Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Centraal topic] Samsung Ativ Book 8

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb sinds enige tijd een ativ book. Series 9 welliswaar, maar wellicht maakt dat voor deze vraag niet uit:

Ik ben dik tevreden met het touchpad. Zou echter toch wel graag de functies customizen. Bijvoorbeeld dat dat 3 vingers omhoog niet explorer, maar mijn eigen filemanager start.

Nergens kunnen vinden. Iemand van jullie meer succes gehad?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-11 17:02
Buntmans schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:13:
Ik heb sinds enige tijd een ativ book. Series 9 welliswaar, maar wellicht maakt dat voor deze vraag niet uit:

Ik ben dik tevreden met het touchpad. Zou echter toch wel graag de functies customizen. Bijvoorbeeld dat dat 3 vingers omhoog niet explorer, maar mijn eigen filemanager start.

Niet naar gezocht eigenlijk.
In het verleden altijd laptops gehad met slechte touchpads (zoals nog steeds 90% van de touchpads zijn), dus gebruik hem daardoor niet veel.

Dit is inderdaad wel een erg goede touchpad (Ativ Book 8), grootste die ik ook ooit gezien heb (wel 1.5x zo groot als een Apple touchpad?).

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Topicstarter
Buntmans schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:13:

Zoek eens op etdsimplui.exe ergens in Program Files. Daarmee kan je het een ander ander buiten de Windows input config instellen, volgens mij ook custom acties voor n-finger swipes.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Heb vandaag toch Windows 8.1 erop geknald en het lijkt tot dusver best goed te gaan. De nieuwe videokaart driver lijkt goed te functioneren, ik heb in ieder geval nog geen problemen gehad.

Het enige wat tot dusver nog niet goed werkt zijn Samsung settings en de fn toetsen. Ik heb dus wel brightness control via de power options, maar de fn keys werken nog niet helemaal lekker. Samsung settings lijkt nog helemaal te ontbreken.

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
EddoH schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Zoek eens op etdsimplui.exe ergens in Program Files. Daarmee kan je het een ander ander buiten de Windows input config instellen, volgens mij ook custom acties voor n-finger swipes.
Ja klopt deze had ik ook gevonden. De mogelijkheden hier zijn echter heel beperkt. Voor een aantal "moves" kan je de daarop volgende actie instellen. Maar dus maar voor een aantal en dan ook nog eens 2 mogelijkheden waar je maar uit kunt kiezen, laat staan een eigen actie toevoegen door het linken van een move aan een executable.

Maar wel goed dat je hem noemt. Ik zoek dus iets zoals etdsimplui.exe, maar dan veel uitgebreider! Ik heb gezocht naar een etdadvancedui.exe maar die is er niet ...

• ViDector
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 10:44
Had ik dit topic maar eerder bekeken.. Zojuist geupdate naar 8.1 met dezelfde problemen.

Tijdens het updaten van mijn videokaartdriver heb ik meerdermaal een windows 8 blauw scherm gekregen, daarnaast staat er nu een secureboot watermerk op m'n bureaublad dat deze niet is geconfigureerd en ik heb zo'n enorm handig zwart blok links op m'n scherm hangen met een tip om tussen apps te switchen...

|:(

• frennek
ViDector schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:57:
Had ik dit topic maar eerder bekeken.. Zojuist geupdate naar 8.1 met dezelfde problemen.

Tijdens het updaten van mijn videokaartdriver heb ik meerdermaal een windows 8 blauw scherm gekregen, daarnaast staat er nu een secureboot watermerk op m'n bureaublad dat deze niet is geconfigureerd en ik heb zo'n enorm handig zwart blok links op m'n scherm hangen met een tip om tussen apps te switchen...

|:(
Alle bugs moeten wel weg te werken zijn met de huidige drivers. Ik heb met de installatie naar 8.1 een redelijk kale windows geupdate naar de belangrijkste nieuwste drivers van Samsung (videokaart, chipset enz.) en na de update van 8.1 pas de rest gedaan (touchpad enz.).

Ik heb nog 1 probleem met mijn touchpad. In windows 8 had je veel meer opties en daarmee ook inverse scrolling, maar deze lijkt niet aanwezig te zijn met de huidige 8.1 drivers. Heeft iemand hier een oplossing voor?

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 02:12
Heb sinds een ruime maand deze laptop. Echt een geniaal ding.

SSD vervangen voor een 500GB EVO.

