over. Gewicht is goed te doen, prestaties zijn puik en scherm is prachtig.
Toestenbord is niet helemaal top helaas, maar dat is ongeveer wel het enige minpunt.
Vandaag kwam ik helaas tot de ontdekking dat ook mijn icoontjes wat wazig blijven doorschijnen in m'n scherm als ik een donker beeld voor me neem.
Is dat het zogenaamde imageretention?
Volgens mij is dat image retention ja. Is het permanent of tijdelijk? Heb je je beeld te lang op hetzelfde staan?ViDector schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:58:
Vandaag kwam ik helaas tot de ontdekking dat ook mijn icoontjes wat wazig blijven doorschijnen in m'n scherm als ik een donker beeld voor me neem.
Ik ga zo wel even checken of ik er ook last van heb, maar volgens mij niet.
EDIT: ik heb er geen last van, gewoon goed zwart hier en geen retention.
[ Voor 7% gewijzigd door Goudstalen op 08-01-2014 13:53 ]
Zijn er inmiddels al mensen die een vlekkeloze upgrade naar Windows 8.1 gedaan hebben? Dus met enkel de officiële SW Update drivers en zonder allerlei poespas om dingen werkend te krijgen? Ik ben enigszins huiverig om nogmaals een poging te wagen nadat m'n laatste poging hopeloos faalde.
In het begin veel driverproblemen ja. Geen beeld e.d.PressPlay0nTape schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:24:
Zijn er inmiddels al mensen die een vlekkeloze upgrade naar Windows 8.1 gedaan hebben? Dus met enkel de officiële SW Update drivers en zonder allerlei poespas om dingen werkend te krijgen? Ik ben enigszins huiverig om nogmaals een poging te wagen nadat m'n laatste poging hopeloos faalde.
Nu draai ik het al 3+ maanden zonder problemen. Enige nadeel is: scrollen met 2 vingers op touchpad kan niet meer
Gewoon normale drivers via Samsung, niets aan veranderd , werkt perfect hier.
Hmz... Dat is een feature die ik zelf eigenlijk best regelmatig gebruik. Maar als dat het enige is, moet ik misschien ook maar eens een poging wagen.DGonlag2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:47:
[...]
In het begin veel driverproblemen ja. Geen beeld e.d.
Nu draai ik het al 3+ maanden zonder problemen. Enige nadeel is: scrollen met 2 vingers op touchpad kan niet meer(niet dat ik dat veel gebruikte maar toch...)
Gewoon normale drivers via Samsung, niets aan veranderd , werkt perfect hier.
Ik heb eens gelezen dat de oude touchpad drivers gewoon nog zouden moeten werken, dus deze ga ik morgen eens installeren om te kijken of dit alle functionaliteit terug geeft zonder vastlopers.
De Catalyst 13.12 drivers werken trouwens prima bij mij! Ik had na een automatische update van Windows wat problemen met mijn Radeon drivers gekregen en daardoor functioneerde switchable graphics ook niet meer (waardoor mijn Radeon GPU altijd aan stond). Nu lijkt alles weer helemaal naar behoren te werken, op wat touch gestures na dus.
De Catalyst 13.12 drivers werken trouwens prima bij mij! Ik had na een automatische update van Windows wat problemen met mijn Radeon drivers gekregen en daardoor functioneerde switchable graphics ook niet meer (waardoor mijn Radeon GPU altijd aan stond). Nu lijkt alles weer helemaal naar behoren te werken, op wat touch gestures na dus.
Al de oude touchpad driver geprobeerd? Lijkt me erg fijn als dit werkt.frennek schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:53:
Ik heb eens gelezen dat de oude touchpad drivers gewoon nog zouden moeten werken, dus deze ga ik morgen eens installeren om te kijken of dit alle functionaliteit terug geeft zonder vastlopers.
Ik draai op het moment 13.11, maar zal eens updaten naar 13.12 om te kijken hoe dat werkt.
