frennek schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:06:
Valt mij inderdaad ook vies tegen. Lijkt alsof het een niet veel voorkomende combinatie is en dat er geen directe support van AMD is en Samsung laat het ook erg afweten. Ben erg tevreden over de laptop nu hij goed werkt, maar het was nogal een gedoe om het voor elkaar te krijgen.
Voor mij volgende keer inderdaad geen AMD meer, maar waarschijnlijk ook geen Samsung als laptop bouwer.
+1, al heb ik toch echt het idee dat het probleem bij AMD ligt, niet bij Samsung. Samsung spul en firmware/software werkt namelijk allemaal gewoon (perfect), maar een update voor GPU drivers gaat bij mij altijd fout. Dat ligt toch echt aan de incompetentie van AMD betreffende drivers schrijven (en de programma's om GPU's te detecteren).
Wat me ook opvalt: NVidia weet gewoon wat voor hardware je hebt. Als er een 650m in zit dan weet die dat en kan die zo zien welke drivers je hebt en welke je kan updaten.
Bij AMD is het ten eerste onduidelijk welke driver je hebt (ze lijken er datum en driver versie voor te gebruiken, maar is niet consistent en voor mij onduidelijk).
Hun eigen Catalyst suite ziet dat ik een 8800m videokaart heb, maar meer dan dat weergeven ze niet. Heb je dus wel een 8870m? Of is het een 8830m of 8850m? Dat kun je helemaal niet zien, en de GPU checker van AMD zegt sowieso altijd dat ik geen ondersteunde kaart heb of dat ik de nieuwste driver heb, terwijl dat niet zo is.
Ik ben inderdaad erg tevreden over de laptop. Goede batterijduur, prachtig scherm, fijne touchpad, goede performance, goede koeling, niet te luidruchtig, wordt niet heet waar je handen liggen. Enige nadeel: AMD. Voor mij nooit meer mobiele AMD zooi.