Qua SSD heb ik het idee dat het nog wat sneller moet kunnen - de sequential doorvoer is goed, maar de random reads vallen erg laag uit in Samsung Magician (gemiddeld 9000) en bij het opstarten & laden van mappen en programma's blijft ie soms even 'hangen' omdat er wat ingeladen moet worden. Heeft iemand betere IOPS-resultaten in de benchmark van Magician?

Zijn er mensen die AMD Catalyst 13.11 (beta) drivers met succes hebben geinstalleerd en goed draaiend hebben op Windows 8? Met name in BF4 is de rendering één grote glitch (met alleen blauwe lucht, rare geometrische vormen, overdreven veel lichteffecten, feitelijk kun je niks meer zien). BF3 lijkt dan wel weer goed te gaan. Versie 13.10 WHQL heb ik kunnen installeren door de testsigning aan te zetten.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Goudstalen
whitey-d schreef op maandag 04 november 2013 @ 03:57:
Heb sinds een ruime maand deze laptop. Echt een geniaal ding.

SSD vervangen voor een 500GB EVO.

Qua SSD heb ik het idee dat het nog wat sneller moet kunnen - de sequential doorvoer is goed, maar de random reads vallen erg laag uit in Samsung Magician (gemiddeld 9000) en bij het opstarten & laden van mappen en programma's blijft ie soms even 'hangen' omdat er wat ingeladen moet worden. Heeft iemand betere IOPS-resultaten in de benchmark van Magician?
Random read 9k? Bedoel je niet 90k?
Ik kom met mijn 840 (non EVO) al uit op 89k random read.

Misschien moet je even wat instellingen veranderen.
Check deze link maar eens: scheelde erg veel IOPS bij mij.
http://www.computing.net/...ks-for-windows-7/552.html

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Vraagje: ik heb nog niets gehoord als respons op de garantie 5 jaar actie. Alles netjes ingestuurd wel...

what to do?

[ Voor 6% gewijzigd door denpries op 22-11-2013 00:01 ]

• whitey-d
denpries schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:08:
Die garantie ga ik nodig hebben vrees ik, maar dan al veel en veel eerder. Verdomme.

Check dit.

YouTube: samsung ativ book8 display problem
Dat probleem heb ik ook, image retention. Ik vrees dat ik mijn laptop niet kan missen en tot nu toe is het niet dermate hinderlijk geweest dat ik er met designen last van heb gehad... Maar het is blijkbaar een veel voorkomend issue :?

Overigens (iets anders), mocht iemand nieuwere drivers voor je 8870m willen installeren dan de standaard geinstalleerde bejaarde drivers van Samsung, volg dan deze instructies voor de 13.11 beta1 drivers. Drivers nieuwer dan dat werken niet goed op de ATIV 8.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• whitey-d
DGonlag2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:28:
[...]

Random read 9k? Bedoel je niet 90k?
Ik kom met mijn 840 (non EVO) al uit op 89k random read.

Misschien moet je even wat instellingen veranderen.
Check deze link maar eens: scheelde erg veel IOPS bij mij.
http://www.computing.net/...ks-for-windows-7/552.html
Nee ik heb 9k terwijl ie meestal behoorlijk rap is in de praktijk. Ik ga dat topic voor de zekerheid uitchecken. Overigens levert Samsung al de Magician tool voor alle optimalisaties.

EDIT: zojuist de performance tests weer eens gedaan in Magician, blijkt dat ik sinds Windows 8.1 toch gewoon 90k random reads krijg. Awesome dus!

[ Voor 17% gewijzigd door whitey-d op 22-11-2013 01:51 ]

• frennek
whitey-d schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 01:43:
[...]

Dat probleem heb ik ook, image retention. Ik vrees dat ik mijn laptop niet kan missen en tot nu toe is het niet dermate hinderlijk geweest dat ik er met designen last van heb gehad... Maar het is blijkbaar een veel voorkomend issue :?

Overigens (iets anders), mocht iemand nieuwere drivers voor je 8870m willen installeren dan de standaard geinstalleerde bejaarde drivers van Samsung, volg dan deze instructies voor de 13.11 beta1 drivers. Drivers nieuwer dan dat werken niet goed op de ATIV 8.
Heb je er last van in een smalle band? Ik merk soms op dat kaders van schermen achterblijven in een vervolgens grijze achtergrond. Ik heb er verder geen last van eigenlijk, ik zie het alleen in een donker grijs scherm (zoals het scherm wat omhoog komt bij ctrl+alt+del).