Sinds een week ook gelukkige eigenaar van de ativ book 8... Super! SSD erin, nu nog een keer nieuwe wifi kaart kopen en geheugen en hij is geheel klaar.
Ik heb er echter windows 7 op geinstalleerd, en weet nu niet zeker welke driver ik moet hebben voor de 8870 videokaart...
Nu geeft hij namelijk bij hardwarelist het volgende aan:
Driver van 2012. Niet iets wat ik wil!
Kleine edit:
De 9.3.5. driver verwijderd naar aardig wat bluescreens tijdens het deinstalleren... Echter het maakt niet uit elke driver ik pak (modded/niet modded) LeekM bijv... tijdens installatie roept hij op een gegeven moment de grafische kaart aan en... BSOD!
Ik wil gewoon een nieuwere driver om wat meer fps te halen dan 20 op diablo 3... Met mijn GT640M haalde ik al 40fps..
Ik heb er echter windows 7 op geinstalleerd, en weet nu niet zeker welke driver ik moet hebben voor de 8870 videokaart...
Nu geeft hij namelijk bij hardwarelist het volgende aan:
Driver van 2012. Niet iets wat ik wil!
Kleine edit:
De 9.3.5. driver verwijderd naar aardig wat bluescreens tijdens het deinstalleren... Echter het maakt niet uit elke driver ik pak (modded/niet modded) LeekM bijv... tijdens installatie roept hij op een gegeven moment de grafische kaart aan en... BSOD!
Ik wil gewoon een nieuwere driver om wat meer fps te halen dan 20 op diablo 3... Met mijn GT640M haalde ik al 40fps..
[ Voor 34% gewijzigd door Aapje! op 25-02-2014 09:23 ]
Tja drivers voor AMD zijn hier ook een drama. Voor mij geen AMD meer in m'n volgende laptop. Elke keer gaat er wel iets mis tijdens de installatie. Dan is de hele driver weer naar de tering, dan heeft ie weer niets geintstalleerd en dan kan de driver weer geen videokaart detecteren.
Dan ben ik zo weer uren bezig om drivers te deinstalleren en nieuwe te proberen voordat ik dat ding werkend krijg. Misschien ligt het aan Enduro & Samsung drivers in W8.1, maar tot nu toe echt dikke bagger.
Nooit die problemen gehad met de vorige laptop (Nvidia 650m). Toch jammer, zou gewoon goed moeten werken, maar drivers zijn inderdaad een drama.
Ik haal de laatste tijd overigens ook lage FPS in Diablo 3, terwijl dat inderdaad met m'n Nvidia nooit gebeurde (die volgens Notebookcheck toch een 15% langzamer moet zijn...)
Dan ben ik zo weer uren bezig om drivers te deinstalleren en nieuwe te proberen voordat ik dat ding werkend krijg. Misschien ligt het aan Enduro & Samsung drivers in W8.1, maar tot nu toe echt dikke bagger.
Nooit die problemen gehad met de vorige laptop (Nvidia 650m). Toch jammer, zou gewoon goed moeten werken, maar drivers zijn inderdaad een drama.
Ik haal de laatste tijd overigens ook lage FPS in Diablo 3, terwijl dat inderdaad met m'n Nvidia nooit gebeurde (die volgens Notebookcheck toch een 15% langzamer moet zijn...)
Valt mij inderdaad ook vies tegen. Lijkt alsof het een niet veel voorkomende combinatie is en dat er geen directe support van AMD is en Samsung laat het ook erg afweten. Ben erg tevreden over de laptop nu hij goed werkt, maar het was nogal een gedoe om het voor elkaar te krijgen.
Voor mij volgende keer inderdaad geen AMD meer, maar waarschijnlijk ook geen Samsung als laptop bouwer.
Voor mij volgende keer inderdaad geen AMD meer, maar waarschijnlijk ook geen Samsung als laptop bouwer.