In eerste instantie dacht ik dat het een feature van windows was dat zulke schermen nog enigzins transparant waren :P.

Die nieuwe drivers wil ik eigenlijk wel checken, maar ik heb ook begrepen dat Samsung aan het einde van deze maand met nieuwe drivers gaat komen.

Heeft iemand trouwens een oplossing voor de touchpad drivers? In windows 8.1 hebben de nieuwe touchpad drivers veel minder functionaliteit, ik kan nu ook niet invert scrollen aan/uit zetten. Meestal werk ik met een muis, maar steeds als ik met mijn touchpad aan de gang ga, scroll ik eerst de verkeerde kant op :(.

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:55

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

denpries schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:01:
Vraagje: ik heb nog niets gehoord als respons op de garantie 5 jaar actie. Alles netjes ingestuurd wel...

what to do?
Hier ook niets vernomen. Alleen een printer gekregen die ik weer weggegeven heb.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• denpries
Als het goed is zou je een nieuwe warranty card krijgen...

• denpries
whitey-d schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 01:43:
[...]

had m binnen een week terug

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-11 22:14
Is er nergens een fatsoenlijk model zonder touchscreen verkrijgbaar MET qwerty toetsenbord?

• Goudstalen
Niekjuh schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:51:
Is er nergens een fatsoenlijk model zonder touchscreen verkrijgbaar MET qwerty toetsenbord?
Niet in NL volgens mij. Besides, dan gebruik je de touchscreen toch gewoon niet.
Alleen is de non-touchscreen versie misschien iets goedkoper en heeft een mat scherm (? weet niet zeker).

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Ik heb zonet mijn Ativ Book 8 in huis gehaald, en ben toch wel heel teleurgesteld:

de kwaliteit van het scherm is namelijk echt niet goed bij mij. Er zit een soort van grijze, korrelige waas over het scherm. Als ik een pagina met veel wit erin weergeef, dan zie je ook verticale strepen in het wit lopen.

Ik heb dus zonet mijn Ativ Book 8 opgestuurd ter vervanging..

Echter, ik was laatst in een winkel waar ik keek naar een high-end 13-inch Samsung laptop met touch (ik weet niet precies welk model), en deze had ook dezelfde soort 'grijze waas' over het scherm als mijn Ativ Book 8.
Ik ben dus bang dat het ligt aan een antireflecterende coating die Samsung op sommige schermen gebruikt.

Ik hoop dus niet dat ook de replacement hier last van zal hebben :(.

misschien stoort het sommige mensen niet, maar mij dus wel.
Of ik hoop dat ik het mis heb en dat het volgende exemplaar wel een goed scherm heeft!

• Goudstalen
lazershark schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:33:
Ik heb zonet mijn Ativ Book 8 in huis gehaald, en ben toch wel heel teleurgesteld:

de kwaliteit van het scherm is namelijk echt niet goed bij mij. Er zit een soort van grijze, korrelige waas over het scherm. Als ik een pagina met veel wit erin weergeef, dan zie je ook verticale strepen in het wit lopen.

Ik heb dus zonet mijn Ativ Book 8 opgestuurd ter vervanging..

Echter, ik was laatst in een winkel waar ik keek naar een high-end 13-inch Samsung laptop met touch (ik weet niet precies welk model), en deze had ook dezelfde soort 'grijze waas' over het scherm als mijn Ativ Book 8.
Ik ben dus bang dat het ligt aan een antireflecterende coating die Samsung op sommige schermen gebruikt.

Ik hoop dus niet dat ook de replacement hier last van zal hebben :(.

misschien stoort het sommige mensen niet, maar mij dus wel.
Of ik hoop dat ik het mis heb en dat het volgende exemplaar wel een goed scherm heeft!
Tja moeilijk te zeggen natuurlijk, maar mijn scherm is perfect. Goede kleuren en ook het wit is erg goed.
Je zal wel een defect scherm hebben. Maar misschien ben je ook wel een witter scherm gewend en valt het daarom tegen.

Ik gebruik hem nu ongeveer een half jaar en ben er helemaal tevreden over. Gewicht is goed te doen, prestaties zijn puik en scherm is prachtig.
Toestenbord is niet helemaal top helaas, maar dat is ongeveer wel het enige minpunt.

• ViDector
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 10:44
Vandaag kwam ik helaas tot de ontdekking dat ook mijn icoontjes wat wazig blijven doorschijnen in m'n scherm als ik een donker beeld voor me neem.