+1, al heb ik toch echt het idee dat het probleem bij AMD ligt, niet bij Samsung. Samsung spul en firmware/software werkt namelijk allemaal gewoon (perfect), maar een update voor GPU drivers gaat bij mij altijd fout. Dat ligt toch echt aan de incompetentie van AMD betreffende drivers schrijven (en de programma's om GPU's te detecteren).frennek schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:06:
Valt mij inderdaad ook vies tegen. Lijkt alsof het een niet veel voorkomende combinatie is en dat er geen directe support van AMD is en Samsung laat het ook erg afweten. Ben erg tevreden over de laptop nu hij goed werkt, maar het was nogal een gedoe om het voor elkaar te krijgen.
Wat me ook opvalt: NVidia weet gewoon wat voor hardware je hebt. Als er een 650m in zit dan weet die dat en kan die zo zien welke drivers je hebt en welke je kan updaten.
Bij AMD is het ten eerste onduidelijk welke driver je hebt (ze lijken er datum en driver versie voor te gebruiken, maar is niet consistent en voor mij onduidelijk).
Hun eigen Catalyst suite ziet dat ik een 8800m videokaart heb, maar meer dan dat weergeven ze niet. Heb je dus wel een 8870m? Of is het een 8830m of 8850m? Dat kun je helemaal niet zien, en de GPU checker van AMD zegt sowieso altijd dat ik geen ondersteunde kaart heb of dat ik de nieuwste driver heb, terwijl dat niet zo is.
Ik ben inderdaad erg tevreden over de laptop. Goede batterijduur, prachtig scherm, fijne touchpad, goede performance, goede koeling, niet te luidruchtig, wordt niet heet waar je handen liggen. Enige nadeel: AMD. Voor mij nooit meer mobiele AMD zooi.
Had ook een Ativ Book 8, na het updaten van de AMD drivers viel de laptop uit en kreeg ik niets anders dan een zwart beeld met mijn muis, kwam de bios ook niet meer in dus heb hem maar retour gestuurd en daar wisten ze er ook geen raad mee..
Ja precies. het zijn echt de drivers van AMD die de boosdoener van deze laptop zijn. Voor de rest werkt alles perfect.graphy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:53:
Had ook een Ativ Book 8, na het updaten van de AMD drivers viel de laptop uit en kreeg ik niets anders dan een zwart beeld met mijn muis, kwam de bios ook niet meer in dus heb hem maar retour gestuurd en daar wisten ze er ook geen raad mee..
Geen AMD meer dus.
Vandaag een bevestigingsmail ontvangen over de 5-jarige garantie actie. Het heeft even mogen duren, maar fijn gevoel dat ik voorlopig nog garantie heb
.
Dat is mooifrennek schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:09:
Vandaag een bevestigingsmail ontvangen over de 5-jarige garantie actie. Het heeft even mogen duren, maar fijn gevoel dat ik voorlopig nog garantie heb.
Ik heb me daar volgens mij nooit voor opgegeven, zonde eigenlijk, want krijg het idee dat ik het wel nodig ga krijgen. Veel problemen gehad met de GPU en soms start het apparaat half op als hij net uitgezet is (systeem en OS start niet op, maar de CPU e.d. wel waardoor dat ding super heet wordt en de batterij leeg slurpt...).
Normaal gesproken zou ik hem opsturen, maar heb hem nodig i.v.m. school, kan hem geen dag missen. Misschien in de vakantie opsturen, maarja, dan heb ik ook geen computer meer om een spelletje op te spelen (m'n primaire hobbie...).
Bump
-----------------------
Net even de Beta Driver 14.3 geprobeerd. Werkte weer eens voor geen meter (go figure...)
Heb alle drivers van AMD gedeinstalleerd en de driver van Samsung Update (waar die dus standaard mee komt) geïnstalleerd.