Is dat het zogenaamde imageretention?

• Goudstalen
ViDector schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:58:
Vandaag kwam ik helaas tot de ontdekking dat ook mijn icoontjes wat wazig blijven doorschijnen in m'n scherm als ik een donker beeld voor me neem.

Is dat het zogenaamde imageretention?
Volgens mij is dat image retention ja. Is het permanent of tijdelijk? Heb je je beeld te lang op hetzelfde staan?

Ik ga zo wel even checken of ik er ook last van heb, maar volgens mij niet.

EDIT: ik heb er geen last van, gewoon goed zwart hier en geen retention.

[ Voor 7% gewijzigd door Goudstalen op 08-01-2014 13:53 ]

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Zijn er inmiddels al mensen die een vlekkeloze upgrade naar Windows 8.1 gedaan hebben? Dus met enkel de officiële SW Update drivers en zonder allerlei poespas om dingen werkend te krijgen? Ik ben enigszins huiverig om nogmaals een poging te wagen nadat m'n laatste poging hopeloos faalde.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• Goudstalen
PressPlay0nTape schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:24:
Zijn er inmiddels al mensen die een vlekkeloze upgrade naar Windows 8.1 gedaan hebben? Dus met enkel de officiële SW Update drivers en zonder allerlei poespas om dingen werkend te krijgen? Ik ben enigszins huiverig om nogmaals een poging te wagen nadat m'n laatste poging hopeloos faalde.
In het begin veel driverproblemen ja. Geen beeld e.d.

Nu draai ik het al 3+ maanden zonder problemen. Enige nadeel is: scrollen met 2 vingers op touchpad kan niet meer :( (niet dat ik dat veel gebruikte maar toch...)

Gewoon normale drivers via Samsung, niets aan veranderd , werkt perfect hier.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

DGonlag2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:47:
[...]

In het begin veel driverproblemen ja. Geen beeld e.d.

Nu draai ik het al 3+ maanden zonder problemen. Enige nadeel is: scrollen met 2 vingers op touchpad kan niet meer :( (niet dat ik dat veel gebruikte maar toch...)

Gewoon normale drivers via Samsung, niets aan veranderd , werkt perfect hier.
Hmz... Dat is een feature die ik zelf eigenlijk best regelmatig gebruik. Maar als dat het enige is, moet ik misschien ook maar eens een poging wagen.

• frennek
Ik heb eens gelezen dat de oude touchpad drivers gewoon nog zouden moeten werken, dus deze ga ik morgen eens installeren om te kijken of dit alle functionaliteit terug geeft zonder vastlopers.

De Catalyst 13.12 drivers werken trouwens prima bij mij! Ik had na een automatische update van Windows wat problemen met mijn Radeon drivers gekregen en daardoor functioneerde switchable graphics ook niet meer (waardoor mijn Radeon GPU altijd aan stond). Nu lijkt alles weer helemaal naar behoren te werken, op wat touch gestures na dus.

• Goudstalen
frennek schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:53:
Ik heb eens gelezen dat de oude touchpad drivers gewoon nog zouden moeten werken, dus deze ga ik morgen eens installeren om te kijken of dit alle functionaliteit terug geeft zonder vastlopers.

De Catalyst 13.12 drivers werken trouwens prima bij mij! Ik had na een automatische update van Windows wat problemen met mijn Radeon drivers gekregen en daardoor functioneerde switchable graphics ook niet meer (waardoor mijn Radeon GPU altijd aan stond). Nu lijkt alles weer helemaal naar behoren te werken, op wat touch gestures na dus.
Al de oude touchpad driver geprobeerd? Lijkt me erg fijn als dit werkt.

Ik draai op het moment 13.11, maar zal eens updaten naar 13.12 om te kijken hoe dat werkt.

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Sinds een week ook gelukkige eigenaar van de ativ book 8... Super! SSD erin, nu nog een keer nieuwe wifi kaart kopen en geheugen en hij is geheel klaar.

Ik heb er echter windows 7 op geinstalleerd, en weet nu niet zeker welke driver ik moet hebben voor de 8870 videokaart...

Nu geeft hij namelijk bij hardwarelist het volgende aan:

Driver van 2012. Niet iets wat ik wil!

Kleine edit:

De 9.3.5. driver verwijderd naar aardig wat bluescreens tijdens het deinstalleren... Echter het maakt niet uit elke driver ik pak (modded/niet modded) LeekM bijv... tijdens installatie roept hij op een gegeven moment de grafische kaart aan en... BSOD!

Ik wil gewoon een nieuwere driver om wat meer fps te halen dan 20 op diablo 3... Met mijn GT640M haalde ik al 40fps..

[ Voor 34% gewijzigd door Aapje! op 25-02-2014 09:23 ]

• Goudstalen
Tja drivers voor AMD zijn hier ook een drama. Voor mij geen AMD meer in m'n volgende laptop. Elke keer gaat er wel iets mis tijdens de installatie. Dan is de hele driver weer naar de tering, dan heeft ie weer niets geintstalleerd en dan kan de driver weer geen videokaart detecteren.

Dan ben ik zo weer uren bezig om drivers te deinstalleren en nieuwe te proberen voordat ik dat ding werkend krijg. Misschien ligt het aan Enduro & Samsung drivers in W8.1, maar tot nu toe echt dikke bagger.

Nooit die problemen gehad met de vorige laptop (Nvidia 650m). Toch jammer, zou gewoon goed moeten werken, maar drivers zijn inderdaad een drama.

Ik haal de laatste tijd overigens ook lage FPS in Diablo 3, terwijl dat inderdaad met m'n Nvidia nooit gebeurde (die volgens Notebookcheck toch een 15% langzamer moet zijn...)

• frennek
Valt mij inderdaad ook vies tegen. Lijkt alsof het een niet veel voorkomende combinatie is en dat er geen directe support van AMD is en Samsung laat het ook erg afweten. Ben erg tevreden over de laptop nu hij goed werkt, maar het was nogal een gedoe om het voor elkaar te krijgen.

Voor mij volgende keer inderdaad geen AMD meer, maar waarschijnlijk ook geen Samsung als laptop bouwer.

• Goudstalen
frennek schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:06:
Valt mij inderdaad ook vies tegen. Lijkt alsof het een niet veel voorkomende combinatie is en dat er geen directe support van AMD is en Samsung laat het ook erg afweten. Ben erg tevreden over de laptop nu hij goed werkt, maar het was nogal een gedoe om het voor elkaar te krijgen.

Voor mij volgende keer inderdaad geen AMD meer, maar waarschijnlijk ook geen Samsung als laptop bouwer.
+1, al heb ik toch echt het idee dat het probleem bij AMD ligt, niet bij Samsung. Samsung spul en firmware/software werkt namelijk allemaal gewoon (perfect), maar een update voor GPU drivers gaat bij mij altijd fout. Dat ligt toch echt aan de incompetentie van AMD betreffende drivers schrijven (en de programma's om GPU's te detecteren).

Wat me ook opvalt: NVidia weet gewoon wat voor hardware je hebt. Als er een 650m in zit dan weet die dat en kan die zo zien welke drivers je hebt en welke je kan updaten.

Bij AMD is het ten eerste onduidelijk welke driver je hebt (ze lijken er datum en driver versie voor te gebruiken, maar is niet consistent en voor mij onduidelijk).
Hun eigen Catalyst suite ziet dat ik een 8800m videokaart heb, maar meer dan dat weergeven ze niet. Heb je dus wel een 8870m? Of is het een 8830m of 8850m? Dat kun je helemaal niet zien, en de GPU checker van AMD zegt sowieso altijd dat ik geen ondersteunde kaart heb of dat ik de nieuwste driver heb, terwijl dat niet zo is.

Ik ben inderdaad erg tevreden over de laptop. Goede batterijduur, prachtig scherm, fijne touchpad, goede performance, goede koeling, niet te luidruchtig, wordt niet heet waar je handen liggen. Enige nadeel: AMD. Voor mij nooit meer mobiele AMD zooi.

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Had ook een Ativ Book 8, na het updaten van de AMD drivers viel de laptop uit en kreeg ik niets anders dan een zwart beeld met mijn muis, kwam de bios ook niet meer in dus heb hem maar retour gestuurd en daar wisten ze er ook geen raad mee..

• Goudstalen
graphy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:53:
Had ook een Ativ Book 8, na het updaten van de AMD drivers viel de laptop uit en kreeg ik niets anders dan een zwart beeld met mijn muis, kwam de bios ook niet meer in dus heb hem maar retour gestuurd en daar wisten ze er ook geen raad mee..
Ja precies. het zijn echt de drivers van AMD die de boosdoener van deze laptop zijn. Voor de rest werkt alles perfect.

Geen AMD meer dus.