Ik haal in Diablo nu bijna dubbel zoveel fps met hogere settings. Hetzelfde geldt voor Warframe.
Eigenlijk dus weer een bevestiging dat AMD drivers crap zijn.
-----------------------
Net even de Beta Driver 14.3 geprobeerd. Werkte weer eens voor geen meter (go figure...)
Heb alle drivers van AMD gedeinstalleerd en de driver van Samsung Update (waar die dus standaard mee komt) geïnstalleerd.
Ik haal in Diablo nu bijna dubbel zoveel fps met hogere settings. Hetzelfde geldt voor Warframe.
Eigenlijk dus weer een bevestiging dat AMD drivers crap zijn.
Grr, Samsung is weer eens lekker bezig. Nieuwe bios update was uitgekomen en deze geflashed met een los programma van Samsung buiten SW Update (want SW Update schijnt wel eens te hangen of problemen te geven met bios updates). Update verliep verder vlekkeloos.
Keek ik nu laatst in mijn systeemmonitor, zie ik dat ik nog maar de helft van mijn ram geheugen beschikbaar heb en wordt mijn extra geheugenmodule niet meer herkend
. Schijnt dat meer mensen hier last van hebben met de nieuwe bios update. Heb zelf Kingston valueram erin hangen, maar geeft bij mij dus problemen! Eens kijken wat Samsung hierover te zeggen heeft en anders maar terug naar de vorige bios versie.
Keek ik nu laatst in mijn systeemmonitor, zie ik dat ik nog maar de helft van mijn ram geheugen beschikbaar heb en wordt mijn extra geheugenmodule niet meer herkend
Zijn er meer gebruikers welke 8GB extra geheugen hebben geplaatst en deze nu missen na een recente bios-update? (bios P04ADH gaat het om). Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Samsung, maar een oplossing blijft uit.
Dus als je extra geheugen hebt bijgeplaatst, update niet naar versie P04ADH of P05ADH want de kans is groot dat je geheugen NIET meer gevonden wordt.
Dus als je extra geheugen hebt bijgeplaatst, update niet naar versie P04ADH of P05ADH want de kans is groot dat je geheugen NIET meer gevonden wordt.
Nee zelf niet gedaan, maar wel slecht.frennek schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:17:
Zijn er meer gebruikers welke 8GB extra geheugen hebben geplaatst en deze nu missen na een recente bios-update? (bios P04ADH gaat het om). Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Samsung, maar een oplossing blijft uit.
Wordt het onder 05 nog steeds niet herkend?
De 05 bios heeft het probleem inderdaad niet verholpen. Geen idee trouwens wat de nieuwere bios versies doen, want een changelog brengt Samsung ook nooit uit.DGonlag2 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:50:
[...]
Nee zelf niet gedaan, maar wel slecht.
Wordt het onder 05 nog steeds niet herkend?
Ik ben al maanden op zoek naar een nieuwe laptop en de enige die echt aan alle vereisten voldoet is de Ativ Book 8 8705 (met mat scherm). Helaas kan ik deze nergens in Nederland vinden, is het nu echt zo dat deze hier niet leverbaar is? Wellicht heeft iemand nog tips.
Kan ik bijvoorbeeld ergens in het buitenland bestellen? Maar dan zit ik weer met rare toetsenborden enzo.
Kan ik bijvoorbeeld ergens in het buitenland bestellen? Maar dan zit ik weer met rare toetsenborden enzo.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee volgens mij wordt die hier nergens verkocht. Je zou hem vast wel ergens kunnen bestellen uit het buitenland, maar garantie gaat dan niet zo makkelijk.
Edit: naar wat internet afgestruind te hebben, helemaal niets kunnen vinden
Denk dat het lastig gaat worden.
Edit: naar wat internet afgestruind te hebben, helemaal niets kunnen vinden
Denk dat het lastig gaat worden.
[ Voor 27% gewijzigd door Goudstalen op 09-06-2014 17:24 ]