• frennek
Vandaag een bevestigingsmail ontvangen over de 5-jarige garantie actie. Het heeft even mogen duren, maar fijn gevoel dat ik voorlopig nog garantie heb :).

• Goudstalen
frennek schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:09:
Vandaag een bevestigingsmail ontvangen over de 5-jarige garantie actie. Het heeft even mogen duren, maar fijn gevoel dat ik voorlopig nog garantie heb :).
Dat is mooi :)

Ik heb me daar volgens mij nooit voor opgegeven, zonde eigenlijk, want krijg het idee dat ik het wel nodig ga krijgen. Veel problemen gehad met de GPU en soms start het apparaat half op als hij net uitgezet is (systeem en OS start niet op, maar de CPU e.d. wel waardoor dat ding super heet wordt en de batterij leeg slurpt...).

Normaal gesproken zou ik hem opsturen, maar heb hem nodig i.v.m. school, kan hem geen dag missen. Misschien in de vakantie opsturen, maarja, dan heb ik ook geen computer meer om een spelletje op te spelen (m'n primaire hobbie...).

• Goudstalen
Bump
-----------------------

Net even de Beta Driver 14.3 geprobeerd. Werkte weer eens voor geen meter (go figure...)

Heb alle drivers van AMD gedeinstalleerd en de driver van Samsung Update (waar die dus standaard mee komt) geïnstalleerd.
Ik haal in Diablo nu bijna dubbel zoveel fps met hogere settings. Hetzelfde geldt voor Warframe.

Eigenlijk dus weer een bevestiging dat AMD drivers crap zijn.

• frennek
Grr, Samsung is weer eens lekker bezig. Nieuwe bios update was uitgekomen en deze geflashed met een los programma van Samsung buiten SW Update (want SW Update schijnt wel eens te hangen of problemen te geven met bios updates). Update verliep verder vlekkeloos.

Keek ik nu laatst in mijn systeemmonitor, zie ik dat ik nog maar de helft van mijn ram geheugen beschikbaar heb en wordt mijn extra geheugenmodule niet meer herkend :(. Schijnt dat meer mensen hier last van hebben met de nieuwe bios update. Heb zelf Kingston valueram erin hangen, maar geeft bij mij dus problemen! Eens kijken wat Samsung hierover te zeggen heeft en anders maar terug naar de vorige bios versie.

• frennek
Zijn er meer gebruikers welke 8GB extra geheugen hebben geplaatst en deze nu missen na een recente bios-update? (bios P04ADH gaat het om). Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Samsung, maar een oplossing blijft uit.

Dus als je extra geheugen hebt bijgeplaatst, update niet naar versie P04ADH of P05ADH want de kans is groot dat je geheugen NIET meer gevonden wordt.

• Goudstalen
frennek schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:17:
Zijn er meer gebruikers welke 8GB extra geheugen hebben geplaatst en deze nu missen na een recente bios-update? (bios P04ADH gaat het om). Ik heb al meerdere malen contact gezocht met Samsung, maar een oplossing blijft uit.

Dus als je extra geheugen hebt bijgeplaatst, update niet naar versie P04ADH of P05ADH want de kans is groot dat je geheugen NIET meer gevonden wordt.
Nee zelf niet gedaan, maar wel slecht.
Wordt het onder 05 nog steeds niet herkend?

• frennek
DGonlag2 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:50:
[...]

Nee zelf niet gedaan, maar wel slecht.
Wordt het onder 05 nog steeds niet herkend?
De 05 bios heeft het probleem inderdaad niet verholpen. Geen idee trouwens wat de nieuwere bios versies doen, want een changelog brengt Samsung ook nooit uit.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 16:12
Ik ben al maanden op zoek naar een nieuwe laptop en de enige die echt aan alle vereisten voldoet is de Ativ Book 8 8705 (met mat scherm). Helaas kan ik deze nergens in Nederland vinden, is het nu echt zo dat deze hier niet leverbaar is? Wellicht heeft iemand nog tips.

Kan ik bijvoorbeeld ergens in het buitenland bestellen? Maar dan zit ik weer met rare toetsenborden enzo.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Goudstalen
Nee volgens mij wordt die hier nergens verkocht. Je zou hem vast wel ergens kunnen bestellen uit het buitenland, maar garantie gaat dan niet zo makkelijk.

Edit: naar wat internet afgestruind te hebben, helemaal niets kunnen vinden :o
Denk dat het lastig gaat worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Goudstalen op 09-06-2014 17:24 ]

Pagina: 1 2 Laatste